לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תעופה קלה
דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

צו, שלחתי לך אי-מייל לפני מספר ימים
13/08/2004 | 11:58
1
בעניין הביקור ולא קבלתי תגובה. האם יש מקום?
זה היה לצור, כמובן
13/08/2004 | 11:58
בוננזה
13/08/2004 | 11:50
2
חברים,
יש לי שאלה בנושא מטוס בוננזה.
כמה מושבים?
מהירות שיוט פחות או יותר?
טייס אחד? שניים?
אשמח לעוד פרטים כמובן
תודה
יש בין 4-6 מושבים
13/08/2004 | 13:20
טייס אחד מספיק. מעט מביצועי הדגמים השונים תוכל למצוא כאן
תפנה אלי במייל אישי כולל פרוט הדגם
13/08/2004 | 14:56
המכ"מים של בקרת התעבורה האווירית
13/08/2004 | 11:37
1
בעקבות ההתעניינות הכללית שלי בנושא המכ"מ, שעד עכשיו התרכזה בעיקר במכ"מים צבאיים, ברצוני לשאול - מהם מאפייני המכ"מ שבו משתמש מרכז ה-ATC האזרחי הממוצע? כנראה שזה לא איזה מערך מופע עם אנטנה פעילה ושאר המצאות מתקדמות, אלא פשוט עוד אחת מאותן צלחות מסתובבות.
כמה מכ"מ כזה עולה? מה הטווח שלו (מול שח"מ מסוים)? מה האופק שלו (הגובה שממנו ומעלה הוא "רואה" את כלי הטיס)?
מכיוון שבישראל תחום ה-ATC מסור ברובו בידי הצבא, ולכן נתון לאי אלו תקנות שו-שו, התשובה לא חייבת, כמובן, להיות בהכרח לגבי המכ"מים שבישראל.
ב ATC משתמשים בעיקר ב SSR
13/08/2004 | 17:30
כלומר, secondary surveillance radars, או transponder /interrogator.
כלומר, רדאר "פאסיבי", הרדאר לא רואה מטוס, אלא עם כן, המטוס עונה לבקשה מיחידת הקרקע לשלוח שדר זיהוי.

מחיפוש קצר בגוגל, ה SSR נותן כיסוי בארה"ב עד הקרקע באזורי שדות תעופה, ומגובה 12,500 MSL, בנתיבים.

מצורף הקישור
כתובות אינטרנט מצורפות:
מד הטמפרטורה בשדה הרצליה
13/08/2004 | 11:23
1
אינו מדוייק!
לאותה שעה ברעננה בתוך עיר ויותר רחוק מהים 2 מעלות פחות
תיקון 3 מעלות פחות וזה הרבה
13/08/2004 | 11:25
עם הרוח-מגזין התעופה של ישראל
13/08/2004 | 03:24
47
חברים יקרים,

כשאנשים שואלים אותי למקצועי ואני עונה "טייס ומדריך טיסה", הם מיד ממשיכים ב "נו.. ויש בזה פרנסה?.." כך ההתיחסות לכל דבר בתעופה הכללית - זה נחמד , אבל אי אפשר לחיות מזה. יש לי הזכות ללוות את עולם התעופה הכללית בארץ מזה 10 שנים, ובארבע וחצי שנים האחרונות גם ליווי...
המשך>>
חברים יקרים,

כשאנשים שואלים אותי למקצועי ואני עונה "טייס ומדריך טיסה", הם מיד ממשיכים ב "נו.. ויש בזה פרנסה?.." כך ההתיחסות לכל דבר בתעופה הכללית - זה נחמד , אבל אי אפשר לחיות מזה. יש לי הזכות ללוות את עולם התעופה הכללית בארץ מזה 10 שנים, ובארבע וחצי שנים האחרונות גם ליווי צמוד באמצעות ניהול קהילת התעופה הקלה. לפני זמן לא רב החלטתי שאני מנסה להוכיח לעצמי שאוכל לחיות מהעיסוק בתעופה, כדי שיהיה אפשר להמשיך לחיות חיים המלאים בהתעסקות במטוסים.

אחד הרעיונות שעלו בראשי הוא הקמת מגזין תעופה מקצועי  אלקטרוני בעברית. מגזין כזה יכול להעשיר את עולמנו בתוכן מקצועי ובעניין רב, ועל כן החלטתי לחפש שותפים לעשייה. בחודשים האחרונים, אספתי סביבי מספר משוגעים לדבר, אשר הביעו אמון במה שרבים אמרו לי שאין לו סיכוי, ובנינו ביחד מגזין תעופה מקצועי לתפארת, אשר שמו בישראל - "עם הרוח - מגזין התעופה של ישראל".

את המגזין הזה אני שמח להציג בפניכם היום. כנסו נא לאתר הזה,
ואני בטוח שתמצאו שפשוט כיף שיש משהו כזה בעברית. במגזין יש מדורים רבים לכל נושאי התעופה, אך במקום להכביר במילים, קיראו פשוט את דבר העורך.
  
בקשתי מכם היא להפיץ את האתר בקרב כמה שיותר טייסים וחובבי תעופה, ואפילו בקרב חברים שנראה שאין ביניהם לבין תעופה דבר, אך אולי הנושא "יתפוס" אותם.

אם יש לכם שאלות או בקשות להבהרות, אשמח לעמוד לרשותכם במייל או בטלפון:  054-4925103.

דווחו ב"עם הרוח",

צור בנר
עורך ראשי
http://www.downwind.co.il/

כתובות אינטרנט מצורפות:
"אחוות" טייסים
13/08/2004 | 00:56
3
מחר בבוקר מוקדם אני אמור להטיס את אחד מעמיתי למכון בדק ליד העיר BRESCIA לקחת משם את מטוסו, אז "קפצתי" למנחת היום אחה"צ להכין את המטוס (דלק, בדיקת שמנים וכו') ובשדה פגשתי שני צעירים שהגיעו עם אז"ם וישבו שם באפס מעשה (המסעדה שלנו סגורה לחופש, ובמנחת לא היתה נפש חיה)
מסתבר שהם עןרכים טיול לאורך ארץ המגף, וחכו לעוד מטוס אחד שהיה אמור .
להגיע אחריהם.
עוד אנחנו מפטפטים והטייס שהיה אמור להגיע צלצל אליהם והודיע שהוא "תקוע" בדרך באיזה מנחת (אזור PAVIA , דרומית למילנו) בגלל THUNDERSTORM  וכנראה לא יגיע.
אז שני החבר'ה בקשו להשאר ללילה (לפי התכנית היו אמורים לטוס לטוסקנה למנחת עם לינה כפרית, מסעדה ואפילו בריכת שחיה). קודם כל דאגתי לאחסן להם את המטוס באחד ההנגרים שלנו שמא תנוע הסערה לכוונינו ותפציץ להם את המטוס בברד (מזל שיש מקום). אחרי כן לקחתי אותם למלון  ללילה, ובסופו של דבר גם הצטרפתי אליהם לארוחת ערב ב-PIZZERIA ליד המלון.

מן הון להון, תוך כדי לעיסת פיצה וגם קצת נקניקים, מסתבר שהטייס מבין השנים הוא טייס מקצועי, ולפרנסתו הוא מטיס AIRBUS 320 מכסא ימין, אבל כדי להנות מטיסה הוא טס באז"ם .
נפרדנו בשעה מאוחרת תוך הבטחה שלי לבוא ולאסוף אותם מחר בבוקר בשבע מצויד בג'ריקן דלק ע"מ שיוכלו בדרך לקנות קצת בנזין נטול עופרת ולתדלק את מטוסם (אצלנו במנחת יש רק AVGAS ).
למותר לציין שהחלפנו מספרי טלפון, הזמנות לבוא ולבקר וכו'.
מה שנקרא "שלח לחמך על פני האויר..."
זאב
כל הכבוד
13/08/2004 | 01:02
כמו שאומרים - תותח
הלוואי וכולם היו כך.
גם סיפורון חמוד לפני שינה
13/08/2004 | 01:57
וסתם, כיף לשמוע על פרגון (הופך לנדיר במחוזותינו)
מעבר לתמצית הכיף שבטיסה, כיף לבלות בסיפורי טיסה עם קולגות.
קבל ח"ח
13/08/2004 | 02:03
אהלן זאב.


עכשיו אני רואה שמאחורי כל ההשתלחויות הרעות המצחיקות האלה בצעירים בכל זאת יש בך משהו זהב....



שאלת מתעניין...
12/08/2004 | 22:13
3
הרבה מאוד זמן אני חולם על לעשות קורס טייס. החסם העיקרי הוא העלות של אחרי הרשיון (650 שח לשעה בערך - אני טועה?)
.
נכון, מי שעושה רשיון רוצה לטוס, והרבה. ברור שאם יוכל הטייס המתחיל יטוס כל יום כל היום אבל  אבל אתם יודעים, במציאות של משאבים מוגבלים (עבודה, משפחה, כסף...) מסקרן אותי מה לדעתכם המינימום שטייס מתחיל צריך לטוס (בשבוע? בחודש? בשנה?)

בשאלתי אני מתכוון לשני מישורים:
מבחינה מקצועית?
כמה שעות טיסה צריך נניח בחודש כדי לשמור על "כשירות מבצעית"?

ומבחינה טכנית / פרוצדורלית?
(אני מנסה לעשות השוואה מהכשרות אחרות (צלילה, צניחה, נהיגה), בחלק מהם מוגדר שאם לא צללת לדוגמה חצי שנה אתה צריך לצלול צלילת רענון עם מדריך, כנל בצניחה - האם גם בטיסה זה ככה?)

לתגובתכם אודה

למתעניין
12/08/2004 | 23:10
2
כן, יש מינימום של שעות שאתה צריך לבצע בשנתיים, או בהתאם לדרישות הרישיון שלך, אחרת גוזרים לך את הכנפיים.
בדיוק בשביל דברים כאלה אלוהים העניק לבני אדם שתי כליות כשאפשר להסתדר רק עם אחת... ))
אבל ברצינות, אם אתה כבר חושב על איך לחסוך בשעות טיסה אחרי הקורס, עדיף שתוותר מלכתחילה. חבל על הכסף, הזמן והמאמץ. בשביל שעות טיסה בודדות , תוכל לקחת מחלקה ראשונה באל-על, וזה יעלה לך פחות. או לחילופין, תצטרף לחבר עם רישיון טיס בשביל להרגיש את האווירה.
בהצלחה.

לא חראם?
13/08/2004 | 00:04
לא הכל שחור. הנה דיון מלפני כמה חודשים על אותה הדילמה שאתה מעלה, עם מבחר התייחסויות.
בקשר לשאלה שלך "כמה צריך לטוס מבחינה מקצועית" התשובה היא "תלוי". הרעיון, לטעמי, בטיסה הוא לדעת בפני מה אתה עומד בכל טיסה ומה היכולת שלך להתמודד עם האתגר. אם לא טסת הרבה זמן ואתה מרגיש לא בטוח, תמיד עומדת בפניך האפשרות לקחת מדריך לאיזה סבוב רענון. כל עוד אתה כן עם עצמך ולא מנסה לעשות דברים שהם הרבה מעבר לכישוריך באותם תנאים תהיה טייס בטוח. כמובן שבמקרים רבים חברות השכרה וכו' יחייבו אותך בטיסת רענון אם לא טסת זמן רב.

לסכום, התשובה לשאלה כמה זה עולה לטוס היא:
All the money you've got, and it's worth every penny.
אבל עד שלא תנסה לא תדע
אם חתטוס
13/08/2004 | 04:20
למה להשביז את הבן אדם ?
אם יש לך חלום להיות טיס זה לא בהכרח צריך לעלות כ"כ הרבה.

אין הכרח שתטוס במטוסים ארבע מושביים שעלות השכרתם ותחזוקתם בשמים.
אם ברצונך לעוף יש מגון אופציות בעלות נמוכה בהרבה שעומדות לפניך:
* מצנח ממונע. כבעל ניסיון במצנחי רחיפה וכטייס במטוסים קלים אני יכול לחתום לך שהנוף נראה טוב יותר ממצנח רחיפה מאשר מתוך הקבינה של צירוס.
* אולטראליט - לא פחות מטוס מצסנה 172
* בניה של מטוס קל. אם אתה אוהב לבנות ויש לך ידיים טובות ניתן לרכוש KIT לבניה של כל סוג מטוס שאתה יכול לדמיין. החל באולטראלייט וכלה במטוסי סילון. מטוסי בוכנה חד מושביים בעלי מנועים של פחות ממאה כ"ס הם פתרון מצוין למי שכיסו מוגבל אך אינו מוכן לותר על חוית התעופה.

אם ברצונך ללמוד יותר על נושאים אלו, ישנם בפורום הזה המון אנשים טובים שיוכלו להנחות אותך

בברכה
אליק
זאת אמנם תעופה כבדה ולא קלה...
12/08/2004 | 21:00
12
אבל אני מרשה לעצמי לחשוב שהתמונה הזאת היא אחת המוצלחות שצילמתי.
מרשים מאד...
12/08/2004 | 21:24
1
עוד תהפך לארז ג'יאוגרפיק..
12/08/2004 | 23:34
אתה משתפר!
13/08/2004 | 01:16
1
התאפקתי לא לענות על החידה לעיל (אחרי ההודעה - מטה) אז ניצלתי ההזדמנות לתת לך ח"ח.
לפי הדשים,אני מניח שבנחיתה?
13/08/2004 | 09:28
תמונה מרשימה.
13/08/2004 | 09:43
1
תודה לכל המגיבים
13/08/2004 | 15:12
ולמי ששאל ולא שם לב לפרטים, זה אכן צולם בזמן גישה למסלול 12 בנתב''ג.
באיזה ZOOM או אטמים השתמשת?..
14/08/2004 | 08:58
4
תסלח לי, אבל לא יודע מה זה אטמים...
14/08/2004 | 20:51
3
אנשים לא מאמינים אבל באמת שאני לא מבין הרבה בצילום...
מה שאני יודע זה לצלם במהירות תריס גבוהה כדי שהצילום יהיה חד ככל האפשר.
מבחינת הזום, יש לי במצלמה זום אופטי 10 X ולמיטב זכרוני הזום היה משהו באמצע (לא יכול לדעת בדיוק) כנראה בסביבות 5 X .
60 שניות על אטמים - לצלם החובב
14/08/2004 | 21:00
2
אטמים זה דווקא אינו מושג הקשור בהכרח לעולם הצילום.
למעשה, המושג קשור לשני איברי הגוף התוחמים ביניהם את הפנים, וליתר דיוק, האטמים משמשים על מנת להגן על אותם איברים מפני רעש חריג.
המונח "אטמים" הוא בעצם קיצור בלשון העם למונח המקורי - "אטמי אוזניים".
אלו היו 60 שניות על אטמים.
תודה, אבל...
14/08/2004 | 21:04
1
אההההה.... אני חושב שהאסימון ירד לי קצת מאוחר...
דרך אגב, הרעש של הג'מבו היה סביל בהחלט ומשתלם בסופו של דבר...
אתה צריך גם 60 שניות על ציניות?
14/08/2004 | 22:23
בהחלט תמונה מרשימה.
15/08/2004 | 08:42
אפשר להתחיל לארוז...
12/08/2004 | 18:53
4
מנת"א החליט סופית לסגור את הרצליה
במקום זה יוכשר השדה בעין שמר והוא יהיה המרכז של התעופה הכללית בישראל.
המועצה האיזורית מנשה מתנגדת -"אנחנו לא רוצים שהטיסים הפרטיים יבואו כל שיש שבצ ען נשותיהם להעיר אותנו משנת הצהריים"
אחד הברווזים העיתונאים הגדולים שלך!
12/08/2004 | 19:05
לא הייתי מזדרז לארוז
12/08/2004 | 19:52
1
הציוד עלול להעלות עובש בארגזים עד שעין שמר יפתח לתעופה כללית
בטח שאפשר לארוז!
12/08/2004 | 20:39
ואז נקח את המזוודות, ונמריא משדה התעופה שדה-דב, הממוקם על האי המלאכותי מול חופי ת"א היישר לבן גוריון, שם נוכל לחבר את הצסנה לשרוול של טרמינל 3 בנתב"ג 2030.
רק אתה שמעת
12/08/2004 | 22:52
מעניין מאד
לפני כשעה ראיתי מעל קו חוף מבנה
12/08/2004 | 18:43
3
של דורניר בראש ושני מטוסי קינגאייר מאחוריו.
זה אמור להיות איזה מטס פרידה ממשהו או שראיתי משהו שלא מגלים?
הפעם נפרדים מהדורנירים
12/08/2004 | 18:48
אל תפחד ממטוסים
12/08/2004 | 21:06
1
זה היה טכס החלפת מפקדים בשדה דב , ( ברכות למפקד הנכנס סא"ל עדן ) במשך היום התאמנו הטייסים באיזורי הרצליה היה דוקא יפה ובכלל לא מפחיד
היה נוהל שקט?
12/08/2004 | 21:27
רק לחובבי התמונות ...
12/08/2004 | 13:42
תעשו קליק ותראו את התמונה של הסיירוס (או הצירוס, איך שתקראו לו...) - תמונה שפרסמתי בפורום שלשום.
ואם תלחצו דווקא כאן תראו תמונה של הזלין CYR וזאת תמונה בפוזה שונה במקצת מזאת שהעליתי בפורום שלשום.
החלפת מנהל השדה בהרצליה ?
12/08/2004 | 13:38
2
האם ידוע לכם מדוע הוחלף מנהל השדה בהרצליה ?
כתובות אינטרנט מצורפות:
משה,הוצאתי לך מהארכיון את
12/08/2004 | 14:40
1
זאת אולי הסיבה מתחת לפני
12/08/2004 | 15:05
השטח.  מהי הסיבה שמעל פני השטח, או שאולי לא צריך שום סיבה ניראת לעין
ופשוט מחליפים בגלל שייכות מפלגתית.
זה ניראה שקוף מדי.
תושבים חדשים במוזיאון חיל האוויר
11/08/2004 | 22:55
13
1
סגירת טייסות הקורנס והערבה הביאה דיירים חדשים למוזיאון חיל האוויר.
בתמונה - ערבה 203
קורנס 2000
11/08/2004 | 22:58
1
את הקורנסים הרגילים, הישנים, כבר התרגלנו לראות (485, מטוס מדגם R לצילום, 297 של מנ"ט, ו-323 הקרפדה). כאן - קורנס 2000 ראשון. לצערי התמונה רק מהזנב, מטוס של ט. 201, טייסת הפנטומים הראשונה.
קורנס מיוחד במינו
11/08/2004 | 23:05
1
בשנות ה-70' נבנו שלושה קורנסים מיוחדים במינם, כמוהם יש רק שלושה בעולם - ושלושתם שרתו בחיל האוויר. בניגוד למטוסי ה-R היעודיים למשימות סיור וצילום, שלושת הפנטומים האלו הוסבו ממטוסים רגילים לנשיאת מצלמות בעלות אורך מוקד ארוך במיוחד. שלושת המטוסים הללו, שסומלו F-4E(S( שרתו בטייסת "העטלף", ואחד מהם מוצג כעת בתצוגה.
על אפו של המטוס מוצג סמל הפלה יחיד ומיוחד - הפלה של מיג עיראקי. שלמה אלוני בספרו Israeli F-4 Aces משייך את סמל ההפלה לסיפור (שפורסם כבר בספר "חליפת לחץ") ובו אלוף (מיל') גדעון שפר ואל"מ רן גרנות גרמו להפלת המיג הזה בגיחת צילום - ללא ירייה אחת.

למעוניינים לקרוא עוד על קורנסי הצילום המיוחדים - יש כתבה באחד מגליונות "ביעף" הישנים, או פנו אלי במסר אישי ואשלח לכם כתבה מעיתון בחו"ל.
עוד זווית של קורנס ה-S
11/08/2004 | 23:07
10
או שהפכתי רגיש מדי או שהזדקנתי מדי.
12/08/2004 | 00:35
3
למראה תמונות אלו הבזיק במוחי " סרטון " קצר שהתרחש אי שם בשנות ה 70 המוקדמות
ראיתי בעיני רוחי נער צעיר וקטן..
עם דוכן עיתונים ,ומגזינים ישנים שאספנו ילדי השכונה, ומכרנו אותם לעוברים "השווים ".. שרכשו אותם  מאיתנו.
הינו צועקים אז :
" למען הפאנטום למען הפאנטום "..
הכסף היה נאסף ע"י המורות והמורים בבית הספר..
והיא אמור להגיע לדוד באמריקה שימכור לנו פאנטומים..

מישהו זוכר דבר כזה? ונטל חלק בשאגות איסוף הכספים הללו כמוני?
פרייארים....
12/08/2004 | 07:20
2
נירה לי שמישהו שם מעליכם ניצל אותכם...
לא פריארים...
12/08/2004 | 10:33
1
זו היתה האווירה אז.
הייתי אז ילד קטן וקראתי את "הארץ שלנו" והיו אז המון מבצעי איסוף כסף לצורך רכישת בפנטומים. נכון שכנראה זה הלך לרכישת ציוד למועדון הטייסת אבל ההרגשה בתור ילד היתה טובה מאוד..

שי
ציוד למכון כושר...
12/08/2004 | 17:51
העיקר שבסוף כולם יצאו מרוצים.
3 שנים של זכרונות מהמטוס והמצלמה
12/08/2004 | 17:52
3
למרות שהיה ברור תמיד כיווינו שהשלישיה הנ"ל תמשיך לטוס
טוב, ההערה הזו גורמת לי לחוד חידה
12/08/2004 | 23:53
2
מספרי השלישיה בחיל האויר היו 492, 498, 499. מי יודע למה המספרים (יזהר נוי, לא לענות !)
לגבי 99 98
13/08/2004 | 13:07
1
הם לא היו מטוסי מיראז צילום?
יפה מאוד
13/08/2004 | 14:56
שניהם היו המיראז'ים המקוריים לצילום (להבדיל מכאלה שהוסבו בארץ) ששירתו תחילה בט. העטלף ואח"כ בט. 101.
ואיזה מטוס צילום היה 92 ?
אמיר אתה מילואימניק של המוזיאון?
12/08/2004 | 19:49
1
לא, סתם משוגע מטוסים ידוע
12/08/2004 | 22:33
אני לוחם ומפקד במילואים, אין סיכוי שהם יחזיקו מישהו כמוני במוזיאון.
חוץ מזה, גם אם הייתי, בטח היו מעיפים אותי תוך שנייה עם העצבים שיש לי על מה שקורה שם ...
"צעצועים" במגרש המשחקים של המבוגרים
11/08/2004 | 22:53
כמה תמונות של כמה מה"צעצועים" שנראו באושקוש:
http://www.vansaircraft.com/public/what-new.htm#winners

אריאל
כתובות אינטרנט מצורפות:
אבקשכם... לאחר נושא החתול המשתולל
11/08/2004 | 21:58
1
לא להכניס סוסים ל152/172/172RG

YNET
ת"א: סוס שהתפרע בדרום הטיילת פצע עוברי אורח וגרם נזק למכוניות

שני הולכי רגל נפגעו באורח קל ושלושה כלי רכב חונים ניזוקו מסוס שהשתולל סמוך לדולפינריום בתל אביב.


שלושת הולכי הרגל פונו לבית החולים "וולפסון" בחולון. המשטרה עורכת סריקות לאיתור הסוס.

לא דובים ולא יער
11/08/2004 | 22:20
אני חושב שכבר הזכרתי פה פעם שקראתי ספור על טייס שהיה צריך להעביר דוב לגן חיות. הטיסה התארכה מסיבות שונות, וסם ההרדמה של הדוב התחיל לפוג. הדוב לא היה מרוצה מהמצב (הוא ציפה ל upgrade למחלקת עסקים, כמו שהובטח לו, ובמקום זה הוא מצא את עצמו באחוריו של מטוס מטען ישן, בתוך שק, ועם הנג-אובר). הטייס הכריז חרום, נחת במסלול הקרוב, וברח מהמטוס כל עוד נפשו בו. עד שהגיע הווטרינר עם חץ הרדמה המטוס היה total loss.
סולו ניווטים
11/08/2004 | 18:37
6
1
רציתי לדעת, האם בזמן שחניך מבצע טיסת סולו ניווטים המדריך עוקב אחריו ממגדל הפיקוח, והאם הוא יכול לזהות טעויות כיוון וגובה שהחניך עושה כשזה האחרון לא שם לב לכך כלל???
או בקיצור: האם ניתן "ללכת לאיבוד" בטיסת ניווטים סולו (בתור חניך)???
אודה לעזרתכם...
ניר ידידי
11/08/2004 | 19:11
3
1
אפשר ואפשר.
זה לא אומר שצריך, אבל האפשרות קיימת.
אם תעשה שיעורי בית ברצינות, תכין את הנווט כמו שצריך, תקשיב למדריך שלך במלוא תשומת הלב -אין סיבה שתלך לאיבוד.

יתר על כן, אפשרויות לקבל עזרה באויר קימות תמיד.

כ"כ אני בטוח שהמדריך שלך לימד אותך נווט "מהגדול לקטן". תלמד את המפה בע"פ, בעיקר את הנקודות הבולטות אותן ניתן לזהות מהאויר. משם להתמצאות מלאה הדרך קלה.

יצאו לי שני מקרים בהם עזרתי לחניך שלא "בדיוק" ידע היכן הוא/היא.
לא היה לי קשר עין איתם ובכל זאת בכוחות משותפים הם הגיעו בחזרה.
אחד מהם נכנס לתנאי ראות לא טובים ואיבד התמצאות.(אבל לך זה לא יקרה, כוון שאתה מראש לא תמריא בתנאים כאלה - נכון?)

אל תתבייש לבקש עזרה. עדיף "לחטוף על הראש"  מאשר להיות נוכח בלוויה שלך....

בהצלחה.


מקרה שהיה הבוקר
11/08/2004 | 20:30
2
1
בד"כ המדריך יהיה במגדל כדי להאזין לקשר ולסייע במקרה הצורך
הוא יתקשה לסייע בניווט בזמן אמת זה תפקידה של יח' הבקרה וברגע שתזדהה
כחניך בסולו יפקחו עליך עין נוספת וישתדלו מאד שלא תלך לאיבודזה מחייב כמובן טרנספונדר תקין
הבוקר יצא חניך לסולו ניווט אבל בעת המעבר לפלוטו לא הצליחו לקלוט את השידור של הטרנספונדר המדריך שהיה במגדל ניסה לסייע אך ללא הצלחה
החניך המשיך בדרכו למרות תנאי מז"א די מגבלתיים אני מניח שפלוטו קצת נלחץ אמנם לא מנע ממנו להמשיך אבל התעניין מדי פעם במצבו בעיקר למשמע דיווחי טייסים על מז"א ובקשות לשנות גבהים עקב כך (הבוקר היה אובך ונכנסה עננות בגובה של כ2000 רגל) לבסוף החניך קיבל החלטה אמיצה ונכונה (לדעתי) ובאזור מגידו ביקש מפלוטו לבצע 180 ולחזור המדריך עלה מולו מיד בקשר ושיבח אותו (בצדק) על החלטתו.
גם בדרך חזרה נהג בו פלוטו בזהירות כראוי ואישר לו גבהים "לא תקניי" ע"מ לאפשר לוקשר רציף עם הקרקע
טיסות בטוחות
המקרה מאתמול בבוקר
12/08/2004 | 10:50
1
2
אני הייתי החניך בסולו אתמול שהיה אמור להיות סולו לראש פינה. אני חייב להוסיף שהשירות שקיבלתי מפלוטו היה מצויין ונתן לי הרבה ביטחון במהלך הטיסה. מזג האויר היה באמת בעייתי וייתכן שהייתי צריך לבקש 180 קצת קודם, אבל בעזרת פלוטו והמדריך זכיתי באחת הטיסות שלמדתי מהן הכי הרבה.
כל הכבוד
12/08/2004 | 14:35
1
ברצוני להחמיא לך על קור הרוח והשקט הנפשי בהם נוהלה הטיסה
אין ספק שקיבלת החלטה נכונה  (ואני מניח שקשה לקבל החלטה לא להשלים טיסה)
לשוב על עיקבותיך ואני מניח שכיוון שפלוטו ידע שאתה חניך בסולו נתן לך שרותים ויחס בהתאם
ושמחתי גם לשמוע את התייחסות המדריך להחלטה לחזור
מה שבכל זאת התמיה אותי זו ההחלטה להמשיך בטיסה בתנאי מז"א ששרר ללא טרנספונדר תקין דבר שלדעתי אסור בכלל עפ"י הAIP
הבקר יכול
11/08/2004 | 20:32
1
הבקר (זה שיושב ביחידת הבקרה - לא הפקח במיגדל) יכול לזהות טעויות בכיוון ובגובה, כי הוא רואה אותך על המכ"מ ומקבל את הגובה משידור הטרנספונדר שלך (לא לשכוח להפעיל אותו על מוד "C"!).

חניך בסולו אמור להזדהות בתור שכזה בעת יצירת הקשר הראשונה שלו עם יחידת הפיקוח; זאת על מנת שהאיש על הקרקע ייתן לו תשומת לב מיוחדת וישגיח עליו בשבע עיניים.

המדריך מקשיב לקשר, אך אינו יכול לדעת את מצבך מבלי ליצור קשר עם הבקר.

דוד
תודה לכולם
11/08/2004 | 23:42
מה שבע??? מה כמה!!!
11/08/2004 | 16:53
19
מזמן לא "השתפכתי " בכתיבה..
מאחר ואתמול טסתי טיסה מעניינת, חשבתי לשתף אתכם בחוויות.
מה שבע? מה כמה??
להנאתכם
ותודה לז.מ שהיה "טיס אוטומטי" ומדריך מעולה בכסא ימין
ול י.א. שהיה משקולת מאזנת במושב האחורי וסייע כמיטב יכולתו.

ונפתח בהחלקה אומנותית על הקרח
11/08/2004 | 16:57
6
פיינל ארוך ל-25 ב LGRP
11/08/2004 | 17:00
3
איזה יווני עצבני עם מפתח שרט אותך?
11/08/2004 | 17:15
2
מה זה הפסים האלו על השמשה הקידמית? מישהו ניסה לצייר לך HUD?
זה הקווים של הILS...
11/08/2004 | 17:23
מראים לך את הגובה שלך  לגבי ה GS בצורה ברורה בשיטת HUD
כך "מצטלם" הפרופלור
11/08/2004 | 17:26
במצלמה דיגיטלית.

פלאי האופטיקה.

דוד
לא להתבלבל עם השדה הצבאי
11/08/2004 | 17:03
1
שלום רודוס.. ולהתראות
11/08/2004 | 17:04
מה אומר ומה אדבר
11/08/2004 | 17:40
חיוך רחב נסוך על פני למקרא הדברים.

כיף.

תודה,

דוד
נהנתי לקרוא
11/08/2004 | 19:14
3
הי ניצן

נהנתי לקרוא את החוויות מהטיסה.

בטיסתי ליוון נוכחתי לדעת שהשדה הטוב
ביותר להכנס ליוון הוא קוס (20 דקות טיסה אחרי רודוס).
השדה קטן וסימפטי. מיכלית התדלוק חיכתה לנו בחניה.
ביקורת הדרכונים לקחה 2 דקות ושלמנו 7.5 יורו כניסה.

רק שאלה קטנה, איפה קונים את TRAVELJOHN? האם אפשר
לקנות בארץ? בסירוס מגבלת הטיסה העיקרית היא השלפוחית
ולא הדלק (זמן שיוט של 5-6 שעות).

דוד
Travel John
11/08/2004 | 19:21
אני קונה מ aeromedix.com אבל יש ברוב החנויות (ספורטי'ס בוודאות מחזיקים את זה גם). המלצה שכבר ציינתי פה פעם בעבר בקשר לאינסטרומנט זה - לא לחכות לרגע האחרון. כשממש ממש כבר חייבים אותו הוא עלול להתגלות כקטן מדי. מנסיון
TRAVELJOHN ניתן להשיג בארץ
11/08/2004 | 19:51
1
יש יבואן שמוכר אותו כאן במספר חנויות נבחרות וכן בהזמנה טלפונית ישירה בחברה שנקראת "טלפארמה" בראשון לציון.
המחיר סביר- 32 ש"ח לחבילה של 6 יחידות. תאמינו לי שהמחיר מצחיק לעומת הההקלה והנוחות.
אני מקוה שבעוד מספר ימים ניתן יהיה גם להשיג זאת דרך אתר תעופה חדש ישראלי מקורי שעומד לעלות לאויר.
תנסו בינתיים באתר
traveljohn.co.il
אתר תעופה ישראלי חדש?
11/08/2004 | 21:59
אני מחכה בקוצר רוח לעליתו של אתר ישראלי בנושא תעופה.
זה באמת חסר.

דוד
WELCOMEO THE CLUB
11/08/2004 | 19:38
נראה אותך בראלי הבא?
החוויות שלך מוכרות, כולל התיאור של המקום והארועים.
הטיסות האלו נותנות את הכיף להמשיך ולהחזיק ברשיון למרות "ארועי הביטחון" המעצבנים.
בשמחות.
כיף לקרוא
11/08/2004 | 21:18
1
יש על מה לחלום.


שי
בהחלט כיף לקרא.תודה על השיתוף.
11/08/2004 | 22:43
אהבתי, נהניתי, קנאתי.
12/08/2004 | 01:56
ושמחתי לראות שנ.א. האופטימיסט ניצח את מ.ז. הפסימסימיסט.
ויפה ששמרת על ה-CDX.
יישר כוח וסוף שבוע נהדר.
מביא ת'תיאבון - לרודוס ולRG
12/08/2004 | 17:29
2
מה שבעיקר מביא תאבון,זה קצב
12/08/2004 | 18:52
1
מילוי שקיות השתן,של הטייס שלידך.....
נשבע לכם שיצרני "הפרוסטטית"קיבלו פרסומת טובה....
?!
12/08/2004 | 22:56
שרשור..

מה זאת הקטטריזציה הזאת?
הצהרת דת לנכנסים לישראל...
11/08/2004 | 14:17
1
נראה לי שזה קשור לטירוף המערכות הבטחוני, שמונע מלא-יהודים לטוס מהרצליה בלי תאום מראש...
כתובות אינטרנט מצורפות:
כבר פורסם ב"גלובס" בתחילת השבוע
11/08/2004 | 14:26
אין גבול ל"יצירתיות" של פקידוני השררה.

דוד
מזל שלא קרה בישראל
10/08/2004 | 22:46
8
בלגיה: נחיתת חירום בגלל חתול שהתפרע בתא הטייס חתלתול שחמק מהכלוב בטיסה מבלגיה לאוסטריה, הצליח להערים על כל הנוסעים שניסו לתפוס אותו, ניצל את פתיחתו של תא הטייס כשדיילת הגיעה למקום, והחל להתפרע. הטייס נאלץ להנחית את המטוס נחיתת חירום, לאחר שחתלתול אלים במיוחד חדר לתא הטייס. כך דיוון היום (ג') .בעוד אחת הדיילות הגיעה לתא הטייס עם הארוחה, רץ החתלתול במהירות והחל להשתולל כשטייס המשנה ניסה לתפוס אותו. כתוצאה מכך החליט הטייס לנחות נחיתת חירום בזוונטם.
מחברת התעופה הבלגית נמסר, כי פתחה בחקירת האירוע.
Cat(ch) me if you can…
10/08/2004 | 23:06
1
עכשיו הסרט...
10/08/2004 | 23:07
היי...
11/08/2004 | 09:30
4
נתתי קישור לכתבה זאת לפניך. נעלבתי

כל הזכויות שמורות

וברצינות - מעכשיו אדם הרוצה לטוס מהרצליה עם חתול או כלב, חייב להוציא לו כרטיס טיסה, להעבירו בידוק ביטחוני, ולהכירו לפחות מתקופת הצבא.
כי הוכח שהחתול או הכלב יכולים, רחמנא ליצלן, לרסק המטוס על כיפת הסלע.
אני חייב להסכים איתך
11/08/2004 | 09:53
3
בקטע הזה , חתול או כלב יכולים לגרום לא מעט בעיות בטיסה ולראיה המאמר המצורף .
מטומטמת - כל מילה מיותרת.
11/08/2004 | 10:14
וואלה
11/08/2004 | 17:19
1
חשבתי שאני היחיד שקורה את הכתבות האלה

שמעון שכטר
קורה=קורא
11/08/2004 | 18:13
זה חתול של אל-קעידה ?
11/08/2004 | 10:18
בדקו אם החתול יהודי ?
לפני מס חודשים פורסמו פה תמונות של
11/08/2004 | 10:26
1
מטוסי דאש 7 של ארקיע וגם תמונה של ג'מבו של אל-על שעברו פירוק ע"י מנוף.
מישהו יכול לעזור לי למצוא את התמונות האלו?
בתודה,
קפוץ לשדה דוב
11/08/2004 | 15:02
תוכל למצוא שניים כאלה בחניה מול הטרמינל ולצלמם בעצמך (רק עם בא לך, כמובן).

דוד
חם בפורומים של תפוז
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
Flix וידאו
אספלט אליגור, איטום, זיפות וסיוד גגות
להרגיש בטוח בבית שלך!
תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?
לירז בנגו יחסי ציבור
עד כמה העסק שלך מוכר?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ