לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2713927,139 עוקבים אודות עסקים

פורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עזרה בלימודים ושיעורי בית

שלום לכולם!‏
אני רוצה לברך את הגולשים החדשים, שהגיעו לתפוז בכלל ולפורום הזה בפרט ולאחל ולכם גלישה ‏נעימה. אני סבור שתמצאו עניין רב בפורומים השונים בתפוז (יש יותר מ 1000!!!) ותקבלו מענה לכל שאלה ‏שתשאלו או דיון שתפתחו.‏
 
אם יש לכם שאלה בקשר לשיעורי בית, תרגיל קשה במתמטיקה/פיזיקה שאתם צריכים לפתור ולא הצלחתם, התלבטות בקשר למקצוע הבחירה בתיכון/באוניברסיטה, רצון לפרוק את תסכולכם על מורה מסוים שקצת עצבן אתכם, או סתם בא לכם לראות משהו ממש מעניין – אז זה המקום בשבילכם!
 
באותו אופן שאנשים מקדישים מזמנם החופשי לענות על שאלות של גולשים – גם אתם מוזמנים להשתתף באופן פעיל בפורום אם אתם יודעים את התשובה לשאלה מסוימת, יש לכם תובנה בקשר ללימודים בתיכון או אם אתם רוצים להביע את דעתכם באחד הדיונים על נושא שאתם מכירים ממש מקרוב...
 
מטרת הפורום היא לא רק קבלת/מתן מענה לשאלות בקשר לשיעורי בית – אלא מרחב לדיונים שאתם מוזמנים לפתוח על כל נושא מסוים.

 

התחבורה בישראל

מאת: חMוד18  פורסם: 03/02/2003  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 

מערכת התחבורה מאפשרת מעבר של אנשים ומטענים. יש לה תפקיד חשוב בקיומן של הפעילויות הכלכליות והחברתיות. מערכת התחבורה בישראל התפתחה מאוד מהקמת המדינה אך קצב הפיתוח שלה איננו מספק את הצרכים הגדלים במהירות של התושבים. מערכת זו כוללת שלושה מרכיבים:
א. תשתיות נייחות: כבישים, מסילות ברזל, נמלי ים, נמלי אוויר, תחנות, גשרים ומנהרות, מדרכות, חניונים.
ב. תשתיות ניידות: מכוניות, רכבות, כלי רכב לסוגיהם, קרונות, קטרים, ספינות, מטוסים
ג. מערכת של חוקים ותקנות.
פיתוח תשתיות מערכת התחבורה בישראל נעשה בעיקר ע"י הממשלה באמצעות חברות ציבוריות הנתמכות ע"י הממשלה או נמצאות בבעלותה, אגד, דן, נתמכות ע"י הממשלה ע"י סובסידיות. חברה בבעלות הממשלה: אל-על, רכבת ישראל, צים + נמלי ים. הממשלה דואגת שמערכות התחבורה הניידות יגיעו לכל מקום שיש בו ביקוש להובלה, קיום המגמה להעביר לידיים פרטיות חלקים מהתחבורה הציבורית וגם פרוייקטים חדשים על מנת להקטין את הוצאות הממשלה.

הגורמים לבעיות התחבורה בישראל:
א. תפרוסת בלתי אחידה של האוכלוסייה, ריכוזים במרכז הארץ והתיישבות דלילה בשוליים, דבר הגורם לצפיפות רבה של התחבורה במרכז.
ב. בהרים הגדולות אין די קרקע לפיתוח תשתיות תחבורה.
ג. העלייה המתמצת ברמת החיים גוררת עלייה בכמות אמצעי התחבורה והתשתית לא מדביקה את הצרכים.
ד. היקף ההשקעה הלאומית במערכת התחבורה קטן באופן יחסי.
תחבורה מסילתית:
קווי המסילות בארץ קצרים ומעטים. ב-1892 נחנך הקו יפו-ירושלים. ב-1904 חובר הקו מחיפה דרך העמקים לרכבת החיג´זי. במלחמת העולם הראשונה סללו הטורקים מסילה מטול כארם דרך לוד-באר שבע וקנטרה בצפון סיני. כל המסילות הטורקיות היו בבעלות רוחב צר ולא רוכב סטנדרטי. הבריטים ששלטו בארץ סללו מסילה תיקנית באורך החוף הצפוני של סיני לעבר עזה. מדינת ישראל סללה ב-1956 את המסילה בין ת"א לבאר שבע וב-1965 באר שבע-דימונה. 1970 – דימונה-אורון (פוספטים) ומשם קו לעבר צפע. בשנות ה-80 חוברו תחנות הכוח חדרה ואשקלון לרשת הרכבות והוקם קו נוסף בין קריית גת לאשקלון. ב-1988 צורפה הרכבת לרשות הנמלים והוקמה רשות נמלים והרכבות. קיימת תוכנית לסלילת קו מאורון לאילת וגם לחבר את סדום לאותו קו. בינתיים התוכנית לא מבוצעת עקב בעיות תקציב.
נוסעים ברכבת – עד 1992 השימוש ברכבת להעברת נוסעים היה מועט, בשנת 1992 חלה עליה עד 1994 ואז ירידה עד 1995 ומאז עלייה מתמדת. בשנת 2001 היו כבר 12 מליון נוסעים ברכבת.
פיתוח עתידי של הרכבת: "רכבת 2000". ביצוע פרוייקט זה נועד לחולל מהפיכה בהרגלי הנסיעה בישראל. בתחום העברת הנוסעים הפרוייקט מתבסס על הכנסת טכנולוגיה רכבתית חדשנית שבנויה בעיקר על שיפור רשת המסילות הקיימת בין נהריה, חיפה, ת"א וירושלים והפעלת רשת מסילות פרבריות באזור חיפה וגוש דן. תוכנית רכבת 2000 עוסקת גם בהקמת רשת מרכזים תרבותיים בשיתוף עם יזמים פרטיים שיכללו רציפי רכבת, תחנות אוטובוסים ומוניות, חניונים גדולים לרכב בשיטת "חנה וסע". חנויות ובתי עסק ומסעדות ובתי קפה, כל אלו יהפכו את תחנות הרכבת לתחבורה ומוקדי קניות ובילוי. היעד הוא בשנת 2010 להוביל ברכבת 40 מליון נוסעים בשנה ו15 מליון טון מטענים.

רשת הכבישים והתחבורה המנועית:
עד 1961 הוגבל יבוא הרכב לארץ. עד אז פותחו מערכות דרכים בארץ על מנת להביא לאינטגרציה ביטחונית וכלכלית של כל שטח המדינה. רוב ההשקעה הייתה באזורי השוליים, הייחוד בדרום והנגב. ב-1953 נסלל כביש באר שבע-סדום, ב-1958 באר שבע-אילת דרך הר הנגב. באותה שנה נסלל כביש החוף, ת"א-חדרה וכביש גהה. ממלחמת 6 הימים נוצר פער דרכי הביטחון לצרכים הכלכליים ונסללה רשת כבישים חדשה. הגידול בצרכים הביטחוניים, הקצאת שטחים חדשים להתיישבות ולפעילות כלכלית. מגמת הפירבור וצמיחה כלכלית מהירה הביאו לגידול בהיקף המטענים ולצפיפות בכבישים כתוצאה מגידול צי-הרכב. פותח כביש מסוג חדש – כביש מהיר. הכבישים המהירים הקיימים: אשדוד-ת"א-חיפה, ת"א-ירושלים, ולאחרונה נפתח גם קטע של כביש חוצה ישראל.

רמת מינוע: רמת המינוע היא מספר כלי רכב פרטיים ל-1000 נפש. קצב גידול רמת המינוע מושפע מקצב עליית רמת החיים

התחבורה הציבורית:
התחבורה הציבורית מסובסדת כמקובל בעולם. החברות שהיה להם עד לפני זמן קצר מונפול מוחלט בהסעת נוסעים הן אגד ודן. כיום מקבלות חברות פרטיות קוים או זיכיון לקוים מסוימים במקומות שונים בארץ. קבלת הזיכיונות לפי מכרז אשר בו עלות הנסיעה זולה יותר מאשר בחברות הציבוריות. העלייה ברמת המינוע גורמת לבעיות אקולוגיות של צפיפות, רעש, זיהום ובעיות של תאונות דרכים רבות. התשתית לא מדביקה את קצב גידול כלי הרכב. בתחום של הובלת המטענים קיימת דומיננטיות של משאיות והדבר מהווה חריג לעומת המדינות המפותחות. הקיבולת הממוצעת של המשאיות גדלה בהתמדה.

תחבורה עירונית:
התחבורה העירונית מושפעת בעיקר על ידי היוממות (לעבוד בעיר אחרת). עם גידול המטרופולין, גדל שיעור היממות. קיימת עלייה בסה"כ מרחקי נסיעה ובשימוש ברכב פרטי. התנועה מתנהלת בנפחים שונים לאורך היממה. בשעות הבוקר שבין 7-10 ובשעות הערב בין 4-8 גדול במיוחד נפח התנועה בגלל היוממות. כתוצאה מכך נוצרים: מחסור במקומות חנייה, צפיפות, ובזבוז זמן. הפתרונות שהוצעו, בחלקם בוצעו: מערכת אוטוסטרדות עירוניות שיאפשרו גישה מהירה למרכזי המטרופולין, הרחבת אורכי התנועה בכניסה לעיר, סלילת כביש פרברי מהיר בעל קיבולת תנועה רבה (נתיבי אילון הוא הפרוייקט הראשון בתפיסה זו), עידוד השימוש בתחבורה הציבורית, ע"י הקצאת נתיבים מיוחדים, רכבת פרברים. כל הפתרונות הללו לא מציעים פתרון לרכב הפרטי במרכזי הערים. כתוצאה מכך, נודדים תיפקודים מסחריים ועסקיים מהמרכז לאזורים נגישים יותר (קניונים, מרכזי תיקשור מחשבים). מחקר שנעשה בנושא הצפיפות בכבישים בישראל מלמד שרמת הצפיפות בארץ כפולה מאשר במדינות המערב. שיפור מצב הצפיפות צורך השקעה של 7 מליארד שקל בשנה.

פתרונות לבעיית הצפיפות בדרכים:
א. כביש 6 חוצה ישראל:
יהיה הכביש הארוך ביותר בישראל (324 ק"מ). על מנת להקימו נחקק חוק מיוחד בכנסת. הכביש יחצה את ישראל בציר אורכי מצפון ודרום. החלק המרכזי של הכביש עובר ממזרח לגוש דן ותפקידו לשחרר את הפקקים בערי האזור, פקקים שנוצרים ע"י התנועה שחוצה אותם. כך יפחתו עומסי התנועה וזיהום האוויר במרכזי הערים, חלק ממפעלי התעשייה יוכלו לצאת אל מחוץ לערים ואזורי השוליים "יתקרבו" למרכז הארץ. בכל כיוון יהיו מספר נתיבים ובעתיד ניתן יהיה להוסיף עוד נתיבים. העלייה והירידה מהכביש באמצעות מחלפים בלבד (בלי רמזורים), לאורכו של הכביש, במקומות שניתן לרדת ממנו, יוקמו מרכזי מסחר, אזורי תעשייה ומשרדים, פארקים טכנולוגיים ומרכזי בילוי ושכונות מגורים. החברה שמקימה את הכביש היא חברה פרטית אשר ממנת את הסלילה בהון עצמי. בתמורה, תקבל את כספי המשתמשים בכביש שיהיה כביש אגרה במשך 30 שנה.
נגד הקמת הכביש בעד הקמת הכביש
הכביש יצמצם את עתודות הקרקע המעטות באזור המרכז הגברת הנגישות מהפריפריה למרכז דבר שיאפשר לאוכלוסייה להתגורר בפריפריה הזולה ולמצוא פרנסה במרכז.
הכביש יפגע באיכות הסביבה: בחי בצומח ובמקורות המים פיזור האוכלוסייה לשוליים יפחית את העומס הדמוגרפי במרכז
הבנייה צמודת הקרקע לאורכו של הכביש תפגע בעתודות הקרקע של המדינה הפחתת הרעש, זיהום האוויר באזור המרכז
החמרת זיהום האוויר עקב מספר עצום של מכוניות הנוסעות בו אזורי המסחר ותעשייה יעברו מן הגלעין אל המחלפים והצמתים בשוליים
החמרת עומסי התנועה במיוחד לכיון גוש דן שינוי יעוד הקרקע החקלאית כשלעצם היא חסרת שימוש.
עלויות גבוהות של הפרוייקט. מוטב להפנות את התקציבים אליו לענפים אחרים. בעת שלום הוא ישולב במערכת תחבורתית המזרח תיכונית
ב. שינוי דפוסי הנסיעה של הציבור:
חלוקת שעות הנסיעה בצורה מגוונת, על מנת להפחית את עומסי הנסיעה בשעות השיא. כדי לעשות זאת יש לשנות את שעות העבודה של הציבור. נוכל להשיג פיזור טוב יותר על פני שעות היום של כלי הרכב הנעים בדרכים.

אין תגובות

הודעות אחרונות

09:35 | 25.06.19 אורחים בפורום
23:44 | 11.04.19 אורחים בפורום
23:43 | 11.04.19 אורחים בפורום
20:11 | 08.04.19 אורחים בפורום
21:23 | 26.02.19 אורחים בפורום
10:55 | 20.02.19 מיגומלא
16:28 | 04.02.19 אורחים בפורום
13:57 | 04.02.19 אורחים בפורום
17:29 | 29.01.19 אורחים בפורום
10:40 | 07.01.19 אורחים בפורום
08:07 | 05.01.19 אורחים בפורום
20:00 | 23.12.18 אורחים בפורום
10:47 | 10.12.18 אורחים בפורום
19:57 | 30.11.18 אורחים בפורום
06:25 | 26.11.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ