לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1095910,959 עוקבים אודות עסקים

אודות הפורום תרופות סבתא

טיפים ללקיחה אפקטיבית של ויטמינים ומינרלים

מאת: דלית וולאך  פורסם: 07/06/2015  עדכון אחרון: 07/06/2015  
 
ויטמינים ומינרלים הינם אבני הבניין של גוף האדם. רובנו צריכים לקחת אחד או יותר מהם, בעיקר בגילאי +40 , כאשר המסוגלות של הגוף לצרוך ויטמינים ומינרלים מהמזון או ליצר אותם בעצמו, יורדת. לצערנו, איכות המזון יורדת עם השנים. הירקות והפירות עוברים תהליכים מלאכותיים, שלא קיימים בטבע, בין אם בשילובים בין סוגים שונים ובין אם ריסוסים חיצוניים כדי למנוע מזיקים. בעלי החיים מטופלים באנטיביוטיקה וסטרואידים ולכן הבשר שמגיע לשולחננו, באופן טבעי, פחות מזין.
רובנו לוקחים ויטמינים או מינרלים או כי משהו המליץ לנו או בהנחיה של רופא או נטורופת. רובנו לוקחים את הכל בפעם אחת, על עיקרון "לקחנו שכחנו". אנחנו רוצים לתרום לגוף שלנו, אבל גם לא לבזבז על זה יותר מדי זמן, שאין לנו.
ומה אם באופן שבו אנחנו לוקחים אותם הם לא אפקטיביים או אפקטיביים פחות?! אולי אם קצת מחשבה ובאמת לא הרבה יותר זמן, אפשר למקסם את האפקטיביות של הוויטמינים והמינרלים שאתם לוקחים ממילא?! במיוחד לשם כך, קיבצתי כאן כמה עובדות שכדאי לדעת על לקיחה נכונה של ויטמינים ומינרלים.
 
כל הזכויות שמורות לאתר shutterstock
 
 
מינרלים
  • מינרלים רצוי לקחת בערב – הספיגה טובה יותר מאחר והערב / הלילה, הוא הזמן הטבעי שהגוף סופג מינרלים. למעט ברזל, אותו יש לקחת בבוקר מאחר והוא מינרל ממריץ ואם יילקח בלילה עשוי לגרום לקשיי שינה.
  • המינרלים החשובים הם: סידן, מגנזיום, אבץ, ברזל ואשלגן. ישנם גם קורט מינרלים (כמותם מזערית אבל מאוד חשובה) כגון: נחושת, זרחן וכו'.
  • ישנם מינרלים אשר נספגים באותו אתר קליטה בגוף ולכן באופן טבעי מתחרים על אותו מקום. לכן, רצוי לקחת אותם בנפרד ולא ביחד, על מנת לאפשר ספיגה מקסימלית. כמו לדוגמא: ברזל ואבץ נספגים באותו אתר. לכן אם חסר ברזל, רצוי לא לקחת אותו ביחד עם אבץ באותה מנת לקיחה. אפשר לקחת ברזל בבוקר ואבץ בלילה. באותו אופן גם סידן ומגנזיום.
  • מינרלים אפשר לקחת עם ויטמינים שמסיסים במים (נמסים ומתפרקים בסביבה מימית ולא נצברים בגוף) כמו: ויטמין C, ויטמיני B. מומלץ לקחת ברזל עם ויטמין C , מאחר וויטמין C משפר את ספיגת הברזל באופן טבעי. רצוי לא לקחת עם ויטמינים שמסיסים בשומן (נמסים ומתפרקים בנוכחות מזון, כחלק מתהליך העיכול) כמו: A, D, E, K מאחר ויפגמו בספיגה האחד של השני.
  • אם יש צורך בלקיחה של מגנזיום - מסיבות שונות, אני ממליצה לקחת מגנזיום ציטראט, מאחר והשילוב של השניים משפר את ספיגת המגנזיום לגוף.
  • אם יש צורך בלקיחה של אבץ – מסיבות שונות, אני ממליצה לקחת אבץ פיקולינט מאחר והשילוב של השניים (חומצה פיקולינית + אבץ) משפר את ספיגת האבץ לגוף.
 
 ויטמינים
באופן גס ניתן לחלק את הוויטמינים לשתי קבוצות: וויטמינים שמסיסים במים (ויטמין C, ויטמיני B), ויטמינים שמסיסים בשומן (ויטמיני K, E, D, A).
ויטמינים שמסיסים במים מתפרקים במהירות בגוף וכל העודפים מופרשים ע"י מערכת השתן, ולכן אין צבירה של מאגרים בגוף. לעומתם, וויטמינים שמסיסים בשומן, נאגרים במקומות שונים בגוף (כמו בכבד לדוגמא), ולכן יכולים בהחלט להיווצר עודפים.
רצוי לתת את הדעת לעובדה, כי מאחר וויטמינים שמסיסים בשומן נאגרים בגוף, צריך לשים לב למינון, שלא יהיה מוגזם מדי, ולמשך השימוש. ולבדוק מדי פעם, האם יש צורך להמשיך לקחת באופן רציף או בהפוגות.
ויטמינים שמסיסים במים בד"כ מגיעים בכדורים בצורות שונות או בטבליות מציצה.
אלה שמסיסים בשומן מגיעים בד"כ בכמוסות ג'לטיניות בצורות שונות.
 
  • על מנת שהוויטמינים יספגו בצורה הטובה ביותר, רצוי להפריד את הלקיחה של הוויטמינים שמסיסים במים, מהוויטמינים שמסיסים בשומן, ולא לקחת אותם ביחד. ז"א אפשר להפריד בין בוקר לערב או בוקר לצהריים. בכל אופן מומלץ לא לקחת אותם ביחד.
  • ויטמינים שמסיסים בשומן רצוי לקחת בקרבה לאכילת מזון, מאחר וכמו שציינתי קודם לכן, הספיגה הטובה שלהם נעשית תוך כדי תהליך העיכול עצמו. אם אין באפשרותכם לקחת בקרבת ארוחה, ניתן פשוט לקחת פרי או עוגייה, עוגה או משהו קל אחר, ולקחת את הוויטמין אתו. באופן הזה יהיה משהו קל בקיבה, ויתחיל תהליך העיכול והוויטמין יוכל להשתלב ולהיספג טוב יותר.
  • וויטמיניB נחשבים לוויטמינים ממריצים, לכן מומלץ בחום לקחת אותם בבוקר, ולא לקחתם בלילה על מנת שלא יפריעו לשינה.
  • ויטמין 12B - הוא הוויטמין היחיד מקבוצת ויטמיני B, אשר נספג רובו ככולו בריריות הפה, עוד בתהליך הלעיסה של המזון. לכן רצוי לחפש טבליות מציצה (לכסניות) של וויטמין B12 ולא כדורים או כמוסות. אני יודעת שחברות תוספי מזון רבות כוללות וויטמין זה כחלק ממולטי וויטמין, אבל ברגע שהוא נכנס לקיבה הוא נהרס, לכן, לא אפקטיבי. אם אתם לוקחים מולטי וויטמין ויודעים שיש לכם מחסור בוויטמין 12B, עליכם לדעת כי יש לקחת אותו בנפרד, בטבליות מציצה!
 
שלושה מוצרים נוספים שהרבה אנשים משתמשים וכדאי לדעת איך להפיק מהם את המיטב הם: אומגה 3, לציטין, קו אנזים 10Q.
שלושתם נופלים על קטגוריה דומה לוויטמינים שמסיסים בשומן, מאחר וגם הם כך...מופיעים בקפסולות ג'לטיניות ומבוססי שומן.
לכן יש לצרוך אותם באותו אופן, קרוב לאכילת מזון או תוך כדי כך.
 
 אומגה 3
שמן דגים (אומגה 3) – ידוע שיש לו טעם לוואי שנשאר גם אחרי שלוקחים אותו. על מנת למנוע את טעם הלוואי ולמקסם אפקטיביות, יש לקחתו תוך כדי ארוחה מלאה... ממש באמצע הארוחה (עם עדיפות לארוחת צהריים שהיא עשירה בד"כ בחלבון, שומן ופחמימה).
 
לציטין
כנ"ל
 
קו אנזים Q10
נחשב לממריץ ולכן כדאי לקחת אותו בשעות הבוקר, או לאלה הסובלים מצניחה של אנרגיה ועייפות ניתן לקחת באמצע היום, מאחר והוא משפר ומעלה את רמת האנרגיה של הגוף (קו אנזים שמשתתף בתהליך יצירת האנרגיה בגוף). בכל מקרה לא לקחת אותו בלילה, היות והוא עשוי להפריע לשינה. גם אותו יש לקחת בקרבה למזון, לא בהכרח במהלך הארוחה, אפשר גם פרי או חטיף כלשהו.
מאחר והוא נוטה להתחמצן, אני ממליצה בחום לבחור מוצר של קו אנזים Q10 בשילוב עם ויטמין E שמייצב אותו ומונע את ההתחמצנות שלו, וממקסם את הספיגה והפעילות שלו.
 
כל הזכויות שמורות לאתר shutterstock
 
מקווה שעזרתי לכם לעשות סדר באופן שבו אתם לוקחים את וויטמינים והמינרלים ואשמח לשמוע תגובות או שאלות בנדון.
שתהיה בריאות טובה!
אין תגובות

מנהל/ת הפורום

אודות:
את/ה מוביל/ה בתחומך? אנו מזמינים למשרדינו בימים אלו בעלי מקצוע המתאימים לנהל פורום מקצועי באשכול המומחים של אתר הקהילות המוביל תפוז אנשים. מנהל/ת פ
עוד...

הודעות אחרונות

11:43 | 14.06.19 דנטיסט
23:08 | 27.03.19 גורדיאן
01:28 | 17.03.19 אורחים בפורום
10:10 | 01.03.19 ronenrii
16:24 | 01.02.19 thekunefa
14:16 | 07.10.18 דודידוב
20:09 | 10.08.18 אורחים בפורום
16:59 | 30.05.18 דלית וולאך
17:31 | 23.05.18 אורחים בפורום
10:08 | 03.05.18 מנשה הכהן
12:37 | 23.04.18 אורחים בפורום
12:12 | 27.03.18 אורחים בפורום
13:08 | 05.03.18 אורחים בפורום

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ