לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הר הנגב הגבוה – שבְנו אליך

מאת: אילן שחם  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 21/02/2006  
 
<>
פנורמה מהתצפית ליד ראש מעלה ערוד


"לך לך למדבר, הדרכים יובילו..."
החורף בא, ובזמן שבאירופה וברוב ארה"ב מאפסנים את האופניים במעמקי המחסן, אנחנו יכולים לחגוג במסלולים מדהימים ובמזג אוויר מצוין בחצר האחורית שלנו – המדבר. הפעם נצא אל אחד האזורים הפחות מתויירים בארץ, הר הנגב הגבוה שבין מערב מכתש רמון לגבול המצרי. האזור פחות מתויר בעיקר בגלל שהוא נמצא בשטח אש פעיל, וגם בגלל ריחוקו היחסי, אבל זהו אזור בעל נוף מדברי פראי ובתולי, בו נזכה לתצפיות מדהימות, נרכב בסינגלים שאפילו העיזים לא ידעו על קיומם, ונקנח בביקור בבורות לוץ, שם יש בורות אגירה, שבחלקם יש מים לאורך כל השנה, ודוגמאות לחקלאות מדברית שמתקיימת עד היום. המסלול שווה נסיעה מיוחדת מהמרכז, אבל ניתן גם לשלב אותו בסוף שבוע של רכיבות באזור המכתש.

ניקח לתשומת ליבנו שהמסלול עובר בשטח אש פעיל ולכן ניתן לרכב בו רק בשבת ובחג. כמו כן, למרות שאנו נמצאים במדבר, יש בשטח חי וצומח רב, ולכן נקפיד לרכב בשבילים הקיימים בלבד ולא נפגע בטבע ובנוף. פרט נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא שהאזור מאוד גבוה – 900 עד 1000 מ´ מעל פני הים, ויכול להגיע לטמפרטורות מאוד נמוכות בחורף – רצוי מאוד להביא גם בגדים חמים.

אורך המסלול: 35 ק"מ (מקוצר - 25)
זמן רכיבה: 6 שעות (מקוצר – 5)
קושי פיזי: בינוני-קשה
קושי טכני: בינוני-קשה
מעגלי: כן

נקודת מוצא
נחנה בכניסה לבסיס מג"ב שבהר חריף – נסע דרומה על כביש מס´ 40 לכיוון מצפה רמון. כמה ק"מ לפני מצפה רמון, ליד בה"ד 1, נפנה ימינה לכביש מס´ 171, עליו ניסע כ 30 ק"מ עד לבסיס מג"ב, ממש על הגבול המצרי (כשעתיים וחצי נסיעה מהמרכז). הסיבה לבחירה במקום זה היא כרגיל שמירה על הרכב. מי שמעוניין לחסוך לעצמו כ 10 ק"מ של רכיבת כביש (כביש חסר תנועה לחלוטין, אך לגמרי לא שטוח), יכול כ 5 ק"מ לפני הר חריף לפנות ימינה לפי שילוט "בורות לוץ", ולחנות בחניון שם. החניון כמעט שומם לגמרי – לטובה ולרעה...
<>
הנוף מהר רמון

1. הר חריף, 0 ק"מ (10770,98981) גובה 993 מ´
נפטפט קצת עם החייל השומר המשועמם תוך כדי התארגנות, ונצא חזרה על הכביש ממנו באנו, עליו נרכב כ6.5 ק"מ, נעבור את הכניסה לבורות לוץ, ונגיע לסימון שבילים אדום היוצא ימינה (דרומה) מן הכביש.
אם חנינו בבורות לוץ נחזור דרומה על הדרך המסומנת בכחול כ 1.8 ק"מ עד לכביש, נפנה שמאלה ונרכב על הכביש כ 1.5 ק"מ עד שנגיע לסימון השבילים האדום מימין. (שימו לב כי המרחקים המצוינים בתיאור המסלול הם מתחילת המסלול הארוך).

2 מפגש כביש –דרך עפר, 6.5 ק"מ (11346,99085) גובה 991 מ´
נתחיל לרכב בדרך המסומנת באדום לכיוון הר רמון. בהתחלה קצת נרד ונעלה, אבל במהרה בעיקר נעלה. מרחוק נראה עמוד על הכפה – זאת לא כיפת הר רמון אלא אחת לפניה. כמה עשרות מטרים לפני שנגיע לעמוד הסימון האדום סוטה ימינה, בדרך לא דרך, וממשיך לפסגת הר רמון, ממנה נזכה לתצפית נאה לכל הכיוונים. מעל הואדי שממזרח לנו נראה כמה שבילי עיזים – על אחד מהם נרכב עוד מעט.
<>
<>
סינגל למרגלות הר רמון
תחילת הסינגל למרגלות הר רמון

3. כפה, 8.7 ק"מ (11518,99026) גובה 1037 מ´
נמשיך מזרחה עם הסימון האדום בירידה תלולה מההר. מי שמאוד מוכשר טכנית יוכל לרכב את רוב הירידה (זהירות מהמצוקון באמצע), אבל רובנו נרכב קצת, ובעיקר נלך. אחרי כ 200 מ´ נגיע לואדי ונפנה ימינה לתוכו על משטח סלע, ממנו נמשיך לשביל עיזים על הגדה השמאלית (המזרחית). השביל רכיב ברובו ומאוד מהנה, מדי פעם שכבת סלע חותכת אותו, ואז נעלה עליה מעט ונמצא את המשך השביל. בסיום השלוחה נתעקל עליה שמאלה (מזרחה) עד שנגיע לדרך כורכר טובה, עם סימון שבילים כחול. אם בסיום הואדי הגענו לדאבל, נפנה שמאלה ונגיע לדרך הכורכר.

4. מפגש שביל – דרך כורכר, 10.0 ק"מ (11547,98972) גובה 959 מ´
נפנה שמאלה בדרך הכורכר ולאחר מרחק קצר נראה משמאלנו חניון גדול. ניכנס אליו ונמשיך לפי השילוט אל המצפור. את הנוף הנפרש לנגד עינינו במצפור הזה קשה לתאר במילים, ולכן לא אנסה, אבל זהו מקום מצוין להפסקת קפה כשמכתש רמון נפרש לרגלינו. כשנסיים לנוח נחזור כלעומת שבאנו אל החניון וימינה בדרך המסומנת בכחול, נעבור את המקום בו התחברנו אליה, וכעבור כ 1200 מ´ (מעמדת התצפית) נגיע אל חיבור לדרך ג´יפים לא מאוד ברורה העולה דרומה. קל לפספס את הדרך הזו, לכן נשים לב לשלט הנפול בכניסה אליה, ולעליה סלעית בלתי הגיונית בעליל כבר לאחר כ 100 מ´ בה.
<>
<>
על דרך הג´יפים לכיוון מצפה לוץ

5. צומת שבילים, 11.8 ק"מ (11489,98944) גובה 925 מ´
נתחיל לרכב דרומה על דרך הג´יפים אשר תביא אותנו אחרי כמעט שישה ק"מ למצפה לוץ. הדרך לא תמיד לגמרי ברורה ולכן חשוב להקפיד ולהשאר עליה ולא להתבלבל בשטח. במיוחד שימו לב לנקודה המסומנת ב X אדום במפה, בה דרך הג´יפים מתעקלת צפונה, אר יש דרך הממשיכה דרומה, ונגמרת כעבור כמה מאות מטרים ללא מוצא. דרך הג´יפים הזו מהנה מאוד לרכיבה, וכוללת כמה קטעי עליה קצרים אך אתגריים. כעבור כחמישה ק"מ הדרך מתחברת לשביל עם סימון ירוק וממשיכה כ 600 מ´ עד לגל אבנים גדול בו נפגשת הדרך עם שביל בסימון שחור – זהו מצפה לוץ.

6. מצפה לוץ, 17.5 ק"מ (11724,98597) גובה 1002 מ´
כאן שוב נזכה לתצפית נהדרת – עמק מרשים מתחתנו, הר עריף מדרום מזרח, הר בתור מדרום מערב, והרחק ממערב נראה גם את מצרים. ושוב, הזדמנות טובה לשלוף את ערכת הקפה.
לאחר מכן נחזור בשביל הירוק כלעומת שבאנו, אך נשים לב שכעבור כ 600 מ´ השביל הירוק מתפצל שמאלה מדרך הג´יפים עליה הגענו, ונכנס לתוך ערוץ נחל אליאב. נשים לב להשאר עם הירוק ולא על דרך הג´יפים בצד אשר עוזבת את הואדי כעבור כמה מאות מטרים. כעת נכונו לנו כמעט שישה ק"מ של סינגל מהנה. בחלק מהמקרים לא קל למצוא את המשך השביל, אבל נעקוב אחרי הסימון הירוק וכך נמשיך. במהלך הרכיבה בנחל נעבור ליד כמה אלות אטלנטיות מרשימות, אשר ביום חם יתנו לנו צל מרענן. כ 4.1 ק"מ אחרי היציאה ממצפה לוץ נפגוש שביל בסימון שבילים שחור, איתו נפנה ימינה ונמשיך לסנגל עוד כ 2.3 ק"מ עד שנגלוש אל דרך בסימון שבילים אדום.
<>
<>
הסינגל בנחל אליאב

7. מפגש סינגל – דרך עפר, 23.9 ק"מ (11445,98922) גובה 885 מ´
נהנינו בירידה בסינגל, ועכשיו הגיע הזמן לשלם, נפנה ימינה באדום, ולאחר כ250 מ´ נפנה שמאלה בדרך עם סימון שבילים כחול שמטפסת לכיוון הכביש. בתחילה כמה מאות מטרים בשיפוע לא שפוי, ובהמשך בעליה מתונה עד למפגש עם הכביש עליו הגענו.

8. מפגש דרך-כביש, 27.1 ק"מ (11239,99051) גובה 980 מ´
נפנה ימינה בכביש, ולאחר כ 250 מ´ נפנה שמאלה עם סימון שבילים ירוק שיוביל אותנו לכיוון בורות לוץ, בשביל הולכי רגל זורם. בדרך נפגוש מטע קטן, ואת בור המים המרכזי. לאחר כ 900 מ´ נפגוש את השביל המסומן באדום המקיף את בורות לוץ. נפנה שמאלה ונרכב עליו כ 300 מ´ עד לחניון.

9. חניון בורות לוץ, 28.6 ק"מ (11227,99171) גובה 943 מ´
מי שחנה כאן סיים בזאת את הטיול, או שיכול לעשות סיבוב נוסף ולפגוש עוד כמה מהבורות והאתרים המרכיבים את בורות לוץ. מי שחנה בהר חריף יפנה שמאלה (דרומה) בדרך המסומנת בכחול, ירכב עליה כ 1800 מ´ עד לכביש, ואז יפנה ימינה וירכב חמישה ק"מ נוספים בחזרה לרכב.
<>
אלה אטלנטית בנחל אליאב

10. הר חריף, 35 ק"מ (10770,98981) גובה 993 מ´
עייפים אך מרוצים נגיע לרכב ונסכם רכיבה מיוחדת ומהנה, שבמהלכה ראינו נופים מטריפים, חווינו אתגרים טכניים, ורוב הסיכויים שלא ראינו אף נפש חיה נוספת - למעט כמה צבאים שראינו לשניות מעטות כשהם בורחים מאיתנו במהירות אדירה.

אפשרות להארכה: מי שהגיע לבורות לוץ בשעה מספיק מוקדמת, ועם מספיק מרץ, יכול במקום לחזור בכביש לטפס להר רומם שכק"מ ממערב לחניון לתצפית נאה, וממנו להמשיך מערבה בסימון שבילים אדום (18381), שמתחיל כדרך ג´יפים אך הופך לסינגל ארוך ומהנה, דרך באר חורשה, ומסתיים בטיפוס רגלי מפרך עם האופניים על הגב עד לכביש הגבול, עליו פונים דרומה בחזרה לרכבים.
<>
מפת המסלול


GPS

מפה 1
מפה 2
אוזיהר חריף, בורות לוץ [פורמט אוזי]
טורבו
הסברלחץ להערות נוספות
תרםנועם כפיר


חשוב:
* המפה המצורפת למאמר זה נועדה להמחשת המסלול בלבד ואינה מהווה תחליף למפת סימון שבילים מעודכנת בה יש להצטייד לפני יציאה לשטח.
* החוויות ורמות הקושי המצויינות במאמר זה הינן סובייקטיביות לפי כותב המאמר. מה שנראה קל ובטוח לאחד עלול להיות קשה ומסוכן לאחר. לפני היציאה לשטח יש להעריך כראוי את רמת ההתאמה של המסלול לרוכבים, ובשטח על הרוכבים להפעיל שיקול דעת מתאים בכל רגע ורגע. האחריות המלאה היא על המטייל!
  3 תגובות למאמר
מסלול סבבה, כמה הערות  
נעם גרינבויםו | 08/01/2006 04:10:28
נחל חרשה  
avinoamd2000ו | 06/02/2006 10:58:34
קישור למפה טופוגרפית של המסלול  
yoavrofeו | 06/07/2007 09:33:10

הודעות אחרונות

15:04 | 15.09.17 אורחים בפורום
12:57 | 14.09.17 o אורן o
15:08 | 20.07.17 אוגיטוס
15:15 | 30.04.17 רציתי ורוד
10:24 | 27.04.17 הסיטרא אחרא
09:08 | 11.01.17 avinoamdor1
15:21 | 01.01.17 avinoamdor1
08:34 | 01.01.17 avinoamdor1
10:43 | 23.12.16 shaykopel80
14:59 | 19.12.16 avinoamdor1

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ