לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום מכוניות
שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום מכוניות

שלום, הגעתם לפורום רכב של תפוז, הפורום מנוהל ע"י DrorZi מאז מאי 2001 ו  The S t i g מאז 2007
הפורום היינו במה פתוחה לכל מי שרוצה להשמיע את דעתו בנושא רכב, להתייעץ או להתלונן ואינו מיועד לאנשים המכורים בלבד, בפורום מספר משתמשים רב המרכזים בתוכם ידע עצום בין אם בנושאים טכניים ובין אם בנושאי נהיגה .חלום הפורום הוא מסלול ברמה בינלאומית בארץ הקודש, כזה שאפשר לשלם ולעלות עליו עם הרכב הפרטי, בינתיים הפורום ילחם בסטיגמות שספורט מוטורי =  ילדים בני 18 מתלהבים שעושים רייסים מי הכי מהיר בקו ישר בכבישים ציבוריים ושכל מי שנוהג מהר הוא חוליגן. על מנת לשמור על אווירה טובה ולשמר את הרמה הגבוהה (מאוד) שאליו הפורום הגיעה הנה תוספות לחוקי הפורום הכללים של תפוז:
 *הנכם מתבקשים לשרשר הודעות הקשורות באותו נושא (לדוגמה, אם יש שאלות בנושא צמיגים ואתם רוצים לשאול על החלפת צמיגים אצלכם ברכב אין צורך לפתוח הודעה חדשה), אם הכנסתם הודעה ראשית ואתם לא מוצאים אותה עשו קודם חיפוש האם היא שורשרה לטרד אחר בדף.
דבר זה נעשה על מנת לאפשר ליותר הודעות להופיע בדף הראשי.
* לכל משתמש הזכות לטרד ראשי אחד בדף, שאלות נוספות גם אם בנושא אחר ישורשרו לטרד הקיים של אותו משתמש
דבר זה נעשה על מנת למנוע הצפת הדף הראשי ע"י משתמש בודד, תאמיני לי, רואים את כל ההודעות שלכם ואם העלתם משהו חדש אנשים יראו ויגיבו
* ובהמשך למשפט האחרון, אנחנו רואים הכל ועונים על מה שאנחנו יכולים ויודעים, הודעות כמו "למה לא עונים לי" / "דחוווווווף"  / "מה? אף אחד לא יודע" לא מדרבנות אותנו לענות ואף להפך, חשוב לזכור כי כולנו פה בשביל ליהנות, על חשבון זמננו הפרטי ובהתנדבות, זו איננה עבודה של אף אחד מאיתנו ואף אחד מאיתנו (כולל מנהלי הפורום!) לא מקבל תמורה פרט להרגשה טובה בעזרה לזולת וניהול דיון פורה.
* יוצא מן הכלל הם משתמשים ירוקים בפורום אשר שילמו כדי להיות מודגשים בצבע זה, משתמשים אלה מגיבים לגופו של נושא אם ברצונם לתרום לדיון (ויש ברשותם ידע רב).
* הודעות "מ-ק-פ-י-ץ" גורמות למחיקת כל הנושא. (יוצא מן הכלל היא הודעות הקפצה על שאלה שלא נענתה ב-כ-ל-ל ועפה לדף השני) ההודעה שלכם לא יותר חשובה מהודעות אחרות בדף וזה מרגיז בדיוק כמו אנשים שנדחפים לראש הפניה במחשבה שהם ממהרים הביתה יותר ממני (או סתם בזים לכל כלל נימוס בסיסי)
* הודעות המכילות קללות מכל סוג המפונות כלפי אדם אחר ימחקו ללא הסבר מהפורום והמשתמש לא יוכל להביע את דעתו יותר בפורום שלנו
* הפורום מבוסס על אנשים בעלי ניסיון רב בתחום ששמחים לשתף בו את כולם ולכן הודעות המשקפות הטעיה (מכוונת או מחוסר ידע מוחלט בנושא) והשמצה ללא פרוט תמחקנה (לדוגמה הודעה "כל הצרפתיות זה חרא מכוניות" נמחקת מידית)
* אין לפרסם מודעות למכירה בפורום, יד2 הוא המקום הראשי היום למכירת כלי רכב וכל דבר אחר, מודעות מכירה ימחקו מהפורום והמפרסם יחסם מכתיבה בפורום.
* הפורום איננו פייסבוק ואיננו WALL שלכם (לדוגמה "תראו מה מצאתי ביוטיוב" היא לא הודעה רלוונטית לפורום ותמחק)
* קיים מאמר המרכז הודעות טכניות ושאלות נפוצות (מכיל "מה זה טורבו","מה זה דאבל קלאץ/עקב אגודל" ועוד) קיים גם האתר www.howstuffworks.com כדי ללמוד איך מנוע עובד, מומלץ.
* שיחות נפש בין שני גולשים ימחקו, יש בתפוז מערכת הודעות אישיות ומספיק תוכנות IM למטרות אלו.
* הודעות ללא כותרת נמחקות, כותרת בשם "כנס","..." וכו נחשבות הודעה ללא כותרת.
***דוגמאות כלליות להודעות שנמחקות אוטומטית:
* באיזה צבעים אפשר להזמין גולף (אנחנו לא יבואנים, אנא פנו לאולם התצוגה הרלוונטי)
* איך עובד מנוע (יש את www.howstuffworks.com הוא באמת מצוין
* האם יש לכם תמונה של סובארו DL 83 (יש GOOGLE בשביל זה
* כמה עולה מאזדה חדשה (יש טלפון בדיוק למטרה הזו, תתקשרו לסוכנות)
* כמה עולה קולט 96 (הפורום איננו תחליף מחירון, יש ברשת את מחירון יד2 ולוי יצחק)

קיה פיקנטו / מאזדה 2- אשמח מאוד לעזרה
06/02/2016 | 19:18
7
104
אני מחפשת רכב בעיקר לנסיעות של רמת אביב - רמת החייל.
עד עכשיו התעניינתי במאזדה 2. רציתי מנוע גדול מ1200 או 1200 עם טורבו.
רוצה שהרכב יוכל לסחוב נסיעות לירושלים /לחיפה פעם ב...
הגיעה אלי הצעה לקיה פיקנטו ,אשמח לדעתכם:
קיה פיקנטו 8/2013, דגם EX אוטומט
49,000 ק"מ , חיישני רוורס , ללא תאונות
יש עוד חצי שנה לאחריות על הכל ועוד ארבע שנים למנוע וגיר
הרכב הוא יד 1 - ליסינג נהגת יחידה - לא כתוב ברישיון רכב ליסינג.
מה דעתכם? האם יוכל לסחוב? או שעדיף להמשיך לחפש מאזדה 2?
התקציב הוא בסביבות ה50,000 שח.
תודה רבה!
 
הרכב יסע לירושלים, וגם לחיפה, בלי שום בעיה
07/02/2016 | 09:35
27
מישהו פעם קיבל הצעה על רכב ליסינג שלא היה רכב יחיד?!
07/02/2016 | 10:11
70
ללכת לבדיקה על חשבונך לפני שאתה משאיר עליו שקל!
קיה פיקאנטו בהחלט אפשרות מצויינת
08/02/2016 | 18:59
1
50
אני נוסע על אותו רכב בדיוק (אם כי אני יד ראשונה) ואני מאוד מרוצה. רמת אביב רמת החייל זה גם מתאים לאופניים חשמליות אבל לגבי הנסיעות הארוכות, אני נוסע פעמיים בשבוע מתל אביב לעמק יזרעאל שזה בערך 100 ק"מ לכל צד ואני מרגיש שהרכב עומד מצויין במשימה. אחת לארבעה חמישה שבועות אני עולה לירושלים וגם את העליות הוא אוכל יופי למרות שאני חייב להודות שאני לא מהטיפוסים שלוקחים את הרכב לקצה. יש לי ילדים מאחור והנהיגה שלי בהתאם.
 
אחת הסיבות שהלכתי על הפיקאנטו בסוף היא העובדה שקראתי שהוא הרכב הכי נמכר בקטגוריה מה שנותן לי תקווה שבעוד שלוש ארבע שנים לא תהיה לי בעיה למכור ולהחליף.
 
לא מכיר את המזדה 2 אז לא יודע לגביו אבל על הפיקאנטו אני ממליץ בחום.
לא יצא לי לנסות לעלות עם הפיקנטו את העליות של ירושלים
09/02/2016 | 03:12
40
אבל אני יודע להגיד שלמזדה 2 לא צריכה להיות יותר מדי בעיה..
דעה לא פופולרית על הקיה פיקנטו
09/02/2016 | 21:33
50
גילוי נאות: דעתי מבוססת על ארבעה ימים במחיצת הפיקנטו 1.0 ידנית אצל השכנים מרודוס.
 
לדעתי זהו רכב נחמד מאד לנסיעות עירוניות ולנסיעות בין עירוניות בכבישים ישרים ומישוריים עם נהג, נוסע ואולי ילד.
א-ב-ל,
כשהרכב מוביל 3 או ארבעה מבוגרים (אי אפשר יותר) ופוגש עליות וכבישים מפותלים
הוא מגיע למגבלות שלו מהר מאד ושם מתגלים המנוע הקטן והגיר מרובה החורים במערומיהם.
הנסיעה הרגועה הופכת לרועשת, מרובת החלפות הילוכים ולא כיפית.
 
אז אם זו נסיעה של פעם ב... - סבבה.
אם זה פעם ב...שבוע - הייתי מחפש רכב אחר.
מה זה אומר לא כתוב ברשיון ליסינג? ראית בעיניים שלך את הרשיון
10/02/2016 | 07:15
30
מה רשום במקוריות?
אם לא ראיתם את הרישיון כל מה שהמוכר אומר מבחינתי הוא בבחינת שקר לבן (פוליטקלי קורקט).
אם עדיין רלוונטי
15/02/2016 | 15:10
9
הפיקנטו יכולה להיות אופציה נחמדה מאד בתקציב שלך - במיוחד כי הנסיעות שאת מתארת בן בדרך עירונית ובין עירונית רגילה (ז"א, לא לטיולים לדרום/צפון עם ציוד והרבה אנשים). בסה"כ מדובר במכונית שנותנת אחלה ערך לכסף בהרבה בחינות (מה שמסביר את השוק העצום שלה). בהצלחה! ותתחדשי!  
אגדה אורבנית או אמת צרופה ? ניוטרל או הילוך בירידה ?
06/02/2016 | 11:01
16
101
אקדים ואומר שבירידה, ואפילו קלה, מאד מאד מאד מאד לא מומלץ להעביר לניוטרל מאלף ואחת סיבות בטיחותיות.

א-ב-ל-,
האגדה טוענת שגם צריכת הדלק בהילוך סרק בירידה גבוהה מאשר בהילוך (אוטומטי),
בגלל שבהילוך הגלגלים "מניעים" את המנוע, ובהילוך סרק הגיר מנתק את הגלגלים מהמנוע.
לעומתם יש הטוענים שבהילוך המנוע צריך להתגבר על החיכוך בגיר, וצריכת הדלק (המזערית) עולה.

דעתכם ?



עפ"י מחשב הרכב יש תשובה אחת ברורה
06/02/2016 | 11:10
87
ברכב שלי (סיויק 1.8, 5D, תיבה אוטומטית רגילה בת 5 הילוכים) מחשב הדרך של הרכב כשמחובר לאפליקציה מתאימה
ובירידה מתונה וא-ר-ו-כ-ה מאד במהירות של כ-80 קמ"ש הצביע על פער גדול.
- ירידה בהילוך (חמישי מן הסתם) בירידה מתונה הביאה לצריכת דלק של 1:50-60.
- ירידה בניוטרל באותה ירידה (לאורך הרבה פחות זמן) הביאה לצריכת דלק של 1:80-90.
גם בהעברת להילוך סרק או בשילוב הילוך רואים קפיצה משמעותית.
 
כל "החיסכון" הזה בטל בשישים כי מספיק ליטוף של הדוושה ושוב אנחנו בצריכה של 10-15 קמ' לליטר במקרה הטוב.
כאן התשובה פשוטה בזכות תצוגת צריכת הדלק הריגעית
06/02/2016 | 11:12
5
70
יצא לי לנהוג אישית ברכבים גיר ידני וגם ברכבים אוטומטיים בירידות תלולות ומהירות. כשהרכב בהילוך ואינני לוחץ על הדלק אני רואה צריכת דלק =0
כאשר באותה ירידה אני מוציא הילוך לN ואינני לוחץ על דוושת הדלק הצריכה איננה = 0 למרות שהיא לא גדולה.
מ.ש.ל.
גם אצלי, אלא שמסתבר שתצוגת הדלק המובנית משקרת !
06/02/2016 | 11:16
4
54
לפחות בסיויק, התצוגה מראה 0 עגול גם כשיש צריכה מינימלית.
אבל מסתבר שהמידע קיים במחשב הרכב וכשמחברים אפליקציות שיודעות לשלוף את המידע, מקבלים נתונים אחרים.
 
יתכן שההבדל (לפחות בסיויק) הוא בהצגת המידע כ-ליטר ל-100 קמ' ולא כקמ' לליטר.
למה אתה חושב שהתצוגה משנה?
06/02/2016 | 11:26
2
33
גם בקיה התצוגה היא ליטר/100 ק"מ... לדעתי בכל הרכבים זה ככה.
 
ושאלה שנייה איך אתה יודע שהתצוגה המובנית משקרת? האם כשאתה שולף אינפורמציה דרך אפליקציות למיניהם, האם אתה עושה זאת בזמן שהצריכה הרגעית שמראה המחשב היא 0 וכלומר בזמן שאתה זהה ומקבל 2 מספרים שונים?
אינטואיטיבית אני הייתי סומך על התצוגה "האורגינלית" של הרכב כי אלה הנתונים של נפח הדלק שעובר דרך המזרקים בדרכו לחלל הצילינדר. אינו טעות יכולה להיות בזה?
בתצוגה המובנית אין הבדל בין 1או 1.5 ליטר ל-100 קמ'
06/02/2016 | 12:08
1
41
וזה הבדל בין 1:66 ל-1:100 תיאורטיים....
וכן, בכל עצירה הכי קטנה התצוגה המובנית מציגה צריכה של 0 ליטר ל-100 קמ'
כשהמשמעות האמיתית היא הפוכה: אין סוף ליטרים ל-100 קמ', הרי אנחנו לא זזים.
 
ייתכן שהתצוגה אצלך לא מאפשרת ירידה לרזולוציות...
06/02/2016 | 12:57
33
אני לא בטוח שהבנתי איך זה מוצג בהונדה. האם מדובר בקו ההולך וניבנה ימינה מתחת לספרות?
בקיות החדשות התצוגה דיגיטלית עד למספר אחד אחרי הנקודה העשרונית...
קבל
ועוד דוגמה
ביחס ל 1:10 המחשב צודק 1:90 זה באמת שואף לאפס. מה גם שיש
10/02/2016 | 07:21
5
מחשבים שלא יודעים להראות אפס, במולטיפלה הכי גבוה שהמחשב הגיע היה 1:50.
היה כבר דיון על זה . ברכב עם הזרקת דלק לא להעביר
06/02/2016 | 12:05
3
60
לניוטרל . בניוטרל הרכב צורך דלק . בהילוך בירידה הוא לא.
אין שום סכנה בנהיגה בניוטרל , זה לקוח מעולם המשאיות.
במכוניות המנוע לא עוצר את הרכב בירידה , ( האטה מינימלית ) זה רק מעלה את הטורים
שוב כי אין דלק במנוע בירידה או בבלימה . זה נכון רק למנועים  עם קרבורטור
אז זהו, שהנתונים שהבאתי אומרים הההפך
06/02/2016 | 14:34
1
39
- ירידה בהילוך (חמישי מן הסתם) בירידה מתונה הביאה לצריכת דלק של 1:50-60.
- ירידה בניוטרל באותה ירידה (לאורך הרבה פחות זמן) הביאה לצריכת דלק של 1:80-90.
 
אנסה לצלם את מסכי האפליקציה בקרוב.
ואילו מה שאני אומר מגובה ע" מחשב הרכב
06/02/2016 | 15:04
35
בניוטרל יש צריכת דלק  , בהילוך לא .
אפשר להתוכח אם לסוע בניוטרל זה מסוכן או לא
07/02/2016 | 05:05
24
דבר אחד ברור - חוקי זה לא.
נסיעה בירידה
06/02/2016 | 18:51
4
43
חד משמעית, זה המצב:
בנסיעה בירידה בהילוך משולב, ללא לחיצה על דוושת התאוצה (גז) גלגלי המנוע מסובבים את המנוע וכשהמנוע יהיה מעל סל"ד מסוים (קצת יותר מסרק) אז מחשב נהול המנוע בכלל לא מזריק דלק למנוע, קרי יש חסכון בדלק.
ברגע שסבובי המנוע יורדים מדי (נגמרה הירידה) או נלחצת דוושת התאוצה, מתחדשת פעולת המזרקים ואספקת דלק למנוע.
פעולה זאת נקראת CUT OFF ונועדה לחיסכון בדלק ובעיקר להקטנת זיהום אויר.
בחלק מהמכוניות עם קרבורטור, כבר הייתה מותקנת קופסת בקרה אלקטרונית שביצעה באותם תנאים, ניתוק דלק ע"י הפסקת הזרם לנחיר דלק (דיזה) חשמלי ראשי בקרבורטור.
במע' הזרקת שלק ניתן לראות את הפעולה הזאת (ניתוק דלק מוחלט) על אוסילוסקופ.
בברכה - רפי לין           
מענין למה ברכבים עם תצוגת "חיסכון" בירידות המצב לא "חסכוני"
06/02/2016 | 22:50
2
26
אני מדבר על רכבים שמראים עד כמה חסכוני אתה בנהיגה, התצוגה לא מגיעה לער המקסימלי של החיסכון בירידות ללא לחיצה על ה"גז".
 
כבר אעלתי את הסוגיה בעבר ולאף אחד אין תשובה
אצלנו ברכב(S60) יש תצוגה "חיסכון" שמציגה עד כמה הרכב חסכוני בכל רגע מבחינת צריכת דלק(לא תצוגת הצריכה עצמה, שקיימת בנפרד), כלומר ככל שנוסעים רגוע יותר כך המחוג מראה "ירוק" יותר(והפוך), אך בירידות כאשר גם כאשר הצריכה המוצגת היא "0" המחוג לא תמיד מציג "ירוק", ואילו בעליות לפעמים כן מוצג מצב "ירוק" למרות שיש צריכת דלק מוגברת.
נסיעה עם צריכה של 12L/100 מראה "ירוק" בעליה ואילו נסיעה ב5L/100(כביש ישר) לא תמיד מראה "ירוק".
גם אחרי 10K(שאני נהגתי על הרכב) לא הצלחתי להבין את ההגיון/דרך של התצוגה הזאת.
גם בסיויק אין הרבה הגיון במחוון הזה
06/02/2016 | 23:39
20
לפי ספר הרכב שהוא שימושי בתיבות הילוכים רובטיות או רציפות שלא נמכרות בארץ.
 
פנה בכתב ליצרן. מאמין שתקבל תשוביה
07/02/2016 | 05:31
8
וכולם שוכחים דבר אחד - יש לא מעט ירידות שבהן כשההילוך משולב
07/02/2016 | 09:51
34
צריך ללחוץ על הגז כדי לשמור על מהירות סבירה, בעוד שבניוטראל לא צריך.
ולכן לשאלה מה הדרך החסכונית יותר אין תשובה אחת, אלא תשובה שתלויה במצב.  
מעונין למכור רכב
05/02/2016 | 20:41
5
143
יש לי אופל קורסה שנת 2004. הבעיה שדולפים לו מים לראש מנוע והוא דורש שיפוץ של כ - 5000 ש"ח במקסימום. בכוונתי לקנות רכב אחר ולא להשקיע ברכב הזה יותר (השקעתי בו בגיר, צמיגים, טסט עד נובמבר). השאלה היא מי ירצה להשקיע בכזה רכב? חוץ מהבעיה הזו הוא במצב מכני לא רע...
אולי מוסך ירצה לקנות את הרכב
05/02/2016 | 22:34
60
לשפ. אותו ואז למכור אותו. אתה תראה מזה הרבה פחות מההפרש בין מחיר המכונית לאחר התיקון ומחיר התיקון.
ניסית לפרסם ביד 2? פשפשוק וכו'?
06/02/2016 | 00:50
49
יש מצב שיהיו אנשים שיקפצו עליו..
הקורסה שלך לא ישנה...שנת 2004
06/02/2016 | 11:20
2
63
אם זה לא סוד, מעניין כמה ק"מ הרכב עבר שהגעת לתקלות יקרות כגון הגיר [אוטומט או ידני?] ועתה ראש המנוע.
ראש מנוע זה נטו מהתחממות. לעתים בגלל קישקוש כגון נזילה של נוזלי קירור מחיבורי צינורות עקב קורוזיה. בתאוריה גילוי של אובדן מי הקירור עוד כשהנזק קל מאפשרת לתקן בקלילות. מפרקים הצינור, מנקים ו/או משייפים הקורוזיה עם נייר זכוכית קל ומחברים מחדש את הבנד הישן או חדש...וחסל סדר נזילה. השלמת הנוזל ושוב אתה רחוק שנות שימוש מבעיות במערכת הקירור ובראש המנוע.
חשוב להרים מכסה מנוע ולהסתכל מה קורה שם. שלא נידמה לבת היענה שאגב גם היא במציאות ולמרות תדמיתה, איננה טומנת ראשה בחול  
תשובה
06/02/2016 | 13:17
1
50
הגיר הוא רובוטי, הקילומטראז' שלה הוא 105000 בערך.... לדעתי הנזק יחסית גדול...  אני הרמתי את מכסה המנוע ולא היה קשה לראות "טחינה" במכסה השמן ועליית מפלס שמן במדיד. לגבי השאר לא ראיתי שום דבר שמעיד על בעיה.
הרכב שמכרתי הכי מהר היה רכב שהיה לו חלון בבלוק, והוא נמכר
10/02/2016 | 07:23
13
המחיר המלא של כל הרכיבים שהכנסתי בו, צמיגים מצבר ועוד כמה... והמחיר של השיפוץ שאני קיבלתי עליו היה 12000 ש"ח... הוא נמכר בערך ברבע מזה.
חימום מנוע קר לפני תחילת נסיעה ולא לכבות מייד לאחר עצירה
05/02/2016 | 18:24
50
190
שלום
ראיתי אנשים שמאוד מקפידים ברכבם, לחמם את המנוע (שמן) לפני תחילת נסיעה. (עד שהאור הכחול נכבה או המכוון מגיע לרמה הנאותה).
וכנ"ל לתת למנוע לרוץ בסרק כדקה לפני שמכבים מנוע בחניה, לאחר נסיעה.
1. כמה זה חשוב, אם בכלל?
2. הם מומלץ?
 
בברכה...
המשך>>
שלום
ראיתי אנשים שמאוד מקפידים ברכבם, לחמם את המנוע (שמן) לפני תחילת נסיעה. (עד שהאור הכחול נכבה או המכוון מגיע לרמה הנאותה).
וכנ"ל לתת למנוע לרוץ בסרק כדקה לפני שמכבים מנוע בחניה, לאחר נסיעה.
1. כמה זה חשוב, אם בכלל?
2. הם מומלץ?
 
בברכה ובתודה מראש לעונים
קניתי רכב מעוקל . מה עכשיו?
05/02/2016 | 16:26
1
99
קניתי הבוקר רכב, וכשעמדנו בתור בדואר לעשות העברת בעלות, עשיתי בדיקת משכון באינטרנט דרך הפלאפון, אבל בדיוק כשסיימתי את התהליך הגיע התור שלנו.
 
רק עכשיו פתחתי את הקובץ שהורדתי, ונדהמתי לגלות שהרכב אכן ממושכן!
הוא לא ממשוכן על ידי הבעלים האחרונים, אלא על שם הקודמים.
המשכון הוא לבנק לאומי.
 
מה זה אומר?
האם לא אוכל לחדש את הרישיון בטסט הקרוב (עוד חודש)?
איך יכול להיות שעשינו העברת בעלות בלי בעיה?
האם זה בכלל עושה משהו, או ברגע שזה עבר בעלות המשכון "חסר ערך"?
אין מניעה להעביר בעלות על רכב ממושכן. אבל כמובן מחזיק ...
05/02/2016 | 19:15
83
.. המשכון יכול להפעיל אותו.
 
בטסט הקרוב לא תהיה לך כל בעיה - הרכב רשום על שמך.  פנה לבנק לאומי (וספציפית לסניף אם ניתן לדעת זאת מרשם המשכונות) לברר אם באמת עוד יש משכון על הרכב.  אם יש - אתה בבעיה.  אם אין (וזה הסביר) דרוש מהבנק אישור ביטול שעבוד ודאג באופן אישי להעבירו לרשם המשכונות.
שלום לכולם ... מחפש רכב
05/02/2016 | 10:32
2
65
אני מחפש רכב משומש. התקציב הוא בערך 20, משנתונים 2008 ואילך... צריך שיהיה מרחב פנימי וכמובן אמינות גבוהה. אם יש עוד פרמטרים חשובים שלא ציינתי אשמח לציין. בתודה מראש ושבת שלום.
מחפש רכב לנהג יחיד צעיר
07/02/2016 | 19:32
1
36
אני מחפש רכב משומש. התקציב הוא בערך 20, משנתונים 2008 ואילך... צריך שיהיה מרחב פנימי וכמובן אמינות גבוהה. אם יש עוד פרמטרים חשובים שלא ציינתי אשמח לציין. בתודה מראש ושבוע טוב.
בהצלחה
07/02/2016 | 22:12
18
בכלל רכבים טובים מהשנתונים האלה מתחילים ב30(או פחות אבל בגלל שהם שחוטים בקילומטראז או אחרי תאונה). הייתי ממליץ לרדת בשנתון או לעלות בתקציב
צמיגים לשברולט קרוז 205/60/16
04/02/2016 | 14:40
6
59
שלום,
הרכב הוא שברולט קרוז 2009 1600, והצמיגים שהוא נועל נושאים תאריכי ייצור בשנת 2011 ובשנת 2012. אני לא רואה סימני יובש ומדידת החריצים מעלה שנוצרו עוד כ-7-8 מילימטר של גובה בחריצים. האם הייתם מחליפים צמיגים במצב זה?
במידה וכן, על איזה צמיג הייתם ממליצים? אני מחפש קודם כל בלימה טובה ברטוב וביבש, ואח"כ צריכת דלק ואורך חיים (שלא יתייבש מהר).
הציעו לי אצל אנטון ביפו כמה דגמים:
1. Hankook Optimo K415 205/60R16 92H ב-1400
2. Toyo Nano Energy R38 205/60R16 92V ב-1500
3. צמיגי קלבר ב-1200 ש"ח, כנראה מהדגם  205/60R16 92H DYNAXERHP3 KL
אני מקווה עוד לקבל איזו הנחה במקום.
תודה מראש על העזרה.
איתי
יש להם גם דנלופ
04/02/2016 | 14:41
34
אבל אחרי שנפלתי פעם עם הדנלופ מהייצור האסיאתי דווקא, שהחליקו על רטוב, אני מעדיף שלא לבחור בהם שוב.
אם הצמיגים במצב טוב, ואין סימני יובש - לא הייתי מחליף
04/02/2016 | 15:51
4
20
תודה רבה וחידוד
04/02/2016 | 18:29
3
42
בכמה וכמה אתרים ופורומים ראיתי טענה כאילו אורך חיי צמיג הוא 3-4 שנים ולאחר מכן הגומי מאבד מתכונותיו (כולל טענה שהאוזון פוגע בו) ולכן הבלימה נפגעת. האם אתה לא מסכים עם דעה זה? דווקא באתר של אחד ממשוקי הצמיגים ראיתי דעה אחרת (כמדומני tire club) אבל זו נראתה דעה בודדת במערכה.
תודה רבה,
איתי
הצמיג מאבד מתכונותיו עם הזמן, בהחלט
04/02/2016 | 20:59
1
49
אבל הקצב לא קבוע, גם כתלות בצמיג אבל בעיקר כתלות בחיים שעבר הצמיג. נסיעה בלחץ נמוך, חניה בשמש חזקה וכן הלאה מקצרים את חייו.
בכל מקרה, בדרך כלל הפגיעה בתכונות הגומי מתבטאת גם בסדקים זעירים, משהו שנראה פשוט כמו גומי יבש. אם אין את הסדקים הללו, כנראה שהיה לך מזל והצמיגים אצלך נמצאים עדיין במצב טוב.
תודה רבה, אנסה לצלם את הצמיג באור יום
06/02/2016 | 17:15
16
כדי להתייעץ עמכם על מצבו
גם אם הצמיגים לא יבשים הם מאבדים גמישות
05/02/2016 | 09:05
36
מהמורות הכביש מורגשות יותר. בהחלפה לחדשים מרגישים את ההבדל
פורד פיאסטה, עלות ביטוח ותיקונים במוסך ?
03/02/2016 | 23:53
54
שלום רב לכולם,
אבקש חוות דעת לגבי עלות ביטוחים ועלות התיקונים במוסך של פורד פיאסטה 2008.
כמו כן האם כמו בשברולט יש מוסכים מיוחדים לפורד או שרוב המוסכים מטפלים ברכב כמו ביונדאי לדוגמא ?
והאם הרכב חסכוני בדלק.
 
תודה רבה לכולם
ממיר קטליטי
03/02/2016 | 17:06
1
76
ברשותי מאזדה 6. לאחרונה הבחנתי בפתח האגזוז בסימני אבקה. נאמר לי שהאבקה יכולה להיות מהתפרקות ממיר קטליטי. האם זה הגיוני? האם האבקה נובעת מהתכה של הממיר? הרכב נוסע טוב.
לא מוכר לי
03/02/2016 | 18:58
49
היתי בודק את הנושא רק אם הרכב נכשל בטסט על זיהום אוויר
צמיגים למזדה
03/02/2016 | 14:43
1
88
אודה להמלצה על צמיג למזדה 3
195-65-15

גודאיר
פלקון
קלבר
מתסיס
מתדור
או אחר מומלץ?
תודה!
גודייר, כיצרן, הכי טובים מהרשימה הזו
04/02/2016 | 09:26
67
פלקון, קלבר ומקסיס הם בדרג השני, והמטדור עוד רמה למטה. אבל זה ברמה כוללנית מאוד, צריך דגם ספציפי כדי שיהיה אפשר לחוות דעה מדויקת יותר.
במחשב הרכב שלי CX5 יש דבר שאני לא
03/02/2016 | 11:25
16
123
יודע מה הוא עושה .
מופיע SCDS  עם אפשרות  און ואוף .
היה הסבר שכעת לא מופיע שזה בערך : עזרה חכמה לבלימה עירונית .
מה הפונקציה הזו עושה ?
 
בסלון המכירה אמרו שלי שיש ברכב הזה בלימה אוטונומית במקרי חרום 
זה לא קיים אצלי , האם זה צריך להיות? או האם אני צריך איך שהוא להפעיל את הפונקציה הזו ? 
 
זו מערכת שמזהה באמצעות חיישן אם אתה מתקרב
03/02/2016 | 11:39
14
98
מהר מדי לרכב שלפניך, ואם אתה לא בולם בזמן המערכת מפעילה את הבלמים באופן עצמאי. זה קורה רק כשהמערכת מזהה שבלי התערבות תקרה תאונה, כך שאם אתה נוהג באופן ערני וזהיר היא לא תפעל אף פעם.
ייתכן שיש גם שלב מקדים של התראה לנהג. אני לא בטוח.
והיא פועלת רק במהירויות עירוניות. לא בכביש המהיר.
03/02/2016 | 11:40
18
במאזדה אין התרעה, רק בלימה
03/02/2016 | 14:22
12
19
עד כמה שהעזתי להתקרב למכוניות אחרות ולא לבלום
05/02/2016 | 08:50
11
53
כי זה נגד הטבע שלי.  הרכב לא הגיב בבלימה אוטונומית .
חלפו ימי כנהג אגרסיבי.
אולי תנסי מול עצמים במנוחה ולא בנהיגה. נראה לי יותר בטוח
05/02/2016 | 11:19
13
המערכות הללו מגיבות, מניסיון, הרבה אחרי מה שנראה סביר לנהג
05/02/2016 | 14:45
5
52
עירני.
ואל תקשיב לעצה שנתנו כאן לגבי עצמים נייחים - בחלק מהמערכות הן מזהות אך ורק מכוניות. הן אפילו לא יאטו לפני קיר...
או לפני וולוו אחרת...
05/02/2016 | 15:46
44
חשבתי לבנות קיר מקרטונים או שלג . אבל אחכה למקרה של אמת
05/02/2016 | 17:14
3
11
בשבילך היה היום קיר שלג בת'א
05/02/2016 | 19:16
2
11
זה רק נדמה לך שלבנות קיר שלג זה קל.
05/02/2016 | 20:54
1
12
05/02/2016 | 20:58
43
כל הרעיון הוא שהמערכת פועלת רק כשהתאונה בלתי נמנעת
05/02/2016 | 20:27
3
45
עובדה שלא היתה תאונה, אז לא היה צורך שהמערכת תפעל. בשביל לבדוק את המערכת צריך עצבים מברזל, כלומר להחליט שאתה נכנס באמת ברכב שלפניך.
ולקוות שאין תקלה במערכת.
הבנתי תודה ! כנראה שלי המערכת הזו לא כל כך רלוונטית
06/02/2016 | 16:53
5
או להתקדם למחסום של החניון שאתה יודע שאתה עובר אבל החיישן
10/02/2016 | 07:28
1
11
נמצא יחסית גבוה בחלון ומלמד אותך שלדעתו אתה לא עובר ע"י זה שהוא מעביר אותך לנקודת המבט של המלאך של רולס רויס.
בשרשור אחר פה צרפו סרטון על מזדה 2
10/02/2016 | 10:08
9
ומדגימים שם את פעולת המערכת על ידי נסיעה במהירות מול מחסום פלסטיק.
תודה , כנראה שזה היה על OFF
03/02/2016 | 12:07
68
ניסיתי קצת להתקרב לרכבים שזה על ON  אבל עדיין זה לא פעל .
אנסה שוב  .
סופרב 2016 1.8 TSI. התרשמות ראשונית (ליסינג)
03/02/2016 | 10:19
3
83
זו השלישית שלי ברצף החל משנת 2010.
הראשונה התחילה עם בעיות צריכת שמן די בהתחלה והגיעה למצב של ליטר שמן ל 1000 קילומטר. הגיר התחיל עם בעיות בסביבות 80K וטופל במסגרת האחריות.
החזרתי אותה עם 140.
את השניה (צורה חדשה) קיבלתי באוגוסט 2013. בעיות השמן התחילו בקטנה בסביבות 100K וגם קצת בעיות בגיר - בעיקר רעידות. בס"כ זו אותה מכונית בלי שינויים מהותיים. 
את החדשה קיבלתי לפני מספר ימים. זו כבר מהפיכה למרות שהגיר והמנוע אמורים להיות זהים אבל הגיר מרגיש חלק הרבה יותר. חלל הפנים מעוצב מצויין לטעמי, שיכוך מהמורות טוב מאוד, אולי אפילו קצת רך מידי. ההגה קצת קליל מידי בהשוואה לקודמות, בידוד הרעשים מצויין והמולטימדיה מיישרת קו עם מה שמקובל במכוניות חדשות.
 
צריכת הדלק הממוצעת בשלושת הרכבים היתה טובה. אני נוסע רגוע והגעתי לממוצע של 14 קמ לליטר. עם החדשה זה עושה רושם טוב בינתיים (לא הספקתי לגמור מיכל)
 
המנוע החדש הוא 180 כ"ס, לא? הקודם היה 160 כ"ס
03/02/2016 | 10:43
1
54
אותו בלוק עד כמה שאני זוכר, אבל לא אותו מנוע.
אכן 180 כ"ס שעוד לא בדקתי אותם
03/02/2016 | 11:53
55
ואם זה פתור את בעיית צריכת השמן אז בכלל טוב
יש גם את כל האיבזור , ללא מפתח ועוד
03/02/2016 | 11:22
60
יקר לטעמי . 
בדיקה של יונדאי סנטה פה
03/02/2016 | 09:36
2
48
שלום לכולם, 
 
בבדיקה של יונדאי סנטה פה 2.7 - נמצא שיחס הדחיסה של הצילינדרים בכל צד הוא 30-24-30.
לדברי הבודק יש בעיה והדבר מצריך בדיקה מכנית של המנוע.
מישהו יודע מה יכול לגרום לזה - או מה זה אומר?
 
תודה מראש.
any one...?
03/02/2016 | 10:43
10
בגדול זה אומר שיש דחיסה נמוכה בצילינדר האמצעי
03/02/2016 | 11:48
45
בכל צד, אבל לא סביר שבשני הצדדים התוצאות בדיוק זהות. ייתכן שהמכשיר לא מסוגל להבדיל בין שני הצילינדרים האמצעיים, ולכן המדידה היא עבור כל זוג ביחד. וזה יכול לרמז שבאחד הצילינדרים האמצעיים יש דחיסה ממש נמוכה.
כדי לבדוק בוודאות צריך לבצע במוסך בדיקת דחיסה ודליפה אמיתית. זו לא בדיקה מסובכת ולא צריכה להיות יקרה.
 
רכב חדש לזוג + תינוק
03/02/2016 | 02:46
11
109
כרגע יש לנו ניסן מיקרה (ליסינג) שההסכם עליה עומד להסתיים (בעיקרון אין סעיף קנייה בחוזה). בתכלס, אנחנו מאוד מרוצים מהאוטו, ובתור זוג (כרגע) הוא מספק לנו את הסחורה באופן מלא. מבחינת צריכת דלק, לפי מחשב הרכב, האוטו עומד על צריכה של 6.6 ליטר ל 100 ק"מ (כ- 15 ק"מ לליטר).
 
עכשיו אנחנו שוקלים איזה רכב יחליף את המיקרה הנוכחית.
מבחינת נסועה, אנחנו עומדים על כ 1300 ק"מ לחודש.
לנסיעות ארוכות (חופשות, טיולים....) אנחנו יכולים לקחת את הרכב מההורים, ככה שהשימוש המתוכנן לרכב הוא יומיומי רגיל (נסיעה לעבודה, לקניות, למשפחה) ובשביל מצבים שאנחנו לוקחים המון ציוד (מזוודות...) יש לנו רכב מספיק גדול מההורים.
הרכב הבא גם יהיה מליסינג, וקנייה של רכב חדש/יד שנייה לא רלוונטית כרגע מסיבות כאלה ואחרות. 
כל הרכבים הם משנת 2016, אוטומטיים, עם אבזור ליסינג סטנדרטי. מחיר הרכב לא רלוונטי, ולצורך העניין כולם עולים אותו דבר.
הרכבים האפשריים הם:
ניסן מיקרה
מאזדה 2
קיה ריו
יונדאי i20
ייתכן שגם רנו קליאו
 
בגדול, העדפה היא לרכב הכי חסכוני, שלפי מה שבדקתי זה המיקרה.
הריו הוא הכי גדול, אבל גם שותה דלק. שאר הרכבים הם איפשהו באמצע, גם מבחינת צריכת דלק וגם מבחינת הגודל.
מבחינתי הייתי לוקח שוב את המיקרה, אבל החשש העיקרי הוא מבחינת הגודל (צריך לבדוק בקרוב אם העגלה נכנסת לתא מטען).
השאלה שלי אם הגודל של המיקרה ריאלי לזוג + תינוק להתנהלות השוטפת של היום יום, או שעדיף לשלם קצת יותר על דלק בשביל הנוחות של רכב גדול יותר.
קודם כל - מזל טוב לרגל הולדת הילד
03/02/2016 | 09:33
7
74
דבר שני, אם אני מבין נכון ועדיין לא קניתם עגלה, אז כדאי להקפיד לקנות עגלה שמתקפלת לגודל קומפקטי אם אתם רוצים להשאר עם סופרמיני.
המיקרה היא באמת סופרמיני קטנה, עם תא מטען קטן, כך שזה אתגר אפילו גדול יותר. אגב, אם המושב האחורי במיקרה מפוצל - משמע אפשר לקפל רק חצי ממנו, זה יכול לפתור לכם את הבעיה. בצד אחד התינוק, בצד השני העגלה.
אבל קח בחשבון שבנסועה שהזכרת, ההבדל בצריכת דלק בין המיקרה לבין סופרמיני בזבזנית יותר לא אמור להיות יותר מ-100 שקלים בחודש.
תודה רבה
03/02/2016 | 14:21
6
36
עגלה כבר קנינו, פשוט לא לקחנו מהחנות עדיין. ניקח אותה לפני שנחליף רכב (אמורה להיות יחסית קומפקטית). בליסינג המושב האחורי לצערי לא מפוצל.
 
הצריכה ברכב שלנו היא 1:15, ואנחנו מוציאים בערך 600 ש"ח בחודש. לפי מה שראיתי, בריו היא 1:10, ואפילו פחות, ככה שההבדל יהיה מעל 200 ש"ח בחודש.
לא שאנחנו לא יכולים לעמוד בזה, אבל יש לנו דברים טובים יותר להוציא עליהם 2500 ש"ח בשנה.
את שאר המכוניות אני לא מכיר, והשאלה האם באמת הן יהיו נוחות יותר (ההפרש בגודל מספיק משמעותי), ככה שיהיה שווה לי לשלם את ההפרש עבור הצריכה בדלק.
אם אתם מקבלים 1:15 במיקרה, לא נראה לי שתקבלו 1:10 בריו
03/02/2016 | 14:25
5
71
למרות שהיא אחת הפחות חסכוניות בקבוצה. ב-i20 החדשה, עם יחידת הנעה דומה, קיבלתי 1:13 בנסיעה "פרברית" (בית עבודה איסוף ילדים, עם קצת פקקים ובערך שליש עירוני). והיא מרווחת יותר משמעותית. האם זה קריטי? קשה לקבוע. אם העגלה לא תכנס במיקרה כי יהיה חסר לך ס"מ וחצי, אז זה יהיה קריטי. אם היא כן תכנס, אז פחות.
אבל מעבר לזה - לדעתי איכות החיים העדיפה ביונדאי/קיה/לא משנה שווה את ההפרש. מבחינתי החספוס והוויברציות של המיקרה הן דיל-ברייקר. אבל זה עניין אישי.
דווקא הווירברציות לא מפריעות לי
03/02/2016 | 16:14
4
43
מרגיש רק כשהרכב עומד ברמזור, וגם אז זה בקטנה (לפחות מבחינתי).
עוד איזה שבוע שבועיים אני אקח את ההעגלה ואראה אם היא נכנסת לתא מטען במיקרה.
אני גם אקפוץ לאיזה אולם תצוגה, להעיף מבט ב i20. אם אפשר להגיע ל 1:13 אז זה בסדר גמור.
1:13 זה מה שהוא מנבא לך גם בקיה ריו
06/02/2016 | 07:45
3
26
אדגיש לך את מה שאולי פיספסת ממה שאמר לך:
לא בטוח שהבנת אותו.
כשאמר ש: "...אם אתם מקבלים 1:15 במיקרה, לא נראה לי שתקבלו 1:10 בריו..."
ובהמשך: "...ב-i20 החדשה, עם יחידת הנעה דומה, קיבלתי 1:13 בנסיעה "פרברית"..."
 
מה שהוא התכוון זה שהI-20 והריו הם מכוניות כמעט זהות [מנוע, גיר, שסי זהים לחלוטין] ומבחינה זאת צריכת הדלק שהוא צופה לריו היא סביב 1:13 בנסיעה פרברית כמו זאת שהוא תיאר. 
גם אם כמעט, הן עדיין לא זהות
06/02/2016 | 08:21
2
25
גם אם נתעלם מההבדלים שניתן לראות במפרט של כל רכב (נניח שהם זניחים), הריו סוחבת 119 קילו עודפים לעומת ה- i20.
גם במפרט עצמו, ואני מניח ש 2 הקוריאניות מודדות צריכת דלק בצורה דומה, הריו מציגה נתוני צריכה פחות טובים.
 
אגב, את הנתון לגבי ה 1:10 לא המצאתי, לקחתי אותו מכאן (ואפילו נתתי לריו קצת יותר קרדיט)
 
לא רואה איך יהיה אפשר לקבל 1:13 בריו....
מעניין.
06/02/2016 | 10:32
1
18
בדקתי ואתה צודק לגבי פערי המשקל. מעניין אם יש גם פער באוירודינמיקה?
 
באופן כללי בזכותך נברתי קצת בנתוני הרכבים הללו ונראה לי שהגיר האוטומט ב2 הרכבים מיושן... רק 4 הילוכים אוטומטיים קדמיים זה די OLD SCHOOL.
אני יודע כי בקיה ריו גיר ידני גירסת 4 דלתות נפח מנוע 1.4L יש 6 הילוכים ידניים קדמיים ככה שהפער בין ה6 הזה ל4 האוטומטיים גדול ובוודאי שאינו תורם לחיסכון או לזיהום הסביבה.
לפי ביקורות שקראתי
06/02/2016 | 11:37
18
הריו הידנית דווקא מומלצת, והיא מציגה צריכה ממוצעת של 1:15.
לי אישית אין בעיה עם תיבה ידנית, אבל אישתי היא המשתמשת העיקרית ברכב והיא הטילה וטו על העניין.
זה שאין סעיף קניה לא אומר שאי אפשר לקנות
03/02/2016 | 15:03
1
51
תבררו עם חברת הליסינג כמה הם רוצים עליה.
 
הם גם יכולים לתת אשראי ולפרוס את זה לתשלומים,
כך שבמקום להחליף לרכב חדש ששוב לא יהיה שלכם בעוד כמה שנים, תשלמו פחות כל חודש ובסוף הרכב יישאר שלכם.
 
לכם זו עסקה יותר נוחה מאשר קניית רכב משומש אחר כי:
1. אתם יודעים בדיוק את מצב הרכב
2. מימון נוח
הכל טוב ויפה
03/02/2016 | 15:25
47
ורוב הסיכויים שאתה בהחלט צודק, אבל זה לא רלוונטי.
מסיבות כאלה ואחרות, רק הליסינג הזה רלוונטי.
בהנתן שכל הרכבים עולים אותו דבר, השאלה שלי מתייחסת לעלות השימוש החודשית מבחינת הדלק, ועל נוחות השימוש.
לקחת אחת מהן לנסיעת מבחן?
06/02/2016 | 00:49
31
צריכת הדלק של המיקרה אולי טובה אבל המנוע שלה חלש ורועש. לעומת זאת צריכת הדלק של הריו אמנם סבירה אבל היא שימושית בהרבה, תא המטען שלה פרקטי ויש חלוקה נכונה של המרווח בפנים. ככה שאם לוקחים בחשבון את סך המרכיבים, הריו עדיפה לדעתי (במיוחד אם אתה הולך על הגרסה הידנית). בכל מקרה, אם עוד לא עשית נסיעת מבחן אז לך תעשה ותבדוק את הדברים לעומק בעצמך. בהצלחה
קנית רכב חדש לנסועה גבוהה
02/02/2016 | 11:58
1
94
מחפש רעיונות לרכב חדש שיתאים לנסועה גבוהה - 25-30K בשנה
מחיר - עד 120K ש"ח.
חיסכון מירבי בדלק, נוחות נסיעה סבירה, רצוי רכב גבוה.
תחזוקה לא יקרה יחד עם אמינות גבוהה לאורך זמן.
יכול להיות ידני או אוטומטי.
היתה לי מחשבה לכיוון דיזל בשל חיסכון בדלק וגם בצפיה שניתן למכור בעתיד ביתר קלות עם קילומטרז' גבוה.
 
 
קקטוס טורבו דיזל נשמע כמו משהו שיתאים בול לדרישות
02/02/2016 | 22:14
157
קצת יותר גבוה ממשפחתית רגילה (אבל ממש קצת), מנוע דיזל עם צריכת דלק רשמית נמוכה מאוד (אז כנראה גם במציאות היא נמוכה, רק לא עד כדי כך) ונוחות נסיעה טובה מאוד.
ידני, חסכוני ואמין עד 30 אלף ש"ח
02/02/2016 | 11:52
15
81
היי,
 
אשמח להמלצה לרכב ידני שהדגשים הם חסכון בדלק, אמינות ובטיחות.
לנסיעות קצרות יחסית, בעיקר מחוץ לעיר.
חשבתי על פיאט פנדה אבל בתקציב הזה נראה שאני אצליח למצוא רק מהדגם הישן והלא בטיחותי. ה107 הרגישה לי יותר מידי כמו צעצוע (ואני גבוה יחסית, 1.90).
 
עוד הצעות בתקציב הזה?
תודה!
בניה
רכב גיר ידני עד 30 אלף
02/02/2016 | 13:53
1
133
יש לך כך:
 סוזוקי אלטו 2010
פיאט פנדה 2005-2009
פיאט פונטו גרנדה 2008-2011
היתי הולך על הפיאט פונטו גרנדה 2011 
קרא מפרט
http://www.mehiron.co.il/מחירון-2356-פיאט-פונטו-גרנדה-1300-ידני-2011
 
פשש... חתיכת נביא יש לנו כאן!
02/02/2016 | 22:09
76
אתה מוכן לחתום על גרף ירידת הערך שאתה מציג כאן? וגם ההוצאה על הדלק, אני מבין שזה קבוע, בלי קשר לנסועה?
ואם טעיתי והמקור לכל הגרפים והמידע הם לא אתה, אלא אתר כלשהו - אז דרכך אליהם.
 
פג'ו 107 - מתי מחליפים טיימינג?
02/02/2016 | 21:35
64
ראיתי כמו רכבים שנת 2011-12 במחיר מתאים עם 60-70 אלף ק"מ. מתי אמור להתבצע להם טיימינג? מה לבדוק עם המוכרים? איזה עוד טיפול גדול צריך לעשות?
 
תודה!
מה יותר חשוב - בטיחות או חסכון בדלק?
02/02/2016 | 22:12
4
60
אם בטיחות, לך על הגרנדה-פונטו שהציעו כאן, או קליאו ידנית. ואם פיאסטה ידנית נכנסת לתקציב - גם הולך (אבל בדוק שתנוחת הנהיגה נוחה לך, אי אפשר לכוון את גובה המושב).
כולם יתנו לך צריכה ריאלית של בין 1:14 ל-1:16 (אלא אם אתה מבלה רק בתוך העיר או רק משייט מחוץ לעיר).
אם צריכת הדלק יותר קריטית - אז אחת מהטריו היפנו-צרפתי - 107/C1/אייגו היא אפשרות טובה. אבל קח בחשבון שההבדל בצריכת הדלק לא יהיה אדיר - 1:17-1:18 זה התחום הריאלי מניסיון של מספר חברים.
תודה ומבחינת מחירי טיפולים,
03/02/2016 | 08:36
3
55
יש בעיה לטפל בפג'ו 107 לא במורשה יבואן? או שהוא יהיה רגיש כמו שאומרים על פיאט?
 
לא נראה לי שאעדיף רכב ישן (ג'אז שתכנס בתקציב) לעומת רכב 2011-12 קצת יותר קטן. הנסיעות יהיו קצרות מאוד בעיקרן (אלא אם ממש נאהב את הרכב ונעבור אליו גם בנסיעות היותר ארוכות במקום הסיריון ).
שום רגישות. באותה מידה אתה יכול לטפל בו במוסך טויוטה
03/02/2016 | 09:15
2
39
אותה מכניקה בדיוק.
בגדול, אם המוסכניק לא אדיוט (ברמה של לא לשים פלאגים נכונים), אין בעיה לעשות טיפולים שוטפים בכל מוסך. אלו טיפולים פשוטים מאוד, שלא צריך להיות גאון כדי לעשות.
תודה. איפה אפשר למצוא רשימת טיפול נדרשים ל107?
03/02/2016 | 09:20
1
29
לדוגמא מתי אמור להתבצע טיימינג, כדי לבדוק שהרכב טופל בזמן (60k ק"מ \ 3 שנים?)
בדרך כלל בספר רכב יש את הנתון הזה
03/02/2016 | 09:22
32
אם לא, היבואן אמור לספק מידע כזה (אם כי מניסיון הם משום מה גוררים רגליים בנושא לא פעם).
גבוה ? ידני וחסכוני ? אולי הונדה ג'אז ?
02/02/2016 | 22:43
4
45
יותר מרווחת מהמכוניות שהוצעו עד כה.
יותר יקרה בצורה משצעותית, מה שאומר שתצטרך להסתפק ברכב בן 8-9.
אבל מדובר ברכב מאוד חסכוני, אמין בגרסאות הידניות ומרווח מאד.
לצד השלילה: מחיר רכישה וחלפים גבוה.
 
ואז עולה השאלה, מה יותר אמין - הונדה בת 9 או פיג'ו בת ארבע?
02/02/2016 | 23:24
3
42
(שהיא בכלל יפנית)
יודע מה, גרנדה-פונטו בת חמש מול ג'אז בת תשע - אני לא בטוח מי תהיה יותר אמינה. אבל אני בטוח מי תהיה יותר בטוחה.
נכון, מצד שני הג'אז הרבה יותר מרווחת מהמיניז וגם מהפונטו
03/02/2016 | 00:39
2
41
הפונטו היא כבר סופר מיני מרווחת יחסית , אבל הג'אז ממש ג-ד-ו-ל-ה ומספקת צריכת דלק נאה.
אני לא בטוח שה-107/C1/אייגו מגיעות עם גג נפתח לנהגים גבוהים...
 
לפיאט ידנית תהיה אמינות סבירה ומחירי חלפים שפויים.
לדעתי לנהג ארוך הפונטו והג'אז מציגות שתי אופציות הפוכות לאותו רעיון, המיני למיניהן קטנות מדי.
היתרון העיקרי של הג'אז על הפונטו הוא בתא המטען ויכולת קיפול
03/02/2016 | 09:18
1
41
המושבים הגמישה. אלא שנושא הובלת המטען לא הועלה כלל כצורך.
אני לא אומר שהפונטו טובה יותר מהג'אז, ואם שתיהן היו עולות אותו מחיר - כנראה שגם הייתי ממליץ על הג'אז. אבל זה לא המצב הקיים.  
אכן אין שום צורך בתא מטען כרגע. רק שיהיה סביר לנהיגה
03/02/2016 | 09:22
12
קליאו 1.2 2011
03/02/2016 | 10:22
31
יש לנו אחת כזאת מאז 2011, 90,000 ק"מ ואמינה. טיפולים כל 30,000 ק"מ או שנה בעלויות סבירות.
היא לא זריזה אבל מרווחת יחסית וחסכונית בדלק - סביב 15 ק"מ לליטר 
פיג'ו 206
03/02/2016 | 21:15
27
משנתונים 2006 ומעלה.
תופעה מוזרה
02/02/2016 | 08:05
1
80
אם אני נוסע בירידה במהירות 70 או יותר , ואני רוצה להאיט ולוחץ על הבלם ,אז אני שומע נקישות בקצב של שלוש נקישות בשניה . הנקישות די חזקות .
התופעה לא מתרחשת שאני נוסע במישור , אלא רק בירידה ורק במהירות שמעל 70.
מה זה יכול להיות לדעתכם.
 
בעיה בבלמים, תושבות, ציריות... שכדאי לבדוק במוסך בהקדם
02/02/2016 | 09:07
17
המלצה למצלמת ווידיאו HD לרכב?
01/02/2016 | 19:31
1
49
שלום
מחפש מצלמה לרכב לתיעוד הנסיעה בזמן אמת למקרה של...שוטר יצירתי וכו'.
יש למישהו נסיון טוב, מחיר סביר והתקנה נוחה.
תודה מראש
סיני במחיר גבוה יחסית עושה עבודה טובה dx.com
01/02/2016 | 20:16
20
מחפשת מחירון רכב מאוקטובר 2015
31/01/2016 | 19:35
2
45
צריכה לדעת מה היה מחיר מחירון של רכב מסויים אבל לתחילת חודש אוקטובר 2015.
איך אני מוצאת ברשת?
תלוי איזה מחירון -
31/01/2016 | 19:52
1
49
יש שניים - זה של יצחק לוי, שמשתף פעולה עם חברות הביטוח, ולכן כל סוכן ביטוח מחזיק את המחירונים שלו, ויש את המחירון של יד2, שהרבה יותר ריאלי ומשקף מחירי שוק.

לגבי מחירון יד2 - נסי לדבר איתם כדי להבין איך רואים מחירון קודם.
 
בהצלחה, 
דב, אוטודב, יעוץ ותמיכה באיתור, בדיקה וקניית רכב יד-שנייה בכל תקציב.
האמת היא שאני צריכה את שניהם
31/01/2016 | 20:05
15
מישהו מכיר את מיגוון רכב GMS 9000?
01/02/2016 | 10:25
1
41
וזה שונה משאר הדברים במה?
01/02/2016 | 20:06
8
חם בפורומים של תפוז
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
אזימוט אירוח כפרי
את הטיול הזה אסור לפספס
גולדן B - השקעות נדלן בגרמניה
גולדן - B
עו
עו"ד מוטי אדטו
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ