לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

סינגלים ונוף ביער הנשגב

מאת: אילן שחם  פורסם: 02/11/2004  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
צילום: דניאל מלמד

ביער שגב אשר בגליל התחתון הולכת ונבנית מעצמת אופניים. המתנ"ס המקומי אסף רבים מילדי הסביבה למסגרת אימון באופניים - הילדים קורעים את השבילים והכבישים בסביבה פעמיים או שלוש בשבוע, ומדי פעם מגיעים ללא האופניים למשימות בניית/תחזוקת שבילים או ניקיון היער - בהחלט פעילות ברוכה ומרשימה.
גם המבוגרים בסביבה אינם טומנים צמיגם בצלחת, וסצינת הרכיבה באזור מאוד פעילה. מוטי דרימר, מהיישוב רקפת, חשף בפנינו מסלול מופלא הכולל סינגלים מגוונים ביער, נופים פנורמים ועליות בריאות. יתרון גדול של המסלול הוא שברובו הוא רכיב לחלוטין גם בחורף.

אורך המסלול: 24.5 ק"מ
זמן רכיבה: שעתיים רכיבה נטו, 3-5 שעות טיול
קושי פיזי: בינוני
קושי טכני: קל - בינוני (הסינגלים ברובם זורמים וכוללים "צ´יקן ליין"- מעקף חליפי לקטעים היותר טכניים)
מעגלי: כן


נקודת מוצא - חניון הבריכה ליד המועצה המקומית משגב
בצומת משגב פונים לכיוון המועצה (ולא לכיוון המשטרה), עוברים את הכיכר ופונים ימינה בירידה אל מגרש חניה מכורכר ליד הבריכה. בשבת מגרש החניה מתמלא כך שאין בעיה להשאיר שם את הרכב. למגיעים מדרום - בצומת המוביל פונים שמאלה, ובפניה השנייה ימינה. משם כ 15 ק"מ ומגיעים לצומת משגב.

1. חניון הבריכה, 0 ק"מ (174574,251724) גובה 285 מ´
נצא ממגרש החניה שמאלה, בהמשך הכביש בו הגענו. אם השער פתוח נעבור אותו ונפנה שמאלה, אם לא, נרכב כ 100 מ´ שמאלה לאורך הגדר עד לפשפש דרכו ניתן לעבור. נפנה ימינה עם שלט עץ "דרך נוף יער שגב" איתה נטפס עד שנגיע לצומת דרכים גדולה.

2. צומת שבילים, 1 ק"מ (173868,251920) גובה 307 מ´
נפנה ימינה בעליה לכיוון בתי היישוב עצמון. הדרך מתעקלת שמאלה, ואחרי 350 מ´, ובדיוק במקום בו מתחיל היער, נזהה כניסה לסינגל מצד שמאל, אליו נכנס ונתחיל לזרום. תחילה כמה סרפנטינות צפופות (לאימון הילדים, אומר מוטי) ובהמשך זרימה מהנה בין עצי היער. אחרי כ 600 מ´ הסינגל פוגש דרך - נזהה את המשכו בצד השני של הדרך, משמאל. אחרי כ 400 מ´ נוספים שוב פוגשים דרך, וממשיכים עם הסינגל (בצד ימין. בצד שמאל ניתן לזהות כניסה לסינגל אחר). נמשיך עוד כ 450 מ´ על הסינגל עד שנפגוש דרך נוספת.


מוטי מוביל לסינגל הראשון
ורן אחריו

3. מפגש סינגל - דרך, 2.8 ק"מ (172811,252641) גובה 229 מ´
נפנה שמאלה על הדרך ונרכב כ 200 מ´, עד שנראה דרך שמשתלבת משמאל. כמה מטרים אחרי ההשתלבות נראה מצד ימין כניסה נוספת לסינגל, עם ציור של רוכב אופניים כחול על העץ. נפנה ימינה לתוך הסינגל ונמשיך בזרימה מענגת לאורכו. אחרי 400 מ´ נוספים נשפך לתוך דרך רחבה בואדי.

4. מפגש סינגל-דרך, 3.4 ק"מ (172280,252712) גובה 168 מ´
אחרי הפתיחה הזורמת בירידה עם הסינגלים הגיע הזמן לטיפוס קטן - נפנה ימינה ונרכב בדרך המתעקלת שמאלה, ימינה ובהמשך שוב שמאלה כלפי מעלה. נעבור התפצלויות מימין ומשמאל, ואחרי 600 מ´ נראה פניה שמאלה להמשך העליה. נפנה שמאלה ונמשיך לטפס בדרך הזו ולא נתפתה לדרכים היוצאות ממנה. הדרך עוברת את שיא הגובה ומתחילה לרדת עד שהיא מסתיימת בצומת T.


רן מסנגל
וגם אני

5. צומת שבילים,4.85 ק"מ (172026,252900) גובה 185 מ´
נפנה ימינה ונתחיל ליהנות מהירידה ומהנוף הנשקף ממנה. אחרי כ 250 מ´ פיצולים ימינה ושמאלה בדרך, ואנחנו דווקא נמשיך ישר. הדרך הופכת למאוד דרדרתית וקצת תלולה ואנו נגלוש בזהירות מטה עד שהדרך נגמרת בצומת T.

6. צומת שבילים, 6.3 ק"מ (170923,253328) גובה 70 מ´
כאן יש שתי אפשרויות -
בחורף, נפנה ימינה, נרכב כ 500 מ´ ואז נפנה שמאלה בעליה כ 200 מ´ עד לאזור פיקניקים, ונקפוץ לנקודה 8 בתיאור.
כשלא רטוב, נפנה שמאלה ונרכב כ 800 מ´ עד לפאתי הכפר כבול, שם נפנה ימינה לאורך מטע זיתים ונרכב 500 מ´ נוספים, עד למזבלה קטנה, שם נפנה שוב ימינה. נמשיך אל הצד השני של הואדי, שם נמשיך בטיפוס קצר שיגרום לפולאר שלנו לצפצף בהיסטריה. לפני סוף העלייה, מיד אחרי המבנה (הנטוש?) נראה פניה שמאלה.

7. צומת שבילים מעל מבנה נטוש, 8.2 ק"מ (170493,253709) גובה 82 מ´
ננצל את הרכיבה המישורית יחסית כדי להוריד קצת את הדופק, ואחרי 500 מ´ נפנה ימינה לעליה קצרה נוספת. אחרי 200 מ´ נוספים נפגוש שלט "דרך נוף יער שגב" ונפנה איתו ימינה בעליה מתונה, שמאפשרת ליהנות מהנוף כמו שצריך. אחרי קצת יותר מק"מ נוסף נפנה ימינה לאזור פיקניקים נחמד ומוצל בו נעצור להפסקת התרעננות לפני העלייה הארוכה בחזרה למעלה.


יורדים
ומטפסים

8. אזור פיקניקים, 10.1 ק"מ (171320,253550) גובה 97 מ´
אחרי שנפשנו כמעה (מי במנוחה ומי בבדיקת שיכוך האופניים על הסלעים מסביב), נחתוך על הדרך מזרחה ונתחבר בחזרה לדרך נוף יער שגב, איתה נרכב עתה לאורך שישה ק"מ של עליה מתונה ומהנה עם תצפיות לכל הכיוונים. אחרי שישה ק"מ של טיפוס הגיע הזמן לשבור קצת את השגרה - בעיקול ימינה בדרך נזהה משמאל סינגל שיורד אלינו, ומימין את המשכו בין שני עצים גדולים.

9 עיקול בשביל-מפגש עם סינגל, 16.1 ק"מ (173443,251965) גובה 249 מ´
הסינגל עליו נרכב עכשיו הוא קצת יותר טכני מקודמיו, אבל כולל מעקפים למדרגות הגדולות, והוא בהחלט משובח ושווה את הסטייה. שימו לב בירידונת האחרונה לעליה הקטנה שאחריה - משקל אחורה ולא ללחוץ על הבלם הקדמי. בסוף הסינגל נפנה ימינה, ולאחר כ 200 מ´ שוב ימינה - לתשלום על הסינגל - עליה לא ארוכה אך אכזרית שמחזירה אותנו לדרך הנוף. נפנה ימינה ונמשיך לטפס איתה, עד שנחזור לנקודה מס´ 2, בה עברנו בתחילת המסלול.

דניאל בודק את הביצועים של האופניים החדשים

10. מפגש שבילים, 18.7 ק"מ (173868,251920) גובה 307 מ´
מי שהתעייף יכול מכאן לגלוש בחזרה אל הרכבים, אבל אנחנו נמשיך לכיוון היישוב יעד לעוד קצת אדרנלין ונופים. נטפס שוב בדרך העולה לכיוון עצמון, ונמשיך לרכב תוך שאנו מקיפים את גדר היישוב ממערב. לאחר כ 800 מ´ נפנה ימינה בצומת ה T, ולאחר כ 400 מ´ נוספים נפנה דווקא שמאלה בירידה חדה, ומיד ימינה להמשך ההקפה. בין העצים נעצור לעוד הפסקה קצרה בתצפית ממנה נראה את חרבת ראש זית על הגבעה הרחוקה, בית קברות מוסלמי עתיק ליד יעד, וכן את עכו והים התיכון. נמשיך לאורך גדר האבן עד שנזהה פניה שמאלה לכיוון הכביש.

11. מפגש שבילים, 20.4 ק"מ (173720,252970) גובה 282 מ´
נפנה שמאלה אל הכביש, אותו נחצה בזהירות ונפנה שמאלה ומיד ימינה לכיוון יעד. בצומת הראשונה נפנה חצי ימינה לדרך עפר. הדרך זורמת בירידה מהנה, מתעקלת מערבה ואז פונה מזרחה, ואנחנו מקפידים להישאר עליה ולא לפנות לדרכים צדדיות. הדרך, שבהתחלה היתה דרך כורכר כבושה היטב הופכת לדרך חקלאית, ואנחנו עדיין נהנים ממנה. אחרי כ 900 מ´ נראה שהדרך מתעקלת שמאלה, אבל אנחנו ממשיכים ישר ומתחילים בעליה חזרה לכיוון עצמון. אחרי כ 200 מ´ נוספים מזהים דרך שעולה ימינה.

נהנים מהנוף

12. מפגש שבילים,22.8 ק"מ (174260,253000) גובה 243 מ´
נפנה ימינה בעליה לא קלה. אחרי כ 300 מ´ נראה את הכביש לפנינו ונפנה שמאלה בהמשך של דרך נופית מהנה. משמאלנו במרחק נוכל לזהות את כרמיאל. אחרי ק"מ נוסף נפגש בכביש. נחצה אותו בזהירות ונמשיך לתוך עצמון. נפנה בפניית הכביש הראשונה שמאלה, ולמטה שוב שמאלה, בחזרה אל הרכבים.

13. מגרש החניה של הבריכה - סיום, 24.7 ק"מ
עייפים אך מרוצים נחזור לרכבים. מי שעדיין מרגיש עודף מרץ יכול לחזור לחלקו העליון של היער ולחקור את הסינגלים - לאורך הדרך יכולנו לראות שיש עוד כמה וכמה שלא השתלבו לנו עם המסלול.
לדברי מוטי כל החלק הראשון של המסלול - עד לנקודה 10, לא כולל הגיחה לכבול, רכיב לחלוטין גם אחרי הגשם, כך שיכול להוות אטרקציה באותם ימים רטובים בהם אנו מפחדים להיתקע בבוץ.

מפת המסלול

  2 תגובות למאמר
לבעלי ה-GPS  
עידו ברתנאו | 24/10/2005 13:16:08
הערות לטיול  
ranperagminו | 16/01/2006 10:28:00

הודעות אחרונות

22:23 | 17.06.20 hilfcook2011
22:22 | 17.06.20 hilfcook2011
22:21 | 17.06.20 hilfcook2011
22:21 | 17.06.20 hilfcook2011

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ