לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

לצפיה ב-'ברביקיו בתימן אוירועיט 2'
ברביקיו בתימן אוירועיט 2
30/09/2004 | 23:11
שינוי החיוב.
לצפיה ב-'שדה תימן'
שדה תימן
30/09/2004 | 23:06
2
אבקש פרטים לגבי הארוע בשדה תימן תודה וחג שמח.
לצפיה ב-'תרים את העינים 2 ס"מ'
תרים את העינים 2 ס"מ
30/09/2004 | 23:10
לצפיה ב-'הנה'
הנה
30/09/2004 | 23:43
שווה לבוא...
הנה קישור.
לצפיה ב-'מחפש..'
מחפש..
30/09/2004 | 20:28
מחפש טרמפ מחיפה לתימן לאווירועיט ב4. השתתפות בעלויות, במסרים אישיים.
לצפיה ב-'מישהו זוכר F-84'
מישהו זוכר F-84
30/09/2004 | 19:48
9
ברמת דוד, מוטס ע"י צרפתים בששת הימים?

אני - משום מה - לא זוכר, אבל זה לא אומר כלום בגילי המופלג....

אני זוכר מיסטרים צרפתים.
לצפיה ב-'לזיכרוני..מבצע סיני. לא ששת הימים'
לזיכרוני..מבצע סיני. לא ששת הימים
30/09/2004 | 20:01
8
המטוס הזה היה ידוע בטווח הארוך שלו. טייסת שלו הובאה ארצה לתקיפת מטרות עומק במצרים.
לצפיה ב-'ודאי שאתה צודק....'
ודאי שאתה צודק....
30/09/2004 | 20:15
1
לצפיה ב-'Ben Gurion feared'
Ben Gurion feared
30/09/2004 | 21:09

DBG feard that the IAF would fail defending Israel's skies, so he asked the French to send "backup". As you already kmow, I'm not Israel right now so I dont have the exact details (except the sqd. no. - 201 ...) but Avinoam549 will fill the gaps in a second.
לצפיה ב-'טוב. הם היו ברמת דוד'
טוב. הם היו ברמת דוד
30/09/2004 | 21:45
5
Operation Kadesh/Musketeer, Sinai/Suez 1956

French Air Force in Israel

2nd Air Regiment [Major St. Martin]

- 199 Fighter Squadron (Ramat David) 18 Israeli Mystere 4/43 pilots

- 201 Fighter Squadron (Ramat David) 18 F-84 Thunderstreak/25 pilots [Pressville]

Noratlas (transport) squadron (Lod AB)

(Israel had 60+ Mystere 4 on order and had received the first four in the spring of 1956. Because of the shortage of trained Israeli pilots, the French Air Force brought in Israeli-designated Mysteres with French pilots, in great secrecy. The large number of Mystere pilots indicates the French were prepared to fly for 101 Squadron as well. The Noratlas squadron transport participated in combat operations; the F-84s flew offensive missions against Egypt from Israel.)

לצפיה ב-'גם אני קראתי את האתר'
גם אני קראתי את האתר
30/09/2004 | 22:01
4
הזה באיטרטנט. לא הצלחתי למצוא יותר פרטים.
לצפיה ב-'Again - ask Avinoam549 or soloavia'
Again - ask Avinoam549 or soloavia
30/09/2004 | 22:02
they'll know
לצפיה ב-'Now in Hebrew'
Now in Hebrew
30/09/2004 | 22:28
2
בעזרתו האדיבה של מייק ריכפלד (תודה פומבית, מייק) הצלחתי למצוא דרך לכתוב עברית. אז רגע לפני שאני עף לישון:
בן גוריון לא האמין בכוחו של חיל האוויר וחשש שהמצרים יתקיפו את שמי ישראל ולכן ביקש מהצרפתים שתי טייסות להגנה. הטייסות ישבו גם ברמת דוד וגם בלוד, ויש ברשת לא מעט תמונות של המטוסים בישראל. גם בספר של דני שלום "50 שנות עליונות אוירית" אני חושב שיש פרופילים צבעוניים של המטוסים, אבל בגלל המרחק מהספריה שלי אני לא מתחייב.
בכל מקרה, לחברים אבינעם549 וסולואוויה יש בוודאי את כל הפרטים.
לצפיה ב-'מטוסי F-84F צרפתיים בישראל'
מטוסי F-84F צרפתיים בישראל
01/10/2004 | 07:17
1
בהמשך למה שסיפרו רן ואמיר אודות הנסיבות להגעת המטוסים הצרפתיים לישראל,הרי עוד כמה פרטים:
בתאריך 23.10.56 הועברו מטוסי טייסת EC/1 של פיקוד האויר הטקטי של ח"א הצרפתי בפיקודו של רס"ן פרסביל מבסיסם בסט.דיזייר ללוד,ומטוסי טייסת EC/3 מבסיסה בריימס לבסיס ח"א המלכותי באקרוטירי שבקפריסין,כל זאת בנוסף להעברת 2 טייסות מיסטר לארץ וטייסת נורד לקפריסין.
מטוסי טייסת EC/3 מאקרוטירי תקפו מטרות במצרים ובין היתר הצליחו להשמיד על הקרקע 20 מפציצי IL-28 שהועברו ע"י המצרים מבסיסי ליד חוף הים התיכון לבסיס  לוקסור.המטוסים שטסו מלוד (ונצבעו עליהם בנוסף לפסי הזיהוי השחורים-צהובים גם סימלי חיל האויר שלנו עד לתחילת מבצע "מוסקיטר",סימול הטייסת בח"א היה "200") יחד עם מטוסי המיסטר עסקו בפיטרולים להגנת שמי המדינה.מטוס F-84F מטייסת EC/1 הפיל מפציץ IL-28 מצרי שהתקרב לגבול הישראלי.
מרמת דוד פעלה טייסת מיסטר שמטוסיה הוטסו ע"י טייסים צרפתיים ושסומלה בח"א "201" (שלא לבלבל עם טייסת "האחת"!)
לצפיה ב-'נתונים מהמקור'
נתונים מהמקור
01/10/2004 | 09:49
להשלמת הנאמר רצ"ב טבלת הפעילות של ח"א הצרפתי במבצע קדש משדות התעופה בישראל.
סתם לידיעה כללית של המתעניינים.
הקרדיט לרס"ן יצחק שטייגמן שכתב את הספר על תולדות ח"א (ענף היסטוריה).
לצפיה ב-'מחפש המלצה למכשיר ICOM'
מחפש המלצה למכשיר ICOM
30/09/2004 | 18:20
10
אשמח לקבל המלצות למכשיר קשר ICOM או דומה לו.
תודה . דורון
לצפיה ב-'חפש אחורה בפורום'
חפש אחורה בפורום
30/09/2004 | 18:24
9
לי יש Vertex Standard 150 ואני מאוד מרוצה. השאלה חוזרת מדי פעם. היה גם מאמר בנושא ב Aviation Consumer Magazine לפני איזה שנתיים, אבל בשביל לקרוא אותו תצטרך לשלם, אם אינך מנוי
לצפיה ב-'תודה , היכן אתה מדריך בארה"ב?'
תודה , היכן אתה מדריך בארה"ב?
30/09/2004 | 18:56
8
לצפיה ב-'סן חוזה, קליפורניה'
סן חוזה, קליפורניה
30/09/2004 | 18:56
7
לצפיה ב-'אני מחפש משהו שקרוב יותר לטורונטו.'
אני מחפש משהו שקרוב יותר לטורונטו.
30/09/2004 | 18:59
6
לצפיה ב-'מה זה קרוב ?'
מה זה קרוב ?
30/09/2004 | 19:10
5
לצפיה ב-'400 ק"מ זה קרוב.'
400 ק"מ זה קרוב.
30/09/2004 | 19:20
4
לצפיה ב-'אני 422 ק"מ. מצטער.....'
אני 422 ק"מ. מצטער.....
30/09/2004 | 22:00
3

                            

לצפיה ב-'תודה, כשאחפש מדריך לציוד כבד'
תודה, כשאחפש מדריך לציוד כבד
30/09/2004 | 23:47
2
אזכור אותך.
לצפיה ב-'לא בהכרח כבד -'
לא בהכרח כבד -
01/10/2004 | 00:13
1
1
אני נהנה (ומוסמך) לטוס על כלי טייס קלי משקל. כולל בעלי סימן רישום קנדי.
לצפיה ב-'תקפוץ לבקר רק 422 ק"מ לא כן?'
תקפוץ לבקר רק 422 ק"מ לא כן?
01/10/2004 | 01:05
לצפיה ב-'מרכז תאום עבר למשכנו החדש,וזה מה'
מרכז תאום עבר למשכנו החדש,וזה מה
30/09/2004 | 16:19
19
שרואים מפה!!ול ראינו משם...
לצפיה ב-'מגדל הפיקוח וברקע מטוס על ה"פוקס"'
מגדל הפיקוח וברקע מטוס על ה"פוקס"
30/09/2004 | 16:21
18
לצפיה ב-'נחיתות על 12'
נחיתות על 12
30/09/2004 | 16:22
15
לצפיה ב-'2'
2
30/09/2004 | 16:23
14
לצפיה ב-'3'
3
30/09/2004 | 16:24
13
לצפיה ב-'4'
4
30/09/2004 | 16:26
12
לצפיה ב-'5'
5
30/09/2004 | 16:27
11
לצפיה ב-'והמראות על 26'
והמראות על 26
30/09/2004 | 16:29
10
לצפיה ב-'2'
2
30/09/2004 | 16:31
לצפיה ב-'איפה בדיוק'
איפה בדיוק
30/09/2004 | 16:34
8
משכנכם החדש ואיך ההגעה הקרקעית אליכם?
נכנסים בשער הרגיל? והולכים ברגל לאן?
לצפיה ב-'מיקומנו:המגדלון בצד השמאלי של'
מיקומנו:המגדלון בצד השמאלי של
30/09/2004 | 16:47
7
התמונה.ביינתיים אי אפשר להגיע אלינו.
מ 2 בנובמבר ייתכנו שינויים ,נשמח לעדכן.
לצפיה ב-'וכך יראה השדה שיוקם מול שדה דב בים'
וכך יראה השדה שיוקם מול שדה דב בים
30/09/2004 | 16:55
6
לצפיה ב-'מקאו, נכון?'
מקאו, נכון?
30/09/2004 | 18:59
לצפיה ב-'איפה השדה הזה?'
איפה השדה הזה?
30/09/2004 | 22:55
4
לצפיה ב-'סין'
סין
01/10/2004 | 00:00
3
לצפיה ב-'אפשר לקבל את הקוד שלו?'
אפשר לקבל את הקוד שלו?
01/10/2004 | 01:24
2
לצפיה ב-'VMMC'
VMMC
01/10/2004 | 11:40
1
Macau International Airport
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'תודה!'
תודה!
01/10/2004 | 12:13
לצפיה ב-'יונתן !'
יונתן !
30/09/2004 | 17:12
1
עודפם עלית על הגג לעשות מנגל ולהוציא לאנשי המגדל את העיניים בקנאה ?
(עלית עם הבלונדינית או הברונטית ?)
חג שמח
לצפיה ב-'זיו?!לבלונדיניות "יורדים" לא עולים.'
זיו?!לבלונדיניות "יורדים" לא עולים.
30/09/2004 | 17:18
לצפיה ב-'גשר צר מאד'
גשר צר מאד
30/09/2004 | 14:06
לצפיה ב-'זווית התקפה מישרה ואופקית לנסיקה'
זווית התקפה מישרה ואופקית לנסיקה
30/09/2004 | 12:56
28
השאלה היא:
האם כשמטוס עובר מטיסה ישרה ואופקית ב-90 קשר לנסיקה ב-65 משתנה זווית ההתקפה כאשר המטוס מתמיד בנסיקה?
האם נכון להגיד שכוון או זווית זרימת האוויר לעבר הכנף בנסיקה, תלוי בשעור הנסיקה של המטוס? (ברור שהאוויר מגיע בזווית מעל האופק).
תודה רבה.
לצפיה ב-'זווית התקפה בנסיקה'
זווית התקפה בנסיקה
01/10/2004 | 16:26
10
זוית ההתקפה, כידוע, היא הזווית בין מיתר הכנף לבין כיוון זרימת האוויר. הגורם המרכזי בקביעת כיוון זרימת האוויר (במרחב) הוא כיוון הטיסה, ולכן בנסיקה כיוון זרימת האוויר הוא הכיוון ההפוך לכיוון הטיסה כלומר כלפי מטה ביחס למיתר הכנף.
ומה בכל זאת קובע את זווית ההתקפה?
הטייס כמובן בעזרת הגה הגובה. זווית ההתקפה נוצרת בשביל ליצר כוח עילוי אשר יאזן את משקל המטוס. ובגלל שאנחנו טסים בזוויות טיפוס והנמכה קטנות אזי זווית ההתקפה בטיסה ללא תמרון, תהיה בהתאם למהירות הטיסה (בריבוע). ככל שנטוס לאט יותר כך תהיה זווית ההתקפה גדולה יותר עם השפעה זניחה של זווית הטיפוס \ הנמכה.
למעשה אם ניקח את השפעת זווית הטיפוס\הנמכה אזי זווית ההתקפה בטיסה ב65 קשר בטיפוס תהיה קטנה יותר מזווית ההתקפה באותה המהירות בטיסה אופקית.
בכל מקרה לכל צורך ועניין מעשי במטוסים קלים זווית ההתקפה תלויה בריבוע המהירות, במשקל המטוס ובספרת העומס (g) בתמרון.
לצפיה ב-'בקשת הבהרה'
בקשת הבהרה
01/10/2004 | 18:22
9
על איזו נוסחה אתה מסתמך כשאתה אומר שזוית ההתקפה תהיה בהתאם למהירות הטיסה בריבוע? ומאיפה המסקנה שבטיפוס זוית ההתקפה נמוכה יותר מאשר בישרה ואופקית?
לצפיה ב-'ניסיון להסבר'
ניסיון להסבר
01/10/2004 | 19:11
8
מאחר ובזויות התקפה קטנות מהזוית הקריטית מקדם העילוי עולה עם זוית ההתקפה,
מאחר והעילוי פרופורציוני (בין השאר) למקדם העילוי ולמהירות בריבוע,
ומאחר והעילוי בטיפוס קטן מהעילוי באפקית וישרה (עקב הרכיב המאונך של הדחף),

נובע כי בטיפוס מקדם העילוי יהיה קטן יותר מאשר באפקית וישרה באותה מהירות ואותו גובה צפיפות, ולכן גם זוית ההתקפה תהיה קטנה יותר.

טל.
לצפיה ב-'כמעט'
כמעט
01/10/2004 | 19:33
3
העילוי בנסיקה לא קטן בגלל רכיב הדחף. רכיב הדחף הוא בקרוב טוב בכיוון הטיסה (בהנחת ז.ה. קטנה וציר דחף מקביל לציר האורך של המטוס) ולכן ניצב לעילוי (שמצידו תמיד ניצב לכיוון הטיסה), גם בי"א וגם בנסיקה. מה שכן, בנסיקה, רכיב של המשקל נישא ע"י הדחף ולכן נדרש קצת פחות עילוי.

o o
/_\
לצפיה ב-'פה נשאלת השאלה מה זה "אנכי"'
פה נשאלת השאלה מה זה "אנכי"
01/10/2004 | 19:40
2
כוונתי במילה "אנכי" היתה "מקביל לכוח הכובד" (ולא "מקביל לעילוי").

טל.
לצפיה ב-'טוף, ומה עם הגרר בכיוון זה בנסיקה?'
טוף, ומה עם הגרר בכיוון זה בנסיקה?
01/10/2004 | 21:31
1
לצפיה ב-'צודקת'
צודקת
01/10/2004 | 22:27
לצפיה ב-'להוסיף שמן למדורה?'
להוסיף שמן למדורה?
02/10/2004 | 02:44
3
המסקנה הסופית נכונה: אם שומרים על המהירות בטיפוס, מקדם העילוי באמת קטן יותר מבטיסה ישרה ואופקית.

באופן כללי, אותו עילוי אפשר לקבל ע"י קומבינציות שונות של מהירות וזויות התקפה. אם מוותרים על האילוץ של שמירת המהירות, כדי לפתור את הבעיה צריך להוסיף משוואת מומנטים לחגיגה.

מסקנה מעניינת היא, שאם ציר הדחף עובר דרך מרכז הכובד (כלומר פתיחת המנוע לא משנה את הקיזוז), אזי פתיחת מנוע בטיסה ישרה ואופקית לא תשנה את זוית ההתקפה, המטוס ימשיך לטפס באותה זוית התקפה אך במהירות נמוכה יותר.

לצפיה ב-'קח עוד קצת שמן '
קח עוד קצת שמן
02/10/2004 | 15:26
2
גם אם ציר הדחף עובר דרך מרכז הכובד פתיחת מנוע תשנה את מצב הקיזוז מטעמי יותר פו על המייצב וההגה (אנחנו בפרופ'ים, כן?).

o o
/_\
לצפיה ב-'זה שמן מהנדסים '
זה שמן מהנדסים
02/10/2004 | 16:41
שמן טייסים הוא המקרה ההפוך - יש"א, לא נוגעים בהגאים ומורידים כח. ע"פ אותו נמוק, ז.ה. צריכה להשמר והמטוס אמור לעבור להנמכה במהירות נמוכה יותר אבל בפועל הוא יעבור להנמכה במהירות גבוהה יותר, כפי שכולנו לומדים בשעור ראשון או שני. למה זה יותר מעניין? כי בנגוד למקרה של טיפוס, הפו על ההגה ושקולי ז.ה. קבועה פועלים בכוונים מנוגדים, והפו מנצח (במקרה הטיפוס שני השקולים פועלים באותו כוון, כלומר בפועל ז.ה. תגדל והמהירות תקטן מאוד, אבל מכיון שמד ז.ה. אין לנו כל מה שטייס רואה זה טיפוס במהירות נמוכה יותר, ללא יכולת להפריד בין שתי הסיבות שזה יקרה).
לצפיה ב-'בהינתן פו זניח...'
בהינתן פו זניח...
02/10/2004 | 17:07
לצפיה ב-'זווית ההתקפה עולה בהתאם לקצב הטיפוס'
זווית ההתקפה עולה בהתאם לקצב הטיפוס
01/10/2004 | 23:20
16
מכיוון שזווית ההתקפה מוגדרת כזווית בין מיתר יחוס על הפרופיל
לוקטור המהירות השקול,במקרה של טיפוס,וקטור המהירות השקול
מורכב ממהירות אופקית בת 65 קשר (הפיטו מודד רק מהירות במקביל אליו)
ומהירות אנכית.
לא ציינת מהי מהירות הטיפוס (האנכית) ולכן בהנחת קצב טיפוס של 1000 רגל לדקה (מטוס קל),המהירות האנכית הינה כ 10 קשרים.
לכן זווית הטיפוס הינה כ 9 מעלות (10/65)invTan

בזווית טיפוס של 9 מעלות יש רכיב אנכי של המנוע בשיעור
סינוס הזווית שהוא sin9=0.15
כלומר המנוע תורם 15% מכוחו בשלב הטיפוס.

דחף בטיפוס במצב מצערת מלאה שווה בערך למשקל (בהנחת יחס דחף משקל=1)
לכן רכיב הדחף הינו למעשה 0.15*L (כאמור L=W בישרה ואופקית או בטיפוס במהירות קבועה)

לכן,בטיפוס אנו זקוקים ל 85% בלבד מכוח העילוי שהיה בטיסה ישרה ואופקית.

וקטור המהירות השקול בטיפוס הינו sqrt(65^2+10^2)= 65.7
כלומר מהירות הטיפוס הנמוכה לא השפיעה כמעט על וקטור המהירות השקול.

העילוי בישרה ואופקית  L1=CL1*q1*S
העילוי בטיפוס         L2=0.85*L1=CL2*q2*S (בגלל המנוע שמספק 15%)

מ (1)+(2) נובע:

(CL2*q2*S=0.85*(CL1*q1*S  

CL2/CL1=0.85*q1/q2
(q=row/2*vinf^2)

לכן: 2^(CL2/CL1=0.85*(v1/v2

CL2/CL1=0.85*(90/65.7)^2

=1.6

כלומר מקדם העילוי (ולכן גם זווית ההתקפה) עלה במקרה זה ב 60%
מטיסה ישרה ואופקית למצב טיפוס.

כאמור,כלל שקצב הטיפוס יגדל, כך זווית ההתקפה תגדל,והחסם לקצב הטיפוס
יהיה למעשה זווית הזדקרות.

לצפיה ב-'מספר הערות ברשותך'
מספר הערות ברשותך
01/10/2004 | 23:43
8
- אם המהירות האנכית היא 10 קשרים, זוית הטיפוס היא כ-8 מעלות ולא 9 - צריך לעשות invSin, לא invTan.

- הרכיב האנכי של המנוע הוא כ-0.14, וזאת בהנחה סמויה (ולא לחלוטין מדוייקת) שכיוון הדחף זהה לכיוון המהירות.

- כפי שתיקנה אותי דניאלה כשעשיתי את אותה השגיאה המצויה גם בחישוביך, העילוי צריך להיות המשקל כפול sin זוית הטיפוס וזאת ללא קשר לרכיב המאונך של הדחף, והרי כפי שהיא ציינה גם לגרר יש רכיב מאונך (מקביל למשקל).

- למיטב הבנתי, יחס דחף למשקל של 1 הוא דמיוני למדי במטוס קל.

- בטיפוס במהירות קבועה ונתונה העילוי ירד ככל שיגדל קצב הטיפוס (כי זוית הטיפוס תגדל גם היא), ולפיכך זוית ההתקפה *תקטן* ולא תגדל. אליה וקוץ בה - לתמיכה בקצב טיפוס גדול יותר יהיה צורך בדחף גדול יותר על מנת לתמוך בקצב טיפוס זה (הווה אומר להתנגד לגרר + רכיב המשקל המקביל למהירות).

- הדחף ולא זוית ההתקפה הוא המגבלה על הטיפוס. טיפוס בקצב טיפוס גבוה מדי יגרום להאטה, כך שהמהירות כבר אינה Vy, האטה זו תגרום להגדלת זוית ההתקפה, וכך תיגרם לבסוף הזדקרות.

טל.
לצפיה ב-'פרפקטום מובילה?'
פרפקטום מובילה?
02/10/2004 | 01:38
7
אתה שוכח דבר אחד חשוב.

כאשר אתה מגדיל את זווית הטיפוס, בהנחה כי המנוע כבר במקסימום סל"ד,
מהירות הטיפוס שלך תרד משמעותית.למרות שיש לך כעת תרומת דחף בכיוון אנכי (שתופסת את תפקיד העילוי המתנגד למשקל)
עדיין הירידה במהירות הקווית דומיננטית יותר,והיא תצטרך להיות מפוצה ע"י
הגדלת זווית התקפה.

הרי לא יתכן כי נאכל את העוגה ונשאירה שלמה
גם נגדיל זווית טיפוס וגם נוריד גרר (טענת זוית התקפה יורדת)





לצפיה ב-'דווקא בהנחה שלך של יחס דחף/משקל'
דווקא בהנחה שלך של יחס דחף/משקל
02/10/2004 | 01:59
5
1
שהוא 1 התאור שלך כאן עובד - עם העלאת זוית הטיפוס תרד זוית ההתקפה עד שנגיע לטיפוס בזוית 90 מעלות שם אין כלל עלוי וכל משקל המטוס נתמך ע"י הדחף ששווה לו (למעשה, נצטרך יחס דחף/משקל טיפה גדול מ 1, אבל אם נחכה כמה שניות, משקל המטוס ירד עקב הדלק הנצרך ויחס דחף משקל יעבור את 1). במצב זה הכנף מיצרת 0 עלוי, ולכן זוית ההתקפה תהיה 0 (בפרופיל סימטרי, פחות מזה בפרופיל אחר). מה שקורה הוא שאכן יש ירידה במהירות אבל הירידה בעלוי הנדרש (משום שחלק מהמשקל מתנגד לדחף כעת) גדולה יותר.

נכון הוא שכדי לשמור מהירות ולהגדיל את זוית הטיפוס צריך יותר דחף מאשר בשביל לשמור אותה מהירות בזוית טיפוס קטנה יותר (או ביש"א) אבל אף אחד לא אמר שום דבר על סל"ד מירבי בכל השרשור הזה. הטענה היחידה היא שאם תסתכל על מטוס השומר יש"א במהירות X (ולצורך כך משתמש בכח מנוע א') ועכשיו עובר לנסיקה במהירות X זהה (וכמובן בכח מנוע רב יותר) זוית ההתקפה שהוא רואה תרד ככל שזוית הנסיקה תגדל.

אה, וכנראה שהתכוונת לכתוב בכותרת "פרפטום מובילה", אבל גם כותרת זו אינה ממש קשורה לתוכן.
לצפיה ב-'הינה לך בדיקה פשוטה'
הינה לך בדיקה פשוטה
02/10/2004 | 09:14
4
כאמור התחלנו בטיסה ישרה ואופקית במהירות של 90 קשרים.
עלינו לטיפוס במהירות של 65 קשרים,ואי לכך איבדנו 30% מהמהירות.
65/90= 0.72
ערך זה יש להעלות בריבוע, כיוון שעילוי מתנהג לפי יחס מהירויות בריבוע
0.72^2= 0.52
כלומר כוח העילוי שלך ירד לחצי.

לעומת זאת הרווחת רכיב דחף בכיוון אנכי בערך של כ 15% (וזאת בהגזמה כי הנחת יחס דחף/משקל היתה 1:1)

כעת יש לך 0.15+0.5=0.65 מכוח העילוי שהיה לך בטיסה ישרה ואופקית.
חסרים לך עדיין 35%, והם יושלמו או ע"י גמד קטן שידחוף אותך כלפי מעלה
או ע"י הגדלת מקדם העילוי --> הגדלת זווית התקפה.




לצפיה ב-'כן, אבל מה יפריע לך להוריד את העלוי'
כן, אבל מה יפריע לך להוריד את העלוי
02/10/2004 | 16:27
3
עוד ועוד (תוך כדי הגדלת זוית הטיפוס). אני מקווה שאתה מסכים איתי שבזוית טיפוס של 90 מעלות העניין עובד מצוין. חוץ מזה מדוע אתה חושב שהמהירות קטנה ל65 עם יחס דחף משקל של 1. הנחת שתי הנחות כאן, האם שתיהן תקפות?
לצפיה ב-'לקחתי יחס דחף/משקל 1:1 כמקרה קיצוני'
לקחתי יחס דחף/משקל 1:1 כמקרה קיצוני
02/10/2004 | 19:06
2
כמובן שזה יחס לא ריאלי עבור מטוסים קלים כגון צסנה 152/172
X70 טוענת שהיחס המקובל הינו 0.2-0.3

ב EXTRA 300 למשל יחס דחף/משקל גדול מ 1,
איני יודע אם הוא נכלל בקטגוריה של מטוסים קלים...

לצפיה ב-'אולי לטיסן שלו '
אולי לטיסן שלו
02/10/2004 | 19:24
1
300 כ"ס על 1000 ק"ג אוירון. במהירות 65 קשר, עם נצילות מנוע מאד אופטימית ועם כל המרות היחידות יחס דחף משקל הוא בערך 0.5.

o o
/_\
לצפיה ב-'אולי EXTRA300 סטנדרטית'
אולי EXTRA300 סטנדרטית
02/10/2004 | 20:40
ראיתי לפחות סרטון וידאו אחד של EXTRA300 מבצע טיפוס אנכי
ושומר מהירות (מעיד על יחס דחף משקל של לפחות 1)
אלמלא היו רואים בסרטון את הטייס ממריא,
הייתי באמת חושב שמדובר על טיסן גדול...

אחד התרגילים המדהימים שביצע היה KNIFE EDGE בגובה 0 כמעט...
אנסה למצוא את הסרטון...








לצפיה ב-'ההנחות הסמויות מתרבות'
ההנחות הסמויות מתרבות
04/10/2004 | 16:39
דניאל,

אני מניח במשפט שדיבר על מקסימום סל"ד הוספת הנחה סמוייה של מדחף בעל פסיעה קבועה.

דיברתי בפרוש על טיפוס במהירות קבועה ונתונה, ולכן הקטנת המהירות אינה רלבנטית.

טענתך לגבי פרפטואום מובילה אינה מובנת לי - מה אמור להשתמר כאן? זוהי מערכת עם חיכוך אשר מצד אחד נכנס אליה הספק, ומצד שני הוא אובד.

טל.
לצפיה ב-'מצטעל אבל לא'
מצטעל אבל לא
01/10/2004 | 23:44
4
מהירות הטיסה היא מהירות האוויר שרואה הפיטו והיא 65 קשר בזווית טיפוס של 9 מעלות ע"פ חשבונך, ולא אופקי כפי שכתבת.
בקירוב ראשוני זווית ההתקפה נמצאת ביחס הפוך לריבוע המהירות.
לצפיה ב-'מתוך הנחת עילוי קבוע'
מתוך הנחת עילוי קבוע
01/10/2004 | 23:47
לצפיה ב-'הפיטו מודד לחץ טוטלי בצירי גוף !'
הפיטו מודד לחץ טוטלי בצירי גוף !
02/10/2004 | 00:30
2
אם יד נעלמה תרים את המטוס אנכית,
הפיטו ימשיך להרגיש את רכיב המהירות המקביל אליו בלבד,
והמהירות האנכית לא תכנס לשכלול (נוכל לראות זאת במד נסיקה)

חשוב על מטוס כגון סוחוי 37,כאשר הוא עושה את תרגיל הקוברה המפורסם,
הוא נע בזווית התקפה של כמעט 90 מעלות.
צינור הפיטו כמעט בניצב לזרימה,ולכן יתן קריאת מהירות מוטעית לחלוטין מזו האמיתית.
כמובן שזו הקצנה של שלב הטיפוס עליה דיברנו.



לצפיה ב-'יופי, אבל זה לא מתאים לחשבון שלך'
יופי, אבל זה לא מתאים לחשבון שלך
02/10/2004 | 00:39
1
בהודעה הקודמת. אתה חשבנת את הטעות בפיטו לפי שעור טיפוס, ולא לפי ז.ה. במקרה של הקוברה הסוחוי לא מטפס, ולכן ע"פ הטעונים שלך קודם דווקא הפיטו שלו צריך להראות נכון. השגיאה בפיטו תלויה (בין השאר) בזוית ההתקפה, שזו ע"פ ההגדרה, הזוית בין וקטור מהירות האויר לבין הפיטו (בהנחה שהפיטו מקביל למיתר). היא לא תלויה ישירות בזוית הטיפוס, שזה מה שלקחת בחשוב שלך קודם. אפילו בהודעה זו אתה עובר ממהירות אנכית, או זוית טיפוס במשפט הראשון, לזוית התקפה בשני. שתי אלו אינן זהות! (למעשה, כפי שכבר נאמר פה, הן משתנות בכוונים הפוכים עם שנוי זוית הנסיקה במהירות קבועה).
לצפיה ב-'בעניין הזה אתה צודק...'
בעניין הזה אתה צודק...
02/10/2004 | 19:26
65 קשרים זה כבר וקטור המהירות שרואה צינור הפיטו על גבי עקומת הטיפוס,
ואין צורך לחשבו, כפי שנהגתי.

הטעות בקריאת המהירות תנבע בגלל שהמטוס נמצא בזווית התקפה
על גבי עקומת הטיפוס (המטוס חייב "להרים" אף ביחס לעקומה,אחרת לא יצליח
לייצר עילוי)

כל שאר החישובים נכונים.
לצפיה ב-'אאוץ''
אאוץ'
02/10/2004 | 15:24
1
למטוסים קלים יחס דחף משקל, במהירויות בגזרת ה 65 קשרים המדובר (הדחף במטוסי פרופ' הרי קטן עם המהירות כך שחסר משמעות לדבר על יחס כזה בלי לציין מהירות), הוא בסדר גודל של 0.2-0.3.  0.15 מ 0.2 מהמשקל משאיר אותנו עם 0.003. שלושה אחוז זה סדר גודל אופייני של כמה פחות עילוי נדרש בנסיקה קלה (~15 מעלות).

האם החסם לנסיקה יהיה המנוע או ההזדקרות תלוי בקונפיגורציה, במהירות ההזדקרות ובמנוע.    

o o
/_\
לצפיה ב-'ברח שם אפס, 0.03 כמובן.'
ברח שם אפס, 0.03 כמובן.
02/10/2004 | 15:27
לצפיה ב-'תמונות מאתמול והיום '
תמונות מאתמול והיום
30/09/2004 | 12:51
8
2
אומנם עוד ארוכה הדרך עד שאגיע ליכולות של אליאס וארז
לצפיה ב-'2'
2
30/09/2004 | 12:54
5
לצפיה ב-'3'
3
30/09/2004 | 12:58
4
לצפיה ב-'4'
4
30/09/2004 | 12:59
3
לצפיה ב-'אחרונה '
אחרונה
30/09/2004 | 13:01
2
לצפיה ב-'תגיד, לא מתגלחים לפני הופעה מכובדת'
תגיד, לא מתגלחים לפני הופעה מכובדת
30/09/2004 | 19:06
1
כזו?
לצפיה ב-'זה התו"ל החדש של טייסי ה- 2 פעימות'
זה התו"ל החדש של טייסי ה- 2 פעימות
30/09/2004 | 23:28
היות שמנוע 2 פעימות לא אוהב להסתובב ואז
אם מסיבות כלשהןנאלצים לנחות בין עין ורד לתנובות (מה שאומר קירבה לאחים המוסלמים ) ישר תופסים חמור או גמל בשטח ומתמזגים באוכלוסייה המקומית.
כל מקרה תודה


לצפיה ב-'נו... דריפטראי עצמאי!!!'
נו... דריפטראי עצמאי!!!
30/09/2004 | 15:24
1
התחלת כבר לצאת לטיסות נווט?

לצפיה ב-'עוד מעט '
עוד מעט
30/09/2004 | 23:31
לצפיה ב-'טיסה לאוירועיט בתימן'
טיסה לאוירועיט בתימן
30/09/2004 | 12:40
לכל המעונין לטוס לאוירועיט בתימן ב- יום ב' 4.10 או יום ג' 5.10 חוהמ"ס, ולהשתתף בהוצאות-צור קשר 03-7516206
לצפיה ב-'מחפשת'
מחפשת
30/09/2004 | 12:38
4
דגם של מטוס הפאנטום של בטאון חייל האוויר או דגמים אחרים.
לצפיה ב-'חפשי באורט-פורום בוני דגמים'
חפשי באורט-פורום בוני דגמים
30/09/2004 | 23:20
1
לצפיה ב-''
01/10/2004 | 07:56
לצפיה ב-'דגמים של הבטאון'
דגמים של הבטאון
01/10/2004 | 00:01
1
את יכולה לבדוק בבטאון אם נשארו להם בטלפון 03-6067727, או במחלקת המנויים של ההוצאה לאור של משרד הבטחון בטלפון 5655948/9.
לצפיה ב-''
01/10/2004 | 07:56
לצפיה ב-'המפגש החודשי של ה-EAA'
המפגש החודשי של ה-EAA
30/09/2004 | 10:26
המפגש החודשי של ה-EAA הישראלי יתקיים במוצ"ש הקרוב, ה- 2/10/04 , בשעה 20:00 באויה שבהרצליה.
בסדר היום הרצאתו של קברניט (מיל) אברהם קימחי על תהליך קבלת החלטות של הטייס.
לאחר ההרצאה יתקיים דיון פנימי של חברי ה-EAA.
חג שמח
אריאל אריאלי
סגן יו"ר
EAA ישראל #1346
לצפיה ב-'מטוס ימי'
מטוס ימי
29/09/2004 | 17:47
14
1
מעניין אותי מה קורה בארץ מבחינת מטוסים ימיים.
האם יש בארץ מטוסים ימיים ?
מאיזה מקומות מותר למטוס ימי מותר להמריא/לנחות ? כל פיסת מים באורך המתאים וללא כלי שייט או מקומות מוגדרים בלבד ?
איזה סוג הכשרה צריך לעבור בנוסף לרשיון הבסיסי בשביל להטיס מטוס ימי ?
לצפיה ב-'היה בארץ מטוס ימי אזרחי 206-C'
היה בארץ מטוס ימי אזרחי 206-C
29/09/2004 | 20:18
8
1
הופעל ע"י חברת סנונית. בהמראה אחרונה שלו מהכנרת, המצוף פגע במשהו, ניזוק וחורר. הטייס י.ג. נחת מיד בחזרה, המצוף התמלאה מים והתהפך.
לצערו - ולצערנו - אם לא היה נוחת במים למטוס לא היה קורה כלום....
בתאונה לא היו נפגעים. לא זוכר מה קרה עם המטוס לאחר מכן.

הגדר ימי הוא זהה להגדרים אחרים, גלגל זנב, RG, פסיעה משתנה וכו'
לצפיה ב-'רשיון משיט'
רשיון משיט
29/09/2004 | 22:40
5
1
אפלבוים כתב כאן בעבר שצריך גם רשיון משיט כדי להטיס כלי טיס אמפיבי.
לצפיה ב-'רשיון משיט? לא יודע... אבל:'
רשיון משיט? לא יודע... אבל:
29/09/2004 | 23:12
1
לפי תקנות הטיס אין צורך ברשיון משיט.
GROUP A או B כולל מטוס ימי או יבשתי,
ולא כפי שרשום לכם ברשיון עצמו, מאחור....

ראו בתקנות רשיונות לעובדי טיס, חלק א: הוראות כלליות,
פרק ראשון: הגדרות.

"טיפוס" (type)

"אוירון מקבוצה א'" - אוירון ממין חד-מנועי, יבשתי או ימי,
המונע על ידי מנוע בוכנה;

כנ"ל קבומה ב', מנועי בוכנה...

תקנה 89 מתייחסת לשעות הנדרשות לרשיון פרטי באוירון.
לא מוזכר שם אוירון חד מנועי או רב.
ולא ימי או יבשתי....
(לטייס חיל האויר נידרשת טיסה באוירון חד מנועי משום מה...).


כלי טיס אמפיבי הוא גם ימי וגם יבשתי.....
התקנות לא מתייחסות אליו...
גם לא בארה"ב...

שלמה זלקין
לצפיה ב-'האם צריך רשיון נהיגה כדי להסיע?'
האם צריך רשיון נהיגה כדי להסיע?
30/09/2004 | 07:24
3
לצפיה ב-'הדרישה לא ממש לא הגיונית.'
הדרישה לא ממש לא הגיונית.
30/09/2004 | 10:56
2
1
מטוס ע"ג מצופים או אמפיבי פועל בסביבה מסויימת בה נעים כלים נוספים (סירות, כלי שייט אחרים)  עם חוקיות מסוימת לגבי צורת התנועה. מטיס מטוס זה חייב להכיר את החוקים האלה ולהשתלב בהם בשעת הצורך....שאתה מסיע, ההתמודדות היחידה שלך היא עם כלים כמוך (מטוסים) המצייתים לאותם חוקים.
לצפיה ב-'הפעלת מטוס ימי'
הפעלת מטוס ימי
01/10/2004 | 16:10
1
1
המטוסים בעלי המצופים מחולקים לשתי קבוצות, האחת מטוסים על מצופים שהם מטוסים אשר אינם יכולים לנחות על מסלולים קשים, והשניה מטוסים אמפיביים אשר יכולים לנחות גם על קרקע מוצקה וגם על המים.
מטוס הצסנה של י.ג. היה מהסוג השני. ברוב ימות השבוע הוא חנה בראש פנה ובשבתות היה יורד לכנרת ועושה סבבים. במטוס זה הגלגלים היו מתקפלים לתוכ חריץ במצוף (חיצוני למצוף). הטיית הגה הכיוון היטתה גם הגאים קטנים באחורי המצוף ואפשרה "היגוי קרקע במיים".
אני זכיתי לטוס במטוס זה (כנוסע) מספר חודשים לפני סיום חייו. בכדי להטיס את המטוס לא נדרש רשיון מיוחד, אבל בכדי לנחות על הכנרת נדרש רשיון משיט.
המטוס לא היה מסוגל לפעול במקום עם גלים גבוהים ולכן כשעשה סבבים, היה עושוה אותם בבוקר עד שהרוח הייתה מתחזקת, ואז היה חוזר לר"פ.
לצפיה ב-'כנראה אפשר לחלק לשלוש קבוצות...'
כנראה אפשר לחלק לשלוש קבוצות...
01/10/2004 | 22:19
1
מטוסים רגילים ("מטוסי יבשה")על מצופים בלבד. מטוסים רגילים על מצופים עם גלגלים ומטוסים יעודיים (גוף כמו סירה) שיכולים לנחות גם ביבשה וגם במים...
לצפיה ב-'איפה בדיוק הוא היה נוחת אם לא על'
איפה בדיוק הוא היה נוחת אם לא על
30/09/2004 | 06:37
1
על המים ?

האם לא צפויה התהפכות או נזק רציני למטוס ימי במקרה של נחיתה על אדמה מוצקה ? (אלא אם כן יש למטוס גם גלגלים).
לצפיה ב-'תיקון קל לגבי סופו המר של ה-206 ימי'
תיקון קל לגבי סופו המר של ה-206 ימי
30/09/2004 | 11:28
1
אמנם המצוף התמלא מים והמטוס שקע על צידו אך, במים רדודים. את הנזק האמיתי והכבד, זה ששלח אותו לגן העדן של ציפורי הברזל, גרמה סירת החילוץ עם המנוף. פשוט רתמו את המנוף כך שבזמן השליפה מהמים התעוות המטוס וחלקים נקרעו ממנו. בקיצור את המפגש עם דייגי הכינרת, המטוס לא שרד.
לצפיה ב-'ומאיפה אפשר להמריא ?'
ומאיפה אפשר להמריא ?
29/09/2004 | 23:22
3
1
מאיפה אפשר להמריא עם מטוס ימי ?

אפשר להחנות אותו במרינה לעשות טקסי לים ולהמריא ? או שחוקת הטיס מונעת את האפשרות הנוחה (לפחות תאוריטית) הזו ?
לצפיה ב-'מטוס ימי'
מטוס ימי
30/09/2004 | 16:19
2
1
למטוסים ימיים יש גם גלגלים שבולטים מתחת למצופים בעת נחיתה על מסלול נחיתה רגיל.
אני גר ליד שדה תעופה צפונית לטורונטו והם טסים מעלי לעיתים קרובות.
למטוס זה צריך לעשות הסבה וכמו כן לעבור עוד מבחן השלמה בחוקה.
טיסות נעימות ובטוחות.
דורון
לצפיה ב-'מטוס כמו זה בתמונה,הוטס תקופה קצרה'
מטוס כמו זה בתמונה,הוטס תקופה קצרה
30/09/2004 | 17:15
2
בארץ איפשהו בשנות ה 80 ע"י יונתן גבע.
לאחר אירוע שפרטיו אינם זכורים לי במדוייק,המטוס טבע בכנרת
ויותר לא טס.הסיפור של טומי ומיליס זה בערך מה שקרה.
לצפיה ב-'לא לכולם'
לא לכולם
30/09/2004 | 19:39
1
יש מטוסי מצופים ללא גלגלים (staraight)ולכן הם מוגבלים לנחיתה על המים בלבד.
מטוס שכזה לא אמור לנחות על מסלול מוצק.
לצפיה ב-'צריך הגדרה מיוחדת למסלול ימי להמראה'
צריך הגדרה מיוחדת למסלול ימי להמראה
30/09/2004 | 21:56
2
או שניתן להמריא ולנחות מכל מקום שהטייס מוצא לנכון ומאושר לו ע"י הפיקוח באותו הרגע ?
לצפיה ב-'flight simulator'
flight simulator
29/09/2004 | 12:07
8

האם יש מישהו ששמר במקרה עותק של סימולטור מייקרוסופט 2002 (מסיבות טכניות אני לא יכול להעלות דגם חדיש יותר של הסימולטור)?
לצפיה ב-'חיובי'
חיובי
29/09/2004 | 12:36
1
לצפיה ב-'סימולטור 2002'
סימולטור 2002
30/09/2004 | 19:39

האם אפשר לשאול/לקנות אותו ממך? המחשב שלי ישן ולא יכול לקלוט את 2004.

משה רון
לצפיה ב-'לא חבל על הכסף?'
לא חבל על הכסף?
29/09/2004 | 13:33
לקנות 2004 אם יש לך 2002 בשביל דברים שבשוליים?

דוד
לצפיה ב-'יש, צור קשר..'
יש, צור קשר..
29/09/2004 | 15:31
4
לצפיה ב-'חבל על הכסף? חח הורדתי את 2004'
חבל על הכסף? חח הורדתי את 2004
30/09/2004 | 08:21
3
מהאימיול..!! 500 שקל משחק? למה מה קרה..
חוץ מזה שזה משחק מעפןן במקום שאני ילחץ ימינה וזה יזוז
צריך לתת מכות במקש כדיי שזה יזוז ואז צריך לישר אותו
גם בקליקים על המקש... אני אישית לא אהבתי ת'משחק.
אלא אם כן מישהו משחק בו עם ג'ויסטיק ונהנה אני חושב..
לצפיה ב-'לתשומת לבך'
לתשומת לבך
30/09/2004 | 12:31
2
יש אנשים שאינם עבריינים ומורידים את המשחקים ממדפי החנויות וגם משלמים בקופה בדרך החוצה.
לצפיה ב-'עבריין? ת'אמת הביאו לי אותו צרוב'
עבריין? ת'אמת הביאו לי אותו צרוב
30/09/2004 | 19:50
1
לא אני הורדתי אותו..
וחוץ מזה אם יש תוכנות להורדת שירים ומשחקים
למה לא לנצל את זה..
לצפיה ב-'ילד חמוד'
ילד חמוד
30/09/2004 | 21:57
למה לשלם על הבמבה שאתה קונה בסופר במקום לפתוח אותה בחנות ולאכול?
לצפיה ב-'היצקוקפיט..'
היצקוקפיט..
29/09/2004 | 10:11
1
לצפיה ב-'והתוצאה..'
והתוצאה..
29/09/2004 | 10:12
לצפיה ב-'בהוקרה לחברי הפורום'
בהוקרה לחברי הפורום
29/09/2004 | 00:08
1
צולם בטיסה לאמסטרדם, התזמון באדיבות עמיר פרץ שבגללו הוקדמה הטיסה ונוצרה אפשרות למראה נדיר זה.
לצפיה ב-'וכבר נאמר'
וכבר נאמר
29/09/2004 | 17:44
בשביל המראה היפה הזה של ההילה אנחנו טסים
לצפיה ב-'מחפש פרטנר לקפריסין בסוכות שני'
מחפש פרטנר לקפריסין בסוכות שני
28/09/2004 | 22:55
אשתי ואני מתכוונים לבלות את חג סוכות שני בקפריסין. יציאה מהרצליה ביום רביעי בבוקר (6/10) וחזרה ביום שישי אחה"צ (8/10), בססנה 172RG של מונאייר.
אם מישהו מעוניין להצטרף, לדוגמה טייס/ת שיטיס/תטיס כיוון אחד ובן/בת זוגו, ונתחלק בעלויות, אנא במסר אישי.
לצפיה ב-'שאלה על מטוס באילת'
שאלה על מטוס באילת
28/09/2004 | 21:22
28
5
היום (יום שלישי) הייתי באילת ושמתי לב לססנה אחת חונה שם. האם מישהו יודע עליה במקרה פרטים? אם כן, הייתי מעוניין בכמה דברים:
- האם היא חונה קבוע באילת?
- האם אפשר להשכיר אותה?
- האם היא מטיפוס 152 או 172 (רגיל או RG)?
- מה רישום המטוס?

תודה לעונים וחג שמח!
לצפיה ב-'עד כמה שאני יודע'
עד כמה שאני יודע
28/09/2004 | 21:51
23
4
הססנה היחידה שחונה שם קבוע היא ססנה 177 והיא בבעלות פרטית.
נדמה לי שאות הקריאה הוא CGY.
לצפיה ב-'ססנה 177 מטוס פרטי לא מיועד להשכרה'
ססנה 177 מטוס פרטי לא מיועד להשכרה
28/09/2004 | 22:15
2
לצפיה ב-'אכן ססנה 177 שייכת לתושב אילת'
אכן ססנה 177 שייכת לתושב אילת
28/09/2004 | 22:16
21
8
לא להשכרה,לא למכירה,רק להסתכל ולקנא.....
לצפיה ב-'מה הקשר בין התמונה וססנה 177?'
מה הקשר בין התמונה וססנה 177?
28/09/2004 | 22:35
20
5
כאן רואים ססנה P210, מאחוריו MU2 ובצד קינג אייר 200. מה הקשר לססנה 177? (עדיין אפשר לקנא, כמובן ).
לצפיה ב-'ואם ב- 177 עסקינן'
ואם ב- 177 עסקינן
28/09/2004 | 22:45
1
3
מה עוד מייחד אותה מ- 172 חוץ מהעובדה שאין את התמיכות של הכנפיים?
לצפיה ב-'רקורד בטיחות נוראי?'
רקורד בטיחות נוראי?
29/09/2004 | 07:15
3
לפחות בתחילת דרכו של הדגם?
לצפיה ב-'איירלירס טוענים שזה ססנה 177'
איירלירס טוענים שזה ססנה 177
28/09/2004 | 23:11
14
4
אני חושב שהם יודעים לפחות כמוך לזהות מטוס
לצפיה ב-'יצא פרוידיאני...תיקון איירליינרס!'
יצא פרוידיאני...תיקון איירליינרס!
28/09/2004 | 23:12
1
1
לצפיה ב-'גם המין יצא לךְ (או לךָ?) פרוידיאני'
גם המין יצא לךְ (או לךָ?) פרוידיאני
28/09/2004 | 23:26
1
לצפיה ב-'אז זהו, שהם לא יודעים'
אז זהו, שהם לא יודעים
28/09/2004 | 23:24
11
3
אם את רוצה להשתכנע, תשוי תמונה של קרדינל (ססנה 177) לתמונה שאת שמת. מעבר לכך, אם תלכי לכאן, לאתר רשות התעופה הבריטית (המטוס בתמונה שהבאת ברישום בריטי) ותחפשי את פרטיו של המטוס G-PIIX תגלי שהוא ססנה P210 מודל 1978, מס' סדורי 00130 בבעלות אדם חביב (אני מקווה) בשם James Richard Colthurst. בקצור, גם איירליינס טועים, ובמקרה זה טעות גסה ביותר שכן אין הרבה דמיון בין ססנה 177 ל P210.
לצפיה ב-'רק עכשיו קראתי מה שכתוב שם'
רק עכשיו קראתי מה שכתוב שם
28/09/2004 | 23:48
10
3
באיירליינרס. בדיחה טובה . הפוד מתחת לכנף הוא בשביל צילום . נראה לי צילמו את התמונה באחד באפריל.
לצפיה ב-'נדב, אני מתפלא עליך...'
נדב, אני מתפלא עליך...
29/09/2004 | 00:00
2
הכוונה לא שהמטוס מצלם, אלא שמצלמים אותו, דוגמן יעני. לכן הפוד - זה מוסיף לאפיל, אותו רעיון כמו הדבר הזה שיושב ליד הפה של סינדי קרופורד
לצפיה ב-'אני חושב שאני אוכל לשפוט בעניין '
אני חושב שאני אוכל לשפוט בעניין
29/09/2004 | 07:52
8
2
כיוון שקבעתי לטוס עם נדב על 177RG ב 18 לאוקטובר...
לצפיה ב-'אם אתה טס עם נדב'
אם אתה טס עם נדב
29/09/2004 | 20:13
7
3
תבקש ממנו לקפוץ ל-SBP,טיסה 55 דקות דרומה.
שדה תעופה נחמד ופסטוראלי באזור החוף הדרום מרכזי.
המבורגרים משובחים ביותר ונוף של ברזיליות של SKYWEST ו-CRJים של AME
רצות בחינניות על המסלול לפני מרפסת המסעדה.
ILS11 מומלץ ביותר שכן שברוב המקרים תבצעו CIRCLE TO LAND צפוץ בתוך העמק.

תהנה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'ראשית זה אולי 55 דקות'
ראשית זה אולי 55 דקות
29/09/2004 | 20:18
5
1
אבל לא ב 177, אפילו לא 177RG. מינימום 1:10. חוץ מזה, למרות שהשדה נחמד, והמסעדה ידועה בתור $100 hamburger ראוי לשמו הרי שלשים תמונה של Morrow Bay זה רמאות, או לכל הפחות שווק יצירתי. אלא אם כן כמובן אתה בא עם אוטו לתת לנו טרמפ . אם אתה באמת שווה, נראה אותך משכנע את היורשים של Hearst לתת לי לנחות אצלו בטירה. זה נראה לי יעד אטרקטיבי, אבל השדה שם לשמושם הפרטי בלבד
לצפיה ב-'נעלבתי'
נעלבתי
29/09/2004 | 23:43
1
177RG ברזל ברזל אמור להראות 156 קשר בירידה (טיסה דרומה)
אם אני אגיע לשם זה יהיה עם מטוס כך שאין טרמפים ל-MORROW BAY (עיירה נחמדה בכל מקרה)
בקשר לטירה ולשדה הפרטי, תתנחם בזה שיש בליפורניה לפחות עוד 3-4 שדות שפתוחים לציבור הטייסים הרחב.
לצפיה ב-'לא לקחת אישי'
לא לקחת אישי
29/09/2004 | 23:55
זה לא ה 177RG שלך (או שכן? יש משהו שלא סיפרת לנו?). 156 קשר ב 177RG? אפילו בירידה תלולה זה נראה לי אופטימי
לצפיה ב-'"הסלע האדום" בזווית אחרת, ושאלה !'
"הסלע האדום" בזווית אחרת, ושאלה !
30/09/2004 | 00:12
2
2
ראשית , זווית צילום למקום הנחמד הזה בתמונה, שם ביליתי לילה בין סן-פרנסיסקו לל"א, לא זכור לי שהיה שם יקר כל כך, אפילו הופתעתי לטובה מהמחירים הנמוכים, עיירה נחמדה ושקטה בשום מקום עם נוף קסום.

לנדב ורז, בקשר לתקנה החדשה (כמי שטס כבר בארה"ב עם מדריך בעבר) שלחתי זה מכבר את הטפסים לקבלת הרשיון מה-FAA, אני אמור לבקר שם בעוד כחודש/חודשיים.
למרות שעיינתי בתקנות החדשות, ויש התייחסות רבה לגבי בעלי רשיונות זרים, לא כל כך הבנתי אם אני צפוי לא לקבל את מבוקשי (נציין כי עדיין לא קיבלתי הביתה את האישור או כל דחיה אחרת).

לצפיה ב-'לא קשור'
לא קשור
30/09/2004 | 00:29
1
יש הפרדת רשויות בארה"ב. אתה עכשיו מדבר עם ה FAA. החוק החדש זה עניין של ה TSA. יד ימין לא יודעת מיד שמאל. אין בעיה לקבל רשיון - הבעיה היא רק לטוס עם מדריך
לצפיה ב-'אכן כך הבנתי מהכתוב,'
אכן כך הבנתי מהכתוב,
30/09/2004 | 00:35
אבל כנראה האמריקאים הופכים יותר מדי דומים לנו.
מקווה לפחות שלא יהווה בעיה לטוס שם עם או בלי מדריך.
כי בביקור האחרון שלי (אחרי ספטמבר11)אף אחד לא שאל אותי מהיכן אני או ביקש לראות תעודה כלשהיא לפני שעליתי למטוס (הפתיע גם אותי), וחרשנו את קליפורניה, התמונה בכרטיס שלי משם.
אז נמתין ונראה מה יהיה.
לצפיה ב-'יותר טוב עוגת קצפת במדונה אין.'
יותר טוב עוגת קצפת במדונה אין.
30/09/2004 | 10:47
לצפיה ב-'על המטוס הזה מדברים?'
על המטוס הזה מדברים?
28/09/2004 | 23:27
1
4
לצפיה ב-'זה לפחות ססנה 177 '
זה לפחות ססנה 177
28/09/2004 | 23:30
לצפיה ב-'MU-2'
MU-2
29/09/2004 | 11:59
1
בעקבות השמינית תמונה כאן, חיפשתי ברשת משהו יותר מלא על החיה המוזרה הזו. יחי הרשת, הגעתי לסיפור הזה, קצר ומרתק, על התכנון של האוירון. תקציר של התקציר, אוירון שכל התכנון שלו לטובת מטרות שהגדירו הצרכנים - מהיר ובעל יכולת נחיתה בשדות קצרים ומעפנים. סימן וי על כל המטרות כולן, רק מה, יצא כל כך שונה, גם חזותית וגם מבחינת תכונות הטסה, שהצליח פחות מהמתחרים הקונבנציונליים. סיפור לחג עם מוסר השכל .  

o o
/_\
לצפיה ב-'תודה לכולם!'
תודה לכולם!
29/09/2004 | 00:14
2
4
ואם כבר מדברים, בעל הססנה הוא משה ארוך במקרה?
לצפיה ב-'היה מת!היה ברשותו פעם ה 4xcdl'
היה מת!היה ברשותו פעם ה 4xcdl
29/09/2004 | 02:27
1
2
בהשכרה ממונאייר,איזה 100 שעות.אבל גם
זה מאחוריו....
לצפיה ב-' תודה'
תודה
29/09/2004 | 13:48
לצפיה ב-'ססנה (177B ) קרדינל 4X-CGY'
ססנה (177B ) קרדינל 4X-CGY
29/09/2004 | 09:09
9
מטוס נחמד מאוד,
מנוע 180HP, גלגלים קבועים, פסיעה משתנה, ממוכשר.

עד כמה שידיעתי מגעת המטוס למכירה,

המועניינים יפנו במסר אישי.
לצפיה ב-'מה קרה לצירוס???'
מה קרה לצירוס???
28/09/2004 | 19:28
1
שלום לכולם
אשמח מאוד לדעת מה עלה בגורלו של הצירוס הבונבוניירה.
מדוע הוא טס בלי הפרינגס ???
לצפיה ב-'Sorry for the late in response'
Sorry for the late in response
04/10/2004 | 06:49
I'm not in Israel and I saw your question now
We broke the weel cover in Santorini two weeks ago
when we taxi to the beginning of the runway
As you may know, there are cables on the runway for militery airplanes. The weel cover in the Cirrus is not so high
and the cables hit the cover

We order a new one

David
לצפיה ב-'פגישת ה-EAA החדשית'
פגישת ה-EAA החדשית
28/09/2004 | 19:37
אני רוצה להזכיר כי פגישת הסניף הישראלי של ה-EAA תתקיים במוצ"ש הקרוב, בשעה 2000 באויה שבהרצליה.
פרטים יימסרו בהמשך.
אריאל

חם בפורומים של תפוז

במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ