לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום שיט וימאות

ברוכים הבאים לפורום יאכטות שייט וימאות,
הקהילה הגדולה, הוותיקה והמקצועית ביותר בכל הקשור לשייט יאכטות, סקיפרים, ספינות, כלי שייט שצפים, מפליגים וצוללים. אפשר ורצוי לשתף בחוויות שייט, להודיע על ארועים קרובים, לשאול ולענות על כל שאלה מקצועית של סקיפרים ותיקים וחדשים, ודרך הלוחות ניתן לפרסם (בחינם) אנשי צוות לספינות וכן בקנייה/מכירה של יאכטות והצעות עבודה לסקיפרים וצוות (רק עשו זאת, בבקשה, דרך הלוחות!).
הפורום הוקם בשנת 2001 (!)  והוא הפורום המקצועי והגדול ביותר בכל ההיבטים המעשיים של יאכטות, שייט וסקיפרים.
כידוע ענף השייט בישראל הולך וגדל בקצב מסחרר, כל יום מתווספים בישראל כ-8 סקיפרים חדשים ובכל חודש נכנסות לישראל כ-5 יאכטות חדשות, כמו כן מועדוני השייט פורחים במרינות השונות, אז בואו לחלקת האלוהים הרטובה והקטנה הזו ותהנו מכל רגע.
לא שכחנו ואנו מודים לאלו שהצעידו את הפורום בעבר - אלו הם מנהלי הפורום (לפי הסדר): מון קפיטאן, LIZARD, בת ים, אלון סולומון, לימור, אדם99, נדב השובב. 
וכמו שנאמר:   A bad day at sea is better than a good day on land"  
 
ושיהיה ים טוב לכולנו!

ספינות רפאים/אוניות רדופות רוחות רפאים

מאת: בתיה  פורסם: 03/08/2002  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
ספינות רפאים

ההולנדי המעופף.

האגדה שנרקמה סביב הספינה, מבוסס על עובדה אמיתית:
כלי שייט בראשותו של קפטן הנדריק ונדרדקן, שהפליגה בשנת 1680 מנמל אמסטרדם להודו המערבית (ההולנדית).

האגדה מספרת כי ספינתו של ונדרדקן נתקלה בסערה קשה ביותר, כשהגיע לסביבות כף התקווה הטובה.
הקפטן התעלם מן הסכנה ומן הבקשות של הצוות לחזור על עקבותיהם והמשיך בהפלגה. אנשי הצוות ראו בסערה, אזהרה מאלוהים ואות לחזור לנמל הבית.
כתוצאה מן הסערה, הספינה נפגעה קשות וכל אנשי הצוות טבעו ונעלמו בים.
מספרים כי על כך שסירב לחזור, נענש ונדרדקן ונדון לשוט במסלול קבוע עם ספינתו ואנשי צוותו סביב באזור הטביעה, לעולמים.

קיימות עדויות רבות של אנשים שראו את ההולנדי המעופף מפליגה באזור.
הפעם הראשונה שדווח על כך שהספינה נראתה, היה ב1835 על ידי צוות של אוניה בריטית.
הקפטן וצוותו העידו כי ראו את ההולנדי המעופף מתקרבת לעברכם במפרשים מלאים ובמהירות עד אשר נבהלו מעצם התנגשות קרבה בין ספינתם לספינה הקרבה. לפני רגע המפגש, נעלמה הספינה כלא הייתה.

ב1881 שוב נראתה ההולנדי המעופף ע"י שני אנשי צוות של ספינה בריטית בשם "בקנט". למחרת היום אחד מאנשי הצוות שראו אותה, נפל לים וטבע.

ב1934 שוב נראתה ההולנדי המעופף, הפעם ע"י רוחצים לחופה של דרום אפריקה. הרוחצים בחוף סיפקו תיאור מדויק ביותר של הספינה, למרות שרובם ככולם מעולם לא ראו בחייהם ספינת סוחר מהמאה ה17.

הפעם האחרונה שרשמה עדות לצפייה בהולנדי המועפף היה ב1942 לחופי קיפטאון. ארבעה עדים דיווחו כי ראו אותה לכוון טייבל ביי ונעלמת.



סיפורה המסתורי של הספינה מרי סלסט:

לפני 125 שנה, נמצאה הספינה מרי סלסט משייטת, ללא צוות באוקיינוס האטלנטי. הספינה נמצאה במצב מעולה, מפרשים וגוף.
הספינה מרי סלסט, הושקה ב1861 במספנה באי ספנסר, נובה סקוטיה תחת השם אמזון.
כארבעים ושמונה שעות בלבד לאחר שהושקה, הקפטן מת לפתע על סיפון.
בהפלגה הראשונה של האמזון, נתקלה בסכר ללכידת דגים, חור ענק נפער בגוף הספינה.
בזמן שתוקנה, פרצה אש בקבינה.
זמן קצר לאחר מכן, בזמן חציית האוקיינוס השלישית שלה, נטרפה לחופי ניופאונלד וננטשה.
אולם לספינה אמזון נותר עוד מפגש אחד עם הגורל.....בשנת 1865, נרכשה על ידי חברה אמריקאית ,שופצה ושמה שונה למרי סלסט. הספינה הפליגה כעט תחת דגל אמריקאי , מנמל ניו -יורק.

ב7 בנובמבר 1972, הפליגה המרי סלסט תחת פיקודו של קפטן בנג´מין בריגס, בדרכה לאירופה, נושאת מטען של יינות ואלכוהול.
עם הצוות נמנו, אשתו של הקפטן, בתם הצעירה ו7 אנשי צוות נוספים.

ב4 בדצמבר 1972, נמצאה המרי סלסט, כ600 מייל מחופי גיברלטר. העדות מספרות כי הספינה נמצאה במצב מצוין, כל המטען נותר במקומו, חוץ מניירת הספינה והכרונומטר של הקפטן.

הרישום האחרון בלוג הקפטן שנעשה ב24 בנובמבר, לא הוסיף מאום לפיזור המסתורין.
העדות על מצבה של המרי סלסט ביום המצאה בים משתנה מדווח לדיווח.
עדות אחת מספרת על כלי נשק מגועלים בדם ומפרשים מוכתמים בדם, אם עדות זו נכונה, יתכן כי מדובר במפגש עם שודד ים, אולם מדוע לא נשדדה הספינה? קופסת הכסף ומטען היין נמצאו על הסירה, ללא סימנים לניסיון שוד כלשהו.

במשך השנים הועלו תאוריות רבות ומשונות בקשר בניסיון לפתור את התעלומה:

*הצוות כולו נשטף לים, כולל הקפטן שהיה שתוי, בהנחה שמישהו מאנשי הצוות זכר לשאת אתו את ניירות הספינה והכרונומטר.

*מרי סלסט נקראה לעזור לספינה מטען שנשאה פחם וחומרי נפץ, כשהבינו אנשי הצוות שהתקרבו מדי לספינה שעמדה להתפוצץ, נטשו אותה על רפסודת הצלה, אספו את אנשי צוות ספינת המטען ובהלך ההפלגה, התהפכו וטבעו.
אולם, אין כל הוכחה או עדות לספינת מטען שנעלמה בים ולמעשה, ורפסודת ההצלה היחידה נמצאה על סיפון המרי סלסט ביום שנמצאה.

*הקפטן של הספינה דה גרטיה, הספינה שמצאה את המרי סלסט נטושה בים ואשר קבלה זכויות על הרכוש שעל הספינה, רקם מזימה כשראה את המרי סלסט בים והשתלט עליה בעזר אנשי צוות רצחניים שרצחו את קפטן בריגס וצוותו , ודיווח מאוחר יותר כי מצאו ספינה נטושה. כל זאת על מנת לקבל זכויות על המטען.

כמובן, שאין איש יודע עד עצם היום הזה, מה באמת קרה לצוות של מרי סלסט.

הרישום האחרון ביומן הקפטן היה ב24 לנובמבר. המרי סלסט נמצאה על ידי הספינה דה גרטיה רק כשבוע לאחר מכן.
כלומר אם המרי סלסט ננטשה מיד לאחר הרישום ביומן הקפטן הרי, מישהו או משהו השיטו את הספינה הזו. המפרשים והקורס היו מותאמים להפליא, לכוון ההפלגה מקורי של המרי סלסט


הרוח מן האוניה גרייט איסטרן.

הגרייט איסטרן, נחשבה ל"טיטניק" של זמנה.
נבנתה ב1857, משקלה 1000,000 טון והייתה גדולה מכל אוניה אחרת שנבנתה בזמנה.
אולם ממש כמו הטיטניק, נועדה לפורענות מהרגע שנבנתה.
כשניסו להוריד אותה למים ב30 בינואר 1958, התברר כי משקלה הרב, שלא חושב נכון,תקע את מנגנון ההשקה עד כדי כך שנדרש זמן רב להורידה למים. כשלבסוף הורדה למים, נתקעה בנמל כשנה, מאחר שהכסף למימון המשך הבניה שהתמשכה מעבר למתוכנן , נגמר.
לאחר כשנה, נקנתה האונייה על ידי חברת גרייט שיפ קומפני שסיימה לבנות אותה והוציאה אותה לים.
אולם בזמן אחד מהפלגות הניסיון שלה, התפוצץ מאוורר ענק שגרם למותו של לפחות איש צוות אחד וכוויות קשות נגרמו לאנשי צוות רבים אחרים.
כחודש מאוחר יותר, מתכנן האונייה, נפטר לפתע משבץ.

למרות גודלה, מעולם לא נשאה אוניה , את מירב הנוסעים המותרים לפי תקן, אפילו לא בהפלגת הבכורה שלה.
בהפלגה הרביעית שלה, נפגעה קשות בסערה ותיקונה היה יקר ביותר.

ב1862, כשנשאה על סיפונה כ1500 נוסעים (מספר שיא), הפליגה לתוך אזור לא מורשה להפלגה ותחתיתה נקרעה.
הספינה ניצלה מטביעה, אך ורק בזכות התחתית הכפולה שלה.

במקרים רבים, נשמעו נקישות חזקות מתחת לסיפונים, נקישות שנשמעו אפילו בזמן סערות חזקות.
מלחים העידו כי לילות רבים לא הצליחו להירדם בגלל הנקישות החזקות שנשמעו שוב, שוב מתחתית הספינה.

האוניה המשיכה לגרום הפסדים לבעליה. לאחר כשתיים עשר שנה, בהם עמדה, מחלידה בנמל האחרון אליו הגיעה,נמכרה כגרוטאה לפירוק.
כשהחלו לפרק את תחתית האונייה, התגלתה, כנראה, הסיבה למזל הרע שרדף את הגרייט איסטרן, ואלי גם הסיבה לנקישות החזקות שנשמעו בה:
בתחתית הכפולה של האונייה התגלה השלד של אחראי הבניה של האונייה, ואשר נעלם באופן מסתורי בזמן הבניה.



האוניה קויין מרי

האוניה שמשמשת כיום מלון צף, במעגן לונג ביץ בקליפורניה, ידועה שספינה ה"רדופה" ביותר שעדיין קיימת היום.
חמישים וחמישה איש מתו על סיפונה. מאות נוספים נהרגו בתקופה ששימשה כאוניית תעבורה לחיילים במלחמת העולם השניה (כשנצבעה באפור למטרות הסוואה, כונתה "הרוח האפורה").
כ338 נוספים נהרגו כשהתנגשה באוניה קוראקאו לחופי סקוטלנד.

סיפורים רבים נרקמו סביב האונייה והרוחות הרודפות אותה, הנה מספר סיפורים:

*חדש מכונות מס 13: בשנת 1966, בחור צעיר בן 17 נמחץ למוות תחת דלת אטומה למים, בזמן תרגיל כבוי אש.
עדיות מספרות על דמות בעלת זקן המטיילת בחדר המכונה, ונקישות חזקות מכוון הצינורות סביב דלת המוות, הדלת עצמה חמה למגע.

*במקום שבו שוכן כיום שולחן הקבלה של המלון, נראית דמות של אישה מהלכת עד אשר נעלמת מאחורי עמוד.

*חדר מכונה מספר 2-המקום שימש מקום מפלט לנוסעים סמויים. בכל פעם שהיו מדליקים את הבויילרים, רבים היו נכווים ונחנקים למוות.

*עדויות רבות נקשרות לבריכה של מחלקה ראשונה, שלא נמצאת כיום בשימוש:
ילדה עם בובה המחפש אחרי אמה, יתכן כי מדובר בילדה ממחלקה שלישית שהחליקה על המעקה של הבריכה, בזמן האונייה עלתה על סוול, נפלה ושברה את מפרקתה.

עדות נוספת מספרת על ריח רע של קיא המגיע מן הבריכה, יתכן כי מדובר בתקופה שבה שימשה האונייה ככלי להעברת חיילים במלחמת העולם השניה, בגלל מחסור במקום, הכניסו מיטות לבריכה הריקה והחיילים ששהו שם סבלו ממחלת ים קשה.

*עדויות נוספת מספרת על דמות אישה הלבושה בבגד ים מתקופה קדומה, קולות של מים ניתזים, טביעות רגלים רטובות וקולות מחדשי הלבשה.(הברכה כאמור, ריקה כבר עשרות שנים).

*יש מאמינים כי בבריכה קיימת מעין מערבולת זמן , פורטל לעולמות או זמנים אחרים.
המערבולת לכאורה, נמצאת במעבר לבריכה מחדרי ההלבשה אל דלת הכניסה המסתובבת.אנשים מספרים כי חוו תחושות של אי יכולת תנועה, מחנק, צפייה באנשים אחרים נכנסים אתם דרך הדלת, "העלמות" לרגע שלחברים שנכנסו אתם יחד דרך הדלת המסתובבת ותופעות בלתי מוסברות אחרות.

*בימי מלחמת העולם השניה, נצבעה קווין מרי בצבע הסוואה אפור וכונתה "הרוח האפורה".
בניסיון לחמוק מצולות האויב, שינתה אוניה את מסלולה ושטה במסלולי זיגזג להטעיה.
באחת מן הפעמים בהם שטה לכוון אירופה, פגעה האונייה באוניה אחרת בשם קוראקאו. הספינה הנפגעת נחצתה לשניים ורבים נהרגו על סיפונה.
קווין מרי, כמעט שלא נפגעה. היא נשלחה למבדוק לשיפוצים קלים. כשניגשו לתקן את החלק הנפגע, לאחר שרוקנו את המים, גילו לתדהמתם העובדים, גופה של חייל מהאונייה הנפגעת.
עדיות מספרות על צעקות של איש הקורא לעזרה, מאזור זה של הספינה.

*סיפור התא המוגעל בדם:
באחת מן ההפלגות הטרנסאטלנטיות, ניגש בחור לשולחן הקבלה וקיבל לידיו את המפתח של החדר.
לבקשתו של האיש, אוחסן מטענו בתא, על ידי הדייל.
לפנות ערב, ביקש הנוסע מאותו דייל, למצוא לו בחורה לבילוי לילי.
בבוקר, כשלא הופיע האיש לשולחן ארוחת הבוקר, ניגש אותו דייל לחדר לבדוק מה קרה, כששעה ארוכה לא הייתה תשובה, הזמין את רב בדיילים שפתח את החדר.
לעיניהם התגלה מחזה מזעזע, הקירות והמיטה היו מכוסים בדמה של האישה שנרצחה באכזריות, באותו לילה.
בבדיקה נוספת של רישום הנוסעים, לא נמצא אף נוסע רשום לתא זה, בדיקה נוספת של התא לא נמצא שום מטען או עדות לשהייה של האיש בתא וזאת למרות שאנשי צוות אחרים זכרו ברור את האיש ואת המטען שנשא אתו אל התא.

















  תגובה אחת
°
שטויות במיץ עגבניותל_ת  
kaplanalו | 23/06/2007 18:22:58

הודעות אחרונות

06:12 | 14.11.18 Alon Avney
01:09 | 13.11.18 שייקה90
22:32 | 12.11.18 tiktaktuk3
21:48 | 10.11.18 שייקה90
09:12 | 10.11.18 שקלטון1
12:04 | 06.11.18 גולש זמני1
21:23 | 28.10.18 zina71955
15:06 | 28.10.18 מאיר ריבא
15:20 | 21.10.18 davimeir

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ