לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

התפסן בשדה השיפון

מאת: עידו  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 22/12/2006  
 
מפגשו של הולדן עם הנזירות עמ 106-111
א)
הולדן מתיישב במסעדה כדי לאכול ארוחת בוקר .
למסעדה נכנסות זוג נזירות עם מזוודות מיושנות , הולדן ניגש לעזור להן עם המזוודות. הנזירות מתיישבות עמו לאכול ומזמינות טוסט וקפה. לעומת ארוחתו של הולדן, חביתה ובייקון, ארוחתן נראית בעיניו כעלובה וגורמת לו להרגיש רע.
הולדן שם לב שאחת מהנזירות מחזיקה בידה סל קש שבו נהוג לאסוף כספים לתרומה. הוא מברר אם הן אוספות תרומות וכשמתברר לו שלא, הוא נותן להן 10 דולרים כדי שיצרפו אותם לתרומות שהן עתידות לאסוף. לאחר מכן השיחה מתנהלת סביב נושאים כלליים: הוא מברר מאיפה הגיעו ,לאן הן הולכות, מה תפקידן במנזר וכו´.
במהלך השיחה הם מגיעים גם לנושא הלימודים. מסתבר שאחת מהנזירות מלמדת אנגלית.
היא שואלת את הולדן מה קרא השנה והוא משיב לה שקרא מספר ספרים בניהם רומיאו ויוליה , ומספר שהצטער על מותו של מרקוטיו שנהרג באשמת מישהו אחר.
כאשר הנזירות מתכוננות ללכת הולדן מציע להן לשלם את חשבונן אך הן מסרבות ובסוף שיחתם נושף הולדן עשן על פני אחת הנזירות הוא מביע את התנצלותו והיא סולחת לו ולאחר מכן הם נפרדים.

ב)
במפגש של הולדן עם הנזירות באים לידי ביטוי מספר ערכים המאפיינים את החברה שממנה הולדן סולד: אי השוויון החברתי, החומרנות ,אדישות כלפי הזולת וזלזול בכבודו.
ממעשיו, מדבריו וממחשבותיו של הולדן אפשר ללמוד על מערכת הערכים שלו.
הולדן מנסה להלחם באי השוויון החברתי ולטשטש אותו.
המזוודות הישנות של הנזירות מזכירות לו את חברו לחדר, מתקופת בית הספר, דיק סלייגל, בעל המזוודות הפשוטות והישנות.
סלייגל התבייש במזוודותיו ודאג להסתירן מתחת למיטה.
כשהולדן שם לב לכך , הסתיר את המזוודות החדשות שלו כדי שלחברו לא תגרם עוגמת נפש .
במקרה הזה גילוי הרגישות היה לשווא כיוון שסלייגל התגלה כמי שהחומרנות חשובה לו (הוא לקח את המזוודות המיושנות שלו ושם אותן על המדף כדי שיחשבו שהן של הולדן).
גם מחשבותיו לגבי ארוחת הבוקר של הנזירות הן דוגמא לניסיונות שלו להלחם באי השוויון בחברה.
במהלך השיחה אודות הספר רומיאו ויוליה בולט מאוד הניסיון להתחשב ברגשות הזולת ולהימנע מדברים שעלולים לפגוע ולגרום לאחר תחושת אי נעימות .
בספר רומיאו ויוליה ישנם רמזים מיניים דבר העשוי להביך את הנזירה, הולדן בעצם מאמץ לעצמו את נקודת מבטה של הנזירה כדי להימנע מכך.
גם בקשת הסליחה שלו כשהוא נושף בטעות עשן מן הסיגריה על פני אחת הנזירות מצביעה על כך שהוא מגלה רגישות, מתחשב בסובבים אותו.

מפגשו של הולדן עם ספנסר עמ 10-18
א)
מורו של הולדן ספנסר מעביר לו פתק בו הוא מתבקש להגיע אל ביתו .
הסיבה לכך היא כי הולדן עומד להיזרק מ"פנסי" – ביה"ס בו הוא לומד וספנסר מעוניין לשוחח עמו על כך.
כאשר מגיע הולדן לביתו של ספנסר הוא מברר ראשית לשלומו כיוון שחלה בשפעת.
בשיחתם ספנסר אומר להולדן שהחיים הם בעצם משחק שיש לשחקו על פי חוקי החברה.הולדן מסכים עמו אך מוסיף שהחיים מתחלקים לשני מחנות: מחנה החזקים ומחנה החלשים. לדעתו מי שמשתייך למחנה החזקים משתתף במשחק ומי שמשתייך למחנה
החלשים אינו משתתף בעצם במשחק.
ספנסר מציין שפגש את הוריו של הולדן כאשר הם היו בפגישה אצל ד"ר תרמר ואומר שהם אנשים נפלאים.
ספנסר מתחיל לנאום להולדן על כך שמגרשים אותו מבית הספר אך כאשר הולדן פונה אליו אין הוא מקשיב: " הוא כמעט אף פעם לא מקשיב שמדברים אליו".
במהלך הנאום ספנסר אומר להולדן שנאלץ להכשילו בהיסטוריה מכיוון שלא ידע כלום והולדן מאשר את דבריו.
ספנסר מקריא להולדן את מבחנו ואת הערה שהולדן כתב בבחינתו, שהוא יכול להכשיל אותו, וזאת כדי שספנסר לא ירגיש רע עם עצמו על כך שנאלץ להכשילו. הולדן נפגע מכך שספנסר מקריא לו את הערה ומציין ש" אני לא חושב שאני פעם אסלח לו שהוא הקריא לי את הטינופת הזאת אם הוא היה כותב את זה אני בטח לא הייתי מקריא לו".
ספנסר מברר מדוע הולדן עזב את בית ספרו הקודם באלקטון הילס והולדן מסביר לו שהסתלק מבית ספר זה מכיוון שהיה מלא בפרצופים מזויפים וכן מוסיף שהמנהל בבית ספר זה אדון האס היה מזויף והיה מתייחס להורי התלמידים לפי מצבם הכלכלי ולפי מראם. לאחר מכן הולדן נפרד מספנסר והולך לדרכו.

ב)
במפגש של הולדן עם ספנסר באים לידי ביטוי מספר ערכים: אי שוויון חברתי, צביעות, חומרנות, אטימות ואדישות כלפי הזולת.
להולדן כאמור יש מערכת ערכים משלו הוא חושב שיש אי שיויון חברתי.
לדעתו החברה מחולקת לשתי מחנות "מחנה החזקים" "ומחנה החלשים".
לגבי החזקים החיים הם משחק ואילו לגבי החלשים החיים הם מאבק קשה.
הולדן מזדהה כמובן עם "מחנה החלשים" והיא קורא תגר על המחנה השני ועל נציגיו.
בהיות בפנימיה הוא עובר על חוקיה ,מעשן בחדרים , כמו כן הוא עובר על חוקים נוספים כגון: איסור העישון ברכבת וקנית משקאות חריפים למרות שהוא קטין.
כעסו על אי השויון החברתי בא לידי ביטוי גם כשהוא מספר על המנהל של בית ספרו הקודם שהעדיף לקבל לביה"ס שלו ילדים שהוריהם היו בעלי מעמד כלכלי גבוה.
המילה "נפלאים" שבה משתמש ספנסר כאשר הוא מתאר את הוריו של הולדן שנואה על זה האחרון לדעתו. זוהי מילה מזויפת, בדיוק כמו כל החברה. לטענתו כאשר לאנשים אין משהו ממשי לומר או כשהם רוצים להסתיר את תגובותיהם וכונותיהם הם משתמשים במילים מזויפות וסתמיות.
דעותיו לגבי האטימות , האדישות וחוסר הרגישות כלפי הזולת באים לידי ביטוי כשהוא מנסה לדבר אל ספנסר אך הוא אינו מקשיב לו.
גם כאשר ספנסר מקריא בפניו את הערה שרשם הולדן במבחן. לדעתו של הולדן הדבר מעיד על חוסר רגישות.

מפגשו של הולדן עם סטרדלטר עמ 29-36
א)
כאשר סטרדלטר מתכונן לפגישתו הוא ניגש להתגלח והולדן הולך עמו בכדי לדבר איתו.
בשיחתם סטרדלטר מבקש מהולדן שיעשה לו טובה ויכתוב עבורו חיבור באנגלית אך שלא יקפיד לפסק כיאות כדי שהמורה לא יחשוד שמא לא סטרדלטר כתב זאת.
במהלך שיחתם סטרדלטר שואל את הולדן מהיכן השיג את כובע הציידים. הולדן מספר לו שקנה אותו בעבור דולר בניו יורק ושואל אותו אם הוא מוצא חן בעיניו. סטרדלטר משיב בחיוב אך מתברר שהוא אמר זאת בכדי להתחנף להולדן ובכך לנסות לשכנע אותו שיכתוב במקומו את החיבור.
בשלב מסוים הולדן קופץ על סטרדלטר ותופס אותו בתפיסת התאבקות אך סטרדלטר משתחרר ממנה ושוב הם חוזרים לדבר.
כשמתברר להולדן שסטרדלטר יוצא עם חברת ילדות שלו, גיין גאלאגר, הולדן מתרגש מאוד ומתחיל לשאול את סטרדלטר שאלות לגביה. סטרדלטר אומר לו שאינו בקיא בפרטים ושהולדן מפריע לו כיוון שהוא יושב על המגבת שלו.
לאחר מכן סטרדלטר מורח על ראשו את שמן השיער של הולדן מבלי לבקש ממנו רשות.
והולדן מספר לסטרדלטר על גיין ועל איך שנהגו לשחק דמקה אך סטרדלטר לא מביע עניין.
הולדן מבקש מסטרדלטר שימסור לגיין ד"ש ושישאל אותה אם היא עדיין שומרת את המלכות שלה בשורה האחרונה אך הולדן מציין שהוא יודע שסטרדלטר לא ימסור לה.
ולאחר מכן סטרדלטר יוצא מהחדר.

ב)
מן המפגש של הולדן עם חברו לחדר סטרדלטר אפשר ללמוד מספר דברים על מערכת הערכים של הולדן ועל דעותיו כלפי החברה האמריקאית.
לדעתו האנשים אנוכיים , נצלנים ונוטים לזלזל בחשיבות הדברים היקרים לזולתם.
בקשתו של סטרדלטר שהולדן יכתוב עבורו חיבור ושאילת שמן השיער שלו מעידים כי סטרדלטר אנוכי ונוהג לנצל את הסובבים אותו ולבקש מהם טובות.
סטרדלטר מוכן להיות נחמד, כל עוד זה משרת את מטרותיו.
השאלת שמן השיער לסטרדלטר מעידה על כך שהולדן אדיש לצד החומרי שבחיים.(הולדן מרבה להשאיל את חפציו.)
במפגש זה באה לידי ביטוי הביקורת שמטיח הולדן באנשים המזלזלים בחשיבותם של הדברים היקרים לאחרים.
הולדן מבקש מסטרדלטר שימסור דרישת שלום לגיין.
זה האחרון אומנם מבטיח לעשות זאת אך דבריו של הולדן מעידים כי הוא יודע שזו הבטחת שווא "בחור כמו סטרדלטר אף פעם לא ימסור דרישת שלום למישהו".
גם במהלך מפגש זה בא לידי ביטוי הנושא של חלוקת החברה לשני מחנות: מחנה החזקים ומחנה החלשים. על פי תפיסתו של הולדן הוא שייך למחנה החלשים , כשהוא נאבק עם סטרדלטר הוא אומר: " הוא היה חזק כמו שור ואני חלש כמו זבוב".

מפגשו של הולדן עם גברת מורו עמ 55-59
א)
כאשר הולדן יושב ברכבת, עולה לרכבת אישה המניחה את תיקה באמצע המעבר.
היא שמה לב שעל אחד מתיקיו של הולדן יש סמל של "פנסי" ומבררת אם הולדן לומד בפנסי והאם הוא מכיר את בנה ארנסט מורו.
הולדן משיב לה בחיוב ואומר שהוא לומד בכיתתו.
גברת מורו שואלת לשמו של הולדן בכדי שתוכל לספר לבנה על מפגשם והולדן אומר לה את שם השמש בבית ספרם.
הם מתחילים לפתח שיחה על בנה ארנסט וגברת מורו אומרת להולדן שהיא מודאגת מהשתלבותו בחברה ומכך שהוא רגיש. הולדן אומר לה שבנה משתלב יפה אך למעשה הוא חושב אחרת.
הולדן מחמיא לבנה של גברת מורו והיא מקשיבה לו בהנאה מרובה.
הולדן טוען שהורים של מישהו תמיד רוצים לשמוע שבנם בחור כארז.
הולדן מציע לה להצטרף עמו למשקה אך היא מסרבת ואומרת שקרון המזון סגור. לאחר מכן היא מבררת מדוע השתחרר מוקדם מבית הספר הרי החופשה אמורה להתחיל רק ביום רביעי. הולדן משקר לה ואומר שעליו לעבור ניתוח ומתכונן לרדת מהרכבת. גברת מורו מאחלת לו הצלחה בניתוח ומזמינה אותו לבקרם בקיץ ומספרת לו שביתם ליד החוף ויש להם מגרש טניס. הולדן מסרב בנימוס ומשקר ואומר שהוא נוסע עם סבתו לדרום אמריקה בקיץ.

ב)
ממפגשו של הולדן עם גברת מורו אנו יכולים להסיק מספר דברים.
גברת מורו עולה לרכבת ושמה את תיקה במעבר ובכך מפריע לאנשים לעבור באין מפריע הדבר מעיד על חוסר התחשבות בזולת שלדעת הולדן רווח מאוד בחברה האמריקאית.
במהלך הנסיעה המשותפת ברכבת גברת מורו לא מפסיקה לדבר על בנה.
ונהנית לשמוע את דברי הולדן עליו.
סיטואציה זו מבליטה את ההתעסקות של הפרט בעצמו וחוסר העניין שהוא מגלה באחרים.
לפני שהולדן יורד מן הרכבת מזמינה אותו גב´ מורו לבקר בביתם ומדגישה את מקומו (ליד הים) ושיש בו מגרש טניס.
כאן בא לידי ביטוי הרצון של הפרט להראות ברבים אץ עושרו והחשיבות שמיחסת החברה לחומריות, לכסף ולמעמד.
אין תגובות

הודעות אחרונות

23:44 | 11.04.19 אורחים בפורום
23:43 | 11.04.19 אורחים בפורום
20:11 | 08.04.19 אורחים בפורום
21:23 | 26.02.19 אורחים בפורום
10:55 | 20.02.19 מיגומלא
16:28 | 04.02.19 אורחים בפורום
13:57 | 04.02.19 אורחים בפורום
17:29 | 29.01.19 אורחים בפורום
10:40 | 07.01.19 אורחים בפורום
08:07 | 05.01.19 אורחים בפורום
20:00 | 23.12.18 אורחים בפורום
10:47 | 10.12.18 אורחים בפורום
19:57 | 30.11.18 אורחים בפורום
06:25 | 26.11.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ