לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

מסע בין אלונים

מאת: אילן שחם  פורסם: 15/08/2005  עדכון אחרון: 15/08/2005  
 
טיול החודש ייקח אותנו הפעם לצפון הלא רחוק, למרגלות הגליל התחתון. כשעה ורבע מתל-אביב נגלה יערות טבעיים עמוסים באלונים, נופים פסטורליים ואפילו נזכה לרחצה הגונה במעיין טבעי. להמונים דרושים שעשועים, ולכן כמובן שלא נפסח על כמה סינגלים ודאבלים בעלי מקדם הנאה גבוה.
הקיץ כבר הגיע ולכן יש לזכור למגן את עצמנו ואת אופנינו – קרם הגנה מהשמש והרבה הרבה מים לשתיה עבורנו, ומיגון נגד קוצים לצמיגי האופנים.

אורך המסלול: 39 ק"מ
זמן רכיבה: 4-7 שעות
קושי פיזי: בינוני
קושי טכני: בינוני
מעגלי: כן

נקודת מוצא
נקודת המוצא היא הכנסיה ביישוב אלוני-אבא. למגיעים מכיוון דרום – ניסע צפונה בכביש החוף, ונפנה ימינה במחלף זכרון יעקב לכביש 70. אחרי שנעבור את יוקנעם נפנה ימינה לכביש 722, איתו נמשיך עד לצומת השומרים, בה נפנה ימינה, ומיד אחריה, בצומת אלונים, שמאלה, ולאחר כ 5 ק"מ נפנה ימינה לתוך אלוני-אבא. נמשיך בכביש הראשי כ 450 מ', עד שנראה כנסיה נאה משמאלנו, ונחנה לידה.

1. הכנסיה באלוני אבא, 0 ק"מ (16634,23726) גובה 170 מ'
אלוני-אבא היתה בעבר יישוב טמפלרי בשם ולדהיים, והכנסיה הנאה ששרתה את תושבי המקום נותרה במלוא הדרה. אחרי התרשמות מהכנסיה נרכב בחזרה לכיוון היציאה מאלוני אבא, ובכביש נפנה ימינה לכיוון בית-לחם הגלילית. אחרי כ 900 מ' על הכביש הזה, ממש ליד השער של בית לחם הגלילית, נפנה שמאלה לדרך רחבה ונרכב צפונה בטיפוס מתון לאורך ק"מ וחצי נוספים עד לפאתי היישוב כעביה, בדיוק בנקודה בה השביל הופך לכביש, ומימין נראה שער בגדר בקר.

הכנסיה באלוני אבא
מעל כעביה

2. צומת שבילים, 2.85 ק"מ (16736,23896) גובה 207 מ'
נפנה ימינה ונעבור את גדר הבקר (ולא נשכח לסגור אחרינו את השער) ונתחיל לרכב מזרחה על הדאבל שבצד השני. אחרי מרחק קצר יש פיצול בדרך ואנו נבחר את השמאלי, בקטע בו הנוף של נחל ציפורי, ובעיקר הגבעות של אלון הגליל יהיה משמאלנו. הדרך מתחילה להתעקל ימינה (דרומה) ולתפוס כיוון כלפי מטה בירידה מסחררת ומרובת פניות מהירות. בתחתיתה נחצה את הואדי ונמשיך לאורך הדאבל מזרחה ליד גדר. אחרי כ 300 מ' נוספים נראה מימיננו דרך רחבה, ועיקול בשביל שלנו שיורד ופוגש אותה.

3. צומת שבילים, 4.45 ק"מ (16856,23845) גובה 165 מ'
נפנה שמאלה במגמת ירידה בדרך הרחבה ואחרי כמה מאות מטרים נתקל בכביש, בו נפנה ימינה ונמשיך כ 500 מ' עד שנגיע לצומת T, בה נפנה ימינה ואחרי כ 200 מ' נפנה שמאלה לדרך עפר רחבה.

4. מפגש כביש-שביל, 5.65 ק"מ (16953,23850) גובה 151 מ'
נתחיל לטפס במתינות בדרך, אשר עוברת ליד כמה בתי חווה ולולי תרנגולות. אחרי כ 850 מ' בדרך זו נצא מתוך האזור המיוער ונפנה ימינה לדאבל אשר יורד מזרחה בגבול היער, עד אשר הוא מגיע לדרך רחבה בואדי. נפנה איתה שמאלה ונמשיך לרכב עד לנקודה בה נחצה את נחל ציפורי במעבר רטוב, ובצידה השני צומת.

5. צומת שבילים, 7.55 ק"מ (17079,23906) גובה 127 מ'
נפנה ימינה (מזרחה) ונתחיל לרכב לאורך הנחל. במהרה נראה כי אנו על סימון שבילים כחול, אשר יוביל אותנו למעבר מתחת לכביש. מעברו השני נפנה שמאלה ומיד ימינה להמשך הסמ"ש הכחול, לאורך הנחל. אחרי קצת יותר מק"מ השביל מתעקל שמאלה, ואנחנו איתו, וממשיך לאורך הנחל,עד שלאחר כק"מ נוסף נראה מימיננו מעבר מים המוביל לכיוון הכביש.

6. מעבר מים, 10.4 ק"מ (17299,23898) גובה 152 מ'
נחצה את מעבר המים ונמשיך אל הכביש, בו נפנה ימינה, ולאחר כ100 מ' שמאלה, אל מגרש חניה מכורכר, בקצהו נראה שלט עץ גדול שמצביע על תחילתו של שביל סלול אספלט. נתחיל לרכב בשביל הזה, שהוא מעין סינגל סלול בתוך היער, ונהנה מהסיבובים הרבים בו. בדרך נתרשם ממערה ומגת עתיקה, ולבסוף נגיעה לצומת T, בה נפנה ימינה ונתחיל לטפס עם המשך שביל האספלט עד שנגיע למקום בו שביל האספלט פונה בחדות שמאלה לעליה תלולה, ודרך עפר ממשיכה מקדימה/חצי ימינה.

הסינגל בגבעת שמשית
הסינגל בגבעת שמשית

7. מפגש שבילים, 12.25 ק"מ (17354,23833) גובה 216 מ'
נרד משביל האספלט ונמשיך עם דרך העפר, תחילה בירידה ובהמשך בעליה, שמגיע לשיאה בקטע קצר ותלול שבסופו צומת T. נפנה ימינה, ולאחר כ 50 מ' נראה משמאלנו משולש של שלושה עצים. מאחורי עצים אלו נזהה שביל צר המתוחם באבנים משני צידיו. נפנה שמאלה ונעלה לשביל זה שהוא סינגל מענג, רצוף פניות חדות ומדרגות סלע קטנות, איתו נזרום עד לנקודת המוצא ממנה התחלנו את שביל האספלט. בדרך נשים לב להשאר בשביל המתוחם באבנים ולא לסטות בטעות לשביל אחר.
נחזור לכביש ונפנה ימינה לרכוב עליו עד למפגש עם כביש מס' 79. בזהירות בזהירות נחצה את הכביש אל דרך עפר בצידו השני, בה נפנה ימינה ונרכוב במקביל לכביש כמעט ק"מ, עד לעיקול שמאלה ובו שלט המברך אותנו על הכניסה לגן-לאומי ציפורי.

8. עיקול בשביל, 15.35 ק"מ (17390,23916) גובה 195 מ'
נפנה שמאלה עם הדרך ונרכב עד שנגיע למאגר מים. נפנה שמאלה להקיף אותו, וכשנגיע לפינה של המאגר נמשיך ישר לדרך המתרחקת מן המאגר, ולא לזו הצמודה אליו. נתחיל לטפס ולהנות מהנוף, ולאחר כ 500 מ' נגיע לפיצול בדרך, ונבחר את הדרך השמאלית בכדי להמשיך לטפס לכיוון ראש הגבעה, עד שנגיע לצומת, כמעט בשיא הגובה, בה נראה סימון שבילים שחור וסימון של שביל ישראל.

9. צומת שבילים, 17.6 ק"מ (17516,24048) גובה 260 מ'
לפי המפה יש כאן מצפה עם תצפית של 360 מעלות. בשטח אין לסימון זה כיסוי ולכן אחרי מנוחה קצרה נפנה שמאלה ונתחיל לעקוב אחרי הסמ"ש השחור ושביל ישראל, איתם נרד כמעט עד לצומת המוביל. בהתחלה בסינגל קצר ומהנה, ואחרי זה בקטע ארוך על דאבל. רכבו בזהירות כי באמצע אחת הירידות המהירות ישנו שער בגדר בקר שאינו בולט מספיק למי שמגיע במהירות. כמו כן בנקודה מסוימת שביל ישראל פונה שמאלה אל דרך פחות ברורה, בעוד סמ"ש ירוק ממשיך ישר – אנו נפנה שמאלה עם שביל ישראל. בהמשך הופך שביל ישראל לסינגל מהיר ומהנה שמסתיים בכביש, מעט צפונית לצומת המוביל.

שביל ישראל בירידה מריש לקיש
שביל ישראל בירידה מריש לקיש

10. מפגש שביל - כביש, 21.25 ק"מ (17241,24065) גובה 151 מ'
שוב נפעיל את מלוא הזהירות שלנו ונעבור את הכביש המסוכן לצידו השני, שם נאתר את המשך שביל ישראל ונעקוב אחריו כמה מאות מטרים עד לצומת יפתחאל, שמוביל ליישוב אלון הגליל. גם כאן אין ברירה אלא לחצות את הכביש, ומצדו השני נתחיל בטיפוס על הכביש לכיוון אלון הגליל. בסוף העלייה נפגוש שוב את ידידנו שביל ישראל, ונראה שלט המוביל ימינה ל"דרך נוף יערות ציפורי".

11. צומת, 22.8 ק"מ (17125,24093) גובה 216 מ'
מימיננו נראה את מרכז השטח אלון הגליל. זהו מרכז שטח וחנות אופניים הפתוח גם בשבת – שווה ביקור, במיוחד אם אתם זקוקים לפנימיות, תיקונים, ארטיקים, או קצת ייעוץ. אנו נפנה ימינה בירידה קצרה ומיד שמאלה אל "דרך נוף יערות ציפורי", איתה נעלה קצת, ונרד הרבה, לאורך כ 3 ק"מ, עד שנגיע לצומת T בואדי, בה דרך הנוף פונה ימינה, וצידה השני של הדרך ממשיכה שמאלה במורד הואדי.

12. צומת שבילים, 25.95 ק"מ (16879,24038) גובה 141 מ'
נפנה שמאלה במורד הואדי לכיוון נחל ציפורי, עד שנגיע לאחר כ 850 מ' לצומת שבילים. נפנה ימינה ונראה כי התחברנו שוב לסימון השבילים הכחול של נחל ציפורי. לאחר כמה מאות מטרים נגיע לכביש, בו נפנה שמאלה ומיד ימינה בכדי להמשיך מערבה לאורך הנחל. בהמשך שוב נפגוש כביש ונמשיך לצידו השני, להמשך רכיבה על הסמ"ש הכחול עד שנגיע לבריכת מים גדולה, שנקראת עין יבקע, או "בריכת הסוסים" בפי המקומיים. להבדיל מנחל ציפורי, שהמים בו מזוהמים, אין שום בעיה לשחות בבריכה זו, וככל שהיום חם יותר הרי זה משובח.

חציית הנחל ליד עין יבקע
נחל ציפורי

13. עין יבקע, 29.4 ק"מ (16668,24020) גובה 93 מ'
נתייבש ונחצה את הנחל במעבר המים שליד הבריכה, ובמקום לפנות שמאלה להמשך הרכיבה לאורך הנחל נמשיך צפונה, לכיוון עץ גדול, אותו נעבור ונמשיך בטיפוס קצר אך אכזרי עד לצומת T בה נפגוש את שביל ישראל מיודענו. נפנה שמאלה ונרכב בשביל ישראל בדרך שמשקיפה ממעל על העמק הפסטורלי של נחל ציפורי, שנראה מכאן כמו גלויה ממקומות רחוקים. נמשיך על השביל למעלה מ 2 ק"מ, רובם בדרך רחבה, וחלקם בסינגל נחמד, עד שנגיע לטחנת הנזירים.

14. טחנת הנזירים, 32 ק"מ (16504,24110) גובה 70 מ'
"טחנת הנזירים" הינה טחנת קמח שהשתמשה במים שהוזרמו באמה מעין יבקע להפעלת גלגילי כפות ואבני ריחיים לטחינת הקמח. הטחנה הופעלה על ידי המנזר הכרמליטי עד לראשית המאה ה-20 ומכאן שמה, וכיום היא בבעלות פרטית ומשמשת כמסעדה. נתרשם מהטחנה, תוך כיבוד הפרטיות של בעלי המקום, ואז נחצה את הגשר המוביל לתחנה ונמשיך עד לצומת T, בה נפנה שמאלה בכדי לחזור מזרחה עם סימון השבילים הכחול. לאחר כ 800 מ' הסימון הכחול פונה שמאלה, ואילו אנו נמשיך על הדרך שמתעקלת ימינה ומתחילה לטפס דרומה לאורך הואדי לכיוון בסמת טבעון. לאחר כ 3 ק"מ בעליה מתונה זו הדרך פונה בחדות שמאלה והופכת לכביש פנימי ביישוב הערבי. נמשיך בעליה לא קלה ברחוב זה עד לצומת T, בה נפנה ימינה, ואחרי מרחק קצר שוב צומת T בה נפנה שמאלה, ואחרי עוד כ 150 מ' הכביש מתעקל חזק שמאלה ואנו נמשיך ישר לדרך עפר היוצאת מן היישוב.

15. מפגש כביש - שביל, 36.5 ק"מ (16535,23823) גובה 217 מ'
נפנה ימינה בצמוד למגרש הכדורגל של בית הספר, ובקצהו נמשיך ישר אל גדר בה נראה מעבר הבנוי משני ברזלים אופקיים עם מרווח גדול ביניהם. נניף את האופניים מעל המעבר, ונעבור בין הברזלים, אל תוך שמורת הטבע אלוני אבא. מצידה השני של הגדר נראה דרך, ספק סינגל ספק דאבל, היוצאת חצי שמאלה. נפנה שמאלה אל דרך זו ונרכב כ 600 מ' עד שנגיע לקרחת יער גדולה. משמאלנו נוכל לזהות שביל המתוחם באבנים. נעלה על שביל זה ונרכב בו בהנאה רבה, עד סיומו, ליד חווה קטנה. נפנה ימינה אל הכביש ונרכוב בו שמאלה ואחרי כ 200 מ' ימינה אל תוך היישוב אלוני אבא, ובחזרה אל הרכב.

מכשול בדרך
סינגל

16. סיום, 38.6 ק"מ (16634,23726) גובה 170 מ'
הספסלים הנחמדים ליד הכנסיה יאפשרו לנו להנות שוב מיופיה בזמן התענגות על ארטיק שקנינו מהחנות ממול, ולסכם טיול קיצי מהנה, ארוך אך לא מתיש, עם הרבה נוף והרבה "פאן".
מפת המסלול
  3 תגובות למאמר
מספר טלפון בבקשה  
רוחמה4 האחתו | 20/03/2007 01:01:02
gps  
I l y a I l y aו | 20/09/2008 14:19:34
מוזמנים להתחיל ולסיים בנקודה   
4x4bikeו | 08/10/2008 11:01:16

הודעות אחרונות

12:17 | 18.03.19 אורחים בפורום
07:12 | 10.02.19 אורחים בפורום
14:46 | 27.09.18 אורחים בפורום
14:44 | 27.09.18 אורחים בפורום
13:51 | 02.08.18 השף היחף
16:10 | 11.06.18 easyt
22:15 | 23.05.18 מלכה לוין
22:13 | 22.03.18 אורחים בפורום
08:14 | 10.12.17 ELIATAR1
13:45 | 07.11.17 אורחים בפורום
10:35 | 03.11.17 avnere

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ