לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

חוקי אופנוענים

מאת: כRובי  פורסם: 29/04/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
חבר´ה הכל בהומור...
נכתב על ידי חברי הפורום ונאסף כאן, מתוך אשכול הודעות בפורום- לרשותכם

הכל התחיל בשאלה האם צריך לנופף לשלום (אופנוען אחד לאחר)
וזה התפתח מכאן והלאה כשכל אופנוען גולש , מוסיף את הגרסה שלו..

מקווים שתהנו..
1. אופנוען הרואה אופנוען אחר יאותת במחווה של סולידריות ע"י יד שמאל/יד ימין/הנהון בראש.

2. בעת עצירה ברמזור, או מכל סיבה שהיא, ליד אופנוען אחר, יוכלו השניים לבצע את המחווה ולהוסיף בדברים בכדי לפתח אחד את האגו של השני, כדוגמת "סחטן אחי, אופנוע מדהים" ו"תגיד, כמה סוגר?"

3. סעיף מס. 1 יבוצע ללא קשר לסוג האופנוע, נפחו או צבעו.

4. סעיף מס. 1 יבוצע ללא קשר לכיוון נסיעתם של הרוכבים (זה מול זה, זה לצד זה, זה מעל זה, זה מאחורי זה, הוא העומד אחד שתיים שלוש)

5. המחווה הינו מרצון טוב בלבד ואינו מחייב.

6. אופנוען שיתפס כאשר אינו מבצע את המחווה יושלך אל הבור.

7. בין כל הפותרים שענו נכונה יוגרל פותר שלא ענה נכונה
8. בהמשך לסעיף מספר 2, במידה והאופנוע עליו אתה רוכב גדול בנפחו ו/או כוחות סוסו מהאופנוע האחר, יתן האופנוע הראשון "פור" של שניה אחת או 10 מטר לאופנוע השני, וזאת כדי למנוע מבוכה ו/או חוסר כבוד מרוכב השני.

9. אין מהירות הנסיעה של רוכב פוטרת אותו מחובת ביצוע סעיף 1. היה ומהירות ההתקרבות של שני הכלים גבוהה ממהירות מעופה של סנונית אפריקאית מצוייה, יאיטו שני הרוכבים עד לכדי מהירות הליכה, יתקרבו אט אט איש לרעהו, יהנהנו ו/או ירימו ידם לצורך הזדהות עם הרוכב השני, וימשיכו בדרכם רק לאחר וידוא ההבנה של הרוכב השני.

10. סעיף 9 יתבטל במידה שני הרוכבים מיומנים דיים בנהיגה, ויכולים שניהם להתקרב זה אל זה תוך כדי נהיגה אל עבר גדר ההפרדה המצוייה בין שני המסלולים, יושיטו את ידם השמאלית ל"כיף" שיתבצע תוך כדי נהיגה. במידה ונוצר מגע מלא בין 2 כפות הידים, הרי הם פטורים מחובתם. במידה ונגדעה אחת מהידים, יעצור הרוכב השני ויעזור לראשון לחברה חזרה עם איזולירבנד ו/או אזיקונים.

11. כל האמור לעיל לא חל כלל על נהגים אחרים בכביש, אליהם יש להתייחס כאל כלבים וזבל אנושי, תוך כדי התעלמות מוחלטת מקיומם. לגבי הולכי רגל יש להחמיר, ויפה דריסה אחת קודם.

12. במידה ותוך כדי נסיעה ראית אופנוען עומד בצד הדרך כשאופנועו עולה באש, ו/או כשראית ענן אבק ומתוכו מופיע בזחילה אופנוען ללא האופנוע שלו, ו/או כאשר ראית התקהלות סביב משהו שמוטל על צד הכביש, עליך להאט את קצב נסיעתך למהירות הליכה, לצעוק אל עבר האופנוען או האנשים "אחי, הכל בסדר?", ומבלי להקשיב לתשובה, להמשיך בנסיעה הולכת ומתגברת עד לקצב נסיעתך הקודם. רצוי גם להתבונן במראה תוך כדי התרחקות.

13. נספח לסעיף 12: במידה והינך מרכיב מישהו/י תוך כדי ביצוע סעיף 12, עליך להנהן בראשך מספר פעמים ולומר לנוסע/ת "תראה/י מה זה הנהגים המשוגעים האלה. הם לא יודעים לנהוג".

14. נסיעה בצוותא: היה ותוך כדי נסיעתך בדרך הנך מתקרב לאופנוע אחר, האט בזמן עקיפתך עד כדי הנפת מבט מזלזל, והאץ מיד חזרה. באם הינך נעקף בדרך זו ע"י אופנוען אחר, היישר מבט קדימה ואל תביט לצדו של העוקף, כאילו אתה לא רואה אותו כלל.

15. בהמשך לסעיף 14: אם אופנועך עדיף על האופנוע של העוקף, סחט בעדינות את המצערת באמצעות יד ימין עד אשר תאיץ את מהירותך למהירותו של העוקף, עקוף אותו חזרה (רצוי ומומלץ מימין), והתאם מהירותך לזו של העוקף, פלוס כ- 5 קמ"ש.

16. המשך לסעיף 15: היה ויעקוף אותך שוב הרוכב השני, חזור על סעיף 15 כל עוד מאפשר זאת מנוע אופנועך. אין להתייחס למגבלות המהירות החוקית. סעיף 15 דוחה ופוטר אותך מכל חובת ציות לתמרורי הגבלת מהירות
17. אם מתקיים סעיף 16 בדרך חד מסלולית דו כיוונית, ואתה באופנוע הנעקף, אך העדיף, האץ למהירות האופנוע העוקף ואל תתן לו לחזור לנתיב. המשך בדרך זו על לבואו של רכב בנתיב ממול. לאחר שהרכב ממול עבר, חזור למהירות הרכיבה המקורית.
. במידה והאמור בסעיף 17 מתקיים ומנעת את חזרתו של האופנוע לנתיבו המקורי כשהתקרב הרכב תפעל בצורה הבאה:
18.א. באם היה זה אופנוע בעל פחות מארבעה צילנדרים פרסם בפורום את ההדועה שכותרתה תהיה :"אל תשאלו איזו תאונה ראיתי היום!!"
18.ב. באם היה זה אופנוע מרובע צילנדרים ומעלה פרסם בפורום את ההודעה שכותרתה תהיה :"היום נתתי בראש ל..." (השלם את החסר)
19. בזמן נהיגה בכביש עירוני חובה עליך לעקוף כל רכב הנראה לעין, ולא משנה מספר גלגליו. חובה זו היא בלתי ניתנת להסרה והיא חלה על כל רוכב דו"ג באשר הוא שם.
20. במידה והינך מתקרב לפניה ימינה, ולפניך רכב אחת או יותר, האץ את אופנועך למהירות גבוהה יותר, עקוף את הרכב משמאל, וחזור מיד, תוך כדי בלימה, וללא איתות, לצד ימין, תוך כדי אילוץ נהג הרכב לבלום בלימה פתאומית. אין עקיפות מיותרות. יש רק עוקפים מיותרים. זכור, כל הנכנס בך מאחור אשם! כך תוכל לקבל מילגת לימודים לאוניברסיטה ו/או אופנוע חדש כל שנה.

21. כל נהגי הרכב הם אוייבך. התנהג אליהם כאילו מטרתם היא אחת: להשמידך מעל פני האדמה. לכן, קלל, גדף, עקוף, צפור ודקור כל נהג רכב שיעז להתחצף או לעמוד על שלו.

22. במידה והינך שליח במקצועך, חובה עליך להקפיד יתרה על סעיף 21, וצרף לכל האמור שם גם תנועות ידים ובעיטות למראות של הרכבים הסובבים אותך.

23. לעולם אל תחנה על הכביש. אם ברצונך להגיע לכניסת בניין כלשהי, חפש עלייה נוחה על המדרכה, רצוי במרחק של כמה עשרות מטרים ממחוז חפצך, וסע על המדרכה עד למרחק מטרים ספורים מכניסת הבית. השתדל להחנות את אופנועך בצורה המאפשרת לך קו ראיה אליו מתוך הבניין אליו אתה עולה, ללא התחשבות בהולכי רגל או אימהות עם עגלות שעשויות לעבור שם בהמשך היום.

24. התנעה: התנע אופנועך מיד כאתה מגיע אליו, ורק אח"כ לבש את מעילך (שליחים פטורים), קסדתך (שליחים פטורים), כפפותיך (שליחים: "מה זה? כפפות? האה?") וכל מיגון אחר. בצע חימום מנוע תוך כדי חבישת הציוד, ורק לאחר מכן סע לדרכך.

25. בהגעה לרמזור אדום עליך לפנות את נתיב התנועה מיד, כדי לאפשר לשליחים ולרוכבים אחרים לעמוד אתך באותו קו. כעת, בצע את סעיף 2.


ב16/4/02 הוסיף מיצו (שהיה מהאחראים המרכזיים לקבעת החוקים הללו) את כללי ההתנהגות כל הקשור אליו תוך כדי הלנה על המצב שהיה אז בפורום לעומת היום...
מיצו רכב , בזמן קביעת חוקי "הניפנוף" על zx12 בעל אלומת אור אדירה מפנסיו אך כיום רוכב הוא על קטנוע tmax צהוב העונה לשם : "הבננה"

לא משנה שגם ככה נעלמו בני הדור הישן, ושהיום הפורום מלא זאטוטים זבי חוטם ומחוצ´קנים שמרכז העולם שלהם סב סביב איך אפשר לשפר דיוק 125 (כולל איזי, ולא, ורוד זה לא רק צבע, זו גם תכונה)... לא רק שהפרעה שהכיר את יוסף הלך לעולמו, אלא שהעבד קם על הגולם ומלך כי ירבוץ עם גדי בחלב אימו תחת גפנו וכתמר יפרח.

חצי שנה. חצי שנה שמיצו נוסע על בננה צהובה. חצי שנה וכבר אף אחד לא נותן לו כבוד. פעם, אני זוכר...

(תעשו ככה עם הידים בצדדים של המסך, יענו אני נזכר, ומנגינה של נבלה ברקע)

פעם מיצו היה מגיע לרמזור אדום, כל העולם היה מתבלבל. פעם אני זוכר אחד עם דיוק 125 עשה פורפרה ודפק חליקה באמצע הצומת רק בגלל שהתבלבלו לו העיניים בגלל הרוחב של הצמיג האחורי שלי.

פעם מיצו היה נוסע באיילון בלילה המטוסים מנתב"ג היו מתבלבלים והיו דופקים גישה לתוך נתיבי איילון בטעות...

פעם מיצו היה נוסע מאחורי סקניה והבחור התבלבל וחשב שבואינג 747-400 יורד לנחיתה מאחוריו.

פעם, מיצו היה הולך לנסהרים ואנשים מרוב הבילבול היו דופקים החלקות ונכנסים בגדר ההפרדה...

פעם מיצו היה נוסע לכביש המנהרות, התנזים היה מודיע על כניעה מוחלטת, מיידית וללא תנאים כי חשבו צה"ל הכניס כוחות מיוחדים...

איפה, איפה זה היום?

פעם מיצו היה מנסח חוקים ליושבי הפורום וכולם היו הולכים לפיהם. חסר למי שלא היה. לבור היו משליכים אותו. איפה הימים שכולם היו נותנים כבוד?

לכן, לאור המצב העגום בשטח והמצוקה הרבה בה נמצא מיצו, אי לכך ובהתאם לזאת, אני נחוש בדעתי להחזיר ערלה ליושנה ולהביא כבוד למיצו ולכל יושבי הפורום.

להלן חוקי יסוד מיצו, נוסח משולב התשל"ב, לפי חוק יסוד הפורום ומצב החירום התשכ"ה קו נטוי לוכסן שלושים ושבע פסיק ארבע. :

החוקים בדף הבא


אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ