לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

לצפיה ב-'שקצת התאוששנו, הנה סיפור הטיול..'
שקצת התאוששנו, הנה סיפור הטיול..
18/09/2004 | 11:56
2
לקח לי קצת זמן להתאושש ולכתוב את סיפור הטיול הקסום אך הנה הוא:

רקע:  

לכולם זכור בודאי הסימפוזיון המתקים מחר בטכניון בחיפה, אירוע המקבץ את כל ענפי התעופה הלא מסחרית בארץ בקריאה לחוק תעופת הפנאי. למי ששכח, זה מחר בטכניון בחיפה, חשוב להגיע אך זה לא הסיפור. מנחה הסימפוזיון הוא דן ג'ונסון שהיה ממוביליו של חוק הספורט האמריקאי. דן הגיע לארץ כמה שעות אחרי ערב החג הראשון ואנחנו החלטנו לנצל את הזמן ולתת לו קצת רקע על איך טסים בארץ. אז בנינו לו תוכנית אירוח הנמשכת ממש ברגע זה (היום באיזור הצפון) שכלל בתחילתו 24 שעות  מרוכזות של טיול באיזור הדרום.

שלא לפי הסדר...ישר לסיכום:

וגם פה שלא לפי הסדר: תודות:

תודות לכל מי נטל יד ועזר והשתתף בטיול ובסופו של דבר יצא מורווח ומחוייך (אנו כבר כמעט 24 שעות אחרי חזרה מהטיול ואני, מזקני האזמניקים שחשבתי שכבר ראיתי הכל מתהלך עם חיוך טפשי שלא ניתן להסבר למי שלא היה שם).
תודה מיחודת מאד לחבורת פארן שאירחה אותנו למופת כפי שרק הם יודעים, רמי בר ודודו צוק וגיל לוי ומני מצרפי ועוד.

חיים רווה ב P92, יובל גונן בסטורץ, יואל ניר בסוונה שהטיס עמו רוב הזמן את רן שדה, דן טמיר בג'ט פוקס, ניר טל שהצטרף אלינו בדרך ואני בקויוטי כשאיתי בני שחר ניב. החלפנו במקומות הפנויים לאורך הדרך כך שדן זכה לטוס בכל המטוסים.

ועכשיו לסיפור הטיול:
התאספנו במנחת ראשון, דן הובא לשם ממלונו והצטרף אלינו. לג ראשון, ראשון לציון -תימן, שעות אחה"צ מאוחרות, מזג אויר נפלא, תוואי הנוף משתנים והופ אנחנו בבאר שבע. החלפת מושבים קצרה ואנו שוב באויר, מנחת מצפה. דן מחליף מטוס שוב ואנו בדרכנו לפארן. לאורך הדרך, כמה אטרקציות לדן:  קבר בן גוריון, ו"הנפילה" המדהימה במעבר מעל לשפת מכתש רמון.טסים דרומה לאורך המישר, בכניסה לנחל פארן כבר דמדומים, רמי ודודו באים לקראתנו ואנו עושים את הלג האחרון בואדי קראת נחיתה. האירוח כולו נקבע שיהיה ליד המטוסים וליד המצבה של עמוס גולדשטיין ז"ל חברנו מפארן. וכך ללא צורך לבזבז זמן על הליכה לבית מלון, נפתחים מייד בקבוקי הויסקי והיין, הבשר והאוכל עוקבים ללא היסוס והנה ערב מקסים עם אנשים מקסימים, כאלה שיכולים להיות רק בחבורתנו.
למחרת השכמה, אני בוחר לבצע אותה באופן מאד מיוחד ע"י המראה באור ראשון ומעבר בטוח מעל היישנים (יש כאן סיפור בתוך סיפור אך הוא אינו ראוי להצגה בפורום). מעמיסים צידניות על המטוסים, רמי ודודו מובילים, דן בכסא האחורי של הדריפטר עם רמי. כחצי שעה טיסה באויר הבוקר הצונן בואדיות המהממים ונחיתה במנחת "חד פעמי" שאותר ע"י החבורה לאחרונה. ארוחת בוקר מקסימה בשטח, דן המום.
חוזרים לפארן, תדלוק והערכות לחזרה. לג ראשון למנחת השניים שם מוצגת לדן האטרקצייה של טיסה בגובה 50 מעפ"ש כשמד הגובה מראה מינוס 1500 (חידה לחברי הפורום: איך יראו המחוגים ?), מחליפים כסאות והמראה, מעבר מעל מצדה וטיפוס לגובה החמצני כמעט של 8000 רגל (שום בעיה בטיפוס לאף אחד מהמטוסים), פנייה מערבה ולאט לאט מופיעה לה ירושליים מצד ימין במלוא הדרה, מופיעה וחולפת לה ואנו תלויים שם בגובה שמונה נפעמים מכל רגע...מעל לבית שמש אנו שוב מעל שטח ידידותי, מאבדים את הגובה. הבית קרוב, כולנו מרגישים את זה, גם המטוסים. בנחיתה בראשון, הפתעה: חברי המועדון מחכים לנו באירוח למופת, רוצים לתת גם הם כבוד לדן.
מספיק הארכתי אז לסיכום, היה ענק. אמרנו לדן שבזכותו זכינו לחוייה מדהימה, כזאת שאפשר לעשות רק בישראל על נופייה, אופי הטיסה בה ואנשייה.  


לצפיה ב-'....'
....
18/09/2004 | 12:07
לצפיה ב-'טיול נחמד ומעניין עשיתם לו, אבל ...'
טיול נחמד ומעניין עשיתם לו, אבל ...
18/09/2004 | 12:43
כנראה מהטיול ברוב חלקי הארץ, עלול דון ג'ונסון לחשוב שכאן המקום האידיאלי לטיסות VFR וספורט. טסים לאן ובגבהים שרוצים.
בכל מקרה זו אכן הכנסת אורחים ראויה.

שנה טובה.
לצפיה ב-'לטרקטורון מעופף כבה המנוע והוא צנח'
לטרקטורון מעופף כבה המנוע והוא צנח
18/09/2004 | 10:48
13
ליד ג'יסר א-זרקא. 2 אנשים מבנימינה פצועים בינוני.
החלמה מלאה.
לצפיה ב-''
18/09/2004 | 10:54
12
החלמה מהירה לשניהם...

אם זה היה באקאי שקיבל קאט אז הוא כנראה נחת חרא או שהתהפך שכנחת על משטח  דפוק(שיפוע\עצים\סלעים)...
אני כבר הייתי בבקאי שקיבל קאט ואפשר לנחות עם זה יפה מאוד...

לצפיה ב-'זה נכון לכל כלי מעופף'
זה נכון לכל כלי מעופף
18/09/2004 | 14:38
11
כל מטוס, אם המנוע שלו מפסיק לעבוד ויש בסביבה שדה ישר, מספיק ארוך ופנוי ממכשולים, יכול לנחות יפה ללא כל נזק נוסף לתקלה שגרמה את כבוי המנוע, ברור  שההגדרה שדה ישר ומספיק ארוך היא בהתאם לסוג כלי הטייס, שדה שמתאים לבקאיי ואולי לאולטראלייט לא יתאים לF16.
לצפיה ב-'מתי שמעתם שלF16 כבה המנוע באויר?'
מתי שמעתם שלF16 כבה המנוע באויר?
18/09/2004 | 17:13
7
עקב תקלה
לצפיה ב-'אף פעם.... F-16 וסקייהוקים ידועים'
אף פעם.... F-16 וסקייהוקים ידועים
18/09/2004 | 18:13
4
במנועים אמינים אבסולוטית

מה, אתה לא קורא עיתונים?
לצפיה ב-'מצטער'
מצטער
18/09/2004 | 20:02
2
מעולם לא שמעתי.
לצפיה ב-'בטוח שאתה יודע מי זכה ב"כוכב נולד"'
בטוח שאתה יודע מי זכה ב"כוכב נולד"
18/09/2004 | 20:08
1
אם יש משהו שיכול "לפוצץ" זו בורות של אנשים...לא קראנו  =לא קרה...
לצפיה ב-'אני יודע.'
אני יודע.
18/09/2004 | 20:58
אבל לא מגלה.
לצפיה ב-'מנוע כבה בסקייהאוק'
מנוע כבה בסקייהאוק
19/09/2004 | 23:07
אם אני לא טועה אז לפני הרבה הרבה שנים  טייס סקייהאוק(בחיל האויר)   הוריד מצערת יותר מידי בשעת תרגול של תדלוק באויר, והמנוע כבה. הוא  החל לאבד גובה מעל הים וממש ברגע האחרון הצליח להדליק בעזרת הRAT , כלומר ה"מאוורר" שיוצא לו מתחת לבטן .
לפי מיטב הסיפורים, בשעת התחקיר קרא לו מפקד הטייסת לדבר לפני שאר הטייסים ואמר:
עכשיו ידבר אליכם טייס מת....
לצפיה ב-'אף פעם לא קרה ...'
אף פעם לא קרה ...
18/09/2004 | 20:50
1
לכן לא תוכל לקרוא על כך בקישורים המצורפים
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אגב אמיר'
אגב אמיר
18/09/2004 | 22:42
יש טייס בחיל האוויר שנאלץ לנטוש פעמיים 16-F עקבת כביית מנוע וכמו כן יש לו עוד 2 מקרי נחיתות שלא כדרך הטסע ברזומה.
אתה יודע מיהו?
לצפיה ב-'זה נכון במיוחד לטרקטורון המעופף'
זה נכון במיוחד לטרקטורון המעופף
18/09/2004 | 19:39
2
זוית הגלישה של טרקטורון מעופף ללא מנוע היא די תלולה. זה מאפשר עם קצת מיומנות נחיתה בטוחה על משטח ישר באורך כ- 30 מטר בלבד. כנראה שהטיס לא הצליח למצוא אחד כזה לצורך נחיתה בבטחה. יכולות להיות לכך הרבה מאד סיבות, וגם מספיק סלע אחד שלא זיהית מלמעלה כדי להפוך את כל העסק לכואב מאד...
מאחל החלמה מהירה לטייס ולנוסע.

טיסות בטוחות לרוב,
שי
לצפיה ב-'לF-16 אין מנוע'
לF-16 אין מנוע
18/09/2004 | 23:29
1
הוא ממריא בכוח האגו
לצפיה ב-'בטחון עיוור במטוס,משמעו סכנה...'
בטחון עיוור במטוס,משמעו סכנה...
19/09/2004 | 01:19
אם יש משהו שיש לי כלפי מטוסים זוהי הערכה כנה, אבל לבוא ולטעון לגבי כל כלי טיס שהוא בטוח לחלוטין וחסר תקלות זוהי יוהרה וזה מסוכן. בתור אחת שתיקנה אותם, הייתי עושה עוד כמה דקות DI במקומך...
מכונות הן דבר יפהיפה ומדוייק למדי, אבל לא לקחת בחשבון את אלמנט הטבע, והגרוע מביניהם, הגורם האנושי...חבל.
לצפיה ב-'טיסה של ערב שבת'
טיסה של ערב שבת
18/09/2004 | 10:29
2
מעל לסנטה ברברה, קליפורניה.
לצפיה ב-'מעל'
מעל
18/09/2004 | 10:33
1
לקרפנטריה, 5 דקות מערבה מהתמונה הקודמת.
לצפיה ב-'בדרך הלוך'
בדרך הלוך
18/09/2004 | 10:36
איזה בעסה, לחשוב שרבע שעה לפני כן ניקו לי את השמשה,
אין צדק בעולם.
אגם OHIGH ישר מלפנים.
לצפיה ב-'עוד אורח מישראל'
עוד אורח מישראל
17/09/2004 | 23:23
היום אחה"צ זכיתי לביקור של אחד מקוראי הפורום - טייס טרייק (וגם מנהל הפורום שלהם) בשם רון גפני, שקפץ למנחת שלנו (כמובן לאחר תאום) לראות קצת נופים איטלקיים מהאויר.
במשך הטיסה הוא צילם כל הזמן, להערכתי גמר כמה ג'יגות של פיקסלים, ואני מקווה שיעלה את התמונות לפורום בשובו ארצה מחרתיים.

לאחר יומיים של מזג אוויר סוער עם גשמים כבדים בלתי פוסקים (שגם גרמו לשטפונות בכמה מקומות, לאות סולידריות עם תושבי לואיזיאנה) שבשרו את סופו של הקיץ, השתרר מז"א נפלא - טמפ' בין 19 ל-21 מעלות,בלי טרמיקות ובלי חתחותים, אוויר דחוס  שהודות לו המדחף נתן הספק מירבי - 2350סל"ד, לחץ מניפולד 23 , דיללתי זרימת דלק ל-10 גלון לשעה (גובה 3000 ), והמטוס טס במהירות של 125 קשר !
זאב
לצפיה ב-'מחפש מקום....'
מחפש מקום....
17/09/2004 | 22:57
מחפש מקום מחר לטיסה משדה דב לחיפה בשעות הבוקר או הצהריים
השתתפות בעלויות...
לכל המעוניין השאירו טלפון

ניתן להשיג אותי במספר 050-8884988
לצפיה ב-'אז"מ.'
אז"מ.
17/09/2004 | 22:44
4
כל פעם שאני מתקרב טיפה לכיוון,
אני מתלהב מחדש מהיתרונות העצומים של אפשרויות הטיסה באז"מ בארץ.
אמנם טסתי רק  בסוואנה עד כה, ולא חוויתי טיסה באז"מ אחר
( לצערי לא התאפשר לי להצטרף לטיסות אז"מ שונות שהוזמנתי אליהם *)

בעקבות כתבה על נושא האז"מ שתתפרסם במגזין החדש " עם הרוח "
יצאתי לצלם מעט אזמקל'ך..

את אורי אמיתי שלראשונה טסתי איתו בסוואנה, פגשתי גם היום לטיסה נהדרת.
הגובה הנמוך..
החופש הזה..
להכנס למטוס,
להניע.. להסיע, להתיישר, מנוע , ריצת המראה.. והופ..
וכבר במהירות 40 פלוס מינוס.. להפרד מאמא אדמה כך בצ'יק ואתה בעולם הנעים מעל גובה פני האדמה..
בלי מרשים שמירשים, בלי תור בעמדת ההסעה, בלי הרבה " בוג'ראס "..
אתה פשוט טס.
ואף זכיתי לחוות שעור מאלף בתרגול נ"א.
מה אומר ומה אגיד..
אורי אמיתי הוא מאחד הטייסים שההרגשה לטוס איתם כל כך נוחה.
ההסברים הנהדרים שלו במהלך הטיסה,
הרגשת הנינוחות,
תרגול נחיתת האונס הותיר בי רושם עז.
קור רוח,כושר שיפוט,כל הפעולות שמבצע אורי מלוות בהסברים.
החל ממציאת שטח ראוי לנחיתה, עבור לאמדן מרחק, להטסה נטו ללא מנוע, הכוללת טיסה בהחלקה,עד לנחיתה מושלמת ומדוייקת כל כך,  שחשבתי שכל הדודות הדאגניות. הטוענות שלטוס זה מסוכן..
חייבות פעם לראות זאת..
נראה לי שהן בעצמן ילכו להוציא רשיון לעוף..


תודה לך שוב אורי.
לצפיה ב-'אפשר שאלה?'
אפשר שאלה?
17/09/2004 | 23:03
1
1
מה זה ה"מדבקה" על השימשה הקדמית, שכתוב עליה 5001?

אפשר מחמאה? אולי אינך טייס, אך בצילומים אתה (אלי)אס.
לצפיה ב-'זו לא מדבקה שי..'
זו לא מדבקה שי..
17/09/2004 | 23:44
1
שעונצ'יק..
לצפיה ב-'בוג'ראס?'
בוג'ראס?
18/09/2004 | 00:54
1
4
וואג'א ראס = כאב ראש (בערבית).

דוד
לצפיה ב-' <---וואג'ה ראס. תודה דוד'
<---וואג'ה ראס. תודה דוד
18/09/2004 | 13:03
לצפיה ב-'שאלה ברפואה תעופתית(יש רופא באולם?)'
שאלה ברפואה תעופתית(יש רופא באולם?)
17/09/2004 | 22:28
4
1
האם למישהו יש מושג אם פעימה מקדימה שלא קשורה למחלת לב מהווה בעיה לקבלת רשיון טייס (GA)?
תודה מראש.
לצפיה ב-'תלוי בסוג הפרעת הקצב...'
תלוי בסוג הפרעת הקצב...
17/09/2004 | 23:35
אם מדובר בפעימה חדרית או עליתית מוקדמת ( PVC או APB ) שמתרחשת אחת לכמה זמן (וללא שום קשר למחלת לב איסכמית או למום), ניתן די בודאות לקבוע שהדבר אינו אמור להוות בעיה.

אם לעומת זאת מדובר בפעימות מוקדמות מסוג מורכב יותר ( Multifocal PVC's או Salvos או R-on-T ) סביר להניח שקיימת בעיה במערכת ההולכה העצבית של שריר הלב (או בעיה איסכמית).
במקרה כזה - יש להבדק אצל קרדיולוג ולהעביר את תוצאות הבדיקה לרופא תעופתי להמשך טיפול.

בכל מקרה כדאי להבדק אצל רופא מוסמך.

שנה טובה ובריאה.
לצפיה ב-'קרדיולוג תעופתי'
קרדיולוג תעופתי
18/09/2004 | 00:02
1
תתקשר אלי ותקבל טלפון של קרדיולוג שהוא גם מלאך

פז 050-5-239-004
לצפיה ב-'קרדיולוג תעופתי'
קרדיולוג תעופתי
18/09/2004 | 07:30
1
נסה את דר' מאיר רייכר - קרדיולוג תעופתי. דר' רייכר הוא יועץ לאל על ולמנהל התעופה. יושב בבית רופאים, ברח' שפרינצק 3 בתל אביב.

הצעתי היא - קודם שתפנה אליו לך לרופא תעופה. יכול ותאושר בלי הצורך לקבל את חוות דעתו.

לצפיה ב-'יריה באפלה..'
יריה באפלה..
18/09/2004 | 11:57
1
"יש רופא באולם" - ליל העשרים של סובול בתיאטרון חיפה לפני כ-17 שנה מזכיר לך משהו??..
לצפיה ב-'ימים של חשבון'
ימים של חשבון
17/09/2004 | 19:29
בימים אלה יצא לאור ספרו של בני פלד ז"ל, "ימים של חשבון". זו אינה אוטוביוגרפיה קלסית מהסוג שאנחנו מכירים (כמו אצל פקר, שפירא או ירום) אלא אוסף מרתק של דעותיו של פלד - בנאומים, שיחות, התכתבויות, הצעות לפעולה בנושאים מסוימים, ועוד.
טרם הספקתי לקרוא הכל (קניתי רק אתמול), אבל לחובבי התעופה שבינינו יהיה מרתק לקרוא את דעותיו של פלד על פיתוח הכפיר והלביא ועל מלחמת יוה"כ - דעות מאוד לא שגרתיות, מזווית שאיננו מכירים בדר"כ.
לצפיה ב-'אודה לרשימת התדרים ב- adf בהתאמה'
אודה לרשימת התדרים ב- adf בהתאמה
17/09/2004 | 17:26
6
לגל"צ,רשת ב/ג וכו'.
2. לטכנאים/מבינים שבחברי הפורום. אם מחברים מכשיר mp3 במקום
ה"plug" של האוזניה, זה שאחראי על השידור, תוך הנחה שניתן
לתאם את החיבורים, האם ניתן לשמוע audio והאם הדבר אינו מפריע לשידור
השוטף של המטוס.
תודה...
לצפיה ב-'בנימין'
בנימין
17/09/2004 | 19:56
2
531
656/7
1286/7
רשת ג' ב' וגל"צ בהתאמה.
לצפיה ב-'תודה זיו'
תודה זיו
17/09/2004 | 20:32
לצפיה ב-'זה מה שאתה עושה בטיסות? '
זה מה שאתה עושה בטיסות?
17/09/2004 | 21:55
לצפיה ב-'בקשר לשאלה השניה'
בקשר לשאלה השניה
17/09/2004 | 22:04
2
בלי להיות טכנאי או מבין גדול - אל תעשה את זה. כשיש "שדור" על מיקרופון של אחת הכניסות לאינטרקום הוא ישמע תמיד - גם אם מנסים לקרוא לך ברדיו, או אם אתה עונה למישהו ברדיו. לטעמי, מאוד לא בטיחותי, גם אם מבחינה חשמלית העסק יעבוד (אני לא בטוח שזה יעבוד, אבל, כאמור, אני לא מומחה).
לכל אינטרקום נורמאלי, אפילו לישנים יחסית, יש כניסת music יעודית. לחדשים יותר יש אפילו יותר מאחת. הכניסה הזאת לוקחת פלאג סטנדרטי והיא מושקטת אוטומטית כאשר יש קליטה באחד ממכשירי הרדיו (בחלק מהמקרים, גם כאשר יש "פריצה" של אחד המיקרופונים על האינטרקום). תחבר את נגן ה mp3 שלך לכניסה כזאת, וסע לשלום
לצפיה ב-'מארק, מקובל עלי. לא יאמן המחיר..'
מארק, מקובל עלי. לא יאמן המחיר..
18/09/2004 | 11:23
של קופסת חיבורים אומללה. ראה את האתר המצורף. התעצבנתי.... והזמנתי את  יחידה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'סיבה נוספת (טכנית)'
סיבה נוספת (טכנית)
18/09/2004 | 20:32
בשקע של המיקרופון האינטרקום שולח מתח חשמלי להפעלת המגבר הזעיר שנמצא צמוד למיקרופון, חיבור כזה יכול לגרום לקצר ונזק לאינטרקום.
לצפיה ב-'מעוניין לקנות אזניות'
מעוניין לקנות אזניות
17/09/2004 | 16:57
11
האם מישהו יכול להפנות אותי לחנות או לאתר באינטרנט שמוכרים בו אזניות (בישראל בלבד)? אם אין בישראל, אז אתרים בהם מוכרים אזניות גם מחו"ל...

תודה מראש ושנה טובה!
לצפיה ב-'תגיע בסוכות לשדה אילן (תימן)'
תגיע בסוכות לשדה אילן (תימן)
17/09/2004 | 17:10
1
הסוכן של דיויד קלארק בטח יהיה שם כמו לפני שנה. תוכל להתאים לך אוזניות עדיף על קניה באינטרנט.
לצפיה ב-'ת'אמת אני בינתיים רק מתעניין'
ת'אמת אני בינתיים רק מתעניין
17/09/2004 | 18:59
אני לא ממש מבין בנושא, ואף פעם לא קניתי... לכן אני מעדיף אתר באינטרנט כדי להסתכל על קטלוגים, להתרשם, לבדוק נתונים וכו'... לא כדי לקנות אותן מהאינטרנט.
לצפיה ב-'המלצות לאוזניות בבקשה'
המלצות לאוזניות בבקשה
17/09/2004 | 18:00
מעוניין לקנות אוזניות חדשות אולי anr
אשמח על המלצות
לצפיה ב-'לפני שנתיים לערך רכשתי סנהייזר'
לפני שנתיים לערך רכשתי סנהייזר
17/09/2004 | 18:58
ב- FNA, משמשות אותי בנאמנות מאז. שאל אותם. (09-9577717)
באתר של אויה מופיע כבר מזמן קישור לחנות שלהם. ברשת אין פרטים, אולי במשרד? (09-9501101).
בהצלחה
לצפיה ב-'musli'
musli
18/09/2004 | 00:04
טלפן אלי ותקבל את הטלפון של מוסלי
הנ"ל איש ישר
פז 050-5-239-004
לצפיה ב-'מקום טוב להתחיל ולהתעניין...'
מקום טוב להתחיל ולהתעניין...
18/09/2004 | 00:54
3
http://www.airsource1.com
http://www.aircraftspruce.com
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אוזניות 500-1000$'
אוזניות 500-1000$
18/09/2004 | 10:44
2
5 שנים אני טס עם אוזניות של $90 ומאד מרוצה שמע מצויין מיק מצויין ללא שום תקלה ועכשיו לאחר שהפלסטיק שעוטף את הכבל נשבר לחתיכות החלטתי לרכוש אוזניות טובות יותר.
השאלה היא למה להוציא סכום של $500 על אוזניות והאם זה שווה את הכסף
טסתי עם אזניות שעלו $1000 ולא התרשמתי במיוחד נכון הם קלות נכון יש להם anr וההשקטה היתה יותר מהאזניות שלי אבל לא הצלחתי להרגיש בהבדל שעולה 4000 ש"ח מה אתם אומרים?
אני קונה ציוד לטיסה בארה"ב בחנות אינטרנט של marv golden
למרות שהאזניות כבר לא באחריות הוא שולח כבל חדש ללא חיוב.
לצפיה ב-'איזה דגם אוזניות אתה משתמש'
איזה דגם אוזניות אתה משתמש
18/09/2004 | 10:52
לצפיה ב-'אוזניות AVCOMM ב- 200 $'
אוזניות AVCOMM ב- 200 $
18/09/2004 | 10:59
קניתי בארה"ב והן הנוחות והמעולות מכל אלו שניסיתי בארץ.
אין צורך לשלם כל כך הרבה בשביל השם. אפשר למצוא גם במחיר סביר, רק צריך לעשות מחקר שווקים קצר. כנס לאתר ותיווכח.
בהצלחה.
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'תודה לכולם!'
תודה לכולם!
18/09/2004 | 11:31
1
לצפיה ב-'http://www.marvgolden.com/'
http://www.marvgolden.com/
18/09/2004 | 11:38
ממליץ מאוד, מחירים טובים
לצפיה ב-'היום לפני'
היום לפני
17/09/2004 | 14:04
5
אמיר בטוח יודע. הופל מטוס סטרוקרוזר מעל תעלת סואץ. 7 אנשי צוות נהרגו
1 ניצל . כתבה נרחבת בבטאון חיל האוויר .
לצפיה ב-'הפלת הסטרטו צילום'
הפלת הסטרטו צילום
17/09/2004 | 17:28
4
כל הפרטים בקישור
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'מעניין מה ...'
מעניין מה ...
18/09/2004 | 00:09
3
עבר לבחור שניצל בראש . כל זמן הנסיות חילוץ שלו?
לא ברור לי מדוע חיל האויר השקיע כל כך הרבה כסף למטוס ששירת כל כך מעט זמן .
לצפיה ב-'לא ברור המשפט האחרון שלך'
לא ברור המשפט האחרון שלך
18/09/2004 | 00:43
2
"לא ברור לי מדוע חיל האויר השקיע כל כך הרבה כסף למטוס ששירת כל כך מעט זמן"

דוד
לצפיה ב-'הסבר קצר'
הסבר קצר
18/09/2004 | 02:06
1
מטוס הסטרטוקרוזר לא היה פאר היצירה גם כאשר נכנס לשירות, באמצע 1964, וגם כאשר יצא ממנו, לאחר 14 שנה. המטוס די נכפה על חיל האוויר (אפילו אתר חיל האוור מודה בזאת), וההשקעה בו (מבחינת התאמה לשירות) לא ממש השתלמה במטוס שסבל מהמון תקלות (בעיקר אובדן תכוף של מנוע אחד באוויר).
המטוס שרת 14 שנה בלבד, תקפה די קצרה יחסית למטוסי תובלה אחרים ששרתו בחיל: הדקוטה 53 שנה שנה, הנורד נוראטלס 22 שנה, ההרקולס מ-1971 (היינו כבר 33 שנה וטרם נמצא לו מחליף ראוי), הראם מ-1973 (כנ"ל לגבי מחליף), הערבה רשמית 20 שנה (מ-1983 עד לפני כחודשיים) ולא רשמית יותר.
לצפיה ב-''
18/09/2004 | 10:58
לצפיה ב-'מחפש שדה בקרואטיה'
מחפש שדה בקרואטיה
17/09/2004 | 13:32
1
יתכן ואסע בעוד כמה שבועות לביקורון בקרואטיה.
האם מישהו מכיר/יכול להמליץ על שדה/חברה/מדריך באזור שבין ספליט עד דוברובניק שניתן לקחת לטיסת הכרות באזור (עם מדריך).
אשמח גם לדעת מחירי השכרה/מחירים באזור.
שנה טובה וחג שמח
לצפיה ב-'בעיירת הנופש Cavtat'
בעיירת הנופש Cavtat
17/09/2004 | 20:28
כ 20 ק"מ מדרום לדוברובניק, ממש ליד שדה התעופה של דוברובניק (צ'יליפי), מציעים טיסות כיף באזור.
לא בדקתי אם ניתן לבצע גם טיסה עם מדריך (במושב שמאל).
המחיר - כ 100 יורו לחצי שעה.
ניתן לקבל פרטים בכל משרדי התיירות בעיירה, המציעים רכב, סירות אופניים וכו'.
לצפיה ב-'היגוי גלגל האף באויר'
היגוי גלגל האף באויר
17/09/2004 | 10:14
13
2
לפני התשובה הרשמית, אשאל כאן את השאלה שלא מזמן גיליתי את התשובה לה (פשוט לא חשבתי עליה ולא מצאתי אותה רשומה באף ספר...):


מה קורה לגלגל האף של מטוסי הססנה ללא גלגלים מתקפלים, כשדוחפים רגל באויר, ולמה?


לצפיה ב-'באויר גלגל האף נשאר ישר בזכות משכך'
באויר גלגל האף נשאר ישר בזכות משכך
17/09/2004 | 10:42
2
הצידוד גם כדוחפים רגל באויר. על הקרקע הוא משנה כיוון כי התמסורת עליו פועלת כאשר יש עליו את משקל אף המטוס (עם המנוע).
"משכך הצידוד" נועד לשמרו ישר באוויר.
לצפיה ב-'לתיבול השאלה.. כך נראה גלגל קדמי'
לתיבול השאלה.. כך נראה גלגל קדמי
17/09/2004 | 10:51
1
2
של ססנה. .

בחיי שכנותיי ודודותיהן שיחיו  שזו ססנה..
לצפיה ב-'איזה ססנה'
איזה ססנה
17/09/2004 | 11:31
1
זה F 14 !!
לצפיה ב-'היגוי קרקע באוויר'
היגוי קרקע באוויר
17/09/2004 | 14:40
1
2
אני לא מכיר ססנות ובדאונים אין גלגל חרטום אבל לדעתי משיקולי היגוי בנחיתה הגלגל אמור להישאר ישר כאשר דוחפים רגל באוויר. אחרת בשלב הורדת האף בנחיתה "יברח" המטוס במידה ומתקנים להשפעת מדחף או רוח.
לצפיה ב-'מהמטוסים שאני מכיר'
מהמטוסים שאני מכיר
18/09/2004 | 02:07
1
ברגע ההמראה המשכך ההידראולי יורד מלוא תנועה מטה וישנה מן דופן שנכנסת ובולמת את הגלגל מלהסתובב (כל עוד אין עליו לחץ)
לצפיה ב-'אני בדיוק לומד עכשיו תיאוריה'
אני בדיוק לומד עכשיו תיאוריה
18/09/2004 | 10:06
1
2
לפי POH של הססנה 152:
The nose wheel is designed to automatically center straight ahead when the nose strut is fully extended.
(עמוד 4-14 פסקה Taxiing)
כלומר, כאשר אין עומס על הגלגל הקידמי הוא יעמוד ישר.

אריאל
לצפיה ב-'יש יותר רשמי מזה?'
יש יותר רשמי מזה?
18/09/2004 | 23:34
1
לצפיה ב-'גלגל אף נעול באויר'
גלגל אף נעול באויר
18/09/2004 | 23:56
3
2
למיטב ידיעתי, ברגע שיורד הלחץ מגלגל האף, הוא ננעל במצב ישר כלומר, מקביל לציר האורך של המטוס, שאם לא כן, הוא עלול להשבר בנחיתה אם במקרה הוא נשאר מוטה הצידה.
לצפיה ב-'תקנו אותי אם אני טועה'
תקנו אותי אם אני טועה
19/09/2004 | 00:58
2
אך למיטב זכרוני, כאשר אנחנו מגיעים לחניה, קורה, שבעת שהמטוס נעצר הוא נותר עם גלגל קדמי מסובב לאחד הצדדים.
כנהוג במקומותינו, אנחנו "מתיישבים" על הגה הגובה תוך דחיפת המטוס אחורנית לחניה. במצב זה גלגל האף מורם מהקרקע ולא מופעל עליו כל לחץ. אינני זוכר מצב, שכאשר הנחתי חזרה את אף המטוס על הקרקע התיישר לו גלגל האף. הוא תמיד נותר מסובב.

איך זה מתיישב עם התיאוריה?

דוד
לצפיה ב-'אם גלגל האף ננעל באויר,או מתיישר'
אם גלגל האף ננעל באויר,או מתיישר
19/09/2004 | 15:54
1
2
לפי ציר האורך של המטוס,איך תסביר את זה?????
לצפיה ב-'צריך לפתוח תקלה בדפים האדומים'
צריך לפתוח תקלה בדפים האדומים
19/09/2004 | 18:07
1
לצפיה ב-'אם זכרוני אינו מטעני...'
אם זכרוני אינו מטעני...
19/09/2004 | 00:19
1
2
...בתמונה התלויה במשרדי כנפי פז, ניתן לראות די בבירור צ'ירוקי הנמצא בהחלקה (הגה כיוון בזוית הטייה גדולה)
וניתן לראות שגם גלגל האף מוטה בזוית בלתי מבוטלת
האם מהנדסי פייפר חשבו אחרת?
לצפיה ב-'כן, הם חשבו אחרת'
כן, הם חשבו אחרת
19/09/2004 | 00:49
2
כפי שכבר שרשרנו בעבר.
לצפיה ב-'מיקבץ "אופסים"...רובם מוכרים,'
מיקבץ "אופסים"...רובם מוכרים,
17/09/2004 | 02:59
אך יש גם כמה דברים מעניינים.

אופס

"שובר הקופות" שלי הוא ללא ספק תידלוק ה-CH-53...
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אורח בארץ'
אורח בארץ
16/09/2004 | 20:29
1
3
דן ג'ונסון, טייס ניסוי וכתב לענייני תעופת פנאי קלה, אורח ה-EAA הישראלי ואגודת האז"מ הישראלית הגיע לארץ כבר יצא לתור את ארצינו, בדרך האוויר. כרגע הוא נמצא בפארן עם האז"מניקים המקומיים ועם אלה שהורידו אותו לשם: 4X-HIS,  4X-HHG, 4X-HTH, 4X-HFW, 4X-HKT 4X-HGK
יודעי דבר אומרים שבשעה זו הם מתדלקים (וויסקי ויין).
לצפיה ב-'הם נחתו בדרך במצפה רמון חבל שלא'
הם נחתו בדרך במצפה רמון חבל שלא
17/09/2004 | 01:11
1
הודיעו מראש.
לצפיה ב-'זיהוי .'
זיהוי .
16/09/2004 | 20:13
6
שלום, אני מתגורר בעמק יזרעאל ומידי פעם אני צופה במטוס קל - לא מרסס, טס בעמק, יורד לגובה אפס! ממש נושק לאדמה, אם אינני טועה הוא ממריא ממגידו.
מישהו יודע באיזה מטוס וטייס מדובר?

חג שמח, איתי.
לצפיה ב-'בטוח שזה לא F-16?'
בטוח שזה לא F-16?
16/09/2004 | 20:32
לצפיה ב-'איך זה שאתה לא מכיר? כולם בעמק'
איך זה שאתה לא מכיר? כולם בעמק
16/09/2004 | 20:44
3
מכירים את המטוס הזה.
קוראים לו קופידון.
מטוס קטן וחרמן לאללה, כל פעם שהוא רואה איזה טבור באמא אדמה ישר הוא צולל ומנשק.
שנה טובה.
לצפיה ב-'משהו שלא הבנתי -'
משהו שלא הבנתי -
16/09/2004 | 22:22
2
על מה הבדיחה?
סה"כ שאלתי שאלה..
מישהו בכל זאת יודע?
לצפיה ב-'תן צבע, מיקום,שעות,אותיות משהו'
תן צבע, מיקום,שעות,אותיות משהו
17/09/2004 | 10:51
1
לצפיה ב-'ככה -'
ככה -
17/09/2004 | 15:17
הוא היה צהוב, אותויות ומספרים לא ראיתי - הייתה לו חופה עגולה, והוא לא דומה לצסנות הרגילות (172-152) הוא שונה, החופה יותר עגולה ובולטת מהמטוס.
לצפיה ב-'מטוס ריסוס'
מטוס ריסוס
16/09/2004 | 22:58
אפשר תמיד להתקשר אל חברת כימניר שבמגידו...
לצפיה ב-'מי יודע מדוע ולמה...'
מי יודע מדוע ולמה...
16/09/2004 | 20:05
12
לצפיה ב-'2'
2
16/09/2004 | 20:05
9
לצפיה ב-'3'
3
16/09/2004 | 20:06
8
לצפיה ב-'4'
4
16/09/2004 | 20:07
7
לצפיה ב-'מן הסתם בריצת המראה..( בלתי אחראית'
מן הסתם בריצת המראה..( בלתי אחראית
16/09/2004 | 20:41
6
לצפיה ב-'לא, זה בנחיתה, וכואב הלב'
לא, זה בנחיתה, וכואב הלב
16/09/2004 | 20:46
1
על הזברה.
לצפיה ב-'לפחות נוחת יפה'
לפחות נוחת יפה
16/09/2004 | 21:06
ישר על הזברה. בצחוק, באמת חבל על הזברה!
לצפיה ב-'מי בלתי אחראית'
מי בלתי אחראית
16/09/2004 | 21:03
3
הזברה או המטוס?

לצפיה ב-'כמובן שהזברה...'
כמובן שהזברה...
16/09/2004 | 21:08
2
לצפיה ב-'מסכים איתך'
מסכים איתך
16/09/2004 | 21:18
1
כואב הלב,המטוס נראה טוטאל LOSS...
לצפיה ב-'גם הזברה ...'
גם הזברה ...
16/09/2004 | 23:12
לצפיה ב-'זברה חרשת, עיוורת..'
זברה חרשת, עיוורת..
17/09/2004 | 11:20
1
אחד הדברים שמקפידים לעשות בבוש (כאן זה בטנזניה), באאז בגובה נמוך, 50 רגל, מעל המסלול לפני כניסה לנחיתה (בד"כ עם איזה WINGOVER בכניסה לפיינל), להבריח זברות, בבונים, תומסונים, דיקדיקים ושאר ירקות..

חבל על דאבדין..
לצפיה ב-'זה יכול לקרות גם בהרצליה'
זה יכול לקרות גם בהרצליה
17/09/2004 | 12:59
עם כל הטווסים שמסתובבים בכניסה לשדה.
תודו שצסנה עם זנב של טווס זה מראה שחבל לפספס
לצפיה ב-'זהירות - מפות לא מעודכנות'
זהירות - מפות לא מעודכנות
16/09/2004 | 19:33
4
1
ישבתי לתכנן היום ניווט העובר דרך תל-גזר (מפה צפונית, כשני מייל דרום-מערבית לנקודת איילון) ולהפתעתי גיליתי שהיישוב "כרמי יוסף" הנמצא ממול לתל גזר (דרומה לו) אינו מופיע כלל במפה. היישוב נמצא על הקרקע קרוב ל 20 שנה והוא נקודת ציון מצויינת מאחר והוא גבוה מסביבתו וקל לראות אותו למרחק.
על המפה שלי כתוב שהיא הודפסה ב 2002 ועברה תיקון חלקי באוגוסט 2002.

מה שמפחידה אותי יותר היא השאלה אילו עוד יישובים ונקודות ציון לא מופיעות על המפה? מי טורח לעדכן את המפות הללו?
לצפיה ב-'אני המום. הסתכלתי כרגע'
אני המום. הסתכלתי כרגע
17/09/2004 | 10:43
3
1
וזה מאד מוזר. בדרך כלל מעדכנים בכל מהדורה. אתה בטוח שיש ישוב כזה? (סתאאם)
לצפיה ב-'כרמי יוסף'
כרמי יוסף
17/09/2004 | 13:34
1
אני גרה בכרמי יוסף, כלומר יש ישוב כזה.
לצפיה ב-'אליבא ד"המרכז למיפוי ישראל"'
אליבא ד"המרכז למיפוי ישראל"
17/09/2004 | 13:45
את גרה ב"שום מקום".

דוד
לצפיה ב-'השאלה - מה עושים כדי שישוב זה'
השאלה - מה עושים כדי שישוב זה
17/09/2004 | 15:41
ועוד אחרים שבודאי "נשמטו" מהמפות - אכן יוכנסו ויעודכנו?
לצפיה ב-'שנה טובה וחג שמח לכל טייסי ארצינו!'
שנה טובה וחג שמח לכל טייסי ארצינו!
16/09/2004 | 14:26
...וכמובן לכל חובבי התעופה באשר הם.

שנת שגשוג, נחיתות רכות, המראות קצרות ואוירובאטיקה בטוחה (למיקי במיוחד), מי יתן ופורום זה ימשיך להתקיים ולצמוח, לצבור טייסים וכח,
ויתרום לשיפור פני התעופה בארץ עם חלוף הזמן.

תשמרו את הצד הכחול למעלה, בפנים אדום וזה לא אבטיח, תטוסו לנווט
ביחד, לחוד תוציאו רשיונות ותצברו שעות למכביר, תעשו חייל, תתרגלו
נ.א כמעט עד גובה הקרקע (ע"פ הגדרות החוקה כמובן...אההמ,  אהההמ)
והזדקרויות בגובה רב (אם פתחתם מנוע + רגל בטעות, תוך-כדי, אז לאאאאאא...... כל-כל-כל-כל כל-כל  ככלללל כך נוראאאאא.......)  
ולא לשכוח לקחת הכל בחיוך, באהבה, גם אם שכחתם ירוקים בנחיתההההההאהאהאהגרגרגרררררררררררחחחחח..... שיט! אאא....סליחה?

מצטער שאני לא נכנס יותר מדי, אני ממשיך לעקוב ולקרוא מדי פעם,
מעדכנים אותי על דברים חשובים (כי אני עכשיו קצת עסוק ביישוב הארץ,
בהקמת מנחת חדש ובהגנה על איזו התנחלות קטנה) וכמובן שכל מי שקראה
בפורום הומואים את מה שקראה, מוזמנת אלי לקבל הוכחה. (הייתי באילת
בחוות מחשבים ושכחתי לעשות LOG-OUT).... בפורום הזה יש 2 טייסות  שקיבלו כבר הוכחה מספיק טובה, לטענתן. אלו הגברים מבינכם שלא יכולים לצערי לקבל את ההוכחה (משיקולי העדפות מיניות) ימשיכו לחשוב מה שבא להם.

יאלה, מספיק.
סלאמאט










לצפיה ב-'שאלות למיטיבי לכת ולמבינים בחוקה.'
שאלות למיטיבי לכת ולמבינים בחוקה.
16/09/2004 | 16:37
2
1.האם נכון שטייס שלא היה טייס מפקד תשעים יום, אינו יכול להטיס נוסעים בטרם יבצע אימון על מטוס מאותו הדגם (יום / לילה)?
2. אם טייס לא טס את השעות המינימליות הנקובות בתקנות לצורך שמירה על הזכויות שבהחזקת רשיון טיס, איך הוא משלים את הפער?
3. אם טייס שלא עומד בתנאי שאלה 2, עבר מבחן רמה, האם זה "מכסה" על החסר?

השערות יש גם לי, אבקש אסמכתאות מהתקנות.
לצפיה ב-'תשובות.'
תשובות.
16/09/2004 | 17:09
1
לגבי שאלתך הראשונה, קיימת סתירה בין 2 תקנות:
תקנה 22 קובעת כי " לא יטיס אדם, כטייס מפקד, כלי טיס עם נוסעים, או כלי טיס שצוותו המזערי המורשה כולל לפחות 2 טייסים, אלא אם ביצע באותו טיפוס לפחות 3 המראות ושלוש נחיתות תוך 90 הימים שקדמו לטיסה האמורה"

לעומת זאת תקנה 103 קובעת כי " טייס פרטי, זכאי לשמש כטייס מפקד, או כטייס משנה בכלי טיס המוליך נוסעים, ובלבד שלא ישמש בתפקיד זה, אלא אם ב 90 הימים שקדמו לאותה טיסה, ביצע כטייס מפקד, לפחות 3 המראות ו 3 נחיתות בכלי טיס מאותו טיפוס אם כלי הטיס נמנה על קבוצה שאינה קבוצה א', או בכל כלי טיס שהוא מקבוצה א' - אם אותו כלי טיס נמנה עם קבוצה זו..."

כפי שניתן לראות, תקנה 22 מחייבת ביצוע 3 המראות ונחיתות באותו טיפוס בכל מקרה (למשל 152-C), לעומתה תקנה 103 פותרת את הצורך לבצע את השעות בכל טיפוס וטיפוס במידה ומדובר במטוס מקבוצה א' (חד מנועי).

גם לגבי טיסת לילה יש סתירה בין 2 התקנות -
תקנה 22- "לא יטיס אדם, כטייס מפקד, כלי טיס עם נוסעים בלילה אלא אם ביצע לפחות 3 המראות ושלוש נחיתות, בלילה , תוך 90 הימים שקדמו לטיסה האמורה

תקנה 103 - "טייס פרטי, זכאי לשמש כטייס מפקד, או כטייס משנה בכלי טיס המוליך נוסעים, ובלבד שלא ישמש בתפקיד זה, בלילה, אלא אם כן ביצע תוך 6 החודשים האחרוניםלפחות  5 המראות ונחיתות באווירון בלילה"


לגבי שאלתך השנייה:

תקנה 19 מגדירה את השימוש בזכויות הרשיון:
"לא ישתמש אדם בזכווית המקנה לו רשיונו, אלא אם התמלאו התנאים המפורטים להלן, וכל עוד לא חלפו 12 חודשים מהיום האחרון שנקבע למילויים. בתקופת 12 החודשים האמורים לא יהיה עובד טיס רשאי להפעיל את זכויותיואלא אם מילא אחר הדרישות המפורטות להלן:
אלא התנאים שעל עובד טיס למלא אחריהם לצורך שימוש בזכויותיו כאמור, למעט עובד טיס המזיק ברשיון מתלמד:
    - עובד טיס מחזיק בתעודה רפואית תקפה.
    - עובד טיס עומד בדרישות תקנות אלה הישימות לאותו רשיון, לרבות עמידה  במיבחני רמה וצבירת הנסיון הדרוש...."

תקנה 21 מגדירה את הצורה לחידוש רשיון או הגדר שפקע ודורש מבחן עם בוחן חיצוני (כמו מבחן לחידוש הגדר מכשירים או רשיון טיס)

גם סעיף 105 המגדיר את נושא שמירת רשיון הטיס של טייס פרטי מפריד בין 2 הנושאים:
"טייס פרטי יהיה רשאי להפעיל את הזכויות המפורטות בתקנה 103, אם מילא אחר כל אלה:
1). עמד בתנאי הכשירויות לקבלת רשיון טיס פרטי כמפורט בפרק זה.
2). עמד בדרישות המפורטות בתקנה 22  הישימות לאותה טיסה (אותם 3 המראות ונחיתות).
3). עמד במיבחן רמה שנערך ע"י בוחן או מדריך מוסמך כמפורט בתקנות 36 ד' ו- 37 ...
4). צבר נסיון של 10 שעות טיסה... ב 24 החודשים שקדמו לאותה טיסה ומהן לפחות 6  שעות טיסה.. כטייס מפקד. לא צבר נסיון כאמור, יהיה רשאי להשלים את הנסיון בהתאם לזכויותיו של טייס מתלמד!!!" (אם גיל המבקש מעל 40 הוא נדרש לחצי מהכמות אבל ב 12 חודשים).


מקווה שעזרתי מעט.

מארק


לצפיה ב-'תודה רבה על תשובה ממצה!'
תודה רבה על תשובה ממצה!
16/09/2004 | 19:13

חם בפורומים של תפוז

במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
במיוחד להורים לתינוקות
Developy הינו פורטל תוכן המיועד להורים לתינוקות
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
אספלט אליגור, איטום, זיפות וסיוד גגות
להרגיש בטוח בבית שלך!

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ