לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

מכל טוב הרי ירושלים

מאת: אילן שחם  פורסם: 02/11/2004  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
צילום: דניאל מלמד

מה כבר דורש הרוכב מטיול אופנים מוצלח?
ירידה מהירה ומתפתלת בתוך היער - יש!
עליה קורעת ריאות בנוף משגע - יש!
מעין קריר ונעים לנפוש בו אחרי העלייה - יש!
סינגל ארוך ורווי אדרנלין לסיום - יש ויש!
החודש נצא לטיול מהנה בהרי ירושלים שמספק מגוון רחב של הנאות: נזרום בנחל צובה, נטפס להר רפאים, נרחץ בעין יואל ונקנח בסינגל דרך הקיסר.
המסלול המוצע אינו מעגלי, אך לחובבי הגאומטריה שבינכם נציע שתי אפשרויות לסגור מעגל.

אורך המסלול: 23 ק"מ
זמן רכיבה: שעתיים רכיבה נטו, 4-5 שעות טיול
קושי פיזי: בינוני
קושי טכני: בינוני-קשה (דרך הקיסר אינה למתחילים, וגם הירידה לנחל צובה ובתוכו אינה טריביאלית)
מעגלי: לא

נקודת מוצא
אחרי שנשאיר רכב בסיום נגיע לנקודת ההתחלה שבכניסה לקיבוץ צובה, ליד "קיפצובה". צובה נמצאת על כביש 395 בין צומת אשתאול לככר הסטף, אל כביש זה מגיעים על ידי ירידה מכביש מס´ 1 במחלף שער הגיא או מחלף הראל (מבשרת ציון).

1. צובה, 0 ק"מ (161025,132407) גובה 722 מ´
נתחמם קצת בחניה ונבדוק היטב שהבלמים תקינים לפני שאנו מתחילים בירידה תלולה. נחצה בזהירות את כביש 395 ונרכב שמאלה כמה עשרות מטרים ונכנס ימינה לשטח, שם נעקוב אחרי סימון שביל ישראל (כתום כחול לבן) בירידה תלולה ומלאה דרדרת, עד סוף הירידה.


טסים בנחל צובה
הילה והחבר´ה

2. צומת שבילים, 0.95 ק"מ (161158,131626) גובה 600 מ´
פונים ימינה בדרך הראשונה בתוך הואדי, ומתחילים לזרום בירידה. היער עוטף אותנו אבל אנחנו רואים רק ירוק מטושטש ומרוח כשאנחנו מתרכזים בפיתולים ובבריכות הסלעים שבדרך. מדי פעם נאט קצת כדי להרים את הראש ולהנות מהיער. כל דבר טוב חייב להסתיים, ובסוף נמצא את עצמנו מול הכביש, כשזרימתו של נחל שורק מפרידה בינינו. נחכה לכל החברים ונפנה שמאלה, נרכב כ 250 מ´ ונעלה על הכביש.

3. מפגש שביל-כביש, 4.6 ק"מ (159259,129521) גובה 437 מ´
נפנה ימינה ונרכב בזהירות בשולי הכביש כק"מ, נעבור על הגשר מעל מסילת הרכבת הנבנית עד שנראה מצד שמאל דרך כורכר.

4. מפגש כביש-שביל, 5.8 ק"מ (158424,129423) גובה 434 מ´
נחצה בזהירות את הכביש ונתחיל לעלות עם הדרך דרום-מזרחה. הדרך מתפתלת מעל לנחל רפאים ולמסילת הרכבת הנבנית, עולה ויורדת והנופים משגעים. אחרי כ3.7 ק"מ בדרך זו נגיע לצומת שבילים - מצד ימין נראה דרך שמטפסת אחורה על ההר, ומצד שמאל מעבר אל אתר הבניה. על ההר לפנינו נראה קו חשמל מטפס מעלה - אם הגענו אל קו החשמל החמצנו את הפניה ויש לחזור אחורה...

5. צומת שבילים, 9.5 ק"מ (159408,127567) גובה 486 מ´
ניקח נשימה ארוכה, נפנה ימינה ונתחיל לטפס. העליה הזו מדמה אימון אינטרבלים - קטעים תלולים עם קטעים מתונים קצרים ביניהם בהם נוריד את הדופק וננסה לנשום קצת. מדי פעם נוכל לעצור להתאוששות - לחברים נסביר שעצרנו לראות את הנוף ההררי הירוק המדהים שכאילו נלקח מיבשת אחרת. הדרך מטפסת על צלע ההר לכיוון מערב. במהלך העליה משתלב שביל משמאל עם סימון שבילים אדום, איתו נמשיך לטפס עד לצד השני של אוכף, שם נפגוש שביל עם סימון כחול.

הטיפוס להר טייסים

6. צומת שבילים, 11.6 ק"מ (158943,127135) גובה 624 מ´
נעלה על השביל המסומן בכחול ונרכוב מזרחה עד שאנחנו מגיעים למיכל מים עגול ומוזר, ששמו בישראל עין יואל. נניח את האופניים בצד ונטפס בסולם מאולתר אל גג המבנה, שם נמצא חור קטן וסולם שמוביל מטה. נוריד את הבגדים המיותרים ונרד בסולם אל תוך המים הקרירים.
אזהרה: הבריכה עמוקה מאוד ואין קרקעית להניח עליה רגל - רק הסולם וחבל נוסף מהווים עוגן להחזיק בו - המקום מסוכן למי שאינו יודע לשחות!

7. עין יואל, 12.0 ק"מ (159149,126846) גובה 634 מ´
אחרי שגוועו צהלות ההנאה, ויצאנו והתלבשנו, נמשיך לרכב על השביל הכחול שהוא כעת סינגל. נעלה במדרגות ונמשיך ימינה עד במעלה הואדי עד לצומת T, בה נפנה ימינה על שביל עם סימון ירוק. נפנה ימינה עם דרך המסומנת אדום, ונמשיך בה עד לפניה שמאלה בעליה לדרך המסומנת בכחול. תוך זמן קצר נגלה שאנו שוב על ידידנו, שביל ישראל, אליו נצמד מעתה, על סינגלים ודרכים, עד למפגשו עם הכביש המחבר את צור הדסה עם בר-גיורא. שימו לב שביל ישראל שונה לאחרונה ובמפה הוא מופיע במקום אחר.

8. מפגש דרך-כביש, 14.5 ק"מ (158545,125971) גובה 728 מ´
נחצה בזהירות את הכביש ונמשיך על שביל ישראל. השביל עושה דרכו בואדי ואנחנו איתו. בשלב מסוים שביל ישראל פונה ימינה בעליה, אך אנחנו נמשיך בדרך, ההופכת לכביש סלול, בתוך הואדי לתוך הישוב מטע. כשהכביש נגמר בצומת T נפנה ימינה, ומיד שמאלה, ובצומת ה T הבאה, ליד מגרש כדורגל, נפנה שוב ימינה כדי לעלות על דרך עפר הממשיכה לרדת בואדי (לא הדרך הצמודה למגרש). נמשיך עד שמגיעים למבנה ולידו עצי אקליפטוס גדולים, ומתחתם עין מטע.

9. עין מטע, 18.7 ק"מ (154954,124703) גובה 547 מ´
עכשיו נרוויח ביושר את דרך הקיסר בעליה קצרה אך קטלנית. נפנה שמאלה, נחצה את הואדי ונתחיל לטפס, במקום יש מספר סימוני שבילים, אך העיקרון המנחה שלנו הוא שבכל מפגש דרכים, עלינו לקחת את זאת שנראית קשה יותר... כמו כן סימון השבילים האדום יוביל אותנו אל חוף המבטחים למעלה.
עד שנסדיר קצת את הנשימה, נכנס למבנה העתיק שמשמאלנו - חרבת חנות. על הרצפה נראה הרבה חול. נרד על ברכינו, נפשיל שרוולנו, ונתחיל לפנות את החול - מתחת לחול נגלה פסיפס עתיק. החול נועד לשמר את הפסיפס ולכן נקפיד לפזרו שוב לפני שנמשיך הלאה.

הפסיפס בחרבת חנות

10. חרבת חנות, 19.8 ק"מ (154483,124367) גובה 603 מ´
נלבש מגינים, נוריד כסאות ונמשיך עם שביל ישראל לתוך שביל הקיסר. זהו סינגל טכני ומהנה מאוד באורך 3 ק"מ, שאיכשהו מאתגר אותך בדיוק במידה הנכונה. גם רוכבים ממוצעים טכנית יוכלו לעבור את רובו ברכיבה עם קצת אמונה ואומץ. אחרי כק"מ וחצי הסינגל פוגש את הכביש. נחצה את הכביש בזהירות להמשך הסינגל הנגמר לבסוף בבית הבד, וכאן גם נגמר טיולנו.


הילה בדרך הקיסר
דניאל בדרך הקיסר

11. בית הבד - סיום, 23.2 ק"מ
מכיוון שהחניה בבית הבד יחסית נטושה, רצוי להשאיר את הרכב בישוב זנוח או נתיב הל"ה, מה שיאלץ אותנו להמשיך עוד כמה ק"מ על הכביש, בעיקר במגמת ירידה.

רוני חוגג את סיום דרך הקיסר בסטייל

למי שמעוניין לחזור לצובה ברכיבה, הרי שתי אפשרויות:
אופציית האקסטרים (לפי הצעה של אריה פישלר): כאשר פוגשים את הכביש ליד בר גיורא לא ממשיכים עם שביל ישראל אלה פונים ימינה על הכביש עד לבר-בהר שליד בר-גיורא. משם יורדים בשביל מסומן שחור לנחל קטלב הידוע כאחד הסינגלים הטכניים בארץ. בסופו של נחל קטלב פונים ימינה בדרך המסומנת באדום במעלה נחל שורק, ופונים שמאלה בשביל המסומן שחור, שאח"כ הופך לירוק שמטפס דרך עין טייסים לכיוון צובה.
אופציית הנפח: בסיום המסלול רוכבים על הכביש לכיוון זנוח ובית שמש. בכביש 38 פונים ימינה, ואחרי כ ק"מ שוב ימינה לכיוון ביח"ר למלט ושם רוכבים מזרחה על הכביש כק"מ וחצי. קצת לפני הכניסה לביח"ר פונים שמאלה וממשיכים על הכביש שהופך לדרך עפר במעלה נחל שורק, עליו רוכבים כ 12 ק"מ עד למפגש עם דרך בסימון שחור העולה שמאלה, עליה עולים וממשיכים בדרך עם סימון ירוק מעלה עד לצובה.

מפת המסלול


אין תגובות

הודעות אחרונות

11:51 | 22.09.17 אורחים בפורום
15:04 | 15.09.17 אורחים בפורום
12:57 | 14.09.17 o אורן o
15:08 | 20.07.17 אוגיטוס
15:15 | 30.04.17 רציתי ורוד
10:24 | 27.04.17 הסיטרא אחרא
09:08 | 11.01.17 avinoamdor1
15:21 | 01.01.17 avinoamdor1
08:34 | 01.01.17 avinoamdor1
10:43 | 23.12.16 shaykopel80

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ