לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום מתמטיקה
"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

פרויקט קטן
15/02/2014 | 15:07
65
אני עורך פרויקט קטן למאמר שאני עושה.
בנקודות - אם מישהו יכול לרשום לי מספר הבדלים בין תורת המספרים בשנים האחרונות לבין תורת המספרים בזמנים קודמים?
מה חדש? מה ישן?
תודה לעונים....
שאלה בחישוביות
15/02/2014 | 14:46
63
האם מישהו יודע איך לענות על זה?
מצורפת תמונה:
שאלה
14/02/2014 | 20:19
3
70
מה הסימון d אומר בפונקציה?
איך קוראים את הפונקציה?
כל המחלקים של n
14/02/2014 | 20:43
2
42
למשל
O<2>(6)=1^2+2^2+3^2+6^2.
עוד שאלה
14/02/2014 | 21:52
1
39
מה משמעות הביטוי sinh?
סינוס היפרבולי.
14/02/2014 | 21:56
9
הרהורים על מספרים ראשוניים < 1 >
13/02/2014 | 19:48
2
98
הגדרה זהה למספרים ראשוניים קטנים מ1 וגדולים מ1

מספר ראשוני הנצבר על עצמו , לעולם לא ייצור מספר ראשוני גדול יותר.

זוהי הגדרה מעשית המחייבת ניסוי שאמור להסתיים בכישלון.

על פי הגדרה זו, קל יותר לזהות מספרי תג ראשוניים. ( מספר תג  הוא ההופכי של מספר)
3' ( שלוש תג ) הוא ראשוני, כיוון שאינו מסוגל (בצבירה עצמית ) ליצור את 2'
4' אינו ראשוני, מכיוון שהוא יוצר את 2' בצבירה עצמית
5' הוא ראשוני, כיוון שבצבירה עצמית, אינו מסוגל ליצור את 3'  או את  2'
19' הוא ראשוני כיוון שבצבירה עצמית, אינו מסוגל ליצור את  17'  או 13'  או 11'  או  7'  או  3'   או  2'

הניסוי הכשלוני של מספרי תג ראשוניים  הוא סופי
הניסוי הכשלוני של מספרים ראשוניים הוא אינסופי
5 הנצבר על עצמו, לעולם לא ייצור את 7 , 11 , 13 , 17 , 19  או כל מספר ראשוני גדול  יותר (נעלם ???)
הביטחון ש 5 הוא מספר ראשוני, נובע  מ  5' שהוא ראשוני

הוכחה ש  5 הוא ראשוני לא קיימת.
לכן, הבכורה שייכת למספרי תג ראשוניים

א.עצבר



ואם נשנה את ההגדרה ונאמר...
14/02/2014 | 02:32
1
50
מספר ראשוני גדול מ 1  אינו ניתן ליצירה על ידי צבירה עצמית של מספר קטן ממנו ( פרט ל 1 )
ומספר ראשוני קטן מ 1  אינו ניתן ליצירה על ידי צבירה עצמית של מספר קטן ממנו ,
אז לא תהיה הוכחה כי 5' הוא ראשוני, והביטחון ש 5' הוא ראשוני, נובע  מ 5 שהוא ראשוני.
במקרה זה זכות הבכורה שייכת למספרים ראשוניים הגדולים מ 1

כל הגדרה של ראשוניים היא הגדרה כישלונית
הגדרת דבר היא דרך יצירתו, ואילו הגדרת ראשוניים היא תיאור הדרך שבה הם אינם נוצרים.

א.עצבר
ויש גם מספרים משניים
17/02/2014 | 17:49
11
כל מספר ראשוני המצטבר על עצמו, יוצר מספר משני.
המספרים הראשוניים והמספרים המשניים הם כל המספרים הטבעיים.

א.עצבר
צריכים לנקות את הראש קצת?שאלון מחקר לסטודנטים
13/02/2014 | 14:45
49
שלום לכולם ,
אני מסיים בימים אלה תואר שני בפסיכולוגיה קלינית, ובמסגרת התזה שלי אני זקוק לסטודנטים ישראלים שיענו על שאלון המחקר שלי!
זה בעברית, אנונימי קליל ולוקח כ-15 ד׳.
אשמח לעזרתכם!

** לצערי לא ניתן למלא את השאלון דרך הנייד או טאבלטים.

הלינק
https://docs.google.com/forms/d/1jqh2JYu4KetS4A3kL...
תורת המספרים האלגברית
13/02/2014 | 14:20
2
89
השאלה המצורפת מחרפנת אותי כבר כמה ימים טובים.
ניסיתי להשתמש במשפט דדקינד ובדוק למה מתפרק האידיאל <3> בכל אחד מהחוגים, אבל זה לא יוצא.


תודה רבה לעוזרים
אם הבעיה היא בפירוק האידיאלים אז אולי קומר יע
13/02/2014 | 22:03
54
-זור.
אפשר פשוט ישירות
14/02/2014 | 16:24
55
נניח נסמן w להיות sqrt(-p) או את המתאים לו (תלוי בקונגרואנציה הלוקלית שם של מינוס 1), אז אם 3 פריק הוא פשוט מכפלה של שניים צמודים בהכרח, כלומר פתרון למשוואת נורמה, ואז נקבל
zz a^2-b^2w^2=3 zz
לאיזשהם a,b שלמים.
כמובן שמחייבים b^2>0.
עכשיו אם מדובר ב-sqrt(-p) תקבל
zz a^2+pb^2=3 zz
אז ברור לך מה האפשרויות, חייב p<4.
אם מדובר במקרה השני, אז תקבל
zz w^2=(1+p)/4 zz
כלומר
zz a^2+b^2(1+p)/2=3 zz
גם כן תדרוש כאן zz (1+p)/2<=3 zz כלומר zz 1+p<=12 zz
ותקבל סט של אפשרויות, ודורשים כמובן p=3 mod 4 (כי בעצם מסתכלים על מינוס p) כלומר p=3,7,11.
צריך לפסול את p=-7.
אבל זה קל, מאחר ש-מינוס 7 איננה שארית ריבועית מודולו 3.
נזכור - סמל קרוניקר קובע אם ראשוני p מתפצל בשדה ריבועי, והוא מוגדר כדלתא מעל p.
במקרה ש-p ראשוני אי-זוגי, אז זה פשוט סמל לז'נדר.
אז זה נשאר חישוב של zz (-7 | 3) = -1 zz וסיימנו.
בעיית תנועה - זקוקה עזרתכם
13/02/2014 | 07:14
4
97
בוקר טוב,

מכונית נסעה מישוב אחד לישוב שני על כביש במהירות קבועה.
בדרכה חזרה נסעה המכונית על דרך עפר, הקצרה ב- 60% מהכביש, ולכן הקטינה את מהירותה ב- 50%.
איזה אחוז מהזמן בדרך הלוך מהווה הזמן בדרך חזור ?


תודה ושיהיה יום מצוין.
הדרכה
13/02/2014 | 09:56
3
35
נסה לבטא את המרחק והמהירות חזור בעזרת מרחק ומהירות הלוך, ואז להשתמש בנוסחה לזמן. אם קשה לך עם ביטויים, קח מספרים לדוגמה. (הכי פשוט - מרחק הלוך 100 ק"מ ומהירות הלוך 100 ק"מ/שעה)
(תשובה: 80%)

בהצלחה!
סליחה על פניה במין זכר, לא שמתי לב
13/02/2014 | 09:56
11
חחח תודה רבה ! שאלה קטנה נוספת
13/02/2014 | 13:26
1
24
הפתרון בשני נעלמים ?
משתמשים בשני נעלמים - מרחק ומהירות, אבל
13/02/2014 | 16:51
19
לא צריך לדעת את ערכם. את פשוט מקבלת שהזמן חזור הוא 80% מהזמן הוך, מבלי לדעת את ערכם.
פונקציית ליפשיץ + רציפות במ"ש
12/02/2014 | 21:08
4
114
1. אם f רציפה במ"ש בקטע הפתוח (a,b). היא בהכרח רציפה במ"ש גם בקטע הסגור [a,b] ?

2. אם הנגזרת של f חסומה בקטע (0,1), אז f היא פונקציית ליפשיץ רק באותו קטע? כלומר יכול להיות מצב שרק חלק מהפונקציה היא פונקצית ליפשיץ?

3. אם f חסומה בקטע (0,1), אז f פונקצית ליפשיץ בקטע הפתוח (0,1) או בקטע הסגור [0,1]. ובהתאמה אם f ליפשיץ בקטע הפתוח (0,1) זה גורר שהיא רציפה במ"ש בקטע הפתוח (0,1) או ב-[0,1]?

סליחה על השאלות הטיפשיות והחופרות...
ותודה רבה לעוזרים מראש!
תשובה חלקית
12/02/2014 | 22:28
56
השאלות האלה לא טפשיות בכלל. אבל אני חושב שהן לא מנוסחות מספיק בדיוק. לדוגמא, שאלה 1. ברור שהתשובה היא לא. רציפות במ"ש בקטע הפתוח לא מבטיח כלום על הקטע הסגור. ייתכן ש-f בכלל לא רציפה בקטע הסגור. מציע שתעבור על השאלות ותנסח מה בדיוק נתון.
עוד מישהו יכול לענות לי על השאלות?
17/02/2014 | 19:10
2
18
זה קריטי לי.
תודה!
לא הבנתי
17/02/2014 | 20:38
1
11
אתה מודה לכל אותם אלה שאולי יענו בעתיד ואולי לא, אבל לא מוצא מקום להודות למי שכן טרח להתייחס ולענות לך? שיהיה...
אם זה קריטי לך אני מציע לך לפתוח שאלה חדשה כי הדיון הזה כבר לא בעמוד הראשון וגם תגובות חדשות לא מקפיצות אותו קדימה.
רשמתי תודה מראש ....
17/02/2014 | 21:57
7
וגם מה שרשמת לא כל כך עזר לי.. לא הבנתי מה הכוונה לנסח מחדש את השאלה? אני חושב שניסחתי הכי טוב שיכולתי את הכוונה של השאלות. לא הבנת את כוונתן?
שאלה
12/02/2014 | 21:02
8
96
שאלה 57.

לפי הבנתי משוואת המשיק היא
y=-m/x^2

והוא עובר בנקודה 0,2 על גרף הצירים
ובנקודה X=2 על הפונקציה.
מה הלאה?

תודה (:
עזרה:
12/02/2014 | 22:25
7
44
כאן

המשוואה האמצעית היא משוואת המשיק.

1. חשבי את שיעורי נקודת ההשקה.
2. חשבי את שיפוע המשיק בנקודת ההשקה.
3. חשבי את משוואת המשיק. שימי לב שקבוע הישר מבוטא ע"י m, ושווה גם ל-2 (למה?)
ניסיתי
14/02/2014 | 16:09
6
18
נראה לי שאני מתבלבלת בין מה למה אני צריכה להשוות בסוף.
נקודת ההשקה שלי היא X=2 Y=1+M/2
שיפוע המשיק בנקודה X=2 הוא (4-m)/4
ומשוואת המשיק היא
y=(4x-4m)/4+m-1

ואני לא יודעת מה לעשות הלאה

תודה רבה (:


איך השתמשת בנתון
14/02/2014 | 19:19
5
18
"חותך את ציר ה-Y בנקודה y=2"
X=0 בנקודה הזו לא?
15/02/2014 | 16:30
4
5
כן, והשתמשת בנתון הזה?
15/02/2014 | 16:34
3
6
כן
15/02/2014 | 16:50
2
12
אוקיי עכשיו הצבתי את הנקודה במשוואת המשיק
ויצא לי M=6 וזה לא נכון.
איפה טעיתי?
פתרון מלא
15/02/2014 | 18:50
1
11


הפונקציה

y = (x²-x+m)/x

השיפוע בנקודה איקס כלשהי

y' = [(2x-1)x - (x²-x+m)*1] / x² = (2x²-x-x²+x-m)/x² = (x²-m)/x²

השיפוע בנקודה איקס שווה שתים

y' = (2²-m)/2² = (4-m)/4

הוואי של נקודת ההשקה

x = 2  --->   y = (2²-2+m)/2 = (2+m)/2

משוואת המשיק

y-(2+m)/2 = (4-m)/4*(x-2)

לא נטרח לפשט את זה, אלא נציב במשוואת המשיק את הנקודה

x = 0   y = 2

2 - (2+m)/2 = (4-m)/4 * (0-2)

2-(2+m)/2 = (-4+m)/2   /*2

4-2-m = -4+m

2m = 6

m = 3



תודה לכם (:
15/02/2014 | 19:25
3
משוואות דיפרנציאליות רגילות
12/02/2014 | 15:05
2
53
y''+3y'+2y=xsinx +e^(-x)    z

מצאתי פתרון להומוגנית כעת אני מעוניינת למצוא פתרון לאי הומוגנית, השתמשתי בעובדה שמרחב הפתרונות לינאירי ומצאתי פתרון עהור אגף ימין e^(-x)
עכשיו אני רוצה למצוא פתרון פרטי לאגף ימין xsinx

אז חשבתי לחפש פתרון מהצורה Asinx+Bcosx  וזה לא ממש הלך (ניסיתי לכפול ב-X אך גם שם לא מסתדר)

האם אני מפספסת כאן משהו? מה לעשות?
שיטת המקדמים הלא ידועים.
13/02/2014 | 00:16
1
39
כאשר החלק הלא הומוגני מהצורה  
P(x)*e^{ax}*sinbx (או cosbx בסוף) אז הפתרון הוא מהצורה:

Q(x)*e^{ax}*sinbx  +  R(x)*e^{ax}*cosbx

במידה ו a+ib אינו שורש של הפולינום האופייני (אחרת כופלים את זה ב x בחזקת הריבוי של השורש a+ib).
Q ו R פולינומים מאותה דרגה של P.
אצלך P הוא פולינום מדרגה 1, ולקחת את Q ו R להיות פולינומים מדרגה 0. זו הטעות.
הבנתי אותך,עכשיו כבר יותר ברור,תודה לך =]
13/02/2014 | 09:50
6
התפלגות מעריכית - כיתוב לא ברור
12/02/2014 | 13:59
1
55
שלום,
במאמר שקראתי בנושא תרמודינמיקה סטטיסטית הופיע ביטוי הקשור בהתפלגות, שלא הצלחתי לפענח.
ניתן לראות את הביטוי בקובץ המצורף, מוקף בריבוע אדום.
מה משמעות "בחזקת (0)" הנלווית למשתנה המתפלג (רו אינדקס אל) ולממוצע (<l>)?

תודה לכם,
גרפילד.
לא התעמקתי בתוכן, אבל זו לא חזקה אלא אינדקס
13/02/2014 | 10:01
26
פשוט רשמו אותו למעלה, כי יש כבר סימון למטה, או בגלל איזושהי מוסכמה אחרת. אתה יכול באותה מידה לכתוב את האפס הזה למטה, זה לא ישנה את המשמעות, רק להיות עקבי.
מעבר לזה לא התעמקתי (וגם אין כאן את המאמר כולו) יכול להיות שכדאי לך להיפגש עם המרצה ולבקש עזרה בהבנת מקומות מסוימים, או הדרכה בקריאה.
שאלה בגאומטריה אנליטית אשמח לעזרה
12/02/2014 | 13:19
9
76
נתונים שני הישרים y=0.5x ו- y=-0.5x
יש למצוא  את משוואת המקום הגאומטרי של כל הנקודות במישור הנמצאות מעל אחד הישרים ומתחת לשני (או להיפך)
אם מכפלת מרחקיהן מהישרים שווה ל-8.
תודה רבה
ובכן
12/02/2014 | 16:23
8
43
תהי (x,y) נקודה. מרחקה מהישר הראשון הוא zzz(2x-y)/sqrt(5)zzz, ומרחקה מהישר השני הוא zzz(2x+y)/sqrt(5)zzz.
לכן, לפי הנתון, נקבל zz(2x-y)(2x+y)/5=8, כלומר 4x^2-y^2=40, וזו משוואה של היפרבולה.
לדעתי צריך להוסיף הגבלה לקטעי ההיפרבולה בין
12/02/2014 | 20:43
7
40
הקווים האדומים (ראה שרטוט מצורף)
12/02/2014 | 22:03
2
לא. פשוט טעיתי בחישוב
13/02/2014 | 00:51
5
30
המשוואה של הישר (הימני עליון, בה"כ) היא 2y=x, ולא (כפי שעשיתי קודם בטעות) y=2x. לכן, במונה של המרחק יש x-2y (במקום 2x-y).
משוואת ההיפרבולה יוצאת x^2-4y^2=40. שים לב שהישרים הנתונים הם אסימפטוטות שלה.
בכל מקרה הדרישות של מכפלת המרחקים והמיקום
13/02/2014 | 08:50
4
20
ביחס לישרים הן בלתי תלויות ולכן צריך לבדוק את שתיהן. במקרה הנוכחי הפתרון של המרחקים מקיים גם את דרישת המיקום וזה מצוין . אבל זה לא הכרחי שזה תמיד יהיה כך.
בגלל זה לא שמתי ערך מוחלט...
13/02/2014 | 12:10
3
15
בנוסחה למרחק נקודה מישר, יש ערך מוחלט. אם מתעלמים ממנו, מקבלים את מרחק הנקודה מעל הישר (או מתחתיו. תלוי איך עובדים), כלומר, אם הנקודה בצד ה"לא נכון" של הישר, התוצאה תהיה שלילית.

הכפלתי את מרחק הנקודה מעל אחד הישרים במרחק הנקודה מתחת הישר השני. לכן, התוצאה תהיה חיובית אמ"מ הנקודה מעל אחד הישרים ומתחת השני.

(אם הייתי שם ערך מוחלט, הייתי מקבל פתרון נוסף שהוא x^2-4y^2=-40. גם זו היפרבולה, שהישרים הנתונים הם אסימפטוטות שלה, והנקודות בה מקיימות את הדרישה של מכפלת המרחקים, אבל לא את דרישת המיקום.)
השאלה היא איך אתה יודע שההיפרבולה לא חותכת את
13/02/2014 | 19:53
2
20
הישרים אם אתה לא בודק זאת? רק אחרי הבדיקה אפשר להגיד שההיפרבולה המתקבלת היא בעלת אסימפטוטות שמתלכדות עם הישרים הנתונים.
כי המרחק בין ישר לנקודה שעליו הוא 0
13/02/2014 | 20:28
1
29
ומכפלת נקודות שעל ההיפרבולות האלו מהישרים היא 8, ובפרט, מרחקה מאף אחד מהישרים אינו 0
לא ירדתי לסוף דעתך, אבל תודה על ההנמקה.
14/02/2014 | 10:25
6
למה למטריצה A ול A טרנספוז יש אותם ע"ע?
12/02/2014 | 10:51
11
80
מישהו יכול להוכיח?
כי ל-A-xI ול-At-xI יש אותה דרגה.
12/02/2014 | 14:49
10
30
אז למה זה מחייב אותם ערכים עצמיים?
13/02/2014 | 01:40
9
19
הדרכה
13/02/2014 | 10:50
8
61
נניח x הוא ע"ע של A. מה זה אומר?
אפשר לראות מההגדרה של ע"ע שזה אומר הדרגה של A-xI אינה מלאה.
לחילופין, אם מצאתי y עבורו A-yI היא מטריצה מדרגה לא מלאה אז y הוא ע"ע של A.
עכשיו תוכיח שלכל x הדרגה של A-xI שווה לדרגה של A^t-xI. ואז נשאר לך להבין למה זה בדיוק עונה על השאלה שלך.

אגב, ניתן גם להוכיח ש- det(A^t-xI) = det(A-xI). גם זו הוכחה. מה שמעניין לשים לב זה שלמרות שאלה שתי הוכחות למה ששאלת, הן למעשה מוכיחות טענות מעט שונות. האם תוכל להצביע על ההבדל?
אשמח הבהרה לחלק הזה של המשפט:
13/02/2014 | 11:31
7
29
"אפשר לראות מההגדרה של ע"ע שזה אומר הדרגה של A-xI אינה מלאה.
"
הבהרה
13/02/2014 | 11:33
6
29
לפי מה שאני יודע המטריצה מדרגה לא מלאה יש עע שהוא 0.
זה כמעט ההגדרה
13/02/2014 | 11:42
5
29
x ע"ע של A עם וקטור עצמי v != 0 אם מתקיים
Av =  xv
זאת ההגדרה

מזה נובע ש-q     (A-xI)v = 0.
מה זה אומר על הדרגה של A-xI?
זה נכון מה שכתבתי?
13/02/2014 | 11:59
4
42
ככה מוכיחים? או שזה סתם קשקוש?
אוי ואוי
13/02/2014 | 12:29
3
45
לא רוצה לפגוע בך חלילה, אבל מה שכתבת מעיד שאתה נשארת אי שם מאחור בחומר. יש כאן נקודה מהותית באלגברה של מטריצות שאסור להתבלבל בה - אם B מטריצה v וקטור שונה מ-0, אז Bv=0 לא גורר ש-B=0!!! אני מציע לך בכל לשון לפנות למרצה או מתרגל עם שאלות ולחזור לעומק על החומר. אי אפשר להתמודד עם החומר של ע"ע ולכסון אם החומר הבסיסי של מרחבים וקטורים ומטריצות לא יושב טוב.
מזה חששתי
13/02/2014 | 12:55
2
49
אני מבין שהוחמר לא יושב טוב, מנסה לעבוד על זה.
ובכל זאת, אני מנסה להבין למה כש- q     (A-xI)v = 0.
זה משפיע על הדרגה..
אם A*v=0
13/02/2014 | 13:09
1
44
A מטריצה ו v וקטור ששונה מ 0  אז זה אומר שעמודות המטריצה A תלויות לינארית.
אוקיי
13/02/2014 | 13:36
36
אני חוזר על החומר. לא מצליח כל כך להבין את האמת.
חבל שתתאמצו סתם אם יש לי בעייה יסודית יותר.
בכל מקרה אעבור שוב על הפוסט.
תודה:>
מחפש עזרה דחופה מסטטיסטיקאי (בתשלום כמובן)
11/02/2014 | 21:48
47
אני צריך עזרה בביצוע ניתוח סטטיסטי למחקר בנושא הפרעות למידה אצל ילדים מאוכלוסיות שונות. אם יש כאן סטטיסטיקאי שיכול להשקיע כמה שעות עד סוף השבוע אשמח אם יצור איתי קשר בהקדם. אשמח לשלוח טלפון במסר פרטי למי שהנושא רלוונטי עבורו ומוכן לסייע.
תודה,
קובי.
מה בדיוק נעשה פה? (גבול)
11/02/2014 | 18:37
2
48
נעשה גבול
11/02/2014 | 18:54
31
כאן בעצם מחפשים גבול - כלומר את ערך ה Y שאליו הפונקציה שואפת באינסוף (רשום במקרה זה שאיקס שואף לאינסוף) - צריך לחשוב - עבור מספר גדול מאוד שנציב (לדוגמא מיליון) - האם המספרים 1 או 2 שמוחסרים בהדרגה מכל ערך של איקס במכפלה, ישפיעו על התוצאה? - כלומר הערכים 1, 2, וכן הלאה שמוחסרים מערכי X הם זניחים ממש לעומת הערך שיקבל איקס אם נציב במקומו מספרים גדולים - מיליון, מיליאד - ולכן המספר הצטמצמו ונשארו רק האיקסים במכפלה - כפי שנרשם על סימן השווה - רק המכפלה של האיקסים עצמם היא הדומיננטית וזו היא שתשפיע על התוצאה. החסרת אחד, או הוספת אחד - הם זניחים. אפשר להציב איקס גדול במכפלה הראשונה (לפני שביטלו את המספרים) ולראות שהמספרים אכן זניחים לעומת ערכו של X.
אפשר לחשוב על זה כך:
11/02/2014 | 19:15
30
נניח שנפתח סוגריים במונה ובמכנה
במונה יהיה לנו
x^5 + ax^4 + b^3 + cx^2 + dx + e
ובמכנה יהיה לנו
3125x^5 + fx^4 + gx^4 + hx^3 + ix^2 + jx + k

נחלק מונה ומכנה בx^5 (נזכור שx שואף לאינסוף אז זה בסדר)
אז במונה יש לנו
1 ועוד כל מיני דברים לחלק לחזקות של x
במכנה יש לנו
3125 ועוד כל מיני דברים לחלק לחזקות של x

אז בשאיפה לאינסוף, במכנה הכל שואף ל0 חוץ מ1, ובמכנה הכל שואף לאפס חוץ מ3125.

לכן זה הגבול
שורשים וחזקות
11/02/2014 | 16:42
3
71
כאשר רוצים לפתור את המשוואה x^0.5=2
אז מעלים בריבוע בשני האגפים ויוצא x=4

עכשיו יש לי מצב של x^0.8=2
מה אני אמור לעשות במצב כזה?
האם יש איזה כלל לדעת מה לעשות?

ניסיתי להבין בעצמי בעזרת הדוגמה הראשונית, אבל אני לא מצליח להבין מה לעשות במשוואה השניה.
אודה לעזרתכם
להעלות את שני האגפים בחזקה הפוכה
11/02/2014 | 21:40
2
35
במקרה ספציפי זה בחזקת 1/0.8
תודה רבה
12/02/2014 | 00:31
1
25
אני מניח שפשוט הייתי צריך לכתוב לעצמי 1/2 ולא 0.5 אולי היה נופל לי האסימון.
בשמחה.צריך רק לשים לב שלא נאבד פתרון
12/02/2014 | 09:00
19
כמו למשל עםם X^2=4 אז גם 2- זה פתרון
שאלה בלינארית
11/02/2014 | 15:10
10
63
היי אני אשמח לעזרה בשאלה המצורפת.
את א' הצלחתי אבל ב-ב' נתקעתי.... ניסיתי לרשום את הוקטורים כמטריצה ולדרג אבל זה הולך ומסתבך. אני מרגיש שאני מפספס משהו..
וסעיף ג' אין לי מושג..


תודה!
שים לב לשורות \ עמודות המטריצה מסעיף א'
11/02/2014 | 15:34
26
מה הקשר בין הדטרמיננטה בסעיף א' לשאלה בסעיף ב'?
אולי אסור שהיא תהיה שווה 0?
11/02/2014 | 17:15
8
29
11/02/2014 | 18:05
7
5
אפשר הסבר למה?
11/02/2014 | 19:02
6
9
סביר להניח שלמדת על דרגה של מטריצה
11/02/2014 | 19:14
24
זה פשוט משפט
11/02/2014 | 19:53
4
27
בהנתן מטריצה ריבועית A בגודל nxn מעל R, התנאים הבאים שקולים:
1. הדטרמיננטה של A שונה מ 0.
2. העמודות של A הן בסיס ל R^n.
3. השורות של A הן בסיס ל R^n.

סביר להניח שלמדתם משפט זה או משפט מאד דומה לו.
תודה ממש עזרתם לי! יש לכם אולי רעיון לסעיף ג'
11/02/2014 | 20:46
3
10
?
מה למדתם על מטריצת ה Adjoint של מטריצה A?
11/02/2014 | 20:56
2
7
למדנו ש..
11/02/2014 | 21:22
21
adj(a)=cof^t

ואת הנוסחה:

a*adj(a)=det(a)*I
קבל ביטול.. הצלחתי! תודה על המאמץ והנכונות
11/02/2014 | 21:46
13
לעזור
פונקציה קדומה
10/02/2014 | 22:45
3
86
איזה תנאים צריכה לקיים פונקציה על מנת שתהיה לה פונקציה קדומה?
האם זה שהפונקציה אינטגרבילים מספיק לקיום פונקציה קדומה?
ע"פ המשפט היסודי של החדו"א
11/02/2014 | 18:09
2
70
בשביל שתהיה לה פו' קדומה בקטע סגור מספיק שהיא תהיה אינטגרבילית בקטע.

נראה לי שאפילו מספיק להרחיב את זה לקטע פתוח (אבל הפונקציה הקדומה לאו דווקא תראה כמו במשפט).
זה לא נכון
11/02/2014 | 23:09
1
65
תנאי מספיק לקיום פונקציה קדומה הוא רציפות. (וזאת ע"פ המשפט היסודי של החדו"א).

תנאי הכרחי הוא קיום תכונת ערך הביניים (ע"פ משפט דארבו).
אוי, אתה צודק
11/02/2014 | 23:30
52
משום מה השמטתי את החלק של הרציפות.

תודה על התיקון וסליחה על ההטעייה.
שאלה באלגברה לינארית
10/02/2014 | 18:56
1
79
שלום, אשמח למענה על סעיפים ב ו ג.
גם הדרכה יהיה נחמד.
תודה בן
כך.
11/02/2014 | 08:49
30
ב) - אין פה יותר מדי מה להסתבך. יש לך את הבסיס, ויש לך את האופרטור. פשוט תמצא את המטריצה המייצגת כמו שעושים תמיד.

ג)- שים לב ש הטלה אורתוגונלית היא צמודה לעצמה.
בעיה דחופה בסטטיסטיקה
10/02/2014 | 21:56
2
34
זה סיפור הרקע:
רועי, תומר ורון עובדים באותה חברה. כל אחד מהעובדים מאחר לעבודה בכל בוקר בסיכוי של 0.3.
אין תלות בין איחורים של עובדים שונים, ובין איחורים של עובדים בימים שונים.

התשובה היא 0.8, השאלה מצורפת כתמונה.
מתוך 5 ימים הוא איחר באחד הימים.
10/02/2014 | 22:27
1
30
לכן הסיכוי שאיחר באחד הימים הוא 0.2 ושהגיע בזמן הוא 0.8.
הנושא הזה מאוד מבלבל בהתחלה ולא אינטואטיבי. אבל יש לך פה סוג של הסתברות מותנה, וברגע שידוע לך בכמה בקרים הוא איחר מתוך 5 הבקרים זה הופך לבעיה פשוטה. וה0.3 כבר לא מעניין אותנו.

(היה לו 0.3 סיכוי לאחר בכל יום, אבל בפועל מה שקרה זה שמתוך 5 ימים הוא איחר רק ב0.2 מהימים, ובגלל ששואלים עליהם זה מה שמעניין אותנו).
שאלה קלילה
10/02/2014 | 22:32
28
מרוב עצים לא רואים את היער.

אני התעסקתי בבינומי.
חם בפורומים של תפוז
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
Flix וידאו
חברת סולו איטליה
חברת סולו איטליה
פורום טיולים בהודו נפאל
פורום טיולים בהודו נפאל
נוה אקדמיה-טיולי איכות גאוגרפים
חושבים על טיול בעולם?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ