לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1232612,326 עוקבים אודות עסקים

פורום גרפולוגיה

שלום לכולם ! 
  
 הפורום מקום מפגש וירטואלי למתענינים בגרפולוגיה, ומי בהם?
אורחים לרגע, חובבים, תלמידים בקורסי גרפולוגיה שמנסים את כוחם בניתוח
והכי חשוב אנשי מקצוע שתורמים מהידע הרב שלהם (תודה... תודה!).
 
פורום הגרפולוגיה משמש לניתוחים, לימודים,  החלפת דעות וידע
וגם לשיגועים במינון שמתאים לקהילת המסובבים באותו יום. 
לכן, אפשר לשים כתב יד לניתוח אבל לא בטוח שתקבלו תשובה רצינית. 
מצד שני אנחנו קהל נוח ורך כחמאה ולכן אם תלחצו חזק, יצא מיץ   או ניתוח מענין !!! 
 
וביתר רצינות ...
לעיתים התשובה או הניתוח הם של חובבים או מתלמדים (אמממ... לקחת בחשבון)
והרבה פעמים הכותבים הם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה (וקל להבחין בזה)
 
===> אם אתם רוצים לשים את כתב ידכם לפענוח: 
= תנאי בל יעבור: הסכמה מפורשת בגוף הדף לבדיקת הכתב בפורום. 
= לכתוב על דף חלק, לבן, בעט כדורי, בלי שורות. 
= לא להעתיק, אלא לכתוב מהראש. 
= לא בסעיפים או שירים, אלא כתיבה חופשית. 
= אם אפשר, לחתום בסוף. 
= לשים את הנייר על כמה ניירות אחרים, שיהיה נוח. 
= לציין גיל, מין, שפת אם, מצב בריאות ו.. היד הכותבת. 
 
מומלץ לחברים שמנתחים כתבי יד של מפורסמים ו 'רגילים' להסביר מעט על איך הגיעו למסקנות, 
יש המון אנשים שרוצים להבין וללמוד מכך, וזו גם דרך לעורר דיון ער ותורם. 
 
===> ואי אפשר בלי כמה כללים, אזהרות, איומים ומעשי אלימות... 
בפורום הזה אנחנו צוחקים ומשתעשעים, לומדים גרפולוגיה, 
עוזרים לאנשים אחרים עם פענוחים של כתב ידם ומתייחסים מאוד יפה אחד לשני. 
וזה אומר שמותר להגיד ה-כל, אבל בנימה חיובית. 
המחשבה תמיד היא: איך מה שאני אגיד יעזור לאדם. 
 
הודעות עלולות להימחק, לאחר שקול דעת במקרים הבאים: 
= מקרים שבהם מנתחים לעומק ילדים שכתב ידם עוד לא התגבש. 
  במקרה הזה מותר להגיד דברים כלליים אבל אסור לפרט ולהעמיק. 
  הסיבה לכך היא שילדים בגיל הזה עדין מתגבשים ואי ההבנות באינטרנט מאוד גדולות, 
  וסיכוני טעות והיפגעות גבוהים מדי.
= מקרים שבהם משתתפים כותבים דברים בנימה שלילית, פוגעת, חודרנית או ביקורתית על אחרים. 
  חשוב לזכור שמטרת האבחון היא לעזור לאותו אדם ולא להוכיח את יכולתו המדהימה של הבוחן. 
  במדה ויחצו גבולות אדומים ניאלץ למחוק. 
=  ויכוחים לא ענייניים. מדיניות האוף טופיק פתוחה, 
    אבל !!! כשמתווכחים עם בן אדם עם דעה שונה אסור באיסור חמור לבסס את הנימוקים על 
    אישיותו של אותו אדם ומניעיו הרגשיים !!!
= החצנה של משתתפים. כל משתתף רשאי לבחור כל ניק שבא לו (אם זה לא פוגע באחרים), 
   אם נודע לכם ש``קיפודן אדום שפם`` הוא הוא מוטקה מהמילואים, אל תוציאו אותו מהארון, 
   גם דברים כאלו ימחקו. וגם סיפורים על חייהם הפרטיים של אותם מוטקה-ים. 
  
   תודה מראש, וגם לעטרה ואודי שניסחו את הגרסה הראשונית  
 
        

הנהלת הפורום:

אודות הפורום גרפולוגיה

שלום לכולם ! 
  
 הפורום מקום מפגש וירטואלי למתענינים בגרפולוגיה, ומי בהם?
אורחים לרגע, חובבים, תלמידים בקורסי גרפולוגיה שמנסים את כוחם בניתוח
והכי חשוב אנשי מקצוע שתורמים מהידע הרב שלהם (תודה... תודה!).
 
פורום הגרפולוגיה משמש לניתוחים, לימודים,  החלפת דעות וידע
וגם לשיגועים במינון שמתאים לקהילת המסובבים באותו יום. 
לכן, אפשר לשים כתב יד לניתוח אבל לא בטוח שתקבלו תשובה רצינית. 
מצד שני אנחנו קהל נוח ורך כחמאה ולכן אם תלחצו חזק, יצא מיץ   או ניתוח מענין !!! 
 
וביתר רצינות ...
לעיתים התשובה או הניתוח הם של חובבים או מתלמדים (אמממ... לקחת בחשבון)
והרבה פעמים הכותבים הם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה (וקל להבחין בזה)
 
===> אם אתם רוצים לשים את כתב ידכם לפענוח: 
= תנאי בל יעבור: הסכמה מפורשת בגוף הדף לבדיקת הכתב בפורום. 
= לכתוב על דף חלק, לבן, בעט כדורי, בלי שורות. 
= לא להעתיק, אלא לכתוב מהראש. 
= לא בסעיפים או שירים, אלא כתיבה חופשית. 
= אם אפשר, לחתום בסוף. 
= לשים את הנייר על כמה ניירות אחרים, שיהיה נוח. 
= לציין גיל, מין, שפת אם, מצב בריאות ו.. היד הכותבת. 
 
מומלץ לחברים שמנתחים כתבי יד של מפורסמים ו 'רגילים' להסביר מעט על איך הגיעו למסקנות, 
יש המון אנשים שרוצים להבין וללמוד מכך, וזו גם דרך לעורר דיון ער ותורם. 
 
===> ואי אפשר בלי כמה כללים, אזהרות, איומים ומעשי אלימות... 
בפורום הזה אנחנו צוחקים ומשתעשעים, לומדים גרפולוגיה, 
עוזרים לאנשים אחרים עם פענוחים של כתב ידם ומתייחסים מאוד יפה אחד לשני. 
וזה אומר שמותר להגיד ה-כל, אבל בנימה חיובית. 
המחשבה תמיד היא: איך מה שאני אגיד יעזור לאדם. 
 
הודעות עלולות להימחק, לאחר שקול דעת במקרים הבאים: 
= מקרים שבהם מנתחים לעומק ילדים שכתב ידם עוד לא התגבש. 
  במקרה הזה מותר להגיד דברים כלליים אבל אסור לפרט ולהעמיק. 
  הסיבה לכך היא שילדים בגיל הזה עדין מתגבשים ואי ההבנות באינטרנט מאוד גדולות, 
  וסיכוני טעות והיפגעות גבוהים מדי.
= מקרים שבהם משתתפים כותבים דברים בנימה שלילית, פוגעת, חודרנית או ביקורתית על אחרים. 
  חשוב לזכור שמטרת האבחון היא לעזור לאותו אדם ולא להוכיח את יכולתו המדהימה של הבוחן. 
  במדה ויחצו גבולות אדומים ניאלץ למחוק. 
=  ויכוחים לא ענייניים. מדיניות האוף טופיק פתוחה, 
    אבל !!! כשמתווכחים עם בן אדם עם דעה שונה אסור באיסור חמור לבסס את הנימוקים על 
    אישיותו של אותו אדם ומניעיו הרגשיים !!!
= החצנה של משתתפים. כל משתתף רשאי לבחור כל ניק שבא לו (אם זה לא פוגע באחרים), 
   אם נודע לכם ש``קיפודן אדום שפם`` הוא הוא מוטקה מהמילואים, אל תוציאו אותו מהארון, 
   גם דברים כאלו ימחקו. וגם סיפורים על חייהם הפרטיים של אותם מוטקה-ים. 
  
   תודה מראש, וגם לעטרה ואודי שניסחו את הגרסה הראשונית  
 
        

על ספרו החדש של הבבא-גרפולוג אילון בן יוסף

מאת: שייקה לנדאו  פורסם: 14/10/2001  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 

אילון בן-יוסף – הכוכב ה"חם" של כלי התקשורת בישראל, שתמונתו משקיפה עלינו משלטי החוצות, מעורר סקרנות ותהיה אצל רבים. האם לפנינו רפאל שרמן חדש בגירסתו הים-תיכונית, או שמא שרלטן טלוויזיוני, שנזקו רב מתועלתו. ספרו החדש "הכל כתוב – גרפולוגיה הלכה למעשה" בהוצאת ידיעות אחרונות וספרי חמד, עשוי אולי לשפוך מעט אור על התעלומה.

רצתי לקנות את הספר והתיישבתי לעלעל בו. אך אבוי, מעבר למידע אלמנטרי ביותר, הספר אינו אלא בליל של שטויות, של קביעות הבלותיות ושל פרשנויות שאין בינן לבין אבחון רציני ולא כלום. הרושם המתקבל מן הקריאה הוא כי הידע המקצועי של המחבר שטחי וחובבני, ומגיע בקושי לכדי רמת ספר מבוא למתחילים. הספר כתוב בסגנון עילג וילדותי (כבר אין עורכים לשוניים בהוצאת ידיעות אחרונות?), וכמעט מכל שורה עולים העדר ההשכלה והרדידות המחשבתית של הכותב. אילון, הידוע בחיבתו לאבחנות רפואיות מהירות, אינו מהסס לציין בביבליוגרפיה את מקור הידע עליו הוא מסתמך – מדריך הבריאות של סולגאר…

הספר דל גם בהיקפו, פרקיו חסרים ארגון פנימי הגיוני, והביצוע מרושל וחובבני עד כדי כך, שמרבית כתבי היד המוצגים בספר שורטטו כולם בידי אדם אחד, ככל הנראה אילון בן-יוסף עצמו. העדר ההבנה והידע מקצועי של המחבר ניכר גם לגבי האלמנטים הבסיסיים ביותר של רכיבי הכתב. כך למשל, המחבר אינו מבחין בהבדל בין כתב פשוט לכתב מופשט! וסבור משום מה שכתב על פי התקן הוא כתב מועשר! הוא גם יודע לספר לנו שכתב ידו של גרפולוג יהיה בין מועשר למופשט, ואילו אדם שהיתה לו עמדת כוח ואיבד הכל, כתב ידו ישתנה ממופשט למקושט! (עמ´ 110-115). ובאשר לכיוון נטית הכתב, לדעת המחבר "חשוב לדעת שלא לכל כותב יהיה כיוון נטיית הכתב" (132). הוא גם יודע לציין כי "אחד האלמנטים העיקריים לניתוח הוא מדידת הזוויות הכלואות באותיות" (18).

"מעניינת" למדי ההתייחסות של המחבר למושג אינטליגנציה, ובמיוחד הקביעה כי "האינטליגנציה מורכבת למעשה משלושה חלקים: סביבה, רכישה ותורשה" (160). אמנם רכישה ותורשה מתחרזות וזה נחמד, אך נראה שאילון עושה כאן שימוש במונחים שאינו מבין אותם כל צרכם (המונחים סביבה ותורשה הם כמובן דיכוטומיים). אילון אף מוסיף וטוען כי "האינטליגנציה תימדד תמיד בהשוואה לחתך האוכלוסייה אליו מושווה כתב היד, מכיוון שסביבתו של האחד שונה מסביבתו של האחר, וכפי שצויין היא פרמטר לרמת האינטליגנציה"!!!
אילון מייחס לאותיות בודדות משמעויות כמעט מגיות. לדוגמא, הוא יודע לספר לנו כי "ע´ ללא עיגול וקצרה – אין לו אינטרס במיניות (מינימלי). קיום יחסי מין רק לצורך ילדים. קר במגע ולא זקוק למיניות יומיומית" (ציטוט מדוייק). "ע´ קטנה מעידה על ביישנות מינית. אצל נשים – ביישנות בשל צורתן החיצוני (בדרך כלל בגלל שומן) או רגישות למגע" (עמ´ 233-235).

אחת התיאוריות ה"מקוריות" בספר, היא התיאוריה על מעגל האהבה והאכזבה. לקשר אליבא דבן-יוסף שלושה שלבים: א. שיא הקשר ב.מיצוי הקשר ג. אכזבה מהקשר, ולאחר מכן מתחילה תקופת שיקום רגשי ובנייה מחדש של קשר. ניתן לזהות את השלב בו נמצא הכותב לפי האות ס´, באופן הבא: "יש להסתכל על דרך החיבור של האות,לאחר מכן יוצרים ציר, מחלקים את האות לארבעה רבעים, ויש להסתכל באיזה רבע מופיעה נקודת החיבור של הכתיבה". "את מצבו הרגשי של הכותב יש לבדוק לפי כיוון השעון, כאשר השיא הוא ב-90 מעלות והדאון ב-270 מעלות". "ככל שמתקרבים לנקודת האפס כך מתקרבים לנקודת מיצוי הקשר" (עמ´ 208-207).

בהקדמתו לספר עונה אילון על שאלות נפוצות לגבי הגרפולוגיה. בתשובה לשאלה מה ההבדל בין גרפולוגיה לבין קריאה בכף היד או בקלפים, תשובתו של אילון היא כי "הגרפולוגיה, בשונה מכל האלמנטים המיסטיים, היא המדעית מכולם מכיוון שהיא אמפירית" (עמ´ 12).. לא ברור כאן מה בדיוק מידת ה"מדעיות" שמייחס אילון לקריאה בקלפים, אך נראה שההבדל בין מדע לקריאה בקלפים אינו נהיר לו כל צרכו. אף שפרק השאלות והתשובות מסתיים באמירה כי "לאחר שניפצנו כמה מיתוסים, אפשר לגשת למלאכת הלמידה", המיתוס היחיד שמנפץ אילון בפרק זה ובספר כולו הוא המיתוס של אילון הגרפולוג...
  3 תגובות למאמר
אמן!!!!  
קורינליהו | 04/10/2004 23:25:38
גרפולוגיה ושרלטנות  
pp היחידו | 05/01/2008 22:34:38
כל מילה בסלע.  
דור127ו | 12/03/2008 17:59:07

הודעות אחרונות

19:14 | 12.12.19 אורחים בפורום
17:17 | 26.11.19 אורחים בפורום
09:54 | 31.10.19 אורחים בפורום
19:46 | 03.10.19 אורחים בפורום
11:15 | 26.09.19 doron nitkin
18:19 | 18.09.19 אורחים בפורום
23:30 | 25.05.19 oody10
23:45 | 20.05.19 אורחים בפורום
12:23 | 28.04.19 peretzy
22:39 | 15.04.19 אורחים בפורום
14:53 | 18.03.19 אורחים בפורום
21:52 | 26.12.18 SHISHKA17
09:40 | 13.12.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ