לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
95379,537 עוקבים אודות עסקים

פורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הורים למחוננים

ברוכים הבאים לפורום הורים למחוננים
הפורום הזה הוא בשבילכם.
כאן תוכלו להתייעץ, להעלות לבטים ושאלות הקשורות בילדים מחוננים, במבחני איתור מחוננים ובמיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד באשר הוא. 
אשמח לענות על שאלותיכם.
 
זכרו: השמיים הם לא גבול, הם רק מדרגה. 
תהנו.

לצפיה ב-'מועד מבחן'
מועד מבחן
27/12/2017 | 12:01
3
350
איך אפשר לדעת מה מועד המבחן שלנו? עדיין לא קיבלנו מבית הספר שם עדכון והבנתי ממכרים שגרים בישובים אחרים שמבחנים מתחילים כבר בשבוע הבא...
לפנות למכון סאלד?
 
 
 
לצפיה ב-'בהחלט כדאי לפנות למכון סאלד ולבדוק זאת מולם.'
בהחלט כדאי לפנות למכון סאלד ולבדוק זאת מולם.
( לעמוד שלי בתפוז )
29/12/2017 | 09:32
104
לצפיה ב-'מבינה שבעצם תל אביב עדין לא קיבלו זימון?'
מבינה שבעצם תל אביב עדין לא קיבלו זימון?
02/01/2018 | 22:44
1
74
לצפיה ב-'תל אביב'
תל אביב
03/01/2018 | 12:48
131
אנחנו מתל אביב ולא קיבלנו. 
 
 
 
לצפיה ב-'מגיל חודשיים'
מגיל חודשיים
26/12/2017 | 14:32
270
אני מגיל חודשיים בארץ. עברתי כמה משפחות, כי הייתי ילד בעייתי.
ההורים הביולוגי שלי, אמא ואבא (ז"ל) אינם רוצים להכיר ולא רצו להכיר כשהייתי בגיל 18 והצלחתי לפתוח את התיק שלי ברווחה.
הייתי רוצה לדעת אם יש פה בני אדם שלא הכירו את ההורים והצליחו להכיר? כיצד הכירו? למרות הקושי והאי רצון.

תודה לעונים.
לצפיה ב-'בחינות שלב ב ( לכתה ב) לאיתור מחוננים'
בחינות שלב ב ( לכתה ב) לאיתור מחוננים
25/12/2017 | 12:01
5
486
שלום,
קיבלנו הודעה על מועד הבחינה בינואר , אך אנחנו( ההורים) נשהה מחוץ לעיר והילד מסרב ללכת להבחן בלעדינו.
האם ניתן לבקש שינוי מועד? האם יתחשבו בסיבה זו?
לצפיה ב-'יש אפשרות'
יש אפשרות
25/12/2017 | 13:44
285
פנו למכון סאלד (יש פרטים באתר שלהם) ובקשו מועד אחר. הם בדרך כלל מתחשבים.
מאיפה אתם? בערים גדולות יש כמה מועדים וקל יחסית להזיז את המועד יום-יומיים קדימה או אחורה. אם ממקום קטן יתכן שתתבקשו להגיע לעיר אחרת
לצפיה ב-'מועד בחינה'
מועד בחינה
26/12/2017 | 09:46
239
מתי קיבלתם את ההזמנה? 
מהיכן אתם?
אנחנו עדיין לא קיבלנו שום הודעה...
 
 
לצפיה ב-'בהחלט כן, תיפנו לרפרנטית המחוזית ולמכון סאלד.'
בהחלט כן, תיפנו לרפרנטית המחוזית ולמכון סאלד.
( לעמוד שלי בתפוז )
26/12/2017 | 21:19
2
100
לצפיה ב-'תשובה ממכון סאלד'
תשובה ממכון סאלד
31/12/2017 | 13:58
1
245
פניתי אליהם וקיבלתי תשובה שעדיין לא נקבעו השיבוצים הסופיים ובכל מקרה הזימון יתקבל מבית הספר.
לצפיה ב-'זימונים'
זימונים
( לעמוד שלי בתפוז )
01/01/2018 | 09:33
156
ובכל זאת, ממליץ להיות עם כל כף היד על הדופק ולחזור ולבדוק זאת שוב ושוב (לא בהפרזה כמובן) כבר היו מקרים של קצרים בתקשורת בין הגופים הפועלים.
לצפיה ב-' פורומים חדשים מחכים לכם '
פורומים חדשים מחכים לכם
24/12/2017 | 13:15
37
 
פורום חדש יעסוק בדיני המס כולל תחום המיסוי הפלילי, בו תקבלו ייעוץ מעו"ד מומחה, לשעבר מנהל תחום במחלקת החקירות של רשות המיסים 
היכנסו עכשיו לפורום דיני מע"מ ומס הכנסה 
 
פורום חדש מרכז ייעוץ משפטי ומענה על שאלות בנושאים של ויזה, דרכון זר, הגירה, אזרחות ואשרת עבודה בחו"ל, בבריטניה וארה"ב בעיקר
היכנסו עכשיו לפורום ויזה ואזרחות בבריטניה וארה"ב
לצפיה ב-'מחוננים וקשיי התנהגות'
מחוננים וקשיי התנהגות
20/12/2017 | 00:10
210
הי לכולם,
האם מישהו יכול להתייחס לקשר בין קשיי התנהגות ומחוננות? הפרעות בכיתה, אי-שקט מוטורי וכ'...
לצפיה ב-'החלטה על דחיית מבחן המחוננים לכיתה ג?'
החלטה על דחיית מבחן המחוננים לכיתה ג?
19/12/2017 | 21:36
5
259
ערב טוב
שמעתי שיש החלטה גורפת לדחות מהשנה הבאה את מבחני המחוננים
ולקיימם בכיתה ג במקום בכיתה ב,
כדי שהילדים יהיו בשלים יותר
האם השמועה נכונה?
לצפיה ב-'איפה שמעת זאת?'
איפה שמעת זאת?
02/01/2018 | 22:47
3
49
לצפיה ב-'שמועה מהורים -'
שמועה מהורים -
04/01/2018 | 19:56
2
70
אבל שמעתי מכמה הורים בו זמנית
שאמרו שבגלל שהחליטו שבכיתה ב הם קטנים מדי...
לצפיה ב-'"שמועה מהורים"'
"שמועה מהורים"
( לעמוד שלי בתפוז )
06/01/2018 | 10:48
1
92
אני ממליץ להסתמך פחות על שמועות ויותר על בדיקה במכון סאלד או  דרך הרפרנטית המחוזית.
לצפיה ב-'לא מסתמכת.. בדקתי פה לדעת'
לא מסתמכת.. בדקתי פה לדעת
07/01/2018 | 18:12
48
אם מישהו שמע משהו יותר מוסמך
אברר עם מכון סאלד בהזדמנות
לצפיה ב-'לא ידוע על כך דבר. כדאי לפנות למכון סאלד ו/או לאגף המחוננים'
לא ידוע על כך דבר. כדאי לפנות למכון סאלד ו/או לאגף המחוננים
( לעמוד שלי בתפוז )
03/01/2018 | 23:23
67
ולבדוק זאת מולם (בתקווה שאכן יתנו תשובה ברורה).
לצפיה ב-'מבחני מחוננים כיתה ב שלב ב לדוגמה'
מבחני מחוננים כיתה ב שלב ב לדוגמה
19/12/2017 | 15:30
5
608
אני מחפש מבחני מחוננים לדוגמה ברשת כדי לתרגל עם בני ולא מצאתי מבחן מלא.
ישנם אתרים המוכרים לומדות הכנה במאות שקלים.
מדוע מכון סאלד לא מפרסם את מבחני השנים הקודמות כמו שמפרסמים מבחני בגרות ופסיכומטרי?
האם הדרך היחידה לתרגל מבחן שלם היא לשלם עבור הלומדות הללו?
 
לצפיה ב-'מכון סאלד לא מפרסם'
מכון סאלד לא מפרסם
19/12/2017 | 20:37
2
374
את מבחני השנים הקודמות כי לא אמורים להתכונן למבחן. המכון מעוניין לבחון את היכולות האמיתיות של הילדים, ולא כמה טוב הם התכוננו למבחן.

אין שום קשר למבחני בגרות, כי מבחני בגרות הם מבחני ידע ואמורים להתכונן אליהם.
פסיכומטרי דומה יותר למבחן מחוננים במובן שבמקור אמור היה לבדוק יכולת - ואכן מזמן איבד את מטרתו המקורית והפך למבחן שמתכוננים אליו ולא בודק יכולות.
לצפיה ב-'זה היה יכול להיות נכון אם לא היו בודקים את רמת השפה'
זה היה יכול להיות נכון אם לא היו בודקים את רמת השפה
( לעמוד שלי בתפוז )
20/12/2017 | 06:48
1
331
כשבמבחן מופיעים חלקים הקשורים והמושפעים מהיכולת השפתית של הנבחן זה בהחלט תלוי עד כמה הנבחן שולט בתחום זה וכאן תמיד יש את היכולת לשפר את הדברים. ככל שאוצר המילים גדול יותר והתובנות לגבי ההקשרים המילוליים רבות יותר, כך גדלים הסיכויים של הנבחן להשיג ציון "עובר". ככל שטופח נושא זה אצל הנבחן, סיכוייו לעבור את המבחן בהצלחה, רבים יותר. אפשר להבחין היום עד כמה דלה השפה אצל ילדים לא מעטים וכשהמשפחה דואגת להעשרת השפה, כך משתפר החלק האורייני המשפיע כמובן על שאר התחומים. גם רמת הידע הכללי משפיעה על הנושא.
לצפיה ב-'לא אמרתי שאי אפשר'
לא אמרתי שאי אפשר
20/12/2017 | 07:33
239
להעלות את הציון אם מתכוננים - אמרתי שמכון סאלד לא רוצה שיתכוננו, כי המטרה היא לבחון את היכולות של הילד ולא כמה טוב הוא התכונן למבחן. אין הכוונה לאוצר מילים ולידע כללי שהוא רוכש באופן כללי מהסביבה, כולל ההורים, אלא להתכוננות ספציפית למבחן.
לצפיה ב-'ככל שדאגתם להעשיר את הילד'
ככל שדאגתם להעשיר את הילד
( לעמוד שלי בתפוז )
20/12/2017 | 06:55
350
כך גדלים סיכוייו לעבור את המבחן בהצלחה. מכון סאלד לא יפרסם את מבחני השנים הקודמות מכמה סיבות: א. שאיפה להשגת ציונים "אובייקטיבים" שאינם מתבססים על למידה והכנה לקראת המבחן. ב. סינון טוב יותר של התלמידים שיתקבלו לכיתות ולמרכזי שליפה כשיש כאן גם את היכולת להשקיע בהרחבת והגדלת מסגרות אלו שבאופן רגיל, מצומצמת למדי. אכן ישנם אתרים המוכרים ערכות ולומדות הכנה למבחן. בקשר ליעילות שלהן, הדעות (באופן טבעי) חלוקות.
לצפיה ב-'אין צורך לתרגל מבחן שלם, ודוגמאות לשאלונים יש ברשת בחינם'
אין צורך לתרגל מבחן שלם, ודוגמאות לשאלונים יש ברשת בחינם
20/12/2017 | 10:58
340
יש ברשת דוגמאות לשאלונים. 
כדי לתת לילד לתרגל את העניין של למלא שאלון רב בחירתי או להבין את סוג השאלה (מה זה סדרה, למשל) - לא חובה לעשות מבחן שלם... מספיק לעשות 20 שאלות.
 
גם שאלונים שכתוב עליהם שמתאימים לכיתה ה - יכולים להתאים למטרה זאת.
אם הוא מחונן - הוא כנראה יצליח אותם.
 
 
לצפיה ב-'התמודדות רגשית מחוננים'
התמודדות רגשית מחוננים
19/12/2017 | 14:08
2
306
האם יש כאן מקום לשתף או שתוכלו להפנות אותי לפורום/קבוצת וואצאפ/ כל מקום שבו אני יכולה לשתף /להעזר/ להזדהות  עם חוויות וקשיים בתור הורה למחוננים? 
בני מסרב ללכת לבית ספר וכועס הרבה פעמים ואני מרגישה בודדה במערכה.
הוא בן 6 ומשתתף בחוגי אריקה לנדאו שזה הדבר האהוב עליו בשבוע... אבל מעבר לכך אין לי עם מי לחלוק את הקשיים הרגשיים היומיומים. 
לצפיה ב-'את בהחלט מוזמנת לחלוק פה.'
את בהחלט מוזמנת לחלוק פה.
19/12/2017 | 14:34
120
לצפיה ב-'אחת המטרות העיקריות והחשובות של הפורום, זה לחלוק נושאים אלו.'
אחת המטרות העיקריות והחשובות של הפורום, זה לחלוק נושאים אלו.
( לעמוד שלי בתפוז )
20/12/2017 | 07:00
134
האם בבית הספר ערים לרגשותיו? יתכן שבית הספר עצמו יוכל להירתם לכך ואולי להשפיע לטובה על הבן. הייתי ממליץ לפנות ליועצת בבית הספר בתור התחלה ולנסות לפתור חלק מהדברים ברמה הבית סיפרית. מה בדבר פעילות נוספת במסגרת הבית או פעילויות נוספות מחוץ לבית בשעות אחה"צ?
לצפיה ב-' מחכים לכם בפורום עסקים '
מחכים לכם בפורום עסקים
17/12/2017 | 12:07
5
 
אם אתם מקימים עסק או מיזם, נותנים שירות או משווקים מוצרים,
אמיר לניאדו הגיע לפורום עסקים כדי לתת לכם הנחיה ראשונית לפיתוח העסק שלכם, לגיוס הכספים ולפיתוח המוצר שלכם.
היכנסו להתייעץ איתו עכשיו בפורום עסקים!
לצפיה ב-'ייעוץ'
ייעוץ
15/12/2017 | 18:02
2
203
שלום לכולם
בתי בת 4. ילדה חכמה ברמות מעל הנורמה. כבר קוראת וכותבת גם ללא העתקה. יש לה זכרון לא רגיל ועם eq גבוה. אני שואלת איך ניתן לקדם אותה ? האם יש אבחון דרך הגן ולא באופן פרטי ? האם מומלץ במידה ותעבור את האבחון לעלות כיתה ? אני מרגישה שהגן בשבילה הוא בזבוז זמן... היא ברמות גבוהות מעל.
תודה למשיבים.. 
לצפיה ב-'בהחלט'
בהחלט
15/12/2017 | 23:05
69
לצפיה ב-'תשובה לאלה'
תשובה לאלה
( לעמוד שלי בתפוז )
17/12/2017 | 04:49
121
אני מניח שיש איבחונים לגילאים האלו ואם תיפני אלי טלפונית אוכל אולי לעזור לך בתחום זה. לגבי העברה שלה לקבוצת גיל גדולה יותר, בהחלט יהיה כדאי להתייעץ עם מישהו מקצועי בעניין, יש כאן גם את הנושא הריגשי והתאמה גילית. לדעתי, אפשר לעודד אותה בבית בתחום קריאת ספרים וצפייה מונחית במסכים.
לצפיה ב-'האם לדעתכם יש חשיבות להוראה פרונטלית?'
האם לדעתכם יש חשיבות להוראה פרונטלית?
14/12/2017 | 16:16
14
244
ילד שלא לומד בכלל מהוראה פרונטלית, אלא רק מספרים וכו' - אילו קשיים הוא עלול להיתקל בהם בעתיד, להערכתכם?
לצפיה ב-'שום קשיים'
שום קשיים
14/12/2017 | 20:29
135
להפך, יהיה לו יתרון משמעותי על פני אחרים שרגילים שלועסים להם את החומר.
לצפיה ב-'הוראה פרונטלית'
הוראה פרונטלית
( לעמוד שלי בתפוז )
15/12/2017 | 11:21
150
בעקרון, לא צריכה להיות לו בעייה מיוחדת. אולם, גם במסגרת הוראה פרונטלית, אם מדובר על הרצאה תוך כדי דיון,הרי שיש כאן בהחלט נקודות לכיוון החיובי. אם מדובר על הוראה פרונטלית כשעומדת מורה ומכתיבה דברים והתלמידים משמשים כקהל פסיבי, הרי שזה רע מאוד. למידה עצמית היא האידיאל ואם תלמיד כל שהוא לומד ללמוד באופן זה, הרי שזו הדרך הטובה ביותר ללמידה. אני מעודד את תלמידי ללמוד באופן עצמי ולקבל אותי יותר ויותר כמנחה בלבד (במיוחד בשכבות ה' ו').
לצפיה ב-'אני חושבת על דברים כמו,'
אני חושבת על דברים כמו,
15/12/2017 | 11:33
1
124
למשל, דיונים או ישיבות בעבודה - כשאין מקורות נוספים למידע, וכשלפעמים ההשתתפות בזמן הישיבה חשובה.
לצפיה ב-'דיונים. . '
דיונים. .
( לעמוד שלי בתפוז )
17/12/2017 | 04:44
81
זה בהחלט קיים ומתבצע גם בכיתות נמוכות. תלמידי רשאים בהחלט לשבת ולדון בנושא כל שהוא כשיש עידוד לחזקים יותר לתמוך במתקשים. לתלמיד שהוא חזק אני נוהג לומר לו, שברגע שהוא מסביר משהו לחברו שמיתקשה, הוא בעצם מסביר גם לעצמו ואז, הוא מבין אפילו טוב יותר לעצמו את מה שהוא מסביר. ההסבר הזה בהחלט עובד והתחושה של התלמידים היא של אחריות ורצון לשתף.
לצפיה ב-'לדעתי יש חשיבות. כי ייתקלו בחיים בכל מיני שיטות לימוד ועבודה'
לדעתי יש חשיבות. כי ייתקלו בחיים בכל מיני שיטות לימוד ועבודה
17/12/2017 | 10:40
9
74
קודם כל, אי אפשר לעשות 12 שנות לימוד + איזה תואר או שניים, בלי למידה פרונטלית. גם אם ילדה בכתה ה יכולה להשלים כל החומר לבד בבית מקריאת החוברת, אני חושבת שהיא לא תצליח לעשת את זה בכיתה ט. 
מעטים האנשים בעלי יכולת לימוד עצמי כלכך מפותחת (למרות שהרבה חושבים שיש להם...).
 
״למידה פרונטלית״ כוללת כל מיני דברים - לשבת 45 דקות במקום אחד ולעסוק במה שמישהו אחר אמר לך. לקלוט דברים משמיעה ולא מקריאה. לשמור על ריכוז, גם כשמה שנאמר הוא לא בדיוק מעניין באותו רגע (או בכלל). ללמוד לפי סדר הדברים שמישהו אחר מחליט, גם כשזה בדרך כלל לא בדיוק הסדר או הקצב המתאים לך.
 
ואלה דברים שהיא תיתקל בהם במהלך השנים. 
כמו שכתבת - בישיבה. כשהיא תגיע לישיבה ומישהו יראה מצגת של עשרות טבלאות, היא כנראה לא תוכל לאמר לו ״תשלח לי את זה במייל, ואני אחזור אליך״. כי אנשים אחרים בחדר כן מסוגלים לבלות שעה וחצי של הסתכלות על מצגת, והם כן יגיבו על המקום. כשהיא תתפנה, תשב בחדר שלה בשקט ותקרא בקצב שלה - אולי יהיה כבר מאוחר מדי.
לצפיה ב-'דווקא באוניברסיטה זו ממש לא בעייה.'
דווקא באוניברסיטה זו ממש לא בעייה.
17/12/2017 | 11:05
8
72
אני מכירה המון אנשים שלמדו אך ורק מספרים ומסיכומים של אחרים וכו'. כשאין חובת נוכחות רבים גם מנצלים אותה. בימינו גם יש הכרה בבעייתיות של הוראה פרונטלית ועוברים לדברים כמו "שיעור הפוך" שבו לומדים את החומר בבית ובשיעור עושים שיעורי בית כשהמרצה עובר ועוזר למי שצריך ועונה על שאלות (מה שאגב היה מהווה עוד יותר סיוט עבור הבת שלי אפילו מהמצב הנוכחי).

לגבי הפיסקה השנייה - כל הדברים האלה אפשר לעשות גם בבית. אני מדברת על חוסר למידה מהוראה פרונטלית בכיתה - לא חוסר הבנה משמיעה.
לגבי הפסקה השלישית - זה מה שאני הצלחתי לחשוב עליו, כאמור, ואני מחפשת חסרונות נוספים מעבר לדיון בעבודה - אפשרות שלא בלתי תלויה במקצוע הספציפי. האמת שמה שאת מתארת ("שלח לי את המצגת") דווקא נשמע לי פתרון סביר שמוריד חלק מהבעייתיות גם בעבודה. אם ההערות שלה תהיינה מועילות וטובות יותר משל האחרים, לאף אחד לא ישנה שהיא לא אומרת אותן על המקום אלא חוזרת אחרי יום. להפך, אולי יפנו אליה ישירות במקום חלק מהדיונים המיותרים האלה...
יש לך רעיונות אחרים למקרים בהם זה עשוי להיות חשוב ללמוד מהרצאה פרונטלית?
לצפיה ב-'זה לא חובה לדעת ללמוד מהרצאה פרונטלית'
זה לא חובה לדעת ללמוד מהרצאה פרונטלית
17/12/2017 | 13:39
6
43
נשמע שאת בטוחה ביכולותיה להבין הכל בכוחות עצמה (מספרים וכולי).
וההחלטות שהיא תקבל בעצמה כשהיא לבד בחדר יותר טובות מאשר החלטות שתתקבלנה על ידי קבוצה של אנשים שמנהלים דיון.
אם זה הבסיס - אז באמת אין שום סיבה שהיא תדע ללמוד מהרצאה פרונטלית.
 
 
הבעיה היחידה שלך כרגע זה למצוא בית ספר שיסכים לפטור אותה מנוכחות בשיעורים.
 
 
לצפיה ב-'לא אמרתי שזה מה שיקרה -'
לא אמרתי שזה מה שיקרה -
17/12/2017 | 14:05
5
44
(לגבי הדיון) - אלא שזה יכול לקרות. אני לא יודעת מה איתך, אבל בהחלט נכחתי בדיונים רבים שהיו בזבוז זמן ושההערות בהם נועדו להרשים את הבוס ולהתחרות זה בזה ולא נבעו מחשיבה או הבנה עמוקה של הנושא - לפחות כשמדובר בחלק לא זניח של המשתתפים. יכול להיות שאותם אנשים לא היו מעירים הערות חכמות בהרבה גם אחרי קריאה לבד - ואולי הבת שלי (שהשאלה לא הייתה ספציפית לגביה) גם לא תעלה הערות חכמות. פשוט כשדיברתי על הדיון לא חשבתי על האופציה (הסבירה ביותר, שאת העלית) שבעצם יש בימינו להגיב על דברים גם בלי להשתתף בדיון - בגלל העניין של המצגות (כי בניגוד לשיעור, הסיכוי שמישהו יסכם במקרה הזה די קלוש), ולכן זה דווקא הפחית מהחסרון של אי למידה מהרצאה פרונטלית. גם אם לא יהיה לה מה לתרום (שוב, אפשרות סבירה לחלוטין) - עדיין יש לה אופציה לתרום בדיעבד, שלא הייתה בעבר.

אני שואלת אילו תרחישים נוספים בחיים, פרט לדיונים כאלה, מחייבים לימוד מהרצאה פרונטלית. אילו מקרים יש שאי אפשר לעקוף, שיכולים לצוץ בחיים.

אני גם לא מנסה להגיד שזה טוב ורצוי לא ללמוד מהרצאה פרונטלית. אני פשוט מנסה לראות מה תהיינה ההשלכות אם היא תמשיך באופן הזה (כשבמקרה שלה היא כן לומדת מהרצאות פרונטלית, אבל רק לפעמים וכנראה גם רק באופן חלקי), שעד היום לא הצלחנו לשנות.
אני לא רוצה שיתנו לה פטור מנוכחות בשיעורים. אני כן רוצה שהיא תלמד יותר מהוראה פרונטלית, ומצד שני שהמורים לא יעמדו לה על הראש להסתכל עליהם אלא יתנו לה להקשיב בדרכה. לא מזמן היה להם שיעור עם הסבים וסבתא שלה אמרה שהיא נראתה כאילו היא לא מקשיבה אבל כשהסבתא שאלה מה היה בשיעור היא ידעה להגיד לה - לא יודעת אם השיעור הזה עניין אותה במיוחד או מה, אבל זה מראה שבגדול היא כ-ן מסוגלת ללמוד מהוראה פרונטלית, ושזה בלתי תלוי בכמה היא נראית כאילו היא מקשיבה.
לצפיה ב-'השאלה היא למה היא לא לומדת מלמידה פרונטלית'
השאלה היא למה היא לא לומדת מלמידה פרונטלית
17/12/2017 | 17:00
4
47
אם הבנתי נכון, לפעמים היא כן לומדת מלמידה פרונטלית, אבל לפעמים (בדרך כלל?) לא מצליחה. ואת תוהה למה היא היא מצליחה - והאם זה יפריע לה במשהו בחיים.
 
אי אפשר לענות, בלי לדעת למה היא לא מצליחה ללמוד בלמידה פרונטלית.
 
חוסר יכולת לשבת בלי לזוז 45 דקות?
ֿחוסר יכולת להתמיד במשהו גם כשהוא משעמם אותה?
לא סובלת את המורים?
יש לה יכולת קליטה חזותית אבל לא שמיעתית? (שכחתי מה הניסוח המדעי של זה )
 
 
לצפיה ב-'לא לפעמים לא מצליחה -'
לא לפעמים לא מצליחה -
17/12/2017 | 17:13
2
60
לפעמים לא לומדת, ואני לא יודעת למה לא. היא גם לא מוציאה מחברת או עיפרון - וגם זה לא כי היא לא מצליחה להוציא אותם. וגם זה אני לא יודעת למה לא.
בשני המקרים אני מניחה שמעורב מימד של חוסר רצון לעשות את הדברים. יכול להיות ששעמום הוא פקטור - אבל ההודעה שלך יוצאת מנקודת הנחה שהיא מנסה וכושלת - ואני ממש לא בטוחה שזה העניין.
יכול להיות שזה הרגל שהשתרש אצלה, לא יודעת. כל השנים האלה ניסינו לשנות את המצב, והיו תקופות שחל שיפור מסוים - אבל אז שוב חלה נסיגה. אולי שבע שנים שבהן נתנו לה להתנהג כך "קלקלו" אותה לנצח...
אז בלי קשר לעבודה על לנסות לשנות את זה - רציתי לדון בהשלכות של מה שיקרה אם זה ל-א ישתנה. זה הכל.
כאמור, הבעייה היא לא של קליטה שמיעתית, כי היא כן קולטת בבית, וגם לפחות בחלק מהשיעורים.
ההתנהגות שלה מסתורית גם בעיניי. בעבר כששאלתי אותה מה היא עושה בכל השיעורים במקום להקשיב למורה היא אמרה שהיא חושבת על כל מיני דברים שהיא מתעניינת בהם. אבל כמה כבר אפשר לחשוב על אותם דברים? אולי כשהיא משתעממת מלחשוב עליהם היא מקשיבה קצת .
נכון שהמומחיות שלה בדברים האלה כבר זיכתה אותה בתארים ובפרסים - אבל נראה שההשקעה שלה מוגזמת מאוד ביחס לתמורה...
לצפיה ב-'מתנצלת, אבל באמת לא הבנתי מה הבעיה.'
מתנצלת, אבל באמת לא הבנתי מה הבעיה.
18/12/2017 | 09:52
1
52
נשמע כאילו מצבה דומה למצבם של עוד הרבה ילדים. הם יושבים בשיעור וחולמים, או מציירים, או מתכתבים עם הילד שיושב בשולחן שלפניהם.
 
חשבתי שהתכוונת שאת חושבת שיש איזו בעיה שמונעת ממנה ללמוד בצורה פרונטלית, שהיא אומרת שהיא מנסה אבל לא מצליחה.
 
היא לומדת דברים? היא יודעת דברים? היא לא מפריעה לאף אחד? אז למה היא צריכה לשנות משהו?
 
 
 
לצפיה ב-'אז זאת בדיוק השאלה - עכשיו'
אז זאת בדיוק השאלה - עכשיו
18/12/2017 | 10:00
68
זו לא בעייה מבחינת הלימודים (עד כדי הצורך להשיג את החומר מאיפשהו, שיש שיעורים בהם זה בעייתי יותר) - השאלה היא אילו השלכות יכולות להיות בעתיד לאי למידה מהרצאה פרונטלית. 
במנותק מהשאלה של למה היא לא לומדת מהוראה פרונטלית (או לומדת חלקית) או אם היא הייתה מסוגלת לעשות זאת לו הייתה רוצה, בהינתן שהמצב הוא שהיא לא לומדת מהוראה פרונטלית, ובהנחה שהוא יישאר כך, מה יכולות להיות ההשלכות של העניין בעתיד?
 
לגבי מצבה הנוכחי, הרושם שקיבלתי מהמורים/מחנכים/הנהלה הוא שמצבה חמור יותר מאשר של כל הילדים בהיסטוריה של העולם. יתכן שהם צודקים. אני לא יודעת, כי אני לא שם. ציפיתי שהתופעה תהיה מוכרת בכיתת מחוננים, אבל או שמשהו השתנה מאז זמני, או שהיא באמת מקרה יוצא דופן איכשהו (לא יודעת איך. באמת גם בזמני היו ילדים "אסטרונאוטים" - כמו שתיארתי בשרשור חשבתי שבכיתת מחוננים המורים לא מציקים להם, כי אצלנו כמעט ולא הציקו - אבל אולי גם אצלם, כמו אצלנו בבית הספר הנוכחי, ההצקות הן פשוט לא בזמן השיעור - מה שאומר שעברנו ממצב שבו מציקים גם לילדה כל היום וגם לי, למצב שבו מציקים בעיקר לי אז אפשר אולי לומר שחל שיפור מסוים. מבחינתה...).
 
ובעצם כן יש איזושהי בעייה גם עכשיו - החשש שההתנהגות שלה תפגע בה מבחינת בית הספר (למשל שיעיפו אותה). כבר עכשיו כמעט לא נתנו לה להיכנס לתכנית מתקדמת יותר באחד המקצועות (שצריך היה לעבור בחינה אחרי מין "מכינה" כדי להיכנס אליה - והיא עברה את הבחינה), בגלל ההתנהגות (או העדר ההתנהגות) שלה בשיעור. למעשה, אמרו לה שהיא לא עברה, כשהיא כן עברה (לא ברור אם הייתה אי הבנה או מה בדיוק היה שם) - וזה פגע בה.
לצפיה ב-'פשוט זו בעיית קשב וריכוז שיש להרבה מחוננים ולמרות בעייתם הם '
פשוט זו בעיית קשב וריכוז שיש להרבה מחוננים ולמרות בעייתם הם
18/12/2017 | 00:58
93
מצליחים לקלוט מה היה טוב יותר מאחרים.
לצפיה ב-''
17/12/2017 | 13:40
9
לצפיה ב-'מבחנים שלב ב'
מבחנים שלב ב
10/12/2017 | 10:28
3
273
שלום
מישהו יודע מתי המבחנים של שלב ב?
לצפיה ב-'מועדי שלב ב'-מכון סאלד'
מועדי שלב ב'-מכון סאלד
( לעמוד שלי בתפוז )
10/12/2017 | 11:33
2
276
בדרך כלל המבחנים נערכים בין מחצית פברואר ועד לסוף מרץ. ישנם כמובן חריגים ויוצאים מן הכלל. מכון סאלד (או אפילו הרפרנטית המחוזית) שולח הודעה להורים על מועד המבחן והמקום בו הוא נערך.
לצפיה ב-'תודה '
תודה
10/12/2017 | 14:32
1
117
ידוע לך כמה זמן המבחן?
והבנתי שהוא בשעות אחר הצהריים?
לצפיה ב-'משך המבחן'
משך המבחן
( לעמוד שלי בתפוז )
10/12/2017 | 19:25
192
המבחן נמשך כשעה וחצי (+ -) והוא מתקיים בשעות אחר הצהריים. אני ממליץ להורים בדרך כלל שבאותו יום הילד לא יילך לבית הספר, שיקום לו בניחותא ויעשה את הדברים שהוא אוהב לעשות. אבל כמובן שזו החלטת ההורה.
לצפיה ב-'שאלה לגבי מכסות ומבחנים חוזרים..'
שאלה לגבי מכסות ומבחנים חוזרים..
07/12/2017 | 20:43
66
444
הגשתי בקשה למבחן חוזר לבן שלי בכיתה ג וקיבלנו אישור.
ואני מתעניינת לדעת איך זה עובד מבחינת מקום בכיתות?
הרי כולם נבחנו בכיתה ב. אני מניחה שכמות הילדים שעברה היא לפי מכסה מסויימת שבית הספר יכול לעמוד בה. הכיתות מלאות.
אז כשהוא ואני מניחה שעוד ילדים יבחנו השנה, על איזה מקום הם מתמודדים?
הרי...
המשך>>
הגשתי בקשה למבחן חוזר לבן שלי בכיתה ג וקיבלנו אישור.
ואני מתעניינת לדעת איך זה עובד מבחינת מקום בכיתות?
הרי כולם נבחנו בכיתה ב. אני מניחה שכמות הילדים שעברה היא לפי מכסה מסויימת שבית הספר יכול לעמוד בה. הכיתות מלאות.
אז כשהוא ואני מניחה שעוד ילדים יבחנו השנה, על איזה מקום הם מתמודדים?
הרי אין כבר מקומות פנויים, זה אומר שהסף למעבר הוא יותר גבוה?
לצפיה ב-'ילד מחונן בן 3'
ילד מחונן בן 3
07/12/2017 | 08:57
5
284
איך אפשר לקבוע לילד בן 3 אם הוא מחונן או לא?
לצפיה ב-'לצורך מה הקביעה?'
לצורך מה הקביעה?
07/12/2017 | 11:34
183
בדרך כלל אבחונים נעשים לצורך קבלה למסגרת שמיועדת למחוננים.
 
 
לצפיה ב-'ילד מחונן בן 3'
ילד מחונן בן 3
07/12/2017 | 14:20
2
211
הבן שלי מכיר ומזהה שמות ודגמים של כל סוגי הכרבים מגיל שנתיים.
מדבר שוטף ויש לו שפה עשירה מאד, מתקן טעויות בעברית של עצמו, אם למשל אמר הטיה לא נכונה ביחיד או רבים חוזר על המשפט מהתחלה.
מספר ספרים שלמים בע"פ
בקיצור הייתי מעונינת לדעת במה כדאי להשקיע בו אם כן זה נכון
כדי שנוכל לפתח את הכשרון .
 
לצפיה ב-'אני מניחה שתמצאי איזה מישהו שיסכים לאבחן אותו באופן פרטי'
אני מניחה שתמצאי איזה מישהו שיסכים לאבחן אותו באופן פרטי
08/12/2017 | 09:01
130
לדעתי זה חבל. לא רק בזבוז כסף, אלא גם יכול לפגוע.
 
היום את חושבת שהילד שלך נבון ומיוחד, ואת משקיעה בו. 
מה יקרה אם האבחון יגלה שהילד לא מחונן? זה יגרום לך להפסיק להשקיע בו? 
 
או שהאבחון יגלה שלילד אכן יש כשרון לשפות, ולא למתמטיקה. אז אם הוא יבקש דווקא פתאום ללמוד חשבון - לא תלמדי אותו? תשקיעי רק במה שהוא מחונן בו?
 
לעניות דעתי - תמשיכי להשקיע בו בכל התחומים שאת והוא חפצים בהם. הוא בן 3. יהיו לו מספיק שנים להתמקצע... 
 
איך להשקיע? 
להקריא סיפורים. לצאת לטיולים בטבע. לבנות בלגו ולהרכיב פאזלים. להקשיב למוסיקה. וכל מה שהוא מגלה בו עניין.
לצפיה ב-'לא הבנתי למה את צריכה את האבחון'
לא הבנתי למה את צריכה את האבחון
08/12/2017 | 10:22
132
יש לך ילד חכם. תשקיעי בו.
אם הוא מחונן או לא זה ישנה למידת ההשקעה שלך?
לצפיה ב-'מחונן בן 3'
מחונן בן 3
( לעמוד שלי בתפוז )
10/12/2017 | 11:30
184
מדוע זה כל כך חשוב שתהיה קביעה מקצועית שהבן מחונן או לא בשלב זה? הרי אין מסגרות פורמליות למחוננים בגילאים אלו אז למה זה חשוב? אני ממליץ להשקיע בילד בכל מקרה, מחונן או לא. ובעיקר, להביאו לידי כך שיקרא וכמה שיותר. אוצר מילים בשפה ויכולת אוריינית אלה בסיסים חשובים ביותר לכל אחד ובכל תחום.
לצפיה ב-'שאלה על בתי ספר למצטיינים '
שאלה על בתי ספר למצטיינים
04/12/2017 | 13:34
197
הבת שלי בכיתה ד' לומדת בבית ספר רגיל + בתוכנית שליפה למצטיינים אחרי צהריים (עברה שלב ב). מוכשרת מאוד בציור. מתעניינת מאוד במדעים בידע כללי. לא ספורטיבית, שקטה, לא כל כך מוצא את עצמה חברתית בבית ספר הרגיל למרות שאוהבת ללכת וטובה בלימודים. אני מתלבטת האם לחפש לה מסגרת אחרת. 
אשמח לשמוע על אלטנטיבות לבתי ספר באיזור חולון- יפו שיקבלו גם ילדי חוץ (אנחנו לא מחולון ולא מיפו, אבל מהאזור). 
לצפיה ב-'המלצה על האתר "כאן לומדים",המכיל מידע על מבחני הכנה למחוננים'
המלצה על האתר "כאן לומדים",המכיל מידע על מבחני הכנה למחוננים
02/12/2017 | 19:04
273
רציתי להמליץ על אתר בו יש מידע רב לגבי מבחני הכנה למחוננים. באתר גם תוכלו למצוא מבחנים, סיכומים וחומרי לימוד רבים.
 
בהצלחה!
לצפיה ב-'שיעורי עזר מסטודנטים לרפואה'
שיעורי עזר מסטודנטים לרפואה
17/11/2017 | 10:14
1
165

שלום,
פתחתנו פרוייקט חדש במסגרתו סטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב, מצוותים לתלמידים (חטיבת ביניים ותיכון) ומתגברים אותם במקצועות שונים.
לכל המעוניין, נשמח לעזור ולקדם במקביל לקדם את הפרוייקט.
ניתן להתקשר: 03-9522282
 
לצפיה ב-'נראה יוזמה מבורכת. בהצלחה'
נראה יוזמה מבורכת. בהצלחה
03/12/2017 | 11:49
15
לצפיה ב-'תשובות לגבי בקשה למבחן חוזר '
תשובות לגבי בקשה למבחן חוזר
12/11/2017 | 12:09
6
394
שלום, 
אחרי שהבת שלי לא עברה את מבחני שלב ב' שנה שעברה, הגשתי ערעור ובקשה למבחן חוזר (ביוני). קבלתי מייל חוזר האומר שבקשתי בטיפול, ומאז לא שמעתי דבר. 
האם מישהו יודע מתי אמורים לחזור אלי? 
 
 
 
לצפיה ב-'מי אמר לך שזה ביוני?'
מי אמר לך שזה ביוני?
12/11/2017 | 20:02
2
197
זה כנראה יהיה לך באפריל
לצפיה ב-'נראה לי שהיא התכוונה שהיא הגישה את הערעור ביוני.'
נראה לי שהיא התכוונה שהיא הגישה את הערעור ביוני.
13/11/2017 | 09:37
77
לצפיה ב-'ערערתי ביוני, טרם קבלתי מידע '
ערערתי ביוני, טרם קבלתי מידע
13/11/2017 | 14:14
65
לצפיה ב-'מבחן חוזר-שלב ב''
מבחן חוזר-שלב ב'
( לעמוד שלי בתפוז )
13/11/2017 | 13:59
1
321
בדרך כלל מבחנים לאחר ערעור נעשים קצת אחרי מועדי המבחנים הרגילים כלומר, בסביבות מרץ (כלומר, שנה לאחר המועד אותו לא עבר הנבחן) כך שיש עדיין זמן רב עד מבחן בעקבות הערעור. יש לקחת בחשבון שרמת הקושי במבחן זה תהיה כנראה גבוהה יותר - מבחן לכיתה ג' ולא ל- ב' - כדאי לפנות עוד כחודש למכון סאלד ולנסות לקבל מהם תשובה. לכל היותר אפשר לפנות לרפרנטית המחוזית ולבדוק זאת מולה.
בהצלחה
לצפיה ב-'תודה '
תודה
13/11/2017 | 14:14
52
לצפיה ב-'אפשר להגיש ערעור עד דצמבר.'
אפשר להגיש ערעור עד דצמבר.
14/11/2017 | 00:12
157
הם מחכים שמועד הערעורים יסתיים ורק אז יתכנסו וידונו בכל המקרים. מניחה שתקבלי תשובה רק בינואר-פברואר וזימון למבחן חוזר רק באפריל-מאי.

בהצלחה!
נטלי
לצפיה ב-'מי מחליט האם הילד עובר לשלב ב'?'
מי מחליט האם הילד עובר לשלב ב'?
11/11/2017 | 17:33
4
355
בני בכיתה ב' ועברנו לשלב ב'. האם ידוע לכם כיצד כיצד נעשית הבחירה, האם מתוך 15% מילדים השכבה שלנו או מכלל ילדי ישראל בכיתה ב'?
 
מסקרן אותי כי אנחנו בבית ספר ייחודי מבחינת האוכלוסיה שלו שמורכבת מלא מעט חכמים ומצד שני לא מעט ילדים עם בעיות למידה.
לצפיה ב-'מכלל השיכבה וייתכן אפילו מכלל הכיתה'
מכלל השיכבה וייתכן אפילו מכלל הכיתה
11/11/2017 | 19:55
181
לצפיה ב-'החל משנת 2014 משרד החינוך עבר לרף קבלה ארצי במקום אזורי'
החל משנת 2014 משרד החינוך עבר לרף קבלה ארצי במקום אזורי
12/11/2017 | 07:57
2
286
לצפיה ב-'אמא דרדסית מדברת על מעבר של שלב א'.'
אמא דרדסית מדברת על מעבר של שלב א'.
12/11/2017 | 11:39
1
130
לצפיה ב-'אופס. כשל פטלי בהבנת הנקרא '
אופס. כשל פטלי בהבנת הנקרא
12/11/2017 | 12:58
82
לצפיה ב-'ילד מחונן??'
ילד מחונן??
12/11/2017 | 01:50
279
היי. הבן שלי בן חמש וחצי. חכם בטירוף. יש לו שאלות שמשאירות אותי בהלם מחלט! הוא קולט את הנלמד בכיתה ברגע. מצד שנייש לו בעיות רגשיות וחברתיות רבות. פחדים חרדות תסכולים... איך אני יכולה לעזור לו? בי"ס למחוננים לא רלוונטי כרגע..

מנהל/ת הפורום

אודות:
יורה נחושתן, הנו הבעלים של "דעת יורה", מפעילת תוכנית לימודי ההעשרה לילדים בשכבות הגיל של כיתות ב' - ה', אם בהוראה יחידנית ואם בקבוצות קטנות ובכיתות גד
עוד...

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

יורה נחושתן- מנהל פורום הורים למחוננים
מנהל פורום הורים למחוננים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ