לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

שאלה בקשר לרכבות
23/10/2015 | 18:40
126
שלום לכולם, אולי מישהו פה יודע איך מתדלקים רכבות ואיך ואיפה מתבצע התדלוק ולכמה נסיעות מספיק "מיכל מלא"?
תמיד עניין אותי ולא מצאתי מידע.
סליחה על הבורות ושבת שלום.
ערך צבור גוש דן - יכול לשמש לקווי ב"ש?
23/10/2015 | 18:25
3
78
היי לכולם
האם אפשר להשתמש בערך צבור של גוש דן בקווי מטרופולין לבאר שבע (ליתר דיוק 370/380)? או שצריך להטעין ערך צבור חדש?
תודה
עקרונית לקווי מטרופולין כן, אבל ב-370/380 מחיר הנסיעה גבוה
23/10/2015 | 18:48
2
93
עבור ערך צבור. לנסיעה בקווים הללו בין תל אביב לבאר שבע יש צורך להטעין כרטיסיית שתי נסיעות או לרכוש כרטיס נייר לנסיעה בודדת.
גם ערך צבור שמוטען במטרופולין לא יכול לשמש בקווים 370 ו 380.
די טפשי. למה המחיר "גבוה מידי" עבור ערך צבור?
23/10/2015 | 19:21
1
64
הוא הרי צבור. יכול להיות שם 100 שקל, למה זה משנה כמה עולה הנסיעה?
לא מאוד חכמים במשרד התחבורה.. חבל
תודה
כי שיעור ההנחה בנסיעות בינעירוניות ארוכות נמוך יותר
23/10/2015 | 19:31
79
בערך צבור בפרופיל רגיל מגולמת הנחה של 20%.
בכרטיסיית שתי נסיעות לנסיעות בינעירוניות ארוכות מגולמת הנחה של 15%.
כדי שערך צבור יהיה תקף בכל נסיעה שהיא, יש צורך להשוות את שיעורי ההנחה.
כרגיל חברת אפיקים רק עושה נזק ואף אחד לא רוצה לתקן
23/10/2015 | 17:59
15
280
הבעיה היא שמשרד התחבורה משתף אתם פעולה עם החברה הקלוקלת הזאת.
הנה הכתבה
ציטוט מהכתבה על "אף אחד לא רוצה לתקן":
23/10/2015 | 18:59
3
179
"
במהלך השבוע הגיעו אלינו גם פנייתו של תושב יבנה ליאור יחיאל אשר נוסע באופן קבוע בקו 182, קו יבנה – ראשון לציון שגם בו נערכו שינויים. לאחר שפנה לחבר המועצה משה חזות, כתב יחיאל, הבעיות נפתרו והקו חזר להיות יעיל עבור נוסעיו הקבועים.
"שינו את כל הקווים ביבנה, ובניהם גם את מסלול קו 182 אבל לחלוטין, בלי לשאול את הלקוחות או לעשות חישובים נכונים, מה שגרם לנו לפעול. זה קו שנוסע לראשון לציון והאריכו לו את המסלול, פרסו את התחנות אחרת. בהתחלה צמצמו אותן  ואח"כ הרחיבו, שזה בסדר להרחיב, אבל מצד שני לא שינו את מועד היציאה של הקו מה שגרם לזה שבמקום להגיע ב-08:05 לראשון מגיעים ב-08:30".
"אני הקמתי עצומה שקוראת לשינוי, לכך שאיננו יכולים להתרגל אחרי עשר שנים לאיחורים של חצי שעה. רתמתי לכך את כל נוסעי הקו הקבועים, החתמתי כ-30 איש ועם זה פנינו לחברת אפיקים, עיריית יבנה ומשרד התחבורה. היה תהליך ארוך בו עמדתי בקשר עם סגן ראש העיר משה חזות שהבטיח לעזור ולטפל וזה באמת טופל. חזות אמר שהוא מייצר פגישה מול משרד התחבורה ושהוא הכתובת לענייני תחבורה. לסוף קיבלתי מכתב ממשרד התחבורה וטלפון מחזות שהסכימו להקדים את הקו בעשר דקות, כשהקו ייצא ב-07:30 וכך הוא פחות נתקל בפקקים, יותר קשה לצאת מהעיר כי הכל פקוק והשינוי כבר נעשה בשטח, מה-6/10. חשוב לי להגיד שזה לא שעכשיו הכל גן עדן, ישנה אי הוצאת קווים או אי הוצאתם בזמן אבל חזות הבטיח לעזור גם בזה".
"
 
וקבל בונוס מדף הפייסבוק האהוב עליך של אפיקים:
"
אני רוצה להודות לחברת אפיקים על הפעלת הקו החדש 288 מת"א שמזמן לא הרגשתי/נו ככה בטוחים פשוט אין לי מילים אינני יודעת אם אתם פעלתם למען הקו הזה אבל זה לא חשוב. צריך לדעת גם לפרגן כשעושים משהו יוצא מהכלל ולא רק להתלונן תבורוכו על כך.
"
אני מוכרח לומר שכולם ביבנה יודעים שאיפקים חברה גרועה
23/10/2015 | 19:52
2
134
לכן תחנות הרכבת הם המוצלחת ביותר במדינה יחסית לגודל העיר ,
 
140 אלף נוסעים בחודש מול עיר של 40 אלף .
 
שאחד אומר לך שאתה יודע לרקוד תתעלם, ששתיים תתחיל לחשוד ,
 
אבל שכולם אומרים אפיקים לא טוב,אז תאמינו וכן למשרד התחבורה
 
חלק שווה בביזיון הזה.
 
ועוד משהו מי שייכנס לגולג סטריט יראה את הרציף של יבנה מערב שהוא 
 
כפול מרכבת דאבל כלומר רואים רציף חצי ריק וחצי רכבת נוסעים.
תשימו לב שהם מתעלמים מהעיתון ולא נותנים תגובה
23/10/2015 | 19:57
1
129
מה אכפת להם .
 
אין בכלל אתר חדש , אין קווים חדשים  8-9-32 ,הכל שקרים וככה זה
 
נראה .
 
ואתם מוכרחים לדעת את זה  ויבנה זה לא פתח תקווה ,זה הרבה 
 
הרבה יותר פשוט.
אני מאמין שלפתח תקוואים יהיה הרבה יותר פשוט
24/10/2015 | 22:48
108
בוודאי בהשוואה למטרופולין.
כרגיל חברת מטרופולין מוציאה נסיעות באיחור או לא מוציאה...
26/10/2015 | 00:25
10
81
 
אין חדש תחת השמש ומי שפרסם את הכתבה ביבנה, עברית זה לא הצד החזק שלו. מעבר לזה שבכל הכתבה היו רק שני נוסעים שהתלוננו.
 
שירות עירוני צריך להתבצע על ידי קווים עירוניים ושירות בין עירוני צריך להתבצע על ידי קווים בין עירוניים. למה שנוסעי הקווים לת"א יצטרכו להתעכב בשל הגברת וילדיה שרוצים לנסוע בתוך העיר? ואני ממש לא מאמין לזה שהתחנה שהכי קרובה לביתה נמצאת במרחק הליכה של 20 דקות, ממש הגיוני...
 
ומשינויים במסלולים וכו' תמיד יהיו מי שידפקו, השאלה היא כמה אנשים מרוויחים שירות טוב יותר. בוא נגיד שאם השירות היה כל כך גרוע מבחינת מסלולים ולו"ז, זה היה מגיע ברמה הרבה יותר חזקה לגורמים הרלוונטיים.
השאלה מה זה שירות בינעירוני
26/10/2015 | 09:52
9
61
הקווים בין יבנה לרחובות לא צריכים להיחשב כקווים בינעירוניים וזו טעות של משרד התחבורה להגדיר אותם כך.
זה מורכב לטעמי.
27/10/2015 | 11:48
8
17
הבעייתיות היא במספר מישורים:
 
1. למרות שמדובר בין שתי ערים קרובות, נסיעה באוטובוס עירוני פחות נוחה מנסיעה באוטובוס בין עירוני עבור הנוסעים (מבחינת מושבים, שקעי טעינה וכו').
 
2. אוטובוס עירוני נגיש ובין עירוני אינו נגיש.
 
3. באוטובוס עירוני לא ניתן להעלות אופניים, למעט אופניים מתקפלות.
 
4. אוטובוס עירוני מתעכב פחות בתחנות.
 
5. נתינת שירות עירוני בתוך העיר על ידי קו שמקשר בין שתי ערים גורם לו להיות איטי יותר. מנגד הפעלתו באוטובוס בין עירוני גם מאטה אותו....
 
עכשיו נשאלת השאלה, האם השירות העירוני ביבנה מספיק לכדי מצב שהקווים המקשרים בין יבנה לרחובות, לא יבצעו יותר שירות עירוני? אקח לדוגמא את רמלה עם קו 451 למשל, הוא מבצע שירות עירוני ברמלה ושירות עירוני בתל אביב וזה מעכב, אפילו מאד. ואתה רואה את ההבדל עם 475 למשל שמהיר יותר מ36/37 בקטע שבין מסובים למרכזית תל אביב. אם 451 היה מבצע איסוף בלבד ברמלה והורדה בלבד בתל אביב, הוא היה מהיר יותר. נסעתי עם 451 לא מעט כדי לשים לב למספר הנוסעים שמבצעים בו שירות עירוני הן ברמלה והן בתל אביב. עצירה בתחנות שאף אחד לא רוצה לרדת בהן אבל יש נוסע שרוצה לבצע עם 451 נסיעה עירונית... זה סתם מעכב.
 
אבל לא הייתי אומר שמרמלה לת"א צריכים לנסוע באוטובוס עירוני ואני לא בטוח שמיבנה לרחובות צריך להפעיל אוטובוסים עירוניים, למרות הקירבה בינהן. כי זה אומר שגם בין יבנה לאשדוד צריכים להפעיל אוטובוסים עירוניים...
יש הבדל בין קווי יבנה - אשדוד לקווי יבנה - רחובות
27/10/2015 | 12:03
7
24
א. מרחק גדול יותר.
ב. נסיעה בכבישים בינעירוניים. כביש 410 אינו כביש בינעירוני וכבישים 4 ו 42 כן.
 
קווי יבנה - אשדוד לא צריכים להוות סיבה עבור קווי יבנה - רחובות.
קווי יבנה - רחובות, מלבד קו 51, הם קווים עירוניים מובהקים. לא פחות, למשל, מקווי ראש העין - פתח תקוה או מקו 49 של דן, שלא לדבר על קו כמו 164 או 274 או 145 החדש מיודענו.
וגם אין שום איסור על איסוף והורדה גם כשמדובר באוטובוסים בינעירוניים (אם זה אפשרי בקווים 641 ו 425, זה אפשרי גם בקווי יבנה - רחובות).
 
קווי יבנה-רחובות הם קווים קצרים שהשינוי מבחינת משך הנסיעה לא יהיה משמעותי עבורם.
 
אין שום מניעה שקווי יבנה - אשדוד, יבנה - ראשון לציון ויבנה - תל אביב יהיו בינעירוניים וקווי יבנה - רחובות עירוניים.
זה סתם קיבעון של משרד התחבורה ובקשר לקווים הללו משרד התחבורה צריך להקשיב לתושבי יבנה.
אז למה תושבי גן יבנה והמושבים לא מתלוננים?
27/10/2015 | 12:16
6
23
אצלם האוטובוסים עובדים עם בין עירוניים ועבדו עם בין עירוניים גם לפני המכרז. גם בין עומר לבאר שבע, מאז שאני ילד תמיד הופעלו בבין עירוניים ואז עומר הייתה קטנה יותר והסיבוב היה קצר יותר. אפילו בין חצרים לבאר שבע ההפעלה מבוצעת על ידי בין עירוני והשירות העירוני בבאר שבע ניתן רק למקומות בהם אין קישור של תח"צ עירונית טובה כמו בית העלמין הישן.
 
למה תושבי אשדוד לא מתלוננים שלא ניתן לבצע יותר שירות עירוני בתוך אשדוד עם אפיקים למעט נסיעה אל ומתחנת הרכבת באשדוד? כי הם לא היו רגילים לנסוע עם אפיקים בתוך אשדוד גם ככה... בדיוק כמו שתושבי באר שבע לא יתלוננו אם השירות העירוני בקווי מטרופולין בתוך באר שבע יפסק, למרות שרק קו 388 לבדו הרבה יותר יעיל מ14 (בין הביג למרכזית, גם בשל תדירות, גם בשל שעות פעילות וגם בשל מסלול וגם בשל תעריף).
 
לעומת זאת, בין קרית גת לאשקלון, רוב האוטובוסים שמופעלים הם עירוניים. לא זוכר מה נקבע למכרז כי יהיו מספר קווים בין אשקלון לקרית גת אך נכון להיום הרוב מופעל על ידי עירוניים. נסעתי מספר פעמים, נוח זה לא, מרעיש כהוגן זה כן. והאבסורד שבין אשקלון לשדרות הקרובה יותר, השירות מבוצע על ידי אוטובוסים בין עירוניים (לא בקווים שנוסעים לבאר שבע אלא בקווים שמסיימים בשדרות).
 
אני הייתי מתפשר על אוטובוסים עירוניים עם מושבים של בין עירוני, כמו המרצדס O405 שהיו באגד עד לאחרונה ופעלו בפרוזדור ירושלים.
 
אז למה דווקא ביבנה, כן צריך להקשיב לתושבים? כי הם היו רגילים לנסוע בקווים בין עירוניים/פרבריים ואל מוכנים להתרגל לרעיון של המרכת החדשה? כנ"ל היה במודיעין, הרבה תושבים התלוננו שהם לא יכולים לעלות יותר על הקווים הבין עירוניים עבור שירות עירוני בתוך מודיעין (דבר שהתאפשר בעבר).
 
אינ לא חושב בכל מקרה שצריך לעכב את מי שרוצה לנסוע לרחובות כדי לאפשר למי שרוצה לנסוע בתוך יבנה לנסוע עם הקו הזה. כמו שאני לא מאמין שהקווים האלו צריכים לבצע שירות עירוני בתוך רחובות.
כי קווי יבנה - רחובות אינם קווים בינעירוניים
27/10/2015 | 12:39
3
23
קו שמשך הנסיעה הכולל בו הוא כ-40 דקות מתוכם כ-35 דקות בתוך ערים ומשך הנסיעה בין התחנה האחרונה בעיר אחת לתחנה הראשונה בעיר השניה הוא כ-5 דקות, אינו קו בינעירוני.
אפילו לא קו פרברי.
זה קו עירוני מובהק.
אם רחובות ויבנה היו ישות מוניציפלית אחת, הרי ברור שהקווים הללו היו עירוניים עם איסוף והורדה בכל התחנות.
הקביעה שמדובר בקווים בינעירוניים היא שרירותית על סמך חלוקה מוניציפלית בלבד ולא על פי מאפייני הדרך, המרחק ואופי הנסיעה.
 
בקווי גן יבנה - אשדוד יש איסוף והורדה בכל התחנות בגן יבנה.
בקווים הבינעירוניים המקשרים בין עומר לבאר שבע יש איסוף והורדה בתחנות בעומר.
קרית גת - אשקלון אינה דוגמה מתאימה כי מדובר בנסיעה ארוכה יותר בכביש בינעירוני מובהק.
 
אבל השאלה המהותית אינה סוג האוטובוס, אלא סוג התחנות. אין שום הצדקה שהיא שבקווי יבנה - רחובות יהיו תחנות איסוף בלבד ותחנות הורדה בלבד.
 
בגוש דן פועלים קווים שההצדקה לקיום תחנות איסוף בלבד ותחנות הורדה בלבד בהם גדולה בהרבה ובכל זאת כל התחנות בקווים הללו הן גם לאיסוף וגם להורדה.
אז דווקא בקווי יבנה - רחובות הקצרים משרד התחבורה מתעקש?
מותר להודות בטעות ולתקן. זו לא בושה.
יש כמה הבדלים נוספים במה שהצגת>>>
27/10/2015 | 15:22
2
19
רחובות ויבנה הן ערים שיש בהם שירות עירוני. גן יבנה, עומר וכו' - אין בהן קווים עירוניים ולכן הם אלו שמבצעים שירות עירוני בתוך היישובים הללו.
 
קרית גת - אשקלון אינה דוגמא מתאימה ואני מסיכם על כך. רק נתתי דוגמא של מצב אבסורדי הפוך ואני לא יודע אם יצא לך לנסוע עם הגרוטאות האלו שפועלות בקו 25 (מלבד המרצדסים הישנים שמעולים), הנסיעה איתם בלתי נסבלת ועדיין משום מה דווקא בקו הזה במקום להפעיל בין עירוני, מפעילים בעיקר עירוניות.
 
אני מודע למרחק בין יבנה לרחובות. אבל אם רוצים להצדיק שירות עירוני ביבנה ולשמור על אמינות הקו, זה צריך להיעשות על ידי קווים עירוניים. אם תייצר מצב בו דווקא בקווים שנוסעים בין הערים תהיה תפוסה גדולה יותר, אתה תייתר את הצורך בקווים העירוניים ותחזור למצב של אי ודאות לגבי מתי האוטובוס יגיע.
 
לגבי גוש דן המצב פשוט שונה עקב מספר הנוסעים הגדול.
 
קו 145 נותן תגבור לקווים קיימים שגם ככה קורסים. קו 50 כנ"ל, גם 274 ו222 וכו' (צריך לא מעט קווים בין ציר המסגר, עזריאלי ונמיר לאונ' תל אביב). קו 641 הוא מאסף כללי והסיבה שהוא בכלל אוסף בין תל אביב לפתח תקווה שלא כבעבר היא על מנת להוריד מהעומס של 51 ושאר הקווים. וזאת גם עקב פתיחת קווים חדשים בין תל אביב להוד השרון שהם מהירים יותר ונוחים יותר לנוסעים.
 
לגבי 425 לא הבנתי, על איזה קישור אתה מדבר שמעכב?
 
זה ההבדל המהותי לטעמי.
425 הפך לקו מאסף מצומת רעננה ועד לצומת שילת
27/10/2015 | 15:34
1
21
ואפשר לומר שבין מחלף גהה לצומת אלעל הוא מבצע שירות עירוני.
 
גם בפרדס חנה (שלא לדבר על חדרה) יש קווים עירוניים. אפילו בזכרון יעקב יש 4 קווים עירוניים. בכל זאת הקווים האזוריים בין נתניה לחדרה ובין נתניה וחדרה לפרדס חנה/בנימינה/זכרון יעקב (שהם הרבה יותר ארוכים מקווי רחובות - יבנה) עוצרים לאיסוף והורדה בכל התחנות.
גם בראש העין (שלא לדבר על פתח תקוה) יש קווים עירוניים ובכל זאת קווי פתח תקוה - ראש העין אוספים ומורידים בכל התחנות.
 
אתה לא מצליח לשכנע בייחוד של מקרה יבנה - רחובות.
אין שום דוגמה אחרת לשתי ערים כה סמוכות או ליישובים עירוניים כה סמוכים שהשירות ביניהם מוגדר כבינעירוני.
פרדס חנה זה יישוב עירוני בסדר גודל של יבנה. ראש העין זו עיר בסדר גודל של יבנה. אני באמת לא מבין - מה כל כך מיוחד ביבנה מבחינת הצדקת שירות עירוני ואמינות הקווים?
אז ככה:
28/10/2015 | 13:35
10
1. לגבי 425 הוא היה קו כושל בסך הכל. השינווי במסלול שלו נועד לקשר בין מספר מוקדים. בוא נגיד שאם היו רוצים לייצר לו את ההגבלות של אמי שעולה בנקודה איקס יכול לרדת רק אחרי נקודה Y, הוא היה הופך להיות מסורבל עבור הנוסעים להבנה היכן ניתן לעלות והיכן ניתן לרדת. אז אני עוד איכשהו מבין את ההחלטה להפוך את כל התחנות לאיסוף+הורדה. יחד עם זאת, אני בספק אם מישהו ישתמש בו להגעה יומיומית כי הוא לא כלול בחופשי חודשי/סמסטריאלי/שנתי. ואני בספק אם מישהו יחכה לו באור יהודה למשל כדי לנסוע לרעננה כשהקו יוצא מירושלים...
 
זה יותר ניסיון להחיות את הקו לפני המתת חסד.
 
2. פרדס חנה, חדרה - הקווים של אגד ושל קווים מבצעים קישורים שהקווים העירוניים לא מבצעים או מבצעים בתדירות מאד נמוכה. אני פחות בקיא בשירות שניתן אלך הדוגמא זהה למדיי ל451 ו461 שמוגדרים כמאסף כללי כי יש להם תפקיד לסגור חורים שמערכות עירוניות לא עושות היטב כמו שירות ישיר לאורך ציר הרצל ברמלה כמו שירות בדרום ת"א לתמח"ת שמתבסס עליהם ועל 163/201 אגד בעיקר. אז מההיכרות הלא כל כך גדולה שלי עם חדרה ופרדס חנה, גם שם השירות הבין עירוני מבצע קישורים שהשירות העירוני לא מספק היטב.
 
ביבנה המנטרה היא לבצע הפרדת שירות (בכל מכרז חדש זה כך). רוצים ליצור שירות עירוני בנפרד ושירות בין עירוני בנפרד למעט קווים שמוגדרים מאסף כללי (שברוב המקרים גם לא רוצים קווים כאלו במערכת אלא אם כן אין ברירה).
 
הרי גם קווי מטרופולין מבצעים שירות עירוני בקרית גת, גם קווי מטרופולין ואגד תעבורה בין עירוניים מבצעים שירות עירוני בנתיבות ובשדרות. הם נוסעים בצירים המרכזיים והוותיקים של הערים ומקשרים בין נקודות רחוקות בעיר בצורה הכי טובה ויש נוסעים שמשתמשים בהם לשם כך. הקווים העירוניים בערים קטנות מתפתלים להם, נכנסים לרחובות פחות מרכזיים, עושים סיבובים ופחות יעילים פשוט...
 
המסלול של 48 וחבריו דומה למסלולים של קווים עירוניים אחרים. במקרה הזה, לא נראה שיש סיבה שקו שיוצא לרחובות יבצע גם שירות עירוני ביבנה. פשוט התושבים לא התרגלו למסלולים החדשים של הקווים העירוניים ורוצים דווקא את 48. והאם 48 אמין בכלל בכיוון הנסיעה ליבנה? לא, הוא לא אמין ואני אומר את זה מניסיון. כי הנסיעה ברחובות יכולה להיות מהירה ויכולה להיות פקוקה. בדיוק כשם שקווים עירוניים בגוש דן והשרון אינם אמינים עקב מסלול ארוך ו/או מסלול עם היתכנות לפקקים מאשר קווים עירוניים שלא עוזבים את תל אביב למשל כמו קו 4 או 5 שכמעט תמיד מגיעים בהפרש תדירותי בין אחד לשני.
 
אם אני רוצה מערכת תח"צ יעילה שאני יודע לסמוך על התדירות שלה, הרי שזו מערכת עירונית. היא לא תלויה בפקק בעיר אחרת, תאונה בכביש בעיר אחרת וכו'... היא תלויה רק בתוך העיר וכתושב העיר אתה יודע היטב אם יש שעות פקוקות יותר בתוך העיר שלך ובאילו שעות האוטובוס תמיד יגיע תוך 8-9 דקות מהרגע שיצא מתחנת המוצא ועד לתחנה בה אתה ממתין.
 
זה מה שלטעמי הוא תח"צ יעילה. לנחש מתי יגיע אוטובוס מרחובות ובעבר גם מאשדוד, ראשון ותל אביב, זו לא תח"צ יעילה, זו תח"צ של יישוב כפרי, לא של עיר.
 
הרי בקלות אפשר פשוט לבטל את אחד הקווים החופפים של קו 48 ולהטיל את השירות העירוני ביבנה במקטע הזה על קו 48 (וחבריו) וזהו. וזה מה שיקרה בתכל'ס אם אנשים לא ישתמשו בשירות העירוני ויעברו ל48 המוכר. הרי אותה אישה שהתלוננה בכתבה התלוננה גם שהאוטובוס לתל אביב לא יכול לעזור לה יותר בנסיעה עירונית. היא פשוט לא מעוניינת בשינויים, היא רוצה את מה שהתרגלה אליו וזהו.
 
אתה חושב שתושבי אופקים אהבו את זה שקו 33 הפסיק לבצע שירות עירוני בתוך אופקים? עזוב את זה שנתנו להם במקום את קו 2 בתדירות טובה, הם עדיין התעקשו כש33 עבר ועצר בתחנה להעלות נוסעים לבאר שבע וגילת לריב עם הנהגים על זה שמגיע להם לנסוע עם 33 בתוך העיר. כשהפסיקו לריב, מה קרה? 33 נהיה ריק יותר ואפשר לנוסעים שרוצים להגיע לבאר שבע לעלות עליו ולא לחכות לבא והוא גם נהיה מהיר יותר, כי כל מי שהיה רגיל לעלות עליו בתוך אופקים עושה זאת עם קו 2.
 
זה שונה רק בכך שאופקים היא עיר עם המון משתמשי תח"צ לעומת יבנה שלא. אבל המודל של משרד התחבורה הוא לשכנע אנשים לעבור לתח"צ והוא לא יכול לעשות את זה על ידי כך שהוא נותן לקו שיוצא מעיר אחרת לתת שירות עירוני בתוך העיר, כי אז למה שאנשים יסעו בשירות העירוני כש48 מגיע? ואז מספר הנוסעים בקווים העירוניים יורד ולבסוף אחרי תקופת הרצה, מצמצים או מבטלים... ובעיר כמו יבנה שאין בה הרבה שימוש בתח"צ ושרוצים להגביר בה את השימוש בתח"צ - זה חיוני לשכנע את תושבי העיר ששירות עירוני יתבצע על ידי קו עירוני בלבד ושירות לערים אחרות יתבצע כשירות בין עירוני בלבד.
 
ורק כדי שזה יההי ברור יותר, היה הימור על התדירות הגבוהה והקווים העירוניים החדשים ביבנה. האם תדירות עירונית טובה יותר, תביא איתה גם יותר נוסעים או לפרוס את הנסיעות על פני תדירות נמוכה יותר עם הפעלה מאוחרת יותר בשעות הלילה + העברת שירות לקווים בין עירוניים. הוחלט לתת חיזוק לשירות העירוני במהלך היום מתוך רצון שיהיו יותר משתמשי תח"צ לנסיעות פנימיות ביבנה.
למה בקו 145 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מחולון לפ"ת או
27/10/2015 | 12:49
1
26
להיפך?
למה בקו 50 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מפ"ת לת"א או להיפך?
למה בקו 274 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מת"א לרחובות או להיפך?
למה בקו 641 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מנתניה לבילינסון או להיפך?
למה בקו 425 צריך לעכב את מי שרוצה להגיע מרעננה לירושלים?
 
בכל הקווים הללו אין בעיה עם עיכובים ודווקא בקווי יבנה - רחובות הקצרים יש?
עוד דוגמאות: קווים 70 ו-7XX למיניהם בין נתניה - חדרה - פרדס
27/10/2015 | 13:49
20
חנה - בנימינה - זכרון יעקב.
בקווים הללו התחנות הן לאיסוף+הורדה ומדובר בקווים הרבה יותר ארוכים מקווי יבנה - רחובות, שחלקם גם נוסעים בכביש 2 המהיר.
אפילו בקווי 852/872 התחנות בין הרצליה לפרדס חנה / זכרון יעקב הן לאיסוף והורדה.
 
אבל קווי יבנה - רחובות צריכים להיות קווי אקספרס עם תחנות איסוף בלבד והורדה בלבד...
רכבת מפראג לברלין וחזרה
23/10/2015 | 17:17
7
165
אני רק שאלה....
בתי נוסעת בנובמבר לפראג. רוצה ל"קפוץ" לברלין ולחזור ברכבת. אני מתלהבת איתה כמובן. אך, איזה חינוך!
מחפשת עבורה כרטיסים באינטרנט, ומוצאת פערים עצומים במחירים בין אתרים שונים. 14 יורו הכי נמוך, ומעל 80 יורו במחלקה שניה באיזה אתר אחר. ויש עוד באמצע. יש אתרים שיש הבדלים בין תאריכים קרובים לרחוקים, ויש אתרים שהמחירים קבועים.
אשמח אם מי מכם שמתמצא, יסיע לנו במציאת אתרים מהימנים, ועוד עצות כאלה ואחרות.
חן חן ושבת שלום!
אתר חברת הרכבות הגרמנית אמין
23/10/2015 | 17:32
2
126
תודה על התגובה. ראה האתר המצורף. מחיר 14 יורו
23/10/2015 | 17:44
1
114
אני מכיר את thetrainline.com שזהו אתר לגיטימי אבל
( לעמוד שלי בתפוז )
23/10/2015 | 19:32
104
לא את הדומיין thetrainline-europe.com.
ממליץ על האתר הבא שממליץ בכל נושא הרכבות
( לעמוד שלי בתפוז )
23/10/2015 | 19:28
1
102
תודה לכולם על העזרה, הזמנתי דרך האתר שנתן אלן
27/10/2015 | 20:16
8
שנתן מספר אפשרויות. ההזמנה נעשתה דרך האתר של הרכבת הצ'כית.
מחיר כ-120 ש"ח הלוך ושוב. נראה אחלה מחיר. נחכה לחוויות, ואולי קצת צילומים.
נסעתי לפני כמה שבועות ברכבת מפראג לדרזדן
24/10/2015 | 00:46
104
הרכבת לדרזדן נוסעת כשעתיים ועשרים, ומדרזן עד ברלין עוד שעתיים בערך. סך הכל זמן הנסיעה יהיה כ-ארבע וחצי שעות. הזמנתי כרטיסים לרכבת ספציפית כשלושה שבועות מראש. ככל שמתקרבים לתאריך הנסיעה, מחיר הנסיעה בד"כ יעלה. מחלקה שנייה מספיקה בהחלט. כשביצעתי השוואה לכרטיסים, קנייה דרך אתר הרכבות הצ'כי הייתה זולה יותר מרכישה דרך האתר של הרכבת הגרמנית, אך זה יכול להיות שונה.
 
http://www.cd.cz/eshop - אתר רכישת הכרטיסים של הרכבת הצ'כית. מעבירים למעלה לאנגלית. נוח מאוד.
אגב, למרות חיבתי לרכבות יש גם מקרים ששווה לטוס
( לעמוד שלי בתפוז )
24/10/2015 | 20:50
55
ויתכן שזה אחד מהם אם לא תשיגי כרטיס רכבת במחיר סביר.
 
יש טיסות הלוך ושוב גם ב-117 אירו (למשל בין 19 ל-22 בנובמבר) ומדובר בטיסה של שעה עם זמן הגעה קצר לשדה (30 עד 45 דקות בשני הצדדים).
 
האם סנונית ראשונה לקראת ביטול כרטיסי המעבר מנייר בחיפה?
23/10/2015 | 15:56
50
451
"
סוף לכרטיסי הנייר והכרטיסיות !!!!
תאריך: 14/10/2015
 לקוחות יקרים !

בכפוף להוראות משרד התחבורה החל מיום א' ה- 25/10/15

לא ימכרו יותר כרטיסי המעבר בנייר .
כמו כן לא יימכרו עוד כרטיסיות והנסיעה תומר ב"ערך צבור "
כך שכלל...
המשך>>
"
סוף לכרטיסי הנייר והכרטיסיות !!!!
תאריך: 14/10/2015
 לקוחות יקרים !

בכפוף להוראות משרד התחבורה החל מיום א' ה- 25/10/15

לא ימכרו יותר כרטיסי המעבר בנייר .
כמו כן לא יימכרו עוד כרטיסיות והנסיעה תומר ב"ערך צבור "
כך שכלל הלקוחות אשר טרם הונפק עבורם כרטיס רב - קו אישי מוזמנים לעשות זאת באחד ממרכזי השירות
וללא עלות !!!

נסיעה נעימה ובטוחה - אתכם בכל דרך !
סופרבוס .
"
יום ג' דיון בועדת המדע על הרב קו-פניותיכם יועברו לועדה
23/10/2015 | 00:31
19
271
ועדת המדע והטכנולוגיה תתכנס ביום שלישי הקרוב י"ד חשוון תשע"ו 27/10/2015 לדיון בבעיות ואתגרים טכנולוגיים בשימוש בכרטיס חכם (רב-קו) לתחבורה הציבורית.

לדיון מוזמנים נציגי הגופים העוסקים בתחבורה הציבורית מהצד העסקי מהצד החברתי ומהצד העסקי ועוד נציגים שונים וכמובן בעלי תפקידים בתחום.


הערות ופניות בעניין הרב קו על כל הבטיו שיועלו כאן, יתקבלו לדיון ע"י חברי הועדה תוך שימת לב ודגש על נקודות פרקטיות בהם נתקלים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

נשמח אם תשתפו פעולה ותכתבו בתגובות על בעיות ותקלות לסוגיהן שנתקלתם בהם.
(כמובן שהודעה מפורטת ומוסברת תקל על העלאתה בדיון).
טיפול בתקלות
23/10/2015 | 14:27
131
הבעיה הגדולה ביותר היא טיפול בתקלות בכרטיס. משרד התחבורה הבטיח שיהיה אפשר לעשות את זה בכל מקום בלי קשר לחברה שבה הונפק הכרטיס, אבל בפועל זה לא המצב.
 
כתבתי על זה בעבר כאן:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?for...
 
וגם רבים אחרים בפורום כתבו.
העניין הוא שאם מישהו למשל התגורר במרכז ועשה רב קו ב"קווים", ועכשיו גר בדרום, הוא חייב לנסוע כל הדרך למרכז כדי להגיע לעמדת שירות של קווים כדי לתקן תקלה בכרטיס. זה פשוט לא הגיוני לחלוטין.
טיפול ברב-קו אנונימי
23/10/2015 | 14:49
117
בביקור אחרון בעמדת של 'על הקו' הנציגה טענה שהם לא נותנים כל שירות לרב-קו אנונימי, גם אם מדובר בדברים טכניים, כדוגמת פדיית חוזים של מפעילים שכבר לא פועלים באזור.
 
יש להגדיר כי כשם שרב-קו אנונימי משמש אמצעי תשלום, כך יוענק לו טיפול סביר - כדוגמת החלפת כרטיסים תקולים ופדיית חוזים. אין הגיון בכך שכרטיס ניתן לשימוש בנסיעה, אך במידה ונדרשת פדיית חוזה - ישנה התעלמות.
 
יש להבדיל בין ביטוח אובדן ושחזור חוזים של כרטיס שאבד, לבין טיפול בבעיות של כרטיס פעיל, ולהבהיר שינתן שירות לכל כרטיס פעיל ללא הבחנה בפרופיל שלו.
חופשי יומי ברב-קו אנונימי
23/10/2015 | 14:58
2
119
בעבר ניתן היה להטעין חופשי-יומי ברב-קו אנונימי, אך כעת הדבר אינו אפשרי עוד.
 
מדובר בפגיעה בזכויות הנוסעים, מאחר וכעת נוסע מזדמן (שלא הנפיק רב קו אישי, או שאיבד אותו) אינו יכול להנות מסוג נסיעה זה.
 
הסיכון לרמאות בשימוש בחופשי-יומי הינו זניח למדי (וגם רב-קו אישיים נבדקים לפרטים אישיים באופן נדיר מאוד, כך שרמאות תתכן גם שם וקשה לתפוס אותה), ואין סיבה סבירה להרעת התנאים הזו.
 
יש לאפשר שוב טעינת חופשי יומי לרב-קו אנונימי.
היכן אי אפשר!?!
25/10/2015 | 02:39
1
41
שבוע שעבר ביום חמישי 
הטענתי את 1 מרבי הקו האנונימיים שברשותי (באוטובוס דן)
ועשיתי איתו כמה נסיעות טובות..
ברכבת ישראל
25/10/2015 | 10:11
72
לא ניתן לטעון נסיעת הלוך-חזור+חופשי יומי על אנונימי.
 
בנוסף באתר של משרד התחבורה הוסרה האפשרות של 'חופשי יומי' מרב-קו אנונימי.
החזרת כרטיסים שמתקרב מועד פגות תוקף שלהם
23/10/2015 | 15:02
128
כל כרטיס רב-קו מוגבל ל־8 שנים, ולאחר מכן ידרש להחליפו.
 
טרם עברו 8 שנים מהנפקת כרטיסי הרב-קו הראשונים, אך יש להבטיח כבר כעת שניתן יהיה להחזיר כרטיסים כבר שנה-חצי שנה קודם לפגות התוקף שלהם, שמחזיקיהם יהיו זכאים לפדיון חוזי נסיעה שונים שנותרו עליהם, ויקבלו רב-קו חדש תמורת הישן ללא תשלום נוסף.
 
יש להבהיר שהאמור הוא בין לרב-קו אישי, ובין לרב-קו אנונימי.
מספר בעיות בכרטיס הרב קו
23/10/2015 | 17:06
2
121
* פעמים רבות כרטיס, אפילו יחסית חדש, הו]ך ל"לא קריא" מאוד מהר. זה קורה בעיקר בולידטורים החדשים של הרכבת, אבל לפעמים גם באוטובוס.
משהו עובד מאוד לא טוב בכרטיסים האלה...בכל מקום שביקרתי בו בעולם לא ראיתי דבר כזה, שחצי מהאנשים בתור שמים כרטיס שוב ושוב. בטח שלא נאלצים לשלם למרות שהם קנו מנוי שבועי או חודשי, רק כי הכרטיס או הולידטור בעייתיים (ואז הנהג דורש מזומן!)
 
* כמו שכתבו לפניי - טיפול בתקלות. צריכים יותר עמדות רב קו, יותר עובדים בכל עמדה, ושכולם יוכלו לטפל בהכל. כולל כספים.
 
* הטענה מסודרת באינטרנט, של כל סוגי הכרטיסים, בכל חברה. (לא יכול להיות, למשל, שברכבת מנוי משולב עם אוטובוס ל 30 יום אפשר לרכוש רק מהקופה, אפילו לא במכונה ובטח שלא באינטרנט).
 
* ההגבלה ל 6 חוזים מעצבנת. 
 
* יש לאפשר הטענה של כל סכום. למה אדם שצריך נסיעה אחת עם החלפה בודדת צריך לשים 30 ש"ח ומעלה בערך הצבור?
טיפ לשמירת רב-קו
24/10/2015 | 19:10
1
68
כל הרב-קוים שאצלי ארוזים בתוך נרתיק הכרטיסים של הרכבת, זה מסייע ככל הנראה למניעת פגיעות ונזקים לכרטיס.
גם שלי
25/10/2015 | 14:00
26
הזה שקיבלו פעם עם כרטיסיות הנייר. זה לא עובד לטווח הרחוק.
טעינה של רב קו (אזרח ותיק)
23/10/2015 | 21:01
98
לא ברור לי מדוע אין שום אפשרות להטעין 10 (או כל מספר אחר) של נסיעות בקו 370 או 380 למשל (באר שבע - תל אביב).
ברכבת הקלה  בירושלים ניתן לטעון 2 או 10 נסיעות.
במטרודן - אני טוענת 20 נסיעות בכל פעם.
ברכבת ישראל - ניתן להטעין כל כמות רצויה של נסיעות, ומאוד נוח שניתן לשלם בכרטיס אשראי (כולל רכבת קלה).
רעיה
פרופיל סטודנט
24/10/2015 | 17:32
52
ניתן לעדכן פרופיל סטודנט רק בחברה שבה הוצא הכרטיס.
ערך צבור עדיין לא מונהג בכל הארץ.
צריך לעשות משהו עם מכשירי הכרטוס באוטובוסים
24/10/2015 | 19:02
5
94
בדן למשל העברת הכרטיס מאוד מהירה, אבל אם זקוקים לנסיעה בקוד אחר מהרגיל, עלולות להיות צרות בחיוב. כמו כן, אם נוסעים עם כרטיסיה/ערך צבור ומרימים מהר מדי את הכרטיס, אז בהחלפה לפעמים מתבצע חיוב נוסף למרות שטרם חלפו 90 דקות.
 
בקווים העברת הכרטיס במכשיר של הנהג מאוד מאוד מאוד איטית. לוקח כמה שניות עד שהמכשיר מזהה את הכרטיס. אם צריך לחייב ערך צבור או כרטיסיה ההדפסה של הכרטיס איטית מאוד, ואז הנהג צריך לקרוע אותו ולתת לנוסע. בדן זה נשלף מיד החוצה והנוסע לוקח לבד - פחות התעסקות לנהג.
כל זה גורם לכך שהעליה לאוטובוס בקווים מאוד מאוד איטית, וזה מאריך מאוד את זמן הנסיעה. כל העיכובים האלה מצטברים לדקות ארוכות שמעכבים את הנוסעים ונוגסים בזמן ההפסקה של הנהג לפני הנסיעה הבאה.
אם אני צריכה לבחור בין נסיעה עם קווים לנסיעה עם דן, אני תמיד אעדיף את דן - בעיקר מהסיבה הזו. (וגם כי האוטובוסים שלהם לא גרוטאות, אבל זה נושא אחר).
 
באגד יש משהו באמצע. העברת הכרטיס יחסית איטית, אבל פחות מאשר בקווים, אז העליה לאוטובוס נסבלת.
 
הכי טוב יהיה אם יכניסו מכשירי כרטוס נוספים לכל האוטובוסים ליד כל הדלתות. ב 189 זה שיפר מאוד מאוד את זמן הנסיעה.
 
אם יש אפשרות להוסיף מכונות לטעינת רב קו מחוץ לאוטובוסים ליד התחנות, גם זה יוכל להוריד עומס מהנהג ולשפר את זמן העליה לאוטובוס.
במטרופולין מתקינים עמדות לטעינת רב-קו בתוך האוטובוסים
24/10/2015 | 20:53
1
81
זה קיים לפחות חודשיים
24/10/2015 | 21:01
62
לפחות בחלק מהאוטובוסים בקווים 29 ו-39 זה קיים יותר מחודשיים.
יצא לי פעם אחת להטעין.
דווקא נראה לי שמכונת הכרטוס של אגד מהירה
25/10/2015 | 08:30
53
כמעט כמו של דן. כשאני עושה החלפה, אני שם את הכרטיס ומיד מקבל אור ירוק.
הבעיה היא כשהנהג צריך לבחור מאיזה חוזה לחייב גם כשאין אפשרויות... או משהו שלא כל כך הבנתי. ואז הוא צריך ללחוץ על כמה כפתורים וזה מעכב.
בקווים גם אין נורית חיווי לנוסע,
25/10/2015 | 17:14
1
34
המכשיר מצפצף, ולכן אין לך דרך לדעת אם הכרטיס עבר בצורה תקינה או לא אם יש רעש באוטובוס, או אם הנוסע עם אוזניות/לקוי שמיעה.
 
בדן [לא נוסעת בקביעות בחברות אחרות ולכן לא שמתי לב] יש נורית חיווי לנוסע [ולדעתי גם יש צפצוף, למרות שלא התעמקתי בנושא כי יש חיווי] וכך העליה לאוטובוס נוחה יותר.
 
זה יחסית מינורי אבל זה מוציא אותי מדעתי.
גם בסופרבוס אין אינדיקצייה טובה לנוסע
25/10/2015 | 18:02
31
יש להגדיר בנוהל פלט קבוע כל שהוא למשתמש, באגד זה צבע נורה וצפצוף, וזו אינדיקציה די טובה.
פשוט מאוד: להפריד את הרב-קו מהמפעילים
25/10/2015 | 08:30
31
חופשי חודשי ברב קו אנונימי
25/10/2015 | 13:23
66
אולי כדאי לשקול אפשרות להטעין רב קו אנונימי בחופשי חודשי שיהיה יקר יותר מהרגיל, אבל יוכל לשמש יותר מאדם אחד (לא בו זמנית כמובן).
נניח בן זוג אחד קונה חופשי חודשי כי הוא נוסע יום יום באוטובוס לעבודה, ובן הזוג השני נוסע רק באופן מזדמן ולא באותן שעות של בן הזוג הראשון. אז ישתלם להם לרכוש את היקר יותר, וזה יחסוך מכוניות על הכביש.
זה גם יהיה פתרון לאלה שחרדים לפרטיות שלהם ובכל זאת רוצים להנות מיתרונות של חופשי חודשי, כשהם לוקחים על עצמם את הסיכון במקרה של אובדן.
 
דבר נוסף שחסר - אפשרות לקנות כרטיס חופשי לתקופה ארוכה יותר מחודש. למה רק סטודנטים יכולים לרכוש כרטיס לתקופה ארוכה? שיתנו גם לאנשים רגילים לרכוש כרטיס לתקופה ארוכה בהנחה גדולה יותר מזו של חופשי חודשי. כמובן לא להטריד את הנהגים בזה, אלא רק במרכזי השירות, והסיכון לאי ניצול על האדם עצמו. אם הוא חולה, הוא לא יכול להזדכות על התקופה שבה לא ניצל את הכרטיס.
בכלל הייתי מכניסה במרכזי השירות אפשרות לקנות חוזה חופשי לכל תקופה גם ברב קו אנונימי (בתוספת תשלום) - החל משבוע ועד כמה חודשים. זה יהיה מעולה לתיירים ואנשים שבאים לתקופה מוגדרת לאיזור מסוים. באים למרכז השירות, מטעינים את הכרטיס מראש לכל התקופה ונוסעים בראש שקט. יש את זה בז'נבה בשוויץ וזה ממש נוח, ולא נראה לי שצריכה להיות סיבה טכנולוגית לא להכניס את זה גם בארץ.
שוב, רק במרכזי שירות כמובן. לא לבלבל לנהגים את המוח עם אפשרויות מיוחדות כאלה.
תמונה וחידה
22/10/2015 | 23:53
14
615
תערוכת Busworld Kortrijk הסתיימה אמש, אך העבודה ממש לא תמה.
 
היכן צולמה התמונה היום אחרי הצהריים, ומי הכוכב ?
 
תשובה בסוף השבוע.
 
אורן
רמז
22/10/2015 | 23:55
145
האוטובוס לא מיועד למטרופולין
Ebusco בבריסל?
23/10/2015 | 10:07
2
58
תשובה חלקית
23/10/2015 | 22:03
1
100
אכן Ebusco, אך לא בבריסל.
מי יודע היכן ?
Ghent
23/10/2015 | 22:48
26
GOLDEN DRAGON
23/10/2015 | 18:15
1
92
לא יודע איפה
לא גולדן
23/10/2015 | 22:04
72
למרות שיש בו כמה חלקים שמקורם בגולדן.
תמונה וחידה
23/10/2015 | 20:03
1
95
מדריד? אמסטרדם?
לא מדריר ולא אמסטרדם
23/10/2015 | 22:06
30
אנטוורפן
23/10/2015 | 22:33
37
Antwerp Central station
23/10/2015 | 22:48
4
49
Antwerpen Centraal Station
23/10/2015 | 23:33
3
258
אכן תחנת הרכבת המרכזית באנטוורפן, וצילמי את האוטובוס ברחבה על שם המלכה אסטריד.
 
אחרי תחנת הרכבת, נכנסתי (בלי אישור כמובן) 9לרציף בתחנת האוטובוסים הסמוכה, לתדהמתם של הנוסעים שלא הבינו מה מופיע להם פתאום אוטובוס בצבע אפור במקום הלבן צהוב אליו הם רגילים, בלי שילוט קו ובלי לוחית זיהוי. כשראינו את הפקח מתקרב, הרמנו עוגן היישר אל הנמל. בנמל היה צורך להחתים נייר במכס, וההמתנה נוצלה לטעינה.
 
האוטובוס המצולם הוא אב טיפוס Ebusco 2.1.
 
הדור הראשון נבנה על אוטובוס מדגם ישן של גולדן דרגון, מאות כאלו פועלים בסין ושניים באירופה כבר מעל שלוש שנים. אלו אוטובוסים שצברו קילומטרז' רב, אחד מהם חזר משלוש שנות ניסוי בפינלנד שם הוא הגיע בתקופה לכרבע מיליון ק"מ.
 
לפני שנה הוצג הדור השני, Ebusco 2.0, ומספר אוטובוסים מדגם זה נמכרו ונמסרו למפעילים באירופה. אוטובוס ההדגמה שהשתתף מאז בתצוגות רבות, הספיק גם להיות מופעל לצורך הדגמה אצל מפעילים במספר מדינות וצבר עשרות אלפי קילומטרים. בכללי, משתדלים תמיד שהאוטובוס יגיע לכל מקום בכוחות עצמו, ודואגים למקומות בהם ניתן להתחבר לשקע תלת פאזי ולטעון.
 
הפעם הוצג פיתוח של הדור השני, ולכן Ebusco 2.1. מתח ההפעלה גבוה יותר, והמנוע מספק מומנט חזק בהרבה. מאחר ומדובר באב טיפוס, הרבה דברים באוטובוס עדיין לא מוכנים, אך העבודה עליו נמשכת בסוף השבוע. ביום שני הוא ייסע לשטרסבורג, שם הוא יוצג על מנת לשכנע את המפעיל להסב את ההזמנה משלושה אוטובוסים 2.0 לשלושה אוטובוסים 2.1.
 
הנסיעה התחלקה לשניים. עד אנטוורפן כולל הצילומים והנמל, וההמשך מאנטוורפן להולנד. בקטע השני כמעט נרדמתי מהשקט והיעדר ויברציות. סה"כ כמעט 300 ק"מ.
 
התמונות להנאתכםהפעם בלי הסוואה,.
 
שבת שלום מממלכת טחנות הרוח וגבינת החאודה.
 
אורן
 
תגובות נהדרות!
24/10/2015 | 22:18
2
102
מעניין לקרוא על הפיתוח.
השבוע הבחנתי גם בעמודים שנראים כמו עמודי חישמולת לאוטובוס במסוף רידינג, מכיר את זה?
תחנת טעינה במסוף רידינג
25/10/2015 | 10:49
1
79
זוהי תחנת טעינה לאוטובוס עם פנטוגרף.
שתי תחנות נוספות מוקמות בתמח"ת ובמוסך חולון של דן.
הן מיועדות לאוטובוס קבלי על עם טווח של 15 עד 20 ק"מ, אוטובוס שהיה אמור להכנס לניסוי בדן כבר בשנה שעברה.
מי שיזם את הפרויקט הוא צביקה זימרמן שהיה מנכ"ל קמור בעבר, והממנים שלו הם המעסיקים שלו שהיו אז בעלי קמור. עיקר המימון שלהם בא מנדל"ן בעיקר בחו"ל.
הוא יצר קשר עם AOWEI בשנחאי המייצרת מערכות קבלי על לתעשייה ותחבורה (מי שזוכר את הכתבות שלי על האוטובוסים בשנחאי,) ובוו שלושה אוטובוסים בהייגר. שני אוטובוסים מופעלים בסופיה כבר כמעט שנתיים, והשלישי מיועד לתל אביב. סיבות רבות גרמו לעיכוב בפרויקט, אולם נראה  שכרגע דברים זזים.
במידה ויהיו אוטובוסים נוספים עם אותה מערכת קבלי על, הם יבנו אצל יצרן אוטובוסים אחר, גם בסין.
 
25/10/2015 | 21:37
34
תודה על התשובה!
מבצע הנחת מפלגים בקו למודיעין
22/10/2015 | 20:57
47
578
ערב צח, ששת קוראיי הנאמנים.
בסופ"ש החולף הסתיים בהצלחה המבצע להנחת מפלגים במנהרות הקו למודיעין. מטרת המבצע היא להגדיל את הגמישות התפעולית בקו ולשמש הכנה לקראת חיבורו של הקו לירושלים לרשת המסילות. במבצע השתתפו עובדי אגף מסילה של הרכבת ועובדי "י.ד.עשוש", הקבלן שמבצע את פרויקט ההשלמות...
המשך>>
ערב צח, ששת קוראיי הנאמנים.
בסופ"ש החולף הסתיים בהצלחה המבצע להנחת מפלגים במנהרות הקו למודיעין. מטרת המבצע היא להגדיל את הגמישות התפעולית בקו ולשמש הכנה לקראת חיבורו של הקו לירושלים לרשת המסילות. במבצע השתתפו עובדי אגף מסילה של הרכבת ועובדי "י.ד.עשוש", הקבלן שמבצע את פרויקט ההשלמות בקטע א' של A1. קודם שנביט בתמונות המבצע, אבקש להודות לדרור סופרו, ראש מנהלת A1, ולאנשיו: אינג' שמשון יחיעם, מנהל הביצוע ומורה הדרך שלי במבצע, ידידנו צאר המנהרות, אינג' סרגיי ז'לזניאקוב. תודה נוספת על מלאכת התיאום נשלחת אל דובר הרכבת, ישראל סרנגה. 


 
|*|פורומים חדשים בתפוז|*|
( לעמוד שלי בתפוז )
22/10/2015 | 16:39
21
|כסף|יש לך שאלות לגבי העסק שלך? מעוניין לדעת כיצד למקסם את הרווחים?
|שמאל|היכנס עכשיו לפורום ייעוץ עסקי ושדרג את העסק שלך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|@|מעוניין להסיר את הקעקוע הישן? רוצה להתייעץ לגבי שיטות ההסרה הקיימות בשוק?
|שמאל|היכנס לפורום הסרת קעקועים, תשאל ותתייעץ:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|לב-ש|עומדים להתגרש? יש לכם שאלות לגבי התהליך?
|שמאל|בפורום גירושין תוכלו להתייעץ עם עורך דין מומחה ומנוסה:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|דושיח|עליכם ליישב סוגיה שאינה פתורה? הסתכסכתם עם השכנים?
|שמאל|בפורום גישור תוכלו לשאול ולהתייעץ בדרך ליישוב המחלוקות:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...

|*|מתעניינים במפת הכוכבים? מחכים לדעת איזה יום מצפה לכם מחר?
|שמאל|פורום אסטרולוגיה בהנהלה חדשה! הכנסו עכשיו:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?f...
עדכון מגשר מודעי
22/10/2015 | 14:46
273
אתמול נסעתי על רחוב יעקב דורי מתל אביב לכיוון הבורסה ברמת גן.
שמתי לב שהנתיב הימני ביותר על גשר מודעי נחסם וגודר. אני מקווה שזהו הסימן הראשון לתחילת העבודות על טרמינל החדש של תחנת הרכבת.
 
 
 
ידידה איבדה טלפון נייד באוטובוס אגד
22/10/2015 | 14:46
5
192
והיא מנסה מהבוקר להשיג את אבדות ומציאות שלהם לפי הטלפון באתר ולא עונים לה. מישהו יודע איך אפשר להגיע אליהם?
זה אולי קצת מאוחר, אבל עדיף להתקשר למודיעין ולבקש את הסניף
23/10/2015 | 14:57
109
או המסוף אליו האוטובוס הגיע, וגם את המסוף ממנו האוטובוס יצא, ומשם לראות מה אפשר לעשות.
היה לי סיפור דומה עם שקית מלאה תרופות לסבתי ששכחתי בקו 63, (ועוד יום לפני טיסה לברלין), ובסוף הסיפור הסתיים בטוב כשהשקית הייתה במסוף אלוף שדה
יש כרטיס נסיעה?
23/10/2015 | 18:16
26
קו? שעת יציאה? כיוון?
23/10/2015 | 18:17
1
29
הנה הפרטים
25/10/2015 | 11:06
48
 
קו 95, מחולון לאזור, יום ד', שעה 9:50. היא היתה ברביעיה האחרונה בצד שמאל. לטלפון יש קאבר כחול כהה ושני סדקים מתחת לווליום.
 
אם תוכל לברר בשבילה זה יהיה נפלא. היא לא הצליחה להגיע ליצור קשר עם אף אחד.
אני פעם שכחתי טלפון נייד במונית שירות
24/10/2015 | 02:14
121
הנהגים היו ממש בסדר (ואף יותר מכך).
הפעילו קשרים למצוא מיידית את הטלפון (זה היה על קו ת"א-נתניה ולמיטב זכרוני מי שעזר לא היה מאותה חברה של המונית שבה שכחתי), הסיעו אותי לקבל בחזרה את הטלפון (ללא תשלום כמובן), ואז הסיעו אותי בחזרה למקום המקורי (כנ"ל ללא תשלום).
לא בטוחה שזה עוזר איכשהו לחברה שלך (אשמח לעדכון האם האבדה נמצאה), למרות שגם אם זה היה קורה לי באוטובוס, והטלפון היה חשוב לי, הייתי מנסה להגיע בעצמי למסוף שלו ולדבר עם הנהגים.
אוטובוס מ.א.ן. חדש לאגד סניף הר נוף
22/10/2015 | 14:06
12
402
77-067-69  
בבוקר עובד על קו 52 ובערב על קו 65
תמונות ראשונות
22/10/2015 | 14:17
466
שימו לב למערכת ללוח השעונים, להילוכים (כמו מכונת כביסה).
פנים האוטובוס
22/10/2015 | 14:24
1
384
מול הדלת האחורית usb לטעינת ניידים
וואו, מגניב!
22/10/2015 | 21:48
80
לחיפה הגיע ביום ראשון האחרון 77-077-69.
22/10/2015 | 17:23
4
457
בתמונה הזו ממש רואים
22/10/2015 | 21:49
1
250
את האבולוציה של ה-NL!
זה כמובן מה שצד את עיני
23/10/2015 | 07:43
155
האחד אוטוטו מסיים את חייו, והשני זה עתה נולד.
חידוש מרענן
22/10/2015 | 22:33
1
172
שלום! חידוש מרענן ,מר וולף מה מספר הרישוי הגבוה ביותר של מאן עירוני בצפון לפני ה 7707769 
אוטובוסים חדשים בחיפה
27/10/2015 | 23:31
12
77-065-69 + 77-069-69 + 77-079-69
23/10/2015 | 09:32
30
לאגד יש עוד MAN חדש שנצפה בחולון
24/10/2015 | 13:57
2
117
כמו במטרופולין.
לצערי, לא הספקתי לצלם אותו... 
67-295-32
24/10/2015 | 22:52
1
80
אוטוטו נגמר החודש,ובשרשור שלי תקבלו תמונות שלו.
25/10/2015 | 00:53
17
עמדות טעינת רב קו באוטובוסים
22/10/2015 | 11:44
198
סקופ (קטן) מהרכבת
22/10/2015 | 09:30
19
799
מזהים את הרכבת בתמונה?
מבולבלים? ריפוד חדש ברכבות IC3. דווקא נוח יחסית.
כמו כן, נראה שהרכבות הללו חזרו חזק לקו של ב"ש. האם נגמר המחסור ב-IC3?
 
אגב, סיפור מצחיק. הגענו לקריית גת (בהקדמה, כי בכל זאת - IC3), ואחד המאבטחים צועק למישהי שהולכת באיטיות לרכבת שתמהר כי הם מעכבים את הרכבת רק בגללה. היא התחילה להתעצבן, וטענה שזה לא בסדר ואז התלוננה על כך שהרכבת תמיד מאחרת והפעם הגיעה בזמן...
חדשות טובות! זה בעצם ריפוד דומה לקומתיים, לא?
22/10/2015 | 11:17
1
175
בהחלט. טיפה יותר נוח לדעתי (או שזה הבדל פסיכולוגי. לא יודע.)
22/10/2015 | 16:05
111
הקדימה בגלל ה-160 קמ"ש, בדומה לקטרי יורו 3200
22/10/2015 | 17:06
1
336
תודה על העדכון!
בהחלט, תענוג לנסוע איתם.
22/10/2015 | 17:23
110
נסעתי לירושלים בפסח בקרון כזה והיה שיפור מטורף בנוחות
22/10/2015 | 18:27
269
יוזמה מבורכת!
שמח שמטפלים ב- IC3
22/10/2015 | 21:47
6
294
ועדיין המושבים המקוריים הכי נוחים שיש.
דווקא היה לי יותר נוח מאשר בנסיעה הלוך
23/10/2015 | 11:06
5
200
שגם בה נסעתי עם IC3 שלא החליפו בו את המושבים.
 
מה שכן, חבל שהמגש נורא רחוק וקצר. ככה זה גם ב-DD, וזה פחות נוח מאשר כשהוא ארוך ולא צריך להתכופף בשביל להגיע אליו.
תאמין לי שאתה לא רוצה לגעת במגש הזה...
( לעמוד שלי בתפוז )
23/10/2015 | 11:53
4
81
ממ... למה? אני כל הזמן לומד עליו ושם עליו דברים.
23/10/2015 | 13:56
3
54
עשו בדיקה במטוסים לפני כמה חודשים ופורסם לגבי חיידקים
( לעמוד שלי בתפוז )
24/10/2015 | 00:40
2
110
צואתיים, אי-קולי וכדומה... המקומות הכי מלוכלכים במטוס זה הידיות של הכסאות והמגשים.
 
לא נראה לי שברכבת יותר טוב.
כל עוד היד שנגעה לא נכנסת לפֶה זה בסדר
24/10/2015 | 01:11
32
חיידקים זה בריא
24/10/2015 | 23:50
15
מישהו יכול לאשר שיש יותר מאחד משופץ ?
22/10/2015 | 23:43
2
184
נסעתי לפני כמה שנים עם אחד כזה משופץ וכל השאר במצב זוועה...האם המערכים שעמדו כל הקיץ בשמש בתחנת ראש העין כבר עברו משם או שעדיין עומדים שם ? לפני כמה זמן פרסמו כאן עוד תמונות של מערכים ממקומות אחרים בארץ שעומדים כבר זמן רב בלי לזוז...אני מאוד מקווה שבאמת החליטו לשפץ אותם(כולל צביעה מחדש - רובם נראים נורא חיצונית אחרי כל הפרסומות שהיו מודבקות עליהם שנים)
נסעתי לפני שבועיים בערך במערך 36 שעבר שיפוץ
23/10/2015 | 07:39
175
מצד שני - היה משהו בחוגונים כנראה, שלא ממש תפקד, והנסיעה עברה עם הרבה טלטלות (העליתי לכאן סרטון קצר)
נסעתי לפני כשבועיים בשני מערכים שונים
24/10/2015 | 15:56
145
המצב היה מזעזע, אבל החלונות היו יחסית נקיים.
אם היו יכולים להוסיף מערכת כריזה כמו ב IC3 בדנמרק.
22/10/2015 | 23:49
2
241
אבל עדיין, הריפוד החדש שיש כמו בדאבל דק נראה טוב.
הדבר האהוב עליי בקרונות האלה זה הצליל שלפני הודעת הפקח.
23/10/2015 | 08:45
1
93
כמו צפירה לפני נפילת טילים
23/10/2015 | 11:18
62
23/10/2015 | 09:28
35
משכונת אחדות/שעריה של פתח תקווה לאוניברסיטת בר אילן
22/10/2015 | 07:47
46
אני צריכה להגיע באוטובוס משכונת אחדות/שעריה/מחנה יהודה (אלה הן שכונות בפתח תקווה) לאוניברסיטת בר אילן כל יום בשעה 8 בבוקר. הבנתי שחופשי חודשי אפשר לקנות רק משעה 9 בבוקר ואי אפשר לקנות חופשי יומי בשעה 7 בבוקר.
רציתי לדעת מה המסלול הכי משתלם להגיע ליעד באוטובוסים ?
 
שרשור הכוונה ומודיעין 22/10 ‬
( לעמוד שלי בתפוז )
22/10/2015 | 00:34
8
24
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
משכונת אחדות/שעריה של פתח תקווה לאוניברסיטת בר אילן
22/10/2015 | 07:50
3
44
אני צריכה להגיע באוטובוס משכונת אחדות/שעריה/מחנה יהודה (אלה הן שכונות בפתח תקווה) לאוניברסיטת בר אילן כל יום בשעה 8 בבוקר. הבנתי שחופשי חודשי אפשר לקנות רק משעה 9 בבוקר ואי אפשר לקנות חופשי יומי בשעה 7 בבוקר.
רציתי לדעת מה המסלול הכי משתלם להגיע ליעד באוטובוסים ?
 
קו 292 מהיר וישיר אם את קרובה לכביש 40
22/10/2015 | 09:18
44
או 472 במחלף שעריה שזה כנראה יותר רחוק כבר. לגבי 292 אם את קרובה לכביש 40 זו לא בעיה להיכנס למנחם בגין ולקחת אותו
יש לו 4 נסיעות בין 7 לוחצי
 
כל אפשרות אחרת כרוכה בהחלפות ובזמן רב
לגבי חופשי חודשי>>>
22/10/2015 | 11:08
39
חופשי חודשי ניתן לרכוש עבור חודש קלנדרי בלבד. ניתן לטעון אותו או שכבר עכשיו או בעוד מספר ימים אך הוא יהיה תקף רק מה-1 לנובמבר עד לסוף חודש נובמבר.
 
אם את סטודנטית תוכלי לטעון ברב קו חופשי סמסטריאלי או חופשי שנתי שיוזיל לך משמעותית את הנסיעות במידה ואת נוסעת כל יום הלוך ושוב לאונ' לפחות.
יש לך גם קו 350 של דן שיוצא ב-07:10 מבית רבקה
22/10/2015 | 12:47
23
הגעה לרחוב ציטלין 1 בתל אביב
24/10/2015 | 09:56
3
26
עלי להגיע מתחנת רכבת מרכז או שלום או הגנה לרחוב ציטלין. אילו קווים מגיעים, כמה זמן הנסיעה, מה התדירות? מדובר בשעה 16-16 וחצ. תודה
זה כמה דקות הליכה.
24/10/2015 | 11:24
2
24
באוטובוס את/ה יכול/ה לקחת את קווים 38/82 מדרך בגין ולרדת בכיכר רבין. מכיכר רבין זה מרחק הליכה של כ 5 דקות.
ממסוף 200 ניתן לקחת גם את קווים 10 ו 18 ולרדת בכיכר רבין. מכיכר רבין זה מרחק הליכה של כ 5 דקות.
כלומר
24/10/2015 | 11:36
1
17
מתחנת תל אביב מרכז עלי להגיע לכיכר רבין?
כן. זה ממש ליד הכיכר.
24/10/2015 | 11:38
9
פיילוט לאוטובוס חשמלי ללא נהג
21/10/2015 | 22:56
144
נוסע מת"א למוצקין +אופניים- איך הכי חכם?
21/10/2015 | 21:40
6
125
אני צריך ליסוע מחר (ולסחוב איתי אופניים רגילים סטנדרטיים).
איך הכי חכם ליסוע? ברכבת? באוטובוס?  עד כמה הסיכוי שלא אצליח להעלות אותם בגלל עודף באנשים.  אני מאוד מאוד מאוד רוצה לקחת אותם איתי. אבל אם זה יהיה בלתי אפשרי אז עדיף לדעת מראש. (אני גמיש בשעות.  אני צריך לצאת מוצקין חזרה לת"א לא יאוחר מהשעה 18)
אשמח לדעתכם . תודה 
ברור שברכבת, אבל רק אחרי השעה 9 בבוקר (וקודם לשעה 15)
21/10/2015 | 22:54
3
115
משום מה נדמה שברכבת לא מונעים מרוכבים לעלות עם אופניים בשעות העומס, אבל רשמית הדבר אסור.
 
הקרון המתאים לאופניים נמצא בצד הדרומי של הרכבת (=לכיוון תל אביב).
תודה רבה. ועוד משהו
21/10/2015 | 23:07
2
103
1. יש מצב שלא יאשרו לי לעלות את האופניים (אני מניח שחמישי זה יום בעייתי.  מה הן השעות שיש פחות עומס בימי חמישי) 
2.  לגבי הקרון אופניים אמרת שזה הקרון הדרומי.  אתה מתכוון שזה הקרון האחרון שאני נוסע מת"א למוצקין. והקרון הראשון שאני נוסע ממוצקין לת"א?
 
3.  האם אני צריך לחשוש מכל העיניין או שבדרכ' הכל מסתדר עם אופניים?
 
תודה
באתר יש פירוט מסודר של השעות שבהן מותר לעלות עם אופניים
22/10/2015 | 02:43
67
אמנם לא עשיתי זאת בעצמי, אבל אם מגיעים בשעות שמותר, אני לא רואה סיבה לחשוש.
וכן, הבנת נכון את עניין הקרון הדרומי.
22/10/2015 | 02:44
28
הלוואי והיו עוקפים את חוקי הבטיחות ברבת בהקשר לאופניים
22/10/2015 | 08:38
87
אבל נוסעים על הרציפים, בתוך התחנה, נכנסתי לרכבת בשעות שחייבים לקפל ולא מקפלים, והפקחים מעלימים עין.
רק רציתי לומר תודה למי שעזר לי
22/10/2015 | 23:37
52
עליתי עם האופניים לרכבת.  והכל ב"ה עבר בסדר... תודה
קטרי הדיזל החדשים של ר״י, תמונות לאספנים(לא מי יודע מה!)
21/10/2015 | 21:10
2
341
תוספת להודעה ולתמונות של חן מלינג מ 18 לאוקטובר 2015.
1. קטרים 710T ו 711T בבטן האניה RUBUS -בנמל RIJEKA שבקרואטיה באוגוסט 2015- המפליגה תחת דגל
איי COOK.
2. קטרים 712T ו 713T בעת העמסתם בנמל RIJEKA באוקטובר 2015.
מידע קטן משלים: איי COOK, מדינה עצמאית זעירה באוקיינוס הפציפי,לא חברה באומות המאוחדות ובעלת אוכלוסיה של 22000(עשרים ושתיים אלף) תושבים בלבד!
תמונות לאספני בולים
21/10/2015 | 21:18
54
האיים הם אזור אוטונומי בממלכת ניו זילנד.
22/10/2015 | 12:39
98
נראה שכמו הדגל הליברי או הרישום באיי הבתולה יש לאיי קוק איזו מדיניות מס שהופכת אותם למקום שכדאי לרשום בו ספינות משא. בעוד שבועיים-שלושה אלך לסופר במקלט מס בריטי אחר מאותו הסוג - גיברלטר, שאינה עוסקת ברישום ספינות לצרכי מס אבל אין בה היטלים על מוצרים כמו אלכוהול וסיגריות ויש בה כל מני בנקים...
קטרי הדיזל החדשים של ר״י, הודעה מתקנת
21/10/2015 | 21:35
1
282
ב 3 לאוקטובר 2015 שאל כאן ״נחלאותי״ : מי היו הבעלים  הקודמים של הקטרים ומתי הם יוצרו.
אני עניתי בפורום ב 4 לאוקטובר שלהשערתי היו אלה
CANADIAN PACIFIC ו/או SANTA FE
ושהם יוצרו ב 1970-80.
היום יש לי תחושה שטעיתי ונראה לי שהם נבנו ביוגוסלביה, לשימוש מקומי על בסיס רשיון/זיכיון של  GENERAL MOTORS.
עם התפרקות המדינה, הם עברו לשימוש הרכבת הלאומית הקרואטית וכונו  HŽ SERIES 2063, עד שהם ניגרטו.
שחייהם החדשים בישראל יהיו בהצלחה!!!!!

24/10/2015 | 17:48
44
חם בפורומים של תפוז
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
Flix וידאו
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
לירז בנגו יחסי ציבור
עד כמה העסק שלך מוכר?
פורום ממונעים לילדים
פורום ממונעים לילדים
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ