לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2923529,235 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

ההיסטוריה של הFZR

מאת: אנא RF  פורסם: 16/09/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
מאמר זה נכתב ע"י אנע RF.
אנע RF הינו חבר פורום וותיק והעורך לשעבר של ידיעון מועדון האופנועים הישראלי

ההיסטוריה של ה FZR

ה600-FZ בעל קירור האוויר יוצר בין השנים 1986 ל1988- ולא היווה תחרות של ממש לCBR600, 600GSX ו600 ZX בעלי 16 השסתומים. ב1989 הוא הוחלף ב600 FZR. ל FZR החדש היה מנוע בעל 16 שסתומים מוטה קדימה בשלדה בזווית של 45 מעלות, דבר המאפשר שימוש במאיידי "שאיבה מלמטה" (DOWNDRAUGHT). ב FZR השתמשו ברעיון ה GENESIS (תצורת המנוע בשלדה) כמו באחיו הגדולים יותר, כלומר המנוע יושב בשילדת DELTABOX, למרות שהיא עשויה מפלדה ולא מאלומיניום. בכדי לאפשר מרכז כובד נמוך יותר ומקום לתיבת האוויר היושבת מעל המאיידים, מיכל הדלק אוכלס בין קורות השלדה העליונות והוא כוסה במעטה פלסטיק.
הסימן שהFZR היה טוב מההתחלה הוא שנעשו מספר מצומצם של שינויים מאז הוצג הדגם לראשונה. בשנת 1991 הוחלפו צמד הפנסים מלפנים בפנס בודד הנראה כמו הדגם שהובא ארצה, אך דרישת הלקוחות גרמה להחזרת התצורה המקורית ב1993.רצוי לציין שפה מדובר על הדגם האמריקאי ולא על הדגם הבריטי שיובא ארצה שלו היו שני פנסי SPOT במבנה שנראה כפנס אחד. לאחר הFZR600 הוצג הFZR600R ולאחריו הYZF600 בבריטניה, אך יוצר עד שנת 1999 לצד הYZF בארה"ב.
יש לציין שכשהFZR הגיע ארצה הוא היה הכלי היחיד שניתן היה לשפרו בלי לבטל את האחריות עליו, כל עוד נעשה הדבר במוסך המרכזי של ימאהה.
מקורו של מנוע 20 השסתומים של הFZR750 והFZR1000 הוא בFZ750 של שנת 1985. לכל צילינדר ישנם 5 שסתומים, 3 ליניקה ו2 לפליטה, והצילינדרים משופעים קדימה בזווית של 45 מעלות, דבר המאפשר מרכז כובד נמוך ושימוש במאיידי DOWNDRAUGHT כאמור.
הדבר החדש בFZR750 ובFZR1000 היה השימוש בשילדת DELTABOX העשויה מאלומיניום. קורות השילדה רצו ישר מבסיס ההיגוי עד לציר הזרוע האחורית, תוך שהם מכופפים מעט החוצה כדי לאפשר מקום למאיידים. קורות שילדה מאלומיניום בחתך ריבועי שימשו לתמיכת המנוע מתחת לשילדה הראשית וליצירת חלק הזנב, המושבים והכנף האחורית.
ב1989שונתה זווית המנוע של הFZR1000 בשילדה ל35 מעלות בלבד, דבר שעשה אותו גבוה יותר מהדגם הקודם. המיסבים הראשיים של המנוע ופין הבוכנה חוזקו וכמו כן שונו זווית השסתומים והמרימים שלהם. נפח המנוע הוגדל מ989ל1002 סמ"ק. כוח נוסף הושג ע"י שימוש במאיידים בעלי קוטר גדול (עד 38 מ"מ) ומערכת הEXUP (Exhaust Ultimate Power Valve). מערכת ה EXUP מותקנת במערכת הפליטה של סעפת האגזוז, בין צינורות הפליטה לבין הדוד. המערכת, המופעלת ע"י אותות חשמליים שמקורם במערכת ההצתה, מניעה שסתום חשמלי ע"י כבלים המשנה את כמות הלחץ בסעפת.
ב1989 קיבל ה1000 FZR שילדת DELTABOX שונה וחזקה יותר, זרוע אחורית חזקה יותר ומערכת מנופים שונים לבולם האחורי.
ב1991 קיבל ה1000 FZR מעטה פלסטיק חדש (FAIRING) בעל פנס בודד מקדימה (או פנס דומה ל600 FZR בדגמי בריטניה שהובאו ארצה). המזלג הוחלף במזלג הפוך עם כנף קדמית גדולה לצורך הגנה על צינורות המזלג החשופים. השינויים במנוע היו מועטים - צנרת קירור תועלה בצורה שונה וגם הותקנה משאבת דלק חשמלית.
השינוי הבא אירע ב1994:בו קיבל ה1000 FZR מעטה פלסטיק חדש עם שני פנסים בצורת עיני שועל. עוד שינויים כללו את החלפת המזלג מ-KAYABA ל OHLINS והחלפת הקליפרים הקידמיים ל6 בוכנות לקליפר.
ייצור ה1000 FZR הגיע לקיצו ב1996 וה THUNDERACE YZF1000 לקח את מקומו כאופנוע ה SUPERBIKE של ימאהה.
רק מספר מצומצם של FZR750R יוצרו במהלך השנים. תפקידם היה לתת מענה לדרישות ה SUPERBIKE שבהן היה צורך לשפר אופנוע שהתחיל את דרכו כאופנוע כביש סדרתי. למרות שאופנוע זה השתמש במנוע 20 שסתומים ישן של ה750 FZ, רק מספר רכיבים שופרו על מנת להתאימו למסלול

קהילת האופנועים מודה לאנע RF
על המאמר.
s-naveh@barak-online.net

אתר המכיל מידע איכותי ורב על אופנועי FZR600
אין תגובות

הודעות אחרונות

13:50 | 17.11.19 dordor102
19:38 | 06.11.19 RichardLionHeart1
17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ