לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

לקראת שבת - עדכונים שונים
11/02/2010 | 23:03
51
6
אפתח בקו אשקלון-ב"ש. נתקבלה החלטה באשר לאופן הקמתו של הקו נוכח גזירות האוצר: קטע אשקלון נתיבות יוקם כקו בודד עם הכנה מלאה לקו כפול. משמעות הדבר היא הקמת מבנה תחתון לקו כפול + מסילה אחת. מנתיבות ועד מחלף הרכבות בצומת גורל יוקם הקו כקו בודד. עם זאת, נערכים ברכבת לאפשרות שהתקציב לקו כפול יופשר בשלב... המשך>>
אפתח בקו אשקלון-ב"ש. נתקבלה החלטה באשר לאופן הקמתו של הקו נוכח גזירות האוצר: קטע אשקלון נתיבות יוקם כקו בודד עם הכנה מלאה לקו כפול. משמעות הדבר היא הקמת מבנה תחתון לקו כפול + מסילה אחת. מנתיבות ועד מחלף הרכבות בצומת גורל יוקם הקו כקו בודד. עם זאת, נערכים ברכבת לאפשרות שהתקציב לקו כפול יופשר בשלב כלשהו בעתיד, לכן תתבצע הכנה מינימלית ביותר במסגרת אפשרויות התקציב ע"מ לאפשר עבודה בעתיד לצד מסילה פעילה.
כזכור, שני מכרזים בשווי 300 מיליון ש"ח הוצאו עד כה לקטע עבודות אחד. מכרז אחד כולל בתוכו בניית שני גשרים גדולים מעל נחלים (שקמה ועוד נחל שאת שמו שכחתי) והשני מתרכז בעבודות עפר ומבנה תחתון. המכרזים נפתחו לבדיקת ההצעות של המגישות. הצפי האופטימי לתחילת העבודות - כחודשיים. בקטע העבודות הנ"ל הוסדרה הסטטוטוריקה, אך בשלב העבודות הבא כדאי לשנן מעתה את שמותיהם של מלילות וגבעולים - שני ישובים שמסתמנים כתואמי נען. נקווה שהניסיון שנרכש בפרשת נען יקצר הפעם את הליכי ההפקעה. עם תחילת העבודות על הקו, ואולי אף לפני כן, יעקוב "מדור התשתיות" בפורום אחר התקדמות הפרויקט באופן צמוד, בדומה לפרויקטים אחרים של הרכבת. בר"י מבטיחים לשתף עמנו פעולה במידע ובהסברים טכניים ועל כך נתונה להם תודתי.
דרושים וחדשים בתפוז אנשים!
( לעמוד שלי בתפוז )
11/02/2010 | 20:53
פורומים חדשים ב אנשים:

איפה מוצאים לקים מדהימים במחירים זולים? איך נקשט את הציפורניים? ולא פחות חשוב – אדום לוהט או פרנץ' עדין?
בואו להתייעץ, לשתף ולהשוויץ בפורום לקים ועיצוב הציפורניים
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...


כל אחד שקנה או קיבל iPhone חשב לעצמו כמה מגניב יהיה אם גם יפתח בעצמו את האפליקציה הבאה שתעשה אותו מיליונר.
בואו לדבר על פיתוח אפליקציות, להתייעץ על דרכי השיווק שלהן וכמובן – להראות לנו את האפליקציות שלכם בפורום פיתוח אפליקציות ל iPhone
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...


הפורומים הבאים מחפשים מנהל\ת:

יופי וטיפוח אישי
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

סדרות מציאות
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

הכרויות
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

רוק מתקדם
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

דנה אינטרנשיונל
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

אגדות רוק
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

כריסטינה אגילרה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

תשתיות ופיתוח סביבתי
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

אוניברסיטת תל אביב
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

האוניברסיטה העברית
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

לימודי פיזיקה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumPage.aspx?f...

יש לך את מה שצריך כדי לנהל פורום?

היכנס\י לקישור:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/forms_applicatio...

המענה לפניות יינתן תוך 10 ימי עבודה
הפנייה מיועדת לנשים וגברים כאחד
הגוגל מגיע לירושלים!
11/02/2010 | 20:25
44
10
לאחר שבסתיו האחרון נוספו תמונות מחיפה והגליל שצולמו בשנת 09', הפעם הגוגל מוסיף ללוויין תמונות מעיה"ק תובב"א וסביבתה. מייד נצא למסע, התמונות גם הפעם עלו בנישת "תמונות הסטוריות" ואציג כמה מקומות בסגנון לפני ואחרי.
נתחיל במחלף של כביש 9 החדש. הנה הוא בשנת 07'...
המשך>>
לאחר שבסתיו האחרון נוספו תמונות מחיפה והגליל שצולמו בשנת 09', הפעם הגוגל מוסיף ללוויין תמונות מעיה"ק תובב"א וסביבתה. מייד נצא למסע, התמונות גם הפעם עלו בנישת "תמונות הסטוריות" ואציג כמה מקומות בסגנון לפני ואחרי.
נתחיל במחלף של כביש 9 החדש. הנה הוא בשנת 07'...
דיוק מרשים מרשימותיים מרשימותלתיים ברכבת!
11/02/2010 | 18:33
25
היום, לאחר אולי כמעט חודשיים בהם לא נסעתי ברכבת ישראל (שמדי פעם הוועד שלה גורם לה להיות רע-קבת ישמעאל).
ומה אומר לכם? התרשמתי לחיוב בצורה יוצאת דופן.

עליתי על הרכבת לת"א ההגנה של שעה 17:36 בתחנת קרית אריה. הרכבת אחרה בפחות מדקה וחצי.
בבני ברק חכתה לה ממול, כמעט בלי איחור (ואם כן עם איחור אזי איחור בן פחות משתי דקות) הרכבת לכפ"ס.
כשהגענו לת"א האונ' הרכבת של שעה 17:45 לחיפה מרכז יצאה, באיחור של פחות מ-3 דקות. כמדומני כשתי דקות איחור.
הרכבת לנתניה של שעה 17:52 יצאה לדרכה באיחור של שתי דקות והרכבת לאשקלון, של שעה 17:56 יצאה לדרכה בול, פּוּנקט, בזמן.

הרכבת בחזרה לכפ"ס, שירדתי ממנה, כמובן, בק' אריה פ"ת, יצאה לדרכה מהאונ' בדקה איחור בלבד.
כבר בבני ברק חכתה הרכבת לראשל"ץ (הראשונים), כלומר הרכבת מכפ"ס לראשונים הגיעה לב"ב בערך בזמן או בדיוק בזמן.
כשהיינו בקשת המזרחית, זו שנוסעים בה מהאונ' לב"ב, ראיתי רכבת שבאה מצפון לכוון דרום ושנכנסת לרציף מס' 2.
זה היה בשעה 17:58 או 17:59.
כנראה שזו היתה הרכבת הישירה (ישירה-מהירה) מחיפה לת"א. אם ככה, היא אפילו הקדימה בדקה שתיים את הלו"ז.

זה לא סתם יום חול בשעות הצהריים או הלילה המאוחרות. לא ולא.
מדובר על יום ה' בשיא שעות הלחץ של הערב, שהוא הזמן השני בעומסו ברכבת ישראל (אחרי יום א' בין השעות 6 ל-10 בבוקר).
וככה לראות 8 רכבות, של שיא שעות הלחץ וכולן ללא יוצא מן הכלל מדייקות (פחות מ-5 דקות איחור) כאשר שתיים מתוכן מדייקות
לחלוטי חלוטין גם אליבא דיקה פוצים עלובים???
וואלה, הרשים אותי מאוד.
היה חסר חלק ממשפט והוא:
11/02/2010 | 18:35
1
עשיתי נסיעת מבחן/חובבים במקטע פ"ת קרית אריה - ת"א האונ' (מרכז הירידים).
אלו נסיעות החובבים שלך?
11/02/2010 | 21:05
אם כבר אז תיסע נסיעות ארוכות יותר...
אני נסעתי היום קצת לפניך ברכבת של 17:22 מת"א מרכז לנהריה (לא נסיעת מבחן/חובבים) וגם היא למרבה ההפתעה יצאה מתל אביב מרכז על הדקה (לא זוכר מתי זה קרה לי בפעם האחרונה ועוד ביום חמישי). אחר כך היא כבר נתקעה אחרי הפרברית והתחילה להזדחל... לבסוף ירדתי בלב המפרץ באיחור סביר של 5 דקות בלבד.
וכרגע באתר הרכבת, העומס של ערב יום ה':
11/02/2010 | 21:12
1
אחוזי הדיוק הנכונים לשעה זו:

00:00 - 05:59   89.66%
06:00 - 08:59   93.06%
09:00 - 14:59   91.58%
15:00 - 18:59   86.96%
19:00 - 23:59   78.57%

וסה"כ לשעה זו עומד על 89.74%, שלדעתי זה מעל הממוצע לימי חמישי.
מה שמוכיח שאם רוצים אפשר לעשות הרבה
11/02/2010 | 22:26
וכנראה שלפחות 80% מהעיכובים/תקלות/איחורים של החצי שנה האחרונה נובעים מיחסי עבודה וועדי עובדים ולא ממסילות
דפוקות או קטרים תקולים.
דיוקים ברכבות
11/02/2010 | 20:50
3
שלום
זה נדמה לי,כאילו רק אני חושב ככה,או שבזמן האחרון הרכבות מאוד מדייקות?
למשל היום חיכיתי בתחנת עכו לרכבת המהירה לכיוון לב המפרץ במקרה שלי,בלוח היה רשום 16:15,וזו בדיוק הייתה השעה שבה היא נכנסה לרציף ועצרה.
מה קרה בזמן האחרון?החליפו נהגים או מה?
ועד העובדים הפסיק לעשות שרירים. עד לפעם הבאה.
11/02/2010 | 23:13
2
שמע, הפסיק הפסיק
12/02/2010 | 00:11
1
אבל אי אפשר שלא להתפעל מהדיוק של הרכבת בימים האחרונים.
אכן... מאוד הופתעתי מהדיוק. בלי ציניות.
12/02/2010 | 09:28
רק חבל שהגענו למצב שבו אנחנו מופתעים כשהרכבת מדייקת.
הדיוק נובע לא רק מועד העובדים
12/02/2010 | 10:07
7
אלא גם מהסיבה הטריוויאלית שאין כרגע מחסור תפעולי בנייד המקשה על הלו"ז. אומנם הקו מתוח עד סופו אבל במסגרת המגבלות התפעוליות.
נכון מאוד. לא רק שאין מחסור, אלא שניתן להקצות
12/02/2010 | 10:13
6
ולהסיט קרונועים להשלמת ה"חורים" בלו"ז בקו לירושלים.
נכון מאוד בועז, ...לטיפולך המסור והמהיר
12/02/2010 | 11:03
5
בנושא   לפני אישור סופי של הלו''ז החדש .
להזכירך כל שדרוש לסתימת הפערים בקטע בית שמש מלחה  :הפניית 2-3 סטים IC3  נוספים לקו ירושלים.
אלו קיימים עתה עם הכנסתם של 9  מערכי קרונות סימנס לשרות, והחזרתו לשרות של מערך מודו ספרדי נוסף הרביעי במספר  הצפוי במהלך השנה.
אגב, העלייה  המבורכת ברמת הדיוק, לא מצאה אמש ביטוי בקטע לוד - ב''ש עת רכבת  נוסעים בקו זה עמדה על המסילה (הבודדה עדיין) באזור להבים כשעה, בשל תקלה והמתינה לקטר חילוץ שנשלח למקום מב''ש תפעולית  ע''מ לגרור את הרכבת על נוסעיה לתחנת ב''ש צפון תחנה סופית לאותה רכבת תקולה.
הרכבת שאמורה היתה לצאת כרכבת מס.124 מתחנת ב''ש מרכז  בשעה 17.27בוטלה ומערך רכבת יצא מתחנת ב''ש צפון.
יצויין כי המורכבות בחילוץ רכבת תקולה על מסילה בודדה מנעה לזמן מה  את תנועת רכבות משא ונוסעים על המסילה בקטע דבירה-ב''ש צפון משום שהמסילה פונתה ע''מ לאפשר לקטר בודד להגיע לרכבת התקולה ולהביאה לב''ש.
אגב, מרבית התקלות התפעוליות והטיפול בהם מתרחשות באזורי קצוות כמו  לוד-ב''ש או עכו- נהריה בהן אין עדיין מסילות כפולות , גם אמש בשל תקלות שונות בוטלה רכבת מנהריה לדרום  ורכבת נוספת סיימה את נסיעתה בעכו במקום נהריה, אדגיש  כי החילוץ נעשה במקצועיות רבה ובמהירות סבירה בהתאם לתנאים  התפעוליים הלא פשוטים כאמור.
צר לי ששפכתי צוננים על השמחה  בעליית רמת הדיוק של הרכבת לאחרונה עלייה שאני מברך עליה ואף חש בה בנסיעותי  הרבות  ברכבת באזור גוש דן.


הטיפול בנושא הועבר למנהל הפורום, ד"ר עמית,
12/02/2010 | 13:52
1
שמן הסתם ייטיב ממני לעשות במלאכה.
נ.ב: תודה על המידע.
בטוחני שכב' המנהל יפעל
12/02/2010 | 15:20
נמרצות למען עיבוי  ולתפארת הקו ההררי  לעיה''ק במהרה בימינו  ועוד לפני סוף חודש זה.
מרץ 2010 כבר בפתח.


האם תוכל לפרט היכן עומד ענין התיקון עם קרון ה
12/02/2010 | 14:09
2
1
הניהוג/כוח הספרדי? האם הגיעו כבר כל החלפים הדרושים לשיקומו לאחר השריפה?
לצערי הרב אין לי מידע מעודכן בנושא
12/02/2010 | 15:07
1
חשבתי  שה301  השרוף עולה לשיקום  בסופו של דבר לאוניה בדרך לחצי האי האיברי, אשמח אם תוכל להוסיף  בנושא.
תודה מראש .
יתכן שהשבוע יחד עם שלוש המוסקטרים האחרים?!
12/02/2010 | 16:32
רכבת ישראל
12/02/2010 | 12:06
3
תפסיקו להאשים את הרכבת הם עושים עבודה נפלאה
נסעתי כמה פעמים ברכבת ולא חיכיתי בכלל לרכבת אלא הרכבת חיכתה לי ברציף
זה לא הוגן העליהום שעושים לרכבת
סליחה, התבלבלנו עם מרכזית חוף הכרמל...
12/02/2010 | 12:09
נדמה לי שקצת טעית בכתובת
12/02/2010 | 13:12
ynet זה שם.

דיוק הרכבות
12/02/2010 | 14:28
אני נוסע חמישה ימים בשבוע, כל יום ארבע רכבות, במשך שנתיים וחצי.

אין ספק שיש תקופות יותר טובות ותקופות פחות טובות, אבל בממוצע הדיוק בכלל לא רע. רוב הביקורת שמופיעה בעיתונות (במיוחד ב-YNET) מוגזמת ואפילו משמיצה.

בזמן האחרון הם בתקופה טובה, ורוב הרכבות מדייקות מאוד,
על זה בדיוק כתבתי לפני מספר ימים....
12/02/2010 | 14:19
כבר כתבתי על זה שבשבועיים האחרונים הדיוק גבוה מאוד ושאלתי מה הם הסיבות לשינוי הפתאומי?
הרכבת גם הוסיפה זמן לנסיעות
12/02/2010 | 15:16
1
כדי שאיחורים קלים לא ייספרו, בשנה-שנתיים האחרונות זמן הנסיעה של הרכבת התארך לפי הלו"ז, כך שהרכבות יגיעו בזמן גם אם הם מתעכבות מעט. מישהו זוכר את הפרסומת של "מחיפה לת"א ב-37 דקות"?

חברות התעופה, אגב, עשו בדיוק אותו דבר: הוסיפו בין 15 ל-30 דקות ללו"ז של כל טיסה, כך שאם היא מתעכבת קלות היא עדיין נוחתת בזמן, ואם היא לא מתעכבת הנוסעים מתפלאים "וואו, הטיסה הקדימה!". כבר קרה לי מספר פעמים שהמראנו באיחור (15 דקות לערך) ונחתנו בול בזמן, וזאת כשהמטוס טס במהירות השיוט הרגילה שלו בלי עזרה של רוחות יוצאות דופן.

הרכבת לא המציאה את הטריק.
זו לא סתם פרסומת
12/02/2010 | 16:28
או לפחות - לא היתה כזו.

אי-אז השתמשתי בשרות זה יום יום במשך ארבעה חודשים - ואכן הרכבת יצאה בדיוק בזמן מתחנת האוניברסיטה, והגיעה 37 דקות אח"כ לחיפה. לא זכורות לי שום תקלות לכל אורך התקופה. יחד עם תיאום אוטובוסים (נדיר לכשעצמו) יכולתי להגיע מתחנת האוניברסיטה (ת"א) אל מושבי הקט בתוככי הטכניון בתוך פחות משעה אחת.

אין ספק - הרגשתי שנותנים לי שרות איכותי ששום רכב פרטי לא יכול היה לתת לי.
הסיבה האמיתית לדיוק ברכבות
12/02/2010 | 15:28
1
היא שהרכבות נוסעות מלאות, וכידוע כשהרכבת מלאה היא נוסעת מהר, וכשהיא ריקה היא נוסעת לאט. לא מאמינים לי? תשאלו את "המומחה המוביל" לתחבורה פרופ' גרונאו ואת החסידים השוטים שלו. הם גם יסבירו לכם באותה נשימה שהרכבת בכלל לא מלאה אלא ריקה כי אנשים לא רוצים לנסוע ברכבת, ולכן הדיוק הוא רק אשליה ובעצם הרכבת שקובי נסעה בה איחרה בשעה - פשוט קובי עדיין בשעון קיץ...
12/02/2010 | 17:58
1
היום נסעתי פעמיים בקו 50, אין לו שום יתרון
11/02/2010 | 17:10
1
4
במקרה גם בבוקר נסעתי מפ"ת לת"א ב-50 וגם אחה"צ בכיוון ההפוך.
הנהג של 50 בבוקר לא היה הנהג הקבוע והוא עצר גם בתחנות 1-50 לא אמור לעצור.
בחזור בכלל הוא עצר כמו 51.
אז איפה היתרון של קו 50?
למה דן לא מלמדת נהגים חדשים היכן יש ל-50 תחנה והיכן אין לו תחנה?
זה הפך להיות העתק של 51

נ.ב היה ממש כייף לנסוע אחרי הצהריים בנת"צ בפ"ת. הרמזור של היציאה מהנת"צ היה מקולקל, וכמובן שזה יתרון לאוטובוסים שגם יוצאים משם בלי לחכות שעה וגם עוברים בגל הירוק של הרמזור של חברת החשמל. כשהרמזור שם כן עובד האוטובוסים בדיוק מגיעים לשניות הראשונות שיש אדום בצומת טנתקעים.
כמה זמן זה כבר מוסיף לנסיעה שקו 50 עוצר
13/02/2010 | 03:14
1
בתחנות קו 51 לא יותר מ5 דקות,
שאלה לגבי לוח הזמנים החדש של ר"י
11/02/2010 | 15:00
2
2
שמתי לב כי קו בנימינה-אשקלון הוא תמיד המפגר ביותר מבחינת דיוק. למה דווקא הקו הזה? ועוד תמיד. האם יש לזה קשר ללוח הזמנים של הקו הזה שלא בנוי בצורה טובה, למשל: זמן קצר מאוד בתחנות הקצה. האם יהיה שינוי בקו עקב האיחורים האלו? (אפילו קו ב"ש או י-ם מדויק יותר(!)).
נראה לי שהמבט שלך סובייקטיבי.
11/02/2010 | 20:33
1
יכול להיות שאתה נוסע יותר בקו בנימינה-אשקלון מאשר בקווי ב"ש וירושלים, או שלבנימינה אתה נוסע בשעות השיא בעוד שלבאר שבע אתה נוסע בשעות השפל?
בכל מקרה, איחורים בקו נהריה-ב"ש משפיעים ישירות על איחורים בקו בנימינה-אשקלון, מכיוון שהרכבות של שני הקווים מקושרות בבנימינה, כלומר הפרברית צריכה לחכות לבינעירונית ולהפך, ולכן קשה ליצור מצב שבו קו אחד מאחר והשני לא.
4 הערות בנושא.
13/02/2010 | 08:17
1. האיחורים בקו אשקלון בנימינה נגרמים בעיקר בגלל הקטע שבו אין עדיין מסילה כפולה קרי: צומת פלשת באשדוד ( צומת הכניסה למגרש מיון בנמל ) לרחובות.
2. הרכבות מב''ש אינן מקושרות בבנימינה משם שהן לרוב רכבות ישירות בקטע ת''א-חיפה/נהריה,  הכוונה כנראה לרכבות הקשר בבנימינה שנוסעות בקו המהיר מודיעין חיפה/נהריה ועוצרות בבנימינה.
אגב איחור של רכבת פרברית שנוסעת לפני הרכבת המהירה הינו הגורם העקרי לאיחור רכבות  מהירות/חצי מהירות בקו החוף.
3.זמן הטרמינל בקצה הקו אשקלון ובנימינה בהחלט מספיק ל''חיוג'' נהג הקטר (לא הקטר עצמו)  נקוי פנימי של הקרונות ובידוק בטחוני, ועומד בד''כ על מינימום 7 דקות  ועד  כשעה.
4. במקרה של איחור רכבת פרברית לכוון צפון מסתיימת הרכבת בתחנת חדרה וזאת ע''מ להחזירה בזמן לכוון דרום ולייצב את לו''ז.
שרשור הכוונה ומודיעין 11/2
10/02/2010 | 23:26
32
13
כמה רחוקה התחנת רכבת בנתניה צפון מ...
11/02/2010 | 14:21
1
1
קניון השרון?

מרחק הליכה?
1.5 ק"מ (15-20 דקות הליכה)
11/02/2010 | 14:52
2 שאלות ל17/2
11/02/2010 | 19:28
3
שלום לכולם!
אז ככה, אני צריכה להתייצב למילואים בנצרת- מחוז צפון ב17/2 (עוד שבוע) ואני מגיעה מקריית מוצקין, שעה 8:00- כיצד אני עושה זאת בדרך היעלה והמהירה ביותר? ושאלה להתייעצות הנוגעת בנושא זה: אני רוצה לישון אצל חברה במגדל העמק בזמן המילואים (הם ליומיים ללא לינה)-משתלם לי מבחינת נסיעות (טירטור על הבוקר למחרת) או לא ?

תודה מראש ויום טוב לכם!
אני מניח שהכוונה היא לפיקוד העורף, נכון?
11/02/2010 | 20:29
2
1
פיקוד העורף נמצא בכניסה לנצרת מכיוון חיפה. קווים 331, 332 של נצרת נסיעות ותיירות וג'י בי טורס מגיעים ממרכזית המפרץ עד המקום.
אפשרות נוספת להגיע היא לקחת מקרית מוצקין (דרך חיפה-עכו) את קו 342 של נצרת נסיעות ותיירות לנצרת עלית, ושם להחליף ל-332 או לקו עירוני. 342 הראשון יוצא ממרכזית המפרץ ב-7:30 ונוסע דרך צומת צבר והקריון.

מגדל העמק בהחלט משתלמת מבחינת נסיעות. קווים 331, 332 עוברים בכניסה למגדל העמק, ובנוסף קווים 338, 338א מגיעים מהשכונות השונות של מגדל העמק לצומת פיקוד העורף.
סבביישן. תודה לך
11/02/2010 | 20:53
בגדול נכון אבל טיפה תיקונים
11/02/2010 | 23:14
1) אם נוסעים בקו 342 יש לרדת בקניון של נצרת עילית ולקחת משם קו פנימי שמספרו 3א. קו 332 אמנם עובר בפיקוד אבל אסור לו להוריד שם.
2) קווים 331/332 עוברים בתוך מגדל העמק בכביש הראשי ומרוב השכונות פשוט להגיע ברגל ולא צריך לחכות ל338/338א/339 הנדירים.

בהצלחה
הגעה ליפו ביום א+הגעה מאיזור תא לחצור
11/02/2010 | 19:38
שלום וערב טוב
אני צריך ביום א' להגיע מחיפה למשרד הרישוי שנמצא ביפו.איך מגיעים לשם?
אחר כך משם אני אצטרך כנראה להסתובב קצת הרבה בת"א,ואז בסופו של דבר להגיע מתל אביב\מיפו,לחצור הגלילית עד השעה 8 בערב כי בשמונה וחצי יוצא הקו 55 לכיוון קצרין,שם נמצא הבסיס שבו אני משרת
איך עושים את זה?עדיף לקחת רכבת מתל אביב ללב המפרץ ומשם אוטובוס לחצור הגלילית?עדיף רכבת לעכו ומשם אוטובוס לחצור הגלילית?
תודה וערב טוב
הגעה מחיפה ליפו ומיפו לצפון..
11/02/2010 | 19:42
12
שלום וערב טוב
אני צריך ביום א' להגיע מחיפה למשרד הרישוי שנמצא ביפו.איך מגיעים לשם?
אחר כך משם אני אצטרך כנראה להסתובב קצת הרבה בת"א,ואז בסופו של דבר להגיע מתל אביב\מיפו,לחצור הגלילית עד השעה 8 בערב כי בשמונה וחצי יוצא הקו 55 לכיוון קצרין,שם נמצא הבסיס שבו אני משרת
איך עושים את זה?עדיף לקחת רכבת מתל אביב ללב המפרץ ומשם אוטובוס לחצור הגלילית?עדיף רכבת לעכו ומשם אוטובוס לחצור הגלילית?
תודה וערב טוב
תשובה
11/02/2010 | 20:13
11
יורדים מהרכבת בת"א השלום, ומהצד של הקריה לוקחים קו 86 או 173 של אגד למשרד הרישוי.
מת"א לחצור נוסעים בקווים 842 או 845 של אגד מהתחנה המרכזית או מרכבת מרכז. אין שום סיבה לנסוע לחיפה או לעכו. אל תיקח בטעות 841, המסלול שלו ארוך מאד.
תודה,כמה דברים לא ברורים
11/02/2010 | 20:45
איך אני מגיע מעזריאלי לצד של הקרייה?הקווים האלו הם של אגד או של דן?
לגבי ת"א-חצור.אם אני רוצה לעלות על אחד מהם ברכבת מרכז,איך עושים את זה?
כאילו איפה ברכבת מרכז הם עוברים?במסוף?
לדעתי הכוונה לסמכות רישוי צה"ל ביפו, ולא משרד
11/02/2010 | 21:18
9
הרישוי בחולון.
אי לכך הייתי ממליץ לקחת במקום 86 ו-73 את קווי דן 40, 42 או אגד 83 עד יהודה הימית פינת שד' ירושלים.
משם ללכת על רחוב יהודה הימית, להמשיך ברח' דרור (דרך גל"צ) ומינה לרח' בעל הטורים, שם כבר ניתן יהיה להבחין במקום.
בנוגע להגעה מעזריאלי לצד של הקריה - פשוט מאוד: הולכים על גשר הולכי הרגל ויורדים בצד השני של הכביש.
הגשר
11/02/2010 | 21:22
6
1
אתה מתכוון הגשר שיוצאים מתחנת הרכבת ואז עולים במדרגות הנעות לכיוון עזריאלי?
ואז יוצאים מעזריאלי דרך גשר הקריה, מאותה קומה
11/02/2010 | 21:48
5
1
של הקניון שהגעת עם המדרגות הנעות מהרכבת.
הבנתי
11/02/2010 | 21:59
4
אז צריך להיכנס לתוך הקניון ובאותה קומה ללכת לצד השני ולרדת מהגשר של הקרייה במרגות המסתובבות האלו?
ולגבי קו 842.הוא עובר גם ברכבת מרכז,אבל השאלה היא איפה אני תופס אותו?כאילו איך אני מגיע מרכבת מרכז לדרך נמיר ששם הוא עובר?
צריך לצאת ביציאה של תל אביב ואז לאן ללכת?
אתה יוצא מתחנת הרכבת ביציאת ת"א, חוצה את
11/02/2010 | 22:13
3
מגרש החניה הגדול ואת מסוף האוטובוסים של דן ואגד ומגיע לתחנות של דרך נמיר, סך הכל דקה הליכה
שנייה
11/02/2010 | 22:38
2
במקום להיכנס לתוך המסוף,אני עובר שם את הכביש וממשיך כל הזמן ישר ואז אני כבר אגיע לרחוב הראשי שהוא דרך נמיר?
842 עושה סיבוב בתוך ת"א?
מה הקושי לקרוא ולהבין את מה שכותבים לך ?
11/02/2010 | 22:59
1
הבנתי
11/02/2010 | 23:48
אבל לגבי הקרייה עדיין לא ממש ברור:אני צריך להיכנס לקניון ואז ללכת לצד השני למדרגות של הקרייה?
שאלה נוספת
12/02/2010 | 10:25
1
לשאול את הנהג מתי זה רחוב יהודה הימית פינת שד' ירושליים או שזה כתוב ברור?
תשאל ליתר ביטחון.
12/02/2010 | 10:36
רחובות - המכללה למנהל ראשון (המסלול האקדמי)
11/02/2010 | 20:12
1
מניח שהשלב הראשון הוא הגעה למרכזית הישנה בראשון. מה הלאה?
לא בהכרח. 204 מגיע בבוקר מרחובות למכללה
11/02/2010 | 20:19
ונוסע חזור בצהריים. לו"ז באתר אגד.
אם 204 לא מתאים, הדרך הכי מהירה היא לקחת מרחובות 164, 174, 201, 274 להרצל פינת אבי האסירים (תחנה אחרי רכבת הראשונים) ומשם 17א שנוסע פעם בשעה ומגיע עד המכללה (לו"ז באתר אגד), או 129 של דן ממסוף אבי האסירים הסמוך שמגיע למרחק 5 דקות הליכה מהמכללה.
איך אני מגיע באוטובוס
11/02/2010 | 20:38
1
מתחנת רכבת בני ברק לעתידים?
קו 20 של דן הכי מהיר, אפשר גם עם 40 או 42
11/02/2010 | 21:14
אם מדובר בשעות הבוקר, גם קו 57 וחלופות 40 ו-42 עם השלט "דרך ולנברג ורכבת מרכז" (מהירות יותר מהמסלול הרגיל) וקו 141.
כל הקווים של דן.
מונית שירות נתניה-תל אביב פועלת בלילה?
11/02/2010 | 22:07
אני רוצה לחזור מסינמה סיטי בסביבות 4-5 בבוקר יש עם מי לדבר?



תודה רבה.

קו 20 ביום שישי איך עובד?
11/02/2010 | 22:39
1
3
באתר של דן כתובה התדירות שלו רק בימים א-ה.

מישהו יודע? או, האם יש חלופה טובה יותר לאסותא רמת החייל מנתניה מחר בבוקר המוקדם (שבע-שמונה)
בחרי לך את התאריך של יום שישי ותקבלי את הלו"ז
11/02/2010 | 23:00
שלום רב, מבאר שבע לרחוב דניאל פריש בתל אביב..
11/02/2010 | 23:14
4
10
תודה
מבאר שבע עם הרכבת או עם 380 עד ארלוזרוב
11/02/2010 | 23:28
3
1
ומשם עם 18 עד לונדון מיניסטור (ארבע תחנות). דניאל פריש מול תחנת הירידה.
בחזרה למסוף ארלוזרוב עם 70/72
תודה לך.. אין שום קו שיוצא לאותו איזור
12/02/2010 | 01:09
2
2
מהתחנה המרכזית?
אני שואלת בגלל שמבחינת שעות יוכל להיות לי יותר נוח.
יש. קו 70 או 28 מקומה 7.
12/02/2010 | 09:34
1
תודה
12/02/2010 | 16:38
עוד קצת רב קו - סופרבוס
10/02/2010 | 22:52
9
24
היום שאלתי את הנהג אם מפסיקים למכור כרטיסיות, והוא אמר שכבר עוד כמה ימים.
מאידך, לא מצאתי לזה שום איזכור באתר של סופרבוס.
להטריח את עצמי לעשות רעב-קו? אני דוחה את הקץ. שונאת לבזבז נייר.
רק אתמול עלה בחור לאוטובוס וסרב להטעין את הרב קו שלו בטענה שזה ממש בזבוז נייר...

1. חוץ מהעובדה שאי אפשר לשחזר במידה ואובד+הנחות לזכאים, יש יתרון כלשהו ברב-קו עם שם ותמונה?
גם בשביל רב קו אנונימי אני צריכה לגשת לעמדת שירות או שאת זה אפשר אצל הנהג?
אפשר להטעין רב קו אנונימי באשראי?
בשביל להטעין באשראי צריך לגשת לעמדת הטענה? (או שאני סתם מפנטזת על טעינה באינטרנט..)
יש בכלל עמדה של סופרבוס שאפשר להטעין בה באשראי או שזה רק בדן?
2. אחת ולתמיד: את אותו כרטיס פיזית, לא משנה אם מוטבע עליו לוגו דן או לא, ניתן להטעין בכמה חברות (כשכל הטענה מופרדת ומשמשת לחברה המסויימת?)
גם לי יש כמה שאלות
10/02/2010 | 23:11
1
מי ה$@%^@$ שחשב על זה...


יש לי כרטיס שהטענתי בו כרטיסיה למחיר מסויים, במידה ואני אטעין לקוד אחר גבוה יותר, האם כשארצה לסוע במחיר הנמוך המכונה תדע להפריד?... סליחה אם זה נשמע שאלה טיפשית...
ועוד שאלה-אם לאמא שלי יש כרטיס שהיא הוציאה ועכשיו היא קיבלה כרטיס זכאות מביטוח לאומי-היא יכולה לשנות את הפרטים במידע שעל הכרטיס..?
תשובות
10/02/2010 | 23:28
7
4
1. ע"פ ההצהרות - ההנחות לא יינתנו ברב-קו אנונימי, עקב חוסר היכולת לטעון אותו בפרופיל מסוים.
2. כרגע ידוע לי רק על דן שמאפשרת טעינה בכרטיס אשראי.
3. בהחלט ניתן להטעין על כרטיס אחד, לא משנה עם איזה לוגו עד 8 מנויים.
לגבי 1
10/02/2010 | 23:48
2
2
ברור לי שכשאין מידע לגבי זהות בעל הכרטיס, לא יכולה להינתן הנחת זכאים. אך מה לגבי ההנחה הרגילה של 20%? האם היא ניתנת?
אם כן, לי, אישה "רגילה" - לא נערה ולא קשישה, אין שום צורך להנפיק רב קו עם פרטיי (אם הייתי מספיק אחראית שלא לאבד אף כרטיסיה בשנים האחרונות, כנראה אהיה מספיק אחראית גם לא לאבד את הכרטיס הקשיח הנ"ל - הוא הרבה יותר בולט בכיס מאשר כרטיסית נייר...).

האם ניתן לרכוש רב קו אנונימי אצל הנהג, אם כך?
לא ניתן להנפיק רב-קו אצל הנהג, רק בעמדות
11/02/2010 | 07:05
1
ההנפקה, כולל כרטיסים אנונימיים.
אינני יודע לגבי ההנחה הרגילה, אבל אני מניח שבעמדת ההנפקה ידעו לענות על כך.
כן, זה כולל את ההנחה הרגילה
11/02/2010 | 14:38
1
בענייני החברות השונות
11/02/2010 | 17:35
3
1
הנפקתי אנונימי בעמדה של דן. בבירור בעמדת הנפקה של אגד מסתבר שלפני שאפשר יהיה לטעון את הכרטיס אצל הנהג צריך יהיה "לפתוח" אותו לאגד באחת העמדות שלהם (כמובן שבמקרה היתה להם תקלה שנמשכה עד שהייתי צריכה ללכת אבל המנפיקה הבטיחה שבאנונימי זה לוקח ממש דקה). פשוט לדפוק את הראש בקיר מכמות השטויות בדבר הזה.
אבל לאגד עדיין אין רב-קו...
11/02/2010 | 20:35
2
הם עדיין לא הפעילו/התקינו/ווטאבר את המערכת
11/02/2010 | 23:04
1
אבל המנפיקים מפרסמים שעוד חודש יהיה רק רב-קו באגד.
בכל מקרה, זה לא משנה את הגריעות שבעניין- אותם מנפיקים חרוצים טוענים שאפשר לפתוח את הכרטיס לאגד רק בעמדות ההנפקה... אם זה לא נכון, שוב, בלגן. אני מאוד מקווה שזו טעות- לא נשמע לי הגיוני לעשות כזו פרוצדורה לפני כל שימוש בחברה שונה.
מי אלה המנפיקים? מנפיקים מטעם איזו חברה?
12/02/2010 | 10:36
נכון להיום, אפשר להשתמש באותו כרטיס רב קו ברוב החברות. אם כשלוקחים כרטיס של דן וטוענים עליו סכום של קווים זה נחשב "לפתוח אותו לקווים", סבבה - אבל מה זה משנה איך קוראים לזה, כל עוד זה עובד?
הועלתה גלריית תמונות מעבודות התשתית
10/02/2010 | 22:39
5
2
שבוצעו בימים האחרונים בחיפה..

קישור
אפשר לקבל קצת פרטים
10/02/2010 | 23:12
3
על מה בדיוק נעשה באזור הזה בסגירה הנ"ל?....
פרטים
10/02/2010 | 23:38
2
1
בתחנת חיפה בת גלים- חודש קטע מסילה באורך 500 מטר והוחלפו 2 מפלגים.

בתחנה תפעולית חיפה מזרח- חודש קטע מסילה באורך 150 מטר והוחלפו 4 מפלגים.
תודה ושאלה נוספת
10/02/2010 | 23:58
1
אז בעצם כל העבודות שבוצעו היו בין חיפה בת גלים וחיפה מרכז/לב המפרץ?
אכן, בין בת גלים (כולל) לבין לב המפרץ.
11/02/2010 | 13:53
1
, דניאל!
11/02/2010 | 21:06
וכל הכבוד לדוברות הרכבת שממשיכה לפרסם את עבודות התשתית המתבצעות. כשהציבור יודע לשם מה נסגרים קווים, ייתכן שיש לכך השפעה חיובית על התדמית (שלא תזיק לכלי התחבורה הירוק של ישראל).
הנה האוטובוס
10/02/2010 | 21:45
100
15
אם4.דלתות אגב זה לא ברור סליחה על האיכות המשך>>
אם4.דלתות אגב זה לא ברור סליחה על האיכות
דרך חדשה לעיר העתיקה
10/02/2010 | 21:16
7
4
חניונים מוזלים וקו 38 במסלול חדש לעיר העתיקה יופעלו מיום ראשון - 14.02.10 התוכנית, לקראת הגבלת כניסת רכב פרטי לתוך העיר ההיסטורית  
כך ניסע לעיר העתיקה: "חנה וסע" בתעריפים מוזלים ב- 3 חניונים ונסיעה מוזלת בקו 38 או פשוט בצעידה רגלית ? כמו בעולם- בקרוב תוגבל כניסת רכב פרטי משער יפו רק לתושבים, לסוחרי העיר העתיקה ולנכים ? "נשמור על העיר ההיסטורית היפה בעולם ונפסיק בה את הפקקים, הפיח והרעש", אומר ניר ברקת ראש העיר ירושלים.

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה החלו בהיערכות מעשית לצמצום דרסטי בתנועת הרכב הפרטי בתוך העיר העתיקה. זאת כדי לצמצם את הפקקים, הזיהום, הרעש וההפרעה לתושבים המתגוררים בה ולמבקריה. תחילה יופעלו חניונים בתעריפים מוזלים ובחינם וכן קו מיוחד של "אגד" שייסע מהחניונים לתוך העיר העתיקה. בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב משער יפו בשעות היום רק לתושבי העיר העתיקה ולסוחריה. ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת: "אנו רוצים לשמור על העיר היפה ביותר בעולם, ולכן אנחנו חייבים לאפשר דרכים חדשות לעיר העתיקה ולדלל את כמות הרכב הפרטי. במקום להשתרך בתוואי פקוק, עדיף לחנות ולנסוע בנוחות בקו המיוחד או פשוט לצעוד מעט ברגל".
דידי הרשקוביץ, מחזיק תיק התחבורה בעירייה מסר כי התוכנית "דרך חדשה לעיר העתיקה", שהוכנה באגף תושי"ה בעיריית ירושלים ובצוות תוכנית אב לתחבורה, תצא לדרך ביום א' הקרוב (ל' בשבט - 14 בפברואר). במסגרתה יופעל הסדר מיוחד ב-3 חניונים - "הרכבת"- חניה חינם, "קרתא" - 15 ₪ לכל היום לתושבי ירושלים ו- 25 ₪ למבקרים בעיר, וחניון "ממילא/ אלרוב" – חניה חינם לשעתיים הראשונות. כמו כן, מסלול קו 38 יקוצר, ועם הפעלת התוכנית יאסוף את הנוסעים, גם מהחניונים הללו, היישר לתוך העיר העתיקה, בתעריפי נסיעה מוזלים ומיוחדים. כל שעה עגולה ייסע קו 38 במסלולו הארוך והמוכר ומספרו יהיה 38א'. הרשקוביץ שיבח את משרד התחבורה על הירתמותו לפרויקט, בו משקיע המשרד מאות אלפי שקלים בסבסוד כרטיסי הנסיעה המוזלים ב"קו החניונים" 38.
דרור גנון, ס. מנהל האגף לתחבורה ציבורית במש' התחבורה אמר כי: "למדנו בעולם שכדי לשמור על הערים ההיסטוריות, יש לאפשר רק לתחבורה ציבורית לנוע בתוכן ולשמחתי כך יהיה גם בירושלים". לדבריו, ההפעלה המוקדמת של "חנה וסע" ושל קו 38 המוזל יאפשרו לציבור להתרגל לדרך החדשה, לפני איסור הכניסה ברכב פרטי.
כאמור, ב"קו החניונים" 38 ניתן יהיה לרכוש כרטיסי נסיעה מיוחדים במחירים מוזלים:
- כרטיס "משפחתי – יומי" אשר יופעל לראשונה בישראל לנסיעה בקו 38, יאפשר למשפחה- הורים + עד 5 ילדים, חופשי לנסוע כל היום תמורת 25 ₪ בלבד.
- כרטיס "אישי-יומי" שיאפשר נסיעה חופשית בקו 38 לעיר העתיקה, במשך כל שעות היום, ב-10 ש"ח בלבד. יתר הקווים לעיר העתיקה ( 1,2,3) ימשיכו לפעול כסדרם.
יצוין כי נוסף על הסדרי החניה והנסיעה המוזלים ניתן להגיע לעיר העתיקה גם עם "כרטיס אחד- לכל מקום- למשך 75 דקות", הפועל בהצלחה במטרופולין י-ם מזה כחודש, ועמו ניתן להחליף כמה קווים שרוצים בדרך ליעד.

חונים וצועדים – רוב באי העיר העתיקה ברכב פרטי יוכלו גם לחנות באחד החניונים המוזלים ופשוט לצעוד אל יעדם מרחק הליכה קצר בסמטאותיה היפות של העיר.
כאמור, בעתיד הקרוב תותר כניסת רכב פרטי בשעות היום משער יפו רק לתושבים, לסוחרים ולבעלי תו נכה והודעה על כך תפורסם בהמשך. פרטים אודות הסדרי החניה והנסיעה החדשים במוקד 106 העירוני או במוקד אגד 2800*. .  

http://www.jerusalem.muni.il/jer_sys/muni/messages...
לא ברורים לי שני דברים:
11/02/2010 | 01:15
6
1
1. למה לא הגבירו את התדירות של 38 בעקבות איסור כניסת הרכבים? הרי מעכשיו יהיה לו הרבה יותר ביקוש, ותדירות של פעם ב-15 דקות בשעות היום נשמעת לי מאד נמוכה לקו כזה.
2. אם כבר משכילים להפעיל חופשי יומי, למה רק לקו אחד? שיפעילו כבר חופשי יומי לכל הקווים בירושלים ויסגרו עניין.
הבעיה הנוספת עם קו 38 היא
11/02/2010 | 01:48
5
1
שהוא מופעל ע"י הגופלים הקטנים שמספר המקומות שלהם מצומצם. אני מניח שיהיה להם קשה לתגבר את הקו ללא רכישה של אוטובוסים נוספים מדגם זה. למיטב ידיעתי יש בסה"כ 4-5 כאלה בי-ם.
בשביל זה מרכיבים עכשיו ספרינטרים במרכבים לאגד
11/02/2010 | 07:04
3
1
בטוח שהם לקו 38?
11/02/2010 | 12:18
2
1
משהו צריך להחליף את הגופלים
11/02/2010 | 21:48
1
אולי לא בשלב הראשון, שכן סביר יותר שיישלחו לחיפה, אבל אני צופה שאם הם יהיו מוצלחים, אין סיבה שלא יעלו גם לי-ם.
הספרינטרים מיועדים לקווי השכונתית בחיפה!
11/02/2010 | 22:43
1
עד כמה שידוע לי, בשלב זה לא לירושלים.
חייבים כבר להחליף את הגופלים בקו 38.
11/02/2010 | 23:11
2
הספרינטרים בהחלט יכולים להוות תחליף ראוי, אם כי אלו שנבנים כעת מיועדים עד כמה שידוע לי לחיפה.
ראיתי שבעבר מישהו דיבר על כך שב"דן"...
10/02/2010 | 19:59
4
8
פעל בתחילת  שנות השמונים אוטובוס עירוני בצבעים צהוב ולבן עם מושבים מפלסטיק בצבע כחול.
האוטובוס הזה אכן היה ה-פאי"א.
אני משוכנע בכך במאה אחוזים. זה היה צבעו המקורי של הפאי"א העירוני שמספרו 10-622-81.    
ירון - אני העליתי את השאלה בעבר
10/02/2010 | 20:17
6
תוכל לתת פרטים על הפאי"א ? יש לך תמונה ? לדעתי ,אגב, הוא עבר צביעה לתכלת מתישהו.
היה לו גם אח מרופד 10-623-81, שניהם פעלו זמן
10/02/2010 | 23:20
2
9
קצר ופרשו
נכון. ולידיעת חיינוש 10-623-81 היה זה שנצבע
11/02/2010 | 00:52
1
8
בצבע תכלת במקור. תכלת ולבן ונדמה לי שגם צהוב.
תמונות שלהם כולל רישוי פורסמו בעבר כאן
11/02/2010 | 19:39
7
או בקומונה. צריך רק לחפש.
רק"ל ירושלים- תחילת תקופת ההרצה
10/02/2010 | 19:34
38
3
חברים, עוד בשורות טובות-

ככל הנראה, במהלך השבועיים הקרובים תחל באופן רשמי "תקופת ההרצה" של הרכבת
(מה שנקרא, שלב ה- Testing and Commissioning)

בתור התחלה לא נראה הרבה בשטח- רכבת אחת (שני קרונות) תבדק במשך כחודשיים וחצי בקטע שבין הדפו לצומת שמעון הצדיק. בהמשך, בהדרגה, הבדיקות יבוצעו בכל 46 הקרונות ולאורך כל התוואי.

צירפתי את המודעה הראשונית המופצת לציבור לקראת נסיעות ההכנה.

כמובן שאמשיך ואעדכן בעוד פרטים רבים.


כל טוב,

גיל
סיטיפס







והנה מודעה בנוגע לחיבור קווי המתח לחשמל
10/02/2010 | 19:39
1
בימים הקרובים יחוברו לרשת החשמל, כבלי ההזנה העילית של הרק"ל, בקטע שבין צומת הגבעה הצרפתית לצומת שמעון הצדיק.
רק"ל י-ם- הסתיימה הנחת המסילות בגבעה הצרפתית
10/02/2010 | 19:20
6
חברים שלום,

מצרף עבורכם מודעה שתתפרסם בסופ"ש הקרוב.
בשעה טובה, הסתיימה הנחת המסילות בצומת הגבעה הצרפתית, בשבוע הבא יבוצעו עבודות להפעלת הסדר התנועה הסופי בצומת.

בברכה,

גיל זינגר
דובר סיטיפס

גיל ערב טוב ! האם יש ברשותך איזה שהוא דיסק
10/02/2010 | 21:00
1
ובו כלולות כל המודעות הללו שפירסמתם מאז ומעולם בנוגע לרק"ל?
אני שואל כי אני רוצה לעשות השוואה משום שאני מניח שאצלי יש מיחשוב וסריקה של כל ההודעות מאז שנת 2000. הייתי מעוניין לדעת אם משהו חסר אצלי מבחינת ההודעות. תודה רבה מראש על תשובתך ותודה רבה על ההודעות החשובות שהינך מפרסם. הפעם הודעתך היא לגבי צומת במרחק 300 מ' מהבית.
תודה רבה, גיל!
10/02/2010 | 21:03
בשבוע הבא אנסה לפנות זמן ולקפוץ לאזור לצלם.
תתנו לציבור להשתמש בקטע נסיוני לשיפור התדמית
10/02/2010 | 21:11

ברגע שהמערכים עוברים את בדיקות הבטיחות, ויש קטע כלשהו - קצר ככל שיהיה - שעומד בתנאים שיאפשרו להריץ עליו אפילו רכבת אחת מדי כמה שעות כחוויה תיירותית - תעשו זאת. זה ישפר את תדמיתה של הרכבת.

לא משנה אם בשלב הראשון זה לא יהיה אמצעי תחבורה פרקטי - ההמחשה שווה אלף מודעות ותראה לציבור הירושלמי שיש רכבת בקצה המנהרה.
תודה רבה על העדכונים!
10/02/2010 | 21:12
האם עמדו בלוח הזמינם הקצו 15 חודש
12/02/2010 | 21:47
ההמשך לעין כרם שאושר השבוע בוועדה המחוזית
14/02/2010 | 13:32
הוא גם של סיטיפס?
(הפרסום על האישור היה בסוף השבוע ב'כל הזמן')?
על ה
10/02/2010 | 23:12
1
תודה רבה גיל..הרגע לו ציפינו אלפיים שנה..
11/02/2010 | 12:00
נראה שהסבל קרוב לסיום, וכעת מתחילה
11/02/2010 | 20:39
ההנאה
כמה תמונות מתוואי הרכבת הקלה, ועוד
12/02/2010 | 01:14
26
1
הראשונה לשלטומנים (ומתנצל מראש אם הופיע כאן קודם).
שוק מחנה יהודה
12/02/2010 | 01:18
2
כיסוי אספלט זמני מעל למסילה שכבר נסללה (עם "מפרץ" קטן לפתח ביוב). האספלט מופרד מהריצוף באמצעות יריעה שנראית היטב בתמונה.
עוד מאזור השוק
12/02/2010 | 01:22
החניון העיקרי של השוק נחרש (הסוחרים בהלם), ועל חורבותיו יוקמו מגדלי יוקרה. שימו לב לשפה העיקרית שבה נכתב השלט והמפרט הטכני שממנו די ברור מהו קהל היעד.
כיכר הדוידקה
12/02/2010 | 01:25
3
בסוף יהיה שם משהו יפה, אני בטוח...

הפסל, אגב, חזר למקומו (עטוף בבד שחור).
הבעיה היא שאפילו המתכננים כבר לא יודעים מה...
12/02/2010 | 09:32
2
השבוע הרסו שם את הקיר המשולש בצד של רחוב הנביאים...
כל ההתנהלות שם ביזיונית
12/02/2010 | 09:48
1
זה התחיל בתכנון המגלומני והמנותק מהמציאות עם קיר בגובה 15 מטר (למה? ככה! תכנן את זה איזה אדריכל מקסיקאי שנחשב לקלטרווה של הכיכרות או משהו כזה). הקיר לא נבנה למזלנו (ולכן גם לא נהרס). גם המשולש המוזר היה חלק מהתכנון ההוא, וטוב לראות שמחזירים את הכיכר לשפיות. כמה עלתה ההרפתקה עם המקסיקאי (או ברזילאי או צ'ילאני)? לא ברור.
אז בוא אספר לך עוד משהו:
12/02/2010 | 10:05
בתוך אותו קיר משולש והזוי הייתה דלת סתרים שהובילה למדרגות היורדות אל מתחת לכיכר, כנראה לצורך תחזוקת מערכת המים של המיזרקה הנבנית שם. היות והרסו את הקיר, הרסו גם את הכניסה לאותן מדרגות והשאירו רק מכסה ביוב.
רחוב הרב קוק
12/02/2010 | 01:31
4
תחנת מוניות שירות לתל אביב (נדמה לי שזאת הפעם הראשונה שלה פה בפורום), וקצת נוף עם "חלון" בדמות מגדל רפאים יוקרתי. חדי העין יוכלו להבחין בציור פנטסטי (מלשון פנטזיה) של הרכבת הקלה על אחד הקירות.
3 דיסקים ב-99.99
12/02/2010 | 01:33
2
הבלגן ברחוב יפו (1)
12/02/2010 | 01:40
יפו פינת שלומציון/חשין
הבלגן ברחוב יפו (2)
12/02/2010 | 01:47
ליד בניין הדואר המרכזי

(ואגב, טוב לראות שהעבודות מתנהלות במרץ בחלקים רבים של התוואי.)
הבלגן ברחוב יפו (3)
12/02/2010 | 01:50
אותו אזור
"מדרחוב יפו" מתחיל לקבל צורה
12/02/2010 | 01:53
8
עדיין לא לכל רוחב הרחוב...

בתמונה - כיכר ציון
נראה מגעיל מאוד ללא האקליפטוס הותיק
12/02/2010 | 02:27
7
שהיה בן 90 כאשר נכרת ליד שלגייה לשעבר. ניתן היה לעוקרו בעזרת ''מנופי אבי'' ולהזיזו מטר אחד אחורנית. אבל העצלנות והכסף כנראה יותר חשובים מהעבר של העיר שלאחר שהפכה את בן-יהודה למדרחוב הרסה הכל. מה שרואים בתמונה הן בלטות מכוערות עם רחוב מכוער שמוכיח על עצלנות נוראה משום שבקטע יפו אפשר היה לחפור עוד שני מטר ולהכניס את הרק"ל אל תוך האדמה תוך שימור יפו כציר ראשי בדיוק כפי שהיה בעבר.
העקירה הייתה מיותרת לחלוטין
12/02/2010 | 02:35
6
לדעתי העץ היה בן יותר מ-90.
גם עקירת האקליפטוס בתחנת בית-שמש שהיה בן 103
12/02/2010 | 02:50
5
שנה היתה מיותרת, ומנכ"ל הרכבת דאז, יוסי שניר, קיבל אותי לשיחה באותו יום, אך זה היה כבר מאוחר מדי. הוא לא ידע על העקירה, הבטיח להעניש את העוקרים ולבסוף נעקר בעצמו מתפקידו.
עקירת האקליפטוס בתחנת בית-שמש: 02.09.2002.
12/02/2010 | 02:56
כדאי להוסיף בצער את הרס תחנת הרכבת בבתיר
12/02/2010 | 08:42
3
מבנה הסטורי  מרשים ששרד את התורכים, הבריטים,  קצת את הירדנים לפני הסכם הפסקת האש בסוף שנות ה40 של המאה הקודמת, אך לא את הישראלים .
כ''כ ראוי לציין כי בתקופתו של  אותו מנכ''ל רכבת ,  לא נהרסו תחנות שורק ובר יהודה  במהלך חידוש הקו למלחה, אך עם ''ההסכמה'' שבשתיקה   לניתוק התחנה הישנה בבירה המכונה ה'''חאן'' מרשת מסילות הברזל ע''ח תיקצוב  שידרוג הקו   עד מלחה.
נחמה  פורתא מצאתי באי הריסת  מבנה התחנה הישנה בי-ם הממתינה ליזם נדל''ן נמרץ, שיבנה מגורים  מפוארים לטובת בני עמנו בגולה  הדוויה שמעבר לאוקינוס, הכמהים  בכל נימי נפשם לדירת נופש חודש בשנה (לא כל שנה) בעיה''ק תובב''א .
אכי''ר.
אני מניח שהתכוונת לבר גיורה ולא בר יהודה
12/02/2010 | 09:40
1
הצדק עמך צ''ל כמובן ''בר גיורא''.
12/02/2010 | 13:34
המוכרת למען בטל ספק  גם בשם הערבי דייר א-שייח'.
כידוע התחנה משמשת עד היום כתחנה תפעולית  לרכבות נוסעים  לביצוע מפגש רכבות  ''פורשות'' מהשפלה הממתינות בתחנה לרכבות  ''חוזרות'' היורדות ממלחה, וכן לחניית   נייד בקורת קו, וקרונית מדידה ואולטרסונית  על קו האוטם .
12/02/2010 | 12:25
התחנה העתידית בצומת יפו-המלך ג'ורג'
12/02/2010 | 01:55
ליד "בניין העמודים"
תמונה אחרונה: שדרות הרצל
12/02/2010 | 01:59
4
4
תחנת בן דור (קריית משה) והעלייה לגשר המיתרים
*התמונות צולמו ביום שלישי
12/02/2010 | 02:00
5
קבל עוד אחת מציר הרצל.
12/02/2010 | 09:05
1
7
מזווית "מעט" שונה.
ותודה על העדכון מהשטח.
עוד תמונה מעולה
12/02/2010 | 18:18
4
תודה, בועז!
, עמית!
12/02/2010 | 18:18
תודה על העדכון והתמונות.
שינויים באשכול עפולה והעמק
10/02/2010 | 15:23
1
6
פרטים באתר קווים
כתובות אינטרנט מצורפות:
שוב הרעה של שירות במסווה של שיםור?
10/02/2010 | 19:17
3
למשל:הם כותבים בעקבות הצלחתו של קו350 וריבוי המשתמשים.... אני לא מכיר את האזור. את חברת קווים אני כן מכיר. האם פגעו בשירות במקרה הזה?

קו 18 בית שאן רשפים-בוטל

קו 45 שינוי בשעות וימי הפעילות, כמובן שלא טורחים לציין מה השינוי. חלם.
7 קווי רכבת קלה ...
10/02/2010 | 15:17
3
1
כתבת ביקורת.
|הלינקhttp://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3846529,00...|סלינק|
האמת שבהתחשב בזה שאפילו האתר של נת"ע
10/02/2010 | 15:38
גוף ציבורי שממומן ממיסים, בקושי מעדכנים אפילו את אתר האינטרנט שלהם והגיליון האחרון של העיתון שלהם הוא מלפני שנתיים, לא פלא ששום דבר לא מתקדם, קבוצה של אנשים מקבלים משכורות במשך13 שנה ואפילו אין סימן לתחילת עבודות...
כבר ידעו בשנת 2008 שאין סיכוי שהקבוצה של אפריקה ישראל תצליח לבנות את הפרוייקט בעקבות המשבר הכלכלי ולא הוציאו מכרז חדש ולא כלום, בזמן שכאן מסיימים מכרז במדינות אחרות בגלובוס בונים מערכות רכבת שלמות, אולי פשוט צריך להודות שבלתי אפשרי בשביל מדינת ישראל להקים מערכת הסעה המונית ולבקש סיוע ממדינות אחרות שינהלו את זה בשבילנו. הרבה ישמחו כולל הצרפתים, הגרמנים והסינים. תמורת תשלום הולם(הרבה פחות ממה שיוציאו אם ישראלים יפקחו על העבודות)להקים 7 קווים כולם תחתיים ברבע מחיר ממה שיוציאו על קו וחצי שחלקו עילי בניהול שלומאלי של בירוקרטים ישראלים.
באופן חד פעמי: קשה לי לומר מלה אחת רעה על
10/02/2010 | 21:39
2
המאמר של צ. בורג מבית Ynet . הבחור פשוט צודק ואולי מתוך הקיפאון של הרק"ל התל אביבי יצמח משהו טוב בדמות השקעה בפריפריה.
אני שוב מופתע לטובה
11/02/2010 | 21:58
הן מהביקורת העניינית, והן מהטוקבקים. ואני מסכים שאם הפרוייקט ימשיך להתנהל כפי שהוא, הוא יגיע לסדר גודל העלויות שמדובר עליהן. בהתנהלות כוונתי בעיקר למריחתו של הפרוייקט לעשורים במקום שנים בודדות.
"פיצוי" על איחור רכבת
10/02/2010 | 08:08
6
41
לפי נהלי הרכבת, הנוסעים זכאים לפיצוי של כרטיס חינם על איחור של מעל לחצי שעה בהגעת הרכבת ליעדה

אתמול נתקעה הרכבת שעליתי עליה ובמשך יותר משעה וחצי עמדה על הפסים, עד שנגררה בחזרה לתחנה שבה עליתי.

בשל האיחור, לא היה טעם להמשיך בנסיעה.

כשהגעתי, מאוחר יותר, לתחנת תל-אביב אוניברסיטה, טען מנהל התחנה כי מכיוון שלא הגעתי באיחור, לא מגיע לי פיצוי.

הייתכן?
ומה לגבי תביעה על נזקים שנגרמו מהאיחור?
10/02/2010 | 18:25
2
7
ביום ראשון האחרון 07/02/2010 התייצבתי בתחנת הרכבת במודיעין בשעה 13:30 כדי לנסוע לש"ת בן-גוריון. רציתי לנסוע ברכבת שיוצאת בשעה 13:43 על מנת להספיק להגיע בזמן לצ'ק-אין לטיסה שלי.
בשעה 13:50, הרכבת עדיין עומדת בתחנה במודיעין-מרכז ואז הודיע הכרוז שהוא מבקש מכל הנוסעים לרדת מהרכבת בחזרה אל הרציף כיון שהרכבת תצא ריקה לכיוון דרום.
לאחר שכל הנוסעים ירדו מן הרכבת הכרוז ביקש מכולם לעבור לרציף מס' 4 משם תצא הרכבת בשעה 14:04 לכיוון נתב"ג ותחנות ת"א.
לאחר שעברנו כולנו אל רציף מס' 4 הודיע הכרוז שגם הרכבת של שעה 14:04 מבוטלת והרכבת הבאה לכיוון נתב"ג ות"א תצא רק בשעה 14:43.
בשלב זה אני נאלצתי לוותר על רצוני להגיע לש"ת ברכבת מכיון שעליי לבצע צ'ק-אין לטיסה בשעה 14:30 לכל המאוחר.

לכן יצאתי מתחנת הרכבת, עליתי על מונית ושילמתי 110 ש"ח על מנת להגיע לשדה התעופה.

החובבנות והרשלנות של רכבת-ישראל גרמו לי לשלם 110 ש"ח ולהגיע ברגע האחרון עם עצבים מרוטים לשדה התעופה לאחר ביטול לא מובן ולא מתוכנן של שתי רכבות.

מי יפצה אותי? למי עליי לפנות?
זו הבעיה - כשהגורם הפוגע מחלק את הפיצוי
10/02/2010 | 19:25
7
היה בזמנו פסק דין נגד הרכבת - אולי מישהו יכול להעלות אותו

נוסע התרעם על כך שהפיצוי הוא כרטיס חינם, מאחר ואינו משתמש ברכבת באופן סדיר.

הוא זכה ובית המשפט הרים גבה בתמיהה על כך שהגוף המזיק (הרכבת) הוא זה שמחליט מה גובה הפיצוי ועל טיבו.


בכל מקרה, אי אפשר להאמין להם.

כשיש תקלה, הם מספרים סיפורים על "קטר שיוצא מחיפה לכיווננו" - אלא שהתוצאה מעידה על נסיעה במהירות שני קמ"ש, במקרה הטוב..

והבעיה העיקרית - אין עם מי לדבר.

מקסימום פקס לשירות לקוחות, שלא עונה
בדיוק, בגלל החובבנות והרשלנות של רכבת ישראל..
10/02/2010 | 19:53
6
כל מי שמחליט לנסוע ברכבת צריך לקחת מקדם ביטחון של שלוש שעות לפחות, למקרה של ביטול/איחור/שיבוש/שיבושים/השבתה/השבתת פתע וכו... בתנועת הרכבות.

למי שלוקח מקדם ביטחון של שלוש שעות, יש את היכולת להחליף את אמצעי התח"צ במקרה של ביטולים ושיבושים שונים ומשונים בתפעול הרכבות.

מי שטוען שאין לו זמן ו/או ממהר, שלעולם לא יסתמך על השירות החובבני והרשלני שניתן על ידי מנהלי ועובדי רכבת ישראל והרגולטור (משרד התחבורה/משרד מבקר המדינה).

עדיף להגיע שלוש שעות לפני (במקרה הטוב ביותר) מאשר להגיע באיחור (במקרה הגרוע ביותר).
אבל כן הגעת באיחור, אמרת שעמדת שעה וחצי...
10/02/2010 | 20:15
2
2
מה שאתה מבין, הרכבת לא...
10/02/2010 | 20:54
1
6
הרכבת, שיצאה בשעה 6:36 מעתלית, הוחזרה לתחנה בשעה 8:16, אחרי שעה וחצי של עמידה על הפסים.

הנוסעים הופנו לרכבת חלופית שהמתינה

אלא שלא הייתה לי סיבה להמשיך, כי אחרתי לפגישה שלי, לכן עליתי על רכבת מאוחרת יותר.

אלא שמנהל התחנה בת"א טוען שזה לא מצדיק פיצוי

מה, רק תביעה משפטית הם מבינים?
על איזה רכבת עלית?
10/02/2010 | 21:17
4
כלומר האם הרכבת שעלית עליה לאחר מכן איחרה גם? או שעלית על הרכבת החלופית?...
במידה ולא, היית צריכה להסביר למנהל תחנה שהיית ברכבת X קודם והיא זו שאיחרה..
בכל מקרה את רשאית לקבל פיצוי של 2 כרטיסי נסיעה מקסימום גם אם הרכבת איחרה מעל לשעה.. שבועיים מיום הנסיעה באחת מתחנות הרכבת. דרך נוספת היא לפנות למחלקת פניות הציבור של הרכבת בכתב עם ציון הפרטים הרלוונטיים וצירוף כרטיס הנסיעה שלך. הם ישלחו לך את הכרטיסים בדואר..
שרשור הכוונה ומודיעין 10/2
10/02/2010 | 00:02
58
1
המשך>>
עלה ברשת
09/02/2010 | 23:09
15
1
נהג אוטובוס מדהים מגרמניה חובה לראות!
09/02/2010 | 22:59
12
2
זה מה שנקרא מקצוען!
09/02/2010 | 23:04
2
חובה חוה חובה לראות! ולהאמין זה היה בצרפת
09/02/2010 | 22:53
3
2
הוא לקח סיבוב חד מדי...
10/02/2010 | 03:36
1
1
או שפגע בטעות במשהו(לא ברור...
אני מקווה רק שהאוטו הזה היה ריק מנוסעים....
האמת, נראה מזוייף....
10/02/2010 | 07:05
1
זה מזוייף בוודאות
10/02/2010 | 10:44
1
הראו את הוידיאו הזה בפינת "הצינור" בחדשות, והראו איך עשו אותו.
האמפיבוס - האוטובוס שנוסע על מים - קורקע
09/02/2010 | 22:05
2
1
רק אחד מרבים שנוסעים באירופה כאטרקציה
09/02/2010 | 23:12
1
תיירותית.
דווקא הרעיון של הפעלת אוטובוס אמפיבי שכזה, המחבר בין ישובים המופרדים ע"י נהר הוא רעיון מעניין ביותר.
יש בפילפינים אוטובוסים שעולים על מעבורת
10/02/2010 | 17:37
1
שמחכה להם מראש ואז כאשר היא מגיעה הם ממשיכים לנסוע.
מאוד נוח
היום נסעתי באוטובוס רחוב שלם ברוורס
10/02/2010 | 02:17
1
2
הרחוב שבו נסענו (רח' הרב קוק בירושלים) היה חסום בגלל עבודות הרכבת הקלה, והנהג לא היה יכול להסתובב ברחוב הצר ונאלץ לעלות את כולו ברוורס כדי להמשיך בדרך חלופית.
כנראה שזה לא היה הנהג בסרטון הגרמני ....
10/02/2010 | 09:36
1
פופאי מקו 4 יכול לעשות את זה הרבה יותר מהר
10/02/2010 | 15:48
1
1
10/02/2010 | 16:12
1
סדר יומו של נהג חרדי ב"דן" * וידאו ותמונות
09/02/2010 | 23:38
2
http://www.bhol.co.il/news_read.asp?id=15188&cat_id=52
מילים לא טובות על נהגי אוטובוסים באשר הם...,
10/02/2010 | 07:31
1
גם אם ללא הכללות,ועל המדיניות הממשלתית המקרינה כלפי מטה על התחבורה הציבורית,בדף הבלוג הזה.הקישור לרשומה אינו מהוה הסכמה עם כל הנאמר,זו דעה אישית של הכותב,שגם המושג תחבורה ציבורית עושה לו רע בנשמה,עקב "חויותיו" באוטובוסים.
שיעורי נהיגה
09/02/2010 | 18:44
4
2
אני יודעת שזה לא בדיוק נושא הפורום אבל בגלל הקשר שיש לכולם פה לתחום התחבורה חשבתי שאולי מישהו יוכל לתרום עצה\חוו"ד
אחרי 3 כישלונות ובגילי המופלג אני מחפשת מורה רציני לנהיגה על רכב אוטומטי באזור ר"ג-פ"ת

וע"מ שבאמת לא אחרוג ממסגרת הפורום אנא שילחו לי הודעה בפרטי

31 זה מופלג???
09/02/2010 | 20:50
2
1
אחותי עשתה רישיון בגיל 39-40...
אני כבר מתה שזה יהיה מאחורי
09/02/2010 | 23:41
1
1
בינתיים זה סתם מביש
09/02/2010 | 23:48
1
אני בן 27, אין לי רישיון ואני גאה בזה
(זה לא שיש לי משהו עקרוני נגד, פשוט בינתיים אין לי מה לעשות איתו)
האמת שגם אני מחפשת...
10/02/2010 | 00:08
1
אז אם מישהו יוכל להמליץ גם לי אבל אני מחפשת בפ"ת ורכב אוטומטי...
תודה מראש :)
האם בכל הרכבות יש אינטרנט אלחוטי
09/02/2010 | 19:41
2
87
או רק בחלק מהם?
אני אשאל אותך שאלה בתמורה:
09/02/2010 | 20:25
1
29
האם יש באיזשהו מקרונות הרכבת של רכבת ישראל אינטרנט אלחוטי?
למיטב ידיעתי התשובה היא לא.
רוצה אינטרנט? תביא איתך מודם סלולרי.
תשובה קצרה יותר: אין בשום קרון.
10/02/2010 | 06:16
29
תשובה ארוכה יותר:
ר''י בוחנת את הנושא והעליות הכרוכות במתן שרות שכזה.
בשולי הדברים:בעבר נערך ניסוי  ע''י חברה פרטית,  הפעלת אינטרנט אלחוטי במתחם תחנת ת''א סבידור  מרכז תמורת תשלום  גבוה ומוגזם לטעמי לחב' המבצעת.
מיותר לציין שהניסוי הסתיים זה מכבר בקול ענות חלושה ר''ל כשלון.
הרוצה אינטרנט אלחוטי ברכבת  בשלב זה,טוב ינהג כהמלצתו של רמי למעלה קרי: מודם סלולרי אישי.
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
אופני שחף
אופני שחף
כנרת אייזנברג
מחפשים קהל מתאים
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ