לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
1171811,718 עוקבים אודות עסקים

פורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תעופה קלה

דבר מייסד הפורום, צור בנר:
"שלום לכל חובבי הטייס, אומנם, ימות המשיח עדיין לא הגיעו, אך למרות זאת, בפעם הראשונה בישראל, עולה לאוויר, קהילה, המאפשרת לכל מי שהטיסה זורמת בדמו, להיפגש בה. הטיסה היא ``שגעון לדבר`` - כולנו חשים בזאת. במקרים רבים, ההנאה שאנו שואבים משיחה על טיסה עם עמיתים וחברים, מחילופי החוויות והסיפורים, משתווה (ויש אומרים, אף עולה...) להנאה מהטיסה עצמה. קהילה זו והפורום במרכזה, באים לספק בדיוק את ההנאה הזו. כמה מילים על עצמי, עבדכם הנאמן: אני מחזיק ברשיון טיס מסחרי(עם הגדר מכשירים) וברשיון הדרכה עם נסיון של שמונה שנים כטייס. כמו כן, אני מחזיק ברשיון מסחרי ורשיון מדריך מכשירים (CFII) אמריקאים. בשרותי הצבאי הסדיר שימשתי כקצין בקרת טיסה בחיל האויר (כן, כן - ``פלוטו``) ועדיין אני עוסק בכך במילואים.יש מכם, שיתכן ויזכרו אותי מתחרויות הנווט האוויריות בחיפה ובערד, אותן ארגנתי. ועתה, אגש לעניין: במרכז קהילת ``התעופה הקלה``, עומד הפורום, שיכול לשמש אתכם למטרות רבות, כגון: סיפורים על טיסות וחוויות מיוחדות, המלצות על מוצרים הקשורים בטייס ושאר ``שיחות האנגר`` כאוות נפשכם. כמו כן, יכול הפורום לשמש כאמצעי לברור מידע בנושאי התעופה השונים (נושאים טכניים, אווירודינמיקה, מטאורולוגיה וכו`). כמנהל הפורום, אני מבטיח תשובות מהימנות לשאלות שתועלנה, ביחד עם כל שאר משתתפי הפורום, אשר בוודאי ישמחו לעזור ולענות. אני בטוח שההיכרות דרך הפורום, תעזור בגיבוש הדדי של חובבי טייס מכל הארץ, ובחילופי מידע, שיעשו את כולנו למקצועיים יותר. נוסף על הפורום, תוכלו למצוא הפניות למאמרים בקהילה ומחוצה לה וקישורים לאתרי אינטרנט מעניינים. אשמח לקבל תגובות והצעות לקישורים, אשר הינכם סבורים שיעניינו את באי הקהילה. בעיקר אשמח, לקבל ולפרסם מאמרים וכתבות פרי עטכם, בכל נושא הנראה לכם רלונטי. כמו כן, הנכם מוזמנים ליידע אותי על כל ארוע תעופתי, גדול כקטן, אשר אתם מארגנים או יודעים עליו, ואעשה כמיטב יכולתי לפרסמו בקהילה ואם תרצו, לעזור בעצות לארגונו. בנוסף, קיימת לפורום רשימת תפוצה לדואר אלקטרוני בה חברים משתתפי הפורום. מטרת רשימה זו היא, ליידע את המשתתפים על ארועים בתחום התעופה, עדכונים לקהילה ואף להיות בסיס למפגשים ויוזמות אויריות עתידיות. על מנת להצטרף - כיתבו לי מייל ואתם בפנים. אני מקווה כי כולנו נוכל להפוך קהילה זו לבית הווירטואלי שלנו, וכל הצעה לשיפור, תתקבל בברכה. טיסה נעימה בקהילה, שלכם, צור בנר"

לצפיה ב-'האם יש בי"ס בשדה דב, או'
האם יש בי"ס בשדה דב, או
23/11/2004 | 05:55
5
כל מקום אחר בשדה דב בו ניתן לרכוש את ספר החוקה?
לצפיה ב-'לא'
לא
23/11/2004 | 07:01
4
לצפיה ב-'היכן ניתן לרכוש?'
היכן ניתן לרכוש?
23/11/2004 | 09:37
3
לצפיה ב-'בש.ת. הרצליה באחד מבתי הספר לטייס'
בש.ת. הרצליה באחד מבתי הספר לטייס
23/11/2004 | 10:16
2
לצפיה ב-''
23/11/2004 | 11:53
1
לצפיה ב-'אתה גם יכול להוריד מהאינטרנט'
אתה גם יכול להוריד מהאינטרנט
23/11/2004 | 17:51
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'רוח רוח'
רוח רוח
23/11/2004 | 01:04
11
לפחות אצלי בבית, הרוח עושה הרבה מאד רעש בשעות האחרונות.

מבט ל
http://www.windalert.co.il/

מגלה GUSTS עד 40 קשר באזור ... הוריקן זה לא, אבל בכל זאת מז"א עז.
מי שעדין לא גילה את האתר, מוזמן בחום
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'שיאים שנמדדו אתמול ע"י מטאוטק'
שיאים שנמדדו אתמול ע"י מטאוטק
23/11/2004 | 06:45
בן גוריון 30025/35
שדה דב 28030/45
חדרה 57 (חמישים ושבע) קשר!
אגב מעל 60 קשר נחשב להוריקן.
לצפיה ב-'אתמול אחה"צ בנתב"ג'
אתמול אחה"צ בנתב"ג
23/11/2004 | 08:52
1
הרוח בהמראה ובנחיתה היתה בסביבות 300/30 עם גשם. ההמראה על 26 והנחיתה על 30 ממש לא היו בעיה ברוח הזו שהיתה כמעט מסלולית, הקטע הקשה היה לצאת מהמטוס ולחכות לדלק: ברוח כזו טיפות הגשם כואבות...

האמת, בבית זה נשמע יותר מפחיד. כל רגע חיכיתי שאיזה רעף יגיד ביי.
לצפיה ב-'לצערי ולתדהמי קראתי עכשיו שהרוח הזו'
לצערי ולתדהמי קראתי עכשיו שהרוח הזו
23/11/2004 | 10:15
לקחה איתה לתוך הים הבוקר את אחד הסמלים של מדינת ישראל מי שפיקד על הגדוד שצנח במיתלה בסיני את הצניחה המבצעית היחידה בתולדות צה"ל בשנת 64' שכל את בנו הטייס בשנת 81' וכיהן כרמטכ"ל בתקופת מלחמת שלום הגליל.
רא"ל במיל' רפאל איתן(רפוּל) יהי זכרו ברוך.

קישור ל-YNET
לצפיה ב-'עוד על האתר הזה..'
עוד על האתר הזה..
25/11/2004 | 20:41
3
למי שזה עוזר הם מפעילים שירות שבו אפשר לקבל את המידע הזה אונליין דרך SMS..
במקרה של התחנה בהרצליה צריך לשלוח HRZ למספר 1315
ואפשר גם לקבל METAR עדכני.. למשל מבן גוריון אפשר לשלוח LLBG למספר 1315
לצפיה ב-'ולמען הסדר הטוב,'
ולמען הסדר הטוב,
25/11/2004 | 20:44
2
יש להוסיף גם כי השירות הטוב נתן תמורת שקל אחד בלבד.
לצפיה ב-'זה נכון'
זה נכון
25/11/2004 | 20:55
1
אבל כשפועלים למען הסדר הטוב ומצהירים על העלות ואיפה התקנון וההסברים אז זה נחשב פירסום.. ומוחקים לך את ההודעה..
וכל זה כשמדובר באתר ממש לא רווחי וגם הפירסומות בו הם בחינם עקב שיתוף פעולה ממקומות שנתנו אינטרנט ומקום לתחנות מזג!!
ובחוץ לארץ משלמים על מידע חי כזה... גם באינטרנט.. למשל www.iwindsurf.com
...
לצפיה ב-'שמש נצחית בראש צלול'
שמש נצחית בראש צלול
25/11/2004 | 20:58
למי שראה את הסרט המעולה..
תזכרו את מה שכתבתי כי גם זה בטח יימחק עוד פעם..
לצפיה ב-'אתר שימושי'
אתר שימושי
25/11/2004 | 23:06
3
נכנסתי והתרשמתי,
אבל לא הבנתי את מהירות הרוח בעמוד הבית,האם היא בקשרים או בק"מ?
כל מקרה הוספתי למועדפים ולזכרון בטלפון.
לצפיה ב-'מהירות רוח בקשר'
מהירות רוח בקשר
26/11/2004 | 02:22
2
אלא אם מצוין אחרת, כמו במקרה של זיכרון, מדובר במהירות בקשר.
זאת המידה המקובלת בישראל לרוח...גם לימאים.
לצפיה ב-'עכשיו שמתי לב'
עכשיו שמתי לב
26/11/2004 | 09:22
1
זכרון קצת בלבלו אותי,
מקבלים המון מידע,
חמד במיוחד לראות את הגרפים של הטמפרטורה והלחץ.
לצפיה ב-'בזכרון זה קמ"ש'
בזכרון זה קמ"ש
26/11/2004 | 18:49
כי מצנחי הרחיפה עובדים עם קמ"ש..
הרזולוציה של הרוח החלשה יותר נוחה בקמ"ש..
אם יש עוד גרפים ונתונים שעדיפים לאנשי התעופה - רק תבקשו..
לצפיה ב-'שאלה בקשר לנתוני מסלולים בפמ"ת'
שאלה בקשר לנתוני מסלולים בפמ"ת
22/11/2004 | 15:39
7
1
בעדכונים האחרונים התחילו להוסיף יותר נתונים על מסלולי הנחיתה, ובהם כמה קיצורים או ראשי תיבות לא מובנים (לפחות לי)...
TORA
TODA
ASDA
LDA
האם מישהו יכול להסביר מה כל אחד?

תודה לעונים.
לצפיה ב-'מונחים מעולם ה IFR'
מונחים מעולם ה IFR
22/11/2004 | 16:05
5
3
TODA=take off distance available
TORA=take off run available
LDA=landing distance available
ASDA=accelerate stop distance available
לצפיה ב-'אז אם כבר, עוד שאלה קטנה'
אז אם כבר, עוד שאלה קטנה
22/11/2004 | 16:16
3
3
מה ההבדל בין TODA לבין TORA?
מתי הערכים שלהם שונים?
לצפיה ב-'זה כמו בספר מטוס'
זה כמו בספר מטוס
22/11/2004 | 16:33
3
מרחק ריצת המראה ומרחק למעבר מכשול,
TORA זה אורך האספלט עצמו.
TODA זה אורך האספלט והחלק הנקי ממכשולים אחרי האספלט
LDA זה אורך האספלט לנחיתה (למשל בהרצליה LDA על 11 נמוך מעל 29 בגלל מפתן מוזז)
ASDA זה אורך האספלט + אורך השטח נטול המכשולים שיאפשר הפסקת המראה ועצירה מלאה.
לצפיה ב-'הבדלים'
הבדלים
22/11/2004 | 16:35
1
2
TAKE-OFF DISTANCE AVAILABLE [ICAO]- The length of the take-off run available plus the length of the clearway, if provided.

TAKE-OFF RUN AVAILABLE [ICAO]- The length of runway declared available and suitable for the ground run of an aeroplane take-off.


אורך המסלול + השטח הפנוי ממכשולים מעבר למסלול
לצפיה ב-'סליחה,אני רואה שמרק הקדים אותי'
סליחה,אני רואה שמרק הקדים אותי
22/11/2004 | 16:36
לצפיה ב-'למה IFR ? גם VFR'
למה IFR ? גם VFR
22/11/2004 | 16:40
לצפיה ב-'תודה לשניכם! '
תודה לשניכם!
22/11/2004 | 16:35
לצפיה ב-'האם מתוכנן אירוע זכרון בהרצליה?'
האם מתוכנן אירוע זכרון בהרצליה?
22/11/2004 | 11:58
1
נראה מכמות הכותבים המשתתפים בתחושות הקשות שאירוע כזה נחוץ.צור, עידן, חברי האגודה?
לצפיה ב-'זה עדיין לא זכרון.. זה מאד חי !'
זה עדיין לא זכרון.. זה מאד חי !
22/11/2004 | 12:23
אולי אחרי שנה...
לצפיה ב-'שאלה בקשר לבצועי מטוס בהמראה'
שאלה בקשר לבצועי מטוס בהמראה
22/11/2004 | 11:10
50
3
מטוס מסוים במשקל נתון גומא N מטרים על מסלול בשדה בגובה פני הים עד ההתנתקות.
לכמה מטרים נוספים  יזדקק אותו מטוס, אותו משקל, אותו סוג מסלול (סלול או דשא) ע"מ להמריא משדה בגובה 100 - 200 - 300 (וכן הלאה) מטרים מעל פני הים ?
לצורך השאלה נניח שהטמפ' נשארת קבועה, למרות שהטמפ'...
המשך>>
מטוס מסוים במשקל נתון גומא N מטרים על מסלול בשדה בגובה פני הים עד ההתנתקות.
לכמה מטרים נוספים  יזדקק אותו מטוס, אותו משקל, אותו סוג מסלול (סלול או דשא) ע"מ להמריא משדה בגובה 100 - 200 - 300 (וכן הלאה) מטרים מעל פני הים ?
לצורך השאלה נניח שהטמפ' נשארת קבועה, למרות שהטמפ' יורדת עם הגובה .

זו לא חידה, אלא שאלה !
(יש באיטליה מנחת בגובה 1800 מטר מעל פני הים שמגרה אותי כבר הרבה זמן, לקיץ הבא)
זאב
לצפיה ב-'באיזה שדה תעופה יש רמזור?'
באיזה שדה תעופה יש רמזור?
22/11/2004 | 10:31
52
באיזה שדה תעופה יש רמזור, שכאשר מגיע מטוס בפיינל, הוא אדום ואז כל המכוניות עוצרות ומחכות?
(לא חיפה,,לא חיפה...)
המשך>>
באיזה שדה תעופה יש רמזור, שכאשר מגיע מטוס בפיינל, הוא אדום ואז כל המכוניות עוצרות ומחכות?
(לא חיפה,,לא חיפה...)
לצפיה ב-'לזכרם, כמה מילים שרוצות לצאת..'
לזכרם, כמה מילים שרוצות לצאת..
22/11/2004 | 09:08
1
"מה אתה חושב כל כך הרבה??" נשמע קול מאחורי , " תפסיק לחשוב , זה יטוס גם ככה". אני מסתובב לאחור, ורואה גבר חייכן , שער קצר, ממושקף, לבוש ב"מעיל-צלמים" חום כזה עם אלף כיסים...
ככה הכרתי את צבי פז. זה היה לפני כשנתיים ,  בשלבים האחרונים של לימודי הטיס שלי. למדתי ב FNA שמטוסיהם חונים ברחבה המערבית , ממש בסמוך למסוקים הקטנים (שכפי שלמדתי אחר כך להכיר היו אהבתו הגדולה של  צבי). חורף 2002, אני אמור לצאת לסולו ניווטים, בודק את המטוס לפני המראה, אך הרוח הנושבת על פני קצת מטרידה. ואז מגיע צבי, רואה אותי מתחבט ואמר מה שאומר. וממשיך: " זה כלום, לפי ההרגשה שלך זה רוח סערה, אבל תאמין לי שזה פחות מ-8 קשרים. קטן עליך"..ואכן, לפני המראה אומר לי הפקח במגדל "רוח מסלול קלה"...
כל ה"פגישות" שלנו היו בערך כך. אני לפני או אחרי המראה, וצבי ז"ל יורד מטיסה או בדרך אליה. תמיד, אבל תמיד היתה לו סבלנות לעצור ולהחליף מספר מילים. גם ביום שיצאתי למבחן המעשי פגשתי אותו. " נו, היום יהיה לנו עוד טיס??" אני כולי מתרגש ולחוץ, וצבי מרגיע אותי. "אתה רוצה שאחכה איתך עד שהבוחן יגיע?" סיפר לי חויות מההיסטוריה שלו, ואני לא שם לב איך הזמן עובר ואני הולך ושוכח את הבחינה והלחץ.
אח"כ , כבר לא הגעתי כל כך הרבה לרחבה המערבית. ביליתי יותר במרכז השדה. אבל אי אפשר לעבור בהרצליה בלי לפגוש פנים מוכרים, ותמיד המשכנו להחליף שלומות. כך גם נודע לי שצבי ז"ל קורא בשקיקה את הפורום. היה נוהג מדי פעם להגיב על דברים שכתבתי. שמחתי יותר מאוחר לראות דברים שכתב בעצמו.
בהרצליה, כמו בהרצליה, אתה תמיד למד על האנשים מסיפורים , בהרצליה, לא רבים המפרגנים ולא תמיד תשמע דברים טובים. אבל על צבי פז ז"ל מעולם לא שמעתי מילה רעה. כל ששמעת היה רק כמה הוא טוב לב ושמח לעזור ומתנדב לסייע בכל מה שרק היה יכול.

את נמרוד גרשוני, חצי "פוש פוש" , הכרתי בימים הראשונים שהצמד הזה נכנס לפורום. זכיתי להטיס את שניהם, ביחד ולחוד. בטיסה הראשונה שלי עם נמרוד הוא שואל אותי- "תגיד. אלישיב זה שם פרטי או שם משפחה? " .."שם משפחה " אני עונה לו. "אתה במקרה מכיר את מור אלישיב??" , אכן, עניתי, יש לי אחיינית בשם מור שגרה בכוכב יאיר" (עדיין לא ידעתי איפה הוא גר) "אז אנחנו חברים. אני מכיר אותה מילדות" ענה לי נמרוד. כמה שהעולם קטן ,.. יצא לי לפגוש אותו אחר כך עוד מספר פעמים, ותמיד הייתי שומע סיפורים במפגשים משפחתיים. ככה נודע לי שהוא עומד להגשים חלום ויצא לארה"ב ללמוד טיסה. כל כך שמחתי בשבילו. פגשתי בו שוב כשחזר לארץ עם הרשיון בידו, והוא טס איתי את טיסתו הראשונה בארץ כבעל רשיון.ראית בחור כשרוני ויפה ,בעל כח רצון ושמחת חיים וידעת שלפניך מישהוא שעוד יגיע רחוק.

ביום ששי, כמו כל סוף שבוע, אני מתנתק מהעולם, מכבה את הסלולרי, ולא מתקרב למחשב. חובה לנקות קצת את הראש והנפש ולעסוק בעיניני הבית. בשעה 1500, מצלצל הטלפון. אחי על הקו."אתה בסדר?" הוא שואל. "טוב לשמוע.. אבל. שמעת שנמרוד נפגע בתאונת מטוס?".  והסוף המר ידוע...

עצוב. עצוב.. כל הזמן חולפות בראש התמונות המזעזעות וברקע פניהם המחייכות של נמרוד וצבי. זכיתי להכיר שני אנשים נפלאים שבבת אחת נגדעו ואינם. האחד השאיר אחריו קריירה ארוכה ומפוארת, וחברים טובים ורבים , השני- הבטחה צעירה שלא הספיקה להתגשם..
את ערן ז"ל , לא הכרתי כלל, אבל ממה ששמעתי בימים האחרונים- גם לכתו היא אבדה נוראית.

אני מבקש לנחם את המשפחות האבלות, את הקרובים והחברים. מי יתן וזכרם לא ישכח לעד, ותמיד נזכור אותם ברגעים היפים. מי יתן ונוכל להמשיך לטוס בבטחה כשהם שומרים עלינו ממעל..
רק בשבילם, צריך לצאת ולטוס ולהמשיך את שגרת החיים.
ורק שלא נדע עוד צער.
לצפיה ב-'נימרוד גרשוני'
נימרוד גרשוני
22/11/2004 | 22:09
אלישיב שלום אותי אתה לא מכיר אך אני חבר טוב של נימרוד גרשוני אני אומנם לא הייתי בשיגעון של צוות פוש פוש שאכן צוות מדהים אבל הכרתי אותם טוב מאוד בשגעון של המטוסים.אלישיב אתה לא יודע כמה טוב עושה למשפחה ולחברים לראות את מה שאתם כותבים חשוב להם וגם לנו החברים הקרובים...אני לצערי אבדתי חבר נפש יקר לי מאוד מאז הידיעה על מותו אני לא בן אדם אבל אלה החיים אלוהים לוקח את הטובים שבינינו וזה היה נימרוד לפחות נימרוד מת במשהו שהוא אהב כול חייו חצי נחמה... אלישב בכול מיקרה לי קוראים אפי ואני ישמח לקרוא עוד עידוד על נימרוד ואני יראה את זה להוריו שרק יתגאו על כך שנפל בחלקם להיות הוריו אני ישמח אם תענה לי האיימיל שלי הוא:effiw@yahoo.com
אפי
לצפיה ב-'מפת מזג אוויר עדכנית...'
מפת מזג אוויר עדכנית...
22/11/2004 | 08:09
לקוח מהאתר המצוין http://aviation.weathersa.co.za/

הלוואי והשירות המטאורולוגי בארץ יפתח אתר דומה...
לצפיה ב-'שאלה לוותיקי התעופה'
שאלה לוותיקי התעופה
22/11/2004 | 00:04
4
האם מישהו יודע אם מותר להביא מטוס מן הסוג המופיע בתמונה
(velocity) לארץ?

http://www.velocityaircraft.com
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'השאלה שלך לא ברורה'
השאלה שלך לא ברורה
22/11/2004 | 00:21
לא מדובר במטוס שיש לו "יצרן" כמו ססנה, ואפשר "לרכוש".
לכן, מה בדיוק השאלה? אני אענה על שלוש שאלות אחרות:

האם אפשר לרכוש את קיט המטוס הזה ולהביאו לישראל ולבנות במו-ידי את המטוס?
כן

האם אפשר לרכוש מטוס כה משומש שמישהו אחר בנה בארה"ב ולהביאו לישראל?
לא

האם אפשר לרכוש את קיט המטוס ולבנות בעצמך (עם עזרת המפעל) בארה"ב ולהביא אותו גמור לישראל?
אולי. נעשו דברים כאלו בעבר. בדר"כ זה על גבול הבלתי-מעשי/כדאי.


לצפיה ב-'פנה למזכיר הישראלי של ה EAA'
פנה למזכיר הישראלי של ה EAA
22/11/2004 | 07:07
בטלפון :.
054-741-0500
לצפיה ב-'העברתי לך מסר בענין'
העברתי לך מסר בענין
22/11/2004 | 07:42
אבל לא עדיף שתבנה בעצמך דבר כזה?
לצפיה ב-'תודה'
תודה
22/11/2004 | 15:12
תודה על העזרה
לצפיה ב-'משתתף בצער המשפחות'
משתתף בצער המשפחות
21/11/2004 | 23:41
1
אמנם אני לא מכיר אותם אישית אבל בהחלט קל לראות שהם היו אהובים על כולם .
מביע את תנחומיי .
לצפיה ב-'נימרוד גרשוני'
נימרוד גרשוני
21/11/2004 | 21:50
1
נימרוד גרשוני שם בעל משמעות רבה המוכר לכול איש,נימרוד איש יקר נגע לליבם של כול הסובבים אותו בחיוכו המקסים והכובש.נימרוד החבר הטוב שידע לעזור בזמן הכי נכון,נימרוד היית לי אח בזמנים הכי קשים כול הצחוקים והדברים שעשינו יחד,נימרוד אני מכיר אותך תקופה לא קטנה של 7 שנים נפלאות של חברות אמת, בזמן הנסיעה יחד ליוון, השרות המשותף במשטרה ואף החברים.נימרוד אין לי מילים להגיד לך כמה אתה חסר לנטע,גלעד,מיכל,ולעינבר וכמובן לי..... נימרוד לשינינו הייתה את המחלה הקשה שקוראים לה משטרה רצית כול כך שאני אבוא איתך למבצעי שב"חים אך אני לא רציתי לצערי!! ואתה רק הייתה מספר לי כמה היה מגניב.נימרוד הלוואי והייתה יכול לראות כמה אנשים היו בהלוויה שלך כמה אנשים פשוט אוהבים אותך ונתנו לך כבוד אחרון.נימוד איש יקר אני יכול לרשום שעות על גבי שעות אך דבר אחד אני רוצה להגיד לך אוהבים אותך ולא נישכח אותך לעולמים אתה בליבי לנצח

אוהב לעולמים אפי
לצפיה ב-'באמת היו הרבה אנשים בהלוויה.'
באמת היו הרבה אנשים בהלוויה.
22/11/2004 | 19:37
לצפיה ב-'נמרוד'
נמרוד
21/11/2004 | 20:37
1
נמרוד רק אחרי שהלכת.. נעלמת פתאום הבנתי שלא יצא לי להגיד לך כמה נהנתי לטוס איתך.. זאת היתה מתנת יומולדת מדהימה ועכשיו כשהבנתי כמה התעופה היתה חשובה לך אני מצטערת שלא הספקתי להגיד לך איזה טייס מדהים היית.
אבל יותר חבל לי שהייתי צריכה להגיע להלוויה שלך כדי להבין בכמה חיים נגעת..
אני לא מבינה איך יכלת להשאיר את נטע פה לבד ואת ההורים שלך ואת האחים שלך ואת החברים שלך וכ"כ עצוב לי שלא הספקתי להכיר אותך יותר..
אני רוצה שתדע שממש נהנתי כל פעם שהיתי לידך ואני יודעת שתמיד ניסית שיהיה לי כיף.. אם זה היה שלקחת אותי לטוס ושתפת אותי באהבה שלך, הטיסה.. או שלקחת אותי לאבו גוש כי ידעת כמה אני אוהבת חומוס..
כי כנראה אתה פשוט אדם כזה שחייב לגרום לכולם להנות לידך

אני מקווה שטוב לך שם בשמים ושאתה רואה כמה כולם פה מתגעגעים אליך
תשמור על כולם ובעיקר על נטע
אלינור
לצפיה ב-'תעופה קלה מאד...'
תעופה קלה מאד...
21/11/2004 | 17:32
3
הארבה באילת היום ,21 נובמבר.
לצפיה ב-'למה אישרתם להם את המירשה?'
למה אישרתם להם את המירשה?
21/11/2004 | 20:10
לצפיה ב-'באזים מעל נחל פארן היום'
באזים מעל נחל פארן היום
21/11/2004 | 22:30
1
לצפיה ב-''
22/11/2004 | 00:03
לצפיה ב-'זמני הלוויות ההרוגים בתאונת האצטק'
זמני הלוויות ההרוגים בתאונת האצטק
21/11/2004 | 12:02
הלוויתו של צבי פז ז"ל תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין ירקון.
הלוויתו של נמרוד גרשוני ז"ל תיערך היום בשעה 15:30 בבית העלמין בכוכב יאיר.
הלוויתו של ערן זולדן ז"ל, תיערך היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי ברעננה ברח' קלאוזנר.

יהי זיכרם ברוך
לצפיה ב-'שכחתי:תנחומיי כמובן גם לכל המשפחות'
שכחתי:תנחומיי כמובן גם לכל המשפחות
21/11/2004 | 09:48
לצפיה ב-'משפחת פז:תנחומי איתכם בשתיקה '
משפחת פז:תנחומי איתכם בשתיקה
21/11/2004 | 09:46
אני לא יכול לומר "משתתף בצערכם"- כי רק אתם חשים את עומק הכאב והחיסרון. אבל בהחלט כואב מאד לשמוע על המוות הטרגי. ראיתי את הבת (לא זוכר שמה) בערוץ 10 בבוקר... אדם פשוט נהדר וטוב לב. מה אפשר לומר??? - "אין זועק מן הדממה".
אני איבדתי אבא לפני שנה וחצי,ממחלה.הוא היה (-עדיין קשה לי להגיד "היה"- ... --- ) בן 59 , 3 חודשים לפני גיל 60. אני רק יכול להבין מה עובר עליכם,משפחה יקרה. אני זוכר שבאותם רגעים עבר לי בראש השיר של "טיפקס" :
"סתם,זה הכל סתם,
  מתיחה מסרט ישן,
  סתם, זה לא נכון
  אנחנו לא במזרח התיכון"
כאילו שחשבתי לעצמי: "הנה עוד מעט ייגמר הסרט,יידלקו האורות ואראה את אבא"-אבל המציאות לא נתנה לי שנייה אחת של חסד... בחודש שלאחר האסון לא הייתי מחובר לקרקע. הייתי לעיתים מוצא את עצמי מרים ידיים ופנים לשמים תוך כדי הליכה ברחוב,ואומר לאבי"אבא!! אני אוהב אותך!!!"  "אבא,למה הלכת???"  "אבאל'ה,אתה חסר לי" .    לאט לאט חזרתי למציאות, ואני חי את חיי, עובד מבלה צוחק וכו'.
האבל על מה שקרה לאבי(קשה לי להגיד במפורש את המילים מוות ו אבא ביחד) מצד אחד מתעצם עם הזמן, החיסרון מורגש כל יום שעובר בלעדיו,אירועים שהוא חסר... שבתות, חגים....  אבל מצד שני-אני בחרתי בחיים,ואיך אגדיר זאת נכון- למדתי לחיות עם זה מבלי שזה יפריע לחיי היוםיום שלי.משהו כמו נכה שלומד לחיות כרגיל, עם האבר החסר, ולא מאבד משמחת חייו עקב הנכות.
אז משפחת פז היקרה- שוב שולח לכם את מלוא תנחומי. אל תיפלו. החיים באמת חזקים מהכל,ואתם תחזרו לחיות ולחייך. הזיכרון תמיד יישאר איתכם,אך החחים יחזרו לחייך אליכם. תנחומיי.
לצפיה ב-'איך עובד מד שיעור הנסיקה?'
איך עובד מד שיעור הנסיקה?
21/11/2004 | 02:22
3
1
מכשיר שהחיים של כולנו היו יותר מסובכים בלעדיו..
יש מישהו שיודע ויוכל להסביר כיצד פועל?
הדבר נלמד בקורסי טיס אזרחיים?
לצפיה ב-'קרא פה'
קרא פה
21/11/2004 | 04:31
2
1
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
21/11/2004 | 14:27
1
ואם תוכל גם לענות לי: האם הדבר נלמד בקורסי טיס אזרחיים? או בכלל דרכי פעולה של שאר מכשירים?
לצפיה ב-'כל מכשירי הטיסה במטוס'
כל מכשירי הטיסה במטוס
21/11/2004 | 16:00
ועקרונותיהם נלמדים בשעורי התאוריה של הטיסה.
ככל שאתה עושה רשיון מתקדם יותר, כך גם רמת הלימוד של מכשירי הטיסה.
אבל מד שיעור נסיקה, כן, מכשיר זה ועוד כמה אחרים  לומדים בלמודי התאוריה לטייס פרטי.
לצפיה ב-'גלישה עם קיזוז לאחור?'
גלישה עם קיזוז לאחור?
21/11/2004 | 02:18
3
תהייה שרציתי להעלות לפורום:
ב172 כמו שבטח רוב הפורום יודע, גולשים עם הורדת אף וקיזוז קדימה ממצב התחלתי של ישרה ואופקית (nose down) כדי שהאף לא "יטפס" חזרה.
קראתי לא מזמן בדח מעברים שתאר תהליך קצת שונה במעבר מישרה ואופקית לגלישה:
קודם כל מורידים מדפים, אחר כך בא קיזוז גס לאחור (nose up) ואחר כך הורדת אף למצב גלישה.

מה שלא מסתדר לי זה איך מתפקדת הורדת האף ביחד עם קיזוז לאחור? המטוס לא יברח מגלישה כל הזמן? האם זה קשור לכך שאת הגלישה במטוס הנל מבצעים עם מדפים מורדים (T/O) וב172 לא?
לצפיה ב-'אין צורך להוריד את האף בגלישה'
אין צורך להוריד את האף בגלישה
21/11/2004 | 09:37
1
אני חושש שטעות בידך -  גלישה לא מתבצעת בעזרת הורדת האף קדימה.
עקב סגירת המנוע לסרק והפסקת זרימת האוויר על מייצב הגובה  - האף רוצה לרדת ולכן כדי להשאירו במצב גלישה הנמוך אך במעט ממצב ישרה ואופקית, יש לקזז אחורה לאף מעלה.

גלישה ניתן לעשות עם מדפים מטה או מעלה. בשניהם - המעבר יהיה דומה עם שינוי קל בקיזוז.
לצפיה ב-'תלוי מאיזה מצב אתה נכנס לגלישה?'
תלוי מאיזה מצב אתה נכנס לגלישה?
21/11/2004 | 09:56
תלוי מאיזה מצב ומהירות אתה נכנס לגלישה. ומה מטרת הגלישה.
ובכלל, מי ולמה צריך להכנס לגלישה? (אבל זה במועד שמח יותר כשירגעו כאן הרגשות)

לצפיה ב-'קיזוז לאחור בגלישה'
קיזוז לאחור בגלישה
21/11/2004 | 23:49
יש שתי סיבות לצורך בקיזוז לאחור (אף-מעלה) במעבר לגלישה כפי שתיארתה. האחת, כפי שצור ציין, הפסקת הזרימה מהפרופ' על הגה הגובה מקטינה את הכוח המופעל על-ידו ומחייבת יותר הגה בכדי לשמור על מצב הטיסה. השניה, כפי שניחשת, היא הורדת המדפים. הורדת המדפים מעבירה את מרכז הלחץ עוד לאחור ובכך מגדילה את המומנט מוריד האף ולכן נדרש עוד הגה גובה ועוד קיזוז בכדי לשמור על גלישה.
אתה צריך להפנים שאין בהכרח קשר בין מצב הסטיק לבין שעור הטיפוס או ההנמכה. למרות שאינטואיטיבית זה לא נראה, המנוע שולט על שיעור הטיפוס \ הנמכה והסטיק שולט על מהירות הטיסה, - כמובן עם השפעה הדדית בינהם.
לצפיה ב-'http://www1.airpics.com/search/sear'
http://www1.airpics.com/search/sear
20/11/2004 | 20:47
http://www1.airpics.com/search/search.php?ar=2&type=&string=israel&si=20&count=10&st=1
לצפיה ב-'מספר מטוסי ה-GA בעולם בסך הכל'
מספר מטוסי ה-GA בעולם בסך הכל
21/11/2004 | 01:25
10
מישהו יודע מהו (בקירוב) סך כל מספר מטוסי התעופה הכללית שקיימים כיום בעולם?
או על מקור מידע אמין שממנו אפשר להשיג את האומדן? או על מקורות מידע המונים את מספר המטוסים בארצות שונות?
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'האם'
האם
22/11/2004 | 13:46
9
מישהו יודע?
לצפיה ב-'כנראה שלא...'
כנראה שלא...
22/11/2004 | 14:12
8
תנסה למצוא את מספר הססנות שיוצרו עד היום, ותקבל מכפיל בין הססנות בארה"ב לעומת הסה"כ - תכפיל במספר הכולל של קלים בארה"ב ...

בניחוש היית אומר שבעולם יש סה"כ בערך מספר שווה למטוסים כמו בארה"ב עצמה. זה גם מתאים למספר הטיסות שמדברים בהן די הרבה (בהקשר ויכוחים למה ארה"ב לא פועלת לפי ICAO...)


לצפיה ב-'כלומר, 600,000 יהיה מספר הגיוני?'
כלומר, 600,000 יהיה מספר הגיוני?
22/11/2004 | 14:28
3
לצפיה ב-'598642, ספרתי הבוקר'
598642, ספרתי הבוקר
22/11/2004 | 15:22
1
לצפיה ב-'עד הערב 117.3 כבר התרסקו.'
עד הערב 117.3 כבר התרסקו.
22/11/2004 | 21:57
לצפיה ב-'נדמה לי שזה OVER קצת'
נדמה לי שזה OVER קצת
22/11/2004 | 21:42
לפי האתר של ססנה, הם לבד יצרו יותר מ 100,000 מטוסי בוכנה.
אם להתייחס למשפט "כל מטוס שני הוא ססנה" ברצינות, אזי
המספר 400,000 עד 500,000 להערכה כלל עולמית תהיה מתאימה יותר.
בהרבה מדינות מערביות יש מעט מאד מטוסים...

אם ניקח 700 כלי טייס בישראל ל 7 מיליון איש נקבל 1:10000 איש
אז ל 4 מילארד אנשים "מערביים" נקבל 400,000 כלים.
(וכן אני יודע שאין 4 מילארד "אנשי מערב" ושהכל כאן ניחוש.)

אם אתה זקוק למספר יחיד המלצתי לבחור ב 450,000.
לצפיה ב-'כמה מהגרים לא-חוקיים יש באיטליה?'
כמה מהגרים לא-חוקיים יש באיטליה?
22/11/2004 | 17:04
3
4 בכל צומת מרומזרת (עטים עליך לנקות את שמשת המכונית) כפול מספר הצמתים  . עכשיו פחות, כי סוף סוף האיטלקים גילו את הכיכר , ומחליפים הרבה רמזורים בכיכרות.
חלק מאלה ש"איבדו" את מקום עבודתם, היגרו לעיראק, והצטרפו לצבא של אל-זרקאוי
זאב
לצפיה ב-'זאב, הנה מהגר שלא יצטרך לנקות'
זאב, הנה מהגר שלא יצטרך לנקות
22/11/2004 | 17:08
2
יותר שמשות של מכוניות.
לצפיה ב-'אף אלע יידישע יונגע אזוי גיזוגט'
אף אלע יידישע יונגע אזוי גיזוגט
22/11/2004 | 17:16
לצפיה ב-'לפחות בשנתיים הקרובות !'
לפחות בשנתיים הקרובות !
22/11/2004 | 22:04
עד שעשרות ידידיו ומכריו החדשים יקחו ממנו את כל מה שיש לו: כמו שעשו לרבים וטובים חסרי השכלה שלא יודעים לה לעשות עם הכסף ונותנים אותו לכל מני "יועצי השקעות" שמשקיעים אותם עמוק בבוץ.

עוד שנתיים הוא יחזור לעבודתו הקודמת.

חם בפורומים של תפוז

בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

בעלי מקצוע

תדמור ערבה - ניהול ופיקוח בניה
זקוקים למפקח בנייה?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ