לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1517115,171 עוקבים אודות עסקים

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

לילה לבן בסדום

מאת: אילן שחם  פורסם: 09/11/2005  עדכון אחרון: 09/11/2005  
 

הקיץ החם בישראל מקצר את שעות הרכיבה שלנו, וכשאנו יוצאים לרכב השמש הקופחת על ראשנו ממררת את חיינו. בטיול החודש נפתור את הבעיה על ידי חילוף היוצרות – במקום לאור השמש נרכב לאור הירח, ובמקום לסיים בשקיעה, נהנה מזריחה מרהיבה מעל ים המלח והרי מואב ואדום.טיולנו הוא וריאציה על המסלול הקלאסי של נחל פרצים ונחל סדום. אחד המסלולים המשובחים בארץ מכיוון שאינו קשה פיזית או טכנית, אך מכיל ריגושים גם לרוכב המתחיל וגם למתקדם, וכן עובר בנופים מדבריים מקסימים, ובקניונים צרים עם קירות גבוהים.

את הטיול אפשר ואף רצוי לרכוב גם לאור היום ולהנות מאוד, אם כי לשם כך עדיף לחכות עוד חודשיים שלושה עד שיתקרר קצת. אנו נהנה הנאה כפולה על ידי רכיבה לאור הירח .בעבר כיסה ים המלח את כל האזור, והשקיע בו חומר גירי דק שיוצר גבעות חוואר עגלגלות ולבנות, ואנו ננצל זאת לרכיבה על קרקע בהירה אשר מחזירה את אור הירח ומאפשרת לראות היטב גם את נתיב הרכיבה וגם את הנוף באור לבן קסום. לבסוף נזכה לצ`ופר אמיתי בזכות תצפית על זריחת השמש מהר סדום, כאשר אורה האדום צובע את השמיים מעל הרי מואב ומשתקף מים המלח מתחתינו.

 

כדאי לצאת לדרך בחצי השני של הלילה, בסביבות 1:00 לפנות בוקר, בכדי להגיע להר סדום בדיוק בזמן לזריחה. רצוי גם להביא כמה בגדים חמים לזמן ההמתנה למעלה.

 

אורך המסלול: 28 ק"מ

זמן רכיבה: 4-6 שעות

קושי פיזי: קל-בינוני

קושי טכני: קל

מעגלי: כן

נקודת מוצא

נצא לדרך מהחניה שבכניסה למפעלי ים המלח. נרד לים המלח מכיוון ערד ונפנה ימינה בצומת נווה זוהר על כביש 90 לכיוון דרום. אחרי כ 10 ק"מ נראה מרחוק את אורות מפעלי ימי המלח (אי אפשר להחמיץ...), ונמשיך עד שנגיע אליהם. נפנה שמאלה לכיוון המפעל ונחנה במגרש החניה ליד השער.

מפעלי ים המלח

1. מפעלי ים המלח, 0 ק"מ (18507,04972) גובה 383- מ`

 

נצא מהחניה ברכיבה בחזרה לכיוון כביש 90, נפנה ימינה עליו ולאחר כמה מאות מטרים נפנה שמאלה לדרך עפר לפי שילוט ל"פסל מצב האדם". אחרי כמאתיים מטרים נוספים נפנה ימינה לעליה תלולה לפי שילוט ל"תצפית" ולאחר עליה לא ארוכה נגיע לעמדת תצפית ממנה נשקפים ים המלח ושלל האורות של מפעלי ים המלח. במקום נמצא עמוד גדול, עם אור אדום בראשו. זהו פסל "מצב האדם". מהו מצב האדם לפי פסל זה? תשפטו בעצמכם.

2. פסל "מצב האדם", 1.2 ק"מ (18498,05052) גובה 322- מ`

 

נמשיך על הדרך צפונה (שילוט "קידוחי מישור עמיעז"), בהתחלה היא קצת עולה ויורדת, אך בהמשך נהיית שטוחה למדי, מצב די צפוי במישור. אחרי כ 2700 מ` נגיע לצומת משולטת גדולה. נמשיך ישר עוד כ ק"מ עד לצומת נוספת בא נראה שילוט שמאלה למערת הקמח, וישר ל"נחל פרצים 4X4".

3. צומת שבילים, 4.9 ק"מ (18501,05420) גובה 268- מ`

מערת הקמח

 

נפנה שמאלה לפי השילוט למערת הקמח. לאחר כ 1700 מ` צומת בה נפנה ימינה, עם סימון שבילים אדום לעבר הכניסה לנחל פרצים, אליה נגיע אחרי כ 100 מ`. בלילות ירח מלא סביר להניח שנראה כאן מכוניות ואוטובוסים חונים.

4. כניסה לנחל פרצים, 6.65 ק"מ (18344,05443) גובה 263- מ`

 

הקטע הקרוב הוא היחיד שניתן איכשהו להגדירו כ"טכני", אז נרכב לאט ובזהירות. נרד בשביל אל הנחל, תוך הצמדות לצד ימין, ונתחיל לרכב בתוכו. השביל מתפתל בתוך קניון צר וההנאה גדולה ואחרי כ 500 מ` נגיע למערת הקמח. אין כאן שלט ברור, רק חור גדול בקיר הימני של הקניון ליד עיקול בשביל. נשלוף את הפנסים מהתיק ונעשה סיור קצר בתוך המערה. כמובן שלא נצא מצידה השני אלה נחזור על עקבותינו בחזרה אל האופנים. נמשיך לרכב במורד נחל פרצים שלאט לאט נפתח, לאורך כחמישה ק"מ נוספים, עד למפגש עם נחל סדום וסמ"ש שחור. קל מאוד לפספס את הפניה הזו מכיוון שהכניסה אינה נראית כמו מפגש נחלים גדול, לכן עלינו לעקוב אחר הספידומטר.  מעט אחרי הפניה יש סלע גדול שתלוי מעט מעל השביל, וכמה מאות מטרים בהמשך הנחל נפתח מאוד ומרחוק רואים אורות מכיוון נווה זוהר – אם הגענו אל אלה סימן שעברנו את הפניה!

רוכבת לאור ירח

5. מפגש דרכים ונחלים, 12.4 ק"מ (18542,05843) גובה 346- מ`

 

נתחיל לרכב בדרך העולה בנחל סדום. דרך זו מתפתלת ומתפתלת בתוך קניון, ונרשום לעצמנו שצריך לחזור לכאן ביום ולטוס אותה בכיוון ההפוך. בלילה, לאור ירח, הדרך הזו מאוד מהנה בעליה מתונה. לאחר כ 2.5 ק"מ הדרך מתחילה להיפתח אל המישור שממעל, ואחרי קצת למעלה משלושה ק"מ נראה שילוט שמאלה אל שביל בסימון כחול המוביל להר סדום. נתעלם ממנו ונמשיך הלאה עוד כק"מ וקצת עד למפגש דרכים גדול ובו פניה שמאלה אל הר סדום בסמ"ש שחור.

 

6. מפגש דרכים, 16.95 ק"מ (18596,05441) גובה 249- מ`

נפנה שמאלה ונתחיל בטיפוס להר סדום. אחרי עליה די תלולה הדרך מתמתנת וממשיכה לכיוון עמדת התצפית, ממנה נשקף לנו נוף נהדר של ים המלח, הרי מואב מצפון מזרח והרי אדום מדרום מזרח.

כאן נתיישב ונשלוף את ערכת הקפה להמתנה לזריחה.  מעניין לציין שכבר כשעה לפני הזריחה מתחיל להפציע האור הראשון, וחצי שעה לפני כבר יש אור מלא – אז אל תדאגו אם את העלייה להר סדום אתם עושים באור יום.

זריחה בהר סדום

7. תצפית הר סדום, 19.55 ק"מ (18674,05390) גובה 164- מ`

 

אחרי שנהנה כראוי מהנוף ומזריחת השמש נחזור בדרך שבא באנו חזרה אל מישור עמיעז,  ולמפגש עם סימון השבילים הכחול, בו נפנה שמאלה, להמשך רכיבה דרומה למרגלות הר סדום. סימון השבילים יתחלף לאדום ואנו נמשיך בטיסה מהירה באותה הדרך עד למפגש עם כביש 90, בו נפנה ימינה לק"מ וחצי נוספים בחזרה לחניה.

יורדים מהר סדום

8. סיום – חניית מפעלי ים המלח, 28 ק"מ (18507,04972) גובה 383- מ`

 

אך, איזה לילה לבן עם סיום באדום הזריחה! בחניה יש מכונות לממכר שתיה קרה וחמה, בהן רצוי להעזר לצורך התאוששות מהעייפות לקראת הנסיעה הארוכה בחזרה צפונה. זכרו כי לא ישנתם כל הלילה והקשיבו לגוף אם הוא רוצה לישון קצת, או לעצור לארוחת בוקר בדרך.

לתגובות, הערות והצעות כתבו ל ilans@tapuz.co.il

 

מפת המסלול

 

איך מתכננים טיול ליל ירח

כשמתכננים טיול לאור הירח רצוי לדאוג לכך שחתן השמחה – הירח – יגיע, ולא רק שיגיע, אלא שיהיה במיקום כזה שיאיר לנו כמו שצריך. לשם כך רצוי שהירח יהיה מלא, או כמעט מלא, שיתחיל לעלות לפחות שעתיים לפני תחילת הרכיבה, וישקע רק שעתיים אחרי סיום הרכיבה.

מדי יום זורח הירח כשעה יותר מאוחר מהיום הקודם. כשהירח מלא לגמרי זריחתו ושקיעתו תואמים כמעט לגמרי לשעות הלילה. מכיוון שבטיול זה אנו מעוניינים לסיים בשעת הזריחה, הרי שאנו רוכבים בחצי השני של הלילה, ולפיכך עדיף לנו לרכב ביום הירח המלא או יום-יומיים אחריו. אם נרכב לפני זה עלול ל"הגמר" לנו הירח לפני סיום הרכיבה.

הכי טוב להתייעץ בלוח זריחת ירח ושמש לצורך תכנון המועד לטיול זה. לוח כזה נמצא ב:

http://wise-obs.tau.ac.il/~eran/Wise/wise_calen.html

הקפידו על הפרמטרים הנכונים לפני ייצור הלוח החודשי.

מומלץ לבדוק בתחזית מזג האוויר שלא צפוי להיות מאוד מעונן, מה שיסתיר את השמש וישאיר אותנו בחושך. מעט מעונן קצת יפריע לפעמים, אבל דווקא יכול ליצור זריחה מרשימה במיוחד.

שימו לב שברכיבת לילה קשה לעקוב אחר סימוני שבילים ואחר הספידומטר, לכן יש להקפיד לא להסחף ולעקוב ברציפות אחר תיאור המסלול והקילומטרג`.

 

 

 

 

  תגובה אחת
האם זה עדיין כמו שמתואר?  
aadzו | 13/08/2008 15:07:41

הודעות אחרונות

20:49 | 06.08.19 אנילאמאמין2
03:56 | 01.07.19 חקר הברק ממזרח
22:28 | 29.06.19 אורחים בפורום
12:17 | 18.03.19 אורחים בפורום
07:12 | 10.02.19 אורחים בפורום
14:46 | 27.09.18 אורחים בפורום
14:44 | 27.09.18 אורחים בפורום
13:51 | 02.08.18 השף היחף
16:10 | 11.06.18 easyt
22:15 | 23.05.18 מלכה לוין
22:13 | 22.03.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ