לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הערב (מוצ'ש) שעה 18:41
02/01/2016 | 20:23
1
179
הסטוריה בעיר אופקים:
הרכבת הראשונה לתל אביב יצאה לדרכה
http://m.news1.co.il/ArticlePage.aspx?docid=373949&subjectid=1&TransID=0&AfterAdd=1
האם הנסיעה מאופקים חינם רק לתושבים?
02/01/2016 | 22:20
112
או שמדובר על הטבה לכל הנוסעים מאופקים החוצה ב- 3 החודשים הקרובים?
איזו חברת אוטובוסים היא הכי כושלת לדעתכם וצריכה לפשוט רגל?
02/01/2016 | 19:30
44
398
האם זאת חברת גלים שמפעילה רק אוטובוסים ברהט ? האם זאת חברת ג'י בי טורס שלא נגשת לשום מכרזים ? האם זאת חברת סופרבוס שפעלה רק בבית שמש עד שזכתה במרכז העמקים ?
המשך>>
האם זאת חברת גלים שמפעילה רק אוטובוסים ברהט ? האם זאת חברת ג'י בי טורס שלא נגשת לשום מכרזים ? האם זאת חברת סופרבוס שפעלה רק בבית שמש עד שזכתה במרכז העמקים ?
שינוי בקווי "מטרופולין" באזור השרון
02/01/2016 | 18:33
1
140
קו 90 יהיה קו דו-כיווני, במקום סיבובי. הוא לא ימשיך לכיוון נוף ים, אלא עד אזור אזור התעשיה הרצליה וקניון ארנה.
לצד זה הוספת קו 14 הפנימי החדש, כקו מעגלי, שיקשר בין האזורים, בהם קו 90 המחודש לא ייסע.
 
מתוך אתר "מטרופולין":
קו 14 החדש ושינוי במסלול קו 90
נוסעים נכבדים,
החל מיום ראשון ה-10.1.16, יחול שינוי במסלול קו 90. הקו יהפוך להיות דו כיווני (במקום סיבובי) ומסלול הקו יקוצר. החל מיום זה, הנסיעה לא תכלול מעבר בהרצליה פיתוח ובאזור המלונות בהרצליה. במקביל, יושק קו חדש שמספרו 14. הקו יופעל במסלול סיבובי ויתן מענה לכל הנוסעים בהרצליה פיתוח ובאזור המלונות בהרצליה.http://www.metropoline.com/he/sharon/rss
 
בנוסף שינוי בקו 3 הפנימי בכפר סבא: לכיוון תחנת רכבת נורדאו, לא ייכנס לתחנה המרכזית, אלא מול התחנה המרכזית בתחנה, בה עוצרים קווים 2, 13, 29, 39, 149, 247.
למעשה צומצמו הנסיעות של הקווים הממשיכים מהתחנה המרכזית לאזורים שונים של כפר סבא. קו 5, שבגלל מסלולו הסיבובי ימשיך להיכנס למתחם התחנה.
קו 17 עדיין נוסע לתוך המתחם. לא יהיה מפתיע, אם יחול גם בו שינוי.
אם אני לא טועה גם הנסיעות של חלופות קווי "אגד" 561 (לכיוון השכונות המזרחיות) ו-571 (לכיוון אזור התעשייה רעננה) הן עדיין בתוך מתחם התחנה המרכזית.
סופסוף מפסיקים את האיוולת הזו של קו בינעירוני סיבובי...
( לעמוד שלי בתפוז )
03/01/2016 | 20:31
15
מזג אויר גרוע.....אז תראו בבית תמונות של רכבות מהירות יפות
02/01/2016 | 13:11
133
A1-רכבות בוקר אקספרס, החל מיום שלישי 15 למאי 2018(***).
01/01/2016 | 16:25
52
909
 לו״ז מירושלים-האומה להרצליה:
1. יציאה: 07:00
2. ת״א-ההגנה הגעה: 07:28
3. ת״א-ההגנה יציאה: 07:29
4. ת״א-השלום הגעה: 07:33
5. ת״א-השלום יציאה: 07:35
6. ת״א-סבידור הגעה: 07:39
7. ת״א-סבידור יציאה: 07:42
8. ת״א-אוניבר הגעה: 07:46
9....
המשך>>
 לו״ז מירושלים-האומה להרצליה:
1. יציאה: 07:00
2. ת״א-ההגנה הגעה: 07:28
3. ת״א-ההגנה יציאה: 07:29
4. ת״א-השלום הגעה: 07:33
5. ת״א-השלום יציאה: 07:35
6. ת״א-סבידור הגעה: 07:39
7. ת״א-סבידור יציאה: 07:42
8. ת״א-אוניבר הגעה: 07:46
9. ת״א-אוניבר יציאה: 07:47
10. הרצליה      הגעה: 07:55
הערות:
א. הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ופאתי-מודיעין.
ב. כדי להגיע לרציף, ר״י מעמידה לרשות הנוסעים הנכבדים 2 מעליות מהירות(כל אחת ל 33 איש ללא כבודה), דרגנועים ומדרגות, וממליצה להגיע לכניסת התחנה 15-20 דקות לפני יציאת הרכבת.
ג. לחיילים עם תרמילים גדולים ו/או נשק חל איסור להשתמש במעליות עד לשעה 08:00.

לו״ז מת״א-סבידור לירושלים-האומה:
1. יציאה: 06:49
2.ת״א-השלום הגעה: 06:53
3.ת״א-השלום יציאה: 06:55
4.ת״א-ההגנה הגעה: 06:59
5.ת״א-ההגנה יציאה: 07:00
6.ירושלים-האומה הגעה: 07:39
הערות:
א.הרכבת היא ללא עצירה בנתב״ג ובפאתי- מודיעין.

(***)=אתם לא חייבים להאמין לי! שבת שלום!
תודה, אחלה תמונות, איכשהו פספסתי את השרשור הזה.
01/01/2016 | 14:28
3
170
מהיכן צילמת את התמונות, האם היית מעל לפתח המנהרה ?
אני מסתובב הרבה באיזור, ולא ראיתי איך מגיעים לנקודת התצפית הנהדרת הזו.
שוב "תקלה" - הכוונה היתה להגיב לשרשור של דניאל בוכמן
01/01/2016 | 14:46
101
אני מנסה להגיב בשרשורים מסויימים ואני מוצא בדיעבד את התגובה כהודעה חדשה.
במקרה זה הגבתי לשרשור של דניאל בוכמן, שפורסם לפני כמה ימים עם תמונות נהדרות של המפלגים החדשים במחלף ענבה.
אכן עמדתי מעל לפתח המנהרה..
02/01/2016 | 19:34
1
62
כדי להגיע אליה, יש לעצור בשוליים של כביש מס' 1 לכיון מערב, מעט אחרי ההשתלבות של כביש 431 מכיון מודיעין... 
02/01/2016 | 20:22
12
שוב חתונה בין מחשבים לרכבות
01/01/2016 | 12:19
168
לא מזמן דווח כאן על חלקו הגדול של ביל גייטס בחברת הרכבות הקנדית הגדולה CN והנה הוא עושה את זה שוב........זה מטרף.....
קנה מניות בעוד 500 מליון דולר(קנדיים כנראה).

http://affaires.lapresse.ca/economie/transports/20...
בעקבות חשיפת וואלה יוזלו כרטיסים
01/01/2016 | 01:03
14
524
שהתייקרו בשל הרפורמה

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, הנחה שר התחבורה את הרשות הארצית לתקן את העיוותים שנוצרו בשל התכנית החדשה שהייתה מאלצת נוסעים לשלם עשרות שקלים יותר מדי חודש. "נעשה בניגוד להנחיות"

http://news.walla.co.il/item/2921002
אז מסתבר שלשר התחבורה 4 ש"ח בחודש כן מפריעים...
01/01/2016 | 01:12
2
339
הכתבה הזו מהווה עוד הוכחה לכך שבמשרד התחבורה לא יודעים מימינם ומשמאלם.
הריקושטים של רפורמת 2011 עוד יתגמדו ליד הריקושטים של רפורמת 2016.
כמו תמיד, משנים דברים בדקה ה-93
01/01/2016 | 02:03
1
245
אני מקווה שהפתרון לתלונות האלה לא יהיה פרגמנטציה מחדש של האזורים ויצירה מחדש של מערכת תעריפים מסובכת.
צריכים פשוט לאפשר גם כרטיסים לא משולבים רכבת/אוטובוס
02/01/2016 | 15:20
95
לנוסעים שמעוניינים לנסוע רק ברכבת או רק באוטובוס ובכך להוזיל את העלויות שלהם.
לא צריך לשנות מחדש אזורים או לסבך את התעריפים. זה לא נורא מסובך וזה משהו שבהחלט מקובל גם במקומות אחרים בעולם, כפי שנכתב כאן בשרשור הקודם בנושא.
יש כאן בילבול עצום שרק יגבר ואנשים יפסידו די הרבה כסף
01/01/2016 | 02:42
6
273
קודם כל ממש לא ברור איזה כרטיסים עירוניים/איזוריים "ישנים" ימשיכו להימכר ואילו לא באיזה מחיר על ידי מי,ואילו חברות יכבדו אותם.
דבר שני ששמתי לב שחוץ מאגד שממש ניתן לתת לה מחמאה ענקית על הבהירות של האתר שלה והצגת מחירים, אין שום מקום לפחות שאני ראיתי שמיידע את הציבור שאיזורי אשקלון/חדרה כוללים עוד יישובים בסביבה ולא רק את הערים.
דבר שלישי זה חברת אפיקים שזה פשוט ביזיון אחד גדול שאין באתר תעריפים תקופתיים אין שום הסבר על ידי איזה חברות נוספות מכובדים הכרטיסים שקונים ממנה חוץ ממנה.
אפיקים? באתר מטרופולין אין עד עכשיו כלל התייחסות לרפורמה
01/01/2016 | 11:40
142
ואגב, גם באתר המיוחד של הרכבת לרפורמה מציגים את אזורי חדרה, אשקלון ומצפה רמון באופן ברור.
הקישור הבא ממחיש את הבלבול שמערכת התעריפים הכפולה יוצרת:
01/01/2016 | 11:45
4
204
 
אז מבחינת הנוסע ההדיוט, שהרפורמה מבחינתו היא אייטם בחדשות, לאיזה אזור שייכת קרית אתא? לאיזה אזור שייך החותרים? לאיזה אזור שייך יגור?
נא לקרא את הפרוט באתר, הכל מופיע!
02/01/2016 | 10:39
3
111
קרית אתא- איזור 1
החותרים - איזור 1
יגור- איזור 1
יש פרוט של רוב הישובים לפי מס' האיזור
נא לקרא את הפרוט באתר, הכל מופיע בכפילות מבלבלת
02/01/2016 | 12:08
2
99
בגלל מערכת תעריפים כפולה.
הפירוט זה לא רק מה שנוח להתייחס אליו, אלא כל מה שמופיע מתחילת הדף ועד סופו!
 
מערכת תעריפים אחת:
אזורי המטרופולין:
חיפה - חיפה,נשר (עד מרכז הספורט), טירת כרמל, כפר גלים, עוספיא, דאלית אל כרמל, מרכזית המפרץ
קריות - קרית ים, קרית מוצקין, קרית ביאליק (עד צומת נעמן), קרית חיים, קרית אתא, אזור תעשיה תלמה, מעגן הדיג, בית הספר הטכני חיל האויר, מרכזית המפרץ
רכסים - רכסים, כפר חסידים, איבטין, קיבוץ יגור
עתלית - עתלית, נווה ים, מגדים, החותרים
יקנעם עלית-קרית טבעון - יקנעם עלית, יקנעם מושבה, קרית טבעון, זבידאת, בסמת טבעון, צומת אלונים
 
לפי הפירוט הזה (שמופיע בחלק העליון של הדף):
קרית אתא נמצאת באזור שנקרא "קריות"
החותרים נמצא באזור שנקרא "עתלית"
יגור נמצא באזור שנקרא "רכסים"
 
למי שנוח להתעלם מהכפילות ישיב ש"נא לקרא את הפרוט באתר, הכל מופיע!"
ושקרית אתא, החותרים ויגור נמצאים באזור 1.
אבל מי שלא מומחה ברזי רפורמת התעריפים הכפולה, יתהה מה זה אזור 1? אזור הקריות שקרית אתא מופיעה בו למעלה? אזור עתלית שהחותרים נמצא בו למעלה? אזור רכסים שיגור נמצאת בו למעלה?
אההה.......אזור 1 זה בכלל משהו שנקרא "טבעת 1" יחד עם העיר חיפה...
אבל רגע, אז למה יש שני פירוטים סותרים? אהה.....כי יש פירוט לכרטיסים מסוג אחד ופירוט סותר לכרטיסים מסוג שני.
בקיצור צריך לעשות דוקטורט כדי לא להתבלבל מפרטי רפורמת התעריפים הכפולה הזו.
יש רשימת ישובים מופרטת זה מה שקובע
02/01/2016 | 13:38
1
79
החלק העליון של הדף מתייחס לתעריפים של נסיעות בודדותץ
החלק השני מתייחס לכרטיסי חופשי חודשי.
כל אחד שיבחר את הכרטיס המתאים לו וימצא את מקומו בטבלה.
מי שלא מתמצא בפרטי הרפורמה הזו, כיצד אמור להבין מהדף הזה
02/01/2016 | 14:13
88
איזו חלוקה אזורית רלוונטית לערך צבור, שמופיע בדף הזה משום מה דווקא בחלק התחתון מתחת לפירוט האזורים של הכרטיסים התקופתיים?
בדף הזה לא רשום במפורש לאילו סוגי כרטיסים וחוזים כל חלוקה מתייחסת.
אתה באמת לא מבחין בבילבול שהדף הזה יוצר?
לא כולם בקיאים, כמונו, ברזיה המבלבלים והמפולפלים של הרפורמה הזו.
בבקשה.
02/01/2016 | 15:32
33
בינתיים אתמול אזרחים רבים שילמו מחיר כפול
02/01/2016 | 16:22
130
נסעתי על 369 של מטרופולין מתל אביב ליבנה, וכל מי שהיה לו כרטיס חופשי חודשי שתקף לאזורים 1+1 בתל אביב, נאלץ לשלם מחיר מזומן מלא על הנסיעה, מאחר ומכשיר התיקוף לא מכיר את קוד הנסיעה...
סקופ!
02/01/2016 | 21:02
1
111
מחר, ע"פ הוראת משרד התחבורה,
ימכרו מחדש כרטיסי חופשי חודשי שבוטלו הגלל הרפורמה.....:
כרמיאל  עירוני קוד 7
רחובות עירוני קוד 71
נס צינוה עירונינ קוד 74
 
הודעה דחופה  בנושא נשלחה כל נהגי אגד!
בגלל
02/01/2016 | 22:05
28
‫ שרשור מודיעין והכוונה 02/01-01/01
( לעמוד שלי בתפוז )
01/01/2016 | 00:09
18
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
ט
31/12/2015 | 21:43
7
188
31/12/2015 | 23:31
6
69
כן, אבל...
31/12/2015 | 23:55
5
98
צודק!
01/01/2016 | 00:08
4
64
מתנצל, זה יצא בטעות, ולא הצלחתי למחוק את ההודעה, אז בכל זאת
01/01/2016 | 13:51
3
373
תודה על השרשור היוצא דופן.....
הכל התחיל מזה שרציתי להגיב ל Scorpion36 על ההצעה לחנוך את קו A1 ביום שישי ה- 30 למרץ 2018.
רציתי רק לומר לקורא הנכבד, שרכבת ישראל לא נוהגת לחנוך תחנות חדשות בימי ו'.
 
שבת שלום לכולם ......
שנה אזרחית טובה ומוצלחת, בדגש לתחבורה הציבורית בישראל.
נצל"ש - תמונה משבוע שעבר ממסילת A1
לא קורה שם הרבה בתקופה האחרונה.  הקרונות של לסיקו מפזרים חצץ בין המסילות - לצערי זה לא מצטלם טוב, על כן ההתקדמות לא מדווחת לכם.
 
ממתין שיתחילו מתישהו בקרוב, עם התקנת החשמולת.  מעניין מתי זה יתחיל ?!
ממשיכים לתקן את תעלות התקשורת, עבודה סיזיפית הכרוכה בהמון
01/01/2016 | 14:11
251
עבודת ידיים ופועלים רבים....
זה מזכיר לי את רחובות ומדרכות שנפתחות ונסגרות חדשות לבקרים כל פעם מחדש במקום לתאם בין הרשויות ולעשות את כל העבודות בו זמנית....
 
עדכון אחרון להיום, המפלג הצפוני לכיוון קשת מודיעין הונח בשטח
01/01/2016 | 14:15
246
המסילה שתגיע מתחנת פאתי מודיעין לאורך המסילה המכונה קשת מודיעין תתחבר לכיוון ירושלים באמצעות המפלג המצולם כאן.
להשתמע ולהתראות בעדכון הבא....
 
תודה על הדיווחים השבועיים שלך
01/01/2016 | 16:05
211
נחמד לראות ו/או לקרוא אותם עם כל הפרטים הקטנים שלהם; אתה מחזיק את כל הפורום ״חם על הנושא״.
הואיל ורוב ההודעות שלך מתייחסות לאזור ענבה, פאתי מודיעין, שעלבים ועמק איילון, יש לי שאלה:
האם יוצא לך להגיע לאזור שער הגיא(אני לא יודע בדיוק איפה) כדי לראות שם איזו שהן הכנות לחשמול A1 ?
על פי תת״ל 18 עומדות לקום 14 תחנות השנאה 161/25 קילווולט, להזנת כל הקוים של ר״י וביניהן אחת בשער הגיא להזנת קו A1, שאמורה לזכות בעדיפות, אם פתיחתו עדיין צפויה
באפריל 2018.
תעלה בבקשה איזה צלום אם אכן יש כבר משהו בשטח(הספרדים שזכו במכרז החישמול עומדים להתחיל לממש אותו בפברואר הקרוב על פי הפרסומים שהיו לאחרונה). אולי כבר גדרו שטח, אולי ישרו שטח או התקינו שלט תחילת עבודות?
אני מצרף צלום שמראה -בגדול- תת-תחנת השנאה שחייבת לקום לפני ספטמבר 2017, כדי לפתוח את A1 באפריל 2018.
מוזר: באתר משרד התחבורה אומרים שירדו גם מחירי המנוי לרכבת?
31/12/2015 | 20:51
2
123
בקישור הבא:
רשום: בנוסף לכך, הוזלו גם כרטיסי מנוי של רכבת ישראל, כך למשל, מנוי ממודיעין לתל אביב יעלה 350 שקלים לעומת 402.5 שקלים.
א. חשבתי שמחירי מנויים לרכבת בלבד לא ירדו עד שמחירי נסיעה בודדת ירדו, בשלב ב' בלבד?
ב. אם זו לא טעות באתר משרד התחבורה, ואכן מתוכננת גם ירידה כזו, למה היא לא מפורסמת באתר הרכבת?
משרד התחבורה מספר על מה שנוח לו לספר ולא מספר מה שלא נוח לו
31/12/2015 | 21:07
107
בתוך המטרופולינים לא יהיו יותר כרטיסי מנוי של הרכבת בלבד.
מחירי כרטיסי המנוי של הרכבת בלבד שיישארו, בשלב הזה כנראה לא יישתנו.
 
משרד התחבורה לא יספר למשל את הדברים הבאים:
דוגמה 1:
כרטיסים ישנים:
מחיר גמיש 30 רכבת בלבד קרית גת - באר שבע: 552 ש"ח
מחיר גמיש 30 רכבת קרית גת - באר שבע + מטרודן בבאר שבע: 569.5 ש"ח
מחיר גמיש 30 רכבת קרית גת - באר שבע + אגד תעבורה בקרית גת: 576.5 ש"ח
כרטיס חדש:
מחיר גמיש 30 רכבת קרית גת - באר שבע + אוטובוסים בבאר שבע (נכון שלא רק מטרודן): 582 ש"ח
לשילוב של רכבת עם אוטובוסים עירוניים בקרית גת - אין זכר בכרטיסים החדשים. וייתכן שהגמיש 30 של הרכבת בלבד יבוטל. התוצאה תהיה שלרוב משתמשי הרכבת לצורך נסיעות בין קרית גת לבאר שבע תהיה התייקרות ולא הוזלה.
 
דוגמה 2:
כרטיסים ישנים:
מחיר גמיש 30 רכבת בלבד קרית גת - תל אביב: 609.5 ש"ח
מחיר גמיש 30 רכבת בלבד קרית גת - גוש דן + אוטובוסים באזור מרכזי (טבעת 1 בגוש דן בגרסתה הישנה): 684.5 ש"ח
מחיר גמיש 30 רכבת בלבד קרית גת - תל אביב + אוטובוסים באזורים 1, 2.1, 2.2 הישנים בגוש דן: 702 ש"ח
מחיר גמיש 30 רכבת בלבד קרית גת - תל אביב + אוטובוסים בקרית גת: 634 ש"ח
כרטיס חדש:
מחיר גמיש 30 רכבת בלבד - קרית גת - אזורים 1 ו 2.1 בגוש דן + אוטובוסים באזורים 1 ו 2.1 בגוש דן: 698 ש"ח
התוצאה: לרוב משתמשי הרכבת לצורך נסיעות בין קרית גת לתל אביב מדובר בהתייקרות.
 
למשרד התחבורה נוח להציג את ההוזלות. את מה שקשה להצגה הוא לא יציג.
350 זה מחיר הכרטיס המשולב שכולל את מודיעין וגוש דן.
01/01/2016 | 19:46
22
הכרטיסים הבינעירוניים המשולבים החדשים של הרכבת
31/12/2015 | 19:11
38
436
 
הפעם לא התעלמו מקרית גת, אם כי היא עדיין מופלית לרעה והכרטיסים שלה הם היחידים שאינם טריפל ולא מאפשרים נסיעות עירוניות בקרית גת.
הכרטיסים האחרים הם למעשה כרטיסי טריפל חודשיים עם אזורי כיסוי רחבים יותר ומחירים נמוכים יותר.
עיוות בכרטיסים המשולבים עם גוש דן:
31/12/2015 | 19:23
276
הם כוללים את תחנות הוד השרון, כפר סבא, פתח תקוה סגולה וקרית אריה ובני ברק, אבל לא כוללים את תחנת ראש העין צפון.
 
כמו כן טפשי שהכרטיסים הללו לא כוללים את תחנת נתב"ג.
 
זו התוצאה של קביעת גבולות אזורים בצורה שרירותית ולא הגיונית.
האפליה של קרית גת במספרים:
31/12/2015 | 19:41
2
222
כרטיס שמאפשר לנסוע בין אשקלון לכל אזורי מטרופולין באר שבע (מלבד אזור מצפה רמון) ברכבות ואוטובוסים וכולל אוטובוסים באזור אשקלון, עולה 415 ש"ח.
כרטיס שמאפשר לנסוע ברכבת בלבד בין קרית גת לעיר באר שבע בלבד עם אוטובוסים בבאר שבע אבל ללא אוטובוסים בקרית גת, עולה 582 ש"ח.
 
כרטיס שמאפשר לנסוע בין אשקלון לכל מטרופולין גוש דן (עד צפונית לנתניה) ברכבות ואוטובוסים וכולל אוטובוסים באזור אשקלון, עולה 495 ש"ח.
כרטיס שמאפשר לנסוע ברכבת בלבד בין קרית גת לאזורים 1 ו 2.1 בלבד במטרופולין גוש דן עם אוטובוסים באזורים הללו אבל ללא אוטובוסים בקרית גת, עולה 698 ש"ח.
 
זה נקרא: "צדק חברתי".
אכן, ואפשר להגיד דברים דומים על עפולה, טבריה, אריאל וכו'.
31/12/2015 | 23:55
1
60
עפולה, טבריה, אריאל וכו' לא נכללו בתחומים הגיאוגרפים של
01/01/2016 | 00:06
145
הרפורמה. אפשר לכעוס על כך שלא כל המדינה נכללה ברפורמה, אבל נקבע שבשלב הזה הרפורמה תהיה במטרופולינים.
קרית גת, באופן אקרובטי למדי, הוצאה מהכללה בתחומי הרפורמה בצורה מעוותת ומפלה לעומת ישובים אחרים שמבחינה גיאוגרפית אין שום הצדקה להכללתם כאשר קרית גת לא נכללת ולהיפך - אין שום הצדקה לאי הכללת קרית גת כאשר הם נכללים.
 
בעפולה, טבריה, אריאל וכו' אין בינתיים תחנות רכבת.
ההסדרים שנקבעו לגבי תחנת הרכבת בקרית גת רק מדגישים את האפליה המעוותת שבוצעה כלפיה ברפורמה.
 
יש הבדל בין אי הכללה בגלל תיחום גיאוגרפי לבין אי הכללה שמעוותת את הגיאוגרפיה.
מספיק להסתכל על הציר קרית מלאכי - קרית גת - באר שבע, כדי להבין איזה עיוות משווע נוצר כאן.
תאר לעצמך שתחנת כפר מנחם הייתה פעילה כיום. היה נוצר מצב שבו חופשי חודשי או גמיש 30 בין כפר מנחם לבאר שבע היה עולה 167 ש"ח פחות מכרטיס דומה בין קרית גת לבאר שבע.
ומה שהבטחתי לפרסם פורסם כבר על ידי ארגון נוסעי התחבורה
31/12/2015 | 21:28
180
הציבורית, אז אני מרשה לעצמי כעת לתת ביטוי בפורום לבדיקה שביצעתי בקשר למחירי נסיעה בודדת ו/או הלוך-חזור ברכבת לעומת מחירי חופשי יומי:
 
אז כרטיסים משולבים חודשיים עשו איכשהו, אבל מה עם הכרטיס
01/01/2016 | 00:39
364
היומי בגוש דן שהיה משולב עם הלוך-חזור ברכבת?
הוא הועלם מתחת לפני השטח בשושו. את זה משרד התחבורה כמובן לא יכתוב בהודעות ההתפארות שלו.
 
וכמובן שלא מציגים במנגנון הלו"ז של הרכבת גם את הכרטיסים החדשים, אלא ממשיכים להציג אותם בנפרד. מערכת אחת לכרטיסי כיוון אחד, הלוך וחזור וכרטיסיות ומערכת נפרדת לכרטיסי הרפורמה.
חס וחלילה להראות יחד את תעריפי הכיוון אחד, הלוך וחזור והחופשי-יומי.
 
אם זו לא הטעיה, אני לא יודע הטעיה מהי.
ועובדה שהרכבת כן עידכנה את התצוגה, כי הכרטיסים הישנים שכבר 37 דקות לא תקפים הועלמו מהתצוגה.
 
ההפתעות לא נגמרות ומסתבר שגם בכרטיסי הגמיש 30 יש עיוותים
01/01/2016 | 01:00
19
232
שערורייתיים:
גמיש 30 באר שבע - הרצליה רכבת בלבד ממשיך להימכר במחיר: 908.5 ש"ח
 
אבל, יש כרטיס גמיש 30 משולב חדש שכולל בין השאר את באר שבע ואת תחנח הרכבת של הרצליה במחיר של 730 ש"ח.
אז למה, לעזאזל, להמשיך למכור כרטיס נחות במחיר גבוה בכמעט 200 ש"ח?
 
ואגב, גם הגמיש 30 הרכבתי בלבד בין באר שבע לתל אביב לא ממש ראוי יותר למכירה, כשמחירו 724.5 ש"ח, 5.5 ש"ח בלבד פחות מכרטיס שעדיף עליו בהרבה.
ומבאר שבע לכפר סבא 1069 לרכבת בלבד, 730 עם אוטובוסים.
01/01/2016 | 12:25
7
150
הזוי לחלוטין!
ראיתי את הדוגמה המזעזעת הזו וכבר לא בא לי לכתוב עליה כאן
01/01/2016 | 12:31
6
139
טוב שעשית את זה.
 
מעניין שהרכבת כן ביטלה את הגמיש 30 המקבילים שבין חיפה לתחנות בגוש דן.
משום מה את הכרטיסים ההזויים הללו מ/ל באר שבע השאירו.
 
הרכבת חייבת לבטל מיידית את כל הכרטיסים הנחותים ולהציג במקום אחד ובאופן ברור את כל הכרטיסים הרלוונטים לקטע נסיעה מסויים. לא יכול להיות שהכרטיסים הישנים מוצגים במקום אחד והחדשים במקום אחר לגמרי.
במיוחד שזה עלול לגרום להטעיות חמורות ולבזבוז מיותר של כספים מצד נוסעים.
 
גם לדרך הצגת הנתונים לציבור יש משמעות.
הרפורמה הזאת לא אפוייה לחלוטין.
03/01/2016 | 18:38
49
אני גם לא מבין הקימו רשות ארצית לתחבורה ציבורית אני מניח שעלה כך וכך שקלים על חשבון הציבור, המינימום שהיא צריכה לבצע זה להרים אתר אינטרנט בלי קשר לרפורמה ושם לנקוב בכל המחירים בכל הארץ עם כל סוגי הכרטיסים (לא תעריף נסיעה בודד)ועל ידי מי הם מכובדים והאם קיים 90 דקות מעבר.
 
לפי התקנות החופשי 30 , 7 שהיו רק ברכבת אמורים להמשיך
03/01/2016 | 18:46
4
38
שימשיכו, אבל האם התקנות אומרות שהם צריכים להמשיך
03/01/2016 | 18:53
3
39
במחיר גבוה במאות שקלים מכרטיסים שעדיפים עליהם?
אני בטוח שהתקנות של מדינת ישראל לא מעודדות גופים של המדינה למכור לציבור הרחב מוצרים או שירותים נחותים במחיר לא הגיוני ומופקע, תוך הטעיית הציבור וגזילת כספו.
הכרטיסים האלה הם בגלל קרית גת
04/01/2016 | 15:23
2
13
בגלל קרית גת, כרטיס רכבת בלבד בין באר שבע להרצליה, כ"ס או
04/01/2016 | 17:27
1
22
הוד השרון עולה מאות שקלים יותר מכרטיס שכולל אוטובוסים?
יש גבול ללוקשים שאפשר למכור בקשר לרפורמה הזו.
זה ההסבר היחיד שאני מוצא
04/01/2016 | 22:06
15
בכל שאר הקווים שנמצאים בתוך מטרופולינים, מה שיקר יותר לא מופיע.
לדוגמא בת־ים-תל־אביב לא מופיע, ולעומת זה בת־ים-חולון כן מופיע.
 
אבל בקווים שעוברים מבאר שבע צפונה, יש (לצערי) תחנה שלא כלולה במטרופולין כלשהו, תחנת קרית־גת.
חופשי מתחנה באר שבע לתל־אביב, כולל גם ירידה בתחנה הזו, לעומתו הכרטיס החדש לא כולל אפשרות לירידה בתחנה הזו.
אז לדעתי בגלל שהכרטיס השני לא כולל את כל מה שיש בראשון, אי אפשר לבטל את הראשון למרות מחירו הגבוה יותר.
 
מקווה שיתקנו ויכלילו גם בכרטיס החדש את קרית־גת
עד אתמול היו ברכבת כרטיסי גמיש 7 וגמיש 30 בין כל זוג תחנות
01/01/2016 | 13:22
6
154
רוצים לרכוש בשנה החדשה גמיש 30 לנסיעה למשל בין נהריה לת"א?
לכו חפשו...
וואיי, בנימינה הכי נדפקת מזה. אין חופשי חודשי לא לת"א ולא
02/01/2016 | 13:57
5
117
לחיפה ומבנימינה יש המון יוממים הן לחיפה והן לת"א והרצליה בעיקר.
 
הזוי לחלוטין!
בנימינה נמצאת באזור חדרה, 495₪ חופשי חודשי
02/01/2016 | 14:03
3
119
או לחיפה או לתל אביב, לפי מה שבוחרים.
בדיוק רק שאת זה האזרח לא יודע.
03/01/2016 | 18:40
2
56
בטח לא לפי האתר של הרפורמה.
אז שיסמנו את חדרה ואשקלון כטבעת 4 ואת קרית גת כטבעת 3 של ב"ש
03/01/2016 | 19:43
1
52
זה יהיה פתרון הגיוני להרבה מהבעיות
אבל לא רצו לכלול את קרית גת ברפורמה
03/01/2016 | 19:49
48
הם חשבו אולי שאנשים לא ישימו לב שאת קרית מלאכי הם דחפו לתוך הרפורמה גם בגוש דן וגם במטרופולין באר שבע ואת קרית גת בהתפתלות אקרובטית הם השאירו מחוץ לרפורמה (אה...סליחה, זרקו לה שתי עצמות יקרות בדמות כרטיסים משולבים של רכבת בלבד בין קרית גת לגוש דן או לבאר שבע + אוטובוסים בצד אחד בלבד).
אני לא מבין איך עיריית קרית גת שותקת.
 
ואזורי חדרה, אשקלון ומצפה רמון הם אכן אזורי טבעת רביעית, אבל משרד התחבורה לא רוצה להחשיב אותם כך, כי הוא רוצה להתייחס לאזורים הללו כאל אזורים מיוחדים ולא כחלקים בלתי נפרדים מהרפורמה. ההכללה של האזורים הללו ברפורמה היא חלקית בלבד.
יש חופשי חודשי (וגם שבועי ויומי) כי בנימינה נכללת באזור חדרה
02/01/2016 | 14:04
41
ללא "הטובות" של ההסדר שהיה
01/01/2016 | 15:41
3
171
16.00 ₪ חופשי יומי בתל אביב טבעת "1 "
הלוך ושוב ברכבת מחיפה לתל אביב 51.00 ₪
וביחד 67.00 ₪.
ההסדר שהיה עלה 63.50 ₪ בסך הכל הפרש של 3.50 ₪ 
מעליה של 3.50 ₪ לא נהיה עניים.
זו דעתי בלבד.
לא 63.5 ש"ח אלא 57 ש"ח, עליה של 10 ש"ח
01/01/2016 | 15:44
2
134
ובאחוזים עליה של 17.5%.
אולי 63 היה המחיר מהקריות לתל אביב.
 
מה שבטוח - הוזלה זה לא.
הנה חשבונית מס והכרטיס הנוסף - חיפה-ת"א משולב חופשי יומי
02/01/2016 | 23:41
1
139
חוץ מטעינת רב קו...נא לשים לב כי בחשבונית מס יש 2 שורות:
1 הסדר הנסיעה ברכבת
2982861 על הסדר נסיעה חופשי יומי באוטובוס
המספר הזה רשום על כרטיס הנייד מימין למטה 2982862 23002
הספרה 2 בקצה הימני מעידה כי זה נספח לרב קו.
הכרטיס מנייר לשמוש ברכבת בלבד הרב קו הטעון לשמוש באוטובוס בלבד.
גם היתרה בכרטיס רב קו מראה זאת בתוקף ליום ההוצאה בלבד.
כרטיס הלוך ושוב אחר אינו מוגבל בזמן.
זה מאוקטובר. בתחילת דצמבר מחירי ההלוך-חזור ברכבת ירדו
03/01/2016 | 00:40
79
בדצמבר מחיר הלוך-חזור + אזור מרכזי היה 57 ש"ח.
מה קורה בסוף עם הכרטיסים המרחביים
03/01/2016 | 18:33
8
62
כגון הכרטיס שנמכר על ידי אפיקים אבל משום מה אין לו זכר באתר שלה.
מה שקוראים הכרטיס הלבן שאמור לעלות 351 שקל ממשיך להימכר למרות החלופות הזולות יותר הקיימות?
ומה עם כרטיס בני ברק פנימי ממשיך להימכר?
ממשיכים
03/01/2016 | 18:45
7
57
 
(2) מחיר כרטיס חופשי חודשי באזורים 210+223+222+221+כל קווי אפיקים בשומרון יהיה 419.00 ש"ח.
(3) מחיר כרטיס חופשי חודשי באזורים 223+221+222+210 וביישובים עץ אפרים, אלקנה, אורנית ושערי תקווה יהיה 350.00 ש"ח.
 
כרטיסי מנוי חופשי חודשי –
טור א'
סוג כרטיס טור ב'
מחיר בש"ח
מקומי בני ברק 162
מה אלה האזורים הללו ובמיוחד אלה שמסתיימים ב-0?
03/01/2016 | 18:56
2
20
הספרה השמאלית זה המטרופולין
03/01/2016 | 19:57
1
32
הסיפרה האמצעית זאת הטבעת, והימנית זה מה שאחרי הנקודה
זה מתוך צו הפיקוח, איחדנו אותו בספר החוקים הפתוח
 
תודה, כבר מצאתי את הצווים בעצמי והבנתי את זה
03/01/2016 | 20:03
13
תודה רבה.
03/01/2016 | 19:02
33
עכשיו לשאלה קצת יותר קשה האם כרטיסים אלו יכובדו על ידי שאר חברות האוטובוסים או רק על ידי חלקם?
שאלתהמשך האם יהיה ניתן להשתמש בזה
03/01/2016 | 19:22
2
39
גם ברכבת?
 
שני הכרטיסים הללו אינם חלק מכרטיסי הרפורמה
03/01/2016 | 19:39
1
37
הם לא כוללים רכבת ולא כוללים מפעילים שלא כיבדו אותם לפני כן, כלומר רק אפיקים, דן, אגד, קווים ומטרופולין מכבדות את שני הכרטיסים הללו.
השינוי היחיד לגביהם הוא הרחבת תכולתם לכל הטבעת השניה בגוש דן בהגדרתה החדשה.
אגב, הגדרה מטופשת, כי הרבה יותר הגיוני היה לכלול את אזור נתניה בכרטיסים הללו מאשר את אזור רחובות-יבנה.
אבל אין מה לחפש הגיון בהגדרות של משרד התחבורה.
 
הם עשו עבודה כל כך טובה שאפילו בתוך התקנות עצמן אין עקביות:
במחירים הקשורים לקווים כתוב:
"מחיר כרטיס מנוי חופשי חודשי באזורים: 210+221+222+223 והיישובים
עץ אפרים, אלקנה, אורנית ושערי תקווה יהיה 351.00 ש"ח."
ובמחירים הקשורים לאפיקים כתוב:
"מחיר כרטיס חופשי חודשי באזורים 210+221+222+223 וביישובים עץ
אפרים, אלקנה, אורנית ושערי תקווה יהיה 350.00 ש"ח."
תודה רבה..
03/01/2016 | 19:48
24
די מאכזב האמת שזה לא כולל את שאר המפעילים ובעיקר את הרכבת .עדיין יש תקווה לעתיד לפחות כי הם נצמדו לאיזורי החלוקה של הרפורמה היו עושים עוד מאמץ קטן ומכניסים את כחלק מכרטיסי הרפורמה כולל רכבות.
 
בתקנות מסילות הברזל (דמי נסיעה) (תיקון מס' 2), התשע"ו 2015
03/01/2016 | 19:27
114
כתוב:
"
בתקנה 2 לתקנות העיקריות -
(1) בתקנת משנה (א) -
(א) אחרי “יציאה ויעד" יבוא “או לפי אזורי הנסיעה הנקובים בכרטיס";
(ב) בסופה יבוא “כרטיס מקנה זכות נסיעה באזורי הנסיעה הנקובים בו או
מתחנת היציאה אל תחנת היעד הנקובות בו, לא כולל ירידה בתחנת ביניים
- אם דמי הנסיעה מתחנת המוצא אל אותה תחנת ביניים גבוהים יותר מדמי
הנסיעה בעד הכרטיס שנרכש.";
"
 
אבל באתר הרכבת ממשיך להיות כתוב:
"
מעבר בשערי הבקרה בתחנה אפשרי באמצעות כרטיס נסיעה תקף בלבד.
לא ניתן לבצע יציאה זמנית מהתחנה - יציאה בתחנת ביניים מהווה ניצול כרטיס הנסיעה במלואו.
יש לעבור את השערים בתחנות המוצא והיעד הנקובות בכרטיס הנסיעה בלבד.
כלל זה אינו תקף למחזיקי כרטיס גמיש 30 ו-7, אשר רשאים להיכנס ולצאת ללא הגבלה גם בתחנות הביניים.
"
מה זה כרטיס טריפל?
04/01/2016 | 06:37
1
36
בחיים לא שמעתי את המושג הזה.
 
זה אומר שהוא משולב עם אוטובוסים
04/01/2016 | 11:08
40
גם סביב תחנת המוצא וגם סביב תחנת היעד.
אוטובוס + רכבת + אוטובוס = טריפל
מה לא תקין בתמונה?
31/12/2015 | 18:01
3
491
הערב ברק"ל בירושלים
השלט האלקטרוני או כיוון הנסיעה?
31/12/2015 | 18:07
1
251
חשבתי שהרק"ל נוסעת בצד ימין, לא שמאל
אכן, כיוון הנסיעה.
03/01/2016 | 08:45
230
בשל תקלה בכבל חשמל באיזור שער שכם, הופסקה תנועת הרכבות בין התחנת המרכזית וגבעת התחמושת.

בתמונה למעלה רואים רכבת שחוייגה לפס הנגדי, אך עדיין לא שינתה את כיוון נסיעתה
הרכבות ממתינות
03/01/2016 | 08:57
184
בתמונות רואים את הרכבות ממתינות ליציאה חזרה דרומה להר הרצל, ואת אנשי הצוות האחראים על החיוג הידני ניגשים למלאכה.
רב קו - חופשי חודשי חדש
31/12/2015 | 17:44
5
394
נסעתי היום בקו 205 מראשל"צ לחולון ועל הדרך ביקשתי לטעון את כרטיס הרב קו לחופשי חודשי. בדר"כ אני רגילה לטעון אותו מראשון כך שהוא תקף גם לנסיעה לתל אביב. רק אחרי שטענתי אותו שמתי לב שעל הקבלה כתוב: רחובות-חולון. כדי לוודא שאלתי את הנהג אם זה תקף גם לתל אביב והוא אמר שכן כי יש רפורמת תעריפים חדשה. הבנתי שיש רפורמה כזאת אבל מה זה אומר בעצם? והאם זה נכון שלמרות שעל הקבלה היה כתוב "רחובות-חולון" אני אוכל להגיע עם אותו כרטיס גם מראשון לתל אביב? (מחיר הטעינה לחופשי חודשי היה 250 ש"ח)
 
אני לא מוצא כרטיס במחיר הזה שמתאים גם לרחובות וגם לחולון
31/12/2015 | 17:50
1
134
רחובות נמצאת בטבעת 2.3, חולון נמצאת בטבעת 1.
 
אבל גם רשל"צ וגם ת"א נמצאות בטבעת 1, והמחיר של חופשי חודשי בטבעת 1 הוא אכן 250 ש"ח.
 
אני לא יודע למה כתבו את השטות הזו על הקבלה, אולי סתם טעו בשם של הכרטיס.
יכול להיות.. תודה
31/12/2015 | 17:59
38
המחיר של חופשי חודשי שכולל את רחובות חולון ותל אביב
31/12/2015 | 22:05
1
108
כלומר מטרופולין גוש דן איזורים 1 ו־2.3 אמור לעלות 285₪, אז משהו מוזר פה
רחובות-חולון מתייחס לקו, לא לכרטיס החופשי-חודשי שנרכש
31/12/2015 | 22:08
94
בקבלות המונפקות באוטובוסים של אגד מופיע למטה תיאור הקו.
על הקבלה כתוב שקו 205 הוא קו רחובות-חולון.
31/12/2015 | 23:44
98
זה לא קשור לחופשי חודשי שטענת.
שירשור נסיעה ברכבת הצרה של רוטשילד.
31/12/2015 | 17:26
27
465
נסענו לאיזו אחוזה עם גנים הסתיו למטרת נסיעה ברכבת הקיטור המיניאטורית, על מסילה ברוחב 311 מ"מ או 12 אינץ' ורבע, ובמשרד הכרטיסים שמתי לב לסמל שעל המגן - חמשת החיצים - ושאלתי אם זה הסמל של משפחת רוטשילד. הקופאית החביבה אמרה שכן, והתחילה להסביר את משמעות הסמל (חמשת האחים המייסדים), אבל לכם קוראי מספיק לדעת שיש ברוטשילד רכבת קטנה ומקסימה שהחלה לפעול ב2001, אך נראית כמו קווים מיניאטוריים קלאסיים מסוף המאה ה19 ותחילת המאה ה20.
החניון, ותחנת אקסברי סנטרל (כאמור - של רוטשילד)
31/12/2015 | 17:37
403
האחוזה נמצאת ביער החדש New Forest שבמחוז האמפשייר Hampshire ואין לה קישור רכבתי ישיר אז הגענו לחניון (שהיה בחינם) ברכב. בגלל שהרכבת היא אטרקציה שנוסעת בקטע מסויים של הגנים ולא אמצעי תחבורה רציני או קו רכבת לשעבר ההגעה ברכב הפרטי אינה נוראית כל-כך, בהשוואה להגעה כזו לקו היסטורי שהיה בעבר חלק מהרשת הארצית. 
דפו רוטשילד, וציוד נייד במסילות תפעוליות, לפני ההגעה לתחנה
31/12/2015 | 17:45
229
את המערכת הזו בנו כאטרקציה, כך שהתשתית שברכבת אמיתית היתה מצידן השני של המסילות או בשלוחה צדדית הרחק מציבור המבקרים שמו ממש בכניסה לתחנה כדי שכל החובבים הכבדים יוכלו להתרשם ממנה... עוד נחזור לשם לקראת סוף השירשור.
תמונות מתחנת אקסברי סנטראל.
31/12/2015 | 17:54
162
התחנה עצמה בנוייה בסגנון היסטורי (אינני יודע אם מדובר בחופת תחנה היסטורית שהועתקה לשם, אבל היו דברים מעולם) ויש בה כרזות היסטוריות של חברות הרכבת הפרטיות בחוף הדרומי בשנות ה20 וה30. כפי שניתן לראות הקרונות עומדים בתחנה ללא הקטר, שיגיע בפוסט הבא.
נעמי לבית רוטשילד מחייגת א'
31/12/2015 | 17:59
145
כל הרכבות נקראות על שם בנות משפחת רוטשילד, אחיות, דודות, בנות דוד וכו'.
נעומי לבית רוטשילד מחייגת ב'
31/12/2015 | 18:01
99
החיוג הושלם ונעומי מחוברת לקרונות. 
תמונות מהקרון, תחילת הנסיעה...
31/12/2015 | 18:38
67
"יערות הברון" - כולל תמונות למסילה הצרה בחלון האחורי
31/12/2015 | 18:43
70
ומה תגידו על גשר רכבות ברוטשילד ?
31/12/2015 | 18:46
84
קיים גם קיים, וממשיך לגנים... 
ויש ברוטשילד גם מנהרה, הרבה לפני ה TBM של נת"ע...
31/12/2015 | 18:53
99
התאורה בתוך המנהרה אמורה לתת חוויה של "רכבת שדים", הביקור היה באוקטובר לפני חג ליל כל הקדושים. 
פיסול סביבתי לצד המסילה הצרה ברוטשילד
31/12/2015 | 18:58
64
לתשומת ליבם של מתכנני הקו הסגול או של הקו הירוק בפארק הירקון... פסלי החיות ממש קרובים למסילה. 
מסילות בווקטורים משלימים למסלול הנסיעה שלנו.
31/12/2015 | 19:03
56
לקראת סוף השירשור יהיה שלט עם מפת המסילה, שבנויה כמו גירסה מבוגרת ויקרה של מודל רכבות לילדים - סיבובים על גבי סיבובים המאפשרים נסיעה ארוכה יחסית. המסילות שמתחברות למסילה שלנו הגיוניות כאשר מבינים את טבעו של המסלול. 
גשר עץ, והתפצלות מסילה נוספת...
31/12/2015 | 19:09
87
נסיעה באזור דשא פתוח, והבא בתור הוא סוס...
31/12/2015 | 19:14
50
מפגש מסילה, כי גם עם תקציב כמו רוטשילד זה קורה.
31/12/2015 | 19:35
68
עם כל המינהור והגישור עדיין אין הפרדה מפלסית מלאה... 
 
בהמשך יש תמרור שריקה.
 
 
עצירה קצרה בתחנת אקסברי נורת'
31/12/2015 | 19:48
55
הספסל הזה והשביל שלידו הם תחנת אקסברי נורת'. 
 
אולי כדאי ללמוד מהמקור ולהציע שלאחת התחנות באזור רוטשילד יקראו אקסברי ? 
 
השומר שירד מהקרון האמצעי הוא זה שהקריא הסבר תיירותי על הגנים, וכן מי שמסמן לנהג מתי הנוסעים חזרו לרכבת (לא נרשמו יורדים או עולים בתחנה, נראה שהתדירות לא מעודדת זאת) והוא אישר לי שיש מספיק זמן לצלם את קדמת הרכבת. 
 
שימו לב לחותמת התאריך בבטון מפגש המסילה והשביל - 2002. 
יערות הברון, ריצוף לצד המסילה, פסל סנאי ופתרון לגיצים...
31/12/2015 | 19:59
47
פסלי צבאים, מפלג וחישוק ("שרביט") איתות
31/12/2015 | 20:04
45
יתכן שבמסגרת דיון קודם בפורום על איתות מנדטורי ברכבת ישראל העליתי תמונה של חישוק האיתות הזה תוך ציון מיקומו ברוטשילד... 
קטע בעל מאפיינים טכנים - איתות ושלוחה.
31/12/2015 | 20:56
42
וחזרה לתחנת המוצא הרוטשילדית באקסברי סנטראל
31/12/2015 | 21:38
34
ומהרציף לאזור הסובבן
31/12/2015 | 21:43
45
ונעומי לבית רוטשילד עולה על הסובבן (ותפוז מחברש את הסדר..)
31/12/2015 | 22:13
1
47
רוב התמונות עלו, אבל לא בסדר הנכון, אנסה לערוך GIFF מחר. 
וכמובטח - גיף סובבן הקטרים.
02/01/2016 | 21:42
24
וסיור בתערוכת הדפו של רוטשילד, שפתוח גם הוא לקהל
31/12/2015 | 23:24
49
מספר תמונות - הן של המוצגים והן של הפוסטרים. על הקיר ישנו גם מפלג. 
 
בין התמונות ישנה מפה של הגנים שכוללת את מפת המסילה, שממלאת אזור צדדי באחד הגנים. (התמונה צולמה בסיור רגלי אחרי הנסיעה ברכבת)
ואחרון חביב: אוטובוס חשמלי או שמא "שירות" ברוטשילד
31/12/2015 | 23:38
84
מרבית שטחם של הגנים מונגש למי שצריכים שירותי הנגשה באמצעות אמצעי התחבורה הזה שנוסע על השבילים הרגילים. 
 
זה הכל לשירשור זה למעט גיף הסובבן שאצרף בימים הקרובים.
 
המערכת החדשה של תפוז היא הסיבה העיקרית להעלאה המאוחרת. המגבלה הזו של קצת פחות מ1mb לתמונה לא מתכתבת עם רזולוצית מינימום של 2.4mp בסמארטפון (העלאה ישירה אינה אפשרית כי הקבצים תמיד גדולים בעשרות kb עד 100kb-200kb מהגבול שתפוז קובע, וזה אומר שצריך להקטין כל תמונה ידנית בפוטושופ לפני העלאת שירשור. אני חושב שעדיין יש לי את נסיעת החזור ב TGV ואיזה מיני-שירשורון מלונדון. 
 
בחודשים הראשונים של השנה הבאה מתוכננות כמה נסיעות למקומות עם מערכות תח"צ מסילתי, וכן נסיעת מבחן מעניינת ברכב עתידני ביותר. 
 
Happy New Year. 
 
 
 
 
תודה רבה! מזכיר לי קצת את המסילה שבפארק קסיוברי בווטפורד
( לעמוד שלי בתפוז )
01/01/2016 | 08:38
1
52
שם אומנם הרכבת פחות מהודרת (אין לקרונות גג, למשל), אבל יש שם סיבובים ומפלגים מעניינים שגורמים לך לעשות לולאה - פעם אחת עם כיוון השעון ופעם אחת נגדו - שגורמת לנסיעה ארוכה יחסית לשטח שגוזלת המסילה.
חיפשתי. אינץ' פחות במסילה וקנה המידה מצטמצם מאד...
02/01/2016 | 15:18
30
לצעצועי המבוגרים האלו יש הגיון משל עצמם, אבל זה חלק מההנאה.
יפה מאד
01/01/2016 | 09:39
15
מישהו מבין למה כל חברת אוטובוסים מפתחת קורא כרטיסים משלה?
31/12/2015 | 16:50
55
411
למה לא משתמשים כולם בקורא כרטיסים אחד שיעלה דפי פיתוח פעם אחת?
רצוי אצל החברה שמייצרת בשביל דן 
 
השיטה עכשיו שכל חברה מפתחת בנפרד מכשיר שאמור בסופו של דבר לעשות אותו דבר כמו כל האחרים - נורא בזבזנית. זה סתם לשלם עלויות...
המשך>>
למה לא משתמשים כולם בקורא כרטיסים אחד שיעלה דפי פיתוח פעם אחת?
רצוי אצל החברה שמייצרת בשביל דן 
 
השיטה עכשיו שכל חברה מפתחת בנפרד מכשיר שאמור בסופו של דבר לעשות אותו דבר כמו כל האחרים - נורא בזבזנית. זה סתם לשלם עלויות פיתוח על אותו דבר שוב ושוב.
פורומים חדשים בתפוז
( לעמוד שלי בתפוז )
31/12/2015 | 15:58
13
 מחפשים פעילויות נחמדות לילדים בימים הגשומים של השנה?
היכנסו עכשיו לפורום יוצרים עם ילדים וקבלו רעיונות מקוריים!
 
 מתעניינים בבר אקטיבי לאירוע מושלם? יש לכם שאלות לגבי בחירת האלכוהול?
היכנסו עכשיו לפורום בר אקטיבי ותקבלו תשובות להכל!
 
 ההתמכרות שלך מפריעה לך לנהל אורח חיים תקין?
בוא לדבר על זה עכשיו בפורום התמכרות למין
 
 מחפשים מטפל סיעודי עבור היקרים לכם מכל? יש לכן שאלות לגבי זכויותיו?
היכנסו עכשיו לפורום טיפול בקשישים ותקבלו מענה לשאלותיכם!
 
 מתעניין בקרב מגע ומעוניין לקבל פרטים נוספים?
היכנס עכשיו לפורום קרב מגע הגנה עצמית ותקבל תשובות לכל השאלות!
 
פורסם מכרז מוקדם למערכת האיתות והבקרה החדשה של הרכבת.
31/12/2015 | 13:24
6
355
מדובר בהתקנת מערכת ERTMS ETCS L2 לצידי הפסים.

קישור:

http://www.rail.co.il/HE/ISRTenders/Tenders/Pages/...

אפשר להניח שאת A1 יפתחו ב 2018 עם ETCS L1
01/01/2016 | 12:04
5
268
כדי לא לגרום לעיכוב?
עוד משהו מענין במכרז הזה אם הבנתי נכון:
יהיו רק 2 רכבות לשעה בין ירושלים-האומה לתל אביב-ההגנה בשלב ראשון ולא 3 כפי שמפרסמים בדרך כלל.
בשלב הראשון יהיו רק רכבות בין האומה להרצליה ולא יהיו רכבות
01/01/2016 | 12:09
267
בין האומה לצפון, אז זה הגיוני שבשלב הזה יהיו שתי רכבות בשעה בין האומה להרצליה.
בתכנון הסופי אמורות להיות שתי רכבות בשעה בין האומה לצפון ואחת בשעה בין האומה להרצליה (שזו הרכבת הישירה שלא עוצרת בנתב"ג).
לפי מה שרשום במסמך(שלא ממש ברור)
01/01/2016 | 14:34
3
251
אפשרות לנסוע בL1 תהיה בתור "גיבוי" למקרה שL2 לא תתפקד מסיבה מסויימת, אבל זה לא רק בA1 אלא בכל חלק ברשת שיפעל בL2 באופן "מבצעי".
לגבי ההפעלה הראשונית של A1, פה המסמך לא ברור כלל, המלל עצמו לא מתייחס כלל לתת שלבים בשלב 1 ורק האיורים מתייחסים אליהם, אבל המקרא שלהם לא שלם ואין התייחסות לאיך יפעלו(אם בכלל יפעלו) הרכבות בין ענבה לי-ם בכל תת שלב.
ניתוח של האיורים והשאלות הלא פתורות בנוגע לעניין.
באיור 8.1 רואים את המצב הסופי של שלב 1, L2 מותקן בין ירושלים-הרצליה, מודיעין-ענבה, לוד-צומת גנות, בסה"כ 213 ק"מ מסילה - מסומן בתכלת על המפה.
17 רכבות באיילון מתוכן 3 מירושלים, 3 מרכזי שליטה אלחוטיים של הL2, ראש העין, ת"א דרום ורזרבי בלוד.
באיור 8.2 רואים את המצב ביולי 2018, מרכז שליטה אלחוטי פועל בת"א דרום, בין מודיעין לנתב"ג מותקן L2(מסומן בירוק) עם רכבות נוסעים שמשתמשות במערכת, ציוד נייד שלא יותקן בו יחידת ETCS ימשיך לפעול בקטע עם אינדוזי, 14 רכבות באיילון ו2 מתוכן מ"קו A1"- ופה עולות השאלות, איפה הרכבות מי-ם? הרי היום פועלות 14 באיילון. האם ב"קו A1" הכוונה לרכבות ממודיעין? מה מותקן בקטע ענבה-ירושלים?
באיור 8.3 רואים את המצב באוקטובר 2018, מרכז שליטה אלחוטי נוסף מוקם בראש העין, L2 מורחב עד לת"א דרום עם רכבות נוסעים שמשתמשות במערכת, ציוד נייד שלא יותקן בו יחידת ETCS ימשיך לפעול באינדוזי וציוד שהותקן בו ETCS יפעל במוד STM(מאפשר ליחידת הETCS "לדבר" עם האינדוזי ולפעול איתו). עדיין 14 רכבות באיילון ו2 מתוכן מ"קו A1"- ופה שוב עולות אותן שאלות כמו למעלה.
באיור 8.4 רואים את המצב באפריל 2019, L2 בכל שלב 1(ועכשיו גם בA1 בקטע ענבה - ירושלים), ציוד נייד שלא יותקן בו יחידת ETCS ימשיך לפעול באינדוזי וציוד שהותקן בו ETCS יפעל במוד STM, תחנת שליטה אלחוטית רזרבית בלוד, עדיין 14 רכבות באיילון ו2 מתוכן מ"קו A1", איפה הרכבות מירושלים?
באיור 8.5 רואים את המצב בסיום שלב 1(אפריל 2019), ורק פה רשום 17 רכבות באיילון מתוכן 3 מקו A1, כלומר 14 כמו היום ותוספת של 3 מי-ם.
אולי יפנו סלוטים באיילון ששייכים כיום לקו הישן ולקו למודיעין
01/01/2016 | 15:13
168
אם מספר הסלוטים זהה יתכן שהתשובה בהקצאה מחדש עד להגדלת הקיבולת באיילון. עם החלפה מ/ל קווי באר שבע דרך לוד ניתן לקצץ את קווי הראשונים ובית שמש ללוד, ובשלב כלשהו (חישמול עד חיפה) מודיעין ממילא תאבד את הקו הארצי לטובת קו פרברי.  
תודה! איזה ניתוח עשית!
01/01/2016 | 16:19
138
אני רק מוסיף פרט קטן: הם אומרים שהתיכון לפרטיו לשלב 1 (הרצליה-מודיעין-י״ם/האומה-לוד) יתחיל רק באוקטובר 2016 וה
Verification,Validation,Approval and Commissioning שלו יסתיים באפריל .......2019.
בנתיים נשארו חודשיים להגשת המכרז, שאיננו עדיין מכרז להתקנת המערכת החדשה.
במילים אחרות: קו A1 לירושלים ייפתח באפריל 2019
01/01/2016 | 21:21
84
שרשור מודיעין והכוונה 31/12 ‬
( לעמוד שלי בתפוז )
31/12/2015 | 00:14
5
20
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
איך מגיעים מגדרה(מסעף קידרון) לאריאל(החרמון)?
31/12/2015 | 08:43
1
51
כמה זמן אורכת הנסיעה ומה העלות?
מתי האוטובוס האחרון חזרה?
תודה
באיזו שעה?
31/12/2015 | 14:58
14
רכבת סבידור ת'א-הרצליה פיתוח דוד המלך 1. האם נתיב אקספרס
31/12/2015 | 22:02
2
50
ברפורמה?
מחר -שישי- בוקר - 7:30.תודה
31/12/2015 | 22:03
15
נתיב אקספרס כלולה בכרטיסים התקופתיים של הרפורמה
31/12/2015 | 22:24
55
בכרטיסים לנסיעה בודדת, כרטיסיות או ערך צבור - לא.
מה אתם אומרים?
31/12/2015 | 11:53
15
475
בניסוח עוד יותר פרובנציאלי
31/12/2015 | 11:56
6
299
"חופשי יומי בכרמיאל עלה עד עתה 8 שקלים"
31/12/2015 | 14:13
5
228
זה נכון?
נשמע כמו סכום קטן בצורה מגוכחת
8₪10
01/01/2016 | 12:38
4
43
ולאחר התערבות ראש העיר הוא ממשיך לעלות 8.10 ש"ח.
02/01/2016 | 08:29
3
103
הכרטיס היומי של פנים העיר נשאר באותו מחיר. קיים גם כרטיס יומי חדש שכולל גם את האזור שמסביב לכרמיאל ומחירו עומד על 16 ש"ח.
ואיך הוא ייקרא אם לחדש קוראים כרמיאל?
02/01/2016 | 10:48
2
72
ונראה לי שלאזורי (שלדעתי כדאי לקרוא לו לב הגליל כי זה האזור שהוא מכסה, אזור 3.2) כדאי להכניס גם את תובל, פלך, כישור, לבון, חלוץ, חרשים, ואולי אף בית ג׳ן. נראה לי מוזר ששמו אותם עם מעלות ונהריה.
כרמיאל עירוני הוא הכרטיס העירוני במחיר 8.10.
02/01/2016 | 13:12
1
57
הכרטיס המשלב בין כרמיאל והכפרים והישובים שסביבה נקרא כרמיאל.
 
מאיפה המידע? איפה אני יכול לראות על זה?
02/01/2016 | 13:40
19
העיקר שמספרים לנו שישנה הוזלה ל"רוב המוחלט" של הנוסעים
31/12/2015 | 13:12
4
200
ושרק ל"מיעוט קטן" יש התייקרויות.
פניני הרפורמה הזו רק מתחילים לצוץ.
עוד יתברר שלרוב הנוסעים שדפוסי הנסיעה שלהם קבועים ומושרשים, ולא עוסקים בשעשועי החלפות ונסיונות של דרכים שונות ואמצעים שונים ומשחקי שילובים, הרפורמה הזו גורמת לשלם יותר ולא פחות.
לרוב הנוסעים אכן יש הוזלה
01/01/2016 | 10:03
3
138
ושילוב האמצעים יכול להועיל לנוסעים לא מעטים ואינו בגדר שעשוע ומשחק. 
 
היו אגב קיטורים ללא סוף בפורום, ובצדק, על כך שאין שילוב בין אמצעים שונים.
 
על מה מבוססת הטענה שלרוב הנוסעים יש הוזלה?
01/01/2016 | 11:30
2
118
אני בעד שילוב בין האמצעים השונים, אבל הרפורמה הזו מתוארת בצורה מסולפת.
לא רוב הנוסעים משלבים יומיום נסיעות ברכבת ובאוטובוסים.
רוב הנוסעים היוממים נוסעים באזור גיאוגרפי מוגבל באוטובוסים בלבד ולרוב הנוסעים הללו בתוך הליבות של המטרופולינים (ובמקרים מסויימים גם בשולי המטרופולינים) אין הוזלה.
 
הרעיון של הרפורמה הזו היה טוב, הפרטים ואופן היישום פגומים.
 
יש ברפורמה הזו יותר מדי עיוותים שזועקים לשמיים, שעם קצת תשומת לב ושיתוף ציבור אמיתי היה אפשר למנוע אותם.
 
בניגוד לרפורמה של 2011, שם היה מדובר על גישות שונות ועל דיעות שונות על קווים כאלה ואחרים, ברפורמה הזו יש עיוותים שלא באמת יכולות להיות לגביהם דיעות שונות. עיוותים שהם מוחלטים.
כשלנסיעה בין קרית מלאכי לבאר שבע מתייחסים בצורה X ולנסיעה בין קרית גת לבאר שבע מתייחסים בצורה Y גרועה בהרבה, זה לא כמו להתווכח האם צריך את קו 45 או לא צריך את קו 45.
אני רוצה לראות את האדם שיבוא ויביע עמדה שנסיעות בין קרית מלאכי לבאר שבע צריכות להיות זולות משמעותית מנסיעות בין קרית גת לבאר שבע.
מה הקטע של קריית גת? אפילו אזור רמאללה זה גבול בין טבעות
01/01/2016 | 12:07
129
אם משווים את טבעות ירושלים שם רמאללה היא בגבול שבין שני אזורי 2 (היא אינה מוזכרת בשמה, אך ברור שכביש 60 הוא גבול תת הטבעות, כל שמות הישובים במפה הם בעברית) להיעדרו המוחלט של תת-אזור 3 בקריית גת מקבלים את הרושם שאולי אפשר להחביא את רמאללה בתחום משרד התחבורה וקריית גת נמצאת באיזו ריבונות זרה ואפילו לא בשטחים...
מי שנוסע מהטבעות השנייה והשלישית למטרופולין
02/01/2016 | 23:54
54
יחסוך הרבה ובחלק מהמקרים הרבה מאד. כמה יחסכו הנוסעים בין ת"א לנתניה? אשדוד - ת"א?

מי שנוסע בלב המטרופולין, משתמש בכרטיס תקופתי ותמיד באמצעי יחיד יפסיד - בדר"כ מעט מאד (4 שקלים במקרה הטיפוסי של נוסע אוטובוס). במקומות מאד ספציפים - שבהחלט יש לתקן - תהיה פגיעה משמעותית.

שילוב האמצעים יכול להועיל לאנשים לא-מעטים. זה לא נדיר שעדיף לנוסע לקחת רכבת לכיוון אחד ואוטובוס לכיוון השני, אם בגלל נת"צ חד-כיווני\מוגבל לבוקר כמו בכביש 2, או בגלל זמני נסיעה.
כשמשרד התחבורה מתהדר ברפורמה צריך להיזהר
31/12/2015 | 15:39
65
והיום קיבלו נהגים אגד
02/01/2016 | 22:11
1
109
הודעה דחופה שאומרת שממחר ימכרו שוב כרטיס חופשי חודשי של:
כרמיאל קוד 7
רחובות קוד 71
נס ציונה קוד 74
מישהו ממהר לתקן את הטעויות.....
נהגים באגד
02/01/2016 | 22:12
33
חם בפורומים של תפוז
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
Flix וידאו
אופני שחף
אופני שחף
לירז בנגו יחסי ציבור
עד כמה העסק שלך מוכר?
מחסני ממונעים
מחסני ממונעים וקארטינג
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ