לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2893928,939 עוקבים אודות עסקים

פורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופניים

קהילת רוכבי אופניים בישראל - הבית של הרוכבים הישראלים. רכיבה על אופניים, למרות מה שמקובל לחשוב, היא ספורט קבוצתי. מהטור דה-פראנס עד הטיול בשבת, הרוכבים שסביבנו הופכים אותנו לטובים יותר, מקצועיים יותר ובעיקר עושים את הרכיבה למהנה הרבה יותר... מטרתה של קהילת האופניים היא ליצור את התמיכה הקבוצתית לרוכבים הישראלים גם בשעות שאינם לובשים מכנסי טייטס שחורים וחולצות עם פרסומת של בנק ספרדי, או יצרן דלתות איטלקי. קהילת האופניים של מגזין אופניים, אשר נוסדה ב-iol עברה לוואלה וכעת היא בתפוז, מיועדת לרוכבי האופניים בישראל, אשר הולכים ומתרבים בשנים האחרונות. היא פתוחה לכל הקשורים לענף: רוכבי הרים וכביש וספורטאים בענפי הטריאתלון, הדואתלון והניווט הספורטיבי, רוכבים המשתמשים באופניהם ככלי תחבורה ועבודה, בעלי חנויות וסוחרים, אנשי האיגודים השונים, מארגני טיולים ותחרויות וחובבי הענף בכלל. הקהילה מנוהלת בחסות מגזין אופניים, אשר יוצא לאור בכל חודש ומופץ למינויים ובחנויות הספרים והאופניים. בקהילה יכולים הרוכבים בישראל להביע את דעתם לגבי נושאים הקשורים באופניים, להתייעץ עם מומחים, להתעדכן בארועים האחרונים בעולם האופניים, לקרוא מאמרים, ולגלוש לאתרים המובילים בעולם הקשורים לספורט. מטרת הקהילה היא לקדם את ספורט האופניים בישראל, ליצור דיאלוג פורה בין הגורמים השונים בענף, לתמוך ברוכבים החדשים ולתרום לוותיקים. נשמח לארח אותכם בקהילה, אבל אל תשכחו: זה בשום מקרה לא תחליף לרכיבה! להתראות בקהילה, על הכבישים ובשבילים, איציק הופמן וצוות הניהול של הפורום: רן פרגמין, רמי לשם, בועז שחר, עידו מזור, אילן שחם (ניווט וטיולי אופניים), דרור האס, גיל בניטה ואורן בג'איו (פרירייד ודאון-היל) וניר טל (אופניי-טכני) עוד בפורומים: פורום אופני כביש. אין להכניס כל תוכן פרסומי לפורום. הודעות מכירה וקנייה יש לפרסם בלוחות הפורום בלבד. "תפוז אופניים", המקום לכל התכנים הקשורים לאופניים, היכנסו ולמדו. אמרו עלינו (מקבץ קטן בלבד): "…פורום האופניים, שהוקם לפני כשנתיים הוא כיום אחד הפורומים הפעילים ברשת…" הארץ, 10.9.2002 "הפורום הכי פעיל באינטרנט" מעריב 18.9.2003 "זה המקום ללמוד כל מה שרציתם בנושאי אופניים…" העיר, 11.10.2003 "פורום האופניים בתפוז…נחשב לאחד התוססים מסוגו…" 7 ימים, ידיעות-אחרונות 25.6.2004

כללי הפלוטון

מאת: ד``ר אופיר הנדזל  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
לכל מסגרת חברתית יש קוד התנהגות. מרבית רכיבות הכביש של כולנו הן בקבוצה, קטנה או גדולה, ולרכיבה בקבוצה יש כללי התנהגות. מטרת "המדריך המלא" היא להציג בפני הרוכב המתחיל את קריירת הכביש, שלו את כללי הנימוס ואת קוד ההתנהגות של רוכבי הכביש. אם תקראו את המדריך ותשתמשו בו, לא תיפלו במבחן הסוציומטרי הנערך בסוף כל רכיבה. העצות כתובות בגוף זכר, כי מרבית רוכבי הכביש הם גברים, אך הדברים מכוונים גם אליכן. אשמח, באופן אישי וציבורי-ממלכתי כאחד, אם נראה יותר נשים בפלוטון של שבת.

פלוטון היא מלה בצרפתית בעלת כמה משמעויות אשר משתמשים בה בעיקר במשמעות של מחלקת חיילים, אך פירושה גם קבוצה או דבוקה של מתחרים. הרכיבה בפלוטון היא חוויה מלהיבה - הקבוצה טסה במהירות, גלגלי הרוכבים כמעט ונושקים זה לזה, העליות מותקפות במאמץ ולכל פלוטון ספרינט מוסכם הקובע את כבוד המשתתף (לפחות לאותו שבוע).

הסיבה המרכזית לקיומו של הפלוטון היא העובדה כי מרבית המאמץ ברכיבה במישור מושקע בחיתוך הרוח. כשאתה רוכב מאחורי רוכב אחר אתה מתמודד עם פחות רוח, כי המוביל פילס את הדרך עבורך. סיבה שנייה היא פסיכולוגית: קל יותר לנסות לשמור על מהירות נתונה מאחורי רוכב חזק ממך מאשר לשמור על אותה מהירות ברכיבת סולו. מדברים אלו ניתן להבין כי לרכיבה בפלוטון חשיבות מרכזית להעלאת הכושר. הרוכב מוצא עצמו מתאמץ נואשות להחזיק מעמד ברכיבה עם הפלוטון (או לברוח ממנו קדימה), ובסופו של דבר משקיע יותר מאמץ באימון בהשוואה לרכיבה עצמאית.

בגלל הצורך לחתוך את הרוח, הרכיבה מתבצעת בטור כשכל רוכב מתקרב ככל יכולתו לרוכב שלפניו. בשל קרבה זו מוסתר הכביש מעיני הרוכב שמאחור ומכאן נוכל לגזור את הכללים הראשונים:
סע בקצב קבוע, בלי האטות ובלי האצות כי אחרת יאלץ כל טור הרוכבים שמאחוריך לבלום או להאיץ ולכן גם יקלל אותך מעומק לבו (ולעתים גם בכל פיו - ובצדק).

רכב בקו ישר ללא סטיות פתאומיות. זכור כי הגלגל הקדמי של הרוכב מאחוריך ממוקם סנטימטרים אחדים מהגלגל שלך. אגב, אם תפיל מישהו, יש סיכוי טוב שגם הרוכבים אחריו יפלו. "ערימת ילדים" אינה מתקבלת בברכה.

סמן את המכשולים שבדרך. חמקת מבור אבל הרוכב אחריך נכנס לתוכו ועיקם את החישוק? יש סיכוי לא רע שלא תהיה הראשון בסבב התיאום הטלפוני של יום שישי הבא. עדיפה הייתה מחוות יד המצביעה על מכשול קרוב מימין או משמאל.

ההובלה

המוביל משקיע יותר אנרגיה מאשר העוקבים אחריו ולכן הרוכבים מתחלפים בהובלה. ההחלפה נעשית על ידי תזוזה שמאלה או לכיוון הרוח (בהתאם למוסכם בקבוצה) וגלישה לזנב הקבוצה במקביל אליה.

בתורך להוביל, שמור על קצב קבוע - אל תאיץ אבל גם אל תאט. אם אתה חלש יותר ממרבית הקבוצה - רכב מאחור ואל תשתתף בסבב ההובלה (המכונה "משיכה"). אם אתה חזק יותר מממוצע הקבוצה, תוכל להדגים קלאסה אמיתית על ידי משיכות קצובות וממושכות (ולא מהירות מדי שיפרקו חצי קבוצה).

זמן ההובלה אינו הזמן המתאים לארוחת בוקר - אם אינך רוכב מנוסה מאוד, אל תשתה ואל תאכל בזמן ההובלה כי הדבר כרוך בשינוי בקצב ובסטיות מדרך הישר (זיג-זגים). שתה ואכול מאחור.

שמור על זמן משיכה סביר - משיכה ממושכת מדי תביא לירידת הקצב כי תתעייף. אם צועקים מאחור: "פתח!!!" (בעגת הפלוטון פירושו ,זוז הצידה וסיים את המשיכה שלך´), איחרת את המועד ואיבדת שלוש נקודות במבחן הסוציומטרי. מנגד, אם אתה עייף, גם משיכה קצרה של עשרים שניות תוך שמירה על קצב הקבוצה תתקבל בברכה.

טקטיקה

השתתף במשיכות - אחד הטיפוסים השנואים ביותר בפלוטון הוא ה"מניאק", שלא משתתף במשיכות בתואנה של חולשה, אבל קורע את כולם בעליות ובספרינט של סוף הרכיבה (עיין ערך רישאר ויראנק).

אם לא החזקת מעמד עם הקבוצה אל תצפה שיחכו לך - זה דורש הסבר? סופר סטייל פירושו להאט ולמשוך חזרה לתוך הפלוטון חבר המתקשה בקצב.

הפרשות וסידורים בהפסקה - סידוריך האישיים אינם מעניינים את חברי הפלוטון. צריך פיפי, חמוד? היית צריך לחשוב על זה בהפסקה. הכיסא שלך מוטה בזווית לא נוחה? זו לא סיבה לשבור עבודה של 45 קמ"ש.

בכל רכיבה יש גם עליות. לעליות טקטיקה ואתיקה משלהן. מכיוון שהמהירות נופלת, פחות חשוב לשבור את הרוח, אבל בשל המאמץ הרב עולה (מבחינה פסיכולוגית) חשיבות ההידבקות לגלגל של הרוכב שלפניך. מסיבות אלה נשבר לעתים קרובות המבנה הטורי בעליות גדולות והקבוצה הופכת לדבוקה עם מובילים אחדים. אם אתה קולומביאני השוקל 60 קילוגרם וממילא חזק יותר מהאחרים בעליות, אין לך בעיה. אבל, אם בתיכון המורה להתעמלות המליץ לך להשתתף בנבחרת ידויי פטיש, כדאי שתתכונן לעליות, ויפה שעה אחת קודם.

בתחילת עלייה אל תסתרח מאחור - נגיד שאתה רוכב בפלוטון בן 8 רוכבים. בתחילת העלייה פחדת ונשארת מאחור. מקדימה, לעומת זאת, העניינים מתחממים, אבל עוד לפני שהתחילו קרבות האוויר אתה כבר באוברדרפט בן 10 מטרים. כדי למנוע זאת כדאי שתתמקם, בתחילת העלייה, בשליש הקדמי של הקבוצה.

אם אתה מתפרק אל תפריע לרוכבים מאחוריך- זו נקודה עדינה. בסעיף הקודם הונחיתם להתמקם מקדימה. או.קיי. עלייה של ממש התחילה ואתם, מה לעשות, לא עומדים בקצב. הסוציומט יגלוש לאיטו לאחור, יפתח פער מהמובילים, אך אבוי, יגרור לאחור את העוקבים אחריו. בעל הסגנון, יזוז הצידה לפני שייפתח פער מהמובילים ויסמן לעוקבים אחריו בג´סטה רחבה: "המקום שלכם, אני אכלתי אמש יותר מדי".
יש עוד כללים רבים שאותם תלמדו במשך הזמן, אבל אני מבקש להדגיש מספר נקודות עם פוטנציאל לעצבן. מאוד. (וכולן דוגמאות מהחיים...):

עניינים סוציאלים

להגיע בזמן - אם חבריך קבעו אתך ב- 7:00 בבוקר, משמע שבשעה היעודה אתה צריך להיות על אופניך מסובב דוושות אל מחוץ לחניה. הפלוטון משול לרכבת, מי שלא מוכן בזמן מפספס, או, במלים אחרות, רוכב לבד. אל תאחר למפגש בבוקר.

אם אינך חלק מרכזי בקבוצה אל תנסה לשנות את מסלול הרכיבה שנקבע מראש. רכב עם הקבוצה או עזוב אותה.

אל תפגין גסות כלפי חבריך לרכיבה, וגם לא כלפי נהגים. יש רוכבים שחושבים שהם יזכו באהדת חברי הקבוצה אם יצעקו על נהגים שאינם נוהגים בדיוק לפי רצון רוכבי האופניים. הם טועים.

לעולם אל תזלזל ברוכב עם ציוד או לבוש זולים או מיושנים. (כלל זה נכון גם לרכיבת שטח). ראשית, זה לא חברי, ושנית, רוכב זה עלול לתת לך בראש.

ברך לשלום רוכבים אחרים שהקבוצה עוקפת או שחולפים על פני הקבוצה.

אל תגיע לרכיבה בלי שתייה ואוכל. לקבוצה אין חובה לעצור ולאפשר לך לשתות רק בגלל שלא הבאת מספיק מים (לפחות שני בקבוקים). חבריך לרכיבה אינם סבלים לשתייה ולמזון עבורך.

מתקרבים לסוף

בשעה טובה, הצלחתם להגיע עם דבוקת הרוכבים לאזור הספרינט. זה החלק המלהיב ביותר ברכיבה. הדופק שלי עולה רק מהכתיבה על נושא זה. מספר קילומטרים קודם לכן ייתכן ותראו את המובילים לא משקיעים את מלוא נשמתם במשיכות כדי לשמור כוח, אבל הסטייליסט יעשה זאת רק בדקות האחרונות לרכיבה.

סדאם חוסיין טעה. הספרינט הוא אם כל המלחמות. בספרינט משתלט הרצון החד משמעי לנצח על מרבית כללי הנימוס (למעט אלה הנשארים בבחינת אמצעים לא מקובלים להשגת ניצחון והם: לא תרצח, לא תפיל ולא תחסום בכוונה). A LA GUERRE COMME LA GUERRE (במלחמה כמו במלחמה). נסו למקם עצמכם קדימה יחסית, מאחורי רוכב שנראה ספרינטר טוב (דומה יותר לצ´יפוליני מאשר לפנטאני). הזמן הנכון לזינוק קדימה תלוי בכושרכם ובסוג הרכיבה שבה אתם טובים. יש בעלי תאוצה ראשונית טובה המתקשים לשמור על קצב מהיר לאורך זמן, ויש להפך. נסו ללמוד מי אתם. (בהזדמנות אחרת נקדיש כתבה שלמה לספרינט הקבוצתי).


בתום הרכיבה מוקדש זמן לניתוח האימון וביצועי הרוכבים השונים ולדרמות הקטנות והגדולות של הנסיעה. חסר הסגנון יתרץ חולשות בשירות מילואים, בעומס בעבודה, במחזור חודשי ובשאר הסברים, שממש, אבל ממש, לא מעניינים אף אחד. אלגנטי יותר להחמיא לקולגה על ספרינט חזק בסוף עלייה או אודות משיכה מרשימה. אחד הדברים היפים והאכזריים ברכיבת הפלוטון הוא שלא חשוב מי אתה בחיים ה"אזרחיים", כמה זמן פנוי עומד לרשותך להתאמן ואם אתה כשרוני ברכיבה על אופניים. חשובים רק הביצועים שהפגנת ואם נהגת בהתאם לכללי האתיקה של הפלוטון.
אין תגובות

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ