לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2704527,045 עוקבים אודות עסקים

פורום צילום - אמנות הצילום

אנו מעודדים כל חובב צילום להעלות את עבודותיו ולתת את דעתו על תמונות של גולשים, כל עוד הביקורת היא עניינית ומועברת באופן לא אישי או מעליב.   אם הינכם מעוניינים להעשיר את הידע הצילומי, במאמרי הפורום תוכלו למצוא המון מידע שימושי ושיעורי צילום מאנשי מקצוע וחובבי צילום מנוסים.
אנו ממליצים לצרף מידע טכני לכל תמונה שמועלת לפורום (דגם המצלמה, מספר צמצם, זום ומהירות תריס)
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צילום - אמנות הצילום

אנו מעודדים כל חובב צילום להעלות את עבודותיו ולתת את דעתו על תמונות של גולשים, כל עוד הביקורת היא עניינית ומועברת באופן לא אישי או מעליב.   אם הינכם מעוניינים להעשיר את הידע הצילומי, במאמרי הפורום תוכלו למצוא המון מידע שימושי ושיעורי צילום מאנשי מקצוע וחובבי צילום מנוסים.
אנו ממליצים לצרף מידע טכני לכל תמונה שמועלת לפורום (דגם המצלמה, מספר צמצם, זום ומהירות תריס)
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם

צילום רחוב - מאמר מאת סלסרו (צבי)

מאת: סלסרו  פורסם: 11/11/2005  עדכון אחרון: 11/11/2005  
 
ברצוני להעלות מספר מחשבות אודות צילום רחוב. צילום רחוב מהו? מהו צילום רחוב אפקטיבי? המלצות, טכניקות, הארות והבחנות שונות הן מנסיוני, הן מנסיונם של צלמים אחרים והן מדברים שקראתי והבחנתי.


נתחיל עם הגדרה: צילום רחוב הוא צילום בו אין לצלם שליטה על הסיטואציה והתאורה.
צילום בו לצלם יש שליטה על הסיטואציה ו/או התאורה, אינו נחשב צילום רחוב.

פוטוז'ורנאליזם אמנם עונה על הגדרה זו, ואכן ניתן להחשיבו כתת-ז'אנר של צילום רחוב, אך במאמר זה לא נתייחס לפוטוז'ורנאליזם לפי שמאפייניו, לפחות עקרונית ובתאוריה, הם נאמנות להצגת העובדות כפי שהן והעברת תוכן אינפורמטיבי, ואילו צילום רחוב אמנותי למרות היותו מאופיין בריאליזם אינו שומר אמונים לאמת "יבשה" או "אובייקטיבית" אלא להפך, מטרתו היא להציג את הראליה לפי ראיית הצלם הסובייקטיבית, כלומר לחוות דעה באמצעות המצלמה.

צלם רחוב מחפש את הפאתוס בסיטואציה, שדרכו הוא חווה דעה או מספר סיפור אנושי. הוא מחפש את הפואטי בבנאלי.

המטרה היא ליצור תמונה שיהיה ניתן להתבונן בה למשך שנים ארוכות. תמונה שתוכל לתלות על הקיר ולהתבונן בה כל יום מבלי שימאס לך.

איך מעבירים פאתוס?
או, איך סיפור מועבר בצורה וויזואלית?

כמה אלמנטים.

ניגודים
סיפור מועבר כששנים או יותר אלמנטים בו עומדים ביחס זה לזה, בפרט ביחס נוגד זה לזה. היחסיות מעוררת ענין, כל אלמנט אומר משהו אודות האלמנט השני, והניגודיות מעוררת אמירה ומספרת סיפור.

דוגמות לניגודיות:
מדות פיזיות: גדול/קטן, גבוה/נמוך, צר/רחב.
תכונות פיזיות: חזק/חלש, ישר/מעגלי, בהיר/כהה, גמיש/קשה, נע-חי/דומם.
זמן: ישן/חדש, צעיר/זקן, מהיר/איטי.
שייכות לקבוצה חברתית/מעמדות: עשיר/עני, עובד/מעביד, דתי/חילוני, יהודי/מוסלמי/נוצרי, גברים/נשים, ילדים/מבוגרים.
קונספציאלי: יפה/מכוער, קודש/חול, עמוק/רדוד, נעלה/נחות, אגרסיבי-אלים/עדין, הומה/רגוע, אדם/טבע, עירוני/כפר, פרט/כלל.
תחושות: חדווה/דכאון-דכדוך, קשר/בדידות.

כשיוצאים לצלם ברחוב, כדאי לשים לב לדברים אלו. לשים לב לניגודיות והיחסיות הקיימת בסיטואציות שסביבינו.


רמיזה
רמיזה: הכללת אלמנט וויזואלי המרמז אודות משהו הקיים מחוץ לפריים הקשור למה שמתרחש בתוך הפריים.
הנה כמה דוגמות אפשריות לרמיזה:
- רמיזה של עבר/הווה/עתיד. משהו בתמונה רומז שמשהו התרחש בעבר, מתרחש כעת, או עתיד להתרחש.
- רמיזת ה"קיים" ע"י צילום ה"העדר". למשל, צילום רחוב ללא אנשים באופן שממנו ניתן להבין את התחושה של הרחוב כשהוא הומה
. Eugène Atget צילם רחוב בצורה זו (1856-1927).
- הצבת הצופה כחלק אקטיבי בתמונה. התמונה איננה מושלמת ללא הצופה. הצופה הוא זה ש"נרמז".

כשמצלמים כדאי לחשוב, מה קיים בסיטואציה שהפריים רומז לו אך לא מראה אותו?


דפוסים החוזרים ונשנים
דפוסים וויזואלים החוזרים על עצמם שוב ושוב בתוך הפריים. למשל, צורות גאומטריות, שורות, עיגולים, כו'. או דפוסים רעיוניים שעוד שניה נתייחס אליהם.

כשמצלמים, לשים לב לדפוסים המתרחשים סביבנו ולהשתמש בהם כחלק מיצירת סיפור ופאתוס.


נושאים חברתיים
זה נושא ארוך שדומני קל להבנה אך קשה ליישום. לדעתי זהו האלמנט החשוב ביותר בצילום רחוב, והאלמנט החשוב ביותר בהבעת סיפור ואמירת סטייטמנט. אם הנושא החברתי בתמונה הוא חזק, התמונה תעמוד גם אם היא לקויה טכנית. הבעת הנושא החברתי בשילוב שאר האלמנטים שהזכרנו הופכת את התמונה לחזקה ביותר.

כמה מהנושאים החברתיים כבר הוזכרו לעיל, ואזכיר אותם שוב בתוספת:
- הבדלי מעמדות
- הבדלי תרבות
- פועלים, משרות צווארון לבן, עוני
- ניכור, תחושת זרות
- חדוות חיים
- החיים הבנאלים
- הכיעור בחיים
- לאומיות
- הפרט מול הכלל
- ההוויה האנושית
- נושאים אקטואלים חמים (עובדים זרים, גייז, חרדים, קונפליקט ערבים-יהודים, קיצוצים סוציאליסטים, אכות סביבה, וכו')

כשיוצאים לצלם כדאי לחשוב: איך הסיטואציה מתאימה עם מה שמתרחש בחברה כעת? מה היא אומרת אודות הנושאים הנ"ל וכדוגמתם?


סמלים, מטאפרות ותת ההכרה
סיפור הוא חזק כשהוא לא לינארי. למה הכוונה? "לינארי" פירושו שקיים יחס של אחד-על-אחד בין הסיפור לפרשנות. לסיפור יש פירוש אחד, או מספר מאד מוגבל של פרשנויות, שהן מובנות באופן ישיר. סיפור כזה הוא בלתי מענין ואינו פועל בתת ההכרה של הקורא או הצופה. בכדי שהסיפור יהיה מענין, ויחזיק מעמד לאורך זמן, הוא חייב להיות פתוח לאינטרפרטציות שונות. תת ההכרה האנושית היא לא לינארית! לשם המחש,: דמיין לרגע נקודה על נייר. כעת דמיין נקודה נוספת במרחק ממנה. מתח קו בין הנקודות. זה "לינארי". קיים יחס אחד-על-אחד בין הנקודות. כעת דמיין הרבה נקודות על הדף, ומתח קו בין הנקודה הראשונה לשאר הנקודות וקו בין כל שאר הנקודות. זה לא לינארי. כך בעצם תאי המח עובדים. תאי המח קשורים זה בזה במערכת סבוכה ומסועפת, שבגלל היותה כה סבוכה ומסועפת, החשיבה האנושית יכולה להיות כה אבסטרקטית ויכולה לראות קשרים בין תחומים שעל פני השטח נראים שונים.

בעת הצילום, צריך להשתחרר מהנסיון לקבע את התמונה באופן הכרתי, נסיון שלעיתים קרובות גורם לתמונה להיות חד-מימדית. צריך לתת לתת ההכרה, ולנהיות הלב, למשוך את הצלם אל התמונה כך שהצילום נובע מתוך תחושת בטן עמוקה ולא מתוך חישוב הכרתי. זה לכל לראש ענין מנטלי של הצלם, ואחד הדרכים לפתח את זה היא לחשוב בסמלים, מטאפורות, וצורות. בהיותך ברחוב חשוב: "מה זה מסמל?" "למה זה יכול לשמש כמשל?" "מה הצורה הזו אומרת? למה היא דומה?". מכירים את המשחק בו מסתכלים על עננים ואומרים למה הם דומים? כך כדאי לחשוב בעת צילום ברחוב. ככל שחוש הדמיון של הצלם יהיה מפותח יותר, התמונות שהוא יצור יהיו יצירתיות יותר, פחות מחושבות, יותר פתוחות למשמעויות שונות, ולכן מענינות יותר וחזקות יותר. תמונה המשלבת בין סמלים, מטאפורות, וצורות, ובין נושאים חברתיים ושאר האספקטים לעיל, תהיה חזקה ביותר ותחקק במוחו של הצופה לאורך זמן.


שימוש במיתולוגיה
המיתולוגיה העתיקה חדורה בתודעה המערבית ומשפיעה על תחומי אמנות רבים, תאטרון, ספרות, שירה, ציור, פיסול ועוד. לכל או לפחות לרוב הסיפורים המודרנים יש שורש במיתולוגיה עתיקה. אותן ה"גברברות" בשינוי "אדרות". וכשם שהדבר נכון בתחום הספרות, אין כל סיבה שלא נשתמש בזה בתחום הסיפור הוויזואלי הידוע כצילום. אין כל בושה להשתמש במיתולוגיה יוונית, רומית, מצרית, יהודית, קלטית, הודית, אסייתית, וכו'.

ככל שהצלם יותר מודע למיתולוגיה, כך יהיה לו קל יותר לראות את הסיפור המיתולוגי בסיטואציה בה הוא נמצא, ולקלוט זאת בעדשתו.

~*~*~*~

כעת נפנה למספר טיפים, הן לגישה לצילום והן הצילום עצמו.

עוד רגע נתייחס לגישות השונות הקיימות בצילום רחוב. אך לפני כן חשוב להדגיש שבצילום רחוב חשוב לזרום עם הקיים - כפי שהגדרנו לעיל שאין לצלם שליטה על הסיטואציה והתאורה - במקום לנסות לכפות משהו על הקיים.

מוטיב החוזר על עצמו בקרב צלמי רחוב רבים הוא אי הנאמנות לכללי אסתטיקה מקובלים. למעשה, רבים מצלמי הרחוב החשובים ביותר לא החשיבו את יצירותיהם לאמנות ולא ראו במלאכתם מלאכת אמנות, ולכן היו חופשיים לעשות ככל העולה על רוחם ללא מחוייבות לכללי אמנות מקובלים. חיי הרחוב הם כאוטים, ספונטנים, בלתי מתוכננים, קפריזים, מקריים, רנדומלים, וכך גם נראות יצירותיהם של אמני רחוב רבים.


אסכולות פילוסופיות בנוגע מהות צילום רחוב

נתייחס כעת לשתי אסכולות.

אסכולה אחת, שנציגה הוא ברסון דוגלת בכך שבכל סיטואציה ישנו רק רגע יחיד המהווה פסגת הסיטואציה. כאילו שאם נחלק את הסיטואציה לשברירי שניה, רק פריים אחד יקלוט את הרגע האופטימלי המתמצת את כל הסיטואציה. שבריר שניה לפני או אחרי לא יבטא את הסיטואציה בשלימותה. תפקידו של הצלם הוא למצא את הרגע הזה, ולקלוט אותו בעדשתו.

אסכולה שניה חולקת על כך לחלוטין וטוענת שהסיטואציה מורכבת מרגעים רבים, ואו שאין רגע המתמצת את הסיטואציה או שרגעים רבים יכולים לבטא את הסיטואציה. על הצלם להציג אופציה אחת מסך כל האפשרויות הקיימות. התוצר של גישה זו היא תמונות משחוררות שלעיתים נראות כמעט רנדומליות. הפריימים לעיתים אינם נקיים ומהוקצעים, ולעיתים בכדי להעריך פריים אחד צריך לראותו כחלק מסט. ניתן להכתיר את רוברט פרנק כאחד מהנציגים הידועים ביותר של אסכולה זו.

כדאי להיות מודעים לגישות אלו, כי הצלם צריך להחליט באיזו שיטה הוא נוקט ולצלם בהתאם. לשם הבהרה: אין הכוונה שעל הצלם לחקות שיטה זו או אחרת. לא ולא. אלא שהמודעות לשיטות הקיימות מועילה לפיתוח סטייל אישי.


הגישה לצילום

קיימות שיטות שונות לצילום רחוב. כמובן שאין סתירה בין השיטות. כדאי לנסות ולהתמחות בכולן ולעבוד איתם בהתאם לסיטואציה ולמטרת הצילום.

1. הצלם חבוי והמצולם לא יודע שהוא מצולם. שיטה זו פחות מומלצת כי היא נותנת תחושת ריחוק מהסיטואציה מחד ומציצנות מאידך.
2. הצלם גלוי והמצולם מסכים להצטלם. צלמים חשובים מאד צילמו רק באופן זה. הבעיה בשיטה זו היא כפולה: קשה לתפוס את המצולם ברגע אותנטי, והמודעות למצלמה עוברת דרך התמונה (אם כי ישנם צלמים המעדיפים זאת). למנוע בעיות אלו יש להקדיש למצולמים זמן. לדבר איתם, לתת להם להרגיש בנח, וברגע שהמצלמה הופכת בלתי נראת, לצלם אותם ברגעים טבעיים. לאחרי מספר תמונות אנשים כבר מתרגלים ושוכחים שהמצלמה קיימת.
3. הצלם גלוי ומצלם ללא בקשת רשות מהמצולם. בשיטה זו צריך לעבוד מהר מאד. לקלוט את הסיטואציה, לצלם, ולהסתלק מיד. מה עושים במצב בו נמצאים במקום עם פוטנציאל, אך ההזדמנות לא מגיעה וצריך לחכות לרגע הנכון? מתנהגים בטבעיות, מתעסקים עם המצלמה (כאילו שמנקים אותה וכד') עד שהאנשים שוכחים שהצלם קיים. ואז מצלמים. העדיפות בשיטה זו היא שניתן להוציא תמונות טבעיות יותר ללא פוזה.


ביישנות ופחד
פחד וביישנות יכולים להרוס כל נסיון לצלם ברחוב, כך שכדאי להתפטר מזה כמה שיותר מהר. כשמצלמים רחוב צריך להכיר בכך שאיננו עושים דבר פסול. איננו צריכים להתבייש במעשיינו. איננו פוגעים בזולת, אלא יוצרים אמנות. אם הצלם חושב בתוככי עצמו שהוא עושה מעשה פסול, כאילו שהוא גונב מאנשים משהו, אנשים ירגישו זאת ויסרבו להצטלם. כשמתנהגים בטבעיות, בבטחון ובאדיבות, אנשים בדר"כ משתפים פעולה ומהר מאד לומדים להתעלם מהצלם. הצלם הופך לרואה ואינו נראה, גם מבלי שיתחבא.

כמובן, אם הסיטואציה מסוכנת, לפעמים עדיף לוותר על התמונה ולהסתלק מהאזור. אבל מרבית הסיטואציות אינן מסוכנות, וחבל לפחד יותר מדי. הפחד גורם לשיתוק, וגורם למצולם להרגיש כאילו משהו לא בסדר. במדה ונקלעים לעימות, להתנהג בנימוס, ובשקט להסתלק מהאזור. אין טעם לריב, וכשאנשים מתרגזים הם יכולים לפגוע בציוד - וזה יכאיב לכיס.

טיפים להתגבר על פחד וביישנות:
- להכיר בכך שאין ממה לפחד או להתבייש. אנחנו יוצרים אמנות, לא פוגעים באנשים.
- לחשוב: מה כבר יכול לקרות? ממה אני חושש?
- להכריח את עצמך לצלם למרות הפחד והבושה. כשתראה ששום דבר רע לא קרה מזה, תלמד שהפחד או הבושה הם כמו בלון - נועצים בו סיכה ופוףףףף מתברר שהוא מלא אוויר.
- להתחיל בצילום מטרות פחות "מפחידות", כגון זקנים וילדים.
- גם אם אתה מעדיף לצלם בלי רשות, מדי פעם בקש רשות. תראה שאחוזים גדולים של אנשים רוצים שתצלם אותם.
- אל תשתמש בעדשת טלה, ועדיף מצלמה קטנה ובלתי מאיימת. כך לא תבלוט ואנשים יהיו מוכנים יותר שתצלם אותם.


נקודות נוספות

- חשוב לשים לב למסגרות הקיימות בתוך הפריים. לעיתים מאד אפקטיבי לצלם את האובייקט מוקף במסגרת כל שהיא.
- חשוב לשים לב מה מתרחש בשולי הפריים. כל עוד והמרכז מענין, המרכז כבר יסתדר מעצמו. שים לב לשולי הפריים ומה שבצידי ומאחורי הנושא המרכזי!
- לשים לב לפרטים. לא רק השטן נמצא בפרטים, גם התמונה נמצאת בפרטים.
- לשאוף לכך שהתמונה תורגש לא רק בחוש הראיה אלא גם בשאר החושים: שיהיה ניתן לשמוע את התמונה, לגעת בטקסטורה בתמונה, לטעום ואף להריח את נושא התמונה. ככל שהתמונה עובדת ביותר חושים, היא תהיה חזקה יותר.
- תמונות נמצאות כל הזמן סביבנו. אנחנו מפספסים 95% מהתמונות שקיימות מתחת לאף.
- לא לצאת מהבית בלי מצלמה. לעולם א"א לדעת מתי תצנח תמונה לידינו.
- המצלמה צריכה להיות מוכנה לצלם מיד. צריך לכוון את כל הsettings מראש. וגם, עדיף לא לסחוב את המצלמה על הצוואר אלא ביד כי זה מאפשר חופש תנועה גדול יותר ותגובה מהירה יותר.
- חלק חשוב מצילום רחוב הוא החדירה לתחום האישי של הזולת. כאמור, לא לפחד מזה. לדעת שזה חלק מהותי מהאמנות.
- הכנס לתוך הסיטואציה עד כמה שאפשר.
- להסתכל בכל כיוון אפשרי, כולל מעלה ומטה. לעיתים התמונה נמצאת ממש מתחת לאף..
- אל תפספס הזדמנויות! כשאתה רואה תמונה, צלם מיד. אותה תמונה לעולם לא תחזור על עצמה ואם לא תצלם מיד תפספס אותה לנצח. לצלם לוקח שבריר שניה, אבל לפספס זה לנצח. את השאלה האם לצלם או לא תשאיר לאחר-כך. מקסימום, תמחק את התמונה לאח"מ (בדיגטלי) או לא תפתח (בפילם).
- נסה להיות במקום הנכון בזמן הנכון.
- כאמור, לא לפחד לשבור מוסכמות וכללי צילום. תמיד לנסות משהו חדש, לדרוש מעצמך לנסות דברים חדשים גם אם בתחילה לא כ"כ נח לך איתם. לעשות דברים שלא רגילים להם. לנסות לחשוב מחוץ לקופסה.
- צלם מה שאתה נמשך אליו!!
- יש עוצמה בפשטות. לא צריך לחפש את הבומבסטי והמרהיב. לעיתים הפשטות חזקה מכל.
- הזדמנויות/סיטואציות טובות לצלם: ילדים (להמנע מלצלם אותם בצורה חמודה - זה בנאלי מדי), גשם, רוח, זוגות מאהבים, ים, מרכזים מסחריים, .
- כדאי לעבוד על פרויקטים. לא פרוייקטים ספציפיים מדי - כאמור, יש לזרום עם הקיים - אלא בקווים כללים. לתת לפרוייקט להתפתח בכוחות עצמו ובמדה ומתגבש פרוייקט שלא היה מתוכנן מראש, גם זה בסדר גמור.
- כאמור, לא לצלם עם טלה. לצלם עם עדשה מקסימום 50ממ.
- אל תתבלט. התלבש בצורה סטנדרטית - כ"צבעי הסוואה" בג'ונגל הרחובי..
- במדה ומצאת מקום טוב לצילום, חכה לסיטואציה טובה. צלמים ידועים לעיתים מחכים שעות להזדמנות הנכונה לצלם.


אין תגובות

הודעות אחרונות

12:46 | 12.11.18 big ass blue
03:36 | 12.11.18 lightflake
14:35 | 07.11.18 פיקצרמן
02:27 | 07.11.18 BigBadWolf
22:23 | 06.11.18 big ass blue
23:00 | 04.11.18 big ass blue
11:37 | 04.11.18 lightflake
09:06 | 03.11.18 big ass blue
14:53 | 01.11.18 פיקצרמן
09:39 | 31.10.18 lightflake
12:15 | 28.10.18 Schrodingers Dog

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ