לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום מוותרים על ברית מילה

שלום לכם וברוכים הבאים לפורום מוותרים על ברית מילה! בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על הורים והורים-לעתיד המתלבטים אם לערוך לבנם ברית מילה, ומה שהיה להליך כמעט אוטומטי כשנולד בן, הופך לנושא שבהחלט לגיטימי לשאול את עצמנו לגביו - האם זה הכרחי? לנושא רגיש זה יש פנים רבות : מיניות, דת, מסורת, זהות יהודית, הבדלות מעמים אחרים, בריאות, אסתטיקה, לחץ חברתי, הורות, השתייכות, מוסר ועוד. "מוותרים על ברית מילה" הם אנחנו, הגולשים והמנהלות של הפורום. אנחנו החלטנו שלא לערוך ברית מילה לבנינו - אנחנו כאן כדי לספק את הצד שמתנגד לברית מילה. בלי התנצלויות, בלי התנצחויות, בלי צורך להצטדק מול אף אחד. אנחנו נמצאים כאן כדי לתת למי שרוצה לשמוע, לקרוא, לשאול, לבקש עזרה או מידע על ברית מילה, אי מילה, המלצות או אי המלצות על מוהל ועוד... אנחנו כאן כדי לתמוך אחד בשני וכדי לתמוך במי שמתלבט ורוצה לשמוע את הצד שלנו ולהעזר בנו. מעבר לכך הפורום הוא פורום ציבורי ופתוח עבור כלל הגולשים. כולם מוזמנים לקרוא בו וגם לכתוב. אנחנו מקבלים בברכה גולשים שמתלבטים באשר לדעתם בעניין ברית מילה. פה תהיה לכם הזדמנות לפגוש וירטואלית קבוצה של אנשים שלא ערכו ברית מילה לבניהם, הורים לילדים בגילאים שונים שיוכלו לשתף אתכם בנסיונם, בהשקפת עולמם ובמסלול שעשו בדרך אל ההחלטה הסופית נגד ברית מילה לבנם. לא כולם מתלבטים, לא כולם מעוניינים להתלבט ובוודאי שרוב האנשים בוחרים אחרת מאיתנו, אך יש לנו עניין לאפשר שיח תרבותי ופורה בנושא. חשוב לנו לשמור על רוח דיון נאותה בפורום. דווקא בגלל שמדובר בנושא טעון ורגיש, ולא נאפשר לכתוב ע"ג הפורום התבטאויות פוגעות בגולשים אחרים. תומכי מילה מוזמנים לקחת חלק בכל הדיונים תוך הקפדה על רוח הדיון, כראוי לפורום שהוא פורום תמיכה בהגדרתו. גם כשיש חילוקי דיעות יש להביען ללא זילזול, בהתייחסות לגופו של עניין ולא לגופו של גולש, תוך נימוס וכבוד הדדי.על שינוי השם של הפורום מ"ברית מילה בעד ונגד" ל"מוותרים על ברית מילה" ניתן לקרוא בשאלות נפוצות. קהילת ``מוותרים על ברית-מילה`` נועדה בין השאר לאפשר למי שהנושא קרוב אליו - מוהלים, רופאים, אנשים דתיים או מסורתיים, עולים חדשים, זוגות או יחידניות בהריון, סבים וסבתות, אנשים שאמצו ילד בחו``ל, אזרחים לא-יהודים החיים כאן בישראל וכל מי שמעוניין לשוחח בנושא זה ולשמוע דעות לכאן ולכאן. כמו כן בקהילה מרוכזים מידע, מאמרים, דעות, סיפורים והצבעות למקומות רלוונטיים. פה גם המקום להתייעץ עם אנשים שחקרו את הנושא של ברית מילה מכיוונים שונים. פילוסופיה, דת, חברה, היסטוריה, פיזיולוגיה ורפואה. ולסיום - שתי בקשות: מכיוון שהפורום הינו פורום תמיכה ובמקביל גם פורום דיונים, עזרה ויעוץ להורים בשלל מצבים רפואיים, חברתיים ואחרים הקשורים בברית מילה ואי מילה, הגולשים מתבקשים לא לערב התנצחויות אישיות או דיונים כללים בשירשורי בקשת עזרה או עידכון של הורים או מתלבטים במצב רגיש או בהתיעצות אישית אחרת. לשם כך יש לפתוח שירשור נפרד אליו ניתן לקשר את העמדה או הציטוט ולהמשיך את הדיון שם. אין לדון מעל דפי הפורום בניהול הפורום הזה או פורומים אחרים בתפוז. בין היתר אין לדון במחיקת הודעות וחסימת גולשים (עתידיות, עכשויות או בעבר), השערות או מידע לגבי טרולים וכל מה שקשור לניהול תחום זה.  את כל אלה יש להעביר למסרים אישיים או פורום משוב, על פי הצורך. גלישה נעימה ופוריה לכולנו

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מוותרים על ברית מילה

שלום לכם וברוכים הבאים לפורום מוותרים על ברית מילה! בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על הורים והורים-לעתיד המתלבטים אם לערוך לבנם ברית מילה, ומה שהיה להליך כמעט אוטומטי כשנולד בן, הופך לנושא שבהחלט לגיטימי לשאול את עצמנו לגביו - האם זה הכרחי? לנושא רגיש זה יש פנים רבות : מיניות, דת, מסורת, זהות יהודית, הבדלות מעמים אחרים, בריאות, אסתטיקה, לחץ חברתי, הורות, השתייכות, מוסר ועוד. "מוותרים על ברית מילה" הם אנחנו, הגולשים והמנהלות של הפורום. אנחנו החלטנו שלא לערוך ברית מילה לבנינו - אנחנו כאן כדי לספק את הצד שמתנגד לברית מילה. בלי התנצלויות, בלי התנצחויות, בלי צורך להצטדק מול אף אחד. אנחנו נמצאים כאן כדי לתת למי שרוצה לשמוע, לקרוא, לשאול, לבקש עזרה או מידע על ברית מילה, אי מילה, המלצות או אי המלצות על מוהל ועוד... אנחנו כאן כדי לתמוך אחד בשני וכדי לתמוך במי שמתלבט ורוצה לשמוע את הצד שלנו ולהעזר בנו. מעבר לכך הפורום הוא פורום ציבורי ופתוח עבור כלל הגולשים. כולם מוזמנים לקרוא בו וגם לכתוב. אנחנו מקבלים בברכה גולשים שמתלבטים באשר לדעתם בעניין ברית מילה. פה תהיה לכם הזדמנות לפגוש וירטואלית קבוצה של אנשים שלא ערכו ברית מילה לבניהם, הורים לילדים בגילאים שונים שיוכלו לשתף אתכם בנסיונם, בהשקפת עולמם ובמסלול שעשו בדרך אל ההחלטה הסופית נגד ברית מילה לבנם. לא כולם מתלבטים, לא כולם מעוניינים להתלבט ובוודאי שרוב האנשים בוחרים אחרת מאיתנו, אך יש לנו עניין לאפשר שיח תרבותי ופורה בנושא. חשוב לנו לשמור על רוח דיון נאותה בפורום. דווקא בגלל שמדובר בנושא טעון ורגיש, ולא נאפשר לכתוב ע"ג הפורום התבטאויות פוגעות בגולשים אחרים. תומכי מילה מוזמנים לקחת חלק בכל הדיונים תוך הקפדה על רוח הדיון, כראוי לפורום שהוא פורום תמיכה בהגדרתו. גם כשיש חילוקי דיעות יש להביען ללא זילזול, בהתייחסות לגופו של עניין ולא לגופו של גולש, תוך נימוס וכבוד הדדי.על שינוי השם של הפורום מ"ברית מילה בעד ונגד" ל"מוותרים על ברית מילה" ניתן לקרוא בשאלות נפוצות. קהילת ``מוותרים על ברית-מילה`` נועדה בין השאר לאפשר למי שהנושא קרוב אליו - מוהלים, רופאים, אנשים דתיים או מסורתיים, עולים חדשים, זוגות או יחידניות בהריון, סבים וסבתות, אנשים שאמצו ילד בחו``ל, אזרחים לא-יהודים החיים כאן בישראל וכל מי שמעוניין לשוחח בנושא זה ולשמוע דעות לכאן ולכאן. כמו כן בקהילה מרוכזים מידע, מאמרים, דעות, סיפורים והצבעות למקומות רלוונטיים. פה גם המקום להתייעץ עם אנשים שחקרו את הנושא של ברית מילה מכיוונים שונים. פילוסופיה, דת, חברה, היסטוריה, פיזיולוגיה ורפואה. ולסיום - שתי בקשות: מכיוון שהפורום הינו פורום תמיכה ובמקביל גם פורום דיונים, עזרה ויעוץ להורים בשלל מצבים רפואיים, חברתיים ואחרים הקשורים בברית מילה ואי מילה, הגולשים מתבקשים לא לערב התנצחויות אישיות או דיונים כללים בשירשורי בקשת עזרה או עידכון של הורים או מתלבטים במצב רגיש או בהתיעצות אישית אחרת. לשם כך יש לפתוח שירשור נפרד אליו ניתן לקשר את העמדה או הציטוט ולהמשיך את הדיון שם. אין לדון מעל דפי הפורום בניהול הפורום הזה או פורומים אחרים בתפוז. בין היתר אין לדון במחיקת הודעות וחסימת גולשים (עתידיות, עכשויות או בעבר), השערות או מידע לגבי טרולים וכל מה שקשור לניהול תחום זה.  את כל אלה יש להעביר למסרים אישיים או פורום משוב, על פי הצורך. גלישה נעימה ופוריה לכולנו

תשובות על שאלון לנערים ישראלים שאינם נימולים

מאת: ד``ר חנוך בן-ימי  פורסם: 29/04/2003  עדכון אחרון: 23/05/2005  
 
עבור הורים רבים כיום השיקול היחיד, או החשוב ביותר, בעד מילת בנם הוא החשש, שאם ישאירו את בנם שלם, הוא יסבול מבעיות חברתיות שהנזק שבהן יהיה גדול מהנזק שבמילה. חשש זה ניזון בדרך-כלל מהפחד מהבלתי-ידוע: מעטים מכירים ילד ישראלי שאינו נימול ושהינו מבוגר מספיק בכדי שניתן יהיה ללמוד מניסיונו. וגם אם ההורים מכירים ילד אחד או שניים שאינם נימולים, אלו הם תכופות ילדים שגדלו בתנאים השונים מבחינות חשובות מהתנאים בהם יגדל בנם.
לכן מצאתי לנכון לנסות ולבנות מאגר מיידע, שיכיל תיאורים, מאת נערים ישראלים שאינם נימולים, של פרטים רלוונטיים על יחס החברה אליהם. מאגר כזה יכול להביא הורים להערכה יותר שקולה של האלטרנטיבות שלפניהם, ואולי יעודד יותר ויותר הורים להימנע מהמילה. לצורך זה בניתי שאלון, המצורף להלן, וניסיתי להפיצו בין נערים ישראלים שאינם נימולים. לא נכללים להלן כל פרטים המזהים את המשיבים. כמו-כן יכלו המשיבים לשלוח אלי את תשובותיהם מבלי שאדע מי השולח. אנונימיות כזו מגדילה כמובן את אמינות התשובות.
פניתי לכל הנערים המתאימים שיכולתי לאתר. כפי שניתן היה לשער, לא מצאתי רבים כאלה, וכך, למרות שרוב אלה שפניתי אליהם ענו, מספר התשובות להלן מצומצם. כבר מסיבה זו לא ניתן לראות בתשובות סקר המשקף בצורה מספקת את האפשרויות המצפות לילד לא נימול בחברתנו. אולם בכל-זאת, התשובות משרטטות אפשרויות ריאליות, ובכך הן תורמות תרומה חשובה לביסוס הציפיות על עובדות.
הייתי מעוניין ליצור קשר גם עם נערים או מבוגרים ילידי הארץ שלא נימולו על-ידי הוריהם, ושהחליטו מאוחר יותר כי הם מעונינים במילה. שמעתי בעקיפין רק על אחד כזה, אך לעת-עתה לא הצלחתי לאתרו.
גורם המוסיף לערך התשובות להלן הוא שהילדים הנולדים כיום אינם נולדים לאותה סיטואציה שאליה נולדו המשיבים לשאלון. כל המשיבים נולדו לכל המאוחר בראשית שנות התשעים. והנה, החברה הישראלית עברה ועוברת תהליך של פלורליזציה, כשמספר העמדות והגישות הקיימות בה, והנחשבות ללגיטימיות, גדל בהתמדה עם השנים. כמו-כן הלך החלק החילוני בחברה והתרחק מהדת במשך השנים. הפלורליזם והתחזקות החילוניות מביאות לכך שילד לא נימול שנולד בשנת אלפיים יגדל בסביבה יותר נוחה לו מזו שהתקיימה עשר שנים לפני כן.
בנוסף, בשנתיים האחרונות התחזקה בארצנו באופן מאוד משמעותי ההתנגדות למילה. כתבות בעיתונים, כתב-עת, תוכניות טלוויזיה, אתרים ופורום אינטרנט, קהילת משפחות לבנים לא נימולים: כל אלה יקלו לאין-שיעור על קבלת ילד לא נימול הנולד בימינו אלה. לכן, אם אנו למדים מהתשובות להלן שכבר אז השד לא היה נורא, על אחת כמה וכמה שהמצפה לבנינו כיום אינו צריך להרתיע אותנו עד-כדי כך שנקום ונחתוך להם את איבר המין.


שאלון


גיל:
אזור מגורים (אינך חייב לכלול מיידע זה):



1. מהו יחסך לשאלה, האם לגלות למכרייך שאינך נימול? למי אתה מגלה זאת ובאילו נסיבות, ממי אתה מנסה להסתיר זאת, ומה מביא אותך להחליט כך או אחרת?
2. מה יחס מכרייך לכך שאינך נימול? האם נתקלת בהערכה או בקנאה, או מצד שני – האם הטרידו אותך על-ידי לעג או בכל דרך אחרת? ובאילו גילאים ונסיבות קרו מקרים אלה?
3. כיצד אתה רואה את העובדה שאינך נימול? אילו צדדים חיוביים או שליליים אתה מוצא בכך? האם מצב זה עדיף בעינייך על היותך נימול? האם שקלת, או עודך שוקל, לבצע מילה?
4. האם לדעתך קשר עם נערים לא נימולים אחרים יכול לעזור לך?


תשובות
גיל: 16 (בשנת 2000)
אזור מגורים: ירושלים
1 מהו יחסך לשאלה, האם לגלות למכרייך שאינך נימול? למי אתה מגלה זאת ובאילו נסיבות, ממי אתה מנסה להסתיר זאת, ומה מביא אותך להחליט כך או אחרת?
תשובה: כמו לכל שאלה בנאלית ורגילה אחרת, מגלה לכל אחד בלי בעיה.
2 מה יחס מכרייך לכך שאינך נימול? האם נתקלת בהערכה או בקנאה, או מצד שני – האם הטרידו אותך על-ידי לעג או בכל דרך אחרת? ובאילו גילאים ונסיבות קרו מקרים אלה?
תשובה: אין יחס; העובדה עצמה הינה כמו שיש לי רגליים או ראש; לא.
3 כיצד אתה רואה את העובדה שאינך נימול? אילו צדדים חיוביים או שליליים אתה מוצא בכך? האם מצב זה עדיף בעינייך על היותך נימול? האם שקלת, או עודך שוקל, לבצע מילה?
תשובה: בכך שאקבל פרופיל 100 בצבא; חיובית – אקבל פרופיל 100; כן; לא.
4 האם לדעתך קשר עם נערים לא נימולים אחרים יכול לעזור לך?
תשובה: לא יותר מאשר קשר עם נערים בעלי אותה מידת נעלים כשלי.
גיל: 13 (בשנת 2000)
1 מהו יחסך לשאלה, האם לגלות למכרייך שאינך נימול? למי אתה מגלה זאת ובאילו נסיבות, ממי אתה מנסה להסתיר זאת, ומה מביא אותך להחליט כך או אחרת?
תשובה: אני סיפרתי לשניים-שלושה חברים שלי, אבל זה לא נושא שאני מתבייש להעלות אותו. פשוט אין סיבה וצורך.
2 מה יחס מכרייך לכך שאינך נימול? האם נתקלת בהערכה או בקנאה, או מצד שני – האם הטרידו אותך על-ידי לעג או בכל דרך אחרת? ובאילו גילאים ונסיבות קרו מקרים אלה?
תשובה: לא נתקלתי, לא בלעג ולא בהערכה. סיפרתי זאת לשני חברים שלי, שלא ממש התייחסו למצב, וגם לחברה שלי והיא אמרה לי שהיא חושבת שלא צריך לעשות ברית מילה, שזה טיפשי ומסוכן.
3 כיצד אתה רואה את העובדה שאינך נימול? אילו צדדים חיוביים או שליליים אתה מוצא בכך? האם מצב זה עדיף בעינייך על היותך נימול? האם שקלת, או עודך שוקל, לבצע מילה?
תשובה: לפי דעתי אין דברים שליליים, אלא-אם-כן החברה תופסת את זה כדבר חריג ומוזר. אך לפי דעתי זה מסוכן מכיוון שזה יכול לגרום למחלה וגם כי זה נשאר טבעי ואני מעדיף כך.
4 האם לדעתך קשר עם נערים לא נימולים אחרים יכול לעזור לך?
תשובה: אני לא יודע כי אף פעם לא נתקלתי בנערים לא נימולים, או לפחות שידעתי שהם לא נימולים. אבל אם הייתי מכיר אחד אז זה היה יכול להיות נחמד.
גיל: 13 (בשנת 2000)
אזור מגורים: ירושלים
1 מהו יחסך לשאלה, האם לגלות למכרייך שאינך נימול? למי אתה מגלה זאת ובאילו נסיבות, ממי אתה מנסה להסתיר זאת, ומה מביא אותך להחליט כך או אחרת?
תשובה: אני בעקרון לא אומר לאף אחד את דבר היותי לא נימול, אך יש כמה חברים שיודעים על כך. אני לא מנסה להסתיר זאת, אך אני גם לא טורח שכולם ידעו על כך.
2 מה יחס מכרייך לכך שאינך נימול? האם נתקלת בהערכה או בקנאה, או מצד שני – האם הטרידו אותך על-ידי לעג או בכל דרך אחרת? ובאילו גילאים ונסיבות קרו מקרים אלה?
תשובה: לא זכור לי שמכריי בכלל דברו על כך או לעגו לי, ולא נראה לי שאכפת להם.
3 כיצד אתה רואה את העובדה שאינך נימול? אילו צדדים חיוביים או שליליים אתה מוצא בכך? האם מצב זה עדיף בעינייך על היותך נימול? האם שקלת, או עודך שוקל, לבצע מילה?
תשובה: אני די שמח שלא נימולתי מכיוון שלפי דעתי זה מיותר ומסוכן, ואני לא מתכוון לבצע מילה.
4 האם לדעתך קשר עם נערים לא נימולים אחרים יכול לעזור לך?
תשובה: אני לא חושב שזה יכול לעזור לי במשהו שאני אפגוש ילדים לא נימולים אחרים.
גיל: 13 (בשנת 2000)
1 מהו יחסך לשאלה, האם לגלות למכרייך שאינך נימול? למי אתה מגלה זאת ובאילו נסיבות, ממי אתה מנסה להסתיר זאת, ומה מביא אותך להחליט כך או אחרת?
תשובה: רוב חברי יודעים זאת ואני לא מנסה להסתיר את זה אך גם לא להבליט.
2 מה יחס מכרייך לכך שאינך נימול? האם נתקלת בהערכה או בקנאה, או מצד שני – האם הטרידו אותך על-ידי לעג או בכל דרך אחרת? ובאילו גילאים ונסיבות קרו מקרים אלה?
תשובה: לחברי זה לא מפריע שלא נימולתי, והם בכלל לא מדברים על זה.
3 כיצד אתה רואה את העובדה שאינך נימול? אילו צדדים חיוביים או שליליים אתה מוצא בכך? האם מצב זה עדיף בעינייך על היותך נימול? האם שקלת, או עודך שוקל, לבצע מילה?
תשובה: בעובדה שאינני נימול אני לא רואה שום דבר מוזר או שונה לעומת ילדים שכן נימולים. הצד החיובי בכך הוא שאני אוכל לקבל פרופיל 100. לפי דעתי מצב זה לא עדיף ולא לא עדיף על היותי נימול. אף פעם לא שקלתי ולא אשקול לבצע מילה כי למה לסבול!
4 האם לדעתך קשר עם נערים לא נימולים אחרים יכול לעזור לך?
תשובה: לפי דעתי זה לא יעזור כי הם כמו כל ילד אחר.
גיל: 8 (בשנת 2000)
1 מהו יחסך לשאלה, האם לגלות למכרייך שאינך נימול? למי אתה מגלה זאת ובאילו נסיבות, ממי אתה מנסה להסתיר זאת, ומה מביא אותך להחליט כך או אחרת?
תשובה: זה לא משנה לי. מאף אחד אני לא מסתיר שאני לא נימול. לפעמים אני מספר על כך לחבר קרוב.
2 מה יחס מכרייך לכך שאינך נימול? האם נתקלת בהערכה או בקנאה, או מצד שני – האם הטרידו אותך על-ידי לעג או בכל דרך אחרת? ובאילו גילאים ונסיבות קרו מקרים אלה?
תשובה: בכלל לא חשבו על זה שאני לא נימול.
3 כיצד אתה רואה את העובדה שאינך נימול? אילו צדדים חיוביים או שליליים אתה מוצא בכך? האם מצב זה עדיף בעינייך על היותך נימול? האם שקלת, או עודך שוקל, לבצע מילה?
תשובה: זה בסדר שאני לא נימול. זה לא מפריע לי. לא חושב לעשות מילה.
4 האם לדעתך קשר עם נערים לא נימולים אחרים יכול לעזור לך?
תשובה: אין אף אחד שלא עשה מילה שראיתי. לא נראה לי שזה חשוב לי לפגוש ילד אחר שלא נימול.
[נער זה העדיף, במקום לענות על השאלון, לכתוב על הנושא באופן חופשי. אני מביא את דבריו להלן ללא כל שינוי.]

מה שכתוב כאן למטה נועד לשכנע אותכם לא להזיק לילד שלכם מיכיוון שלעומת הרמת מטפחת אף בשבת שאסורה לפי החוק הורדת איברים לבן שלך עדיין לא מחוץ לחוק במדינתנו המערבית המתקדמת ביותר. אני אנסה לשכנע אותכם בדיוק כמו הרבי הנחמד רק שאני פחות זקן ממנו ואין לי זקן ושפם, עדיין.
אני ילד בן ½ 13 וההורים שלי לשמחתי לא עשו לי ברית מילה. יש לי חברים (לכל טועני היציקו לו בבית ספר) פעמיים או שלוש בחיים שלי צחקו עלי בגלל זה לפחות זה הכמה פעמים שאני זוכר ונראה לי שאם היו אחרות הן לא היו חשובות במיוחד. זה מצחיק אותי לשמוע הורים שעשו ברית מילה לילדים שלהם אומרים להם שהם אוהבים אותם ומצחיק אותי לראות אימהות שבוכות בזמן הברית מילה (ר´ פרק 6 + פרק 7).
(השמות המפוצצים הם בתור הומור לא להתייחס ברצינות)

1. מסורת-סיבות ותירוצים
א. מי שקורא את זה בטח לא חרדי ובניחוש יש שליש מהאנשים שקוראים את זה שלא הולכים לבית כנסת ביום כיפור ויותר מחצי מהאנשים שנוסעים לקפריסין/ תורכיה/ הקיבוצים בפסח ושלושה אנשים שקוראים את זה שעושים יום שבת לפי המצוות הקלות שבתנ"ך אז שלא יקשקשו בשכל על המסורת כי אם אתם לא עושים את שאר המצוות למה דווקא לכרות אבר בין החשובים ביותר לבן שלכם???
ב. אם אלוהים כזה רחמן טוב לב ואוהב למה שהוא ירצה שאנשים יכרתו חלקים מהבנים שלהם? אם החלק הזה מפריע לו שלפני שתינוק נולד הוא יוריד את העורלה שלו בעצמו

2. התייחסות החברה
כמעט אין, צחקו עלי יותר כי הייתי נמוך. אם זה באמת יפריע לילד שלך הוא יוריד את העורלה שלו כשהוא לפחות יוכל לדבר לא כמו בגיל שמונה ימים כשהוא לא מתהפך לצד השני ובטח לא מחליט בסוגיות כבדות כגון זו. אפילו שזו כנראה הסיבה הכי נחשבת בקשר לברית מילה לא כתבתי על זה הרבה כי פשוט אין לי כמעט מה לכתוב וכמו הביטוי: "אם אין עלינו חדשות מצבנו טוב" או משהו כזה אז גם זה

3. היגיינה-קישקושים באקסיומות החברתיות
אני בטוח שנתקלתם באמירה הכמעט פולחנית: "עורלה זה לא הגייני זה מלוכלך וזה לא אסתטי"
בן אדם עם עורלה יכול להיות בטוח שהוא יותר נקי בהרבה בחלק המסוים הזה מנימולים כי העורלה מגינה ומכסה ושומרת על הניקיון חוץ מזה שהסמגמה היא כמו אנטיביוטיקה נגד חיידקים. מחקנו את הקטע של הלכלוך מהמשפט הנ"ל. לא אסתטי? מי קובע מה אסתטי ומה לא? כל אחד לעצמו ואני אגיד לכם שזה לדעתי יותר אסתטי מנימול אבל זה נתון לשיקול דעת פרטי ואם אפילו זה לא אסתטי אנשים רגילים לא הולכים וכורתים לעצמם אברים (ואני לא מדבר על חלקים לא חשובים, זה חלק חשוב מאוד) כי האבר שלהם הוא לא אסתטי?

4. מין
לפי ניסיון של הרבה מאוד אנשים שלמים בחורות לא בורחות ויש אפילו אחד שאני מכיר שהיה משתמש בזה בתור משפט פתיחה בשביל להתחיל עם בחורות עורלה זה חלק חשוב מאוד מאיתנו היא מגנה מלכלוך, חיידקים ומיובש אבר נימול נוקשה יותר בקצה שלו ובעל פחות עצבים ולכן מעניק לבעליו ולזוגתו פחות הרגשה וריגוש בזמן המין באופן משמעותי!!!

5. טימטום במסורת היהודית-השוואות
להורים שמתלבטים אם כן לעשות את זה או לא לעשות את זה: אם לפי התנ"ך היה נהוג שלבנים שניים לזוגות שהבדל בגילאים ביניהם הוא יותר משלוש שנים מורידים יד ימין כשהם נולדים הייתם עושים את זה?
אני בטוח שלא למה? כי זה מטומטם וחוץ מזה הילד שלכם צריך את יד ימין שלו היא חלק ממנו נכון? מה ההבדל בין היד לעורלה? זה חשוב לתפקוד וזה חשוב לתפקוד.

6. חוט שידרה בחברה הישראלית
בן אדם שלא מסוגל להגיד לסבא של הדוד שלו מצד אמו שהוא לא עושה ברית מילה לילד שלו אין לו עמוד שידרה כי אם היה לו הוא לא היה מתעסק בכלל בקטע של מה יגיד הרבי ואולי יצחקו עליו (מה שמניסיוני לא קורה) בגן והתירוץ הכי מטומטם זה כי זה המסורת

7.(6א) למי ממכם שעדיין חושב ש"אהה מה הילד הזה מקשקש בשכל מה הוא מבין בכלל?"
אז קודם כל: מה אתה מבין בכלל? אם אתה רוצה לקנות לילד שלך כרטיס בהגרלה להפוך לחצי בת כי המוהל אף פעם לא עשה את זה קודם והוא התאמן על הילד שלך בשביל אח"כ להיות מוהל מנוסה אז לך תסביר לילד/ה שלך שהוא עקר לא בן ולא בת כי אתה לא היית מסוגל לשבור מסורת ולהגיד לשכן שלך מקומה ג´ שהילד שלך שלם אז תעשה את זה ותחשוב אח"כ אם באמת היה טוב להרוס את החיים של הבן שלך בשביל זה כמו ילד מיסכן אחד ממרכז הארץ נדמה לי שחסר לו חלק בגוף כי המוהל המאוד מנוסה שעשה את הברית מילה קשר את התחבושת יותר מידי חזק. ולאמהות שרוצות נכדים: יהיה לכם ולבן שלכם סיכוי יותר טוב לנכדים אם לא תתגרו בשטן ותהמרו על הגבריות של הבן שלכם.

באמת דבר אחד לסיכום: תחשבו אם כדאי להפחית מהנאתו אולי גבריותו אפילו של בנכם בשביל כלום כי בעיות חברתיות פרט למקרים מאוד מאוד מיוחדים. ילד שלם הוא בעל סיכויים מופחתים לחלות במחלות הקשורות לעורלה ולפין. הנאתו והנאת בת זוגו מוגברות אצל הבלתי נימול. וילד שלם יכול לעלות לתורה אני מניח. מה שילד שלם לא יוכל לעשות לדעתי זה ללכת לישיבה חרדית ואם אתם מכוונים אותו ללכת לשם אני לא מניח שהסיכויים רבים שלא תימולו אותו.

בבקשה אל תזיקו לילד שלכם ואולי תהרסו את חייו.

אני מצטער שהייתי בוטה אבל הנושא הזה מאוד מרגיז אותי והוא גם מעצמו נושא בוטה ככה שאין מה לעשות

אלמוני
drakon@hotmail.co.il בבקשה מי שמתעניין שיכתוב לי ל-E-MAIL אני מאוד אשמח לדבר עם מי שמתעניין

להלן מכתב שקבלתי מאב לשני נערים לא נימולים, שניהם במחצית הראשונה של שנות העשרה בזמן כתיבת המכתב.

12.01.01
אני נימול, אבל לילדים שלי לא עשיתי להם מילה. כשהגענו לארץ, לפני עשר שנים ניסו לשכנע אותנו שנעשה לילדים ברית והתלבטנו לא מעט. פגשנו איזה רופא שאמר לנו: "כדאי לעשות להם את זה כי אם לא יהיו להם בעיות בביה"ס". היינו קצת מודאגים, לא ידענו ממש איך הילדים האחרים יגיבו. לא רצינו שהבנים שלנו יהיו "חריגים". אז החלטנו לא לעשות להם את הברית ואמרנו לעצמנו: "נחכה ונראה". עברו עשר שנים מאז והילדים שלנו שלמים ועד כמה שאני יודע אין להם שום "טראומה" בגלל שאינם נימולים. יום אחד הייתי נוכח באיזו בדיקה רפואית שנערכה בביה"ס והאחות שראתה שבני לא נימול הציעה לנו שנעשה לו ברית כי "זה יותר היגייני". עוד מטורפת אחת, חשבתי.
אני ואשתי חושבים שאם הטבע עשה אותנו כך, בטח היו לו סיבות טובות, ומי אנחנו בכלל כדי שנגיד שהוא טעה. ואני יכול להגיד היום שגם הילדים שלנו חושבים כך.

  2 תגובות למאמר
ברית מילה  
מיכל משוררתו | 05/03/2012 17:34:39

הודעות אחרונות

14:41 | 05.09.17 ציפור לבנת כנף
11:17 | 30.08.17 תורת השקר
11:15 | 30.08.17 תורת השקר
13:38 | 29.08.17 jonjonjony
10:21 | 29.08.17 ציפור לבנת כנף
13:52 | 27.08.17 ronit1603
16:04 | 23.08.17 ציפור לבנת כנף
21:18 | 12.08.17 ציפור לבנת כנף
14:57 | 30.07.17 ציפור לבנת כנף
14:48 | 30.07.17 ציפור לבנת כנף
23:31 | 27.07.17 ציפור לבנת כנף

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ