לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
הסתרת שרשור מעל 
עדכן
פורום השפה העברית
ברוכים הבאים לפורום הַשָּׂפָה הָעִבְרִית בתפוז! כאן אנו שואלים, עונים, דנים ומתעדכנים בכל הנוגע לשפה העברית.
מומלץ להיעזר ב"כלים ומידע": קישורים, הודעות נבחרות, שאלות נפוצות, מאמרים ועוד. 
 ¿ מה זה...?  לשימושכם: מילון ספיר, ויקיפדיה, גוגל. לא מצאתם? שאלו אותנו!
 
 
תוכני הפורום ומטרותיו
הפורום עוסק בכל הקשור לשפה העברית. ניתן לקבל עזרה בשיעורי הבית בלשון וגם לנהל דיונים מעניינים על שינויים בשפה העברית, מילים חדשות, כללי ניקוד וכדומה. איננו מציגים "אקדמיה חלופית" (שהיא ברוכה וחשובה, ללא כל ספק), אלא מעדיפים את האקדמיה עצמה.
 
תקנון הפורום
יש לקרוא את התקנון ואת כללי הכתיבה בפורום.
 
יצירת קשר עם הנהלת הפורום
כל שאלה, בקשה, עצה והערה ניתן להפנות אל מנהלי הפורום במסרים האישיים.
 
שהייה נעימה בפורום "השפה העברית"!

הנהלת הפורום:

אודות הפורום השפה העברית

ברוכים הבאים לפורום הַשָּׂפָה הָעִבְרִית בתפוז! כאן אנו שואלים, עונים, דנים ומתעדכנים בכל הנוגע לשפה העברית.
מומלץ להיעזר ב"כלים ומידע": קישורים, הודעות נבחרות, שאלות נפוצות, מאמרים ועוד. 
 ¿ מה זה...?  לשימושכם: מילון ספיר, ויקיפדיה, גוגל. לא מצאתם? שאלו אותנו!
 
 
תוכני הפורום ומטרותיו
הפורום עוסק בכל הקשור לשפה העברית. ניתן לקבל עזרה בשיעורי הבית בלשון וגם לנהל דיונים מעניינים על שינויים בשפה העברית, מילים חדשות, כללי ניקוד וכדומה. איננו מציגים "אקדמיה חלופית" (שהיא ברוכה וחשובה, ללא כל ספק), אלא מעדיפים את האקדמיה עצמה.
 
תקנון הפורום
יש לקרוא את התקנון ואת כללי הכתיבה בפורום.
 
יצירת קשר עם הנהלת הפורום
כל שאלה, בקשה, עצה והערה ניתן להפנות אל מנהלי הפורום במסרים האישיים.
 
שהייה נעימה בפורום "השפה העברית"!

"יליף" בארמית, למד (עב') לומד (בינו') או גם וגם?
09/09/2015 | 16:32
43
36
המשך>>
פירות יבשים או פרות יבשים?
09/09/2015 | 14:44
6
43
משום מה בכל המקומות כותבים 'פירות' אבל לפי ההבנה שלי צריך להיכתב 'פרות'.

האם אני צודק?
צודק, אבל זו גזרה שהציבור לא עומד בה (אני אפילו לא מנסה...)
09/09/2015 | 15:45
5
20
עוד שאלה, לוועד או לועד?
12/09/2015 | 00:08
4
25
גם כאן, נראה לי שהצורה שפחות נראית, היא הצורה הנכונה.
 
אני, כמובן, מתכוון לוועד (Committee).
לוועד. וי"ו עיצורית מוכפלת באמצע מילה (זה נחשב לאמצע מילה).
12/09/2015 | 00:56
3
15
ממליצה לעיין בכללי הכתיב חסר הניקוד של האקדמיה ללשון:
אבל, כפי שהבחנת, תחושתי הייתה נכונה
12/09/2015 | 02:14
2
10
אם כי לי זה נראה רגיל לגמרי... נתקלים בכתיב הזה לא מעט
12/09/2015 | 02:22
1
14
למעשה נתקלתי אפילו בכתיב עם וי"ו מוכפלת בתחילת מילה לא פעם ולא פעמיים.
בתחילת מילה, זה יותר מוחשי, כי באמצע, יש היסוס איך
12/09/2015 | 15:36
10
לקרוא את המילה, האם כ-LO? האם כ-LU? האם כ-LA?
ברור, שהתשובה הנכונה, היא LA, אבל זה לא טריביאלי.
זכר או נקבה - פייסבוק
09/09/2015 | 14:31
4
42
שלום,

במחקר שלי אני מרבה לציין אתרים באופן הבא:
לעיתים כ"אתר פייסבוק", לעיתים כ"פייסבוק" ולעיתים כ"הרשת החברתית פייסבוק".
דבר שגורם לי להתייחס לעיתים ל"פייסבוק" כזכר ולעיתים כנקבה. 1. האם זה תקין?
2. אם בתחילת הפסקה התייחסתי לפייסבוק כזכר ("אתר פייסבוק") ובהמשך התייחסתי אליו כנקבה ("פייסבוק") - האם זה תקין?


תודה מראש!
תקין
09/09/2015 | 14:47
1
23
זה דומה לאוטו ולמכונית שהם מילים נרדפות אך בעלי נטייה מינית שונה.
תודה רבה!
09/09/2015 | 14:48
6
זו לא שאלה של תקינות אלא של כתיבה נכונה – אחידות ועקביות
09/09/2015 | 17:33
30
אתה יכול לבחור אם להתייחס לפייסבוק כך או אחרת, אבל חשוב לדבוק בהחלטה שקיבלת ולא לבלבל את הקורא. אם יש סיבה עקרונית שלפעמים אתה מתייחס לאתר ולפעמים לרשת חברתית (כי אתה עושה הבחנה בין השניים) זה הגיוני, ועדיין מוטב להשתמש בשמות העצם (אתר / רשת חברתית). שינוי מין באותה פסקה הוא כבר ממש לא רצוי; אם זה לא הכרחי אני ממליצה מאוד להימנע מכך. זה בלגן שכל עורך לשון מיומן יתקן מיד.
לדעתי ולא צריך להיות מומחה,סתם להפעיל הגיון פשוט .
10/09/2015 | 21:27
15
אם אתה רושם רשת הרי זאת נקבה .
וכשאתה  רושם אתר הרי זה זכר .
לא מבין מה השאלה כאן בכלל ? 
 
 
כותרת ב'וואלה'
09/09/2015 | 11:24
2
45
ביתה של סבתא של מקסי רודריגס נשרף.

צורם בעין לקרוא פעמיים של במשפט אחד.

איך הייתם כותבים את המשפט הזה באופן תקני וקריא יותר?


בית סבתה של מקבי נשרף
09/09/2015 | 12:12
10
בית סבתו של מקסי רודריגז - נשרף
09/09/2015 | 20:36
8
נכון לכתוב כישרון או כשרון?
08/09/2015 | 22:11
2
110
נכון לכתוב יישר כוח או ישר כוח?
כישרון, יישר כוח
08/09/2015 | 22:26
36
לפי כללי הכתיב חסר הניקוד תנועת i נכתבת ביו"ד (למעט לפני שווא נח וחריגים נוספים).
להרחבה, להלן קישור לכללים באתר האקדמיה ללשון:
להרחבה ראה נא באתר האקדמיה:
08/09/2015 | 22:56
25
לפי או על פי?
08/09/2015 | 11:51
1
27
איך תקין יותר לכתוב:
יכול להתקבל לבית הספר לפי מכסה....
יכול להתקבל לבית הספר על פי מכסה...
בחירה סגנונית שלך
08/09/2015 | 15:05
16
ב 5 ביולי או ב 5 ליולי
07/09/2015 | 18:59
3
31
ב  30 בינואר או ב  30 לינואר? מה תקין?
ב. טיפ לזכור: אחד באפריל, תשעה באב
08/09/2015 | 00:14
16
גם וגם
08/09/2015 | 01:56
1
32
ר' באתר האקדמיה ללשון:
 
שניהם תקינים שהרי במקורות נמצאת גם מילת היחס "ב..." וגם מילת היחס "ל..." לפני שם החודש (עם זאת, כמצוין בקישור יש שמבינים את מילת היחס "ל..." שבתנ"ך כמנייה למולד הלבנה. בחמישה לחודש = בחמישה למולד הלבנה. ושימוש זה כמובן לא שייך בחודש לועזי. אבל יש שהבינו אחרת).
 
כפי שכתבו שם, השימוש בלמ"ד במקורות בעיקר לפני המילה 'חודש'
08/09/2015 | 15:17
29
ופחות לפני שם החודש.
שירת התקוה
06/09/2015 | 19:18
4
38
בשירת התקוה בשורה וירושלים. האם יש לומר את ה ו או שלא?
כן, לא הוגים את היו"ד. וירושלים- virushalaym
07/09/2015 | 08:22
9
הוגים את וו החיבור
07/09/2015 | 18:07
22

אֶרֶץ צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם

התקווה, מילים ודגל
07/09/2015 | 19:25
21
יש לומר את ה-ו' (וירושלים). ראיה לכך הנוסח הרשמי המופיע בחוק
08/09/2015 | 11:06
16
הדגל הסמל והימנון המדינה (בַּ'תוספת', שהיא חלק מהחוק, שמתחת לסעיף 8).
פרושים
06/09/2015 | 15:36
1
24
מה הוא פרושו של  הרימו את הכפפה  והבטיחו
אם הבנתי נכון השאלה היא על הניב "להרים את הכפפה"
06/09/2015 | 16:44
13
פירושו להיענות למשימה, לאתגר.
שאלה קשה רצח
06/09/2015 | 10:57
2
33
מדוע צורת הרבים המקובלת של "רצח" היא "רציחות" ולא "רצחים"?
אני יודע ש"רצחים" תקין דקדוקית, אבל עובדה שלא משתמשים בו,
וכנ"ל לגבי "רציחה".
'רציחות' היא הרבים של 'רציחה' (כלומר שם הפעולה)
06/09/2015 | 16:41
1
24
לפי מילון ספיר למילה 'רצח' עצמה אין ריבוי:
אני מניחה שזה כמו 'מוות', שאם רוצים להתייחס כמותית משתמשים ב'מיתות' (הרבים של 'מיתה').
 
אני יכולה רק לשער שאלה מילים שהחלו כשם עצם כללי, מופשט, ולא חסרות מילים סגוליות מלעיליות שאין להן ריבוי (עצב, אושר, יושר...). מכיוון שקיימת צורת ריבוי למילה נרדפת בהקשר הזה, היא הפכה לשמש כצורת הריבוי גם של המילה הזאת, כנראה, והחסר הלקסיקלי התמלא.
 
יש מקרים כאלה בשפה, שבמקום להשתמש בתבנית הצפויה נכנסת מילה ממשבצת אחרת. לדוגמה, המילה "צריך" שהיא שם תואר אך משמשת כפועל עזר, ומכיוון שהיא כבר בהווה, משלימים אותה הפעלים "הצטרך" ו"יצטרך" (אבל בהווה לא משתמשים ב"מצטרך").
 
תודה, הדוגמה של מוות - מיתות אכן קרובה
07/09/2015 | 10:09
8
מה הפירוש של נישקת טבחת?
06/09/2015 | 09:04
5
60
שהשתמש בו אלתרמן? מאיפה הוא לקח את המשפט הזה?
לקבלת הסבר מפורט
06/09/2015 | 09:23
4
62
פשוט עושים גוגל
כך עשיתי
06/09/2015 | 09:42
3
36
אבל לא מצאתי תשובה שספקה אותי.
לפי מה שהבנתי זה טבח אבל לא הבנתי מה הקשר
.אם מי שהוא יכול להסביר אם לא אני מבין.
קראתי ועדיין ולא הבנתי
06/09/2015 | 09:48
2
32
אין שום הסבר למשפט הזה חוץ מזה שאולי הוא הושפע - מספרות הצרפתית.
ולפי דעתי המטרה של הפורום היא  לנסות להסביר דברים שכאלו, לכן פניתי
לפנ כמו שפניתי בעבר, אז אם למי שהוא יש  הסבר אני אשמח.
 
תודה מראש.
בברכה נתנאל.
נו באמת
06/09/2015 | 10:34
1
47
ציטוט מהאתר הראשון ברשימה:
"נשיקת טבחת" - בתרבות היהודית והעברית אין הילה חשקנית לטבחית. בצרפתית דווקא יש. נשיקותיה החמות של הטבחת, אל מול הנשיקות החיוורות של גבירתה - הן מוסכמה ידועה בספרות הצרפתית. אפשר שזהו ביטוי ששוקע אצל אלתרמן מתרגומיו מצרפתית. 
סבבה.
06/09/2015 | 10:38
27
תבורך.
שאלה קטנה
05/09/2015 | 11:30
21
55
כיצד עלי לכתוב הבעלים האמיתיים של הקבוצה או הבעלים האמיתי?
מדובר בזכר או ברבים?

הנה ההקשר - "רציתי להספיק לראות הכל, להוכיח לגוף שלי מי הבעלים האמיתי".
 
עוד שאלה - האם תקין לכתוב כך - "לאורך היום, כל אחד עדכן על החדש איתו.
 
יש לכם רעיונות לחלופות טובות יותר לקטע המודגש?
 
תודה לעונים.
אם מדובר באדם יחיד הייתי כותבת "אמיתי" (או אמתי, בכתיב תקני)
05/09/2015 | 17:48
4
22
למיטב ידיעתי - אמיתי.
10/09/2015 | 20:34
3
120
אין ניקוד וזו הברה פתוחה..
הכתיב התקני (לפי כללי האקדמיה ללשון) הוא 'אמתי'
10/09/2015 | 20:51
2
14
"תנועת i נכתבת באות יו"ד, אבל יו"ד לא תיכתב במילים שבצורת היסוד שלהן אין תנועת i כגון לבי (מן לֵב), מקלים (=מְקִלִּים, מן מֵקֵל), אמתי (=אֲמִתִּי מן אֱמֶת). כך גם אתי, אתך (אִתִּי, אִתְּךָ מן אֶת)."
 
הסבר שקיבלתי מהאקדמיה ללשון בנושא:
אה, נכון
10/09/2015 | 20:55
1
10
גם במילה לבי זה ככה אם אני לא טועה..שאמור להיות ליבי, אבל בגלל המקור לב משאירים לבי. כנ"ל אב, אם וכ"ו
כן, אבל בהם מדובר בנטייה (שייכות גוף מדבר) ולא בגזירה (ש"ת)
10/09/2015 | 20:56
8
"לאורך היום, כל אחד עדכן על החדש איתו" - לטעמי לא תקין.
05/09/2015 | 22:15
4
28
חלופה:
- "לאורך היום, כל אחד עדכן על מה שהתחדש בנפשו/בנשמתו/בתודעתו/בהבנתו את 
   כבשונו של עולם/סְתָם 'בו' - וכיו"ב".
תודה על החלופות חוכך
06/09/2015 | 00:31
3
18
הכוונה היא פחות בכיוון של שיחת נפש או השתפכות, אלא שיחת חברים, חיילים המתראים אחרי שחזרו מהצבא. ממש עדכון של שיחת חולין.
 
אנסה למצוא חלופה אחרת, אם יש לך או לכם רעיונות נוספים, אשמח.
"לאורך היום, כל אחד עדכן על מה שהתחדש אצלו."
06/09/2015 | 08:33
2
12
תודה רבה
06/09/2015 | 11:45
6
הייתי מוותרת על "על": כל אחד עדכן מה התחדש אצלו
06/09/2015 | 16:59
15
ואם רוצים קצת יותר מליציות: כל אחד עדכן בנעשה בחייו.
התבונן
09/09/2015 | 23:45
2
9
כיצד תקין לומר - התבונן עלי או התבונן בי?
 
או שמא שתי הצורות תקינות?
נראה לי שבעברית בת זמננו (כלומר בדיבור/כתיבה עכשוויים) מקובל
12/09/2015 | 20:52
1
8
השימוש בהתבונן בי בלבד.
בעברית של פעם (נגיד, עד תום המחצית הראשונה של המאה העשרים) היה מקובל גם התבונן אליי (התבונן עליי - אולטרה נדיר, ואפשר לומר, זניח).
 
השכלתי, תודה
12/09/2015 | 23:29
5
נטרפה עליו דעתו
12/09/2015 | 14:40
1
7
כיצד תקין לומר - נטרפה עלי דעתי או נטרפה דעתי, או שמא שתי הצורות מקובלות?
 
הנה ההקשר - "אני רק נזכר במילים האלה ונטרפת דעתי".
לדעתי אפשר בלי "על". המשפט שהבאת בסדר גמור
12/09/2015 | 15:30
7
אם כי הייתי משנה את סדר המילים ל"ודעתי נטרפת" (מצלצל לי טוב יותר).
פיסוק במשפט
12/09/2015 | 15:30
5
6
האם הפיסוק אמור להיות בתוך המרכאות או מחוצה להן.
 
הנה דוגמא - "אמא הביטה בו ואז בשעונה בהפתעה, "אריה", היא אמרה וקיבלה אותו מיד בברכה". או "אמא הביטה בו ואז בשעונה בהפתעה, "אריה,"  היא אמרה וקיבלה אותו מיד בברכה.
 
תודה לעונים.
לעניות דעתי, כדאי אולי לנסח את המשפט כך:
12/09/2015 | 20:39
8
"אמא ראתה אותו, הביטה בשעונה וארשת הפתעה נמסכה על פניה, 'אריה!' היא קראה וקיבלה אותו מיד בברכה."
המירכאות החיצוניות הן בגלל הדוגמה או במקור?
13/09/2015 | 00:16
3
10
(אני שואלת כי לא ברור מדוע הן נחוצות במקור). הייתי מפסקת כך:
אמא הביטה בו ואז בשעונה בהפתעה. "אריה", אמרה וקיבלה אותו מיד בברכה.
 
לגבי פיסוק בסביבת מירכאות, קרא את דברי האקדמיה ללשון:
הן בגלל הדוגמה
13/09/2015 | 11:19
2
4
מוזר, כי ברוב הספרים שקראתי, וגם על פי המלצתו של העורך, הפיסוק הוא בתוך המרכאות, כך למשל - "אריה," אמרה וקיבלה אותו בברכה.
כפי שאתה יכול לראות מכללי האקדמיה, אפשר כך או כך
13/09/2015 | 11:38
1
5
ואפשר גם לבדל (בין פיסוק של הדובר לפיסוק של המספר).
אני מעדיפה כפי שכתבתי, אתה תבחר מה שמתאים לך.
 
כן, עכשיו ראיתי. תודה!
13/09/2015 | 11:42
2
כבש... כבשה
04/09/2015 | 23:37
1
29
כבשה ברבים כבשות... אז כבשים זה רבים של מה? יש חיה כבש? או שהזכר של הכבשה הוא איל?
כבשים הם הרבים של כבש או של כבש+כבשה (עדר כבשים)
04/09/2015 | 23:43
28
ואכן, כבש בוגר נקרא גם אַיִל (כפי שאריה נקרא גם ליש ולביא).
למתרגמים שבקהל
04/09/2015 | 20:20
4
47
המילה התלהמות בעברית מה יהיה תרגומה באנגלית?
המילונים גורסים:
  • Flaming
  • Incitement 
למיטב הבנתי משמעות המילה נוגעת יותר לאופי הדיון, לא תרבותי, מאופיין בחוסר סדר, צעקות וטון תוקפני, וכן על תקיפות אישיות. לכן התרגומים הללו מוזרים בעיניי. 

אודה לתשובתכם.
ממליצה להיעזר בפורום תרגום ועריכה (שם כמעט כל הקהל מתרגמים)
04/09/2015 | 21:44
1
22
תודה
04/09/2015 | 22:03
8
מילה לא ברורה
07/09/2015 | 10:07
1
34
הבעיה אינה בתרגום אלא בפירוש עצמו, שכן מדובר במילה יחידאית במקרא (משלי יח):
שִׂפְתֵי כְסִיל, יָבֹאוּ בְרִיב; וּפִיו, לְמַהֲלֻמוֹת יִקְרָא.
פִּי-כְסִיל, מְחִתָּה-לוֹ; וּשְׂפָתָיו, מוֹקֵשׁ נַפְשׁוֹ.
דִּבְרֵי נִרְגָּן, כְּמִתְלַהֲמִים; וְהֵם, יָרְדוּ חַדְרֵי-בָטֶן.
הפירוש המקובל הוא שמדובר בשיכול אותיות של הל"ם, ואכן מהתקבולות  עולה שמדובר בסוג של מהלומה (!), ריב, מוקש (פח, מלכודת) ומחיתה (קרוב למחיצה, מחיקה). בגלל שזה בניין התפעל, יש גורסים שמדובר בהכאה עצמית. 
עם זאת, זו אינה תבנית מוכרת של שיכול אותיות, ואין בעיה לבטא "מתהלם", נניח, כך שההסבר אינו מספק.
עפ"י רוביק רוזנטל "יש סבורים שמשמעותו "בלע" על פי השורש הערבי לח"ם, בלע בגרגרנות, רמז לנרגן הבולע את מילותיו."
לא יודע... אם כבר, הייתי מוצא קירבה לשורש לח"ם העברי, אולי אפילו כטעות סופר. גם רש"י חשב כך.
עכשיו ברור למה כל מילון מציע פירוש אחר, אב"ש למשל גורס שהתלהמות היא "השתוללות, התכתשות", ודברים מתלהמים הם "דברים קשים, דברי ריב או תוכחה, דברי חרפות".
לדעתי אצל הדוברים נוצר קישור בין המובן האלים המקורי לבין הפעלים הדומים "התלהב, התלהט", וזה בערך המובן המקובל היום: "הגזים, התלהט. "הנואם התלהם בדבריו." (מילוג).
 
תודה רבה על התגובה המפורטת
09/09/2015 | 02:01
13
ברכות לשנה החדשה ..
04/09/2015 | 13:07
34
  אחרי שנה  נשארתי עם  אותה  הדילמה . איזו  ברכה  יותר טוב  לקבל . 
רק בריאות ..  רק  אושר ..רק הצלחות .. 
  או אני  מאחל  לכם  :  גם  בריאות  וגם  אושר  וגם  הצלחות .
  אז מאחר שאין לי  תשובה .אתם  רשאים לקבל  איזו ברכה  שתחפצו ..שנה טובה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
עזרה - התנשאי או התינשאי?
03/09/2015 | 09:48
2
37
שלום לכולם.
כבר מספר ימים אני מתחבטת עם עצמי מהו האיות הנכון של המילה.
לפי דעתי המילה אמורה להיות כתובה ללא האות י', מהו האיות הנכון?
בכתיב מלא התינשאי
03/09/2015 | 11:36
1
16
03/09/2015 | 21:59
4
"ביצע נוהל מעצר חשוד"
03/09/2015 | 06:36
2
38
תקני?
נשמע גרוע ביותר.
לעניות דעתי צריך לבוא שם פעולה בלבד אחרי ביצע. ואולי בכלל אפשר לוותר על ביצע. ופשוט לומר עצר את החשוד או עצר את החשוד לפי הנוהל.
אין כאן מה שלא יהיה תקני... גם סגנון רע יכול להיות תקני
03/09/2015 | 21:50
1
32
אני מבינה למה רצף של פועל עם שמות עצם שקרובים בתוכנם לשמות פעולה נשמע קצת רע (תחושה של גיבוב מילים) אבל כאן מדובר כבר בקולוקציה (אולי אפילו צירוף כבול) ולא בניסוח חופשי – "נוהל מעצר חשוד" זה כבר "קוד", ולכן מובן לי גם הצורך להתייחס אליו כיחידה שלמה. אפשר לפתוח בנוהל מעצר חשוד, לבצע אותו, להתעלם ממנו...
תודה על תשובתך
04/09/2015 | 00:42
10
הבו לנו מורים שיודעים ניקוד!
02/09/2015 | 15:48
56
164
מה ההבדל בין קמץ...
המשך>>
מה ההבדל בין קמץ לפתח? כלום. זה עם קו למטה וזה בלי. צירה וסגול? רק הצורה • למורי ישראל אין מושג בניקוד, והתוצאות בהתאם
 
אגב, מורים שלומדים הוראה לכיתות הנמוכות (כלומר ילמדו תלמידים ראשית קריאה) נדרשים לעבור קורס בניקוד במסגרת הכשרתם. מהיכרותי עם כמה כאלה, לחלקם זה קשה מאוד והם עוברים ולא ממש זוכרים...
 
הפתרון לדעתי (עבור המורה המתקשה) הוא לבדוק ולהכין מראש כל מילה שמתכוונים לכתוב על הלוח ולחלק לתלמידים רק טקסטים מוכנים (אם כי גם בספרי הלימוד כבר נתקלתי בטעויות... ).
 
אולי אפשר להתנחם(?) בכך שהתלמידים לא יזכרו את הניקוד שהמורה כתב/ה, ולמעשה די בכך שהם יזכרו איך לקרוא מילים מנוקדות לאחר שיעברו לטקסטים לא מנוקדים. מניסיוני תלמידי תיכון רבים כבר לא זוכרים איך לקרוא נכון עם ניקוד.
שלום לכולם. אני רואה לנכון
02/09/2015 | 12:49
2
41
או אני מוצא לנכון?
שני הביטויים תקינים ונמצאים באותו השימוש, או שיש הבדל?
תודה
תקינים ודומים
05/09/2015 | 21:07
1
8
06/09/2015 | 11:23
4
בשפת הציניקנים ..
02/09/2015 | 14:33
1
54
 הוא  פעל  רבות  ובהצלחה  : שינה  לבלי  הכר ..
  השני   לא  הצליח     שינה  עם  הכר .?
לא.
02/09/2015 | 22:33
24
אם שוללים ניב, לפעמים מתקבל צירוף מילים עם משמעות הפוכה, אבל לרוב מתקבל גיבוב מילים חסר משמעות כמו במקרה הזה.
חם בפורומים של תפוז
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מזונות לילדי
מזונות לילדי
מה שיעור המזונות שעלי לדרוש מבעלי אחרי 27 שנות...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
מרגיש הורה רע
מרגיש הורה רע
עכשיו בפורום, ``אני נתקל במצבים שגורמים לייאוש...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
הודעות נבחרות
Flix וידאו
לירז בנגו יחסי ציבור
עד כמה העסק שלך מוכר?
מקרא סימנים
בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ