לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

לצפיה ב-'דו"ח בדיקת תאונת רכבת5/8/10'
דו"ח בדיקת תאונת רכבת5/8/10
25/11/2010 | 10:41
4
2
דו"ח צוות בדיקת תאונת רכבת מיום 5.8.2010 במפגש 252, במינוי המנהל הכללי של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

http://media.mot.gov.il/DOVER/DOH-252-5-8-2010.pdf

צריך קצת סבלנות לקרוא, אבל די מעניין לראות את התנהלות הדברים.

הדיווח על התאונה בפורום - http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?For...
לצפיה ב-'תודה רבה! חומר מעניין מאוד.'
תודה רבה! חומר מעניין מאוד.
25/11/2010 | 15:32
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
25/11/2010 | 17:55
1
לצפיה ב-''
28/11/2010 | 09:00
2
אולי מישהו פספס....

המשך שבוע רגוע ובטוח בדרכים!
לצפיה ב-''
28/11/2010 | 16:24
1
לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 25/11 '
שרשור הכוונה ומודיעין 25/11
24/11/2010 | 23:58
17
12
לצפיה ב-'מוניות מתל אביב לנתב"ג'
מוניות מתל אביב לנתב"ג
25/11/2010 | 00:20
3
96
שלום,
אנחנו 3 חברים שגרים במרכז תל אביב, ויש לנו טיסה לאילת ביום שבת בצהרים.
מבחינת אמצעי תחבורה הבנו שיש רק מוניות.
כמה מונית אמורה לגבות? 100 שקל? האם ה100 מתחלק בין שלושתינו או שינסו לעשות עלינו קופה?
על איזה חברה אתם ממליצים?

תודה!
לצפיה ב-'מונית ספיישל לוקחת מחיר פר נסיעה ולא פר נוסע.'
מונית ספיישל לוקחת מחיר פר נסיעה ולא פר נוסע.
25/11/2010 | 00:25
31
המחיר הוא לשלושתכם ושלא ינסו לעשות עליכם קופה.
לצפיה ב-'בגדול'
בגדול
25/11/2010 | 00:30
1
18
קודם כל כולכם מאותו המקום?כלומר הוא אוסף את כולכם ביחד?
אם כן חסכתם,
אם לא על כל עצירה יש תוספת של 10 ש"ח,
על כל נוסע נוסף מעבר ל-2 נוסעים מותר לנהג גם לקחת תוספת של בערך 4 שקלים נדמה לי.
שים לב גם שיש הבדל בתעריפים - התעריף מתל אביב לנתב"ג בשבת הוא באיזור ה-140 ש"ח (120 ביום רגיל, למרות שאני גם הצלחתי להגיע ב-110 ביום רגיל).
לצפיה ב-'יש חברות מוניות שעושות את זה ב-100 ש"ח.'
יש חברות מוניות שעושות את זה ב-100 ש"ח.
25/11/2010 | 01:22
31
אפשר לחפש בגוגל "מונית לנתב"ג 100 שקל", יש כמה תוצאות.
לצפיה ב-'צומת משגב/כרמיאל/חיפה-ירושלים'
צומת משגב/כרמיאל/חיפה-ירושלים
25/11/2010 | 00:35
2
71
אני צריך להיות בירושלים ביום שישי הכי מאוחר שאפשר...(מומלץ בלי מוניות שירות)
לצפיה ב-'לצאת הכי מאוחר או להגיע הכי מאוחר?'
לצאת הכי מאוחר או להגיע הכי מאוחר?
25/11/2010 | 01:04
7
להגיע הכי מאוחר זה פשוט: 947 ממרכזית חוף הכרמל שיוצא ב-15:50 ונוסע דרך כל העולם ואישתו.
יכול להיות שקו 962 שיוצא מטבריה ב-15:00 יעזור לך לצאת יותר מאוחר, אבל לא מצאתי מסלול טוב לתפוס אותו, אלא רק עם שתי החלפות: קו 500 מכרמיאל לצומת נחל עמוד, קו 842 מצומת נחל עמוד לצומת גולני, ומשם 962.
לצפיה ב-'יש בשעה 12.30 קו 968 מכרמיאל לירושלים דרך'
יש בשעה 12.30 קו 968 מכרמיאל לירושלים דרך
25/11/2010 | 21:43
5
צומת משגב אם זה מספיק מאוחר.
לצפיה ב-'שאלה לתושבי באר שבע'
שאלה לתושבי באר שבע
25/11/2010 | 07:02
1
בוקר טוב,
איזה קוו מגיע לביג מהדואר?
(דואר= מול קניון הנגב)
לצפיה ב-'עניתי לך בקומונה'
עניתי לך בקומונה
25/11/2010 | 10:31
2
מהמרכזית עצמה קווים 388/059 של מטרופולין בתדירות של כל רבע שעה ברוב שעות היום. מהמסוף העירוני הצמוד (בין המרכזית לרכבת) קו 14 מטרודן (לשים לב שלא בכיוון נחל בקע). תדירות קו 14 כל חצי שעה אבל קשה לשער מתי הוא מגיע לתחנה.
לצפיה ב-'שואל שוב בשרשור הזה - צומת סירקין לדרך השלום'
שואל שוב בשרשור הזה - צומת סירקין לדרך השלום
25/11/2010 | 08:25
4
3
איזה אוטובוס יוצא מצומת סירקין [פתח תקווה] ומגיע לדרך השלום בגבעתיים [אם להיות מדויק אז רחוב מספר 51]
תודה מראש!
אני כבר מיואש לאללה
לצפיה ב-'מצומת סירקין קח 92 עד ז'בוטינסקי פ"ת ומשם עם'
מצומת סירקין קח 92 עד ז'בוטינסקי פ"ת ומשם עם
25/11/2010 | 11:15
2
50/51 עד עזריאלי, מעזריאלי 56 נוסע לאורך דרך השלום (לא ברור מה זה רחוב מספר 51, וחוץ מזה, דרך השלום זה ת"א, כשבחלקה היא נמצאת סמוך לגבעתיים)
לצפיה ב-'כמה אופציות נוספות...'
כמה אופציות נוספות...
25/11/2010 | 12:28
2
3
יש נסיעה אחת בבוקר של קו 51 סמוך לצומת סירקין. הוא אוסף מרחוב גורדון (צומת אחת צפונה מסירקין), איתו יורדים בעזריאלי ומשם ממשיכים בקו 56 של קווים.

אם מדובר על שעות הבוקר יש לך גם את קו 187 של קווים מצומת סירקין(שתי נסיעות בבוקר בלבד), אתה יורד בבר אילן ולוקח מהצד השני את 56 של קווים או 43 של דן עד ליעד שלך. שים לב!!! לא לרדת על כביש גהה, אלא בתחנה הבאה.

אתה יכול לנסוע עם קו 78 מסירקין ליהוד ושם להחליף ל56 - לא יודע כמה זמן זה יקרה.
לצפיה ב-'ההצעה לנסוע דרך יהוד אינה הגיונית, במיוחד'
ההצעה לנסוע דרך יהוד אינה הגיונית, במיוחד
25/11/2010 | 13:46
1
3
כשהתדירות היא פעם בשעה והתדירות של 56 גם אינה מהגבוהות
לצפיה ב-'רשמתי לפניי'
רשמתי לפניי
25/11/2010 | 14:13
1
ניסיתי לחשוב על אופציות להשתלב עם קווים 56 ו43 ממקומות שונים בהחלפה שלא תכלול 3 קווים.

תודה על ההבהרה, למדתי.
לצפיה ב-'קו 605'
קו 605
25/11/2010 | 21:29
2
7
שלום, רציתי לשאול איפה יש תחנה של קו 605 מת"א לנתניה (נתיב אקספרס).. אני רוצה לעלות עליו בדרך נמיר, כמה שיותר קרוב לרחוב הרב הרצוג/תיכון חדש.. באתר BUS.GOV.IL  כתוב שהוא אוסף ברכבת מרכז, אח"כ בדרך נמיר מול רכבת מרכז (???) ואז דרך נמיר 125... באתר אוטובוסים ונתיב אקספרס כתוב שרק בדרך נמיר 27 אז בצומת הרצליה.. איפה אני יכולה לעלות עליו אחרי התחנת רכבת?!?
תודה
לצפיה ב-'תיקון קטן'
תיקון קטן
25/11/2010 | 21:30
1
2
איפה התחנה הכי קרובה לתיכון חדש/הרב שלמה גורן?!

תודה..
לצפיה ב-'רכבת מרכז, התחנה הבאה היא בבלי/יהודה המכבי'
רכבת מרכז, התחנה הבאה היא בבלי/יהודה המכבי
25/11/2010 | 21:41
3
לצפיה ב-'הרכבת הקלה בירושלים על גשר המיתרים,מדהים.....'
הרכבת הקלה בירושלים על גשר המיתרים,מדהים.....
24/11/2010 | 18:54
9
1
4 מערכים ביחד נוסעים על גשר המיתרים
מצורף סרטון על כך...
תהנו....
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-' איזה ווידאו מגניב!'
איזה ווידאו מגניב!
24/11/2010 | 19:44
1
בהחלט שווה צפיה
לצפיה ב-'מגניב! תודה רבה על השיתוף!'
מגניב! תודה רבה על השיתוף!
24/11/2010 | 19:54
2
לצפיה ב-'תודה !!!'
תודה !!!
24/11/2010 | 20:27
לצפיה ב-'ואפילו לא רואים את החלק העליון המכוער שלו'
ואפילו לא רואים את החלק העליון המכוער שלו
24/11/2010 | 22:20
1
לצפיה ב-'תודה רבה !'
תודה רבה !
24/11/2010 | 23:59
לצפיה ב-' מגניב ביותר!'
מגניב ביותר!
25/11/2010 | 00:06
ויהיה מגניב לגמרי כשהם יתחילו לנסוע מהר...
לצפיה ב-'האם הקו כבר מחושמל לכל אורכו?'
האם הקו כבר מחושמל לכל אורכו?
25/11/2010 | 11:03
2
לצפיה ב-'אתה צוחק או רציני?'
אתה צוחק או רציני?
25/11/2010 | 17:54
1
לצפיה ב-'הוא מחושמל כבר סופית.'
הוא מחושמל כבר סופית.
25/11/2010 | 17:54
לצפיה ב-'עיריית חיפה מייצאת את השקרים שלה לחו"ל'
עיריית חיפה מייצאת את השקרים שלה לחו"ל
23/11/2010 | 23:41
37
7
לצערי ככל שאני ממשיך לחזור על עצמי בטרוניות על בלוף ה"מטרונית", כך עיריית חיפה מוכיחה לי שעוד לא ראיתי כלום.
מסתבר שהיא לא מסתפקת במכירת לוקשים לעתונאים הבורים והשטחיים של ארץ הקודש: עכשיו היא גם מוכרת אותם לשווקים מעבר לים...
בפורום תשתיות הביא המנהל אלון כתבה מYNET שמצטטת מגזין בריטי בשם "מונוקל" שבחר בחיפה כמקום עם הפוטנציאל העסקי הגדול ביותר. אפשר להתווכח אם זה נכון או לא, סה"כ כידוע המילה "נבחר" בתקשורת פירושה ששני כתבים ושני עורכי משנה שלפו שם מהשרוול, אבל אי אפשר להתווכח עם דבר אחד: בכתבה נטען כי בשנת 2011 תנוע רכבת קלה בחיפה, ובשנת 2013 יפעל כבר הרכבל מהמפרץ לכרמל!
איזה כיף שיש "גויים" מטומטמים שאפשר למכור להם כל סיפור והם מייד ידפיסו אותו כי הם מתעצלים לבדוק עובדות!

פשוט אין גבול (תרתי משמע) לחוצפה.
הנה הלינק: http://my.ynet.co.il/pic/news/haifa1.pdf
לצפיה ב-''
24/11/2010 | 01:11
לצפיה ב-'שקרנים פתטיים.'
שקרנים פתטיים.
24/11/2010 | 09:22
לצפיה ב-'נראה אותו מוכר את השטויות שלו נגד חישמול עילי'
נראה אותו מוכר את השטויות שלו נגד חישמול עילי
24/11/2010 | 11:41
23
1
לכתבים ממדינות בהן חישמול כזה קיים.

זה יהיה מצחיק.
לצפיה ב-'* אמור מעתה: חשמול עילי ממונהר '
* אמור מעתה: חשמול עילי ממונהר
24/11/2010 | 12:20
לצפיה ב-'ימכרו את זה כ"רכבת פס עילי"'
ימכרו את זה כ"רכבת פס עילי"
25/11/2010 | 01:04
21
לצפיה ב-'"חישמולת בלתי-נראית" - פטנט ישראלי גאוני!'
"חישמולת בלתי-נראית" - פטנט ישראלי גאוני!
25/11/2010 | 13:01
20
4
הקטר הרי מקבל את החשמל מהדיזל-גנרטור שלו, מנועי ההסעה שלו חשמליים - אז הוא כבר חשמלי, והמסקנה היא שלא צריכים חישמולת בכלל. כל העולם מטומטם! את פנינת החוכמה הזאת קראתי כבר כמה פעמים בטוקבקים לכתבות השונות. הבעיה היא שאנשים אשכרה קונים את זה...
לצפיה ב-'2 "רעיונות"- חשמל מקרן מיקרוגל, וגם הפס העילי'
2 "רעיונות"- חשמל מקרן מיקרוגל, וגם הפס העילי
25/11/2010 | 16:39
2
4

כל האמור הוא כמובן סאטירה:

1 - חשמל מקרן מיקרוגל. כולנו מכירים את תחנת המיקרוגל מסימסיטי - צלחת מיקרוגל ענקית שמקבלת את החשמל מלויין שמשדר מיקרוגל מהחלל. בגרסה ה"ידידותית לחיפה" אפשר לפרק את זה למערך "סלולרי" של משדרים כל 200 מטר שישדרו את המיקרוגל לצלחות לויין קטנות על הרכבת. אם אין רכבת והמשדרים פולטים קרינה - לא נורא, "עדיף" מכבלי חשמל עילי.

2 - הפס העילי שכבר הוזכר צריך אכן להיות פס, בדיוק כמו הפס השלישי החשמלי שיש ברכבות חישמול תחתי. הפס יכול לעמוד על עמודים רחבים ולהיות בולט פי 5-10 מכבל חשמלי. בניגוד לכבלים הדקים של החישמולת העלית הפס העבה יהיה כמובן גם הוא "ידידותי לחיפה".
לצפיה ב-'לא עדיף להשתמש באבקת חשמל?'
לא עדיף להשתמש באבקת חשמל?
26/11/2010 | 01:27
1
פשוט לקחת קטר שנוסע היום על דיזל, לשפוך במקום הדיזל אבקת חשמל - והופ - יש לך רכבת חשמלית בלי חישמול עילי!
לצפיה ב-'אבל יש קרינה מזיפ ירוק זרחני !!!! '
אבל יש קרינה מזיפ ירוק זרחני !!!!
26/11/2010 | 11:48
1

ועוד אחד ששכחתי כי זה מערב כפייה דתית:

ברכת קמע חשמל ממיטב הרבנים וודאי תניע את הרכבת אם רק תהיה בה הפרדה, בית כנסת, ו"אם עם ישראל ישמור 3 שבתות ברצף".

יכול להיות ש"ראליסטית" הדרך היחידה להפיק כוח מהקמיעות יהיה "להחזיר עטרה ליושנה" ולשרוף את הקמיעות בקטר קיטור. אני בספק אם הן יזיזו אותו אפילו מילימטר כי לוקח שעה או יותר לחמם את הדוד.
לצפיה ב-'אריק הנכבד עזוב את החישמול, הכן את מצלמתך'
אריק הנכבד עזוב את החישמול, הכן את מצלמתך
25/11/2010 | 21:00
2
לסיקור מצולם של  טקס פתיחת ההפרדה המפלסית  מס. 21 בחדרה.
ה כבר על הגשר לקראת חנוכת ההפרדה החדשה.
לצפיה ב-'לצערי לא אוכל להיות שם ביום הפתיחה...'
לצערי לא אוכל להיות שם ביום הפתיחה...
25/11/2010 | 22:06
1
1
בגלל . אבל אשתדל לצלם "לפני ואחרי".
לצפיה ב-'אה באסה.'
אה באסה.
25/11/2010 | 22:14
הטקס ב11 בבוקר, הייתי הולך לצלם בעצמי אבל לעצרי גם אני לא יכול בגלל עבודה.
מי שיוכל לצלם והעלות לפורום תמונות מהפתיחה זה יהיה מבורך.
לצפיה ב-'שאלה אחת ברצינות'
שאלה אחת ברצינות
25/11/2010 | 23:12
13
8
ואגב, אני משרשר אותה אליך מטעמי נוחות אך אשמח גם אם מישהו אחר שיודע יוכל לענות לי.
האם פס חשמול בצד הרכבת כפי שקיים בלא מעט רכבות חשמליות אינו יכול לבדו להניע רכבת? או, אם נשאל את זה אחרת, האם אין כל דרך להניע רכבת בעזרת אנרגיה חשמלית ללא עמודי החשמול? האם לא ניתן לחשמל פסי רכבת בצורה שונה?
תודה מראש למי שיאיר את עיני.
לצפיה ב-'לפס שלישי יותר חסרונות מיתרונות עבור מסילה'
לפס שלישי יותר חסרונות מיתרונות עבור מסילה
26/11/2010 | 00:04
12
5
בינעירונית. ראשית, הוא מחייב הפרדה מוחלטת (טוטאלית!) בין המסילה לסביבה, וגדרות מתאימות גם הן מהוות מפגע סביבתי לא קטן. שנית, הוא מגביל את המהירות - מ-200 קמ"ש אפשר יהיה לשכוח לגמרי, וגם 160 זה למעשה כמעט יותר מדי. בנוסף, עלויות האחזקה הן של הפס השלישי, והן של הרכבות הבינעירוניות הניזונות ממנו גבוהות יותר - וזה שיקול חשוב ביותר במציאות הישראלית, שאסור לזלזל בו כי התחבורה ממילא סובלת עדיין מתת-פיתוח וחוסר תקצוב וכל ייעול כלכלי עשוי לסייע. גם קיבולת המסילה תוגבל - כי בגלל המתח הנמוך, הזרם בפס גבוה מאוד (חוק אום - תזכורת למי שלמד פיזיקה וחשמל) ולכן במידה ורוצים להפעיל יותר רכבות בקו/רכבות כבדות יותר, חייבים להקים יותר תחנות השנאה - וזה מפחית את היתרון הכלכלי עוד יותר.

בקיצור, שוב אאלץ לחזור על המשפט "השחוק": העולם לא מטומטם. תשאלו אותם למה הם לא מחשמלים מסילות בינעיוניות חדשות בפס שלישי, ותקבלו את אותן התשובות בדיוק. מהסיבות האלו גם מעדיפים ביותר ויותר מקומות בעת האחרונה לחשמל רכבות עירוניות תחתיות/עיליות בחישמול עילי.
לצפיה ב-'שאלות בעניין הפס השלישי, אריק.'
שאלות בעניין הפס השלישי, אריק.
26/11/2010 | 07:23
11
4
האם אתה מוכן לפרט מדוע הפס השלישי יוצר מגבלת מהירות?
כמו"כ, כתבת כי בגלל המתח הנמוך הזרם בפס גבוה. האם הדבר נובע בגלל הצורך בהספק חשמלי שחייב להיות בעל ערך מסוים קבוע?
לצפיה ב-'לגבי הסעיף השני - נכון. צריכת ההספק של הרכבות'
לגבי הסעיף השני - נכון. צריכת ההספק של הרכבות
26/11/2010 | 14:57
10
4
נקבעת בעיקר על-ידי סך כל ההספק של מנועי ההסעה (יש גם צריכה נוספת על מיזוג/תאורה ומערכות נוספות, אבל היא נמוכה יחסית). אם המטרה היא להשיג נתוני תאוצה טובים עם רכבות כבדות יותר עלינו להגדיל את ההפסק, וזוהי בדיוק הסיבה העיקרית לחישמול כי הדבר לא מתאפשר עם קטרי דיזל: הספקו של קטר בו-בו חשמלי מודרני "ממוצע" גדול בערך פי 3 מקטר דיזל "ממוצע" בעל משקל זהה. למעשה, זה כן מתאפשר עם דיזל עד גבול מסויים (ודי נמוך) אך במחיר גבוה יותר, מה שהופך את הדבר ללא פרקטי, וללא היתרונות הנוספים שיש להנעה חשמלית על-פני דיזל - זיהום ורעש. במערכת עם פס מגע במתח בינוני לעומת חישמולת עילית במתח גבוה, גם היתרון העיקרי הזה מצטמצם כאמור. אוסיף שעקב צריכת הזרם הגבוהה מפס המגע, גם היעילות האנרגטית מצטמצמת - הספק מתבזבז עקב התחממות פס ההולכה, אשר גדלה ביחס ישר לצריכת הזרם.

וכאן אנחנו מגיעים גם להגבלת המהירות - שיש לה יותר מסיבה אחת. על מנת להאיץ רכבת למהירות גבוהה בזמן סביר, יש צורך בהספק חשמלי גבוה. ככל שיגדל ההספק, כך יקטן זמן התאוצה ולהיפך. וכאמור, גם הפסדי האנרגיה גדלים ביחס ישר להספק - באופן משמעותי ביותר כאשר המתח נמוך. להמחשה: המתח המקסימלי בפס ההולכה נחשב 1500 וולט, לעומת 25 אלף וולט כפי שיהיה בחישמולת שתוקם בארץ על-ידי רכבת ישראל. סיבה נוספת היא מגבלות מכאניות - במהירות גבוהה נעלי המגע נשחקות באופן מואץ בהשוואה לפנטוגרף, ועלולות להישבר (ולגרום לקצר חשמלי) במידה ולא מקפידים על מגבלות מהירות במקומות שבהם ישנו פער/מעבר מצד לצד בפס השלישי (על מסוטים למשל).

לראיה: שיא המהירות העולמי במערכת עם פס מגע נקבע על 174 קמ"ש, וזה לא בהפעלה סדירה אלא בנסיעה חד-פעמית. בשום מקום בעולם לא קיימות מערכות כאלו שהמהירות המותרת בהן היא מעל 160 קמ"ש, וזה לעומת מערכות רבות של 200 או 250 קמ"ש שכבר אינן נחשבות "מהירות" במושגים של היום. ושיא המהירות העולמי עם חישמול עילי, אגב, עומד כיום על 575 קמ"ש.
לצפיה ב-'תודה רבה-רבה, אריק, על התשובה המושקעת.'
תודה רבה-רבה, אריק, על התשובה המושקעת.
26/11/2010 | 15:38
5
1
בהחלט הצלחת לרענן אצלי מושגים שמבחינתי אבד עליהם הכלח.
עם זאת, ברשותך, ברצוני לחדד עניין מסוים שלא הצלחתי להבין דיו ואנצל את "זכותי" לשאלת המשך :
עוד מימי התיכון העליזים זכור לי ששימוש במתח גבוה ברשתות חשמל מעלה את נצילות הרשת. את הנוסחא אני כבר לא זוכר (הגיל, הגיל), אבל את האות היוונית המבטאת נצילות, דווקא כן.
שאלתי: מהיכן נובעת האקסיומה לפיה מתח פס ההולכה אינו יכול לעבור את הערך של 1500 וולט? מדוע לא ניתן (תיאורטית, ומעבר לעניין המכני שציינת) להעלות את המתח בפס ההולכה ע"מ להגדיל את נצילות הרשת ולשפר בכך את נתוני המערכת כולה?
לצפיה ב-'הסיבה: בידוד...'
הסיבה: בידוד...
26/11/2010 | 17:17
4
במתח של 25 קילווולט, קל מאוד לקשת חשמלית להיווצר למרחקים די ארוכים - תלוי בתנאי סביבה כמו לחות האויר. לא סתם כותבים אזהרות חמורות על קרונות וקטרים - כי לפעמים מספיק להתקרב למרחק מסויים לחוטים מבלי לגעת בהם, כדי להתחשמל... ולכן לא ניתן לבודד באופן אפקטיבי פס הנמצא תחת מתח גבוה בקרבה לקרקע.

והנוסחה היא P=U*I (הספק שווה למתח כפול זרם) אם אליה התכוונת...
לצפיה ב-'אוקיי, סניור אריק. עכשיו הכול ברור.'
אוקיי, סניור אריק. עכשיו הכול ברור.
26/11/2010 | 18:02
3
ואגב, את נוסחת ההספק הפשוטה ודאי שאחיך הקשיש עדיין זוכר. הנוסחא שאליה התכוונתי היא נוסחת הנצילות (ייתכן אולי שמוגדרת גם כיעילות) של הרשת.
לצפיה ב-' לגבי נצילות - הנוסחה היא פשוטה:'
לגבי נצילות - הנוסחה היא פשוטה:
27/11/2010 | 03:46
2
η=Uout/Uin כלומר, הספק מועיל חלקי סך כל ההספק שהשקענו, והיא נמדדת באחוזים. ההפסדים שהתכוונתי אליהם, הם תוצאה של ההתנגדות החשמלית (קצרה היריעה מכדי להיכנס להסברים מהי התנגדות חשמלית) של פסי ההולכה או חוטי החישמולת. מה שקורה הוא, שבהתאם לאותו חוק אום שהזכרתי קודם, המתח החשמלי שיגיע לצרכן יהיה נמוך יותר מהמתח שייצא מתחנת ההשנאה. ואם כבר נוסחאות, אז הנה הנוסחה של חוק אום:  U=R*I - מתח שווה לזרם כפול התנגדות, כלומר: המתח שמפסידים על מוליך חשמלי מסויים, נמצא ביחס ישר להתנגדות החשמלית של אותו המוליך, וביחס ישר גם לזרם... (וזה מתקשר שוב לדבריי שבהודעות הקודמות). בסופו של דבר, למרות שהתנגדות של פס הולכה "טיפוסי" תהיה נמוכה יותר מחוט חישמולת "טיפוסי" (כי ההתנגדות נמצאת ביחס הפוך לקוטר המוליך, וקוטרו של פס הולכה גדול יותר מקוטרו של חוט חישמולת כמובן), עדיין ההפסדים במתח הנמוך יהיו גבוהים יותר מאשר במתח הגבוה.

האמת היא, שממש לא רציתי לפתוח כאן שיעורים בתורת החשמל... אבל יצא כפי שיצא - ואני מקווה שהצלחתי להבהיר את העניין פחות או יותר גם לאלה מביניכם שלא למדו פיזיקה בתיכון או באוניברסיטה. השורה התחתונה היא, שעם פס שלישי המתח לעולם יהיה נמוך יותר, וכתוצאה מכך ההספק המירבי שמותר לרכבת לצרוך יהיה נמוך יותר והפסדי האנרגיה יהיו גדולים יותר. עד כאן ללילה זה...
לצפיה ב-'והנוסחה הסופית שניתן להרכיב מהנוסחאות הקודמות'
והנוסחה הסופית שניתן להרכיב מהנוסחאות הקודמות
27/11/2010 | 04:01
η=Uout/Uin

η=(Uin-R*I)/Uin

η=1-R*I/Uin

וזה כמובן מבלי לקחת בחשבון הפסדים נוספים, אלא רק את ההפסדים על התנגדות המוליכים. זהו. עכשיו באמת זהו
לצפיה ב-''
27/11/2010 | 16:34
תודה על פרק ההשלמות, אריק.
לצפיה ב-'אריק תפסיק להיות קטנוני!'
אריק תפסיק להיות קטנוני!
26/11/2010 | 16:26
1
1
אפשר לחשוב איזה הבדל גדול בין המערכות. בסה"כ 400 קמ"ש! (575-174). אז בגלל 400 קמ"ש עלובים וזניחים אתה מקלקל ליונה יהב המעופף את חגיגת ביטול החשמול?!
ד"א הפושעת הגדולה ביותר בנושא היא כמובן התקשורת הישראלית. אחד האתרים סיקר את ההחלטה האומללה כך: "נצחון לירוקים: הרכבת בחיפה לא תחושמל".
לצפיה ב-'האמת: לא אופתע אם מישהו עוד יגיד דברים בסגנון'
האמת: לא אופתע אם מישהו עוד יגיד דברים בסגנון
27/11/2010 | 04:12
"בשביל מה בכלל צריכים הכנות הזויות שכאלו, למהירות מטורפת כזאת בארץ הקוידש?!!"..

וחוץ מזה, חוששני שאף אחד כבר לא יצליח "לבלבל" את ראש העיר, שעמדותיו פוליטיות/אינטרסנטיות/קרייריסטיות גרידא, עם העובדות.
לצפיה ב-' רבה על התשובות המפורטות!'
רבה על התשובות המפורטות!
26/11/2010 | 17:20
1
2
לצפיה ב-' אתם מוזמנים לשאול...'
אתם מוזמנים לשאול...
27/11/2010 | 03:48
5
אשתדל להסביר מבלי להיכנס יותר מדי לנבכי תורת החשמל.
לצפיה ב-'Monocle?'
Monocle?
24/11/2010 | 12:18
6

Never heard of them!
looks like a coffee table 'high class' magazine, the sort you see in reception/anteroom waiting for your dental appointment!
Lots of photos, very little content- you know what I mean!
regards

Yoram- London
לצפיה ב-'לפי האתר שלהם זה נראה ככה'
לפי האתר שלהם זה נראה ככה
24/11/2010 | 15:19
נראה לי להיט בקרב חברות התעופה
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'בהחלט ייתכן שאתה צודק יורם'
בהחלט ייתכן שאתה צודק יורם
24/11/2010 | 19:06
4
אך זו לא הנקודה כאן.
לצפיה ב-'well, my half hidden point is'
well, my half hidden point is
24/11/2010 | 19:11
3
1
that the mag is as good as the spin and prattle fed by the haifa Mayor... both parties seem to be well suited, don't you think? [smile]
לצפיה ב-'מאה אחוז'
מאה אחוז
24/11/2010 | 19:17
2
אבל הכתבה הזו עדיין מתורגמת באתרים ישראלים וממשיכה להזין את השקר.
לצפיה ב-'הלוואי שאלו יהיו השקרים היחידים שיפיצו בחו"ל'
הלוואי שאלו יהיו השקרים היחידים שיפיצו בחו"ל
( לעמוד שלי בתפוז )
24/11/2010 | 23:02
1
כי בינתיים העיתונות מלאה בשקרים אחרים על ישראל...
לצפיה ב-''
24/11/2010 | 23:47
1
לצפיה ב-'עכשיו גם ב"דה מרקר"'
עכשיו גם ב"דה מרקר"
24/11/2010 | 20:17
2
"הרכבת הקלה" - שימוש בה' הידיעה למשהו שלא קיים! כמובן ש"דה מרקר" מתנער מאחריות לתוכן ע"י כך שהוא נותן קרדיט על הידיעה ל"סוכנויות הידיעות". אבל מה עם בדיקת עובדות פשוטה? אתם עתונאים או רק מתרגמים?

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?Element...
לצפיה ב-'תמיהה קלה'
תמיהה קלה
25/11/2010 | 14:28
1
מה רע בה' הידיעה למשהו שלא קיים? הרי גם "אחרית הימים", בינתיים לא קיים וספק אם יתקיים בעתיד הנראה לעין..
לצפיה ב-'אין בעיה עמית'
אין בעיה עמית
25/11/2010 | 20:14
בוא נבדוק ביחד אם זה עובד:
"אחרית הימים תגיע לחיפה בשנת 2011".
"המגזין ציין לחיוב גם פרוייקטים כמו אחרית הימים, מנהרות הכרמל ורכבל עתידי." (שים לב שבניגוד לטענתך, כתוב "רכבל עתידי" ולא "הרכבל העתידי". הבנת?)
נו מה אתה אומר? מתאים או לא?
לצפיה ב-'מה אתם רוצים? יש בחיפה רכבת תחתית ורכבל!!'
מה אתם רוצים? יש בחיפה רכבת תחתית ורכבל!!
25/11/2010 | 22:58
יש רכבת תחתית בחיפה - הכרמלית,
ויש גם רכבל - מבת גלים לסטלה מאריס... (הביצים של גוראל)

סתם סתם... טוב, מה לעשות, כהראה שהנייר סופג הכל.
לפחות הרווחנו קצת פרסומת חיובית בחו"ל.
לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 24/11 '
שרשור הכוונה ומודיעין 24/11
23/11/2010 | 23:19
47
68
המשך>>
לצפיה ב-'סוף סוף נקבע תאריך פתיחה למנהרות הכרמל'
סוף סוף נקבע תאריך פתיחה למנהרות הכרמל
23/11/2010 | 21:42
16
7
קיבלתי תשובה לשאלה שלי:
מנהרות הכרמל ייפתחו ב-1 בדצמבר
לצפיה ב-'תודה על העדכון. האם יש סיכוי לקו אוטובוס'
תודה על העדכון. האם יש סיכוי לקו אוטובוס
23/11/2010 | 23:10
10
3
שיחבר בין שתי התחנות המרכזיות, ויעבור דרך המנהרות?.. לדעתי, לקו כזה צפוי ביקוש רב.
לצפיה ב-'לדעתי זה מתבקש.'
לדעתי זה מתבקש.
23/11/2010 | 23:39
1
לצפיה ב-'עזוב שטויות'
עזוב שטויות
24/11/2010 | 19:17
2
2
סע דרך עפולה בשני אוטובוסים בינעירוניים, זה יהיה יותר נוח מאוטובוס עירוני אחד שנוסע דרך המנהרות.
לצפיה ב-'בעיקר בשעות הלילה'
בעיקר בשעות הלילה
24/11/2010 | 19:17
1
1
לצפיה ב-'עם השירות החביב של "אגד"'
עם השירות החביב של "אגד"
24/11/2010 | 20:05
1
לצפיה ב-'יש אישור לשני קווים'
יש אישור לשני קווים
24/11/2010 | 20:59
2
1
לצפיה ב-'מה אישור?'
מה אישור?
24/11/2010 | 21:54
1
3
אתה מתכוון עסקה.
אגד תשלם עבור השימוש במנהרות.
לצפיה ב-'אני מתכוון שיופעלו שני קווים חדשים.'
אני מתכוון שיופעלו שני קווים חדשים.
26/11/2010 | 21:14
1
לצפיה ב-'קיצור דרך לתושבי טירת הכרמל'
קיצור דרך לתושבי טירת הכרמל
24/11/2010 | 22:01
2
3
העובדים בקריות, או להיפך תושבי הקריות העובדים באזור מת"ם.
קו 120 יכול להיות טוב:
מרכזית המפרץ - גרנד קניון - מרכזית חוף הכרמל.
לצפיה ב-''
24/11/2010 | 22:11
1
1
בלי לעלות לגרנד קניון.
מפרקיות.
רק מפרקיות.
ורק מקצה לקצה- בלי תחנות ביניים.
שיתנו לאנשים להגיע מהמתמ"ז למתח"כ בעשר דקות
לצפיה ב-'אפשר גם וגם'
אפשר גם וגם
25/11/2010 | 12:16
1
קו ישיר וקו שעוצר בגרנד קניון.
ככה כולם מרוצים
לצפיה ב-'תאריך הפתיחה: 30 בנובמבר.'
תאריך הפתיחה: 30 בנובמבר.
24/11/2010 | 20:48
4
לצפיה ב-'האמת שזה 1.12 לפנות בוקר, אבל לא נתקטנן'
האמת שזה 1.12 לפנות בוקר, אבל לא נתקטנן
24/11/2010 | 21:11
3
לצפיה ב-'לא יודע.'
לא יודע.
24/11/2010 | 21:53
2
1
היום הייתי במנהרות, ולשאלה הפשוטה ששאלתי היום את עובדי מנהלת המנהרות "מתי הן נפתחות לקהל?", התשובה היתה "ב-30 לחודש".
לצפיה ב-'הטקס הוא ב- 30'
הטקס הוא ב- 30
24/11/2010 | 23:13
1
ב-1 לדצמבר זה נפתח למכוניות
לצפיה ב-'OK, אחלה'
OK, אחלה
25/11/2010 | 00:01
3
לצפיה ב-'נדיר אבל גם זה קורה, מנוע של NL263 נשרף'
נדיר אבל גם זה קורה, מנוע של NL263 נשרף
23/11/2010 | 20:47
5
2
זה נראה אוטו של דן במקור, לדעתי מהסדרה השניה - יורו 2 עכשיו בשירות חאפרבוס במודיעין עילית

כמה תמונות כאן
http://www.hnn.co.il/gallery12138.html
לצפיה ב-'אכן אוטו של דן במקור.'
אכן אוטו של דן במקור.
23/11/2010 | 21:36
1
1
לא ניתן לזהות בתמונות את מספר הרישוי. רוב הסיכויים שזה יורו 2 אבל יכול להיות גם יורו 3 מהראשונים.
לצפיה ב-'על הגג של רוב היורו 3 הראשונים אם לא כולם'
על הגג של רוב היורו 3 הראשונים אם לא כולם
24/11/2010 | 00:08
1
כתבו את מספר הרישוי מספר חודשים לאחר שהגיעו לארץ.
לצפיה ב-'יתכן שזו 7096'
יתכן שזו 7096
24/11/2010 | 00:28
2
2
מישו סיפר לי לפני מס' חודשים שהוא ראה 7096 ב"סופרבוס".
אולי...
לצפיה ב-'7096 הייתה אחת המכונות הטובות של קו 43...'
7096 הייתה אחת המכונות הטובות של קו 43...
24/11/2010 | 01:00
1
3
לצפיה ב-'"התחנה" האחרונה של 7096 ב"דן" הייתה קו 30'
"התחנה" האחרונה של 7096 ב"דן" הייתה קו 30
24/11/2010 | 01:06
1
והמכונה הייתה חמודה.
לצפיה ב-'דירקטוריון סיטיפס אישר היום'
דירקטוריון סיטיפס אישר היום
23/11/2010 | 19:57
6
8
את מינויו של יהודה שושני למנכ"ל.

שושני יחליף בתפקיד את האלוף יאיר נוה.

מצ"ב הודעה לעיתונות ותמונה של יהודה שושני.

קרדיט לצילום: אוליביה פיטוסי
לצפיה ב-'יהודה שושני'
יהודה שושני
23/11/2010 | 19:59
3
לצפיה ב-'בשעה טובה ובהצלחה!'
בשעה טובה ובהצלחה!
23/11/2010 | 20:13
3
2
לצפיה ב-'יש לי רגשות מעורבים לגבי המינוי.'
יש לי רגשות מעורבים לגבי המינוי.
23/11/2010 | 21:48
2
1
אני לא חושב שזה בריא במיוחד לסיטיפס בנקודה מכרעת זו שלפני ההפעלה המסחרית להחליף מנכ"ל. אני גם מכיר את פועלו של המנכ"ל היוצא, נווה.

לצערי הרב אין למנכ"ל הנכנס 100 ימי חסד של התאקלמות. התהליכים עכשיו נמדדים בימים בודדים ולא בשבועות ועליו להיכנס לעובי הקורה מיידית.

בכל זאת אני מאחל למר שושני הצלחה בתפקידו החדש ומקווה שחילופי המנכ"לים יעשו טוב לסיטיפס, או לפחות לא יסבו נזק.

אגב, ממה שאני שומע היום וקרא בחוברת "חופשי חודשי" של נובמבר, אני מבין שאגד החליטה סופית לרכוש את חמשת האחוזים של ויאוליה במקום דן שלא מימשה את האופציה והולכת להפעיל בפועל את הרכבת הקלה.
הנהגים של אגד ירושלים יעברו הכשרה מתאימה (בתקווה) ויעבדו הן על האוטובוסים והן על הרכבות (טפו טפו טפו).
ויאוליה תישאר כיועץ הפעלה חיצוני אשר אגד תשכור את שרותיו כנדרש בחוזה ההפעלה, הדורש מהמעפיל ניסיון קודם של חמש שנים לפחות בהפעלת רק"ל.
כל זה, תלוי, כמובן, באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.
לצפיה ב-' חבל שיאיר נווה עוזב דווקא בתקופה הקריטית'
חבל שיאיר נווה עוזב דווקא בתקופה הקריטית
23/11/2010 | 23:06
1
- אבל צה"ל קורא לו... אין מה לעשות. נאחל למנכ"ל החדש בהצלחה (הוא יזדקק לקצת מזל ולהרבה יכולת בפרוייקט הלא פשוט הזה).
לצפיה ב-'הנה סריקת הקטע והציטוט המדוייק ממנו:'
הנה סריקת הקטע והציטוט המדוייק ממנו:
24/11/2010 | 10:24
1
מקור:
"חופשי חודשי", בטאון משפחת אגד, גיליון 117, כסלו תשע"א, נובמבר 2010, עמ' 8, צילום בתוך הקטע: דני גולדשמידט.
לצפיה ב-'בהצלחה למנכ"ל החדש'
בהצלחה למנכ"ל החדש
24/11/2010 | 00:27
1
ולסגן הרמטכ"ל הבא.
לצפיה ב-'צילומים מהיום של העבודות בקטע רמלוד'
צילומים מהיום של העבודות בקטע רמלוד
23/11/2010 | 19:28
24
13
היום יצאתי לסשן צילומים קצר של העבודות בקטע שבין לוד לתחנת רמלה.
העבודות במקום מתמקדות כרגע ביציקת הקיר האקוסטי שכלוא ברצועה הצרה שבין מסילת הרכבת לבין בתי התושבים הסמוכים עד למאוד למסילה, כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת.

לפני שאמשיך, אני רוצה להודות לאיל פיטוסי שיידע אותי על קיום העבודות בנקודה הספציפית ובזמן המדויק! כמו כן תודה לבועז ל על עבודות התיאום והקישור
לצפיה ב-'עבודה עם משאבת בטון'
עבודה עם משאבת בטון
23/11/2010 | 19:37
140
עקב חוסר הנגישות של איזור היציקות למשאיות בטון, נעשתה העבודה עם משאבת בטון מהצד הנגדי של מסילת הרכבת. במקום שבו עומדת משאבת הבטון ומשאיות הבטון צפויות להיות העבודות להקמת המסילה הנוספת.
לצפיה ב-'זהירות, מסילה פעילה!'
זהירות, מסילה פעילה!
23/11/2010 | 19:46
6
11
על מנת שלא להשבית את הקו נעשתה עבודת היציקה תוך כדי שהקו פעיל והרכבות נוסעות כסדרן! זאת תוך הגבלת מהירות חמורה ודגלן/תצפיתן שליווה את העבודות בצד הקבלן.
לצפיה ב-'וואו!'
וואו!
23/11/2010 | 20:01
4
תודה רבה!
לצפיה ב-'מגניב!'
מגניב!
23/11/2010 | 20:07
3
לצפיה ב-'אני צופה כתבה בYNET:'
אני צופה כתבה בYNET:
23/11/2010 | 21:58
1
5
לא מספיק שהרכבת משביתה את הקו לב"ש כל שני וחמישי, גם כשהרכבת לא משביתה את הקו הם דואגים לכך שהרכבת תיסע לאט יותר מתמיד בטענה של עבודות לבניית תשתית. מקור בכיר ברכבת:"ראיתי במסמכים מסווגים שהדבר נעשה במטרה להמשיך להתעמר בנוסעים". מאת ש.ה
לצפיה ב-'כל עוד לא יופעלו שאטלים בין לוד ונען'
כל עוד לא יופעלו שאטלים בין לוד ונען
24/11/2010 | 13:16
4
הסבל ימשך.
ואם שאטלים, בתנאי שיהיו חביבים.
לצפיה ב-'רק רמי יכול להביא כזו תמונה'
רק רמי יכול להביא כזו תמונה
23/11/2010 | 23:28
4
לצפיה ב-'נחמד מאד!'
נחמד מאד!
24/11/2010 | 08:13
3
לצפיה ב-'אחרונה'
אחרונה
23/11/2010 | 19:48
7
9
רכבת נוספת, מזווית קצת שונה.
לצפיה ב-'מדהים! וזו אחת הפעמים הבודדות בהן אני מרשה'
מדהים! וזו אחת הפעמים הבודדות בהן אני מרשה
23/11/2010 | 20:19
6
לעצמי להשתמש בשם התואר הזה, שהתרוקן מתוכנו באדיבותם של...כמעט כולם.
התמונה הזו, רמי, היא תמונת הפרויקט כולו. היא מיטיבה לתאר את הקשיים העצומים בהם נתקלת הרכבת בקטע רמלוד ומאידך את יכולת האלתור המופלאה של "פיטוסי את וענונו הפקות".
תודה רבה על ביצוע למופת של המשימה!
לצפיה ב-'תודה, רמי! קבל שי צנוע ממנהל הקו'
תודה, רמי! קבל שי צנוע ממנהל הקו
23/11/2010 | 20:47
3
6
עוד ביצוע מהפרויקט. אתמול בשעה 02:00 בב"ש מרכז.
לצפיה ב-'פרופ' מלינג!'
פרופ' מלינג!
24/11/2010 | 15:33
2
5
מה תוכל לספר לי על משקלה של המבטשה הזו?
אגב, גם היא הונפה אתמול בב"ש.
לצפיה ב-'משקל מבטשה'
משקל מבטשה
24/11/2010 | 15:41
1
4
בלי לראות את המספר אני מתקשה לזהות אותה בוודאות, אבל כמדומני מדובר באחת ממבטשות המפלגים ('סדרה 8') מתוצרת פלאסר אונד תוירר האוסטרית שבשירות רכבת ישראל, ואלו שוקלות יותר מ-55 טון האחת. דרך אגב, המבטשות החדשות ביותר של הרכבת שוקלות יותר מ-70 טון האחת.
לצפיה ב-'תודה, חן. '
תודה, חן.
24/11/2010 | 17:29
2
70 טון? רק שתדע שציפיתי ליותר
לצפיה ב-' רבה'
רבה
23/11/2010 | 21:59
4
לצפיה ב-'תמונה מעולה! '
תמונה מעולה!
23/11/2010 | 22:02
4
לצפיה ב-'תודה, רמי!'
תודה, רמי!
23/11/2010 | 20:08
3
תמונות מעולות.
לצפיה ב-'תודה רבה רמי'
תודה רבה רמי
23/11/2010 | 23:32
3
תמונות לפנתיאון!
לצפיה ב-'עד עכשיו לא הבנתי איפה תעבור המסילה השנייה ?'
עד עכשיו לא הבנתי איפה תעבור המסילה השנייה ?
23/11/2010 | 23:39
3
4
בין תחנות רמלה ולוד ? הרי בקושי שי שם מקום לפי מה שניתן לראות בתמונות לא ?
לצפיה ב-'המסילה תעבור בצד של משאבת הבטון'
המסילה תעבור בצד של משאבת הבטון
24/11/2010 | 06:46
2
4
שם פונתה רצועה ברוחב מתאים לאחר הסטת המסילה מערבה במספר מטרים באחד המבצעים השנה. העבודות להנחת התשתית אמורות להתחיל בזמן הקרוב מאוד.
לצפיה ב-'מן הסתם יצטרכו לגלח '
מן הסתם יצטרכו לגלח
24/11/2010 | 13:18
1
3
מעט מהסוללה שעליה עומד מערבל הבטון. לא?
לצפיה ב-'בהחלט. נראה כי לא מתחילים בעבודות על המסילה'
בהחלט. נראה כי לא מתחילים בעבודות על המסילה
24/11/2010 | 13:45
4
השניה בכוונה, על מנת לאפשר לסיים קודם את היציקות של הקירות..
לצפיה ב-''
23/11/2010 | 23:57
1
לצפיה ב-' רמי!'
רמי!
24/11/2010 | 20:21
2
לצפיה ב-'התחבורה הציבורית הזולה בעולם '
התחבורה הציבורית הזולה בעולם
23/11/2010 | 16:18
2
5
אהלן אהלן,

אתמול נסעתי בקו 42 מרכבת מרכז לכיוון יפו. הגיע אוטובוס כפול.
השעה היתה סביב 16:00 והאוטובוס היה ממש מפוצץ, בקושי מקום לנשום אוויר.
במהלך העצירה בתחנות, שהיו עמוסות בנוסעים, עלו נוסעים בדלת האמצעית בלי לשלם ובלי להניד עפעף.
ספרתי משהו כמו 15 (!) נוסעים שעלו ככה ב-4 תחנות, ועוד אחד מהם התחיל לקלל את הנהג.

רק אני לא שמתי לב לתופעה עד עכשיו
למישהו אכפת
לצפיה ב-'זה קורה גם בקו 56 של קווים'
זה קורה גם בקו 56 של קווים
23/11/2010 | 16:25
5
בעיקר אחרי התחנה של בעזריאלי לכיוון יהוד. כמעט ואף אחד לא יורד בגבעתיים ורק עולים, הנהג פשוט פותח דלת אחורית כאשר הוא מגיע לתחנה ומעלה את הנוסעים (לרוב אין יותר משניים-שלושה).
לצפיה ב-'קורה כ-ל הזמן ב-61/60 בבקרים'
קורה כ-ל הזמן ב-61/60 בבקרים
23/11/2010 | 16:42
5
לכיוון ת"א.
באמת תהיתי אם הנוסעים האלה אי פעם ניגשים לנהג כשהצפיפות יורדת לשלם או להעביר לפחות חופשי חודשי. ברוב המקרים כבר ברחוב ביאליק הם עולים מאחורה .
על קו 87 ראיתי השבוע צדיקה בסדום שעלתה מאחורה לבד עם עגלה של תינוק אם כי לא היה צפוף, ולמרות חוסר הנוחות והסיכון בהשארת העגלה מאחור,כשהאוטובוס עצר רצה לנהג ושילמה לו כמו שצריך.
לצפיה ב-'29 בנובמבר - הכרעה בעיריית תל אביב'
29 בנובמבר - הכרעה בעיריית תל אביב
23/11/2010 | 09:07
7
4

פנייה ממני למשתמשי התחבורה הציבורית בתל אביב:
http://www.youtube.com/watch?v=q3sAVHVRvD4

האם תל אביב תלמד מחיפה וירושלים, או שתמשיך לחכות לרכבת התחתית?

בשבוע הבא תוכנית "מהיר בעיר" - תוכנית התחבורה הציבורית של סיעת האופוזיציה "עיר לכולנו" - מגיעה להכרעה במועצת העיר תל אביב יפו.

אם התוכנית תאושר, תהיה זו החלטה היסטורית משמעותית עבור תל אביב - במקום להמשיך לחכות לרכבת התחתית, היא תלמד מניסיונן של חיפה וירושלים שהשקיעו בפתרונות תחבורה ציבורית אחרים - זולים יותר, מהירים יותר וברי-קיימא. בשנים האחרונות הוקם בחיפה פרוייקט המטרונית וירושלים רושתה בקווי אוטובוסים חדישים, מהירים ורבי-קיבולת, בעוד שעיריית תל אביב המשיכה להתנצח עם משרד התחבורה.

תוכניות סביבתיות אחרות שהועלו בעבר על ידי "עיר לכולנו" לא זכו לתמיכתם של חברי מועצת העיר שצבעו את עצמם ב"ירוק", כמו חברי מועצה מסיעת "מרצ" ומסיעת "הירוקים". זו תהיה הזדמנות נוספת עבורם להגשים את הבטחותיהם לתושבי תל אביב, או שיעדיפו להיצמד לשיקולים קואליציוניים.

כזכור, "מהיר בעיר" היא תוכנית תחבורה ציבורית המבוססת על נתיבי אוטובוסים בלעדיים ומופרדים משאר הנתיבים - מעין "רכבת תחתית", שהיא לא רכבת (אלא אוטובוסים רבי-קיבולת) ולא תחתית (אלא במפלס הרחוב), אבל מערכת תחבורה ציבורית מהירה, יעילה ונוחה. היישום של תוכנית "מהיר בעיר" יכול להיות כמעט מיידי, משום שכבר זכתה לתמיכתו של משרד התחבורה, של ארגונים ירוקים רבים ושל אלפים מבין תושבי תל אביב יפו.

ישיבת מועצת העיר תל אביב יפו תיערך במרכז עינב ב-29 בנובמבר 2010 (יום ב') בשעה 18:00, והיא פתוחה לקהל הרחב. עשרות תומכים של תוכנית "מהיר בעיר" ייענו לפנייתו של ח"כ דב חנין, יו"ר תנועת "עיר לכולנו", להגיע לישיבת מועצת העיר בכדי להשפיע ולשנות את פני התחבורה הציבורית בתל אביב.
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'ההודעה הזו מטעה את הציבור'
ההודעה הזו מטעה את הציבור
23/11/2010 | 11:45
1
אני בסה"כ לחלוטין בעד הקמת הרשת המדוברת עם או בלי קשר להקמת רקלת בגוש דן.
הקמת רשת של נתיבי תחבורה ציבורית בלעדיים ומופרדים משאר הנתיבים דורשת עבודה רבה בשטח ותקצוב לא פעוט. לא מדובר רק בהקמת גדרות או סימון נתיבים על הכביש. צריך לתכנן מחדש מסלולים של אוטובוסים ולתכנן את כיווני התנועה שיוותרו על הכביש לשאר סוגי כלי-הרכב. מן הסתם למערכת מסוג זה ירצו לתת עדיפות בכביש במתן אור ירוק ברמזורים וזה מצריך תכנון מחדש של הצמתים והחלפת מערכות הבקרה של הרמזורים.
ברור שמדובר באפשרות זולה ומהירה להקמה בהרבה מכל סוגי הרכבות. להציג את זה כמשהו שהוא "כמעט מיידי" זה פשוט לא נכון. זה גם לא יתבצע בלי כסף, זה יעלה עשרות אם לא מאות מליונים למשלם המיסים התל-אביבי. המדינה מן הסתם לא תהיה מעוניינת לממן הקמת נת"צים בנוסף לרקלות המתוכננות לביצוע אי שם בשנים הבאות.
אני מתקשה להבין על מה כל ההתלהבות מהאוטובוסים החדשים בירושלים. זה בסה"כ מפרקיות בצביעה חדשה שנוסעות בעיר. למעט הנת"צ בין הר חוצבים לשכ' גילה לא התווספו נת"צים מזה שנים רבות בירושלים. מצב התח"צ בירושלים כרגע די מחפיר.
בחיפה הקימו נת"צ חדש, יוזמה מבורכת, אבל כמעט כולו חופף למסלול הרכבת הכבדה. התועלת שתגיע מהקמתו היא די שולית.
אני מקווה שבת"א שואפים למשהו קצת יותר מהפכני שיביא שיפור אמיתי בשירות לנוסעים השבויים ואולי אפילו ימשוך לשם כמה שאינם.
לצפיה ב-'אני מקבל את כל מה שאתה אומר'
אני מקבל את כל מה שאתה אומר
23/11/2010 | 12:08
1
ועדיין אני לא חושב שהטעיתי אותך- "מהיר בעיר" היא התוכנית היחידה של BRT שנמצאת כרגע על השולחן. באופן כללי, עיריית תל אביב יפו זונחת את הנושא של תחבורה ציבורית (בטענה לא נכונה, שהנושא מטופל על ידי משרד התחבורה), לעומת ירושלים וחיפה.
לצפיה ב-'אבל יש תוכנית -תוכנית הרה-ארגון'
אבל יש תוכנית -תוכנית הרה-ארגון
23/11/2010 | 12:09
3
2
שהיא כמו מהיר בעיר רק לכל גוש דן שם קיימת הבעייה האמיתית ולא רק תל-אביב.


רק שהתכנית תתקדם על פי התוכניות - שינוי קווים, מעבר חופשי באמצעות כרטיס אחיד, שילוט אלקטורני - וכבר יש קפיצה של 5 מדרגות מהמצב הקיים.


מה שנשאר - הוצאת הכרטיסים ממונופול הנהגים והעברתם לתחנות אוטומטיות ולעסקים קטנים.
לצפיה ב-' "מהיר בעיר" זאת תכנית מגוחכת'
"מהיר בעיר" זאת תכנית מגוחכת
23/11/2010 | 13:23
1
1
היא כל כך מתאמצת להשאר בקווים המוניציפליים של ת"א-יפו, ומדלגת בנונשלנטיות על ר"ג, ב"ב, פ"ת, גבעתיים, חולון ובת ים, כאילו הן בכלל לא קיימות, ושהבעייה התחבורתית בגוש דן לא קשורה אליהן. לעומת זאת, היא כן מקפידה לכסות את כל איזורי ת"א-יפו המוניציפלית, כולל יפו ורמת אביב, למשל. איפה ההתייחסות לדרך ז'בוטינסקי, למשל? או לאלוף שדה? זה הרבה יותר חשוב מאשר שיהיה BRT לתושבי רמת אביב (שבטח גם לא ישמחו שאוטובוסים בתדירות גבוהה "יטרידו את מנוחתם").
לצפיה ב-'מה שצריכים זו תכנית כוללת למטרופולין כולו'
מה שצריכים זו תכנית כוללת למטרופולין כולו
23/11/2010 | 16:11
שתכיל הן קווי BRT, והן צירים ראשיים עתירי-נוסעים באמת (ולא "כמעט") של רכבת קלה/תחתית. התכנית הזאת לא רצינית - והגרוע מכל הוא, שהיא פחות רצינית ומחושבת מהתכניות הקיימות של הממשלה.
לצפיה ב-'איפה ניתן לראות את התוכנית של משרד התחבורה?'
איפה ניתן לראות את התוכנית של משרד התחבורה?
24/11/2010 | 11:38
לצפיה ב-'"תל אביב תלמד מחיפה"?'
"תל אביב תלמד מחיפה"?
23/11/2010 | 18:03
על מה אתה מדבר בכלל? מה יש ללמוד מחיפה? איזה פרוייקט מטרונית הוקם בחיפה? אין שום פרוייקט כזה. סללו בחיפה נת"צ, יש כאלה בת"א כבר עשרות שנים. זה שקראו לנת"צ "מטרונית" זה אומר שצריך ללמוד מהם משהו? אז תחליט שאתה קורא לנת"צ בדרך בגין בת"א "רכבת תחתית" או "מהיר בעיר" או "קשקוש בלבוש" וכך תחסוך את המיליארדים שאתה דורש להשקיע בתכנית המגוחכת הזו. בשביל שם פיקטיבי לא צריך לשלם אפילו אגורה.
חוץ מטריקים של יח"צ והפגנות תמיכה בחמאס אתם עושים משהו בכלל בתנועה שלכם?
לצפיה ב-' שרשור הכוונה ומודיעין 23/11 '
שרשור הכוונה ומודיעין 23/11
23/11/2010 | 00:07
61
84
המשך>>
לצפיה ב-'האם נכתב שיר על ה"כרמלית" בחיפה?'
האם נכתב שיר על ה"כרמלית" בחיפה?
22/11/2010 | 22:10
1
27
לצפיה ב-'"כך חיפה הפכה לכרך גדול!"'
"כך חיפה הפכה לכרך גדול!"
23/11/2010 | 00:12
11
לצפיה ב-'אתר חדש לנתיב המהיר (הפרויקט השנוא בפורום)'
אתר חדש לנתיב המהיר (הפרויקט השנוא בפורום)
22/11/2010 | 21:10
11
11
לצפיה ב-' גם אופן הצגת המידע באתר מתאים לפרוייקט'
גם אופן הצגת המידע באתר מתאים לפרוייקט
22/11/2010 | 21:33
4
2
מהפרק "שאלות ותשובות" בכלל נפלתי מצחוק...

שאלה: "האם הפרוייקט יצמצם את הפקקים בשעות העומס?"
תשובה: "בוודאי!"

כמעט במילים האלו... זו התמצית של האתר הזה, ושל הפרוייקט כולו.
לצפיה ב-'שאלה שהושמטה בטעות מפרק השאלות ותשובות'
שאלה שהושמטה בטעות מפרק השאלות ותשובות
22/11/2010 | 23:20
1
1
האם ברכבת מרוצים מהקמת הנתיב המהיר? בהחלט, מרוצים ועוד איך!

תודה על הקישור, אחינו שבי.
לצפיה ב-''
23/11/2010 | 02:46
לצפיה ב-'וזה עוד כלום.'
וזה עוד כלום.
22/11/2010 | 23:21
נסה להתקשר למוקד המידע באלפון 03-???????

לא עונים...
לצפיה ב-'אבל הפקקים הם מקור פרנסתו של הנתיב הזה!'
אבל הפקקים הם מקור פרנסתו של הנתיב הזה!
22/11/2010 | 23:50
לצפיה ב-'תעריפי הנסיעה בנתיב המהיר'
תעריפי הנסיעה בנתיב המהיר
23/11/2010 | 23:26
תעריף הנסיעה המינימלי בנתיב המהיר אמור להיות ששבעה שקלים ואילו תעריף המקסימום יהיה 25 ש"ח. התעריף יהיה יקר יותר בשעות העומס, ונמוך בשעות הלא עמוסות
לצפיה ב-'אם כבר מדברים על זה...'
אם כבר מדברים על זה...
23/11/2010 | 23:43
1
כהאם תוקם שם תחנת רכבת זהנכון ? אם כן מתי זה אמור כבר לעבוד ?
לצפיה ב-'לא בעתיד הנראה לעין'
לא בעתיד הנראה לעין
24/11/2010 | 00:16
לצפיה ב-'ומתי כל העסק יתחיל לפעול?'
ומתי כל העסק יתחיל לפעול?
24/11/2010 | 18:48
לצפיה ב-'מהיר כמו "קופה מהירה" בסופר!'
מהיר כמו "קופה מהירה" בסופר!
25/11/2010 | 10:17
1
לצפיה ב-'תגובה מצוינת שבהחלט שווה'
תגובה מצוינת שבהחלט שווה
26/11/2010 | 15:49

הגיע הזמן להעלות לסדר היום הציבורי את עניין הקופות המהירות ברשתות המזון. לא נשכח ולא נסלח!!!
לצפיה ב-' קטן מקו ת"א - רשל"צ מערב'
קטן מקו ת"א - רשל"צ מערב
22/11/2010 | 18:04
31
5
בהמשך לדיווח של אריק מיום חמישי- ממשיך תהליך ריתוך הפסים במסילה המזרחית..  ניתן לראות שהמשאית התקדמה דרומה לעבר גשר תל גיבורים..
לצפיה ב-'תחנת וולפסון..'
תחנת וולפסון..
22/11/2010 | 18:16
12
2
לצפיה ב-'-2-'
-2-
22/11/2010 | 18:20
5
2
לצפיה ב-'מה זה הסככות המכוערות האלה?'
מה זה הסככות המכוערות האלה?
22/11/2010 | 18:27
4
5
לצפיה ב-' נראות כמו טרמפיאדות'
נראות כמו טרמפיאדות
23/11/2010 | 02:02
1
1
לצפיה ב-'לפחות הן יכולות להכיל יותר משני אנשים'
לפחות הן יכולות להכיל יותר משני אנשים
23/11/2010 | 13:19
1
לצפיה ב-'גם בחנת להבים יש סככות כאלו (אותו אדריכל)'
גם בחנת להבים יש סככות כאלו (אותו אדריכל)
23/11/2010 | 16:09
2
לצפיה ב-'בכלל לא מכוערות.'
בכלל לא מכוערות.
23/11/2010 | 21:48
לצפיה ב-'-3-'
-3-
22/11/2010 | 18:28
3
לצפיה ב-'ו אחרונה אבל מפתיעה..'
ו אחרונה אבל מפתיעה..
22/11/2010 | 18:45
4
3
למרות שעדיין יתכן שהוויכוח סביב ההחלטה על שמות התחנות טרם הסתיים- בשטח ניתן לראות את השם המועדף על רכבת ישראל..
(מתנצל על האיכות..  אנסה לצלם מחר שוב בשעה נורמלית..  למען הסר ספק - השם שמופיע בשלט הוא "חולון וולפסון" )

לצפיה ב-'הגרסה ה"מגורענת" של השלט..'
הגרסה ה"מגורענת" של השלט..
22/11/2010 | 18:51
4
לצפיה ב-'מה זה?! '
מה זה?!
22/11/2010 | 19:00
1
2
מה הסיבה לחוסר האחידות הזאת בשלטים?! לפי מה שקיים בתחנות אחרות, השם העברי צריך להופיע בגופן גדול מעל השמות בערבית ובאנגלית. ולמה סדר המילים באנגלית הפוך?! (Wolfson Holon) נראה שיש דברים שהם מעבר להבנתו של נוסע מהשורה... או שאולי מדובר על חידוש בתחום התחבורה - "בלבל את הנוסע"? שוב חוזר הסיפור עם תחנת מרכז, שפעם קואים לה "מרכז-סבידור", ופעם "סבידור-מרכז" בהתאם למצב הרוח, אך לעולם לא "תחנת תל-אביב מרכז ע"ש סבידור" בשפה תקנית, או בקיצור "תל-אביב מרכז" ובלי שום "סבידור-ארלוזורוב" כפי שצריך להיות בכריזה.

תזכורת נוספת: Rishon Lezion North

על העדכון, דניאל. נקווה לטוב.
לצפיה ב-' המחשה - ככה זה צריך להיראות:'
המחשה - ככה זה צריך להיראות:
22/11/2010 | 19:06
1
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7...

אגב, זה השלט הישן וגם הוא הוחלף בינתיים בגירסה חובבנית "משודרגת"...
לצפיה ב-'תודה למנכ"ל הקו דניאל.'
תודה למנכ"ל הקו דניאל.
22/11/2010 | 20:13
5
לצפיה ב-'האם מתוכננים קווי אוטובוס מזינים'
האם מתוכננים קווי אוטובוס מזינים
22/11/2010 | 19:09
5
2
לתחנות קו ראשל"צ-תל-אביב ?
לצפיה ב-'3, 6, 7, 19, 37, 140, 141, 154 בדן'
3, 6, 7, 19, 37, 140, 141, 154 בדן
22/11/2010 | 21:30
4
3
ו-4, 20, 84, 85, 86 של אגד.
ובנימה יותר רצינית - כרגע לא ידוע על תוספת קווים.
לצפיה ב-'וגם קו 1 של אגד.'
וגם קו 1 של אגד.
22/11/2010 | 21:59
4
לצפיה ב-'כוונתי'
כוונתי
23/11/2010 | 12:12
2
3
מה תועיל רכבת פרברית אם לא יהיה ניתן להגיע אליה בקלות ומהירות מרחבי העיר.
לצפיה ב-'תגובה'
תגובה
23/11/2010 | 15:00
1
לצומת חולון ששם יש תחנת רכבת- כל הקווים שעוברים בצומת חולון ועוברים לא מעט קווים מכל האיזורים
ככה שאין בעיה
בוולפסון עוברים לא מעט קווים גם כן- גם שם אין בעיה
ביוספטל עוברים מספר קווים 87 5 43 ועוד .....אולי יתוגברו
קוממיות וראשון מערב אין לי מושג, אבל בטוח  יעברו שם קווים. אלה ערים גדולות- חולון בת ים  וראשון
אני בטוח שידאגו לקווים מזינים  והתחנות לא יהיוו בלי אוטובוסים לרחבי הערים האלו
לצפיה ב-'אז זהו שהיא תועיל, אבל לא לכל העיר..'
אז זהו שהיא תועיל, אבל לא לכל העיר..
23/11/2010 | 16:53
2
לתושבי שכונת קרית שרת למשל הקו פחות יועיל (אלה אם כן הם ירצו לסוע דרומה ליבנה או אשקלון כאשר יפתח ההמשך של הקו). תושב קרית שרת או כל שכונה אחרת שמרוחקת יחסית מאחת התחנות- לא יעלה על אוטובוס שמגיע לתחנת יוספטל כדי להגיע בסופו של דבר לת"א, הוא יעדיף כבר לסוע ישירות לת"א עם האוטובוס..
הקו בעיקרו אמור לשפר את הנגישות בעיקר לאזור תל אביב שלשם נוהרים עשרות אלפי אנשים כל בוקר..
השכונות שמרוחקות מקו הרכבת שתושביהם צריכים לקחת אוטובוס- יעדיפו כבר להמשיך עם האוטובוס לת"א..
אז נכון שהפוטנציאל של תחנה שהיא ללא מגרש חניה וההזנה של האוטובוסים היא לא מכל קצוות העיר הוא מופחת ביחס לתחנות עם מגרש והזנה מעולה..  אבל למרות ההפחתה, הוא עדיין גבוהה בגלל צפיפות האוכלוסין סביב רוב התחנות לאורך הקו. אם מישהו ינסה לחשב כמה אנשים גרים במרחק הליכה של עד 15 דקות מתחנת יוספטל שזה מרחק הליכה סביר- הוא יגיע למספר גבוהה מאוד..
כנ"ל לגבי תחנת וולפסון. לגבי תחנת קוממיות ושער חולון- גם בקרבתם מתגוררים לא מעט אנשים, גם ישנו/בהקמה מגרש חנייה בסמוך אליהן, וגם- הזנת האוטובוסים טובה למדי כבר כיום (תמיד יש מקום לשיפור, אבל הצלחת התחנות לא מותנת בזה)
לגבי תחנת רשל"צ מערב - לדעתי היא התחנה שבאת דורשת שינוים או תוספות במסלולי הקווים (זקוקה מאוד להזנה טובה, כי היא די מרוחקת מרוב השכונות של רשל"צ מערב). מה שכן - מתוכנן לקום מגרש חניה גדול בקרבת התחנה, אבל עדיין יש צורך ביצירת הזנה טובה לתחנה.
לצפיה ב-' דניאל. יש חדש עם "בת ים-יוספטל"?'
דניאל. יש חדש עם "בת ים-יוספטל"?
22/11/2010 | 22:04
1
לצפיה ב-'לא שידוע לי..'
לא שידוע לי..
22/11/2010 | 22:32
לצפיה ב-''
22/11/2010 | 22:23
1
לצפיה ב-'תודה רבה על העדכון'
תודה רבה על העדכון
23/11/2010 | 02:05
לצפיה ב-'המשאית התקדמה קצת היום'
המשאית התקדמה קצת היום
23/11/2010 | 17:52
6
1
ראיתי עכשיו.
היא עדיין לא הגיעה אל מתחת לגשר תל גיבורים, אבל היא ממש קרובה לגשר
לצפיה ב-'הקצב סביר. ע"פי דברי דרור סופרו- משך עבודות'
הקצב סביר. ע"פי דברי דרור סופרו- משך עבודות
23/11/2010 | 18:20
5
3
הריתוך בקו הוא כ חודשיים..
לצפיה ב-'והעבודה היא ברצף?'
והעבודה היא ברצף?
23/11/2010 | 20:32
2
1
כלומר בצורה רציפה מתחנת ההגנה שבצפון עד יבנה שבדרום ברציפות בלי לדלג על קטעים?
לצפיה ב-'לדעתי בשלב הזה הרצף יסתיים ברשל"צ מערב,'
לדעתי בשלב הזה הרצף יסתיים ברשל"צ מערב,
23/11/2010 | 21:58
1
1
וההמשך ליבנה ירותך מעט מאוחר יותר, בהתאם להתקדמות העבודות שקודמות לריתוך בקטע רשל"צ מערב - יבנה.
לצפיה ב-'יש כבר ק"מ + של המסילה המזרחית.'
יש כבר ק"מ + של המסילה המזרחית.
24/11/2010 | 16:58
1
לדעתי תוך כ 10 ימים מסיימים עם ההנחה עד חולות. משם יש מסילה עד כמה שאני יודע.
לצפיה ב-'22 ק'מ ב 44 ימי עבודה'
22 ק'מ ב 44 ימי עבודה
24/11/2010 | 07:44
1
1
זה 500 מטר ליום בממוצע.

לא רע
לצפיה ב-'בקצב הזה אפשר לסיים את הקו לאילת בתוך שנה '
בקצב הזה אפשר לסיים את הקו לאילת בתוך שנה
24/11/2010 | 18:52
1
אכן קצב מעולה, כל הכבוד לרכבת על ההתקדמות הרבה בקו בתקופה האחרונה.
לצפיה ב-'תודה רבה רבה על העדכון !'
תודה רבה רבה על העדכון !
23/11/2010 | 23:37
1
והתמונות כמובן !
לצפיה ב-'"הרכבת לאילת יוצאת לדרך"'
"הרכבת לאילת יוצאת לדרך"
22/11/2010 | 16:33
128
7
על פי הודעה ממשרד התחבורה,
פורסם RFI על הרכבת לאילת,
וטוען שבשבועות הקרובים יחלו מדידות בשטח.

המסלול הוא... המשך>>
על פי הודעה ממשרד התחבורה,
פורסם RFI על הרכבת לאילת,
וטוען שבשבועות הקרובים יחלו מדידות בשטח.

המסלול הוא המשך של מסילת צין ( דרך איזור מעלה עקרבים). שעתיים וחצי נסיעה מתל אביב לאילת :)
לא מצוין אף תאריך להתחלת או סיום הבניה, וזה נראה רחוק מדי אפילו לקזינו.
לצפיה ב-' שאלות, ולא שאלות הכוונה '
שאלות, ולא שאלות הכוונה
22/11/2010 | 16:10
80
12
המשך>>
לצפיה ב-'מחקרו של מאיר שפירא על רכבת העמק'
מחקרו של מאיר שפירא על רכבת העמק
22/11/2010 | 16:04
142
22
המשך>>
לצפיה ב-'חברת רמה זכתה בהפעלת קווי רמת הגולן'
חברת רמה זכתה בהפעלת קווי רמת הגולן
22/11/2010 | 13:25
1
56
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'במילים אחרות, זו חברת גלים'
במילים אחרות, זו חברת גלים
22/11/2010 | 14:02
3
לצפיה ב-'כאוס בקו 380 בימי ראשון'
כאוס בקו 380 בימי ראשון
22/11/2010 | 16:01
2
כתבה על ימי ראשון בבוקר בקו 380 דרומה.
תגובתן של רשויות צה"ל "המופתעות" - הנושא ייבדק
כתובות אינטרנט מצורפות:

חם בפורומים של תפוז

מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
מכינים עוגת גבינה מכל הלב וזוכים בפרסים!!!
מכינים עוגת גבינה מכל...
שלחו לנו מתכון + תמונה של עוגת הגבינה הכי מקורית...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ