לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום הפרעות קשב ADHD
שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

הנהלת הפורום:

אודות הפורום הפרעות קשב ADHD

שלום וברוכים הבאים, הפרעת קשב וריכוז הינה לקות מורכבת המתפרשת על תחומים רבים. הרבה "יועצים בגרוש", מיתוסים ודיעות קדומות בוחשים בקדרתה ומעכבים אותנו מלהתמודד עמה ביעילות. הפורום הוקם כדי להתמודד בדרך הרפואית-התנהגותית-חינוכית שהוכחה מחקרית. חברים בו הורים לילדים עם הפרעות קשב, מבוגרים עם הפרעות קשב, מטפלים התנהגותיים, מורים לחינוך מיוחד, נוירולוגים, פסיכיאטרים, רוקחים, מרפאים בעיסוק ותרפיסטים בגישות מגוונות המכירים באופן מקצועי את הלקות.  מנהלי ויועצי הפורום: zivadina, זיוה דינה, אמא לילדים עם ADHD ומאובחנת עם ADHD בעצמה,  ציפי קוברינסקי, מאמנת בהווה ומורה בעבר,רונן לין, מורה לחינוך גופני/חינוך מיוחד ומאמן אישי, מרב קובי, מאמנת אישית ומשפחתית, עדו בן צבי, יועץ לטכנולוגיות למידה, פזית ליפוביץ, מאבחנת ליקויי למידה, עו"ד נוגה דגן בוזגלו, יועצת לזכויות תלמידים בארגון הלה, יעל ויסוצקי, מרפאה בעיסוק, הד סולודר, מאמן אישי ומנחה סדנאות ילד-הורה.
 עוד נזכיר את מנהלות הפורום הראשונות: אפרת@הבית, מייסדת הפורום ואיתה זהבה נדליה ד אשר תרמו לעיצוב דמותו של הפורוםאנו מאמינים כי אנשים עם הפרעות קשב וריכוז ניחנו בראייה מקורית ורעננה וביחד עם זאת "לוקחים הכל ללב" ואוהבים לעזור. ברוח מיוחדת זו היינו רוצים לראות את הפורום מתנהל: אנא השתמשו בשפה אדיבה המכבדת כל דעה שונה או מנוגדת. בנוסף, הקפידו לספר על מטפל או טיפול מתוך חוייתכם האישית ולא כפרסום מסחרי. נשמח על הצטרפותכם לדיונים המרתקים של פורום הפרעות קשב ADHD.

אסור לפספס! הכנס הארצי להפרעת קשב 26-27 בפברואר 2015
03/02/2015 | 12:47
57
כנס שמתקיים אחת לשנה בתחום הפרעת הקשב המהווה מקום מפגש לרופאים, פסיכיאטרים ומטפלים. כמו כן, מסלול נפרד להורים ובני משפחה אחרים שרוצים לשמוע, להתעדכן וללמוד על התחום. השנה נושאו של הכנס "הפרעת קשב: עולם חדש, טיפולים חדשים".
בכנס ישתתפו מרצים מומחים בעלי שם, מהארץ ומהעולם. פרטים מלאים כולל תוכנית והרשמה בכתובת:  http://www.ortra.com/events/adhd2015 
 
המלצה לפסיכיאטר לאבחון וטיפול בהפרעת קשב
03/02/2015 | 08:31
1
101
שלום,
מחפשת המצלה לפסיכיאטר ילדים שמתמחה באבחון וטיפול בבעיות קשב באיזור כפר סבא, אשמח להמלצות.
תודה6159
ד"ר מרים פסקין-מעולה.
05/02/2015 | 23:03
32
זקוקה ליעוץ , למי לפנות , למי עליי לגשת לאיבחון ?
03/02/2015 | 00:10
1
61
שלום ,
אני זקוקה לעזרה /יעוץ למי עליי לפנות בקשר לבן שלי , הילד לי בן 4 שנמצא בגן שפתי זה השנה השנייה . בגן אומרת לי הגננת שהילד שלי מאוד נבון אולם הוא מוסח בקלות  ושקשה לו  לסיים  משימה עד סופה ובנוסף אף קשה לו ליצר חברויות עם בני גילו ושעליי לבדוק גם את  הנושא התיקשורתי . היא טוענת שבחדר טיפולים אחד על אחד עם איש צוות (קלינאית/מרפא בעיסוק ) או עם קבוצת ילדים קטנה הוא יודע ומבין מה עליו לעשות  אבל אם הוא יצטרך  לשחזר את אותה משימה עם הילדים באחת מפינות הגן הוא לא מבין מה עליו לעשות או אוליי מתבלבל , בקשר לילדים בגן : בבוקר כאשר אני מביאה אותו הוא אומר לי שהוא מתבייש מהם וקשה לו להכנס לגן או לפעמים או אומר לי שהוא מפחד מהם שהם ירביצו לו ,
האמת שהוא ילד עדין  ומאז שהוא היה קטן אם ילדים אחרים היו מרביצים לו הוא היה היה בוכה ולא מרביץ חזרה , לאחרונה הוא מרביץ כאשר הוא כועס  ולא מקבל משהו שהוא רוצה אבל זה מופנה יותר כלפינו ההורים ופחות  כלפי ילדים אחרים . הגננת הפנתה את תשומת ליבנו שהוא בוכה ונכנס למצוקה כאשר ישנם רעשים חזקים מחוץ לגן כמו עבודות שיפוץ וכו , (הוא עבר ניתוח כפתורים בגיל שנתיים וחצי בגלל שלא דיבר  ושמע כלום והבעיה  של בכי בעקבות רעשים חזקים הופיעה בחצי שנה אחרונה ) .
 כאשר הילד נמצא בבית הוא תזזיתי , מוסח ועובר מנושא לנושא ומרוכז יותר או פחות בהתאם לדברים שמעניינים אותו .  במיוחד בערב כאשר הוא עייף מאוד נראה שהוא מאוד לא מרוכז ואף מאוד מתעקש על הדברים שלו . אנחנו מתקשים איתו במיוחד כאשר הוא צריך להתקלח או להתלבש לקראת שינה הוא מתעקש להמשיך לשחק  או משתולל כאשר מלבישים אותו .
בקשר לילדים מחוץ לגן : כאשר הוא נפגש עם ילדים שהוא מכיר , שתיים או שלושה , מחוץ לגן לדוגמא במגרש המשחקים הוא יכול מאוד להנות איתם ולהשתולל , אבל הדיבור איתם הוא מהיר ולא ברור והוא מאוד תזזיתי איתם ונראה שהם לא תמיד מבינים אותו ואם מדובר בלהפגיש אותו עם ילדים חדשים אז הוא לא מוכן להתחבר איתם ושוב בטענה שהם ירביצו לו .
אני מרגישה מאוד מבוללבלת ואני לא יודעת לאיזה כיוון לבדוק , האם כבר עליי לאבחן אותו בקשר לקשב וריכוז ? האם לילד שלי יש בעיה של חרדה חברתית ? או אוליי כפי שחושבת הגננת אוליי בעיה תיקשורתית לאור מה שסיפרתי למי עליי לפנות לניורולוג או לרופא התפתחותי או אוליי לפסיכולוג התפתחותי . אני רוצה לציין שאנחנו כן שייכים למכון להתפתחות הילד אבל אנחנו לא מרוצים מהרופאה התפתחותית שם . למי עליי לפנות במצב הזה ?
אודה על ההתיחסות , אמא מודאגת . 
 
 
 
תפנו לרופא התפתחותי אחר, שאתם כן סומכים עליו.
03/02/2015 | 15:41
25
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
02/02/2015 | 19:02
15
100
בימים ג' עד ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
 
שלום רב, האם כל הזמן לסייע לו?
02/02/2015 | 09:19
3
115
אני מאד רוצה שאמיר שלי יפתח אחריות ולא יודעת בבירור איך לסייע לו.
אמיר בן 8 עם ADHD צורך קונצרטה 36 ומשתף פעולה יפה בכיתה היום.
כל הזמן שוכח לקחת לכיתה משהו אחר למרות שרשמנו לו בכל מקום כדי לסייע לו לא לשכוח.
המצב הוא כרגע שכל מה שהוא שוכח אני נאלצת לתמרן ולהביא לו לבהס. השאלה היא האם זה הפתרון הנכון ללמד אותו אחריות?
ואם לא אז מה כן?
היום לדוגמה הוא שכח בקבוק מים, אתמול משקפיי ראייה למרות שהנחתי אותם עליו אז הוא הסירם, שלשום בגדיי ספורט וכדומה....
מערכת הוא עושה טוב ואני בודקת אותו כל ערב.
אשמח לכל עיצה
 
שאלת השאלות
02/02/2015 | 11:07
2
134

קודם כל אתם צריכים לזכור שבשעה שאמיר קם בבוקר- הוא עדיין ללא השפעת הריטלין.  וזה חשוב משתי סיבות- 1. הריטלין עדיין לא אסף אותו. 2. הוא עדיין מבולבל כי לא עבר מספיק זמן מאז שהתעורר ומאז שאכל ושתה משהו.
באופן כללי כדאי לעקוב אחריו בימים שאינו תחת השפעת ריטלין - למשל בשבת, ולראות מתי הוא יותר מבולבל ומתי הוא יותר ממוקד-
בשעות שונות של היום בהקשר של שינה, אכילה, שתיה, סוג המזון, ונוחות חושית {אם מפריע לו רעש, או עודף גירויים מול העניים{מסכים למשל}, ריח חזק, בהלה או הפתעה- יכולים לגרות לחוסר איזון חושי- וזה מבלבל מאוד} יש תפקודים שונים שעובדים יותר טוב או פחות טוב.  כדי לשפר את התפקוד אנחנו עושים מעין טבלת מעקב יומית כדי למצא את השעות הטובות יותר ובהן לדבר איתו יותר ללמד אותו יותר, ו...
רשימות התזכורת- בזמנים היותר ממוקדים בשעות שהוא בבית [ לפני או אחרי תום השפעת הריטלין}- את רשימת התזכורת אמיר עושה בעצמו!  כשאתם עושים תזכורת הוא רק רואה אותה. כדי להכניס משהו לזיכרון צריך לחוות אותו ביותר מחוש אחד-   למשל

אמא- מחר יש ל ך שיעור ספורט?
אמיר - אני לא יודע
אמא -איזה יום מחר?
אמיר - רביעי
אמא- תסתכל במערכת אם יש שיעור ספורט
אמיר  בודק- ואם לא, כי הוא בדרך לחדר נעצר ליד הלגו המפוזר או מול מסך כל שהוא... אמא נוגעת בו ואפילו מכוונת אותו פיזית לכיוון הילקוט-
אמא- מה ביקשתי שתעשה?
אמיר- {חשוב שהוא יגיד את זה בקול }- לבדוק במערכת אם יש מחר ספורט
אמא. בדקת?
אמיר- כן! יש מחר ספורט
אמא - אז מה צריך לקחת מחר?<
אמיר -בגדי ספורט.
אמא- אז עכשיו תיקח פתק מהמגירה, ותכתוב לעצמך תזכורת.
אמיר- עוד מעט..
אמא-לא עוד מעט, עכשיו ממש. עכשיו יש לך זמן!
אמיר מביא פתק ועט
אמא- מה צריך לכתוב על הפתק?
אמיר - "אני חיב להביא בגדי ספורט לביה"ס מחר"

יש חשיבות לצורה שהדברים נאמרים על ידי אמיר- קודם כל התיזכורת היא שלו כלפי עצמו. הוא מזכיר לעצמו ולא מישהו אחר, כי כשאבא או אמא כותבים את התזכורת- זה הופך את הכל למשהו שהוא באחריות אבא או אמא. כשאמיר כותב לעצמו - זו האחריות שלו.  בבוקר, לפני שיוצאים אפשר להזכיר לו להסתכל שוב בתזכורת - או לשאול איפה המשקפים? במקום להגיד- קח את המשקפים.
האמירה בקול, והכתיבה -דורשת שימוש בכמה חושים- שמיעה, דיבור, כתיבה.  השימוש בכל אלו משפר את הזיכרון  וההטמעה. הרבה יותר מאשר שהילד קורא בעיניו את התזכורת שאתמול כתבה לו אמא.  במקרה כזה זה פשוט לא נקלט.

בקיצור, לשאלתך- כן, מעקב ותזכורות כל הזמן, אבל באופן תהליכי להעביר לו את האחריות על הכנת התזכורות. והתזכור העצמי.  עד שאמיר יהיה באמת עצמאי, ואחראי על נשוא השיכחה- זה יקח שנים. אבל אם הוא לא ילמד את טכניקת רשימות התזכורות עכשיו , הוא ימשיך להיות לא אחראי, ושכחן גדול גם בגיל 40...
האחריות שאתם מעבירים לו עם הזמן היא זו של- להזכיר לעצמו.
השיכחה והבילבול לפעמים עוברים , לפעמים לא...
הרבה פעמים מבוגרים עם ADHD שלא הפנימו את טכניקת הרשימות- ממשיכים להאשים את כל העולם על הפיזור שלהם, בלי לקחת אחריות.
בהצלחה!


 
את מקצועית ומהממת. ממש תודה גדולה����������
03/02/2015 | 22:23
1
44
04/02/2015 | 13:20
23
תודה ובהצלחה...
בעיית חרדה חברתית וקשב וריכוז
03/02/2015 | 22:56
10
142
היי,
ברצוני להפנות את  כמה שאלות  לצוות המומחים :
 הילד שלי בן 4, לומד בגן שפתי , צוות הגן אמר לי שהוא ילד מאוד נבון  , יכול לשבת על יצירה ומשחקים וגם במפגש אבל יש לו בעיה , הוא מוסח בקלות  וקשה לו  לפעמים לסיים  משימה עד סופה ,לעיתים לא מצליח לשחזר משימה עם קבוצה של ילדים בפינת המשחקים במרחב הגן , משימה שבחדר הטיפולים מנוטרל מרעשים עם אותה קבוצה הוא מבין ויודע הייטב , ושקשה לו ליצור חברויות עם בני גילו, בנוסף הם שמו לב שבחודשים האחרונים הוא  מראה פחד מרעשים חזקים כמו שואב אבק, מקדחה, שיפוצים וכד' (אני לא יודעת אם זה קשור לשמיעה שלו אבל הוא למעשה שנה ו 8 חודשים מאז שעבר ניתוח כפתורים ) . 
ידוע לי שעם הילדים בגן הוא אוהב לשחק עם ילד אחד או שתיים שהוא מכיר אבל  עם תיווך של צוות הגן שמפגיש ביניהם .  הבנתי שקשה לו לפנות איליהם ושהדיבור שלו מהיר ומבולבל .
הדבר הזה חוזר על עצמו גם בבית , הוא תזזיתי , מוסח ועובר מנושא לנושא אבל גם מסוגל להיות מרוכז בדברים שמעניינים אותו .
ועם ילדים  מחוץ לגן :  הוא נפגש עם ילדים שהוא מכיר , שתיים או שלושה , ויכול להנות איתם ולהשתולל לדוגמא כשהוא משחק במגרש המשחקים, אבל נראה כי  הדיבור איתם הוא מהיר ולא ברור והוא מאוד תזזיתי איתם ולא ונראה שהם לא תמיד מבינים אותו ואם אני מנסה להפגיש אותו עם ילדים חדשים אז הוא לא מוכן להתחבר איתם ושוב בטענה שהוא מפחד מהם ושירביצו לו .  
לאור מה שסיפרתי יש לי כמה שאלות : האם החרדה של הילד שלי מילדים אחרים יכולה לנבוע מבעיה או תופעות לוואי של קשב וריכוז ?  ובמידה ולא ממה היא יכולה לנבוע ?
 האם בגיל 4 ניתן לאבחן קשב וריכוז ומה דרכי הטיפול  ? האם הטיפול יכול לכלול גם טיפול תרופתי ובאיזה תנאי נותנים אותו .
 
תודה .
 
 
 
אבחון בגיל צעיר
04/02/2015 | 06:33
8
103
התופעות שאת מתארת יכולות להיות בגלל הפרעת קשב אבל לא בהכרח
הכתובת שלכם היא המכון להתפתחות הילד, שם יכוונו אתכם
גם אם יקבעו שזו הפרעת קשב לא ממהרים לתת תרופות בגיל הזה והטיפול הוא הדרכת הורים מותאמת וריפוי בעיסוק לילד
ולקחת בחשבון שלפעמים בהתפתחות הילד לא רוצים לקרוא לבעיה בשמה
04/02/2015 | 08:19
3
84
אז אם בהמשך (ובעיקר לאחר שאם יגיע לגיל 5, בו מקובל יותר לקחת ריטלין, הריטלין לא יפתור את הבעיות החברתיות) - כדאי ללכת לאיבחון פרטי לבדיקת מקור הבעיות החברתיות.
חרדה חברתית לא נגרמת מהפרעת קשב
04/02/2015 | 16:31
2
84
כדאי לעבור קודם כל בדיקה פסיכולוגית.
לא כתבתי בשום מקום שחרדה חברתית נגרמת מהפרעת קשב
05/02/2015 | 08:21
37
וההשערות שלי לגבי מקור הבעיה כאן לא קשורות בכלל לחרדה חברתית.
האם נירולוג /רופא התפתחותי יכול לאבחן את החרדות
08/02/2015 | 23:01
28
שלום ותודה על התשובה ,
לאור נסיונך האם לדעתך עליי לפנות לפסיכולוג בנפרד מהנירולוג רופא התפתחותי כדי לבדוק מהיכן מגיעות החרדות או שאוכל לדבר על זה עם הנירולוג .
אני רוצה לפנות לנירולוג רופא התפתחותי בגלל בעיית הקשב .
 
תודה .
בעיית חרדה חברתית וקשב וריכוז
08/02/2015 | 22:55
3
53
ציפי שלום ,
תודה על תשובתך ,
אבל במידה והייתי רוצה לבדוק את הנושא שלא דרך המכון , האם ישנו נירולוג רופא התפתחותי מומלץ שאני אוכל לפנות אליו  שעובד דרך הקופה . אני שייכת למכבי וגרה באיזור המרכז .
 
תודה .
 
מכירים רופא התפתחותי במרכז מטעם מכבי?
09/02/2015 | 18:12
30
רופא התפתחותי אינו נוירולוג, כשמו כן הוא: מומחה להתפתחות הילד.
לצערי, איני מירה רופא התפתחותי דרך מכבי
מקוה שלגולשים תהיה המלצה
רופאי התפתחות דרך הקופה
09/02/2015 | 18:15
42
מקבלים במכונים להתפתחות הילד. את יכולה לנסות לקבוע תור במכון אחר של התפתחות הילד ששייך לקופת החולים. לא בטוח שזה יהיה פשוט ולא בטוח שיסכימו להעביר את התיק שלך אבל זכותך לבקש חוות דעת נוספת.
יתכן וקיימת בעיית וויסות תחושתי
24/02/2015 | 09:06
57
ממומלץ ללכת לאבחון בתחום!
בגיל 4 ניתן לאבחן חרדה. אנחנו התחלנו עם עניין של חרדה
11/02/2015 | 10:48
36
הבן שלי אובחן עם חרדה ועבר טיפולים של CBT מגיל 5 בערך. לטיפולים הגענו כשהמצב היה כזה שהפסיק לחלוטין להפגש עם חברים והיה מאבק גדול כל בוקר בפרידה בגן.
הוא גם היפראקטיבי, בעל הפרעת קשב אובחן בערך בגיל 7 לכך ומקבל טיפול תרופתי (ריטלין).
הבן שלי מקבל ויואנס 30 מתקשה להרדם יש פיתרון?
02/02/2015 | 17:30
1
61
כמה אפשרויות
02/02/2015 | 23:26
72
היי, 
אצלנו היו המון בעיות שינה עם התרופות המרכזות. 
 עולות לי בראש כמה אפשרויות- 
- לחכות ןלראות אחרי שבוע- שבעיים אם זה מסתדר. 
- להעיר יותר מוקדם ולתת מוקדם יותר את הויואנס , ואז שבנך ישוב לישון, בתקווה שההשפעה תחלוף כבר בשעה מוקדמת יותר בערב. . החיסרון שמפספסים ארוחת בוקר אבל ככה ניתן להאכיל יותר מוקדם בערב ויש יותר זמן ל"האביס" בערב. 
- לעודד הליכה ברגל והרבה ספורט. אצלי העיסוק המוגבר בספורט כולל הליכה ברגל לבית הספר הקדימה את השינה בשעה. 
- לחשוב על מעבר לאדרל שעובד 6 שעות או פוקלין שעובד כ 9 שעות. ( אם חבורת כל הריטלינים  לא עשתה טוב). 
-יש כאלו שבגלל דחיית השינה של התרופות הממריצות מציעים להוסיף עוד תרופה כמו מלטונין או ממש כדורי שינה להשריית שינה. לא הייתי עושה זאת . הייתי מנסה את יתר האפשרויות קודם. 
בהצלחה. ס
 
 
 
ריטלין ומיצמוצים
01/02/2015 | 09:17
1
54
הבן שלי בן 8 כיתה ב- התחיל לקחת את הרטלין בכיתה א'
הוא לוקח 20 מ"ג sr

שבוע האחרון שמתי לב שהוא ממצמץ המון
ועושה לי ממש רע לראות אותו, ועוד שמתי לב שיורד לו דם מהאף לא בטוחה אם זה קשור לרטלין...

אשמח לשמוע דעה אני לחוצה נורא האם יש אפשרות לןסוג אחר של רטלין שאין לו תופעות לוואי
תודה רבה :(
כדאי לחזור לרופא המטפל ולבדוק
01/02/2015 | 12:30
38
המצמוצים יכולים להיגרם מריטלין, כי הוא מציף נטיה לטיקים.
בהחלט כדאי לבדוק סוג ריטלין אחר. SR נחשב לא יציב, אם כי הילדים שלי הגיעו איתו לאוניברסיטה.
הדם מן האף לאו דווקא (אצלנו זה היה לאורך שנים רבות מאוד לילד בלי ריטלין).
 
השפעת ריטלין על זרע של הגבר ,
01/02/2015 | 07:17
1
77
שלום
אשתי בהריון
קראתי שזרע נוצר בתהליך שנמשך כ 100 יום , במהלך ה 100 יום נטלתי ריטלין וקונצרטה כמה פעמים.
פתאום נמלאתי בפחד האם יתכן שהזרע נפגם מהתרופות, יש חשש לעובר?
ואולי חברות התרופות מסתירות זאת?
 
כדאי לשאול באחד מן המכונים הטרטולוגיים בארץ
01/02/2015 | 12:33
56
המכון הטרטולוגי בירושלים - משרד הבריאות,  02-6243669  02-6243663  שירות חינם
 ביה"ח בלינסון,  03-9376911 ,  שירות חינם. 
 ביה"ח רמב"ם, 04-8541900 , 24 שעות ביממה, שירות חינם.
 אסף הרופא "הריופון"  20 ש"ח לשיחה. 
ויש עוד...
אירוח נציגי המל"ג בפורום סטודנטים
30/01/2015 | 17:29
2
23
ביום ראשון הקרוב, ה 1.2 בין השעות 13-14 יתארחו נציגי המל"ג בפורום סטודנטים, בין השעות 13-14.
תפקידה של המועצה להשכלה גבוהה הוא להתוות את מדיניות מערכת ההשכלה הגבוהה במדינה.
סמכויותיה של המועצה להשכלה גבוהה הן בין היתר: לבצע הערכת איכות של תחומי הערכת לימוד, להכיר במוסד כמוסד להשכלה גבוהה, לאשר קיום של תוכניות לימודים חדשות, לתרום לשיתוף פעולה אקדמי בין המוסדות. 
באירוח יתארחו מספר נציגים, והם ערוכים לענות לכל שאלה שרלוונטית למל"ג. ניתן לשאול אותם בין היתר את השאלות: תנאי קבלה, פסיכומטרי, מעבר בין מוסדות, זכויות סטודנטים, חופש אקדמי, מדיניות התאמות במבחנים, פעולות אכיפה, פתיחת תארים, אינפלציה בתארים, ויסות סטודנטים, בקרה ופיקוח על איכות. שינויים והתאמוות של תוכניות לימוד לדרישות השוק, תארים מתקדמים, הקשר בין תואר למקצוע, סטאז', התמחות וכל מה שקשור למדיניות ההשכלה הגבוהה, והפיקוח שנעשה.
אני מזמינה אתכם להכנס לפורום ולהציג להם שאלות, רעיונות, ולהציף דברים שטעונים שיפור, בשרשור הייעודי שנפתח עבור האירוח
תודה רבה, ושבת שלום.

 
המל"ג = המועצה להשכלה גבוהה
31/01/2015 | 19:51
1
13
תודה על ההבהרה
31/01/2015 | 20:20
4
מינון ריטלין והמלצה על רופא בדרום
29/01/2015 | 23:39
2
48
הבן שלי בן 13, מקבל ריטלין מגיל 9. התחיל במינון של ריטלין רגיל 10 מ"ג, עבר לSR 20 מ"ג וכיום LA 30 מ"ג.
הבעיה היא שהוא מרגיש שהמינון של הריטלין נמוך מדי, והרופאה הפסיכיאטרית אומרת שהיא נותנת לו את המינון הכי גבוה היא יכולה לתת לילד בגילו (כאמור LA 30 מ"ג). אני רואה בציונים ובהערות המורים שאכן המינון לא מספיק. מדובר בילד עם מודעות גבוהה להשפעות של הריטלין.

האם זה אכן המקסימום שניתן לתת?
הייתי שמחה לקבל חוות דעת שנייה. אפשר המלצה על נוירולוג או פסיכיאטר המתמחה בתחום?
תודה מראש.
המלצה על נוירולוג
30/01/2015 | 14:16
39
הי! דוקטור אדר מומחה בתחום. האם אתם עושים עוד משהו חוץ מהרטלין? האם הילד עובד בצורה של משימות קטנות בכל פעם? יש לחשוב מה עוד אפשר לעשות כדי לאמן את המח ולסגל מיומנות אחרת בנוסף לרטלין. כמובן שקדם כל להתייעץ עם רופא נוסף . אם תרצי אשמח לייעץ לך. קרן מדריכת הורים. בהצלחה!
ממש לא... האם הוא שוקל 30 ק"ג?
30/01/2015 | 06:30
19
המלצות לנוירולוג/פסכיאטר מהמרכז/שרון לאבחון- החזר מכללית
29/01/2015 | 22:21
1
50
אשמח להמלצות לנורולוג/פסיכיאטר לאבחון ראשוני של בני (7). אשמח לאלו שהכללית גם תסכים לתת החזר:)
תודה 
מכון אניגמה פלוס בתל אביב
31/01/2015 | 09:08
33
יעוץ עם דר' אריה אשכנזי, מומחה לניורולוגיית ילדים
29/01/2015 | 22:09
14
67
דר' אריה אשכנזי ייעץ בפורום במוצ"ש.
דר' אשכנזי
הוא מומחה לניורולוגיית ילדים בארץ ובארה"ב, מכהן כסגן מנהלת המכון להתפתחות הילד, בי"ח שיבא, תל השומר.
אתם מוזמנים להפנות אליו שאלות בנושאי אבחון הפרעת קשב, נוירולוגיה ואבחנה מבדלת, 
על ידי הוספת תגובה להודעה זו.
הפרעת קשב או קשיי הסתגלות?/ שאלה מן הפורום
29/01/2015 | 22:12
1
131
שלום רב.
בני בן 3.9, ילד מבריק, נבון מאוד, סקרן ושמח.
לפני כחצי שנה עזבנו את הארץ בעקבות רילוקיישן. 
הוא נכנס למסגרת של גן, כאשר השפה האנגלית היא השפה הרשמית כאן.
בחודשים הראשונים הילד למד את השפה אך סרב לדבר, סרב לקחת חלק בפעילויות הכתה וסרב ליצור קשרים חברתיים. הצוות החינוכי טוען שלא מדובר בקשיי הסתגלות כי יש להם נסיון רב עם ילדים זרים ולכן הם חושדים בהיפראקטיביות וחוסר קשב. הומלץ על הצמדת סייעת אישית וכך עשינו. מאז השפה שלו השתפרה פלאים והוא מתקשר יפה באנגלית איתנו ועם הסייעת ועם הגננת אך עדיין מסרב ליצור קשרים חברתיים עם ילדים בגן או לקחת חלק בפעילויות. הוא כן מביע רצון שיבואו אליו חברים הביתה אך לרוב הוא לא ממש משחק איתם ולפעמים אף מציק להם. הילד מרבה לשאול שאלות ולדבר, יש לו עולם עשיר ומלא דמיון, אוהב להרכיב פאזלים ומסוגל לשחק יפה מאוד עם עצמו ועם אחיו הקטן בן 2. הוא לא תזזיתי מדיי, אך כן חורק המון שיניים בעיקר כשכועס. לפעמים חסר שקט בלילות. השאלות שלי הן כאלו:
איך אני יכולה לדעת האם יש לו הפרעת קשב או שמא אלו ביטויים של קשיי הסתגלות?
מכיוון שאנו נמצאים באפריקה אין כאן מרכזי אבחון או שרות פסיכולוגי לילד - כיצד מומלץ לנו לפעול בהקשר של אבחון הילד? הכוונה היא האם מומלץ להגיע לארץ לאבחון ולהחליט על המשך טיפול? האם ילד שמאובחן כהיפראקטיבי יכול להשתלב כרגיל במסגרת גן/בית ספר? מה הדגשים שעלינו לתת לו? האם קשיים ביצירת קשרים חברתיים הם חלק המתסימינים לכך?
ילד מסרב לדבר
31/01/2015 | 19:31
68
אין לי תשובה פשוטה . כיוון שאין אפשרות לברר בצ"ט בדיוק במה מדובר.
יש מקום להערכה פסיכולוגית\פסיכיאטרית. ואם אינכם יכולים להשיג הערכה
שכזו באפריקה כדאי לחזור ארצה ולבדוק.
יש לשלול הפרעה תקשורתית .במקרה שכזה יהיה צורך בטיפול אינטנסיבי מורכב.
בהצלחה
שלום רב
30/01/2015 | 20:52
1
64
אני נוטלת כדורי אסיוול לטיפול בחרדות מיזה 4 שנים, כעט אני סטודנטית למשפטים ומתקשה מאוד להתרכז לתווך ארוך, אני שוקלת ליטול ריטלין בקופת הבחינות (את ההמלצה קיבלתי מהמאבחנת הדידקטית אשר בחנה אותי) אשמח לדעת אם שילוב ריטלין עם אסיול אינו מסוכן
תודה
טיפול באסיול וריטלין
31/01/2015 | 19:37
61
אני ממליץ להתיעץ עם הרופא שרושם לך את האסיוול
ישנם טיפולים טובים יותר לחרדה שניתן לקחת אותם עם ריטלין
רצוי להתייעץ עם  פסיכיאטר שיבצע הערכה ויחליט מה מתאים
ביותר.
ילד בן 7
30/01/2015 | 21:27
1
69

שלום רב! ילד בן 7 בכיתה ב'. פער לימודי בחשבון ושפה. לא חברותי במיוחד,משחק רק עם ילד אחד. בבית לא נצפתה התנהגות מטרידה.ביל הספר המליץ על אבחון. נעשה אבחון פסיכודידקטי. עולה כי קיים קושי קשב וריכוז ורופא התפתחות המליץ על רטלין 10 מילגרם. לא מעוניינים לתת לו בשלב זה, נתחיל לטפל בהוראה מתקנת לריפוי בעיסוק. האם כדאי בכל זאת ללכת גם לנוירולוג לחווד נוספת? מרגיש לי שהאבחון לא מספיק טוב. תודה רבה! 
האם לקבל המלצה לטיפול בריטלין
31/01/2015 | 19:26
67
זוהי זכותכם לבקש הערכה נוספת של איש מקצוע הבקי ומוסמך בהפרעות קשב.
בן 13 עם ריטלין/ שאלה מן הפורום
31/01/2015 | 09:04
1
66
הבן שלי בן 13, מקבל ריטלין מגיל 9. התחיל במינון של ריטלין רגיל 10 מ"ג, עבר לSR 20 מ"ג וכיום LA 30 מ"ג.
הבעיה היא שהוא מרגיש שהמינון של הריטלין נמוך מדי, והרופאה הפסיכיאטרית אומרת שהיא נותנת לו את המינון הכי גבוה היא יכולה לתת לילד בגילו (כאמור LA 30 מ"ג). אני רואה בציונים ובהערות המורים שאכן המינון לא מספיק. מדובר בילד עם מודעות גבוהה להשפעות של הריטלין.
האם זה אכן המקסימום שניתן
השפעה לא מספקת עם ריטלין LA
31/01/2015 | 19:24
62
לפי הספרות ניתן לעלות במינון הריטלין LA
תלוי במשקל הילד . ניתן לעלות עד 1.5-2מג לקג ליום
אני מניח שהילד שוקל קרוב ל40קג כך שבהחלט יש אפשרות לעלות במינון בהתאם.
כמובן באופן הדרגתי .אין צורך לעלות ב"קפיצות" של יותר מ10מג לשבוע.
סטודנט עם נפילות ריטלין/ שאלה מן הפורום
31/01/2015 | 09:06
1
42
שלום לכולם , אני בעל ADHD , מאוחן מגיל 15 כיום 90-120 מ''ג ריטלין 10. וקורה לי במהלך היום מעין "נפילות ריטלין", לא יכול להסביר אותם, הרגשה כמו נפילות סוכר, או לאחר ששותים 3-4 כוסות קפה שאתה פשוט מתרסק והמח שלך פשוט נאטם. אני לוקח ריטלין מגיל צעיר ,אני די עמידלתופעות שלו, רציתי לדעת אם עוד מישהו חווה דברים כאלו? יש איזה דבר לטפל בזה? מאכל כלשהו? אני מרגיש כאילו סוכר יעשה בדיוק ההיפך אבל לא בטוח. אשמח לעזרה.
נפילות ריטלין
31/01/2015 | 19:20
68
בנטילת ריטלין קצר טווח ולא חשוב כמה מג בכל פעם יהיו נפילות כעבור 3-4 שעות.
לכן מומלץ לעבור לתכשיר "ריטלין" ארוך טווח כמו קונצרטה שפועל ל12 שעות וללא
נפילות. את המינון המדויק תצטרך לתאם עם הרופא שלך.
תרופות להרגעה
21/01/2015 | 14:07
2
85
רציתי לדעת אלו סוגי תרופות להרגעה ניתנים לילד חוץ מרספירדל
תרופות הרגעה
31/01/2015 | 19:39
1
85
ריספרידל אינה תרופת הרגעה.
השאלה למה המליצו על טיפול זה.
 
שלום תודה
01/02/2015 | 09:59
48
על תשובתך. האמת שאני מופתעת מהתשובה ידוע לי שתרופה זאת נועדה להרגיע את הילד.הומלץ לי לתת אותה עקב בעיות התנהגות בשילוב עם טיפול להפרעות קשב, הילד דיי סוער בהתנהגותו.
תודה לדר' אריה אשכנזי על היעוץ בפורום
01/02/2015 | 00:17
18
הפרעות קשב או קשיי הסתגלות?
29/01/2015 | 12:16
5
91
שלום רב.
בני בן 3.9, ילד מבריק, נבון מאוד, סקרן ושמח.
לפני כחצי שנה עזבנו את הארץ בעקבות רילוקיישן. 
הוא נכנס למסגרת של גן, כאשר השפה האנגלית היא השפה הרשמית כאן.
בחודשים הראשונים הילד למד את השפה אך סרב לדבר, סרב לקחת חלק בפעילויות הכתה וסרב ליצור קשרים חברתיים. הצוות החינוכי טוען שלא מדובר בקשיי הסתגלות כי יש להם נסיון רב עם ילדים זרים ולכן הם חושדים בהיפראקטיביות וחוסר קשב. הומלץ על הצמדת סייעת אישית וכך עשינו. מאז השפה שלו השתפרה פלאים והוא מתקשר יפה באנגלית איתנו ועם הסייעת ועם הגננת אך עדיין מסרב ליצור קשרים חברתיים עם ילדים בגן או לקחת חלק בפעילויות. הוא כן מביע רצון שיבואו אליו חברים הביתה אך לרוב הוא לא ממש משחק איתם ולפעמים אף מציק להם. הילד מרבה לשאול שאלות ולדבר, יש לו עולם עשיר ומלא דמיון, אוהב להרכיב פאזלים ומסוגל לשחק יפה מאוד עם עצמו ועם אחיו הקטן בן 2. הוא לא תזזיתי מדיי, אך כן חורק המון שיניים בעיקר כשכועס. לפעמים חסר שקט בלילות. השאלות שלי הן כאלו:
איך אני יכולה לדעת האם יש לו הפרעת קשב או שמא אלו ביטויים של קשיי הסתגלות?
מכיוון שאנו נמצאים באפריקה אין כאן מרכזי אבחון או שרות פסיכולוגי לילד - כיצד מומלץ לנו לפעול בהקשר של אבחון הילד? הכוונה היא האם מומלץ להגיע לארץ לאבחון ולהחליט על המשך טיפול? האם ילד שמאובחן כהיפראקטיבי יכול להשתלב כרגיל במסגרת גן/בית ספר? מה הדגשים שעלינו לתת לו? האם קשיים ביצירת קשרים חברתיים הם חלק המתסימינים לכך?
תודה.
 
הי סשה,
29/01/2015 | 15:03
4
59
 מה שאת מתארת יכול להיות בהחלט קשיי הסתגלות וכשילד בסוג של חרדה יכולות להופיע התנהגויות שדומות לתסמינים של הפרעת קשב, אפילו שהוא לגמרי לא. האם חריקת השיניים היא גם דבר חדש? והשינה הלא רגועה בלילות?
לדעתי כדאי לפנות לאיש מקצוע, שידריך אתכם ואת הצוות. תתחילו עם רופא ילדים ותראו מה דעתו. אף אחד לא יאבחן הפרעת קשב מתחת לגיל 4, ועוד לילד שעבר כזה שינוי משמעותי בחיים שלו. 
קשיים ביצירת קשרים חברתיים יכולים להיות לילדים מסיבות שונות, גם לילדים עם הפרעת קשב יש לעתים קשיים שכאלו אבל לא רק להם. ילד שהגיע לארץ חדשה לגמרי, עם שפה חדשה לגמרי וכל העולם חדש בשבילו טבעי שיהיה לו קשה. לא יודעת איך היה לו בארץ מבחינה חברתית? איך היה לו בארץ כשהיה צריך להסתגל למסגרת/סביבה חדשה?
בינתיים כשאתם שם תאספו עליו מידע ע"י תצפיות שלכם ושל הצוות החינוכי, כך יהיה לכם מספיק מידע לתת לאנשי מקצוע אחרים. בהזדמנות הראשונה שלכם בארץ תקבעו מראש תור לרופא התפתחותי אם עדיין יהיה לכם חשד ותבואו אליו כבר עם הרבה מידע על התנהגות של הילד בבית ובגן. אני חושבת שגם פסיכולוג התפתחותי טוב יוכל לעזור לכם.
איך הוא בבית? זה שהוא מציק לילדים יכול להיות תוצאה של קושי שפתי באנגלית, שהיא שפה חדשה עבורו. האם אתם מתרשמים בבית מילד תזזיתי ולא קשוב? שלא מסוגל לשחק לאורך זמן? שינה לא רגועה לבדה יכולה להביא לעייפות גדולה ביום ולקושי להתרכז לאורך זמן. דבר אחד חשוב להבין: הפרעת קשב אינה מתבטאת רק בגן. 
הוא צעיר מדי ועבר שינוי גדול מדי ויכולות להיות סיבות שונות להתנהגותו. מה שבטוח שעדיין לא קל לו ואני מציעה לכם לקבל הדרכה, כהורים. 
אין לי מושג מה קורה מבחינת האפשרויות שלכם שם ולדעתי הכי טוב שמישהו דובר עברית יראה  את הילד (עברית זו שפת האם שלו?).
רק איש מקצוע שיראה את הילד יוכל לדעת מה הקושי ומהי הדרך הטובה ביותר לעזור לו.
אם את רוצה אני יכולה לשלוח לך בפרטי טלפון של פסיכולוגית התפתחותית מצוינת כאן בישראל, לפחות תתיעצי איתה בטלפון תראי מה היא מציעה לכם בשלב הזה, לאור כל ההתנהגויות שציינת.
בהצלחה!
תשובות
29/01/2015 | 22:12
3
29
היי יעל, תודה רבה על התגובה!
ההנחה שלי עד עכשיו היא שאכן מדובר בקשיי הסתגלות אך אני מודה שהצוות החינוכי הצליח לערער אותי מעט. אנסה להרחיב קצת יותר על התנהגותו של הילד ולענות על מה ששאלת אם זה יעזור...
בארץ הילד היה נורמטיבי לחלוטין, ללא בעיות חברתיות, משתתף בפעילויות, מציית להוראות, קשוב (עד כמה שניתן בגילאים אלו) ואוהב ללכת לגן. אכן כשהיה צריך להסתגל למסגרת חדשה היה מביע קשיים, כמו שכשנולד לו אח קטן היה מנסה לתפוס תשומת לב יותר, או כשאביו נסע לתקופה ממושכת לחו"ל, היה קושי גם בגן, למען האמת אני נזכרת שבתקופה זה היה ממעט להשתלב בפעילויות החברתיות בגן והיה יותר סגור.
אבל זה היה באמת לתקופת זמן זו וישר אחרי זה עברנו לחו"ל.. אז לא יודעת איך לבחון את זה.
חריקת שיניים ושינה לא רציפה החלו בחודשים האחרונים.
בבית הילד מאוד שמח, מאוד חיובי, אוהב כל מה שקשור לחיות אפילו ברמה אובססיבית קצת, מדבר על זה מלא, כל היום שואל שאלות (חפרן קטן...) אוהב לשחק עם אחיו הקטן (שנתיים) אוהב להקשיב לסיפורים ותמיד יש לו מלא שאלות תוך כדי הסיפור, מרכיב פאזלים שמיועדים לגילאי 4-6 לבד, אוהב לצייר, אוהב לשיר וללמוד דברים חדשים. אינני רואה אותו כילד תזזיתי מעבר לאנרגיה הנורמלית של ילד בגיל זה. מה שכן - לעיתים קרובות הוא מתעלם מבקשות שלי או מאנשים... לדוגמא בבוקר תמיד יש מישהו מהצוות החינוכי שמקבל את פני הילדים ומברך בוקר טוב. הוא יכול להכנס לגן ולהתעלם לגמרי מכולם. ילדים באים לחבק אותו והוא מזיז אותם. למרות שאני מפצירה בו לענות או להתייחס לילדים. זה חלק מהעניין המתסכל. הוא פשוט לא מגיב בצורה חיובית לילדים בסביבתו ולכן זה מעורר אצלי חשדות. הוא אומר שלא רוצה חברים, לא רוצה לשחק איתם בגן וכו'. הגננת טוענת שהוא מתקשה לשבת בריכוז של יותר מ2 דקות (מה שלא קורה בבית), לא מוכן להשתתף במשחקים חברתיים ובורח כל הזמן לפינת הפאזלים והחיות שלו. הוא מתגעגע מאוד למשפחתנו בארץ וגם לגן הקודם... 
אני מתכוננת לבוא בעוד חודשיים לארץ ואז בהחלט נלך לייעוץ פסיכולוגי, אך האם מספיקה פגישה אחת כדי לבחון את זה? מה התהליך במתן האבחון? ישנן המלצות שכדאי לתת לצוות החינוכי כאן כיצד לפעול איתו במקרה זה או לסייעת הפרטית? מה אני יכולה לעשות כדי להקל עליו?
וכן- אשמח מאוד לקבל המלצה לפסיכולוגית טובה בארץ! 
המון המון תודה על העזרה!
 
הי סשה,
01/02/2015 | 18:25
2
26
נשמע שמאד קשה לו וזה יהיה חוסר אחריות וחוסר מקצועיות לייעץ לך מה לעשות בלי להכיר אותו ואתכם ובלי לראות אותו, לדבר איתו ולשחק איתו.
תהליך של אבחון/יעוץ בד"כ לוקח יותר מפגישה אחת, 2-4 פגישות בממוצע. אני מציעה לכם לקבוע פגישה עם פסיכולוג התפתחותי ועם רופא התפתחותי לעוד חודשיים כשתבואו. אתם יכולים לפנות דרך המכון להתפתחות הילד בקופת חולים ואתם יכולים לקבוע באופן פרטי, מה שמתאים לכם.
תבקשו מהצוות החינוכי לתאר בכתב, באנגלית את מה שהם רואים בגן ואתם תמלאו שאלונים שתקבלו מהרופא/הפסיכולוג ההתפתחותי למלא. 
ההתנהגויות שאת מתארת יכולות להיות תוצאה של סיבות שונות וזה יהיה חוסר אחריות לבוא ולהגיד איך לעזור בלי לבדוק לעומק. חריקת השיניים והקשיים בשינה לאחרונה יכולים בהחלט להיות תוצאה של מתח נפשי.
מדובר כאן בילד מאד צעיר שהוא ואתם צריכים עזרה מקצועית אמיתית. 
בתהליך האבחון מדברים איתכם ההורים, מדברים עם הילד, משחקים איתו בכל מיני משחקים, נותנים לו לבצע כל מיני משימות, שואלים אותו שאלות מתחומים שונים, כדי להתרשם מהיכולות שלו בתחומים שונים. אצל רופא התפתחותי בד"כ כן מסתפקים בפגישה אחת, אצל פסיכולוג מדובר בתהליך ארוך יותר, של מספר פגישות.
 
תודה רבה יעל, עזרת לי מאוד.
02/02/2015 | 09:48
1
16
בשמחה ובהצלחה!
02/02/2015 | 17:02
5
ייעוץ חינוכי לילדים עם הפרעת קשב
26/01/2015 | 19:17
3
32

בימים ג' עד ה' בערב ייעצו מומחי הפורום בנושאים חינוכים והתנהגותיים.
התחום החינוכי-התנהגותי הוא בעל חשיבות עליונה בטיפול הרב מערכתי היעיל בהפרעת קשב וריכוז, והיועצים החינוכיים כאן כדי  לענות על שאלותיכם בנושאים:
א. אבחון דידקטי ופסיכו-דידקטי
ב. הוראה מתקנת ואיסטרטגיות למידה לילד עם הפרעות קשב.
ג. ויסות ושליטה בהתנהגות
ד. מוכנות ובשלות ללמידה בגילאים השוניםה. עזרת מערכת החינוך לתלמיד לקוי הלמידה
ו. בניית מערך תמיכה הורי וחינוכי לילדנו.
ז. מתי כדאי אימון אישי ומתי טיפול התנהגותי?
הנכם מוזמנים להפנות את שאלותיכם למומחי הפורום בלחיצה על 'הוספת תגובה' להודעה זו
 
 
מה ההבדל בין
26/01/2015 | 13:29
2
55
כיתה קטנה וכיתה תקשורת?
לילד שעולה לכיתה י'
 
תודה
מי יודע מהי כתת תקשורת?
26/01/2015 | 19:19
30
כתה קטנה וכתת תקשורת
27/01/2015 | 08:33
53
כתה קטנה היא כתה שמיועדת לילדים עם לקויות למידה בד"כ. זו כתה של חינוך מיוחד שמשולבת בתוך מערכת החינוך הרגילה. בד"כ יש שתי מחנכות, מספר תלמידים מאד קטן (10-12), לכל ילד בונים תל"א (תכנית לימודים אישית) וכל ילד מתקדם בהתאם לתכנית הלימודים שלו. הילדים שלומדים בכתה הקטנה משולבים בכתות הרגילות בהתאם ליכולותיהם, בשיעורים מסויימים ובפעילויות שכבתיות. יש כמובן ליווי צמוד של פסיכולוג ביה"ס ובבתי הספר היסודיים יש גם טיפולים רגשיים וריפוי בעיסוק/קלינאית תקשורת, בהתאם למה שיש למתי"א האזורית להציע.
 
כתת תקשורת היא כתה יעודית לילדים עם הפרעות קשר ותקשורת, כלומר שמאובחנים על הרצף האוטיסטי. הצוות של כתות התקשורת הוא גם צוות של מורים שלמדו חינוך מיוחד אך יש להם הכשרה ונסיון בעבודה עם ילדים אוטיסטים. ילדים שנמצאים בכתת תקשורת בתוך בי"ס רגיל לרוב מתפקדים בתפקוד גבוה שמאפשר להם להיות משולבים במערכת החינוך הרגילה. גם כאן, כמו בכתה הקטנה, מדובר מספר מאד קטן של תלמידים, לכל ילד יש את התכנית האישית שלו וכל ילד משולב בכתות הרגילות לפי יכולותיו וצרכיו. גם כאן הילדים מקבלים ליווי של אנשי מקצוע שונים, בהתאם למה שיש למע' החינוך להציע.
 
לגבי המצב בתיכונים- מבחינת ליווי של אנשי מקצוע אין לי מושג, צריך לבדוק את זה ישירות מול ביה"ס שאליו רוצים להרשם.
 
 
המלצה על נוירולוג\ית באזור הדרום
25/01/2015 | 16:07
3
18
שלום,
אשמח לקבל המלצה על נוירולוג\ית באזור הדרום עם עדיפות לכאלו שעובדים עם הכללית.
תודה
ד"ר עדי אדר, בבאר שבע.
25/01/2015 | 17:22
2
19
לא יודעת אם עובד עם הכללית. אפשרות נוספת היא להגיע למרפאת קשב , אם יש, בסורוקה. זה בי"ח של הכללית.
 
תודה. ההמלצה עליו היא מנסיון אישי? יש עוד המלצות?
26/01/2015 | 10:44
8
דר' אדר עובד עם כללית וגם דר' גל מאירי מסורוקה
27/01/2015 | 00:55
12
שלום, זקוקה להמלצה טובה מאד לפסיכיאטר לנוער בחיפה. תודה!
24/01/2015 | 14:44
2
31
דר' אבי שפירא
25/01/2015 | 11:59
19
בחיפה
25/01/2015 | 22:06
28
היי, 
יש לי נסיון מאוד טוב עם דר ויקטור חזנוב. פסיכיאטר ילדים ומומחה בקשב. מקבל פרטי בנווה שאנן ואולי דרך מאוחדת. 
במכבי יש את דר סימונוב שעובדת במרפאת בריאות הנפש בצ'ק פוסט. 
אם לא מדובר על קשב אז יש לי נסיון טוב עם דר פטרה זקהיים. 
שמעתי דברים טובים גם על פסיכיאטר קשב דר יצקי  שמקבל בצפת בבית חולים ופרטי בכרמיאל ואולי גם במשגב. 
בהצלחה. ס
סטודנט הנדסת חשמל, "נפילות ריטלין"
23/01/2015 | 15:47
4
49
שלום לכולם , אני בעל ADHD , מאוחן מגיל 15 כיום 90-120 מ''ג ריטלין 10. וקורה לי במהלך היום מעין "נפילות ריטלין", לא יכול להסביר אותם, הרגשה כמו נפילות סוכר, או לאחר ששותים 3-4 כוסות קפה שאתה פשוט מתרסק והמח שלך פשוט נאטם. אני לוקח ריטלין מגיל צעיר ,אני די עמידלתופעות שלו, רציתי לדעת אם עוד מישהו חווה דברים כאלו? יש איזה דבר לטפל בזה? מאכל כלשהו? אני מרגיש כאילו סוכר יעשה בדיוק ההיפך אבל לא בטוח. אשמח לעזרה.
תחושות דומות
24/01/2015 | 09:07
27
הי,
בעבר חוויתי תחושה דומה לזו שתיארת, לקחתי ריטלין לקראת ביצוע מטלות ארוכות ומשעממות שדרשו ממני ריכוז ובעיקר ל"אסוף את עצמי"
והרגשתי שהמוח עובד ב"פול גז" אבל בלי יכולת אמיתית להפיק ביצועים. זה קרה לי פעם אחת ואני חושבת שזה נבע משתי סיבות: מינון ועייפות.
ירדתי משמעותית במשקל באותה תקופה ועדיין לקחתי מינון גבוה, פשוט שכחתי לעדכן מינון ודבר שני לקחתי את הריטלין כשהייתי מאד 
עייפה, אז אמנם הריטלין מעורר אבל הגוף והמוח "אמרו את שלהם".
כאמור, כל זאת מהניסיון שלי ואני לא רופאה.
אולי כדאי שתחזור לרופא להתייעצות.
בהצלחה :)
 
הכי פשוט לעבור לריטלין בשחרור ארוך ומבוקר
24/01/2015 | 19:57
2
26
המשך
24/01/2015 | 22:53
1
29
המקרה שלי הוא קצת קיצוני , כי לישון אני בקושי ישן, אני בלימודים אינטנסיבים בצורה לא אמיתית, ולכן אני מתעניין האם אנשים פה חוו לימוד עצים שכזה עם ריטלין.
ולגבי המעבר לריטלין ארוך, ניסיתי הכל, ריטלין משפיע עלי די טוב, אני צריך את "הפיקים" שריטלין גורם לי.
אני פשוט חושב שהחומר הממריץ של הריטלין גורם לי להרגשה שדומה להרגשה שנגרמת לי על ידי קצת יותר מדי קפה בזמן קצר.
בכל מקרה תודה על העצות
אופן העבודה של ריטלין
25/01/2015 | 00:21
36
ריטלין 'רגיל' בכדור של 10 מ"ג נכנס תוך חצי שעה למחזור הדם ואחרי הגעה לשיא הוא יורד בבת אחת. 
המעברים המהירים בין רמה נמוכה לבין רמה גבוהה של החומר בדם גורמים לתחושות הלא נעימות. 
זמן השהיה במחזור הדם קשור לקצב חילוף החומרים בגוף המטופל, ונמשך בין 2.5 עד 4 שעות.
 
ריטלין לטווח ארוך כמו קונצרטה או LA מתפרק יותר לאט ובאופן מבוקר, וכך בדרך כלל המטופל לא מרגיש תנודות קיצוניות.
איזו עזרה ניתן לקבל בגן ואיך להגיש?
22/01/2015 | 21:41
6
48
מוכנה לפרט?
23/01/2015 | 06:55
5
15
אני שואלת על סייעת, גננת שי"ח, עזרה ממשית בגן, מה עוד?
25/01/2015 | 16:27
4
53
אני מחפשת עזרה ממשית, לא דיבורים. מדובר בילד שלישי במשפחה, הבכור PDD (ושולב בגן חובה עם סייעת), השני עם ADHD אבל די הסתדר בגן (הוא מסוג ה-"ילדים הטובים" שעיקר הבעיה שלי היתה להגן עליו)
הילד בן 4.5, טרום-טרום, שנה הבאה עולה לחובה.
לילד קשה-קשה-קשה, לא מסתדר עם ילדים, לא מסתדר עם סמכות, נעלב המון. ותמיד מגיב האגרסיביות....
כנראה, ADHD, לא אובחן, אבל אני רואה כבר סימנים, בטוח לא ASD: התפתחות הילד "שלחו אותנו לנפשינו", לטיפול ריגשי.
 
שואלת עכשיו כי הבנתי שהוועדות שילוב לשנה הבאה הן עכשיו
מישהו
27/01/2015 | 08:56
15
עצוב לקרוא את מה שאת כותבת...
27/01/2015 | 08:57
2
55
מה זה שלחו אותנו לנפשנו? באמת לא ברור לי...
 
סייעת ילדים מקבלים אם יש בעיה בריאותית או נפשית שמחייבת השגחה צמודה של מבוגר. ילד עם "סתם" ADHD לא מקבל סייעת. צריכה להיות לו אבחנה בנוסף. הנה קישור שיוכל לתת מידע, מתוך האתר מקום מיוחד: http://makom-m.cet.ac.il/pages/item.asp?item=3517
 
השאלה היא האם גננת שי"ח זה מה שהוא באמת צריך? מה הגננת חושבת? 
אחלק את תשובתי לשני חלקים: חלק אחד שיתייחס לועדת שילוב וחלק אחד שיתייחס לטיפול בילד, בלי קשר לועדה.
אתחיל בחלק השני:
אם התפתחות הילד "נפנפו" אתכם, אני ממליצה לכם מאד ללכת לאבחון באופן פרטי, במטרה לתת לילד שלכם את המענה הכי מתאים והכי טוב עבורו ועבורכם.
תנסו ללכת באופן פרטי לרופא שאתם יכולים לקבל החזר מהביטוח המשלים.
ממה שאת מתארת הייתי מציעה לפנות לפסיכיאטר ילדים ונוער.
למה? כי הוא יוכל לעשות את האבחנה המבדלת אם יש כאן ADHD בלבד או דברים נוספים (לדוג' הפרעת חרדה או הפרעת התנהגות). אם הרופא יתרשם שעזרה בגן היא חיונית לילד הוא יכתוב בהמלצות וזה מהווה מסמך קביל לכל ועדה אליה תפנו. אבל מעבר לועדה, הוא ימליץ לכם על תכנית טיפול מתאימה עבור הילד שלכם, שזה הכי חשוב.
תכנית טיפול שכזו יכולה לכלול טיפול פסיכולוגי והדרכת הורים, טיפול בריפוי בעיסוק בגישת POET ועוד.
ביקור אצל פסיכיאטר ממש לא אומר שממחר מתחילים לקחת תרופות! את זה אני כותבת עבור כל ההורים שחוששים מכך. לא ממהרים לתת טיפול תרופתי בגיל צעיר, מנסים קודם כל דברים אחרים.
 
לגבי ועדת שילוב: הגננת צריכה למלא טפסים ולהסביר מדוע היא ממליצה על שעות שילוב לשנה הבאה. אל הטפסים של הגננת אתם צריכים לצרף מסמך קביל, כלומר דו"ח מרופא נוירולוג/התפתחות/פסיכיאטר/פסיכולוג התפתחותי שבתוכו מתואר הקושי של הילד ויש המלצה לסיוע במסגרת החינוכית.
כשתהיה הועדה יזמינו אתכם ההורים וירצו לשמוע גם אתכם.
 
בסוף, אחרי כל התהליך הזה, יודיעו לכם אם אושרו לילד שעות שילוב בשנה"ל הבאה או לא. זה קורה בקיץ.
קחו בחשבון שקורה שהורים מביאים מסמכים קבילים וילדים בכל זאת לא מקבלים שעות שילוב כי חסרות שעות במערכת.
 
שיהיה בהצלחה!
תודה
27/01/2015 | 12:05
1
37
בהתפתחות הילד שמעו שהתחלנו טיפול רגשי בערוץ אחר של קופת חולים ואמרו: או, זה מה שהוא צריך.
יש דו"ח של רופא התפתחותי מהקייץ - האם זה קביל? יש המלצות לטיפול רגשי, ריפוי בעיסוק והמלצה לחשיבה יותר מדוקדקת לגבי מסגרת הלימודית (זה, לדעתי, ה-"שלחו אותנו לנפשינו")
 
לגבי מה שהוא צריך בגן: גם בבית אני רואה הבדל עצום בין התנהגות כשהוא לבד, לבין כשהוא יחד עם עוד 2 אחים, ובגן, בין 35 ילדים הוא בכלל מרגיש מאויים ודחוי. הגננת פשוטו כמשמעו אומרת שהיא לא יכולה לתת לו יחס אישי מספיק. והוא בהתנהגות "לא נאותה" פשוט זועק לתשומת לב!
ובכן..
27/01/2015 | 13:01
40
לגבי דו"ח מהקיץ צריך לבדוק עם הגננת שתברר עם האחראית שלה ברשות או עם המפקחת או עם המתי"א אם זה תקף. המלצה לגבי חשיבה יותר מדוקדקת לגבי מסגרת לימודית זה לא אומר כלום. למה התכוון המשורר? מסגרת חינוכית קטנה? סיוע במסגרת חינוכית רגילה? 
אין ספק שהגננת כאן זקוקה להדרכה של איש מקצוע- או איש מקצוע שמלווה אתכם (פסיכולוג/ית, מרפאה בעיסוק) או מתוך הרשות (בד"כ פסיכולוג מהשפ"ח, אך לרוב בגני טרום חובה אין פסיכולוג, אלא אם כן זה גן דו-גילאי).
חוזרת על המלצתי לאבחון אצל פסיכיאטר ילדים ונוער שיוכל לתת לכם גם המלצות לטיפול בבית ולסיוע במסגרת החינוכית, בהתאם להתרשמותו מצרכי הילד.
לימודי מחשבים- תכנות
21/01/2015 | 14:40
17
אני לקוי למידה ורוצה ללמוד תכנות או פיתוח במחשבים... האם אתם מכירים מקום בו ניתן ללמוד וזה מיועד לקבוצות של 3-10 תלמידים?
 
תודה רבה
ADHD מתבגר
21/01/2015 | 11:50
3
39
שלום,
 
חוזרת שוב לפורום אחרי היעדרות ממושכת שבה היה נדמה שאנחנו עולים על הפסים.
לא קל...
אשמח גם לחוו"ד מקצועיות.
מתבגר (16) מאובחן כ- 3 שנים. תלמיד טוב עם פוטנציאל אדיר... אבל זה ממש לא מה שמעניין אותי כרגע.
נטל קונצרטה במינונים משתנים של עד 63 מ"ג - ככל שגדל היה צורך להעלות את המינון. בשלב מסויים בסביבות גיל 14.5 מכל מיני סיבות שלא ברורות לי (שינויים הורמונליים??) הכדורים עשו לו רע מאוד. אובדן תאבון מוחלט, כאבי ראש ובטן וסחרחורות. בהדרגה הורדנו שוב את המינון עד 36 מ"ג וגם את זה הוא סירב לקחת בגלל תופעות הלוואי הקשות.
במקביל לכל התהליך התרופתי עשינו המון שיחות בבית ובשיתוף עם בית הספר היה נראה שאנחנו מתקדמים מאוד - למד די יפה, ללא התפרצויות בבית הספר, תורם ועוזר בכיתה, ללא כל בעיות חברתיות ולהיפך. המורות דיווחו שהוא נראה מאושר בכיתה ובהפסקות והיו איתנו בקשר לאורך כל הדרך.
לאחרונה החלו להתעצם הקשיים - הלימודים לא פשוטים (לקח על עצמו הגברות שהוא לא ככ מוכן לוותר עליהן ומצד שני אינו משקיע כדי להצליח), לא מאורגן בבית, רב עם אחותו הקטנה בלי הפסקה. בקיצור, לא קל...
אני מחפשת עבורו קואוצ'ר (סליחה בנות, אבל דגש על גבר) שיעבוד איתו על התארגנות, התמודדות עם הקשיים וראייה חיובית (בגיל הזה הכל שחור...) בבאר שבע או בסביבה.
תודה ויום נפלא.
מי מכיר מאמן טוב לנערים עם ADHD באזור באר שבע?
21/01/2015 | 16:49
10
כמו כן, כדאי לשקול שינוי תרופה.
מאמן
28/01/2015 | 21:55
1
21
שלום! אני מדריכת הורים לגיל ההתבגרות עם הפריות קשב וריכוז מבאר שבע. אשמח לבדוק לך בין הקולגות שלי לגבי מאמן עבור בנך. אעדכן אותך אם אמצא.בריאות ! קרן
קרן, תודה רבה! אשמח להמלצתך.
29/01/2015 | 06:02
5
מתארגנת קבוצה קטנה ללימוד כדורגל
21/01/2015 | 13:09
1
27
אני מארגנת קבוצה קטנה ללימוד כדורגל לילדים עם בעיות קשב וריכוז ו/או בעיות במוטוריקה בצפון תל אביב (אזור צהלה / שיכון דן / רמת אביב)
לילדים בסביבות גיל 7, עם מדריך מעולה.
מי שהילד שלו מעוניין מוזמן לפנות אלי במסר.
 
כל הכבוד לך
24/01/2015 | 20:00
8
חם בפורומים של תפוז
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
עוסק מורשה או חברה בע``מ
עוסק מורשה או חברה...
עכשיו בפורום הלוואות לעסקים, דיון בנושא עוסק...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
זוכים בספר צביעה
זוכים בספר צביעה
שתפו אותנו ביצירות שלכם עם הילדים ותוכלו לזכות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
Flix וידאו
פורום הורים למחוננים
פורום הורים למחוננים
יוסי תגורי- הומאופתיה קלאסית
יוסי תגורי הומאופתיה
פורום דמיון מודרך ו-NLP
פורום דמיון מודרך ו-NLP
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ