לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מתמטיקה

"המתמטיקה היא מלכת המדעים", אמר קרל פרידריך גאוס, גדול המתמטיקאים בכל הזמנים.מתמטיקה היא אמנות המחשבה הטהורה, ואם נרצה או לא היא שזורה בחיינו, בגלוי או מאחורי הקלעים. אני מזמין את קהל הגולשים לבקש ולתת עזרה בכל תחום במתמטיקה ובכל רמה, או סתם להעלות רעיונות ונושאים לדיון (במתמטיקה).זה המקום גם לחידות לוגיות, בעיות פתורות, בלתי פתורות ובלתי ניתנות לפתירה, ואפילו בדיחות מתמטיות (כן, יש כאלה).מה לא שייך לכאן? כל נושא שאינו מתמטי, אפילו אם הוא קשור למתמטיקה. אם ברצונכם לברר מה כלול בבגרות ארבע יחידות, ומה בחמש, אם אתם רוצים לדעת מתי מועד ב` באלגברה לינארית א` באוניברסיטה העברית, או אם אתם חייבים לגלות מי שם עכבר (אופטי) בתיק של המורה (למתמטיקה) - אנא השתמשו בלוחות "לומדים לבגרות" או "לומדים לתואר" בפורום, או פנו לפורום "לימודים ועוד", או לפורום "סטודנטים", המתאימים יותר לתכנים מסוג זה. גם דיונים בפיזיקה מקומם לא כאן, אלא בפורום "מדע פופולרי".כמו כן, אנא המנעו מהבאת הפניות לבעיות מספרים, כתחליף לציטוט הבעיה. הפניות כאלו אינן בנות משמעות למרבית הגולשים שאין ברשותם את הספר המדובר, ואינן תורמות לדיון.לרשותכם גם לוח "שעורים פרטיים" בו אתם יכולים לבקש ולהציע עזרה מקצועית בלימודי המתמטיקה בכל רמה.

לצפיה ב-'עזרה - מבחן למכינת הטכניון'
עזרה - מבחן למכינת הטכניון
26/06/2014 | 11:44
2
47
היי,
אני מנסה להתקבל למכינת הטכניון ואני צריכה עזרה בשאלה.

למי שעלתה התמונה - שאלה 1 סעיף ג.
למי  שלא -
(1/4)^ -3/2 + 3*0.0081 ^ (-1/4) + (1/16)^ (-3/4)

מה הדרך הפשוטה והקצרה לפתור את 0.0081 בחזקת (-1/4)?

תודה לעוזרים!
לצפיה ב-''
26/06/2014 | 11:56
1
27
|הקוד|
0.0081 ^ (-1/4) =
1 / [0.0081 ^ (1/4)] =
1 / [(81/10000) ^ (1/4)] =
1 / {[81 ^ (1/4)] / [10000 ^ (1/4)]} =
1 / (3 / 10) =
10/3
|סקוד|
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
26/06/2014 | 12:08
1
לצפיה ב-'סמינרים.'
סמינרים.
26/06/2014 | 09:19
3
59
היי,
תגידו, מה עושים בסמינרים להסמכה? ממש מבצעים מחקר או מה?
לצפיה ב-'מצטרף לשאלה'
מצטרף לשאלה
26/06/2014 | 13:53
39
מצטרף לשאלה של הבחור
לצפיה ב-'סמינרים למוסמך?'
סמינרים למוסמך?
27/06/2014 | 14:44
1
55
זה פשוט כמו הסמינרים לבוגר שעשית בתואר ראשון, שהתלמידים מציגים בהרצאה עבודות ומאמרים, רק בגלל שזה למוסמך (כלומר למאסטרנטים, ובד"כ גם דוקטורנטים ישתתפו בדברים כאלו מתקדמים), מדובר בחומרים מתקדמים יחסית (ולפעמים הסמינרים הם באנגלית, אם נניח פוסט-דוקים רוצים לבוא).
לצפיה ב-'לא, התכוונתי לסמינרים לתואר ראשון.'
לא, התכוונתי לסמינרים לתואר ראשון.
28/06/2014 | 10:00
31
אבל נראה לי שהבנתי את הנקודה. תודה!
לצפיה ב-'שדות משמרים - ניואנס'
שדות משמרים - ניואנס
25/06/2014 | 23:00
2
45
אהלן, הבעיה / שאלה שאני הולך להציג כאן אולי טיפה ארוכה, אך מציגה בעייני משהו שטרם קיבלתי התייחסות אליו.

נניח שאנו עובדים עם השדה המפורסם (שדה משמר בכל סביבה שאינה מכילה את הראשית), ואנו רוצים למצוא עבודה של השדה (אינט' קווי מסוג שני) לאורך מסלול (מעגל/אליפסה) שמקיף את הראשית.

בשאלה הזו אין אנו רוצים למצוא עבודה במסלול סגור, אלא עבודה המתבצעת דרך העקום בין 2 נקודות שנמצאות עליו.

בחלק מהדוגמאות, ראיתי שפשוט חישבו פונק' פוטנציאל לשדה והפרש הפוטנציאלים הוא העבודה (להלן דרך א')

בחלק אחר של הדוגמאות, ראיתי שחישבו כמו בחלק הקודם, אלא שגם חישבו את העבודה המתבצעת סביב הקפה מלאה, והפחיתו את התוצאה שהתקבלה מההקפה המלאה מהפרש הפוטנציאלים.(להלן דרך ב').

חיפשתי במספר ספרים ולא מצאתי מענה, מתי זה כך ומתי זה כך, ובעיקר למה?

אז, התחלתי לבדוק את המשותף לדוגמאות ומצאתי דבר שמקשר ביניהן:

כאשר חישבו בדרך א', הנקודה הסינגולרית לא הייתה בתחום הנוצר ע"י הקו הישר והחלק הקצר של העקום המחבר בין 2 הנקודות,

בעוד שכאשר חישבו בדרך ב', הנק' הסינגולרית הייתה בפנים.

כאשר המשכתי לחשוב על זה, סברתי שישנו קשר למשפט גרין, מאחר ובדרך ב' נוצרת "הקפה מלאה" סביב הנק' הסינגולרית מה שגורם "לאי שימור אנרגיה", בעוד

שאופציה א' גוררת שהתחום הנוצר הוא פשוט קשר ולכן זה מסתדר. האם כך באמת הדבר או שיש הסבר נוסף לזה?

תודה רבה
לצפיה ב-'מאתגר מאוד'
מאתגר מאוד
26/06/2014 | 13:57
1
23
אני אחשוב על זה היום בערב ואנסה לעזור.

בהחלט מאתגר!
לצפיה ב-'יש פה מן המוזרות / חוסר בהירות'
יש פה מן המוזרות / חוסר בהירות
26/06/2014 | 14:41
25
חשבתי על זה עוד, והגעתי לכמה מסקנות:

א. בכל החישובים שנעשו בדוגמאות נכונות, זאת מאחר והם חישבו את העבודה במסלול כך שבתוכו נמצאת הנקודה הסינגולרית.
כמובן שכאשר הנק' הסינגולרית לא הייתה בתחום, אז ניתן היה להשתמש בשיקולי פוטנציאל.

ב. ישנה (לפחות בעיניי), בעייתיות גדולה מאוד עם מה שכתבתי בסעיף א'. אני מעלה לכאן ציור של המצב הבעייתי.

בתמונה:

בכחול- המסלול שדרכו רוצים שנחשב עבודה של שדה F משמר בכל המרחב פרט לנקודה אחת.

בסגול - הנקודה הסינגולרית הבעייתית.

בשחור- הקו הישר המחבר את הנק' שדרכן רוצים שנחשב, הסוגר מסלול.

בירוק - קו נוסף המחבר בין 2 הנקודות שסוגר מסלול אחר.


עכשיו הגענו לחלק המעניין, איפה הבעייתיות?

1. אם נחשב את העבודה לאורך המסלול הכחול, ע"י סגירת המסלול באמצעות הקו השחור, נקבל שסכום העבודות (כחול+שחור) שווה לעבודה כלשהי שהשדה מבצע על מסלול סגור כלשהו סביב

הנקודה הסינגולרית. בכדי למצוא את הכמות הזו כמובן שניתן לצייר מעגל בגודל שרירותי ולחשב.

מכאן שקיבלנו שהעבודה דרך המסלול הכחול היא מה שחישבנו פחות הפרש הפוטנציאלים.

2. אם נחשב את העבודה לאורך המסלול הכחול, ע"י סגירת המסלול באמצעות הקו הירוק, נקבל שהתחום הנוצר הוא פשוט קשר, כמובן שלפי גרין נקבל שסכום העבודות (כחול +ירוק) =0,

ולכן העבודה שמבצע הכחול שווה למינוס העבודה ע"י הירוק.


וזו בעצם הסתירה הלוגית שהגעתי אליה.

אשמח לשמוע דעות ותובנות בנושא.
לצפיה ב-'שאלה קצת טיפשית.....'
שאלה קצת טיפשית.....
25/06/2014 | 10:51
11
81
למה השיוון מתקיים? נראה לי שזה אמור לצאת 0, מציבים 90 ו- (-90) והכל מצמצם לא?
לצפיה ב-'מעניין'
מעניין
25/06/2014 | 11:27
1
44
כאשר נותנים לך תחום של פונקציה טריגונומטרית עם פאי (או פי), מומלץ לעבוד ברדיאנים ולא במעלות.

גם כאשר מחשבים את השטח בערך מוחלט מתקבל 5.2~ ולא 4.7~ (שני שליש פאי)

אולי טעות בתרגיל?
לצפיה ב-'אני עובדת ברדיאנים'
אני עובדת ברדיאנים
25/06/2014 | 11:57
26
פשוט פה יותר נוח לכתוב 90.
לא נראה לי שיש טעות בתרגיל.
אבל איך אני פותרת את התרגיל בהצבה אתה יכול לפרט ? (מהציור אני מבינה שזה לא אפס) אבל בכתוב לא.
לצפיה ב-'לא'
לא
25/06/2014 | 11:40
6
36
הפונקציה המקורית (לפני שעשית אינטגרל), לא הייתה t (אני מדבר על החלק בלי הסינוס כמובן), אלא 1/2 או משהו.
זאת פונקציה זוגית, ולכן האינטגרל לא מתאפס שם (באיזוגית, זה החלק של הסינוס, אתה צודק והאינטגרל מתאפס).
סה"כ החלק של הסינוס מתאפס.
בחלק השני תקבל
zz 3*(2*(pi/2)/4-2*(-pi/2)/4)=3*2pi/4=3*pi/2 zz
לצפיה ב-'לא הבנתי..'
לא הבנתי..
25/06/2014 | 11:55
20
מזה החלק השני?

אין עוד חלק. זה חלק היחידי, נכון שהיה תרגיל לפני אבל לבסוף כל התרגיל היה שווה לביטוי הזה... אז איזה עוד חלק יש?
לצפיה ב-'לא משנה'
לא משנה
25/06/2014 | 12:02
34
טעות של מינוס
לצפיה ב-'שאלה לא קשורה בקשר לחסימות ואינטגרביליות רימן'
שאלה לא קשורה בקשר לחסימות ואינטגרביליות רימן
25/06/2014 | 19:46
3
22
למה חסימות של פונקציה בקטע לא גוררת אינטגרביליות רימן???
לצפיה ב-'דוגמה נגדית'
דוגמה נגדית
25/06/2014 | 20:30
2
26
פונק' דיריכלה : 0 באי רציונליים, 1 ברציונליים.
חסומה (ע"י 1 למשל..) אבל מניח שראית - היא לא אינטגרבילית רימן.
לצפיה ב-'נכון תודה!'
נכון תודה!
25/06/2014 | 20:46
1
לצפיה ב-'דוגמא יפה!'
דוגמא יפה!
26/06/2014 | 21:36
8
לצפיה ב-'עוד שאלההה'
עוד שאלההה
25/06/2014 | 20:55
1
32
כי יש לי הרבה שאלות... ומבחן

למה השיוון שבקובץ נכון?  הפרטים האחרים  בתרגיל לא רלוונטים למעבר הזה
לצפיה ב-'זה פשוט,'
זה פשוט,
25/06/2014 | 21:57
16
האינטגרל שלך הוא לפי t,לכן מה שמופיע בפנים זה קבוע שאפשר להוציא החוצה בכפל.
ואז נשארת עם אינטגרל של 1 בין N ל 2n. זה שווה פשוט 2n-N.
תכפיל את הביטוי ב 1 חלקיי n,יהיה צמצום אחד שייתן לך את הביטוי בשוויון ויישאר משהו שבגבול ישאף ל0
לצפיה ב-'דרושה כתבת שטח לארמניה!'
דרושה כתבת שטח לארמניה!
24/06/2014 | 13:57
1
34
Magma Challenge הוא מסע שטח המיועד לנשים שרוצות להתמודד עם אתגרים ומאמינות שהן יכולות.


המסע הקרוב יצא אל הנופים הנפלאים של ארמניה בין התאריכים 19-26/8/2014.


ספרי לנו בפורום שיחת נשים למה את צריכה להיות שם ואולי נשלח אותך למסע שטח נשי על חשבוננו.

הזוכה תצא בחינם למסע מאגמה צ'אלנג 2014 לארמניה ותכתוב בלוג על חוויותיה מהמסע!


|*| המסע הבא צפוי להתרחש בקוסטה ריקה. גולשות תפוז אשר ירשמו אליו יקבלו הטבה מיוחדת.
כדי להירשם למסע בקוסטה ריקה הקליקי כאן.
לצפיה ב-'תסתכל על הפונקציה השניה'
תסתכל על הפונקציה השניה
26/06/2014 | 16:54
22
ואז תבין לבד
לצפיה ב-'חישוב אינטגרל'
חישוב אינטגרל
24/06/2014 | 11:33
7
59
מישהו יכול להסביר לי בבקשה איך מחשבים את האינטגרל הזה?

תודה
לצפיה ב-'פרק לשברים חלקיים.'
פרק לשברים חלקיים.
24/06/2014 | 12:23
2
11
לצפיה ב-'זה לא מתפרק מעל הממשיים.'
זה לא מתפרק מעל הממשיים.
24/06/2014 | 16:07
1
8
לצפיה ב-'נכון'
נכון
24/06/2014 | 17:46
8
לצפיה ב-'אתה יודע לעשות השלמה לריבוע?'
אתה יודע לעשות השלמה לריבוע?
24/06/2014 | 16:07
3
8
לצפיה ב-'לא איך פותרים?'
לא איך פותרים?
24/06/2014 | 18:13
2
9
לצפיה ב-'הנה'
הנה
24/06/2014 | 22:04
1
18
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
24/06/2014 | 23:23
18
הגיוני שבתשובות יצא

2/(3)^0.5 * arctan ((2x+1)/(3)^0.5))

?
לצפיה ב-'בוקר טוב לכולם'
בוקר טוב לכולם
24/06/2014 | 10:02
2
69
שלום אני ב 29 בעל תואר בניהול מהאוניברסיטה הפתוחה.
סיימתי בהצטיינות , אולם התואר שבאמת רציתי תמיד הוא בהנדסה, ומה שבלם אותי זה החדווא א . שפרשתי באמצע הקורס כי פשוט נבהלתי מהמבחן ומכך שהיה לי ממש קשה לעומת חבריי לקורס.
אציין שגם בבית הספר התקשתי ומ 5 יחידות ירדתי ל 3.
החשיבה שלי באופן כללי  לא הכי מהירה , וזה משהו שמאפיין אותי בתחומים רבים בחיים , באופן יחסי כמובן.
למרות זאת החלטתי ללכת על כך ולנסות לעבור שוב את חדווא 1.
כרגע אנימרענן את החומר עם הרצאות ביוטוב של אשר חן
ולאחר מכן כנראה ללמוד חדווא א עם חזי נוימן מרכז ההוראה באו"פ.
אשמח לקבל ממכם טיפים ,המלצות להרצאות ביוטוב , סיכומים או כל דבר שיכול לסייע לי.
תודה.
לצפיה ב-'הרצאות של הטכניון בyoutube טובות..'
הרצאות של הטכניון בyoutube טובות..
25/06/2014 | 10:54
10
לצפיה ב-'יש המון חומר באינטרנט ובמיוחד בגוגל'
יש המון חומר באינטרנט ובמיוחד בגוגל
26/06/2014 | 14:00
18
וכמו שהבחור מעליי ציין - ביוטיוב מלבד בערוץ של הטכניון יש המון חומר
לצפיה ב-'לוח בגרויות חורף 2015'
לוח בגרויות חורף 2015
24/06/2014 | 09:31
1
22
יש כבר לוח בגרויות מעודכן לחורף שנה הבאה?
לצפיה ב-'הלוח הזה מפורסם בדרך כלל בספטמבר-אוקטובר'
הלוח הזה מפורסם בדרך כלל בספטמבר-אוקטובר
26/06/2014 | 14:01
4
יש זמן...
לצפיה ב-'אלגברה מודרנית'
אלגברה מודרנית
23/06/2014 | 20:18
9
69
אני צריכה בבקשה הכוונה בשאלות הבאות.
בעיקר בשאלה 2 א ובשאלה 1ב
תודה
לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
23/06/2014 | 21:37
8
37
1.ב. חשבי את הגודל של חבורת ההפיכים, ואת הגודל של H.
ומכאן אפשר לקבל דרך משפט לגרנז את הגודל של חבורת המנה, ומה קיבלת?

2.א. סתם מבחירה מפגרת, אפשר לבחור בטא להיות הזהות.
אפשר גם להתחיל בלכתוב את אלפא כמכפלת ציקלוסים זרים, זה יעזור לנתח אותה.
אח"כ מספיק למשל להתחלף עם ציקלוס אחד.
ואנחנו יודעים שמה שמתחלף עם ציקלוס זה חזקות שלו
לצפיה ב-'כן גם אני חשבתי על הזהות אבל חששתי שזה יהיה '
כן גם אני חשבתי על הזהות אבל חששתי שזה יהיה
23/06/2014 | 21:49
7
41
מגוחך חח
הפיכים של U12? אם כן למה?
לצפיה ב-'לא'
לא
23/06/2014 | 21:51
6
39
U12 זה הפיכים של Z/12Z.

בקיצור כאן אפשר לקבל הוכחה טיפשית דרך חישובי סדרים לדעתי, אבל כעקרון יש משפטי מבנה להפיכים של Z/nZ. יש כמה בעיות עם חזקות של 2 כאן .

לגבי בטא, כמו שהמשכתי לכתוב, אפשר להימנע מהזהות, אבל א-פריורי כמו שהשאלה נוסחה, אפשר לתת תשובה כמו זהות.
לצפיה ב-'איפה הטעות?'
איפה הטעות?
24/06/2014 | 15:28
5
18
לצפיה ב-'הטעות היא שלי'
הטעות היא שלי
24/06/2014 | 22:31
4
30
לא 12, אלא 28.
הגודל של ההפיכים של Z/28Z הוא phi(28)
הגורמים הראשוניים של 28 הם 2,7 ולכן נקבל
zz phi(28)=28*(1-1/2)*(1-1/7))=12 zz
כעת נחשב את הגודל של החבורה שנוצרת ע"י 3.
zz 3,9,27=-1, -3,-9,-27=1 zz
כלומר יש לנו 6 איברים.
ולכן הסדר של חבורת המנה הוא 12/6=2, כלומר ראשוני ולכן ציקלית.
לצפיה ב-'משהו מוזר לי'
משהו מוזר לי
24/06/2014 | 22:33
3
25
בהתחלה חשבתי שטעיתי אבל לא.
בסעיף א רשום 28.
בסעיף ב 12, אין שום קשר בין המספרים ולכן לדעתי הם התבלבלו (או שאת התבלבלת כשגזרת את השאלות) וחיברו בין חלקים לא קשורים.
לצפיה ב-'לא נגעתי בשאלה ככה היא גם לי קצת מוזר'
לא נגעתי בשאלה ככה היא גם לי קצת מוזר
24/06/2014 | 22:50
2
17
אז כנראה שיש טעות בשאלה...
אחרת יוצא שהסדר של חבורת המנה הוא מספר בין 0 ל-1 מוזר...
לצפיה ב-'שימי לב ש-3 לא הפיך מודולו 12'
שימי לב ש-3 לא הפיך מודולו 12
25/06/2014 | 01:55
1
26
(הוא מחלק 0).

כנראה הם רצו בסעיפים ב-ג להמשיך עם 28 במקום 12.
החישוב שעשיתי מעלה מראה שזה בסדר.

שימי לב גם שהסדר של ההפיכים של Z/28Z, מחישוב פונקציית אוילר שביצעתי, הוא 12, והם כנראה התבלבלו משם והלאה.
לצפיה ב-'כן כנראה שיש טעות בשאלה'
כן כנראה שיש טעות בשאלה
26/06/2014 | 09:28
13
תודה רבה על ההסברים הנפלאים!
לצפיה ב-'גבול של פונקציה'
גבול של פונקציה
23/06/2014 | 19:50
1
54
מה שבתמונה ומסתכלים גם על 0 מהצד השלילי (כלומר מסתכלים גם על הגבול ש-x שואף ל -0)

למה הגבול שבתמונה קיים רק כאשר ביטא גדול מ-0?? (אני יודעת שאם ביטא גדול מ-0 אז הגבול הוא 0 כי זו סדרה אפסה כפול חסומה)

למה הגבול לא קיים אם ביטא נגיד -1?  (למה הגבולות החד צדדים משמאל ומימין לאפס שונים זה מיזה במידה וביטא קטן מאפס?)

מתי גבולות יכולים להיות לא להתקיים? (רק כאשר הגבולות החד צדדים שונים?)

שאלה נוספת: אם לא היה לי שם את x^beta והיה לי רק את ה-sin האם הגבול קיים? ואיך עושים גבול של

sin(1/x)

כאשר x שואף לאינסוף?? הרי מכניסים את הגבול לתוך הסינוס וזה סינוס באינסוף ...

תודה מראש
לצפיה ב-'להירגע ולשאול שאלות קוהרנטיות'
להירגע ולשאול שאלות קוהרנטיות
23/06/2014 | 21:41
37
1. אין משמעות לגבול כאשר x שלילי, אלא אם כן בטא היא מספר שלם.

2. לגבי קיום הגבול, אם b קטן מאפס, אז הביטוי הזה לא חסום, ואף משנה סימן (בחרי סדרות מתאימות המתכנסות לאפס וייתנו +-1 בחלק הסינוס).
ולכן אין לו גבול גם במובן הרחב.

3. גבולות לא קיימים כאשר הם לא קיימים, תנאי שאומר שגבול רגיל קיים הוא אם שני הגבולות החד-צדדיים קיימים ושווים אז קיים הגבול הרגיל ושווה להם. כל דבר אחר לא נכון.

4. לשאלה הנוספת, אנחנו יודעים ש-sin(a)~a אם a קרוב לאפס.
כאשר x->אינסוף, אז 1/x^a הולך לאפס, ולכן sin(1/x^a)~1/x^a ונשאר לך לנתח את הגבול של x^b/x^a, שבטח ראית.

5. כאשר x הולך לאינסוף, 1 חלקי x הולך לאפס, ולכן sin(1/x) יוצא sin(0)=0.
לצפיה ב-'סכום סדרה סופית'
סכום סדרה סופית
23/06/2014 | 17:44
5
66
כאשר אני מחשב את הסדרה באקסל, יוצא לי סכום אחד וכאשר אני מנסה דרך המשוואה, סכום אחר. זה משגע למדי ואשמח אם מישהו יכול למצוא את הטעות.
אם צריך הסברים נוספים...
לצפיה ב-'האם ניתן להפוך את הסכום הזה'
האם ניתן להפוך את הסכום הזה
24/06/2014 | 11:15
4
34
למשהו "סופי"? (כמו הבינום של ניוטון וכדומה)
כלומר פונקציה שאני יכול להקליד באקסל...
לצפיה ב-'זה סכום של סדרה חשבוניתו-גאומטרית.'
זה סכום של סדרה חשבוניתו-גאומטרית.
24/06/2014 | 12:21
3
52
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
24/06/2014 | 12:27
2
33
צריכים ללמד את זה בתיכון
לצפיה ב-'אבל זה מידע "בנאלי", נלמד בתיכון'
אבל זה מידע "בנאלי", נלמד בתיכון
26/06/2014 | 19:10
5
לצפיה ב-'משוואה בלשנית'
משוואה בלשנית
23/06/2014 | 09:37
1
56
משוואה בלשנית
משוואה בלשנית מציגה רעיון והיפוכו

רעיון: למלה אין תוכן פנימי , פרט לתוכן של ראייה ושמיעה.                                                
היפוכו של הרעיון: אפשר להציג תוכן פנימי של מלה , בעזרת תוכן פנימי של מלים אחרות

דוגמה: למלה "מספר"  אין תוכן פנימי , פרט לתוכן של ראייה ושמיעה.
נרשום עתה משוואה בלשנית המציגה את התוכן הפנימי של המלה "מספר" בעזרת התוכן הפנימי של המלים "הבעה "  ו " כמות"

הנה היא המשוואה הבלשנית :............מספר = הבעה של כמות

היות ולמלה הבעה אין תוכן פנימי , יש צורך לרשום עוד משוואה בלשנית
הבעה = הופעה , הצגה , ביטוי ,,
אבל גם למלים , הופעה , הצגה , ביטוי , אין תוכן פנימי , ומכאן מתחילה רשימה אינסופית של משוואות בלשניות,
שלעולם לא יצליחו להציג תוכן פנימי של מלה.

אבל גם למלה "כמות" אין תוכן פנימי , ולכן שוב נצטרך לרשום משוואה בלשנית.
כמות = מידה , גודל ,
אבל גם למלה " מידה" אין תוכן פנימי , ושוב נצטרך לרשום משוואה בלשנית

המשוואה הבלשנית חסרת ערך וטעם, ואף על פי כן מקובל להשתמש בה.
כל המתמטיקה מבוססת על המלה "מספר"  אבל למלה זו אין תוכן פנימי
הייתכן ?

בעיית המשוואה הבלשנית נפתרת בעזרת ידיעה טבעית,

...כמות = שם של ידיעה טבעית .....


א.עצבר



לצפיה ב-'קישור לדיון....מה דעתכם לבטל את מושג ההגדרה ?'
קישור לדיון....מה דעתכם לבטל את מושג ההגדרה ?
23/06/2014 | 15:43
56
לצפיה ב-'שאלה של היוון'
שאלה של היוון
23/06/2014 | 06:53
37
משום מה אני לא מצליח להוון באקסל.
אני רוצה להוון סכום של 38000 ש"ח חודשי לתקופה של 8 (דחייה) שנים בריבית 8%.

ממה זכור לי אני צריך לבחור בפונקציה של NPV
שער הריבית הינו 8
תקופה 8 שנים
סכום 38 א' ש"ח.

והתוצאה לא יוצאת טוב.
מישהו יכול לסייע ?

תודה רבה לעונים
לצפיה ב-'לאלה שמכירים ומבינים Counting Sort'
לאלה שמכירים ומבינים Counting Sort
22/06/2014 | 21:20
6
65
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%95%D7...

כאן מתואר האלגוריתם.

דבר ראשון, מדוע מבצעים את השורה   zz  C[i] = C[i] + C[i - 1] zz

אני מבין מה השורה הספציפית הזו עושה, פשוט מוסיפים לכל תא במערך את הערך בתא שלפניו, אבל אני לא מבין איך השורה הזו מקדמת את המטרה הכללית של האלגוריתם, שהיא מיון המערך A. אני פשוט לא מבין מה המטרה של השורה הזו.

אני לא מבין את שתיי השורות האחרונות של האלגוריתם (איפה שכתוב "בשלב הבא עוברים על מערך A מהסוף להתחלה...").

אנסה לתרגם למילים את השורה zz B[ C [ A[ i ] ] ] zz מהחלק הפנימי, לחיצוני: גש לתא באינדקס  [ A [ i במערך C. מה יש שם? את מספר האיברים במערך A, שקטנים או שווים ל- [ A[ i . נקרא למספר הזה x.

ניגש למערך B באינדקס x, ונשים בו את [ A[ i

אם אני מבין נכון, זה מה שעושה השורה הראשונה מבין שתיי השורות הללו.

גם כאן, לצערי אני לא מבין את האינטואיציה ואת המטרה של השורה הזו. בשביל מה מבצעים את השורה הזו. אני מבין מה השורה הספציפית הזו עושה, אבל אני לא מבין את החלק שלה באלגוריתם כולו, ואת החשיבות שלה באלגוריתם כולו.

השורה השנייה מבין שתיי השורות האחרונות, אומרת: הפחת ב-1 את הערך בתא zz  C[ A[ i ] ] zz כלומר הקטן ב-1 את מספר האיברים באינדקס [ A [ j של המערך C.

כלומר הקטן ב-1 את מספר האיברים שקטנים או שווים ל- [ A [ j .

גם כאן, אותה בעיה. מבין את השורה הספציפית הזאת, אך לא מבין למה עושים אותה.


מישהו מוכן בבקשה להסביר? ואם אפשר בהדרגה בלי לקפוץ למסקנות תוך כדי דילוג על מספר שלבים. אני כבר הרבה זמן מנסה להבין את זה וזה לא ממש הולך, אז אני צריך כאן הסבר צעד-צעד.

המון תודה למי שעוזר!
לצפיה ב-'הסבר.'
הסבר.
23/06/2014 | 11:10
21
עקרונית, כול הדברים האלה נעשים כדי לשמור על המיון יציב. נסה לקרוא את ההסבר פה, אולי יהיה לך יותר ברור.
לצפיה ב-'שאלה'
שאלה
23/06/2014 | 13:42
3
38
האם נסית להריץ את האלגוריתם על קלט פשוט? אם לא, הנה קלט לדוגמא
[2,5,1,2]
מערך בן ארבע כניסות. n=4 ובמקרה זה k=5. נסה לבנות בצורה מסודרת את המערך C וממנו את B כפי שהאלגוריתם מציע.
לצפיה ב-'בנייה ע"פ האלגוריתם'
בנייה ע"פ האלגוריתם
24/06/2014 | 01:36
2
30
אכן, k=5 מאחר וטווח הערכים במערך המקורי שנתת חסום ע"י 5. לכן במערך C (מערך המונים) יהיו חמישה תאים.

עתה, מאתחלים את התאים במערך C ל- 0 (זו הלולאה הראשונה באלגוריתם).

כעת, עוברים על מערך הקלט, ולכל אינדקס i במערך הקלט, רואים איזה מספר מופיע במערך הקלט באינדקס i, נקרא למספר הזה x.

x כמובן חסום ע"י 5. ניגש לאינדקס x במערך C ונגדיל ב-1 את הערך באינדקס זה.

בסיום המעבר הזה (על מערך הקלט, שבמהלכו עושים את התהליך שתארתי), נקבל מערך C שבתא ה-i-י שלו, נמצא מספר המופעים של הערך i במערך הקלט.

ז"א, מערך המונים (בשלב הזה) נראה כך: [1,2,0,0,1]  = C

כבר בשלב זה, יש לי 2 שאלות...מדוע אני לא יכול לסיים כאן את האלגוריתם? הרי המערך C אומר לי כמה פעמים 0 מופיע במערך המקור, כמה פעמים 1 מופיע במערך המקור,..., כמה פעמים 5 מופיע במערך המקור.

אז אני יכול פשוט להדפיס את 0 (כמספר הפעמים שהוא מופיע במערך המקור), את 1 (כמספר הפעמים שהוא מופיע במערך המקור) וכך הלאה, עד ל-5 (כמספר הפעמים שהוא מופיע במערך המקור).
ויוצא בעצם שהדפסתי את האיברים ממויינים. מה הבעיה כאן?? למה זה לא נכון??

והשאלה השנייה היא מדוע בדרך שהצעתי, המיון שאקבל הוא יציב? בכלל מה המשמעות של יציב כאשר מדובר במערך של מספרים? למשל אם אני מדפיס את 2 פעמיים,
אז איך אני יודע שזה יציב? מאיפה יודעים איזה מבין ה-2-ים בקלט, מופיע ראשון בפלט, ואיזה מופיע שני בפלט?



חזרה לאלגוריתם המקורי....

לכל אינדקס i שגדול מ-1, נבצע את הפעולה: zz  C[i] <-- C[i-1] + C[i]   zz , במילים זה אומר שלכל תא, סוכמים את מה שיש בו ועוד מה שיש בתא שלפניו.

לכן המערך C, יקרא כעת כך:  zz  C = [1,3,3,3,4]  zz.

עתה, נעבור על המערך המקורי מהסוף להתחלה. בתא האחרון יש 2. ניגש לאינדקס 2 במערך C. מה יש שם? 3. ניגש לאינדקס 3 במערך הפלט ונכתוב שם 2 (הערך הנוכחי שאנחנו עוברים עליו במערך הקלט), נפחית ב-1 את הערך באינדקס 2 במערך C, וכעת יהיה בו 2.

בתא הלפני האחרון במערך המקורי, יש 1. ניגש לאינדקס 1 במערך C. מה יש שם? 1. ניגש לאינדקס 1 במערך התוצאה ונכתוב לתוכו את הערך הנוכחי שאנחנו עוברים עליו במערך הקלט : 1. נפחית ב-1 את מה שיש באינדקס 1 במערך C, וכעת יהיה בו 0.

בתא השני במערך המקור יש 5. ניגש לאינדקס 5 במערך C. מה יש שם? 4. ניגש לאינדקס 4 במערך התוצאה ונכתוב לתוכו 5...מפחיתים ב-1 כמו קודם.

בתא הראשון במערך המקור יש 2, ניגש לאינדקס 2 במערך C, יש שם 2 (לא 3 כי כבר הפחתנו ב-1). ניגש לאינדקס 2 במערך התוצאה ונכתוב לתוכו 2.

בסיכומו של דבר, אם לא טעיתי, המערך C הסופי יראה כך: zz C = [0 , 2, 3, 3, 3]  zz והמערך תוצאה יראה כך:

zz  B = [1,2,2,5]  zz. אכן הוא ממויין.

הדבר הראשון שלא ברור לי, זה למה אנחנו סוכמים את מה שיש בתא i עם מה שיש בתא i -1.

גם אחרי שהרצתי את הדוגמה, אני באותו מצב בערך.

הדבר היחיד שאולי בערך אני מבין, זה שאם אני עובר על המערך המקורי מהסוף להתחלה, אז במידה ויש שם ערכים זהים, אז על מנת שהם ישארו במערך התוצאה, באותו סדר כמו במערך המקורי, רושמים את הערך הימני מבין השניים (יתכן יותר מ-2 כמובן. כאן אתייחס רק ל-2 כמו בדוגמה ש-2 חוזר על עצמו פעמיים), במקום המתאים במערך התוצאה, ואז בגלל ההפחתה ב-1 כשניתקל שוב ב-2, אז 2 יופיע מיד משמאלו. אבל בעצם למה לא יתכן מצב שלפני שאני נתקל ב-2 השני, אני ארשום מספר ששונה מ-2, מיד משמאלו של ה-2 הראשון? ואז בעצם שניי ה-2-ים לא יופיעו בסמיכות והמערך לא יהיה ממויין. איפה הטעות שלי?

כמובן שיש עוד דברים שלא ברורים לי אבל לעת עתה לא התייחסתי אליהם. קודם כל אם תוכל לעזור לי לטפל באי הבנות שיש אצלי כרגע, אז זה יעזור המון ואחר כך אשאל את שאר השאלות.

ותודה לך על העזרה.

לצפיה ב-'תשובות'
תשובות
24/06/2014 | 23:23
1
31
אני אתחיל מהשאלה על יציבות המיון, כי אולי זו הנקודה המהותית פה. אתה צודק שאם ממיינים סתם מספרים, אז באמת אין משמעות ליציבות. הרי באמת אין שום הבדל בין 2 ל-2. אבל בעולם האמיתי, לרוב לא ממיינים ערכים סתם. לרוב ממיינים רשימות בהן כל איבר הוא אובייקט בעל מספר ערכים והמיון אמור למיין לפי אחד מהם. לדוגמא, למיין את מדינות העולם לפי מספר התושבים.

המערך C בשלב הראשון אכן מכיל כבר את כל האינפורמציה. האינטגרציה שעושים לו (כך אני קורא לפעולה של החיבור של כל איבר עם קודמו. נסה לחשוב למה) לא מוסיפה לו אינפורמציה, אלא רק מפשטת את העבודה איתו. כדי להבין זאת צירפתי תמונה. בתמונה, העמודות הירוקות מייצגות את מערך C משמאל לימין. קל לראות שהמשלים למלבן משמאל, אם נפרוט אותו לשורות, הוא בדיוק מערך B המבוקש. אם הבנת את זה גם קל יותר להבין את התהליך של חישוב B מ-C דרך התרשים הזה. כאשר שמים את 2 (האחרון) ניגשים לעמודה 2 ורואים שגובהה הוא 3. לכן ה-2 צריך לתפוס את השורה השלישית. כעת ניתן למעשה לשים "פס" על השורה השלישית, כי כבר איישנו אותה. מבחינה אלגוריתמית טהורה, זה מצריך להפחית 1 לא רק מהכניסה ה-2 של C, אלא גם מכניסה 3 ו-4. אלא מה, זה מיותר, כי אנו יודעים שאין 3 ו-4 במערך המקורי.
לצפיה ב-'השכלתי מתשובותייך אורי'
השכלתי מתשובותייך אורי
26/06/2014 | 14:02
10
כל הכבוד תודה על האינפורמציה
לצפיה ב-'השכלתי מתשובותייך אורי'
השכלתי מתשובותייך אורי
26/06/2014 | 14:04
5
כל הכבוד תודה על האינפורמציה
לצפיה ב-'עזרה בבקשה...'
עזרה בבקשה...
22/06/2014 | 12:59
1
35
איך מוצאים משוואת מישור העובר דרך הנקודות (1-,2,1) (5,2,7-)  ומקביל לציר ה-X?
לצפיה ב-'אם המישור שלך הוא ax+by+cz=d '
אם המישור שלך הוא ax+by+cz=d
22/06/2014 | 15:41
19
האם תוכל להגיד מה הקשר בין הוקטור a,b,c  ובין הוקטור  1,0,0  ?
לצפיה ב-'חידה שאני לא מצליח לפתור'
חידה שאני לא מצליח לפתור
22/06/2014 | 00:48
15
117
אהלן חברים.
יש לי חידה שמשום מה אני לא מצליח לפתור. אני אשמח אם תוכלו לעזור לי.

כמה משלושים מתקבלים כאשר לוקחים N נקודות במישור שאף שלוש מהן לא נמצאות על אותו ישר, כאשר בין כל שתי נקודות מעבירים ישר?
עבור 3 נקודות- משולש אחד.
עבור מרובע- 8 משלושים
עבור מחומש- 35 משולשים
עבור משושה - 110 משולשים.

מה הנוסחא הכללית עבור N נקודות?

אני בטוח שיש שם איזה משהו קטן שאני לא מצליח לראות, אשמח לתשובה ולהסבר.

תודה מראש.
לצפיה ב-'משהו לא ברור...'
משהו לא ברור...
22/06/2014 | 01:07
3
60
האם קבוצת הנקודות היא בהכרח מה שנקרא "מצולע קמור" ?

ז"א האם יכול להיות שנקודה כלשהי תהיה בתוך השטח שמתווים 3 נקודות אחרות ?

כי אם כן, אז לדוגמא עבור 4 נקודות במקרה של משולש ונקודה רביעית בתוכו אז נקבל 4 משולשים...

לצפיה ב-'נראה לי שמדובר על מצולע קמור'
נראה לי שמדובר על מצולע קמור
22/06/2014 | 01:13
2
47
מהדוגמא שיש בחידה אז נראה לי שמדובר במצולע קמור.
ואין נקודות שנמצאות בשטח שמתוות נקודות אחרות.
לצפיה ב-'הדרכה (למצולע קמור)'
הדרכה (למצולע קמור)
22/06/2014 | 04:28
1
61
יש ארבעה סוגי משולשים:
משולשים שאין להם אף קדקוד שהוא קדקוד של המצולע.
משולשים שיש להם קדקוד אחד שהוא קדקוד של המצולע.
משולשים שיש להם שני קדקודים שהם קדקודים של המצולע.
משולשים ששלושת קדקודיהם הם קדקודים של המצולע.
לצפיה ב-''
23/06/2014 | 08:55
6
לצפיה ב-'כשיש לך פתרון מספרי של בעיה עבור Nים קטנים'
כשיש לך פתרון מספרי של בעיה עבור Nים קטנים
22/06/2014 | 01:17
47
מחפשים ב-oeis.org סדרה שמתחילה בהם, ומקווים שיהיה שם עוד מידע.
במקרה הזה, http://oeis.org/A006600
לצפיה ב-'נראה שאין לזה נוסחה פשוטה...'
נראה שאין לזה נוסחה פשוטה...
22/06/2014 | 04:16
5
70
לפי הקישור שנתן עעעערררר וחיפוש קצר ברשת, נראה שאין לזה נוסחה פשוטה בפונקציות אלמנטריות אפילו אם N הנקודות הן קדקודים של מצולע משוכלל.

אתה יכול להעלות לכאן צילום של החידה ? אולי יש משהו שאתה מפספס...
אלא אם זה מסוג החידות שניתנו בצחוק ונועדו להתעלל בנשאלים
לצפיה ב-'זאת החידה'
זאת החידה
22/06/2014 | 13:16
4
50
גם אני חיפשתי ברשת ונראה שזו לא שאלה קלה.
והחידה כפי שהצגתי אותה היא בדיוק החידה ציטטתי אותה. אין איזה צילום או משהו.
לצפיה ב-'אוקיי, ובאיזו מסגרת היא ניתנה ?'
אוקיי, ובאיזו מסגרת היא ניתנה ?
22/06/2014 | 16:37
3
41
למשל: חוג לילדים מחוננים במתמטיקה בכיתה י' או
שאלת בונוס למבחן בית לתלמידי תואר שני במתמטיקה עיונית ?

כי לפי מה שאתה אומר, הסבירות של האפשרות השנייה שציינתי בהודעה הקודמת שלי עולה פלאים...
לצפיה ב-'תשובה'
תשובה
22/06/2014 | 19:42
2
42
חחח, את האמת חבר שלי שלח לי אותה בוואצאפ, אנחנו שנינו סטודנטים לתואר ראשון במתמטיקה. כשלא הצלחתי לענות עליה, פרסמתי פה. מסתבר שזו שאלה לא טריוויאלית בכלל. למרות שבמבט ראשון נראה שזו שאלה לא קשה במיוחד.

בכל מקרה. תודה לכולכם שניסיתם ומצטער שהתעללתי בכם. תתנחמו בזה שהתעללתי בעצמי הרבה יותר.
לצפיה ב-' יש סיפור...'
יש סיפור...
22/06/2014 | 20:13
1
44
יש סיפור/אגדה על פרמי (הפיזיקאי אנריקו פרמי) שכשהיה סטודנט הוא איחר לאחת ההרצאות הראשונות באחד מהקורסים המתמטיים והספיק להיכנס לכיתה רק ל-5 דקות האחרונות של השיעור. הוא בדיוק הספיק להעתיק מהלוח את רשימת השאלות לשיעורי הבית והיה כבר צריך ללכת לשיעור הבא.

בשבוע לאחר מכן, הוא ניגש למרצה הגיש לו את הש.ב שכתב ואמר לו שהוא מצטער אבל הוא הספיק לעשות רק חצי מהשאלות שניתנו, מפאת קושי התרגילים והיעדרותו מההרצאה הקודמת.
השיב לו הפרופסור בפליאה: "אני לא נתתי שום שיעורי בית בהרצאה הראשונה ! אני רק כתבתי בסוף השיעור את רשימת הבעיות הפתוחות של הקורס....".



לצפיה ב-'הסיפור הזה נראה לי הוא על ג'ורג' דנטציג'
הסיפור הזה נראה לי הוא על ג'ורג' דנטציג
22/06/2014 | 21:15
57
לצפיה ב-'חח אני שאלתי את השאלה הזאת '
חח אני שאלתי את השאלה הזאת
23/06/2014 | 08:51
45
כתבתי את זה על  ה wall שלי בתקווה שמישו יודע .

שאלתי זאת את עצמי אחרי שנתקלתי בשאלה הבאה

אחרי שיטוט קצר הגעתי לכאן https://cs.uwaterloo.ca/journals/JIS/sommars/newtr...
לצפיה ב-'שאלה לא מוגדרת היטב'
שאלה לא מוגדרת היטב
23/06/2014 | 09:18
2
46
הנה שני "חורים" בחידה:
1. הפתרון תלוי בפריסה הספציפית של הנקודות במישור. לדוגמא, עם N=6, אם הנקודות מסודרות כמשושה משוכלל, אז יש שלושה קטעים שנחתכים בנקודה אחת (במרכז המשושה). לעומת זאת אם נזיז קצת את אחת הנקודות אז יווצר משולש נוסף באמצע.
2. לא ברור מהשאלה איזה משולשים צריך לספור. הישרים העוברים דרך הנקודות עשויים להחתך גם "מחוץ" למצולע - כלומר, האם מדובר על חיתוך של הקטעים המחברים את הנקודות או של הישרים המחברים את הנקודות. אתה כתבת ישר, ומאידך הספירה שלך מתייחסת לקטעים (לדומגא עבור n=5, הפתרון הוא הרבע יותר מ-35, אם כוללים נקודות חיתוך מחוץ למחומש).
לצפיה ב-'יופי ועכשיו ?'
יופי ועכשיו ?
23/06/2014 | 17:41
1
38
אתה יודע לפתור ?
לצפיה ב-'לא'
לא
23/06/2014 | 23:26
33
מישהו כאן נתן לינק לפתרון עבור מצולע משוכלל, כאשר סופרים רק משולשים בקמור של המצולע. המקרה הכללי לא פתיר, כי כפי שציינתי הוא תלוי במיקום הקודקודים.
לצפיה ב-'טורי חזקות'
טורי חזקות
21/06/2014 | 21:12
5
44
האם הסדרה היא

(1/n  +  1/2n)   =>  (3/2n)x^n

ואז הטור מתכנס עבור

-1<=x<1


תודה רבה.
לצפיה ב-'לא'
לא
21/06/2014 | 22:13
4
29
בכל מחובר n מתקיים שהטור הוא 1/1+...+1/2n, כלומר בערך ln(2n)*x^n.
לצפיה ב-'לא הבנתי בדיוק'
לא הבנתי בדיוק
21/06/2014 | 22:28
3
17
איך הסדרה בעצם היא
ln(2n)
לצפיה ב-'הסכום של הסדרה הזו הוא בערך ln(2n)'
הסכום של הסדרה הזו הוא בערך ln(2n)
21/06/2014 | 22:28
2
33
זה קירוב ידוע לטור ההרמוני.
לצפיה ב-'תודה'
תודה
21/06/2014 | 22:29
7
לצפיה ב-'ומכאן אפשר לקבל את הרדיוס התכנסות'
ומכאן אפשר לקבל את הרדיוס התכנסות
21/06/2014 | 22:32
24
zz ln(2n)^<n^epsilon zz
לכל אפסילון שהוא.
ולכן מקבלים ע"י שימוש במשפט קושי ש-R=1.
אכן, עבור R<1, קל להראות התכנסות, כי יש x^n*n^epsilon
וברור שהדומיננטי זה x^n עבור x<1.
עבור x=1, אין התכנסות, זה נובע מכך שזה סכום עליון לאיזשהו אינטגרל של ln למשל דרך משפט ההשוואה האינטגרלי.
עבור x=1, צריך לבדוק ישירות.
לצפיה ב-'האם הדאטה שלי נורמלי?'
האם הדאטה שלי נורמלי?
21/06/2014 | 20:46
3
43
איך אני יכול לזהות אם הנתונים שבידיי מתפלגים נורמלית?
לצפיה ב-'השאלה שלך לא נכונה'
השאלה שלך לא נכונה
21/06/2014 | 20:56
2
39
יש כמה מבחנים לבדיקת טיב התאמה ובטח ובטח לנורמליות (יש כמה וכמה גישות שונות - שווה לחפש בגוגל goodness of fit test - normal distribution).

העניין הוא שדאטה אמיתי הוא אף פעם הוא לא נורמלי ומבחני מובהקות אומרים יותר על גודל המדגם שלך מאשר על הנורמליות/ אם המדגם קטן, המבחן לא ידע לדחות את השערת הנורמליות ואם הוא גדול - הוא יפסול את הנורמליות גם אם ההתפלגות קרובה מאד להיות נורמלית.
לצפיה ב-'אוקיי'
אוקיי
21/06/2014 | 21:15
1
24
ראשית, תודה על התשובה.
שנית, אני לא מחפש גישה אקדמית, אלא יותר כלי אינטואיטיבי, כדי שאדע כשאני רואה דאטה האם הוא מתפלג נורמלי (לדוגמא: ציוני פסיכומטרי שהם נורמליים בהגדרה), או הכנסה (שאנחנו יודעים שהיא בעל התפלגות זנב ימני בגלל שכר מינימום וכד'), האם קיים כלי אינטואיטיבי מומלץ?
לצפיה ב-'זה כבר עניין של בניית מודל'
זה כבר עניין של בניית מודל
22/06/2014 | 08:13
18
והאם מודל שמניח נורמליות הוא סביר.
זה כבר תלוי מה הנתונים שלך אמורים לייצג.
לצפיה ב-'בעיה מאתגרת מעט במד"ר סדר 1'
בעיה מאתגרת מעט במד"ר סדר 1
21/06/2014 | 13:10
3
47
אהלן, נתקלתי בבעיה לא הכי פשוטה במד"ר, ואשמח לפתרון הבעיה.

רק אציין את הבדיקות והניסיונות שביצעתי:
א. הצבת t=siny
ב. הצבת t=2xsiny
ג. החלפת cos^2 לqq 1-sin^2 והמשך משם
ד. בדיקה האם המשוואה מדוייקת/ניתנת לדיוק.
ה. כמובן שהבחנתי בגורם x^2-1 (והנגזרת שלו) שמתחבא במושוואה, אבל זה לא ממש הוביל אותי לאנשהו ( אם מנסים להפוך את המשוואה ל x' זה לא מועיל).


אודה לעוזרים ולמנסים.
לצפיה ב-'אופציה'
אופציה
21/06/2014 | 15:25
2
42
תסמן  XX z(x)=cos(y(x)) XX  ותקבל עבור z מד"ר  מד"ר זאת עבור זד היא מד"ר מטיפוס ברנולי ואת זה את אמור לדעת לפתור לפי לימודיך. אפ לא למדת לפתור ברנולי לא קרה כלום. תחלק את המדר שלך ב z^2  ותשים לב כי יש לך מד"ר ליניארית עבור  ( z^(-1

לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
21/06/2014 | 16:05
1
23
אני לא מבין איך לא עליתי על זה... עברתי על כל האופציות האחרות שקיימות בעולם... לפעמים הדברים הפשוטים חומקים מהעין...

לצפיה ב-'ניסיון ואמונה בצדקת הדרך. '
ניסיון ואמונה בצדקת הדרך.
22/06/2014 | 08:39
9
לצפיה ב-'שאלת מחשבון פשוטה'
שאלת מחשבון פשוטה
21/06/2014 | 13:39
4
84
איך אני מצליח להגיע לתשובה של משוואה מסוג x^0.7=40?
לצפיה ב-'על ידי הפעלת לוג'
על ידי הפעלת לוג
22/06/2014 | 11:25
3
36
תעשה log על בסיס 0.7 לשני הצדדים, ותקבל x שווה ללוג עם בסיס 0.7 של 40. את הלוג הזה תכניס למחשבון.
לצפיה ב-'תחשוב על דרך אחרת. לא צריך לוג.'
תחשוב על דרך אחרת. לא צריך לוג.
22/06/2014 | 15:43
11
לצפיה ב-'מה הדרך האחרת?'
מה הדרך האחרת?
22/06/2014 | 15:57
1
16
לצפיה ב-'אני מצטער - טעיתי'
אני מצטער - טעיתי
22/06/2014 | 16:20
35
קראתי את המשוואה הפוך. את המשוואה שכתבת פותרים על ידי הוצאת שורש בדרגת 0.7 בשני הצדדים. תקבל: x שווה שורש בדרגה 0.7 של 40. אני לא יודע אם כל מחשבון  יודע להוציא שורש כזה,  אם לא תהפוך את השורש לחזקה (החזקה המתאימה היא המספר ההופכי של השורש. למשל החזקה המתאימה לשורש שלישי היא שליש)

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא תרומת זרע
אירוח בנושא תרומת זרע
נארח בפורום את ד``ר יגאל מדג`ר, אורולוג מומחה...
אירוח בנושא תרומת זרע
אירוח בנושא תרומת זרע
נארח בפורום את ד``ר יגאל מדג`ר, אורולוג מומחה...
אירוח בנושא שימור דם טבורי
אירוח בנושא שימור דם...
ביום ג` נארח בפורום את נעמי קדוש, אימא של עמית...
אירוח בנושא שימור דם טבורי
אירוח בנושא שימור דם...
ביום ג` נארח בפורום את נעמי קדוש, אימא של עמית...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ