לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

הנהלת הפורום:

אודות הפורום אוטיזם, אספרגר ו-PDD

<div>גולשים יקרים שלום, וברוכים הבאים לפורום "אוטיזם ואספרגר". הפורום שלנו מיועד לכל מי שקשור לספקטרום האוטיסטי -הורים, משפחות,אוטיסטים בוגרים ומטפלים. בפורום משתתפים הורים לילדים בספקטרום האוטיסטי בכל רמות התפקוד. מטרת הפורום היא להיות לבית, מקום תמיכה, מרכז מידע ואתר שיחה לכל ההורים והמשפחות, מטפלים ואנשי הספקטרום עצמם. אנחנו מזמינים את כל המעוניינים לחלוק את חוויותיהם, רגשותיהם, שאלותיהם ודעותיהם, בנושאים השונים המעסיקים אותם בתחום זה. נבקש מכולכם לקרוא את תקנון הפורום ולהקפיד לנהוג על פיו, על מנת שהמקום יהיה נעים לכולם. גלישה נעימה מור ושלומית</div>

לצפיה ב-'ילד עולה לכיתה א'
ילד עולה לכיתה א
08/03/2017 | 21:52
62
היי
שמי אדיר אני תושב הוד השרון .בני הוא על רצף הגבוהה באוטזים.
שנה הבאה בני עולה לכיתת תקשורת.אשמח אם יש הורים שרוצים להתאגד איתי ולמצוא את הבית הספר שיתאים לילדנו באיזור השרון 0502208901 במידה ואני לא זמין להשאיר הודעה או לשלוח לי למייל adirshrem40@gmail.com
לצפיה ב-'שאלון להורים, אשמח לעזרה ושיתוף פעולה :)'
שאלון להורים, אשמח לעזרה ושיתוף פעולה :)
08/03/2017 | 18:59
30
הורים יקרים שלום ,
אשמח אם תוכלו לעזור לי במילוי שאלון מחקרי הפונה להורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או להורים לילדים בספקטרום האוטיסטי/תקשורתי. השאלון נערך במסגרת סיום לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. השאלון אנונימי לחלוטין!
**בין משתתפי המחקר יוגרלו 100 ₪. אם את/ה מעוניין להשתתף בהגרלה, אנא שלח/י לי בנפרד את כתובת המייל שלך על מנת שאוכל להוסיף לרשימת המשיבים בהגרלה**
תודה רבה, אפרת.
פרטי האישיים מופיעים בקישור, ניתן ליצור איתי קשר בכל שאלה.
https://docs.google.com/forms/d/1H862df6QsT05N5itj...
לצפיה ב-'מחפשת מטפל/ת בשיטת ABA'
מחפשת מטפל/ת בשיטת ABA
08/03/2017 | 10:53
32
מחפשת מטפל בשיטת ABA לילד בן 3.5 בגבעתיים.
אשמח לשמוע המלצות

לצפיה ב-'אני מחפש מטפל לילד אספרגר בן 20'
אני מחפש מטפל לילד אספרגר בן 20
07/03/2017 | 00:19
2
89
הבן שלי אספרגר ?? מלך בן 20.
אני רוצה לנסות מטפל ...
אנחנו גרים בקריות ..
יש לי מישהו כאן מידע בתחום ??
לצפיה ב-'מטפל עם הסמכה או תרפיסט (סייע) שאמור לקבל הדרכה ממישהו? '
מטפל עם הסמכה או תרפיסט (סייע) שאמור לקבל הדרכה ממישהו?
07/03/2017 | 13:10
21
לצפיה ב-'איזה סוג של טיפול? האם הבחור מעוניין?'
איזה סוג של טיפול? האם הבחור מעוניין?
07/03/2017 | 17:57
37
למשל:
יש טיפול רגשי סטנדרטי,
יש CBT (קוגניטיבי התנהגותי)
יש רגשי באמצעות בע"ח/תנועה/ אמנות/ מוזיקה ועוד.
ויש גם פעילויות עם ערך טיפולי למרות שאינן טיפול
כגון- חוג אמנות לחימה כלשהי, חוג סיור (טיולים בטבע),
בחוג או באופן עצמאי- ציור/בישול/ כל יצירה או עניין
שממלאת את האדם שימחה ותחושת משמעות.
לצפיה ב-'אומרים שזה ציטוט של איינשטיין.'
אומרים שזה ציטוט של איינשטיין.
06/03/2017 | 23:09
2
91
בכל מקרה מה חשוב זה התוכן.
הוא אמר שאם תמיד עושים אותו דבר אין סיבה לצפות לתוצאות שונות.
לצפיה ב-' נכון, ובאותו הקשר, הוא גם אמר'
נכון, ובאותו הקשר, הוא גם אמר
07/03/2017 | 10:19
1
58
"הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה"
וגם
"זה ממש פלא ששיטות ההוראה המודרניות עדיין לא החניקו לחלוטין את חדוות החקירה.
זוהי טעות חמורה להניח שניתן לקדם את ההנאה מהתבוננות ובדיקה
באמצעים של כפייה וחובה."
 
ועוד שניים:
"כל האנשים מוצלחים. אבל אם ימדדו הצלחה של דג לפי יכולתו לטפס על עץ-
הוא יחשוב שהוא כישלון"
 
"אלה שרוקדים נראים משוגעים בעיני אלה שלא שומעים את המוזיקה."
לצפיה ב-'אני הכי אוהבת את הציטוט'
אני הכי אוהבת את הציטוט
07/03/2017 | 15:16
33
על הדג 
לצפיה ב-'איך כדאי לשלב?'
איך כדאי לשלב?
06/03/2017 | 17:24
6
92
שלום לחברי הפורום, בני בן 4 וחצי נמצא שנה ראשונה בגן תקשורת. לפני כן היה שנתיים וחצי בגן רגיל פרטי עם כעשרים ילדים, שם לא השתלב חברתית.
הילד חיכן, מתקשר, מדבר אך לא בתואם את גילו, עם יכולת למידה מהירה. פעמיים בשבוע יוצא עם גננת שילוב לשחק בחדר נפרד עם ילדים מהגן השכן שהוא גן רגיל. מה שיפה הוא שיש ילדה אחת שמלבד שעות השילוב מידי פעם יוצא להם להיפגש בגינת המשחקים, והם באופן ספונטאני משתובבים להם יחד. לשנה הבאה אנו שוקלים להעביר את הילד לשילוב יחידני עם סייעת. אך הצוות של הגן טוען שכדאי יותר שהוא יישאר לעוד שנה בגן התקשורת כאשר יש אפשרות לשילוב של עד 12 שעות שבועיות בגן הרגיל. אין ספק שחצי השנה בגן התקשורת קידמה את הילד, אבל יש גם את היתרונות של שילוב בגן רגיל. מה לעשות?
לצפיה ב-'לדעתי אם טוב לו בגן תקשורת'
לדעתי אם טוב לו בגן תקשורת
06/03/2017 | 23:06
60
אפשר להמשיך לעוד שנה. אז תעברו לשילוב שנה מאוחר יותר.
לצפיה ב-'יש לכם משאבים לשלב אותו בחינוך הרגיל (זמן, כסף)? '
יש לכם משאבים לשלב אותו בחינוך הרגיל (זמן, כסף)?
07/03/2017 | 13:12
27
לצפיה ב-'מה לדעתך היתרונות של שילוב בגן רגיל? זה לא מובן מאליו'
מה לדעתך היתרונות של שילוב בגן רגיל? זה לא מובן מאליו
07/03/2017 | 17:48
3
53
שילוב הוא אתגר מורכב, הן לילד והן לכם (גם לצוות החינוכי).
לא צריך לפחד מאתגרים מורכבים,
אבל כדאי לדעת לקראת מה הולכים, למה עושים זאת ואיך.
אם בשלב זה הילד נמצא בגן שמיטיב עמו,
מדובר בילד קטן שעדיין הולך לגן- לפניו עוד שנים ארוכות במערכת החינוך,
ואתם עדיין בשלבי למידה של העניין,
נראה לי שאין מה להחפז
אפשר להמשיך בגן הנוכחי, כולל השילוב החלקי,
לתת זמן לילד לצמוח ולהתחזק
ולכם ללמוד על שילוב
ואולי לקראת כתה א' לשקול שוב.
לצפיה ב-'יתרונות השילוב'
יתרונות השילוב
10/03/2017 | 20:36
2
41
כאשר הילד משולב בגן רגיל, יש לו מודל לחיקוי תקין, הוא מושפע מהילדים שמסביבו לטוב, ולעתים גם לפחות טוב,גם התפתחות שפה תקינה יותר, והתנסויות חברתיות עם בני גילו. אלו היתרונות שאני רואה בשילוב.
לצפיה ב-'לעניות דעתי ולפי נסיוני, כדאי מאד לחשוב על זה שוב '
לעניות דעתי ולפי נסיוני, כדאי מאד לחשוב על זה שוב
11/03/2017 | 11:19
38
אלה הסיבות שאנשי מקצוע וחינוך רבים מפמפמים להורים...
מבחינת המסר שהן מעבירות לילדים-
הא"סים (אנשי ספקטרום) והנ"טים (נוירו-טיפיקלים, "רגילים")
והשפעתו הרגשית והחינוכית עליהם
אלה הסיבות הגרועות ביותר...
(לגבי נסיוני- אבא א"ס, בעל א"ס,
שניהם בני דורות בהם לא היתה אבחנת אספרגר בילדותם
וממילא היה "שילוב",
שני בנים גדולים א"סים שניהם חוו שילוב יחידני.
וכל מה שלמדתי בפורום הזה לאורך השנים).
 
טקסט קצר וקולע על שילוב, נכתב ע"י סולה שלי, א"סית, אם לא"ס בוגר:
 
שילוב איננו פרס על תפקוד גבוה
ליחידי-סגולה שהוכיחו את עצמם.
שילוב איננו בריחה מסטיגמה
כדי להיחבא בחיק הנורמאלי.
שילוב איננו שיטת טיפול
המציבה לחריג מודל לחיקוי.
שילוב איננו השקעה לטווח ארוך
שכדאיותה נמדדת בהתקרבות לנורמה.
 
שילוב הוא פועל יוצא
מההכרה בזכותו הטבעית של כל אחד
להימצא ולהיראות בכל מקום בחברה
וליהנות ממשאבי הקהילה
ומשוויון הזדמנויות וחופש בחירה
בלי קשר לרמת תפקודו
או עד כמה הוא נראה שונה.
 
שילוב אמיתי ייתכן
רק מתוך אמונה
בתרומתו הייחודית של כל יחיד לחברה.
 
שילוב הוא מתן תמיכה
מתאימה לצרכיו של כל אחד.
שילוב הוא פעילות חינוכית
לניפוץ סטיגמות בחברה הנורמאלית.
שילוב הוא מתן כלים לחריג
להתקיים בחברה בלי לאבד את עצמיותו.
שילוב הוא דרך חיים
הבודקת את עצמה בכל יום מחדש.
 
עם הרבה אידיאלים
ונכונות להיקרא "לא מציאותיים"
יש לנו סיכוי לחולל את השינוי.
 
© סולה שלי
 
והנה הפתיחה למאמר של פאולה קלוט', ה"כהנת הגדולה" של השילוב
(מצורף כקובץ):
 
"פתחו כל ספר על אוטיזם או על לקות, ותמצאו מספר עמודים ואפילו מספר פרקים
המוקדשים לשיפור מיומנויות התקשורת של  תלמידים אוטיסטים.   
אולם פחות נפוצים הינם עמודים ופרקים המוקדשים למיומנויות, גישות, אמונות ויכולות של שותף התקשורת שלו.
ההנחה שרואה את השיפור בתקשורת כמשימה לאדם אחד בלבד העסוק בתקשורת
הינה מתמיהה, לאור העובדה שתקשורת היה ללא ספק פעולה חברתית.
לפיכך, תמיכה בתקשורת של התלמיד  קשורה ליותר מאשר הערכה  או עידוד
של השתתפות בדיון של קבוצה קטנה.
תמיכה בתקשורת  קשורה גם ברפלקציה, בחינה עצמית ושיתוף פעולה עם כל תלמיד. "
ואם כבר, הנה גם האתר שלה
 
ילד א"ס מושפע לטובה גם מילדים א"סים.
לא רק כי גם לכל אחד מהם, כמו לכל אדם, יש מה לתרום,
אלא כי רק הם יכולים להיות שותפים אמיתיים עבורו במסע לגילוי וקבלה עצמית.
 
"חיקוי תקין"- אין תקן לילדים/בני אדם.
הבן שלכם בסדר גמור, הוא לא צריך לחקות ילדים אחרים, להפוך להיות מישהו אחר.
 
 
 
 
 
 
 
לצפיה ב-'בדיוק הדברים האלה לא טבעיים'
בדיוק הדברים האלה לא טבעיים
12/03/2017 | 21:59
19
אצל אוטיסט. וזה בדיוק מטרתם של טיפולים וגני תקשורת.
אם ילד אוטיסט היה מחקה ילדים אחרים , מתפתח שפתית כמותם ומצליח להתנסות חברתית - הוא לא היה מאובחן כאוטיסט. את כל הדברים האלה: מודלים 'תקינים' (בהנחה שמה שנחשב 'תקין' באמת טוב לו), התפתחות שפתעת , מיומנויות חברתיות - במקרה של אוטיסט הם נלמדות בצורה מסודרת. אחרי שהבסיס כבר קיים (זה ההחלטה שלכם לקבוע מהו הבסיס) אז אפשר לעבור לשילוב.
לצפיה ב-'מכשיר לזיהוי רגשות'
מכשיר לזיהוי רגשות
06/03/2017 | 16:31
16
108
היי כולם,
אני באה מעולם התוכנה, ושמעתי על קבוצה שמפתחת משהו עבור אנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה/אספרגר, שיזהה בשיחה את הרגש של האדם האחר (ברמה שהאוכלוסייה הכללית מסוגלת, לא מעבר) ויאמר למשתמש מהו. אני חושבת שמדובר על אפליקציה לסמארטפון אבל לא בטוחה. אתם חושבים שאתם/הילדים שלכם הייתם משתמשים בזה? אם כן, איך אתם חושבים שדבר כזה צריך להיראות, לפעול? אם לא, למה?
לצפיה ב-'מחשב שיזהה רגשות ?'
מחשב שיזהה רגשות ?
06/03/2017 | 23:00
5
30
לצפיה ב-'לא בדיוק מחשב,'
לא בדיוק מחשב,
07/03/2017 | 12:24
4
40
משהו שבנאדם יכול לקחת איתו לכל מקום, כמו אפליקציה לאייפון שאפשר להפעיל בשיחה, ואומרת אם הצד השני כועס עכשיו, שמח וכו׳...
לצפיה ב-'אני חושב שאוטסטים לא צריכים את זה'
אני חושב שאוטסטים לא צריכים את זה
07/03/2017 | 13:58
49
וזה כל היופי שכל בן אדם מזהה באופן שונה ושמתאים לו מה שכן יעזור זה הכלה וקבלה של השונה וזה יתרום מאוד לאוטיסט ולחברה אני לא חושב שאני לא מזהה רגשות אני מזהה מאוג אפילו טוב ממוצע רק באופן שונה ... וזה לא רע לכן כל הרעיון הזה  לא נראה לי בכלל .
לצפיה ב-'זאת הכוונה שלי במילה 'מחשב' '
זאת הכוונה שלי במילה 'מחשב'
07/03/2017 | 15:14
2
36
לא נראה שיש בימינו מכונה כלשהיא 'יכולה לזהות רגשות. וזה לא חשוב אם קוראים לזה מחשב, סמרטפטון, אפליקציה או בינה מלאכותעת.
לצפיה ב-'חח אוקיי'
חח אוקיי
07/03/2017 | 18:59
1
33
ואם היה כזה דבר, בדרך קסומה כלשהי? :)
לצפיה ב-'הקסמים נמצאים בהוגוורטס '
הקסמים נמצאים בהוגוורטס
07/03/2017 | 23:16
15
לצפיה ב-'אם היה אפשר לפתח כזה אז לא הייתי משתמשת בו. אבל אי אפשר. '
אם היה אפשר לפתח כזה אז לא הייתי משתמשת בו. אבל אי אפשר.
07/03/2017 | 13:08
4
22
לצפיה ב-'אולי כדאי לפתח ישומוןשיעזור לנ"טים להביןרגשות של א"סים'
אולי כדאי לפתח ישומוןשיעזור לנ"טים להביןרגשות של א"סים
07/03/2017 | 13:16
1
17
לצפיה ב-'נכון קלעת בול'
נכון קלעת בול
07/03/2017 | 13:59
34
במקום לתקן  אספים שינסו להבין אותם זו חברה מחורבנת לגמרי בעיני במקום לקבל ולהכיל את השונה מסרסרים אותו למוות מי שנולד עד שמת .
לצפיה ב-'למה לא?'
למה לא?
07/03/2017 | 18:56
14
לצפיה ב-'גם אני מסכימה איתך לא הייתי משתמשת בזה'
גם אני מסכימה איתך לא הייתי משתמשת בזה
07/03/2017 | 23:44
13
לצפיה ב-'חשבתי בזמנו על משהו אחר בכיוון הזה'
חשבתי בזמנו על משהו אחר בכיוון הזה
08/03/2017 | 09:10
1
26
משהו שלשם שינוי יהיה גם קצת סובלני ורגיש והדדי ולא רק חד צדדי כמו הפסאודו פתרונות שכולם מציעים לאוטיסטים, אבל אני לא מציע את זה לישום אלא רק כמודל תאורטי, כמעין מדע בדיוני שיכול להאיר משהו על המציאות.
 
שבן אדם שמסתובב עם מסך שמראה מיידית בזמן שהוא מדבר את רשת ההקשרים וההיקשים שעליה הוא נשען,
הההבדל התקשורתי בין נ"ט לא"ס הוא אין סופי בגלל שאוטיסטים מדברים מרשת הקשרים שונה מאוד מזו הנורמטיבית,
משקל המילים, הדימויים, הכוונה שעומדת מאחוריהם היא מאוד שונה,
ואני מוצא שכל הזמן וללא יוצא מהכלל אנשים מפרשים את דברי דרך רשת הקשרים שנכונה להם אבל ממש לא דומה לזו שלי.
 
בעניין הרגשות, אוטיסטים מזהים רגשות, אלא שהם מזהים רגשות "טוב מדי", זאת אומרת שברזולוציה שדרכה הם חשים אנשים המורכבות האנושית חשופה לחלוטין,
אז אוטיסט יראה דחיה ומשיכה בו זמנית, שמחה ופחד בו זמנית... אז לה בדיוק הוא אמור להגיב ?
 
אנשים נורמטיבים מגיבים למוסכמה ולא לרגש, הרגש משרת את המוסכמה, את האמנה והסדר החברתי, בשביל אוטיסט הסדר הזה הוא איום, סכנה קיומית, אז הוא לא מגיב
 
לצפיה ב-'ההנחה בבסיס ההמצאה היא אלימה ואטומה'
ההנחה בבסיס ההמצאה היא אלימה ואטומה
08/03/2017 | 09:12
26
זה כאילו אמור לעזור אלא שפשטני ורדוד מדי ביחס למציאות,
הנסיון לשטח את המורכבות גורם לרוב הבעיות
 
לצפיה ב-'לדעתי אם יומצא אחד כזה זה יהיה מאוד '
לדעתי אם יומצא אחד כזה זה יהיה מאוד
08/03/2017 | 14:08
21
לא יודעת אם זה באמת ישיג את המטרה שלו לקדם אנשים על הרצף כי בסה"כ לא חושבת שאנשים על הרצף היו הולכים עם זה או שולפים את זה בזמן שיחה תחשבו עם הייתם הולכים עם זה ברחוב או מוציאים את זה בזמן שיחה
אפילו כאפליקציה לא חושבת שמישהו היה ממהר ללכת עם זה ואולי אני טועה תקנו אותי אשמח ללמוד
 
האמת שאף פעם לא שמעתי לפחות על מישהו שפיתח תוכנה לזיהוי רגשות אבל אני אולי אנסה לחפש את זה ולראות מה אני מקבלת אולי אמצא את זה
זה פיתוח ישראלי או שלא? 
לצפיה ב-'היה נחמד משהו שיקרא הבעות פנים/שפת גוף'
היה נחמד משהו שיקרא הבעות פנים/שפת גוף
09/03/2017 | 16:41
1
18
ושפת גוף.
אבל איך זה יגיד לי את הפירוש בלי שהשני יבין ש4ני מפענחת אותו עם אפליקציה?
תארי לעצמך שאת מגיעה לעבודה ובפגישה מכוונת לאנשים את מצלמת הפלאפון....
לצפיה ב-'לדעתי זה מסובך מדי בשביל מכונה.'
לדעתי זה מסובך מדי בשביל מכונה.
09/03/2017 | 19:16
11
הרי אפילו שני אנשים נ"טים יכולים לפרש בצורה שונה אותה הבעת פנים.
אנשים מחליטים לפי המכלול - הקשר, שיחה, היכרות, מצב רוח.
ולפי מה שידוע לי למכונות עדיין אין מצב רוח 
לצפיה ב-'ברקן ביקשה לשתף אתכם : '
ברקן ביקשה לשתף אתכם :
05/03/2017 | 15:57
83

השבוע התקשרה לאמא שלי אישה , שסיפרה דבר שגרם ללב שלי חייך, חיוך של מרוצות !
עוד תגובה שנותנת  לי כוח וביטחון  שהמופע שלי הוא הדבר הנכון, שאני באמת עושה שרות טוב למסר שלנו.
אז התקשרה האישה וסיפרה על ילד עם אוטיזם שמאוד מתקשה להירדם, האמא שלו הייתה במופע שלי בדצמבר וכל מי שהגיע קיבל את הדיסק שלי, מופאילתור, והיא הרגישה במופע שהקול שלי מאוד מרגיע אותה, היא אמרה " תחושה מיוחדת" ... אז היא החליטה להשמיע לבן שלה לפני השינה את הדיסק שלי ומאז כבר יותר מחודשיים  הוא מבקש את הדיסק שלי והוא מצליח להירדם איתו, הוא אומר משהו שלי קשה להגיד אותו אבל אני...שוב ...אתגבר על אי הנוחות לטובת המסר.         הוא אמר לאמא שלו שהמלאך שר לו שיר ועוזר לו לישון . אז אני לאמנם לא מלאך אבל אני שומעת שוב ושוב שהקול שלי מרפא, מעיר את הנשמה , שאנשים מרגישים שהמופע שינה להם את הגישה בחיים .... לי התגובות האלו ובכלל המופע יוצרים משמעות בחיים שלי ורצון לחיות.
 
לצפיה ב-'אני מתחיל לעבוד מחר עם קשישים במרכז יום לקשיש "בית יקינטון"'
אני מתחיל לעבוד מחר עם קשישים במרכז יום לקשיש "בית יקינטון"
04/03/2017 | 20:28
3
68
אני מתחיל לעבוד מחר כמדריך בתחום המחשבים לקשישים במשך שעתיים בימים ראשון ורביעי
בבית הספר מצאו לי את העבודה הנ"ל
השאלה שלי היא על איזה דגשים אני צריך לשים לב?
לצפיה ב-'בעיקר תהיה סבלני'
בעיקר תהיה סבלני
05/03/2017 | 04:20
1
44
הנושא של אנשים מבוגרים עם מחשבים וטכנולוגיה הוא נושא שבוחן את הסבלנות של כל אחד
יכול מאוד להיות שיהיו שם אנשים שלא יידעו מה זה עכבר או איפה הenter ויכול להיות שביום הראשון הכי רחוק שתגיע איתם זה לפתוח את הדפדפן
אז תהיה מוכן לזה וסבלני

דבר שני הרבה אנשים מבוגרים יכולים להיות בעצמם חסרי טקט אז אם מעירים לך הערות לא במקום אל תיקח ללב
לצפיה ב-''
05/03/2017 | 11:31
8
לצפיה ב-'אתה מרוצה מהשיבוץ הזה?'
אתה מרוצה מהשיבוץ הזה?
05/03/2017 | 11:30
19
לצפיה ב-'כיתת תקשורת לבנות'
כיתת תקשורת לבנות
04/03/2017 | 16:33
1
67
שלום רב 
מחפשת לפתוח כיתת תקשורת לבנות בחינוך הדתי לבנות על הרצף ברמה בינונית גבוהה באזור המרכז , או מאידך האם אתם מכירים כיתות תקשורת לבנות אם כן אשמח לשמוע תגובות 
מדובר על ילדה שעולה שנה הבאה לכיתה א 

תודה 

מפרסמת שוב
 
 
 
 
לצפיה ב-'כדאי לברר במתי"א שלכם'
כדאי לברר במתי"א שלכם
05/03/2017 | 12:54
22
הם אמורים לדעת הן על כתה כזאת אם קיימת
והן על בנות שאולי הוריהן מעוניינים לפתוח כתה.
 
לצורך פתיחת כתה, צריך לפחות 4 תלמידים/ות.
 
בהקשר לזה- כשה שלי למד ביסודי בכתת תקשורת,
היו איתו בכתה ילד שלא דיבר (או כמעט ולא)
וגם ילד שהוגדר בתפקוד גבוה,
וכל הטווח באמצע.
כולם נתרמו זה מזה.
יכולה לפרט אם יש למישהו עניין
לכן, ובפרט שממילא לא יהיה קל למצוא בנות שיאכלסו כתה שלמה
(יש פחות בנות מאובחנות, ובין המאובחנות אלה שאינן דתיות גם לא רלוונטיות)
ממליצה לך לשקול האמנם רצוי להגביל דרגת תפקוד.
לצפיה ב-'פתיחת כיתת תקשורת לבנות'
פתיחת כיתת תקשורת לבנות
04/03/2017 | 16:07
44
שלום רב ,
אני מנסה לפתוח כיתת תקשורת לבנות במגזר הדתי , מדובר על בנות על הרצף ברמה גבוהה
במידה ואתם מכירים בנות על הרצף שעולות שנה הבאה לכיתה א אשמח שתעדכנו
 
תודה
לצפיה ב-'אלימות אוטסטית'
אלימות אוטסטית
03/03/2017 | 18:38
86
 


הרבה אוטסטים הם אלימים לעצמם או לאחרים שאלתי את המטפלת שלי שהיא מומחית  להפרעות התנהגות ולמחננות היא אמרה כך, האחוזים הכי
 גבוהים של המחוננים הם אוטסטים והכי הרבה עם הפרעות התנהגות ואלימו לעצמם וסביבה, ואני שואל למה ? ואני עוה כי החברה האלימה גורמת
 לנו לצאת מהכלים, לא נותנת לנו אפשרות לנשום אז מצד אחד אנחנו חכמים מצד שני מופרעים, מה דעתכם ? דוגמה על הבחור שרצח עשרות אנשים
 בירות וגילו שעבר התעללות והיה בודד בית ספר ועוד מקרים, בעיני מתיחסים רק לתצואה ולא לסיבה, לא סתם אוטסטים נוטים לאלימות, ובעיני  זה נובע
מהיחס המכפיר של הנורמה כלפי אוטסטים, מה דעתכם ?
לצפיה ב-'התנהגות אלימה'
התנהגות אלימה
03/03/2017 | 17:26
69
694
ילד בן 9 וחצי, שמטופל תרופתית בתרופה להרגעה, ועדיין עם התפרצויות כעס אלימות כלפי אחרים. זקוקה לעצות, מה עושים? איך מפחיתים אלימות?
המשך>>
ילד בן 9 וחצי, שמטופל תרופתית בתרופה להרגעה, ועדיין עם התפרצויות כעס אלימות כלפי אחרים. זקוקה לעצות, מה עושים? איך מפחיתים אלימות?
לצפיה ב-'לאימהות מבינכן- אשמח אם תוכלו להקדיש כמה דקות לשאלון-תודה :)'
לאימהות מבינכן- אשמח אם תוכלו להקדיש כמה דקות לשאלון-תודה :)
02/03/2017 | 21:08
1
29

הורים יקרים ואמהות שלום רב!
שמי נוגה, ואני סטודנטית לעבודה סוציאלית. במסגרת העבודה הסמנריונית בחרתי לעסוק בחוויה של אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים. אני פונה אליכן האימהות (גילאי האימהות בין 45-35), לשם עזרה במענה על השאלון. מדובר בשאלון קצר הלוקח בין 10-5 ד'.
תשובתכן תסייע לי רבות בהכנת העבודה ובלמידה על אוכלוסייה כל כך חשובה, ובמיוחד עליכן האימהות שנושאות תפקיד כל כך משמעותי ומורכב.
הקישור לשאלון:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf8p1Isxg...
המון תודה מראש,
נוגה.

 
לצפיה ב-'ומה עםהאבות?דוקא הסיפור שלהםמקבל פחות התיחסות ולכןמענייןיותר'
ומה עםהאבות?דוקא הסיפור שלהםמקבל פחות התיחסות ולכןמענייןיותר
03/03/2017 | 08:48
10
לצפיה ב-'מענה על שאלון להורים'
מענה על שאלון להורים
02/03/2017 | 16:34
18
הורים יקרים שלום ,
אשמח אם תוכלו לעזור לי במילוי שאלון מחקרי הפונה להורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או להורים לילדים בספקטרום האוטיסטי/תקשורתי. השאלון נערך במסגרת סיום לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. השאלון אנונימי לחלוטין!
**בין משתתפי המחקר יוגרלו 100 ₪. אם את/ה מעוניין להשתתף בהגרלה, אנא שלח/י לי בנפרד את כתובת המייל שלך על מנת שאוכל להוסיף לרשימת המשיבים בהגרלה**
תודה רבה, אפרת.
פרטי האישיים מופיעים בקישור, ניתן ליצור איתי קשר בכל שאלה.
https://docs.google.com/forms/d/1H862df6QsT05N5itj...
לצפיה ב-'מחפש פסיכולוגית או קאוצר לתחום האספרגר מאיזור צפון'
מחפש פסיכולוגית או קאוצר לתחום האספרגר מאיזור צפון
01/03/2017 | 20:46
2
20
לצפיה ב-''
01/03/2017 | 23:34
1
41
אולי משהו מפה יהיה רלוונטי עבורך
יש שם רשימות של אנשי מקצוע גם כאלו שאתה צריך 
 
אולי לנסות לדבר עם בית לורן יש להם בטוח רשימה לדעתי אמורה להיות להם 
לצפיה ב-'טוב תודה'
טוב תודה
02/03/2017 | 16:46
13
לצפיה ב-'חשד לאלימות'
חשד לאלימות
01/03/2017 | 20:43
3
73

שלום רב,
אני מטפלת ABA לילד אוטיסט בן 9. לפני מספר ימים הילד התחיל למלמל לעצמו "אבא מביץ לי" וחזר על האמירה כמה פעמים. יש לציין שזו משפחה נורמטיבית, הורים משכילים שמשקיעים המון כסף ומאמצים בחינוך ובטיפול בו ולא מחסירים ממנו כלום. בהתחלה חשבתי שהוא שמע את זה באיזו תוכנית אבל זה די מופרך. אני לא בטוחה לגבי איך להתנהל פה. אשמח לעזרתכם.
 
לצפיה ב-'נורמטביות לא אומרת כלום אפילו להפך'
נורמטביות לא אומרת כלום אפילו להפך
01/03/2017 | 21:38
1
70
וגם לא השכלה או חכמה אלימות יכולה לקורה בכל מעמד ואצל כל סוג של משפחה כנל גלוי עריות, אני חוקר את זה זה קיים בכל משפחה ,אני חושב שאתה צריך לדבר עם הילד ולשואל אותו יותר ויותר ולברר מה קורה, לאחר מכאן יש לפנות להורה ולברר איתו, אני לא חושב שהילד ממציא או סתם אומר כנראה יש שם מה שהוא כזה, אגב טיפולים לא מראים על כלום אפילו להפך, במיוחד טיפולי אילוף, אז זה גם סוג של התעללות, אני יכול לומר שאני בא משפחה מאוד מכובדת ומוכרת ומאוד עשירה וכל הילדות חטפתי מכות אפילו קשות מאוד, ואף העיפו אותי מהבית בגיל חמש עשרה כי לא רציתי להמשיך בקו שהתחלתי וללמוד ולהיות מצטיין ולעשות תואר במקביל לתיכון, ומדובר כאמור במשפחה נורמטבית ומאוד מוכרת אז זה קיים, ואני עדות לכך .
לצפיה ב-'הכוונה בנוגע לכל משפחה'
הכוונה בנוגע לכל משפחה
01/03/2017 | 21:56
26
היא בכל מעמד עצם מעמד גבוהה או השכלה לא אומר לא היה התעללות זה הכוונה .
לצפיה ב-'האם את מקבלת הנחיה כלשהי ממישהו?'
האם את מקבלת הנחיה כלשהי ממישהו?
02/03/2017 | 11:51
33
אלימות במשפחה קיימת בכל רבדי החברה,
אין קשר לחזות החיצונית נורמטיבית או לא,
גם לא לרמת השכלה או הכנסה.
מצד שני, צריך להיות זהירים, לא להכניס את המשפחה סתם
לשבעת מדורי גיהנום של חקירות רווחה ומשטרה.
ילדים בד"כ לא משקרים בעניינים כאלה,
אבל אמת היא מושג גמיש:
יכול להיות שהילד חווה משהו כ"אבא מרביץ לי"
שמבחינה אוביקטיבית לא היה בדיוק זה.
מומחים לעניין יידעו לפענח את זה למשל מציוריו של הילד.
שורה תחתונה: אסור להתעלם,
אבל לטובת הילד והמשפחה חשוב לברר בזהירות
לפני שמעבירים משהו לרשויות.
לצפיה ב-'אני לא מסתדר עם אף אחד ואני מרגיש שאף אחד לא אוהב אותי'
אני לא מסתדר עם אף אחד ואני מרגיש שאף אחד לא אוהב אותי
01/03/2017 | 11:18
13
127
ומוכן לקבל אותי כמו שאני.
לצפיה ב-''
01/03/2017 | 14:13
8
57
אני מבינה אותך ממש הרגשתי ככה הרבה זמן בבית ספר
יש לך תחביבים?אולי שווה לנסות לחפש אנשים אם אותם תחביבים כמוך
בטוח אולי יש קבוצות בפייסבוק או משהו של אוהבי תחביבים או נושאים שאתה אוהב או מדברים עלייך ואז תרגיש פחות לבד
אולי ללמוד או לבחור תחביב חדש?
אולי ללכת ללמוד משהו שמעניין אותך?שיכול לפתוח לך דלת להכיר עוד אנשים
 
ואל תהיה שלילי בטוח יש אדם אחד שאוהב אותך כמו שאתה ומקבל אותך גם אם הוא לא מראה את זה.
 
אבל אם תכוון אותי אולי אעזור יותר
לצפיה ב-'מזה עוזר אם הם אוהבים ולא מראים ?'
מזה עוזר אם הם אוהבים ולא מראים ?
02/03/2017 | 17:10
7
58
אף פעם לא הבנתי מה עוזר שאהבים אותך אבל לא מראים ואפילו מראים להפך, אז מזה שווה ? לא יכול לקבל את זה אהבה צריך להראות אחרת זה לא שווה, אני בטוח שטבי אוהב אותי אבל הוא מעולם לא הראה לי חיבה הכי להפך אז מזה עוזר לי ? הכי להפך כי יותר מסכל כי אם הוא היה שונא והייתי חושב ככה לא הייתי מצפה אבל בגלל שהוא אוהב ולא מראה אני מתוסכל ומנסה שיראה לי אהבה, לכן לא זה לא טוב ולא מעודד בכלל ..
לצפיה ב-'בקשר לשאלה שלך'
בקשר לשאלה שלך
02/03/2017 | 18:37
6
42
יש אנשים שאוהבים אנשים אבל הם לא יודעים איך להראות את החיבה הזאת או את האהבה הזאת אבל זה לא אומר בפירוש שהם לא אוהבים אותך.
אולי פשוט הם לא יודעים או אין להם את הכלים איך באמת להגיד את זה או להראות את זה מפורשות את הדאגה שלהם
יש אנשים שגם קשה להם להביע את זה רגש או אהבה אבל זה לא אומר שהם לא מרגישים או אין להם רגשות גם אם הם לא יכולים לבטא במילים זה לא אומר כלום אליהם לדעתי
 
תראה גם אותי שנאו בבית הספר מאוד אני מודה אף פעם לא אהבו אותי תמיד הייתי שקופה וזאת שלא סופרים אותה בכלל כל ה12 שנים אפילו למסבות לא הוזמנתי שלא היו חלק מבית הספר, גם לנשף י"ב אף אחד לא הזמין אותי, אבל מצאתי חוגים ואנשים שהקיפו אותי ואני אותם שמקבלים אותי כמו שאני ואוהבים אותי וכן הם גם יודעים שאני על הספקטרום ואנחנו בקשר מעולה , משהו שהייתי טובה בו מאוד
אתה צריך למצוא איזה תחביב טוב שאתה מעולה בו ולמצוא אנשים שגם להם תחביבים דומים לך ואז אתה תראה שזה לא ישנה אותך כלום כאילו אני מקווה שהבנת לאן אני חותרת
לי למשל היה לי כמה תחביבים שהיום אני פחות אוהבת אותם בכל זאת אני לא ילדה בכיתה ז' ודברים הולכים ובאים עם הזמן. אבל למרות זאת אני משתדלת לשמור איתם על קשר הדוק.
וכל יום אני עושה משהו אחר.
האמת שאני ממליצה לכל אחד את זה זה עושה טוב תנסה גם אתה את זה פעם אני חושבת שזה מאוד עזר לי בתיכון שלא ספרו אותי בבית ספר
אני משתדלת כל יום לעשות משהו אחר למען עצמי וחוג אחר
 
ד"א, פעם היה לי מאוד קשה להבין שלאנשים אכפת ממני אלו שקרובים אליי מאוד ושהם דואגים לי ולא אמרו לי את זה במילים מפורשות שהם דואגים לי ואז כשהבנתי את זה אז הבנתי שכל הזמן הם דאגו לי ושאלו לשלומי גם אם לא אמרו את זה מפורשות אם יש לך כמה חברים טובים ממש bff והם כנים איתך וההפך אתה איתם תשאל אותם הם יגידו לך את זה אני בטוחה 
 
לצפיה ב-'כן אני יודע את מה שאת אומרת'
כן אני יודע את מה שאת אומרת
02/03/2017 | 18:50
5
24
אבל אני טוען דבר קצת שונה שאדם כזה אכן אוהב אותך אני מסכים זה מה שאני אומר .אבל אתה עדיין מתוסכל מזה שהוא לא יכול להראות לך אהבה וזה לא משפר את מצב הרוח ואתה נכנס לדיכאון כי הוא לא יכול להראות אהבה, למשל אבי לא יודע להראות אהבה אבל הוא מאוד אוהב אותי ללא מילים ללא מחמאות ללא כלום, וזה עדיין קשה לי מבינה ? כאלו אני מקבל את מה שאת אומרת ואצל אספים זה הכי בולט גם אני ככה. אני לא יודע ממש להראות חיבה ואני הכי אוהב, אני רק אומר שזה קשה מאוד ועדיף לדעת להראות אהבה גם אם לא באופן מקובל ,באופן כללי אני נוטה להסכים איתך שזה שלא מראי זה לא אומא שלא אוהבים אני לא טוען אחרת. אני רק טוען שזה לא משנה את הסוכל לפחות לא בשבילי .
 
ואני לא אומר שהם רעים או לא אוהבים או מבקר אני רק אומר שלילד או לאדם זה מאו קשה שלא מראים לו אהבה מפורשת, לי זה מאוד כאב בתור ילד וזה מלווה אותי עד היוםם .
לצפיה ב-'על זה אני מדברת'
על זה אני מדברת
02/03/2017 | 19:05
4
18
יש אנשים שקשה להם לאמר אני אוהב אותך לצורך העניין אולי יש כאלו שיותר ופחות אבל בהחלט זה לא אומר שהם בעלי רגש או יכולת להביע אותם.
אם חשוב לך והוא קרוב אלייך בקש ממנו שיראה לך את האהבה שהוא חש או את הדאגה כלפייך (אתה יודע שגם חיבוק ולו הקטן ביותר נחשב למשהו של ידידות אהבה קרבה ודאגה) ככה כדי שתדע.
או שהוא לא יודע להראות כי אין לו את הכלים או שהוא לא יכול או שבשבילו צריך המון מאמץ בדיוק כמו שבשבילנו לפתוח שיחה עם אדם זר שהרגע הכרנו דורש הרבה מאמץ אתה יודע למצוא את המילים הנכונות.
ואם זה מפריע לך ואתה רוצה שיראה לך אהבה והוא לא יודע אז תלמד אותו תקח את זה על עצמך אפילו זה יכול להיות לא פחות חשוב ומצד שני יראה גם על אהבה.
 
בטח שמבינה,יש מצב שהוא גם כמונו כי אנשים על הספקטרום נורא מתקשים עם רגשות מחמאות ודרך להראות אהבה (הכל ברוח טובה )
ולקרוא הבעות פנים או להחמיא לבן אדם..
אתה יכול ללמד אותו או להשלים את זה שהוא אוהב אותך אבל אין לו את הכלים להגיד אתזה ולהראות את זה ואפילו לתת לך . אבל זה לא אומר שהוא לא אוהב אותך אלא להפך.אצל אספים זה מאוד בולט.בן היתר.
גם לי מאוד כאב בתור ילדה אני מבינה אותך גם בבית הספר לא אהבו אותי והייתי בתחתית של המעמד החברתי וככה הרגשתי עד היום האחרון בבית הספר אבל מצד שני הקפתי את עצמי בחברים שרכשתי בחוגים שהיה להם מאוד אכפת ממני שאהבו אותי ובהתחלה לא הבנתי אבל אז אמרתי להם והם הסבירו לי והבנתי כמה אכפת לי מהם
 
לכן ייעצתי לו למצוא תחביבים, עיסוקים,חוגים בנושאים שהוא אוהב כדי לחבר אותו וכדי שיכיר עוד ועוד אנשים וככה עם הזמן הכל יסתדר.
 
לצפיה ב-'הוא לא יכול ללמוד או לא רוצה'
הוא לא יכול ללמוד או לא רוצה
02/03/2017 | 19:24
3
19
אני לא חושב שיש לי יכולת או רצון לשנות את זה אני יקבל אותו איך שהוא אפילו שזה קשה, ורכן זה לא אומר שאין להם רגש או הם פחות רגשים אני מסכים. אני רק מתאר את החוויה של ילד ואת התסכל ,קיצור אין לי מחלוקת איתך אני מסכים .
לצפיה ב-'גם אני מסכימה איתך'
גם אני מסכימה איתך
02/03/2017 | 19:57
2
19
כי אתה אומר את האמת בתכלס.
לגמרי מבינה אותך.
או שהוא לא יכול או לא רוצה זה בחירה שלו ולצערי אי אפשר להכריח אותו
האמת שאתה יכול אם תאמין בעצמך.
לצפיה ב-'אני גם לא רוצה להכריח אותו'
אני גם לא רוצה להכריח אותו
02/03/2017 | 20:12
1
18
כל אחד והדרך שלו אני לא כופה על אף אחד אבל זה עצוב זה כן ... ואני משדל לאמין בעצמי אבלויש לי הרבה רגשי נחיתות
לצפיה ב-'מבינה ללבך באמת אבל'
מבינה ללבך באמת אבל
03/03/2017 | 18:16
12
לצפיה ב-'הרגשה קשה מאד'
הרגשה קשה מאד
01/03/2017 | 19:21
3
49
האם אתה אוהב מישהו?
מה כוונתך ב"לא מסתדר עם אף אחד"- אתה רב עם כולם?
 
ומה דעתך על הרעיונות שאנשים העלו בשירשור הקודם שלך?
לצפיה ב-'כולם אוהבים מי שהוא'
כולם אוהבים מי שהוא
02/03/2017 | 17:13
2
31
אפילו הכי פסיכופת אוהב אנשים אין דבר כזה ללא אהבה אפילו נאצי זה שאין ישום של אהבה או נגעיה בה זה ברור לאף אחד אגב, אבל עדיין האספי אוהב יותר באופן ממוצע מאנשים פחות רגשים לכן הוא הכי סובל מזה שלא מקבל אהבה בחזרה ...
לצפיה ב-'לפעמים בנאדם מקפיא את לבו כדי לא לכאוב כ"כ, ואז גם אינו אוהב'
לפעמים בנאדם מקפיא את לבו כדי לא לכאוב כ"כ, ואז גם אינו אוהב
03/03/2017 | 08:45
1
25
לצפיה ב-'כן אבל עדיין יש בו אהבה'
כן אבל עדיין יש בו אהבה
03/03/2017 | 13:16
18
גם א היא מטושטשת אני מסכים שיש עניין של קהון חושים אני סובל מזה אגב , אבל אני בטוח שיש בי אהבה .אפילו שאני לא יודע להגדיר או חווה אותה ממש מבינה ? כאלו נכון שיש קפאון אבל עדיין קיים אהבה בכולם לפחות בעיני .
לצפיה ב-'מחפשת מסגרת באזור המרכז לילד PDD ADHD בן 7'
מחפשת מסגרת באזור המרכז לילד PDD ADHD בן 7
28/02/2017 | 19:14
27
76
אני מחפשת מסגרת לבני, הוא בכיתה ב , בכיתת תקשורת בביהס רגיל,
משולב מס' ימים גם בכיתה הגדולה, הכיתה הקטנה כבר לא מתאימה לו, המליצו לנו בזהירות על כיתה רגילה עם סיעת,
למרות שזה לא המקום המדויק עבורו,
האם מישהו פה מכיר מסגרת שיכולה להתאים,?
לצפיה ב-'איך הוא מרגיש בכתה הגדולה?'
איך הוא מרגיש בכתה הגדולה?
28/02/2017 | 19:50
2
54
כשבני למד ביסודי, בכתת תקשורת, למד איתו ילד
שמשנה לשנה שולב יותר שעות בשבוע בכתה הגדולה,
עד שבשלב כלשהו עבר אליה לגמרי.
היתרונות ברורים:
-התהליך היה הדרגתי, בקצב הנכון לו
-לא היה צורך במעבר לסביבה לא מוכרת שגם לא מכירה אותו
-הצוות וגם הילדים בכתה הגדולה עברו כבר תהליך
שפתח את ראשם ולבם והיו מסוגלים להכיל ולכבד
-הצוות של הכתה הקטנה היה זמין ליעוץ למחנכת הכתה הגדולה במקרה הצורך.
לצפיה ב-'שאלה טובה'
שאלה טובה
02/03/2017 | 13:08
1
45
הוא כיום משולב במקסימום השעות האפשריות בכיתה הגדולה,
אבל יש שעות שהוא משלתב נהדר ויש כאלה שקשה לו והוא מתוסכל.
לצערי כיתת התקשורת היא לא בביהס השייך למקום מגורינו,
אז הוא בכל מקרה זר ב 2 הכיתות גם הקטנה וגם הגדולה.
ואם יעבור לשבוע שלם בכיתה רגילה אז זה אומר מעבר לביהס אחר עם צוות אחר וכמובן ילדים אחרים.
לכן שאלתי אם יש איזו אופציה אחרת
לא כיתה רגילה בביהס רגיל,
אולי מסגרת מיוחדת אבל גבוהה יחסית.
לצפיה ב-'האם מדובר תמיד באותן שעות? '
האם מדובר תמיד באותן שעות?
02/03/2017 | 14:31
26
כלומר שיעורים מסויימים שהשילוב זורם יפה
ושיעורים אחרים בהם מתרחשות ה"תקריות" המתסכלות?
מה הטריגר לתסכול ומה קורה כשהוא מתוסכל?
 
אם מבינים מה גורם לקושי, יש קצה חוט לכיוון לפתרון.
גם אם החשיבה היא על חיפוש מסגרת חלופית,
זה יכול לחדד את ההבנה מה כדאי שיהיה/ לא יהיה בה.
לצפיה ב-'האם את יכולה להגיד מהן הסיבות שכיתת תקשורת לא מתאימה'
האם את יכולה להגיד מהן הסיבות שכיתת תקשורת לא מתאימה
01/03/2017 | 17:42
15
40
ומהן הסיבות שכיתה גדולה לא מתאימה ?
לצפיה ב-'בין קטנה לגדולה..'
בין קטנה לגדולה..
02/03/2017 | 13:47
14
37
בכיתה הקטנה, אין לו חברה מתאימה, והשנה יותר מתמיד, הוא רוצה ואף דורש חברה.
בכיתה הקטנה לומדים מאוד יחידני והוא משתעמם, זה לא מספיק.
לעומת זאת
כיום הוא משולב 3 ימים בכיתה הגדולה,עם סיעת
מאוד קשה לו, יש שיעורים שהוא יותר מסתדר , אבל כל יום יש איזו תקרית,
והוא יוצא מתוסכל.
הוא מאוד רוצה להיות בכיתה הגדולה, אבל לא פשוט לו.
השנה הוא מבין את ההבדלים בין הקטנה לגדולה (דבר שלא היה בשנה שעברה)
לכן חשבנו על מסגרת יותר מתאימה.
משהו בין הכיתה הקטנה לכיתה גדולה .
אשמח לרעיונות :)
 
לצפיה ב-'כלומר הוא זקוק לתשומת-לב אישית, ל"חממה" ועם זאת גם לסביבה '
כלומר הוא זקוק לתשומת-לב אישית, ל"חממה" ועם זאת גם לסביבה
02/03/2017 | 14:25
13
33
מעשירה יותר ממה שמקבל בכתה הקטנה?
 
אז אולי משהו מסוג בי"ס לטבע/ בי"ס לאמנות וכד', לפי תחום העניין שלו
או לחליפין, בי"ס עם גישה חינוכית לא סטנדרטית
כגון דמוקרטי/ אנתרופוסופי ?
 
בבתי"ס כאלה בד"כ יש יותר תשומת-לב אישית.
כמו-כן הגישה החינוכית והאופי של הסביבה החינוכית
מאפשרים לתלמיד להביא לידי ביטוי ומימוש
את סקרנותו, כשרונותיו, יחודו.
 
לצפיה ב-'כן צודקת, לכן פניתי לפורום האם ידוע על מסגרת '
כן צודקת, לכן פניתי לפורום האם ידוע על מסגרת
02/03/2017 | 14:55
5
26
מלבד האופציה הרגילות
ביהס אנטרופוסופי הוא בעיה, זה ביהס פרטי,
אין קרוב לביתנו והעיריה לא מוכנה לממן הסעות וסיעת..
מכירה משהו אחר?
לצפיה ב-'הסעות בכל מקרה העיריה לא תממן'
הסעות בכל מקרה העיריה לא תממן
02/03/2017 | 19:56
30
אבל אם מוצאים בי"ס שלילד טוב בו, שווה לעשות מאמץ ולמצוא פתרון לוגיסטי כלשהו
אם לכם אין אפשרות, אפשר למשל למצוא פנסיונרית שתקפיץ אותו ותאסוף אותו,
ברכבה או באוטובוס.
הבנתי נכן שבדקתם כבר באנתרופוסופי, נאמר לכם במפורש שלא ניתן לקבל סייעת?
כי אם זכרוני אינו מטעה אותי, מישהי שכתבה כאן בעבר סיפרה שהיא משלבת ילד באנתרופוסופי.
 
מה לגבי דמוקרטי?
ובי"ס מסוג לאמנות/ טבע וכד'?
על בתי"ס ספר יחודיים נוספים סביר להניח שתוכלי לקבל פרטים במחלקת החינוך שלכם.
לצפיה ב-'אם תמצאו משהו שמוכר אבל לא רשמי'
אם תמצאו משהו שמוכר אבל לא רשמי
02/03/2017 | 23:36
3
23
ומוגדר כחינוך מיוחד  ותעברו ועדת השמה אז אפשר לבקש הסעה.
לצפיה ב-'נכון,ואם מוכר לא רשמי ואינו חנ"מ,איןהסעות אבל יש סכוי לסייעת'
נכון,ואם מוכר לא רשמי ואינו חנ"מ,איןהסעות אבל יש סכוי לסייעת
03/03/2017 | 10:19
18
לצפיה ב-'בשיחה שהיתה לי עם העיריה, נאמר שאם נלך לביהס פרטי לא נקבל '
בשיחה שהיתה לי עם העיריה, נאמר שאם נלך לביהס פרטי לא נקבל
05/03/2017 | 09:28
1
17
לא סיעת ולא הסעה..
 
 
לצפיה ב-'כדאי לברר איתם שוב, ואולי לעדכן אותם בתקנות הקיימות'
כדאי לברר איתם שוב, ואולי לעדכן אותם בתקנות הקיימות
05/03/2017 | 11:44
17
"מגיל שלוש ומעלה, משרד החינוך מממן סייעות לילדים המשולבים בחינוך הרגיל,
אם הם לומדים במוסד חינוכי מוכר עם סמל מוסד (לא בהכרח מוסד רשמי כמו גן עירוני או בי"ס ממלכתי)."
יש תנאים לזכאות לסייעת, שיבוץ הילד במוסד חינוכי השייך למשרד החינוך אינו אחד מהם.
 
 
לצפיה ב-'אם אתם לא בכיוון בית ספר לחינוך מיוחד של משרד החינוך'
אם אתם לא בכיוון בית ספר לחינוך מיוחד של משרד החינוך
02/03/2017 | 23:33
6
34
אז נראה לי שאפשר לבדוק כיוון של בית ספר דמוקרטי  או בתי ספר פרטיים מסוג אחר. רק צריך לקחת בחשבון שפרטי זה יקר.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
05/03/2017 | 12:26
8
לצפיה ב-'יש בתי"ס פרטיים שיש להם מלגות לילדים'
יש בתי"ס פרטיים שיש להם מלגות לילדים
05/03/2017 | 12:31
4
21
שהוריהם לא יכולים לעמוד בשכר-לימוד מלא.
לכן אם מוצאים בי"ס מתאים, כדאי לא לוותר מראש, לברר
לצפיה ב-'זה לא הענין הכלכלי זה ענין של ההסעות'
זה לא הענין הכלכלי זה ענין של ההסעות
06/03/2017 | 12:56
3
15
אני כבר מחויבת להסעה של ילדה אחרת שלי לביהס,
ולכן לא יכולה לקחת על עצמי הסעה גם בשבילו.
גם אני עכשיו בהרגשה שאני רוצה שהעיריה תהיה חלק מזה,
ולא שנעשה הכל בעצמנו
התעייפנו :)
 
לצפיה ב-'זו בעיה רצינית.'
זו בעיה רצינית.
06/03/2017 | 15:14
12
ברגע שרשות מקומית יודעת שמוסד חינוכי לא רשמי מוכר (ששם הם חייבים לספק הסעות) הם יעשו כל מה שביכולתם להתנער מהאחריות. לכן גם אם עייפים ממלחמות חייבים להמשיך. כשנלחמים יש תוצאות.
לצפיה ב-'הסעות ושכ"ל בבי"ס פרטי'
הסעות ושכ"ל בבי"ס פרטי
06/03/2017 | 17:12
1
14
לגבי הסעות- בשילוב יחידני אין הסעות, בלי קשר האם ביה"ס פרטי או לא.
העיריה מחוייבת לספק הסעה רק בחינוך מיוחד.
אם אין בעיה כלכלית, אז כאמור אפשר להעזר בפנסיונרית
שתביא אותו לביה"ס ותחזיר בצהריים.
לגבי שכ"ל בבי"ס פרטי- אם אין בעיה כלכלית, נהדר.
אם יש, אפשר לבדוק האם יש מלגה לתלמידים שזקוקים לה.
 
בכל מקרה, שלב ראשון זה למצוא בי"ס מתאים.
שלב שני למצוא את הפתרונות הלוגיסטיים והאחרים
לצפיה ב-'וגם בחינוך מיוחד כשזה פרטי'
וגם בחינוך מיוחד כשזה פרטי
06/03/2017 | 23:12
9
הוא יכולים לעשות בעיות עם הסעות , למרות שהם מחוייבים.
לצפיה ב-'אולי כיתה קטנה אחרת כן תתאים לו?'
אולי כיתה קטנה אחרת כן תתאים לו?
03/03/2017 | 09:30
1
31
הרי הכל תלוי בילדים שנמצאים באותו כיתה ספציפית, אולי יש כיתה עם ילדים שדומים לו?
לצפיה ב-'כיתה קטנה אחרת'
כיתה קטנה אחרת
05/03/2017 | 09:27
27
אכן עניין הילדים זה נכון, 
ובהחלט חשבנו על זה
הבעיה שאף אחד לא מוכן לדווח לנו מה קורה בכיתות אחרות באזורים אחרים.
במתיא שלנו אין כיתת תקשורת אחרת
הכיתה שבה הוא נמצא היא היחידה במתיא שלנו.
 
לצפיה ב-'שאלה נוספת - האם אתם מכירים ילדי pdd שלומדים בכיתה של למידה?'
שאלה נוספת - האם אתם מכירים ילדי pdd שלומדים בכיתה של למידה?
06/03/2017 | 11:07
5
9
לצפיה ב-'מה כוונתך "כתה של למידה"?'
מה כוונתך "כתה של למידה"?
06/03/2017 | 11:50
4
21
אם את מתכוונת לכתת תקשורת שמתבצעת בה למידה של חומר לימוד- בהחלט כן.
בני למד ביסודי וכעת בתיכון בכתות תקשורת שחומר הלימוד שלהן
זהה לזה של שאר השכבה.
לפחות למחצית מכתתו (כתת תקשורת י"ב) תהיה תעודת בגרות בסוף השנה,
לאחרים בגרות חלקית.
לצפיה ב-'סליחה לא נשלח כראוי, התכונתי כיתת לקוי למידה,'
סליחה לא נשלח כראוי, התכונתי כיתת לקוי למידה,
06/03/2017 | 13:00
3
16
משמח לשמוע יש כיתות תקשורת שבהם לומדים חומר רגיל,
אצלנו הבן שלי הוא כמעט היחיד שלומד בספרים שלומדת שאר השכבה,
לכן הלימוד בכיתה הקטנה הוא יחידני,
הייתי שמחה אם היה לומד ככיתה, כקבוצה, בכיתה הקטנה..
המעבר בין שיטת הלימוד בכיתה הקטנה לכיתה הגדולה, שהפער הוא ככ גדול,
מאוד מקשה עליו.. :(
לכן עלה רעיון של כיתת ביניים,
של 12 ילדים שלומדים "כרגיל" עם תמיכה..
 
לצפיה ב-'גם זו אפשרות, בתנאי שהצוות החינוכי שם פתוח, מכיל וקשוב'
גם זו אפשרות, בתנאי שהצוות החינוכי שם פתוח, מכיל וקשוב
06/03/2017 | 17:15
10
לצפיה ב-'אם הצוות מכיר את הספקטרום האוטיסטי'
אם הצוות מכיר את הספקטרום האוטיסטי
06/03/2017 | 23:17
1
18
זו יכולה להיות אפשרות.
אבל אצל מי שלא מכיר ולא פתוח להסברים זהיגו ל להיות קשה.
לצפיה ב-'צודקת בהחלט'
צודקת בהחלט
07/03/2017 | 14:31
3
לצפיה ב-'רציתי לשאול שאלה'
רציתי לשאול שאלה
28/02/2017 | 22:48
10
141
אממ רציתי לשאול ככה שאלה מתוך ידע או ניסיון של אנשים או גם וגם זה יהיה ממש אחלה
עשיתי אבחון כפול,ובאבחון הפסיכיאטרי,הוא אמר לעשות בירור גנטי?למה?ומזה?מה בעצם עושים שם?
מישהו נתקל בזה פעם?

תודה רבה
לצפיה ב-'מישהו יודע משהו.?'
מישהו יודע משהו.?
01/03/2017 | 14:13
23
לצפיה ב-'אם הבנתי אותך נכון, עשית אבחון על הספקטרום שכולל'
אם הבנתי אותך נכון, עשית אבחון על הספקטרום שכולל
01/03/2017 | 19:16
8
68
אבחון פסיכולוגי ואבחון רפואי. את החלק הרפואי עשה פסיכיאטר,
והוא המליץ על בירור גנטי. נכון?
 
לעניות דעתי את יכולה לשכוח מזה
יש איזשהו הרכב גנטי, שמסתבר שמי שהוא קיים אצלו,
הסבירות הסטאטיסטית שיהיה לו ילד א"ס עולה בכמה אחוזים לעומת כלל האוכלוסיה.
לא זוכרת את המספרים, בכל מקרה, זה לא שאם ההרכב הגנטי הזה קיים אצלך
את יכולה לדעת שילד עתידי שלך יהיה א"ס,
כל מה שזה יגיד לך, זה אחוזי הסתברות סטטיסטית,
ולא משהו דרמטי (מדובר באחוזים בודדים).
 
הנה קישור בנושא (זהירות- שפה רפואית וגישה צפויה עמוסת דעות קדומות)
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
01/03/2017 | 20:02
7
39
עשיתי אחד אצל פסיכולוגית,והשני אצל פסיכיאטר, ואז הוא דיבר על זה על מה שאמרת בירור גנטי
כן צדקת במה שאמרת
ואמר לעשות השאלה מזה?מה זה נותן?איך עושים את זה?
כי לא יצא לי לשמוע על מישהו או אנשים שעברו את זה כאילו קראתי את הקישור השאלה אם יש הסבר מעבר יותר מפורט ללמה עושים את זה?כאילו מזה נותן?אם אי אפשר באמת לדעת מעבר זה יכול להראות על האוטיזם שלי או לא בהכרח?כאילו אם לא רואים או לא יכולים לדעת או לראות אז בשביל מה צריך את זה הרי אף אחד לא דורש את זה(או שכן?)
 
מה זאת אומרת הרכב גנטי?גנים שיכולים לעבור בתורשה כאילו? אבל כאילו זה לא שונה מאדם לאדם כאילו מאדם אחד שמאובחן על הספקטרום לאדם השני? הגנים או יותר נכון הdna הרי
אה כאילו הסבירות ללדת ילד נוסף על הספקטרום גבוה אצל מי שמאובחן או מבחינת קשרי משפחה אם הבנתי אותך נכון
 
אם נניח אף אחד לא דורש או לא צריך את זה כמו ביטוח לאומי רווחה וכאלה אז למה אומרים לעשות?כאילו אני מקווה שהבנת את הכוונה שלי
לצפיה ב-'לא אומרים לך לעשות '
לא אומרים לך לעשות
01/03/2017 | 20:19
6
28
זו המלצה שלו, מתוך הנחה (שלו) שילד א"ס הוא ילד לא רצוי,
ולכן אנשים ירצו לדעת מה הסבירות שהצרה הזאת תיפול עליהם
 
בעיקר, זה אינטרס של חוקרים ורופאים כמוהו, לקדם את המחקר הגנטי בתחום,
מתוך שאיפה שבעתיד ניתן יהיה לפתח בדיקה מדויקת יותר, ולהפיל עוברים על הספקטרום.
הם ישמחו אם תתנדבי להכנס למדגם הסטאטיסטי שלהם ולקדם את המחקר שלהם.
את יכולה בהחלט להחליט שזה לא מעניין אותך ולא לעשות את הבדיקה הזאת
לצפיה ב-'הבנתי אז..'
הבנתי אז..
01/03/2017 | 23:28
5
25
כאילו אם אני עושה את המהלך הזה בעצם זה תרומה למחקר?
לא שזה מעניין אותי אני חושבת שזה דבר אז רע מאוד כי אני לא רוצה שבעתיד ימציאו איזה בדיקה שתאפשר לאנשים להפיל אנשים שעל הספקרום זה יהרוס את הגיוון האנושי.
כאילו הוא אמר לכו לעשות , אבל זה פחות מעניין אותי לדעתי מה שיהיה הכל זה 50 50 לכל כיוון מה שיהיה יהיה זה לא מטריד אותי אם אגיע לשם בכלל...
חבל שהרבה מאבחנים זה השקפה שלהם או גישה שלהם או של חלקם או של קומץ שאנשי א"ס כמוני לא רצויים אני חושבת שזאת הברכה הכי טובה שיש לא תמיד זה קל אבל בהחלט זה נותן לי הרבה שמחה מהרבה בחינות 
חבל שהם עושים את זה זה בהחלט הורס את הגיוון האנושי ולא תורם לנו במקום למצוא לזה בדיקה שיעלו את הקצבאות לדעתי זה הדבר הכי טוב שיש
שידאגו לנו יותר מאשר לאיזה בדיקה
 
סתם שאלה, יצא לך להיתקל באנשים שהסכימו לזה או הורים וביצעו את הבדיקה הזאת?
כי לא יצא לי להכיר אף אחד ומעניין אותי לדעת למה אנשים כן הסכימו או לא כדי לדעת איזה החלטה לקחת אם לבצע את זה או שלא
בכל זאת זה נושא חשוב מאוד ורציני עבורי בכל זאת אני לא רוצה להתנדב למשהו סתם ככה בשבילם או בכלל
 
ותודה רבה על המענה,
וסליחה שאני מפוצצת אותך בשאלות 
לצפיה ב-'את לא צריכה להתנצל, אין על מה '
את לא צריכה להתנצל, אין על מה
02/03/2017 | 11:58
4
16
כן, יש הורים שעושים את הבדיקה הזאת.
למה? מניחה שהרעיון של ילד א"ס מאד מפחיד אותם,
וקשה להם עם חוסר הודאות המוחלט,
אז למרות שהבדיקה לא נותנת תשובה אמיתית אלא רק הסתברות סטאטיסטית,
הם מרגישים צורך לדעת שעשו כל מה שניתן כדי כאילו לצמצם את אי-הודאות.
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
02/03/2017 | 12:24
3
13
הבנתי אני מניחה שלפחות כרגע זה לא יעזור לי למרות שזה גם לא ממש מעניין אותי לדעתי אין לי בעיה שאם יהיו ילדים אם בכלל אז הם יהיו על הספקטרום איפה שלא יהיו
האמת שקיבלתי את זה בהפתעה ממש שנה שעברה אז זה היה הלם וזה הפתיע אותי אחרי זה זה כבר לא ממש הזיז לי משהו זה לא איזה אסון נורא וזה לדעתי מה שהורים לרוב צריכים לדעת
 
אבל אף אחד לא יכול לדרוש את זה ממני לא בעצם לעשות אותה?
לצפיה ב-'אף אחד לא ידרוש ממך '
אף אחד לא ידרוש ממך
02/03/2017 | 12:30
2
15
לצפיה ב-'תודה רבה :)'
תודה רבה :)
02/03/2017 | 18:26
1
5
לצפיה ב-''
03/03/2017 | 13:49
8

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

פורום מיסים והחזרי מס
החזרי מס לשכירים וחברות
אמת הנפש
אמת הנפש
פורום קלאב פוט
פורום קלאב פוט

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ