לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
73537,353 עוקבים אודות עסקים

פורום עסקים

ברוכים הבאים לפורום עסקים אשר יעסוק בשלושת המישורים העיקריים של העסק. מישור היזמות - כל השאלות שמקדימות את ההחלטה אם להיכנס לעולם היזמות ובאיזה תחום. מישור הניהול - הקמה ותפעול של העסק. ומישור הפיתוח העיסקי - איך אנו מעלים את העסק למדרגה הבאה. מאחר ובעסקים בינוניים וקטנים שולטת בעיקר ה"תורה שבעל פה", לנסיון וחוכמת ההמונים משקל רב. לכן השתמשו בפורום, מצד אחד תשאלו ומצד שני אתם מוזמנים לנדב מידע מנסיונכם. בהצלחה לכולם.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום עסקים

ברוכים הבאים לפורום עסקים אשר יעסוק בשלושת המישורים העיקריים של העסק. מישור היזמות - כל השאלות שמקדימות את ההחלטה אם להיכנס לעולם היזמות ובאיזה תחום. מישור הניהול - הקמה ותפעול של העסק. ומישור הפיתוח העיסקי - איך אנו מעלים את העסק למדרגה הבאה. מאחר ובעסקים בינוניים וקטנים שולטת בעיקר ה"תורה שבעל פה", לנסיון וחוכמת ההמונים משקל רב. לכן השתמשו בפורום, מצד אחד תשאלו ומצד שני אתם מוזמנים לנדב מידע מנסיונכם. בהצלחה לכולם.

מחזירים את הבנקים למוטב

מאת: שגיא בר לוי  פורסם: 03/08/2018  עדכון אחרון: 13/08/2018  
 

 

 

ברמת העיקרון, אין חולק על על הקביעה כי חובות/הלוואות יש להחזיר. אבל, מצד אחד ישנם מקרים זמניים

 

שדווקא אז נחוצה הסבלנות של הצד השני כדי להתגבר על המשבר. ומצד שני, החייב נתקל בהתנהלות

 

שרק מעמיקה ומסבכת את המשבר שהיה יכול להיות זמני והופכת אותו לבלתי הפיך.

 

הכתוב כאן אינו כתוב מבחינה משפטית אלא תיאור של דעות ומחשבות של האזרח הפשוט מול הניצול הציני

 

של הכוח שבידי הבנקים. הדרך היחידה ליצור איזושהי התמודדות ושינוי של המדיניות וההתנהלות הינה

 

באמצעות איסוף מידע וחשיפתו לציבור. בהמשך יתוארו מספר סיטואציות אמיתיות, במידה וגם אתם

 

נתקלתם בסיטואציות אלו ו/או אחרות, אנא הגיבו וספרו את סיפורכם (פרטים אישיים ישארו חסויים) וכמו כן

 

נודה על מענה על השאלות שבסוף המאמר.

 

 

 

הגיע זמן למעשה, ההשתוללות של הבנקים וההצלחה שלהם כנגד היחידים מתבססת כמה מרכיבים

עיקריים:

 

 

1. חוסר ידע של המתגונן על אחרים הנמצאים באותו מצב ואיך הם התמודדו.

 

2. חוסר במשאבים (זמן וכסף) כך שעומק הכיסים של הבנקים גובר על הצדק.

 

3. שימוש במערכות החוק כאמצעי לחץ (בדרכים שלכאורה לא עולות בקנה מידה חוקי) ללא נטילת אחריות

 

על ההשלכות.

 

כדי להבין איך הבנקים משתמשים בכוחם, יתוארו כאן  כמה נקודות מרציונל העבודה שלהם ואתם תחוו

 

דעתכם (האמור לא נבחן בצורה משפטית אלא ציבורית):

 

 

 

 

התנהלות במסגרת הסניף

 

 

1. מטרת הסניף הינה למכור ללקוחותיהם כמה שיותר כסף במחיר כמה שיותר גבוה. דהיינו, לתת אשראי

 

ו/או הלוואות בריבית כמה שיותר גבוהה. העמלות והפרשי הריבית מהווים את מוקד הרווח של הסניף.

 

 

2. סניף ומנהלו נמדדים ברווחיות של הסניף לכן האמרה “הבנק יתן לנו כסף זול במקרה ויש לנו כסף ו/או

 

הוא בטוח שנחזיר אותו עם הרווח (בטחונות מתאימים)” נכונה.

 

 

3. הבנק מסווג את לקוחותיו על פי רמת הסיכון שלהם שמשוקללת על פי מספר פרמטרים, שחלקם יובאו

 

להלן:

 

 

 

א. מכלול הנכסים וההתחייבויות המקושרות לת.ז/ח.פ שלנו בכל הבנק (כל הסניפים ללא קשר לסוג

 

החשבון).

 

ב. האם לא היו בעיות בהנהלות הכספית (החזרות, פיגורים) באחד החשבונות בתקופה האחרונה (בד”כ 3

 

שנים אחורה).

 

ג. האם היה ו/או צפוי טיפול משפטי באחד הסניפים ו/או בנקים אחרים (לא קשור למי צודק, הנקודה

 

השחורה תהיה שם).

 

ד. מה הסיכוי לגבות את הכסף חזרה (בטחונות – פקדונות נזילים הכי טוב, ערבים ונדל”ן שאתם מתגוררים

 

בו פחות)

 

ה. דוחות מידע עסקי חיצוניים כגון: BDI, D&B (צאו מנקודת הנחה שאין סודות ומצד שני לא תמיד הדוחות

 

תואמים למציאות)

 

 

 

4. פיספסתם תשלום אחד או שניים של החזר של הלוואה שקיבלתם בסניף (לא משנה מה הסיבה):

 

א. צפו לטלפונים כועסים מהסניף וגם בדרך כלל מכתב התראה שעמלה מכובדת בצידו.

 

ב. מבחינת הסניף זה לטובה (כל עוד הם לא חוששים לעתיד ההחזרים), כדי לעקוף את ההנחיות הם יעבירו

 

את הפיגור לחשבון נפרד שבו תחויבו בריבית מקסימלית (שיכולה לבייש לפעמים את השוק האפור) עד

 

שתכסו את הפיגור. (הם בעצם מעניקים לכם הלוואה חדשה בלי לשאול אותכם ובתנאים שלהם)

 

ג. הכתמת הרקורד בהחזרות עלולה ליצור בעיות בבקשות אשראי עתידיות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. נוצר פיגור של 3-6 תשלומים רצופים בהחזרי ההלוואה בסניף:

 

א. הסניף יצפה לקבל הצעה מעשית לכיסוי הפיגור ושתשקיט אותו לגבי היתרה.

 

ב. הסניף רשאי וכנראה יעשה זאת ויחל להפעיל אמצעי לחץ כגון: החזרי הוראות קבע, החזרי שיקים,

 

הורדת מסגרות אשראי וחסימת כרטיסים.

 

ג. במקרים מסויימים הסניף ינצל את האותיות הקטנות שחתמתם עליהם בפתיחת החשבון ובמידה ויש

 

יתרה חיובית באחד מחשבונותיכם האחרים בבנק הוא ישתמש בהם לכיסוי הפיגור.

 

ד. תקבלו איום להעמדת כל היתרה לפרעון מיידי ולהעברת החשבון לטיפול משפטי.

 

 

 

הסניף החליט להעביר אותכם לטיפול משפטי, מרגע זה אתם מול הבנק

 

 

1. ההשלכות של העברתכם לטיפול משפטי:

 

א. שינוי הסטטוס של החשבון ושלכם (בשפת העם “נקודה שחורה”) נתון שמשפיע קשות על עתידכם בבנק

 

ובבנקים אחרים.

 

ב. מאחר והסניף נמדד על רווחיותו, לסניף יהיה אינטרס להעביר את החשבון לטיפול משפטי וכך הפסדי

 

החשבון (רק חלק) לא ילקחו בחשבון במאזן הסניף.

 

ג. הסניף יעמיד את כל היתרה לפרעון, כך שתוכל להיגבות ריבית חריגה על כל היתרה ולא רק על הפיגור.

 

ד. הסניף ינתק מגע וכל ההתנהלות תהיה מול בא כח הבנק.

 

 

 

2. הפעולות שהבנק ישאף לבצע כמה שיותר מהר באמצעות בא כוחו:

 

א. בדרך כלל שכר הטרחה של בא כח הבנק ישולם מהכספים שיגבו מהחייב ולא על ידי הבנק.

 

ב. בא כח הבנק ינצל כל אפשרות במנגנון (סכום קצוב, מסלול מקוצר, סדר דין מהיר ועוד) על מנת להגיש

 

תביעה כנגדכם וכנגד הערבים אם קיימים.

 

ג. עצם הגשת התביעה מאפשרת לבנק לבקש ובדרך כלל גם לקבל צווי עיקול וכל מיני צווים שישמשו

 

כאמצעי לחץ על החייב וסביבתו. במקרים מסויימים בקשות הבנק מתבססות על מסמכים לא תואמים (אף

 

אחד לא בודק בזמן ההגשה). בשונה מאזרח רגיל המחוייב באגרה על כל בקשה ואספקת בטוחות למקרה

 

שיפסיד, לבנק מספיקה התחייבות, כך, שאין לא בעיה לפעול גם נגד גורמים שאינם קשורים ישירות לחוב.

 

הזמן שלוקח להוכיח שהפעולות לא היו צריכות להיעשות, הוא בדרך כלל ארוך יותר מהזמן שהנזקים ואמצעי

 

הלחץ בוצעו על ידי הבנק.

 

ד. הגשת התביעה מאפשרת לבנק להפריש את הסכום “לחובות מסופקים”, מהלך זה הינו דומה למכירת 

 

החוב לבא כח הבנק. זאת אומרת שכל שקל שייגבה משלב זה (לאחר שבא כח הבנק לקח את חלקו הנכבד)

 

הינו רווח של הבנק מאחר והוא דיווח כבר על ההפסד.

 

ה. בא כח הבנק ישאף לקבל פסק דין במהירות האפשרית ובמצב הקיים היום זו משימה קלה יחסית. את

 

השופט/רשם מעניין רק דבר אחד, האם יש חוב או אין? אם יש בעיה בהתנהלות הבנק ו/או בכל מה שמסביב

 

ישלחו אותכם לתבוע את הבנק וזו משימה קשה (אגרות ומשאבים)

 

ו. קיומו של פסק דין מאפשר מרחב פעולה מאוד גדול לבא כח הבנק, יש דרכים להתגונן, אבל זה במאמרים

 

אחרים.

 
 
 
אין תגובות

מנהל/ת הפורום

אודות:
שגיא בר לוי, יועץ עסקי משנת 1991, מתמחה בייזום ובפתוח עסקי. במשך השנים ניהל במקביל לעבודתו כעצמאי מספר תפקידים: סמנכ"ל מ.ט.י חיפה ומ.ט.י רעננה, מ"מ מנ
עוד...

הודעות אחרונות

13:22 | 16.08.18 אורחים בפורום
10:38 | 10.08.18 שגיא בר לוי
10:31 | 10.08.18 שגיא בר לוי
12:27 | 07.08.18 אורחים בפורום
13:31 | 05.08.18 שגיא בר לוי
19:37 | 03.08.18 שגיא בר לוי
10:57 | 01.08.18 אורחים בפורום
11:50 | 30.07.18 אורחים בפורום
20:56 | 29.07.18 OREAL123451
13:59 | 29.07.18 rona avramov
12:27 | 29.07.18 אורחים בפורום
18:42 | 19.07.18 studiofree
22:13 | 16.07.18 אורחים בפורום
17:07 | 16.07.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

אירוח וידאו - תמ``א 38
אירוח וידאו - תמ``א 38
עו``ד עפר שחל, מנהל הפורום ומומחה לבתים משותפים...
אירוח וידאו - תמ``א 38
אירוח וידאו - תמ``א 38
עו``ד עפר שחל, מנהל הפורום ומומחה לבתים משותפים...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ