לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום תחבורה ציבורית
ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.

רכבת הלוך וחזור כולל יומי חופשי
25/01/2016 | 20:55
4
145
אני לא רואה שזה עדיין קיים בתעריפים באתר של רכבת ישראל, זה כבר לא קיים?
אם כן, כמה זה עולה? שכחתי פשוט
מחיפה לת"א וחזרה כולל יומי באוטובוס
תודה
הלוך-חזור חיפה-ת"א + חופשי יומי אזור 1 גוש דן בוטל
25/01/2016 | 21:36
3
230
כאחת מתוצאות הלוואי הנלוות לרפורמת התעריפים החדשה.
החלופה היא לקנות שני חוזים נפרדים: הלוך-חזור ת"א-חיפה וחופשי-יומי גוש דן.
את החופשי-יומי נכון להיום עדיף לקנות באוטובוס ולא ברכבת (15 ש"ח במקום 16 ש"ח).
למעשה זה ה־העלאת המחיר של הרפורמה הנוכחית
25/01/2016 | 22:51
118
משום מה למשתמשי כרטיסים אלו לא היה לובי מתאים כדי למנוע את הרעת המצב.
אןקיי תודה, שאלה נוספת
31/01/2016 | 23:15
1
10
איך אני מגיעה הכי מהר מבית הכנסת הגדול באלנבי לכניסה הראשית באונ' ת"א?
אני לא לומדת שם, אז אני אומרת כנ יסה ראשית במידה ויש עוד כניסות
 
 
אה והאם ניתן להגיע לאונ' ת"א ברגל
31/01/2016 | 23:16
10
מתחנת הרכבת ת"א האונ'?
תודה
הנחת זכאים בחופשי חודשי גוש דן - אין?
25/01/2016 | 19:13
1
85
טענתי היום חופשי חודשי גוש דן ל1.2 והנהג אמר שלסטודנטים אין הנחה בחוזים הללו אלא רק בערך צבור. האם זה נכון? זה נכון לכל הזכאויות? כי אם ככה מה ההיגיון בזכאות אם היא לא מאפשרת הנחה בחוזים התקופתיים?
רק לאזרחים ותיקים יש הנחה מיוחדת בכרטיסי חופשי-חודשי
25/01/2016 | 19:27
79
שבועי או יומי.
לסטודנטים יש חופשי סמסטריאלי או שנתי. אין להם הנחה מיוחדת בחופשי חודשי, שבועי או יומי.
מרכז עזריאלי - תחנת ראשונים
25/01/2016 | 19:02
1
265
האם ידוע למי מהקוראים אם יש כוונה לבנות גשר ישיר לתחנת ראשונים מקניון עזריאלי הענק ההולך ונבנה בימים אלו בצמוד לתחנת ראשונים.
אני עובר שם לעיתים קרובות ולא מצליח לזהות סימנים ברורים לכך.
היה על זה דיון בפורום שלנו
25/01/2016 | 19:56
209
ככל הנראה לא יהיה כלום.
אם מסתכלים על ההדמייה של הפרוייקט, ניתן לראות שכניסה לקניון היא מטרים ספורים מהכניסה לתחנה.
 
 
שאלה: אם הכבישים בין ירושלים לתל אביב יסגרו....
25/01/2016 | 16:41
1
257
שאלה: אם הכבישים בין ירושלים לתל אביב יסגרו, האם הרכבת יוסיפו רכבות?
כן, כמו באירועים קודמים
25/01/2016 | 22:54
59
קו 421 מצטרף לקו 389 ומסיים את "הרומן" הקצר עם תחנת הראשונים
25/01/2016 | 15:14
1
235
"
25.01.2016   קו 421 - ביטול כניסה לרכבת "ראשונים" + שינוי מסלול
החל  מיום שישי 29/01/16  תבוטל כניסת קו 421 לתחנת רכבת "ראשונים" בראשל"צ ויחול שינוי במסלול הקו על פי הפרוט הבא:
קו 421 מתל אביב (מסוף ארלוזורוב) למרחצאות עין גדי:
ייצא ממסוף ארלוזורוב לכביש 20 (איילון דרום), ימשיך בכביש 1 וכביש 6 וימשיך על פי המסלול המקורי.
קו 421 ממרחצאות עין גדי לתל אביב (מסוף ארלוזורוב):
ייסע על פי המסלול המקורי עד כביש 6 – מחלף נשרים, ימשיך ישר בכביש 6 , ישר לכביש מס' 1 וכביש 20 (איילון צפון) עד מסוף ארלוזורוב.
"
אני מעריך שכמות הנוסעים שעלו/ירדו ברכבת הראשונים היא אפסית
25/01/2016 | 15:37
159
צעד מתבקש, שיקצר את הנסיעה בעוד כמה דק'.
מישהו מוכן להסביר מה קרה במנהרה לירושלים שהיא התבקעה
25/01/2016 | 13:54
3
253
מנהרה של רכבת ישראל ומי האחראי כולל חברות בינלאומיות ומה קורה עכשיו .
כבר כתבתי על כך ב- 3 לחודש:
25/01/2016 | 14:14
2
338
זה הגיע היום לכנסת
25/01/2016 | 15:56
1
251
נכון להיום, למיטב ידיעתי, הרכבת הראתה לשפיר
25/01/2016 | 16:31
296
את הדלת החוצה ממנהרה. כבר יותר מחודש שאנשי שפיר לא נכנסים למנהרה 3. האובייקט נמסר לידי אלקטרה לטובת התקנת מערכות.
חידה לט"ו בשבט - היכן צולם?
25/01/2016 | 10:25
5
470
התדעו היכן עמדתי כשצילמתי את התמונה?
במקום, בו ביליתי את כל השעות, בהן הברזתי מבית הספר.
25/01/2016 | 11:43
1
243
אה וגם טקס ההשבעה הלילי (הזובור המסורתי) בתור 'חמשוש מושתן'  עבר עליי במקום הזה.
והיום?
25/01/2016 | 19:22
295
זה הנוף שרואה מי שיוצא מהחושך של מנהרת החילוץ מס' 3 של מנהרה 4 בפרוייקט קו הרכבת המהיר לירושלים - A1 , ומביט למטה לעבר עמק ליפתא.

בצילום - החושך של מנהרת החילוץ:
מנהרת החילוץ
26/01/2016 | 01:24
2
274
מחולקת לאורכה לבטיחות המחולצים וכוחות ההצלה בשעת חירום
וואללה, חשבתי שזה לגברים/נשים...
26/01/2016 | 08:07
1
64
לך תדע..
27/01/2016 | 09:11
152
היינו שם רק גברים
שרשור הכוונה ומודיעין 25/01
25/01/2016 | 09:14
6
23
מפתח תקווה להרצליה, שוב.
25/01/2016 | 19:40
1
58
הפעם משכונת אחדות להרצליה מדיקל סנטר.
שקלתי לקחת קו 553 מתחנה מרכזית פתח תקווה אבל הנסיעה האחרונה שלו בבוקר מגיעה לדעתי יותר מוקדם ממה שאני צריכה - התור שלי הוא ב10:20, נניח אקח מקדם בטחון של חצי שעה אז נהפוך את זה ל9:40...
 
אשמח לדרך הכי יעילה מבחינת אוטובוסים, מעדיפה ללכת כמה שפחות בין התחנות.
אין ממש דרך טובה כבר למסלול הזה, זו הופכת להיות האופציה
25/01/2016 | 21:00
49
היחידה שתענה על החלפות נוחות.
 
קו 266 לרכבת קרית אריה ומשם רכבת להרצליה, מפתח תחנת הרצליה 13/29 מטרופולין עד למלון השרון (עדיפות ל13 המהיר יותר).
 
כל אופציה אחרת תכלול החלפת 3 אוטובוסים במקומות פחות נוחים להחלפה כמו רכבת מרכז, נמיר/פנקס, מחלף גהה עבור 614 (עבור ההחלפה הראשונה) ומחלף הסירה או צומת אכדיה או כפר שמריהו עבור ההחלפה השניה.
 
את האופציות את כבר מכירה: או עם 614 מגהה למחלף הסירה והחלפה שם רק ל13 בעצם (שמאד לא תדיר) או המשך איתו לצומת הרצליה (אכדיה), כניסה לשכונה שמאחורי התחנה עד ההגעה לתחנת האוטובוס של קו 29 והמשך עם 29 בכיוון הנסיעה למרינה.
 
או עם 66 לנמיר/פנקס ומשם עם 90/91/501/601/605/606/615/616 להסירה/אכדיה בהתאמה לקו בו עולים והמשך כפי שציינתי לעיל. או במידה והתמזל מזלך עם 347 מטרופולין למחלף כפר שמריהו ושם יש לך מעבר נוח ל29 שעוצר ממש ממול לתחנה בה יורדים מ347.
 
האופציות מרכבת מרכז זהות, מלבד קו 90 שלא עוצר שם.
וגם מפתח תקווה (אחדות) לצומת מסמיה.
25/01/2016 | 19:42
3
43
וגם2, מה הסיכוי שיש דרך מהירה יותר להגיע לרכבת בית שמש שלא כוללת 266 לרכבת קריית אריה ומשם שתי רכבות לבית שמש?
לנסוע עם 249 של אגד לתחנת הרכבת בלוד ומשם עם רכבת אחת
25/01/2016 | 20:15
43
לבית שמש, אבל צריך לתכנן את הנסיעה הזו כי לבית שמש יש רכבת פעם בשעה.
מאחדות לתחנה של 249 אפשר לנסוע כך:
1. עם 23 מבית רבקה עד לתחנת כנסת ישראל / הושע בשעריה, משם לחזור דרומה  ברגל לכיכר ובכיכר לפנות מזרחה. ללכת לדרך ירושלים (כביש 40) ושם לפנות דרומה עד שמגיעים לתחנה לכיוון דרום של קו 249.
2. עם 25 או 50 עד לתחנה בחיים עוזר לפני וולפסון, לעבור לתחנה ברחוב וולפסון בכיוון מזרח ולעלות שם על 99, 98, 97 או 91 (ומהצהריים גם 166 של דן) לצומת סירקין ובצומת סירקין בתחנה לכיוון דרום לעלות על 249.
אגב, תבדקי אם קו 408 של סופרבוס מהדר גנים לבית שמש עשוי להתאים לך.
 
לגבי צומת מסמיה - אפשר לנסוע עם אותו 249 עד לצומת בילו ושם להחליף לקווים 367, 371 או 373 של מטרופולין או לקו 301 של אגד, אבל ייתכן שלנסוע דרך תל אביב או בדרך אחרת יהיה מהיר יותר. תלוי בשעה במהלך היום.
תמתיני להכוונות נוספות לגבי צומת מסמיה.
אפשר עם 249 של אגד מפ"ת לרכבת לוד, ומשם רכבת לבית שמש
25/01/2016 | 20:18
13
חבל שאת לא מציינת שעת הגעה מבוקשת למסמיה.
25/01/2016 | 20:43
34
ניתן לנסוע עם קו 356 של אפיקים ממחלף שעריה באופן מהיר וישיר למסמיה דרך כביש 6. קו 356 מגיע מכיוון בר אילן (על כביש 471) ולכן התחנה שלו במחלף נמצאת לצד הגשר (מול תחנת הדלק אך לא בפניה ימינה מ471 לכביש 40, אלא על 471).
 
אם 356 לא מתאים לך בשעות שלו, צייני ואביא את שאר האופציות.
לראשונה: פרסומת ברכבת הקלה!
24/01/2016 | 22:00
21
600
הערב התוודעתי לפרסומת הראשונה שהודבקה בתוך קרונות הרכבת הקלה בירושלים.
דעתכם?
היערכות הרכבת הקלה לשלג בירושלים
24/01/2016 | 22:04
7
382
הודעת סיטיפס:
לקראת אפשרות של שלג בירושלים, קוראת סיטיפס לציבור הנהגים שלא להשאיר רכבים לאורך המסילות על מנת שלא לחסום את תוואי הרכבת. בימי שלג בשנים האחרונות ננטשו רכבים על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי רכבים שנתקעו על תוואי המסילה.
על מנת למנוע מצב בו רכבות הנוסעים עצמן משמשות כמפלסות שלג, דבר שעשוי לגרוםנזק לרכבות עצמן, רכשה סיטיפס כפות לפינוי שלג.
סיטיפס מזכירה לציבור הנוסעים כי הרכבת הקלה מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כ- 5 ס"מ בלבד. במידה ששלג כבד יותר יערם על גבי המסילות השירות יפסק ויחודש מיד כשיתאפשר. אנו ממליצים לציבור הנוסעים להתעדכן באתר האינטרנט של סיטיפס, באתר החירום של עיריית ירושלים או במוקד הטלפוני.
סיטיפס ועיריית ירושלים מקיימות שיתוף פעולה נרחב ושוטף וקיימו יחד ישיבות היערכות עם הגורמים הרלוונטיים לטובת היערכות לשלג. בין השאר תואם נושא פינוי השלג על ידי צוותים של העירייה באזור תוואי הרכבת הקלה לרבות פינוי צמתים ומסילות מרכבים תקועים, פינוי גשר המיתרים ודרכי הגישה לתחנות. בנוסף, בוצעו עבודות מקדימות והיערכות לגיזום עצים ונטרול מפגעים בתוואי הרכבת.
היערכות הרכבת הקלה כללה הכנת רכבי התפעול והתחזוקה לפעילות בשלג, הצטיידות באמצעים ייעודיים לפינוי השלג מהמסילות ומרציפי ההמתנה וכן תרגול והיערכות של חדר הבקרה והצוותים בשטח בנושא פעילות בשלג.
שלג מהנה שיהיה.
 
 
ואני אומר: בולשיט!
24/01/2016 | 22:06
5
355
הרכבת הקלה מסוגלת לנוע בשלג עד לעומק 10 ס"מ לפחות. ירושלים היא לא העיר הכי מושלגת שיש בה טראמים, כזכור.
 
רק שהיה בסיטיפיס מי שהחליט שאפשר לחסוך ולרכוש את המפלגים הזולים ביותר, בלי מערכת אנטי-פריז וכשהטמפרטורה רק טיפה יורדת אל מתחת ל-0 - המפלגים מתמלאים במים וקופאים.
ואני כבר לא מדבר על הטענה, לפיה אין ציוד מתאים לפינוי שלג מגשר המיתרים...
כל העניין הזה הוא חלמאות של ממש
24/01/2016 | 22:47
2
241
שלג בירושלים זה דבר שקורה כמה פעמים בשנה. איך מאשרים להתקין מפלגים בלי מערכת נגד קיפאון?
 
צריך לסלק את סיטיפס ולהחליף אותם במפעילה שלא מזלזלת באינטליגנציה של הציבור. ואם זה לא יעבוד, צריך להלאים את הרק"ל - זה עבד טוב לערים אחרות שהלאימו מערכות תחבורה שהיו בידיים פרטיות.
שלג בירושלים לא קורה "כמה פעמים בשנה"
25/01/2016 | 00:01
1
239
יש יותר חורפים ללא אירועי שלג מחורפים עם יותר מאירוע שלג אחד. הרצף של החורפים האחרונים, שבכל אחד מהם היה אירוע שלג משמעותי (או שניים בחורף שעבר) הוא נדיר.
הנדיר הופך למצב קבוע, האשמה על פי מדענים היא במה שהאדם עושה
25/01/2016 | 00:10
205
שתורם לכך.
האם יש כוונה להתקין מפלגים עם אנטי פריז בקווים העתידיים?
25/01/2016 | 12:03
1
62
שאלה טובה. כרגע מתנהל וויכוח בין סיטיפס
25/01/2016 | 14:15
171
למדינה בשאלת מימון שדרוג המפלגים הקיימים. אני משער שבמכרז המבנה העליון הבא הנושא יוכנס כדרישה.
אז עבדו עלינו עם השלג, כפיצוי, אספתי כמה סרטונים
26/01/2016 | 12:13
226
עם טראמים נוסעים בשלג בעולם.
אצלנו זה המקום המסורתי למפת הקו.
25/01/2016 | 02:08
5
246
גם בניס שם יש רק"ל מאד דומה הפס שמעל לדלת מוקדש שמפת הקו, הפרסומות היו במקום רגיל יותר - מעל החלונות - כפי שמקובל בתחתית הלונדונית ובמערכות אחרות. לפרסומות יש מקום אבל לא על חשבון המיקום הטבעי של המידע לנוסע. (בתחתית הפרסומות תופסות שטח גדול פי כמה ממפת המסלול, אינני תובע להצניע את הפרסומות)
 
����������
מפת הקו מקומה לא נפקד.
25/01/2016 | 07:37
4
212
מפות הקו מודבקות על הדלתות שממול.
באמצעי תחבורה מסילתיים אין "ממול" כי יורדים משני הצדדים.
25/01/2016 | 12:07
3
137
העיקרון שתמיד חוזר בכל אמצעי תחבורה מסילתי עירוני הוא ההקבלה. זה לא אוטובוס שעולים בו מצד אחד בלבד כך שיש עניין של דיסאוריינטציה, ויש רמת צפיפות מסויימת שלא תמיד מאפשרת להסתובב לראות מידע שנמצא מאחוריך.
 
יש שפה עיצובית אחידה כמעט לתחבורה עירונית מסילתית והפרסומת הזו םשוט שוברת את הכללים על חשבון המידע לנוסע. השפה העיצובית המקובלת נועדה לאפשר לנוסע המזדמן למצוא את המידע הרלוונטי בצורה הכי מהירה שאפשר. כך מעל לדלת תמיד יוצג מסלול קו ישר או ישר יחסית ולא מפת רשת - כך זה במפות רבות שהעליתי בפורום, תחתית, מטרו סיביליה, רק"ל ניס, מטרו מילאנו, פרבריות טיצ'ינו בשוויץ, ולמיטב זכרוני זה המצב במטרו הפריזאי ובאובאהן הברלינאי. יש סיבה טובה שכל המערכות האלו שומרות על כללי מידע אחידים כמעט שנותנים לנוסע למצוא את המידע באופן אינסטינקטיבי ללא קשר לזהות הקו או המערכת.
זה לא גרוע כמו שאתה מתאר.
25/01/2016 | 14:16
131
מפות הקו מודבקות לסירוגין מכל צד.
אתה רומז שאין צורך להמציא את הגלגל
26/01/2016 | 13:17
1
91
ועדיף להתאים את עצמנו לסטנדרטים המקובלים?
 
מהפכני!
הראש היהודי לא צריך להמציא פטנטים בתחום בן 153.
26/01/2016 | 18:27
82
יש מאות מערכות שניתן פשוט להעתיק מהן. טיפ שמאד חביב עלי - המסלול הכפול האיטלקי שמראה לאיזה צד יוצאים בכל תחנה. ראיתי את זה ברומא ומילאנו.
כנראה שדרוש מינון להחלפת תכופה של החלונות ברכבת
25/01/2016 | 13:56
52
אגב פרסומות בתחבורה ציבורית
26/01/2016 | 14:17
5
142
למה האוטובוס יכול לפרסם בצדדי האוטובוס ומאחוריו ועדיין מקבל סבסוד מהמדינה על הפעלת קווים?
למה שלא יאפשרו פרסומות גם בתוך האוטובוס כדי להוריד אפילו עוד יותר את סבסוד המדינה (אם לא ביטולו לגמרי)?
קווים ניסו את זה בתחילת דרכם
26/01/2016 | 14:33
3
121
וזה בוטל מהר מאוד בגלל התנגדות חרדית, למיטב הבנתי.
 
לדעתי האישית, אנחנו חשופים מספיק לפרסום במרחב הציבורי ולא צריך שכל פינה ריקה תתמלא במסך פרסומות מרצד. אם אי פעם יאשרו פרסומות  בתוך האוטובוסים, אני מקווה שיהיו אלה רק פרסומות סטטיות ולא מסכי פרסום כמו שהיו בקווים בתחילת דרכם.
 
מה גם שבהרבה מקרים שבהם מוסיפים פרסומות למדיה קיימת המדיה מתחילה לשים את טובת המפרסם לפני טובת הצרכן, כי המפרסם משלם כסף (והרבה) - לראייה תחנות אוטובוס בתל אביב, שמתוכננות לחשיפה מירבית לשלטי הפרסומת של הולכי רגל ונהגים על חשבון נוחות הנוסע (צל, הגנה מגשם ורוח, מספיק מקומות ישיבה וכו'). יהיה עצוב אם זה יקרה גם לאוטובוסים עצמם.
עוד בשנות ה-90 היו צגי פרסום בתוך האוטובוסים בבאר שבע
26/01/2016 | 16:15
2
109
של החברה העירונית (האוטובוסים הופעלו על ידי עיריית באר שבע).
 
מדובר היה בצגים הדומים לצגים שיש כיום בתוך האוטובוסים והמודיעים על התחנה הבאה (לא צגי LCD כמו צג מחשב). שרצו בהם פרסומות.
 
גם כשמטרודן ומטרופולין החלו לעבוד בדרום, הותקנו באוטובוסים שלהן צגי פרסומת כאלו ובשתי הסדרות הראשונות של האוטובוסים של מטרודן (וולוו B7L) עדיין יש צגים כאו אך הם לא פעילים ואף אחד לא טרח להסב אותם למתן מידע על התחנה הבאה כנדרש בחוק. בבאר שבע יש רק מספר אוטובוסים בודדים שיש בהם צגי מידע על התחנות הבאות. באגד תעבורה (שסוף סוף יוצאת מכאן) ברוב האוטובוסים אין כריזה ואין צגים.
באגד ירושלים היו פרסומות בתוך האוטובוס בשנות ה80 וה90
27/01/2016 | 01:30
1
68
ובמודלי שנות השמונים שקדמו למודל המפרקיות והמודל המקוצר שהחל לפעול בתחילת שנות התשעים הפרסומות חסמו את פתחי המיזוג במשך שנים שבהם הוא לא הופעל. באמצע שנות השמונים הוסרו פרסומות שחסמו את המיזוג.
אני מדבר על פרסום דיגיטלי. פרסום מודבק היה גם בדן וגם בחברה
27/01/2016 | 01:47
53
העירונית בבאר שבע מאז שאני ילד וכבר עברו יותר מ20 שנים.
היה באגד תעבורה מסכי מידע בשילוב פרסומות לפני כמה שנים
28/01/2016 | 10:00
17
אאל"ט באשדוד זה חולל סערה בגלל שהיו פרסומות לא צנועות
האם רכבת ישראל משנה סוף סוף את תסדיר לוחות הזמנים בתחנות?
24/01/2016 | 16:41
3
465
ראיתי את זה בשתי תחנות, נראה שהצליחו לעשות פה כמה איחודים חשובים
ימי חול, שישי ומוצש בעמוד אחד
3 השפות בעמוד אחד
מסודר ספציפי לפי תחנה ולא לוח זהה לכל תחנה.
זה די מזמן ככה בכל מיני תחנות
24/01/2016 | 17:33
2
196
אבל יש גם את הפורמט "הישן" בתחנות
הלוחות החדשים מתוכננים להחליף את הישנים?
24/01/2016 | 20:50
1
150
בלוחות הישנים יש בעיות
בלוחות החדשים אין מידע מלא, למשל עבור נוסעים שצריכים להחליף
24/01/2016 | 23:27
140
רכבות.
הנחות זכאים
24/01/2016 | 14:06
3
106
האם ההנחות לזכאים כמו ילדים נוער ומבוגרים ניתנות גם בכרטיסי החופשי חודשי/שבועי/יומי החדשים ברפורמת המטרופולינים?
 
תודה
רק אזרח ותיק זכאי להנחה
24/01/2016 | 15:22
2
38
זה בעצם אומר שלילדים כמעט ולא כדאי חופשי חודשי
24/01/2016 | 17:41
1
71
וגם סותר את הפירסום בדבר הנחת 50% לילדים ונוער בכל הקווים בארץ.
ההנחה היא בערך הצבור
24/01/2016 | 18:00
87
זה לא פרסום שקרי. 50% הנחה לילדים זה בערך צבור.
 
וכן, חופשי חודשי לא משתלם בהרבה מקרים - לא רק ילדים ונוער. למשל אם אתה עושה נסיעה באוטובוס לעבודה בבוקר (גם אם מחליפים אוטובוסים כחלק מהנסיעה הזו) ונסיעה חזור בערב, בעלות של 6.90 לכיוון, ועובד 5 ימים בשבוע, חופשי חודשי לא משתלם כי יש במילא הנחה על הערך הצבור. ערך צבור יוצא זול בהרבה.
 
(זה חישוב שעשיתי לפני תחילת הרפורמה. אחרי תחילת הרפורמה בחלק מהמקרים חופשי חודשי יוצא זול יותר, וכל אחד צריך לעשות את החישוב הזה בעצמו)
מתי תכנס לתוקף ההפחתה במעמ בתחבורה ציבורית?
24/01/2016 | 11:03
9
144
ראיתי פירסומים לפני שבוע  שזה אמור להכנס היום,אבל זה לא מופיע בשום מקום,אז כנראה שזה לא נכון.
ב 01/02/16
24/01/2016 | 16:34
1
67
הא יום שני הבא-תודה
24/01/2016 | 16:46
60
האם מחיר החופשי חודשי אמור לרדת?
25/01/2016 | 02:53
6
116
האם הוא יתעדכן רק למי שישלם אותו ב-1.2 או שכבר אפשר לרכוש אותו במחיר המוזל לפני תחילת החודש?
כל תעריפי התח"צ במדינה יורדים, כולל כל החוזים.
25/01/2016 | 02:59
5
164
ניתן יהיה לרכוש החל מה25.1 חופשי חודשי בעלות החדשה.
יופי! תודה רבה
25/01/2016 | 03:00
35
שאלה - האם רכישה ב-25.1 תהיה תקפה עד ל25.2?
25/01/2016 | 07:54
3
109
כלומר האם זה גמיש של 30 יום או קלנדרי כך שאוכל להתחיל להשתמש רק ב-1.2?
 
תודה
ברכבת המחיר לא השתנה היום
25/01/2016 | 08:04
2
132
כלומר לא תוכל לקנות גמיש 30 במחיר החדש.
ואם אני קונה באוטובוס? כן אוכל לקנות גמיש?
25/01/2016 | 11:36
1
82
אני משתמש רק באוטובוסים בגוש דן
באוטובוס אפשר לקנות רק קלנדרי בשלב זה.
25/01/2016 | 11:50
100
מה שתקנה היום יהיה תקף מה 1.2.
הפרשי מחיר חופשי יומי
24/01/2016 | 11:01
2
206
לא ידעו לתת לי מידע מדוייק במוקדים אז אני שואלת כאן: חופשי יומי באוטובוס מלוד לת"א או לגבעת שמואל עולה 15 ש"ח. חופשי יומי ברכבת מלוד לת"א עולה 16 ש"ח. למה יש הפרש, והאם עדיין ניתן לנסוע גם ברכבת וגם באוטובוס בלי קשר אם הכרטיס נרכש באוטובוס או ברכבת?
 
ושאלה נוספת: באתר כל קו מופיע לעיתים שצריך כרטיס מעבר אם נוסעים ליעד מסויים בשני אוטובוסים. האם יש צורך בכרטיס מעבר במידה ויש לי חופשי יומי/ חופשי שבועי/ חופשי חודשי?
 
תודה לעונים.
תשובות>>>
24/01/2016 | 12:52
1
159
עקב ההוראה של השר, תעריפי הרפורמה הופחתו היכן שעלו לכן חופשי יומי ירד ל15 ש"ח אך ברכבת לא שמעו על ההנחיה הזאת (כנראה) והם ממשיכים למכור את כל הכרטיסים באותה העלות שהייתה בתחילת הרפורמה, לפינ התערבות השר.
 
אם תרכיש באוטובוס או ברכבת, זה לא משנה כי זה תקף לכל המפעילות כולל הרכבת.
 
כרטיס מעבר הו א כרטיס ל90 דקות הניתן לרכישה באמצעות ערך צבור הטעון ברב קו בלבד. במקרה של רכישת חופשי יומי - כשמו כן הוא, נסיעות חופשיות מתחילת השירות באותו היום ועד תום השירות (כולל קווי הלילה). לא משנה כמה תסעי, הכל תקף בחופשי יומי ואין צורך בכרטיס מעבר.
אני אישית עדכנתי את הרכבת בעניין כבר 4 פעמים
24/01/2016 | 18:41
108
מה שהם עושים זו גניבה מהנוסעים באופן מודע לחלוטין.
הפרשי מחירים בין שני קווים שעושים אותו מסלול
24/01/2016 | 10:17
10
243
הי ,
אני נוסע כל יום לעבודה וחזרה בתחבורה ציבורית  מביתי ביהוד לצומת אל על .
שני קווי האוטובוס הנוסעים לשם הן קו 475 של חברת קווים וקו 244 של חברת אגד .
עלות קו 475(קווים) היא 8.6 ש"ח .
עלות קו 244(אגד) היא 6.9 ש"ח .
התקשרתי לשירות לקוחות של חברת קווים ושאלתי מדוע ההפרש לעומת חברת אגד והם אמרו לי שהם לא מודעים למחירי חברת אגד וכי המחיר שלהם נקבע בהתאם לתקנות משרד התחבורה ובגלל שצומת אל-על היא כבר מעבר לצומת טייסים זה כבר לא נחשב גוש-דן אז המחיר מחושב לפי אותו אזור .
מן הסתם השרות שמתקבל באוטובוס בחברת קווים הוא לא יותר איכותי מזה שמתקבל בחברת אגד לכן לא ברור למה ההפרש .
למי ניתן לפנות על מנת שיטפלו בפנייתי להוזלת מחיר האוטובוס בחברת קווים ?
זאת תופעה ידועה, וכנראה שיטפלו בה בחלק השני של הרפורמה
24/01/2016 | 10:34
1
159
אבל בינתיים, למה לא להשתמש בחופשי חודשי?
תשובה
24/01/2016 | 10:41
126
אני נוסע 2-3 בשבוע פעמים באוטובוס ולפעמים בטרמפ כך שלא משתלם לי חפשי חדשי.
יש לך עוד קווים בין יהוד לצומת אל על וגם לקרית שדה התעופה.
24/01/2016 | 12:59
4
112
יש את 425 של אפיקים שמקשר בין יהוד לצומת אל על וגם בקו 268 של אגד המקשר בין יהוד (נכנס לרחוב העצמאות) לבין צומת אל על והכניסה לקרית שדה התעופה (מסעף כפר טרומן).
הם לא תדירים כל כך... 475 הכי תדיר. באמת מוזר ההפרש המדובר
24/01/2016 | 13:49
3
91
זה בדיוק מה שעלה כששאלו מה קורה כשקו אוטובוס יוצא מטבעת 1, עובר דרך טבעת 2 ומסיים בטבעת 1. בדיוק שאלתי לגבי הקו הזה (475) לפני כחודש, לפני הרפורמה. גם אני גר ביהוד אבל נוסע לכיוון ת"א.
פעם ראשונה שאני נתקל במצב ודילמה כמו שתיארת, odeddiush. חייבים לתקן את הבלגן הזה. (ובאמת מוזר שאגד לא מחייבת ירידה בצומת אל-על כטבעת 2!)
כש"יתקנו" את הבלאגן הזה, המחיר בקווים לא יירד, אלא המחיר
24/01/2016 | 13:57
110
באגד יעלה.
סביר להניח שגם המחיר בקווים יעלה.
(לא כולל השפעת ההורדה ב-14.5%, שלצורך השרשור הזה אני מתעלם ממנה)
 
כי משרד התחבורה ומשרד האוצר מתנגדים משום מה לכלול את אזור נתב"ג (כולל צומת אל על) בטבעת 1 (אולי בגלל שהם רואים בתחנת הרכבת של נתב"ג את תחנת הרכבת של שוהם).
 
אז במצב שצומת אל על בטבעת 2 ויהוד בטבעת 1, המחיר של אגד לנסיעה בודדת אמור לעלות ולא המחיר של קווים לרדת.
 
לכן, לא בטוח שכדאי ספציפית במקרה הזה לעורר את הישנים.
באפריל כל זה ישתנה כמובן.
24/01/2016 | 15:56
1
86
וזה לא משנה התדירות, הקיבעון על קו X הוא הבעיה של מרבים הנוסעים בתחבורה הציבורית. זה שקו X תדיר, לא אמור שכשמגיע קו אחר שמגיע לאותו היעד באותו המסלול, לא עולים עליו... אז פירטתי על עוד שני קווים כדי שיכיר וידע שהוא יכול להשתמש בהם גם עם על 425 כתוב שהוא מגיע לירושלים וגם אם על 268 כתוב שהוא מגיע למודיעין.
אני מבין אותך לחלוטין ומסכים.. במקרה הזה המקובעים הם התדירים
24/01/2016 | 16:08
65
חלק מהבעיה של קווים חדשים שמפעילים (למשל 93 בוינטר להרצליה) - היא שאנשים גם לא מודעים אליהם וגם רגילים למצב הישן. גם אם הקווים החדשים יותר טובים להם, הם נוטים להיות מקובעים.
במקרה של קו 475 - זה לא כך לדעתי. בעבר לפני שעבר לשליטת קווים והונהג חיוב אחיד בין חברות, הוא היה עולה יותר מאשר קו 37 ליהוד - ולכן היה ריק יחסית למרות שרוב הדרך משותפת לשניהם. (אז עוד הייתי חייל אז עליתי בחינם וזכיתי מן ההפקר של לשבת באוטובוס ריק ומרווח...)
וכמובן שכולנו שכחנו - בפעם הבאה תשרשר בשרשור ההכוונה היומי..
24/01/2016 | 16:17
2
43
זאת לא שאלת הכוונה. זה יותר לשרשור של שאלות כלליות.
24/01/2016 | 17:34
1
25
אז לשרשור הכוונה ומודיעין?
25/01/2016 | 10:54
11
קו 91 מטרופולין (ת"א-הרצליה) ביטול תחנה בעזריאלי (מנחם בגין)
24/01/2016 | 01:19
15
225
התחנה ברכבת השלו םתשאר. כפי שאני מבין מהאתר, התחנה מבוטלת רק בכיוון הנסיעה להרצליה.

אחד הביטולים היותר מוזרים ששמעתי עליהם, החל מהיום (24.01.16).

כמו כן, מסלול קו 90 באיזור התעשיה בהרצליה משתנה והופך להתבסס על רחוב מדינת היהודים.
למה לא פשוט לחבר את התחנה לקווים שנוסעים על דרך נמיר?
24/01/2016 | 11:04
1
134
בייחוד 501.
 
אני ממש לא מבינה מה הם עושים עם הקו הזה, ולמה לקחו לי אותו מגבעתיים :(
מה שכן, מסביר למה הוא לא שולט מעולם בתחנות גבעתיים
24/01/2016 | 19:14
117
כנרא מראש לא נתנו לו סיכוי
ביטול מטומטם באופן מוחלט
25/01/2016 | 13:33
12
125
כל ההגיון הוא לקבוע לו תחנות משותפות עם שאר הקווים שנוסעים לכיוון הרצליה (501, 601) ולא במקומות שבהם לא ממתין אף נוסע שיעדו הוא הרצליה (מול רכבת השלום).
אני לא יודע מי החליט על ביטול התחנה, אבל זה כנראה פקיד שלא נסע כבר שנים באוטובוסים ואין לו שום הבנה בעניין. החלטה מטומטמת וחסרת הגיון.
והצד השני של המטבע
26/01/2016 | 09:24
11
87
תחנות עזריאלי נמצאות כבר הרבה מעבר לקיבולת שלהן, אין מנוס מלהחליט שחלק מהקווים יעצרו שם וחלק לא. לגבי ההחלטה הספציפית של קו 91, אין לי דיעה.
אז לוקחים קבוצת קווים ומוציאים משם. לא ככה
26/01/2016 | 19:09
10
76
זו החלטה חסרת מקצועיות לחלוטין שתורמת לחיסול הקו.
חלק ממדיניות השליפה מהמותן של פקידים שלא באמת מבינים את הפסיכולוגיה של הנוסעים. מן הסתם כי הם כנראה לא נוסעים באוטובוסים.
עכשיו אני מוצא את ההגיון מאחורי ההחלטה לפחות.
26/01/2016 | 20:43
9
70
רוב הקווים שעוצרים בעזריאלי, עוצרים בתחנה אחת במתחם עזריאלי ורכבת השלום. לקו 9 יש שתי תחנות, בדומה לקווים נוספים כמו 140 ו270 (לא עולים לי עוד קווים). אז אפשר להבין מאיפה מגיע הרעיון של לצמצם את מה העומס שיש בבגין.
 
כמובן שאני לא מסכים ש91 לא צריך לעצור שם.
קו 279 (שתחנת העצירה שלו לא הגיונית בעליל)
26/01/2016 | 22:48
8
55
ו-177 נדמה לי עוצר רק ברכבת השלום.
אגב, את 68 ו169 העבירו לתחנה של קו 1/50/51 , ובתחנה האמצעית (בין זו של 1 לבין קווי גבעתיים ויו"ש) נשאר עמוד מסכן עם שילוט לקווים 40/42/140/141/240 (משום מה שכחו מ75/76/350 שעוצרים שם גם). עכשיו בימי הגשם, הם כולם באים כמעט לתחנה של קווי גבעתיים-יו"ש. מישהו חשב להקים שם תחנה באיזה שלב כלשהו במאה ה-21? בושה וחרפה.
גם 177 וגם 280 עוצרים בשתי התחנות. אבל 480, או זה משהו אחר.
27/01/2016 | 01:06
7
43
480 עוצר רק בבגין ולא עוצר ברכבת השלום, אני כמובן מדבר על החלופות שיוצאות מהשכונות בירושלים אל ת"א בשעות הבוקר.
 
מכל הקווים שעוצרים ברכבת השלום ופונים ימינה, רק 91 הוא זה שלא עוצר שם יותר. השאלה היא האם יש כוונה לצמצם בעוד קווים ו91 היה הראשון או שלא ואז זה כבר הופך למסריח.
 
לגבי הסככה (זה המונח שמתאים יותר), צריכים שם את הסככות הכפולות או המשולשות, הארוכות שיכולות להכיל מספר רב של אנשים. סביר שאף אחד לא חשב שצריך שם סככה בכלל אם זה מסיבות של קווים תדירים שעוצרים בתחנה (פחות נראה לי) ואם מסיבה שהמדרכה לא רחבה כל כך כמו בהמשך (סככת הבין עירוניים בעיקר).
 
בכל מקרה, מספר הקווים שהולכים להגיע מדרום לכיוון צפון ולעבור בעזריאלי הולך להצטמצם באחד השלבים הבאים בו יסגרו את דרך בגין גם לתח"צ.
למה שיצטמצם?
27/01/2016 | 12:05
5
32
הרי הקווים האלו סה"כ הולכים לעבור הסטה לרח' חסן עראפה שנסלל ומשם למסגר ואז חזרה לדרך בגין באזור יהודית.
בשלב כלשהו יש כוונה לקצר קווים מהדרום לתמח"ת וקווים מהצפון
27/01/2016 | 12:56
4
34
ומז'בוטינסקי למסוף 2000.
במכרז שרון-חולון החדש יש התייחסות מפורשת לכך, כולל ציון של קווים ספציפיים שצפויים להתקצר.
אה, אוקיי. זה סבבה. אילו קווים צויינו במכרז ? X71 ? X26?
27/01/2016 | 14:04
3
22
ציטוט מהמכרז:
27/01/2016 | 14:16
32
"
36.1 עבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה
עבודות אלה החלו לאחרונה וכוללות חסימת צירי תנועה בהם עוברים הקווים או צמצום נתיבי הנסיעה. חלק מהקווים הכלולים במכרז, צפויים במסגרת זו להתקצר למסוף ארלוזורוב או למסוף חלופי: עפ"י התכנית מדובר בקווים 504, 521, 524, 525, 532, 568  וכל קווי נתניה שמגיעים לתמח"ת למעט קו 605 . תכנית זו צפויה לצאת לפועל לפני כניסת הזכיין לפעילות, אולם מחמת אי וודאות לגבי מועד יישומה או היתכנות לביצוע שינויים והתאמות בה בהמשך, מופיעים במכרז המסלולים בהתאם למצב הקיים במועד הפרסום – כלומר ללא שינוי במצב הקיים לגבי קווים שמגיעים לתמח"ת. מובהר עם זאת כי בסבירות גבוהה, במועד כניסת הזכיין חלק מהקווים יפעל במתכונת מקוצרת עד מסוף ארלוזורוב או מסוף חלופי והמסלולים יותאמו לכך במהלך היישום. שינויים שכבר בוצעו בפועל – הסטת קווים מרח' קרליבך לרח' חשמונאים (קווים 26, 126) מוטמעים במפרטי הקווים במכרז.
 
מעבר לכך, בתוואי הרכבת שכולל בין היתר את רח' ז'בוטינסקי בפ"ת – ר"ג ואת דרך בגין, צפויים שיבושי תנועה כולל צמצום מספר נתיבים ושינוי הסדרי תנועה בכניסה ויציאה אל הרחובות הסובבים.
"
X71 לא יתקצרו. מדובר בקווים שהם חלק מהשלד של מערכת הקווים
27/01/2016 | 14:21
1
34
העירוניים של לב המטרופולין.
הקיצורים מתייחסים לקווים בינעירוניים ואזוריים.
טוב רוב הקווים מדרים מסיימים בתמח"ת בדרך כלל
27/01/2016 | 14:31
30
אז בטח לא מדובר הרבה על קווים מדרום. בעיקר מצפון.
לא צריך סככות
28/01/2016 | 16:26
15
לפי ריבוי הולכי הרגל שם, סככות זה סתם גורם מפריע, מה שצריך הוא קירוי איכותי מלא שהעמודים שלו יהיו על הגדר של עזריאלי. לאורך כל הדרך.
בזמנו מע"צ עשתה כמה קירויים כאלה בתחנות חזקות כגון צומת חולון ומסובים (שנמצאות על כבישי מע"צ), הם מספקים הגנה טובה יותר והם בהחלט מתיאמים גם למדרכה שליד עזריאלי (אם כי הייתי מתכנן קונסטורוקציה קצת פחות מפלצתית)
 
בשפירים יש  קירוי מלא והוא טוב, אבל בגלל שיש לו עמודים משני הצדדים הוא פחות מתאים לאזור עזריאלי (בגלל נפח האוטובוסים והעובדה שיש שם גם עולים וגם יורדים אי אפשר לתכנן כך שיעצרו רק מול "אין עמוד" מול כל הדלתות.
ממשיכים צפונה לגשר רחבעם זאבי (רמה"ש)
24/01/2016 | 00:48
83
מבט דרומה לכיון מחלף גלילות...  אפשר לראות שבין מח. גלילות לגשר זאבי, הרצועה עבור המסילות הנוספות "מחליפה צד"..
שרשור הכוונה ומודיעין 24/01
( לעמוד שלי בתפוז )
24/01/2016 | 00:41
2
20
אין להתיחס להמלצות שנמסרות במסר אישי אלא רק מסרים פומביים - ישנם גורמים שמנסים להטעות את השואלים ביודעין.
הגולשים מתבקשים שלא להשיב לשאלות
בשרשורי הכוונה קודמים ולא לשרשר הודעות שאינן קשורות לשרשור ההכוונה.
שאלות שלא תשורשרנה כהלכה - תמחקנה מן הפורום ללא אזהרה.
נא לשרשר שאלות הכוונה אך ורק לכאן ונשמח לעזור כמיטב יכולתנו.
על מנת ששאלתכם תהיה בולטת, ולמען הנוחות, נא הקפידו לשרשר אותה להודעה ראשית זו, ולא לשאלה או תשובה אחרת.
הקפידו לשרשר את שאaלתכם לשרשור בתאריך הרלוונטי.
נא ציינו נקודות מוצא ויעד מדוייקות ככל האפשר.
אם דרוש לכם מידע אודות מחיר הנסיעה ומשך זמן הנסיעה - ציינו זאת בעת כתיבת השאלה.
אין צורך להשתמש באייקון - זה פשוט מיותר.
נסיעה טובה וגלישה מהנה בפורום!
שינוי תעריפים, יעדים והנחות סטודנט
24/01/2016 | 19:36
1
87
שלום רב,
 
מזמן לא השתמשתי בתחבורה ציבורית ועם השינוי האחרון אני מתחיל ללכת לאיבוד.

אני צריך המלצה למסלול הנסיעה ולכרטיס הנדרש לרכישה בקו עזריאלי - רחובות (שכונת היובל/שרונה) הנסיעות יהיו בשעות הערב פעם בשבוע (אחרי השעה 8), כאשר המטרה להגיע בדרך הכי מהירה.
 
תודה לעונים!
בשביל זה יש את שרשור ההכוונה היומי
24/01/2016 | 20:47
138
שאל שם, ויענו לך בשמחה.
ריבוע מסילות בין ת"א האונ' - הרצליה & הרחבת ת.הרצליה
24/01/2016 | 00:26
62
1328
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה
 
נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך...
המשך>>
לפניכם סקירת מצב של פרויקט שלא זה כמעט לסקירה עד כה -פרויקט ריבוע מסילות (מ- 2 מסילות ל-4) בין תחנת ת"א האוניברסיטה לתחנת הרצליה + הרחבת תחנת הרצליה.
הפויקט הנ"ל הוא למעשה פרויקט משלים לפרויקט קו כפ"ס - הרצליה
 
נתחיל עם אזור התחנה התפעולית תל ברוך (צפונית לתחת ת"א האונ')
ניתן להבחין במסילה אחת חדשה שנפרשה מערבית למסילות הקיימות.
המסילה המזרחית (השמאלית) ביותר בתמונה היא למעשה המשך הקשת מכיוון בני ברק צפונה.. יתכן וקטע מסילה זה יהפוך למסילה הרביעת בקו, או שמה יועת מזרחה ויתמזג למסילה הרביעית שתונח בהמשך.
 
זה הגיוני שהנסיעה האחרונה של מטרונית קו 2
23/01/2016 | 19:36
9
256
יוצאת בשעה 14:32 בימי שישי?
זה פשוט הזוי שהשירות נגמר בשעה כל כך מוקדמת.
זה הזוי שהשירות נגמר בכלל... אבל כך זה במדינת הלכה
23/01/2016 | 20:12
8
188
מי שיש לו בעיה עם זה, שיפסיק לטמון את הראש בחול ושיתחיל להיאבק.
אחרת זה רק ילך ויחמיר.
קו 2 של המטרונית היה אמור לפעול גם בשבת, אבל ראש עיריית
23/01/2016 | 20:50
5
189
קרית אתא טירפד את זה.
היו תושבים של העיר שניסו להיאבק, אבל כנראה השתיקו אותם.
המאבק שלהם היה מעט מדי ומאוחר מדי
23/01/2016 | 20:56
4
168
הם נזכרו להיאבק הרבה אחרי הרעש הדתי.
אם הם היו נאבקים בזמן, הקו היה פועל בשבת.
מי שנזכר מאוחר מידי אלה הפוליטיקאים.
23/01/2016 | 21:39
3
118
הם נאבקים כל כך הרבה בשביל תח"צ בת"א בשבת שהם לא שמים לב שהם מפסידים את התח"צ בחיפה.
 
הדרך הטובה ביותר להשיג תח"צ בת"א בשבת היא להוכיח שזה עובד מעולה בחיפה.
תח"צ בשבת לא מעניינת אף פוליטיקאי
23/01/2016 | 21:55
2
137
היא מעניינת אך ורק אזרחים ואלה צריכים לנהל מאבק.
בקרית אתא התושבים ישנו ונזכרו רק כשהיה מאוחר מדי. אחרי שכבר היה ברור שהקו לא עומד לפעול בשבת, הודות ללחץ החרדי.
לא יעזור להוכיח שזה עובד מצויין בחיפה ואף מציל חיים. גם לא צריך להוכיח זאת כלל, מכיוון שהדבר ידוע לכולם כבר שנים.
העניין הוא שהעובדה הזאת ממש לא מעניינת כשמדובר בשמירה על האגו של עסקני הדת, ובמניעת כל עידוד לחילול שבת בארץ הקודש איפה שרק אפשר.
כשהדת מעורבת, אין רציונל. גם חייהם של בני נוער שמעורבים בתאונות בסופ"ש פחות חשובים. זו עובדה וזה המצב.
 
מה שכן, בחיפה פועלת גם תח"צ סדירה בלילה ופה בהחלט אפשר וצריך להשתמש בנתון הזה על מנת לדרוש את השוואת המצב גם בגוש דן ובירושלים.
פה אין שום עניין פוליטי וזה משהו שכל ארגוני התח"צ צריכים לצעוק.
בינתיים אף אחד לא צועק ובמשרד התחבורה ממשיכים להכשיר את השרץ כאשר גם מכרז הרכבת הקלה בתל אביב מדבר על פעילות בין 5:00 בבוקר לחצות בלבד. מיותר לציין שגם בלי שבתות. 
יש כמה פוליטקאים שכן מעניין אותם, תמר זנדברג למשל
24/01/2016 | 00:26
1
84
תמר זנדברג, שהיא חלק מהשדולה לתחבורה בת קיימא בכנסת, תומכת מאוד ובאופן מוצהר בתח"צ בשבת, לדוגמה
 
 
ואני די בטוח שאפשר למצוא עוד כמה פוליטקאים (ולא רק מהשמאל) שתומכים בעניין. הבעיה היא שהם מיעוט (איזו מפלגה שמה תח"צ בשבת במצע שלה חוץ ממרצ? ומרצ מאוד חלשה בקדנציה הנוכחית). והם יישארו מיעוט כל עוד רוב חברי הכנסת נוסעים לכל מקום ברכב, וכל עוד הם חייבים לציית לרצון המפלגות הדתיות מטעמים פוליטיים.
 
זה פשוט לא נכון להגיד שאין פוליטיקאים שזה לא מעניין אותם, כי הם כן קיימים. אבל אני לא רואה את השינוי מגיע ברמה הארצית בקרוב, לכן יותר הגיוני לשכנע פוליטיקאים מקומיים - אם יהיה מספיק לחץ מהשלטון המקומי במטרופולינים השונים לאפשר תח"צ בשבת, אולי משהו יזוז. אבל גם על זה אני בספק.
 
 
בסופו של דבר רוב הישראלים מתניידים ברכב פרטי. הם קנו רכב כי הם הבינו שהתח"צ בארץ לא מספקת פתרון מתאים. וברגע שיש להם רכב, פחות חשוב להם להיאבק על תחבורה ציבורית נאותה (בשבת או ביום חול). זה עצוב, אבל זה המצב. ובגלל זה אין מספיק לחץ ציבורי בנושא.
לתמר אין כוח פוליטי וגם לא יהיה
24/01/2016 | 05:55
75
אני מאוד מעריך אותה, אבל לא משלה את עצמי שהיא באמת יכולה לעשות משהו.
ובכלל אני כבר לא סומך על מרצ. מפלגה שאין לה שום סיכוי להגיע לעמדות כוח ולהשפיע לטובת החילונים.
מה גם שבשיטה הנוכחית אפילו אם בתיאוריה תהיה ממשלת שמאל, היא תהיה חייבת להיות מבוססת על החרדים.

המאבק חייב להגיע מלמטה, מהציבור שצריך לצאת לרחובות. רשויות מקומיות לוחצות גם היום בנושא הזה, אבל אין שום סיבה פוליטית שמישהו בממשלה יקשיב להן. רק אם יהיה מאבק עקבי של הציבור, אז יתחילו להקשיב כי כך זה עובד פה. הציבור החילוני מתחיל להבין שרק ככה זה הולך, אבל הדרך למיגור האדישות עוד ארוכה.

המצב בו לכל אחד יש רכב פרטי הוא בדיוק המצב שהפוליטיקאים רוצים שיהיה. כ"ץ מודה בזה בגלוי. ככה זה כששיטת המיסוי במדינה מבוססת בין היתר על שגשוג ענף הרכב הפרטי.
אבל זה נושא אחר לגמרי
23/01/2016 | 21:38
1
112
הרי אפשר בשקט להפעיל את הקו גם עד 15:30 מבלי שתהייה "פגיעה בשבת"
אי אפשר
23/01/2016 | 23:23
105
וזאת הודות לכל מיני מניאקים שהחליטו לאחרונה לעקוב ולבדוק בציציות כל קו לא מורשה שנסיעתו האחרונה "חורגת לשבת" ולהתסיס על כך גורמים דתיים.
לכן עכשיו לוקחים טווח ביטחון בכל קו שאינו מאושר לפעול אפילו דקה בתוך השבת.
בחיפה אין הרבה קווים כאלה, אך את קווים 2 ו-3 של המטרונית לצערי הגדירו כך במחטף וזה למעשה דבר חדש שכלל לא היה נהוג במטרופולין חיפה.
שאלה על חופשי חודשי אשקלון
23/01/2016 | 22:51
3
128
רכבת ת"א-אשקלון משולב עם אגד תעבורה באשקלון(קוד 151 של הרפורמה החדשה ומחיר 495 ש"ח), האם כולל גם נסיעה באגד ת"א אשקלון? (קוים 300 ו-301)
והאם כולל גם נסיעות באפיקים אשדוד אשקלון? (קו 150)
 
זה כולל את כל מה שנוסע בין גוש דן ואשקלון, זה כל העניין
23/01/2016 | 23:09
1
81
לא קוראים לזה יותר "רכבת משולב עם אגד תעבורה" או כל שם של חברה אחרת.
קוראים לזה פשוט קוד 151 וזה כולל את הכל.
על ההסבר, עכשיו זה יותר מובן, שבוע טוב.
23/01/2016 | 23:20
48

 
ובנוסף לכל מה שרשמת, גם כולל נסיעות בקווים העירוניים
24/01/2016 | 08:16
27
חם בפורומים של תפוז
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
מסגרת החינוך שמתאימה לילדיך
מסגרת החינוך שמתאימה...
אז איך עושים את זה בצורה נכונה? ועל מה חשוב לשים...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
אירוח בנושא חיסכון פנסיוני
אירוח בנושא חיסכון...
מה אנחנו יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את מצבנו...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
הקשר בין טראומה והתמכרות למין
הקשר בין טראומה...
איך טראומה יכולה ליצור התמכרות? אתם מוזמנים כבר...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
פורום אופניים חשמליים
פורום אופניים חשמליים
מחסני ממונעים
מחסני ממונעים וקארטינג
אופני שחף
אופני שחף
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ