לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום קטנועים
 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום קטנועים

 קַטְנוֹעַ: "אופנוע קל וקטן בעל מנוע ושני גלגלים קטנים, המיועד לרוכב אחד או לשניים" (הגדרה מילונית). קטנוע: "יעיל בעיר, כלי שיכול לתת המון פאן או להוות פתרון תחבורתי מעולה. הקטנוע משמש לשליחויות, לנסיעות במגרש, לטיולי שבילים, לטיולי כביש. הקטנוען, אפעס, נע בין נערי התיכון ועד לזקני צפת, בין ה"מרביץ" לבין ה"מתנייע", בין ה"מבין/מכונאי בפוטנציה" ל"רוכב", בין ה... ל... קהילת הקטנועים בתפוז מזמינה אתכם להצטרף, להיות יעיל, מהיר וזהיר, לגלות את עולם הקטנועים, ליצור קשרים ובעיקר... להנות. 

ביטול חניית דו"ג באוניברסיטת חיפה
19/11/2014 | 12:04
5
96

עד השבוע, תמיד נתתי את אוניברסיטת חיפה כדוגמה למקום ידידותי לדו"ג - מאשרים כניסה גם בלי אישור מיוחד (בשונה ממכוניות), חניה מסודרת, מקורה, עם מוט מעוגן לבטון לקשירה, שלט ברור ושיפוע לעליה אליה, ואפילו מקטע דרך שמוגדר כ"אין כניסה פרט לאוטובוסים, נכים ואופנועים". 

השבוע, במפתיע, בוטלה החניה ב"שדרת החנויות", המוט והשלט נעלמו והקטנועים (בלבד...  ) נשלחו לחניה מרוחקת. 

בירור עם האחראי העלה שמדובר על שינוי קבוע, אבל ששוקלים להחזיר את החניה ברחבה שליד הכניסה לבנק הפועלים.

אם יש כאן רוכבים שמשתמשים לעיתים בחניה הזו, אני ממליצה לפנות לאחראי החניה בבטחון, ולהביע את הצורך. אולי אפילו יש צורך להתאגד... 
 
 
19/11/2014 | 15:02
11
אגב - נכון לרגע זה
19/11/2014 | 15:20
3
86
חונים שם דו"גים.
לא נראה לי שיש נגדם סנקציות. אבל - אולי עוד לא התחילו (בפתקים שמפוזרים כתוב "בימים הקרובים תבוטל..."), ואולי זה סתם בין פקחים...
לאור העובדה שמכוניות שחונות בלי אישור וכו' הם מסנדלים, אני לא לוקחת סיכון ומצאתי לי חניה אחרת (אבל זה פתרון אישי, ולא כל כך מוצלח).
מה הסיבה
19/11/2014 | 16:15
2
60
שמלכתחילה הזיזו משם את החנייה?
לא יודעת
19/11/2014 | 16:28
1
57
לאור העובדה שלאחרונה האיזור עבר שיפוץ, והוסיפו גם אדניות גדולות  (שמפריעות לתנועה... גם של הולכי הרגל וגם של הקטנועים, (ובינתיים הן ריקות כך שגם לא מוסיפות יופי), יש לי הרגשה שפשוט מישהו החליט שזה לא מספיק אסתטי.
 
שווה לברר נראה לי
19/11/2014 | 16:34
65
לנסות לערער את זה.
תאונת דו"ג הערב באיזור הבורסה
18/11/2014 | 18:27
110
הערב בסביבות השעה 17:30-17:40 באיזור הבורסה ברמ"ג (על ז'בוטינסקי לכיוון פ"ת) אירעה תאונה בין שני קטנועים שנסעו לפניי בנתיב השמאלי- כך לפחות נראה מהזוית שלי. האם מישהו היה שם וראה מה קרה? 
להתרשמותי אחד הרוכבים פשוט התקרב מדי לאחר (הוא כבר התקרב מדי אליי פעמיים לפני כן, באותה הנסיעה). אבל באותו זמן ראיתי חתיכת מתכת/פלסטיק שהתעופפה לכיווני והייתי עסוקה בהתחמקות ממנה, אז לא שמתי לב לפרטים. עד שהצלחתי לעבור ימינה ולעצור בצד כבר הייתי רחוקה מדי בשביל לראות אם הכל בסדר...
מבצע משטרתי מוגבר בצפון או צירוף מקרים?
18/11/2014 | 09:53
2
113
הבוקר, בדרכי לעבודה על הקטנוע, עצרו אותי שלוש פעמים לבדיקת רשיונות. באחד מהמקרים השוטר עצר עוד קטנוע מאחורַי. שליח מסכן שהתקשה קצת למצוא את המסמכים שלו...
 
לא נתקלתי, אבל תודה על ההתראה
18/11/2014 | 10:04
50
והבוקר דלקה אחריי ניידת כשרכבתי בשוליים הימניים....
19/11/2014 | 13:05
97
כבכל בוקר, רכבתי לי בשקט ובשלווה בשוליים הימניים של הכביש, חולף בזהירות על פני פקק גדול וידוע יום יום. לא משהו חדש.
פתאום סירנה מאחורי. מבט במראה מגלה ניידת משטרה נוסעת אחריי בשוליים.
הלב צנח לתחתונים וכבר התחלתי לחשוב למה לעזאזל לא הדפסתי את המסמך ש-MP3 העלתה כאן רק לפני כשבועיים שמראה שרכיבה בשוליים לא אמורה להיאכף וכו'...
אני מאותת יפה. עוצר בצד וממתין לניידת המתקרבת.... ומתקרבת.... ומתקרבת... ועוקפת אותי בלי בכלל להסתכל לעברי!! הם רק צפרו לי כדי שאזוז ואתן להם לעקוף בשוליים כי מיהרו לאנשהו.......
 
בוקר טוב כמה שאלות
18/11/2014 | 07:38
3
165
תודה מראש
  • יש לי קטנוע 250 סמ"ק שיושב בחניה כבר כ-3 חודשים מאז שנגמרה תקופת הרישיון של הכלי (עדיין לא העברתי אותו טסט ולכן לא רוכב)
  • לאחר כמה זמן המדינה מחשביה את הכלי "מושבת"? במידה והכלי מושבת לאחר כמה זמן אפשר להחזיר אותו לכביש ואיך?
  • לא נכנס לעניין של אם מישהו יקנה אות ובמצב שהוא לא הועבר טסט (מחוסר זמן) אבל יש אפשרות למכור כלי גם ללא טסט?
  • במידה ואני מעביר את הכלי טסט אז הטסט נחשב מאותו יום שהיה אמור להיות מועבר (הכוונה מאותו יום שבטל הרישיון הקודם) או מאותו יום שעבר את הטסט?
תשובות
18/11/2014 | 09:07
2
87
1. חבל
2. שנתיים. ניתן להעביר אחרי שנתיים אך רק בעמדה מס' 1 של משרד הרישוי + טסט רגיל, פרוצידורה עם כאב ראש לא קטן
3. ניתן להעביר בעלות ללא טסט רק במשרד הרישוי. 
4. מאותו היום שבטל הרשיון ה"ישן". 
 
אם אתה מעוניין לשמור את הכלי ולא למכור אותו (אינני יודע מדוע אבל שיהיה) גש למשרד הרישוי ובקש הקפאת רשיון עבור הכלי. יכול להיות שתצטרך לשלם על התקופה של השלושה חודשים האחרונים. לאחר מכן אתה יכול להחזיר את הכלי לכשירות לפי תשובה מס' 2.
 
המלצתי - תמכור
קשה ליהפרד מהכלי...
18/11/2014 | 10:21
1
74
תודה על התשובות.
על איזה קטנוע מדובר?
18/11/2014 | 10:32
31
חלקי חילוף לקטנוע - ג'וי רייד 200 - מודל 2013
17/11/2014 | 17:37
4
70
שלום,
לא ממזמן עברתי תאונת החלקה באופנוע ואני מחפש חלקים זולים - בארץ כמעט כל המוסכים רוכשים ממטרו ממה שהבנתי ולכן המחיר הסופי ללקוח יוצא יקר בטירוף..
אבקש המלצות קנייה בארץ או בחו"ל - עבור החלקים הבאים:

1. חזית בצבע כסף
2. מכסה לוח שעונים
3. מגן רוח
4. כנף קדמי בצבע כסף
5. מאותת קדמי ימני
6. כיסוי קדמי תחתי בצבע כסף
7. סף רצפה אחורי ימני בצבע כסף
8. תא פנימי
9. מגן חום מפלט בצבע כסף
10. ידית בלם קדמי בצבע כסף
 
תודה!
תבדוק בצור חלפים ברח' סלמה ת"א
17/11/2014 | 20:50
1
32
האם יש המלצה לאתרים באינטרנט?
18/11/2014 | 15:32
37
כמו שהבנתי כולם רוכשים ממטרו...
אני מיעוט בדעתי, אבל..
20/11/2014 | 19:45
28
אני את כל חלקי החילוף שלי קונה באיביי\אליאקספרס...
יש שם כמעט הכל. מה שאין ומדובר במחירים נמוכים - בארץ. כל השאר - לא בארץ
http://totalos.co.il/
22/11/2014 | 23:24
17
קטנוע 125 סמ"ק
16/11/2014 | 17:05
5
115
מעוניין ללמוד על קטנוע 125 סמ"ק ואח"כ לרכוש אחד חדש. מה מומלץ? הבנתי שטווח המחירים הוא עד כ 20 אלף ש"ח להונדה. שמעתי שהקוריאניים די טובים ויותר זולים. מה מומלץ מניסיון?. השימוש העיקרי הוא לנסיעה עירונית של מספר קילומטרים בכל יום באופן כללי.
בין 10 ל-20 אלף₪ יש מבחר די גדול של קטנועים -
16/11/2014 | 19:38
2
120
בשנה האחרונה ערכנו מבחנים השוואתיים לפי קבוצות המחיר, תוכל למצוא שם הרבה מידע:
 
קטנועי 125 זולים - 10-12K שקל - http://www.fullgaz.co.il/home/p/65286/
 
קטנועי 125 'זולים פלוס' - כ-14K שקל http://www.fullgaz.co.il/home/p/68997/
 
125 'מנהלים זוטרים' - גדולים, חזקים ויקרים יותר - http://www.fullgaz.co.il/home/p/70119/
 
וכמובן שבאתר פול גז תוכל למצוא מבחנים פרטניים כמעט לכל דגם קיים.
 
ושאלה שאני לא יכול להמנע ממנה: איך זה שאתה לא מתפתה לאופניים חשמליים?
לא חשבתי על זה
16/11/2014 | 20:00
1
99
מה ההבדל באמת? במיוחד למרחקים קטנים יחסית בתוך העיר? הם יכולים להוות תחליף טוב?!
תחליף זול ונחות, אבל כנראה שמתאים לרבים. עובדה.
16/11/2014 | 20:30
93
אני מעדיף את הדו"ג שלי ממונע כמו שצריך, עם מתלים, בלמים, ונוחות ראויים - וכמובן שגם משלם על כך.
טווח המחירים זה עניין אחד
17/11/2014 | 18:14
1
60
אבל מה טווח הארנק האישי שלך?
ממליץ לך אולי להציץ בכתבה הזאת שמשווה בין כמה דגמים ולראות מה יותר מדבר אליך
ואני רואה עכשיו שכבר המליצו לך על הכתבות
17/11/2014 | 18:17
56
ושביקשת גם המלצות מתוך ניסיון, אז אני אישית עם ההדיאלים S1 ומאד מרוצה מהנוחות והביצועים
ועדת השרים לחקיקה אישרה הבוקר: קסדת חצי מחוץ לחוק.
16/11/2014 | 15:25
9
90
וטוב שכך.
16/11/2014 | 16:08
3
95
 
  קסדה שלא מגנה על גזע המוח (קקסדה ) לא שונה מלרכב בלי קסדה. במובן הרע של העניין...
אז מי שרוצה להתמגן - ירויח ומי שרוצה בלי קסדה ישא באחריות {לא מ'חוסר ידע' לכאורה }
 
דעתי
חשבתי שהחצי "החסר" בחצי קסדה הוא מקדימה, לא?
16/11/2014 | 16:10
2
48
אז מה זה קסדות 3/4
16/11/2014 | 16:18
1
81
'החצי השני' מתחלק לרבע קדימה (מה שנרקא הפה והלסת ) וה1/4 הנותר מכסה על מרכז הנשימה ועל הדופק בגזע המוח.
 
מה שכן, פחות מאוורר...
 
 
  
 
אה כנראה החשבתי את ה-3/4 כחצי...
16/11/2014 | 16:21
32
זה אומר שזה כבר חוק?
17/11/2014 | 18:08
2
55
כמה זמן לוקחים דברים כאלה עד שזה רסמי?
מסתבר שלא
17/11/2014 | 19:54
1
68
זו הייתה רק קריאה ראשונה.כמה זמן מכאן? אי אפשר לדעת. לפעמים מקדמים דברים ביעילות מפתיעה, ולפעמים הם נקברים לנצח בנבכי הבירוקרטיה. לפעמים יש גם עיכובים הכרחיים (למעשה, זו הסיבה שהחוק עדיין לא עבר - היו מכשולים חוקיים בדרך ליישום שלו).   אבל בלי שום קשר לחוק, אני מאד ממליצה לא להסתפק בקסדת חצי. זו קסדה שנועדה להרחיק שוטרים, לא להגן על הראש של הרוכב. קסדת 3/4 היא המינימום בעיני, ואישית, אני אוהבת את הלסת והפנים שלי יותר מדי ולכן לא מוותרת על קסדה מלאה (היו שנים שרכבתי עם נפתחת - אך ורק במצב סגור).
18/11/2014 | 09:58
8
עוד קצת קישורים בנושא:
18/11/2014 | 10:01
1
41
אני גם תומך בזה
19/11/2014 | 15:48
28
לא צריך לכסת"ח בבטיחות אישית
שלום לכולם שאלה למבינים
16/11/2014 | 13:34
89
אני מעוניין לקנות קטנוע מובי125 סמ"ק ואינני יודע אם כדאי לי חדש או יד שניה מחנויות שמוכרים לא מפרטיים.
 
מה אתם ממליצים לי ומה המחירים בערך של יד 2
הזדמנות לעזור לתינוקות נטושים|נחמה|
( לעמוד שלי בתפוז )
16/11/2014 | 13:14
20
|בועית|מדי שנה ננטשים מאות תינוקות על ידי הוריהם בבתי החולים בישראל. התינוקות מאושפזים במחלקות השונות של בתי החולים, לעיתים למשך חודשים ארוכים, בלי מגע וחיבוק של אמא.
עבור כך הוקמה העמותה "חיבוק ראשון" ? כאשר תינוק ננטש מקבלת עמותת "חיבוק ראשון" פנייה רשמית מבתי החולים, ומארגנת בזריזות קבוצת מתנדבות המגיעות לבתי החולים ומייצרות עבור התינוק סביבה ביתית ומשפחתית ככל האפשר.

חברת האגיס יצאה בשיתוף פעולה עם עמותת חיבוק ראשון ותתרום 5 שקלים על כל תמונה של הורה מחובק עם תינוק/ילד שתועלה עם תיוג hugtag#!
העלו תמונה שלכם מחובקים עם הקטן או הקטנה שלכם, הוסיפו  את התגית ותתרמו 5 ש"ח לעמותה החשובה כמעט ללא מאמץ.


http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
דגשים לרכיבת חורף / גידי פרדר
16/11/2014 | 13:00
7
112
מאמר מ-2008. פורסם היום שוב ב-Ynet.
הדגש שלי למי שיכול: בזמן
16/11/2014 | 13:29
5
68
אצלי בעבודה, עקב מגבלות שונות,
16/11/2014 | 14:03
4
131
אני לא רואה אמוטיקונים.
תראה איך אני רואה את התגובה שלך
הדגש שלי למי שיכול: <אוטו> בזמן <גשם> <לשון בחוץ>
16/11/2014 | 15:02
3
35
מוזר... זה מה שאני רואה עכשיו:
16/11/2014 | 15:06
2
77
הדגש שלי למי שיכול: <> בזמן <> <>
 
בקיצור...תחליף עבודה...
16/11/2014 | 15:07
1
77
או תגלוש מהסמארקפון.
 
כתבתי שאני נוסע באוטו כשיורד גשם.
16/11/2014 | 15:24
11
תודה
17/11/2014 | 18:09
12
מגן רוח
15/11/2014 | 21:12
4
80
האם מישהו מכיר אפשרות לשים מגן רוח ב sh 125 ? מבלי לכער יותר מידי את הקטנוע?
חיפוש מהיר בגוגל מוצא את אלו...
15/11/2014 | 21:36
3
58
 
לא חיפשתי באיביי אבל סביר להניח שיהיה...
 
אולי מישהו יודע איפה יש בארץ?
15/11/2014 | 21:58
2
50
אני לא ממש רוצה להתעסק עם איביי
על איזה דגם של SH מדובר ?
16/11/2014 | 09:40
1
30
mode 125
16/11/2014 | 22:58
21
טיפול של 6 אלף -איפה לעשות במטרו או אצל מוסך מורשה משרד התחב
15/11/2014 | 19:53
3
68
שבוע טוב
רציתי לשאול איפה כדאי לעשות טיפול של 6 אלף לקטנוע גוי רייד 125 חדש  - האם ב מוסך הייבואן- מטרו ת''א - 
או אצל מוסך פרטי בת''א  [אורי אופנועים] ? 
אני שואל מכיוון שיש לי גם בעייה של החלפת צמיג קידמי עקב מסמר שנכנס לשם
ואמרתי לעצמי -אם כבר אני יחליף את הצמיג אז נשעה כבר את הטיפול באותו מקום 
המוון תודה מראש 
עלפי חוק, האחריות תשמר כל עוד מדובר במוסך מורשה מ.התחבורה וח
15/11/2014 | 20:08
2
47
וחלפים מקוריים, טיפול מלא וכו'.
 
מבחינת המציאות, מוסך מורשה היבואן (ולא רק משרד התחבורה) יכיר את הכלי ויעלה פחות מהמוסך המרכזי של היבואן עצמו.
 
לא מכיר את המוסך שהזכרת, שאל אותו - אולי הוא מורשה יבואן שלך במקרה, לך תדע...
 
אוקי-השאלה היא מה עושים בטיפול של 6 אלף ?
15/11/2014 | 20:22
1
37
שוב - תודה מראש 
צריך לקרוא בספר הרכב
15/11/2014 | 21:15
33
בעקרון בטיפול קטן מחליפים שמן מנוע, פלג, פילטר אויר ובודקים תקינות ובלאי למכלולים (בלימה,צמיגים, קרור וכיוב').
בטיפול גדול מחליפים שוב את כל אלה ומוסיפים גם רצועה,רולים ומשולשים וכן שמן גיר.
 
אצלך זה כל 3000ק"מ טיפול או שאחרת?
 
התייעצות בנוגע לביטוח צד ג'
15/11/2014 | 17:35
15
113
קיבלתי מביטוח ישיר הצעה לביטוח צד ג' ב 395 ש"ח. 
אך ההצעה היא עם השתתפות עצמית של 400 ש"ח (כלומר, כל תביעה שהיא פחות מ 400 ש"ח אני משלם הכל. כל מה שמעבר אני משלם את החלק היחסי).
 
השאלה שלי היא מהניסיון שלכם, על כמה תביעות צד ג' עומדות בדרך כלל ?. אני נוסע בעיקר בתוך העיר וההנחה שלי היא שאם מישהו יתבע אותי סביר מאד להניח שזה יהיה על שריטה למראה או במקרה הכי גרוע עיקום כלשהו בפח... כמה עולה לתקן כזה דבר ?. 
 
אשמח לעצתכם כדי שאוכל להעריך את הסיכונים והסיכויים.
 
תודה
הנ"ל לא חשוב. השאלה מה גבולות סכומי הביטוח
15/11/2014 | 18:09
7
83
ביטוח עושים למקרה שתאלץ להוציא סכום כסף גדול - שיהיה לך קשה מאוד להוציא.
400 ש"ח השתתפות עצמית זה לא משהו שבכלל אמור לשנות.
מה שחשוב הוא ההערכה לאיזה נזק אתה יכול לגרום...
מסכים עם xfwind
16/11/2014 | 08:53
6
70
בינינו הבעיה החמורה יותר היא ביטוח החובה!
איזה כלי אתה מחזיק?
מחזיק B&W 250 ונוסע רק בעיר
16/11/2014 | 11:53
1
78
ועל כן השאלה שלי האם למישהו יש מידע לגבי תביעות נגד קטנועים בצד ג'.
 
ההנחה שלי היא שאם אפגע במישהו זה יהיה שריטה או עיקום בפח, וכמה עולה לתקן כזה דבר ?
 
זה לא שאני נוסע על משאית ואם אכנס ברכב אני אקמט לו חצי רכב
הגבולות הם 350000. נראה סביר.
16/11/2014 | 13:11
60
אם תתנגש במזאראטי - תהיה בעיה....
אבל תאר לך שתיכנס לתוך ויטרינה של ____________ השלם את המיותר.
נחום תקום בעיקרון אתה צודק- ביטוח החובה היא הצרה האמיתי וזה
19/11/2014 | 15:47
3
36
לא מספיק שיש רק חברה אחת שנותנת לרוכבים שלה הטבה בתשלום המעצבן הזה.
אמנם גם "פטור" לשנה מביטוח חובה הוא רק פלסתר, אבל זה כרגע יותר טוב מכלום והיה עוזר לכולנו אם היו עוד פלסתרים כאלה
איזו חברה נותנת פטור מביטוח חובה ?
19/11/2014 | 21:50
23
ובאילו תנאים ?
 
תודה
איזו חברה נותנת פטור מביטוח חובה ?
19/11/2014 | 21:50
1
18
ובאילו תנאים ?
 
תודה
אלבר מכסה חלקית את השנה הראשונה בקניית דיאלים חדש
19/11/2014 | 22:46
29
חלקית - מדובר למיטב הבנתי בביטוח חובה עם השתתפות עצמית.
לשנה.
 
זה אמנם שווה ערך לכ3000 ש"ח
אבל זה כל מה שזה - הטבה בקניית חדש.
כמו לקבל קסדה באביזריון או סבל, ארגז, אזעקה בכל מקום אחר.
 
כן יירבו למבצעים והנחות.
לא כ"כ מתלהב מההתלהמות הסמויה שמורגשת בנוסף להטבה הספציפית בה דובר. תחושה אישית ולא מבוססת, כמובן
צד ג' = פרמיה נמוכה וכיסוי מעולה
16/11/2014 | 16:15
4
70
לא יודע לגבי תיקון צבע - אולי זה במאות אחדות אבל פחחות זה בסביבות האלף לפחות לדעתי (במוסך מורשה פחיות)
 
אני מבטח ללא השתתפות עצמית בחמש מאות ואין לי דאגות מחסוחלילה למינהם
 
 
 
 
איפה אתה מבטח ? ותודה רבה
16/11/2014 | 21:34
3
26
רמי ביטוחים
17/11/2014 | 19:54
2
59
כשרכבתי על ה250 ואשתי על ה50 עשינו דרכו ביטוחי חובה וצד ג' בהראל,
עכשיו משמכרתי אנו מבוטחים חובה ל'שני נהגים נקובים בשם' וזה פרופיל שהראל לא מבטחים אז עשינו חובה ב'פול' דרכו וצד ג' כרגיל.
 
הגעתי אל רמי שמאי וסוכנות רמי ביטוחים דרך המלצות בפורומים ולא שמעתי עוד דעה שלילית. לשמחתי הרבה לא חוינו 'מקרה ביטוחי' כך שאין לי פידבק אישי לתרום (דיסקליימר, זה.)
 
יושב בפאתי משולש שוקן - רח' בר יוחאי
תודה
18/11/2014 | 11:25
9
אפשר גם טלפונית
18/11/2014 | 12:46
13
אני אישית לא לוקח סיכונים
20/11/2014 | 19:51
1
22
שמעתי על מישהו שנתקע ב"תחת" של מרצדס ואז יצא שהוא שילם לא מעט.... זה אמנם מישהו ששמעתי עליו ואני לא יודע עד כמה הסיפור נכון, אבל זה נשמע הגיוני ואני בכל אופן לא לוקח סיכונים בשביל עוד "כמה שקלים" לשנה..
תודה על ההתייחסות
20/11/2014 | 23:23
16
אקשיב בעצתך
קימקו אקסייטינג
14/11/2014 | 08:23
2
97
שלום לכולם,
אחרי חיפוש לקטנוע התפקסתי על קימקו 250 ,
יש לי שאלה - מה ההבדלים בין RI ל R? נאמר לי שאחד ספורטיבי ועדיף מבחינת נוחות לבחור את הלא ספורטיבי.
 
נא את עזרתכם..
תודה מראש.
R, Ri - שניהם לא נוחים ולא הרגשתי הבדל ביניהם.
14/11/2014 | 09:51
1
85
למה התפקסת דווקא על הדגם הזה?
חולק עליך
14/11/2014 | 16:35
79
אני בעלים של אקסייטיג 250RI שנת 2012 , הקטנוע הנ"ל באמת יכול לא להתאים לכל אחד (תלוי מה הצרכים) , מאוד מומלץ למי שדווקא מרבה בנסיעות בין עירוניות במהירות שיוט גבוהה כיוון שהמשקל שלו גדול והוא יציב ועומד בפני רוחות והדף מכוניות וגם המושב גבוה ומקנה לרוכב נוכחות על הכביש .
 
 
 
מתייעץ
13/11/2014 | 19:39
3
150
היי לכולם,
 
יש לי Downtown קימקו, 125.עליה לכביש חודש 6/2011
הקטנוע טופל רק במוסך מרכזי כמו שעון, בעקבות נסיעה בלי שמן הלך המנוע והוחלף לחלוטין ( שחיטה, 6,000 ש"ח )
לפני פחות מחודש טופל טיפול 10,000.
מחירון 12,500 ש"ח.
 
אני צריך להגדיל נפח לנסיעה של 130 קמ"ש בלי לאמץ את הכלי.
 
המוסך שהוא גם משווק, הציע לי קסבו 250 חדש ב- 27,000 ש"ח ( 2014, שאוטוטו נגמרת ).
ואז הוא לוקח ממני את הקטנוע במחיר מחירון ( הוא טוען שאף אחד לא יתן מחירון ) וצריך להוסיף 14,000~15,000.
כדאי? המלצות? ראיתי פרסומת לאלבר מוטו או משהו כזה...
 
תודה מראש
המהירות המקסימלית של האקסבו250 היא 128 קמ"ש
13/11/2014 | 20:31
1
109
אז 130 קמ"ש בלי לקרוע את המנוע - זה לא הכלי
אולי ה-400 יכול לענות על הדרישה הנ"ל
הוא התכוון ק"מ
13/11/2014 | 20:38
52
מה בעצם השאלה?
17/11/2014 | 17:26
33
אם הדגם מוצלח? אם הוא שווה את המחיר? אם העסקה הוגנת?
 
לגבי הדגם - אתה יכול לקרוא פה X-EVO 250 במבחנים שונים
הוא בהחלט מסוגל לנסיעות של 130 ק"מ כל יום, השאלה אם אתה תוכל לעמוד בזה. תנסה.
רכבת עליו? הוא נוח לך? יש פה מישהי שנסיעה של יותר מ-20 דקות עליו שברה לה את הגב.
אם אתה מרוצה מהדאון טאון, למה לא לשדרג ל-300?
 
לא קל לקבל מחירון, בהחלט מבאס לעבור את כל התלאות שתיארת ואז לגלות שלא תקבל החזר.
אבל זה לא נכון שאי אפשר ותלוי מאוד מה אתה מתכוון לקנות.
אם לא בא לך לשלם מחירון על הקטנוע שמציעים לך, אתה יכול למצוא בלוחות כל מיני הצעות,
זה כמובן ישאיר אותך עם הצורך למכור לבד את הקטנוע שלך.
 
אם אתה כבר שם כזה סכום, למה שלא תנסה לצאת מהמוסך שלך?
למשל: גש לתומרקה ותבקש לבדוק אופציה לטרייד על הפורצה 300.
 
סוף סוף! יש מתקן לטלפון...
12/11/2014 | 14:41
4
217
במשך זמן מה ניסיתי למצוא פתרון לאחיזת הטלפון בקטנוע. מאחר ומדובר ב-Xevo אין לו "מוטות" אליהם אפשר לחבוק את המתקונים הרגילים.
הומלץ לי כאן לא מזמן על המתקן של RAM אבל לא מצאתי אותו באיזור הצפון ואני מגיע לאיזור המרכז אחת לכמה שנים בדר"כ......
ובכן, אתמול נשלחתי לכנס מטעם העבודה.... בתל אביב. הגעתי לעיר בבוקר כמו תייר באמצעות רכבת ישראל והלכתי רגלית מתחנת השלום עד לאיזור הדולפינריום. היה תענוג. הרבה זמן לא צעדתי ככה. התרשמתי מהכמות האדירה של דוגי"ם בכבישים. נדמה היה לי שראיתי המון סאניאנגים, בעיקר ג'ויריידים וג'וימקסים. גם קימקואים ראיתי לא מעט ודי הופתעתי מהכמות הדי נמוכה של Xevoאים שראיתי. אבל זו סתם התרשמות של צעידה אקראית. למרות התענוג שבצעידה, חשבתי שיהיה מאד נוח אם בנוסף לתלאופן יציבו גם תל-נוע (השכרת קטנועים) באותו אופן, או לפחות אופניים חשמליות.
בתום הכנס צעדתי שוב מהטיילת הפעם לכיוון מדינת שוקן רבתי. אחח גן עדן לדוגיסטים. בדרך לכלבוטקס עצרתי להתרשם בצורתו היפה של ה- Daystar 250 של דיאלים. יפה מאד אבל לא נראה לי נוח במיוחד.
בכלבוטקס רכשתי את המתקן הנ"ל שאכן מתיישב לי כמו כפפה בצידו השמאלי של הפלסטיק המרכזי, מימין לידית השמאלית. חזק, יציב ונוח מאד.
תודה רבה לערן מכלבוטקס על השירות המצויין ותודה רבה לבחורצ'יק השני שאת שמו אני לא יודע שהסתבך לא מעט בלהסביר לי איך הכי קצר להגיע חזרה לתחנת הרכבת....
 
ועכשיו שאלה קטנה:
האם מותר עפ"י חוק לרכב עם אוזניות חוטיות באוזניים או שהפתרון היחיד שלי זה אוזניית BT שמורכבת על הקסדה ועולה הון תועפות?
תודה והמשך יום טוב!
החוק מתיר אזנייה בודדת. 2 אינן חוקיות.
12/11/2014 | 22:22
72
תתחדש! ובפעם הבאה שאתה בתל אביב עם הXEvo...
13/11/2014 | 10:15
1
122
... למד מנסיונם של אחרים 
 
"היום בצהריים - עקרו לי במהירות שיא את התושבת של RAM לאייפון מהקטנוע באלנבי."
אום פשוטה במקום הפרפר תפתור את בעיית הגניבות המזדמנות
13/11/2014 | 10:43
96
אם מישהו יבוא עם פלייאר אזי הנ"ל לא אקטואלי. אך הסיכוי לכך נמוך מאוד, במיוחד כשמשאירים את המתקן למס' דקות על האופנוע.
המתקן והאופנוע
13/11/2014 | 17:51
94
אני חייב להגיד שהמתקן נראה ממש יעיל ונוח ואני חושב לקנות לעצמי גם אחד.
מישהו מכיר איפה אני יכול להשיג כזה באיזור הצפון ?? איזור חיפה קריות כזה...
בנוגע לאופנועים...אני לא נוג להתרשם ממצורתם באופן מיוחד אבל אני חייב להסכים איתך במקרה של הדייסטאר- באמת עיצוב מיוחד.
בנוגע לנוחות נסיעה אני חושב שאיאלץ להתפתות בקרוב מאוד ולבדוק את זה בעצמי :)
MP3 (לא אני) מתחזק
12/11/2014 | 08:22
20
209
 
בועז, מחכים למבחן... 
12/11/2014 | 10:14
19
96
 
 
>> וכמובן יהיה גם מבחן על אדמתנו הקדושה כשיופשר קטנוע מבחן
זה ישן, מי זוכר?
12/11/2014 | 10:40
18
85
בצרפתית זה לא אותו דבר.
 
אבל טוב להזכר...
 
ותודה
12/11/2014 | 10:50
24
זה יקר, מי קונה?
12/11/2014 | 11:43
16
38
מי שחשב על (עוד) אוטו, אבל הפקקים הכניסו אותו לדיכאון,
12/11/2014 | 12:00
15
77
ודו"ג רגיל נראה לו מסוכן מדי...
מצב, וחשב על עוד אוטו חדש...
12/11/2014 | 12:15
54
אני די בטוח שהמחיר מרתיע גם לא מעט דו להפוך לתלת.
 
ברור לי שזה קהל היעד, אבל...
12/11/2014 | 12:15
13
63
מעשית, אתה (לא כאיש מכירות שמנסה למצוא קהלי יעד נוספים, אני מבינה את הרעיון השיווקי - אלא כאדם שמבין בדו"ג) חושב שכלי כזה (תל"ג, באופן כללי, לאו דווקא ה-MP3) יכול להוות פתרון הגיוני למי שרואה בדו"ג רגיל סכנה גדולה מדי?
משבריר הנסיון שיש לי ברכיבה על תל"ג (ממש טיפונת, כזה שאפילו לא מכניסים לרזומה ), זה נראה לי כמו דו"ג לכל דבר, על כל המשמעויות - סיכונים, חוסר-נוחות, מיומנות נדרשת, וגם הדברים החיוביים (רק שהם כרגע פחות רלוונטיים לדיון) - רק עם עוד אמצעי בטיחות. כמו שיש ABS.
 
שוב - מעבר לשיקולי שיווק לגיטימיים, זה נראה לך כאופציה תחליפית לנהגי מכוניות - או שזה בעצם מן קרש הצלה למי שרוצה אופנוע/קטנוע, אבל רוצה עוד בטיחות.
 
זה נשמע דומה, אבל זו זווית הסתכלות אחרת.
אני בהחלט חושב שעל עוד אמצעי בטיחות שווה לשלם עוד כסף,
12/11/2014 | 16:12
12
82
וברור שהתל"גים הגדולים והיקרים לא מתיימרים להיות עוד כלי תחבורה בסיסי וזול.
 
ובהחלט כן! תל"ג יותר בטיחותי אקטיבית מקטנוע דו"ג מקביל.
זה מתבטא בדיוק באותן נקודות חולשה מסורתיות של הקטנועים העירוניים -
בלימה ופניה על כביש רטוב, או עם חול, או עם עלי שלכת (אופייני לאירופה) וכו'
וכמובן תמיכה מוגברת באותן נקודות בשעת חירום.
 
את צודקת בכך שזה נראה ומרגיש כמו דו"ג רגיל, אבל זה בעצם כל העניין...
הגלגל הנוסף אמור להיות 'שקוף' ככל שניתן ב-99% מהזמן, אבל נמצא שם בדיוק בשביל אותו אחוזון שבו באמת צריכים אותו.
צריך לרכב על הכלים האלה כמה זמן בשביל להבין עד כמה פתאום פסי הצבע החלקלקים הם חסרי משמעות עבורם,
כמו גם כביש מקורצף, אספלט חלקלק בכיכר, מים על הכביש באמצע פניה הדוקה, וכדו'.
 
יש המון רוכבים שמאטים בצורה מוגזמת בפניות, ובכלל רוכבים בצורה מהוססת וחסרת בטחון,
אולי בגלל שנפלו פעם מסיבה כזו או אחרת, או סתם חסרים מיומנות רכיבה, או בטחון בעצמם או בכלי.
תל"ג משרה הרבה בטחון על רוכבים כאלה, וכמובן משדר תדמית בטיחותית יותר למי שרוצה להיכנס לעולם הדו"ג.
ו...נכון - פסיבית הוא פגיע כמו כל דו"ג אחר.
12/11/2014 | 16:14
29
ברור
12/11/2014 | 17:06
9
49
 
תודה על התשובה המושקעת.
 
השאלה שלי בעצם היתה בקשר להתייחסות אליהם כאל "מכונית צרה" יותר מאשר "קטנוע עם עוד אמצעי בטיחות".
 
במיוחד באירופה, שם, לדברייך, זה אפילו לא דורש רשיון מיוחד או נסיון ברכיבה על דו"ג.
 
אני מסכימה שאמצעי בטיחות נוסף שווה כסף. במיוחד כשהוא באמת עולה כסף.
 
וגם - האם לרוכב מנוסה וותיק על דו"ג (כמוך למשל), היתרון הזה הוא עדיין משמעותי? או שזה בעיקר לרוכבים מתחילים יחסית (לאו דווקא מבחינת וותק, גם מבחינת רמת רכיבה - הרי אפשר לרכוב הרבה שנים ולא לדעת כמעט כלום על רכיבה נכונה ובטיחותית, או לא להיות מיומן מספיק).
 
 
ההתייחסות לתל"ג כמכונית באיחוד האירופי מקורה בלחץ
12/11/2014 | 18:36
4
144
שהפעילה פיאג'ו על המחוקקים.
 
היתרון הזה משמעותי לכל רוכב, מתחיל כמנוסה,
וראינו כבר שאף אחד - כולל טובי הרוכבים - אינו מחוסן מהחלקות.
עוצמת בלימה חזקה ואחיזת כביש משופרת מועילות גם הן לכל אחד,
כמו גם ספיגת מהמורות טובה יותר וחלוקת משקל נכונה יותר יחסית לקטנועים מקבילים.
 
יש גם חסרונות - היגוי כבד בעיר ופחות מדויק במהירויות גבוהות, משקל עצמי גדול יותר, ומסורבלות מסויימת.
עוד חסרון נמצא בהפוכה בתחושת הבטחון שמשרה התל"ג...
ואני יכול להעיד שמכל קטנועי המבחן שרכבתי עליהם בשנים האחרונות - ההתהפכות היחידה הייתה דווקא עם... תל"ג,
אבל זה באמת בגלל נסיון מפגר להפיק מהתצורה הזו דברים שהיא לא מיועדת לעשות
אחלה תמונה (השניה) (גם הראשונה)
13/11/2014 | 10:07
98
במקרה הזה התהפכת?
הרמת גלגל היא לא חלק מהתכנון הדינמי של הכלי?
 
זה הזכיר את הגולפים של פעם שהיו מרימים רגל אחורית כשלחצו אותם, ועד כמה שאני זוכר קראתי איפשהו שזה היה מתוכנן... או שלא...
 
 
13/11/2014 | 13:31
2
43
מוכן לפרט מהו הנסיון המפגר להוציא מהתצורה הזו דברים שהיא לא מיועדת לעשות ( אם זה לא מביך מדי... )?
לעשות דריפטים על דרך עפר. בהחלט מביך
13/11/2014 | 20:22
1
64
את הגלגל באויר ראיתי רק אח"כ בתמונה,
אבל לדעתי בתכנון נכון הרגלית צריכה לגעת בכביש לפני שגלגל עולה באויר.
תודה
15/11/2014 | 01:18
9
ושני הסנט שלי, מנסיון אישי...
12/11/2014 | 19:57
3
110
עם נסיון רכיבה בן 29 שנים אני יכול להעיד כי לגלגל השלישי יש ערך מוסף בטיחותי די משמעותי גם לרוכבים וותיקים. אמנם לא השתתפתי במרוצי כביש דוג"ים, אבל בהחלט עברתי את כל מנעד הרכיבות האפשרי, החל מקטנועים, דרך אופנועי 2-פעימות עצבניים, רפליקות שלושת-רבעי ליטר חזקות ועד בהמות מסלול ומפלצות תיור של ליטר+. קיץ וחורף וכל מה שביניהם, כאן ובעולם.

מטעמים פרקטיים, בשנים האחרונות אני על קטנועים בגודל כזה או אחר. ממש לא מזמן עברתי לתל"ג (ימאהה טריסיטי) ואין לי כלל ספק כי רמת הבטחון האקטיבי ברכיבות עירוניות עלתה משמעותית. לא תמיד נסיון או מיומנות הם אלה שיקבעו אם הרוכב יישאר רכוב או ידגום את האספלט - במקרים כאלה בדיוק הגלגל הנוסף עשוי להוות הבדל בין לא-קרה-שום-דבר לבין חדר-המיון וצפונה. אני בהחלט יכול להעיד כי מעברי חצייה, למשל, הפסיקו להיות מאיימים עבורי, כביש רטוב בעיר נשאר רק "כביש רטוב" ולא הופך למבחן במריטת עצבים, בלימה בסיבוב + חול, כתם שמן לא חזוי לא יגרמו להזעה, ולמעשה כל פגעי האספלט הישראלי שמוציאים רוכבי דו"גים מדעתם ואת הכלים מאיזונם, הפכו להיות פחות או יותר שקופים עבורי.

אני לא רוצה לומר כי תל"ג חסר סיכון לחלוטין מבחינת יציבות (קרי השארות במצב מאונך) וברור לי כי גם איתו ניתן להחליק (והעדות לכך כבר ניתנה באשכול הזה...) אבל למרות שהפיזיקה הבסיסית ממשיכה להתקיים, המרחק למגבלות האחיזה גדול כעת משמעותית. 
 
13/11/2014 | 12:46
47
בהמשך לסקירה בעלת הפרספקטיבה - אני שוקל להתייחס פחות בזלזול לשכן שרוכב על תל"ג....
 
13/11/2014 | 13:27
12
15/11/2014 | 12:01
19
אני חזרתי לקטנוע אחרי עשור שלא רכבתי וקניתי את הטריסיטי.
מתחבר לכל מילה שכתבת.
"ממש לא מזמן עברתי לתל"ג (ימאהה טריסיטי) ואין לי כלל ספק כי רמת הבטחון האקטיבי ברכיבות עירוניות עלתה משמעותית. לא תמיד נסיון או מיומנות הם אלה שיקבעו אם הרוכב יישאר רכוב או ידגום את האספלט - במקרים כאלה בדיוק הגלגל הנוסף עשוי להוות הבדל בין לא-קרה-שום-דבר לבין חדר-המיון וצפונה. אני בהחלט יכול להעיד כי מעברי חצייה, למשל, הפסיקו להיות מאיימים עבורי, כביש רטוב בעיר נשאר רק "כביש רטוב" ולא הופך למבחן במריטת עצבים, בלימה בסיבוב + חול, כתם שמן לא חזוי לא יגרמו להזעה, ולמעשה כל פגעי האספלט הישראלי שמוציאים רוכבי דו"גים מדעתם ואת הכלים מאיזונם, הפכו להיות פחות או יותר שקופים עבורי."
אני מתחבר למה ש MP3 אומרת
12/11/2014 | 20:32
76
לדעתי היתרון של התל"ג לנוסעים במכונית הוא שקוף. בשבילו זה איזה דו"ג חייזרי עם איזה עוד גלגל מקדימה (במידה ובכלל הוא שם לב לקיומו של זה).
המחיר הגבוה של התל"ג בארץ (אין לי מושג מה עלותם בחו"ל לעומת מכונית ובכלל) שם אותם במיקום שלא עושה איתם חסד.
וניתן לראות זאת במכירות הזניחות שלהם בארץ (מלבד הטריסיטי של יאמהה שבגלל המחיר האטרקטיבי יחסית מעביר רוכבים לתל"ג).
דגם ה 500 סמ"ק עולה יותר מסוזוקי אלטו חדשה, ואני מניח שהוא גם יהיה יותר יקר ממנה באחזקה.
 
xevo250 למכירה - יד ראשונה
11/11/2014 | 23:34
1
128
היי,
 
בצער רב אני מוכר את הקטנוע שלי.
מדובר בפיאג'ו XEVO250, יד ראשונה, מטופל, שמור והכל מאהבה לקטנוע שלי.
עקב שינוי בחיים אני לא זקוק יותר לדו-גלגלי ממונע ומציע אותו למכירה.
הקטנוע  הוא יד ראשונה, שנתיים על הכביש, יש טסט לשנה, עבר החלפת רצועה וטיפול כולל ב-10K, כעת עומד על 16,000 ק"מ. 
הקטנוע נמצא רוב ימות השבוע במרכז ת"א או ביפו.
מוזמנים ליצור קשר לפרטים נוספים: דורון - 050-8487827.
קישור למודעה ביד2....
 
מקפיץ
13/11/2014 | 18:15
13
קויל של ווספה 150 שנת 89.
10/11/2014 | 13:38
49
שלום לכולם,,
האם החוט של הפלאג שיוצא מהקויל אמור להיות מחובר בבסיסו לקויל, או שאפשר שיהיה רק מגע ללא חיבור? כי אצלי זה כימעט נוגע אבל בכל זאת עובד.
השאלה שלי, האם זה בסדר, או שצריך להחליף לקויל חדש?
ותודה לעונים.
נהיה כבר קר....
11/11/2014 | 15:01
6
117
מעיל טוב, כפפות וחם צוואר כבר יש...
הבעיה, שלנסוע עם מכנס ג'ינס לא פותר את בעיית הקור בבוקר בנסיעה באזור נהריה...
 
המלצות למשהו טוב יותר?
 
תודה,
לרכב עם מכנס סערה
11/11/2014 | 15:42
2
102
אני מניחה שיש לך כבר מכנס סערה ( ואם לא , אז בכל מקרה צריך לרכוש אם אתה מתכוון להעביר חורף על האופנוע )  , והוא די אטום , ודי מבודד את הרוח הקרה....
נראה לי נורא קר
11/11/2014 | 15:54
1
96
ללבוש רק מכנס אחד, ולהשאיר את הרגל השניה חשופה.
 
(סליחה על ההתעברתות. זה תמיד מצחיק אותי שאנשים הולכים עם "מכנס", "תחתון" ו"מגף"... ).
12/11/2014 | 14:56
10
מכנסי סערה מרופדים
11/11/2014 | 15:47
84
במרכז יש ב'ברוש' בכיכר רבין. #אנ'לא_מכיר_בצפון.
 
יש גם מכנסי רכיבה מרופדים וממוגנים של הרבה חברות טובות ובמחיר בהתאם.
 
שתי אפשרויות
11/11/2014 | 15:51
69
מכנסי סערה - חוסמים גשם (כשיהיה) ורוח - ולכן במידה רבה עוזרים לשמור על החום (אם ממש סובלים מקור, יש גם מרופדים. בעיני זה פחות נוח).
מגיני ברכיים - הם לא נועדו להגן מהקור, אלא להגן על הברכיים והשוק (אלו שמיועדים גם לשוק), אבל הם חוסמים חלק ניכר מהרוח.
 
לי לפחות, מגיני הברכיים לגמרי מספיקים בשלב זה של החורף, גם לנסיעות בוקר וערב באיזור נהריה (ולכרמל, שם הרבה יותר קר) - ואני אפילו לא יכולה להסתתר מאחורי חזית הקטנוע...
 
אם אתה ממש סובל, תמיד אפשר געטקס / טייץ, אבל זה יותר מסורבל.
אפשר להשתין במכנסיים...
11/11/2014 | 19:23
73
זה מה שאני עושה, בכל אופן, בתוך ה- WETSUIT בים...
O'NEIL
 
 
חם בפורומים של תפוז
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
Flix וידאו
לירז בנגו יחסי ציבור
עד כמה העסק שלך מוכר?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ