לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2922929,229 עוקבים אודות עסקים

פורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופנועים

ברוכים הבאים לקהילת האופנוענים של תפוז! בין אם אתם רוכבים על "חרגולים" עצבניים בשטח, מלחכים אספלט עם הסליידרים בכבישים רחוקים, מתניידים ביעילות עם הקטנוע בעיר או ממרקים ניקלים אחת ליום ומגהצים את הפרנזים לפני הטיול... לכם ולכל מי שהאהבה והטירוף למוטוריקה בכלל ולכלים דו גלגליים בפרט זורמת אצלו בוורידים, ל-כווולכם מיועד מקום המפלט העונה לשם "פורום האופנועים של תפוז"!
 
גולשי ומנהלי הפורום ישמחו לארח אתכם בצל עצי התפוז של הפרדס כיאה לאחווה האופנוענית ולחויה המשותפת לכולנו. 
 
אז מה עושים כאן? כאן תוכלו להעלות כל שאלה בנושא יקיר לבכם או משאת נפשכם: לתת טיפ לרוכבים חדשים, להתלונן על מפגעי מע``צ ומשטרת התנועה (או להחמיא! גם זה יכול לקרות!), לתכנן או להמליץ על טיולים, להתלונן, להחמיא או לשאול על בתי עסק, בעיות מנוע/אביזרים/חלקים לשאול ולענות, מה שתרצו.
 
בכותרת האפורה שבראש הפורום, תוכלו למצוא קישורים לכתבות, מאמרים, מבחנים, השוואות והמלצות על אופנועים (כמובן..) מומלץ לקרוא את "כללי הגלישה בפורום" אשר מופיעים ב"מאמרי הפורום" לפני תחילת הגלישה.
 
מעט היסטוריה: 
פורום האופנועים של תפוז הוקם ביוני של שנת 2000 הפך להיות ביתה החדש של קהילת האופנועים שהייתה ב- IOL (ואשר עברה לזמן קצר למערכת הפורומים של וואלה). כל חברי הקהילה עברו כאחד לתפוז, ומנהלה הראשון של הפורום - KLE - מסר את שרביט הניהול ל- כRובי, מנהלה המקורי של הקהילה עוד מימיה ב- IOL. 
בתחילת 2003 הצטרף COLT לניהול הפורום כדי להשתתף עם כRובי בתפעול הפורום ובניהולו. באותה הזדמנות נפרד צוות הניהול מ- MIKEE. 
כאשר כRובי קיבל הצעה לשמש כמנהל מותג KTM בישראל, נבחר R-יק למלא את התפקיד הקשה.
במהלך שנת 2004 נכנס 45degrees לניהול הפורום, וזמן קצר לאחר מכן עזב COLT ואל הצוות הצטרף MAX D. 
בשנה לאחר מכן התייצב צוות הניהול ועמד על 3 מנהלים - TYGGER, MAX ועוד אחד שביקש למחוק את שמו מהיסטורית הנהלת הפורום. 
בחודשים האחרונים של 2007 התחלפו 3 המנהלים בצוות אחר המונה את מיצו, yarivos ו- LoneRider, וביחד קבעו סטנדרטים חדשים לניהול וכן הרימו את שני מפגשי האופנוענים הגדולים שהיו בישראל מאז ומתמיד - לטרון 2007 ו- 2008.
אחרי פרישתם של yarivos ו-LoneRider מהניהול. הצטרפו hajbi ו- Pumi לצוות המנהלים. 
בהנהגתם של מנהלי הפורום, פורום האופנועים בתפוז היווה את אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר במטה המאבק לביטוח חובה הוגן, מאבק שהחל בסוף 2009 כשבשיאו אירגן מטה המאבק את ההפגנה הגדולה ביותר שידע עולם הדו"ג בישראל, הפגנת ה- 15 בנובמבר 2009, הידועה גם בכינוייה "תל אביב עומדת".
בתחילת שנת 2011 פרש Pumi והחליף אותו avi elbaz, ואל צמד הניהול הצטרפה גם הגולשת gamgam. אחרי פרישתו של אבי הצטרף לצוות עופר רונן Vstrom וגם הוא פרש באמצע 2015.
 
לסיכום: כולם פה ישמחו תמיד לעזור, לתמוך, לצחוק, לשאול ולהתעניין בכל מה שיש לך לומר על דו-גלגליים. אנחנו בטוחים שתהנו. בברכת רכיבה מהירה ובטוחה! (החיים קצרים-תנו בגז!)
 
עשרת הדיברות לגולש ברשת (מתוך פורום התמכרות לאינטרנט בתפוז): 1. זכור את האנושיות, עמוד על שלך אך אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך. 2. הצמד לנורמות ההתנהגות החלות בחיי המציאות. 3. דע היכן אתה נמצא במרחב הוירטואלי. 4. כבד את זמנם ורוחב הפס של האחרים. 5. תראה יפה ברשת. 6. חלק את הידע והמומחיות שלך ברשת, למען עולם טוב יותר. 7. שמור את המלחמות הרגש תחת בקרה. 8. כבד את פרטיותם של האחרים. 9. אל תנצל לרעה את הכח שלך. 10. היה סלחן כלפי טעויות הזולת.

דיוורז'ן 600 - רכיבת התרשמות

מאת: חג'בי  פורסם: 15/03/2010  עדכון אחרון: 18/03/2010  
 
טוב, אז כמו שהבטחתי ובעקבות תחילת החיפושים אחרי מחליף ראוי ל - CBF שמשרת אותי בנאמנות כבר שנתיים וחצי ומעל 60K, עשיתי רכיבת מבחן על הדיוורז'ן 600 של ימאהה. לקחתי את האופנוע לקצת יותר מ- 3 שעות ובאזור ה- 200 ק"מ והחלטתי להעלות את ההתרשמות שלי. מהיבואן, מהשירות ומהכלי כמובן. ניסיתי לתת נקודות השוואה בין הדיוורז'ן לאופנועים אחרים שרכבתי עליהם בתקווה שכל רוכב יוכל להסיק מסקנות משלו. למרות זאת, אין מדובר במבחן דרכים, הזמן שעמד לרשותי לא היה מספיק לשם כך. כמו כן, ממילא אינני בוחן אופנועים וגם לא רוכב מי יודע מה וגם לא ממש יודע לכתוב אז נשאיר את זה למוטו, פולגז ושות'.

הכל התחיל השבוע, נכנסתי לאתר של מטרו והזמנתי רכיבת מבחן. יום למחרת כבר התקשר אליי דקל ממטרו וקבענו את הרכיבה ליום שישי הקרוב. התייצבתי שם על הבוקר ובזמן שאני ממלא את הטופס ושאר הפרוצדורה, דקל דואג לקפוץ עם האופנוע לתחנת הדלק הקרובה ומחזיר אותו עם פול טנק, נותן לי מפתח ומפציר בי לרכוב בזהירות. הוא מדגיש בפניי שהאופנוע עם ביטוח חובה בלבד. יש יבואנים שכלי המבחן שלהם מבוטחים באופן מלא, מטרו היא לא אחד מהם וחבל שכך.

אני ניגש לאופנוע, כלי יפהפה לטעמי, באמת מזכיר את הפייזר קצת. אני שם לב שהצמיג האחורי (Bridgestone Batlax) קצת מרובע, מבאס אבל נסבל. מסובב מפתח ולוחץ על הסטרטר. שקט מאוד האופנוע, אולי אפילו יותר מידי אבל תכל'ס זה לא ממש מפריע לי. מעיף מבט על לוח השעונים, 6K ק"מ על השעון, ספידומטר דיגיטלי ומד סל"ד אנלוגי.היה לי ניסיון רע בעבר עם חילזון הסל"ד הלא קריא לחלוטין של הפייזר ואני שמח שימאהה ירדו מהדבר הזה. כמו כן, יש מד דלק, תוספת מבורכת שמוזר לי שהיא לא מובנת מאליו בכל אופנוע. מכוון קצת את המצמד. הכבל רפוי מידי, תופעה שנתקלתי בה כמעט בכל אופנוע מבחן שיצא לי לקחת. נותן גז קצת בניוטרל ומקבל את היבבה המוכרת של 4 צילינדר מה שמשכיח ממני מיידית את השקט של ההתחלה.

מתיישב על האופנוע, הישיבה זקופה, מרווחת, רגליות נמוכות יחסית, מזכיר לי מאוד את ה- CBF שלי ככה שאני מרגיש כבר בבית ויוצא לדרך בלי היסוסים מיותרים. התמרון במהירויות נמוכות נוח מאוד, בעיקר בגלל הכידון הגבוה, אבל אני אוכל קצת סרטים מזה שהכידון זז לצד אחד אבל הפרונט של האופנוע נשאר ישר, צריך להתרגל לכל הקטע הזה של המסכת חזית...

טוב, יורדים לאיילון ופתחים גז. האופנוע לא חזק במיוחד ביחס לפייזר או להורנט אבל עדיין עולם אחר לעומת מה שאני רגיל לו ביום יום. מה שכן, האופנוע עובד ממש חלק ולינארי ואני ממש לא מתקשה לווסת את המהירות. הגמישות של המנוע מצויינת. מאחר והורידו את ההספק והמומנט המרביים וחילקו אותם על קשת סל"ד רחבה יותר האופנוע מושך מצויין בכל הילוך ובכל מהירות. למעשה, ניתן לפתוח גז במהירות זחילה של 20 קמ"ש בהילוך שני, שלישי או רביעי- מרגיש כמעט אותו דבר. אפשר להתחיל רכיבה אפילו בהילוך שני והמנוע לא מקרטע. למעשה זה כבר ממש יצר בעייה כי רוב הזמן היה לי קשה להבין באיזה הילוך אני נמצא בכלל.

לצערי הכביש די עמוס אז אני מגביל את עצמי למהירויות הרגילות (140- 150* ככה) ויורד דרומה. אחרי איילון על כביש 4 כבר ניתן להגביר קצת, כעבור מספר דקות אני מזהה את האנטנות המוכרות בצד שמאל מה שמזכיר לי מיידית: שיט, מצלמת מהירות שעובדת (אותה אחת האחראית לרוב הדוחו"ת של בעלי הליסינג שמגיעים להנהלת חשבונות בעבודה)... ברקס עכשיו דופק בלימה רצינית והאופנוע בולם מצויין, כמה רמות מעל ה- CBF שלי אבל אני זוכר שהרגשתי ככה בכל אופנוע עם שני דיסקים מקדימה. ההיגוי מרגיש לי די כבד ואני מתחיל לחשוד שלא מדובר רק בצמיג המרובע. אני מחליט לעצור בתחנת דלק ולבדוק את הלחץ אוויר. מסתבר שצדקתי, חוסר של 4-5 PSI בשני הצמיגים. נראה כאילו מילאו לו אוויר פעם אחרונה כשהצמיגים היו חמים. אחרי שטיפלתי בבעיית הלחץ אוויר ההיגוי נהייה הרבה יותר קליל. אמנם רכבתי על אופנועים זריזים מזה אבל בהחלט מספק אותי. ההילוכים משתלבים היטב והגיר מרגיש מאוד מדוייק לא קרה מצב של הילוכי ביניים עקב הילוך שלא השתלב, נקודה שהיא, אגב, עקב אכילס של האופנועים של הונדה למשל. לפחות אלה שיצא לי לרכב עליהם. הגיר היה אף טוב בהרבה מזה של ה- GS500 שהיה לי אבל את זה אני יכול לייחס גם להבדל המשמעותי בגיל והקילומטראז' של הכלים.

אני חוזר לאזור ת"א לבקר ידידה שלי. בשלב זה ע"פ התיכנון המקורי היא היתה אמורה להצטרף אליי לרכיבה קצרה כדי לבדוק את התנהגות האופנוע בזמן הרכבה (חשוב) ואת הנוחות למורכבת (הרבה פחות חשוב) כי בשבילי אופנוע טוב זה כזה שיכול לעשות הכל ובהצטיינות. לצערי המורכבת הפוטנציאלית היתה עסוקה אבל בתור פיצוי רגע לפני שעזבתי היא עוצרת אותי ודופקת כמה תמונות ספונטניות עם הפלאפון.

עם כל הכבוד לרכיבת מבחן, עדיין יש דברים חשובים יותר אז אני יוצא שוב דרומה, הכיוון: ארוע של מוסך פרפקט בראשון. יש שם לא מעט רוכבים שאפשר לפקוד והזדמנות טובה לבדוק את מקדם הפוזה של האופנוע. בדרך אני עובר את צומת בית דגן, מנופף לשלום למתנ"א שיושבים על הצומת ועושים... אאההממ כלום. נכנס לראשון לכביש הראשי. קטע שאני מכיר היטב שנים ונוהג לעבור אותו במהירות גבוהה. לצערינו הרב, הכביש כיום מפורק למדי ומלא מהמורות. התחושה על הדיוורז'ן היתה נוחה והוא עבר את הקטע בכבוד ובלי זעזועים. יעני, המתלים לא קשים מידי למי ששאל. איך שאני מגיע לפרפקט, הדעה שלי לגבי המראה של האופנוע רק מתחזקת אחרי שנוצרה התקהלות של רוכבים מסביב לאופנוע.ניצלתי את המצב ופקדתי עוד שני רוכבים לליכוד.

קצת ביגלה, קצת קולה, כמה שלוקים של בירה ושוב יוצא לדרך. אני ממשיך להסתובב, החיבור לאופנוע כבר נוצר ואני פשוט שוכח שאני על כלי חדש ומתחיל לרכב עליו כאילו זה האופנוע שלי מאז ומתמיד. נשאר רק לבדוק את השאלה החשובה מכל, כמה סוגרת טוב, כביש הסרגל זו לא אופציה ריאלית ואפילו הקטע בכביש 1 בין בן שמן ללטרון כבר לא בעסק אז אני יוצא לכביש 431, גם שם ישורת מצויינת לבדוק את העניין. עולה להילוך שישי ופותח פול גז. בדרך כלל בשלב הזה אני רגיל להפעיל חזק את שרירי הצוואר אבל לא פה. רכינה קלה קדימה והמשקף רוח עושה עבודה מצויינת. מעל 200* אני כבר מתחיל להרגיש שזה מהיר מידי בשבילי, אני לא רגיל למהירויות האלה והכל נראה זז מהר מידי. הספידומטר מתייצב על בערך 210* קמ"ש אבל כמה רכבים שמתקרבים אליי במהירות הבזק מאלצות אותי לרדת במהירות, הישורת התגלתה ככקצרה מידי לצורך העניין. אני מניח שהיה אפשר להשיג עוד כמה קמ"שים.

שוב מגיע לת"א (איכשהוא כל הדרכים מובילות לשם), עוצר במוטטסט, מוריד אצל ניסים את הסחורה החדשה שפקדתי היום ויושב איתו על איזו כוס קפה.שוב אני נתקל בהתקהלות והמון תשומת לב של רוכבים סביב האופנוע. לצערי, הרבה זמן לא נשאר ואני חייב להחזיר את האופנוע למטרו כי הם אוטוטו סוגרים. איחור לא בא בחשבון, עלולים לקצץ לי במעטפות השבועיות שאני מקבל מגדי אבירם.  תיכנון הזמן שלי היה מדויק למדי עד שאני מגיע לפקק אימתני במעלה רחוב הרצל. מסתבר שהיתה איזו מסיבה טפשית ברוטשילד או משהו כזה אז כל הכבישים היו מלאים כחולים וחסימות. זמן טוב לבדוק את יכולת האופנוע בתנועה באמת צפופה. עשה את העבודה לא רע, לא ברמה של ה-CBF או קטנוע קטן אבל בסך הכל כמעט ולא נתקעתי במהלך התימרונים ובכל מקום שקטנועים לפניי עברו גם אני הצלחתי. המצמד, גם אחרי מתיחה משמעותית שעשיתי לכבל, רך מאוד ונוח לתפעול, לא הורגשו כאבים בכף היד בשום שלב ברכיבה. כמו כן, טיפוס וירידה של מדרכות עד לגובה סביר נעשה בהצלחה אבל אני לא הגזמתי בעניין הזה כי המרווח גחון שאני רגיל לו ב- CBF הוא גדול במיוחד ולא בא לי להחזיר אופנוע עם דפיקות בסעפת.

הורדתי את האופנוע במטרו. אפילו שם אני זוכה להתעניינות מאיזה רוכב TMAX. כשהוא מגלה מה המחיר של הכלי הוא מתבאס על הכמה אלפים יותר ששילם על שלו. סיפרתי לו שיצא לי להיתקל באיזה TMAX באחד הרמזורים ומספר שניות לאחר שהרמזור התחלף הוא כבר הפך לנקודה קטנה במראה שלי. אין כמו לזרות מלח על הפצעים... לא נורא, לומדים מטעויות. הודיתי לדקל על הרכיבה והבטחתי לשמור על קשר.

לסיכום, קודם כל מדובר באופנוע שאני בהחלט שוקל בתור האופנוע הבא שלי. מדובר בחבילה שלמה של הכל כלול ובמחיר די זול , 62K לגירסה החצי פיירינג. מחיר לצרכן, כן? לדעתי האופנוע יתאים בתור "אופנוע שני" לכל מי שעולה מהקטגוריה של A1 או שמחזיק אופנוע 500 של הרישיון הישן. כאופנוע לסופי שבוע בלבד הייתי כנראה בוחר באחד אחר אבל מי שזקוק לשילוב של אופנוע נוח ליום יום אבל שלא ייצא פראייר בטיולים עם החבר'ה זו יכולה להיות בחירה מצויינת.

אז רגע, למה לא לקנות את הפייזר וזהו? שאלה זו עלתה פה בפורום וגם בשיחות מזדמנות עם רוכבים. התשובה היא קודם כל מחיר ועלות אחזקה. ע"פ פירסומים של מטרו, ההבדלים משמעותיים. הצמיג הפחות רחב מאחור גם יחסוך לרוכב הממוצע עוד כמה מאות שקלים בשנה. כמו כן, צריכת הדלק, גם ע"פ נתונים רשמיים, גם ע"פ מבחנים שנעשו בעבר וגם ע"פ ההיגיון תהיה טובה יותר ועם מחירי דלק כמו שלנו והמלחמה הקרבה ובאה עם איראן (ע"פ החזון שלי, ממילא רק רוכבי אופנועים יספיקו לברוח בזמן מאזורי הקרינה הרדיואקטיבית ולכן יישארו רק רוכבים בארץ) זה בהחלט יתרון משמעותי.
כמו כן, מצאתי את האופנוע גמיש יותר ונוח יותר מהפייזר.
זהו. לא מספיק לך, קנה פייזר...

לקראת סיום, למי ששרד את הקריאה עד כה, אני אנצל את ההזדמנות להודות לדקל על השירות ולסתיו על התמונות הספונטניות.

גילוי נאות:

הכותב לא היה אורח של אף אחד, לא מייצג אף אחד, לא חייב כלום לאף אחד וקבע רכיבת מבחן כאחרון הרוכבים. כמו כן, לא לוקח שום אחריות לנכונות המידע או לשימוש בסקירה זאת. כלומר, אם החלטת לקנות את האופנוע בגלל הסקירה הזו בלי לרכב עליו לפני ואז הגעת למסקנה שזה חרא של אופנוע אז זבש"ך.

* קילומטרים לשנה
אין תגובות

הודעות אחרונות

17:14 | 11.10.19 dorco123
18:32 | 09.10.19 יואב שניר
16:16 | 06.10.19 Romeo1000
22:14 | 05.10.19 Romeo1000
20:12 | 05.10.19 Nim27
09:04 | 26.09.19 צבינגי
10:10 | 21.09.19 Nim27
20:46 | 16.09.19 אלקטרון בז אדום
21:05 | 13.09.19 נמלה עוקצת
10:37 | 05.09.19 אוהבותה
14:40 | 14.08.19 TS250X1
08:00 | 31.07.19 יהודה אל
07:58 | 31.07.19 יהודה אל

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ