לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

טיול אופניים בפריז: סיכום והמלצות

מאת: מאדמאן  פורסם: 17/10/2004  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
אחרי ארבעה ימים בעיר האורות ולאחר נסיון ראשון בטיול אופניים בתוך עיר אירופאית שאני מכיר לא רע, להלן ההמלצות והמסקנות מהטיול:

1. מי שמתכנן טיול אופניים בפריז שידאג לכמה חפצים הכרחיים - כפפות (לא ניתן להשכיר אבל אפשר לרכוש בכיכר לה מדליין ליד כנסיית לנ מדליין בתוך חנות הענק של ציוד הספורט דה קלטון
(אחרי חנות של קנזו)
2. שנית שלא יבזבז זמן על משכירי אופניים מיותרים שני הטובים ביותר נמצאים ליד המטרו דופלקס, הראשון הוא הפט טייר שהומלץ כאן ע"י חברי הפורום והוא נמצא קצת יותר רחוק המטרו דופלקס ברחוב אדגר פור - מנוהל ע"י זוג אמריקאי נהדר ומלא מוטיבציה , אבל כולל אופני רחבי עם "
צמיג שמן" כמו בשם שלו וגם קסדות סבירות.

השני, חנות בשם רולה´ שמפיון, (תגלגל אלוף !- תרגום ישיר) מנוהל ע"י צרפתי בשם ז´יל - וכולל סוגי אופניים מגוונים יותר ויקרים יותר.

בשתי החנויות דרשו שיק ערבון ובהיותנו תיירים כרטיס הויזה והדרכון נדרשו ע"י בעלי החנות. לקח לי להסביר שתי שניות שישראלים לא משאירים דרכון אצל אף אחד ובשתי החנויות חייכו בהבנה וצילמו את הדרכון בלבד.

שתי החנויות כאמור קרובות זו לזו הן ברובע החמש עשרה שהוא די מרוחק מכל האתרים התיירותיים אבל ברגע שהחלה ההתמצאות הכל הלך חלק.


מגדל אייפל
חולצת הפורום מככבת ביער בולוניין

מהחנות של הצרפתי רכבנו ליער בולוניין מרחק של כשנים עשר ק"מ שהיה שווה כל רגע. הרכיבה היא מאזור הדו פלקס לשד´ הגנרלים לכיוון שער ביר חכיםמשם לקחנו ימינה (כדי לעבור כמה שיותר אתרי תיירות לשד´ קי ברנלי שם פגשנו את המגדל הידוע אייפל - הלאה שמאלה משם שוב שמאלה לגשר אלמה ומשם שוב שמאלה לכיוון שד´ ניו יורק. רכבנו לטרוקדרו ומשם ימינה לכיוון לכיוון כיכר ה 11 לנובמבר שמאלה לשד´ מנדל, ישר לשד´ הנרי מרטין עד לכיכר קולומביה וישר לתוך שד´ סנט קולד לימיננו יער בולוניין.

היער עצמו ענק ויש בו עשרות שבילים, קל להתברבר בו ולפי מידע אמין ובדוק רצוי לחפש לעשות צרכים דווקא במקומות המסומנים לכך כי אם לא כניסה לתוך היער לאותה מטרה תדרוש צעדה בין עשרות רבות של מוצרים גומי דק מרופטים, גם הכניסה לתוך הלילה ביער לא רצויה פן נפריע את שגרתן של יצאניות פריז.
משד´ סנט קולד ירדנו לשבילים שבין שני האגמים. מראה מרהיב ולא אכביר עליו במילים - פשוט רצוי.

הגענו לשד´ המלכה מרגרט ומשם ימינה לעבר שד´ מהטמה גנדי - הרכיבה ביער הרבה יותר נעימה וקלה מהרכיבה בעיר, אין קושי טכני בכלל ואין \מאמץ למעט המרחקים שהם לדעתי מזעריים ומול הנוף משובב הנפש אין לך כלום חוץ מלהתפעל. כל כמה זמן חדרנו לתוך שבילי היער מנסים לא להתברבר - אין שילוט, אין הכוונה טובה וגם מפות האבן החרוטות אינן מסייעות להתמצא, אולי קצת.


האגם הצפוני - יער בולוניין
גשרון בתוך היער - עם האופניים ששוכרים דרושים משני זהירות

בשד´ דופין פניה ימינה לכיוון כיכר דופינ´ פנינו מהכיכר הענקית בגלל עומס התנועה ירדנו מהאופניים וחצינו לכיוון אווניו פוש´ מדהים לראות משם את שער הנצחון.
המשך המסע לתוך שד´ פוש האגדתיים ואני אומר לאישתי באמצע הגשם, עצרי !! אני מצלם, אז בסדר, היא עוצרת.. וברקע, שער הנצחון.
שער הנצחון מהצד המערבי - כאילו בים של טפטופים עזים - המתין לנו - מעיל הגשם ששמנו על עצמנו הוא גם ציוד שיש לקחת בחשבון.


שד´ פוש
רוכבת עד לשער הניצחון ?

זה המקום לומר שבניגדו לדרום צרפת שם רכבתי בין ערים ולא בתוכם, הנהג הפריזאי שם קצוץ אמיתי על רוכב האופניים, אישתי שרכבה מאחרי , הזכירה לי שכל פעם היא ראתה כבר איך הרחש של עצמותי הנשברות מגיע לאוזניה מאיזה אוטובוס שעקף אותי בפראות - משום שמסלולי האופניים בפאריז הם מסלולים שקשורים גם לקווי האוטובוס שגם ככה פרנסתם קשה עקב המטרו וה rer המעולים.
כשהחלטתי לעשות את הסיבוב הזה- הציע לי הבחור האמרקיני בפט טייר שלא להכנס לשאנז אליזה כי שם מסוכן, אבל חלמתי לעשות את זה עם האופניים והחלטתי לקחת את הסיכון, אז קבענו שהרכיבה תהיה מהירה והחלטית כדי לא לגרום לנהג לחתוך אותנו, ככה עשינו עד סוף השאנז אליזה

בפלאס דה לה קונקורד כבר עצרנו להנפש ולצלם אז הנה תמונה אחת מתוך איזה עשרים שצילם הצלם הנלהב.


זווית של מתגנב...
בחזרה במגדל אייפל

את הכפפות הזכרתי כי כדאי לא לשכוח את שלך - אם בגלל הטירוף של הנהגים מאחריך והקשר עם האדמה במקרה של נפילה ואם בגלל הקורררר...

היינו רק אני ואישתי, לא הצטרפנו לאף אחד, עשינו על דעת עצמנו את המסלול אבל בפט טייר יש מסלולים קבועים ושעות יציאה של לפחות שבעה אנשים כל יציאה. המסלול שלנו סגר כשלושים וחמש ק"מ ואפשר עוד כי למחרת עשינו מסלול נוסף של כארבעים ק"מ. האופניים הם אופני עיר עם שלושה הילוכים. בחנות של הצרפתי אפשר לקבל אופניים עם שמונה עשרה הילוכים ,(אופני מדבקה) ואולי 21 שימנו sis.

ההדרכה היתה כמובן בעברית טובה... עם הספר של זאב יפת ביד, ועם ידע מטיולים קודמים שעשינו שם ולא ראינו כלום בהיותנו קבורים במטרו...

ובקשר לאופניים אז כן: אתה מקבל עם האופניים מנעול ברזל לא רע ואתה רקושר אותם למקומות מסומנים וגם סתם לספסל. עשינו כך בין היתר במוזיאון של אורסיי ומוזיאון קלוני (ששווים ביקור לשוחרי הציור האימפרסיוניסטי - ואן גוך גוגן רנואר ומונה ...) פעם היה לנו חשק לקפה חם ושוקו ופשוט קשרנו את האופניים לספסל ונכנסנו להתחמם.

בגשר הקונקורד פנינו ימינה לקי ברדלי ושוב למגדל אייפל.
ממגדל אייפל חזרה לשד´ הגנרלים והופ מתקרבים חזרה לחנות של פט טייר ורולה שומפיון...

אבל גולת הכותרת היתה כמובן יער בולוניין או בולונייה, או בולוניי שהוא אתר ירוק ענק באמצע הכרך הזה -

עוד תמונה מהיער

למחרת כיוון אחר לגמרי - יער ונסאן - יער מדהים ביופיו עם אגם ואי בתוכו - ירוק עד ונקיון אמיתי, הצד המערבי לחלוטין של פריז מסלול הלוך חזור כארבעים וחמש ק"מ כולל המסלולים בתוך היער. שהדרך לשם שונה לגמרי - הנוף יותר בהיר ועם עצי דולב בריאי עלווה.


אחד מהנופים בונסאן
מפל קטנטן של מים - על האגם של ונסאן



עוד כמה מילים מאת ציקי שני:
יער בולון(ככה מבטאים עם נון חזקה) הוא הצד המערבי ויער וינסן הוא המזרחי.
יש עוד כמה מקומות שאפשר להגיע באופניים מפריז כמו יער סן קלו בצד הדרום מערבי של פאריז ומשם די בקלות לאיזור וורסאי ולפארק הענקי המקיף אותו.
הייתי מוותר לחלוטין על רכיבה ברחובות פאריז, תענוג מפוקפק ומסוכן - אל תחשבו על זה אפילו, אם בארץ אני רק שומע על מפגשי אופניים-רכב, בפאריז יצא לי לראות כמה כאלה, אחד מהם כשישבתי בבית קפה ומול העיניים התעופף מהגר אפריקאי שלמרבה האירוניה ניסה לחצות עם האופניים במעבר חצייה מסומן,ובפאריז מעבר חצייה נחשב בעיני הנהגים כמטרד וכהמלצה בלבד (במיוחד עם חוצים אותו בני מהגרים).
אופצייה נוספת היא לרכב לאורך הסן על הטיילת, אך זה כמו שזה נשמע, טיול איטי למדי בגלל הצפיפות. הרבה יותר מהנה לרכב לאורך הסן בחורף, אבל מי נוסע לפאריז בחורף? רק הפרנקופילים...

לסיכום סיכום: שרשור הנושא המכיל את כל המידע האפשרי והוא גם המקור למאמר.
אין תגובות

הודעות אחרונות

20:49 | 06.08.19 אנילאמאמין2
03:56 | 01.07.19 חקר הברק ממזרח
22:28 | 29.06.19 אורחים בפורום
12:17 | 18.03.19 אורחים בפורום
07:12 | 10.02.19 אורחים בפורום
14:46 | 27.09.18 אורחים בפורום
14:44 | 27.09.18 אורחים בפורום
13:51 | 02.08.18 השף היחף
16:10 | 11.06.18 easyt
22:15 | 23.05.18 מלכה לוין
22:13 | 22.03.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ