לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

לצפיה ב-' סופרבוס '
סופרבוס
10/08/2012 | 10:42
13
289
אתמול בערב (ה') בדקתי לפני כן מתי יוצא האוטובוס אחד לפני האחרון של 461 מלוד לכיוון תל אביב, נאמר לי כי ב 22:00, המתנתי בתחנת אוטובוס ברח' חטיבת יפתח ליד תחנת דלק פז החל מ 22:00, כמו כן התקשרתי למס' שהיה רשום על התחנה וע"פ מס' התחנה נאמר כי האוטובוס אמרו להגיע בעוד כ 8 דק', האוטובוס הגיע תוך דקה אולי, במהירות של 80 קמ"ש ולא בנתיב של התחנה אלה בשני בכלל, עבר במהירות ולא עצר, אני וחבר ניסינו להראות סימנים שיעצור אבל הוא אל הסתכל לכיוון ויש עוד מס' אנשים בתחנה שגם לא עצר להם. טוב שיחה למוקד סופרבוס הנציגה יצרה קשר עם הנהג הזה בזמן הנסיעה והוא טען כי הוא נסע מאוד לאט ליד התחנה וראה שאף אחד לא רוצה לעלות, כמובן שזה שקר לגמרי,

מה לדעתכם אני אמור לעשות ? תלונה לסופרבוס ומשרד התחבורה ?


עוד משהו, ביום שישי בבוקר 03:00 קו לילה 241 של סופרבוס מרח' אלנבי פינת יהודה הלוי בתל אביב היה אמור להגיע אוטובוס אחד לפני האחרון ב 03:15 חיכינו החל מ 03:00 שם, שוב מגיע אוטובוס של סופרבוס ריק לגמרי בפנים אין אורות אין עליו בכלל שילוט של מס' וגם היה בנתיב השני ולא בנתיב של התחנה, צעקתי לנהג ועשיתי סימנים שיעצור כי הייתי בטוח שזה האוטובוס אפילו שהוא לא משולט, הנהג התעלם אפילו לא הסתכל לכיוון, הייתה לי תחושב די גדולה שזה הקו המדובר פשוט לא בא לו לנסוע, ואם תופתעו או לא אכן זה היה הקו, כי הבא אחריו הגיע אוטובוס  ב 03:47 האחרון בקו 241 ועצר לנו,


מה לדעתכם אנחנו אמורים לעשות בשני המקרים ? כמובן שישנם עוד אנשים גם בקו הלוך ובקו חזור שלא עצרו להם לקחתי את הפרטים שלהם למקרה הצורך.


אשמח לתשובות.


תודה  
לצפיה ב-'רק תלונה למשרד התחבורה'
רק תלונה למשרד התחבורה
10/08/2012 | 11:23
3
148
ושהם יבדקו את הטכוגרף של האוטובוסים האמורים, לבדוק את הטענה המגוכחת שנסע לאט לאט ולא ראה אף אחד בתחנה
ברור שעדות של חברך תוסיף לענין
לצפיה ב-'טכנוגרף ?'
טכנוגרף ?
10/08/2012 | 11:26
2
138
באמת יעשו את זה ?
הוא לא עצר אפילו, וטען כי נסע לאט שם ואף אחד לא עלה.
לצפיה ב-'צריך להתעקש ולא לוותר, בכל דרך אפשרית.'
צריך להתעקש ולא לוותר, בכל דרך אפשרית.
10/08/2012 | 12:31
54
לצפיה ב-'אם אתה מתלונן דרך משרד התחבורה, אז כן.'
אם אתה מתלונן דרך משרד התחבורה, אז כן.
10/08/2012 | 13:13
101
מנסיון אישי מול חב' קווים, במהלך הדיון בבימ"ש הציגה חב' קווים את הטכוגרף, וע"י כך נאלצו להודות שאכן האוטובוס לא היה בנסיעה בשעה המיועדת.
לצפיה ב-'עוד מעט חברת סופרבוס'
עוד מעט חברת סופרבוס
10/08/2012 | 13:28
6
147
תהיה נחלת ההיסטוריה באשכול רמלה לוד.הפסידו במכרז וצפויים לצאת לקראת אמצע השנה הבאה.
עד שיצאו יהיה זה טבעי שמקרים כאלה ישובו ויחזרו על עצמם,כי אין להם מה להפסיד מאי עמידה בתנאי רישיון הקווים שהם מפעילים.
לצפיה ב-'ועוד אירוע לא נעים מחברת חאפרבוס- סופרבוס'
ועוד אירוע לא נעים מחברת חאפרבוס- סופרבוס
10/08/2012 | 15:26
120
ביום רביעי בלילה חזרתי מבילוי בנמל ת"א והגעתי בסביבות 00:50 למסוף רידינג
בידיעה שהאוטובוס הראשון של קו 241 בלילה יוצא ב01:00
מחכה מחכה ואין אוטובוס....
עמד של אוטובוס {בדיעבד של שעה 01:30 } וביקשתי ממנו שיבדוק לי מה קורה עם הקו של אחת בלילה....
הוא אמר לי שאני מפריע לו.
אחרי כמה דקות הגיע עוד אוטובוס שעליו השילוט - 541, לא הבנתי מה הקטע.....
החלטתי להתקשר לסדרן הלילה שלהם ולבדוק מה קורה עם הקו, ואותו סדרן אומר לי.. "מה אתה רוצה שאני יעשה?? אין לי נהגים:"!!!"
ובכך נאלצתי לחכות חצי שעה מיותרת מאוד לאוטובוס בקו לילה

יום למחרת נכנסתי לאתר של משרד התחבורה והתלוננתי.... מעניין מה יעשו עם זה.. - אם בכלל

לצפיה ב-'מי יודע. אולי נראה אותם באשכול אחר'
מי יודע. אולי נראה אותם באשכול אחר
10/08/2012 | 17:56
4
85
כמו למשל אשכול בקעת אונו ופתח תקווה. במידה והם, כמובן יתמודדו במכרז זה.
לצפיה ב-'מתי בכלל חברת קווים'
מתי בכלל חברת קווים
10/08/2012 | 22:03
3
65
תתחיל את עבודתה באשכול רמלה לוד ?
לצפיה ב-'לפי מה שרשום'
לפי מה שרשום
10/08/2012 | 23:09
2
57
עוד כתשע חודשים בשלוש פעימות
לצפיה ב-'מעניין איך תהליך הפעימות יבוצע'
מעניין איך תהליך הפעימות יבוצע
10/08/2012 | 23:22
1
36
לצפיה ב-'לפי מה שרשום'
לפי מה שרשום
10/08/2012 | 23:54
53
על-פי תנאי המכרז, אמורה הפעלת הקווים להתחיל בעוד תשעה חודשים. היא תיעשה בשלוש פעימות: (1) קריית ספר [מודיעין עלית], (2) מודיעין ורמלה, (3) לוד.
לצפיה ב-'איך פונים למשרד התחבורה ?'
איך פונים למשרד התחבורה ?
11/08/2012 | 08:03
1
52
וכיצד עלינו לפנות ?  אחד אחד או כולנו במכתב אחד ?
ומה הקישור לפניה
לצפיה ב-'פניה'
פניה
11/08/2012 | 09:35
46
הכתובת לתלונות היא
משרד התחבורה המפקח על התעבורה
רח' המלאכה 8
תל אביב
לא לשלוח תלונה באינטרנט כי לא מטפלים בזה
אני הייתי שולח תלונה לכל אחד
כשמגיעות 5 תלונות בודדות היא עדיפה מתלונה אחת של חמישה אנשים
לצפיה ב-'סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים'
סקר קובע: כרטיס הרב-קו מאט את האוטובוסים
10/08/2012 | 00:54
15
311
כמחצית המשתמשים באוטובוסים בירושלים [הדגשה שלי] טוענים כי שילוב כרטיס הרב-קו בנסיעות עירוניות, דווקא האט את עליית הנוסעים לאוטובוס, האריך את זמני הנסיעה ואף גורם לפקקי תנועה בעיר הבירה

ynet
לצפיה ב-'אז אולי יחזירו'
אז אולי יחזירו
10/08/2012 | 01:20
201
את כרטיסי הנייר המעולים לשימוש?

אותם כרטיסים שהחברה ש"כל כך אכפת לה מציבור הנוסעים" הפסיקה להפיק בתואנת שווא כי זה פוגם באיכות הסביבה?

מתי כבר יפנימו כי ה"רב טיפש" הוא בדיחה עצובה?
לצפיה ב-'רגע, אבל מדובר במצב זמני לא?'
רגע, אבל מדובר במצב זמני לא?
10/08/2012 | 01:47
166
בכתבה הושם דגש על האטה בעליה לאוטובוס בשל העובדה שהתשלום נעשה אצל הנהג.
זה אמור להשתנות בעתיד כשהתשלום או התיקוף יתבצע בתוך האוטובוס כמו ברכבת הקלה, לא? (ואז כל הדיון לא יהיה רלוונטי)
לצפיה ב-'צריך לשפר את המכשיר'
צריך לשפר את המכשיר
10/08/2012 | 01:49
1
154
כמו שבדן אני שם את הכרטיס, הוא מהבהב ומוציא קבלה.
שלא לדבר על פתרונות נפלאים כמו מכשיר עצמאי לחיוב הכרטיס כמו ששמעתי שיש ברכבת הקלה. או אפשרות להטעין בכרטיס אשראי. ואם אפשר דרך האינטרנט אז בכלל סבבה.
לצפיה ב-'שכלולים - האמנם?'
שכלולים - האמנם?
10/08/2012 | 14:56
73
שיפור המכשיר - הבעייה לא המכשיר אלא השיטה. צריכה להיות עמדה בכניסה לאוטובוס שבה כל אחד יעביר את הכרטיס רב קו ויקבל כרטיס בו במקום. אפשר להקציב לכך דלת מיוחדת באמצע ומי שצריך כרטיס חד פעמי יעלה דרך הדלת של הנהג.
ברכבת הקלה אין שום פתק מה שלא מאפשר מעקב אחר תוקף המעבר והיתרה.
שימוש בכרטיסי אשראי לא מתאים לכולם. יש אוכלוסיות שלא משתמשות בהם. גם אני שלא נמנית על המאותגרים טכנית מעדיפה שלא להשתמש בכרטיס אשראי מטעמי חסכון ושליטה על הוצאות ועוד.
מה שברור שלא פתקי הכרטיס הם מה שהפריע לתחבורה לנוע ולנהגים לתת שרות.
לצפיה ב-'לוקח למכשיר'
לוקח למכשיר
10/08/2012 | 03:26
142
מספר שניות לזהות את הכרטיס, לאחר מכן הנהג צריך ללחוץ אישור ועד שהנהג מקבל אישור - תהליך של כ-10 שניות.
תעשו את החישוב בעצמכם.....
לצפיה ב-'במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס'
במכשיר של אגד ניתן להניח את הכרטיס
10/08/2012 | 07:19
8
203
על הקורא ולא להכניסו למיגרעת, המכשיר אפילו קורא את הכרטיס החכם ללא מגע בכלל!
זה עיניין של תירגול ונסיון מצד הנהגים והנוסעים.
מי שרוצה הדגמה מוזמן לסוע איתי בקווים השונים.
לצפיה ב-'אתה זוכר שדיברנו על זה? אז עכשיו כבר מתחילות'
אתה זוכר שדיברנו על זה? אז עכשיו כבר מתחילות
10/08/2012 | 09:35
2
180
להגיע ההוכחות. המכשיר של אגד איטי, מסורבל, לא ידידותי לנוסע וגורם למהומות מיותרות (ע"ע ביטול הדפסת אישורי נייר מבלי שקיים צג לנוסע).
צריך להודות, המכשיר של אגד היה טוב, אבל היום הוא מיושן וצריך להיות מוחלף במכשיר מהיר וידידותי יותר גם לנוסע.
לצפיה ב-'בתור אחד שנוסע איתם בכפר סבא אני מסכים'
בתור אחד שנוסע איתם בכפר סבא אני מסכים
10/08/2012 | 15:15
1
105
אני לא מבין בשביל מה לצריך להכניס את הכרטיס לתוך החריץ במקום פשוט להניח אותו
לצפיה ב-'אבל לפי מה שג'קי אומר'
אבל לפי מה שג'קי אומר
10/08/2012 | 15:16
88
בכלל לא צריך להכניס את הכרטיס פנימה , אז אני לא מבין למה הנהגים מבקשים מהנוסעים לעשות זאת
לצפיה ב-'ידוע'
ידוע
10/08/2012 | 10:29
115
גם לנהגים, לפחות אלו שאני נוסע איתם
לפני כשנה עוד היה ידוע להם לפני שהתחיל הרב קו בכל אגד, נסעתי על 572 והנהג לקח רב קו של מישהי והטעין לה חופשי חודשי(טוב הוא רק הראה לה שהוא יכול) כשהרב קו בכלל לא נגע במכשיר, החור זה לנוחות בשביל הזמן הרב שלוקח לנהג למצוא את הקוד המתאים
לצפיה ב-'בכל המכשירים, גם באגד גם בדן וגם בקווים, אפשר'
בכל המכשירים, גם באגד גם בדן וגם בקווים, אפשר
10/08/2012 | 11:46
1
135
להניח את הארנק על המכשיר והוא מזהה את הרב קו בפנים. אנשים פשוט לא יודעים את זה
לצפיה ב-'באגד קשה ברכבת מעולה '
באגד קשה ברכבת מעולה
10/08/2012 | 17:07
73
פעם שמתי את הרב קו בתוך ארנק במרחק של 20 ס"מ אולי יותר מהמכשיר והוא קלט אותו
לצפיה ב-'אכן ניתן להניח, להכניס, להצמיד...'
אכן ניתן להניח, להכניס, להצמיד...
10/08/2012 | 12:10
134
כל זה טוב ויפה, רק שזה לא הופך את המכשיר לטוב יותר. המכשיר איטי להחריד במקרים רבים בקריאת כרטיסים, במיוחד כשהוא צריך לקרוא מספר כרטיסים ברצף.
לצפיה ב-'אני לא מבין משהו - אתה מנסה לסנגר על המכשיר'
אני לא מבין משהו - אתה מנסה לסנגר על המכשיר
10/08/2012 | 16:36
77
של אגד?

אני נתקל לא אחת בפורום הזה בתופעות של "פטריוטיות" כלפי התח"צ בארץ, או חברות מסויימות.
אני מבין שאתה נהג באגד לפי ההודעה הזו והודעה שלך שקראתי בעבר. הכל טוב ויפה וזה טוב מאוד ומלמד שאתה מסביר איך נראים הדברים מהצד השני.
אבל תרשה לי, מכאן ועד לסנגר על המכשיר של אגד?
זה לא נושא שאפשר להתווכח עליו, שיטת העליה לאוטובוסים בישראל היא מהגרועות והלא יעילות בעולם, וזה כולל את אגד כמובן.
היעילות במקרה הזה היא כ"כ גרועה, שזה ממש יהיה מביך לנקוב במספרים (כמה איש עולים לאוטובוס ב20 שניות, לדוגמא)

טיילתי הרבה בעולם, ובכל עיר, כפר וספר אני לא מוותר על חקירת התחבורה הציבורית. בכל מקום, טעינת הנוסעים מהירה מטעינת הנוסעים בישראל. בכל פינה בעולם שאני הייתי בה.
ואני מדבר על כל העולם! לא אירופה. כל העולם.
כך נראית עלייה לאוטובוס ממוצע בעולם (דוגמא מהונג-קונג), אין שום דבר ייחודי באוטובוס המצולם, זה באמת סתם עוד אוטובוס.

http://www.youtube.com/watch?v=SBd27K1T18k
לצפיה ב-'העיכוב נגרם בגלל תיקוף החופשי החודשי'
העיכוב נגרם בגלל תיקוף החופשי החודשי
10/08/2012 | 10:52
145
אם פעם שיירות בעלי החופשי החודשי היו מציגים את כרטיס הנייר לנהג ונכנסים במהירות, כיום הם מתעכבים מספר שניות לתקף את החופשי־חודשי במכונה של הנהג (אפילו שהנהג לא צריך ללחוץ על אישור). לדעתי ניקוב כרטיסיות טעונות ברב־קו או תיקוף נסיעת מעבר אינו ארוך יותר היום מאשר בעידן כרטיסיות הנייר, ואת העיכוב המתגבר יש לתלות בבעלי החופשי־חודשי.

הפתרון הוא פשוט: בכניסה לאוטובוס עירוני סטנדרטי יש מקום ל־2 נוסעים, נוסע שצריך להעביר את הרב־קו במכונה יצמד לצד של הנהג, ולנוסע עם חופשי חודשי או נסיעת המשך בתחום 90 הדקות יהיה מכשיר שיזהה באופן אוטומטי חופשי חודשי ונסיעת המשך (רק אותם, ניקוב כרטיסיה ימשיך להתבצע אצל הנהג), ובמידה והכל תקין ידלק אור ירוק (גם לנוסע וגם לאבזר בקרה מול הנהג), וכך הנוסעים יכנסו הרבה יותר מהר לאוטובוס.

המודל של תשלום עצמי של נוסעים הוציא לעצמו שם רע ברק"ל, גם בגלל השרירותיות בה מופעלים הפקחים שנועדו לבקר את התהליך, גם עקב אי־התאמה לישראל (שבה נהוג במשך שנים שהתשלום יתבצע דרך הנהג, ולא לחינם נוסעים שהגיעו לירושלים לא הבינו איך המערכת עובדת וזכו לקנסות לא־מוצדקים), גם עקב חוסר הגמישות וחוסר היכולת לטפל בחיובים מוטעים (שלא לדבר על כך שאין לדעת ברק"ל האם נסיעה נספרה במהלך 90 הדקות, או שהורד ניקוב חדש מהכרטיסיה, וגם אין מול מי לערער במקרה של חיוב שגוי עקב תקלה במכשיר התיקוף) וגם עקב הדינימקה של האוכלוסייה המשתמשת בתחבורה ציבורית בירושלים (תפקידה של מערכת תחבורה ציבורית לשרת את הנוסעים, לא לחנך אותם לסטנדרט הנהוג במדינות אחרות, ובטח שלא לקבוע להם מה הם יעדי הנסיעות שלהם).

עד שיתבצע פתרון של קבע, אגד חייבת להפעיל פקחים שיתקפו כרטיסי חופשי־חודשי במכשירים שלהם ויסייעו לזירוז עליית הנוסעים בתחנות עמוסות (בנייני האומה, תחנה מרכזית). לפקחים ישנה מכשירים שמאפשרים לבצע דבר כזה.
לצפיה ב-'לראשונה: קורא כרטיסים יוצב בתחנות האוטובוס'
לראשונה: קורא כרטיסים יוצב בתחנות האוטובוס
10/08/2012 | 00:39
21
436
"חברת קווים זכתה במכרז להפעלת 350 קווים באזור מודיעין ורמלה. במסגרת המכרז תקים החברה עמדות לקריאת כרטיסי "חופשי-חודשי" בתחנות האוטובוס"

NRGמעריב
לצפיה ב-'כמה זה לעזאזל "יותר מכ-200"?'
כמה זה לעזאזל "יותר מכ-200"?
10/08/2012 | 00:40
1
133
לצפיה ב-'ו"350 קווים" נראה לך הגיוני?'
ו"350 קווים" נראה לך הגיוני?
10/08/2012 | 00:59
104
לצפיה ב-'מה??? מה??? מה??? מה????'
מה??? מה??? מה??? מה????
10/08/2012 | 04:08
3
202
איך לעזזל נתנו לחברה הכושלת הזאת לזכות ברמלה-מודיעין? או שיש כאן שחיתות או שפשוט נערי האוצר דרשו ממשר התחבורה לבחור את המכרז הזול ביותר.    
לצפיה ב-'את השם י.ש אתה מכיר?'
את השם י.ש אתה מכיר?
10/08/2012 | 07:20
2
168
נירא לי שיש לו יותר מקצת "קשרים" בחלונות הגבוהים.....

לצפיה ב-'*ניראה*'
*ניראה*
10/08/2012 | 07:21
58
לצפיה ב-'אתה מדבר על יענקלה?'
אתה מדבר על יענקלה?
10/08/2012 | 13:31
94
חשבתי שהוא כבר לא בקווים
לצפיה ב-'זה לא 350 קוים'
זה לא 350 קוים
10/08/2012 | 07:00
13
194
זאת חברת קוים שזכתה במכרז
לא ברור איך ולמה, אבל זכתה
"במסגרת המכרז, כך מצהירים בחברת קווים, יופעלו כ-400 אוטובוסים בינעירוניים ועירוניים, מהם כ-350 אוטובוסים חדשים"

לדן יש מספיק אוטובוסים חדשים להחכיר להם??? אולי יחכירו להם את ה-BRT ???

ולתושבי אשכול חשמונאים - אני משתתף בצערכם העמוק
לצפיה ב-'מי אמר שהם יקבלו מדן'
מי אמר שהם יקבלו מדן
10/08/2012 | 13:34
12
139
כשדן נתן להם בזמנו היו לו עודף של אוטובוס(כי הוא היה בדיוק אחרי 2 הפרטות)  היום לדן אין מה לתת.      בוא נגיד שאני לא מקנא בבועז ושכניו לעיר.
לצפיה ב-'עודף של אוטובוס=עודף של אוטובוסים'
עודף של אוטובוס=עודף של אוטובוסים
10/08/2012 | 13:35
73
לצפיה ב-'אבל בית שמש לא כלולה במכרז שקווים זכתה בו'
אבל בית שמש לא כלולה במכרז שקווים זכתה בו
10/08/2012 | 13:53
4
63
לצפיה ב-'מה הקשר בין מה שכתבתי לבית שמש'
מה הקשר בין מה שכתבתי לבית שמש
10/08/2012 | 14:02
3
46
לצפיה ב-'בועז'
בועז
10/08/2012 | 14:03
32
לצפיה ב-'אה בועז........הייתי בטוח שהוא גר ברמלה'
אה בועז........הייתי בטוח שהוא גר ברמלה
10/08/2012 | 14:04
1
79
כי הוא מנהל כל הזמן מאבקים נגד ראש העיר
לצפיה ב-'מאבקים? אני? אני מכחיש '
מאבקים? אני? אני מכחיש
11/08/2012 | 20:21
18
לצפיה ב-'עודף אוטובוסים ?'
עודף אוטובוסים ?
10/08/2012 | 17:24
5
92
אההה נכון
החכירו להם אוטובוסים מסדרה ***7
והתעללו בנוסעים עם אוטובוסים מסדרה ***6

עכשיו אין להם מה לתת ???  נגיד
הרי דן אלופים בתחיית המתים למכונות ***6 שהושבתו
מעבירים אותן טסט ומעלים אותן לכביש

נראה אם זה לא מה שיקרה הפעם שוב
לצפיה ב-'כל האוטובוס הישנים שמחזירים לכביש'
כל האוטובוס הישנים שמחזירים לכביש
10/08/2012 | 17:28
3
93
זה בגלל הרפורמה שיצרה מחסור באוטובוסים.

בטרום הרפורמה היה גם עודף של אוטובוס וגם עודף של נהגים(אבל את השני הציבור לא הרגיש,רק אלה שבאו מתוך המערכת).
לצפיה ב-'חוסר נהגים בחברות השונות היה קיים קודם לכן'
חוסר נהגים בחברות השונות היה קיים קודם לכן
10/08/2012 | 17:52
2
89
מטבע הדברים המצב החמיר אחרי הרפורמה.
לצפיה ב-'ממש לא נכון'
ממש לא נכון
10/08/2012 | 17:57
1
72
תשמע אני חייתי בתוך הבוטקעים שלך דן.  אני זוכר איך נהגים היו מתחננים לסדרן או למנהל עבודה שיתן להם עוד טורים ולא היה לו מה לענות להם,   היו כאלה שביקשו משמרות שלמות וקיבלו חתיכות.    בפירוש היה עודף של נהגים.
לצפיה ב-'לא יודע על איזו תקופה אתה מדבר'
לא יודע על איזו תקופה אתה מדבר
10/08/2012 | 18:01
73
אבל בשנים האחרונות יש מחסור נהגים בחברות השונות.
אולי היה עודף של נהגים בסידורים שונים, אבל לא בכולם.
לצפיה ב-'דן לא יכולים לתת כיום אוטובוסים.'
דן לא יכולים לתת כיום אוטובוסים.
11/08/2012 | 11:11
75
כתוצאה מהרה-ארגון בתח"צ בגוש דן, נוספה לדן הרבה עבודה.
חוץ מזה, אני משוכנע שתנאי המכרז גם לא יאפשרו זאת ויחייבו את קווים להפעיל אך ורק אוטובוסים חדשים.
לצפיה ב-'אני מרחם על תושבי מודיעין שיסבלו בעתיד'
אני מרחם על תושבי מודיעין שיסבלו בעתיד
11/08/2012 | 10:37
82
מהשירות של "קוויכס".
לצפיה ב-'‬ שרשור הכוונה ומודיעין 10/08-11/08 '
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 10/08-11/08
( לעמוד שלי בתפוז )
10/08/2012 | 00:01
67
163
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...
המשך>>
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
לצפיה ב-'כביש Adler-Alpika Service'
כביש Adler-Alpika Service
09/08/2012 | 22:34
13
445
כדי להרגע מעט מהאכזבות של אולימפיאדת לונדון 2012, אני מציע לדלג ישר קדימה ולהציץ בהכנות הקדחתניות של אולימפיאדת החורף 2014 בסוצ'י, רוסיה.

מטבע הדברים, ההכנות לאולימפיאדה בעיצומן. כמו בכל אולימפיאדה, דגש מיוחד מושם על התשתיות ופה מגיע הקשר לנושא הפורום.

את הסרט הבא אני מקדיש בלעדית לבועז על השקעתו רבת השנים בתיעוד פרוייקט הדגל של רכבת ישראל - A1. הסיבה לכך היא הדימיון הרב בין פרוייקט A1 לפרוייקט התוואי המשולב - כביש/מסילה הנסלל בימים אלה מהעיר אדלר לאתר הסקי Alpika בו יתקיימו המשחקים האולימפיים.

אומנם הדימיון רב, אבל כפי שתיווכחו, על אף הגרנדיאוזיות שאנו מייחסים ל- A1, הרי שהפרוייקט המדובר עולה עליו בכמה וכמה מדדים.

את הפרוייקט בונה קבוצת החברות SK Most אשר התפרסמה לאחרונה בזכות בנייתו של גשר המיתרים הארוך בעולם.

אורך התוואי - 32 ק"מ העוברים בתוך שמורת הטבע של נהר מזינטה המפותל וההררי בעל הידרולוגיה מורכבת ביותר.
מפל הגבהים לאורך התוואי - מעל 400 מ'
כריית המנהרות נעשית בתנאים גיאולוגיים קשים, תוך מעבר אלכסוני בין שכבות גיאולוגיות שונות ומי תהום.
כל המבנים ההנדסיים בפרוייקט נבנו תוך שימת דגש מיוחד על הפעילות הססמית הגבוהה באזור - עד 9 דרגות בסולם ריכטר.
כדי לקצר וליישר את התוואי בצורה מקסימלית ולשמור על הסביבה - יכלול התוואי סך של 45 גשרים - הן לכלי רכב והן לתנועת רכבות באורך כולל של יותר מ- 20 ק"מ.
12 מנהרות באורך כולל של 30 ק"מ.
על מנת לאפשר עבודה רציפה, נסללה רשת שלמה של כבישי גישה לאתרי הפרוייקט ונבנו 10 גשרים זמניים מעל הנהר. האתגרים ההנדסיים אשר ליוו את הקמת רשת הכבישים והגשרים הזמניים לא נפלו מהאתגרים הכרוכים בהקמת התוואי המרכזי עצמו. חלק מהכבישים והגשרים ישארו לשימוש ציבורי קבוע בסיום העבודות.
עם האצת קצב הבניה, ריכז האתר כמות חסרת תקדים בעידן הבניה המודרני ברוסיה של כלים הנדסיים. באתר פועלות במקביל 6 מכונות TBM בקטרים שונים החל מ- 4 עד 13 מטרים.
בעת הקמת ניצבי הגשרים וקירות התמך הופעלו במקביל מעל 30 מכונות קידוח וכמות הדחפורים עמדה על מאות.
טכנולוגיות הכריה של מגוון המנהרות מגוון אף הוא ומאוד מזכיר את פרוייקט A1. חלק מהכריה בוצעה במכונות TBM של Lovat ו- Herrenknecht וחלק בשיטה הקונבנציאונלית בעזרת פיצוצים ומכונות כירסום כמו אצלנו.
אבל הנה ההבדל העיקרי והמהותי ביותר בין A1 לפרוייקט הרוסי:
העבודות במגה פרוייקט החלו ב-2009 וכניסתו לשרות צפויה ל- 2013! "כ 4 שנות בניה של פרוייקט שעולה בהיקפו על פרוייקט A1 לפחות פי 3!
מנהרה מס 6 בפרוייקט - הגבוהה ביותר מבין כל המנהרות, נמצאת בגובה של כ-500 מ' מעל פני הים. בניגודל למנהרות האחרות - מנהרה זו, באורך של 433 מטרים הינה מנהרה אחודה, בדומה לחלק ממנהרה 4 שלנו.
לטובת הפרוייקט בתוך פחות משנה, נבנה מפעל סגמנטים מרכזי אשר מייצר את כל מגוון הסגמנטים לכל מגוון המנהרות בפרוייקט בקטרים שונים.  שטחו של המפעל הוא 170 דונם ומדי חודש הוא מייתר עד 15000 סגמנטים. זהו מפעל הסגמנטים הגדול ביותר באירופה.
העיר של שפיר היא כפר נידח ביחס לעיר הפועלים שהוקמה לטובת הפרוייקט העיר איכלסה מעל 12000 פועלים בתאנים גבוהים במיוחד.

צפו בסרט!
http://youtu.be/WFg0DUDaO4g
לצפיה ב-'ואם כבר הזכרנו את הגשר...'
ואם כבר הזכרנו את הגשר...
09/08/2012 | 23:44
2
185
שנה וחצי ב-7 דקות.
http://youtu.be/tSkoYFqfNPw
לצפיה ב-'אני מבין שזה הגשר הארוך שנבנה בוולדיווסטוק?'
אני מבין שזה הגשר הארוך שנבנה בוולדיווסטוק?
( לעמוד שלי בתפוז )
10/08/2012 | 00:06
1
123
ולא חלק מהפרוייקט לטובת אולימפיאדת החורף...

תודה על שני הסרטים המרתקים!
לצפיה ב-''
10/08/2012 | 00:25
22
לצפיה ב-'תודה, פרויקט מעניין לסיקור אך מיותר לציבור'
תודה, פרויקט מעניין לסיקור אך מיותר לציבור
10/08/2012 | 06:19
2
151
נראה פרויקט מעניין אך קצת מיותר , במקום להשקיע בתחץ בערים הגדולות של רוסיה משקיעים באתר סקי.
לצפיה ב-' יתייתר לחלוטין אחרי האולימפיאדה הקצרה.'
יתייתר לחלוטין אחרי האולימפיאדה הקצרה.
11/08/2012 | 14:37
1
87
הפרוייקט זוכה לקיטונות של ביקורת מצד ארגונים חוץ-ממשלתיים ברוסיה, ביקורת שהיא במקרה הזה מוצדקת, להבדיל מ"הביקורת" הבלתי-עניינית נגד הקו המהיר לירושים.
לצפיה ב-'מעניין לבחון בדיעבד את הפרוייקטים התחבורתיים'
מעניין לבחון בדיעבד את הפרוייקטים התחבורתיים
12/08/2012 | 10:32
57
שנלוו לאולימפיאדות האחרונות (נוסף על אצטדיונים חדשים ועוד תשתיות). באילו מקרים הם היו פרויקטים מועילים שממשיכים לשמש את הציבור ובאילו מקרים מדובר בפילים לבנים.
לצפיה ב-'איך הפועלים מצליחים לקטוף את התאנים הגבוהים?'
איך הפועלים מצליחים לקטוף את התאנים הגבוהים?
10/08/2012 | 06:20
65
לצפיה ב-'איך שאני מכיר את רוסיה,לתושבי האיזור זאת תהיה'
איך שאני מכיר את רוסיה,לתושבי האיזור זאת תהיה
10/08/2012 | 12:57
1
114
בכייה לדורות.
לצפיה ב-''
11/08/2012 | 14:37
16
לצפיה ב-'מתי התחיל הפרויקט הזה?'
מתי התחיל הפרויקט הזה?
10/08/2012 | 13:54
1
96
ההכרזה על האולימפיאדה בסוצ'י הייתה ביולי 2007. לפי הסרט, בשנת 2010 הפרויקט היה כבר בשלבים מתקדמים.
לצפיה ב-'התחיל ב- 2009!'
התחיל ב- 2009!
10/08/2012 | 14:50
36
לצפיה ב-' בהחלט פרוייקט מרשים, אך כפי שציינו'
בהחלט פרוייקט מרשים, אך כפי שציינו
11/08/2012 | 14:39
93
לפניי - מיותר בטווח הארוך. האולימפיאדה וכל הפרוייקטים האלה, זה לא מה שיהפוך את סוצ'י לאתר נופש בינלאומי אמיתי.
לצפיה ב-'תודה רבה על העלאת הפרויקט המעניין, דייויד!'
תודה רבה על העלאת הפרויקט המעניין, דייויד!
15/08/2012 | 13:15
29
כפי שציינת, קיימות נקודות דמיון לא מעטות בין הפרויקט הרוסי ל-A1 שלנו (רגע...גם שלנו רוסי בחלקו ). אם ננפה מ-A1 את הזמן הביורוקרטי עתיר השומן שהתבזבז בו, נקבל תקופות ביצוע די דומות בסה"כ. לדעתי, ההבדלים העיקריים בין שני הפרויקטים נמצאים בעיקר בטיפול בביורוקרטיה (טיפול במכשולים, סטטוטוריקה, תכנון וכיו"ב) וביכולת לרכז סד"כ וכ"א וציוד הנדסי.

שוב תודה על העלאת הפרויקט. בטוחני כי תמצא דרך לגייס מתפוז את התקציב הנדרש ע"מ שאוכל לסקר גם את פרויקט והתשתית של אולימפיאדת החורף.
לצפיה ב-'הקו לב"ש והקרון מראש העין'
הקו לב"ש והקרון מראש העין
09/08/2012 | 17:27
3
230
1. הבנתי שצפוי שיפור נוסף בתדירות הרכבות לבאר שבע עד נובמבר. האם ידוע במדויק מתי תעלה התדירות?

2. בזמן האחרון חונה קרון ישן (צרפתי או יוגוסלבי) ברציפי תחנת ראש העין דרום. האם מתוכנן שם תרגיל לדימוי פיגוע \ תאונה או שיש סיבה אחרת לכך?
לצפיה ב-'תמונה ושאלה נוספת:'
תמונה ושאלה נוספת:
10/08/2012 | 15:49
2
199
לפני שהוציאו את המנועים מהקרונועים הגרמנים של רכבת ישראל, האם הם הופעלו כמערכים בודדים או שנהגו לצוות אותם בזוגות ושלישיות, כמו שעושים עם קרונועי IC3 כיום?
לצפיה ב-'הופעלו כמערך אחד או שני מערכים מחוברים.'
הופעלו כמערך אחד או שני מערכים מחוברים.
13/08/2012 | 00:50
1
21
לצפיה ב-''
13/08/2012 | 22:54
7
לצפיה ב-'"מאחורי הקלעים של הדחת יו"ר הרכבת"'
"מאחורי הקלעים של הדחת יו"ר הרכבת"
09/08/2012 | 09:58
3
193
מאחורי הקלעים של הדחת יו"ר הרכבת: "יש פה מהלך אישי"

פרוטוקול מהדיון שנערך בדירקטוריון ביום שני, שבסופו הודח יוגב, חושף את המניעים הפוליטיים מאחורי המהלך ■ יוגב לדירקטורים: "אני בשוק מהמהלך, תשקלו אותו טוב טוב"

TheMarker
לצפיה ב-'גם אורי יוגב אינו שה תמים וגם הוא יודע לזרוק'
גם אורי יוגב אינו שה תמים וגם הוא יודע לזרוק
09/08/2012 | 12:24
1
114
אנשים
לצפיה ב-'ולהשתמש בעיתונאים לטובתו.....'
ולהשתמש בעיתונאים לטובתו.....
09/08/2012 | 12:39
47
לצפיה ב-'"יו"ר הרכבת הנכנס חתום על המכתב שמבקש למנותו"'
"יו"ר הרכבת הנכנס חתום על המכתב שמבקש למנותו"
09/08/2012 | 16:18
109
"דורון וייס, שמונה השבוע לתפקיד, הוא אחד הדירקטורים החתומים על מכתב הבקשה להחלפת היו"ר אורי יוגב והצביע בעד הדחתו מהתפקיד"

http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L...
לצפיה ב-'מישהו יודע מה עושים כרגע בהשבתת הרכבות בציר'
מישהו יודע מה עושים כרגע בהשבתת הרכבות בציר
09/08/2012 | 08:21
9
320
אשקלון - רחובות? אולי היה דיון שפספסתי... באתר הרכבת כתוב שמדובר ב"עבודות פיתוח". מישהו יודע מה בדיוק עושים ולמה נדרש להשבית את כל הקו לכמה ימים?
לצפיה ב-'אלו עבודות להשלמת המחלף הרכבתי החדש'
אלו עבודות להשלמת המחלף הרכבתי החדש
09/08/2012 | 10:12
5
227
שבמשולש פלשת (שזה חלק מהעבודות שנדרשות כדי לחבר את יבנה מערב ואשדוד).
לצפיה ב-'תודה'
תודה
09/08/2012 | 10:22
38
לצפיה ב-'מה עושים בחדרה מזרח?'
מה עושים בחדרה מזרח?
11/08/2012 | 11:18
3
43
לצפיה ב-' מה הכוונה "עושים"?'
מה הכוונה "עושים"?
11/08/2012 | 14:15
2
71
אני גר לא רחוק משם, ואם יש במקום עבודות בנייה אשתדל לקפוץ בהזדמנות הקרובה.
לצפיה ב-'סליחה, כתבתי לא ברור'
סליחה, כתבתי לא ברור
11/08/2012 | 14:22
1
70
פשוט שמעתי שיש עבודות כלשהן של הרכבת באזור של חדרה מזרח ורציתי לדעת על מה מדובר..
אם מישהו יודע

לצפיה ב-' אוקיי, תודה - אשתדל לבדוק...'
אוקיי, תודה - אשתדל לבדוק...
11/08/2012 | 14:26
35
לצפיה ב-'נצל"ש - תחנת אשדוד צפון / בני דרום'
נצל"ש - תחנת אשדוד צפון / בני דרום
11/08/2012 | 07:17
2
224
נסעתי השבוע מספר פעמים על הציר ועלה לי רעיון לתחנה שאינני יודע אם הוא קיים כרגע כתוכנית מגירה או לא אבל בטוח שאם תחנה זו תקום היא תהיה יותר מאויישת מלא מעט מהתחנות שנמצאות כרגע על הקו ת"א ההגנה- יבנה מערב.הרעיון הוא שתחנת אשדוד עד הלום היא במיקום דרומי מדי בעיר וחלק מהתושבים מעדיפים כבר לצאת צפונה במקום לנסוע דרומה אל התחנה שזהו הכיוון ההפוך ליעדם הסופי. לכן כדאי להקים תחנה עם הפנים לגוש דן בדומה לתחנת בית יהושע שמשרתת אוכלוסיה גדולה בעיר נתניה. בנוסף לכך התחנה תשרת אנשים רבים שמגיעים מכביש 41 שאחרי הרחבתו והקמת מחלף גדרה יהפוך ביחד עם כבישי ההמשך שלו 7 ו-3 לאחד מצירי הרוחב הראשיים של ישראל. אנשים אלה שיגיעו מישובי השפלה, גדרה, יישובי גדרות ועוד יוכלו להחנות את רכבם בתחנה שתהיה בסמוך למחלף אשדוד ולהימנע מכניסה לפקקי כביש 4. לתחנה יש גישה טובה הן מכביש 41 והן מכביש 4 והיא מרוחקת כ- 30 ק"מ בלבד מת"א כך שזמן ההגעה ממנה לת"א יהיה אטרקטיבי מאוד ביחוד אם הקו יפוצל לרכבות פרבריות מת"א עד ראשון ולרכבות מהירות יותר שמגיעות מאשקלון ואשדוד.
כשעליתי השבוע ברכבת מראשון לת"א וראיתי כמה היא התמלאה כבר בתחנת יבנה (ע"י אשדודים שככל הנראה כמותם גדלה בשל סגירת הקו לרחובות) הבנתי את גודל הפוטנציאל של תחנה כזו.
מה דעתכם?
לצפיה ב-'יש כוונה עתידית כזאת'
יש כוונה עתידית כזאת
11/08/2012 | 07:52
1
130
להקים תחנה בבני דרום.
ואף להריץ מסילה מהתחנה הזאת מערבה לאורך כביש 41
לצפיה ב-'תיקון | מסיל מזרחה *'
תיקון | מסיל מזרחה *
11/08/2012 | 07:55
45
לצפיה ב-'האם המשיח בדרך למודיעין ?'
האם המשיח בדרך למודיעין ?
09/08/2012 | 06:36
73
841
הפתעה, למרות שמועות שחברת מטרופולין תזכה במכרז התח"צ במודיעין ותחליף את חברת ואוליה מפרסם אתר NEWS1 שחברת קווים היא הזוכה המאושרת.

ימים יגידו מה התושבים יחושו המשך>>
הפתעה, למרות שמועות שחברת מטרופולין תזכה במכרז התח"צ במודיעין ותחליף את חברת ואוליה מפרסם אתר NEWS1 שחברת קווים היא הזוכה המאושרת.

ימים יגידו מה התושבים יחושו
לצפיה ב-'‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/08 '
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 09/08
( לעמוד שלי בתפוז )
09/08/2012 | 00:01
95
188
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...
המשך>>
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
לצפיה ב-'שאלה על רכבת ירושלים'
שאלה על רכבת ירושלים
08/08/2012 | 20:21
7
379
אחרי שהתחנה נגמרת בירושלים מלחה\ מדוע רכבת עשו המשך של פסי רכבת למרחק כזה גדול ? מה שסימנתי בתמונה.
לצפיה ב-'לא בטוח שזאת הסיבה, אבל תיכננו להקים שם'
לא בטוח שזאת הסיבה, אבל תיכננו להקים שם
08/08/2012 | 21:17
275
מסוף מטענים, או ליתר דיוק הבטיחו לתכנן מתישהו... או שהמשיכו את המסילה לצורך דיור של הרבה מערכים, מה שכידוע לא התממש במציאות.
לצפיה ב-'פעם הרכבות המשיכו לתוך ירושלים'
פעם הרכבות המשיכו לתוך ירושלים
08/08/2012 | 21:21
4
233
והסתיימו בתחנת החאן. המסילה קיימת עד היום בתוואי המקורי שלה וסביבה נבנה פארק בימים אלה
לצפיה ב-'לא, זאת לא המסילה המקורית.'
לא, זאת לא המסילה המקורית.
08/08/2012 | 21:46
3
205
השאלה הייתה: למה הניחו זוג מסילות חדשות הממשיכות למרחק רב אחרי רציפי הנוסעים של תחנת מלחה... יש כמובן גם מפלגים בקצה הרציפים, ואוטמי מסילה חדשים בסוף הקטע "הריק" הזה.
לצפיה ב-'דיברתי על התוואי, לא על הפסים. אם כי הפסים'
דיברתי על התוואי, לא על הפסים. אם כי הפסים
08/08/2012 | 21:51
2
177
שאינם בשימוש בין מלחה לחאן או לפחות האדנים הם מתקופת הבריטים כמו שאפשר לראות בשרשור שמתחתינו.
לצפיה ב-'שוב, השאלה לא נוגעת לאותו הקטע'
שוב, השאלה לא נוגעת לאותו הקטע
08/08/2012 | 22:01
160
שבו הוקם שביל המסילה, אלא לקטע הסמוך לרציפי הנוסעים של תחנת מלחה. גם הוא עובר בתוואי הישן, אבל הונחו בו זוג מסילות חדשות עם אדני בטון ישראליים-אשדודיים אסליים. שביל המסילה מתחיל בהמשך התוואי.
לצפיה ב-'אתה טועה.'
אתה טועה.
09/08/2012 | 00:29
129
יש קטע בן כחצי קילומטר של תואי חדש אחרי התחנה.
לצפיה ב-'ראה תשובתו הנכונה של אריק.'
ראה תשובתו הנכונה של אריק.
09/08/2012 | 00:33
175
אגב, בניגוד לעבר, כיום מדיירים כל לילה מערך IC3 כפול ברציפי תחנת מלחה לטובת רכבת מס' 500.
לצפיה ב-' סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.'
סיור בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.
08/08/2012 | 19:43
52
967
אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה... המשך>>
אתמול נערך סיור מקצועי ראשון ומסודר בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל. היוזמה לעריכת הסיור נהגתה לראשונה ע"י הגולש tzahi106, שאף הוא חש בפספוס הגדול של הפורום את תנופת הפיתוח בצפון. בעקבות פנייתו של צחי אליי, נאלצתי לחרוג מהחוק הפיזיקלי שקובע כי כל גוף בטבע שואף להגיע למצב מנוחה, ויצרתי קשר עם דובר "החברה הלאומית לדרכים" (מע"צ החדשה), מר גיא מי-טל, בבקשה לארגן סיור באתרי העבודה של הפרויקט.

לשמחתי הרבה, דובר החברה נעתר לבקשתי וכך יצא לדרך מסע תיאומים ארוך ומייגע בו השתתפו גורמים רבים עד לקביעת מועד הסיור. לצערי ועקב אילוצי עבודה, נבצר מצחי להשתתף בסיור שכה רצה להשתתף בו. זה המקום להודות לצחי על היוזמה שהובילה ליום מהנה ומרתק בפרויקט קו הרכבת לכרמיאל.

מטעם מע"צ (מצטער, חבר'ה: השם החדש קשה לעיכול) השתתפו בסיור מנהל הפרויקט, איתמר גליל, יועץ התקשורת, אבי שמול, ושרית נפתלי-שליט מקשרי קהילה.
לעבדכם הנאמן ורמי'ש הצטרפו מטעם הפורום  elitrou ו-kobiz99.
הסיור החל בשעה 10:00 באתר המנהלת של הפרויקט, בתחנת הדלק הסמוכה לתחנת הממסר של "בזק" ולכפר ג'ודידה מכר. באתר המנהלת ערכנו הכרות בין המשתתפים, צפינו במצגת הפרויקט, שאלנו שאלות במהלכה, נענינו, וקיבלנו הסברים מקצועיים מפי מנהל הפרויקט ויועץ התקשורת. אגב יועץ התקשורת, אני חייב לציין בפניכם את התרשמותי הרבה ממקצועיותו של האיש שהתגלה כבקיא מאוד גם במאטריה המקצועית - ולא רק של פרויקט זה בלבד. מבחינתי, הייתה זו חוויה לימודית מהנה לצפות באופן עבודתו של אשף התקשורת המיומן, שכה הזכיר לי את מוטי קירשנבאום.

בתום השלב התאורטי, יצאנו מאתר המנהלת ברכב החברה לעבר מנהרות גילון. במהלך הנסיעה עקבנו אחר תוואי הקו, קיבלנו הסברים מפי מנהל הפרויקט על בעיית הקברים (כן-כן, גם כאן לא התחמקנו ) ופתרונה ההנדסי, תחנת אחיהוד, שלוחת המטענים ועוד. תחנתנו הראשונה הייתה בפורטל המערבי של מנהרות גילון. במע"צ לא עשו לנו הנחות והכניסה למנהרות הותרה רק עם קסדות (הכינותי מראש), נעלי בטיחות ואפודים זוהרים. בתום הסיור במנהרות חזרנו לרכב והמשכנו לתצפית על הפורטל המזרחי של מנהרות גילון. התחנה הבאה הייתה גם תחנתנו האחרונה לפני ארוחת הצהריים המשותפת: תחנת כרמיאל העתידית, הסמוכה למסוף האוטובוסים.
באזור התחנה צפויים כמה שינויים ועבודות פיתוח שיסוקרו ב"שבתשתיות" - כמו גם כל יתר הפרטים הטכניים וההנדסיים של הפרויקט.
לצפיה ב-'עדכון מצולם מתחנת החאן וחידה למבינים'
עדכון מצולם מתחנת החאן וחידה למבינים
08/08/2012 | 19:25
51
669
חופשת קיץ קצרה בירושלים שולבה בביקור זריז בתחנת הרכבת הישנה בעיר. להלן דיווח טרי מן השטח, בצבע חי (התמונות צולמו אתמול). ולקינוח, חידה פרסים לגולשים - יוצאים לדרך.

תמונה ראשונה: טיפסתי על גבעה קטנה בסמוך לשער הכניסה הראשי לתחנה להתרשמות כללית מקצב עבודת השיקום במקום. הבניין נקי, משופץ ומתוחזק...
המשך>>
חופשת קיץ קצרה בירושלים שולבה בביקור זריז בתחנת הרכבת הישנה בעיר. להלן דיווח טרי מן השטח, בצבע חי (התמונות צולמו אתמול). ולקינוח, חידה פרסים לגולשים - יוצאים לדרך.

תמונה ראשונה: טיפסתי על גבעה קטנה בסמוך לשער הכניסה הראשי לתחנה להתרשמות כללית מקצב עבודת השיקום במקום. הבניין נקי, משופץ ומתוחזק למשעי, אבל מרגיש קצת מפוחלץ וכבר לא כל כך אותנטי כמו פעם. מן הסתם יצוצו בחדרי התחנה איזה בוטיק אופנה פה ואיזו מסעדת פסטה מפקיעת מחיר שם. למזלי, עוד זכיתי לבוא בשערי התחנה כנוסע ברכבת לתל אביב. עברו שנים רבות מאז!
לצפיה ב-'אוטובוס של אגד לאילת'
אוטובוס של אגד לאילת
08/08/2012 | 18:42
9
289
איך זה לנסוע עם אגד לאילת? במיוחד בנסיעות לילה?
לצפיה ב-'נחמד מאוד'
נחמד מאוד
08/08/2012 | 20:04
208
מומלץ להזמין מושב וכרטיס בקופות של אגד באחת מהתחנות המרכזיות,
כי דרך המוקד לא ניתן לבחור מושב.
יש שני הפסקות בנות 10 דק' כל אחת נסעתי המון פעמים בקו הזה הלוך חזור לא היה איחור כלשהו או ביטול, תמיד הגיע בזמן.
לצפיה ב-'לא חוויה נעימה כמו נסיעה בינעירונית בחו"ל...'
לא חוויה נעימה כמו נסיעה בינעירונית בחו"ל...
08/08/2012 | 20:10
5
234
יכול להיות מאד מתסכל למצוא תנוחה לישון בה, במיוחד אם אתה גבוה. אבל חוץ מזה, אין תלונות.
לצפיה ב-'אכן אתה צודק'
אכן אתה צודק
08/08/2012 | 20:27
181
אני גם די גבוה, לכן אני תמיד רוכש את הכרטיס בקופה
לצפיה ב-'מי שגבוה, שני המושבים הימיניים השניים.'
מי שגבוה, שני המושבים הימיניים השניים.
09/08/2012 | 00:47
150
אני מתכוון לשורה הימינית, לשני המושבים שלאחר המושבים הראשונים באוטובוס.

במושבים אלו יש מקום של כ50 ס"מ בין המושב עליו אתה יושב לבין זה שמלפניך. מי שגבוה יושב שם בנוחות מרבית, אפשר למתוח רגליים בקלות.
לצפיה ב-'איזה חו"ל ?'
איזה חו"ל ?
09/08/2012 | 05:26
2
131
"חו"ל" זו הגדרה כללית של בערך 200 מדינות שונות.
אני בספק גדול אם ברוב המדינות האלו יותר נוח מאשר בישראל בתח"צ הבינעירוני.
לצפיה ב-'חו"ל תמיד מוגדר כממוצע של 10 מדינות שיותר'
חו"ל תמיד מוגדר כממוצע של 10 מדינות שיותר
09/08/2012 | 06:57
1
149
מתקדמות מאיתנו בנושא כלשהו.
שרות האוטובוסים בהודו לא נחשב לחו"ל כמובן.
לצפיה ב-''
09/08/2012 | 08:43
60
כל כך מדוייק וכל כך נכון.
לצפיה ב-'תביא כרית ואטמי אוזניים'
תביא כרית ואטמי אוזניים
09/08/2012 | 06:50
1
129
חבל שאין כמו בדרום אמריקה אוטובוסים של מחלקה ראשונה, עם שלוש מושבים רחבים בשורה שניתן להטות אחורה.
לצפיה ב-'חבל שאין כמו בארגנטינה'
חבל שאין כמו בארגנטינה
09/08/2012 | 09:00
104
אוטובוסי מיטות או חצי מיטות, שאפילו כוללים שירותים בתוכם, אבל יש שמה נסיעות של מעל 24 שעות אז זה מובן
לצפיה ב-'קואופרטיב אגד הפר הסכם עם עירית כרמיאל'
קואופרטיב אגד הפר הסכם עם עירית כרמיאל
08/08/2012 | 18:09
10
295
כלומר, למיטב הבנתי וידיעתי בקואופרטיב אגד החליטו להפר הסכם ולא לספק שירותי הסעות בשעות הלילה עבור עיריית כרמיאל למרות שקואופרטיב אגד התחייב לספק את ההסעות האלה על פי הסכם בין הצדדים שנחתם לפני כחצי שנה והתבסס על אותו הסכם מהשנה שעברה שפעל ללא כל תקלות.

להלן ההודעה הרשמית שפורסמה על ידי מטה הפסטיבל בדף הפייסבוק:

"לכל אורחי הפסטיבל בוקר טוב,
אנו מתנצלים מעומק הלב על אי הנעימות שנגרמה לכם אמש בהמתנה לאוטובוסים בשעות הלילה הקטנות.
אנו כעת בודקים באופן מקיף את הגורמים לתקלה שנוצרה.
אנו מבטיחים לכם שהעניין מטופל באופן יסודי וכי הדבר לא יחזור על עצמו שנית.
מקוים לראותכם גם היום בין אורחינו.
החווייה שלכם ושביעות הרצון שלכם היא נר לרגלינו.
בהערכה רבה,
צוות הפסטיבל"


http://www.facebook.com/karmielfestival?ref=stream

לצפיה ב-'ועוד הערה קטנה וחשובה,'
ועוד הערה קטנה וחשובה,
08/08/2012 | 18:13
9
169
כמובן שעיריית כרמיאל שילמה כבר לפני חצי שנה עבור ההסעות האלה שקואופרטיב אגד התחייב לספק על פי הסכם בין הצדדים.
לצפיה ב-'ומהיכן מסיק כבודו שאגד הפרה הסכם עם עיריית '
ומהיכן מסיק כבודו שאגד הפרה הסכם עם עיריית
08/08/2012 | 19:01
8
159
כרמיאל???? אולי כבודו יודע ויספר לכולם מדוע אגד לא מפעילה השנה את ההסעות לפסטיבל?????
לצפיה ב-'מתי בכלל היה הסעות אל הפסטיבל ?'
מתי בכלל היה הסעות אל הפסטיבל ?
08/08/2012 | 20:37
7
147
מדובר בכלל על שאטלים פנימיים בתוך כרמיאל מקרית הפסטיבל אל שני מגרשי החניה בכניסה לעיר.

ולעניין שאלתך,

אם מטה הפסטיבל פרסם הודעה רשמית על כך שעקב "תקלה" שירות השאטלים לא פעל בשעות הלילה, אז ככל הנראה מדובר בהפרת הסכם. אחרת מה יכולה להיות הסיבה ל"תקלה" ?

לצפיה ב-'מדברי כבודו משתמע שאם יש לי אחות אז ככל הנראה'
מדברי כבודו משתמע שאם יש לי אחות אז ככל הנראה
08/08/2012 | 21:03
6
163
היא עוסקת במקצוע לא מכובד ועתיק......
ולענייננו - בנוסף לשאטלים מ- ואל קריית הפסטיבל, ההסעות כוללות גם העברת רקדנים בתוך כרמיאל ומחוצה לה לכל חלקי הארץ. ואם יש הודעה על תקלה, אולי מדובר כלל ועיקר על התארגנות לא נאותה מצד חברה פרטית שמועסקת השנה בהסעות . אותה חברה/חברות נשכרו ע"י עיריית כרמיאל לאחר שאגד הודיעה מבעוד מועד שהשנה היא אינה מבצעת את ההסעות מאחר ועיריית כרמיאל טרם שילמה לאגד אגורה בעד ביצוע הסעות הפסטיבל בשנה שעברה, מה גם שככל הנראה אין זו השנה הראשונה שיש סחבת בתשלומים............... ולכן צר לי לאכזב את כבודו שכן הטלת הרפש על אגד לא היתה הפעם במקומה ומודה ועוזב - ירוחם!!!
לצפיה ב-'תודה על תשובתך המפורטת '
תודה על תשובתך המפורטת
08/08/2012 | 22:32
5
117
לפעמים צריך להטיל רפש ואפילו לכתוב בצורה נזעמת ובוטה על מנת לקבל התייחסות ותשובה עניינית ומפורטת. אני בטוח שתשובה כזאת לא הייתי מקבל מאגד, וגם לא מעיריית כרמיאל...



לצפיה ב-'הדבר היחיד שאתה עלול לקבל זו תביעת לשון הרע.'
הדבר היחיד שאתה עלול לקבל זו תביעת לשון הרע.
10/08/2012 | 02:43
3
69
יש הבדל בין כתיבה בצורה נזעמת לבין כתיבת שקרים שאתה המצאת.
לצפיה ב-'רשמתי למיטב הבנתי וידיעתי'
רשמתי למיטב הבנתי וידיעתי
10/08/2012 | 03:12
2
51
כך שיש כאן השערה, ולא שקר שהמצאתי.
לצפיה ב-'כתבת באופן מפורש ולא מסויג שאגד הפרה הסכם.'
כתבת באופן מפורש ולא מסויג שאגד הפרה הסכם.
10/08/2012 | 03:14
1
56
אם זה לא נכון, אזי שיש כאן עילה לתביעת לשון הרע.
לצפיה ב-'בתוכן ההודעה עצמה רשמתי למיטב הבנתי וידיעתי'
בתוכן ההודעה עצמה רשמתי למיטב הבנתי וידיעתי
10/08/2012 | 03:31
48
בכותרת ההודעה לא ניתן לרשום הודעות ארוכות.
לצפיה ב-'אתה לא אמור לקבל תשובה רישמית מאגד...'
אתה לא אמור לקבל תשובה רישמית מאגד...
10/08/2012 | 07:22
51
אגד לא צריכה לנהל את עסקיה הפרטיים ע"ג פורום תחבורה ציבורית בתפוז....


לצפיה ב-'שלום אשמח אם תענו לי על מספר שאלות'
שלום אשמח אם תענו לי על מספר שאלות
08/08/2012 | 13:56
2
187
אם קניתי כרטיס רכבת ולא השתמשתי בו באותו יום, אוכל להשתמש בו ביום אחר?

מה זאת אומרת לעדכן פרופיל סטודנט ברב קו? חברה שלי סטודנטית והיא רוצה לקנות כרטיס חופשי סטודנטיאלי אבל אמרו לה שאין באזור שלה (חדרה) אבל היא יכולה לקבל הנחה של 30% בנסיעה אם היא מעדכנת פרופיל סטודנט. מה זה אומר?
לצפיה ב-'ברכבת ישראל - כן'
ברכבת ישראל - כן
08/08/2012 | 15:48
119
ברכבת הקלה של סיטיפס בירושלים - לא. למה? ככה.
לצפיה ב-'זה אומר שהולכים לעמדת "רב-קו"'
זה אומר שהולכים לעמדת "רב-קו"
08/08/2012 | 16:51
100
עם תעודת סטודנט ואישור לימודים ומגדירים את כרטיס ה"רב-קו" הקיים תחת פרופיל סטודנט רגיל.
את ההגדרה עושה נציג השירות שיושב בעמדה.
משמעות ההנחה היא זכאות להנחה בשיעור 30-33 אחוז בהטענת חוזי כרטיסייה לכרטיס ה"רב-קו"
אצל הנהג.לא מדובר על הנחה לנסיעה בודדת,אלא בהטענת כרטיסיות ניקוב בלבד.
לצפיה ב-'‬ שרשור הכוונה ומודיעין 08/08 '
‬ שרשור הכוונה ומודיעין 08/08
( לעמוד שלי בתפוז )
08/08/2012 | 00:05
93
287
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר...
המשך>>
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.

נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.

אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.

נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
לצפיה ב-'בנקובוס כבר ראיתם?'
בנקובוס כבר ראיתם?
07/08/2012 | 23:47
143
לצפיה ב-'שנה לרכבת הקלה עם נוסעים בירושלים'
שנה לרכבת הקלה עם נוסעים בירושלים
07/08/2012 | 09:52
22
368
היום לפני שנה בדיוק (י"ט אב)-לפי התאריך העברי,
הרכבת הקלה החלה לנוע על המסילות שלהן ולאסוף את הנוסעים לתוכה.
בתקווה שהמצב ברכבת ישתפר  ושיתקינו בהם מזגנים חזקים וטובים וגם וילונות שיסוככו על הנוסעים בפנים.

לצפיה ב-'ישנה בעיה במיזוג בתוך הקרון ?'
ישנה בעיה במיזוג בתוך הקרון ?
07/08/2012 | 20:11
8
118
לצפיה ב-'המיזוג טוב, אך השמש קופחת'
המיזוג טוב, אך השמש קופחת
07/08/2012 | 22:10
104
לצפיה ב-'לפעמים כן.'
לפעמים כן.
07/08/2012 | 22:54
6
100
לצפיה ב-'גם החלונות גדולים מדי'
גם החלונות גדולים מדי
08/08/2012 | 13:28
5
213
וישיבה לידם יכולה להיות מאוד לא נעימה בארצנו שטופת השמש. באמת לא ברור לי איך לא חשבו על זה כשקנו את הקרונות האלה...
לצפיה ב-''
08/08/2012 | 14:04
29
לצפיה ב-'בחורף זה טוב חמים ונעים.'
בחורף זה טוב חמים ונעים.
08/08/2012 | 18:59
2
63
לצפיה ב-'חבל שהחורף כל כך קצר'
חבל שהחורף כל כך קצר
10/08/2012 | 00:58
1
72
וכבר עם בוא האביב השמש מכה בעוז בנוסעי הרק"ל חסרי הישע.
לצפיה ב-'אפשר לשים וילונות'
אפשר לשים וילונות
10/08/2012 | 06:12
57
מה שכן צפה לויכוחים וצעקות האם לסגור או לפתוח את הוילון (:
לצפיה ב-'ישביה לידם גם לא נעימה מבחינת אבנים ושאר חפצי'
ישביה לידם גם לא נעימה מבחינת אבנים ושאר חפצי
10/08/2012 | 13:22
23
לצפיה ב-'30‏ הרוגים בשנה!!!'
30‏ הרוגים בשנה!!!
08/08/2012 | 23:38
1
307
זוכרים? ‏‎http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3977328,00.html‎
לצפיה ב-'חפש בפורום גם'
חפש בפורום גם
09/08/2012 | 01:34
204
את תגובתי להערכה המטומטמת הזו.
לצפיה ב-'שנה אחרי האנשים עדיין לא למדו להתנהג'
שנה אחרי האנשים עדיין לא למדו להתנהג
09/08/2012 | 16:17
10
201
אני מבקר בירושלים לעתים קרובות מאוד, בדרך כלל פעמיים בשבוע, אבל כמעט ולא נוסע ברכבת הקלה. דווקא אתמול יצא לי לנסוע בה ולצד חוויה חיובית באופן כללי נאלצתי לקבוע ששנה שלמה לא הספיקה כדי למגר תופעה מעצבנת ומקוממת ביותר: האנשים שעומדים לעלות לרכבת לא נותנים לרדת ממנה בצורה מסודרת ובמקום לעמוד בצד נעמדים כקיר מול כל דלת. אין לי הסבר להתנהגות הבהמית הזאת.
לצפיה ב-'התופעה הזו היא בכל מקום, לא רק ברק"ל כי אם גם'
התופעה הזו היא בכל מקום, לא רק ברק"ל כי אם גם
09/08/2012 | 16:19
3
167
ברכבות בכלל, באוטובוסים, במעליות ובכל מקום שיש כניסה ויציאה
לצפיה ב-'באוטובוס זה פחות בעייתי'
באוטובוס זה פחות בעייתי
09/08/2012 | 16:33
153
כי נכנסים ויוצאים דרך דלתות שונות. לפני שנה, כשנתקלתי בהתנהגות הזאת ברכבת הקלה, אשתי ניסתה להגן על האנשים וטענה כי הם פשוט רגילים לאוטובוסים ועדיין לא מכירים את השיטה, אבל עוד מעט יסתגלו. לצערי זה לא קרה. ואתה כנראה צודק וברכבת הכבדה יש את אותה בעיה, ככה שהסיבה היא כנראה לא חוסר הנסיון וההיכרות.
לצפיה ב-'ברכבת יש שיפור ניכר'
ברכבת יש שיפור ניכר
09/08/2012 | 18:57
59
לצפיה ב-'הזדמן לי להיות בבניין משרדים כלשהו'
הזדמן לי להיות בבניין משרדים כלשהו
10/08/2012 | 08:18
97
בו היה כתוב על המעליות "זכות קדימה ליוצאים מהמעלית ". פתאום זה היה נראה כל כך פשוט...

צריך את זה גם ברכבת, במעליות וכו'... גם צריך להנהיג את נוהג "הצמד לימין אם אינך ממהר" במדרגות נעות.
לצפיה ב-''
09/08/2012 | 21:29
21
לצפיה ב-'אני פשוט עובר בשיא הכח דרך הקיר...'
אני פשוט עובר בשיא הכח דרך הקיר...
( לעמוד שלי בתפוז )
10/08/2012 | 00:14
4
167
לקול צעקותיהם הכועסים.
לצפיה ב-''
10/08/2012 | 02:29
16
לצפיה ב-'הכועסים צ"ל הכועסות, אוף מה יהיה עם השפה הזו!'
הכועסים צ"ל הכועסות, אוף מה יהיה עם השפה הזו!
( לעמוד שלי בתפוז )
10/08/2012 | 02:37
2
38
לצפיה ב-'לקול צעקות הכועסים (: לקול צעקותיים של הכועסי'
לקול צעקות הכועסים (: לקול צעקותיים של הכועסי
10/08/2012 | 11:50
1
29
לצפיה ב-'כן, זה מה שבלבל אותי... אבל כתבתי על הצעקות'
כן, זה מה שבלבל אותי... אבל כתבתי על הצעקות
( לעמוד שלי בתפוז )
10/08/2012 | 12:13
42
עצמן שהיו כעוסות, ושים לב שגם בתיקון טעיתי ורשמתי כועסות ולא כעוסות.
לצפיה ב-'עדכון - התנגדות עיריית נתניה לחישמול הרכבת'
עדכון - התנגדות עיריית נתניה לחישמול הרכבת
07/08/2012 | 17:05
2
170
למי שזוכר, לפני כחודשיים ביקשתי מכם מידע על נושא החישמול, מידע שהיה אמור לסייע לי לנסח מכתב מחאה למהנדס העיר נתניה, זאת לאחר שהעירייה הביעה את התנגדותה לפרויקט.

אז ככה, מאז עשיתי כמה בירורים עם "מקורבים" ו"מומחים". כפי שכמה תושבים מקומיים זרקו לי כבר בהתחלה, מתברר שההתנגדות היא לא באמת התנגדות , אלא מין טקטיקה פוליטית להשגת הישגים מקומיים ולא מעבר לכך.

למרות שאני בכלל לא אוהב את הטקטיקה הזו, החלטתי לבסוף לגנוז את המכתב. אולי צריך להשלים עם העובדה שבארצנו הלא מתוקנת, כך לפעמים עיריות משיגות "הטבות" לתושביהן - בתיחמונים ובמזימות... אפשר לאהוב את זה ואפשר לא לאהוב את זה, בכל אופן זו המציאות.

על כל פנים, תודה רבה למי שניסה לעזור!
לצפיה ב-'מדוע החלטת לגנוז מכתבך?'
מדוע החלטת לגנוז מכתבך?
07/08/2012 | 18:28
1
108
את המכתב יש להפנות לעיתונות בתקווה למצוא אוזן קשבת.
ברור שאף מהנדס לא יתנגד לחישמול מסיבות מקצועיות. יחד עם זאת, את הנוהג של סחיטת הטבות על ידי הפרעה לפרוייקט לאומי יש להפסיק. הדבר מביא לעיקוב מיותר ולייקור הפרוייקט באמצעות מימון ההטבות. התוצאה היא חלוקה של תקציבים ביחס ישר לכוח המיקוח ועידוד השיטה.

דווקא פרסום בעיתונות וחשיפת הסחטנות יכולה לבייש מעט את העיריות אם בכלל נותרה להם בושה כלשהי.
לצפיה ב-'אני אסביר'
אני אסביר
07/08/2012 | 18:44
114
מצד אחד, אין טעם לנסות להתווכח עם העירייה על תוכן ההתנגדות שלה, הרי היא לא באמת מתנגדת לחישמול.

מצד שני, אם אמחה על ההתנגדות כטקטיקה פוליטית להשגת הטבות, כמובן שהעירייה תעמיד פני תמימה ותטען שההתנגדות אמיתית.

כך שסתם אבזבז אנרגיה ואין באמת טעם למכתב שכזה.

חם בפורומים של תפוז

אירוח בנושא פוריות והפריה חוץ גופית
אירוח בנושא פוריות...
ביום שלישי יתארח ד``ר שי אליצור, מנהל היחידה...
אירוח בנושא פוריות והפריה חוץ גופית
אירוח בנושא פוריות...
ביום שלישי יתארח ד``ר שי אליצור, מנהל היחידה...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

הודעות נבחרות

בעלי מקצוע

פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ