לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

עשר עצות לרוכבים מתחילים. איך להצטרף לענף הספורט המדהים ביותר - ולהישאר בו לתמיד

מאת: איציק הופמן  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 20/09/2010  
 
 

1. לאט לאט

ההתלהבות הראשונית מהאופניים עלולה להוות בעיה לעיתים. רכיבה על אופניים היא ספורט קשה, אולי מהקשים ביותר שיש, והוא דורש אורך נשימה. מי שיכנס לספורט בהתלהבות יתר, בניסיון להשלים את מה שהחסיר תוך מספר שבועות, ימצא את עצמו פעמים רבות שבור ומאוכזב ואופניו יעלו חלודה במחסן. לרכיבה יש לגשת כמו לטיפוס בעליה: לאט לאט, תוך שמירה על הכוח להמשך.

2. קניית אופניים מתאימים

לרוכבים המתחילים אני ממליץ בדרך כלל לשאול אופניים מחבר ולעבור את שלב ההתלהבות הראשונית לפני שיקנו אופניים חדשים. אם כבר החלטתם לקנות, עליכם לשאול את עצמכם מספר שאלות כמו: האם אני מתכוון לרכוב על כביש או רק בשטח (רבים מדי רוכבים באופני הרים על הכביש, חוויה הדומה לעליה במדרגות הנעות למטה), האם אני מתכוון להתחרות ברצינות? (רבים מדי קונים אופניים המתאימים למרוצים ברמות הגבוהות ביותר, למרות שאופניים ברבע המחיר ייענו על כל צורכיהם).


 

 
 3. קבלו עצות מרוכבים מנוסים
 
הדרך הטובה ביותר ללמוד על האופניים ועל עצמכם כרוכבים היא לרכב עם רוכבים מנוסים ממכם. כמעט אף רוכב וותיק לא יסרב להשיא עצה לטירון, אך מספיק רק להסתכל ולחקות את הרוכבים המנוסים. עם זאת, רצוי לקבל כל עצה בהסתייגות: לא כל מי שרוכב על אופניים שעולים 10,000 שקל אכן מבין באופניים.
כיום לא צריך לרכוב עם אחרים כדי ללמוד: האינטרנט מציע לנו אפשרויות למפגש עם אלפי רוכבים בארץ ורבים אחרים בכל העולם. ניתן לפרסם שאלות בפורום שלנו ולצפות לתשובות של רוכבים מנוסים, או לגלוש לאתרים שאנו מציעים כאן. דרך טובה להיכנס לענף היא לקרוא את מגזין "אופניים" המתפרסם בכל חודש ובו תמצאו עצות, טיולים, מבחנים לאופניים וציוד ועוד. במאמרי הפורום תוכלו לקרוא כתבות שפורסמו בעבר במגזין וכתבות מקוריות.
 
 
4. לבוש מתאים

אחד הגורמים הקטנים היכולים לשבור את רוחו של הרוכב החדש הוא הכאבים העזים בחלק בו אנו יושבים על הכיסא הצר והמוארך, לאחר הרכיבה הראשונה. פעמים רבות אפשר להקטין את הכאב באמצעות מכנסי רכיבה. ברור לי שקשה לאדם מבוגר ללבוש מכנסי טייטס שחורים (בלי תחתונים, כמובן) אבל כל ניסיון לרכוב עם מכנסי ספורט ישאיר בכם צלקות (ולא רק נפשיות) לזמן רב.

לפני המכנסים חובה לרכוש קסדה בעלת תקן בטיחות וגודל מתאים: התשלום על קסדה יקרה יותר יביא לכם נוחות, אוורור וסטייל אך לא בטיחות רבה יותר. עם שני הפריטים הללו אפשר כבר לרכב. אחר כך, על פי סדר החשיבות באות הנעליים, הכפפות, החולצה, המשקפיים (חובה בתנאי שטח) והגרביים.

כמובן שכל פריט כזה נמכר במחירים שונים וברמות שונות. הדרך הטובה היא למצוא חנות מקצועית ואמינה אשר תבין את צרכייך ולא תנסה "לדחוף" את הסחורה היקרה ביותר דווקא.
בכלל, מציאת מוכר טוב, מקצועי, אמין וסימפטי יכולה להיות הדרך הטובה ביותר לכניסה לענף. הרוכבים המנוסים באמת יודעים להבדיל בין חנויות מקצועיות לחנויות שאינן כאלו.

5. הצטרפו למרוץ

אם החלטתם, כמו רוב הרוכבים בישראל, לרכוב על אופני הרים, תגלו שיש אירועי רכיבה לא מעטים בהם אפשר לבחור בין מרוץ לטיול עממי. למרות העצה הראשונה (לאט לאט), כדאי הפעם להצטרף למרוץ דווקא, בקטגוריה המתאימה ("ספורט" בדרך כלל) ולהתנסות בחוויה ייחודית, תוך השקעת מאמץ אך גם תוך לימוד עצמי ומהרוכבים הסובבים אתכם. היכנסו למרוץ בגישה הנכונה - אינכם מועמדים לניצחון וגם לא תנצחו. נסו להנות עד כמה שאפשר.
 
6. הציבו מטרות

קבעו לכם מטרות מוגדרות ונסו להשיג אותן: לסיים את הסיבוב השבועי בזמן מסויים, להשתתף בהקפת הכינרת בכושר המתאים, להגיע בין 150 הראשונים במרוץ "סובב גליל", להוריד 5 קילו, להצליח לרכוב 100 ק"מ ביום אחד, לרכב לאילת, לעשות טיול אופניים בחו"ל. כל מטרה תעזור לכם לצאת מהבית בימים בהם אתם עייפים ותעזור לכם לבנות את הכושר בהדרגה.

 

7. למדו להנות, לא רק לסבול

רבים מאיתנו נהנים מהסבל שברכיבה, מהקושי שבטיפוס על הרים, מהירידה בשביל הררי ונסיעה בגשם שוטף, אולם צריך תמיד לזכור להנות: לנוח מדי פעם, להסתכל על הנוף, לעצור למנוחה באתר יפה, לאכול במסעדה טובה לאחר הטיול, לעצור לקפה, לרכוב עם בן זוג מעניין גם אם הוא מעכב אתכם.

 


8. שמרו על "רשת ביטחון"

רבים מהרוכבים החדשים ינסו לעשות דברים שאינם תמיד בגדר האפשרי: לרדת בירידה תלולה מדי, לרכוב למרחק שאינו ביכולתם, לחצות שטחים בלתי עבירים. נחמד לנסות את כל הדברים הללו, אך חשוב לדאוג לרשת ביטחון: פלאפון זמין, כלי תיקון ועזרה ראשונה, מים מספיקים, אוכל וכסף, נהג מלווה או רכב בכוננות בבית הם דרכים להבטיח שהכישלון לא יסתיים באופן טראומטי מדי.

9. מצאו את הקצב המתאים לכם

אל תרכבו את הרכיבה של אחרים, אתם הרי שונים מהם. מצאו את הקצב שלכם מבחינת מהירות הרכיבה, אך גם מבחינת הדברים המעניינים אתכם: אינכם חייבים לרכוב על אופני הרים רק משום שכל חבריכם עושים זאת: נסו גם אופני כביש. עשו הפסקות כשאתם רוצים ותאכלו מה שמתאים לכם. כאשר תגיעו, לאחר זמן רב, לשביל הזהב תהיו לרוכבים אמיתיים.
 
10. בטיחות

זו בעצם העצה הראשונה. רכיבה על אופניים היא ספורט מסוכן: לרוכבי הרים בשל השטח וסכנת ההתהפכות התמידית ולרוכבי הכביש בעיקר מהנהג הישראלי המצוי, שונא האופניים. הצטיידו באביזרי הבטיחות ובראשם הקסדה ואל תעשו דברים שאינכם בטוחים בהם: מותר לרדת מהאופניים בירידה תלולה, או בשטח סלעי והעיקר, יש לשמור על ערנות מתמדת בכל רגע, אחרת תמצאו עצמכם מהר מאד על האדמה.
 


 

עוד עצות לרוכבים מתחילים

חברי פורום אופניים מוסיפים טיפים קטנים וגדולים לרוכבים המתחילים

 

 

הכי חשוב - לאכול. באחת הרכיבות הארוכות הראשונות שלי הגעתי למצב של תשישות מוחלטת , כמעט התעלפתי, ( קוראים לזה )Bonkלאחר שהתאוששתי וניתחתי את האירוע הבנתי שפשוט לא אכלתי מספיק.

מאת: urias1

 

חבר`ה, אל תרכבו לבד. תרכבו בקבוצה (גדולה או קטנה...)
בשטח תמיד קיים סיכוי להיפצע או להיתקע (וצרות אחרות)

חוץ מזה, בצוותא תמיד יותר כיף.

מאת: יבגני חסין

מכיוון שאני מלווה רוכבת מתחילה (אשתי) ואני חי באזור שבו רוכבים הרבה מאד רוכבים מתחילים, שמתי לב לתופעה שרבים מאד לובשים חולצות כחולות או שחורות ולא חולצות בולטות.

בשבת האחרונה, ביום שהיה לעיתים סגרירי, התרשתמתי שכ-90% מהרוכבים לובשים חולצות כהות.

אי-אפשר להגיד שבשטח לא צריך להיות בולטים, משום שאותם רוכבים בהחלט היו במגע עם מכוניות.

מה הצבעים המומלצים? צהוב, כתום, אדום בוהק, ורוד.

מאת: איציק הופמן

להמנע משידרוגים עד לאחר 4 חודשים של ניסיון. ורק אז יודעים מה באמת צריך לאותו הזמן.(עדיין אין חיסון לשידרוגיטיס אבל אני בשלבי פיתוח).

מאת: malgami
 

בתיאוריה זה נשמע בדר"כ די פשוט להחליף פנימית. אבל בכל מקרה מומלץ לרוכב מתחיל (בעיקר אם הוא רוכב לבד או בחבורה של רוכבים מתחילים), לבדוק בבית בתנאים סטרילים, שהוא יודע לפרק צמיג, להחליף פנימית ולהחזיר את הצמיג.

מאת: בועז שחר.

לפחות פנימית אחת עם חומר (ג`יפה) - למי שאין טיובלס.
כפות וטול לכלי עבודה.
לרכיבות ארוכות מומלץ חולץ שרשרת, ולעיתין פלייר אף קטן.
מומלץ מאוד לקחת גם מספר אזיקונים קטנים וגדולים תמיד זה טוב ולכל בעיה של בורג שנעלם.
שקית קטנה לברגים קטנים, חלקי שרשרת, ונטיל לפנימית.
קיט לתיקון פנצר. תיק קטן לעזרה ראשונה (בשאיפה לא להשתמש)
מומלץ לרכב עם מכשיר פלפון לכל צרה.
והכי חשוב איזה חטיף או פינוק להפסקה:)
תהנו.

מאת: מיקי איטליאנו

 

הדרכה טכנית בתחילת דרככם תקצר משמעותי את זמן כניסתכם לענף ותגביר את הנאתכם. אפשר מחברים או לרכב עם מנוסים אבל גם מומלץ לקחת קורס באחת החברות המתמחות בכך (עז הרים, למשל).

שטיפה במים פושריםשל:

 1. כפפות
2. בנדנה
3. פנים הקסדה
4. פנים המגינים (בתדירות נמוכה יותר, תלוי במצב)

מעיף את המליחות של הזעה מהמשוואה, ולכן ממזער את אפקט הריח

רק עם רכיבה עם חזקים ממכם, תתקדמו משמעותית. לא לוותר ולחזור שוב לרכיבות הללו למרות הכאב בשרירים, ריאות והשריטות ברגליים. לכשתתקדמו תוכלו להנחיל את הכושר והידע לנמרים, עכשיו זמן אריות.

מאת: menzib

2 חתיכות סרט אלסטיק עם ולקרו בקצוות - מחזיקות את המשאבה ובקבוק מיים על המתקן.

לערכת עזרה ראשונה: ספריי לפציעות יבשות, תחבושת אלסטית, תחבושת סטרילית, משחת פולידין, פלסטר אנטיבקטריאלי. כל זה - בקלמר קטן, תופס מעט  מקום. מי שרוצה לחסוך מקום - יכול לקנות ספריי באריזה יותר קטנה, אך משום מה יותר יקרה(כ-50 ש"ח). שלי, באריזה די גדולה, עלה 17 ש"ח.

מאת: andnem

 

בטיולים להרים אוכף מספיק גבוה ודיווש יעיל ונוח
בירידות בסינגלים להוריד אותו נמוך שיהיה נוח להעביר משקל גוף אחורה וקדימה כשצריך

מאת: 3point

הטיפים הומלצו לי ע"י חברים, אני רק מעלה על הכתב.

הדבר הכי חשוב ברכיבה הוא הנוחות, מידת שלדה מתאימה, ביגוד, הגנה משמש ותחלואים אחרים.
רכישה ראשונית:
1. התייעצו לפני קניה, פה או עם חברים לגבי התאמה של האופניים, ביגוד, מיגון וכל מה שצריך לדעת על התחביב לצורכי בקניה הראשונית.
2. בשטח מומלץ להתחיל בז"ק כי הם מורים טובים יותר לסגנון נכון.
3. אין סיבה שזוג ראשון יעלה אלפי ש"ח, אופניים ב1500+- [השקעה ראשונית של עד 2000 ש"ח, למרות שזה נשמע לא מעט, מספיקה לכולם].
תחלואים:
1. משחה לתינוקות מונעת שפשפת. זוועה לרכב עם שפשפת. לאלו מכם בעלי "הסטוריה" בתחום מומלץ בחום להצטייד בשפורפרת.
2. מים- לפחות בהתחלה קחו איתכם ליטר יותר ממה שנראה לכם שיספיק, עם הזמן לומדים להעריך את הכמות הנדרשת לכל מסלול.
3. לא לזלזל בגוף, אם כואב בצד/גב/רגליים וכו` עדיף לעצור רגע ולרמצוא את הסיבה, אולי עייפות קלה/שרירים תפוסים וכאלה, רובנו לא נולדנו עם כושר מטורף ומי שלא בנה אותו בהדרגה שלא יצפה למצוא אותו עם הדיווש הראשון, הוא לא שם.
פנאאאאאאן:
הרכיבה לכשעצמה היא חוויה, כל ערך מוסף [קפה, נוף, מסעדה טובה בסיום, בקבוק יין קטן לפיקניק עם האשה/בעל, הכל הולך] יעצים אותה פי כמה. ככל שהחוויה הראשונית תהיה חיובית יותר כך גדל הסיכוי לתפוס את החיידק שמרגש פה את כל המשוגעים בפורום. 

מאת: טימון.

 

שיהיה בתיק גם
-------------
קרם הגנה מהשמש
מפתח שבדי (לא כבד)
נצנץ או אמצעי תאורה אחר למקרה שהרכיבה התארכה ועליכם לצמצם טווח במהירות בחושך, בעיקר אם זה על אספלט.
פ י ר ו ת   י ב ש י ם

השקיעו בגופיה תרמית - קניתי ב-100 ש"ח ב - "למטייל" - משנה לחלוטין את חויית הרכיבה ביום קר.

השקיעו בנרתיק אוכף - 50 ש"ח - מעולה לרכיבות מזדמנות ללא תיק מים.
אני שם שם את ערכת ההישרדות הבסיסית (מולטי-טול וכאלה) ורוכב בכיף בלי משא על הגב - רק בקבוק מים במתקן על השילדה.

מתיק בית הספר הישן של הבן שלי שלפתי את מגן הגשם - שק ניילון עם גומי בצבע כתום זוהר - מתאים בדיוק לתיק הגב. מצויין כנגד גשם ומען היראות טובה.

אני מחזק את קודמי - הצטרפו לרוכבים מנוסים חברותיים ידידותיים וסבלנים.
שיראו לכם את הסינגלים, יעזרו לכם באלמנטים, ויחכו לכם בסוף...

קבלו ייעוץ בסיסי ממנוסים על מתקן האופניים לרכב, הרכבתו והעמסת האופניים. תעשו מספר רכב ב 50 ש"ח ותחסכו דו"ח יקר.

תרכבו עם בנדנה - בעיקר בקיץ - מנדף זיעה באורח קסם. חוסך צורך בווישרים למשקפיים (תמיד תרכבו עם משקפיים - כנגד חרקים, אבנים, בוץ, ענפים...)

מאת: septAA

 


הכי חשוב: לאט, לאט.....
לא למהר, לא בכושר ובטח לא בטכניקה.
ראיתי יותר מדי מתחילים שהתלהבו מהר מדי, נפצעו והפסיקו לרכב.
קחו הכל בפרופורציות ביחוד עם מי שמושך אתכם לתחביב מת להשוויץ ולהראות לכם כבר ברכיבה הראשונה איך הוא קופץ/מסתובב/עולה וכד`.
יש לכם עוד הרבה שנים לרכב ולהשתפר ולהנות.
מאת: ה-רדר
 

בכל נסיעה לרכיבה- מומלץ ללבוש את בגדי הרכיבה לפני העלייה על האופניים, הרבה יותר נוח לשבת חצי שעה ויותר ברכב עם "בגדים רגילים" מאשר עם הטייץ המרופד. ובדרך חזרה בטח שיותר כיף להחליף לבגדי "אפרס-רייד"... במיוחד אם מתכננים לעצור איפשהו בדרך...

מאת: מיקי בר-אור

לרוכבי שטח: לא חייבים לרכוש חולצת רכיבה עם כיסים מאחורה, הגב שלנו כמעט תמיד מרופד עם התיק והכיסים מיותרים שם,
חולצת ריצה חלקה או אפילו חולצה עם ריץרץ עמוק תעבוד אותו הדבר, אולי תשמש לריצות ואולי אף תהיה זולה יותר וזמינה יותר לקניה.

ומי שעוד לא רוכב עם תיק גב, כדאי שיתחיל - התיק לא משמש רק כתיק אלא גם כמגן גב בנפילות (הוא אומנם לא מגן רציני אך הוא מפחית את הנזקים משמעותית ללא שום חסרונות)
מי שמחזיק בתיק אוכף יכול להעביר את הדברים ממנו לתוך התיק ולרוב הוא יקבל אופניים משמעותית קלילות יותר - בשטח משקל על האופניים מפריע הרבה יותר ממשקל הרוכב/על גב הרוכב.

מאת: roirosenthal2

לקחת תמיד מגבונים לחים בתיק
לא לוותר על גזיה ופינג`אן שיהיו עליכם בשטח
ללמוד להעביר את מרכז הכובד שלכם ביחס לאופניים לפי תנאי השטח
ללמוד להרים את הישבן מהכסא בשטח קשה
כשנכנסים לעליה, לבחור הילוך קל, לדווש לאט, לא להסתכל על סוף העלייה, ולשמור תמיד על נשימה בקצב שמאפשר דיבור (או שירה) סוף העליה כבר יגיע מתישהוא
למרוח תמיד קרם הגנה מהשמש, גם בחורף
כשנוסעים עם הרכב+אופניים לרכיבה במקום מרוחק, לא להתעצל ולהביא בגדים להחלפה + נעלי בית (עדיף בצורת קיפי) בשביל הדרך חזרה הביתה

מאת: ronenfox

 

יקרים שלי, ביגוד מתאים משרה תחושה נינוחה ושווה כל אגורה. השקיעו בחולצה מנדפת זיעה ובטייץ רכיבה, שהרי אם לא-כן "הלך-עליכם".  ולא לשכוח משאבה.

מאת:.ramrider

 "אני לא מספיק עשיר בכדי לקנות בזול".

ישנו הרבה ציוד נלווה מסביב לרכיבה ולאופניים (האופניים הם רק תירוץ...).

אל תתפתו לקנות זול.
הציוד עובד קשה ואם הוא עשוי מחומרים זולים- סביר שילך לעולמו צעיר.

טיפ נוסף: בעליות יש נטיה להגביר קצב בכדי "לגמור אותה מהר"
זה מתכון מצויין להעלאת הדופק עד לשפיכת לאגר.
לרכוב מונוטונית, להצמיד ברכיים לשילדה, להחזיק משוחרר את הכידון, והכי חשוב לומר לעצמך: קטן עלי. את העליה הזו אני עובר.

מאת: ophir28

   

 

 
  5 תגובות למאמר
מאמר נהדר, ועוד בענין הבטיחות  
איציקHו | 18/11/2003 21:59:05
אחלה מאמר!  
ooppss1ו | 26/05/2005 11:49:50
°
תודהל_ת  
Jamussו | 24/06/2005 20:36:13
פגעת בול  
נמרוד רגבו | 01/01/2006 23:17:31
תודה על הטיפים  
דנהופמןו | 23/12/2012 10:27:49

הודעות אחרונות

14:58 | 10.02.19 Erez Lahav
09:19 | 08.02.19 1 מזמושץ
06:43 | 28.01.19 הפאלפל מס 2 בארץ
04:11 | 04.01.19 מדהים4
07:02 | 02.01.19 idoifr
13:28 | 01.01.19 מדהים4
19:49 | 31.12.18 מדהים4
21:58 | 28.12.18 מדהים4
23:04 | 26.12.18 Amishoshani
20:55 | 24.12.18 steiff
07:41 | 19.12.18 אילן סקלי
22:57 | 14.12.18 VW PASSAT 2008

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ