לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אופיס (מיקרוסופט)

‏פורום "אופיס", ב'תפוז', הוא חלק מקהילת ה"משתמשים הכבדים" במחשב.

מאחר וכולנו מעוניינים להפיק את המרב מחבילת ה"אופיס" של "מיקרוסופט" - מן הסתם תמצאו אצלנו "טיפים" ו"פטנטים", שונים, לייעול ושכלול השימוש בתוכנות "אופיס" למיניהן.
חשוב לזכור שחברי הקהילה עושים מלאכתם בהתנדבות(!) - מתוך רצון לעזור לזולת – ואינם חייבים דבר לאף אחד מהמבקרים כאן.

הח"מ חרט על דגלו לשמור, בקנאות, על רמתו המקצועית של פורום זה - שנחשב בעיני מומחי 'אופיס', באשר הם, לפורום המוביל בתחומו - גם אם יימצא צורך להילחם על כך.
במקביל להצגת פתרונות הוצבה מטרה נוספת והיא - להדריך וללמד דרכי שימוש בתוכנות החבילה ולא להסתפק רק בהצגת פתרונות במובן של "ללעוס וגם לבלוע".
לא אחת תפגשו גולשים זועמים על שהח"מ מפנה חלק ממרצו להדרכה, במקום להציג להם את הפתרון וחסל. יעידו כל אותם עשרות ומאות שחזרו להודות על שניתנה להם ההזדמנות להתאמץ ולהגיע לפתרון בכוחות עצמם. הניסיון מוכיח שגולש המוצא לבדו את הפתרון [גם אם בלווי הדר
כה והכוונה] מרגיש, ברוב המקרים, הרבה "יותר טוב עם עצמו".
פה ושם תיתקלו גם במצבים שההערות/הארות לא ממש מוצאות חן בעיני מי שהן מכוונות אליו.

מטרתנו העיקרית:
  לסייע לגולשים שנתקלו בבעיות תפעול/הבנת/הכרת תוכנות ה"אופיס" לשמש במה ל'ידענים' המוכנים לסייע לגולשים. 
הנכם מתבקשים להקליק על המילה 'המשך...' - במסגרת העליונה של דף הפורום -  כדי לעיין, להפנים ולפעול עפ"י המוסבר במאמר בקישור:  
לפני הצבת ‏שאלה/תגובה הקליקו כאן ועיינו בהנחיות המנהלתיות.  - זאת, ע"מ שההתנהלות, בפורום, תהיה חלקה וקלה וכך נוכל כולנו להפיק את המרב הן מהשאלות והן מהתגובות. 
*** תודה מיוחדת לחברי צוות הפורום, [ה'מואדמים'] על התמדתם ותרומתם.

מיכאל אבידן
,
2009-2016 (Microsoft® Most Valuable Professional (MVP

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אופיס (מיקרוסופט)

‏פורום "אופיס", ב'תפוז', הוא חלק מקהילת ה"משתמשים הכבדים" במחשב.

מאחר וכולנו מעוניינים להפיק את המרב מחבילת ה"אופיס" של "מיקרוסופט" - מן הסתם תמצאו אצלנו "טיפים" ו"פטנטים", שונים, לייעול ושכלול השימוש בתוכנות "אופיס" למיניהן.
חשוב לזכור שחברי הקהילה עושים מלאכתם בהתנדבות(!) - מתוך רצון לעזור לזולת – ואינם חייבים דבר לאף אחד מהמבקרים כאן.

הח"מ חרט על דגלו לשמור, בקנאות, על רמתו המקצועית של פורום זה - שנחשב בעיני מומחי 'אופיס', באשר הם, לפורום המוביל בתחומו - גם אם יימצא צורך להילחם על כך.
במקביל להצגת פתרונות הוצבה מטרה נוספת והיא - להדריך וללמד דרכי שימוש בתוכנות החבילה ולא להסתפק רק בהצגת פתרונות במובן של "ללעוס וגם לבלוע".
לא אחת תפגשו גולשים זועמים על שהח"מ מפנה חלק ממרצו להדרכה, במקום להציג להם את הפתרון וחסל. יעידו כל אותם עשרות ומאות שחזרו להודות על שניתנה להם ההזדמנות להתאמץ ולהגיע לפתרון בכוחות עצמם. הניסיון מוכיח שגולש המוצא לבדו את הפתרון [גם אם בלווי הדר
כה והכוונה] מרגיש, ברוב המקרים, הרבה "יותר טוב עם עצמו".
פה ושם תיתקלו גם במצבים שההערות/הארות לא ממש מוצאות חן בעיני מי שהן מכוונות אליו.

מטרתנו העיקרית:
  לסייע לגולשים שנתקלו בבעיות תפעול/הבנת/הכרת תוכנות ה"אופיס" לשמש במה ל'ידענים' המוכנים לסייע לגולשים. 
הנכם מתבקשים להקליק על המילה 'המשך...' - במסגרת העליונה של דף הפורום -  כדי לעיין, להפנים ולפעול עפ"י המוסבר במאמר בקישור:  
לפני הצבת ‏שאלה/תגובה הקליקו כאן ועיינו בהנחיות המנהלתיות.  - זאת, ע"מ שההתנהלות, בפורום, תהיה חלקה וקלה וכך נוכל כולנו להפיק את המרב הן מהשאלות והן מהתגובות. 
*** תודה מיוחדת לחברי צוות הפורום, [ה'מואדמים'] על התמדתם ותרומתם.

מיכאל אבידן
,
2009-2016 (Microsoft® Most Valuable Professional (MVP

 

``כיצד לשאול שאלה בפורום ולהישאר בחיים``

מאת: מיכאל אבידן  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 15/08/2014  
 

לפני הכל, ברצוני לציין ולהדגיש שאין בדעתי - ואני משחרר בזאת את גולשי ומבקרי הפורום - "לחקור" אחר זהותו המינית של השואל/מגיב.
לא יעלה על הדעת - בפרט במקרים כשלא ניתן להבחין [בגוף השאלה] בצורה, חד-משמעית, במינו של השואל - שנתחיל לנבור בכרטיסו האישי ו/או בחתימתו
 רק(!) ע"מ לא למעוד בלשון הפנייה.

וכעת, לאחר שהבהרתי את עניין הפנייה בלשון זכר/נקבה - זכרו לסגור את כל(!) התוכנות ולאתחל את המחשב כדי לבדוק אם פעולה זו פותרת את הבעיה.
הוכח, סטטיסטית, שאתחול המחשב פותר כ- 17.5094% מהבעיות.

אני מבקש להסב את תשומת לבכם שתוכנת 'אאוטלוק אקספרס' איננה מעניינו של פורום 'אופיס' בעיקר בגלל העובדה שתוכנה זו היא חלק ממע' ההפעלה 'חלונות'.
מידי פעם אפשר לקרוא תגובות, שלנו, לשאלות הנוגעות לתוכנה זו - אך אין זה הכלל אלא היוצא מן הכלל - מאחר ואין אנו מתמחים בה.
הפורום, שאמור לעסוק בתוכנה זו, הוא פורום 'חלונות'. בקישור הזה: 
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=253

שימו לב:
שאלות, למשל, ב'אקסל' שיש בהן נגיעה, ישירה,  לרשימות/רשומות/טבלאות שלא יצורף להן קובץ!!! (לא תמונה) ובו נתונים והסברים - מצב שיצריך אותנו להקים גיליון כדי להתייחס לשאלה -  סביר להניח שהתשובה תתמהמה או שלא תקבלו תגובה כלל.
במילים אחרות - שאלה מפורטת שלצידה גם קובץ 'אקסל תקבל התייחסות הרבה יותר מהירה ועניינית מאשר שאלות מילוליות באורך הכרך השלישי של 'מלחמה ושלום'.

ציינו, נא, את גרסת מערכת ההפעלה, את שפתה (עברית או אנגלית) וכנ"ל לגבי גרסת ה"אופיס".
אם שאלתכם/בעייתכם נוגעת לתוכנת ה"אאוטלוק" - חשוב מאד שתציינו גם האם "Word" משמש כעורך הדוא"ל - או לא. 
כדי לברר מהי גרסת התוכנה - נהוג להקליק על 'עזרה' > 'אודות...'

בעיקרון - תמונה מציגים כתמונה ולא כקובץ DOC (מסמך Word) שהודבקה בו תמונה וגם לא קובץ PPT (מצגת שהודבקה בה תמונה)

כפי שכבר הבנתם, אף אחד מאיתנו לא "נביא" / "מנחש ניחושים" / "קורא מחשבות" / "פותח בקלפים".
נכון יהיה לומר, שמהניסיון המצטבר אנחנו מסוגלים לנחש, עד רמה מסויימת, מה מסתתר "בין השורות" של השאלה אבל לא הרבה מעבר לזה.
אם יש דבר שמפריע לנו הכי הרבה זה משהו בסגנון: "אוף... זה לא עובד", "זה לא מצליח לי".
המידע היחיד שניתן להבין מהודעה כזאת הוא ש"זה לא עובד" ושהשואל "איבד את סבלנותו" ושה"זה" נשאר "זה"...
לכן, כאשר אתם נתקלים בבעיה, ורוצים שנעזור לכם בפתרונה, אנא עזרו לנו לעזור לכם וספקו לנו, בעיקר, את הפרטים הבאים:
 
1. היו משוכנעים (ולא יזיק אם תשכנעו גם אותנו) שניסיתם, בכוחות עצמכם, להתגבר על הבעיה.
    מנוע החיפוש של הפורום, המאמרים/הקישורים והאלבומים ולא נשכח את "גוגל" - הם מקומות מצויינים להתחיל ולחפש בהם את הפיתרון לבעיה.
    כשהבעיה נוגעת ל"הודעות שגיאה" ו"הודעות מערכת" - הואילו, נא, לחפש ב"גוגל" לפני הצגת שאלה בנושא.   


2. כבר בשורת הנושא, נסו לציין את נושא שאלתכם והימנעו מלהשתמש במילים כמו: "יש לי בעיה..." או "Help" או "דחוף" או "בהול".
    נושאים "דחופים" מטופלים, בדרך כלל, ע"י מד"א [טל' 101], נושאים "בוערים" ע"י מכבי-האש [טל': 102] ונושאים 'בהולים' ע"י המוקד העירוני [טל' 107].

3. מסרו כל פיסת מידע שאתם יודעים, גם אם היא נראה לכם לא רלוונטית (לנו היא עשוייה לתרום הרבה).
    כל פרט - גם אם נראה לכם שולי ולא חשוב - יעזור לשפוך אור על הבעיה.

4. אם מדובר ב'הודעת שגיאה' - צטטו אותה, ככתבה וכלשונה, ויקל עלינו מאד אם אם תצלמו ותצרפו גם "צילום-מסך" (PrintScreen). 
    (הסבר אודות "צילום מסך" בהמשך).

5. מה בדיוק ביקשתם להשיג בפעולה שלא הצליחה.

6. מה ניסיתם כדי להשיג זאת - כיצד פעלתם, שלב אחר שלב, ובאיזה שלב "קרתה הנפילה", או באיזה שלב
    התוצאה, שהתקבלה,
היתה שונה מהתוצאה הרצויה.
    לדוגמה:
    אל תכתבו: 'אני לא מצליח/ה לפתוח מסמך "וורד"' - בעיקר בגלל הסיבה שקיימות, לפחות, 3 דרכים מקובלות לפתיחת מסמכים.
     א. קליק כפול על מסמך השמור על 'שולחן העבודה'.
     ב. דרך התפריט של "וורד" - 'קובץ' > 'פתיחה...'
     ג.  קליק כפול על צלמית מסמך "וורד" שנשלח כ'צרופה' במייל.

    הטיפול, בכל אחד מהסעיפים א',ב',ג' שלעיל, הוא שונה - לכן השתדלו לפרט, עד כמה שניתן, את הבעיה.

7. צרפו דוגמה בקובץ/מסמך בו תציגו את בקשתכם יחד עם הסבר מפורט כדי שנוכל לעשות הכל לעזור לכם.
    אם כדי להציג לכם פיתרון יש צורך בנתונים (בעיקר בשאלות הנוגעות לפונקציות/גרפים 'אקסל') - מן הסתם תקבלו התייחסות
    אוהדת ומהירה יותר אם תצרפו קובץ ובו הנתונים.
    אחד הדברים ה"שנואים" עלינו הוא להקים מחדש את הנתונים כשהם ממילא נמצאים בידיכם.
 בחלקו התחתון של המאמר תמצאו הסבר על הצמדת קבצים/תמונות.

8. עשו עימנו חסד והימנעו מלשאול שאלות דוגמת: "האם יש כאן מישהו שמבין ב-XYZ" או: "האם מישהו יודע איך עושים ABC" !?
    הציגו את שאלתכם וקוו לטוב - זאת מאחר ו"קלוץ קאשס" (מושג יידישאי) לא מקדמות לשום מקום ומנפחות, סתם, את ה'פתיל'.


ואם למרות הכל לא קבלתם מאיתנו מענה לשאלתכם חזרו ובדקו האם:


 אולי לא חיפשתם מזור לבעייתכם במאמרי / קישורי / אלבומי הפורום:
    
אם הוצגו, בעבר, שאלות זהות שחזרו על עצמן, ניתן יהיה למצוא, את חלקן, עם הפתרונות
     המתאימים במאמרי/קישורי/אלבומי הפורום.
     תוכלו גם לחפש אחריהן בעזרת הכלי "חיפוש מתקדם" בחלק העליון של דף הפורום בצד שמאל.

 אולי לא הייתם מספיק ברורים:
    
האם כולם יצליחו להבין מה שכתבתם.

 אולי לא סיפקתם מספיק פרטים:
    ציינו את כל הפרטים האפשריים על מע´ הפעלה, צילום מסך של הודעת השגיאה וכו´.
    אל תחששו לפרט מה שנראה לכם מיותר, כי לפעמים בשבילנו זה קצה החוט לפתרון.

 אולי לא הספקנו לראות את השאלה שלכם:
     דף הפורום עמוס בשאלות ולעיתים קורה שהשאלה שלכם עברה דף אחד אחורה.

מה עושים במקרה כזה ?
ממתינים 24-48 שעות לפחות ואם גם אז לא קבלתם מענה לשאלה, ואם לא עברו 72 שעות מזמן כתיבת ההודעה הראשונה בשרשור, הוסיפו "תגובה" לשאלתכם בסגנון "הקפצה"
ואם תדאגו להקליד, בגוף "תגובת ההקפצה", [הכוונה לחלון 'תוכן' ולא לשורת הנושא]  
15 תווים לפחות - היא גם תוקפץ לראש הדף הראשון.
אם חלפו מעל 72 שעות, כתבו הודעה חדשה והטביעו, בגופה, קישור אל ההודעה הקודמת או העתיקו את נוסח השאלה הקודמת אל תוך החדשה
.

 אולי אנחנו לא יודעים את התשובה:
    תחום המחשבים הוא תחום רחב, ככל שכמות המרכיבים גדלה, כך כמות הבעיות הולכת וגדלה,
    לכן אם הבעיה אינה קריטית נסו לשאול את השאלה בשלב מאוחר יותר.

 אולי שאלתם בפורום הלא נכון:
    כדי לקבל תשובה נכונה ומקצועית צריך לשאול את השאלה בפורום הנכון.
    שאלות על ל'אאוטלוק אקספרס' מעלות אצלנו חיוך שכן הן אינן שייכות, לפורום 'אופיס' מעצם היותה של התוכנה חלק ממע' ההפעלה 'חלונות'.

 אולי לא הייתם מספיק מנומסים:
    חברי הפורום מוכנים תמיד להיחלץ לעזרתכם, יחד עם זאת הם אינם אוהבים אנשים המבקשים
    `עזרה` אך בד בבד ומתנהגים בחוסר נימוס.
    לכן שמרו על נימוס מינימלי, גם אם התשובה שניתנה לכם אינה מספקת.

זכרו   אף אחד לא חייב לכם דבר.

"כיצד לצלם מסך"
הקדמה:
צילום מסך הוא "תפיסה" (Capture) של כל מה שנראה על המסך ברגע מסוים.
ה"תפיסה" מועברת אוטומטית אל זיכרון המחשב שנקרא: "Buffer" ומשם תוכלו להדביקו במסמכים, בתוכנות ציור וכו´...

הביצוע:
ראשית נשאל את עצמינו מה אנחנו רוצים "לצלם"

קיימות שתי אפשרויות עיקריות:
צילום של מה שנראה על כל(!) שטח המסך:
לחצו על המקש PrintScreen שנמצא בצד הימני-עליון של המקלדת (מעל ללחצן Insert).
פעולה זו העבירה תמונת-המסך אל זיכרון המחשב.
כעת עברו אל התוכנה בה אתם מבקשים להדביק את הצילום כמו תוכנת ה"צייר" של "Windows" או כל תוכנה גראפית אחרת ובתפריט "עריכה" (Edit) בחרו ב"הדבק" (Paste).
(ניתן להדביק גם ע"י שילוב המקשים: Ctrl+V).
הצילום שהודבק יוצג ותוכלו לבצע "שמירה".

צילום מה שנראה בחלון הפעיל(!) בלבד (חלון פעיל = חלון שכותרתו בכחול כהה):
קליק אחד עם העכבר על כותרת החלון תצבע אותו בכחול כהה וזה יהיה החלון הפעיל.
הקשה על שילוב המקשים: Alt+PrintScreen, וההמשך כמו בהסבר הקודם.

בחירת הפורמט לשמירה:
את הצילום יש להדביק/לשמור שתוכנה גראפית כלשהיא, ולשמור אותה באחד מסוגי הפורמטים, המקובלים, של תמונה.
הפורמטים המקובלים ביותר הם: JPG ו- PNG.
פורמט BMP "מנפח" שלא לצורך את הקובץ ועשוי לעבור את מגבלת ה- 500 ק"ב.

טיפים:
אם אתם מדביקים צילום תמונה אל תוך ה"צייר" של חלונות, והתמונה קטנה משטח מפת הסיביות (השטח הלבן) אז אם נשארים שוליים לבנים מיותרים, כדאי להקטינם ע"י גרירת הפינה באמצעות העכבר.
במילים אחרות, אתם יכולים להקטין את השטח הלבן גם לפני(!) שאתם מדביקים את ה"צילום" כי אם הצילום יהיה גדול ממפת הסיביות (השטח הלבן) – הוא יגדיל אותו לגודל המתאים.
(אם תוקפץ שאלה: "האם להגדיל את השטח", – אשרו ב"כן").

הסבר מפורט (כולל תמונות), לעניין 'צילום-מסך', תוכלו למצוא כאן.

* עריכת הודעה/תגובה:
   בתחילת אוגוסט 2014 הושק ערוך טקסט חדש, בפורומים, בו ניתן לערוך הודעה בפרק זמן של 15 דקות מרגע שנשלחה לפורום.

* הצגת נוסחאות, קודי מקרו: (הלחצנים [הקוד] [סקוד] מבוטלים).
  בקצה השמאלי של שורת הצלמיות, בעורך, ממוקמת הצלמית Insert Code Snipped והקלקה עליה תפתח חלון שבו ניתן להדביק מקרו ו/או נוסחאות ע"מ שיוצגו כראוי בהצמדה לשמאל.

* הצגת טקסט בשפה לועזית:
אם אתם מבקשים להציג קטע בשפה לועזית, בהצמדה לשמאל, דאגו ללחוץ על הצלמיות 'יישור לשמאל' ו'כיוון טקסט משמאל לימין'.
אם לא תעשו כך, הטקסט הלועזי יופיע צמוד לימין כולל שיבוש חלק מהתווים - דבר שיקשה מאד על קריאתו ובחינתו 

הצמדת קובץ/תמונה לשאלה/תגובה:
תשומת לבכם שבממשק החדש ניתן להצמיד קבציםשנפחם לא עולה על 2 מ"ב  וכמות תמונות, ללא הגבלה, בנפח כולל של 10 מ"ב .

מתחת לחלונית בה אתם רושמים את ההודעה, יש לחצן בצורת דף שפינתו מקופלת האפשר לצרף קובץ.
(אם מתעורר הצורך להעלות יותר מאחד – יהיה עליכם לפתוח הודעה נוספת, באותו 'אשכול', ולהעלות בה את הקובץ הנוסף).

לפני הצמדת הקובץ, רצוי לוודא ש-:
סיומת הקובץ (שלוש האותיות שאחרי הנקודה) מאופשרת ב`תפוז`.
לצפייה, ברשימת הסיומות המותרות, העבירו (ללא לחיצה) את סמן העכבר,
מעל ההודעה:
 "מקם/י כאן את הסמן לרשימת הסוגים" (בשורה הכחולה הכי
תחתונה).

בממשק החדש - ניתן לצרף קובץ אחד ומספר תמונות.בסיום בחירת הקבצים/תמונות יש ללחוץ על 'שלח' ולהמתין המונה ההעלאות יציג את הכמות שהועלתה.

על האפשרויות 'הצגת קישור בתחתית ההודעה', 'קישור בתוכן ההודעה', 'תחילת וסיום לינק', 'הדגשת טקסט' ועוד – תוכלו לקרוא כאן.

ומילה לסיכום:
אנשי מחשבים רגישים מאוד לזמנם ואנחנו, כמו כולם, אנשים עסוקים.
יש לנו מספיק טרדות ביום-יום, ואנחנו משתדלים לסייע ולעזור על חשבון זמננו הפנוי.
אין אנו מצפים לכלום - בקושי לתודה, אבל אנחנו כן מצפים, ומתעקשים, שתכבדו את זמננו.
ספקו לנו מקסימום מידע, ולפני שאתם שואלים נסו לפתור את הבעיה בעצמכם, חפשו מידע באינטרנט, קראו את המאמרים, בקטגוריה המתאימה, בפורום שלנו ורק אם כל זה לא עזר, תמיד תמצאו אותנו כאן, שמחים לעזור.

אההההההה......., חכו שניה... - אם עוד נשאר לכם כוח לקרוא - עיינו כאן
 

ב ה צ ל ח ה

 

למען הסר ספק אציין, כבר עתה, שעפ"י תקנון "תפוז" אין להציג קישורים לאתרים פרטיים/מסחריים שלמציג יש בהם עניין, כזה או אחר.
האיסור מתייחס בעיקר למקרים בהם הכותב הוא בעצמו בעל העניין באתר וגם למקרים בהם הכותב הינו חבר, אחר, בפורום.
האיסור חל גם על הצגת קישורים למאמרים/תמונות/קישורים שמוצגים באותו אתר.
 כל הנ"ל מתייחס למקרים בהם בעל העניין נרשם ל"תפוז" ע"מ לקדם את ענייניו בהצגת האתר - וגם כשמדובר במהלך תמיכה, שוטפת,
 ובעת מענה לשאלות גולש.

במקום הצגת קישור – אתם מוזמנים להעתיק ולהדביק את תוכן המאמר לגוף תגובתכם בפורום.
להזכירכם -שתמונות ניתן להצמיד כקובץ [הסבר על כך לקראת סוף מאמר זה].
אני מאד מבקש שתחסכו ממני מלבזבז זמן לשליחת תזכורות ואזהרות, בנדון, בעיקר ע"מ שלא יהיה עלי לשלוף את "נשק יום הדין"
[שכבר החליד אצלי בפורום] והוא "כלי חסימת 'ניק' של גולש" מכתיבה בפורום.

עשו מאמץ להציג את מכלול השאלות כ"מקשה אחת" ולא ב"שיטת הסלאמי"- מאחר ופיתרון לבעיה אחת יכול להיות שונה, לחלוטין, מפיתרון שמתייחס לשרשרת שאלות/בעיות הקשורות זו בזו.

התומכים והמגיבים, למיניהם, מתבקשים לרענן את דף הפורום- לחיצה על [F5] מרעננת את הדף -  לפני(!) ובצמוד למועד תחילת הקלדת תגובתם כדי שלא ייווצר מצב של כפל תגובות זהות, שלא לצורך...

 
  15 תגובות למאמר
מאווווד  
משסע הבלטותו | 12/12/2004 00:49:38
הצעה לתוספת למאמר "איך לשאול שאלה"  
zartziו | 24/10/2005 10:34:52
להסיר את פנדה אנתי וירוס  
BLELIו | 27/02/2006 20:24:15
תיקון תגובה או הודעה  
s a l i hו | 09/10/2006 10:09:05
מאמר מעולה !!!  
AIDA1ו | 21/11/2008 16:00:05
איזה יופי!  
OritPcו | 15/12/2008 10:54:13
איך לעזאזל אני כותב שאלה   
nioe19ו | 12/08/2011 12:56:14
וואו, מתפלא שבכלל פונים אליך  
יבגני חסיןו | 24/11/2011 16:36:28
מיכאל, תשובה להודעתך על מחיקה  
חבקוק44ו | 18/10/2014 09:08:56
העתקת אנשי קשר  
palti70ו | 18/03/2018 15:28:55

הודעות אחרונות

11:50 | 18.06.19 sense9
19:04 | 16.06.19 עמרם55
15:11 | 12.06.19 kremer21
01:20 | 12.06.19 אנילאמאמין2
21:45 | 11.06.19 kremer21
15:23 | 10.06.19 enterprize
21:14 | 09.06.19 אלוורדו
09:35 | 07.06.19 מיכאל לנג
09:03 | 07.06.19 אלוורדו

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ