לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום מכוניות
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

מאזדה לאנטיס 2003 ,רעש בנסיעה
27/10/2015 | 09:54
7
54
שלום
ברשותי מאזדה לאנטיס, בימים האחרונים יש רעש כמו של משהו משוחרר מכיוון הגלגל האחורי,
לקחתי את הרכב למוסך (לא מורשה) הרימו את הרכב על הליפט, בדקו ולא ראו כלום.
עשיתי סדר בתא מטען, וראיתי שאין כלום משוחרר שם,
צמיגים לא  היה שום בעיות לאחרונה, ולא הוחלף אגזוז לאחרונה.
במוסך טוענים שלא נראה להם שזה בולמים.
 
מה לדעתכם אפשר לעשות בשביל לעלות על הבעיה?
אני מפחד ללכת לסתם מוסך שלא יתחילו "לנחש" תקלות.
האם כדאי ללכת למוסך מורשה?
 
ואני חייב לציין שממה שהרגשתי בנסיעות במהירות גבוהה לא שומעים את הרעש.
מישהו???
28/10/2015 | 08:23
20
?
לא ברור מה זה "רעש של משהו משוחרר"
28/10/2015 | 22:13
5
15
כמו רעש של ברזל משוחרר
29/10/2015 | 08:06
4
26
בעמידה ברמזור לא מרעיש כלל,
כשהרכב בנסיעה יש רעש כאילו ברזל משוחרר מכיוון הגלגלים האחוריים
קרה לי פעם, הסיבה היתה אבן שנתקעה בקליפר
29/10/2015 | 11:34
3
31
מייצר מין צליל של שפשוף כאילו משהו משוחרר שם ונוגע במשהו אחר.
אם הכוונה לצליל שהוא יותר של צלצול, אז אין לי כרגע רעיון.
מה זה קליפר?
29/10/2015 | 11:59
2
271
והכוונה היא אכן רעש של משהו משוחרר כפי שרשמת
תציץ אל הגלגל שלך. אתה אמור לראות מעין צלחת מתכת מבריקה
29/10/2015 | 12:52
1
36
זה הדיסק.
בחלק העליון של הדיסק תראה מעין גוש מתכת מאסיבי עם צינורות שמתחברים אליו. זה הקליפר. הוא מחזיק את הרפידות ולוחץ אותן אל הדיסק כדי לייצר את הבלימה. לפעמים נתקע שם לכלוך - אבן, חתיכת מתכת - ומתחכך קבוע בדיסק, וזה יוצר רעש חיכוך בולט.
פירקתי את הגלגל האחורי
01/11/2015 | 08:23
7
ואין שום ליכלוך או משהו אחר שנתקע שם,
 
כנראה צריך לקחת למוסך,
שלום לכולם , יש לי פולו 2002 ויש בעיה בהברגה של פלאג אחד
26/10/2015 | 23:57
11
77
הוא קפץ לי מחוץ לראש מנוע כשעמדתי ברמזור..
 
אמרו לי שצריך לשים תותב שהפלג יתחבר אליו ורציתי לדעת אם יש שיטה או תותב  שעדיף להשתמש , ואם אחר כך לצפות לתופעות כלשהן או ירידה בכוח של הרכב
ואם אתם יכולים גם להמליץ על מוסך טוב אני אשמח
 
 
תודה רבה
 
יכול להמליץ על מוסך רון בת"א
27/10/2015 | 07:54
3
83
מומחה אמיתי לרכבי PSA ואיש הגון
PSA = פיג'ו סיטרואן , אבל כן, מניסיוני מוסך רון
27/10/2015 | 09:54
2
67
מומלץ מאוד לרכבי קונצרן פולקסוואגן. 
פולקסווגן
28/10/2015 | 06:24
1
68
VAG = קבוצת פולקסווגן אאודי.
בברכה  -  רפי לין
 
לא אהבתי את מוסך רון..וזה בעדינות
28/10/2015 | 14:50
70
עשיתי משהו דומה באופנוע פעם
28/10/2015 | 22:11
6
53
עבד אחרי זה שנים בלי בעיה.
העניין הוא שאז החרט דרש שאביא לו את ראש המנוע מפורק, כי הוא לא יכול לעבוד על המנוע מורכב.
השאלה אם במכונית זה גם נכון, כי אז העלות תהיה לא קטנה (פירוק והרכבת ראש).
כמובן שהכי טוב זה להוריד את הראש
28/10/2015 | 23:49
5
48
אבל אם יודעים לעבוד אפשר גם לעבוד על הראש המורכב. ברכב כזה לא הייתי משקיע יותר.
הבעיה היא עם נפילת שבבים לתוך תא השריפה. הפיתרון הוא די פשוט. צריך למרוח את המקדח והמברז בגריז כדי שהשבבים יידבקו אליו. זה עובד מצוין.
באופנוע ההוא השלדה נמצאת מעל הראש, בצורה שלא מאפשרת גישה
29/10/2015 | 00:22
4
37
נוחה. גם כדי לפרק את הפלאג צריך מפתח ייעודי. הוא גם לא עשה רק הברזה, אלא השתיל בוקסה, אם אני זוכר נכון.
אגב, מה הבעיה פשוט לשאוב בסוף העבודה את השבבים? מכוונים מראש את המנוע כך שהבוכנה הרלבנטית נמצאת למעלה, וכל שואב ביתי, וכמובן אחד רציני יותר, ישאב בקלות את השבבים אם יחברו לו צינורית בקוטר מתאים.
ברור שהוא לא עשה הברזה. בדרך כלל אי אפשר לחדש הברזה
29/10/2015 | 11:24
3
33
שהתקלקלה. מה שעושים זה קודחים לקוטר גדול יותר, מבריזים, ומכניסים תותב מיוחד עם הברגה חיצונית שמתאימה למה שהברזת, והברגה פנימית שמתאימה לפלגים. יש ערכות מיוחדות לזה ("הליקויל") והתותב הזה עשוי פלדה.
כמובן שאפשר גם לחבר צינור דק לשואב אבק ולשאוב, ואפשר גם להכניס פיית אוויר ולנשוף. האוויר שיוצא יקח איתו הכל. אבל למה להוציא, כשאפשר מראש לא להכניס? תמיד יש סיכון קל שאיזה שבב ייתקע ולא יצא.
הוא הכניס בזמנו בוקסה ממש, טען שההליקוייל לא מספיק עמיד
29/10/2015 | 11:33
2
34
גם מנסיוני, הליקוייל הוא בעייתי אחרי כמה פתיחות וסגירות.
צריך לדעת להתקין את ההליקויל.
29/10/2015 | 20:29
1
32
ויש סוג מיוחד לפלגים. לא מספיק אותה הברגה. כמובן, הליקויל זה רק שם מסחרי, יש גם יצרנים אחרים של דברים כאלה.
כמה פתיחות וסגירות יש בפלגים? פעם בשנה... זה לא אמור להיות בעייתי אם סוגרים נכון. זה יכול להיות בעייתי בברגים שסוגרים חזק, אבל פלגים ממילא אתה לא סוגר חזק.
לגבי הפלאגים - ציטטתי את הבחור, איש מקצוע וותיק מאוד שנחשב
29/10/2015 | 21:22
34
להכי טוב בירושלים בזמנו.
לגבי ההליקויילים והעמידות שלהם - יצא לי לראות יותר מאחד שנשלף מהמקום, אבל זה באמת היה בברגים שסוגרים חזק (ובגלל זה כנראה ההברגה נמחקה מלכתחילה).
שאלה בקשר לבלמים קדמיים שנשחקים לא באותה מידה בסוזוקי ספלאש
26/10/2015 | 19:39
8
69
שלום לכולם
יש לי סוזוקי ספלאש שנת 2011 והחלפתי בטיפול האחרון דיסקיות ורפידות בלמים קדמיים ברכב.
כשהחלפתי אותם שמתי לב שרפידות הבלם הקדמי השמאלי-אלו הנמצאות בצד של הנהג נשחקו בצורה משמעותית מהרפידות בצד הימני(אלו שלצד הנהג)
עכשיו לאחר 8000 ק"מ אני מרגיש שהבלמים שוב עושים קצת רעש ואני חושש שהבלמים נגמרו ובעיקר חושש שהבלם השמאלי נגמר.

לא נראה לי הגיוני שרפידות נשחקות כל כך מהר בשימוש סביר והשתמשתי ברפידות יחסית איכותיות של רמסה אם מישהו מכיר.
שאלתי היא האם יש מישהו שיכול להסביר כזה מצב ולמה זה קורה כאשר הבלם הימני הקדמי נשחק מהר מאוד?
יש כזה דבר איזון בלמים קדמיים?
למה לא שני הרפידות נשחקות באותה מידה?
האם יש פיתרון לעשות משהו כדי שהבלם הימני לא ישחק מהר מדי?

מישהו מכיר דבר כזה בסוזוקי ספלאש?או בכלל ברכבים
אני נהג שנוסע רגיל ללא שימוש מאסיבי בבלמים

אודה לעזרתכם
אסף
WELCOME ל[תת ה]רמה של מוסכי ארצינו
26/10/2015 | 22:05
59
8000 קמ בלבד...זה אפילו לא מרווח של טיפול שנתי [15K]
ובעיקר חוסר הסימטריה הקיצוני בין השחיקה של הרפידות הקדמיות הימניות והשמאליות
 
גם לרכב של אשתי זה קרה בבלמים האחוריים אחרי שפעם העניקה לאחד מעמיתיה לעבודה לנהוג בו. הרכב גיר רגיל והמסלול היה הררי פקוק...אז מה עושה אכבל מצוי שרק חושב שהוא יודע לנהוג בידני...נוהג כשבלם היד משוך...שרף הרפידות האחוריות...הריח השרוף העיר את בעלת הרכב מאדישותה והיא קלטה שהנהג התורן מחבל לה ברכב. חיש מהר החליפו עמדות אבל הנזק היה חד משמעי.
במוסך היבואן החליפו רפידות אחוריות ושמחו לבשר שהצלחות לא נפגעו...
 
את ההחלפה הבאה של הרפידות האחוריות החלפתי אני בעצמי וגם גירזתי את המסילות והפלא ופלא, הרפידות האחוריות כולן עדיין הרחק בתחום התקין [הרפידות שאני פירקתי היו אלה שהמוסך המורשה התקין, ושם היה בלאי משמעותי רק באחת מהרפידה האחוריות משמאל [בעוד ש"בת הזוג" האחורית השמאלית של "הדקיקה" נותרה תקינה מבחינת העובי  וכמובן גם האחוריות הימניות נותרו שתיהן תקינות]
משמע להחליף זה קל אבל להחליף כהלכה זה כבר מעט יותר מורכב כלומר מחייב לוודא שהמהלך תזוזה תקין הלוך וחזור. במוסך לא תמיד מתחשק להם להשקיע. אם תחזור בטרם עת, תחליף מוקדם יותר וזה רווח עתידי בעבורם
האם ההבדל בשחיקה הוא בין שתי הרפידות באותו בלם
26/10/2015 | 22:57
6
53
או בין הבלם של הגלגל השמאלי לזה של הגלגל הימני?
אם הראשון, יכול להיות שהתנועה של הקאליפר לא חופשית מספיק כמו שתואר כאן.
אם שתי הרפידות באותו גלגל שחוקות באותה מידה, אבל השחיקה בין הגלגל הימני לשמאלי שונה, אז יש בעיה אחרת. האם בבלימה חזקה הרכב מושך לאחד הצדדים?
ההבדל ברפידות הוא בין הגלגל
27/10/2015 | 11:26
5
52
הימני והשמאלי.
כלומר השוני בין הרפידות שנמצאות בימין ובשמאל.
הרכב לא מושך לאחד הצדדים
מה יכולה להיות הבעיה?
אני רוצה להמנע מלהגיע למוסך ואז להחליף חלקים וזה שוב יקרה שאחרי תקופה קצרה תהיה שוב אותה הבעיה
תודה
אתה בטוח?
27/10/2015 | 19:16
36
אתה ראית את 2 צידי הרפידות מ2 הצדדים? או שהמוסך אמר לך שצד ימין נשחק יותר משמאל...
אצלי ברכב של אישתי רפידה אחת נישחקה מעבר לפחית החורקת, ובת זוגתה נשארה עבה ביותר [קומפנסציה].
בצד השני השחיקה הייתה שווה וקלה בלבד ב2 הרפידות האחוריות.
 
האם ראית?
אם זה כמו שאתה אומר יש אולי עודף לחץ בצינור הברקס לאחר הפיצול אל הצד השחוק למשל אולי סתימה מליכלוך או אבן קטנה שתקועה בצינור ומשמשת כשסתום חד כיווני. אז היית צריך לחוש שההגה מושך או שהרכב נוטה לסיבובים ...
אני לא מצליח לחשוב על סיבה שתגרום שחיקה כזו
28/10/2015 | 08:53
29
אבל בכל מקרה, זה לא מצב טבעי - והמוסך צריך להציע פתרון עמוק יותר מאשר החלפת רפידות.
ייתכן שזה היה חד פעמי. תיכנס למוסך שיבדוק מה המצב כרגע
28/10/2015 | 12:16
2
29
אם התופעה חוזרת על עצמה, צריך לבדוק את תקינות המערכת, למשל אם אין אוויר באחד המעגלים. אם לא מוצאים שום בעיה, ייתכן שיש בעיה בקליפר בצד שנשחק יותר (הבוכנה נתפסת ולא חוזרת).
תודה לכם
30/10/2015 | 00:29
13
לפי מה שהבנתי הבעיות יכולות להיות מכמה סיבות:
  • צריך לגרז את המכלולים והמעברים באזור הרפידות-הבנתי שאם לא עושים את זה אז מערכת הברקסים לא עובדת כמו שצריך.
  • אחד הצינורות של השמן סתום או שיש בעיה כלשהיא בלחץ
  • בעיה של קליפר שלא חוזר
 
אנסה לפתור את הבעיה במוסך...
תודה
אם לא יתקנו הבעייה, הסיכוי שיקרה חד פעמית הוא בטל ב60
30/10/2015 | 15:06
10
ולהבדיל אם יתקנו את הבעייה הסיכוי שדפוס בלאי לקוי זהה יחזור על עצמו הוא בטל ב60.
 
אצל אשתי החליפו את הרפידות מאחור בלי לבדוק לעומק ואח"כ אני נאלצתי להחליף אצלה אחרי פחות משנה ומדובר ברפידות אחוריות !...
כשאני בדקתי גיליתי שמה4 רפידות האחוריות רק אחת שחוקה מאד והתייחסתי לזה. למעשה, רק ההתייחסות הזאת מנעה חזרה של דפוס בלאי זהה לאחר ההחלפה.
 
אני מנחש שיש רבים שבמוסך המורשה מחליפים אצלם רפידות מידי שנה או מידי טיפול וכלל לא עולה בדעתם שהסיבה להחלפות התכופות היא תבנית בלאי שמעידה על בעייה שניתן לפתור אותה בקלות, ואשר תמנע נזק מתקדם מהיר שיצריך כל פעם החלפת רפידות. למשל אם אצלי רפידה אחת הייתה דקיקה, נאלצתי להחליף את זוגתה העבה שלא התבלתה כמעט בכלל וגם את הזוג של הגלגל בצד השני על אותו הסרן.
אם "תבנית הפעולה" היא שהמוסך מחליף והלקוח משלם, אז איזו מוטיבציה יש למוסך להשקיע עוד 30 שניות ולפתור הבעייה באופן שהרפידות יחזיקו מעתה 3 שנים ולא שנה בודדה? זה רק אם המוסך מורכב מאנשים ישרים מאד, ומה אם לא?
הלקוח צריך גם כאן לחדור לניבכי העסק ולברר...או לפחות ללחוץ על המוסך ולהראות סימני אי שביעות רצון מכך שהרפידות החדשות נישחקו כל כך מהר או לעמוד ולראות איך ניראים הרפידות הישנות שמפורקות מריכבו ואז אם מגלה שחיקה לא סימטרית בעליל זה דגל אדום שמשהו תקול במערכת ומייצר שחיקה מואצת.  
קרוסאובר מול פרייבט בדרכי עפר
26/10/2015 | 16:52
13
94
שלום
בהנחה שרוצים לנסוע בדרכי עפר/שבילים במצב סביר* - האם לקרוסאוברים למיניהם יש יתרון כלשהו על פרייבט רגיל ?

אם כן - אפשר בבקשה מה היתרון/ות ?

*מצב סביר - בלי סלעים, בלי מדרגות, בלי קוליסים יותר מדי עמוקים, בלי חול טובעני. רק לא סלול, קצת משובש, מקסימום אבנים קטנות.

תודה


בשבילים שאתה מתאר אין יתרון א-ב-ל
26/10/2015 | 18:28
6
85
דרכי עפר כאלה לא נוטים להישאר כל כך איכותיות לאורך זמן. מספיק גשם אחד יותר רציני כדי שיתמלאו בוץ ובורות. ואז לקרוסאוברים מסויימים, ואני מדגיש מסויימים, יש יתרון.

מערכות 4x4 נותנות לפעמים מענה לבוץ. לא תמיד, לא כולן, וגם לצמיגים תפקיד חשוב. הפעם היחידה שנתקעתי עם הגרנד צ'רוקי היה על שביל ישר אבל בוצי. והגרנד צ'רוקי מציע עבירות בליגה אחרת מקרוסאובר מצוי.

התחום השני שבו חלק מהקרוסאוברים יהיו עדיפים זה במפגש עם הבורות הבלתי נמנעים שנשארים אחרי הגשם. זה מושג באמצעות מרווח גחון עדיף בחלק מהדגמים.
תודה. בוא נראה אם הבנתי
26/10/2015 | 18:49
4
58
עד כמה שאני מבין, מרווח גחון זה בעברית גובה. המרחק בין האדמה לחלק הכי נמוך של הרכב.
 
אני מבין שאתה אומר שבגלל שהרכבים האלה יותר גבוהים - הם יכולים להכנס לבור יותר עמוק בלי לקבל מכה מלמטה באיזה חלק ? זאת הנקודה ?
 
אם זאת הנקודה והבנתי נכון - אז תראה, ההבדל בגובה בין פרייבט רגיל לבין קיה ספורטג' לדוגמה הוא מקסימום 15 סנטימטר לפי העין שלי.
כלומר, הקיה הזה יכול לסבול בור יותר עמוק ב 15 ס"מ מפרייבט.
 
ברור שזה יתרון אבל זה לא יתרון משמעותי אם אתה לא נוסע בשטח שלוליתי, ואתה פותח עיניים ובודק את הבורות שאתה רואה לפנייך.
 
הבנתי ?
 
 
לדעתי ההבדל במרווח גחון בין הספורטאז' לפרייבט
26/10/2015 | 21:27
52
קטן מ-5 ס"מ (בלי לבדוק בנתונים).
הרבה פחות מ 15 ס"מ
26/10/2015 | 21:36
2
57
פרייבטים הם משהו כמו 12 ס"מ וקיה ספורטאז' משהו כמו 16-17 ס"מ. בסובארו xv זה כבר 22 שמתחיל להיות משמעותי. אני מפשט את הדברים. נהיגה שלא בכביש (לא רוצה להגיד שטח שלא תחשוב על דברים מפחידים מדי) זה הרבה יותר ממרווח גחון. הסמכות פה לנושא  הוא enigo, אני מפנה לו את הבמה.
יש פרייבטים שמגיעים גם לקצת יותר. נדמה לי שפלואנס רושמת
26/10/2015 | 22:52
1
64
14 ס"מ, בעוד רוב רכבי הפנאי נמצאים צפונה ל-17 ס"מ.
מרווח הגחון פחות משמעותי בבורות, ויותר משמעותי במעבר מעל בליטות כגון אבנים בשביל או קוליסים. ואומנם ההבדל נשמע קטן בסנטימטרים, אבל בהחלט מורגש בשטח.
מה שמשפיע בכניסה לבורות הוא זווית הגישה והנטישה - השיפוע המקסימאלי שהרכב מסוגל לתקל לפני שהפגוש מתחיל לגרד את הקרקע. בזה בדרך כלל רכבי קרוסאובר טובים בהרבה מסדאן ממוצעת, אבל הפער מול האצ'בק, בעיקר סופרמיני, פחות גדול.
ובחזרה לשאלה המקורית - פרייבט ממוצע יצלח כל שביל מהסוג שתואר, אבל מנסיוני רכב קרוסאובר יתן בדרך כלל תחושת ביטחון טובה יותר, מה שיאפשר נסיעה מהירה יותר ופחות לחוצה. אפילו במקרה של כלים חסרי יומרות שטח לחלוטין כמו טראקס או קפצ'ור.
פחות משמעותי אבל עדיין עוזר
28/10/2015 | 08:59
24
בדרך חקלאית שהייתי צולח באופן קבוע כשגרתי במושב, אני הייתי נוסע ב 60 קמ"ש והיה אפשר גם יותר, בעוד פריווטים היו צריכים לזחול בכ 20 קמ"ש ואף פחות כדי לא להכות בתחתית הרכב. נכון, זה לא רק מרווח גחון, זה גם קוטר הגלגל, חתך צמיג עם יותר גומי, ואורך וכיול המתלים. אני מאמין שהקרוסאוברים הקטנים יהיו איפה שהוא באמצע. וזה לא רק פסיכולוגיה, זה גם תכלס.
בדרך כלל יש גם צמיגים גדולים יותר, שעוזרים על המשטח הלא אחיד
26/10/2015 | 22:47
42
בתאוריה גם מכלולי המתלים מאסיביים יותר, ויסבלו טוב יותר נסיעות כאלו לאורך זמן. אבל אני לא בטוח כמה זה עדיין נכון.
בדרכי עפר יש בורות וגם אבנים בולטות
26/10/2015 | 22:10
40
רכב עם גחון גבוה מוגן בהשוואה לפרייבט נמוך.
 
אבל כמובן שבכביש הזיבורי רכב הפרייבט ובעיקר הנמוך מפגין יציבות גדולה יותר בהשוואה לאיזה משהו ממשפחת הקרוסים.
בג'יפים זה אפילו עוד יותר מוחשי
לי נראה שהקרוסאוברים אלו מכוניות רגילות שהוגבהו קצת
27/10/2015 | 14:45
1
40
והתייקרו בהרבה. הפרש בגובה הגחון לא יהיה משמעותי לרוב מוחלט של השבילים.
בגדול אתה צודק אבל הוחלפו מכללים מסויימים שעושים הבדל
28/10/2015 | 09:10
30
מספיק קוטר גלגל יותר גדול עם חתך צמיג יותר "בשרני" כדי לעשות הבדל. בנוסף, בחלק מהקרוסאוברים המתלים הרבה יותר מאסיביים מהמכונית הפרטית עליה הם מבוססים, או לפחות דומים לה. ואני אומר חלק רק כי לא עשיתי אף פעם מחקר רציני של מה יש איפה. למשל ב Q5 של אשתי יש מתלים מאד מאסיביים שלא חושב שתמצא בשום מכונית כביש (ולא שהייתי נכנס איתו לשטח אבל זה סיפור אחר).
תודה לכל מי שהשיב
28/10/2015 | 06:08
2
45
אני אסכם את הכל במשפט של המשיב באדום :
 
"רכב קרוסאובר יתן בדרך כלל תחושת ביטחון טובה יותר, מה שיאפשר נסיעה מהירה יותר ופחות לחוצה"
 
=>הכל בראש
 
תודה
 
 
אני חושב שאתה טועה אבל כסף שלך, החלטה שלך
28/10/2015 | 09:00
16
אני לא אמרתי שהכל בראש. יש בהחלט הבדלים, כמו שציינתי.
28/10/2015 | 09:06
14
מנוע שהלך בגלל טיימינג שלא הוחלף - אשמת המוסך?
26/10/2015 | 14:18
70
271
ידידה מטפלת באיביזה שלה במוסך גדול באזור מגוריה, אבל לא אחד ממוסכי הרשת של היבואן. בטיפול הקודם, כך גילתה בדיעבד, היו אמורים להחליף רצועת טיימינג - אבל זה לא נעשה. לפני יומיים, תוך כדי נסיעה, הרצועה נקרעה - והנזק למנוע כבד ודורש החלפה של המנוע כולו. בלי קשר לכך שבמוסך דרשו ממנה מחיר גבוה למדי,...
המשך>>
ידידה מטפלת באיביזה שלה במוסך גדול באזור מגוריה, אבל לא אחד ממוסכי הרשת של היבואן. בטיפול הקודם, כך גילתה בדיעבד, היו אמורים להחליף רצועת טיימינג - אבל זה לא נעשה. לפני יומיים, תוך כדי נסיעה, הרצועה נקרעה - והנזק למנוע כבד ודורש החלפה של המנוע כולו. בלי קשר לכך שבמוסך דרשו ממנה מחיר גבוה למדי, האם למוסך אין אחריות על הכשל? הוא לא החליף רצועת טיימינג בטיפול האחרון, ואף לא אמר לה שצריך להחליף. 
טנדונים- אזהרות והמלצות
26/10/2015 | 13:23
2
72
שלום, אני מחפש טנדרון מודל 2010 צפונה, היה לי קנגו 2007 1500 שהמנוע שלה הלך ועכשיו אני מחפש רכב עם מנוע גדול יותר וכושר נשיאה יותר חזק (עובד כגנן). חשבתי על הפורד קונקט אבל הבנתי שיש בה תקלה של האינז'קטורים..
אשמח להמלצות ואזהרות על הדגמים החדשים של קנגו/ ברלינגו/פרטנר
תודה מראש לעונים
הדובלו היתה בזמנו עם כושר ההעמסה הכי גבוה, וגם מנוע חזק
26/10/2015 | 14:15
1
52
הקונקט אכן סבלה מבעיות במזרקים.
הקנגו החדשה גדולה משמעותית מהקודמת, וכך גם הברלינגו החדש. שתי הצרפתיות יתנו איכות חיים גבוהה יותר, אבל הן פחות חזקות מהדובלו.
בתור אחד שהחזיק קנגו מהדור הראשון וכעת בעלים של קנגו מהדור
26/10/2015 | 20:50
74
השני, אני מסכים - הקנגו החדשה מרגישה הרבה יותר חזקה ויותר מרווחת.
אם צריך גם להסיע אנשים במושב האחורי, עדיף לוותר על הקונקט.
אופציה נוספת היא התקנת וו גרירה +  עגלה: זה יגדיל משמשעותית את כושר הנשיאה ולא תצטרך לדאוג לשלמות פנים הרכב.
האם יש הגיון בלחכות לקנות מכונית ב2016 ולא עכשיו?
26/10/2015 | 10:18
4
69
אני רוצה לרכוש מכונית חדשה עכשיו, ואני תוהה אם עדיף לקנות את המכונית ככה שהיא תחשב 2016 ולא 2015 ואני אאבד שנה מהשווי רק על חודשיים?

ממתי בדיוק מתחילה להחשב השנה של המכונית ובאיזה שלב בתהליך הרכישה זה קורה?
תודה
אתה יכול לקנות עכשיו ולבקש שתעלה על הכביש ב 2016
26/10/2015 | 10:24
1
38
זה מהלך "חכם"?
26/10/2015 | 19:23
68
כלומר אני לא בטוח אם זה שווה לחכות חודשיים בשביל זה
אם יש לך סבלנות לחכות חודשיים, כדאי לחכות. על מנת להבטיח
29/10/2015 | 11:04
1
35
את המחיר מספיק לתת דמי קדימה
נאמר לי בסוכנות שכעת הולכים לפי חודשים ולא לפי שנים
03/11/2015 | 13:49
6
כלומר אם קונים נובמבר 2015 למשל, אז כל חודש ב2015 מתורגם להוספת סכום מסויים למחיר מהחירון...
זה קורה בפועל?
הסופה והפאביה
26/10/2015 | 07:17
4
82
במהלך הסופה נזכרתי שרכבי (סקודה פאביה 2012) חונה ראשון ברחוב.
ספירת מלאי הבוקר העלתה שהפנס הימני הקדמי נשבר - כלומר כיסוי הפלסטיק שלו שבור. אני גר ועובד באיזור השרון.
 
היכן לתקן/להחליף פנס ? הטיפולים השוטפים מתבצעים במוסך מורשה - אך קיים חשש שהחלפת פנס עלולה להיות עסק יקר במיוחד שם.
 
האם קיימת סכנה לפחות לימים הקרובים בנסיעה עם פנס שבור ? המנורה מאירה אך אני חושש שבערב/לילה הפנס לא יפזר אור כהלכה וכן חשש מחדירת מים ויצירת קצרים חשמליים.
 
תודה ובתקווה לימים סוערים פחות.
וזה הנזק היחיד? אין שקעים בפח?
26/10/2015 | 10:23
1
19
לא. רק פלסטיק שבור ושריטה מכוערת מתחתיו
26/10/2015 | 10:39
16
סיכום לטובת הדורות הבאים
26/10/2015 | 12:04
1
70
מוסך מורשה: 1750 ש"ח למקורי. 1650 לתחליפי (כולל עבודה ומע"מ)
חנות חלפים: 800 ש"ח לחלק תחליפי (כולל עבודה ומע"מ)
 
מה שגורם לי לחשוב האם תחליפי זה כל חלק אשר יכול לקיים את פונקציונליות ההארה ? למשל דלעת אשר בתוכה יש נר ?
דלעת ובתוכה נר תעבור את הטסט על עוצמה ודיוק כיוון כמו שצריך?
26/10/2015 | 14:25
23
אנטנה ל308
25/10/2015 | 22:49
5
56
גנבו לי את האנטנה של ה308
 
איך משיגים חלופי במחיר שפוי ?
 
תודה.
האם לדעתכם אלה שנמכרים בEBAY ב50 שקלים שווים משהו ?
25/10/2015 | 22:50
3
45
כולה אנטנה...
25/10/2015 | 23:13
2
67
אבל במקום לחכות חודש, למה שלא תקפוץ לפירוקיה ותשלם להם 50 שקל תמורת אנטנה שתפרק מרכב במגרש?
עוד יותר טוב - לך למגרש גריטת מתכת, הם בטח ישחררו בשביל פחות (אבל זה עלול לדרוש יותר חיפושים).
נוח יותר לקבל בדואר...
25/10/2015 | 23:22
1
58
אם אתה חושב שזה כ"כ קל למצוא בפירוקיה, אני אנסה.
בחיפוש בגוגל קצת קשה למצוא. יש משהו ספציפי שאתה מכיר באיזור המרכז ?
נוח לנסוע חודש בלי רדיו?
25/10/2015 | 23:29
59
על כביש 44 (אם אני זוכר נכון את המספר) באזור אזור יש כמה פירוקיות.
יש מגרש מתכת גדול, עם ערמה של מכוניות, ליד צומת מסובים.
יש פרוקיה גדולה שרואים מכביש 431 ליד ראשון, אבל לא בטוח איך מגיעים אליה.
יש שתי פרוקיות גדולות (אבל לפחות אחת מהן, המאגר, לא ממש זולה) באזור התעשיה הישן של ראשון.
יש מצב שגם בחנות חלקי חילוף סטנדרטית זה יעלה לך סביב 50 שקלים.
מוט אנטנה
26/10/2015 | 10:27
59
גנבו לי בפיאט פנדה מוט אנטנה וקנית חדשה בניילון בחנות חלפים ברמת השרון ב 50 ש"ח.
יש הרבה מקרים שמשלוחי דואר בכלל לא מגיעים.
 
בברכה  -  רפי לין
 
סוזוקי ספלאש (2013) לנסיעה יומיומית של 80 ק"מ ?
25/10/2015 | 22:18
16
97
אהלן,
אני מחפש רכב שיקח אותי מאיזור ראשון לציון לבית שמש מדי בוקר ובחזרה.
ב-90 אחוז מהזמן אני אהיה נהג בודד שעושה את הנסיעה הזאת.
בשאר ה-10 אחוז בת זוגתי תבלה במושב לידי (אין ילדים כרגע:)
בחיפושים עלתה סוזוקי ספלאש,2013,ידנית , קילומטרז' נמוך ובמצב חדש.
האם הרכב הזה בנוי לנסיעות יומימיות שכאלו ? האם זו בחירה טובה עבור
הצרכים שלי ?
אשמח לכל עצה!

תודה רבה
רכב קצת נוקשה ורועש, אבל מנוע חזק, ואין לו שום בעיה
25/10/2015 | 23:14
82
לכסות מרחק כזה על בסיס יומי. גם חסכוני למדי.
נראה לי שיתאים.
26/10/2015 | 10:23
25
ידני זה אחלה...
26/10/2015 | 22:17
3
58
איזור רשל"צ קצת משמעמם אבל ככל שאתה מתקרב לבית שמש, אתה הולך להנות.
 
איך בת הזוג עם ידני?
כן, כביש 38 בימנו הנאה צרופה.
27/10/2015 | 09:31
2
59
אנשים אומללים שם בחזור מדי ערב, פקק מאוד מסריח (ואני עובר את גנות- מחלף גהה כל בוקר ואני אומר שזה יותר מסריח) - נתיב אחד שעוברים בו כבני מירון (ומילא תחכה לך בסוף עיר נורמלית)-  אני מדבר על הקטע בכביש משער הגיא קצת אחרי צומת שמשון.
 
שמעתי כי הכביש פקוק בתקופה האחרונה עקב עבודות יזומות.
27/10/2015 | 19:12
1
35
אל תדאג, איזור רשל"צ כחלק מגוש דן המהביל הוא פקוק לפחות באותה מידה.
בסיכום הכללי הנאה צרופה אולי אין, אבל, הנאה יחסית קיימת, פונקציה של שיפועי כביש ורדיוסי סיבובים, ובפרט אם מתמזל לו לנהוג גם שלא בפקק.
זה שנים ככה
27/10/2015 | 19:36
31
רק השנה התחילו להרחיב אותו אחרי שמישהו החליט לירוק לכיוון של הכביש הזה. מה שאתה מדבר עליו - שיפועי כביש ורדיוסי סיבובים  - אה, אם הוא לא עובד משמרות לילה הוא לא יזכה להנות מזה בקטע כביש הזה אלא אם כן ימשיך את 38 לכיוון בית גוברין (סתם "להנאתו") או ביום שבת בצהריים.
הוא יהנה הרבה מהקלאצ'. השאלה כמה הקלאצ' יהנה ובתכל'ס, שניהם לא יהנו.
 
לרכב לא תהיה בעיה
27/10/2015 | 14:41
9
52
לך אולי כן 
תוכל להסביר את עצמך ?
27/10/2015 | 22:07
8
28
אתה מתכוון מבחינת נוחות נסיעה וכו' ?
נוחות הנהיגה
27/10/2015 | 22:38
7
44
אתה הולך לבלות איתו כל יום וכדאי שתוודא שהוא נוח לך.
נסעתי עליו נסיעה קצרה (10 דק') ו
27/10/2015 | 22:49
6
41
הוא הרגיש לי נוח, אבל אין לי באמת פרספקטיבה של נסיעה יומיומית באותו פרק זמן שאני אצטרך לעשות.
האם יצא לך להתנסות איתו בנסיעות דומות?
סע עליו נסיעה ארוכה, ותן דגש לכבישים משובשים. וודא ...
28/10/2015 | 05:53
2
41
... שאכן אתה מוצא תנוחת נהיגה מתאימה.
 
אני לקחתי אותו לנסיעת הדגמה של כחצי שעה (וקיבלתי נזיפה מהמלווה "מספיק 10 דקות מהסוכנות לסטלה מאריס.  אין לי זמן בשבילך") ופסלתי אותו בעקבותיה.
רציני? הנציג אמר "אין לי זמן בשבילך"?
29/10/2015 | 00:30
1
26
אם כן, זה בדיוק הזמן לעשות אחורה פנה, להחזיר את הרכב לסוכנות ולהודיע למנהל האולם בדיוק למה לא תקנה את הרכב.
כן. לנציגת המכירות שהיתה צריכה ללות אותי לא היה זמן אז ...
29/10/2015 | 05:37
40
... סינג'רה עובד אחר וכנראה לא הזהירה אותו שמדובר בנסיעה ארוכה.
 
הרכב לא נקנה כאמור מסיבות אחרות.
אישתי נוהגת על כזה ידני
28/10/2015 | 07:11
2
38
בסך הכל מרוצה אבל לנסיעות ארוכות היא מעדיפה לקחת את הרכב שלי
איזהו שלך, לבד מהאופנוע?
30/10/2015 | 15:36
1
6
סופרב
31/10/2015 | 19:27
2
רכב עבר טיפול במוסך והתחיל להוציא צליל בזמן הבלימה
25/10/2015 | 17:43
7
71
שלום!
קניתי מאזדה 3 2008 .עברה בדיקה במכון. הבאתי אותה למוסך עם התוצאות. בדקו, עשו טיפול כולל החלפת המצבר ,שהספיק לסיים את הקריירה שלו תוך כמה ימים..
באחת ההמלצות כתוב בלמים קדמיים חלשים .
בעל המוסך ,לאחר הבדיקה אצלו, אמר שהכל תקין, שסתם רשמו ,שאין לי מה לדאוג ,האוטו שלי בטיחותי ממש והכל כשורה.
היום לפני שחניתי לחצתי על בלם (לחיצה ארוכה בסיום הנסיעה ) והרכב הוציא צליל מעין אוטובוס כאשר עושה ברקס ... 
מוסכניק אמר לי שצריך לבדוק את הרכב, מחר אביא לו אותו, אמר שהם לא פירקו גלגלים. אז איך אומרים שהכל כשורה ושאין בעיה עם הבלמים??? אני ממש לא מבינה ,מדובר במוסך עם המון המלצות.
ברוב המכוניות אפשר לראות מה מצב הדיסקים והרפידות בלי לפרק
25/10/2015 | 20:36
6
66
גלגלים.
אין גם שום קשר בין בטיחות לבין רעשים שהבלמים עושים.
רעש כזה יכול להיות סימן לרפידות שחוקות, אבל הוא לא סימן וודאי. אם הסתכלו ויש לרפידות מספיק בשר, אז הבלמים לא שחוקים.
יכול להיות שהרעש נובע מחופש כלשהו, מרפידות לא איכותיות או סתם משחיקה ספציפית או אפילו לכלוך על הרפידה.  
 
תודה
25/10/2015 | 21:22
35
תודה רבה על ההסבר
עוד אפשרות, שיש בריחה לחץ בצנרת הבלמים
25/10/2015 | 23:27
4
37
מה שעושה את הרעש.
 
בכל מקרה יכול להיות שהרעש נובע ממשהו שהוא קרה בגלל המז"א של היום(הצטברות מים/בוץ) וזה מה שעושה את הרעש.
בריחת לחץ ברמה של רעש חזק תשאיר אותך לדעתי בלי כושר
25/10/2015 | 23:30
3
34
בלימה, לא?
שים לב שזה היה בסיום הנסיעה, אז יתכן שפשוט הגיע זמנו
25/10/2015 | 23:46
2
38
של החלק החלש ביותר ולחיצה ארוכה גרמה לו להישבר.
 
אני רק העלתי עוד אפשרות, הכי טוב זה באמת לבדוק את הרכב במוסך.
או.קי, מקבל.
25/10/2015 | 23:52
1
36
הסביר יותר זה עדיין חריקת בלמים בגלל לכלוך או משהו. אבל באמת שקשה לשפוט מתאור של "מעין אוטובוס". אגב, שים לב שהוא מדבר על "התחיל להוציא צליל בזמן בלימה", כאילו מדובר על משהו מתמשך. לא ברור.
נכון, רק הוספתי עוד אפשרות(בטוח יש עוד)
25/10/2015 | 23:58
11
התלבטות בין דגמים
25/10/2015 | 11:48
1
65
שלום לכולם,

בעבר נעזרתי רבות בפורום הזה, ואשמח לקבל ייעוץ לקבלת רכב מהעבודה מבין הדגמים הבאים: רנו קליאו, מזדה 2, יונדאיי I25, טיוטה קורולה.
נסיעה יומית מהצפון למרכז, דגש מבחינתי על בטיחות ונוחות נסיעה. הקורולה נראית כמו הבחירה הטבעית אך תהייה יקרה יותר עבורי בגלל שווי שימוש גבוה יותר, ואני תוהה אם אכן זו הבחירה הכי טובה מכל הבחינות.

תודה לעונים !
מאזדה2 גם תהיה נעימה יחסית בבין עירוני
25/10/2015 | 13:06
20
מה הקטע של מבצעי המכירות רכב עכשיו?
24/10/2015 | 18:29
5
116
שלום
  • האם זה להגדיל מכסות לפני שהשנה מסתיימת?
  • בגלל שיש להם במלאי (בארץ) יותר מכוניות ממה שהם מוכרים בקצב הרגיל, והם חוששים להפסיד על רכבי 2015 בחלוף השנתון?
  • אחר...?
 
מלאי
24/10/2015 | 18:31
3
105
אם רכב נמצא בארץ יותר משנה ולא נמכר, היבואן חייב לרשום אותו על שמו, כלומר הוא ימכר כבר עם "יד" עליו.
כמו כל עסק הם רוצים למכור סחורה
24/10/2015 | 19:44
80
וכדי להזיז את הסחורה עושים הכל, גם מבצעים שמקטנים ליבואן רווחים.
ככל שמתקרבים לסופשנה יש ירידה בקניות...
24/10/2015 | 21:24
75
כי אנשים מעדיפים לחכות חודש/יים ולקבל רכב 2016.
הדרך להתמודד עם זה היא ע"י מבצעים.
זה יילך ויגבר במהלך נובמבר
רק שאין בין זה לבין סוף השנה הקלנדרית שום קשר...
25/10/2015 | 10:02
32
סגידה לקפיטליזים, זה הכל
24/10/2015 | 22:17
89
הערך העליון בקפיטליזים הוא צמיחה
היבואנים רוצים להראות מכירות גבוהות יותר ב X אחוזים
לא אכפת להם שהרכב ימסר ב 2016, המכירה תכנס למאזן של 2015
אז עושים מבצעים, הכל בשביל טבלאות אקסל.
שנה הבאה שוב יצטרכו להתעלות על הנתון הזה אז שוב יהיה מבצע כדי למכור אפילו יותר וחוזר חלילה
טיפול תקופתי Seat Ibiza Flow 2011
24/10/2015 | 16:10
6
90
שלום,

הגיע הזמן לטיפול 15k והבנתי שניתן להוזיל עלויות ע״י הליכה לסיכאי במקום למוסך.
ברור לי שסיכאי לא יחליף לי רפידות בלם, רצועות וצמיגים (ספציפית זה גם מוסך לא) אבל רציתי לדעת:
1. האם סיכאי ידע לתת מענה לכל מה שנדרש בטיפול 15k (אני לא בטוח מה נדרש)
2. האם זה באמת יוזיל עלויות?
3. האם סכאי ידע לשים לב לבעיות שדורשות מוסך, כמו למשל רפידות בלם שחוקות וכד׳?

יש לציין שפרט לטיפול התקופתי, הרכב במצב מצויין ולא עושה בעיות כלל.

אודה להכוונה ועצה בנושא.

נדב.
חשבתי שסיכאים כבר עברו מן העולם יחד עם מפרזלי סוסים
24/10/2015 | 20:01
5
77
אם הסיכאי הוא לא מכונאי, לא הייתי סומך עליו אפילו בהחלפת מסנן שמן. ומכיוון שבכל טיפול יש החלפת מסנן, עדיף שתלך למוסך.
חוץ מזה חלק חשוב מהטיפול זה באמת לבדוק את המצב הכללי של גומיות, רצועות, חלקי בלמים, ואת זה מכונאי צריך לבדוק, ואם צריך אז לתקן.
סיכאי?
24/10/2015 | 20:22
2
77
אני (לצערי) כבר זקן למדי אבל אף פעם לא שמעתי את המונח הזה...
זה מהתקופה שהיו מגרזים מכוניות כמו שמגרזים טנקים ונגמשים
24/10/2015 | 21:15
1
74
והיו עושים את זה לעתים קרובות מאוד. גם החלפות שמן היו בתדירות הרבה יותר גבוהה מאשר היום. אז בחלק מתחנות הדלק הייתה עמדת סיכה והיו מבצעים שם רק גירוז והחלפת שמן.
כאמור, מקצוע ארכאי. לסבא שלי הייתה תחנת דלק עם עמדה כזאת, אבל אפילו אני לא נכנסתי לשם בחיים. זה היה בעיקר למשאיות ישנות.
למדתי משהו חדש (ישן...)
24/10/2015 | 22:12
19
לא כזה ארכאי אבל הנק' הובהרה ובנוסף...
24/10/2015 | 23:41
1
63
יש המלצה למוסך אמין ולא יקר מידי באיזור ת"א/בני-ברק/פתח-תקווה שמטפל בסיאט? אשמח גם להערכת עלויות (עד עכשיו טיפלתי רק באופנועים וזה עולם מחירים שונה לחלוטין).
 
תודה שוב
מוסך מרום חן
25/10/2015 | 22:37
41
בתל אביב. מומלץ בחום, אמין ולא יקר
 
 
אשמח לעצה בנוגע לרכב פנאי-שטח
24/10/2015 | 11:25
1
83
שלום לכולם. אשמח לקבל המלצות לרכב פנאי-שטח (כולל פירוט יתרונות מול חסרונות יתקבלו בברכה).
אני לא אכנס לענייני תקציב, כי הרכב ישמש אותי במדינה קרה עם שלג. אז תקציבים של ישראל לא מדברים אליי.
מעיקרי הדברים שחשובים לי בבחירת הרכב:
ייחס גם לנתוני צריכת הדלק.
  1. חשוב לי שתהיה לרכב הנעה קדמית ואחורית.
  2. אמנם מחיר הדלק במדינת היעד זול משמעותית יחסית לארץ, אך אשמח להת
  3. שנתונים שאני מביא בחשבון - בערך מ 2011 עד 2014.
  4. 5 מקומות ישיבה מספיקים בהחלט.
  5. תחושה שלי - שיהיה לי עדיף רכב יפני, כי מהנסיון שיש לי הם אמינים יותר.
הדגמים שעולים לי בראש הינם: ראב4, הונדה CRV, מאזדה CX5, סוזוקי גראנד ויטרה, ניסאן מורנה או קשקאי
אני פתוח להצעות נוספות
 
תודה לעוזרים,
בברכת שבוע מצוין
JRE
מהרשימה סוזוקי גרנד ויטרה יהיה הכי טוב בשטח וכנראה שגם בשלג
24/10/2015 | 15:32
60
אבל לא כל כך חסכוני.
הייתי מוסיף בעדיפות גבוהה סובארו פורסטר וסובארו XV.
רכישת אופל אסטרה מליסניג
24/10/2015 | 10:25
4
109
ברשותי אופל אסטרה 1.4 אוטומטית מודל 2012 של חברת ליסינג  ואני הנהג היחיד.
בתום חוזה החכירה תיכננתי לרכוש אותה אך לאחרונה קרתה תקלה בגיר שבעקבותיה הוא הוחלף לגיר חדש (כך טענה חברת הליסינג).
האם לדעתכם עלי לשנות את החלטתי לרכוש את הרכב?
באיזה קילומטראז זה קרה?
25/10/2015 | 23:54
2
61
שמעתי על בעיות בגיר של האחות משברולט, הקרוז, אבל ממה שהבנתי הבעיות הללו לא רלבנטיות לגרסת ה-1.4 ל', ושם הגיר מפגין אמינות טובה. בהנחה שזה אותו גיר, אז אפשר להניח שמדובר במקרה לא מאפיין.
זה קרה ב-58000 ק"מ
26/10/2015 | 17:21
1
21
נסועה די נמוכה. מוזר
26/10/2015 | 22:58
15
אם זה באמת הוחלף לגיר חדש אז זה דווקא מחזק את הקניה לדעתי
26/10/2015 | 10:26
17
עזרה- רכישת רכב חדש דילמא
23/10/2015 | 16:48
1
56

שלום וברכה,
אולי תוכלו לסייע לי...אני נמצא בדילמא לא קלה ולא מוצא תשובות שמספקות אותי ונותנות לי הביטחון לקנות.
אז ככה, אני אסביר את צרכיי והתקציב ואז מה שראיתי בשוק שנראה מתאים אולי.
היום יש לי דיהטסו סריון 2008 שעשה 100 אלף.  במצב טוב.
צרכיי: היום אני עושה מדי פעם הובלות ושיפוצים,נגרות ומעמיס די הרבה משקל ברכב. (אף פעם לא בדקתי אז אין לי מושג כמה משקל שמתי בהגזמה.)
בכל מקרה המשקל והלכלוכים ובלאגן לא מתאימים לסיריון בעיניי וחבל להרוס אוטו טוב. שגם אח"כ יקשה על מכירה. אני מאמין שאוכל לקבל עליו סביבות 25-30 אלף .
אני הולך להתחיל ללמוד השנה קורס חשמלאי וגם אולי אעבוד בשטח.
ההיגיון שלי אומר לקנות רכב מסחרי קטן- דובלו, ברלינגו, פרטנר וכו
הבעיה היא שאני עושה אולי 15 אלף ק"מ בשנה בסיריון ועד שלא אעבוד באמת לא בטוח שזה יהיה  העיסוק העיקרי שלי בשנים הבאות. ממה שהבנתי, וזה לא לגמרי ברור לי, יש סוג של כלל כזה שלא לקנות רכב מסחרי אם אתה לא עושה יותר מ30 אלף...חוץ מזה שהבנתי שרכב דיזל רואה הרבה יותר מוסך אולי בגלל הק"מ שלו? או שזה קשור למנוע?  אני בהחלט לא רוצה לבלות במוסכים. הסיריון שלי לא רואה מוסך חוץ מטיפולים שנתיים!
חשוב לי: רכב חוסך בדלק (18/1 בערך)-  דיזל טורבו
מקום אחסון גדול ויכולת העמסה גבוהה
רכב שלא רואה מוסך כל חודשיים ואמין כמו הסיריון!
קומפקטי לחנייה
לא מייקר בהרבה ביטוח
זהו פחות או יותר.
אני חושב על תקציב בין 30-55 אלף

מציאותי?

אגב,חלק מהלימה זה האם לקנות רכב זול וישן - סטיישן או רכב מסחרי (ברלינגו למשל ) שעשה יותר מ200 אלף קמ

אשמח לתגובות ועזרה. תודה מראש
אני חושב שבכלים מסחריים הביטוח יקר משמעותית
23/10/2015 | 17:48
41
זה לפחות היה המצב לפני כמה שנים - שווה לבדוק.
אם זה באמת המצב, עדיף לבחור רכב שלא מוגדר כמסחרי, אבל מספק הרבה נפח פנימי - למשל מיניוואן. אגב, אתה לא חייב דיזל - אפשר לקנות בנזין ולעשות הסבה לגז (או למצוא אחד שכבר הוסב).
ממיר קטליטי
22/10/2015 | 22:46
7
84
סוזוקי ליאנה 2003
הגעתי למוסך הרגיל שלי עם רעש מהרכב. הוא אבחן את זה כבעיה בממיר הקטליטי. שאלתי כמה יעלה, ענה בסביבות ה-2000 ש"ח. הלכתי לבדוק מחיר אצל מומחה אגזוזים. הוא אמר לי שזה עולה 700 ש"ח. הוא היה פנוי ואמרתי יאללה תעשה.
בזמן שהוא מתקן את זה, הוא מתחיל להסביר לי שמקדימה יש גם מסנן (קרמי), שכנראה כבר גם גמור, וחלקים ממנו עפים לתוך הממיר הקטליטי וזה יכול לגרום לבעיות וכדאי להחליף אותו גם. הוא קרא  לו הממיר הקידמי.
נשמע הגיוני כשמסבירים את זה ככה, והחלטתי שכדאי לחליף גם אותו כדי לא לדפוק את הממיר הקטליטי שכרגע הוא מתקן/מחליף...
(אגב, ראיתי את הממיר הקידמי - הוא היה מפורר לגמריי....)
על החלפת הממיר הקידמי הוא רצה 800 ש"ח.
800 על הקידמי + 700 על האמצעי יוצא 1500. אנחנו כבר לא כ"כ רחוקים מ-2000 ש"ח. (הצעת המוסך הרגיל שלי)
השאלה שלי היא כזו:
האם כשאומרים להחליף ממיר קטליטי זה:
להחליף רק את הממיר הקטליטי עצמו שנמצא במרכז הרכב
או
להחליף את שניהם - הממיר שבאמצע וגם את הממיר הקידמי.

תודה רבה!
החלק הקדמי הנו דוד עמם רגיל, הממיר נמצא אחריו בתחתית
23/10/2015 | 19:19
5
78
תמונה מצורפת
הפוך. העמם הוא הרכיב האחרון בצנרת הפליטה.
23/10/2015 | 19:52
4
53
זה מס' 11 באיור שלך. מס' 10 זה הממיר הקטליטי הראשי. מס' 6 זה הממיר הקדמי שהוא מדבר עליו. התפקיד שלו זה להתחמם מהר יותר ולהפחית את המזהמים לאחר ההתנעה, כשהממיר הראשי עדיין קר ולא מתפקד.
החלפת חלקים
23/10/2015 | 22:27
3
49
הוא החליף את מס' 6 - הקידמי
וגם
ולפי הצורה - הוא החליף את מס' 11 (להבנתי המעטה)
לא את 10? זה הממיר הקטליטי
23/10/2015 | 23:51
2
44
11 זה העמם (הדוד).
תכלס, לא יודעת
24/10/2015 | 10:26
1
14
אז כנראה את 6 ואת 10 שזה שני הממירים
24/10/2015 | 11:19
35
ומבחינה מקצועית זו הדרך הנכונה לתיקון, בהנחה שהאבחון שלו היה נכון.
בדרך כלל מדברים רק על הממיר הקטליטי הראשי
23/10/2015 | 19:48
53
כי הוא זה שעושה את העבודה. כלומר עליו נכשלים בטסט וכדומה.
בריחת מים
22/10/2015 | 20:14
6
70
רכב ליאנה  2002 רדיאטור חדש לאחר נסיעה של כמה ימים המיכל עיבוי מתרוקן לאט לאט המים ברדיאטור במצב תקין. אם אני נותן למיכל עיבוי להתרוקן לגמרי אז חסר קצת מים ברדיאטור. שמתי כוס קרטון מתחת לצינורית העודפים היא יבשה. אין בשמן בועיות אין לחץ גבוה בבדיקה ידנית של הצינור וגם בבדיקה של השעון לחץ אין סימן לבריחת מים. המנוע לא מתחמם (זה מד אלקטרוני בן ארבע קוביות כל הזמן זה 2)
והדובדבן שבקצפת האוטו לאחר טיפול ראש ששם היה רק צינור מים מאוד קשה. והיתה התחממות כמה פעמים. בטיפול הוחלף רדיטור משאבת מים וכל מה שצריך .אשמח לעזרה
מכסה רדיאטור או מכסה מיכל התפשטות
22/10/2015 | 21:42
40
תבדוק את הגומיות או הכי טוב תחליף את המכסים.
אילן.
ברור שיש איזה איבוד מים. כנראה איטי. וצריך לנסות לאתר אותו
22/10/2015 | 22:21
3
50
לפעמים איבוד המים הוא רק כשהמנוע פועל, או רק כשהוא חם, או רק כשהוא קר, לפעמים קשה לאתר. הדרך הנכונה היא באמת עם שעון לחץ. אפשר כמובן לחכות שיחמיר קצת ואז יהיה יותר קל לאתר.
יש מצב שהלך הראש מנוע ?
23/10/2015 | 13:18
2
33
כרגע שלפחות אין שום סימן של מים בשמן ואין אבוד שמן. יש סימנים נוספים שאומרים שהלך הראש?
כתבת שהרכב עבר טיפול ראש,
23/10/2015 | 16:09
47
מושג שלא אומר לי כלום ולא מלמד מה נעשה שם, יכול להיות שהתקלה נובעת משם, כדאי שתפרט.
אפשר לעשות בדיקת קומפרסיה לראש המנוע, זה ילמד אם יש בריחת לחץ. במצבים מסויימים תיתכן
בריחת מים גם משם.
נסה לאתר ויזואלית סביב אטם הראש אם יש סימני בריחת מים.
יש מצב, אבל פחות סביר. תתחיל מהדברים הפשוטים - איבוד מים
23/10/2015 | 19:44
27
בגלל דליפה שצריך לאתר. הסימן הכי נפוץ לבעיה בראש המנוע היא בועות במיכל העיבוי כשהצינור שמגיע מהרדיאטור טבול במים, וגם זה לא תמיד חד משמעי.
איבוד נוזל קרור מנוע
23/10/2015 | 15:20
41
צריך לחבר משאבת לחץ אל הרדיאטור ולראות, תחת לחץ, אם יש דליפות ונזילות ולאתרן.
בדיקה זאת יש לבצע גם כשהמנוע קר וגם כשהוא קר ועם תשומת לב לאפשרות שיש דליפה מרדייאטור החימום הפנימי שבתוך המכונית (רטיבות מתחת לשטיחי הרגליים הקדמיים וכו'.
בברכה  -  רפי לין
 
כיסוי מראה
22/10/2015 | 21:50
3
55
לצערי גנבו/שברו את הכיסוי פלסטיק של המראה מהרכב של ידידה שלי.
כיסוי הפלסטיק בצבע אפור למראה שמאל ברכב יונדאי I-30.
איך אפשר לקנות במחיר מוזל - יד2 וכו׳? ביד 2 בטח לא ימכרו חלק כזה
אבל אולי רעיון אחר?
היא בדקה כמה עולה חלק מקורי?
23/10/2015 | 11:37
26
לא בטוח שלחפש משומש שווה את ההתעסקות.
מגרשים לחלקי חילוף למשל? המחיר יכול לרדת לשליש מחיר
23/10/2015 | 13:17
1
10
איפה יש בתל אביב?
23/10/2015 | 15:38
10
חם בפורומים של תפוז
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
Flix וידאו
מכללת R.E.S פתרונות בנדל
מכללת R.E.S
פורום טיולים בהודו נפאל
פורום טיולים בהודו נפאל
פורום נכות - פגיעה בעבודה
פורום נכות - פגיעה בעבודה
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ