לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1516815,168 עוקבים אודות עסקים

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

פארק תמנע

מאת: אילן שחם  פורסם: 27/09/2006  עדכון אחרון: 27/09/2006  
 

פארק תמנע מציע לנו בילוי שונה מהרגיל בזמן הארוח באילת – מצד אחד נוף מדברי מהמם, ואפשרות גם למתחילים וילדים להנות מרכיבה בנוף שכזה, ומצד שני עושר של אתרים בעלי עניין מיוחד שנותנים ערך מוסף למסלול, ועוזרים לשמור על המוטיבציה והעניין של הילדים המשתתפים.

במאמר זה מובאות למעשה ארבע אפשרויות שונות למסלול, החל ממסלול קליל ושטוח של 5.5 ק"מ, ממנו יוכלו להנות גם הפדלאות הגדולות ביותר, וכלה במסלול מאתגר ומעניין של 32 ק"מ.

הכניסה לאתר בתשלום, וכרטיס הכניסה נותן צ'ופרים נוספים, כגון סרט מולטימדיה על תולדות הבקעה, סדנת מילוי בקבוקים בחול צבעוני ועוד.

אורך המסלול: 32/17/12/5.5 ק"מ
זמן רכיבה: 1-3 שעות
קושי פיזי: קל
קושי טכני: קל
מעגלי: כן

נקודת מוצא
פארק תמנע נמצא על כביש הערבה, כ 30 ק"מ צפונית לאילת. נכנס לפארק תמנע וניסע ישר בכביש כ 2.5 ק"מ עד שנראה סימון שבילים כחול מצד ימין. שם נחנה ונתארגן. לאופציה המקוצרת נמשיך עוד קילומטר על הכביש, נפנה ימינה בכביש ואחרי כמה מאות מטרים נראה מימין שילוט של "פטרייה וחצי", נחנה שם (ונעבור לסעיף 3 בתיאור המסלול).

1. מפגש כביש-שביל, 0 ק"מ (14629,91087) גובה 239 מ'
נתחיל לרכב בסמ"ש הכחול לכיוון ההרים. בתחילה יש סינגל ברור ובהמשך עוקבים אחרי סימוני השבילים בתוך ערוץ נחל רחב. מלפנינו נראה גבעה מרשימה שחלקה העליון כולל שכבות סלע כמעט ספירליות שהעניקו לה את שמה – גבעת בורג. נעקוף את הגבעה ונמשיך עם השביל עד שנגיע לרחבת חניה גדולה, ממנה נמשיך ישר אל אתר מרכבות האש. הקטע אותו עברנו מכיל קטעים חוליים ויכול להיות מאוד מתסכל לרוכבים מתחילים, ולכן להם מומלץ להתחיל ב"פטרייה וחצי".

2. מרכבות האש, 2.4 ק"מ (14468,91247) גובה 301 מ'
זהו אתר בו ניתן לראות פירים ומכרות נחושת קדומים, אולם העניין העיקרי בו הוא שני תחריטי סלע מרשימים, אליהם נעלה רגלית, המתארים סצינות של צייד – מרכבות, לוחמים, כלי נשק ובעלי החיים הניצודים. כמו כן יש באתר תעתיקים של תחריטי סלע נוספים שנמצאו באזור הערבה וסיני. נתחיל לרכב על דרך הרכב היוצאת מהחניה של אתר זה. אחרי כ 1200 מ' (בעיצומו של קטע מהיר מאוד) נראה מצד שמאל פתח בגבעה ונעצור להציץ. זהו ה"מכתש", מקום מרשים ומעניין גיאולוגית, אשר משמש בין השאר כאולם הופעות בטבע. אחרי שנתרשם נמשיך על הכביש, נחלוף על פני שילוט ל"פטרייה" עד שנגיע לשילוט ל"פטרייה וחצי" מצד שמאל.

3. חניית "פטרייה וחצי", 6 ק"מ (14519,91113) גובה 272 מ'
נרכב בשביל הולכי רגל קצר המוביל לזוג סלעים הנקרא "פטרייה וחצי" בשל צורתו. יש טוענים כי זוג זה אף יותר מרשים מהפטרייה אותה נראה בהמשך. אני לא מסכים...
נחזור בשביל הולכי הרגל ונפנה ימינה על הכביש לרכיבה של כ 800 מ' עד לשילוט ל"פטריה". נפנה שמאלה עם שילוט זה לדרך עפר, משמאלנו נראה שרידים של מחנה הפקת נחושת מתקופת הפעילות המצרית במכרה, הכוללת תנור הפקה, אזור מלאכה ומקדש שמי. מיד אח"כ נגיע לסלע גדול, אדום ומרשים שנקרא "הפטרייה" על שם צורתו.

4. הפטרייה, 7.2 ק"מ (14466,91056) גובה 281 מ'
הפטריה היא דוגמא לצורת נוף אופיינית שמקורה בבליה באבני חול אדומות. במבט מקרוב נוכל לזהות את גרגרי החול המרכיבים אותה. נמשיך על דרך העפר, המסומנת בירוק, עד למפגש עם הכביש. בקטע זה יש קטעים חוליים ומומלץ לרכב על השוליים הקשיחים יותר. בכביש נפנה ימינה ונרכב כמה מאות מטרים עד לצומת שמגיעה אחרי ירידה מהירה, בה נפנה שמאלה ונמשיך עוד כ 800 מ' עד שנראה משמאלנו את עמודי שלמה.
5. עמודי שלמה, 9.2 ק"מ (14527,90895) גובה 240 מ'
עמודי שלמה הינם עמודי סלע טבעיים, אשר נוצרו כתוצאה מבליה לאורך סדקים באבן החול האדומה הקשה.
נפנה ימינה לרכיבה למרגלות המצוק המתנשא של עמודי שלמה, אחרי מאתיים מטרים נגיע לקצהו השני של המסלול הרגלי, שם נמצא את שרידי מקדש חתרור, ששימש את כורי הנחושת המצריים, ובו נמצאו כלים רבים מתקופות שונות. המדרגות שמעל המקדש מובילות אל תחריט סלע מצרי מרשים ובו רעמסס השלישי והאלה חתרור. נמשיך באותה הדרך עוד כ 500 מ' עד למפגש דרכים ליד פארק אתגרי קטן המוקם למרגלות המצוק.

6. מפגש דרכים , 9.9 ק"מ (14586,90897) גובה 231 מ'
נפנה ימינה ונמשיך בדרך טובה ונוחה, אשר מתעקלת ימינה אחרי כ 300 מ' ומובילה אותנו הישר אל האגם המלאכותי. המים לאגם זה נשאבו מאופק של מי תהום בשכבות אבן החול שמתחתינו. באגם ניתן לשוט בסירות, להתארח ולסעוד באוהל הבדואי שלצידו ולעסוק בפעולות נופש נוספות. למרות המסחור של אזור האגם יש בו הרגשה אמיתית של נווה מדבר.

7. אגם, 11.6 ק"מ (14674,90801) גובה 190 מ'
נעלה על הכביש ונתחיל לרכב חזרה לכיוון הרכב. מצד שמאל נראה גבעה עם שלוש כיפות אשר מזכירה קצת את הספינקס ממצריים. 500 מ' לאחר הגבעה ישנה עמדת תצפית קטנה לכיוונה ובה שמות לכל אחת משלושת הכיפות על פי צורתה. הרכיבה על הכביש אמנם לא נשמעת מרתקת במיוחד, אבל המצוקים האדירים של הרי אילת, המתנשאים כ-500 מ' מעלינו מעניקים לרכיבה הזו נופך מיוחד. אחרי כ 4.5 ק"מ בכביש נגיע לצומת. מי שחנה ב"פטרייה וחצי" יפנה שמאלה לסיום, ומי שלא, ימשיך ישר עוד כ ק"מ עד לרכב הממתין. מי שרוכב עם ילדים שהתעייפו יכול כמובן להשאיר אותם עם הורה אחד באגם ולחזור להתחלה להביא את הרכב.

סיום, 17 ק"מ (14629,91087) גובה 239 מ'
סיימנו מסלול קל ומהנה במקום מרתק, הן מבחינת הנופים והן מבחינת ההיסטוריה. ועכשיו נוכל להתפנות לשאר פעילויות הפארק, או לחזור לבטן-גב במלון באילת.

תוספת למסלול
למיטיבי דיווש מציע הפארק אפשרויות נוספות רבות. להלן מסלול שיוביל אותנו מהאגם בחזרה לרכב בדרך חליפית אשר עוברת באגם נסתר ויפהפה:
מאזור האגם נצא דרומה על שביל ישראל (סימון כתום-כחול-לבן) ונרכב עליו כ 4.5 ק"מ עד למפגש עם סימון שבילים ירוק, איתו נפנה שמאלה ונרכב כ 2 ק"מ עד לסיומו על כביש הערבה הישן. נפנה שמאלה (צפונה) על שרידי כביש זה, ואחרי כ ק"מ וחצי נפנה בדרך לא מסומנת ימינה, שתביא אותנו למפגש עם ציר הנפט (סימון שבילים אדום) לאחר כק"מ. נפנה שמאלה ונתחיל לג'עג'ע בדרך זו. לאחר כ 4 ק"מ נסתה כ 20 מ' שמאלה מהדרך לתצפית על האגם הנסתר המופלא (מקום טוב להפסקת קפה/אוכל). ולאחר מכן נמשיך עוד כ 2.5 ק"מ לאורך הסמ"ש האדום עד למפגש עם כביש הכניסה לפארק תמנע, עליו נרכב עד שנגיע חזרה לרכב. אורכו הכולל של קטע זה, מהאגם עד לרכב, כ 20 ק"מ.
 
מפת המסלול:
 
בקעת תמנע - רקע כללי
בבקעת תמנע חברו יחדיו מספר תצורות סלע וקרקע לכדי פסיפס צבעוני ומרתק – החל מסלע מגמטי כהה ומשונן היוצר נוף דרמטי, ומתרכז בעיקר בהר תמנע שבמרכז הפארק, דרך אבני חול במגוון צבעים, בעיקר לבן וורוד, אל סלע משקע ימי בעל תצורת שכבות המהווה את המצוקים האדירים המקיפים את הבקעה, וכלה במשקעי סחף נחלי המצויים בשולי הנחלים תמנע ונחושתן המנקזים את הבקעה.
אחד הייחודים הגדולים של בקעת תמנע הוא העושר בנחושת בסלעי הבקעה. הנחושת הינה מתכת אדמדמה העמידה בפני קורוזיה, ועם זאת נוחה לעיבוד. כבר לפני כ 6000 שנה החל האדם בשימוש במתכת זו, והעדויות מראות שכבר בזמן זה החלו בנסיונות להפקת הנחושת בבקעת תמנע.
לאורך כל ההסטוריה היו תקופת רבות בהן פעלו מכרות נחושת בתמנע, אולם המרכזית שבהן היתה תקופת המצרים, בתקופה זו עמלו אלפים רבים של כורים, ונחפרו מאות מכרות, ואנו רואים בשטח עדויות רבות לחייהם – החל ממכרות ומחנות להפקת הנחושת, וכלה באזורי מגורים ומקדשים.
בשנים האחרונות חלה התקדמות רבה בפיתוח הפארק בבקעת תמנע. שבילי טיול רבים וחדשים סומנו, ונוספו פעילויות רבות מסביב להסטוריית הבקעה. מנהלי הפארק זיהו גם את הפוטנציאל הטמון בו לספורט אתגרי ומפתחים בימים אלו שבילי אופניים רבים, מסלולים לטיפוס צוקים ועוד.
 
מבט על בקעת תמנע מהר ברך
אין תגובות

הודעות אחרונות

20:49 | 06.08.19 אנילאמאמין2
03:56 | 01.07.19 חקר הברק ממזרח
22:28 | 29.06.19 אורחים בפורום
12:17 | 18.03.19 אורחים בפורום
07:12 | 10.02.19 אורחים בפורום
14:46 | 27.09.18 אורחים בפורום
14:44 | 27.09.18 אורחים בפורום
13:51 | 02.08.18 השף היחף
16:10 | 11.06.18 easyt
22:15 | 23.05.18 מלכה לוין
22:13 | 22.03.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ