לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אירובי, עיצוב ופיתוח גוף

אנשים רבים פונים אלי בשאלות, או בחיי היום או או על גבי הפורום הזה כדי להתייעץ, להתייעל ובסופו של דבר להגיע לתובנה, לדרך (וכמובן לקיצור דרך) להגעה ליעד שלהם בצורה יעילה, איכותית ומהירה. .מטרת המתאמן הממוצע היא ירידה באחוזי שומן גוף. כמובן שקיימות מטרות אחרות: הכנה לתחרויות, שיפור פונקציה מסויימת, וכ"ו.... וכולם יקבלו תשובה, אך בואו נצא מתוך נקודת הנחה שמטרת המתאמן והמתאמנת הממוצעת היא - הרזייה, חיטוב, שיפור מאפיינים אסטטיים בגופם .להלן עיקרי ארבעת המרכיבים בשיטה היחודית שלי אותם אני משלבת לקבלת תוצאה מושלמת:1. פעילות אירובית .2. אימון כוח .3. תזונה .4. ****המרכיב הסודי*****כל תוכנית אימונים תשלב את כל המרכיבים במינונים שונים.~~~~~~~~~~~~~~~~~מי אני?מרת ישראל מיס פיטנס בענף פיתוח גוף בשנת 2014~בשנת 2015 לקחתי מקום חמישי באליפות אירופה בספרד (ניתן לקרוא על כך עוד באינטרנט)~ספורטאית בנבחרת ישראל~מאמנת קרוב ל 20 שנה בתחומי הכושר השונים. ~אשמח לתת קו"ח למעוניינים.**פניות דחופות יענו דרך וואטסאפ בלבד 0525051929 **ניתן להגיע לאימון/הרצאת חינם באשדוד*~בברכה~פולה רווח

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אירובי, עיצוב ופיתוח גוף

אנשים רבים פונים אלי בשאלות, או בחיי היום או או על גבי הפורום הזה כדי להתייעץ, להתייעל ובסופו של דבר להגיע לתובנה, לדרך (וכמובן לקיצור דרך) להגעה ליעד שלהם בצורה יעילה, איכותית ומהירה. .מטרת המתאמן הממוצע היא ירידה באחוזי שומן גוף. כמובן שקיימות מטרות אחרות: הכנה לתחרויות, שיפור פונקציה מסויימת, וכ"ו.... וכולם יקבלו תשובה, אך בואו נצא מתוך נקודת הנחה שמטרת המתאמן והמתאמנת הממוצעת היא - הרזייה, חיטוב, שיפור מאפיינים אסטטיים בגופם .להלן עיקרי ארבעת המרכיבים בשיטה היחודית שלי אותם אני משלבת לקבלת תוצאה מושלמת:1. פעילות אירובית .2. אימון כוח .3. תזונה .4. ****המרכיב הסודי*****כל תוכנית אימונים תשלב את כל המרכיבים במינונים שונים.~~~~~~~~~~~~~~~~~מי אני?מרת ישראל מיס פיטנס בענף פיתוח גוף בשנת 2014~בשנת 2015 לקחתי מקום חמישי באליפות אירופה בספרד (ניתן לקרוא על כך עוד באינטרנט)~ספורטאית בנבחרת ישראל~מאמנת קרוב ל 20 שנה בתחומי הכושר השונים. ~אשמח לתת קו"ח למעוניינים.**פניות דחופות יענו דרך וואטסאפ בלבד 0525051929 **ניתן להגיע לאימון/הרצאת חינם באשדוד*~בברכה~פולה רווח

התכווצות שרירים - סיכום הרצאה

מאת: energy star  פורסם: 20/04/2004  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
אולי קודם נגדיר את המונח- "שרירים". השרירים מהווים חלק ממערכת התנועה של הגוף: עליהם מוטלת המשימה של תנועה במקום ותנועה ממקום למקום. יש שרירים המחוללים תנועה מסויימת (שרירים אגוניסטיים, מניעים עיקריים), ולעומתם, יש שרירים המחוללים תנועה הפוכה לקודמת (שרירים אנטגוניסטיים, נגדנים).ישנם גם שרירים סינרגיסטיים שמסייעים לייצוב הגוף לביצוע הפעולה. מערכת זו מסוגלת "להוציא לפועל" תנועות עדינות מבוקרות היטב, יותר משמסוגל לכך שריר בודד.
מבחינת התפקוד, אפשר להבחין גם בין התכווצויות של שרירים הגורמות לנקודות ההאחזות של השריר להתקרב זו לזו (התכווצות קונצטרית), ובין התכווצויות הגורמות להן להתרחק זו מזו (התכווצות אקסטצנטרית).

על ההתכווצות:
בכל סוג של התכווצות מומרת בשריר אנרגיה באמצעותם של תהליכים כימיים. אנרגיה משתחררת בצורת עבודה מכאנית, אנרגיה פנימית או חום.
כשמפעילים על השריר עומס שהוא לא רגיל אליו ומעמיסים עליו יתר על המידה, התופעות לא יאחרו להגיע: בד"כ כ24-48- ש´ לאחר האימון, תחושו את ההתכווצות. לתופעה זו קוראים: delayed onset muscle soreness
או בקיצור-
doms.
התחושות הן של ירידה בכוח השריר, נוקשות, תחושות של רגישות וכאבים.
בד"כ ההתכווצות חלה כשהגוף לא "חומם" מספיק לפעילות או לחילופין- לא "קורר" לאחריה. בנוסף, ניתן להבחין בתופעה זו גם כאשר לא ניתנת מנוחה לקבוצות השרירים. , מה שיוצר עליהם עומס ולא נותן זמן להתאוששות.
בהמשך המאמר נציע דרכים להימנע מהתכווצות זו.

מערכת השרירים:
מערכת השרירים אחראית לתנועת העצמות במפרקים. כל שריר מחובר לשתי עצמות. מחלקים את השרירים (לפי מבנה מיקרוסקופי) , לשרירים חלקים ולמשורטטים. השרירים המשורטטים נחלקים חלוקת משנה לשרירים ארוכים (המחוברים בחלקם אל העצמות במקומות אחדים- כך למשל, הקיבורת והשריר הארבע ראשי) וקצרים ולשרירים רוחביים ואלכסוניים (שרירים אלו מחוברים ברובם לשוליים או לרכס. כך למשל, שריר החזה הגדול)
התכווצותו של שריר משורטט באה בעקבות העברת גירויו מן הנוירון המוטורי אל השריר. כמו כן קיימים כמה סוגים של התכווצות:
כיווץ איזומטרי- בכיווץ זה אורך השריר נשאר קבוע!
התכווצות איזוטונית:
קונצטרית- בהתכווצות זו חלה תנועה של קיצור השריר.
אקצטנרית- בהתכווצות זו חלה תנועה של הארכת השריר.

איך להימנע?

חשוב להתחיל את הפעילות בביצוע חימום(הליכון חשמלי, ריצה במקום, מתיחות…)
שייערך בין 10-15 דקות. כך אנו מזרימים דם לשרירים ומכינים אותם למאמץ המתקרב.
למתיחות כמה תפקידים: לסייע בסילוק חומרי הפסולת שנוצרו במהלך האימון והצטברו בשריר כגון חומצת חלב והארכת השרירים שהתכווצו. בכך נעזור לשריר עצמו להתאושש במהירות רבה יותר ונסייע בבנייתו של השריר. למתחילים להתאמן- יש להתחיל באימונים בהדרגה. זכרו! אין לנסות "לשבור שיאים" כבר בהתחלה. הגוף לא רגיל לעומסים ולמאמץ הפתאומי. היכנסו לכושר לאט, אבל בטוח!
לאחר ביצוע התרגילים (ואפילו בין הסטים) יש למתוח את השריר עליו עובדים. על המתיחות שלאחר סיום האימון, להיעשות כמה שיותר במקביל לסיומו. מתיחה טובה היא מתיחה בה מרגישים שהשריר מתארך, אין צורך בכאב- לא לגלוש אל מעבר גבול היכולת.(מתיחה שאמורה להאריך שריר, כלומר לשפר גמישות, בהחלט מגיעה לגבול הכאב

מותר להתאמן כשהשריר תפוס?

אם אתם חושבים שהשריר "ישתחרר" ע"י תרגילים או אימונים לאותה קבוצת שרירים, אתם טועים. נתפס לכם שריר? נצלו את הזמן למנוחה. וודאו שלא העמסתם על הגוף מעבר ליכולתו. (הקפדתם על מנוחה של 48 ש´ בין אימון לאימון על אותה קבוצת שרירים)
באם נד לכם שהכאב לא מקורו בכאב "רגיל" של התכווצות, יכול להיות שהתפתחה דלקת… ובמקרה הזה יש לפנות לרופא המטפל.

איך להקל?
בואו נודה שהתכווצות השרירים ברוב המקרים היא מעיקה ולא נעימה. אבל… אין זה אומר שנידונו לימים של סבל.
הקפידו על ביצוע מתיחות (סטטיות, ללא ניעות).
חימום בקבוק חם/ אמבטיה/ ג´קוזי או רטיות חמות- מחוללים קסמים.
עיסוי.
ותזכרו ששריר תפוס- משתחרר!!
Energy star
אין תגובות

מנהל/ת הפורום

אודות:
את/ה מוביל/ה בתחומך? אנו מזמינים למשרדינו בימים אלו בעלי מקצוע המתאימים לנהל פורום מקצועי באשכול המומחים של אתר הקהילות המוביל תפוז אנשים. מנהל/ת פ
עוד...

הודעות אחרונות

11:00 | 04.11.18 אורחים בפורום
18:53 | 29.10.18 אורחים בפורום
20:22 | 27.10.18 זולפה
12:34 | 27.10.18 ortal91091
16:59 | 25.10.18 אורחים בפורום
13:11 | 25.10.18 אורחים בפורום
18:19 | 11.10.18 lironchibi
14:30 | 10.10.18 אורחים בפורום
06:09 | 02.10.18 אורחים בפורום
19:45 | 24.09.18 Oren Katzman

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ