לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2730327,303 עוקבים אודות עסקים

פורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

כינורו של רוטשילד/צ`כוב

מאת: dudu_zar  פורסם: 23/05/2005  עדכון אחרון: 22/12/2006  
 
כינורו של רוטשילד

ביצירה זו ישנה עלילה אחת קצרה ותמציתית – עלילת חייו ומותו של יעקב אשר לקראת מותו חוזר בתשובה. ביצירה זו קיים שיא אחד: צוואתו של יעקב לתת את כינורו לרוטשילד. תיאורי הנוף – הערבה והנהר –נקודת מפנה חשובה בחייו של יעקב. מספר הדמויות מצומצם, יעקב – דמות עגולה. מארפה, רוטשילד, החובש – דמויות שטוחות. העלילה מתרחשת בעיירה ברוסיה, משך זמן הסיפור – 4 ימים.
באקספוזיציה מתוארת שגרת חייו של יעקב, תנאי מגוריו, אופיו ותגובותיו כלפי הסובב אותו. המספר מפרט את מעמדו הכלכלי כפי שנראה מנקודת מבטו של יעקב. הוא מספר על חיי העוני בעיירה קטנה, על עבודתו בהתקנת ארונות מתים, וכן על עיסוקו הנוסף כמנגן בתזמורת. תיאור חדרו של יעקב בא להמחיש את תפיסת עולמו: אנשים וחפצים עומדים בעיניו באותה דרגה.

העלילה מתחלקת לארבעה חלקים בהם מתוארים בפירוט ארבעת הימים האחרונים בחייו של יעקב.
6.5: אישתו גוססת. אירוע זה גורר אחריו שרשרת תגובות המובילות לשינוי ולהתפתחות בדמותו של יעקב.
7.5: יעקב מבין לפתע (הארה) מדוע אישתו שמחה למות בבוקרו של יום זה. יעקב לוקח את אשתו לבית החולים שם הם פוגשים את החובש המשמש כאנלוגיה לעקב וממנו אנו מסיקים על יעקב עצמו. החובש בדומה ליעקב אטום, תוקפני, כעסן ולא רגיש. יעקב התייחס אל הסובבים אותו כאילו היו חפצים זוכה ליחס דומה מצד החובש. כאשר הוא חוזר לביתו הוא שוב מהרהר בהפסדיו. בעוד אשתו בחיים הוא מודד אותה. אירוע מטריד נוסף: בערב, מארפה קוראת ליעקב להיזכר בעבר, בתינוקת זהובת השיער שהייתה להם פעם, בטיולים שהיו מטיילים עמה. אין הוא מצליח להיזכר בדברים בשום פנים ואופן.
8.5: {להשלים משפט} ביום זה מתחולל מפנה בדמותו של יעקב הוא מודע לעובדה שלא ריחם כל אשתו, שהיה כפוי טובה וברגעים אלה עולם המושגים שלו חורג מחישובי רווח והפסד. יעקב פוגש את רוטשילד היהודי, חברו ללהקה ותוקף אותו כאשר רוטשילד בא להזמינו לנגן.
9.5: יעקב גוסס לאחר שהבין שאין משמעות לחייו. ביום זה הוא משאיר את כינורו לרוטשילד מעין צוואה המבטאת את יחסו של יעקב אל הכינור. הסיפור מסתיים בתיאור רוטשילד המנגן את המנגינה האחרונה של ברונזה, באוזני האנשים שאינם שבעים מלשמוע מנגינה זו – שוב ושוב.

עולם המושגים של יעקב הוא עולם של רווח והפסד: לדוגמא כאשר מפקח המשטרה מת נתפס האירוע כהפסד. הוא מתרגם את כל התחושות לרווח והפסד כספי. הוא שןם לב רק לדברים שאפשר למדוד בכסף.
קריטריון נוסף הנחשב אצל יעקב הוא המיומנות המקצועית. את ארונות הקבורה הוא מחלק: נשים ואצילים – מידה אישית, איכרים – מידה אחת, ילדים ללא מידה.

הכינור כסמל: סמל הוא "משהו" שיש לו משמעות משל עצמו אך הוא גם ממחיש תמונה או רעיון, רגש או שאיפה וכו´.
בסיפור זה הכינור מסמל צד באישיותו של ברונזה, שבא לידי ביטוי בנגינה. צד שהוא התכחש לו ודכא אותו כל השנים. צד שהוא איננו מודע לו. יעקב יודע שהוא הולך למות ולא צר לו על חייו, רק על כינורו צר לו והוא מחליט לתת אותו לרוטשילד.



אין תגובות

הודעות אחרונות

19:57 | 06.01.20 Bensal1992
16:40 | 31.12.19 אורחים בפורום
10:03 | 13.12.19 אורחים בפורום
10:42 | 27.09.19 jana bdr
14:59 | 14.09.19 מיגומלא
09:35 | 25.06.19 אורחים בפורום
23:44 | 11.04.19 אורחים בפורום
23:43 | 11.04.19 אורחים בפורום
20:11 | 08.04.19 אורחים בפורום
21:23 | 26.02.19 אורחים בפורום
10:55 | 20.02.19 מיגומלא
16:28 | 04.02.19 אורחים בפורום
13:57 | 04.02.19 אורחים בפורום
17:29 | 29.01.19 אורחים בפורום
10:40 | 07.01.19 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ