לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
93439,343 עוקבים אודות עסקים

פורום ספרות לילדים ולנוער

אני מזמינה אתכם לחוות ולהתרגש בפורום ספרות לילדים ונוער . הפורום מעניק במה לכול אוהבי הספר .מרחב לחשיפת ספרים שניחוחם משכר .מקום לשאלת שאלות ,להפעלת רעיונות ויוזמות . ``לקרוא ספרים ולהנות `` ``אדם הקונה ספר, אינו קונה אך ורק נייר ודיו ודבק במשקל ידוע -חיים חדשים הוא קונה לו" {כ. מורלי }מחכה לכם.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום ספרות לילדים ולנוער

אני מזמינה אתכם לחוות ולהתרגש בפורום ספרות לילדים ונוער . הפורום מעניק במה לכול אוהבי הספר .מרחב לחשיפת ספרים שניחוחם משכר .מקום לשאלת שאלות ,להפעלת רעיונות ויוזמות . ``לקרוא ספרים ולהנות `` ``אדם הקונה ספר, אינו קונה אך ורק נייר ודיו ודבק במשקל ידוע -חיים חדשים הוא קונה לו" {כ. מורלי }מחכה לכם.

לצפיה ב-'במבוקים '
במבוקים
06/01/2017 | 19:55
1
9
"במבוקים צפופים לא מפריעים את זרימת המים,
הר גבוה לא חוסם את נדידת העננים"
​עמוד 161 ​מתוך הספר "בידים ריקות שבתי הביתה "
עוצמתו האדירה של הטבע .
 
גם בפורום דבר לא עצר,וזרמו גווני הספרים כשטף מי הנחלים,ספרים מרגשים כריחו של פרח משכר,ספרים שקטים כרוח המניעה את עשבי השדה .ספרים סוערים כגלי הים
ספרים ספרים .
תודה לכם חברי צוות הפורום היקרים תודה לכם על  השמירה הצמודה על
קסם מעין הספרים.
 שחרזדה והזרה,אשלינג וחרצית, ​יעל קר וזוהרה,דינה ורייני  .שבת חמה חברותי
שבת שלום ג' רפאל ,שבת שלום טובה  53  .   
 
לצפיה ב-'אדמה ושמים '
אדמה ושמים
06/01/2017 | 19:57
5
מקדישה את השיר לצוות הפורום הנפלא.
אדמה ושמים.
לצפיה ב-'ספר ילדים חדש ליוסי אבולעפיה.'
ספר ילדים חדש ליוסי אבולעפיה.
06/01/2017 | 11:41
1
9
הספר החדש הוא ''ההר של יאשקה.''זהו הספר השלישי בסדרה אחרי''האי של יאשקה'' ו''סבא שי יאשקה מציל את החוף.'' בספר החדש החבורה נקלעת להרפתקה סביב ספור שקומו של הר הפסולת הגדול בישראל שהפך לפארק אריאל שרון.
מתוך ישראל היום.
לצפיה ב-'תודה חרצית ושבת שלום'
תודה חרצית ושבת שלום
06/01/2017 | 23:06
1
לצפיה ב-'אברה/2016 '
אברה/2016
06/01/2017 | 00:42
3
98
"עכשיו אני זקן .
אני כמעט בן מאה!
אין בי כוח לחרוש ,
אין בי כוח ללכת ,
אבל הראש שלי מלא תמונות ,
ואני מצייר ."
שהם סמיט כתבה
ציורים :אברהם פרדו.
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר /2016
הקדמה
קראתי את הספר "אברה"והרגשתי את כול הגוף המתרגש יחד איתי.
זה לא קורה לעיתים תכופות,אבל שזה קורה והספר מפתיע אותך,יש רצון לשתף מיד את הסובבים אותך בהרגשה,בחויה,בהנאה ובהפתעה,וכך היה.
ומה היה שם בספר ?
ציורים,ציורים כמראות,זכרונות של אדם מבוגר מבית אבא באתיופיה,ציוריו של אברהם אברה פרדו יליד אתיופיה .
ציורים צבעוניים,חזקים,תמימים,המתארים בגעגועים אין סופיים את ההויה בו הוא חי,על הבתים באתיופיה כפי שנשתמרו בזכרונו,שדות התירס בהן עבד,בעלי החיים בהם טיפל,אירועים שחווה בעת מפגש עם טורפים בהיותו ילד צעיר.העצים והמים השאירו בו חותם .אני מצייר ...את העצים היפים "
הוא צייר את בני משפחתו המורחבת,את אביו בשעת חריש,את הסבתא שהעניקה לו כמתנה עגל,כרגע מכונן,"אני מצייר את אבא ואת אימא
ואת האחים והאחיות שלי",הוא צייר רגעים רגעי בלהות במסע
התלאות,הקשה,המעייף,הלאה של המשפחה בדרכם להגשמת חלומם ושאיפתם אל העיר ירושלים.ובציוריו כול נשמתו היתה שם כילד,כנער,כאב,כאדם .
שוהם סמית הסופרת פגשה  את האיש
אברהם אברה פרדו  והתרשמה מהאדם עד למאוד .
ועל סיפורי  ציוריו כתבה את הספר.
ליד הציורים מילים.מילים מספרות.מילים הנוגעות בתמונות,בתחושות,בדמויות, ברגעי הדאגה,השמחה,הסבל והגאוה.מילים העוטפות את עולם הילד שנשאר
חרוט,ער,בהיר.עולם שלם בזכרונות עולם שלם של געגועים וכמיהה.
מיהו האיש שציוריו יופיעו בקרוב במוזיאון ירושלים?מתי צייר את כול ציוריו ? 
ואיזה סוד האיש מסתיר ???
מזמינה לקרוא .
על כוח של יצירה שמפעפעת ומתפרצת,על געגועים עזים למה שהיה,על חלומות שמתגשמים,על אדם מכובד מקהילת אתיופיה,על ערכי ומידות של נתינה ,
ועל ציורים שאהבתי .
נפלא.
ותודה לשוהם סמיט על הבאת הסיפור בצורה כול כך מענינת,מסקרנת ומפתיעה .
 
"אני שואל :מה זה יפה ?
יפה זה למצוא את מה שהלה מחפש "
לצפיה ב-'אות חסרה '
אות חסרה
06/01/2017 | 10:04
1
4
בסוף המילה  במשפט האחרון ,
בהמלצה על הספר אברה,האות ב' מהלב ,משלימה .
 
לצפיה ב-'נשמע מאד מעניין.'
נשמע מאד מעניין.
06/01/2017 | 11:36
3
לצפיה ב-'לצערי אני גרועה בציור-שבת שלום'
לצערי אני גרועה בציור-שבת שלום
06/01/2017 | 11:39
5
לצפיה ב-'האם הספריה החדשה ואחוזת בית מוציאות ספרי ילדים ופעוטות ?'
האם הספריה החדשה ואחוזת בית מוציאות ספרי ילדים ופעוטות ?
05/01/2017 | 22:36
8
שלום
לא הצלחתי לאתר מידע ברשת או להבין מחנויות הספרים ומהקטלוגים - האם לשני המוציאים לאור הנ"ל יש ספרים לילדים ופעוטות - כלומר לגילאי שנה וחצי עד חמש שש ?  ( לא כמו פדינגטון הדוב , המוכר מאוד- אלא לגילאים קטנים יותר )
אשמח למידע או הפניות לרשימות או שמות ספרים
(מעוניין לשלוח כתב יד .. )
לצפיה ב-'זוכרות את הכתבה על הרב טאו והרב אבינר נגד ספריית פיג´מה'
זוכרות את הכתבה על הרב טאו והרב אבינר נגד ספריית פיג´מה
05/01/2017 | 20:46
1
14
תראו מה כותבת שהם סמיט בתגובה בפייסבוק

December 28, 2016 at 5:52pm ·
רבי עקיבא ילד מלוכלך?! בעיני מי?
תגובתי למתקפת הרבנים טאו ואבינר על ספרי ספריית "פיג'מה" ובהם גם ספרי "אות בבאר".
"לא! רבי עקיבא אינו ילד מלוכלך הלומד בתערובת עם בנות וללא המילה 'תורה'" - שוב ושוב אני קוראת את המשפט התוכחתי והכעור הזה, מבית מדרשם של הרבנים אבינר וטאו, ומתקשה לעכל את העובדה שהוא מתייחס לספרי "אות בבאר", שהינו עיבוד מצוייר לילדים של אגדת "תחילתו של רבי עקיבא", שמקורה במדרש אבות דרבי נתן - עיבוד שנכתב ביוזמתה הברוכה של ספריית "פיג'מה" ואוייר בידי המאיירת והאמנית ולי מינצי.
אשר לעובדות, כלומר לשלושת הפשעים שמדביקים לי הרבנים:
1. רבי עקיבא שבספרי איננו ילד מלוכלך. שם תואר זה - או כל שם תואר ממין זה - לא מופיעים בספרי המספר על ילד קטן שהיה רועה עזים, ובדומה למנהיגים אחרים מבני עמנו, צמח להיות רועה אדם - מנהיג, מורה וחכם. הוא זכה לכך, לאחר שהתעקש והחליט - בגיל ארבעים - ללמוד "צורת אות", כלומר, להשלים את ההשכלה הבסיסית שנמנעה ממנו בשל עונייה של משפחתו. האם עוני או עבודת כפיים הופכים את האדם למלוכלך?
נהפוכו! עיקר תרומתי בעיבוד זה הוא בהחלטה שלא לפתוח את הסיפור בנקודת החסר - האנאלפבתיות - אלה ברעיית הצאן כתחום חוזק, ואם תרצו - מלאכת קודש ( גם האיורים היפהפיים מדגישים זאת). למקרא מילותיהם של הרבנים עולה בליבי החשש כי הלכלוך - וקישורו לעוני - בעייני המתבונן.
2. רבי עקיבא שבספרי אינו לומד בתערובת עם בנות - אך לא מטעמים הלכתיים או מיזוגניים - אלא מפני שהעיבוד שכתבתי נאמן לתקופה שבה בנות לא זכו להשכלה. אשר לי, אני מקווה כי הורים ומחנכים שיקראו את הספר לילדיהם - בנים ובנות - יפנו את תשומת לבם לקשר בין מעמד והשכלה, וידונו עמם בזכותו של כל אדם החפץ בכך להשכלה.
3. המילה 'תורה' מופיעה גם מופיעה בספרי וכך גם המילה תנ"ך. בתנ"ך מוצא המלומד שאליו פונה עקיבא בשאלה את תשובתו - אבנים שחקו מים - וזו מביאה אותו להבנה כי אם הצליחו האבנים לחרוץ סימנים באבן הקשה, יצליח אף הוא שאינו אטום כאבן, ללמוד, ועם הזמן הידע ייחרת בו.
את כל הרעיונות המצויינים הללו דליתי מבאר חז"ל, והקפדתי כמיטב יכולתי להשתמש בלשונם ולכבד את רוח המקור. אין לי אלא לתהות האם הרבנים המרעילים את בארי שלי כלל טרחו לקרוא את ספרי? ואולי די בעובדה שאני אשה וחילונית כדי להוקיעו כ"אגמי רפש וצחנה"? אירוני הדבר כי ה"תועבה" שלהגנתה אני יוצאת כאן עוסקת בלימוד, בזיקה שבין לימוד לבין השתנות ובדמותו של חכם שקבע: "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה."
כלל זה, להתרשמותי, מייצג במידה רבה את "ספריית פיג'מה" החותרת דווקא אל המכנה המשותף והתרחקות מנקודות מחלוקת, ולכן המתקפה עליה מעוררת חלחלה.

מhttps://korebasfarim.com/2017/01/05/%D7%9C%D7%99%D...
לצפיה ב-'כן יעל '
כן יעל
05/01/2017 | 22:06
4
בהחלט זוכרת ,ויותר מזה הופיעה ביום רביעי כתבה בידיעות אחרונות ,בשם "בספרי ילדים יש מסר של שנאת חרדים" של אלעד זרט .אל  הסערה ,הצטרף גם הרב לישראל הרב דוד לאו,ובפיו היו דברים לא קלים,"כלפי הגופים העומדים אחר ההוצאה" .
הדברים בכתבה .
במסמך ,שחיבר אלעד צדיקוב יו"ר דגל התורה  סיעת גשר וחבר מועצת העיר הרצליה ,כנגד  ספרית פיג'מה , עולה כדוגמה גם טענה נגד הספר "מושה והגדי" של אפרים סידון  {חלק מהציטוט }    ......."לא כתוב מושה רבינו ,רק מושה כאילו הוא חבר שלך"
בכתבה 4/1/2017 הופיעה תגובת מיזם פיג'מה . כדאי לקרוא את הכתבה במלואה  
לצפיה ב-'שירת בת הים '
שירת בת הים
04/01/2017 | 23:07
15
ג'וליה דונלדסון כתבה.לידיה מונקס- איירה. איורים בולטים,צבעוניים,מלאי תנועה והבעה  .
בהוצאת כנרת זמורה ביתן דביר /2016
יצא לראשונה ב2012 .
התבוננו בתמונה בכריכה הקדמית,שם מופיעה באיור בת הים,בולטת בשערה הג'ינג'י הארוך והשופע,עינים מלאות בהנאה,ופיה פתוח לשירה "שירת בת הים".
ואכן בת הים חיה במעמקי הים,חופשיה לנפשה,אהובה,ומחובקת מצד כול יצורי הים במרחביו ומעמקיו .
ולא רק בגלל אופיה הנוח הנעים והשלו בת הים היתה כה אהובה,בת הים לשיר אהבה וצליליה הענוגים חדרו ללב היצורים בים וביבשה שהקשיבו לה בהנאה כה רבה.כזאת היא בת  הים .
ואירע שקרקס נודד עבר במקום,בעל הקרקס "סם הקוסם" אדם ערמומי ונצלן, שמע את שירת בת הים,וידע את אשר עליו לעשות.
בפגישתו  עם בת הים ששהתה באותה עת על חוף הים, הצליח לשכנע אותה,לעבור אתו לקרקס הנודד,ולשיר "לאדונים וגבירות ".
בת הים נכנעה למילים המחמיאות של בעל הקרקס,לתחושת העושר שתגיע,לפירסום הרחב שתקבל.הבטחות היו .. הבטחות "את תשחי בברכה של שיש ".
האם היו עוד סיבות שבגללם עזבה בת הים את עולמה השלו,השקט,הבטוח , המיטבי,ולא שעתה לקולות האזהרה של חבריה האוהבים ,אין לדעת,אפשר לשער השערות .
הקרקס החל בנדודיו,ובת הים משכה סקרנים רבים בשירתה הקסומה,
בתחילת הנדודים כך נדמה לי שהיתה מרוצה,חייה השתנו,לא עוד ים ומרחביו ,קרון נדודים וחברים רקדנית ולהטוטן וגם ליצן.  
בעל הקרקס התעשר,רווה נחת,והיה מסופק ,וככול שהתעשר ליבו היה גס אל בת הים העדינה ,וככול שריחפה בת צחוק גדולה יותר על פניו, עצובתה של בת הים גברה תנאיה הורעו .בת הים המשיכה בשירתה אך ליבה נעצב,כלואה היתה במיכל מים"צר צפוף וקודר "- אקווריום,מהבטחות לא נשאר הרבה, ומשאלתה לחזור הביתה נענתה בצחוק אכזר . .  
האם גורלה נחתם?,ודאי שלא,היו שנחלצו לעזרתה,לקח אמנם זמן "סתו ,חורף אביב,ללוא הפוגה" ופשוט זה לא היה,אבל אל עולמה חזרה.סוף טוב עם לקח קשה .
ואילו יכולנו לשוחח איתה,ודאי היתה מספרת על הרהורי החרטה שליוו אותה ועל מניעיה הסמויים שגרמו לה עזוב את מעמקי הים וחולות הזהב  ולצאת אל הנודע .
 
על חיי בת הים   
על שינויים והחלטות  על טעויות והפסדים   
על חשבון נפש וחרטה על חמדנות מול פשטות
על השפעת השירה ,בעלילה הכתובה חרוזים,שזורים בו רגעי מתח וניגודים רבים ומסר סמוי על טבעו של האדם.לטוב ורע
 
ועוד משתתפים :השחף האמיץ ,הלולינית ליאן שיעצה , הדריכה ועזרה ,וכאמור יצורי האוקינוס ויצורי החול .   
 
"היא שרה לדגי האוקינוס
 בלב הדממה הכחולה ,
וכולם מניפים סנפירים וזנב
לשירת בת הים הצלולה
 
מוסיפה את מנגינת הים המכושף כרקע
לצפיה ב-'ותחשבו על זה....מחקר: תרנגולות חכמות יותר ממה שחשבנו '
ותחשבו על זה....מחקר: תרנגולות חכמות יותר ממה שחשבנו
04/01/2017 | 16:20
5

ממצאים מפתיעים מגלים כי התרנגולת היא בעל חיים אינטליגנטי יותר מכפי שנהוג לחשוב. בין היתר, התגלה כי היא בעלת מודעות עצמית, יכולת ריסון ואיפוק, ואף יכולת להביע רגשות

מתברר כי תרנגולות הן יצורים מורכבים וחכמים יותר מהדימוי הרווח שדבק בהן: על פי מחקר חדש שנערך במסגרת פרויקט "Someone", ששם לו למטרה להעמיק את ההבנה שלנו באשר להתנהגות, לפסיכולוגיה ולאינטליגנציה של חיות משק - תרנגולות הן בעל חיים חכם ומפותח.

לורי מרינו, המדענית העומדת בראש צוות המחקר, טוענת כי "התפישה הרווחת לגבי תרנגולות היא שהן נטולות מאפיינים פסיכולוגיסטיים שאפשר למצוא בבעלי חיים אינטליגנטיים, וכי הן לפחות אינטליגנטיות בהשוואה לחיות אחרות. עצם הרעיון של מחקר שנוגע לפסיכולוגיה של התרנגולת - נראה מוזר בעיניהם של אנשים".


למרות זאת, המחקר הסוקר בהרחבה את הספרות העוסקת בתרנגולות, מגלה תמונת מצב מפתיעה ביחס לעופות הללו, וליכולות המנטליות והרגשיות שלהן. בין היתר, נמצא כי כבר בגיל 5 ימים, תרנגולות מסוגלות לעשות הבחנה בין כמויות רבות ומועטות. תרנגולות מסוגלות לעקוב אחר המסלול של כדור שנזרק לחלל - מסוגלות שיש לבעלי חיים יונקים. בנוסף, הן מבחינות בין תקופות זמן שונות ויכולות להסיק מה עומד לקרות.

פרט להתנהגויות אלה, תרנגולות מגלות סימנים של תודעה עצמית, ושל הבנת מקומן החברתי אל מול התרנגולות האחרות. הן גם הצליחו להדגים יכולת ריסון ואיפוק עצמי, כשהן מצליחות להמתין לטובת קבלת תגמול אוכל גדול יותר. בהיבט הרגשי - מחקרים הראו כי לתרנגולות שונות יש מאפיינים ייחודיים, וכי הן מסוגלות להביע קשת רגשית הכוללת פחד, חרדה ואפילו רמות בסיסות של אמפתיה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4902931,00...
לצפיה ב-'ים המפלצות-סיפור שחיבר איתי הנכד שלי'
ים המפלצות-סיפור שחיבר איתי הנכד שלי
04/01/2017 | 11:00
3
10
המכשפים וים המפלצות
היו היו פעם שני מכשפים שרצו לחצות את ים המפלצות בעזרת חרבות,
אך הים היה מאוד סוער ומלך המפלצות לא הרשה להם לעבור לצד השני,

אז הם החליטו להרוג את המלך ולקחת את האוצר שלו אבל הדרך  אל המלך  היתה מלאה מפלצות.
הם חיפשו דרכים  איך לעקוף את המפלצות אך אי אפשר היה כי הם היו בכל מקום ובכל זמן ,
חיפשו כישוף מתאים  שבעזרתו יוכלו לעקוף  אותם ולהגיע למלך מבלי להיתקל במפלצות.
מצאו כישוף שיאפשר להם לצלול מתחת למים בעזרת זימים מיוחדים  שצמחו להם בצואר.
כך הם הצליחו לעקוף את המפלצות להגיע למלך שלהם  ולקחת אותו בשבי.
הם הביאו אותו אליהם הביתה ושמו אותו בתוך אקווריום ענק.
ואז הזמינו את כל המכשפים והקוסמים של הממלכה לבוא לצפות
בו ולשמוע את סיפור הגבורה שלהם.
המכשפים דרשו ממלך המפלצות שיצווה על כל המפלצות והמפלצים
לפנות את ים המפלצות וללכת
לכוכב המים שהמכשפים יצרו בחלל .
ההעברה תתבצע בעזרת טיל מים שיעיף אותם ישר לשם.
וכך היה כי למלך המפלצות לא היתה ברירה אחרת
הוא הסכים בתנאי
שגם הוא יוכל להצטרף אליהם.
המכשפים הסכימו לתנאי ולאחר
שהעיפו את כל המפלצות מהים לכוכב המים
הם העיפו גם את המלך שלהם.
והים הפך לנחלת הכלל. ובזה נגמר הסיפור

לצפיה ב-'יופי שחרזדה, רעיון יפה לשתף את הנכד.'
יופי שחרזדה, רעיון יפה לשתף את הנכד.
04/01/2017 | 12:50
2
3
לצפיה ב-'תודה אניחנו עושים זאת לעיתים קרובות'
תודה אניחנו עושים זאת לעיתים קרובות
04/01/2017 | 16:13
1
2
נסי זה נהדר
לצפיה ב-'איזה ספור יפה מלא דמיון'
איזה ספור יפה מלא דמיון
09/01/2017 | 07:19
לצפיה ב-'סיפור על מילה שחסרה לה התחלה" מאת טל חן, איורים: אביאל בסיל.'
סיפור על מילה שחסרה לה התחלה" מאת טל חן, איורים: אביאל בסיל.
04/01/2017 | 00:21
1
22
עריכה: יעל גובר, הוצאת "כנרת", 2016
"סיפור על מילה שחסרה לה התחלה" מאת טל חן, איורים: אביאל בסיל
אבא וילדה מבלים רק שניהם יחד את אחר הצהריים. התרחיש הזה, המהווה כיום חלק אינטגרלי ומובן מאליו מחייהם של אבות רבים כשותפים שווים ופעילים בגידול ילדיהם, הוא עדיין חזון נפרץ בספרות הילדים, בה מככב רוב מוחץ של אמהות. במובן זה, "סיפור על מילה שחסרה לה התחלה" שכתב טל חן ואייר אביאל בסיל, הוא ספר מרענן, שכן לא רק שהאינטראקציה בו מתרחשת בין אבא לבת במרחב הביתי, אלא שהילדה היא זו שמובילה אותה, והאב מנסה לפעול על פי הנחיותיה: שחר היא פעוטה שעדיין איננה אומרת מלים של ממש, אלא הברות. וכך, כאשר אבא מציע לצייר לה מה שתרצה, היא מבקשת "דה". האב משתדל להבין למה היא מתכוונת ומצייר שורה של מלים המסתיימות ב"דה", בניסיון לקלוע לרצונה.

מתוך הסיטואציה הזו צומחת אינטראקציה משעשעת בין האב לבת, המתבוננת בהומור על ניצנים ראשונים של תקשורת ושיח בין השניים. עם זאת, האופן שבו מתארים חן ובסיל את האינטראקציה בין שחר לאביה מעלה לא פעם במהלך הקריאה את התהייה עבור מי נוצר הספר הזה – עבור פעוטות או אבות?
על פניו, מדובר בספר המתאר חוויה מעולמם של פעוטות בני שנה וחצי-שנתיים, הגיל שבו השפה נמצאת בראשית התפתחותה, והילד או הילדה מדברים עדיין בחלקי מלים והברות, כשעל המבוגרים לנחש פעמים רבות את כוונתם. הטקסט של חן כתוב בחריזה קולחת בעלת משקל מאוזן, המתנגנת היטב בקריאה בקול ויוצרת ריתמוס החשוב כל כך ליצירת ושמירת הקשב לסיפור בקרב פעוטות וילדים צעירים. הבעיה מתעוררת דווקא בשל תוכנו של הטקסט: הבחירה בציור כהתרחשות העיקרית בסיפור היא בעייתית, שכן מרבית הילדים בטווח הגיל האמור אוהבים אמנם להתבונן בתמונות, אך כמעט אינם מתעניינים בציור או עוסקים בו בעצמם, וכאשר הם כבר עוסקים בו, מדובר לרוב בהתנסות פיזית יותר מאשר מחשבתית ודמיונית. לעתים קרובות הסימנים שהילד משרבט נעשים לא מתוך כוונה לצייר משהו, אלא מתוך ניסיון ליצור סימנים ולחקור את הקשר בין תנועת ידו לבינם.

ההתמקדות בתחושותיו של האב במסגרת הסיטואציה, ברצונו העז לרצות את בתו ובמבוכה והתסכול שהכישלון החוזר ונשנה מעורר בו, מתאימה פחות לספר פעוטות, גיל שבו הילד נמצא עדיין בשלב טרום-חברתי ולכן זקוק לדמויות ילדים בהן הוא רואה את עצמו ועמן הוא יכול להזדהות; הזדהות שיתקשה למצוא בספר זה שכן הילדה שחר אינה מביעה בסיפור כל רגש, למעט צחוק לקראת סופו. היא חוזרת ומנידה בראשה לשלילה בכל פעם שהאב נכשל בניחושיו, וחוזרת ואומרת "דה! דה! דה!", אך מעבר לכך לא ברור אם היא מתוסכלת, אולי כועסת או עצובה בשל העובדה שאין מבינים אותה – רגשות שהבעתם יכולה הייתה לעורר אמפתיה בפעוט שחוויית אי ההבנה הזו היא חלק מעולמו.
גם האיורים של אביאל בסיל משקפים בעיקר את תחושותיו של האב בסיטואציה דרך הבעות פניו המשתנות מאיור אחד למשנהו, בעוד ששחר לא מאוירת עם הבעות פנים ברורות משלה ברוב האיורים, ויתרה מכך, בחלקם היא מופיעה כשגבה לקורא/מאזין, מה שמקשה עליו עוד יותר להבין מה היא מרגישה בסיטואציה ולחוש הזדהות עמה.

החלוקה שיוצר בסיל בארבעת הכפולות הראשונות בספר, באמצעותה הוא מבחין בין שחר ואבא המצוירים בשחור-לבן לבין מושא הציור המופיע במרכז העמוד השמאלי כשהוא צבוע בצבעים עזים, היא בחירה מקורית ומוצלחת, המסייעת לילדים הצעירים להבין את הטקסט הנקרא באזניהם. לעומת זאת, האיורים מאמצע הספר עד סופו מתאימים פחות לפעוטות, בשל ריבוי הפרטים הקטנים ברקע ומשחקי הפרופורציות המופיעים בחלקם. הללו עלולים להקשות עליהם לעקוב אחרי המתרחש בטקסט ולשמור על רצף האזנה לסיפור, פעולה שבגילם הרך הם מתקשים בה ממילא.

ניכר כי לא ברור באופן חד משמעי מי הוא קהל היעד של הסיפור, שכן התוצאה מורכבת מדי עבור פעוטות, אך העובדה שהוא נכתב על חוויה הלקוחה מעולמם עלולה להרחיק ממנו ילדים גדולים יותר (בת ארבע וחצי שהאזינה לסיפור קבעה שהוא "לקטנים"). עובדה זו, בשילוב עם הבחירה של השניים לתת בטקסט ובאיורים מקום נרחב מאוד לאב, לחווייתו ולתחושותיו, מעוררת את התחושה כי יותר מכול,  זהו ספר שנכתב עבור ההורה המקריא.

http://ha-pinkas.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%94%D7%93%D7...
לצפיה ב-'יעל '
יעל
04/01/2017 | 21:49
4
על הספרים שאת מעלה .חן חן .
ומוסיפה את ההמלצה ששלחתי בזמנו על הספר:"סיפור על מילה שחסרה לה התחלה" .. דרך אגב הילדים מאוד אהבו להקשיב לספר ועם המילה שחסרה לה התחלה הפלגנו על גבי ההזכרון ....
הצצה.
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/848/18132178...תרבות_ואמנות/ספרות_לילדים_ולנוער .
ועוד רציתי לספר שבעקבות הספר "הצדף" שהעלית יעל,חיפשתי את מה שהייתי בטוחה שכתבתי.חיפשתי חיפשתי ומה הסתבר ,שכלל לא כתבתי .
הצדף הוא ספר מקסים ,שאפשר לקחת אותו לכיוונים רבים.ולכן לאחר עיון מעמיק ,וחשיבה ,בחרתי בו  לסדנה שהעברתי לצוות הפדגוגי העובד במקום שבו אני מעבירה  את שעורי הנאת הקריאה .
התרגשות היתה גדולה ,וכך הרשמים,השאלתי את הספר לאחת המשתתפות שהתרגשה מאוד וביקשה לקרוא ,וברגע שהספר יחזור אלי אכתוב את ההמלצתי המאוחרת .
 ושוב תודה לך יעל בזכותך יגיע תיקון .
לצפיה ב-'"הצדף" מאת מיה לוי-ירון, איורים: אבי עופר. עריכה: נרי אלומה,'
"הצדף" מאת מיה לוי-ירון, איורים: אבי עופר. עריכה: נרי אלומה,
04/01/2017 | 00:17
121
 הוצאת "ספרית פועלים", 2016
ספרות ילדים היא תחום שגבולותיו מטושטשים לעתים, שכן רבים המקרים בהם ספר שנועד לילדים שובה את לבם של קוראים בוגרים ומצליח לדבר אל מגוון רחב של גילאים. והרי זהו סוד קסמו של ספר טוב. ובכל זאת, ספרים שנועדו לילדים הם ז'אנר שריר וקיים, שאחד מיסודותיו הוא העיסוק בחוויות ותחושות המאפיינות את ימי הילדות, מנקודת מבט ילדית או מקבילה לה (של בעל חיים, צעצוע, דמות מבוגר מוכרת וקרובה, וכדומה). ספרה של מיה לוי-ירון "הצדף", מוגדר לפי הכתוב על כריכתו כ"סיפור לקטנים ולגדולים", אך במובנים רבים ניכר כי בעת כתיבתו עמדו לנגד עיניה "הגדולים" להם הוא נועד, יותר מאשר "הקטנים".

זהו סיפורו של צדף החי לו בנחת על שפת הים ומנהל סדר יום קבוע ונעים בין חול ומים, שמש ויצורי ים. ערב קיץ אחד מתהפך עליו עולמו, כאשר מגיע לחוף צועד נמרץ וחסר סבלנות המבחין בצדף במקרה, ממהר להכניסו לכיסו, ובאותה מהירות – גם שוכח אותו שם. מכאן עובר הצדף רצף של חוויות בסביבה חדשה ובלתי מוכרת, עד לשובו אל הים.
קריאה בכריכתו האחורית של הספר מגלה כי הוא מתיימר לעסוק ב"אדם והטבע והאפשרות להשתנות". מכיוון שהשינוי והגילוי הם מיסודות המצב הנפשי של הילדות, העיסוק בתלאות שעובר הצדף יכול היה לדבר ללבם של ילדים, אלא שעיצוב התיאורים של גלגוליו נעשה בצורה שאינה רגישה דיה לאופן שבו ילדים חווים שינוי: הצדף נלקח מביתו באופן שרירותי ועובר גלגולים שונים לגמרי לבדו – מחשבה מחרידה עבור ילד צעיר שלא זוכה בספר לעיבוד או התייחסות ההולמת את עולמם הרגשי של הקוראים הצעירים.

אלמנט מפחיד נוסף בסיפור היא השתנותו הפיזית של הצדף בן לילה, כאשר הוא מאבד את פסי הזהב שלו. זהו שינוי מזעזע במיוחד עבור ילדים צעירים המזהים את החיצוניות עם ה"אני" באופן שאינו ניתן להפרדה. הצדף מתקשה לקבל את השינוי ובוכה בכי מר, ששוב – אינו זוכה לעיבוד או לנחמה, שכן כבר בעמוד הבא האובדן והשינוי האכזרי נשכח ולא מקבל התייחסות. רק בסוף הסיפור מציירת השמש על גבו פסי זהב, התייחסות שהיא בבחינת מעט ומאוחר מדי.
הדמות המרכזית השנייה בסיפור, דמותו של האיש, רחוקה אף יותר מעולמם של הילדים בהתנהלותה ובתחומים שמעסיקים אותה. אם ברוב ספרי הילדים שלהם גיבור מבוגר הוא מתאפיין בייחוד או תכונה מובחנת המקרבים אותו לעולמם של הילדים, הרי שבמקרה של "הצדף" אין קרבה כזאת. להפך, הדבר היחידי שאנו יודעים עליו היא העובדה שהוא עסוק וממהר כל הזמן, וגם לא כל כך מרוצה באופן תמידי, מצב רגשי המאפיין לפחות מחצית מהמבוגרים שילד פוגש מדי יום.

גם הרהוריו של האיש מתאפיינים בקצב קדחתני ומתמקדים בעניינים שמעסיקים בעיקר מבוגרים, ואינם מאפיינים את עולם הילדים. הדבר מתבטא בעיקר באיוריו של אבי עופר, בהם נראה האיש הממהר כמי שנמצא בתנועה בלתי פוסקת, תמיד בעיצומה של פעולה כל שהיא, עד כדי כך שבאחד האיורים בגדיו מצוירים כשהם ממשיכים לנוע אפילו כשהוא אינו בתוכם. זוהי אינה תזזיתיות ילדית, אלא תנועה ממוקדת מטרה – האיש עסוק ללא הרף בעבודתו, במילוי מטלות הבית, במשקלו ובמראהו החיצוני, ואפילו בחלומותיו שולט זרם בלתי פוסק של מחשבות על כרטיסי אשראי, תרופות, אימוג'ים אינטרנטיים, חותמות רשמיות, ניירת… בקיצור, המוני דברים שאין להם קשר כלל ועיקר לעולמו של הילד.
כאמור, הכוונה לומר דבר מה על שינוי ויציאה מהשגרה איננה מתממשת בסיפור מהזווית הילדית. גם בסופו של הסיפור, כאשר הצדף חוזר לים, לא ברור מה למד, אם בכלל, מהחוויות שעברו עליו ואם השתנה או התפתח; כך שבמידה רבה החוויה שלו, כנציג הילדי בסיפור, נותרת שולית וחסרת משמעות של ממש.

מי שכן עובר שינוי, או לפחות עצירה וחשיבה כלשהן בסופו של הסיפור, הוא האיש, אך שוב – החוויה שלו אינה נוגעת לזו של הצדף/הילד ונעשית במנותק ממנו, הן משום שמבחינה עלילתית הצדף כבר חזר לים, והן מפני ששוב נעשה שימוש מעולם המבוגרים בלבד – האיש תוהה על הזמן החולף ועל מושג הזמן בכלל; עיסוק מופשט לחלוטין עבור ילדים צעירים ולכן חסר משמעות עבורם.
"הצדף" מנסה לעסוק בקצב החיים המוגבר של עולמנו, ובחוסר תשומת הלב לסביבה שהוא גובה מכולנו, אך למעשה כושל באותו חוסר תשומת לב עצמו, כשהוא כופה על ספר שנועד גם לילדים חוויות ורגשות מעולם המבוגרים, ובכך יוצר זרות בין הסיפור לקוראיו הצעירים.
"הצדף" מאת מיה לוי-ירון, איורים: אבי עופר. עריכה: נרי אלומה, הוצאת "ספרית פועלים", 2016

http://ha-pinkas.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%94%D7%93%D7...
לצפיה ב-'מדריך הסהרורים לריקוד /2016 '
מדריך הסהרורים לריקוד /2016
02/01/2017 | 20:14
11
את הספר כתבה מירה ג'ייקוב .
הספר למבוגרים ואולי גם בוגרים מבין המתבגרים ימצאו בו  
ענין .
מאנגלית:גיל שומר.בהוצאת כנרת זמורה ביתן/2016
בספר מסופר על משפחה של מהגרים מהודו,שהתישבה בארה"ב,ובחרה לחיות את חייהם בפרבי ניו מקסיקו.
 הזמן החל משנות השביעים עד עידן האינטרנט ..
האב תומס איפן עובד כרופא בבית חולים,רופא מוערך ומנתח בתחום.אשתו קמאלה עקרת בית ולהם שני ילדים:אקהיל ואמינה שצמחו  וגדלו בסביבה מוגנת,וכעת הם בוגרים ולומדים באוניברסיטה .
הרומן מתחיל בביקור בהודו אצל משפחת האב,שם חיה האם הזקנה אמאצ'י,אחיו סוניל אשתו דוויה וילדם.
הביקור שהחל בהתרגשות,הסתים באקורד צורם במיוחד והם עזבו לפני הזמן המתוכנן.המפגש  המשפחתי העלה משאלות לב כמוסות,רצונות שלא מומשו,כעסים ישנים וחדשים,האשמות,מתחים רבים שצפו ועלו במיוחד מצד אם המבוגרת ושאיפותיה שנשארו עקרים וקרים.
עם החזרה הביתה כאשר מלווים אותם אותות הכאב,חשבון הנפש,החלה בהדרגה התפוררות המשפחה.תחילה ההתמודדות עם קשיים בחייו של הבן אקהיל,ולאחר מכן אובדנו הפתאומי.
גם אצל האב,מתפרצת מחלה ובהדרגה פוגעת בתיפקודו,עם השלבים השונים והמשונים של המחלה שחודרת לאט להכרה ,היה על אשתו קמאלה להתמודד בעוד,שעוד לא מזמן עדין חשדה בבגידתו.מצב לא פשוט שכזה,השפיעו על החיונות בעיסוקיה ובחייה .
גיבורת הסיפור היא אמינה הבת,בעלת דמיון רחב,אישיות מופנמת ושקטה,הבוחנת בעינים נבונות את האירועים והמקרה.בעוד היא נאבקת עם בעיותיה שלה הרחק מהבית, עליה לקום ולעזוב את עבודתה כצלמת חתונות ולשוב הביתה.כעץ השולח את ענפיו לכול הצדדים כך אמינה,עליה היה לדאוג לבריאות הנפשית והרגשית  של האב,וטיפול נאות בזמן שהאב הולך ושוקע הולך ומשתנה הן כאדם והן בעבודתו כרופא. על אמינה היה לשכנע את האם בצורך הטיפול,לעודדה ולשמור על קשר מיטיבי בין בני המשפחה המודאגים והלחוצים .
. והיו תקופות שאמינה גילתה תושיה,התמדה,וכוח רב שבגרעינו רחשה  הנחישות.ואילו ברגעים אחרים כוחות נפשה הדלדלו ,והתנהגות הרדופה של  האב תפסה את מקומה ,אמינה שהיתה מודעת לכך ידעה לנערם בזמן ולצאת מהכאוס.
*
בכול אפלה וקדרות מופיעה  אור ותקווה .
ספר סוחף למרות שהוא לא קל ,ובין השיטין נהנתי מסיפורי הצילום ,ודרך עבודתה של אמינה,כבחורה הקולטת את הרגע ומוכשרת כצלמת עד להערכה הרבה שקיבלה בתערוכת צילומיה
על ריקוד הסהרורים והעומד מאחוריו ,על דמויות יחודיות והקשרים בינהם ,על התמודדות של כאב ואובדן והחיים הממשיכים .
ממליצה "מדריך הסהרורים לריקוד. "
ומשפט יפה "בורות היא הסיבה לפחד "עמוד 126
לצפיה ב-'"אחחח איזה אח" מֵאֵת קרן פטל גונן'
"אחחח איזה אח" מֵאֵת קרן פטל גונן
02/01/2017 | 13:32
340

אִיּוּרִים: אלינה גורבן
הוצאת מטר
קוֹרְאִים לִי אֹרֶן, וְלִפְנֵי כַּמָּה שָׁנִים, בְּלִי שֶׁשָּׁאֲלוּ אוֹתִי אִם אֲנִי רוֹצֶה, הָפַכְתִּי לְאָח בְּכוֹר.
אֲנִי רוֹצֶה לְסַפֵּר לָכֶם אֵיךְ אֲנִי מַרְגִּישׁ וּמָה אֲנִי חוֹשֵׁב, עַל לִגְדֹּל עִם אָח מֵצִיק שֶׁאֲנִי כָּלכָּךְ אוֹהֵב.
אַחחח אֵיזֶה אָח הַנִּכְתָּב מִנְּקֻדַּת מַבָּטוֹ שֶׁל יֶלֶד, מְתָאֵר בְּכֵנוּת שׁוֹבַת לֵב וּמְשַׁעֲשַׁעַת אֶת הַקֶּשֶׁר הַמֻּרְכָּב בֵּין אַחִים. הַסֵּפֶר מְלַמֵּד שֶׁגַּם לְמַצָּבִים מְצִיקִים בֵּין אַחִים, נִתָּן לְהִתְיַחֵס בִּקְרִיצָה, בְּהוּמוֹר וּבַהֲמוֹן אַהֲבָה. הַסֵּפֶר כָּתוּב בַּחֲרִיזָה מְשֻׁבַּחַת וְקוֹלַחַת עִם אִיּוּרִים מְלֵאֵי הוּמוֹר הַמַּמְחִישִׁים, בְּעֶזְרַת טֶכְנִיקוֹת מְשֻׁלָּבוֹת, אֶת הַמֵּצִיק וְהַמַּצְחִיק שֶׁבְּקוֹלוֹ וּבְמַחְשְׁבוֹתָיו שֶׁל אֹרֶן.
מַתְאִים לְהַקְרָאָה, לִקְרִיאָה עַצְמִית וְלִקְרִיאָה מְשֻׁתֶּפֶת עִם הַיְּלָדִים. אחחח איזה אח הוּא סֵפֶר בְּכוֹרָה לְקֶרֶן פֶּטֶל גּוֹנֵן, הָרִאשׁוֹן בְּסִדְרַת מֵצִיק וּמַצְחִיק.
פֶּטֶל הִיא אָחוֹת בְּכוֹרָה, אֵם לִשְׁלוֹשָׁה וּבַעֲלַת תֹּאַר בְּמַדְּעֵי הַהִתְנַהֲגוּת.
אלינה גורבן גָּדְלָה בְּפֶתַח תִּקְוָה, וּמִתְגּוֹרֶרֶת בִּנְיוּ יוֹרְק. מְאַיֶּרֶת וּמְעַצֶּבֶת, בּוֹגֶרֶת שֶׁנְקָר. זֶהוּ סִפְרָהּ הַתְּשִׁיעִי.

https://korebasfarim.com/2017/01/01/%D7%A1%D7%A4%D...
לצפיה ב-'הטרנד של 2017 נושא -ספרים '
הטרנד של 2017 נושא -ספרים
02/01/2017 | 13:19
8
מתוך ידיעות אחרונות 1/1//2017 . מה יהיה הטרנד של השנה בספרות למבוגרים, התעניינתי קראת וצטטתי מפה ומשם.
ציטטתי מספר משפטים מתוך הכתבה שהופיעה במדור "שעות נוספות" .
הספר יהיה עב כרס,בין 5000 ל600 עמודים, שיסחוף לחוויה טוטאלית של הדמיון והמחשבה.זה יהיה שובו של רומן הרפתקאות גדול מהמאה ה18 או ה19 .
תהיה זאת ספרות מאתגרת,עיקשת כמעט בלתי אפשרית לביצוע. 
מדברי הכתבים : רק ספרות אמיתית בשפה גבוה, בעלילות היראויות מטורפות ימשיכו את הקוראים .
זאת תהיה שנה של חזרה לקריאה הקלאסית .נחכה ונראה
לצפיה ב-'"הַמַּאֲפִיָּה שֶׁל הַצִּפּוֹרִים" / תַּמִּי בראון אֶלְקלס'
"הַמַּאֲפִיָּה שֶׁל הַצִּפּוֹרִים" / תַּמִּי בראון אֶלְקלס
02/01/2017 | 13:11
1
6

אִיּוּרִים: שִׁירָה קֹרַח
הוצאת מטר
הַמַּאֲפִיָּה שֶׁל אַבָּא שֶׁל יוֹאָב הִיא הַלֵּב שֶׁל הַשְּׁכוּנָה. קוֹנוֹת שָׁם עוּגִיּוֹת לַנְּכָדִים – אַחַת מֵהֶן אֲפִלּוּ מַגִּיעָה לְשָׁם בְּאֹפֶן קָבוּעַ עַל וֶסְפָּה וְרֻדָּה! אֲנָשִׁים בּוֹדְדִים בָּאִים לִשְׁתּוֹת קָפֶה עִם עוּגָה וּמַרְגִישִׁים פָּחוֹת בּוֹדְדִים כְּשֶׁמָּתוֹק לָהֶם בַּפֶּה וּכְשֶׁיֵּשׁ עוֹד אֲנָשִׁים סְבִיבָם. יוֹאָב מֵבִיא לַמַּאֲפִיָּה אֶת הַחֲבֵרִים שֶׁלּוֹ מֵהַגַּן. הוּא עוֹזֵר לְאַבָּא שֶׁאוֹפֶה וּלְאִמָּא שֶׁמְּכִינָה רִבּוֹת. אֲבָל יוֹם אֶחָד יוֹאָב שָׂם לֵב שֶׁאַבָּא עָצוּב וְשֶׁאִמָּא מֻדְאֶגֶת. לַמַּאֲפִיָּה מַגִּיעִים פָּחוֹת וּפָחוֹת אֲנָשִׁים – כַּנִּרְאֶה כְּבָר אֵין לָהֶם תַּקְצִיב לְעוּגוֹת. אֲבָל רֶגַע, מָה קוֹרֶה כָּאן? בְּעִקְבוֹת רַעְיוֹן גְּאוֹנִי שֶׁל יוֹאָב מַתְחִילִים לְהַגִּיעַ אֶל הַמַּאֲפִיָּה לָקוֹחוֹת חֲדָשִׁים – וּמְאוֹד מְאוֹד מְעַנְיְנִים… אֶפְשָׁר אֲפִלּוּ לוֹמַר שֶׁהֵם – מְעוֹפְפִים! סִפּוּר מַקְסִים עַל כָּךְ שֶׁתָּמִיד יֵשׁ תִּקְוָה, הַמּוֹכִיחַ שֶׁלִּפְעָמִים מַסְפִּיק לְהָרִים אֶת הָעֵינַיִם וּלְהַבִּיט גָּבוֹהַּ, אֶל הָעֲנָנִים.
תַּמִּי בְּרָאוּן אֶלְקֶלֶס הִיא אִמָּא לִשְׁנֵי יְלָדִים, יוֹצֶרֶת בַּהֲוָיָתָהּ דֶּרֶךְ כְּתִיבָה שֶׁל סִפְרֵי יְלָדִים, תַּסְרִיטִים, מַחֲזוֹת וְקוֹמִיקְס וְיוֹצֶרֶת גַּם דֶּרֶךְ הַגּוּף – כְּמוֹרָה לְיוֹגָה. סְפָרֶיהָ לִילָדִים בַּשָּׂפָה הָאַנְגְּלִית נִמְכָּרִים בְּאָמָזוֹן, הַמַּחֲזֶה "אָבָק" פְּרִי עֵטָהּ הֻצַּג בְּתֵאַטְרוֹן גִּבְעָתַיִם. תַּמִּי מַאֲמִינָה גְּדוֹלָה בְּאַהֲבָה, אוֹפְּטִימִית נִצְחִית וְיַלְדָּה בְּנִשְׁמָתָהּ.
שִׁירָה קֹרַח הִיא מְאַיֶּרֶת וְאָנִימָטוֹרִית בּוֹגֶרֶת בְּצַלְאֵל, זֶהוּ סִפְרָהּ הַמְּאֻיָּר הַחֲמִישִׁי. הִיא אִמָּא לִשְׁנֵי יְלָדִים (אוּלַי כְּבָר שְׁלוֹשָׁה), קַנְיָנִית עוּגוֹת שְׁמָרִים כְּפִיָּתִית וְאַלֶּרְגִּית לְנוֹצוֹת.

https://korebasfarim.com/2017/01/01/%D7%A1%D7%A4%D...


לצפיה ב-'ומאפיה ותיקה '
ומאפיה ותיקה
03/01/2017 | 16:06
1
"המאפיה של הקוקיה " מאפיה ותיקה, טמאפיה טעימים במיוחד ,שיכת ללבנה מושון . היא נפתחה בשנת 1996.
לצפיה ב-'אריק סמית '
אריק סמית
02/01/2017 | 13:02
3
מעצב התפאורות, הצייר והבובנאי אריק סמית, מייסד "תיאטרון בובות העץ של אריק",
הלך לעולמו
לזכרו .
האיכות ירודה אבל להזכר באותן בבובות גם ללוא צבע כדאי .
אריק סמית הבובנאי .
לצפיה ב-'יוחנן זראי '
יוחנן זראי
02/01/2017 | 11:33
2
לזכרו של מלחין :
בלדה על שלושה חתולים :
כתב :אברהם חלפי .
הלחין :יוחנן זראי
 
לצפיה ב-'אווטאר /2016 '
אווטאר /2016
02/01/2017 | 09:46
5
"ממלכת האדמה חיכתה יותר ממאה שנה כדי להפטר מבני האפר האלה ניתן לך שלושה ימים אווטאר אנג "ציטוט עמוד 68
"כשף האוויר האחרון "
ההבטחה -ספר ראשון.כתב ג'ין לואן יאנג יוצר הקומיקס המוערך וחתן פרס אייזנר
והאמניות צ'יפויו ססקי ונאוקו קאוונו.
בהוצאת כנרת זמורה ביתן /2016
בפעם הראשונה זכיתי להכיר את אווטאר,והתרשמתי.בנוסף דמות שיכולתי לחלוק בשיחה,ושמחתי על כך ולפתוח בנושא משותף המענין גם את נכדי בן השבע וממנו ללמוד עוד .
אווטאר הוא שם שניתן לשליט,שליט על ארבע אומות.בתקופת שלטונו של האווטאר הראשון שבו מתחיל הסיפור,חיו האומות ואל תתפלאו דווקא בהרמוניה.ושמות האומות:אומת האש,המים,האוויר והאדמה.הרי אלו הם ארבעת היסודות החזקים המרכיבים את העולם.
וקרה שאומת האש החלה לתקוף,היחיד שיכול היה לעצור את התוקפנות היה האווטאר ששלט,אך מה שקרה ברגע קריטי שכזה האווטאר נעלם,והמלחמה נמשכה כמאה שנה .
המספר ואחיו סוקה,חיפשו ומצאו נער ושמו אנג כשף אוויר.האמינו בו ומינו אותו לאווטאר מציל העולם.
הדבר ראשון שאנג פעל ועשה,הוא הביס את שליט האש האכזרי והאלים ,אוזאיי וסיים את מלחמת מאה השנים .
 אנג האווטאר  בעיני דמות מעניינת וחיובית הפועלת לפי מצפונו וערכיו, בדרכי שלום,במעורבות ובאחריות רבה,התלהמות,ומריבות רחוקים ממנו "כן אני האווטאר תפקידי לדאוג שדברים יתנהלו על מי מנוחות !עמוד 9 .
ומנוחה לא היתה,אחת הבעיות ואחת הדילמות הקשות היתה, המחשבה על הצורך בפינוי משפחות מאומת האש שהיגרו לפני יותר ממאה שנה והתישבו בממלכת האדמה בכפר קטן "כשיו דאו היתה רק כפר קטנטן בקצה העמק"
לצורך כך היו השליטים זקוקים לברית ,ולהקים תנועה חדשה "התנועה להתחדשות ההרמוניה",
ותנועה שכזו אכן קמה אך הכעיסה מאוד את אנשי מושבות האש,והלהיטה את הרוחות נגד בגידתו כביכול של צוקו שליט האש,ומה שיותר מסובך וכאוב צוקו עצמו,לאחר מפגשים עם בני ההתישבות,הרגיש קרוע בין נאמנותו לאווטאר ולרעיון החזרה להרמוניה,לבין בני מולדתו שראו במקום בממלכת האדמה את ביתם.
לפני מאה שנים התישבו התרחבו,והפכו את המקום לעיר עיר עשירה,להנאת גם בני ממלכת האדמה."זאת תהייה פגיעה בכבודם לקחת מהם חיים שהם בנו במשך דורות !לא אתן לך לעשות את זה "ציטוט
שליט האש  בדבריו לאווטאר למרות הבטחתו להיות בן ברית לו,והבטחתו "שיו דאו לא תהייה עוד חלק ממלכת האדמה"ציטוט .בהחלט מסובך,
ובזה לא תם הענין לפני השינוי בתחושותיו והתנהגותו של שליט האש בבעית הפינוי, ביקש שליט האש,בקשה אישית ולא קלה מאווטאר אנג.
האווטאר אנג נכנס לקושי רגשי ואישי בסערת הפינוי ,ובשינוי החלטתו של שליט האש והוא ביקש עצה
ואלו דבריו של האווטאר רוקו "זכור את התובנה שהצעתי לך אנג ...עליך להיות החלטי . הבטחה היא הבטחה "
ועוד משתתפים    
אפה חברתו האהובה של אווטאר הנער אנג ,קורי הנערה ממושבות האש ,אווטאר רוקו בעל הנסיון הרב ואחרים . 
מתח,ענין,התלבטיות,דילמות,קושי,כאב ,בקומיקס סוער וסוחף.ממליצה לקרוא , ממליצה להכיר.
 
 
לצפיה ב-'הנסיך הקטן'
הנסיך הקטן
02/01/2017 | 09:40
1
4
הנסיך הקטן ,בהשראת הספר הקסום שנעלם לי

כמה חיפשתי ובלעה אותו האדמה ועוד היה עם הקדשה.


הנסיך הקטן ושושנית אהובתו

נסיך, יפה תואר
מרחף מכוכב לכוכב רכוב על ענן לבן
לא נס ליחו בעיני הנסיכה שושנית שחיננית  היא כשושנה,
היא גרה על כוכב שכן, מרחק רחיפה,
מתח חבל משי לחבר בין הכוכבים
כאשר זה לזו מתגעגעים
הולכים הם על חבל דק ונפגשים
אז מה יש בנסיך שהוא מיוחד-
יש בו קסם, אומרים שיודע הוא לחולל נס
והשמועה הגיעה עד סין הרחוקה
יושב הוא על כס מלכות זרוע כוכבים נוצצים
והכבשה דולי לידו נחה
כל בוקר שותה נס קפה הפוך.
וכאשר מסיים  יוצא הוא לפגוש אהובתו שושנית.
הם אף פעם לא מרגישים בודדים כי יש להם זה את זו
מביטים הם אחד לשני בעיניים מקשיבים ללבבות
חשים את הנשמות
מתרגשים ומרגישים אהובים ונאהבים
ועם שחר עת השמש זורחת

וכל אחד חוזר לכוכב שלו ועד הערב ישנים.
לצפיה ב-''
02/01/2017 | 10:15
לצפיה ב-'ספרים למסירה ללא תשלום'
ספרים למסירה ללא תשלום
01/01/2017 | 18:20
19
3 ספרים אגדות גרים,
5 ספרים ,אנדרסן, מדובר באוספים של פעם
בכל ספר סיפורים רבים,
סיפורי קסם, עיבוד של יזראעלי.
קנה וקינמון, אמנון שמוש
סיפורי סתו ,צבעי שלכת, אמנון שמוש
הנזיר שמכר את הפיררי שלו
קלסטר מלא בסיפורים  מצולמים על בעלי כנף
לא שולחת בדאר
לצפיה ב-'שנת 2017 '
שנת 2017
02/01/2017 | 08:15
9
 
חנוכה מאחורינו,עם הלביבות הסופגניות הנרות האורחים ,
והנכדים העליזים,ששבו כול אחד למסגרתו ולפינתו .
גם השנה האזרחית החדשה שהחלה כבר בת יומים,
הזדמנות לברך :בשגרה בשקט ובשלום.
את ריני שעלתה לפורום אותך ראיתי ,גם שמחתי שולחת לך  
ולפנינו שני ספרים חדשים שסיימתי "אווטאר", ולמבוגרים "מדריך הסהרורים לריקוד " ועליהם אספר .
בוקר טוב, בוקר אור ,בוקר נעים וטוב .
שיר שולחת של אריאלה סביר . השני מתוך הרשימה בשם :בוקר טוב עולם .
מקווה שתוכלו לשמוע :http://www.arielasavir.co.il/2013-03-06-12-06-52/i...

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

הכח לשמוח- בוקר קסום של מיקסום
הכח לשמוח

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ