לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום מכוניות
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

נזק לגיר אוטומטי?
31/01/2016 | 17:31
2
99
מכונאי שכח למלא שמן גיר לאחר שרוקן אותו בטיפול שוטף. הרכב לא זז והמנוע פעל פחות מחצי דקה עד שכובה לצורך מילוי שמן.
האם יכול להיגרם נזק לגיר האוטומטי?
רוב הסיכויים שלא. במצב כזה הגיר נשאר בניוטרל
31/01/2016 | 18:00
55
ורוב החלקים לא מסתובבים ולא מעבירים תנועה. יש כמה מסבים שעבדו בלי שימון אבל חצי דקה בלי עומס לא צריך לגרום נזק משמעותי.
לא יהיה נזק , המנוע עצמו יכול לעבוד כמה דקות ללא מילוי שמן
31/01/2016 | 18:05
61
קל וחומר הגיר . 
קאיה ריו ידני חדשה
31/01/2016 | 15:45
11
120
ב - 78K.
 
האם כדיא לי לקנות ?
אתה שואל מבחינת מחיר או מבחינת רכב?
01/02/2016 | 23:30
1
73
אני יודע להגיד לך שמבחינת רכב הוא אחלה. בעיקר בדגמים הידניים.
תא המטען מרווח וכך גם תא הנוסעים. לדעתי הוא מעניק חווית נסיעה נוחה בסה"כ ומרגיש כמו רכב איכותי. היתרון הגדול שלו מתבטא בעובדה שהוא מגיע עם 7 שנות אחריות. מבחינת המחיר- נסה להשוות בזאפ או אם אתה הולך על יד שנייה, באחד מלוחות המכירה כמו יד 2, פשפשוק וכו'. בהצלחה
תודה לך. מדובר ברכב חדש.
02/02/2016 | 08:17
22
זה זול יותר מהמחיר הרשמי, אם אני זוכר נכון - אבל יש סופרמיני
02/02/2016 | 22:15
8
62
ידניות זולות יותר.
אם לא תספר לנו מה ההעדפות והצרכים שלך, יהיה קשה לענות לשאלה האם כדאי לקנות את הריו או רכב אחר.
נכון ונכון.
02/02/2016 | 23:31
7
68
קיבלתי הנחה עקב "מבצע" לרכב ידני.
הגודל טוב לי ואני נוסע גם מחוץ לעיר כמעט כל יום ס"ה כ 100 ק"מ בכל יום. בד"כ מיועד לאדם אחד עד שניים ואחת לכמה חודשים גם לנסיעה ארוכה לטיול או נופש כמה מאות קילומטרים.
בנסועה כזו, צריכת הדלק כבר הופכת למשמעותית
03/02/2016 | 09:51
5
57
אישית הייתי מעדיף את ה-208. זולה יותר (בכעשרת אלפים שקלים), חסכונית יותר ונוחה יותר. האבזור פחות טוב - למשל רק שני חלונות חשמליים - אבל לא נראה לי שזה יפריע אם אתה נוסע לבד/בזוג.
כבר מאוחר ... קניתי
03/02/2016 | 13:45
4
61
עכשיו אני זקוק למחיאות כפיים, לפירגון וקריאות עידוד....    .
אין סוף לשיקולים לכאן או לכאן, בסוף צריך להחליט. אני מקווה שלא רכשתי חרא של אוטו.
הוא רחוק מלהיות חרא של אוטו. תהנה!
03/02/2016 | 14:20
1
23
תודה.
03/02/2016 | 16:44
12
תתחדש!
06/02/2016 | 00:52
1
18
סע בדרכים טובות :)
06/02/2016 | 01:00
10
בנסועה כזו קונים דיזל , כי בדיזל 30000 ק"מ בשנה
05/02/2016 | 09:00
30
נחשב לנסוע רגילה לעומת 20000 ברכב בנזין .
כך שירידת הערך עקב קילומטראז, פחותה יותר משמעותית
פותחים שבוע עם
( לעמוד שלי בתפוז )
31/01/2016 | 12:26
107
24
המשך>>
כמה עולה לגדל ילד ?
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/34/180042711...
 
בונים בית? 10 מושגים שחייבים להכיר!
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/1114/1800253...
 
מה מבקר המסעדות שלנו חושב על מסעדת "השולחן?
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?Ent...
 
עשר סיבות להתגרש בהליך גישור
http://www.tapuz.co.il/forums/articles/article/184...
מצלמת רמזור
31/01/2016 | 12:13
4
71
שבוע טוב לכולם. היום עברתי צומת ברחוב גיבורים בשדרות ירושלים ביפו וכאשר הגעתי לאמצע הצומת הרכבים שלפני נעצרו והרמזור התחלף לכתום ואז לאדום, כך שיצא שנעמדתי באמצע הצומת ברמזור אדום. יש מצלמת רמזור כ 500 מטר אם לא יותר בכיוון דרום מהצומת בה הייתי. שאלותיי הם: האם הגיוני שמצלמת רמזור צילמה אותי? ואם כן, האם היא יכולה לצלם אותי ממרחק כזה?
מישהו שעשה מלא נהיגה מונעת אמר לי
31/01/2016 | 12:45
2
83
שבכדי שמצלמה תצלם אותך אתה צריך גם להכנס לצומת באדום וגם לצאת מהצומת באדום.  טענות, מענות והשגות - להפנות אליו.
בכדי להרשיע נהג בעבירת אור אדום
31/01/2016 | 13:08
1
73
יש צורך בשתי תמונות. הראשונה מראה את הרכב עובר את הפס הלבן ,כשברמזור דולק אור אדום. השניה מראה את הרכב באמצע הצומת,כשברמזור דולק אור אדום.
תנאי זה מאפשר הרשעה חד-משמעית ונועד למנוע ויכוחים מיותרים. בנוסף, המצלמה מתחילה לצלם רק שניה אחת לאחר שנדלק האור האדום. ז"א, היא אינה מצלמת את מי שנכנס לצומת באור צהוב/כתום. לכן, לפי מיטב הבנתי, פותח השרשור לא יצולם והוא יכול לישון בשקט
הוא יכול להיות מצולם בעקבות רכב אחר שנכנס אחריו
31/01/2016 | 14:32
17
אם המצלמה בכלל 500 מטר מהצומת שלך אז
31/01/2016 | 13:54
60
אין לה קשר לצומת.
המלצה למוסך - וולו s80
31/01/2016 | 06:40
7
50
הי,
יש לנו וולו s 80בן 10 (שנת ייצור 2006).
ברוב עוונותי, הצלחתי לשבןר את הפנס השמאלי האחורי.
אנחנו מחפשים המלצה למוסך אמין וטוב (לא חייב להיות מורשה) בת"א.
תודה ויום טוב,
השיכת
למה אתה צריך מוסך? החלפת הפנס שם כל כך מסובכת?
31/01/2016 | 09:29
6
44
מדובר בדרך כלל בחלק די יקר, ממליץ לבדוק כמה יעלה פנס חליפי או מפירוק, ולא לזרוק את המפתחות במוסך ולהגיד "תחליפו". ההבדל יכול להגיע בקלות למאות שקלים.
איפה קונים מפירוק?
31/01/2016 | 10:23
5
30
יש אתרים באינטרנט, לחלקי פרוק/החלפה?
תודה
כן, יש אתרים, למשל "גלגלים", אבל הכי טוב ומהיר זה להרים
31/01/2016 | 10:41
39
טלפון לפירוקיות שונות (מספרים - באדיבות גוגל).
עוד אופציה, לחפש ספקי חלקים תחליפיים. אני יודע של-hella יש סוכן בארץ עם מלאי מגוון יחסית. שווה להרים אליהם טלפון. וכמובן, שווה לברר גם אצל היבואן. אולי דווקא על החלק הזה יש לו עכשיו מבצע ניקוי מדפים...
לא בטוח שכדאי מפירוק
31/01/2016 | 11:25
3
36
יש בדרום תל אביב חנויות שמתמחות בפנסים תחליפיים. ברחוב סלמה או בבניין מרכזים, לא זוכר בדיוק. ייתכן שהם גם יתקינו לך בלי חיוב.
אני זוכר גם אחת במסגר, בערך מול הבנין של קיה
31/01/2016 | 12:08
2
27
אבל לא יודע אם היא עוד קיימת.
ויש כמובן את גלאור ברחוב שונצינו
31/01/2016 | 12:11
1
12
תודה.
01/02/2016 | 06:41
5
מזדה 3 2009 . מתאם יו אס בי לרכב
30/01/2016 | 23:47
1
27
שלום .
יש לי מזדה 3 ואני מעוניין להוסיף לה חיבור יו אס בי .
קראתי בנט שקיימת למערכת המובנת יציאה לחיבורים כאלה .
איפה אני יכול להוסיף חיבור שתואם לרכב ללא שום קידוחים וכדו.
ושמתי חבכי קיים מקום ליציאת יו אס בי ליד ידית ההילוכים והמתקן כוסות.
איפה ניתן לקנות כבל זיתאים לזה?
מישו יכול להפנות אותי למקום שידעו לענות לי בנושא
31/01/2016 | 20:41
4
שלום רב שבוע טוב ,החלפתי שמן מנוע ..
30/01/2016 | 21:35
2
96
פילטר אוויר פחלטר שמן מקורי ונוזל בלמים ,המכונאי שלי שלח אותי לקנות במחיר נטו ,מחיר שהוא קונה מחנות מסוימת ,המליצו לי על שמן זה ,
מה הדעה ממבינים בשמנים
תודה
בנוסף ,ממה שהספקתי לנהוג ,הרכב בהחלט מפנק מאוד מאוד
30/01/2016 | 21:42
66
איכות נסיעה נהדרת במיוחד בכביש פתוח ,בידוד הרעשים מדהים ,
70 קמש ,1650 סלד 
110 קמש 1900 סל'ד 
140 קמש 2500 סלד 
 
נסעתי בכמה וכמה וכמה רכבים ,לא נתקלתי הרבה בסלד כזה נמוך במהירויות שונות ,,
הדגם הספציפי הזה בהחלט נותן הרבה מאוד לעומת לא מעט אחרות בקטגוריה של אז ב 2011 ,, 
2.500 לוקשרי ,מה שלא הביאו לארץ כי כנראה היה עולה סכומים ממש גבוהים זה את 2.500 טורבו ואת ה 3.600 אטמוספרי ,,,
נראה בסדר, בהנחה שמה שכתוב על התווית אמיתי
31/01/2016 | 09:31
35
לגבי האישורים של VW ומרצדס
מכונית ראשונה - יד ראשונה\שניה המלצות
30/01/2016 | 21:19
3
106
ב"ה.
 
אני לא מבינה בכלל ברכבים וגם ההשוואות בין הרכבים באתרי אינטרנט לא אומרות לי הרבה...
להורים שלי אין אוטו כך שגם אין לי נסיון ברכבים של אחרים
 
בקיצור, אני רצה לקנות אוטו לא חדש במצב טוב (תקציב 65K-70K)
לנסיעות בעיקר בתוך העיר.
 
אני נהגת חדשה לגמרי (עוד חודש נגמר המלווה )
 
ואלו הפרמטרים שחשובים לי:
 
1.
אוטו שיהיה קל לנהוג בו ושיהיה יציב על הכביש ומדויק בביצועים, כדי שאני ירגיש בטוחה לנהוג בו.
 
2.
קל לתחזוקה - אוטו חזק שלא מבקר לעיתים קרובות במוסך
3.
צריכת דלק חסכונית
4.
כמה שיותר בטיחותי!!! אני מאוד בלחץ מתאונות...
 
אני הולכת לנהוג באוטו לבד 95% מהזמן.
 
יש לכם המלצות בבקשה? זה ממש יעזור לי
 
תודה חברים
 
 
בתקציב הזה - קני מכונית מיני אוטומטית או סופרמיני ידנית
31/01/2016 | 09:32
70
חדשה מהחברה.
בתקציב הזה את יכולה חדש שיתאים לכל הדרישות שלך
31/01/2016 | 10:49
81
ועוד יישאר לך עודף, במיוחד אם את יכולה ידני.
כל מיני חדשה, למשל קיה פיקנטו, יונדאי i10, פיג'ו 108, ואולי אפילו סוזוקי ספלאש שהיא קצת יותר גדולה.
מכונית מיני
01/02/2016 | 09:43
69
השילוב של המחירים הנמוכים ותנאי המימון הנוחים שיש היום למכוניות מיני מכוונים לדעתי לרכישת מיני חדשה. אין צורך להתעסק עם יד שניה בתנאים האלה. ב 70,000 את קונה היום רכב חדש מהחנות.
 
אני הייתי שם והלכתי על הפיקאנטו. היינו צריכים רכב קטן לעיר והמחקר שאנחנו עשינו הצביע על הפיקאנטו, למשל בכתבה הזאת שדי שיכנעה אותנו http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4689002,00...
 
אחרי כמה חודשים אנחנו מאוד מרוצים. הרכב מאוד נוח לנסיעה, שקט ומגיב טוב. שני מבוגרים ושלושה ילדים (במקרה שלנו) נוסעים בנוח. תא המטען לא יספיק לך להעמסות גדולות אבל אנחנו התקנו גגון ב 150 ש"ח ואפילו ריהוט מאיקאה לקחנו איתה
 
עוד יתרון עצום, אנחנו מצליחים להשתחל למקונות חניה שבעבר לא הסתכלתי עלהם בכלל. לא יאמן כמה דבר קטן כזה משפר את איכות החיים. גם הנהיגה בעיר שזה עיקר התפקיד של הפיקאנטו אצלינו הרבה יותר נינוחה בגלל הגודל שנוח מאוד לנהיגה עירונית.
 
לסיכום, אנחנו קנינו את הפיקאנטו ואנחנו מרוצים מאוד.
רכב מומלץ בתקציב נמוך
30/01/2016 | 19:52
1
68
אני מחפש רכב בתקציב של 8-12K,
רכב פשוט וחסכוני שמיועד לנסיעה לעבודה בלבד, 20 ק"מ לכיוון.
 
יש המלצות?
מה לגבי פיג'ו 206/פונטו (איזור שנתון 2003)?
 
בתקציב הזה - פחות משנה איזה רכב, -
31/01/2016 | 19:50
52
יותר חשוב מה מצבו.

חפש רכב לכל היותר מיד שניה, עם קילומטראז' נמוך ושמור מכל הבחינות - מכני, בטיחותי ואסתטי פנים וחוץ.

תן עדיפות מובהקת לרכב שבעליו יכול לתת לך היסטוריה מלאה ומפורטת מיומו הראשון, עוד יותר עדיפות תן לרכב שטופל כל ימיו במוסכי היבואן (יש כאלה מכוניות, תתפלא!).

אם לא תתפשר על כל הדברים האלה, יהיה לך יופי של רכב שישרת אותך זמן רב בלי בעיות (רק תמשיך לטפל בו כראוי), ואם תשמור עליו  יפה כמו שקנית, גם תוכל למכור.

יש עדיפות מובהקת למכוניות "בלי שוק" - רנו, פיג'ו, סיטרואן... אם הן עומדות ברשימת הקריטריונים הנ"ל, הן יהיו מצויינות.  חסכוניות, בטיחותיות ונוחות.
 
דב, אוטודב, יעוץ ותמיכה באיתור, בדיקה ורכישה של רכב  יד-שנייה בכל תקציב
 
מישהו יכול להסביר לי למה למכונית בנאלית כמו פורד פוקוס
30/01/2016 | 10:25
11
192
טיטאניום צריך צמיגים במידות 235/40R18?
מי הכירופרקט ורופא השיניים ששילמו כל כך הרבה לדלק מוטורס כדי להגדיל את כמות המטופלים שלהם?
 
ואם כבר פוקוס, לא אמרו שהדגם החדש יגיע עם תיבה פלנטרית? במפרטים רשום שיש תיבה רובוטית דו מצמדית
קראתי איזה מבחן דרכים והתיבה אכן היתה פלנטרית.
30/01/2016 | 11:12
2
27
לפי האתר של דלק מוטורס התיבה רובוטית דו מצמדית
30/01/2016 | 20:15
1
18
לא ראיתי את האתר, בכתבה צויין בפירוש פלנטרית.
31/01/2016 | 17:06
34
למעשה אני מסתכל עכשיו על המבחנים של אוטו, וואלה, איי קאר וכבישים, בכולם כתוב פלנטרית.
שאלה למי שמבין
30/01/2016 | 11:58
2
97
יש לי ידני, ופעם שכחתי לשים הילוך ונתתי גז חזק באוויר.
מיד אחר כך התחלתי להריח ריח משונה מהמנוע. כשאני מכבה את האוטו הריח עובר, אבל כשאני נוסע הוא שוב חוזר.
 
מה אתם חושבים או יודעים שזה? והאם צריך לבדוק במוסך?
זה שום דבר
30/01/2016 | 13:43
1
76
כשמחממים את ה- נותנים גז בניוטרל.
 
במקרה שלך, שהריח לא עובר, כנראה שהייתה הצפה קטנה שתתאייד עם הזמן.
תודה גבר
31/01/2016 | 09:26
10
זה עוד כלום. אני ראיתי צמיגים בחתך כזה על האמר.
30/01/2016 | 12:04
24
פנטרית -בבנזין. רובוטית - בדיזל.
30/01/2016 | 12:11
1
16
OK' לא שמתי לב שאחת זה power shift השניה mashehu shift אחר..
30/01/2016 | 20:19
10
כנראה יש ביקוש...
30/01/2016 | 14:17
64
מאותם האנשים שחיים בסרט שניסאן ג'וק זה ג'יפ.. אותם האנשים חושבים שצמיגים כאלה הופכים את פוקוס לרכב ספורט. מקדם שופוני , יו נו...
יש צמיגים במידה דומה גם על קיה סול ועל סאנגיונג טיבולי
31/01/2016 | 09:41
47
אני לא זוכר את המידה המדויקת בסול - אבל היא זהה לזו שבסובארו STI...
יש אינפלציה מטורפת במידות צמיגים כי אנשים אוהבים חישוקים גדולים. למה? ככה... בגלל זה משפחתיות עם חישוקי "18 זה כבר לא עניין נדיר, ויש ג'יפונים ומשפחתיות גדולות עם חישוקי "19.
אבל מה שכן, בדלק מוטורס בהחלט נמצאים בחוד בעניין הזה. כנראה מנהל המוצר שם אוהב חישוקים גדולים, או שמנהל המכירות מאמין שזה כלי מכירה יעיל.
האם האמפר לא מתאים למצבר?
29/01/2016 | 19:07
4
60
החלפתי היום מצבר לסובארו אימפרזה 2007.
המוכר שם לי 65 אמפר [ וולטא] במקום 60א שהיה וטען שבאותו המחיר זה עדיף לי.
משיטוט קצר באתרי מצברים אני רואה שלאימפרזה צריך 55\60 אמפר
שאלתי- האם זה אכן כך וה-65 הוא עדיף לי?  או שיכול לגרום לבעיות?
קיבלת מצבר יותר טוב באותו המחיר. האמפר הוא יכולת הקיבול
29/01/2016 | 19:14
1
19
29/01/2016 | 19:22
11
לא. זה לא יכול לגרום שום בעיות.
29/01/2016 | 22:30
1
51
ייתכן שזה מיותר ולא הייתי משלם יותר עבור קיבול יותר גדול ממה שהיצרן מגדיר, אבל באותו מחיר, למה לא.
תודה חן
30/01/2016 | 07:10
8
צבעים שונים של נוזלי קירור
29/01/2016 | 18:22
10
87
נוזל קירור קלאסי מבוסס על אתילן גליקול ומים מזוקקים.
מודדים את היחס בנפחים בין האתילן גליקול לכלל התערובת
היחס הקלאסי ביניהם הוא 50% אבל יש תערובות מרוכזות יותר למשל 55% או 60% או גם פחות מ50% [נדיר ובד"כ לא מומלץ]
ככל שהריכוז עולה מ0% ועד 60% אז נקודת הקיפאון יורדת ונקודת הרתיחה עולה [כלומר המינעד כנוזל הולך ומתרחב]
בנוסף לריכוז נתון של אתילן גליקול, נקודת הרתיחה עולה ככל שהלחץ של הנוזל עולה [פונקציה של עמידות של מערכת הרדיאטור והפקק ללחצים גבוהים יותר]
 
לא משתמשים בריכוזים מעל ל60%. יש אנומליה להתנהגות המערכת ולמשל מעל ל80% ועד ל100% [100%=אתילן גליקול טהור] נקודת הקיפאון עולה כשהריכוז עולה. בין 60 ל80% ערכי נקודת הקיפאון אינם מוגדרים [לא ברור לי למה. בעבר היה כאן דיון מסויים על זה ואינני זוכר,אבל לא ברור למה לא ניתן לקחת תערובת 70% ולמדוד את נקודת הקיפאון שלה]
 
נחזור לענייןכלומר נוזלי קירור בריכוז 50% עד 60%:
עד כאן הכל נשמע רק טוב וכדאי כביכול להעלות הריכוז מ50 ל60% אבל המגרעת של ריכוז 60% היא יכולת איסוף חום והסעת חום ירודה יותר של האתילן גליקול לעומת מים.
בנוסף, האתילן גליקול הוא שמנוני ומשמן את מעברי המים  למניעת קורוזיה.
 
בפרסטון צבע ירוק זה ריכוז 50%. צבע אדום זה כנראה 60% [או 55%: לא זוכר בדיוק]
במוסך אומרים שכל רכב/יצרן צריך צבע ספציפי. בקיה ממלאים ירוק. 
מי יודע במדוייק מה משמעות הצבעים השונים: ירוק, כחול, אדום, כמדומני ששמעתי שיש שחור או סגול?
לריכוז האתילן גליקול יש גם חסרון
31/01/2016 | 08:00
9
51
בעצם שניים:
 
1. כושר הולכת החום יורד
2. הצמיגות גדלה
 
ולכן 50% מספק למניעת קפאון לפחות אצלנו. לי יש נוזל אדום של פרסטון עם 50% כפי שיצרן האופנוע ממליץ. ממה ששמעתי, לנוזל האדום עמידות טובה יותר לאורך זמן
להולכת החום התייחסתי אבל חיפשתי מי מכיר משמעויות הצבעים השו
31/01/2016 | 08:34
8
34
הצבעים השונים...
אני לא חושב שזה עניין של עמידות אלא של ריכוזי אתילן
אני באופנוע הייתי נידרש להחליף באופן ייזום את נוזל הקירור מידי 4 שנים נוזל. בסוזוקי שמתי ירוק של פרסטון. מאד איכותי וריכוז האתילן גליקול בו הוא 50%. סוזוקי דרש בספר לשים 50% ולא התייחס לצבע הנוזל. בספר המכונאי רשום איזה מיהול צריך בשילוב עם מים מזוקקים [אלא אם האופנוע בטמפרטורה מתחת למינוס 31 צלזיוס ואז צריך עד 60%. לא המליץ על יותר מזה...]
[בפועל החלפתי יותר מאשר אחת ל4 שנים כי כיוון שסתומים זה אחת לשנתיים, אצלי היה מנוע V אורכי וכדי לייצר גישה לשסתומים של הבוכנה הקדמית, היה צריך להזיז קצת את הרדיאטור [לפרק צינורות...]. ופעם הייתה נזילה מהרדיאטור שפירקתי ושלחתי להלחמת אלומיניום וכהנה וכהנה הרפתקאות...אני בטוח שהיו עוד פעמים שהתעסקתי עם נוזל הקירור, כבר שכחתי...
אם אתה שם פרסטון אדום אז שתידע שהריכוז הוא כנראה לא 50 אלא 60 או 55%. לא זוכר אבל אז בדקתי... [פשוט תקרא את שרשום על המיכל של הפרסטון האדום]
זה מה שקורה כשאין ידע מעמיק ויסודי וזה הרי התיאור של הידע שלי , מה שעשיתי היה לבצע ההוראות בספר האופנוע כלשונן...ואולי הסיבה לשיכחה היא שלא טיפלתי בהרבה מדי כלים בלשון המעטה. תמיד רק בשלי, אני הרי לא מוסך ולכן אין הטמעה של היידע ...
 
בלי קשר, אני חושב שהטעיתי לגבי נוזל בצבע שחור או סגול אבל יש כנראה גם צהוב [?] בנוסף לכחול, ירוק, ואדום.
אולי מיסייה אנציקלופדיה מהלכת, חן1111 יידע מה משמעות הצבעים...בהקשר לריכוזי אתילן שונים?
הצבעים לא קשורים לריכוז האתילן גליקול.
31/01/2016 | 09:43
7
46
למעשה הצבע הוא צבע מלאכותי שמוסיפים לצורך זיהוי או סימן מסחרי. לנוזל קירור בסיסי אין שום צבע.
נוזל קירור לרכב מורכב ממים, אתילן גליקול, ותוספים מונעי קורוזיה. צבע הנוזל מציין בדרך כלל את סוג התוספים, ויש סוגים שאסור לערבב ביניהם.
צריך לזכור שאין תקן רשמי לצבע הנוזל, אז קשה להסתמך עליו. הכי טוב להשתמש בנוזל המקורי, או להשתמש בנוזל שכתוב עליו שהוא מתאים לרכב שלך, ולהשתמש באותו נוזל בעקביות ולא לערבב. אם חסר קצת נוזל, עדיף להוסיף מים מאשר נוזל שלא ידוע אם הוא מתאים.
וואלה, הייתי ממש לא בכיוון.
31/01/2016 | 10:23
6
41
חבל שלא שאלתי אותך לפני כן. גם אצל אשתי וגם אצלי היה קצת חסר. קצת מתחת לקו הLOW במיכל הפלסטיק [רזרבואר]. ככה זה כבר שנים, שאלתי בקיה ואמר לי שהנוזל שלהם ירוק. הם מוכרים ב90 שח מיכל מי קירור "של קיה" וממנו מכינים את התערובת הנכונה ע"י דילול עם מים מזוקקים [לא זוכר יחסי הדילול].
גם יחסית יקר וגם צריך לדלל וגם "בזכות האופנוע" זכרתי את הפרסטון הירוק [55שח] כנוזל קירור מעולה, וקניתי ממנו והוספתי קצת אצל שנינו. רק במיכל העודפים. ועכשיו הצבע הירוק החזק מאפשר לראות בבירור את גובה הנוזל במיכל השקוף
בדקתי ודווקא בספר של קיה ממליצים כמו שאתה אומר, במקרה שחסר, להוסיף רק מים מזוקקים. אני מקווה שלא הזקתי ...
עד כמה כדאי לדאוג? האם כדאי לשלוח אי מייל ליצרן לגבי העירבוב עם הפרסטון הירוק?
 
יש נוזלים שכתוב עלהם "ניתן לערבב עם כל נוזל קירור אחר"
31/01/2016 | 14:44
4
34
ההמלצה של היצרן להוסיף רק מים כאשר חסר נשמעת לי קצת פזיזה, כי אם עכשיו הוספת קצת מים, ועוד חצי שנה הוספת עוד קצת וככה במשך כמה שנים אתה מגיע למצב שנשארו לך רק מים במערכת הקירור.
תלוי כמה מים אתה מוסיף.
31/01/2016 | 18:07
2
27
קודם כל, במערכת קירור תקינה כמעט לא צריך להוסיף.
אם למערכת קירור של 5 ליטר אתה מוסיף אפילו חצי ליטר מים בשנה, אחרי שנתיים שלוש עדיין יהיה לך ריכוז סביר, ואז כבר תגיע לטיפול שכולל החלפת נוזל קירור, או שהדליפה תחמיר עד שיהיה צריך לתקן אותה ממילא.
אם תוסיף חצי ליטר מים בשנה במשך 3 שנים תגיע 35/65
31/01/2016 | 21:10
1
26
וזה מחוץ למגבלות של מרבית היצרנים(שהרוב ממליצים בכל מקרה על ,50/50, וחלק על 60/40).
ובקיץ הישראלי זה יכול להיות מאוד משמעותי.
לא משמעותי. היצרנים ממליצים על 50/50 בעיקר כדי למנוע קפיאה
31/01/2016 | 21:41
26
בתנאי קור שונים. הכרתי לפחות יצרן אחד שהציע לארצות חמות תרכיז בלי אנטי-פריז בכלל. רק תוספים נגד קורוזיה ומים. הבעיה היא יותר בירידת ריכוז התוספים.
בנוסף, זה לא שאני ממליץ לעשות את זה. מערכת קירור תקינה לא צריכה לאבד גם חצי ליטר בשנה. ואם כן, אז בשנה הבאה היא תאבד יותר ואז ממילא יתקנו את המערכת ויחליפו את נוזל הקירור.
על תוית הפרסטוןהזה רשום באמת שניתן להוסיף לכל נוזל קירור אחר
05/02/2016 | 17:22
1
לא קרה כלום. הפרסטן הירוק הוא עם תוספים סטנדרטיים
31/01/2016 | 18:05
36
ואני מניח שהמקורי של קיה גם כן, אחרת הם היו צובעים אותו בצבע אחר. אז דווקא במקרה הזה לא הייתי דואג.
אני מעדיף נוזלים שהם בצורת תרכיזים לדילול עם מים, כי זה מאפשר לי להחליף לבד את נוזל הקירור בלי לדאוג יותר מדי לריקון המים שנשארו במנוע (למשל אחרי תקלה שגרמה לאיבוד מים).
האם יתכן שינוי בדיוק מדידת הדלק במחשב הרכב
29/01/2016 | 10:44
5
59
נתחיל מהסוף: נתקעתי על כביש מהיר בלי דלק....
הצלחתי להגליש את הרכב עד למקום בו מתחילה עליה למחלף והכביש יותר רחב.
הזמנתי מונית ולקחתי דלק בבקבוק. (ברכב ממתינים אשתי והבן הצעיר...)
משטרת התנועה נחלצה מייד ונעמדה להגנה מאחור (לילה).
עד כאן פרטים יבשים.

להלן שאלתי:

מפעם לפעם אני מגיע לסוף המיכל ומחשב הגעה לתחנה הבאה.
ברכב - פלואנס, 60 ליטר מיכל ואולי טיפה יותר. מחשב הדרך הראה שצרכתי 57 ליטר וידעתי שאני נוסע לתחנה שנמצאת כ-1-2 ק"מ משם.
זו לא פעם ראשונה שאני מבסס את החישוב באופן כזה.

מה השתנה הפעם המיכל התכווץ



נשמע יותר סביר שהתדלוק האחרון
29/01/2016 | 11:13
1
56
לא היה ממש עד הקצה, או לחלופין יש לך נזילת דלק קטנה
כשמלאתי אחה"כ זה היה בערך 1.8 ליטר
29/01/2016 | 12:49
46
ועוד כ-57....(בתחנה).
 
נמשיך לעקוב.
 
:- תדאג תמיד שלא יישאר לך פחות מרבע מיכל דלק
29/01/2016 | 15:24
50
זה מאוד מלכלכך את מיכל הדלק כאשר מחכים לרגע האחרון.
מה שמחשב הרכב מראה זו הערכה בלבד
29/01/2016 | 15:48
1
40
אל תסתמך אל הדיוק שלו וכמו שכבר הציעו לך, תדלק כשהדלק יורד מתחת לרבע מיכל.
הרכב הזה 4 שנים אצלנו, ותמיד אחרי אתרעת הדלק
29/01/2016 | 18:59
56
יש 10 ליטרים במיכל....
בד"כ +- אז אנחנו מתדלקים.
נתקלתי בסקר אמינות באתר אוטו
28/01/2016 | 16:41
86
463
כל...
המשך>>
כל הכבוד על היוזמה סוף סוף לנסות לעשות סדר
אני עדין לא מבין עד הסוף את הטבלה שם
הניסן הסקודה והסיאט הן הצעירות ביותר במדגם, הגיוני שרכב צעיר יתקלקל פחות ולכן זה לבדו מרים אותן למקום כל כך גבוה.
מעניין לדעת את הגיל הממוצע של המדגם ובנוסף את הגיל הממוצע של הרכבים שהדליקו תקלה ולהשוות בין שני הנתונים הנ"ל 
כנ"ל להצמיד לשתי הקבוצות הנ"ל את הק"מ הממוצע של הרכבים בקבוצות הללו.
 
ועדין זו התחלה מצויינת
 
 
 
אוויר בפיקאנטו
28/01/2016 | 12:32
36
127
אני פתרתי את הבעיה על ידי מילוי חנקן בצמיגים.
 
אחלה פתרון.
לא עדיף למלא חנקן בתא הנוסעים?
28/01/2016 | 13:04
5
79
ככה שומעים פחות את השטויות...
כך אפשר לייצר סודה בקלות
28/01/2016 | 13:52
37
אוויר הוא ממילא 70-80 אחוז חנקן
28/01/2016 | 17:09
3
59
אנחנו נושמים בעיקר חנקן. מסתדרים עם זה לא רע. 
יש הבדל ענק בין "בעיקר" לבין "אך ורק"
28/01/2016 | 17:19
1
22
ב"אך ורק" מתחילים לקרות דברים מגניבים זה נכון.
28/01/2016 | 19:27
16
כן, כי 17% אחרים חמצן, נסה לעבור ל 100% חנקן ותחזור לדווח.
28/01/2016 | 17:27
20
הפיתרון מצוין, אבל מה היתה הבעיה?
28/01/2016 | 13:47
2
30
מחסור במגנזיום בג'אנטים.
28/01/2016 | 15:55
18
29/01/2016 | 18:27
15
תמלא במימן
29/01/2016 | 17:36
51
ככה יהיה קל מאוד לאתר תקרים.
אם הבעייה היתה ירידת לחץ אוויר במשך הזמן .....
30/01/2016 | 20:36
25
43
מילוי בחנקן באמת עוזר. משך הזמן שלוקח "לאבד אוויר" מתארך מהותית.
טענה שנבדקה כבר כמה פעמים, בכל מיני מקומות
31/01/2016 | 09:36
18
36
ולא נמצא לה שום תימוכין.
התאוריה על גודל המולקולות לא נכונה (מולקולת O2 היא באותו סדר גודל. זה לא הליום), ובמילא רוב האוויר הוא חנקן גם ככה. אז גם אם הטענה נכונה, מקסימום אחרי פעם-פעמיים של השלמת לחץ אוויר (משמע תוך חודשיים גג), יש בצמיג 99% חנקן.
בקיצור - אם אתה נהג פורמולה 1, שקריטי לו לדעת בדיוק איך יתנהג הצמיג ברמת המיקרון, אולי יש לזה משמעות. לנהג הרגיל? שום יתרון.
אגב, שמעתי לא מזמן הסבר אחר לחלוטין ללמה משתמשים בחנקן בניפוח צמיגים במרוצים - הסבר שנשמע לי הרבה יותר הגיוני. ככה, במקרה שמתפוצץ צמיג תוך כדי מרוץ, אין פתאום מאסה של חמצן שמשתחררת ועלולה להתחיל שריפה.
אם זה היה נכון, זו היתה שיטה זולה להפיק חמצן וחנקן
31/01/2016 | 10:19
10
מאסה של חמצן?
31/01/2016 | 17:00
16
17
מצמיג מלא אוויר משתחרר לאוויר החיצוני אוויר באותו הרכב של האוויר הפנימי.
אבל בלחץ הרבה יותר גבוה. ולכן ריכוז החמצן ליחידת נפח
01/02/2016 | 14:18
15
11
הרבה יותר גבוה. לפחות תאורטית, עשוי להיות לזה בדיוק אותו אפקט כמו ללנשוף על גחלים.
אבל בכל מקרה, הבאתי את המידע בדיוק כמו שהוא - הסבר שקיבלתי ונשמע לי הגיוני. לא יותר, לא פחות.
והקשר בין לחץ לריכוז מהו?
01/02/2016 | 15:29
14
8
ריכוז מתבטא באחוזים, לא באטמוספירות או באר.
למרות שההסבר של החבר נשמע לך הגיוני הוא לא.
שילהוב גחלים ע"י נשיפה או מפוח הוא תוצאה של הסטת העשן, לא בגלל לחץ או ריכוז.
אם רוצים לחפש מה הסיבה לשימוש בחנקן במידה ואכן יש כזו, ממש לא בדקתי, ואין תשובה ברשת, הייתי
מנסה בכיוון התכונות שלו כגון אולי מתרחב פחות בחום, אולי נדחס פחות כתוצאה ממכה, או משהו בכיוון.
ולכן אמרתי מאסה...
01/02/2016 | 15:33
13
7
ואם אתה רוצה להיות קטנוני - תחליף את המילה ריכוז בהודעה השניה שלי בנושא במילה "כמות".
ולא, ליבוי אש בנשיפה לא קורה בגלל שאתה מסיט את העשן. הוא קורה בגלל שאתה מזין את האש ביותר חמצן. הזרם על אש חנקן (או הליום, לצורך העניין) ולא תקבל את אותו אפקט. מצד שני, אם ממש משעמם לך, אתה מוזמן להזרים על גחלים חמצן טהור ולראות מה האפקט. לא מומלץ אם אתה לא אוהב כוויות. 
להשתמש בביטוי נכון זה להיות קטנוני? לא בעולם שאני מכיר.
01/02/2016 | 15:38
12
50
ולא ברור לי גם מה המסה הזו שאתה מדבר עליה אם יותר לי להיות קטנוני שוב.
אני מקווה שברור לך שבנשיפה כמות החמצן נמוכה יותר מאשר באוויר מהסביבה כך שלא זו הסיבה.
לריכוז יש עוד משמעות חוץ מאשר אחוזים
01/02/2016 | 15:48
11
8
למשל "ריכוז מאמצים" או "ריכוז לחצים"- לא נוגע לאחוזים בכלל.
ואני כתבתי במפורש "ביחידת נפח". אם יש לך אלף פרות, שחצי מהן שחורות, על פני שדה של מאה דונם, אז יש לך ריכוז של חמש פרות שחורות לדונם. אם תאסוף את כל הפרות למכלאה בשטח של דונם, יהיה לך ריכוז של חמש מאות פרות שחורות בדונם. למרות שאחוז הפרות השחורות מתוך כלל הפרות לא השתנה.
אותו הגיון שגוי גורם לך לטעות גם בחלק השני של ההודעה שלך - מה שחשוב לצרכי בעירה זה לא ריכוז החמצן באוויר, אלא כמה מולקולות חמצן זמינות להתקשרות הכימית שיוצרת את הבעירה. אחוז החמצן באוויר בגובה 10,000 מטר לא שונה משמעותית מאשר הריכוז שלו בגובה פני הים, אבל לאש יהיה קשה מאוד לבעור בגובה כזה, אם בכלל תצליח. אבל ריכוז החמצן הנמוך באוויר שאנו נושפים מספיק כדי ללבות את האש כי הוא מביא הרבה חמצן - במספר מולקולות, לא אחוזים - אל פני השטח של הגחלים.
כאשר צמיג בנפח די מכובד ולחץ גבוה יותר מהלחץ האטמוספרי מתפוצץ לפתע בקרבה לחלקים לוהטים במכונית פורמולה 1, אז בבת אחת יש פתאום יותר חמצן לס"מ מעוקב באזור ההוא, וזה יכול לגרום לשריפה. עד כמה זה ריאלי והאם האפקט עד כדי כך משמעותי? לא יודע לקבוע. אבל יודע שאת עניין ההתפשטות וכו' כבר בדקו אתרים בלתי תלויים, וגילו שאין בטענות האלו כלום, ולכן זה בטוח לא ההסבר הנכון.
הדוגמא שלך שגויה כמובן
01/02/2016 | 16:14
10
6
וטוב שלא סיפרת לי על משחק "ריכוז".
אם הפרות=חמצן הרי שה 100 דונם=אוויר.
כדי להגיע לריכוז של החמצן באוור הגלגל אתה צריך לקפל את ה 100 דונם לתוך דונם אחד וכך הריכוז ישאר זהה.
זו עדיין אותה פיזיקה.
גם בקשר לריכוז המולקולות אתה טועה. אם יהיה רק חמצן טהור גם לא תהיה בעירה. זה נושא שונה לגמרי שנקרא תחום בעירה.
לגבי נושא ההתפשטות כתבתי את זה ככיוון, אין לי שמץ של מושג בזה וגם לא ידוע לי מי ממלא צמיגים בחנקן. צריך כנראה לשאול
אותו מדוע.
אם תזרים חמצן טהור על גחלים לא תהיה בערה?
01/02/2016 | 19:33
9
11
הבנתי....
הקיץ בתאילנד כנראה באמת קשה השנה, אבל בעוד שאני מזדהה עם סבלך - אני מעדיף שתפרוק את זה על מישהו אחר. זה פשוט הופך להיות מביך. מבחינתך.
אז גם בתאילנד אתה לא מבין? טוב לדעת.
02/02/2016 | 08:29
8
7
לגמרי במקרה עכשיו שיא העונה הקרה.
אני מבין שהיה נוח לך לצטט עד היום רבע משפט שקראת בויקיפדיה וכולם חשבו שאתה נורא חכם
ופתאום כשמסתבר שהעולם מתנהל אחרת ממה שחשבת זה גורם לך לטראומה.
אל יאוש. אתה עוד צעיר, לא מאוחר להתחיל ללמוד.
וסליחה שהייתי שוב קטנוני
02/02/2016 | 08:39
7
ובילבלתי אותך עם עובדות.
כשתיבחר לכנסת ויש לך סיכוי לא רע לזה כי את התנאי ההכרחי של פיזור דיסאינפורמציה אתה ממלא בקלות,
תוכל להגיש הצעת חוק נגד הצגת עובדות. יהיו לך הרבה תומכים.
אז הקור דופק לך את הראש? נו, אז אפילו אין לך את ההנחה הזו
02/02/2016 | 15:48
6
2
מהרמה הזו אפילו לך יהיה קשה לרדת.
02/02/2016 | 16:39
5
3
אני תמיד יכול פשוט לעקוב אחריך
02/02/2016 | 18:20
4
5
נגיד לטעון שבסביבה של חמצן טהור לא תהיה בעירה. או להתעקש לא להבין מה ההבדל בין  "ריכוז ליחידת נפח" ל"ריכוז אחוזי".
או למשל להגיד שמידע לגבי שכיחות תקלות ברכב לא קשור לאמינות שלו.
בקיצור - יש לי עוד דרך ארוכה עד לתחתיות שהגדרת כאן רק בימים האחרונים.
אז לא יודע מה בדיוק גורם למחזורי ההתנהגות האלו אצלך, אבל עשה לכולנו טובה - עשה את זה במקום אחר.
מציע שאתה תהיה במקום אחר-כזה שלומדים בו ולא מקשקשים.
02/02/2016 | 20:20
3
5
כן כן... חמצן טהור לא מאפשר בעירה - ואני מקשקש
02/02/2016 | 20:25
2
7
יאללה, שיהיה לך יום טוב. העסק עבר ממביך עבורך לסתם משעמם. אני פרשתי.
מניח שהשתעממת מהשטויות שכתבת.
02/02/2016 | 21:23
1
6
02/02/2016 | 21:32
10
אני לא מאמין בזה. הטיעון היחיד הסביר שאני מכיר לשימוש בחנקן
31/01/2016 | 09:56
5
28
הוא שהוא מונע חימצון וכך מאריך את חיי הגומי.
ייתכן שבטווח הארוך, בגלל מניעת חמצון הגומי, באמת יהיו פחות דליפות אוויר, אבל נראה לי שזה זניח.
אתה מכיר הרבה אנשים שנאלצו להחליף צמיג בגלל נזקי חמצון
31/01/2016 | 10:20
4
28
לחלק הפנימי? אני לא, אז כנראה שגם הטיעון הזה לא ממש תופס.
לא יודע מה נכון אבל....
31/01/2016 | 20:44
1
19
קישור ממי שדוחפים את כל נושא החנקן בארץ?
01/02/2016 | 14:17
15
הם אלו שמנסים למתג את העניין כאיזה שהוא יתרון של הפנצ'ריות שלהם. סלח לי אם אפילו לא אכנס ללינק...
קשה לדעת. קרה לי שהחלפתי צמיגים כי הם התייבשו כל כך
31/01/2016 | 21:44
1
23
שהתחיל לדלוף אוויר דרך הדופן בלי שום חור או פנצ'ר. אז ייתכן שעם חנקן זה היה קורה מאוחר יותר. אני מסכים שזה לא משמעותי.
אין לי כמובן נתונים בנושא, אבל אני נוטה להניח שקרני השמש
01/02/2016 | 14:16
14
הרבה יותר הרסניות בהקשר הזה מאשר מולקולות החמצן בצמיג.
שאלה בנוגע לריפוד גג הרכב
28/01/2016 | 10:15
2
39
בוקר טוב

אתמול, נכנסתי לאוטו וראיתי שכל הריפוד בגג הרכב נפתח!
בחיים זה לא קרה לי, עם אף רכב שהיה לי, אין לי מושג מה עושים עם זה... זה קרה בבת אחת!
מבירור קצר, הבנתי שאני צריכה לפנות לרפד רכב, שזו עבודה ארוכה ושהמחיר לא זול (בסביבות ה-1100 ש״ח!!!!!)
למישהו זה קרה?
מדובר בפיג׳ו 307, אני מאזור השרון (מושב עין ורד), מותר לבקש פה בפורום המלצה על איש מקצוע? צריכה רפד טוב, מהיר וזול... (אם יש חיה כזאת...), או אם אפשרי לסדר לבד לדעתכם?

תודה רבה ויום חמים לכולנו...
אפשר תמונה? איזו שנה האוטו?
28/01/2016 | 10:49
1
16
האוטו שנת 2006
02/02/2016 | 10:14
5
תמונה? אני יכולה לצלם, אבל כל ריפוד הגג נפתח, נראה כמו אוהל :))
המלצה לצמיגים
27/01/2016 | 23:29
4
69
שלום
זקוק להמלצה לצמיגים לרכב משפחתי, לנסר 2006. נסועה של כ20K בשנה.
מידות 195,60,15R
תקציב: עד 1500 ש"ח לרביעייה.
 
תודה
ליאור
בתקציב הזה, במידה הזו, לדעתי אתה יכול לקנות רביעיה של
28/01/2016 | 13:09
3
53
היצרנים המובילים - גודייר/מישלן/קונטיננטל/ברידגסטון.
בגודייר - אפישיאנט גריפ פרפורמנס
במישלן - אנרג'י סייבר +
בקונטיננטל - אקוקונטקט 5
בברידג'סטון נדמה לי שזה ה-E300
 
לי יש נסיון אישי עם שלושת הראשונים, והדרוג שלי - לא משהו מדעי, עניין של תחושה - הוא גודייר, מישלן, קונטיננטל. בעיקר בגלל ענייני רעש ונוחות, פחות ענייני חדות היגוי או אחיזה (כל השלושה טובים בסעיף האחרון).
 
שווה לבדוק באוטודיפו - היו שם לאחרונה מדי פעם מבצעים טובים על גודייר ועל מישלן. אם לא - לחפש ברשת באתרי השוואות מחיר, רק קח בחשבון שיש פנצ'ריות שמפרסמות מחיר קוסם, מבטיחות בטלפון שיש במלאי - ואז עוקצות אותך כשאתה מגיע ("אוי, בדיוק היה מישהו שלקח את הרבעיה של הגודייר. אבל יש לי כאן צמיג גום-כלום, זו חברת בת של גודייר, בדיוק אותו דבר - בעשרים שקלים פחות").  
תודה. מקום מומלץ באזור חיפה?
28/01/2016 | 16:35
2
11
מצטער, לא מכיר.
28/01/2016 | 16:39
8
הצתלבת תבור. צ'ק פוסט
29/01/2016 | 10:48
8
שאלה באנגלית (ובכלל על שיפורים לג'יפים)
27/01/2016 | 17:48
20
70
מישהו יודע איך אומרים באנגלית ערכת הגבהה?

ו/או

האם יש ערכות איכותיות להגביה מעט מאד, בערך ב-1 אינץ' אקספלורר 2011 והלאה כמו שיש נניח ללנד קרוזר או פאג'רו?

תודה
קבל
27/01/2016 | 19:44
1
42
aftermarket suspension modifications to increase ride height
 
המושג הרלוונטי לרכבי השטח שנוסעים בשטח הוא
 ride height או ground clearance
 
תזכורת ככל שהרכב מוגבה אז העבירות מעל אבנים בולטות או שאר מכשולים משתפרת אבל הצד האפל של המטבע היא ההתנהגות המורעת של הרכב בכביש הזיבורי.
ככל שהכביש יותר מהיר ו/או יותר מפותל אז התנהגות הרכב מורעת יותר, ולפאג'רו ודומיו יש מלכתחילה התנהגות כביש לא אופטימלית [וזאת הגדרה אנדרסטייטמנט]
ground clearence זה מרווח גחון
27/01/2016 | 20:08
34
לערעה קוראים suspension kit או משהו דומה. פשוט רוצה לקרוא ביקורות על ערכות שונות ככל שיש כאלה כדי להגיע לסדנת שיפורים עם ידע ולנהל שיחה יותר עניינית.
לידיעתך, הגבהת רכב אינה תקנית/חוקית
27/01/2016 | 19:58
8
27
תודה, הערתך נרשמה בפרוטוקול
27/01/2016 | 20:09
2
9
עדיף שתשאל ב http://www.jeepolog.com (אתר ישראלי ובעברית)
27/01/2016 | 20:43
1
27
אני משתדל לא לבקר שם, זה גורם לי לרגשי נחיתות
אתר ופורום מעולה
27/01/2016 | 21:20
28
נהגתי לבקר בו הרבה כשהיה לי את הג'יפ.
בישראל אסור לנשום ובארצות קטנות יותר
28/01/2016 | 10:19
4
46
עושים מה שמחשק שלהם . זכור לי בתכנית של ג'ס מנקי בדיסקברי 
טרנספורטר ישן שקיצרו לו את האורך ע"י חיתוך באמצע . רעיון הזוי אבל בארה"ב הכל הולך 
מוסכים כמו "גאס מונקי" משמשים כמעבדות מוסמכות
28/01/2016 | 20:16
3
37
כך שרכבים אשר שופרו במוסכים אלו יכולים לקבל רישוי כביש.
כל מוסך בארה"ב יכול לשפר רכבים, אך לא כל מוסך יכול לתת אישור עליה לכביש. רכב אשר שופר במוסך שאינו מעבדה מוסמכת יכול לשמש רק בשטח פרטי(כמו גם למרוצים, עבירויות וכיוצ"ב).
באירופה, רכב משופר חייב לעבור בד' מעבדה מוסמכת או רישוי ממשלתי בכדי שיוכל לעלות לכביש.
אתה בטוח בזה? יכול להיות שזה שונה בשנים האחרונות?
28/01/2016 | 21:26
2
31
כי זכור לי שרשור בפורום זר של איזה בחור מארה"ב, שהחליט שהוא שותל מנוע של מוסטנג במיאטה דור ראשון. הוא עשה את זה בבית, תוך כדי ביצוע דברים שנראים כמו סיוט של כל מהנדס שלדתות (למשל חיתוך השלדה באזור תושבות הבולם הקדמי, כדי לפנות מקום למנוע...).
השרשור הסתיים בזה שהוא נסע למקבילה האמריקאית למכון רישוי, וקיבל אישור לשינויים - ורשיון לנסיעה בכביש.
 
שוב, הוא בנה תיק עבודה ונגש למכון/מעבדה מוסמך/ת לאישור
29/01/2016 | 12:10
1
23
בלעדי האישור, לא היה ניתן לו רישוי כביש.
עכשיו אתה אומר משהו אחר - שצריך לקבל אישור ממעבדה מוסמכת
29/01/2016 | 13:05
19
לפני זה אמרת שרק רכב ששופר במוסך שמוגדר כמעבדה מוסמכת יכול לקבל אישור. שני דברים שונים מאוד.
בדרך כלל זה יהיה תחת suspension kit
27/01/2016 | 20:51
8
34
שים לב לא להתייחס לערכות body lift, שמגביהות את הגוף ביחס למתלים, אבל לא מאריכות את המהלך. אם כי אני לא בטוח עד כמה זה רלבנטי לאקספלורר, שהינו מרכב אחוד ועם מתלים נפרדים.
תודה, זה הכיוון שגם אני חשבתי אליו
27/01/2016 | 21:18
7
30
אבל התוצאות שקיבלתי בגוגל נראו לי מעט מוזרות (מוצרים של חברות שלא שמעתי עליהן ויש לי דווקא מעט ידע בתחום). תהיתי אם אני לא טועה בשם.

כנראה שפשוט לאקספלורר יש יצרנים אמריקנים שאנחנו פחות מכירים בארץ. אני בכל אופן.
מציע לך לבדוק באחת מ-3 סדנאות השיפורים הבאות
30/01/2016 | 20:32
6
13
או בגתוס, או באספיר או ברסטה.
 
יש עוד הרבה קטנים אבל אני מציע להתמקד בשלושת אלה.
ו.... מותר להחליף ערכת קפיצים ובולמים בסדנה שכזאת למרות שזה מגביה את הרכב ב1-2 אינץ'. 
נכנסתי לגתוס ולא הייתה חוויה נעימה
31/01/2016 | 08:48
5
15
צריך לנסות גם את אספיר. מדברים על אחד ממש טוב בחיפה אבל נראה לי קצת מוגזם לנסוע עד לשם בשביל קצת מידע. אשקול לנסוע אליו אם וכאשר אקנה את הרכב ואגש לשפר אותו. 
בוא נתחיל מנקודה אחרת - האקספלורר לא טוב בשטח
31/01/2016 | 09:28
4
15
אם שטח הוא אלמנט משמעותי בשימוש שאתה מתכנן לרכב - בחר רכב אחר. גם עם הגבהה קלה הוא יהיה עם זוויות גרועות, מבנה גחון עדין ומערכת הנעה לא יעילה. והוא עלול להיות אפילו פחות נוח מאשר במצב המקורי.
רוצה רכב מרווח עם אופציה לשטח במחיר סביר? חפש גרנד-צ'ירוקי.
קודם תודה, אני מודע שהדגם החדש לא מיועד לשטח
31/01/2016 | 09:41
3
15
הסברים:
 
היה לי גרנד צ'רוקי בעבר (הדגם הנוכחי אבל לפני מתיחת הפנים) ולא אהבתי אותו מכל מיני סיבות. מכרתי אותו די מהר (אחרי כשנה) מכל מיני סיבות,חלקן לא קשורות ברכב עצמו (הייתי צריך כל שקל לרכישת בית והעדפתי לרדת למכונית זולה במקום להגדיל משכנתא).
 
אני לא צריך רכב מותאם לשטח רציני, אני מצפה רק ליכולת שבילים אבל שבילים עם בורות וחריצים רציניים ואופציה גם לקצת בוץ. לא משהו שפרייבט היה עובר. אין לי תכניות לטפס מדרגות סלע או אתגרי עבירות/אבירות דומים. אני לא נוסע הרבה ק"מ כך שאני יכול להתמודד עם "צריחת" הדלק. נוצרה הזדמנות כי נמכר בסביבה שלי אקספלורר די חדש עם מעט ק"מ ואפשר להוציא אותו במחיר שגם אחרי שיפורים עוד משאיר עודף מהמחיר של סובארו XV חדשה (גרסת 2 ל') ששקלתי לקנות.
הבנתי. קח בחשבון שהאקספלורר מאוד לא נוח על שבילים
31/01/2016 | 09:47
2
13
כך שחפש מתלים שלא רק יגביהו, אלא גם יהיו נוחים יותר.
בבוץ עלולה להיות בעיה - מערכת ההנעה שם לא ממש מוצלחת, ולא מתמודדת טוב עם אובדני אחיזה.
למען האמת לא נסעתי בו גם בעיר
31/01/2016 | 09:50
11
פשוט הנחתי שאם הוא גרוע בכל דבר אחר אז לפחות הוא נוח 
אבל ממילא כל העסק מתחיל לאבד גובה. לא יודע אם יש לי זמן וכוח להתחיל פרויקט כזה עכשיו.
מוזר מאוד , רק אתמול אקספלורר
31/01/2016 | 14:07
12
מול עיני התמודד טוב מאוד עם שטח מכוסה שלג,  שאני עם CX5  אפילו לא יכולתי להכנס ללא ניקוי של השלג . 
הוא אפילו חילץ אותי בגלל שנתקעתי בשקע באדמה שלא ראיתי בגלל השלג עם גלגל אחד . 
קודן לרכב שפועל רק לאחר מספר רב של נסיונות
27/01/2016 | 09:24
1
50
שלום רב.
לאחרונה, כשאני מקיש את קוד הקודן ברכב, הוא משמיע צליל כאילו הקוד לא נכון. רק לאחר מספר רב של נסיונות הוא "מקבל" את הקוד כנכון. אם אני סוגר את הרכב ושוב מפעיל אותו לאחר זמן קצר (כמו אחרי בכנסת הילד לגן וחזרה לרכב תוך כמה דקות)- הקודן פועל מיד בנסיון הראשון.
מה בדיוק הבעיה, ומה עלות תיקון הנ"ל?
סביר שהחלפת לוח מקשים תפתור את זה
30/01/2016 | 20:38
3
מצלמות מהירות.
27/01/2016 | 12:17
1
53
היי. מעוניין לדעת האם פרוסות מצלמות מהירות באזור בי״ח וולפסון בחולון/יפו? תודה ויום טוב.
יש מצלמות נת"צ על כביש 20(איילון) יש גם מצלמה על שד' י-ם יפו
27/01/2016 | 20:02
9
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
פורום נכות - פגיעה בעבודה
פורום נכות - פגיעה בעבודה
פרסום נדל
בעלי עסק בתחום הנדל"ן?
פורום רשלנות רפואית
פורום רשלנות רפואית בתפוז
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ