לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

באתר דן בדרום מפורסמים מסלולי ולו"ז הקווים
13/01/2016 | 20:26
1
309
דן בדרום צריכה לחלק את הצגת הקווים לפי הערים השונות.
השיטה של דן להציג רשימת קווים אחת לא מתאימה לדן בדרום.
6 קווי "1", "2" ו "3" ברשימה אחת זו הצגה מבלבלת ולא נוחה.
הלו"ז נראה שנלקח מקובץ אקסל
13/01/2016 | 21:42
134
קווי הרכבת באשקלון לדוגמא מתאימים ללו"ז הקודם של הרכבת
מאמר מקיף על הרכבת בגוש דן.
13/01/2016 | 19:50
3
367
מומלץ
13/01/2016 | 21:35
145
במיוחד הסרטונים, למעט מספר דברים קטנים שאפשר אולי להתווכח עליהם - תיאור טוב של ההיסטוריה ,המצב בהווה , הטעויות, והטעויות בעתיד.
סדרה מרתקת
13/01/2016 | 22:19
133
סרטונים מאירי עיניים על גוש דן, גיאוגרפיה ותחבורה ועל היתרונות והחסרונות של הרכבת הקלה. למדתי רבות ונהנתי מאוד!
אלו הסרטונים שהוא פרסם כאן כבר לפני 3 חודשים. באמת טובים!
14/01/2016 | 00:41
50
מפגש כביש מסילה באיילון
13/01/2016 | 18:55
4
418
הנה תמונות קרובות יותר מהמפגש שהוקם מצפון לתחנת ת"א סבידור מרכז בין גשר ההלכה לגשר מודעי. התמונות צולמו תוך כדי נסיעה, עמכם הסליחה.
למטרת מה מוקם המפגש?
13/01/2016 | 19:51
3
77
כנראה בשביל הטרקטורים של עבודות הרכבת הקלה
13/01/2016 | 20:42
2
145
או הרחבת התחנה צפונה לגשר מודעי.
רק בשביל עבודות הקמת היציאה לגשר מודעי
13/01/2016 | 20:50
152
עבודות הקמת תחנת ארלוזורוב של הקו האדום לא משתרעות צפונית לתחנת הרכבת הכבדה.
כך היה זמנית בעבודות ליד גשר פז
13/01/2016 | 21:49
136
בעת שידרוג המסילות שם ....
הוקם מפגש מסילה זמני.
הזוכה במכרז בבאר שבע יפורסם שבוע הבא
13/01/2016 | 17:22
35
334
לפי דברי שר התחבורה מעל הפודיום בכנסת
אילו חברות ניגשו למכרז באר שבע ?
14/01/2016 | 11:08
34
90
ניגשו למכרז:
14/01/2016 | 14:20
3
259
נהור(חברת בת של דן),מטרופולין ועוד.
האם סופרבוס ניגשת \ יכולה לגשת ?
14/01/2016 | 16:34
1
73
סופרבוס כנראה ניגשה אך לא תזכה.
14/01/2016 | 18:05
63
גם אגד תעבורה מתמודדת
14/01/2016 | 17:43
76
ארבע חברות הגיעו לשלב האחרון
14/01/2016 | 18:03
29
258
אגד תעבורה, מטרופולין, נהור וקווים.
בהצלחה לאגד תעבורה
14/01/2016 | 18:39
28
200
אם כי לא ברור לי איזו חברה הבאר שבעים רוצים...
לא נראה לי שיש דעה מוחצת...
14/01/2016 | 19:16
181
סליחה על השפה, אבל הכל אותו חרא...
גם לי מתחשק שאגד תעבורה יזכו, אבל ייתכן שזה ייצור בעיה מבחינת הנהגים, שמאוגדים תחת ההסתדרות, בעוד העובדים של אגד תעבורה מאוגדים תחת כח לעובדים.
אני לא חושב שכדאי שאגד תעבורה או נהור יזכו..
14/01/2016 | 19:50
26
180
השירות טוב רק אצל אגד ודן, בחברת בת השירות פי 2 יותר גרוע.. השירות של אגד תעבורה ודן בצפון לא מתקרב אפילו קצת לאגד ודן המקוריות
קווים או מטרופולין לדעתי צריכות לזכות
לקווים יש "מספיק" אשכולות
14/01/2016 | 20:01
8
166
ומטרופולין חצויה בין אשכולותיה ברמת השירות-באחד טוב ובשני,אממ,קצת פחות,בלשון המעטה (לא לשכוח גם את הקשר ה'עבה' שלה למטרודן).
 
לא שמעתי בשנים האחרונות על מכרז שבו אין שיפור עם כניסת מפעיל חדש,גם בשירות,ולכן לא נראה לי שאם אג"ת או דב"ד (נכון ראשי-תיבות חמודים בשביל 'דן בדרום' ?) יזכו השירות לא ישתפר. איני באר-שבעי,אך נראה שהשירות ישתפר עשרת מונים לעומת תקופת 'מטרודן'.
מסכים לגבי קווים, יש לה מספיק אשכולות אבל גודל החברה לא משנה
14/01/2016 | 20:10
7
129
אגד מפעילה יותר מ50 % מכלל התחבורה הציבורית בארץ
ולגבי מטרופולין נראה לי שהיא צריכה לזכות אם לא קווים, כי היא כבר מפעילה חלק מקווי באר שבע אז למה לא שתפעיל את הקווים העירוניים ?
חברת דן בדרום כבר זכתה באשכול צפון הנגב.. למה לא מגבילים אותה ונתנו לה להשתתף במכרז הזה בכלל?
המגבלה הייתה שמפעילה אחת לא יכולה לזכות בשלושת האשכולות
14/01/2016 | 20:15
6
126
נגב, צפון הנגב ובאר שבע עירוני, אבל כן יכולה לזכות בשניים מהשלושה.
אז כפי שלא הגבילו את מטרופולין בגלל אשכול הנגב, כך לא הגבילו את דן בדרום בגלל אשכול צפון הנגב.
וכפי שלמטרופולין כבר יש פעילות אזורית ובינעירונית בבאר שבע, כך גם לדן בדרום תהיה בקרוב, אז היתרון התפעולי קיים עבור שתיהן.
אז למה הגבילו את נתיב אקספרס באשכול העמקים?
14/01/2016 | 20:17
5
107
הרי היא זכתה רק באשכול הגליל ולא באשכול נוסף.. אז למה הגבילו אותה?
 
אני חושב שהגבילו אותה בגלל אומני אקספרס.
14/01/2016 | 20:22
105
אומני אקספרס התמזגה לנתיב אקספרס וכך נתיב קיבלה שליטה בשטח גדול מידי
קודם כל נתיב אקספרס לא עמדה בתנאי הפעלת אשכול
14/01/2016 | 20:23
3
118
יקנעם-טבעון שהיה חלק ממכרז העמקים ולכן נאסר עליה להשתתף.
דבר שני אין חוק קבוע לגבי קביעת מגבלת השתתפות. באזורים מסויימים המגבלה קשורה לשלושה מכרזים ובאזורים אחרים היא יכולה להיות קשורה לשני מכרזים.
 
למשל במכרזי פתח תקוה - ראש העין ובקעת אונו - אלעד שפורסמו במקביל הייתה מגבלה שמפעילה אחת לא יכולה לזכות בשני המכרזים, אלא רק באחד מהם.
באותם מכרזים הייתה רשומה מגבלה נוספת שאם קווים, שהיא המפעילה באשכול החשמונאים, תזכה באחד מהם, אז היא לא תוכל להתמודד במכרז השרון-חולון מרחבי שפורסם לא מזמן.
ואכן במכרז זה רשום שקווים לא יכולה להתמודד, מכיוון שהיא זכתה במכרז בקעת אונו - אלעד.
אוקיי, במכרז העמקים הבא נתיב כן תוכל להתמודד?
14/01/2016 | 21:25
2
89
למרות שהוא יהיה רק עוד 10 שנים בערך.. אולי פחות
איך אפשר לדעת היום מה יקרה בעוד עשר שנים?
14/01/2016 | 21:28
1
43
נכון, אולי הטווח רחוק אבל במכרז הבא אין שום סיבה
14/01/2016 | 21:31
93
שנתיב אקספרס לא תתמודד... אני לא חושב שיהיו לה הגבלות כלשהן
אלא אם כן שוב עפיפי יפתחו חברת בת
גם השירות של מטרופולין ושל קווים מזעזע.
15/01/2016 | 09:09
16
128
כמו שאמרתי, הכל אותו חרא.
 
ובהינתן זה, אני מעדיף שהחברה שתזכה תביא אוטובוסים איכותיים, ולא עגלות. דן בדרום תביא בוודאות עגלות, והרבה.
באשר לשאר, קווים תביא ככל הנראה וולוו. מטרופולין קשורה איכשהו (אני לא זוכר איך, או שכבר לא?) ל-MAN, אבל למעשה לאחרונה הם מביאים גם וולוו וגם סיניים, כך שזה כנראה לא מעיד על כלום.
נדמה לי שתעבורה, אחת מחברות האם של אגד תעבורה, היא יבואנית אוטובוסים vdl (קשור איכשהו ל-DAF, הבנתי שהם אוטובוסים טובים), אבל מצד שני, באשכול שפירים של אגד תעבורה הם הביאו סיניים, אז אולי אי אפשר לדעת.
 
לגבי רמת השירות, אני לא יודע של מי רמת השירות גרועה יותר - של מטרודן או של אגד תעבורה, באשכולות הדרומיים. אבל אני חושב שאם אגד תעבורה תזכה במכרז (מה שלמיטב ידיעתי לא קרה בשום מכרז מהמכרזים החדשים), אז ייתכן שהיא תשתפר.
 
 
אבל יש משהו אחד שכמעט בטוח; בספטמבר הקרוב יהיה כאן בלגן רציני. כבר בפברואר הקרוב יתחיל הבלגן, כשתחל תוספת השירות המשמעותית מאוד באשכול מערב הנגב שאליו נכנסת דן בדרום, וכשייכנס לתוקפו המכרז של ב"ש, זה בכלל יהיה נורא. כמות הנהגים באזור בכלל לא מתקרבת לכמות הנהגים שתהיה דרושה על מנת להפעיל את כמות האוטובוסים הגדולה הזו.
אני לא יודע איך משרד התחבורה בודק שהחברה שתיכנס בכלל יכולה להפעיל את כמות האוטובוסים הדרושה, אבל נראה למשל מאשכול אשדוד-יבנה של אפיקים, שזה בכלל לא בטוח...
איזור דרום הוא האיזור היחיד שבו אין מחסור בנהגים
15/01/2016 | 09:23
129
כיום נהגים רבים מאזור דרום עובדים במרכז, כך שאולי אזור המרכז יסבלו ממחסור, אבל אזור דרום די מסודר
למטרופולין יש המון סוגי רכבים, היא חברה שמגוונת בצי
15/01/2016 | 15:45
14
113
ראיתי שיש להם וולוו, גולדן דרגון [סיני], סולריס ועוד כמה אוטובוסים
אם קווים  תזכה 100 % היא תשתמש בוולוו כי זה הסוג היחיד שהיא משתמשת בו כי היא קשורה איכשהו לוולוו
אם דן בדרום תזכה היא לא תרכוש אוטובוסים של מאן כמו דן המקורית אלא רק סינים, לאשכול צפון הנגב היא רכשה רק אוטובוסים סינים
לקווים יש גם yutong (סיני) euro 6
15/01/2016 | 18:04
3
93
אבל השאר זה רק volvo.
איפה יש להם את זה? (באיזה אשכול) ?
15/01/2016 | 18:34
2
80
מתי הם רכשו אותו וממתי הם משתמשים בו?
כשהם פעלו באזור העמק, כל האוטובוסים כולל כולם, העירוניים והבינעירוניים כולם היו וולוו..
תשובה
15/01/2016 | 18:58
89
לא יודע מתי רכשו אותם אבל הם ממש חדשים, התחלתי לראות אותם ממש בחודש האחרון בשליש מהקווים בשוהם. הם יותר קצרים, לכן יכולים להכיל פחות נוסעים (דבר שמתאים מאוד לשוהם) אבל שקטים חדשים ונוחים.
הם רכשו כמות מועטה של האוטובוסים האלו
16/01/2016 | 22:19
60
וודאי לא בכמויות של חברות אחרות,ובטח לא בכמות שתפגע בתעשייה הישראלית. הם פועלים ברמלוד. גם כיום 80% ויותר מקווים זה וולוו,אבל אשכול העמק לפני שנתיים לא יכול להעיד על קווים של היום (חוץ,אולי,מבשני האשכולות הוותיקים ביותר שנשארו לה).
דן בדרום רכשה גם וולוו b8r
15/01/2016 | 18:58
9
106
עירוניים ובין עירוניים
צפוי.. חברת הבת של דן (מטרודן) שחצי בבעלותה גם רכשו וולוו
15/01/2016 | 19:06
8
115
ונראה לי שרוב האוטובוסים שלהם וולוו
כנראה שאוטובוסים של מאן רוכשים בעיקר אגד ודן (המקוריות)
ואגב, אם זו תזכה במכרז באר שבע עירוני
15/01/2016 | 19:15
7
110
יהיו בהכרח וולוו ומאן, ואולי גם סולאריס וגולדן אחד, ירושה ממטרודן.
דן בדרום לא רכשה מאן...
15/01/2016 | 19:26
6
63
הם מחוייבים עפי תנאי המכרז
15/01/2016 | 23:12
5
96
לרכוש חלק מהאוטובוסים של מטרודן
למטרודן יש אוטובוסים של מאן ? כי ראיתי אצלם רק וולוו וסינים.
16/01/2016 | 10:37
1
46
בודדים
16/01/2016 | 12:30
81
נדמה לי ששלושה עם מרכב הארגז (חזית דמויית מטרונית) וחמישה בערך עם מרכב של מרכבים (פיוניר)
רק דגמי הוולוו, לא שום MAN או סיני.
16/01/2016 | 18:20
2
43
צודק. עברתי שוב על הרשימה
16/01/2016 | 19:03
1
73
לא ברור למה. המאנים חדשים יותר
המאנים יעברו למטרופולין...
16/01/2016 | 22:22
32
סיאטל: הארכת קו רק"ל במאה מיליון $ מתחת לתקציב ולפני הזמן
13/01/2016 | 13:30
2
227
 
בסיאטל כנראה יודעים לעבוד כמו שצריך (או לפחות, הפעם. לא שכחתי את הצרות שהיו להם עם הTBM שנתקעה כל כך הרבה פעמים) והאריכו את אחד קו הרק"ל שלהם ב100 מיליון דולר *מתחת* לתקציב והפרוייקט צפוי להסתיים חצי שנה לפני המועד שתוכנן.
 
נחמד להם. מתי נשמע חדשות כאלו על פרוייקטים בישראל?
ובהונג קונג ההפך-מיליארדים מעל התקציב ההתחלתי, עיכובים ועוד
13/01/2016 | 17:44
136
צריך לומר שגם בארץ פרויקטים נגמרים לפעמים לפני הזמן.
13/01/2016 | 19:39
158
לדוגמה, כמה חלקים של קו אשקלון-ב"ש הקדימו את הלו"ז, כמו פתיחת תחנת אופקים לפני שבועיים.
ראיתי היום את קו 91 אוסף נוסעים בעזריאלי
13/01/2016 | 10:45
11
305
שינו לו את המסלול? הוא כבר לא עובר בגבעתיים?
כן, אוף
13/01/2016 | 15:18
10
231
 
למה עשו את זה? חסרים אוטובוסים להרצליה בעזריאלי?
בקושי נתנו לו צ'אנס בגבעתיים, לא עשו מספיק תחנות, לא כתבו על התחנות שהוא עובר שם - וכבר החליטו להחליף מסלול. מעצבן.
אולי זה נובע מהרצון לצמצם את מספר האוטובוסים במעקף של
13/01/2016 | 16:03
4
163
על פרשת דרכים?
עוד אחד בחצי שעה זו הבעיה?
13/01/2016 | 16:07
3
52
20 דק', אבל עדיין מעצבן... וכל מה שאמרת cwen נכון
13/01/2016 | 19:45
2
87
לא שילטו אותו בתחנות שלו לא בערבי נחל ולא בעל פרשת דרכים, ולא נתנו תחנה בעליית הנוער יחד עם 63 (שזה ממש מתבקש).
ועדיין עלו אנשים בערבי נחל!
14/01/2016 | 10:57
1
19
נכון, לפחות בשעות שאני נכחתי (בין 8 ל-9) תמיד עלו 2-3 אנשים
14/01/2016 | 23:18
13
איזה עוד קווים מגיעים מעזריאלי לאיזור התעשייה של הרצליה?
13/01/2016 | 19:44
4
97
לדעתי 91 הוא היחיד, ואני יכול להסכים עם השינוי שאומר שחבל לבזבז את המסלול שלו על שכונת מגורים בת"א/גבעתיים כשהוא יכול לאסוף נוסעים מתחנת מעבר הרבה יותר מרכזית.
שיהיה לו בהצלחה בפקק המזעזע של דרך השלום בבוקר
13/01/2016 | 19:53
56
יש הרבה קווים לצומת הסירה ולצומת אכדיה
13/01/2016 | 22:32
1
96
אין קווים שנכנסים לאיזור התעשייה אבל זה לא קריטי, מדובר בהליכה של עד 10 דקות.
 
וכמובן גם רכבת
13/01/2016 | 23:38
76
תדירות לא נמוכה ונסיעה מהירה
יש כל שניה וחצי שם אוטובוס לדרך נמיר
14/01/2016 | 10:58
56
יורדים בז'בוטינסקי והיה שם גם 90 וגם 91.
"מושחטים לאפרית" - RENFE דווקא יעילה ומהירה ממפעילות בריטיות
13/01/2016 | 01:43
96
אנו בתהליכים של הזמנת כרטיס רכבת מהירה בספרד (אי אפשר לעשות כן עד 60 יום מתאריך החזור ולכן ההמתנה) אבל נסיעה זו והנסיעה הקודמת לקורדובה יוצרים שתי משוואות לא מחמיאות לרכבת המקומית שלנו ללונדון.

1: באותו מחיר שמשלמים בבריטניה לכרטיס מחלקה רגילה בהנחת כרטיס רשת אפשר לשבת במחלקה ראשונה בספרד, בעצם זה אפילו זול יותר, ובנסיעה הארוכה אפילו מקבלים בספרד ארוחת מטוס חמה (שאינני יכול לאכול מטעמי צמחונות וגלוטן כי זה או/או ואני שתי הקטגוריות) הכלולה במחיר.

2: את אותו המרחק שלוקח על גבול השעתיים בבריטניה הרכבת הספרדית המהירה גומעת בכשלושת רבעי שעה הודות להשקעה במסילות מהירות וציוד מהיר. באותו הזמן שהנסיעה הבריטית לוקחת ניתן לכסות בספרד מרחק גדול פי 3.

הטענות על יעילות השוק הפרטי פשוט לא נכונות למודל זכיינות הפועל כמונופול מקומי. אם כבר מונופול עדיפה חברה ממשלתית שיכולה לדחוף פיתוח פרוייקטים מאשר מפעילה פרטית שאין לה קשר רשמי לחברת המסילות, וחצי מתירוציה נגד שיפור השירות בנויים על קבלת הרשת כמו שהיא, כי מבחינתה זה נתון.
שרשור מודיעין והכוונה 13/01
( לעמוד שלי בתפוז )
13/01/2016 | 00:07
5
15
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שלום. אוטובוס בתוך ראשון לציון.
13/01/2016 | 10:45
1
52
איך אני מגיע בבקשה מרחוב רוטשילד בראשון לציון לרחוב משה שרת 1 גם כן בראשון לציון. תודה לעונים.
קו 83. יש לקו תחנות ברחובות משה שרת ויוסף ספיר.
13/01/2016 | 11:00
16
קו לילה מדרום תל אביב לרמת אביב
13/01/2016 | 23:27
1
47
אני רוצה להגיע מרחוב קומפרט (13) לאוניברסיטת תל אביב. אחרי שעה 12:00 כנראה. איזה קו ומאיפה אפשר לקחת אותו?
זה תלוי באיזה יום אתה רוצה לנסוע.
14/01/2016 | 02:27
41
בלילות חמישי ומוצ"ש קו הלילה 418 מרחוב סלמה עד לאונ' תל אביב.
 
בשאר ימות השבוע זה יותר מורכב. הדרך הכי יעילה לטעמי תהיה עם 240 דן מרחוב אילת לבית מעריב והחלפה שם ל289 לאונ' תל אביב. משדרות ירושלים ניתן לעלות גם על 1/42/ דן לבית מעריב ולבצע את ההחלפה הזאת ל289. כל שאר האופציות לאחר חצות תהיינה לרכבת האונ':
 
אפשר לנסוע עם 10/18 דן ו88 של אגד משדרות ירושלים לכרמלית ולהחליף שם ל247 מטרופולין (אחרון יוצא משם ב00:10) והוא מגיע רק לרכבת האונ'.
 
אפשר לנסוע עם 40 דן מרחוב אילת עד רכבת האונ' - תחנה סופית.
 
1/42 דן משדרות ירושלים והחלפה בבית מעריב ל89/189 לרכבת האונ' (בהנחה ש289 כבר עבר שם).
 
אפשר לנסוע משדרות ירושלים גם עם
 
אפשר לנסוע עם 125 דן משדרות ירושלים עד דרך נמיר ולהחליף ל89 דן שמגיע לרכבת האונ'.
 
אפשר לנסוע עם 83 אגד משדרות ירושלים (לטעמי יעבור שם מאוחר יותר אחרי 125 האחרון) למרכזית ת"א ולהחליף שם ל89 דן (שניהם עוצרים ברחוב לוינסקי ולא נכנסים לתוך המרכזית). אפשר להחליף גם תחנה אחת לפני המרכזית בלוינסקי פינת הר ציון.
 
ניתן לנסוע עם 10/18 דן האחרונים משדרות ירושלים ולרדת מהם באיכילוב ושם להחליף ל89 לרכבת האונ'.
ירושלים - פארק סיבל
16/01/2016 | 19:35
4
מחר אני מתכנן לנסוע בקו 947 ולהחליף לקו 5 (קוים)
 
אופציות נוספות?
 
האם צריך לשלם על כל קו בנפרד? (יש לי ערך צבור מהמכונות של קו 1)
בעייה שקרתה לי עם אפיקים היום
12/01/2016 | 23:24
23
271
יש לי חופשי חודשי טבעת 1+2
היום הייתי צריך לנסוע ליבנה. לאשתי יש קרובת משפחה שנולד לה בן והברית היה בצהריים בבית ועשו אירוע מצומצם עם המשפחה ונסעתי אז קבעתי עם האישה שאגיע ברכבת ומשם באוטובוס (כי זה נסיעה קצרה מהרכבת לשם) ונחזור אח"כ ברכב (שגם ככה אני משאיר אותה לרוב לה ביום יום ומעדיף לנסוע לעבודה באוטובוס)

עליתי על רכבת ליבנה וירדתי בתחנת יבנה מזרח שיצאתי מהתחנה עליתי לאוטובוס וראיתי שהמכשיר לא מזהה אצל הנהג שיש לי חופשי חודשי טבעת 1+2 אלא רק ערך צבור ולבסוף ירד לי מהערך הצבור שבו אני משתמש לנסיעות בין עירוניות

האם יש אצל מי להתלונן?
אמנם 4.3 ש"ח לא יעשו אותי עשיר אבל זה מתוך עיקרון של פרינציפ
האם בכל זאת אפשר לקבל החזר?
שמרתי על פתקית של הנהג שקיבלתי היום


אתה כבר החמישי שאני שומע שזה קרה לו עם אפיקים
12/01/2016 | 23:29
9
119
זה מתחיל להרגיש כמו שיטה.
רק עם אפיקים זה קורה לי
12/01/2016 | 23:34
95
מי הכתובת להתלונן?
יש סיכוי להחזר כספי?
והנה הודעה שפורסמה היום בפורום על בעיות דומות בנתיב אקספרס:
12/01/2016 | 23:52
7
118
זו לא שיטה אלא חבלי לידה.
בעיות בקווים, בעיות בנתיב אקספרס, בעיות באפיקים וגם ברכבת היו או יש בעיות והיו מקרים בהם היה צריך לגשת לקופה כי הכרטיסים התקופתיים החדשים לא עברו בולידטורים.
 
ככה זה כשבמקום שתהיה מערכת אחת עם ניהול מרכזי, לכל מפעילה יש מערכת משלה עם שגעונות משלה.
לא הייתי פוסל שזו שיטה כל כך מהר...
13/01/2016 | 00:27
6
72
לפחות לגבי חברות מסויימות.
מה ייצא לחברות המסויימות מה"שיטה" הזו אם הן פועלות בניגוד
13/01/2016 | 00:31
5
71
למדיניות ולהנחיות של משרד התחבורה?
החברות לא עצמאיות אלא פועלות בשליחות של משרד התחבורה. אם הן יפעילו שיטות כנגד מדיניות משרד התחבורה, זה יפגע בהן.
אתה חושב שמשרד התחבורה כל כך יעיל
13/01/2016 | 00:36
4
77
במיוחד אגף התח"ץ באכיפה על חברות סורררות.?
לגבי שיטה תלוי איזה מכרז זה, במכרזים מסויימים יש כאן רווח כפול כי הנוסע כביכול נספר פעמיים פעם בתחילת החודש על חוזה חודשי ופעם כאקראי על צבור, אבל שוב זה ניחוש פרוע, יכול להיות שאין כאן שיטה וסתם תקלה מוזרה שגוזלת מנוסעים כסף שיודעים שאנשים מוותרים על בירוקרטיה בכסף קטן ,בדיוק כמו עם כל פרופילי הסטודנטים שנגמרים עם כמה שקלים שהולכים לאבדון.
אבל מה יוצא למפעיל מזה? הכסף לא נכנס לקופה של המפעיל.
13/01/2016 | 12:18
3
54
הכסף עובר לקופת המדינה. כל מה שאתה משלם לנהג ולא משנה באיזה אמצעי - הולך לקופת המדינה.
2.5% נשאר אצל החברה
13/01/2016 | 14:09
22
תלוי במכרז...
13/01/2016 | 15:51
1
43
בכל מצב במכרזים החדשים יש בונוסים על מספר נוסעים לכן נוסע שלכאורה חוייב בחודשי תחילת החודש ואקראי צבור אמצע חודש נספר כ2 נוסעים שונים ולכן כביכול ולכאורה יש תמריץ.
כל מה שקשור לרפורמה החדשה לא תלוי במכרז כזה או אחר
13/01/2016 | 15:59
43
ממילא הרפורמה החדשה מבוצעת במסגרת הסכמים חדשים בין משרד התחבורה למפעילות.
גם כל הרחבת תחולה של ערך צבור מתבצעת במסגרת הסכם חדש בין משרד התחבורה למפעילה הרלוונטית.
תדרוש את הכסף וגם פיצוי.
13/01/2016 | 00:32
4
70
הייתי באותו רגע דורש מהנהג שלא יחייב אותי או יחזיר את הכסף שהיה קיים ויעשה ביטול זו ממש לא בעייה שלך שהמכשיר שלהם לא קורא את זה שיש לך חופשי.
לגבי 4.3 דין פרוטה כדין מאה.
איפה יש קופות לאפיקים באיזור גוש דן? (ת"א/רמת גן/גבעתיים)
13/01/2016 | 06:34
3
48
שאליהם אוכל לגשת?
או שעליי בכלל לפנות למשרד התחבורה?
תחנה מרכזית תל אביב, אולמי קונקורד בני ברק(גבול רמת גן)
13/01/2016 | 06:47
2
57
חברים, בכל בעיה תתלוננו למשרד התחבורה!!
13/01/2016 | 11:04
1
64
היתלוננתי לפני שבוע על קווים שלא כיבדו מנוי חודשי שנקנה ברכבת
ו... קיבלתי מהם תשובה מפורטת , שהם שלחו להם מכתב רשמי עם דרישה לסדר במיידי כל התקלות, ו ואללה, הכל עובד!!
אם לא תלוננו להם - זה ימשך ככה!!
והינה מצרף קובץ תגובה
13/01/2016 | 11:06
124
אפיקים זה חברה דפוקה שקמה מחטא וקומבינות
13/01/2016 | 12:39
7
82
אפיקים זה הפח אשפה של התחבורה הציבורית בישראל.
 
 עוד מעט גם  בפתח תקווה ירגישו מה זה זלזול בבני אדם.
אתה באמת חושב שהם יותר גרועים מקווים?
13/01/2016 | 13:08
2
62
המצב היום באשכול פתח תקווה הוא בלתי נסבל.
אני באמת חושב באמת שאין יותר גרועים מאפיקים לכן הם זכו במכר
13/01/2016 | 14:02
1
73
אפיקין  יודעים טוב מאד להשתין בקשת על הנוסעים  ועל המכרז
 
,לכן קל להם להצליח  ולזכות.
 
בקרוב בפתח תקווה, לא יבוא אוטבוס
 
כרטיס לא נטען , תשברו את הראש לבד או תפללו,פשוט כנסו לדף הפייסבוק
 
שלהם ותראו לבד  https://www.facebook.com/afikim.trasportation.
 
הלוואי שבאשכול אשדוד היה קווים או בעיקר מטרופלין.
אי אפשר להסתמך על תלונות בדפי פייסבוק כדי לשפוט דבר כזה
13/01/2016 | 14:39
47
בכל דף פייסבוק של כל חברת תחבורה ציבורית רואים המון תלונות, אף פעם לא משוב חיובי. גם כשאלו חברות כמו דן, אגד, והרכבת, שנותנות שירות איכותי (יחסית לישראל, לא לשאר העולם) רוב הזמן.
 
אני לא מאמין שאפיקים יכולים להיות גרועים יותר מקווים באשכול פ"ת.
אני גר בפתח תקווה,ואני שמח שאפיקים נכנסים
13/01/2016 | 15:02
82
למה? כי הם לא יהיו גרועים יותר מקווים (אבל הם לא יהיו טובים יותר מדן).
ולמרות שאני חושב שקווים היא חברה גרועה,אני לא חוזר שוב ושוב על המנטרה "X זה פח האשפה של התחבורה הציבורית בישראל".
13/01/2016 | 15:52
2
22
ניראה לי מטרודן יותר גרוע מקווים!!!
14/01/2016 | 09:25
1
13
בינינו-הכל תלוי במקום המגורים
14/01/2016 | 18:20
7
בעיות עם כרטיסים תקופתיים בנתיב
12/01/2016 | 21:40
2
174
נסעתי הבוקר בקו 601 של נתיב מת"א לנתניה. הנהג סירב לטעון לי כרטיס איזורי יומי, ולא כיבד כרטיס חופשי-חודשי לאיזור 1-2 בגוש דן שנקנה ברכבת ע"י נוסע אחר. הנוסע נאלץ לקנות כרטיס להרצליה. הוא שמר על קור רוח ואדיבות ראויים לציון ויחד עם זה לא ויתר, התקשר לנתיב שהאשימו את הרכבת, ולמשרד התחבורה שלא היה להם מושג וסירבו להעביר אותו למישהו בכיר יותר. שיחה די הזויה. הוא אמר לי שזה קרה לו בימים הקודמים. עם הכרטיס עצמו אין בעיה והוא נסע איתו ברכבת ובחברת אוטובוסים אחרת. הצעתי לו לפנות בכתב וגם לתבוע בבית משפט אם לא יקבל החזר.
לא הבנתי למה הוא סירב לטעון יומי
13/01/2016 | 00:59
1
97
מה הסיבה ?
הוא לא ממש נימק
13/01/2016 | 22:35
76
ולא היה אפשר לתקשר איתו.
רוביק דנילוביץ' רוצה רכבת קלה על שמו
12/01/2016 | 16:02
132
1945
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר  I DO .
 
זה לא בדיחה ,זה אמיתי .
 
המשך>>
אז בא ישראל כץ היום לב"ש ואמר  I DO .
 
זה לא בדיחה ,זה אמיתי .
 
כתבה על השפעת עבודות הרק"ל על תחבורה ציבורית
12/01/2016 | 15:48
3
245
מעצבן כל הכתבות האלו
12/01/2016 | 17:20
2
200
לפני שנים כולם רצו רכבת קלה/תחתית. כולם אמרו שכל כך חבל שאנחנו לא מתקדמים כמו אירופה שאין לנו אפילו רכבת כזו. עכשיו כשסוף סוף מתחילים לעבוד כולם בוכים שהעבודות מפריעות להם.
 
העניין הוא שהפקקים היום עם העבודות הם כלום לעומת מה שהיה קורה עוד 5 או 15 שנים אם לא היו מתחילים לעבוד על הרכבת הקלה.
 
מי שאשם בסה"כ בהתארכות הנסיעה בתח"צ הם לא נת"ע והעבודות שלהם על הרכבת הקלה, אלא נהגי הרכב הפרטי (והתרבות של "רק עניים נוסעים בתחבורה ציבורית" שקיימת כאן בארץ), והמדינה שלא מעודדת אותם לעבור לתחבורה ציבורית (ע"י תמריצים כלכליים, שיפור רמת השירות, ושיפור התדמית של התחבורה הציבורית בקרב הציבור).
 
מה יעודד נוסעים לעבור לתח"צ? עוד נתיבי תחבורה ציבורית, העדפה לתח"צ בצמתים, עוד אכיפה בנת"צים (למשל, מצלמה בקדמת האוטובוס בשליטת הנהג - רכב חוסם את הנת"צ? נהג האוטובוס ילחץ על כפתור, הרכב יצולם ודו"ח יישלח לבעל הרכב. כך, לפי מה שהבנתי, נהוג בבריטניה), תחנות אוטובוס מוצלות ומאווררות, והגברת התדירות בקווים העמוסים (ואולי יש קווים נוספים בגוש דן שאפשר להעביר למפרקיות מסוג אורבנית כמו של קו 1).
 
שלושת הסעיפים הראשונים באים על חשבון הרכב הפרטי
12/01/2016 | 21:30
1
117
ולכן יגררו ביקורת ציבורית ומחייבים אומץ פוליטי, לא נפוץ. אי-אפשר למנוע פגיעה בתנועה במהלך העבודות, אבל ההחלטה במי לפגוע יותר, בנהגים או בתח"צ, היא בידי המתכננים. בעולם אידילי, עבודות הרק"ל יכלו לשמש תמריץ (אמנם שלילי) למעבר לתח"צ, בגלל הפקקים שהעבודות גורמות. הרי הרעיון הוא שאנשים יעברו לרק"ל עצמו כשיוקם, אז למה לא קודם.

המציאות שונה.
לא אמרתי שהדבר פשוט
12/01/2016 | 22:15
79
המצב אליו הגענו היום הוא תוצאה של הזנחה של שנים ותכנון לקוי, ולוקח זמן לתקן את זה מבחינת רמת השרות ועוד יותר זמן לשנות את התרבות בארץ בכל הקשור לנושא.
 
לדעתי משרד התחבורה צריך לפתח תוכנית כלל ארצית להעברת נוסעים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית במרכזי הערים (בלי קשר לרכבת הקלה), יותר מסתם הצהרה "סעו בתחבורה הציבורית" אלא שיפורים ספציפיים שיהיו נוחים גם לבעלי רכב פרטי (לא סביר להניח שמישהו שכבר יש לו רכב לא ישתמש בו -  בגלל שזה "מהיר" יותר). אני לא מומחה בתחום ולא יכול להגיד בדיוק מה הם צריכים לעשות, אבל יש לי כמה רעיונות למה תוכנית כזו יכולה לכלול:
 
* עוד חניוני חנה-וסע (במיקומים יותר הגיוניים מהחניונים שנפתחו בתחילת עבודות הרכבת הקלה), לטובת בעלי הרכב הפרטי שגרים בפרברים שם לא ניתן לספק שירות תח"צ בתדירות סבירה.
 
* עוד נת"צים, והעדפה לאוטובוסים בצמתים. כן, זה יפגע בבעלי הרכב הפרטי, אבל גם ישפר משמעותית את רמת השירות באוטובוסים. זו חובה כי הפקקים לא יעלמו מעצמם ומצב שבו אוטובוס מלא נוסעים עומד בפקק גרוע יותר ממצב בו רכבים פרטיים עומדים בפקק.
 
* עלייה מכל הדלתות בכל הקווים. בעיקר בקווים ארוכים הדבר מקצר משמעותית את זמן הנסיעה.
 
* הגברת תדירות בשעות העומס - משרד התחבורה צריך לנטר בזמן אמת את כמויות הנוסעים בקווים השונים ולהורות על הגברת התדירות של הקווים האלו בשעות העומס שיחושבו על פי ספירות נוסעים, ואני לא מדבר על אחרי כמה שנים כשהם מוציאים את המכרז הבא, אלא באופן דינאמי יותר בטווח זמן של שבוע-שבועיים (לפחות בתור התחלה אני לא יכול לצפות מהם להיות מסוגלים לעשות את זה בטווח זמן קצר יותר). הדבר יחייב את החברות לקנות עוד אוטובוסים ולהחזיק עוד נהגים, אבל זה הכרח.
 
* עוד אורבניות - מפרקית ארוכה ומודרנית בהחלט משפרת את רמת השירות (גם מבחינת נוחות וגם מבחינת מהירות). בטוח יש עוד קווים שיהיה ריאליסטי להפעיל בהם מכונות כאלו.
 
* תמריצי מס לחברות שמרבית עובדיהן נוסעים בתח"צ / אופניים. אני לא יודע איך ניתן למדוד את זה בצורה שחברות לא ינצלו את זה לרעה, אבל זה צריך להיות אפשרי איכשהו. ברגע שנותנים תמריצים לחברות הן כבר ימצאו דרך לשכנע את העובדים לעבור לתח"צ.
 
* תחנות אוטובוס עם צל כמו שצריך. יצא לי כבר לדבר עם הרבה הייטקיסטים שאומרים שהם לא נוסעים לעבודה באוטובוס כי צריך לחכות בשמש והם לא רוצים להגיע מזיעים. אפשר גם להתקין מאווררים בגג התחנה שמופעלים ע"י חיישנים (וטרמוסטט, כדי שלא יפעלו סתם ביום קר) כאשר יש נוסעים בתחנה כדי לקרר אותם בחודשי הקיץ החמים (שאצלנו זה "כמעט כל השנה).
 
צריך לשפר את רמת השירות, וצריך להפוך את הנסיעה בתח"צ לאטרקטיבית לבעלי הרכב הפרטי - גם אם הם עושים את המרחק מהבית עד חניון החנה וסע הקרוב למקום מגוריהם עם רכב פרטי, כל עוד הם לא נכנסים למרכזי הערים עם הרכב הזה זה בסדר).
 
העלות של תוכנית כזו תהיה, ככל הנראה, גבוהה. חלק מהסעיפים זולים אבל כרוכים באומץ פוליטי, חלקם יקרים מאוד (למשל להעיף את ג'ייסי דקו והתחנות הזוועתיות שלהם בת"א... בחיי צריך להגיש נגדם תביעה ייצוגית בשם כל נוסעי התח"צ במרכז), אבל אם כל הסעיפים האלו יעשו כמו שצריך, במשולב עם קמפיין פרסום שמסביר על היתרונות בתח"צ (לא צריך להיות לחוץ בפקקים, לפעמים אפשר לעקוף אותם ע"י נת"צים, העלות הזולה יותר וכו'), זה יכול לעבוד...
 
אנחנו נהיה עם עבודות הרכבת הקלה בת"א לעוד שנים רבות, גם אם הקו האדום יסתיים בזמן המתוכנן (אני בספק) העבודות על שאר הקווים יחלו וגם הן יגרמו לפקקים. כל עוד ישראלים ממשיכים לחשוב שרכב פרטי זו הדרך ההגיונית להתנייד במרכז המטרופולין, המצב לא ישתפר, ותוכנית ארוכת טווח להעברת נוסעי הרכב הפרטי לתח"צ תשתלם גם כאשר תהיה לנו רכבת קלה בגוש דן - כי הרכבת לא תיתן מענה לכולם וגם כי לא חייבים להתמקד רק במטרופולין ת"א כשחושבים על דרכים להעביר אנשים לתח"צ.
ממחר כרטיסי החופשי-סטודנטיאלי תקפים גם ברכבת
12/01/2016 | 11:30
7
162
איזה חדשות טובות! לא ציפיתי.
12/01/2016 | 11:33
55
מזל טוב
13/01/2016 | 08:34
2
64
השאלה האם החופשי שנתי הישן ישנה את ייעודו ויהפוךלהיות כמו מנוי אבעת 1 החדש למנוי הרגיל .
או שיש צורך לפנות לרב קו לשנות משו?
לפי הכתוב לא צריך לעשות כלום
13/01/2016 | 08:42
66
חופשי סטודנטיאלי שנמכר החל מאוקטובר 2015, יכובד גם ברכבת.
לא בדיוק כמו מנוי טבעת 1 החדש. לפי מה שאני מבין,
13/01/2016 | 09:42
65
הגבולות לא משתנים, מה שמשתנה זה רק זה שהוא יהיה תקף ברכבת. כלומר, אם יש לך חופשי סטודנטיאלי של טבעת 1 ת"א, הוא עדיין לא תקף בלוד ורמלה, אבל כן תקף לנסיעות רכבת בין ראשון, ת"א ופתח תקווה. ואם יש לך חופשי סטודנטיאלי של חיפה, הוא עדיין לא תקף בקריות, אבל כן תקף לנסיעות רכבת בתוך חיפה.
מעניין מה עם נסיעות עירוניות בחברת מטרופולין בב"ש
13/01/2016 | 15:07
21
אם סברתם שהשלב הבא ברפורמה יתבצע באפריל,
13/01/2016 | 17:35
1
86
נראה לי שכבר רשמתי דברים בסגנון לפני שבוע
13/01/2016 | 17:41
74
בכל אופן היום הייתה בכנסת הצעה לסדר יום בנושא מחירי התחבורה בפריפריה.
ושר התחבורה אמר על הפודיום שני דברים שתפסו את אוזני, אחד כמו שרשמתי באשכול נפרד, שבוע הבא יוכרז הזוכה במכרז העירוני בבאר שבע.
והשני השלב השני ברפורמה של השנה שכולל את הורדת מחירי התחבורה הבין עירוניים מהפריפריה למרכז, יתקיים במרס-אפריל.
 
ההצעה עברה לועדת הכלכלה, אז בקרוב גם שם נשמע מידע חדש על כל הנושאים האלה.
‫ שרשור מודיעין והכוונה 12/01
( לעמוד שלי בתפוז )
11/01/2016 | 23:48
10
20
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
מאוניברסיטה לקומפרט 13 (תל אביב)
12/01/2016 | 11:57
1
32
אני רוצה להגיע משער איינשטיין (פינת איינשטיין/חיים לבנון) לקומפרט 13. ביום חמישי בערב (סביבות שעה 8). המלצת הגעה?
אפשר לנסוע בקו 25 של דן עד רחוב שלמה פינת בנבנישתי
12/01/2016 | 14:18
31
משם ברגל כעשר דקות.
 
התחנה נמצאת מדרום לשער איינשטיין בצד של האוניברסיטה כלומר מול המעונות.
חופשי יומי
12/01/2016 | 16:25
7
41
האם אפשר לרכוש רק משעה 9 או יותר מוקדם?
מ־4 בבוקר
12/01/2016 | 19:35
6
9
איפה זה מצויין?
12/01/2016 | 19:37
5
29
כי אני לא מוצאת את זה בפרסומים של הרפורמה החדשה?
 
תודה בכל מקרה :)
בפרסומים של הרפורמה מצויין
12/01/2016 | 19:56
4
32
"חופשי יומי: מינוי לנסיעה חופשית התקף ליום הרכישה בלבד, מתחילת השירות ועד לסיום השירות באזור הכלול במינוי. תקף לנסיעה באוטובוס, רכבת, רכבת קלה, מטרונית בהתאם לאזור הנבחר".
 
שעת 'תחילת השירות' הרשמית של התחבורה הציבורית בישראל היא השעה 4 בבוקר, ו־3:59 היא שעת הסיום של היום הקודם.
 
תודה רבה!!
12/01/2016 | 19:57
4
נצל''ש ערך צבור
12/01/2016 | 20:24
2
35
אם נניח טענתי 30 ש"ח ערך צבור בקווים בגוש דן
אחרי הנסיעה נשארה לי יתרה מסויימת
האם אני יכול לשלח באמצעות היתרה גם נניח באגד בירושלים?
בירושלים לא (בגלל סיטיפס)
12/01/2016 | 20:30
27
אבל באזורים נרחבים בארץ - כן.
בקווים העירוניים בירושלים ערך צבור לא תקף
12/01/2016 | 20:31
43
כמעט בכל קווי אגד האחרים במדינה, ערך צבור תקף.
רכבת העמק - מסלול
11/01/2016 | 21:56
15
509
היי,
האם מישהו יודע האם רכבת העמק צפויה להגיע עד תחנת חוף כרמל או רק עד לב המפרץ?
כמו כן האם ידוע זמני הנסיעה שלה ובפרט זמן נסיעה מתחנת בית יהושע לתחנות חיפה?
תשובות חלקיות
12/01/2016 | 10:11
9
744
קו בית שאן לא יכול להגיע רק עד לב המפרץ, כי הוא כנראה ייפתח בשלב ראשון ללא תחנת לב המפרץ. אז הוא בטוח יגיע לפחות לתחנות חיפה, ולפי המפה הזאת של רכבת ישראל הוא מתוכנן להגיע עד עתלית.
 
התכוונת לכפר יהושע, לא לבית יהושע, נכון? אני לא זוכר אם פורסמו כאן משכי נסיעה מתוכננים.
 
תודה על התשובה, כן - כפר יהושע כמובן
12/01/2016 | 11:02
133
אני לא אוהב את המפה הזאת
13/01/2016 | 16:09
7
437
בעיקר לא את קו החוף הדרומי.
בעיני הרבה יותר הגיוני לעשות משהו כזה:
במחשבה שניה זה דופק את קו השרון
14/01/2016 | 12:09
6
286
מה גם שהמסילה שם לא מנוצלת טוב - רק שתי רכבות לשעה בכל כיוון ושירות בעייתי מדרום גוש דן לבני ברק ופתח תקווה.
עדיף משהו כזה:
 
אתה לא לוקח בחשבון את צוואר הבקבוק באיילון
14/01/2016 | 12:29
1
117
כל עוד אין מסילה רביעית באיילון, תוכנית כזו לא מעשית.
לא הוספתי אף קו באיילון שלא היה בתכנית המקורית
14/01/2016 | 12:47
121
רק שיניתי את הקצוות והגדלתי את הפעילות בקו השרון למצבה כיום.
אהבתי
14/01/2016 | 16:35
35
מפה מעניינת! באיזו תוכנה יצרת אותה? ואיך יצרת את הקווים ככה?
14/01/2016 | 22:00
2
81
אני יוצר מפות לפעמים בשביל הכיף בפוטושופ/מעט באילוסטרייטור, אבל מעניין אותי בעיקר דבר אחד בנוגע לקווים - השאלה שלי היא בנוגע לכך שיצרת שני קווים מקבילים שמתעקלים במדוייק כמו במפות תח"צ רשמיות...
לקחתי את המפה שאיליה פרסם
15/01/2016 | 08:51
1
90
הפכתי אותה לשחור-לבן כדי להפטר מהרקע והשתמשתי ב-MS Paint כדי לצבוע מחדש, להזיז קווים, להעתיק קווים וכד׳.
אוקיי... חשבתי שאתה מתעסק עם תוכנות מקצועיות יותר חח
15/01/2016 | 19:33
18
לגבי זמן הנסיעה
13/01/2016 | 18:54
179
נזרקו במשך השנים כל מיני מספרים באוויר, אפילו בנתיבי ישראל לא סגורים על עצמם ורשמו 40-50 דקות מבית שאן לחיפה. לפי זה אפשר להניח שזמן הנסיעה מכפר יהושע עד לחוף הכרמל יהיה +- 30 דקות
נצל"ש - את מי משרתות תחנות ה-"כפר"?
14/01/2016 | 13:24
2
135
אני מתאר לעצמי שכפר יהושוע מיועדת בעיקר לתושבי טבעון ואולי יקנעם?
 
אבל בשביל מי בדיוק מיועדת תחנת כפר ברוך? יש מספיק אנשים בישובי הסביבה הקטנים בשביל להצדיק תחנה נוספת במרחק כה קצר יחסית?
כפר ברוך משרתת את מגדל העמק ואזור תעשייה שגיא 2000
14/01/2016 | 14:03
55
תחנת כפר ברוך מיועדת בעיקר עבור מגדל העמק
14/01/2016 | 14:06
61
לא יתכן שיגיע עד לב המפרץ בלבד
15/01/2016 | 14:43
71
זו תחנה מעל גשר, לא מקום שבו מתחילים/גומרים קו. כפי שנראה גם מהמפות, הקו יתחיל/יסתיים בחוף הכרמל.
אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון
11/01/2016 | 19:00
268
אגד יפתח ביום ראשון הקרוב בשביתה בעקבות אי העלאת השכר של הנהגים. המאבק הוא על חלק מדור א' שרוצים להשוות אותם לדור ב' בתנאי השכר.
צי האוטבווסים של ישראל
11/01/2016 | 16:02
23
503
תודה רבה! הסינים משתלטים...
11/01/2016 | 21:39
99
יפה מאוד, אמיר. אני אוסיף דברים ברשותך
11/01/2016 | 22:03
4
226
* סוגי אוטובוסים
גדלים - כתבת סוגים שונים בגדלים. לפני כשנה היו כתבות על כוונה להכניס אוטובוסים קומתיים לגוש דן. אולי ייכנסו או שרק שקלו את העניין הזה.
 
סוג הנעה (תוספת שלי) - רב האוטובוסים מונעים בהנעת דיזל. היה (או שעדיין פועל) אוטובוס מאן עירוני מונע גז בחיפה.
כמו כן "דן" ערכו ניסוי באוטובוס חשמלי. בנוסף במכרז האחרון של שרון-גוש דן, כללו סעיף של הפעלת אוטובוס מונע גז או חשמלי. לאור זאת אולי יהיה שינוי מסוים בסוג ההנעה.
 
* גיל ממוצע - כתבת, אמיר "אורך חיים של אוטובוס בישראל הוא 12 שנה על אף שיש כמה חריגים שמקבלים אישור למשוך עוד שנה או שנתיים, אין בשירות בישראל כמעט אף אוטובוס מעל גיל 15, אותם בודדים אגב, הם ממוגני ירי שקשה להחליפם בשל בעיות תקציב של משרד הביטחון שאמור לממן את ערכות המיגון."
לא כך המצב. יש אוטובוסים רבים מעל גיל 12 ואף נושקים ועוברים את גיל 15. בסיבוב בתחנות המרכזיות של ראשון לציון או כפר סבא או הרצליה, אפשר למצוא הרבה כאלה עירוניים ובין עירוניים.
 
בסך הכל כתבת יפה. אהבתי גם את התמונות, שצירפת. גם צירפת תמונה של אוטובוס "דן", שצילמתי לפני קרוב ל-11 שנים. התמונה מאזור שכונת לב הפארק ברעננה. אותו צילום היה, כאשר רכבתי באופניים באזור. אז הייתי רוכב הרבה
 
 
 
 
 
 
תיקון קטן בעניין אורך חייו של אוטובוס.
12/01/2016 | 07:16
3
160
אוטובוס בישראל רשאי לנסוע עד 20 שנה, גם בתחבורה הציבורית.
האוטובוסים פשוט לא שורדים את הנהיגה הישראלית הממוצעת.
 
יש חוק ויש הסכמים
12/01/2016 | 09:14
2
137
כנראה לפי החוק אתה צודק ואוטובוס רשאי לנסוע עשרים שנה (לא מכיר את החוק)
לפי ההסכמים השונים יש למפעילים גיל מקסימלי.
עד לא מזמן זה היה 12 (ולממוגנים 15) ועכשיו זה ירד ל-10 במכרזים החדשים.
כמובן שיש חריגים. מפעיל שסיים את תקופת המכרז שלו, אבל המדינה עוד לא מוכנה עם מפעיל חדש שיחליף אותו, לא נדרש לשאת בהוצאות הנוספות עבור החודשים הנוספים ומקבל "הארכה טכנית" עד תום תקופת המכרז.
בנוסף, עם עבודות הרק"ל התל אביבית, והתארכות זמני הנסיעה כתוצאה מכך, המפעילים קיבלו אישור לקלוט אוטובוסים חדשים, אבל לא להוציא משירות את הישנים כדי להגדיל באופן מלאכותי את הצי יותר מהר. (צריך יותר אוטובוסים בשביל לבצע את אותה כמות נסיעות בשיא בוקר כי זמן הסבב התארך).
לפי התקנות אוטובוס רשאי 20 שנה
12/01/2016 | 09:43
1
130
אבל זה אוטובוס בכלל, לא רק בתחבורה ציבורית.
 
כמו שרשמת לפי המכרזים הגיל מוגבל בתחבורה הציבורית, ובמכרז האחרון (השרון-חולון) ראיתי גם הגבלה של 840 אלף קילומטר. לא זוכר אם זה היה גם במכרזים קודמים.
 
עריכה
תקנה 281(א)(5)
281. (א) לא יינתן ולא יחודש רשיון רכב –
(5) אוטובוס ולטיולית – בתום עשרים שנים משנת ייצורו;
תראה, נכון למכרזים האחרונים הצדק איתך.
12/01/2016 | 21:57
65
אכן הרגולטור מציב קווים ברורים בדבר גילם של האוטובוסים.

בעבר- לא היתה ההגבלה הזו, והסיבה לגריטתם של אוטובוסים בגיל 10-15, היתה ככל הנראה כלכלית- שכן אוטובוס שמגיע לגיל 15 משנה מעמדו ל 'רכב מיושן', מה שגורר חידוש רישוי פעמיים בשנה+בדיקות מעבדה מוסמכת בדבר כשירות הרכב לתנועה.

וזה עוד בלי לדבר על הבלאי המואץ בתנאי העבודה הלבנטיניים...
מספר תיקונים
11/01/2016 | 23:38
3
198
שלדות מרצדס OC500 מעולם לא יוצרו בגרמניה, והן מיוצרות בספרד. ישראל היא השוק הגדול ביותר לשלדות OC500RF.
מרצדס הוא גם לא היקר בשוק, ושלדת OC500RF היא דווקא מהזולות שבאירופיות. במידה כזו או אחרת גם לא הכי טוב. ברשותי מידע רב שאינני רשאי לפרסם ברבים אודות פשלות מביכות מאוד של מרצדס, דווקא באחד מדגמי הדגל שלהם בארץ ובעולם.
 
העירוני המוך רצפה של מ.א.ן. לא מיוצר בגרמניה גם כמוגמר וגם כמודול שלדה מזה שנים, אלא בפולין. הבעלים של סולאריס היה הסוכן של מ.א.ן. בפולין, ואפילו שותף עסקי במפעל האוטובוסים של מ.א.ן. בפולין לפני הקמת סולאריס.
 
לכתוב שנוחות הנסיעה בוולוו ובסקניה נופל מהגרמניות, זה ממש לא נכון.
 
DAF אינו מייצר אוטובוסים כמעט שני עשורים.
VDL הוא קונצרן ענק ובו מעל 100 חברות בתחומי תעשייה, חקלאות ורכב. השם הוא ראשי התיבות של משפחת הבעלים: ואן דר לייכטה (Van Der Leegte).
VDL נכנסו לתחום האוטובוסים כאשר רכשו את BOVA ממשפחת BOTS, ואת BERKHOF, שניהם אגב במרחק של מאות מטרים זה מזה. BERKHOF עוד הספיקו לפני כן לרכוש JONCKHEERE מבלגיה. 
כך נוצרה חברת VDL Bus and Coach.
בהמשך נרכש מפעל שלדות האוטובוסים של חברת DAF, ונרכשו מפעלים נוספים.
 VDL Bus and Coach רכשו את NEDCAR, המפעל שייצר בעבר מכוניות וולוו ומיצובישי בהולנד, וכיום מייצר את המיני עבור BMW.
הלוגו DAF ממשיך להופיע על האוטובוסים בארץ משום החלטה שיווקית של תשתית, רק שלצערם הרב של החברים בתשתית, אוטובוסים ושלדות  יורו 6 מתוצרת VDL מונעים במנועי איווקו.
 
איווקו מייצר מעט אוטובוסים באיטליה. הרוב הגדול, כולל חלק ניכר מאלו שבארץ מגיעים מצרפת ומצ'כיה.
 
יוטונג הוא יצרן האוטובוסים הגדול ביותר בעולם ! בניגוד ליצרנים אירופיים המייצרים במקומות רבים ובישבות שונות, כל האוטובוסים של יוטונג מיוצרים במפעל אחד.
 
BMC מוקמת בימים אלו מחדש, אחרי שהחברה נרכשה מכונס הנכסים. לא ברור כעת האם היא תחזור לייצור אוטובוסים, שכן אותו משקיע נכנס להשקעה עצומה ביחד עם ממשלת טורקיה בפיתוח "המכונית הלאומית הטורקית," כזו שתיוצר בגרסאות מרכב שונות, עם מנועי בנזין, דיזל, היבריד וחשמלי מלא.
 
מפעילי האוטובוסים מחויבים על ידי הממשלה להצטייד באוטובוסים מיצרנים שונים במקביל, לפחות שני יצרנים בכל שנה.
במכרזים האחרונים, גיל האוטובוס מוגבל לשמונה שנים או 800,000 ק"מ - המוקדם מהשניים. מחד הדבר אמור להצעיר את גיל האוטובוסים בתחבורה הציבורית בשנים הקרובות, ומנגד המפעילים "יאלצו" לבחור באוטובוסים זולים לרכישה. זו החלטה פוליטית המיועדת לעודד ספקים מסוימים, ובעיקר ספק אחד מסוים מאוד, והכל על חשבון יצרני האוטובוסים המקומיים.
 
בהצלחה בבלוג היפה והחשוב,
 
אורן
מעניין אם דני נוימן מבין באוטובוסים
12/01/2016 | 09:24
2
62
במקרה שלפנינו אין צורך בו...
12/01/2016 | 11:28
115
הקשר הוא קשר ישיר, עד כדי כך שפרסונות פרלמנטריות בישראל הפכו לסוכני מכירות...
מה שדני ניומן אמר זה לא סתם !!!
12/01/2016 | 14:47
96
אכן בכל מכרז יש כאלה שמנסים בדרכים אחרות להשפיע ,
 
ראיתם בתחקיר של דני ניומן את עוזי יצחקי? מנכ"ל משרד התחבורה ,
 
ראיתם נכון.
 
 
למה בעצם אין הרבה מפרקיות?
12/01/2016 | 14:07
1
129
יש הרבה קווים בת"א שפועלים בד"כ עם אוטובוסים רגילים ובשעות השיא עמוסים עד אפס מקום, ובהם מפרקיות היו עוזרות מאוד לנוסעים. אני מבין שמפרקיות יקרות יותר לחברות השונות, אבל למה משרד התחבורה לא משנה את המכרזים כדי לתמרץ את המפעילות לרכוש עוד מפרקיות לקווים העמוסים?
 
בעיקר קווים שבהם באופן קבוע נדחסים כל כך הרבה אנשים על אוטובוס אחד שאין באמת מקום להכניס עוד (104, 204, 16, ו־304 בין אלנבי לרכבת ההגנה בשעות הערב בד"כ עמוסים בצורה כזו).
אנסה לענות
13/01/2016 | 13:53
56
א. - למעט רגרסיה שהיתה בזמנו כשחולדאי הכריז שמפרקיות לא יסעו במרכז תל אביב (קו 25 בעיקר), באופן עקרוני לדעתי יש עליה מידתית וקבועה במספר המפרקיות ובמספר הקווים בהם עובדות מפרקיות. השיאנית היא ירושלים בעיקר מאחר ובירושלים אין כמעט מושגים של שיא ושפל (הכל שיא חוץ מ-10:00-12:00) ואז המפרקית מצדיקה עצמה לאורך כל היום.
ב. יש לנו בעיה חמורה של מעט מדי קווים בתדירות טובה, ולכן בדרך כלל הפתרון הנכון לצפיפות קיימת היא להגדיל את התדירות. זה נעשה לא רלוונטי רק כשהתדירות בשעת שיא (בד"כ בבוקר) כבר יורדת לבסביבות ה-5 דקות ואז הדרך הנכונה לטפל בצפיפות היא להפוך את הקו לקו מפרקיות.
ג. אוטובוס מפרקי יכול לעבור כמעט בכל מקום שעובר אוטובוס רגיל, אבל פה ושם יש מקומות שלא ואז אי אפשר. הבעיה היא דווקא לא סיבובים כשלעצמם (מפרקית לוקחת סיבובים יפה) אלא סיבובים+תנועה שבאה ממול ברחוב צר (למפרקית מאד קשה לקחת רוורס קטן אם צריך).
ד. בקרוב יוציא משרד התחבורה את המכרז הראשון שכולל מפרקיות (ביתר עילית) וסביר שגם מכרז בית שמש שייצא בעוד שנתיים יכלול מפרקיות, במקביל מקדם משרד התחבורה עם המפעילים בגוש דן עוד קווים "מקדימים" כמו קו 1 שיופעלו במפרקיות וכמובן BRT הקו הכחול יופעל במפרקית (כבר היום 274 פועל במפרקית, אבל התדירות תהיה גדולה יותר). בנוסף מתוכננים למטרונית בחיפה עוד קווים, אחד מהם (מהקריות לחוף הכרמל דרך מנהרות הכרמל) נמצא ממש מעבר לפינה.
תאומים שהופרדו בלידתם
12/01/2016 | 22:23
9
288
שני אוטובוסים זהים רק הלוגו שונה(מרצדס וDAF).
מה שמו של המרכב?
 
מצטער על האיכות, צולם תוך כדי נסיעה.
מארס של מרכבים
12/01/2016 | 22:31
40
האגד הסעים הוא מאן ולא דאף
12/01/2016 | 22:40
3
41
היה כתוב עליו DAF
13/01/2016 | 00:09
2
31
זה מאן. לדעתי 88-402-01 אם אני מזהה את הרישוי
13/01/2016 | 09:47
1
79
שני חלונות אחוריים שלא נפתחים, סוג המזגן ומיקומו על הגג והיעדר שילוט קו, מעידים על אוטובוס שהיה באגד הסעים (לשעבר אגד תיור ונופש) מהיום הראשון על הכביש.
כל הדאפים שלהם היו באגד לפני כן והועברו. כל החלונות שלהם נפתחים ויש להם מזגן שממוקם אחורנית יותר. האוטובוס שבתמונה הוא מאן.
סומך על הידע שלך, אבל היה כתוב עליו DAF
13/01/2016 | 14:51
58
אולי סתם הדביקו DAF כדי להסתיר שאריות מלוגו שנגנב או משהו, אבל בוודאות היה כתוב עליו DAF.
13/01/2016 | 07:04
1
179
זה דאף ליד המאן של רובין
13/01/2016 | 09:48
30
מי מהתאומים חי חיים מאושרים יותר?
13/01/2016 | 09:47
1
24
הלבן(ואין קשר לגזענות), הוא עובד עבור כי"ל(לפחות לפי הסטיקר)
13/01/2016 | 14:55
23
תודה רבה מאד מעניין.
13/01/2016 | 00:56
19
כביש 1 - קטע שער הגיא שורש
11/01/2016 | 12:59
237
אתמול נסעתי בכביש 1 וראיתי שהקטע הנ"ל סלול ברובו (למעט אזור קטן מאד).
מתי הוא יפתח לתנועה בת 3 נתיבים?

2. מתי מחלף חמד החדש יפתח לתנועה?
אגד תעבורה - ירושלים
11/01/2016 | 11:57
3
304
שלום חברים,
 
פרופיל הסטונדט ברב קו שלי הסתיים. ניגשתי לאחד מהסניפים של "כל קו" וניתן לי אישור לקבל את שארית הכסף הכלוא בפרופיל מאגד תעבורה.
נאמר לי לגשת אליהם ולהציג את האישור והם "יבינו" במה מדובר ויראו את הפנייה והכסף יוחזר לי.
 
איפה ניתן לקבל שירות כזה מאגד תעבורה בירושלים?
אגד תעבורה
13/01/2016 | 19:55
1
98
דרכי יצירת קשר ושעות פעילות – סניף עוטף ירושלים
 
 
 
תחום
נציג אחראי
שעות פעילות
כתובת
יצירת קשר
 
אבדות
רחלי שטרית
 
(ירושלים)
א'-ה':   10:00-15:00
רח' העלייה 1, ירושלים
 
חניון אומה עליון (מתחת לביטוח לאומי)
03-7350286
 
עמדות שירות (ואבדות)
הודיה קדושים
 
(מעלה אדומים)
א'-ה':   08:30-19:30
 
ו':      08:00-13:00
 
 
 
רח' קדם 3 מעלה אדומים
 
ליד טיפת חלב
03-7350288
 
נציגות
חנות "צעצועי אפרת"
א'-ה':    07:30-18:00
 
ו':       07:30-14:00
רחוב המכבים 50, גבעת זאב
3133*
 
 
נציגות
 
חנות צמצם
 
א'-ה':    09:00-21:00
 
ו':       09:00-14:00
 
מוצ"ש שעה אחרי יציאת שבת
 
קניון הראל - מבשרת ציון
3133*
 
תודה!
13/01/2016 | 20:43
22
2
13/01/2016 | 19:55
60
דרכי יצירת קשר ושעות פעילות – סניף בנימין
 
 
 
תחום
נציג אחראי
שעות פעילות
כתובת
יצירת קשר
 
אבדות
חן עזרא
א'-ה':  08:00-14:00
אזור התעשייה עטרות, ירושלים
03-7350294
 
נציגות
חן עזרא
א'-ה':  08:00-14:00
אזור התעשייה עטרות, ירושלים
03-7350294
 
סטטיסטיקה בגרוש
11/01/2016 | 12:50
3
380
גדלנו מדי מהר או התחבורה המסילתית העירונית התפתחה מדי לאט?
בתחילת שנות ה 1960, המטרופולין של ת״א כלל כמעט מליון איש והצרפתים הציעו לבנות 2 קוי מטרו כפי שמוצג במפה המצורפת, שכללו תחנת מעבר ליד מה שהיה הדאר העירוני המרכזי.
בסוף 2015 מספר התושבים* באותו מטרופולין הוא כמעט פי 4 יותר גדול, קרי: הוא נמצא במקום ה 14 או ה 15 בדרוג ערי אירופה ע״פ טבלה עדכנית ב
http://www.populationdata.net/?option=palmares&rid...
אבל פרט קטן ומענין!
כל המטרופולינים הגדולים מת״א הם בעלי מטרו ואו טראם שאלינו יגיע(נכון לעכשיו) רק ב 2022.

* 3642000 תושבים בסוף 2013, לפי מסמך הכנסת/מרכז המחקר והמידע שכותרתו:
״היערכות לקראת עבודות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב״, סעיף 2, עמוד 3/12;
פורסם ב 4 לאוגוסט 2015.
אלו ליבות האדום והסגול. ממש בכיית פד"פ לדורות.
11/01/2016 | 13:05
58
ד"א המטרופולינים המוצגים שם גדולים מאוד
11/01/2016 | 13:32
1
152
מבחינת שטח. עם שטח כזה, מטרופולין ת"א כולל גם את ירושלים וזה אומר מעל 4,000,000 תושבים.
בדיוק
11/01/2016 | 20:28
84
לדוגמא פרנקפורט, הנתון שם מתייחס להגדרה רחבה מאוד של המושג מטרופולין, והנתון המקביל לגוש דן היה כולל שטח(וכמובן מספר תושבים) הרבה יותר גדול כמו שרשמת.
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
אופני שחף
אופני שחף
פורום ממונעים לילדים
פורום ממונעים לילדים
מחסני ממונעים
מחסני ממונעים וקארטינג
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ