לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום טיולי אופניים

אין כמו טיולים בטבע, ואין כמו רכיבה על אופניים, אז מה יותר טבעי  מלשלב את  השניים?                                                                
 
מצד אחד מספיקים לעבור מרחק רב יחסית ולראות הרבה נוף ואטרקציות אחרות, מצד שני שומרים על הקשר הבלתי אמצעי עם הטבע – נושמים את האוויר, מריחים את הפריחה ושומעים את השקט ואת ציוץ הציפורים.
 
לך תסביר לג'יפאי את הרגשת העילוי שבלשבת בראש ההר ולהנות מהנוף בידיעה שהגעת לשם בכוחות עצמך – כבשת את ההר.
 
לפני כשמונה שנים קניתי אופני הרים והתחלתי לרכב. לא הכרתי אף רוכב אחר ולכן בעיקר רכבתי לבד, באיזור הבית. כך המשכתי במשך שנים ברכיבות מועטות בלבד על שטח קטן. לפני כשלוש שנים הגיע פורום אופניים, אביו של הפורום הזה, ופתאום גיליתי מחדש את האופניים. התחלתי להכיר חברים רוכבים חדשים, לטייל ולגלות את יופיה של הארץ. פתאום הבעיה לא היתה שאין עם מי לרכב ואני לא יודע לאן לרכב, אלא שיש הרבה הצעות לרכיבה, ויש המון מסלולים, רק שאין מספיק זמן.
 
מטרתה של קהילת טיולי אופניים, ושל הפורום בתוכה, היא לדאוג לכך שתמיד יהיה לך עם מי לרכב, ולאן – נגמרו התירוצים! בקהילה יש אוסף אדיר של מסלולי טיולים, לוח אירועים, קישורים לאתרים רלוונטים, ומאמרים הקשורים למסביב של ארגון טיולי אופניים וכמובן, המשאב הכי חשוב, חברי הקהילה, אשר יענו לך בשמחה ובידיעה על כל שאלה.
 
קהילת טיולי אופניים, כשמה כן היא – קהילה, ולכן מהווה מקום מפגש לרוכבים, מקום לספר קצת על חוויות מטיולים, להראות תמונות כדי להוציא לאחרים את העיניים ולהחליף דחקות עם החבר'ה. זר שנקלע לפורום עלול לחשוב שחברי הקהילה מכירים מזה שנים ארוכות ואכלו יחד מאותו מסטינג, אך לא כך הדבר – רוב חברי הקהילה הגיעו יום אחד לפורום בלי להכיר אף אחד, מי כטייל ותיק ומי ביום שלאחר קניית האופניים, הצטרפו לטיולים עם האחרים ומהר מאוד נהיו חלק חשוב מהנוף האנושי בקהילה.
 
כאשר כותבים בפורום חשוב לזכור כי הנושא היחיד המעניין את כל חברי הקהילה הוא טיולי אופניים, ולכן רצוי תמיד לשמור על קשר לנושא זה, ולבחון את מידת העניין של הציבור לכל הודעה. אז כנסו פנימה, הורידו את נעלי הרכיבה, קחו כוס איזוסטר והרגישו כמו בבית.
 
אילן שחם
 
לאחר מעל 10 שנים פעילות, אילן פינה את הכיסא ל-"דור החדש", אבל ה-"אני מאמין" שלו עדיין אקטואלי ולכן אני לא אשנה את מילותיו.
רק אוסיף כי במשך השנים האחרונות ספורט האופניים בישראל כמו בשאר העולם רק הלך וגדל גם בכמות וגם באיכות.
 
יחד עם טיולי האופניים הקלאסיים התפתחה בשנים האחרונות רכיבת סינגלים ומסלולים בדרכי עפר משולבים סינגלים הפכו למאד נפוצים. הרבה גופים לרבות הקק"ל רשתו את הארץ במסלולי סינגלים לרוכבי אופניים ולאט לאט מדינת ישראל הופכת למעצמת אופניים.
כמו כן, עם עליית רמת החיים בארץ, הרבה רוכבי אופניים לא הסתפקו בנופים היפים של ארצנו וטסו לגוון את הרכיבות שלהם בארצות העולם: ארצות אירופה, ארה"ב, וארצות מיוחדות יותר לרכיבה כגון מונגוליה, הודו, נפאל ואקוודור שבדרום אמריקה.
 
מחירי הטכנולוגיה ירדו ומכשיר ה-GPS הפך פופולרי בקרב רוכבי האופניים, ויחד עם מפת הנייר הוא מהווה כלי עזר חשוב ברכיבה.
 
על כן, הפורום היום משמש בית לסיפורים על מסלולים כמו בעבר אך תמיד יש התרגשות רבה כאשר רוכב מספר על סינגל חדש שנבנה. אתם מוזמנים לספר לנו על טיולים אלה שמשלבים בתוכם סינגלים.
 
מאמרי עומק על מסע אופניים בחו"ל קבלו בעבר מקום מכובד בפורום, ודווקא בשנים האחרונות, פורסמו מאמרים מועטים בלבד: חיזרו וספרו לנו על טיולכם בחו"ל.
 
כל זה מלווה בהקלטות ממכשיר ה-GPS החדש.
 
בילוי נעים בפורום טיולי אופניים
אדוארדו

פארק קנדה - נעים להכיר

מאת: אילן שחם  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 03/03/2008  
 
מחפשים טיול קצר ונחמד כשאין הרבה זמן? או אולי דווקא טיול ארוך לא רחוק מהבית? מחפשים רכיבת כושר מהירה ומהנה לפני העבודה? או אולי כמה סינגלים כדי לפתוח את הבוקר?
בפארק קנדה יש את כל אלה, ועוד! הפארק ממוקם לצד כביש ת"א – ירושלים, מה שמאפשר גישה מהירה, ויציאה מהירה בחזרה לעבודה גם באמצע השבוע. הפארק כולל מסלול מעגלי משולט המתאים לטיול קצר או רכיבת כושר מהירה, ונמצא למרגלות הרי ירושלים כך שניתן לצאת ממנו לטיולים ארוכים ומלאי נופים (ועליות) בכמה מסלולים שונים. כמו כן הוא מכיל עושר של סינגלים איכותיים אותם ניתן לשלב במסלול ארוך יותר, או להגיע במיוחד כדי להשתעשע בהם.
<><><>
מבט מהסינגל לכיוון מבוא חורון

פארק קנדה – רקע
פארק קנדה הוקם באזור שידע קרבות רבים וקשים מימי התנ"ך ועד למלחמת העצמאות. העיר העתיקה המפוארת אמאוס שכנה באזור, והשאירה אחריה קברים ומערכות מים מתוחכמות, כולל אמת מים ארוכה ועתיקה בתוכה ניתן לרכב. במקום שרידי מבצרים צלבנים וישראלים עתיקים, כמו גם בוסתנים רבים, ביניהם זיתים ושקדים. מתחת לחורבת עקד הלא מרשימה מסתתרות מחילות ונקרות רבות בהן הסתתרו תושבי הסביבה בעת מלחמה, וכאלה היו לא מעט.
ב 1976 הקימה הקרן הקיימת לישראל, מכספי תרומות יהודי קנדה, את הפארק בשטחי הכפרים אמאוס ויאלו, שתושביהם גורשו במלחמת ששת הימים.

הגעה לפארק קנדה
מכביש מס´ 1 נרד במחלף לטרון ונפנה צפונה, לפי שילוט למודיעין. אחרי כק"מ נראה מימיננו את הכניסה לפארק. ניתן להכנס ימינה ולמצוא מקום חניה, או דווקא להכנס שמאלה למגרש חניה על הכביש הראשי, בסמוך לגזלן, שבו הרכב יהיה אולי קצת יותר בטוח. למען בטיחות הרכב, באמצע השבוע עדיף לרדת מכביש מס´ 1 דרומה, ומיד ימינה לתחנת הדלק "אלון" של צומת לטרון, שם ניתן לחנות בבטחה. אפשרות נוספת לגישה לפארק היא מחלקו המזרחי – תחנת הדלק "פז" שבמחלף שער הגיא.
<><><>
<><><>
משוכני הפארק
21K כחול

מסלול הבסיס – K21 כחול
קק"ל הקימה, לרווחת רוכבי האופניים (והסוסים) מסלול מעגלי המקיף את הפארק. מסלול זה מסומן בשילוט כחול – "K21", על שם 21 הק"מ על פניהם הוא מתפרס. בפועל, עוד לא נמצא הספידומטר שיראה יותר מ 18 ק"מ על המסלול הזה, אבל לא נחזיק את זה כנגדם.
המסלול עובר כולו בדרכים רחבות, אך אין הדבר אומר שהוא קל – המסלול תופר שלוחות בחלקו הדרומי ובחלקו הצפוני מתפתל הרבה ועובר לא מעט ירידות ועליות קצרות ותלולות. למרות אורכו הקצר של המסלול קחו בחשבון שעתיים-שלוש להשלימו.
מחלקו המזרחי של המסלול של המסלול ניתן להתחבר לכמה מסלולי המשך המטפסים אל הרי ירושלים, כפי שיפורט בהמשך. בחלקו הצפוני של המסלול, בנ.ג. 384, נמצא מגדל התצפית ממרגלותיו נפרש נוף פנוראמי נהדר לכל הכיוונים, וכן יוצאים כמה סינגלים שיפורטו בהמשך.
איך מגיעים למסלול? מהכניסה לפארק נמשיך כמאה מטרים ונראה פיצול שמאלה בכביש. כדי לרכב עם כיוון השעון נפנה שמאלה עם הכביש, נעבור ליד האגם, ונמשיך בטיפוס לפי השילוט של המסלול. בכדי לרכב נגד כיוון השעון נמשיך עוד קצת בכביש הנכנס לפארק ונראה שילוט ימינה ל K21, איתו נתחיל לרכב. המסלול מסומן היטב וכל שיש לעשות הוא לעקוב אחרי השילוט.
איזה כיוון עדיף? עם השעון נפתח בעליה ארוכה אל מגדל התצפית, ולאחר מכן נזכה לעוד עליה ארוכה, וכמובן עוד הרבה עליות וירידות קצרות. נגד כיוון השעון נזכה לעליה אחת בינונית עד למגדל התצפית לקראת הסוף, וכל השאר עליות וירידות קצרות. כל אחד והטעם שלו. לדעתי עדיף נגד כיוון השעון ולסיים עם כמה סינגלים ממגדל התצפית.

הסינגלים
<><><>
<><><>

1. סינגל מגדל התצפית דרום
על הדרך הראשית נמשיך כ 15 מ´ מערבה ממגדל התצפית ומשמאלנו (דרום) נראה כניסה לסינגל. נכנס אליו ונתחיל לרכב. בהתחלה, בגלל משטחי הסלע, הוא לא לגמרי ברור, אבל אח"כ הוא נהיה יותר ברור. זהו סינגל מהנה באורך כ 800 מ´, אשר רוכב סביר מבחינה טכנית לא יצטרך להוריד בו רגל, ומי שקצת פחות מנוסה עדיין יוכל לרכב את רובו הגדול. בסופו נפנה ימינה ונרכב כמה מאות מטרים בדאבל עד שנתחבר בחזרה ל K21. פניה ימינה תחזיר אותנו למגדל התצפית, ואילו פניה שמאלה תוריד אותנו לכיוון האגם.
2. סינגל מגדל התצפית מזרח
מהדרך הראשית נפנה אל מגדל התצפית. מטרים בודדים לפניו נפנה ימינה אל משטח הסלע ונרכב עליו כ 20 מ´, עד שנפנה שמאלה בדרופון זרימה ונזהה את המשך הסינגל. הסינגל קצת טכני ומאוד מהנה וממשיך עד שהוא פוגש שוב את הדרך המובילה למגדל התצפית ליד מפגש עם גדר. סינגל זה הוא בירידה קלה בלבד, כך שהוא בהחלט רכיב ומאתגר גם בכיוון ההפוך.
במפגש עם הדרך הראשית נפנה ימינה ולאחר כמה מטרים נראה משמאלנו המשך לסינגל בירידה לאורך הגדר. מי שמעוניין להמשיך לשביל המעיינות ימשיך בסינגל זה. אחרי מרחק לא ארוך הופך הסינגל לדאבל, ואחרי מרחק קצר נוסף נזהה חור בגדר משמאלנו, ומעברה השני ירידה אל כביש. נעבור בזהירות בחור בגדר, נרד אל הכביש ובדיוק בעיקול נראה את הכניסה לסינגל שביל המעיינות.
<><><>
<><><>
הכניסה לסינגל מגדל התצפית מזרח
דרופון בסינגל

3. שביל המעיינות
נגיע לסינגל זה דרך המשכו של סינגל מגדל התצפית מזרח, כפי שתואר למעלה, או שמהכניסה לפארק פשוט נמשיך ישר בכביש המטפס מזרחה, עד שלאחר כ2 ק"מ נזהה פיצול שמאלה בכביש. נפנה שמאלה ומיד בעיקול הכביש נראה את הכניסה לסינגל משמאלנו.
תחילתו של הסינגל בקטע מהיר בין העצים עם כמה אפשרויות מצוינות לזמן אוויר. בהמשך מגיעים לאמת המים שם יש מגוון אפשרויות – לרכב על השביל הקל יחסית משמאל לאמת המים, בשביל היותר קשה מימין לאמה, או לרכב בתוך אמת המים ולבדוק את היכולות הטכניות – או כל שילוב של השלושה, ההנאה, בכל מקרה, מובטחת.
4. סינגלים נוספים
בפארק מסתתרים סינגלים נוספים הממתינים לגילוי – השמועות מספרות על סינגל נוסף היוצא ממגדל התצפית ויורד עד מבוא חורון. מחורבת עקד יורד סינגל תלול צפונה עד לכביש שלמרגלותיו. האזור הצפוני מלא בשבילים שהם ספק סינגלים ספק שבילי פרות שמחכים לבדיקה מעמיקה. בקיצור – לחובבי התגליות יש הרבה מה לעשות בפארק.
<><><>
<><><>
שביל המעיינות
21K כחול


אפשרויות להארכה
דרך המשלטים
קיימות כמה דרכים בשטח לעלות לנווה אילן ולחזור, כולן כוללות עליה ארוכה וקשה, קטעים טכניים, נופים מדהימים, ועוד. כל שילוב שתבחרו יהיה מצוין ויוסיף עוד כ 15-20 ק"מ למסלול.
הנה הצעה אחת:
בחלקו המזרחי של מסלול ה K21 נפנה דרומה לכיוון שער הגיא, ונתחבר לסימון שבילים אדום מס´ 9247 המטפס מזרחה לאורך שלוחת המשלטים. זוהי עליה ארוכה ומתונה יחסית על דרך כורכר נוחה עם תצפיות על נוף ועל רכבים פקוקים בכביש מס´ 1, איתה נמשיך עד האנדרטה לפורצי הדרך לירושלים ומשם מזרחה וצפונה לנווה אילן. מנווה אילן נתחיל בירידה מערבה בדרך המסומנת בשחור (9345), ממנה נסטה לדרך הירוקה (9357) ואז נחזור ל 9345 שהופכת בהמשך לאדום המתחבר ל K21. הירידה טכנית ומהנה, עם קטעי טיפוס קצרים בדרך וכמה תצפיות נאות (חרבת מצדית). אם נצליח לשים לב באמצע קטע טכני משובח לקראת הסוף, נעצור לראות את אבני המיל העתיקות.
את המסלול ניתן גם לעשות בכיוון ההפוך ולזכות בעליה טכנית וקשה, וירידה מהירה להפליא. ניתן גם לנצל את הדרך המסומנת בירוק העוברת בנחל אילן לעליה או לירידה.
נחל כפירה-עין נטף-נחל יתלה
(המסלול המפורט הופיע בגליון מאי 2003 של מגזין אופניים, מאת יורם חן)
מחלקו הצפוני של K21, יוצאים צפונה למבוא חורון, ורוכבים מזרחה על הדרך המסומנת בכחול לאורך נחל כפירה. העליה הופכת טכנית ככל שמתקדמים בערוץ. בנקודה בה הדרך הופכת לסימון שבילים אדום נפנה ימינה בשביל המוליך לעין נטף שם ניתן להתרענן במים הקרירים. חוזרים אחורה ומטפסים בעליה הקשה עם הסימון האדום ליישוב נטף. מנטף ממשיכים מזרחה על הכביש עד לפניה ימינה לשביל המסומן בשחור, מעט אחרי הכניסה לחניון הר הרוח. טסים בדרך השחורה לאורך נחל יתלה כ 6.4 ק"מ עד למפגש עם סימון שבילים כחול. שם נמשיך בערוץ הנחל, למרות שבתחילה לא נראה שיש שם שביל, אבל חיש קל נתחבר לסינגל בסימון שבילים אדום שיחזיר אותנו ל K21.

פארק קנדה מכיל עוד מגוון דרכים לחקור, אשר יכולים לקצר את הדרך כשממשיכים באחד ממסלולי ההמשך, או להאריך אותה כשנשארים התחום הפארק, לא נדיר גם לראות צבאים וחיות בר אחרות בעומק הפארק. בקצה שביל המעיינות ישנו אגם קטן, אשר בעונות המתאימות ניתן אפילו לטבול בו, אם כי בסופי השבוע צריך לפלס דרך אליו בעשן המנגלים.
הכינו את האופניים ובואו להכיר את הפארק הנהדר הזה ולהנות מכל מה שיש לו להציע.
<><><>

פארק קנדה והסביבה
 
במהלך החודשים האחרונים (אפריל - יולי 2005) מופו סינגלים רבים נוספים בפארק קנדה על ידי ירון פדות (yaronp). בעזרתו של ארז טל (etal2) הועלו שבילים מיוחדים אלו על המפה הבאה, לשימושכם:
אין תגובות

הודעות אחרונות

14:46 | 27.09.18 אורחים בפורום
14:44 | 27.09.18 אורחים בפורום
13:51 | 02.08.18 השף היחף
16:10 | 11.06.18 easyt
22:15 | 23.05.18 מלכה לוין
22:13 | 22.03.18 אורחים בפורום
08:14 | 10.12.17 ELIATAR1
13:45 | 07.11.17 אורחים בפורום
10:35 | 03.11.17 avnere
12:14 | 29.10.17 עוז אביאל
11:51 | 22.09.17 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ