לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2708927,089 עוקבים אודות עסקים

פורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

החטא ועונשו

מאת: Musi© Gi®l  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 22/12/2006  
 
משמעות שם הרומן


השם שניתן לרומן זה, הוא על פי נושאיו המרכזיים של הרומן-
החטאים והעונש שבא בעיקבותם.
לרומן 3 עלילות עיקריות- אחת מרכזית ו-2 משניות.
כל עלילה מתרכזת בגיבור חוטא ועונשו.

רסקולניקוב
החטא – בא ב-2 צורות-
1.השקפת עולם, האידיולוגיה שמתירה פשע כאשר המטרה היא מוצדקת – למען טובת החברה.
2.פשע עצמו – רצח הזקנה, ורצח אחותה.
גם העונש נחלק ל-2 –
1.המחלה ויסורי המצפון, שאלה הן תגובות פיזיות ונפשיות הבאות כעונש המעיד על אי נכונותה של התאוריה של רסקולניקוב.
2.העונש הממשי הניתן על ביצוע הרצח, ההגליה לסיביר.

מרמלדוב
החטא של מרמלדוב הוא בעצם מוביל לעונשו שלו עצמו. החטא- התמכרות לשתיה. כתוצאה מכך, הוא הורס לחלוטין את משפחתו, בתו נאלצת להפוך לזונה על מנת להוות פרנסה, אישתו נהיית חולה בשחפת ובסוף מתה, המשפחה מגיעה למצב בו ילדיו ואישתו יוצאים לרחובות לקבץ נדבות. חטאו מוביל לפגיעה בכל יקיריו, ובכך בעצם גם העונש- גם לו כואב הדבר, יש לו יסורי נפש, אך הוא מרגיש חסר אונים, ולא מסוגל לזנוח את השתיה ו"להתייצב". הוא מאמין שאדם נתון בידי יצריו ואין לו שליטה עליהם. יצר השתיה חזק מהאדם.
הוא מאמין שחטאו יסלח לו אחרי מותו על ידי האל.
העונש הממשי על חטאו, הוא מותו. בשל היותו שיכור אינו מבחין בעגלת סוסים הדורסת אותו.

סווידרגאילוב
חטאו המרכזי של סוודרגאילוב הוא התעללותו באנשים הקרובים אליו. גורם לילדה בת 14 להתאבד, גורם למותו של משרתו, רוצח את אישתו, ומתעלל בדוניה התעללות נפשית.
חטאיו נובעים מתאווה חיצונית ומאי יכולת להשתלט על היצרים שלו. לס´ יש השקפת עולם המצדיקה את מעשיו. לדעתו, האדם נגרר אחר היצרים שלו כשלבעל אחוזה מותר לשלוט שלטון מוחלט בנתינים שלו, כלומר הדבר טבעי וכך צריך להיות. הוא מאמין שנשים נהנות כשמשפילים אותן. מותם של שלושה אנשים שנגרם בגללו, זה לא דבר נורא כל כך בעיניו.
העונש שלו, הוא שאנשים מתרחקים ממנו, לא מעוניינים בחברתו, דוניה – אותה אוהב, לא מחזירה לו אהבה, וכתוצאה מכך, בסופו של דבר, כשמבין זאת, מתאבד.
אחרי שחולם חלומות מעוותים, הוא מבין את בעייתו, הוא מבין שאדם חולה הוא. אחרי שהתעלל בכל כך הרבה אנשים חלשים, בשביל להרגיש חזק, הוא מבין בעצם את חולשתו שלו. אותה ההבנה, יש בה העונש, שהוא לא מסוגל להתמודד עימו, ולכן בוחר במוות.


החלומות של רסקולניקוב


חלום הסוסה-

בחלום, ר´ הוא ילד קטן, שמלווה על ידי אביו, מטייל בכפר ילדותו, שמצד אחד מאופיין על ידי בתי מרזח שמסמלים תיאוב וריקבון חברתי ומצד שני יש כנסיה, הסמוכה לבין קברות, המסמלים אנושיות.
כשהם עוברים ליד בית המרזח, יוצאת חבורת שיכורים, בראשם מיקולקה, שעולה על עגלת משא הרתומה לסוסה זקנה וחסרת אונים. מיקולקה וחבריו כולם יחד עולים על העגלה. הסוסה לא מצליחה להזיז את העגלה, ולכן הם מתחילים להצליף בה בכל הכוח באכזריות, מה שכמובן לא עוזר, ובסופו של דבר מוביל למות הסוסה.
לאחר שהסוסה מתה, ר´ הילד רץ אליה, מנשק את עיניה, ומחבק אותה. אביו, לוקח אותו משם.

משמעות החלום-
בחלום ר´ אנלוגי למספר אנשים-
ר´ כילד- פה הוא אנלוגי לעצמו בילדותו. הילד הוא תמים, ילדותי רחמן ואנושי. הוא מסמל את המצפון, את הרגש, את הטוב לב והאהבה.
ר´ כמיקולקה – אכזרי, רוצח, חסר רגשות. בחלום מיקולקה הורג את הסוסה, כמו שבמציאות הורג ר´ את המשכונאית ואת אחותה, באכזריות, בלי שום רגשות חמלה.
ר´ כסוסה- הסוסה היא קורבן, כמו שר´ הוא קורבן של עצמו- של מעשיו, ושל התאוריה שלו.

כמו כן, האנלוגיה לסוסה מקבלת משמעות נוספת בהמשך הרומן. בהמשך ר´ מציין כי סוסה היא בעל חיים טפיל, בעל חיים נרדף. מכאן ניתן להשליך על החלום, כי גם ר´ הוא בעצם טפיל, כינה. דבר זה מהווה רמז מטרים למה שיבוא בעתיד- הבנתו של ר´ שגם הוא לא מיוחד כלל וכלל, אלא רגיל ככל האנשים, טפיל, בדיוק כמו הזקנה אותה רצח.
בכלל הסוסה, אנלוגית פה בעצם, לכל הקורבנות של הרומן, למשכונאית ואחותה, לר´, למרמלדוב ולסוודרדאילוב.
הרגע בו לוקח אביו של ר´ את ר´ הילד מהסוסה, בטענה שאין זה עיניינם, מטאפורי בעצם, לניתוקו של ר´ מהרגש ומהאנושיות.

חלום בעלת הבית-

התוקף- איליה פטרוביץ´
קורבן- בעלת הבית.
במציאות, איליה פטרוביץ´ הוא אדם בעל תפקיד במשטרה, מייצג את החוק, הסמכות, ההגינות.
בחלום, הוא מכה בלי רחמים, באכזריות, באלימות פיזית קיצונית, מתעלל עד כדי טירוף, בצורה חייתית, בבעלת הבית של ר´. היא מייבבת, צובחת, קורבן מסכן שלא יכול לעמוד מול האלימות.
במציאת היא בעלת הבית של ר´, יש לה עליונות מעליו, הוא חייב לה כסף. בחלום היא המסכנה, הזקוקה לעזרה, לא יכולה לעמוד מול המכות.

קהל צופים עומד ומסתכל, שומע, אך לא מגיב. הקהל מתלהב לראות מה מתרחש, נהנה מההצגה, לא מתערב, אדיש.

פה ר´ אנלוגי לבעלת הבית, כקורבן, ולאיליה פטרוביץ´ כרוצח האכזרי.

בחלום זה מועלות דמויות מהמציאות של ר´ – מציאות שמבטאת את פחדיו, וקשייו, את הסביבה החברתית בה הוא חי. הוא פוחד מהמשטרה, שפשעו יוודע, והוא פוחד להישאר בלי דבר, הרי בעלת הבית יכולה להשליך אותו לרחוב, כי לא שילם את שכר הדירה. דמויות אלה, מהן כל כך חושש במציאות, עולות בחלומו, בצורה מעוותת.

חלום המשכונאית –

תורף – רסקולניקוב
קורבן – משכונאית

בחלום, חולם ר´ על רצח הזקנה.
הוא בא להרגה, הוא מנחית את הגרזן על הראשה, אך דבר לא קורה לה. הוא מנחית עוד ועוד מכות,
אך הזקנה לא רק שלא מתה, אלא צוחקת, וצחוקה נעשה רם וחזק יותר ממכה למכה.
החלום הופך את הזקנה לחזקה יותר, לבת אלמוות. אומנם ר´ הוא כביכול אמור להיות התוקף החזק, הוא לא. הזקנה חזקה ממנו, היא ניצחה אותו, וההוכחה לכך, היא כל יסורי המצפון שלו, וכל מה שעובר עליו. הוא החלש, ולא היא.

קהל הצופים המתלחשש בחלום הוא בעצם יסורי המצפון של ר´, שלא עוזבים אותו. מספרם של האנשים הצופים הולך וגדל, וכן יסורי המצפון של ר´. הוא מרגיש רדוף.

חלום החיידקים –

חלום זה מופיע באפילוג.
בחלום מופיע עולם שנידון לכליה. החלום נושא אופי כלל אנושי, הוא מתקשר לתאוריה בדבר האדם העליון.החלום עוסק בשאלה, מה יקרה, אם כל האנשים יחושו בשל חדירת נגיף כלשהו בגופם, שהם אנשים עליונים. בחלום, ר´ חולם על מחלה שפושטת על בני אדם , כשחיידקים משתכנים בגוף האדם וגורמים לאנשים לחוש פקחים, חזקים ועליונים מכולם. החיידקים גורמים לאנשים להאמין רק בצדקת מחשבותיהם ודעתם, ולהאמין שרעיונותיהם הם הנבונים ביותר על האדמות.
אם כל אחד יקח את החוק לידים ויפעל על פי אמונתו, יווצר תוהו ובוהו בסופו, ישמידו כל בני אדם זה את זה.
אם כך, זה בעצם התוצאה ההרסנית שעלולה תאוריה כמו זו של ר´ להוביל אליה.
פה מבין רסקולניקוב לחלוטין את טעותו
בחלום יש מעין טיהור נשמתו של ר´.


נקודות עיקריות בעלילה של סוודרגאילוב ודמותו

תחילה אנו נודעים על דמותו של ס´ ממכתב אותו שולחת פולחריה לבנה.
כבר במכתב מוצג ס´ כגבר מושחט, חרמן, שמנצל נערות צעירות ומנסה לפתות אותן.

הופעתו הראשונה ממוקמת ישירות לאחר סיוטו של רסקולניקוב על רצח הזקנה, ונתפסת עבור רסקולניקוב מלכתחילה כהמשך הסיוט. כאן מתואר לנו מראהו של ס´- גבר חסון, מלא, עטור זקן, כבן 50. בשיחה המתפתחת ביניהם, רסקולניקוב מנסה לגרש את ס´ אך זה לא מבין את הרמז, הוא מנסה לגרום לרסקולניקוב להפגישו עם דוניה, הוא מצטדק לפני ר´ ונראה אף לעיתים כאילו מחפש לעצמו בן שיחה, אדם שיהיה אוזן קשבת ויבין אותו. השאלה שהוא עצמו מעלה "האם אני מפלצת או קורבן?" מאפשרת לקורא לראות בעצם בס´ את הקורבן- קורבן של עצמו, של מעשיו, של מציאות חייו.

במהשך מסופר לנו גם כי בעיקיפין אחראי ס´ על מותם של שלושה אנשים-
ילדה כבת 14, שהתאבדה אחרי שאנס אותה, שמשו האישי שמת כתוצאה מההתעללות של ס´, ואישתו, שסבלה ממנו כל חייה, מתה משבץ כתוצאה מרחיצה לאחר ארוחה דשנה ושתיה מופרזת שהגיש לה.
מכל אלה, מצטיירת כאן דמות של מפלצת בלתי אנושית.
בכלל אופיו דוחה כל אדם- התאוריה שלו בדבר הנשים למשל- הוא מאמין שנשים אוהבות להיות קורבנות לאכזריות פיזית או רוחנית. כל מעשיו ומחשבותיו יוצרים סלידה ממנו.

בהמשך הרומן הוא שוכר חדר, בסמוך לחדרה של סוניה, ויוצא לו להאזין לוידויו של רסקולניקוב.
הוא מציע לו 3 אפשרויות- להודות במשטרה, לברוח לאמריקה בכסף שיתן לו, להתאבד. רסקולניקוב לא מעוניין להקשיב לו כלל, ולא מקבל אף אחת מההצעות, מה שמוביל אחר כך את ס´ לסחוטו, דבר ששוב מראה לנו את אופיו הזדוני של ס´.

לקראת סוף הרומן, נודע לנו שס´ עומד להנשא לנערה בת 16, דבר שרק אדם חולני בגילו יעשה.

מה שמוביל לשינוי בדמותו, זה בעצם הפגישה עם דוניה.
ס´ עוקב אחריה ומכניסה לחדרו בעורמה. כשהיא נכנסת הוא נועל את הדלת, נראה כאילו מטרתו הייתה לאנוס אותה, אך הוא נמלך בדעתו ברגע האחרון, ומבקש ממנה שתאהב אותו, כי בלי זה החיים לא שווים דבר. לדוניה, ברור שלא תוכל לעולם לאהוב אדם זה, בגלל מעלליו, וכל מה שחוותה בגללו. היא מוציאה אקדח אך לא מצליחה לירות, בסופו של דבר, ס´ נותן לה ללכת, תוך הבנה שאין לו עתיד, אין טעם לחייו.
ס´ מבין שאין משמעות לחייו, ובוחר במוות. הוא מספר שנוסע לאמריקה, אך בעצמו הולך ומתאבד.

לצד כל תכונותיו הרעות של ס´, יש גם איזשהם ניצוצות של טוב לב ונדיבות, למשל בכך שהוא נותן כסף לסוניה, ודואג לעתיד אחיה. יש שיגידו שעושה זאת בשביל להרגיש עליונות ושליטה על חיי אנשים,
אך אפשר להסיק מכאן גם, ניסיון לכפר על כל הרע שעשה לסובביו, וניסיון לזכות ביחס חיובי מצד נפש חיה.


המניעים לרצח

את רובם מוסר רסקולניקוב לסוניה בוידויו לפניה.

מניעים פילוסופים:
התאוריה של רסקולניקוב.

על התאוריה, אנו נודעים מתוך שיחה המתנהלת בין רסקולניקוב לפורפירי (התחלה – עמ´ 292)
התאוריה מבוטאת במאמר שפירסם רסקולניקוב לפני כחצי שנה מזמן ההתרחשות, בהיותו סטודנט למשפטים.
לפי התאוריה, יש חלוקה בין אנשים רגילים לבלתי רגילים.
רוב האנשים, הם רגילים. אלה צריכים לפעול לפי החוק ולציית לו. הם נולדו בשביל לחיות את חייהם שלהם, את המציאות האישית שלהם. לעומתם, יש את המיוחדים, שהם בראש ההיררכיה. למיוחדים זכויות יתר- מותר להם לעבור על החוק, הם מעל החוק, ורשאים לעשות כל העולה על רוחם, מעצם היותם מיוחדים. לגיטימציה זו ניתנת להם מתוקף היותם אנשים אשר ישפיעו על האנושות כולה, על ידי כך שיקדמו רעיון חדש, או ישפרו את החברה במובן מסוים. להם מותר לבצע את האסור, משום שמטרתם מקדשת את האמצעים.
את הפגישה בין פורפירי לרסקולניקוב ממנה אנו לומדים על התאוריה, ניתן לחלק למספר שלבים-
1. רסקולניקוב מבהיר שהחלוקה מקובלת רק בתנאי שהגדרת האדם המיוחד מובנת.
האדם המיוחד חייב לעשות מעשה למען האנושות, מעשה שיתרום לאנושות ויקדם אותה.
הוא מציין שהחלוקה לרגילים ובלתי רגילים היא לא פרי דמיונו ודעתו, אלא נוצרה מן הטבע,
הוא רק הביא אותו לידי הכתוב.
רסקולניקוב לא שולל את זכות הקיום של הרגילים, אך מציין שתמיד יהיה קיים בין המיוחדים לרגילים מאבק להשיג את המטרה העליונה, שהיא כוח ושליטה, שכולם שואפים אליה,אך רק המיוחדים ישיגו אותה בסוף.
2. פורפירי מעלה שאלה- איך בכל זאת אפשר להבדיל בין מיוחדים לבין רגילים ? הוא עובר לדבר על ההשלכות המעשיות של מה שעלול לקרות – שאנשים רגילים יתחילו לחשוב שהם מיוחדים ולעבור על החוק. רסקולניקוב משיב שהבעיה היא לא חמורה כפי שנראית, משום שהחברה תדע להעניש את הרגילים שיחשבו עצמם למיוחדים, הם לא יגיעו רחוק. לגבי המיוחדים גם אין בעיה, הרי להם מותר לפשוע ביסודו.
3. פורפירי מעלה את מספרם של המיוחדים, כי אם מספרם רב אולי נשקפת סכנה לאנושות.
רסקולניקוב מרגיע אותו, בכך שאומר שמספרם מועט מאוד. "אדם בעל עצמאות הוא אחד לאלף, אדם בעל עמצאות רחבה הוא אחד לרבבה, אדם גאון הוא אחד למיליון"
רזומיחין מעיר לו שיש מן הפסול בתאוריה זו, משום שהיא נותנת לגיטימציה לרצח, מה שנוגד את החוק, ואת הדת. פורפירי תומך בהערה, אך רסקולניקוב אומר בתגובה שלא הוא יצר את האנשים המיוחדים, אלא הכל תוצאה של הטבע.
4. פורפירי שואל, מה יקרה אם אדם רגיל יחשוב עצמו למיוחד, ויתחיל לרצוח למען רעיון חדש.
רסקולניקוב עונה שהתיאוריה לא אשמה בזה, אין לה שליטה על בני אדם, היא רק מתארת אותם ואת טבעם. כמו כן, הוא אומר שבמילא אין מקום לחשוש משום שלחברה יש מערכת חוקים שתפקידה לשמור על סדר חברתי מסוים, והיא זו שתמנע את המקרים המדוברים.
5. פורפירי שואל בדבר יסורי מצפון- האם תגובת הרוצח המיוחד מבחינה זו תהיה שונה מתגובת הרוצח הרגיל. רסקולניקוב עונה שמבחינת יסורי מצפון אין הבחנה בין הרגיל לבלתי רגיל.
6 . פורפירי שואל את רסקולניקוב האם בזמן שכתב את המאמר חשב עצמו למיוחד.
רסקולניקוב מתחמק מתשובה ישירה על ידי טענה שאינו נפוליאון ואינו מוחמד.

מתוך השיחה, אנו רואים שהתאוריה היא מאוד מעורפלת, ולא ניתן להבין את הגבול שבין הרגיל למיוחד.
כמו כן אנו רואים שהיא מאוד קיצונית, מאוד מוזרה.

שיחה זו מובילה את פורפירי להאמין שרסקולניקוב אכן אחראי על רצח המשכונאית –
הוא מבין, שבשעת מעשה ראה עצמו רסקולניקוב כמיוחד, המציל את החברה מהזקנה, שבעיניו היא כינה, שעושקת את החברה ומנצלת את המסכנים שבה.

מניעים אלטרואיסטים (למען האחרים) :
1.כדי לעזור למשפחה- כפי שאנו נודעים כבר בתחילת הרומן, מצבה הכלכלי של משפחת רסקולניקוב לא טוב, אחותו נאלצת לעבוד בבית סוודריגיילוב ולסבול את התעללותו הנפשית בה, ולאחר מכן עומדת להינשא ללוז´ין, מקריבה את עצמה ואת חייה, למען פרוטות כסף, שיאפשרו למשפחה קיום בסיסי, ואולי יאפשרו לרסקולניקוב לסיים את לימודיו באוניברסיטה.
ברצח ושוד הזקנה יש כוונה לפצות את משפחתו שסבלה בגללו מבחינה כספית.
2.למען החברה- רסקולניקוב מבצע את הרצח במחשבה שעצם הביצוע הוא עושה טובה לאנושות, לחברה. הזקנה מייצגת עבורו כינה, טפיל, שאפשר לוותר עליו, אין לה זכות לחיות, הוא לא רוצה שהחברה תסבול, ולכן מבצע את הרצח.

מניעים אנוכיים (למען עצמו):
1.כדי להיות נפוליאן- ביטוי לתאוריה שלו. הוא ראה עצמו כבעל זכות לרצוח למען רעיון חדש.
הוא אומר שנפוליאון לא היה מהסס לרצוח את הזקנה אילו הייתה נעמדת בדרכו ומפריעה לקריירה האישית שלו, לכן רסקולניקוב מבצע את הרצח כדי לקדם את עצמו, הוא מרגיש עצמו מיוחד, מרגיש שמותר לו.
2. כדי להעז – הוא רואה באדם שמעז לרצוח או להרוג ללא היסוסים למען התועלת האישית שלו, אדם חזק ששולט באנשים בכוח שכלו ורוחו. עצם ההעזה לקחת לידיים את השלטון הופך את האדם לשליט צודק. רצח הזקנה נועד להדגים את ההעזה של רסקולניקוב ולהראות שהוא ראוי לכוח שהוא מבקש לעצמו.
3.למען עצמו- רסקולניקוב רוצה להוכיח לעצמו כי הוא אכן מיוחד. כאחד שלוקח על עצמו לשנות סדרי עולם, הוא רוצה להיווכח שאכן יש לו את הנתונים המתאימים לכך.

מניעים פסיכולוגים :
מדובר במניעים שנובעים ממצבו הנפשי של האדם-
1.הוא מסביר על כך שהיה לו דחף לרצוח, משהו בלתי נשלט, פנימי, שחייב אותו לבצע את המעשה.
2.הוא טוען שהשד הוא זה שרצח את הזקנה ולא הוא, כלומר מתוקף השניות באישיותו, הפיצול בה, הוא זורק את האשמה מצד אחד של אישיותו, על צידו האחר.
3.הוא מאשים את השטן שהסיתו לבצע את המעשה.

לסיכום, חשוב לציין, שבאומרו לסוניה את המניעים, הוא אינו יכול להצביע על מניע נקודותי,
וכל מניע שמעלה, נסתר מיד. מכאן אנו רואים את הבילבול הרב המתרחש בליבו ומוחו,
ומסיקים כי בעצם כל המניעים יחדיו הם שגרמו לרצח, ולא מניע יחיד מסוים.



אין תגובות

הודעות אחרונות

23:44 | 11.04.19 אורחים בפורום
23:43 | 11.04.19 אורחים בפורום
20:11 | 08.04.19 אורחים בפורום
21:23 | 26.02.19 אורחים בפורום
10:55 | 20.02.19 מיגומלא
16:28 | 04.02.19 אורחים בפורום
13:57 | 04.02.19 אורחים בפורום
17:29 | 29.01.19 אורחים בפורום
10:40 | 07.01.19 אורחים בפורום
08:07 | 05.01.19 אורחים בפורום
20:00 | 23.12.18 אורחים בפורום
10:47 | 10.12.18 אורחים בפורום
19:57 | 30.11.18 אורחים בפורום
06:25 | 26.11.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ