לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

לבי במזרח - ר` יהודה הלוי

מאת: אושר מ  פורסם: 22/12/2006  עדכון אחרון: 22/12/2006  
 

רבי יהודה הלוי – ריה"ל

החליט שהוא רוצה לראות ולאהוב את ירושליים מקרוב. הוא עשה מסע לאלכסנדריה, עלה לארץ ואז נעלמו עקבותיו. שיריו של יהודה הלוי משקפים את הביוגרפיה, כלומר יש שירי געגועים לציון, שנכתבים בספרד, ויש שירים שמתארים את המסע, ושירים מאלכסנדריה.

לבי במזרח – ריה"ל

דלת 1 – לבי במזרח ואנוכי בסוף מערב:
הדובר נמצא בספרד ומשתוקק לציון. אמצעים אומנותיים: 1. מטאפורה שמציגה מרחק בין לב לגוף. משמעות המטאפורה היא שהוא חי בתור אדם לא שלם. 2. ניגוד – לבי<>אנוכי, מזרח<>מערב.
סוגר 1 – איך אטעמה את אשר אוכל ואיך יערב?
אני לא יכול להנות מהשפע החומרי ששי לי בספרד. אמצעים אומנותיים: 1. שאלה רטורית. הוא לא מצפה לתשובה. 2. מטונימיה (הגדרה: מעתק מהנושא עצמו אל דבר שנמצא בקרבתו למשל. הקומקום רותח – מה שרותח זה המים שבקומקום. אחד מן הסוגים הוא מעתק מן החלק אם השלם ומן השלם אל החלק. למשל: הוא ביקש את ידה). בשיר חל מעתק. האוכל שבספרד הוא חלק מהשפע החומרי.

דלת 2- איכה אשלם נדרי ואסרי, בעוד:
אני לא יכול לקיים את הנדרים (לשנה הבאה בירושליים) כל עוד.... אמצעים אומנותיים: 1. שאלה רטורית – איכה. 2. חזרה – נדרי=אסרי.
סוגר 2 – ציון בחבל אדום ואני בכבל ערב?
ציון מרוחקת מספרד גם באופן גאוגרפי וגם באופן תרבותי או שלטוני כיוון שירושליים תחת שליטה נוצרית וספרד – מוסלמית. אמצעים אומנותיים: 1. חבל בכבל (לשון נופל על לשון). בימי הביניים זה נקרא צימוד (הגדרה – שתי מילים או יותר דומות בצליל ושונות במשמעות. צימוד כולל את כל המילה חרוז רק את ההברה האחרונה. תפקידו של הצימוד: יוצר דימיון צלילי בין שתי מילים. על רקע הדמיון הצלילי יכול הכותב להבליט את הדמיון או השוני התוכני). הצימוד בסוגר זה הוא חבל-כבל. 2. מטאפורה- ציון בחבל אדום כשחבל במובן של לקשור. וכן אני בכבל ערב, שכן הוא לא באמת כבול. 3. הקבלה וניגוד – גם ציון וגם הוא כבולים. הניגוד הוא שהיא כבולה בחבל אדום והוא בערב.

דלת 3- יקל בעיני עזוב כל טוב ספרד, כמו:
אין לי בעיה לעזוב את כל השפע החומרי של ספרד.
סוגר 3 – יקר בעיני ראות עופרות דביר נחרב:
חשוב לו לראות את ציון למרות שהיא חרבה. אמצעי אומנותי: 1. דביר, מטונימיה, חלק מבית המקדש. החלק הכי קדוש.
אמצעים אומנותיים בכל בית 3 – 1. הקבלה ניגודית: יקל (קל, לא נחשב)<>יקר (חשוב). כל טוב<>נחרב, עזוב<>ראות, ספרד<>דביר. 2. צימוד – יקל/יקר זהו צימוד חלקי – שונה אות
אחרונה. על קרע הצליל הדומה והחזרה על המילה בעיני מובלט הניגוד בין ספרד לציון.



התייחסות לכל השיר:
בין בית 1 לבית 2 יש תקבולת כיאסטית. איך אטעמה מול איך אשלם ולבי במזרח מול ציון בחבל אדום. אנוכי בסוף מערב מול ואני בכבל ערב.
צימוד הנפרס על השיר: מערב, יערב, ערב. (סוף דלת 1, סוף סוגר 1, סוף סוגר 2).

סיכום: השיר מבטא את הפער שבין הרצוי והמצוי. השיר בנוי על ניגוד בין המציאות לחלום (לשאיפה).

אין תגובות

הודעות אחרונות

23:44 | 11.04.19 אורחים בפורום
23:43 | 11.04.19 אורחים בפורום
20:11 | 08.04.19 אורחים בפורום
21:23 | 26.02.19 אורחים בפורום
10:55 | 20.02.19 מיגומלא
16:28 | 04.02.19 אורחים בפורום
13:57 | 04.02.19 אורחים בפורום
17:29 | 29.01.19 אורחים בפורום
10:40 | 07.01.19 אורחים בפורום
08:07 | 05.01.19 אורחים בפורום
20:00 | 23.12.18 אורחים בפורום
10:47 | 10.12.18 אורחים בפורום
19:57 | 30.11.18 אורחים בפורום
06:25 | 26.11.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ