לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

לצפיה ב-'דחוף דחוף דחוף!!! בגרות מתמטיקה 803'
דחוף דחוף דחוף!!! בגרות מתמטיקה 803
15/05/2014 | 01:51
15
בבגרות במתמטיקה 803, מהו הציון הכי נמוך שאני יכולה לקבל בבגרות עצמה אבל שלא יפסלו לי אותה ? גם אם הציון בגרות שלי הוא 0 הציון הסופי עובר. מה המינימום שאני צריכה לקבל כדי שהבגרות לא תיפסל לחלוטין ?
לצפיה ב-' Quadratic interpolation'
Quadratic interpolation
15/05/2014 | 01:22
6
80
שלום לכולם

X1=100 ,X2=200
Y1=2 ,Y2=3
אני מחפש נוסחה ,שאני מציב
X=150 ,Y=?
אני יודע לעשות עם קו לינארי,אבל אני מחפש פיתרון עם ריבועי
האם זה ניתן ע"י שתי נקודות בלבד לקבל פיתרון

תודה רבה
לצפיה ב-'יש אינסוף פתרונות'
יש אינסוף פתרונות
15/05/2014 | 10:49
5
26
לצפיה ב-'אתה טועה ,צירפתי'
אתה טועה ,צירפתי
15/05/2014 | 14:48
3
48
קובץ אקסל להבהרה ,הפתרון עם פונקציה מובנית באקסל נמצא בתא D9 .
בתא E13 ,נמצא הנוסחה של קו ישר ,אני מחפש כזאת נוסחה אבל ריבועי ,שצריך להגיע לאותה תוצאה כמו בתא D9 .

תודה רבה .
לצפיה ב-'מאוד לא מנומס להגיב ככה לתשובה שקיבלת'
מאוד לא מנומס להגיב ככה לתשובה שקיבלת
15/05/2014 | 15:57
2
50
ואם האקסל מצא לך פתרון אחד (הקובץ לא עובד אצלי, אז אני לא יודע מה בדיוק הוא מצא), איך זה אומר שאין אינסוף פתרונות?

ורק לשם דוגמא, הנה שתי אפשרויות:
y=(-9/5000)x^2+(11/20)x-35
y=(1/1000)x^2-(29/100)x+21
לצפיה ב-'עעעערררר ,אני לא מבין את הדוגמה '
עעעערררר ,אני לא מבין את הדוגמה
15/05/2014 | 17:03
1
40
אני רואה y  שווה ל 7 ו0 ,אבל המקדמים שונים לגמרי אחד מהשני .
אני חושב שלא הובנתי נכון בשאלה שנתתי  .
חבל שאתה לא יכול לראות את קובץ אקסל .
תודה לך
לצפיה ב-'זו בדיוק הדוגמה'
זו בדיוק הדוגמה
15/05/2014 | 17:24
33
הדוגמה מראה שיש כמה אפשרויות למקדמים, שבכולן התנאים מתקיימים, אבל הערך המבוקש עשוי להיות שונה בין האפשרויות.
לצפיה ב-'עריסטו,אם באמירה שציינתי שטעית ,אני מתנצל '
עריסטו,אם באמירה שציינתי שטעית ,אני מתנצל
15/05/2014 | 16:52
17
לצפיה ב-'שאלה לגבי תכונות אסימפטוטיות של בעצים'
שאלה לגבי תכונות אסימפטוטיות של בעצים
14/05/2014 | 17:17
8
41
שלום,

אני צריך את עזרתכם בשאלה הבאה...השאלה מורכבת מכמה סעיפים. אתחיל בראשון..אני חושש שיש לי איזשהו חוסר הבנה של המושג "אסימפטוטיקה".

זו השאלה:

משפחה של עצים תיקרא "מאוזנת" אם כל עץ הוא בעל גובה (O(logn , כאשר n הוא מספר הצמתים בעץ. לכל תכונה בהמשך, קבע האם משפחה של עצים המקיימים את התכונה היא מאוזנת. אם התשובה היא "לא", תן דוגמה נגדית. אם התשובה היא "כן", הצג הוכחה (בדרך כלל ע"י אינדוקציה). זכור שהתכונה היא אסימפטוטית, ולכן הדוגמה הנגדית צריכה להכיל סדרה אינסופית של עצים במשפחה, ולא רק עץ יחיד.

המשפט האחרון לא ממש מובן לי. אציג את הסעיף הראשון (תכונה שמתקיימת במשפחת עצים. וכאמור, צריך להוכיח האם המשפחה של העצים שמקיימים את התכונה בסעיף זה, היא משפחה "מאוזנת".

א'. כל צומת בעץ הוא או עלה, או שיש לו שניי בנים.

תשובה:

משפחה של עצים בעלת התכונה שכל צומת בעץ הוא או עלה או שיש לו שניי בנים, איננה מאוזנת.

למשל אם לוקחים עץ שהוא שרוך ימני כשלכל צומת בשרוך הוספנו בן שמאלי (כלומר: שורש, בן ימני, בן ימני, בן ימני, בן ימני...כשלכל בן ימני, יש בן שמאלי).

אז מספר הרמות הוא n/2.

התשובה הזו לא ברורה לי...אם למשל אני מסתכל על העץ הבא:

שורש שאקרא לו 1. לשורש יש בן ימני שערכו 2. לקדקד עם הערך 2 יש בן שמאלי עם הערך 3, ובן ימני עם הערך 4. לקדקד עם הערך 4, יש בן שמאלי שערכו 5 ובן ימני שערכו 6. לקדקד שערכו 6, יש בן שמאלי שערכו 7 ובן ימני שערכו 8. (כמובן לא מדובר על עצי חיפוש, אלא סתם עצים בינאריים).

העץ שהצגתי כאן, הוא שרוך שלכל צומת בו יש בן שמאלי.

לפי התשובה שנתנו לשאלה (שהיא אגב נכונה...רק שאני לא מבין אותה), מספר הרמות הוא n/2. כלומר במקרה של העץ שהצגתי כאן - שמספר קדקדיו הוא n=8, מתקיים
שמספר הרמות שלו הוא 8 חלקי 2, שזה 4, ובאמת יש לו 4 רמות.

מצד שני, אם אני מנסה להראות שהוא מאוזן, אני צריך להראות שגובהו קטן שווה מ - c*logn , עבור כל n שגדול מ-no כלשהו.

גובה העץ שלי הוא 4 (יש בו 4 רמות). מספר הקדקדים בו הוא n=8.

zz 4 < clog8 = 3c ==> 4 < 3c  zz קבלתי ש-4 קטן מ-3c. אם אבחר למשל c=2, מתקיים באמת ש 4<6. כמו כן, ה-n נעלם...ככה שאין כאן בכלל no שצריך לבחור.

כלמר הראיתי שגובה העץ הוא O(logn), כאשר במקרה שלי n=8.

לכן הוא מאוזן. אבל מצד שני מספר הרמות הוא n/2.

כנראה שאני לא מבין בכלל מה אני עושה.

מישהו מוכן להסביר לי איך פותרים את השאלה הזו, ומה השיגאות שלי???

תודה רבה למי שעונה!





לצפיה ב-'של עצים*'
של עצים*
14/05/2014 | 17:18
4
לצפיה ב-'הסבר'
הסבר
14/05/2014 | 18:15
6
24
משפחה של עצים בעלת התכונה שכל צומת בעץ הוא או עלה או שיש לו שניי בנים (נקרא לקבוצה הזו A), איננה מאוזנת. זאת משום שהיא מכילה את הקבוצה האינסופית של עצים בעלי התיאור הבא: "עץ שהוא שרוך ימני כשלכל צומת בשרוך הוספנו בן שמאלי". נקרא לקבוצה הזו B. הגובה של העצים בקבוצה B הוא n/2. כלומר, לא קיים שום קבוע c שעבורו גובה כל העצים ב-B הזו קטן מ - c*logn (האם אתה יודע להוכיח זאת?) וממילא לא קיים קבוע כזה עבור הקבוצה A (הרי A כוללת את B).
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
14/05/2014 | 18:59
5
17
יש כמה דברים שלא מובנים לי עדיין..

לא מובן לי מה הסיבה לכך שצריך בדוגמה הנגדית לתת סדרה אינסופית של עצים במשפחה, אשר אינם מאוזנים.

לא ברור לי גם מדוע גובהם של העצים בעלי התיאור: "שרוך ימני כשלכל צומת בשרוך הוספנו בן שמאלי" , הוא n/2, ולא n. הרי אם למשל תיקח את העץ בדוגמה שנתתי בפוסט הקודם, אז הוא בעל 4 רמות, ואם תסיר ממנו את הבנים השמאליים, תקבל שרוך (בלי בנים. כלומר רשימה מקושרת), שאורכו 4 גם כן.

ודבר אחרון: בפוסט הקודם הוכחתי שהגובה של העץ בדוגמה שנתתי שם, הוא קטן מ-log כפול קבוע. מן הסתם זו הוכחה שגויה, אבל לא ברור לי למה.



לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
14/05/2014 | 21:12
4
21
ראשית, לגבי השרוך. השרוך הוא באמת בגובה השווה למספר הצמתים שבו, אבל כדי לקיים את התכונה של משפחת העצים אנחנו מוסיפים לכל צומת בן נוסף. הגובה נשאר כשהיה, והכפלנו את מספר הצמתים. לכן אם מספר הצמתים בעץ החדש הוא n, הגובה הוא n/2.

לגבי השאלה השנייה, באופן אינטואיטיבי למעשה אתה עונה לעצמך בדוגמה שלך. הראית שאם ניתן דוגמה לעץ בגובה 4, נוכל למצוא קבוע c כך שעדיין החסם האסימפטוטי הוא logn. בדיוק בשל כך עלינו לתת דוגמה למשפחה אינסופית של עצים המקיימת את התכונה הדרושה ובה הגובה אינו חסום על ידי קבוע כפול logn.
אם יש רק מספר סופי של עצים בעייתיים, ניתן "לגלם" את הבעייתיות בקבוע c שנבחר. אם יש אינסוף כאלה, אז לא ניתן לעשות זאת.

באופן פורמלי, כדאי לחזור להגדרה. מה משמעות החסם האסימפטוטי?

קיים c>0 כך שלכל n טבעי, אם T עץ בעל n צמתים, וגם כל צומת בעץ הוא או עלה, או שיש לו שניי בנים אז הגובה של T אינו גדול מ clogn.

אם נשלול את זה נקבל את הטיעון הבא:

לכל c>0 קיים n כך שקיים עץ T בעל n צמתים, שבו כל צומת בעץ הוא או עלה, או שיש לו שניי בנים וגם הגובה של T גדול מ clogn.

נותר להבין מדוע משפחה אינסופית של עצים כמתואר בדוגמה שנתת מקיימת את זה.

האם זה ברור?
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
14/05/2014 | 23:51
3
9
האמת שעכשיו יותר מובן לי (בצירוף עם השתובה של עריסטו כמובן).

מדוע משפחה אינסופית של עצים בדוגמה שנתתי מקיימת את זה?

אממ..האמת שבטענה שניסחת (שאותה צריך להוכיח), כתוב "קיים n". אם אני רוצה להראות שמשפחה אינסופית של עצים, כמתואר בדוגמה שנתתי, מקיימת את זה...

אז צריך משהו כמו החל מ-n מסוים מתקיים ש- n/2 < clogn , לא?

יכול להיות שבניסוח של הטענה המקורית שלך (זו שלפני השלילה) היה צריך להופיע יחד עם ה"קיים c>0", גם "קיים no כך שלכל n>no, אם T עץ בעל n צמתים..."?

כלומר השלילה שתתקבל היא:

לכל c,no קבועים, קיים n גדול מ-no כך שאם T עץ בעל n צמתים וגם כל צומת בעץ הוא או עלה או שיש לו 2 בנים, אז הגובה של T גדול מ-clogn??

האמת שבשלילה אני עדיין נשאר עם "קיים n".


הטענה שלי היא שלכל no קיים n גדול מ-no כך שאם T עץ בעל....".
איך אראה ככה משפחה אינסופית. בשביל האינסופיות, אני צריך טיעון מהסוג של קיים no כך שלכל n>no, אם T עץ בעל n צמתים...".

מה אני מפספס..הסתבכתי קצת..

לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
15/05/2014 | 00:18
2
9
1. לגבי n0, בהגדרה הפורמלית אכן נדרש שהאי שוויון יתקיים החל מאינדקס מסוים, אבל בעקרון על ידי בחירת c מתאים אפשר לוותר על ההגבלה הזו (אם יש c שטוב החל ממקום מסוים, אז יש c1 שטוב לכל n).
2. יש הבדל בין קבוצה אינסופית של טבעיים לבין קבוצה של טבעיים בעלת משלים סופי. קבוצה A של טבעיים היא אינסופית אם לכל n טבעי יש m טבעי גדול מ n השייך ל A. קבוצה A בעלת משלים סופי אם קיים n כך שלכל m שגדול מ n, מתקיים כי m שייך ל A. כמובן שכל קבוצה של טבעיים בעלת משלים סופי היא אינסופית, אבל ההיפך אינו בהכרח נכון.
3. התרגום שלך לטענה איננו מדויק. אם אתה רוצה לנסח את הטענה המלאה על החסם האסימפטוטי היא תראה כך:
קיים c>0 וקיים n0 טבעי כך שלכל n>n0 ולכל עץ T עם n צמתים, אם ... אז הגובה של T אינו עולה על clogn.
ואז השלילה היא:
לכל c>0 ו n0 טבעי קיים n>n0 וקיים עץ T כך שב T יש n צמתים וגם ... וגם הגובה של T גדול מ clogn.
לצפיה ב-'הערה 2 שלך'
הערה 2 שלך
15/05/2014 | 00:36
1
9
לא לגמרי הבנתי על מה ענית לי באמצעות הערה 2.

ולגבי הטענה...אוקיי..כמו שכתבת, הטענה היא:

לכל c>0 ו n0 טבעי קיים n>n0 וקיים עץ T כך שב T יש n צמתים וגם ... וגם הגובה של T גדול מ clogn.

שוב, אין לי כאן הקשר של: קיים no כך שלכל n>no (שזה יוצר לי את האינסופיות.."החל מno מסוים ואילך..").

אלא,  עבור כל no, קיים n >no..

רגע..אולי הערה 2 שלך באה לפתור לי את האי הבנה בדיוק בנקודה הזו.

האמת שאני לא ממש מצליח להבין מה התכוונת שם בדיוק, ולמה זה בדיוק מקביל בעניין שעליו אנחנו דנים.


וואיי..יש מצב אתה מנסה עוד הסבר...מצטער על החפירה, פשוט חשוב לי להבין את זה. אני נראה לי כבר לקראת הסוף..

ותודה רבה בכל מקרה!
לצפיה ב-'אכן כך'
אכן כך
15/05/2014 | 01:50
11
הערה 2 בדיוק נוגעת בנקודה הזו.
כדי שקבוצת טבעיים תהיה אינסופית, אני לא דורש שהחל מ n מסויים, כל מספר שייך אליה (חשוב, למשל, על קבוצת הזוגיים), אלא שלכל n, יש m גדול מ n השייך אליה. זה שקול לאינסופיות בטבעיים.
קבוצה יכולה להיות אינסופית, ובעלת משלים אינסופי (כלומר אין לי n ש"החל ממנו" כל מספר בקבוצה).

לכן הטענה כפי שניסחתי אותה טוענת לקבוצה אינסופית של עצים.
לצפיה ב-'שאלה בחישוב שטחים - אינטגרלים'
שאלה בחישוב שטחים - אינטגרלים
14/05/2014 | 16:39
22
אשמח אם משהו יפתור את הבעיה6576
לצפיה ב-'מספרים ראשוניים שליליים'
מספרים ראשוניים שליליים
14/05/2014 | 14:51
1
52
אני וחברה שלי עושות חקר על מספרים ראשוניים שלילים ואנחנו לא מוצאות מידע על הנושא, אז רצינו לשאול אם אתם יודעים האם יש מספרים ראשוניים שלילים ואם כן במה הם שונים במספרים ראשוניים חיוביים?
תודה
לצפיה ב-'אין כאלו, בערך'
אין כאלו, בערך
14/05/2014 | 16:46
50
בהגדרה הבסיסית, ראשוניים הם מספרים טבעיים, כלומר ב-N.
יש הכללה של זה באלגברה מופשטת, אבל בגדול, בלי להיכנס לדברים טכניים יותר מדי, אם p ראשוני שלילי, אז הנגדי שלו -p הוא ראשוני חיובי, ולכן אין ראשוניים שליליים "אמיתיים", אלא שהם רק חברים של הראשוניים של החיוביים.
לצפיה ב-'עזרה בפישוט ביטוי'
עזרה בפישוט ביטוי
14/05/2014 | 11:16
5
77
שלום,
אשמח לעזרתכם בפישוט הביטוי המצורף.

תודה.
לצפיה ב-'הדרכה'
הדרכה
14/05/2014 | 22:02
4
39
דבר ראשון נשים לב שניתן לעשות את הסכום עד k ולא רק עד k-1 (למה??). שנית נשיח לב שבמקום q   (k-i ch 1)  q אפשר לשים פשוט i (למה?)

כלומר הסכום שלנו הוא
sum (i=0 to k) of i * (k ch i)   q

נסתכל על הפונקציה

f(x) =(1+x)^k

יש לפתוח אותה לפי נוסחת הבינום. אח"כ לגזור את שני האגפים - כלומר, גם את הסכום לפי הבינום וגם בהצגה הפשוטה. בסוף להציב x=1.
לצפיה ב-'שאלה על התשובה שלך'
שאלה על התשובה שלך
14/05/2014 | 22:32
3
25
אתה יכול בבקשה להסביר את המעבר שבו אתה מסתכל על הפונקציה f?

למה הגדרת את f כפי שהגדרת, ולמה אתה רוצה להסתכל עליה בכלל?
לצפיה ב-'כי זה פותר את התרגיל'
כי זה פותר את התרגיל
14/05/2014 | 22:59
2
35
השאלה למה להגדיר את f כך אינה ברורה לי - האם הבנת שזה פותר את התרגיל? אם כן, אז התשובה היא: הגדרתי את f כך, כי זה עוזר לפתור את התרגיל (:.  זו הוכחה קצת לא שגרתית ולכן הבאתי לך אותה באופן מודרך. נסה לעבור על הצעדים לאט לאט ותראה אם הכל מסתדר לך. אם לא, אז תשאל.
לצפיה ב-'האם יוצא שהביטוי המקורי הוא ?zz k * 2^(k-1)zz'
האם יוצא שהביטוי המקורי הוא ?zz k * 2^(k-1)zz
15/05/2014 | 00:53
1
7
לצפיה ב-'נכון'
נכון
15/05/2014 | 09:02
3
לצפיה ב-'עזרה בשאלות בתורת הקבוצות - קבוצה בת מנייה'
עזרה בשאלות בתורת הקבוצות - קבוצה בת מנייה
14/05/2014 | 00:25
2
67
אשמח לעזרה בתרגילים שבתמונה.
לא כ"כ יודע מאיפה להתחיל ואיך להתחיל.
אני כן הבנתי את האלכסון של קנטור בהרצאה.

אשמח לעזרה
לצפיה ב-'איך להתחיל.'
איך להתחיל.
15/05/2014 | 09:45
26
איך אפשר להציג את הפונקציות החח"ע מהטבעיים לעצמם בצורה שתתמוך בשיטת האלכסון של קנטור?
לצפיה ב-'עזרה'
עזרה
15/05/2014 | 10:41
27
לגבי השאלה הראשונה -
כזכור לך, בשיטת האלכסון מניחים בשלילה שניתן לסדר את הקבוצה בסדרה ואז מסתכלים על האלכסון של הסדרה וממנו משהו ששונה מהאיבר באלכסון ולכן אינו מופיע בסדרה. הבעיה כאן, היא איך לבנות את האיבר מהאלכסון באופן שגם יצא פונקציה חח"ע.
באופן יותר מפורש, נניח בשלילה שיש סדר f1,f2,.... על הפונקציות החח"ע מ-N לעצמו. אנו רוצים לבנות פונקציה g:N->N שהיא חח"ע ואינה בסדרה. אילו לא היה מדובר על פונקציות חח"ע אז פשוט היינו מגדירים את (g(k להיות משהו שונה מ-(f_k(k. לדוגמא g(k) = f_k(k)+1. אלא שזה לא חח"ע. אז איך לבחור את (g(k באופן שגם יבטיח חח"ע - רמז... נסה לבנות את (g(k כך שהיא מונוטנית עולה. כלומר, שיבטיח ש-g(k+1)>g(k)  q.

לגבי השאלה השניה - השאלה מה כבר למדתם ובמה מותר להשתמש.
לצפיה ב-'"הוכחת " עקרון הכפל והחיבור '
"הוכחת " עקרון הכפל והחיבור
13/05/2014 | 20:43
8
58
האם זה  נכון  שאנחנו מקבלים אותם ללא הוכחה פורמאלית

כמעין " עקרונות  אמפיריים" ???

את ההכללה  כמובן אפשר להראות באינדוקציה  אבל את הטענה בבסיסית

אם A ו B זרות   אז      מספר האיברים באיחוד שלהן  הוא סכום האיברים של שתיהן, אפשר להוכיח בעזרת שפת תורת הקבוצות ?

 אולי אם  מגדירים את הטבעיים בתור קבוצות ?
לצפיה ב-'אפשר להוכיח'
אפשר להוכיח
13/05/2014 | 21:07
5
49
איך הגדרת סכום?
לצפיה ב-'פונקציה מ N ל N '
פונקציה מ N ל N
13/05/2014 | 21:10
4
60
חח"ע ועל .

כמו באקסיומות פאנו
לצפיה ב-'זו לא הגדרה. זו תכונה.'
זו לא הגדרה. זו תכונה.
13/05/2014 | 23:25
3
34
והיא גם שגויה
לצפיה ב-'איך תכונה יכולה להיות שגויה '
איך תכונה יכולה להיות שגויה
13/05/2014 | 23:31
2
34
זה אקסיומטי (במקרה שלנו)

ולכן זה מה שבא לי שזה .

בסדר אז היא לא על  , 0 לא נמצאת בטווח .

מעבר לזה , לא נראה לי שאפשר להוכיח את העקרונות אם מסתכלים על + בתור פונקציה .
לצפיה ב-'ובכן'
ובכן
13/05/2014 | 23:51
1
33
אני יכול לומר "כבשים הם יצורים בעלי 4 רגליים".
זו תכונה של כבשים, אך לא הגדרה, כי יש עוד יצורים בעלי 4 רגליים.

אני יכול גם לומר "כבשים הם יצורים בעלי 7 רגליים" - זכותי להגדיר כבשים איך שארצה, אך אם אני משתמש בהגדרה שעבורה התכונה הזאת נכונה, ראוי שלפני שאשאל שאלה בפורום חיות משק, אקדים ואומר מהם, לדעתי, כבשים.
לצפיה ב-'הבהרת את הנקודה . תודה !'
הבהרת את הנקודה . תודה !
14/05/2014 | 13:26
11
לצפיה ב-'הגדרות חכמות לפעולות אריתמטיות'
הגדרות חכמות לפעולות אריתמטיות
13/05/2014 | 21:33
1
53
קבוצה סופית - קבוצה השקולה לרישא של הטבעיים.

טענה: (לא קשה להוכחה):
אם A ו- A' סופיות ושקולות
B ו-B' סופיות ושקולות
A ו-B זרות
A' ו-B' זרות
אז A איחוד B סופית ושקולה ל- A' איחוד B'.
מכאן מוגדר החיבור, ואת התכונות האריתמטיות של החיבור אתה מקבל במתנה מהתכונות האריתמטיות של האיחוד.

אותו הדבר עם כפל מול מכפלה קרטזית.
לצפיה ב-'הבנתי מה שאתה כותב '
הבנתי מה שאתה כותב
13/05/2014 | 23:34
32
אבל  מה אם  A,B לא שקולות למשלימות שלהן ?
לצפיה ב-'עזרה גיאומטריה'
עזרה גיאומטריה
13/05/2014 | 19:45
2
36
אשמח לעזרה.. מצאתי את הפיתרון בעזרת משפט חוצה זווית..
אבל יש עוד דרך.. אשמח למשהו נוספף
לצפיה ב-'הוכחה'
הוכחה
13/05/2014 | 20:49
1
39
נוריד אנך מהנקודה D לצלע AC בנקודה E שנופלת בתוך הקטע ( כי הזוית ADC קהה )
המשולשים ABD ו ADE חופפים ולכן   BD=DE.
במושלש ישר הזוית DEC מתקיים   DC > DE  ( כי DC הוא היתר ) וDE הרי שווה ל DB
לצפיה ב-'תודה..'
תודה..
13/05/2014 | 21:22
11
לצפיה ב-'אשמח לפיתרון ודרך של שאלה 1'
אשמח לפיתרון ודרך של שאלה 1
13/05/2014 | 14:02
2
56
מצרף צילום של השאלה
לצפיה ב-'הקפצה'
הקפצה
14/05/2014 | 09:31
11
הקפצה
לצפיה ב-'tאפשר בבקשה לעזור בפיתרון שאלה 1 ? תודה '
tאפשר בבקשה לעזור בפיתרון שאלה 1 ? תודה
17/05/2014 | 12:01
2
לצפיה ב-'חישוב אינטגרלים שטחים'
חישוב אינטגרלים שטחים
13/05/2014 | 12:26
39
אודה מאוד למי שיוכל לפתור לי את הבעיה מספר 6 עם חישוב שטח בעזרת האינטגרל.
תודה רבה. אם אפשר הסבר מפורט.
לצפיה ב-'היי..:) יש לי שאלה שאני מקווה שתעזרו לי בה..'
היי..:) יש לי שאלה שאני מקווה שתעזרו לי בה..
13/05/2014 | 09:53
3
64
יש כאן תמונה של סוס עם קו מים.

אם נניח זוית ישרה בקצה הימני של התמונה-, ונסובב 90 מעלות שמאלה.

איפה יהיה הסוס, ביחס לקו המים?

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

תודה מראש.
לצפיה ב-'סליחה, זה הקישור ללינק הנכון.'
סליחה, זה הקישור ללינק הנכון.
13/05/2014 | 09:55
1
32
לצפיה ב-'את הזווית מניחים בכיוון התמונה '
את הזווית מניחים בכיוון התמונה
13/05/2014 | 10:02
10
לצפיה ב-'עדיף לא לאמר סיבוב שמאלה'
עדיף לא לאמר סיבוב שמאלה
14/05/2014 | 16:40
23
כי זה לא חד משמעי (תלוי באיזה חלק של המעגל מסתכלים). בדרך כלל כשאומרים סיבוב שמאלה מתכוונים בדומה לסיבוב הגה של רכב - ואז הכוונה היא לסיבוב נגד כיוון השעון, שזה המינוח הנכון.
אחרי סיבוב כזה, ראש הסוס יהיה משמאל לקו המים, שיעבור באמצע התמונה, וצוואר הסוס יהיה מימין לו.
לצפיה ב-'טופולוגיה'
טופולוגיה
12/05/2014 | 21:39
1
41
מה המשמעות של Genus וממה היא שונה מ-Betti number?
לצפיה ב-'גנוס זה גזע בפירוש המילולי שלו'
גנוס זה גזע בפירוש המילולי שלו
12/05/2014 | 22:40
42
ובפירוש הלא-מילולי, בתחומי הטופולוגיה, הכוונה היא לכמות החורים שיש במשטח (תחשוב על משטח רימן למשל).
יש קשר בין הגנוס ובין מציין אוילר של המשטח.

יש גם הכללות לדברים ממימדים גדולים יותר דרך פירוקי ידיות (handlebodies).

מספרי בטי (יש כמה כאלו) זה הרנק של חבורות ההומולוגיה (נניח הומולוגיה סימפליציאלית, זה יותר קל להבנה) של המשטח.
יש קשר בין זה למציין אוילר דרך נוסחאת אוילר המוכללת (כמו שמוכיחים באינדוקציה את V-E+F=2 לגרפים מישוריים, אז אם אתה יודע מהי הומולוגיה סימפליציאלית ואיך לבנות קומפלקס תאי מדיסקים אז אפשר לחזור על הבנייה האינדוקטיבית ולקבל את הכללה של נוסחאת אוילר).

א-פריורי, אם מסתכלים רק על משטחים, הגנוס סופר לכאורה חורים דו-מימדיים, ולכן אמור להתבטא ב-H2 בלבד.
אבל אם חושבים על זה, כדי ליצור חור דו-מימדי, צריך קודם "לייצר שפת משטח", שתכיל חור חד-מימדי שיכלא נפח, ומכאן רואים שהגנוס תלוי גם בהומולוגיות הנמוכות יותר (או כמו שאמרתי - דרך נוסחאת אוילר המוכללת).
לצפיה ב-'שאלת הסתברות '
שאלת הסתברות
12/05/2014 | 17:53
2
50
בקזינו של מלון רויאל בלאס ווגאס הוצע למהמרים משחק המזל הבא: המשתתף
משלם 10 דולר לכל הטלה דל זוג קוביות.  אם 2 הקוביות מראות 6 הוא זוכה ב-180 דולר.
אם רק אחת מראה 6 הוא זוכה ב-15 דולר.  מהי תוחלת הרווח של המהמר?
א. 1.33 דולר
ב. 0
ג.83. 0- דולר
ד. 2.16- דולר
ה. 2.33- דולר.

יצא לי 2.5- שזה קרוב לתשובה ה' , השאלה אם זה צריך לצאת מדוייק.  לא הבנתי איך?
הסיכוי שייצא 6 בשתי קוביות הוא 1/36*180 דולר=5
הסיכוי שבהולנד אחת ייצא 6 הוא 1/6 *15 דולר=2.5
5+2.5-10=2.5-
לצפיה ב-'ההסתברות שבדיוק קוביה אחת תראה 6'
ההסתברות שבדיוק קוביה אחת תראה 6
12/05/2014 | 18:11
1
45
הוא לא 1/6. נסה/י להבין מדוע.
לצפיה ב-'טעיתי, ההסתברות שבקובייה אחת ייצא 6 היא 1 .'
טעיתי, ההסתברות שבקובייה אחת ייצא 6 היא 1 .
12/05/2014 | 19:03
18
לצפיה ב-'מרחבי מכפלה פנימית'
מרחבי מכפלה פנימית
12/05/2014 | 12:15
1
37
נתון V ממ"פ מעל C  ו- T:V->V העתקה לינארית צמודה לעצמה. צריך להראות כי T + iaI  (כאשר I מטריצת היחידה) הפיכה לכל a ממשי שונה מ-0.
אני יודע שאם העתקה הפיכה אז הגרעין שלה שווה ל-0 וכנראה צריך איכשהו להשתמש בזה, אבל מעבר לכך אני תקוע.
אשמח לעזרה
לצפיה ב-'הדרכה'
הדרכה
12/05/2014 | 12:37
26
מטריצה לא הפיכה אמ"מ יש לה ע"ע 0.

מה הע"ע של T+iaI ביחס לע"ע של T?
לצפיה ב-'עזרה בפתרון תרגיל באלגברה'
עזרה בפתרון תרגיל באלגברה
11/05/2014 | 23:34
1
49
לצפיה ב-'מישהו ?'
מישהו ?
12/05/2014 | 22:40
3
לצפיה ב-'שאלה על מעבר אלגברי -לא אמור להיות מסובך'
שאלה על מעבר אלגברי -לא אמור להיות מסובך
11/05/2014 | 19:35
2
57
אני מצרף צילום מתוך ספר.
אני לא מצליח להבין את המעבר מהשורה הראשונה לשנייה. (המטרה היא להגיע מהשיוויון הראשון ל n*p).

אני מבין שהשתמשו שם בזהות קומבינטורית והחליפו את ה-{k כפול(n מעל k)}  ב-{n כפול ((n-1) מעל (k-1))} שזה סבבה. רק למה הם הורידו בסיגמה את n ב: n-1 ???

אני מבין את המוטיבציה שלהם שהיא כדי להשתמש בנוסחת הבינום של ניוטון אבל אני לא מבין את המעבר...

אני אשמח שמישהו יאיר את עיני. תודה!
לצפיה ב-'יש להם טעות קלה'
יש להם טעות קלה
11/05/2014 | 19:47
1
40
במקום k מ- 0 עד n-1 צריך להיות k מ- 1 עד n (את k=0 ניתן להשמיט כי המחובר הוא 0). במעבר הבא מחליפים k-1 ב- k ואז הוא רץ מ- 0 עד n-1.
לצפיה ב-'מוזר... בכל מקרה תודה!'
מוזר... בכל מקרה תודה!
11/05/2014 | 22:28
6
לצפיה ב-'לנגזרת יכולה להיות נקודת אירציפות מסוג סליקה?'
לנגזרת יכולה להיות נקודת אירציפות מסוג סליקה?
11/05/2014 | 15:52
14
50
אם f מוגדרת בסביבת a כולל a עצמה.., וגזירה בסביבת a, אבל לא בa עצמה

והגבולות החד צדדיים בa שווים

האם f גזירה בa?
לצפיה ב-'אם f אינה רציפה ב a, אז לא בהכרח.'
אם f אינה רציפה ב a, אז לא בהכרח.
11/05/2014 | 16:22
1
40
אם ידוע ש f רציפה ב a, ממשפט לגרנז' אפשר להוכיח ש f גזירה ב a והנגזרת שווה לגבול הנתון.
לצפיה ב-'הבנתי תודה!'
הבנתי תודה!
11/05/2014 | 16:25
5
לצפיה ב-'לא'
לא
11/05/2014 | 16:30
11
40
תקח תדוגמא פונקציה שהיא f(x)=1  בכל x פרט ל-x=0 שם f(x)=0. היא רציפה, גזירה ומה שתרצה בכל מקום פרט ל-0. הגבול ב-0 קיים. אבל היא לא רציפה ב-0.
לצפיה ב-'הנה תמונה של השאלה'
הנה תמונה של השאלה
11/05/2014 | 16:44
10
43
אולי יהיה יותר מובן

עדיין זה נכון מה שרשמת?
לצפיה ב-'זאת שאלה של הוכח או הפרך אז אין סימן שאלה'
זאת שאלה של הוכח או הפרך אז אין סימן שאלה
11/05/2014 | 16:45
21
שלא תחשבו שזה משפט
לצפיה ב-'פשוט תבדוק'
פשוט תבדוק
11/05/2014 | 19:28
8
35
רשמתי לך דוגמא. תבדוק אם היא דוגמא נגדית או לא. זה מאד פשוט.
לצפיה ב-'ואם f לא רציפה בX=0 זה אומר שהיא לא גזירה'
ואם f לא רציפה בX=0 זה אומר שהיא לא גזירה
11/05/2014 | 20:22
7
111
שם כן?
לצפיה ב-'בודאי'
בודאי
11/05/2014 | 21:06
6
7
לצפיה ב-'תודה.. ועוד שאלה ברשותך'
תודה.. ועוד שאלה ברשותך
12/05/2014 | 09:19
5
24
האם התנאים האלה נכונים?

א. הגבולות החד צדדיים ב+0 ו-0 שואפים ל0

ב.הגבולות החד צדדיים ב+0 ו-0 של ' f שואפים ל0  

ג. הגבולות החד צדדיים ב+0 ו-0 של ' f שואפים ל0  (מה ההבדל בין ב' לג'?)

ד. הגבולות החד צדדיים ב+0 ו-0 של '' f שואפים ל0



אם ב' וג' לא נכונים אז אולי זה נכון?

ב. מתקיים לכל אלפא, כי f קיימת ב0 והנגזרת שלה שם 0?

ג. מתקיים לכל אלפא, כי  ' f קיימת ב0 והנגזרת שלה שם 0?

לצפיה ב-'התמונה'
התמונה
12/05/2014 | 09:21
6
לצפיה ב-'והכוונה בסוף ב' וד''
והכוונה בסוף ב' וד'
12/05/2014 | 09:22
6
לצפיה ב-'ואם היו אומרים לי'
ואם היו אומרים לי
12/05/2014 | 10:56
8
f(x) גזירה בנקודה x=0

התנאי לקיום הוא שהגבול  בהגדרה של הנגזרת קיים?
או קיים ושואף ל0?


תודה וסורי על הבלאגן בהודעות
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
12/05/2014 | 11:03
1
20
קודם כל, זאת לא שאלה נוספת, אלא שאלה חדשה (: אני חושב שמבחינת הפורמט של הפורום היה יותר נכון לפרסם אותה כדיון נפרד. כך גם סביר שיותר קוראים היו מסתכלים עליה.

הערה משטח העברית - גבולות לא שואפים, אלא שווים. לדוגמא יש לומר "הגבולות החד צדדיים ב-0 שווים ל-0". הפועל שואף מתייחס לביטוי ש"בתוך" הגבול. לדוגמא, "f שואפת ל-1 כאשר x שואפת ל-0".

לשאלתך - תנאי א' שלך נכון. כל השאר לא. בדיוק כפי שקיומם של גבולות חד צדדיים של פונקציה g בנקודה a לא אומר דבר על ערכה של a בנקודה g, כך גם לגבי הנגזרת - זה ש-g' שואפת ל-3 ב-a לדוגמא, לא אומר כלום על הערך של g' ב-a. זה אפילו לא אומר ש-g גזירה ב-a. כדי לפתור את הסעיפים צריך לעבוד דרך ההגדרה המפורשת של המושגים.
לצפיה ב-'הבנתי.. תודה רבה!'
הבנתי.. תודה רבה!
12/05/2014 | 22:35
1
לצפיה ב-'למה לומדים גבולות?'
למה לומדים גבולות?
10/05/2014 | 15:42
2
79
שלום
אני מתעסק כבר סימסטר שני ברציפות בגבולות בקורסי חדו"א, והייתי שמח לשמוע עוד על המשמעויות הפרקטיות (אם הן קיימות) של גבולות.
לצפיה ב-'איך תגדיר נגזרת?'
איך תגדיר נגזרת?
11/05/2014 | 22:34
61
הרי נגזרת מוגדרת כגבול.

גם אינטגרל מוגדר כגבול (לא בדיוק גבול, אלא משהו שנקרא גבול של רשת, שזה חפירה מיוחדת שהומצאה ע"י מתמטיקאים, אבל בעקרון אפשר לחשוב על זה כאיזשהו גבול).

זה כבר מספיק לא?

טרנספורם פורייה וחבריו - גבולות (אלו אינטגרלים לא אמיתיים, למען האמת הם לא אינטגרלי רימן בכלל אלא אינטגרלים אחרים שבהם גבול הוא "בילט אין" ומטפל גם בקטעים אינסופיים, אבל בגדול החישוב של הטרנספורם לפונקציות יפות מתבסס על גבול).

אינטגרל משטחי/מסילתי ושות' - גבול.

ישר/מישור משיק/דיפרנציאל - גבול.

בעצם כל החדו"א מבוססת על גבולות.

אתה צודק שיש הבדל גדול בין השימוש של הדברים האלה (=חישוב נגזרת או אינטגרל בידי פיזיקאים למשל) ובין החפירות של מתמטיקאים (אפסילון-דלתא ושאר צרות), אבל אם אתה מחפש את ההגדרה הממשית למהירות רגעית של חלקיק בנקודה, אתה צריך נגזרת שזה גבול.
לצפיה ב-'כ- 300 איש עולים למטוס'
כ- 300 איש עולים למטוס
12/05/2014 | 07:42
64
כל אחד מתיישב במקום אקראי.
תן הערכה להסתברות שאף נוסע לא יושב במקום הרשום לו בכרטיס.
נסה לעשות את זה בלי שימוש בגבול. בהצלחה.
לצפיה ב-'נקודות קיצון'
נקודות קיצון
10/05/2014 | 16:25
1
31
נתונה לי הפונקציה   (f(x)=  (4x+5a)/ (x^2-a^2
אני צריכה למצוא לה נקודת קיצון כש a>0
גזרתי והשוואתי לאפס, הבעיה היא שיצא לי ש x=a/3.5a ובתשובות כתוב שx=-a/2 או 2a-
אשמח אם תעזרו לי. תודה.
לצפיה ב-'תעלי את הדרך שגזרת ונראה איפה הטעות'
תעלי את הדרך שגזרת ונראה איפה הטעות
11/05/2014 | 15:39
1

חם בפורומים של תפוז

במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ