לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

לצפיה ב-'סגור של רלציה '
סגור של רלציה
03/05/2014 | 13:45
5
94
 מנסה למצוא את האינטואיציה לכך שהסגור הטרנזיטיבי של רלצייה R מעל  קבוצה A   הוא R^(n-1) , כאשר R רפלקסיבית .


מישהו יכול לעזור ?
לצפיה ב-'מי זה n?'
מי זה n?
03/05/2014 | 13:58
4
18
לצפיה ב-'אה, סליחה '
אה, סליחה
03/05/2014 | 14:02
3
40
        zz     |A|= n  
לצפיה ב-'ולא מבין גם '
ולא מבין גם
03/05/2014 | 14:14
2
41
 יותר נכון  : לא מצליח

להוכיח שהסגור הטרנזיטיבי של R כאשר A בעלת n   איברים הוא    RUR^2UR^3.....UR^n

בעוד שיחסית זה קל להראות ש הסגור הטרנזיטיבי של R כאשר  לא ידוע כמה איברים בA הוא    RUR^2UR^3.....UR^nU.........and so
לצפיה ב-'השתמש במה שקל לך להוכיח.'
השתמש במה שקל לך להוכיח.
04/05/2014 | 15:33
1
25
נשאר לך להראות שאם m>n אזי R^m הוא תת קבוצה של של האיחוד עד n-1.
אולי קל יותר להבין את ההוכחה אם תחשוב על הגרפים (המכוונים) של היחסים הנתונים. אם זוג x,y שייך ש-R^m זה שקול לכך שאפשר להגיע ב-m צעדים מ-x אל y בגרף. הראה שאם אפשר ב-m אז אפשר גם בפחות מ-m.

באופן דומה אפשר לחשוב על השאלה המקורית. יחס רפלקסיבי, מתאים לגרף בו על כל קדקד יש לולאה.

למה לא צריך לקחת את האיחוד, אלא אפשר להסתפק באחרון? זה מקביל לטענה שאם אפשר להגיע מ-x אל y ב-k צעדים אז אפשר גם בכל מספר צעדים שגדול מ-k.

למה לא צריך את n? זוגות שב-R^n אך לא בחזקה קטנה יותר של R הם זוגות שיש ביניהם מסלול פשוט (כלומר בלי חזרה על קדקדים באמצע המסלול) באורך n. מה תוכל לומר על מסלול כזה בגרף עם n קדקדים?
לצפיה ב-'תודה '
תודה
05/05/2014 | 16:30
7
המחשבה הזאת על "אם זוג x,y שייך ל-R^m  שקול לכך שאפשר להגיע ב-m צעדים מ-x אל y בגרף"

  עוזרת לי

תודה רבה
לצפיה ב-'הוכחת זהות טריגונומטרית מקורבת'
הוכחת זהות טריגונומטרית מקורבת
02/05/2014 | 16:46
8
71
שלום

באחד מהמאמרים בהם אני משתמש לעבודת הדוקטורת שלי יש את הזהות המקורבת המצורפת בתמונה. הם לא הסבירו כיצד הגיעו אליה. באופן מדהים היא נכונה עד כדי דיוק של 10 מחזקת מינוס 16 במחשבון. תוכנת MAPLE שיודעת לטפל בפישוט ביטויים סימבוליים מפשטת את המנה של שני צידי הזהות ל 1, משמע שמדובר בזהות של ממש!

אני שובר את הראש עם זה כבר יומיים ולא מוצא דרך להוכיח את הזהות. במאמר המקורי הם רשמו ש"ניתן להראות שמתקיים.." אבל הם לא הראו... אני צריך להוכיח את זה עבור x מספר חיובי. אפשרי גם מספר שלם.

תודה

לצפיה ב-'תפעיל פונקציית טנגנס על שני האגפים.'
תפעיל פונקציית טנגנס על שני האגפים.
02/05/2014 | 17:26
2
20
לצפיה ב-'תודה'
תודה
02/05/2014 | 17:44
1
35
שני דברים. הרעיון הוא להגיע לזהות ולא רק להוכיח אותה. ז"א להתחיל מאגף שמאל ולהגיע לאגף ימין. בכל מקרה הפעלת טנגנס על שני האגפים בסוף אני מקבל 1 = חצי... לא ברור לי מדוע החצי לא משפיע על התוצאה בתוך הטנגס...

לצפיה ב-'אתה טועה.'
אתה טועה.
02/05/2014 | 18:11
33
העלה את החישוב שלך ונראה איפה. אתה יכול להגיע לנוסחה ע"י יציאה משיוויון ידוע שהוא הזהות שך טנגנס להפרש זויות ואז להפעיל פונקציית ארקטנגנס על שני האגפים.
לצפיה ב-''
02/05/2014 | 18:24
4
32
לצפיה ב-'תודה רבה '
תודה רבה
02/05/2014 | 19:15
3
27
מספיק שראיתי את ההצבה בהתחלה כדי להבין איך להמשיך. מה שלא ברור לי מדוע הזהות במאמר רשומה ע"י סימון שווה בערך ולא שווה ממש? גם תוכנת MAPLE לא מראה שמדובר בשיוון. ז"א חיסור בין שני האגפים לא נותן צמצום ל 0, אבל מנה בין שני האגפים מחזירה 1 עגול ע"י התכונה.  לא ברור לי זו זהות אנליטית או זהות מקורבת?

תןדה

לצפיה ב-'אני השתמשתי רק בזהויות אנליטיות ולא בקירובים'
אני השתמשתי רק בזהויות אנליטיות ולא בקירובים
02/05/2014 | 19:22
2
13
לצפיה ב-'ניתן גם לגזור את הזהות עבור איקס חיובי.'
ניתן גם לגזור את הזהות עבור איקס חיובי.
02/05/2014 | 20:27
1
12
לצפיה ב-''
02/05/2014 | 20:52
22
וזו דרך אחרת להוכיח אותה.
לצפיה ב-'עזרה בהוכחת זהות קומבינטורית'
עזרה בהוכחת זהות קומבינטורית
02/05/2014 | 15:31
8
64
צריך להוכיח שאם  zz  0<=m<=n   zz אזי:

zz  sigma (n choose k) (k choose m) = (n choose m) 2^(n-m)  zz כאשר ב-sigma באגף שמאל, k רץ מ-0 עד n.

אין לי מושג איך להוכיח את זה אלגברית. אם מישהו יודע איך, אשמח להסבר.

אני מנסה להוכיח קומבינטורית כך:

נראה ששניי צידי הזהות סופים את מספר הדרכים לבחור m סטודנטים מתוך n, לשמש כחברים במועצת התלמידים, כאשר כל שאר n-m הסטודנטים הנותרים, נבחרים לוועד הכיתתי, או שלא נבחרים לוועד הכיתתי.

כלומר הצגתי עכשיו בעיה מילולית, ואני רוצה להראות שאפשר לפתור אותה בשתיי דרכים: דרך אחת היא אגף ימין של הזהות, ודרך שנייה היא אגף שמאל של הזהות.

ובכן, דרך אחת לפתור את הבעיה, היא לבחור תחילה m סטודנטים מתוך כלל n הסטודנטים לשמש כחברים במועצת התלמידים.
כע,עבור כל אחד מ- n-m הסטודנטים שלא נבחרו למועצת התלמידים, יש 2 אפשרויות: להיבחר לוועד הכיתתי, או לא להיבחר לוועד הכיתתי - כלומר zz 2^(n-m) zz אפשרויות.

לפי עקרון המכפלה, מספר האפשרויות הכולל הוא : zz  (n choose m) 2^(n-m)   zz .

נותר לי להראות שאגף ימין גם מהווה פתרון לבעיה שהצגתי, אבל אני קצת מתקשה עם זה...גם לא ממש ברור לי איך אני מתייחס לסיגמה..

מישהו יודע ויכול לעזור??

תודה.
לצפיה ב-'משהו לא הגיוני בנוסחא שלך'
משהו לא הגיוני בנוסחא שלך
02/05/2014 | 16:21
4
37
מה עבור k<=m?
לצפיה ב-'האמת שלגבי k לא נתון בשאלה שום דבר.'
האמת שלגבי k לא נתון בשאלה שום דבר.
02/05/2014 | 16:30
9
בשאלה כתוב רק ש-zz 0<=m<=n   zz

k רץ מ-0 עד n...הוא האינדקס סכימה בסיגמה.
לצפיה ב-'באמת לא ברור לי'
באמת לא ברור לי
02/05/2014 | 16:33
2
15
k הוא אינדקס סכימה שרץ מ-0 עד n.
משהו באמת לא הגיוני...כי הרי אם k<m אז אין משמעות לבחירה של m מתוך k.

ככה השאלה מופיעה בתרגיל בית.
לצפיה ב-'בוא נניח ש-k רץ מ-m עד n.'
בוא נניח ש-k רץ מ-m עד n.
02/05/2014 | 18:13
1
11
הכיוון שהצעתי נכון?
לצפיה ב-'בעצם אם k<m , אז k choose m = 0'
בעצם אם k<m , אז k choose m = 0
02/05/2014 | 19:02
9
כלומר המחוברים שבסכום באגף שמאל, יתנו אפס כאשר k=0,1,...,m-1.

אני לא מבין עדיין למה אתה רואה כאן בעיה?
לצפיה ב-'הוכחה קומבינטורית'
הוכחה קומבינטורית
02/05/2014 | 21:05
2
25
קודם כל, שכחת לכתוב באגף ימין שגם שם יש סכום -  m רץ מ-0 עד n.
מתוך קבוצה של n אנשים רוצים לבחור ועדה של k אנשים שמתוכם m אנשים ישמשו כמנהלי הועדה. אז אפשר לבחור את k, אחר כך לבחור את הועדה ואחר כך לבחור את המנהלים. זה הביטוי הראשון. מצד שני, אפשר לבחור את m, אחר כך לבחור את המנהלים, ואחר כך לכל אדם שאינו מנהל להחליט האם הוא בועדה. זה הביטוי השני.
לצפיה ב-'באגף ימין אין סיגמה. הנה לינק לשאלה:'
באגף ימין אין סיגמה. הנה לינק לשאלה:
02/05/2014 | 21:19
1
19
לצפיה ב-'צודק, אבל ההוכחה שלי פועלת'
צודק, אבל ההוכחה שלי פועלת
02/05/2014 | 21:49
23
עבור השאלה המקורית. שני האגפים מונים את הדרכים לבחור ועדה של k מתוך n ומתוך הועדה לבחור תת-ועדה של m, כאשר n,m נתונים. באגף שמאל - בוחרים את k, אחר כך את הועדה, ואחר כך את תת-הועדה. באגף ימין - בוחרים את תת-הועדה, ואחר כך לכל אדם שלא נבחר קובעים האם הוא בועדה.
לצפיה ב-'משתנים מקריים-מתמטיקה בדידה'
משתנים מקריים-מתמטיקה בדידה
01/05/2014 | 21:53
48
אני אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי לעשות סדר בראש... אני צריך עזרה באלה המצורפת, בעיקר בסעיפים ג ו- ד.

אני ממש מבולבל.. יוצאת לי הסתברות גדולה מ-1 ואני די הולך לאיבוד .




תודה.
לצפיה ב-'דיסקרטית- משפט החתונה של HALL'
דיסקרטית- משפט החתונה של HALL
01/05/2014 | 21:47
4
393
שלום,
אני צריך עזרה בהוכחת קיום שידוך בגרף דו צדדי ע"י משפט החתונה של HALL.
הוכחתי את השלב הראשון שבו מצאתי שהקבוצה בעלת העוצמה הקטנה היא R אבל עכשיו נותר לי להראות שאכן מתקיים שידוך שגודלו |R| מקבוצה זו ל- L

אני מצרף את השאלה----->

תודה!
לצפיה ב-'באמת צריך את הול'
באמת צריך את הול
01/05/2014 | 23:12
3
67
מה התנאי של הול? תקח תת-קבוצה של קודקודים R' של R. נסמן ב-L' את השכנים של R'. עליך להוכיח ש-L' גדול או שווה ל-R'. זה טענת ספירה די פשוטה.
לצפיה ב-'נראה לי עשיתי בסדר...יש סיכוי שאתה מסתכל?'
נראה לי עשיתי בסדר...יש סיכוי שאתה מסתכל?
02/05/2014 | 16:36
2
36
פשוט קיבלתי את הרושם שזה אמור להיות יותר מסובך. עם חלוקה למקרים וכו'....

זאת ההוכחה--->
לצפיה ב-'אחלה'
אחלה
02/05/2014 | 17:44
1
15
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
02/05/2014 | 18:45
5
לצפיה ב-'קומבינטוריקה'
קומבינטוריקה
01/05/2014 | 21:07
1
58
איך מראים שלכל k בין 1 ל-n-1, כולל, מתקיים:

zz  (n choose k)^2 >= (n choose k-1) (n choose k+1)   zz  .


שאלה שנייה שאולי תעזור לי בפתרון של השאלה הראשונה, היא מה היחס סדר (כלומר מי גדול ממי) : n choose k או n choose k-1? איך יודעים???

ניסיתי להסתכל על זה גם מבחינה קומבינטורית ואני מתקשה להגיע למסקנה. כלומר לתת פירוש קומבינטורי: ל-n יש יותר תת קבוצות בגודל k מאשר תת קבוצות בגודל k-1? או להיפך?

תודה למגיבים.
לצפיה ב-'???????????'
???????????
02/05/2014 | 14:29
3
לצפיה ב-'קומבינטוריקה סדרה אונימודלית'
קומבינטוריקה סדרה אונימודלית
01/05/2014 | 17:42
7
60
אני מנסה לפתור את השאלה הבאה וקצת תקוע האמת. זו השאלה:

הוכח ש-(a0,a1,...,an) סדרה לוג-קעורה של מספרים חיוביים (ז"א: ak^2>=ak-1ak+1 לכל k ) היא אונימודלית (ז"א: קיים אינדקס t עבורו:

zz  a0<=a1<=a2<=...<=at>=....>=an  zz .


מהנתון ak^2>=ak-1ak+1 לכל k אני יכול לומר שאחד הגורמים באגף ימין גדול או שווה ל-ak. האמת שזה לפחות אחד הגורמים...

אם למשל ak-1<=ak, אז מאד הייתי רוצה שזה יתקיים לא לכל k, אלא עד לאינדקס כלשהו שקטן מ-n. שזה האינדקס t המבוקש.

ואז אם מכאן ואילך יתקיים שדווקא ak+1 גדול מ-ak, אז הייתי רוצה שזה יתקיים לכל k שגדול מ-t.

איך אני מתקדם מכאן..ומה אם גם ak-1 וגם ak+1 קטנים מ-ak? אה..במצב כזה k=t. כי ak יהיה הנקודת פסגה.

נראה לי שאני בכיוון אבל אני לא ממש מצליח ליצר הוכחה..

אפשר עזרה??
לצפיה ב-'אנסה להתקדם עוד קצת'
אנסה להתקדם עוד קצת
01/05/2014 | 18:06
6
38
נראה לי צריך פשוט להפריד כאן למקרים.

מהנתון   ak^2>=ak-1ak+1 לכל k  יתכנו המקרים הבאים:

מקרה ראשון: ak-1<=ak לכל k.

מקרה שני: ak+1<=ak לכל k.

במקרה הראשון, תתקבל סדרה אונימודלית כך ש-at = an. למעשה זו סדרה עולה, והנקודת פסגה היא הנקודה האחרונה בסדרה. זה מקרה קצה כזה.

במקרה השני, a0 הוא הנקודת פסגה, והסדרה יורדת עד an.

במקרה השלישי והשכיח יותר, נניח בלי הגבלת הכלליות ש-ak-1<=ak וגם ש-k>=1. אם זה מתקיים לכל k, אנחנו במקרה הראשון. אם לא, אז זה אומר ש-ak-1>ak ואז ak-1 זו נקודת פסגה ולכן k-1=t...זאת אומר שk-1 זה האינדקס המבוקש. כמו כן, מ-ak ואילך, עד an ניהיה במגמת ירידה. כי בגלל ש-ak-1>ak, אז מהנתון שהסדרה לוג קעורה, בוודאי ש-ak+1 קטן מ-ak...עדיין לא הכי מדוייק ההוכחה הזו אני חושב...אם מישהו יכול לעזור/להוסיף/לגרוע, זה יהיה טוב...

תודה.
לצפיה ב-'????'
????
02/05/2014 | 14:30
5
8
לצפיה ב-'!!!'
!!!
02/05/2014 | 15:29
4
18
רמז:
בא נסתכל על הסדרת המנות. כלומר על
bn = an/a(n-1)   q
מה אפשר להגדיר עליה?
לצפיה ב-'על המנה של שניי איברים סמוכים אני לא יודע דבר'
על המנה של שניי איברים סמוכים אני לא יודע דבר
02/05/2014 | 17:04
3
21
כל מה שנתון זה ש- zz ak^2>=ak-1ak+1  zz . לכן איבר שסמוך ל-ak מימין, יכול להיות קטן מ-ak, או גדול מ-ak.

מה שלא יכול להיות, זה ששניי האיברים שסמוכים ל-ak, משניי צדדיו, גדולים מ-ak. כי אז האי שיוויון הנתון לא יתקיים. אם אתה שואל מה אפשר להגיד על הסדרה, אז כנראה

שאני בכל זאת טועה. תוכל לומר לי היכן הטעות שלי?

ובלי קשר, האם הפתרון שהצעתי בפוסט הקודם הוא פתרון אפשרי??

לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
02/05/2014 | 18:20
2
13
לגבי נסיון ההוכחה שלך. האמת שלא ממש הבנתי אותו. חילקת לשלושה מקרים. שני הראשונים הם שהסדרה מונוטונית עולה או יורדת ואז ברור שהיא אונימודלית. בשלישי אתה טוען שאם a(k-1) > ak אז מהנתון זה גורר ak > a(k+1)  q. לפי זה הלוג-קעירות גורר מונוטוניות ולא רק אונימודליות. זה היה צריך להדליק לך נורה. זה טיעון לא נכון.

לגבי הרמז שלי. אכן אי אפשר לדעת מה הערך של bn אבל כן אפשר לראות ש-  bn >= b(n+1)   q. תחשוב איך זה עוזר.
לצפיה ב-'תיקון'
תיקון
02/05/2014 | 18:37
1
14
עכשיו קראתי שוב את ההוכחה שלך והבנתי אותה. בגדול אתה צודק. כלומר הטיעון שלך, במלים אחרות הוא: מרגע ש-an מתחילה לרדת, היא לא יכולה להפסיק (זה נובע מהלוג-קעירות, וזה נכון בניגוד למה שאני כתבתי). לכן כל עוד היא עולה היא עולה ובנקודה הראשונה שהיא יורדת זה ה-t המבוקש. אם קצת תיקוני ניסוח ההוכחה שלך נכונה.
לצפיה ב-'תודה !!'
תודה !!
02/05/2014 | 19:10
1
לצפיה ב-'מציאת נוסחה: זמן צפיה / גודל פיזי של מסך'
מציאת נוסחה: זמן צפיה / גודל פיזי של מסך
01/05/2014 | 14:59
2
56
אני לא יודע אם זה כבר קיים, אבל אם כן אשמח להפניה לנוסחה / אתר אינטרנט שיודע לחשב את זה:

הנתונים:
1. זמן הצפיה האפשרי מתארך ככל שהמסך גדול יותר, ומתקצר ככל שהוא קטן יותר.
2. הרזולוציה אינה רלוונטית; כי תמיד מותאמת לגודל המסך הייעודי. כך שנדמה לנו שהאיכות היא תמיד מירבית (ממסך גדול פיזית אפשר להקטין את גודל *התמונה*, אך לא כדאי להגדיל *תמונה* המיועדת למסך קטן).

המשתנים:
א. גודל אלכסוני ממוצע של מסך קולנוע: 660"
משך זמן צפיה מירבי: שעה וחצי עם הפסקה - שתי ישיבות רצופות של 45 דק' כ"א, המופרדות בעשר דקות עד רבע-שעה הפסקה אחת רצופה, וללא מסך בכלל!
מרחק ישיבה ממוצע הינו כשישה עד עשרה מטרים.

ב. גודל אלכסוני ממוצע של טלוויזיה: 35"
עד חצי שעה רצופה עם הפסקה של כשתי דקות, כל עשר דקות (ההפסקה ללא מסך בכלל, או עם תוכן שונה לחלוטין),
בפועל ממוצע הצפיה הרצופה ללא הפסקה: בין שלוש לעשר דקות.
מרחק הישיבה המומלץ הינו 5 אלכסונים, כלומר 175".

ג. גודל אלכסוני של *טלפון* סלולארי נייד: 4"
וזמן הצפיה הממוצע *עד* שלוש דקות כולל, ללא צורך בהפסקה כלשהי.
מרחק צפיה ממוצע הינו כחצי מטר (כמעט 20").

בהינתן כל הידוע לעיל: איך הנוסחה נראית
->בהינתן גודל מסך X כמה זמן צפיה Y יתאפשר, והאם יהיה צורך בהפסקה ואם כן איזה סוג ומה משכה?
-->>באיזה מרחק D יש לצפות ממנו?

לצפיה ב-'זה נשמע כמו משהו שילמדו בעיצוב ממשקי משתמש'
זה נשמע כמו משהו שילמדו בעיצוב ממשקי משתמש
02/05/2014 | 16:10
1
14
לצפיה ב-'שירטוט נקודות על מערכת צירים > גרף > מישוואה'
שירטוט נקודות על מערכת צירים > גרף > מישוואה
02/05/2014 | 17:13
19
יש לך מושג איך עושים את זה? קיבלתי 'ניכשל בקושי' ב3 יחידות .
לצפיה ב-'מורים פרטיים,'
מורים פרטיים,
01/05/2014 | 13:14
30
האם אפשר לייחצן את עצמי- אני בא מהתחום של ההוראה הלא פורמלית
לכן אני שואל.
לצפיה ב-'הוכחה לשיכון גרף סופי ב- R 3'
הוכחה לשיכון גרף סופי ב- R 3
01/05/2014 | 12:25
2
41
שלום!
אודה לסיוע בהוכחה הבאה:
כל גרף סופי ניתן לשיכון ללא חיתוך צלעות במרחב- R^3.

ראיתי הוכחה שמתחילה בכך שאת כל הקודקודים של הגרף הפשוט נעתיק לישר X במרחב כך:

Vi -> (i,0,0)

אבל לא ברור לי כיצד ליצור העתקה של הצלעות כך שלא יהיה חיתוך צלעות.
אשמח להסבר, או אפילו כיוון.
תודה!!
לצפיה ב-'הרי אפשר לשרטט כל צלע כחצי מעגל'
הרי אפשר לשרטט כל צלע כחצי מעגל
01/05/2014 | 13:46
34
כך שכל חצי מעגל כזה יהיה מוכל במישור אחר. אני מפספס משהו?
לצפיה ב-'יש הרבה אפשרויות'
יש הרבה אפשרויות
01/05/2014 | 13:47
25
רמז: אפשר לדאוג שההיטל של כל צלע על מישור y-z יהיה שונה.






תשובה מלאה: לכל צלע נתאים מספר חיובי (לצלעות שונות נתאים מספרים שונים). אם צלע n היא בין קדקדים i ו-j, היא תתאים לתמונה של הקטע הסגור [0,1] תחת הפונקציה
f(t)=( i+t(j-i) , sin(t\pi) , sin(t\pi)/n ) X
לצפיה ב-'חבורות'
חבורות
30/04/2014 | 23:33
4
43
יכול להיות שהכוונה שהקבוצה -U36=<lcm(4,9)> z או שזה תת חבורה של U36?
לצפיה ב-'איפה ראית שם את המילים lcm?'
איפה ראית שם את המילים lcm?
01/05/2014 | 00:10
3
47
אפשר לנסח את השאלה בתור להראות ש-U36 היא מכפלה ישרה של U4 עם U9.
לצפיה ב-'אתה יכול בבקשה לחדד את התשובה שלך'
אתה יכול בבקשה לחדד את התשובה שלך
01/05/2014 | 07:38
30
מדוע לא מדובר בחיתוך של תתי חבורות?
לצפיה ב-'אם כך'
אם כך
01/05/2014 | 07:58
1
32
בעצם K זה U4 ו-H זה U9 ואז המכפלה הישרה שלהם נותנת זוגות סדורים של איבר מK ואיבר מ-H?
לצפיה ב-'כן'
כן
02/05/2014 | 16:09
5
לצפיה ב-'שאלה תכנות לינארי/חקר ביצועים'
שאלה תכנות לינארי/חקר ביצועים
30/04/2014 | 22:42
1
30
כשאומרים לי לבדוק האם המערכת הפיכה מזה אומר בעצם?
לצפיה ב-'המטריצה שקיבלת, אחרי שהוספת משתני'
המטריצה שקיבלת, אחרי שהוספת משתני
01/05/2014 | 12:57
21
דמה, והפכת הכל לשיוויונות.
האם היא הפיכה? (רגולרית, בעלת דטרמיננטה שונה 0, ניתן לדרג אותה למטריצת היחידה, למערכת קיים פתרון יחיד)
לצפיה ב-'הרחבה של שדות'
הרחבה של שדות
30/04/2014 | 19:17
2
31
מצאו מספר מרוכב z כך ש-R(z)j (כלומר הממשיים בסיפוח של z) הרחבה של R

R הכוונה לממשיים.

אשמח לקבל רמז כלשהו,אני לא כל כך יודעת מאיפה להתחיל מלבד ש-z צריך לאפס פולינום מינימלי כלשהו.

תודה מראש
לצפיה ב-'מה עם z=i ?'
מה עם z=i ?
30/04/2014 | 19:38
1
18
הביטי בפולינום x^2+1,הוא אי פריק מעל R (למה?)
i הוא שורש שלו בהרחבה R(i) zz
כעת תרצי לשאול את עצמך מה זה R(i) zz ? (ה zz רק ליישור טקסט,להתעלם) זה C!
לצפיה ב-'חח טוב זה היה ממש קל איך פיספסתי,תודה רבה :)'
חח טוב זה היה ממש קל איך פיספסתי,תודה רבה :)
30/04/2014 | 20:14
3
לצפיה ב-'שדה משמר'
שדה משמר
30/04/2014 | 08:54
6
74
בסעיף א פיצלתי את P ל P1 P2 ואת Q ל Q1 Q2 בדקתי אינטגרלים שלהם על מסילות שהן מעגלים סביב הנקודות הבעתיות (נקודות תחום ההגדרה של השדה) ויצא לי בשניהם 0
אז כיצד יתכן שהוא אינו משמר?!

בסעיף ניתן להגיד שהתחום כוכבי ואם Qx=Py  אז מתקיים הנדרש?
לצפיה ב-'תתחיל כך: '
תתחיל כך:
30/04/2014 | 18:39
5
67
השדה שאתה קורא לו p1,q1 אינו משמר כי איטנגרל סביב x-1)^2+y^2=0.01  יהיה 2pai או  2pai- .
תחילה תבחן נקודה זאת ואז תחזור שנית לתרגיל שלך.
את סעיף ב אשאיר לך לענות ב 2 דרכים שונות.
לצפיה ב-'אני בהלם'
אני בהלם
30/04/2014 | 22:11
60
חזי נוימן מהפתוחה? מרכז חדו"א וחדו"א לכלכלנים ובעבר מרכז אינפי 3
זה אתה?!
לצפיה ב-'נסיון שלי בקובץ'
נסיון שלי בקובץ
30/04/2014 | 23:20
3
45
אשמח לדעת היכן אני טועה וגם לא הבנתי למה רשמת מעגל בעל רדיוס 0.1
האם הרדיוס משמעותי?

לגביי סעיף ב: התחום הנתון הוא כוכבי כי חצי מישור ימני קבוצה פתוחה ניתן לבדוק שמתקיים שם Qx=Py

כמו כן מצאתי פוטנציאל שהוא arctan(y/x-1
לצפיה ב-'החיושב הטכני שהצגת אינו נכון. '
החיושב הטכני שהצגת אינו נכון.
02/05/2014 | 08:14
1
54
לפי הפרמטריזציה שאתה בחרת החישוב לא יוצא 0 . הרדיוס 0.01 הוא סתמי.
לגבי הפוטנציאל שמצאת הוא מתאים רק לשדה p1,q1 בתחום מסוים  -  מהו ?  
לגבי השדה p2,q2 הפוטנציאל הוא לוג (לן) של סכום הריבועים.
מכאן תוכל לסיים לבד את התרגיל.
לצפיה ב-'היכן הטעות שלי בחישוב'
היכן הטעות שלי בחישוב
02/05/2014 | 09:04
19
לא הצלחתי למצוא
לצפיה ב-'מצאתי את הטעות'
מצאתי את הטעות
02/05/2014 | 10:02
25
היה צריך להגדיר הפוך את הסינוס ואת הקוסינוס
לצפיה ב-'מספאים מרוכבים'
מספאים מרוכבים
30/04/2014 | 00:15
1
41
שלום,

אשמח להסבר איך להגיע מהצד השמאלי של המשוואה לימני.

תודה..
לצפיה ב-'הפרדה לממשי ולמדומה'
הפרדה לממשי ולמדומה
30/04/2014 | 08:59
21
בעזרת מחשבון מדעי חבר כל חלק בנפרד
לצפיה ב-'הוכחת אי שיוויון ע"י משפט ערך הממוצע של לגרנז'
הוכחת אי שיוויון ע"י משפט ערך הממוצע של לגרנז
29/04/2014 | 17:54
1
298

היי. אני תקוע בשאלה המצורפת...
מבקשים שם להוכיח קודם שיוויון עזר ובאמצעותו להוכיח את הטענה המקורית.
נראה לי שהצלחתי להוכיח את שיוויון העזר (אבל לא סגור על זה..) אבל עדיין אני לא מצליח להוכיח את אי השיוויון המקורי.

תודה!
לצפיה ב-'כפול את אי שוויון העזר בשורש x וסדר מחדש.'
כפול את אי שוויון העזר בשורש x וסדר מחדש.
29/04/2014 | 18:28
47
לצפיה ב-'משמעות סטיית התקן'
משמעות סטיית התקן
29/04/2014 | 16:38
10
72
ההגדרה של שונות היא ממוצע הסטיות מן הממוצע.
וסטיית תקן היא שורש השונות.
מה הסיפור שמסופר מאחורי סטיית התקן? פרט לעובדה שאני יכול להגיע אליה מן השונות.
לצפיה ב-'למעשה הכיוון הוא הפוךו '
למעשה הכיוון הוא הפוךו
29/04/2014 | 20:24
4
48
מה בעצם הבעיה? יש לנו מספר ערכים שנדגמו. לערכים האלה יש ממוצע שאפשר לחשב אותו. אנחנו מחפשים פרמטר שיעריך לנו את מידת הפיזור של הנתונים שנדגמו כלומר את מידת ההתרחקות שלהם מן הערך הממוצע. אז תיאורטית, היינו צריכים לחשב את הסטייה של כל ערך ביחס לממוצע ולחשב את הממוצע של הסטיןות האלה. אבל יש בעיה: אם סתם נחסיר ערכים, אזי הסטיות שמעל לממוצע יקזזו את הסטיות שמתחת לממוצע ולא נקבל תחושה אמיתית של מידת הפיזור של התוצאות.

לכן המציאו את השונות: השונות מחשבת את הסטיות של דגימה, אבל מעלה את הסטיות בריבוע. בצורה כזאת מנטרלים את הקיזוז ההדדי שתיארתי בפסקה הקודמת. עכשיו עושים ממוצע של הסטיות בריבוע וכך מקבלים את השונות.

כעת ניתן להוציא שורש ולקבל את סטיית התקן כאשר היא נותנת מדד של מידת הפיזור של התוצאות תוך ניטרול סכנת הקיזוז ההדדי.
לצפיה ב-'אגב סכום הסטיות מהממוצע שווה תמיד 0'
אגב סכום הסטיות מהממוצע שווה תמיד 0
29/04/2014 | 21:33
1
12
לצפיה ב-'זה די אינטואיטיבי'
זה די אינטואיטיבי
29/04/2014 | 21:35
27
מכיוון שהסטיות שמעל הממוצע מאזנות את הסטיות שמתחת לממוצע?
לצפיה ב-'תודה, הסבר מצוין + שאלה'
תודה, הסבר מצוין + שאלה
29/04/2014 | 21:34
1
26
משתמע מדבריך שהשונות נובעת מכורח טכני, כלומר, אם יכולנו להגיע לסטיית תקן ללא שונות, היינו עושים זאת ונשארים רק עם סטיית תקן?
לצפיה ב-'לדעתי כן, אבל ייתכן שיש שימושים ושיקולים '
לדעתי כן, אבל ייתכן שיש שימושים ושיקולים
29/04/2014 | 22:49
21
שהם מעבר לידיעותיי.
לצפיה ב-'סטיית התקן היא מדד פיזור'
סטיית התקן היא מדד פיזור
29/04/2014 | 23:18
1
25
לכאורה המדד הטבעי יותר היה תוחלת הסטייה המוחלטת מהתוחלת zz E |x-Ex| zz ויש הרבה משפטים על המדד הזה.
הבעיה העיקרית עם המדד הזה, הוא שקשה לעבוד אתו מתמטית לעומת השונות.

השונות גם מהווה תבנית ריבועית (המתאימה לתבנית הביליניארית החשובה בפני עצמה - שונות משותפת) שיש לה שימושים רבים במתמטיקה. יש לה משמעות גם כאשר מתעסקים במודלים של רגרסיה (בייחוד בדוקטרינה של הכנסייה הסוגדת לעקומת גאוס).

הבעיה עם השונות, היא שהיא לא מודד את הפיזור בקנה המידה של המשתנה המקרי. אם יש לך משתנה מקרי הנמדד במטרים עם שונות 1, כאשר תעבור למילימטרים השונות לא תגדל ל-1000, אלא ל- 1,000,000. כדי למדוד פיזור בקנה המידה הטבעי של המשתנה, משתמשים בסטיית התקן.
לצפיה ב-'אגב, הממוצע הוא זה שעבורו סטיית התקן מינימלית'
אגב, הממוצע הוא זה שעבורו סטיית התקן מינימלית
30/04/2014 | 12:44
19
בעוד החציון הוא זה שעבורו תוחלת הסטייה המוחלטת מינימלית.
לצפיה ב-'שאלה נוספת בנושא'
שאלה נוספת בנושא
30/04/2014 | 07:02
1
21
מה הלוגיקה מאחורי כך שבסטיית תקן של מדגם מחלקים בn-1?
לצפיה ב-'אתה שואל הרבה שאלות שכדאי ללמוד בקורס מסודר'
אתה שואל הרבה שאלות שכדאי ללמוד בקורס מסודר
30/04/2014 | 08:14
28
בסטטיסטיקה מתמטית.

בכל מקרה, הרעיון הוא שאם V היא השונות האמתית של האוכלוסייה ו- ^V האומד שלנו לשונות, אנחנו רוצים ש- zz EV^=Vzz כלומר שהאומד שלנו יהיה *בלתי מוטה*. לשם כך צריך לחלק ב- n-1 ולא n.
לצפיה ב-'סטיית תקן'
סטיית תקן
30/04/2014 | 08:57
24
אם תשים לב בנוסחה מופיעות Fi שהן השכיחויות
סטיית התקן\השונות מבטאות את הפיזור שלהן מהמרכז(מהממוצע)
כלומר עד כמה קרוב או רחוק כל אחד מהשכיחויות מהממוצע
לצפיה ב-'פורום פונדקאות בחו"ל נפתח ב'
פורום פונדקאות בחו"ל נפתח ב|תפוז|
29/04/2014 | 12:14
1
|מוצץ|הורות באמצעות פונדקאות הופכת לדרך נפוצה ומקובלת להביא ילד לעולם, בשנים האחרונות אנו רואים עליה משמעותית במספר האנשים אשר עוברים תהליך פונדקאות בחו"ל.
הפורום הוקם על מנת להעניק לגולשים מידע בנוגע להליכי פונדקאות אשר מתבצעות בחוץ לארץ. החל מאלו מדינות אפשר לבצע את ההליך, החוקים השונים ועד למחירים.
כל אלו שעברו כבר בדרך הזאת, לאלה שעוברות ועוברים בה עכשיו, למתחילים לגשש, או שכבר נמצאים עמוק בפנים, כולם - הורים מיועדים ופונדקאיות, מוזמנים להשתתף ולשתף בו.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...



לצפיה ב-'מציאת תמונה של פונקציה'
מציאת תמונה של פונקציה
28/04/2014 | 22:33
2
134
(סליחה על החפירה, אבל אני רוצה להבין את זה טוב ולא רק לפתור את התרגיל הספציפי הזה)

איך אני מוצא תמונה? זה מה שאני יודע:
קודם כל כשיש פונקציה כשרואים בברור שלכל y יהיה x כלשהו, אז אפשר ישר לכתוב את התשובה, אבל כשזה לא כל כך ברור אפשר לעשות ככה:

למצוא את הפונקציה ההופכית, ואז תחום ההגדרה של הפונקציה ההופכית הוא למעשה התמונה של הפונקציה המקורית.

אבל גם עם זה לפעמים אני מסתבך....

למשל הפונקציה בתמונה, אני רואה מייד ש y לא יכול להיות שלילי, אבל אי אפשר לכתוב את זה כפתרון כי אולי יש עוד הגבלות. ולמצוא לו פונקציה הפוכה לא כל כך הצלחתי, לא הצלחתי לבודד את הy (אחרי שהחלפתי בינו לבין x), אז מה שנשאר זה עוד לחשוב (?)

עשיתי משוואה ריבועית, יש 2 פתרונות, השלילי נפסל, החיובי הוא 3.56, שרטטתי גרף, הגעתי למסקנה שהפונקציה עולה עד לנקודה זו ואז יורדת לאינסוף. אני חושב שהפתרון הוא y בין 3.56 למינוס אינסוף, אבל אני לא בטוח.

הייתי רוצה לדעת קודם כל אם יש לי טעויות בהבנה, שנית איך עושים את זה כמו בן אדם, ושלישית האם בכל זאת אני יכול לפתור את זה בדרך כזאת במבחן ולקבל נקודות.
לצפיה ב-' כמו בן אדם זה ככה . '
כמו בן אדם זה ככה .
30/04/2014 | 12:36
1
60
אתה צריך לשאול את עצמך . מי הם כל הy -ים  שנמצאים בתמונה של הפונקציה .

לפי הגדרה :   איבר y   (ממשי) נמצא בתמונה של הפונקציה אם ורק אם קיים x ממשי (מניח שזאת פונקציה ממשית) כך ש f(x)=y

ובכן לאיזה y-ים זה מתקיים ?  התנאי הראשון שלך הוא שהביטוי מתחת לשורש כמובן יהיה גדול או שווה  0 .

מצא את שורשי הפולינום  הזה.  הסק עבור אילו x -ים  הפונקציה גדולה או שווה ל 0)

אברי  תמונת הפוקנציה הם ערכי הפונקציה בתחום שמצאת .

לצפיה ב-'עכשיו תכלס צריך לומר '
עכשיו תכלס צריך לומר
30/04/2014 | 13:12
43
שמכיוון שזו הרכבה של שתי פונקציות רציפות  מ0 עד אינסוף , אז גם ההרכבה רציפה(בחיתוך בין תמונת הפולינום ב R לבין תחום הפונקציה שורש X) . מכיוון שזו פרבולה  עם מקדם a  שלילי   אז יש לה מקסימום

ו תמונת הפונקציה היא כל ה y  ים בין 0 לבין המקסימום שהוא  שורש של 4.25 (לפי ערך הביניים  היא מקבלת כל מספר שם)
לצפיה ב-'האם הביטוי הזה שואף ל0?'
האם הביטוי הזה שואף ל0?
29/04/2014 | 00:56
1
60
לפי הפתרון זה שואף ל0 אבל אני לא רואה את זה. הביטוי 1 חלקי x הוא שואף לפלוס או מינוס אינסוף, והביטוי ליד שואף ל0 או מינוס 1, לכן אני מקבל:

אינסוף כפול 0 שזה לא מוגדר (?)
ומינוס אינסוף כפול מינוס 1 שזה אינסוף.

הגבולות הצדדיים לא שווים לכן אין גבול.

מה עשיתי לא בסדר?
לצפיה ב-'כמעט נכון.'
כמעט נכון.
29/04/2014 | 09:41
35
אתה צודק שהגבול משמאל הוא מינוס אינסוף.
לגבי הגבול מימין, שים לב שבין 0 ל1 [x] =0,
ואז לא משנה כמה גדול 1/x, המכפלה היא 0 ולכן הגבול הוא אפס.
הגבולות החד צדדיים לא שווים, לכן הגבול אכן אינו קיים.

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא פוריות
אירוח בנושא פוריות
ד``ר נהרי מומחית לפריון מגיעה לענות על שאלותיכם
אירוח בנושא פוריות
אירוח בנושא פוריות
ד``ר נהרי מומחית לפריון מגיעה לענות על שאלותיכם
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ