לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2315823,158 עוקבים אודות עסקים

פורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

לצפיה ב-'שאלה בסדרי גודל'
שאלה בסדרי גודל
26/08/2014 | 15:16
1
40
נוסחת סטירלינג אומרת:
 
zz n! = (1+o(1)) * ((n^n) / e^n) * sqrt(2npi) zz
 
אפשר בבקשה הסבר על המעבר מנוסחת סטירלינג שכתבתי לעיל לשורה הבאה:
 
zz  lim (n->infinity) e^n * n! / [(n^n)sqrt((2npi)]  = 1 zz
 
ובאופן כללי, איך מבטאים בלשון גבולות את הפירוש של: zz f(n) = (1+o(1))g(n) zz ?
 
אשמח אם מישהו שיודע יוכל לעזור.
 
תודה רבה!!
לצפיה ב-'?'
?
27/08/2014 | 20:05
2
לצפיה ב-'ספרים ללימוד עצמי?'
ספרים ללימוד עצמי?
25/08/2014 | 18:37
2
57
שלום,
 
אני בוגר תיכון ומעוניין לשפר בגרות במתמטיקה. למיטב הבנתי, לא ניתן כיום להבחן בשאלונים בהם נבחנתי בימי בביה"ס (35005 וכולי של 5 יח"ל), אלא רק מהמתכונת החדשה (הבנתי שיש גם איזה סידור שכזה 805+806 או 807 בלבד - מה לדעתכם עדיף?).
אני רוצה ללמוד לבד אך בכל הנוגע לאיזה מחבר עדיף אני די בערפל. אני זוכר מהפסיכומטרי שיואל גבע היה טוב ומסביר ומביה"ס שספרי בני גורן וגבי יקואל היו די מפורטים ומסבירים גם כן. בכל מקרה, יש הרי גם אנקורי ולחמן וכו' - אשמח אם תוכלו להמליץ לי מה עדיף למי שרוצה ללמוד לבד (ספר שיש בו גם הסברים, ולא רק תרגילים), ומה החסרונות והיתרונות של כל הוצאה/מחבר.
 
אודה מקרב לב לעונים,
שבוע טוב
לצפיה ב-'יואל גבע'
יואל גבע
25/08/2014 | 19:56
1
35
גם אני בתקופת התיכון למדתי עם הספרים שלו )רמת 5 יחידות(.  הספרים שלו מאוד מקיפים )הם גם גדולים פיזית עם הרבה עמודים(. הספרים מכילים הסברים מצוינים לחומר, דוגמאות פתורות וכמות כמעט אינסופית של תרגילים לתרגול ומבחנים רבים בסוף הספר. לכיסוי החומר של 5 יחידות )שאלונים 806 ו 807( נדרשים 6 ספרים. 2 מיועדים לכיתה י )בצבע כחול(. שניים לכיתה יא - בצבע ירוק כהה וירוק בהיר. ושניים נדרשים לכיתה יב שניהם בצבע אדום.
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
26/08/2014 | 23:18
6
לצפיה ב-'מהו החציון ? 100,70,65,40,85'
מהו החציון ? 100,70,65,40,85
25/08/2014 | 16:36
1
30
לצפיה ב-'70'
70
25/08/2014 | 18:39
16
לצפיה ב-'עזרה בשאלה'
עזרה בשאלה
25/08/2014 | 15:10
4
59
לצפיה ב-'בסעיף 1'
בסעיף 1
25/08/2014 | 15:31
3
33
אם הבנתי נכון צריך להוכיח שאם a b הם איזוגיים אז a^2+b^2  זה מספר זוגי  , זה די ברור כיוון ש גם a^2  וגם b^2 הם מספרים איזוגיים וסכום של 2 מספרים אי זוגיים הוא זוגי.
בסעיף 2 אני מציע להציג    a=n+1   b=k+1  כאשר n k מספרים זוגיים (למה)  ולחשב את הסכום a^2+b^2  כפונקציה של n k  ולהוכיח שהוא לא  מתחלק ב 4.
לצפיה ב-'אתה הבנת'
אתה הבנת
25/08/2014 | 15:52
2
25
לי זה נראה כמו סינית, איך אני מתחיל את זה בכלל?
לצפיה ב-'מתחילים מזה שמנסים להבין את השאלה '
מתחילים מזה שמנסים להבין את השאלה
25/08/2014 | 16:26
1
33
ואת הכיתוב.
לדעתי הכוונה  היא להוכיח ש a^2+b^2  מתחלק ב 2 אבל לא ב 4 ( ונתון ש a b שלמים אי זוגיים ).
 
אני לא 100% בטוח שלזה הם התכוונו אולי לא הבנתי נכון את הסימונים ....
לצפיה ב-'גם אותי זה בלבל'
גם אותי זה בלבל
25/08/2014 | 16:35
25
כשמבקשים להוכיח ש 2 מחלק את הביטוי הנל אז למעשה צריך להוכיח שהביטוי הנל חלקי 2 הוא מספר שלם. הסימון של הקו מסמן - מחלק את. וקו על הסימן הזה מסמן - לא מחלק את. כשאומרים שמספר אחד מחלק מספר שני - אז הכוונה היא שהמספר השני חלקי הראשון הוא מספר שלם.
לצפיה ב-'אז אחרי יותר מעשור הגעתי למסקנה'
אז אחרי יותר מעשור הגעתי למסקנה
25/08/2014 | 13:02
1
95
שאכן היחס בין היקף המעגל לקוטרו משתנה, דהיינו הקבוע פאי משתנה.
כי אחרת אם היחס היה קבוע בהכרח כל המעגלים היו נראים אותו דבר, אך צורתם משתנה ולכן יחס זה לא יכול להישאר קבוע.
 
מ.ש.ל
 
 
לצפיה ב-'לא הבנתי לפי מה קבעת שהצורות של מעגלים משתנות.'
לא הבנתי לפי מה קבעת שהצורות של מעגלים משתנות.
26/08/2014 | 17:56
31
0_o
לצפיה ב-'מספר שאלות לפני דיון בסטירלינג'
מספר שאלות לפני דיון בסטירלינג
25/08/2014 | 11:15
1
42
אלו דברים שהופיעו לפני דיון בנושא של סטירלינג שאני לא ממש שולט בהם.
 
התחילו בהערכה של !n:
 
zz n! = 1*2*3*...*n <= n*n*...*n (n times) = e^(nlogn) zz
 
על הביטוי (e^(nlogn המרצה כתב שהוא גדול ממעריכי וגדול מפולינום.
 
1) מעריכי פירושו קבוע בחזקת משתנה ששואף לאינסוף? כלומר a^x כש-a מספר קבוע, ו-x שואף לאינסוף?
 
2) אם כן, אז למה (e^(nlogn גדול ממעריכי? e זה קבוע ו-nlogn זה כמו משתנה ששואף לאינסוף. למה אז (e^(nlogn אינו מעריכי?
 
3) פולינום זה ביטוי מהצורה a0+a1x+a2x^2+...anx^n. כלומר סכום של חזקות קבועות של משתנה x?
 
4) למה (e^(nlogn גדול מפולינום?
 
נראה שאני לא שולט במושגים הבסיסיים האלה. מישהו יכול בבקשה לעזור? אני צריך להבין מה המשמעות המדוייקת של המשפט שבאדום,
 
ולמה הוא נכון. נראה לי שבעזרת תשובות לשאלות ששאלתי, אוכל להגיע להבנה הזו.
 
תודה רבה לעונים.
 
 
לצפיה ב-'ובהמשך ישיר להודעה הקודמת'
ובהמשך ישיר להודעה הקודמת
25/08/2014 | 11:39
26
מתקיים ש- zz n! >= (n/2 + 1)*(n/2 + 2)*...*n > (n/2)^(n/2) = e^((n/2)log(n/2)) zz עבור n זוגי.
 
זאת אומרת: zz n! >  e^((n/2)log(n/2)) zz
 
1)
למה נובע מכך שהגידול של !n הוא יותר ממעריכי?
 
אם הביטוי  ((e^((n/2)log(n/2 הוא ביטוי מעריכי (בסיס קבוע ומעריך בעל משתנה ששואף לאינסוף), וראינו הרגע ש-!n גדול ממנו, למה
 
זה אומר ש-!n הוא יותר ממעריכי? הרי יכול להיות ביטוי מעריכי אחר (בעל בסיס גדול מ-e, או בעל חזקה גדולה מ- ((n/2)log(n/2))), ש-!n
 
יהיה קטן ממנו. במילים אחרות, אני שואל למה אפשר להסיק ממה שכתוב באדום, ש-!n גדול מכל ביטוי מעריכי? זה שהוא גדול מהביטוי באגף הימני
 
של מה שכתוב באדום, למה זה אומר שהוא גדול מכל ביטוי מעריכי אחר ?
 
2) הביטוי zz 3^n + 10^100 + n^1000 zz הוא בעל גידול מעריכי כי zz 3^n zz זה ביטוי מעריכי, ומעריכי גדול מפולינום?
3) הביטוי zz n^10 + (n^7) * 10^100   zz הוא בעל גידול פולינומיאלי כי n^10 זה פולינום, והוא המחובר הדומיננטי?
 
לצפיה ב-'בקשה לעזרה בשתי שאלות על קומבינטוריקה'
בקשה לעזרה בשתי שאלות על קומבינטוריקה
24/08/2014 | 23:05
2
38
שאלה 1:
צריך לבחור נבחרת של 6 מבין 14 שחקנים, אחד מהם קפטן.
עודד חייב להיות הקפטן ואור צריך להיות בקבוצה.
 
יש בעצם הבדל בין בחירה כזו לבין אם היו אומרים שעודד ואור חייבים להיות בקבוצה (ולא היו מבקשים קפטן)?
כלומר פשוט צריך לבחור 4 שחקנים נוספים מתוך ה-12?
12 מעל 4?
 
שאלה 2:
יש לי 3 חולצות לבנות ו-2 אדומות שאני צריך לסדר בשלושה תאים (כל תא יכול להכיל 5 חולצות). כל החולצות מאותו הצבע זהות. האם יש הבדל בין שני מקרים שבהם החולצות מאותו הצבע מתחלפים במיקום?
כלומר למשל האם:
תא 1: 3 חולצות אדומות
תא 2: חולצה לבנה
תא 3: חולצה לבנה
 
צריך להיספר כאפשרות אחת, או כ-2? מאחר והמיקום של שתי החולצות הלבנות יכול להתחלף?
 
תודה רבה
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
24/08/2014 | 23:15
1
26
ב-1 ענית נכון
ב-2 - להבנתי, התאים הם שונים. כלומר החלוקות הבאות הן שונות
תא 1: 3 אדומות
תא 2: 2 לבנות
תא 3: ריק
לעומת
תא 1: 3 אדומות
תא 2: ריק
תא 3: 2 לבנות
אלה אכן שני מקרים שונים. לעומת זאת המקרה שאתה ציינת הוא יחיד. החלפת המיקום בין החולצות הלבנות אינו נספר כי החולצות עצמן הן זהות.
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
25/08/2014 | 09:19
4
לצפיה ב-'דבר בסיסי שאני לא מבין בהסתברות'
דבר בסיסי שאני לא מבין בהסתברות
24/08/2014 | 13:35
5
78
ארבעה אנשים משחקים משחק בו בכל תור הם מניחים את ידם על השולחן באופן אקראי (כף ידם למעלה או גב ידם למעלה). המנצח הוא זה שידו מונחת שונה מכל השאר. הם משחקים עד שמישהו מנצח.
מה ההסתברות של כל אחד מהם לנצח?
 
תשובה:
ברור שהתשובה כאן היא שאחד מארבעתם ינצח, כלומר סיכוי של רבע, אבל אם אני בוחר לחשב את זה לפי ההסתברות לשים את היד שונה מכולם, ניתן לראות כי התשובה היא החיבור של (גב, כף, כף, כף)+(כף, גב, גב, גב), כלומר שמינית.
מה אני מפספס כאן?
לצפיה ב-'אם מדובר במשחק אחד בודד אז הסיכוי הוא 1/8'
אם מדובר במשחק אחד בודד אז הסיכוי הוא 1/8
24/08/2014 | 14:06
4
80
לכל שחקן לנצח אבל יש עוד סיכוי של 1/2 שאף אחד לא ינצח במשחק הבודד.
 
אבל המקרה שלך הוא אחר, כי אם אף אחד לא מנצח ממשיכים לשחק עוד ועוד עד שמישהו מנצח ואז הסיכוי של שחקן לנצח הוא 1/4
 
 
לצפיה ב-'תשובה נהדרת, תודה. יש אפשרות לחשב את ההסתברות 1/4 ולא להשתמש'
תשובה נהדרת, תודה. יש אפשרות לחשב את ההסתברות 1/4 ולא להשתמש
25/08/2014 | 07:48
3
38
בהיגיון?
אני מבין שההסתברות להפסדים מתחלקת שווה בשווה בין השחקנים, אבל שוב - מדובר בהיגיון.
לצפיה ב-'הדרכה'
הדרכה
25/08/2014 | 09:09
2
44
ראשית, הטיעון שהתנאים הם סימטריים ולכן סיכוייו של כל שחקן לנצח הם זהים - כלומר הם 1/4 לכל שחקן, הוא טיעון תקף לוגית.
 
אם אתה רוצה להגיע לכך שזה 1/4 ללא טיעון הסימטריה אז תענה על שתי השאלות הבאות:
- מה הסיכוי שהמשחק יוכרע בסיבוב ה-n בדיוק?
תחשוב על זה ותגיע למסקנה שזה q   1/2^n
כעת, עפ"י התשובה הזו תענה על
- מה הסיכוי שמתמודד א' ינצח בסיבוב ה-n בדיוק?
ואז תעשה סכום (אינסופי) על כל ה-n-ים מ-1 עד אינסוף.
לצפיה ב-'נהדר. תודה רבה!'
נהדר. תודה רבה!
25/08/2014 | 10:59
1
13
לצפיה ב-'ניתן גם לפתור ע"י הסתברות מותנית.'
ניתן גם לפתור ע"י הסתברות מותנית.
26/08/2014 | 18:02
32
כלומר לחשב את ההסתברות שמישהו מנצח בסיבוב. ואז לחשב את ההסתברות המותנית שלי לנצח בהינתן שמישהו ניצח בסיבוב. שזה פשוט לחלק את מה שחישבת מקודם, בהסתברות שמישהו ניצח.
לצפיה ב-'נפתח פורום הורים לילדים מיוחדים'
נפתח פורום הורים לילדים מיוחדים|*|
24/08/2014 | 13:04
4
|חיבוק|פתחנו בשבילכם את פורום הורים לילדים מיוחדים בו תוכלו לשתף בחוויה של ההורות לילדים המיוחדים שלכם, ולתמוך בהורים החדשים בתחילת דרכם.
אתם מוזמנים לשתף ברגשותיכם העמוקים, לפרוק ולחלוק בהתמודדות שלכם ההורים, עם גידול ילדים מיוחדים.

http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
לצפיה ב-'חתכים קוניים- אליפסה'
חתכים קוניים- אליפסה
24/08/2014 | 11:35
4
70
אני צריכה עזרה בתרגיל 37
לצפיה ב-'חסרי את המשוואה השנייה מהראשונה'
חסרי את המשוואה השנייה מהראשונה
24/08/2014 | 20:19
18
לצפיה ב-'.'
.
24/08/2014 | 22:03
18
יש 2 משוואות,באמצע ביניהם יש נקודותיים פסיק
לצפיה ב-'.'
.
24/08/2014 | 22:03
12
יש 2 משוואות,באמצע ביניהם יש נקודותיים פסיק
לצפיה ב-'.'
.
24/08/2014 | 22:03
11
יש 2 משוואות,באמצע ביניהם יש נקודותיים פסיק
לצפיה ב-'איזה חדוו"א בטכניון מקביל לחדווא ב או"פ'
איזה חדוו"א בטכניון מקביל לחדווא ב או"פ
23/08/2014 | 21:02
44
שלום לכולם.
אני רוצה ללמוד תעשייה וניהול באופ.
אני צריך חדווא א לתלמידי מדעים בפתוחה, ב youtube בערוץ של הטכניון יש הרצאות של חדווא ת' ו מ' ו 1
איזה מהשלושה הכי מקביל לחומר שנלמד באו"פ?
תודה ושבוע טוב.
 
 
לצפיה ב-'ln^2(x^1/2+1) '
ln^2(x^1/2+1)
23/08/2014 | 20:56
1
27
לצפיה ב-'זאת הפינה, מה השאלה ??'
זאת הפינה, מה השאלה ??
24/08/2014 | 20:30
5
לצפיה ב-'לימוד חשבון ומתמטיקה בעזרת אתר תרגילים www.targilim.com '
לימוד חשבון ומתמטיקה בעזרת אתר תרגילים www.targilim.com
23/08/2014 | 18:25
33
לצפיה ב-'אינטגרציה - שיטת הצבה'
אינטגרציה - שיטת הצבה
23/08/2014 | 18:22
1
42
שלום לכולם!
אני מנסה ללמד את עצמי פתרון של אינטגרלים. השיטה שאני לא מצליחה כל כך להבין זה שיטת ההצבה.
איך אני יודעת איזה ביטוh לקחת ולהשוות לt? 
לפעמים אני רואה שלוקחים ביטוח שבכלל לא מופיע באופן מפורש באינטגרל אז איך יודעים? מה השיטה?
 
תודה מראש
לצפיה ב-'אין משהו "מוגדר".'
אין משהו "מוגדר".
24/08/2014 | 17:09
20
צריך לעשות הרבה תרגילים, ואז מתפתחת סוג של אינטואיציה והכרות עם טריקים ידועים.
לצפיה ב-'חדוא 2ת,אינטגרל משטחי סוג 2, התאפסות הנורמל עבור פרמטריזציה '
חדוא 2ת,אינטגרל משטחי סוג 2, התאפסות הנורמל עבור פרמטריזציה
23/08/2014 | 05:22
1
40
בשאלה , מבקשים לבחור את הנורמל שיהיה בכיוון Z עבור פרמטריזציה בנקדה (4-,0,0) , אך בנקודה הזאת יוצא שלא קיים וקטור נורמל למשטח עבור אותה הפרמטריזציה, למרות שידוע שקיים משיק למשטח באותה הנקודה, כי המשטח הוא פונקציה דיפרנציאבילית באותה הנקודה.
מערכת המתנט כותבת את הערה המופיעה בתמונה.
 
אשמח אם משהו יכול להתייחס לשאלות בהערה.
מה זה יעזור אם אני אסתכל על כיוון הנורמל בסביבת הנקודה? ומה באמת קורה כאן?
לצפיה ב-'בגדול'
בגדול
05/09/2014 | 15:12
8
נעשה את המקרה הדו-מימדי של דיסק, הוא מכיל את כל הרעיונות.
x^2+y^2=r^2
אפשר לתת לזה פרמטריזציה ע"י r,t בצורת f(r,t)=(rcost,rsint) zz
עכשיו בוא ניזכר לרגע מה זה לתת מערכת קוארדינטות.
אני צריך לתת לך סביבה פתוחה ב-R^2, ופונקציה חח"ע, רציפה (ועדיף גם גזירה) לתוך היריעה שלך, בשביל לתאר את הקוארדינטות שם על היריעה.
כאשר r=0, הפונקציה לא חח"ע (כלומר, לראשית הצירים, אין משמעות בהצגה פולרית לזווית שלה).
ולכן, בסביבה קטנה של 0, הצגה פולרית היא לא באמת "מערכת קוארדינטות". אבל זה ייחודי רק לראשית הצירים, כל נקודה אחרת היא בסדר, ולכן למשל לצרכי אינטגרציה, אין בעיה להשתמש בהצבות פולריות.
 
אצלך קורה מקרה דומה, רק ש"ראשית הצירים" מוחלף בקוטב הדרומי.
אתה יכול לעשות את החישובים בעצמך ששאלו אותך ולבדוק בעצמך.
 
ואפשר להראות - שבשביל לבנות אטלס קוארדינטות לכדור, צריך לפחות 2 כיסויים (ובמקרה של כיסוי פולרי כזה, כל אחד מהם יכיל קוטב אחד אך לא את השני, תסתכל למשל באיור על הכריכה של הספר של דו-קארמו - http://www.amazon.com/Riemannian-Geometry-Manfredo... ).
 
לצפיה ב-'שאלה קטנה מחדווא 1'
שאלה קטנה מחדווא 1
21/08/2014 | 19:29
3
55
אם אני רוצה לחשב גבול של f(n)*g(n) כאשר n שואף לאינסוף, מותר לי לחשב את הגבול של fn ולהכפיל בחישוב של הגבול של gn?
אני יודעת שזה נכון עבור n שואפת לאיזה שהוא נקודה x, אבל האם תקף גם לאינסוף?
 
תודה
לצפיה ב-'זה תקף גם לאינסוף'
זה תקף גם לאינסוף
21/08/2014 | 20:27
19
וההוכחה כמעט זהה.
לצפיה ב-'הערה קטנה.'
הערה קטנה.
21/08/2014 | 20:41
1
21
זה נכון בהנחה שהגבולות של שתי הסדרות קיימים. אם לא, אז עדין יכול להיות שהגבול של f(n)*g(n) קיים.
לצפיה ב-'תודה רבה!!'
תודה רבה!!
22/08/2014 | 09:02
5
לצפיה ב-'עזרה בבקשה ממש:)'
עזרה בבקשה ממש:)
21/08/2014 | 00:45
2
51
אני מעלה כאןמקובץ תמונה
..אשמח אם מישךמישהו יש מושג איך לפתור את שאלה 3א ב
לצפיה ב-'איזו תמונה?'
איזו תמונה?
21/08/2014 | 10:20
8
לצפיה ב-'אוי סליחה התמונה לא עלתה..ארשום את השאלה...>>>'
אוי סליחה התמונה לא עלתה..ארשום את השאלה...>>>
21/08/2014 | 15:46
27
3.
א. סרטטו צורה בעלת 4 סימטריות
ב. סרטטו צורה בעלת 4 סימטריות שאין לה סימטריה סיבובית
לצפיה ב-'הפעם אני עצמי זקוק לעזרה. '
הפעם אני עצמי זקוק לעזרה.
20/08/2014 | 23:25
11
171
האם יש דרך חכמה לפתור את סעיף ג'. מדובר על רמה תיכונית, כלומר בלי ערך הביניים, סנדוויצ'ים וכד'. 
 
 
לצפיה ב-'נראה לי שהכוונה היתה'
נראה לי שהכוונה היתה
20/08/2014 | 23:41
83
לומר שיש אסימפטוטה אופקית ב-1 + להתבונן בערכי ה-max/min שהפונק מחזירה מימין לנקודת החיתוך ולומר שזה לא עולה על 1/-1.
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
20/08/2014 | 23:44
64
לא בדקתי את עצמי עד הסוף אבל נראה לי שהטיעון הוא כזה:
יש אסימפטוטה אופקית באינסוף ב-y=1. אפשר גם להוכיח שהתחום מימין לנקודת החיתוך הוא תחום עליה. לכן כל הערכים בתחום הזה נעים בין 0 ל-1.
לצפיה ב-'הייתי מצפה שלמורה טוב יהיה כבר פיתרונות מוכנים.'
הייתי מצפה שלמורה טוב יהיה כבר פיתרונות מוכנים.
21/08/2014 | 08:31
8
97
או איך הסטודנטים קוראים לזה: "רפרנס".
 
אני די בטוח שאפשר להוכיח את הטענה בצורה אנליטית- אלגברית, לא ניסיתי, דברים אחרים גדולים יותר מעסיקים אותי.
 
לצפיה ב-'תודה רבה לכם. גם אנחנו חשבנו על עניין האסימפטוטה '
תודה רבה לכם. גם אנחנו חשבנו על עניין האסימפטוטה
21/08/2014 | 09:17
7
81
אבל זה יותר הסבר מילולי ולא בדיוק "הוכחה" כמו שנדרש בשאלה. 
 
בנוסף, ניסיתי להוכיח ב brute force ע"י הצבת X1 ו X2 בפונציה אבך יצאו ביטויים מפלצתיים. ניסיסתי גם להוכיח
 
f(X2) > f'(x1)*(x1-x2)
 
אבל גם זה לא עבד...
 
 
אנרכיסט, המורה של הבחור לא כל כך זריז במתן תשובות לשאלות הקשות (לצערו של הבחור).
לצפיה ב-'אז הבחור צריך להתחיל לנסות לשבור את הראש בעצמו'
אז הבחור צריך להתחיל לנסות לשבור את הראש בעצמו
21/08/2014 | 09:24
62
עבר כבר בר מצווה לא?
 
לצפיה ב-'טייק טוּ'
טייק טוּ
21/08/2014 | 09:48
2
110
קודם כל, ההוכחה עם האסימפטוטה היא כשרה לחלוטין. מה שכן, היא לא בדיוק רמת תיכון.
 
הנה הוכחה אלמנטרית:
אנו מתחילים מההנחה שאנו עוסקים ב-x-ים המקיימים
x>a>0
לכן
zz  2*a^2 > a^2 > a^2 - 5
לכן
zzzz  a>(a^2-5)/(2a)   zzz
לכן
x > (a^2-5)/(2a)   z
קצת החלפת  אגפים ונקבל
zz    -2ax + a^2 < 5
ולכן
x^2 - 2ax + a^2 < x^2 + 5
ואז
zz  (x-a)^2 / (x^2 + 5) < 1
מאידך הביטוי הזה הוא בודאי אי שלילי לכל x.
לצפיה ב-'מעולה!'
מעולה!
21/08/2014 | 10:00
26
לצפיה ב-'ולמי שרוצה להבין איך הוא בנה את ההוכחה.'
ולמי שרוצה להבין איך הוא בנה את ההוכחה.
21/08/2014 | 11:07
80
הוא התחיל מהסוף וחזר להתחלה.
 
לצפיה ב-'טייק 3'
טייק 3
21/08/2014 | 13:26
2
100
לכל x>a, נסמן y=x-a. לפי הנתון, y>0.
0<f(x)=y^2/((y+a)^2+5)<1
וזהו- שני ערכי f הנ"ל בין 0 ל- 1.
 
 
לצפיה ב-'שנאמר'
שנאמר
21/08/2014 | 15:34
1
71
תמיד טוב לפתור את המקרה ההומוגני
לצפיה ב-'מ-צ-ו-י-ן. המון תודה לאורי וגיל. '
מ-צ-ו-י-ן. המון תודה לאורי וגיל.
21/08/2014 | 23:25
50
אכן לסוג כזה של הוכחה התכוונתי !
לצפיה ב-'אינדוקציה'
אינדוקציה
20/08/2014 | 18:11
44
היי מישהו יכול לפתור לי את שאלות 2-3 בקובץ המצ"ב
בנוסף- יש לי מחר עבודת בית להגשה החל מהשעה 9:00
אשמח אם מישהו יהיה פנוי לעזור לי בזה
לצפיה ב-'x^2+y^2=0 והשאלה היא איך לבודד את ה-y ?'
x^2+y^2=0 והשאלה היא איך לבודד את ה-y ?
20/08/2014 | 18:26
3
59
לצפיה ב-'מכיוון שמדובר על שני מספרים ריבועיים, האפשרות היחידה היא '
מכיוון שמדובר על שני מספרים ריבועיים, האפשרות היחידה היא
20/08/2014 | 19:07
2
39
x² = -Y²
 
X=Y=0
 
לצפיה ב-'ישנה אפשרות נוספת'
ישנה אפשרות נוספת
20/08/2014 | 20:08
1
46
X^2 = -Y^2
I^2= -1
X^2 = I^2 × Y^2
X = +yi
X = -yi
לצפיה ב-'הבה נשאל את השואל אם הוא התכוון לפתרון קומפלקסי ?'
הבה נשאל את השואל אם הוא התכוון לפתרון קומפלקסי ?
20/08/2014 | 23:22
8

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ