לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תעופה קלה
דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

ביקור שני במרכז תיאום - רשימת שמות
28/08/2004 | 13:59
1
עדיין אין תאריך לביקור השני. אני אסגור זאת עם אילן ברוש במהלך השבוע הקרוב.
בינתיים, מצורפת רשימת השמות לביקור השני. נא להודיע לי על טעויות אם יש.
ניתן עדיין להרשם לביקור השני. נא לשלוח מייל ל- idanay@netvision.net.il עם שם, שם משפחה ומספר תעודת זהות.
להזכירכם - הביקור מיועד אך ורק לבעלי רשיון טיס/רשיון מתלמד ישראלי.

שם פרטי    שם משפחה

שי    בוחבוט
זיו    רוזבך
איתי    פרייברגר
אסף    שוסטר
אבי    קורן
יצחק    מרציאנו
יעקב    סגל
זאב    קפלן
דני    גוטמן
יעקב    תפילין
גל    לוביץ'
גלעד    בארי
משה    ברקן
עדי    מלומד
אברהם    תמים
שי    בוחבוט
איל    יניב
מתי    ליטבק
צבי    מונוביץ'
רוני    ראובני
אברהם    אורון
עומר    בן טל
שלמה    דורי
משה    שטרקמן
דן    וניק
מוטי    ליבנה
אריה    סטודניה
אוריאל    מצוינים
ובנוסף...
29/08/2004 | 11:59
מי שמתכוון להגיע בטיסה, שיציין זאת במייל.
מחפשת טרמפ לביקור ביב"א ב-8.9
28/08/2004 | 13:52
בתודה מראש מיכל
רשימת המאושרים לביקור ביב"א
28/08/2004 | 13:09
5
מצ"ב הקובץ המעודכן בתיקון הטעויות מהקובץ הקודם.

מי שבטור הימני - מאושר וחייב לאשרר שהוא מגיע ואיך (האם מעוניין באוטובוס מר"פ וחזרה או לא) עד ה 2/9.

בטור השמאלי - עדיין לא קיבלתי אישור.
מאושרים
28/08/2004 | 13:27
מלשון "אושר" או מלשון "אישור"?
בקשת הרשמה
29/08/2004 | 11:36
1
צור שלום!
אנא רשום אותי לסיור ביב"א.
בברכה,
חיים בוזנה
ת.ז. 037267507
צ'טער - מאוחר מדי
29/08/2004 | 11:48
בקשת הרשמה
29/08/2004 | 11:58
1
צור שלום!
לא ניתן למצוא מקום מסויים ברשימה??
ארצה מאוד לבקר שם.
בברכה ,
חיים בוזנה
בעניינים אישיים - פנה במסר אישי
29/08/2004 | 12:33
מישהוא מזהה את זה ???
28/08/2004 | 12:19
6
פיינל בנתב"ג מסלול 30
"ערבה" ?
28/08/2004 | 13:02
5
אחד המטוסים היחידים שאני מכיר עם מצערות "בגג". (מלבד קטלינה, ואלברטוס,)
נכון
28/08/2004 | 13:09
2
למעשה זו הייתה הטיסה האחרונה של הערבה ואני גאה שיצא לי לטוס בטיסה זו
זה אינו נכון
28/08/2004 | 13:12
1
הטיסה האחרונה של הערבה נחתה (כל המבנה) על 12 ואתה לא היית בה.
התכוונתי ש...
28/08/2004 | 13:26
זו הייתה הטיסה האחרונה מהבסיס שלי.
ביום שלמחרת כבר לא היו יותר ערבות וזו הייתה האחרונה...
גם בדאש 6 יש מצערת למעלה, לא?
28/08/2004 | 23:15
1
נכון אתה צודק
29/08/2004 | 01:20
גם בדאש 6 המצערות למעלה
תמונה מהטיסה של יום ראשון 9:00
28/08/2004 | 12:12
1
מטוס ישראייר 757-200
שאלה מקצועית
28/08/2004 | 10:23
4
מישהו זוכר איך קראו למטוס הקטן לאדם אחד ויש לו שני מנועים של טיסן
היו פעם במפגן בשדה תימן
יש למישהו תמונות,יצרן,

בתודה

ראובן
תמונות אין לי
28/08/2004 | 10:32
אבל המטוס נקרא קרי קרי הופעל בעזרת שני מנועי 2 פעימות צילינגר אחד שהותנעו במשיכת חבל.
במיפגן הופיעו 3 מטוסים כאלה שהפליאו בביצועי האירובטיקה במבנה שלהם.
יותר מאוחר מישהו החליף את המנועים במנועי סילון שיועדו לטיסנים.
קבל..
28/08/2004 | 10:41
1
תודה
28/08/2004 | 11:28
מאוד מוזר לשאול בפורום שבו
28/08/2004 | 12:59
"....יש טיסים של גרוטאות עם תסבך בראשו" שאלה מקצועית.
עוד יותר מוזר שישנם כאלו שמתיחסים אליך.
וכל זה באותו עמוד....
שאלה לאילן ברוש
28/08/2004 | 10:09
2
בעקבות הביקור במרכז התיאום בנתב"ג. שאלתי בזמן הביקור מדוע אז"מים נדרשים להגשת מרשה למרות שמודיעין טייס אינו מפיץ אותו לבקרות שבנתיב הטיסה, התשובה היתה שהמידע נחוץ למקרה יהיה צורך בהפעלת מערכת חיפוש והצלה, ובכן, בפמ"ת בפרק ב-08 סעיף 10 אומר:
חיפוש והצלה
לא תופעל מערכת חיפוש והצלה לאוירון זעיר משקל שנחת בשטח, למעט מקרים בהם יהיה ידוע בוודאות כי יש סיכון לבטיחות הטייס ו/או על פי בקשה מפורשת.
סוף ציטוט.
אם כך הרי כל המידע הדרוש ינתן בזמן העברת המידע על הסיכון לבטיחות הטייס או בזמן הבקשה המפורשת להפעלת המערכת לחיפוש והצלה ואין צורך במידע הנמסר בזמן הגשת המרשה.
ושוב עולה השאלה, מדוע אז"מים חייבים להגיש מרשה כאשר הוא נשאר במשרדי מודיעין טייס?
שאלת מליון ה - $
28/08/2004 | 12:16
1
בזמנו, כאשר הגשנו לחה"א ולמינהל (ולעוד כל מיני גופים לא ברורים) את הצעתנו לשטחי הטיסה לאז"מ (הידועים היום בתור "בועות") הגדרנו את כל מדינת ישראל כשטח VFR אמיתי (כלומר לא CVFR שזו עוד פטנט ישראלי) כאשר את כל אותם אזורים האסורים לטיסה  (CTR,מתקנים ושטחים צבאיים) החרגנו מאזורי הטיסה המותרים. חה"א היה מודאג שמא איזה אז"מ עויון ינסה לחדור לארץ ואישוריו להצעתנו היו בכפוף להגשת מרשה, הכוונה היתה שאם חה"א רואה פתאום אז"מ על מסכיו/תצפיותיו הדבר שהוא צריך לעשות הוא להתקשר למודיעין טיס ולראות אם אותו אז"מ הוא "משלנו", כלומר, יש לו (לאז"מ)תוכנית טיסה והגורמים האזרחיים יודעים עליו. במשך הזמן אושרו "הבועות" שהיו חלק קטן ממה שבקשנו בזמנו (ואשר בתוכם לא צריך מרשה) ונשארה הקביעה שבקווי החיבור בין הבועות (נתיבים) יש להגיש מרשה מאותה סיבה שהזכרתי.
האם צריך זאת ? לא. עובדה שהח"א בדר"כ לא פונה לבדוק אם האז"מ החשוד הוא אכן עויין אלא מוצא בדרכיו הוא את הדרך לבדיקת האינפורמציה הזו (אני מניח שהם לא יודעים שהאזמ"ים חייבים בהגשת מרשה). זה שגם המודיעין טיס לא בקיאים בסיבות הדבר "ושולפים" את הצורך באינפורמציה "לחיפוש והצלה" לא מפליא אותי משום מה.
אתה רוצה עוד "נקודות לפליאה" ? בבקשה, למה צריך מפעיל מנחת ? מדוע יש לאזמ"ים בישראל "תעודת סוג" למרות שהיצרן מצהיר שהמטוס זה לא עומד בקרטריונים תעופתיים? מדוע נדרש איש תחזוקה בעל הגדרים תעופתיים לטפל באז"מ שלך בעוד שהאנשים שבנו אותו נעדרים לחלוטין הגדרים אלו?
מאומה לא ישתנה בארץ כל עוד המינהל עוסק בתעופה זעירה. ולנו לא נותר אלא להתארגן כמו שכל ישראלי מצליח להתארגן בארץ הזו (קומבינסטן כבר אמרנו ?)
אם יורשה לי,התשובה פשוטה
28/08/2004 | 14:30
א.אז"ם מגיש מרשה כי כך קבע מנת"א,למרות בקשות שלנו
לוותר על המרשה(שאגב מוגש רק מחוץ לבועות האז"ם)
ב.כל יום, יש לנו בין שניים לשלושה טלפונים מהצבא האם
יש בידינו מידע על אז"ם באזור "איקס".
ג.במקרה של תאונה ,חס וחלילה,טוב שידע מישהו,כמה נוסעים היו
באז"מ(נפילה לאגם )
ד.ידוע לנו בברור שיש אז"מים שטסים ללא מרשה גם מחוץ לבועות.
ה.לפני כמה חודשים נכנסו אז"מים,לאזור אסור לטיסה,יורטו ע"י
ח"א,ומיותר לציין שלא הגישו מרשה.
ו.נושא מרשים לאז"ם בטיפולו של ברוש,ויתכן שתהיה התפתחות
בכיוון ה"אין מרשים",תלוי כמובן במנת"א.
עזרה בבחירת אז"מ
27/08/2004 | 20:57
3
2
אני מעוניין לבצע הסבה לאז"מ. מתלבט על איזה ללכת. הכוונה לרכוש חלק בשותפות. ההתלבטות היא בכוון של סטורץ מול גטפוקס בגדול. אני גבוה ומצריך מרחב פנימי. מכוון שאני רוצה לטוס עם הילדים דריפטר לא בא בחשבון (למרות שבעיני זה האז"מ....).
אשמח לשמוע דעות
תודה
שמוליק
p - 92
27/08/2004 | 21:52
2
אנסה לעזור
28/08/2004 | 07:53
3
מאחר והחלטת על אז"מ מתקדם, אני מציע לפני ההחלטה על סוג המטוס, תסיים את ההסבה, אם תבצע אותה באומני, סביר להניח שזה יהיה על ג'ט פוקס, כך תוכל להכיר את המטוס הזה, אחר כך, עם הגדר האז"מ ברשיונך, תוכל לבצע עוד הסבה קצרה יותר לסטורץ', תכיר גם אותו ותוכל להחליט בעצמך.
אדון גלר - בחירת אז"ם
28/08/2004 | 20:51
3
יש בארץ מספר סוגים - ב"אומני" אתה יכול לנסות ג'טפוקס וכן P-92 השייך לחבר של אפלבוים ושהוא משתמש בו לפעמים.
אני מניח שיהיו מספיק טייסים ממנחת ראשון שיסכימו לקחת אותך לסיבוב ב-סוואנה, טקסן, וזודיאק כך שתוכל לנסות את כולם.
לסוואנה ולזודיאק יש מושבים נמוכים מוסטים לאחור - כמו במכונית ספורט או כמו בכסא-נוח , מתאימים לאנשים גבוהים.  
זאב
האם שדה הרצליה רק ליהודים -
27/08/2004 | 17:25
7
קראתי בעבר על מקרים שבאו לטוס עם תיירים ונשלחו לשד"ב עקב בעיות בטחון. אתמול באתי עם צוות בן 7 עובדי משרדי על מנת לטוס לאילת - בינהם מזכירתי שהינה בעלת תעודת זהות כחולה אולם איננה יהודיה.  נשלחנו לשד"ב. נמסר כי רק שם ישנו אדם המסוגל לשאול את השאלות הנדרשות. בבקשתי כי שאלות אלו יועברו טלפונית למאבטח בהרצליה על מנת שיוכל לבצע את התחקיר נענו בשלילה. מדובר בטיסה על מטוס פרטי (לא מושכר) בטיסה פרטית לכל דבר, מזכירתי עובדת אצלי מעל 5 שנים, משלמת מיסים ומצביעה לכנסת - מה קורה כאן? מכורח איזה תקנה אסרו עליה לטוס איתי"? האם זה האם זה כבר לא על גבול הפרת זכויות האזרח? אודה על הבהרות.
איזי יקירי
27/08/2004 | 23:40
3
אתה כנראה חדש בפורום. היתה כאן מהומה גדולה בנדון. לצערנו אינך הראשון הנתקל בתופעה האבסורדית, המקוממת, המפלה והשטותית הזו.

"הנושא בטיפול" היא תשובה מקובלת במקומותינו. אבל במקרה זה היא נכונה. המתן בבקשה עוד שבוע לקבלת עדכון מסודר.

שבת שלום,

דוד
ומה יקרה עוד שבוע?
27/08/2004 | 23:47
1
רמז: יוכנס עוד הליך בירוקרטי בשלב בדיקת המבקשים לטוס בטיסה פרטית.
הסקרנות אוכלת אותך, הא?
27/08/2004 | 23:50
אני ידעתי על בעיות שעשו לתיירים
29/08/2004 | 15:58
ואת זה אני עוד יכול להבין - ראה מקרה של נתן שרון שדווח בפורום לפני כחודש. אני גם יודע על אזרחי ישראל שהם מוסלמים אשר נאסר להטיסם - גם את זה עוד אפשר לנמק בשיקולי בטחון.  אבל מה הסיבה והטעם לאסור על אזרחית ישראלית לטוס רק משום שלא עברה גיור כהלכה. האם גיור כהלכה כולל פרק בהלכות בטיחות? אישית יש הרבה חרדים שהייתי מפחד לטוס איתם. כבר היה לי פעם שבטיסה ארוכה קמה קבוצת חרדים ורצה לקצה המטוס לצורך תפילה והייתה בעיית איזון די חריפה.
שאלות נדרשות?
28/08/2004 | 08:42
2
טסתי אתמול עם חבר+אלי אליאס. הרצליה-אשדוד-הרצליה.
עשו להם ביטחון. מה שאלו? "יש לכם נשק או חפץ דמוי נשק? נתנו לכם משהו להעביר??" מה להעביר?,לאן להעביר? חזרה לשדה? כל כך רציתי שישאלו אותם אם הם ארזו לבד.
יש לי פיתרון ...
28/08/2004 | 09:41
1
במקרים בהם ישנו חשש בטחוני מסויים מצד אחד, אך לא רוצים להטריד את הנוסעים יותר מדי מצד שני - יוכנס מאבטח סמוי לטיסה והבעיה נפתרה.
כבר הצעתי בעבר...
28/08/2004 | 13:33
לפתור את היעינין על ידי מאבטחים, מספרם יקבע לפי גודל המטוס. למשל ב- 152 מאבטח אחד, ב- 172 3 מאבטחים וכן הלאה... אמנם לא נשאר מקום לנוסעים אבל זה מה שיפה בפתרון הזה... כך אין בעיה של נוסעים חשודים...
האם שדה הרצליה רק ליהודים -
27/08/2004 | 17:25
קראתי בעבר על מקרים שבאו לטוס עם תיירים ונשלחו לשד"ב עקב בעיות בטחון. אתמול באתי עם צוות בן 7 עובדי משרדי על מנת לטוס לאילת - בינהם מזכירתי שהינה בעלת תעודת זהות כחולה אולם איננה יהודיה.  נשלחנו לשד"ב. נמסר כי רק שם ישנו אדם המסוגל לשאול את השאלות הנדרשות. בבקשתי כי שאלות אלו יועברו טלפונית למאבטח בהרצליה על מנת שיוכל לבצע את התחקיר נענו בשלילה. מדובר בטיסה על מטוס פרטי (לא מושכר) בטיסה פרטית לכל דבר, מזכירתי עובדת אצלי מעל 5 שנים, משלמת מיסים ומצביעה לכנסת - מה קורה כאן? מכורח איזה תקנה אסרו עליה לטוס איתי"? האם זה האם זה כבר לא על גבול הפרת זכויות האזרח? אודה על הבהרות.
כפל מספרים?
27/08/2004 | 17:22
5
אני כמעט בטוח שכל מטוס בח"א מקבל מס' זנב משלו

האומנם לאחד ממטוסי הסופה ולאחד ממטוסי הבז יש אותו מספר?!


-2- (408)
27/08/2004 | 17:23
3
מה הבעייה ?
27/08/2004 | 23:30
2
אם הייתה כזו הגבלה המספרים היו נגמרים מזמן. רוצה דוגמאות ?
ברק 389 - קוברה 389 (הפכה מאוחר יותר ל-489, והתרסקה במרץ 1998)
בז 137 - קורנס 137
ברק דו"מ 612 - קורנס 2000 612
כפיר דו"מ 310, 303 - ברק 303, 310 (האחרון התרסק בפברואר 2003)
יש לי עוד למכביר ...

חברים, קצת זהירות...
28/08/2004 | 00:36
1
נראה לי שאתם קצת מגזימים בשחרור המידע הזה! לא רק אנחנו משוטטים בפורום זה!
שום דבר פה לא סודי
28/08/2004 | 00:46
הקוברה שהתרסקה הרגה אתה את מפקד בסיס פלמחים וטייס קא"מ, וסיפורה סוקר בהרחבה בעיתונות ובבטאון חיל האוויר.
הברק שהתרסק צולם גם בטלוויזיה וגם בבטאון חיל האויר (עיין בקישור המצורף ולחץ על הלינק בתחתיתו לתמונות ותראה את המטוס כמו שצולם בטלוויזיה).
כל שאר המספרים  - מתמונות, מה לעשות, שום דבר לא סודי ...
כתובות אינטרנט מצורפות:
מספר הזנב אינו המספר השלם
28/08/2004 | 00:27
של המטוס. יש עוד 2 ספרות מקדימות המגדירות את סוג המטוס, כך ש 5 הספרות נותנות הגדרה חד משמעית.
ביקור קהילת תעופה ביחידת הבקרה 8/9
27/08/2004 | 12:22
3
מצורף קובץ עם פירוט האנשים שביקשו להצטרף לביקור.
בעמודה הימנית - מפורטים האנשים שאושרו לביקור.

טרם התקבל אישור לאנשים שביקשו להצטרף מאוחר, המופיעים בעמודה הימנית.

לו"ז הביקור:

התיצבות בשעה 09:30 ביחידת הבקרה

הרצאת פתיחה - הצגת היחידה
סיור ביחידה ובמכלול תעבורה + עמדת פיקוח ת"א
שיחה עם מפקד גף תעבורה+ שאלות ותשובות
שיחה עם בקר מפיקוח ת"א

סיום בשעה 12:30-13:00 לערך

אני אארגן אוטובוס שיוביל אותנו מש"ת ר"פ ליב"א, שיצא ב 08:30 מהשדה (לא נחכה למאחרים - הקדימו בואכם)

אם יהיה רוב שירצה בכך - נעבור בדרך חזרה במסעדה בכפר ג'יש לסעוד את ליבנו.

נא שילחו מייל אלי, המאשר את בואכם, והאם אתם רוצים אוטובוס מר"פ (בתשלום, כמובן). המייל מחייב מבחינת התשלום - אם הגעתם או לא. מי שלא יאשר את ביקורו עד ה 2/9/04 - מקומו יעבור לאנשים ברשימת ההמתנה, ללא הודעה מוקדמת.

המייל שלי:

zurb@downwind.co.il

לשאלות - פנו במייל או בטלפון 054-4925103
הקובץ המצורף
27/08/2004 | 12:23
2
צור - שורות 34 ו-35 זהות
27/08/2004 | 17:57
1
כפל רישום
תודה
28/08/2004 | 12:18
אז אכניס עוד אחד מרשימת ההמתנה
יש פה טייסי ישראיר בבקשה ?
27/08/2004 | 12:20
9
כאן הכל וירטואלי.
27/08/2004 | 12:46
7
מה הכוונה וירטואלי ?
27/08/2004 | 13:14
6
פה יש טיסים של גרוטאות עם תסבך בראש
27/08/2004 | 13:50
5
טייס רציני לא נכנס לפרום
לא תמצא פה טיסים מישראייר או אל-על או ארקיע
מקסימום טיסים של טיסות רומנטיקה
תסביך
27/08/2004 | 13:51
2
רובק'ה,לידיעתך יש פה טייס מדלתא
27/08/2004 | 14:50
1
איירליינס,שהיא לא פחות מכובדת מחברת ישראבלוף....
קוראים לו מייק רייכפלד,והוא כותב בפורום.
ואתה מתי תעוף לנו מהפורום אחרי שאמרת
לכולם שלום ולא להתראות?
אז מה פוסיל'ה,
27/08/2004 | 15:06
במסגרת השיבה למקורות החלטת לחזור גם לסגנון "אל עצמי" הישן והטוב?
טוב בכל מקרה לא משנה
27/08/2004 | 13:55
נדלג על זה ונמשיך הלאה.
לה לה לה
28/08/2004 | 13:47
לה לה לה
לה לה לה
לקק
חברה מספיק עם הריב שאלתי כי...
28/08/2004 | 12:09
אני טס כל יום ראשון עם ישראייר ורציתי רק לדעת אם יש כאן טייסים של ישראיר זה הכל.
סתם תמונה...רק אם בא לכם לראות
27/08/2004 | 08:43
4
אז תלחצו כאן.

ואם יש מישהו שכבר ראה את התמונה הזאת במקום אחר אני מניח שהוא לא סבל במיוחד מצפיה נוספת
מדוע למטוס זה (I) צבוע הזנב ב
27/08/2004 | 10:24
2
בצד אחד בלבד?
זה לא רק הזנב...
27/08/2004 | 11:04
1
כל המטוס צבוע בלבן.
זהו מטוס חכור מהחברה האמריקנית ILFC.
דרך אגב, כמדומני לאחרונה [אחרי שצילמתי תמונה זאת] הוסיפו על הזנב שלו כוכב כתום אחד.
לכוכב כונתי,ב.הוא לא קנוי מאל
27/08/2004 | 18:48
על?
ארז
27/08/2004 | 20:19
תודה
זה מה שקורה שהקו פיילוט נוגע בהגאים
27/08/2004 | 06:37
4X-AYT
27/08/2004 | 00:51
4
מטוס מסוג איילנדר שחונה במנחת ליד עין יהב ועל גופו מדבקה גדולה כדוגמת זו שבתמונה.
מישהו יודע אם המטוס עדין פעיל,למי הוא שייך,מה מסמלת המדבקה והאם הוא כבר לא פעיל בחברת עיט לה השתייך בעבר או לארקיע שאת צבעיה נשא על זנבו בעבר.
בתודה מראש לכל המשיבים.
האם זה זבוב הים-התיכון? אזור הערבה
27/08/2004 | 01:44
1
הוא אזור שבו היה בעבר ניסוי להדברת זבוב הים התיכון בשיטות ביולוגיות כמו פיזור מלכודות עם פרומוני מין של נקבות הזבובים ושיחרור זכרים עקרים.
הניסוי נערך בשיתוף הצד הירדני.
שמו המלא בעברית זבוב הפירות הים-תי
27/08/2004 | 01:57
שייך למועצה האזורית ערבה תיכונה
27/08/2004 | 02:29
1
והמפעילה שלו היא חברת אלרום. המטוס נקנה מחברת ארקיע שם פעל בעבר.
המטוס יצא מביקורת סוג 3, והחלפת מנוע ימין נדמה לי, לפני שבועיים.
המטוס יועד לתפקיד הדברת זבוב הים התיכון המפריע לגידולים בערבה התיכונה, ע"י השלכת זבובים עקרים לאוויר. חלק מהטיסה מבוצע (או בוצע בעבר) גם בשטח מדינת ירדן.
בגחון המטוס קיימים 2 חורים מרובעים שיוצאים ממכונה הנמצאת בגוף המטוס
(במטוס יש 2 כיסאות טייס וספסל אחורי נדמה לי) ודרכה יוצאים הזבובים.
הזבובים מגיעים בקופסאות מוקפאות מחו"ל, ומפוזרים אחת או פעמיים לשבוע אני חושב, במסלול טיסה מיוחד, שכולל נחיתה לצורך תדלוק באילת.

זהו בעיקון.
מקווה שעזרתי   

מצ"ב תמונה של המטוס לפני השיפוץ היום הוא נראה הרבה יותר טוב (עד כמה שאיילנדר יכול)
זו הדברה ביולוגית.
27/08/2004 | 11:12
עדכון בפרויקט הקוזי...
26/08/2004 | 23:31
1
כתובות אינטרנט מצורפות:
הקישור לא עובד
28/08/2004 | 00:34
.
הוראה חדשה מבית מדרשו של חא'
26/08/2004 | 22:58
17
2
כל מטוס החוצה את אזור פקוח ש"ד בדרכו
דרומה,חייב להאזין ל"אטיס" ש"ד
על מנת להתעדכן במצב הירי במטווח 24
בתוקף מהיום עד הודעה חדשה!
לא "עד הודעה חדשה"
26/08/2004 | 23:03
4
2
אלא "לתמיד".

תדר ATIS ש"ד 122.90.

דוד
מה זה מטווח 29 ?
26/08/2004 | 23:49
3
1
24
27/08/2004 | 00:09
1
2
עוד נדבך בקיר ההפרדה
28/08/2004 | 22:28
2
שמקימים מסביב לתעופה הקלה. סנדלים, בדיקות "ביטחון" משפילות , סכנת מטווחים, הפסקת בחינות לכמה חדשים, מה עוד צריך לקרות לפני שתבינו שזה הכל חלק ממזימה של "זקני ציון" שמתבצעת בשיטת הנקניק (כל פעם פרוסה אחת), לסגור לחלוטין את התעופה הקלה? סליחה, שכחתי לציין שבין כל שתי מכות נותנים גם לפעמים איזה סוכריה לריכוך (כדי שאגודת התעופה לא תקים קול צעקה.!)  - ביקור במרכז התאום וכו'.
רק מחאה רצינית תעזור - מלווה בהפגנת כוח. כשנהגי המשאיות בצרפת שבתו, הם החנו את משאיותיהם לאורך מעברי הגבול, ולא רק "סתמו את המדינה" אלא סתמו את הדרך לאלה שצריכים לחצות את צרפת (למשל, מספרד או מאנגליה לכל מקום אחר)
זאב
אם אני לא טועה
27/08/2004 | 01:39
2
הכוונה היא לנתיב המקווקו  תל יונה - אשדוד (שם פועל המטווח).
זה המטווח של פלמחים לא?
27/08/2004 | 02:30
2
ובמטוס שבו מותקן רק מכשיר קשר אחד
27/08/2004 | 09:18
2
2
איך הטייס יאזין לקשר של שדה דב בעודו מאזין לאטיס?
יש כאן פוטנציאל להווצרות בעיות בטיחותיות, במיוחד אצל טייסים מנוסים פחות.
לדעתי היה עדיף שבעת שהעומס על פקחי שדה דב גבוה, לא ייתנו בכלל את המידע לגבי 24, ממילא כשעוברים לפלמחים הבקר שם מורה למטוס המצטרף באיזה משני הנתיבים עליו לטוס.
ואולי רצוי לחלק את פיקוח שדה דב לחציה אשר תטפל במטוסים חוצים, מצטרפים ועוזבים ולמגדל שיטפל בהמראות, נחיתות והסעה.
אי אפשר להאזין לפני ההמראה ?
27/08/2004 | 14:20
1
2
אפשר להוסיף את הבדיקה הזו לרשימת הבדיקות שלפני ההמראה
אולי לפני המראה מהרצליה אפשר, משדה
27/08/2004 | 14:24
2
אחר לא תוכל לקלוט את ה-ATIS. כמו כן המידע המשודר בו רלבנטי בזמן אמת ומן הסתם משתנה מידי פעם.
ומה עם מצב הטילים..
27/08/2004 | 10:52
1
2
אולי איזה אחד עלול לא לפגוע בטעות?..
ע"פ הניסיון האחרון זו אפשרות.
28/08/2004 | 06:47
2
מעניין לי את הסבתא מטווח 24
27/08/2004 | 23:47
2
2
אני בכל מקרה מגיע שם לתל יונה. אם רוצים, ישלחו אותי לבית גמליאל. אם רוצים אחרת, ישלחו אותי לאשדוד דרך הים. ממש לא מעניין אותי מה קורה במטווח 24 וההוראות של חיל האויר מעניינות אותי קצת פחות מאז השתחררתי מהצבא. ואם ההוראה הי, כפי שכתבת יוני, כי המטוס חייב להאזין אז שיאזין המטוס :)
אבי,זה ברור למה צצה ההוראה הזו...
28/08/2004 | 00:44
2
יש "מטוסים" שרוצים לטוס לאורך החוף,ולא דרך
"חנניה"...אז כל פעם שואלים את מגדל ש"ד:תגיד,24 יורה?
נמאס לפקחים,בכו למפקדים, ויש נוטאם...
הרי ברור שאף אחד לא יכול לחייב האזנה,אבל "המטוסים" יפסיקו לנדנד....
אולי לסבא דווקא כן אכפת
28/08/2004 | 06:50
2
שכחו את הכיוון ההפוך
28/08/2004 | 13:52
2
2
לפי דבריך יוני, מטוס המגיע מדרום (אשדוד) לא אמור להקשיב ל-ATIS ש.דב, והוא כן יקבל מידע לגבי ש.א.
אז הם פתרו רק חצי מהבעיה של ה"הטרדה".



כן, אבל
28/08/2004 | 14:03
5
מטוס המגיע מדרום מציק לפלמחים ולא לבכיינים (סליחה) בשדה דב, כך שהבעיה של שדה דב נפתרה.
בעצם, רעיון יותר מקורי
28/08/2004 | 14:05
2
יותר קל פשוט וחסחוני - ATIS פלמחים עבור GA:
"זוהי הודעה מוקלטת A משעה 08:00 זמן מקומי ותקפה לכל ימות השבוע למעט סופי שבוע. הלחץ סטנדרטי 29.92.
למטוס המגיע מצפון, שמור גובה 800 פנה לנתיב תל-חנן, גמליאל, אשדוד, באשדוד צור קשר עם חגב 124.50.
למטוס המגיע מדרום, שמור גובה 1200 פנה לגמליאל, תל-חנן, בתל יונה צור קשר עם שדה דב 124.00.
בסופי שבוע רשאי מייל בים."



הרצליה-חיפה להרצאת זלמנסון?
26/08/2004 | 15:17
1
ביום רביעי 1.9 בשעה 19:00 מתוכננת בש"ת חיפה הרצאת משה זלמנסון בנושא אבטחת טיסות. אם יש טרמפיסט המעונין לטוס מהמרכז וגם יש לו רכב, שלח מסר אישי. במקרה כזה אאסוף אותו משדה דב בשעה 18:30 ולשם גם נחזור אחרי ההרצאה - משם יסיע אותי להרצליה לאסוף את רכבי. מבטיח טיסה קצרה לכל כיוון (משייטים ב-140 קשר)
יש את אותה הרצאה גם באזור המרכז
26/08/2004 | 15:23
באוקטובר
מיקרוסופט סימולטור
26/08/2004 | 22:15
5
אנא אל תשלחו אותי לפורום סימולטורים
רציתי לשמוע דיעה האם אימון בסימולטור של מיקרוסופט יכול להעשיר את ידיעותיי במשהוא (להזכירכם טייס חדש עדיין)
כמו למשל בתרגול נתיבים חדשים
שימוש במכשירים וכדומה

תודה

עדי
לדעתי שווה לנושא טיסות מכשירים
26/08/2004 | 22:37
אמנם איני טייס עדיין..
26/08/2004 | 23:44
אלא רק מתלמד ( עברתי סולו אתמול - יש.. ) אבל עם 4 שנים נסיון בפלייט-סימולטור של מייקרוסופט.
לדעתי, הסימולטור יכול מאוד לעזור בתחום של תרגול טיסת מכשירים, נתיבים וכן.. גם דיבור בקשר. תחום הטיסה תחת פיקוח וירטואלי מאוד מפותח כיום עם חטיבה ישראלית מאוד פעילה. אתה יכול להתחבר לאינטרנט ולטוס תחת פיקוח פעיל בתוך ישראל וגם לאירופה והחבר'ה האלה עם התחביב "הביזארי" של פיקוח ממש מיקצועיים. זה בהחלט יכול להוות תירגול יעיל.

לעוד אינפורמציה פנה אלי במסר.

שי
יכול לעזור בטיסת מכשירים מאד
27/08/2004 | 10:47
2
אבל בחסרון בו לטייסים אשר אינם טסים טיסות מכשירים הוא בכך שהם מתרגלים להסתמך על המכשירים גם בטיסות ראיה, כי ה"מבט החוצה" בסימולטרו - מצומצם יחסית. לטייסים מתלמדים  - זה לא טוב במיוחד.
זה נכון..
27/08/2004 | 10:54
1
הסימולטור מרגיל להסתכל פנימה בגלל הראיה הפריפיאלית המוגבלת יחסית.
בוא תנסה
01/09/2004 | 01:01
תגיע לבית ספר לטיסה תתרשם ואז תוכל להחליט אם זה מספיק מקצועי בישבילך

http://vfs.winner-serv.net/vfs/index.php

אחראי כח אדם.

ביי
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
אספלט אליגור, איטום, זיפות וסיוד גגות
להרגיש בטוח בבית שלך!
תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ