00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

מסיבת עיתונאים

הכל החל בעימות הטלוויזיוני הראשון בעולם הפוליטיקה, קנדי עמד מול ניקסון

הכל החל בעימות הטלוויזיוני הראשון בעולם הפוליטיקה, קנדי עמד מול ניקסון, דיבר פחות טוב, הבין פחות בפוליטיקה, היה חסר ניסיון אבל נראה הרבה יותר טוב והיה הרבה יותר צעיר. בעימות הזה שנערך בשנת 1960 בין ריצ`רד ניקסון, סגן נשיא ארצות הברית ובעל ניסיון לבין סנטור צעיר בשם ג`ון קנדי החל תהליך אשר תוצאותיו הכריעו מערכות בחירות רבות בארץ ובעולם. תהליך שהפועל היוצא ממנו הוא, כי על הפוליטיקאים המשתמש בהופעתם החיצונית במדיום הטלוויזיוני - מנצחים.

 

מאז הפכה חשיפה תקשורתית לכלי עבודה בידי פוליטיקאים מכהנים ופוליטיקאים שבדרך.  במקום לפגוש את ציבור הבוחרים פנים אל פנים באסיפות בחירות בכל קצבי הארץ, הפכה הטלוויזיה למפגש המוני של הפוליטיקאי עם ציבור בוחריו. בחלוף השנים השתנו גם המסרים ומצעי בחירות מעמיקים הפכו למשפטים קליטים וברורים המותאמים למדיום הטלוויזיוני.

 

נושאים בהם בוחר הפוליטיקאי לעסוק שאינם "עוברים טוב בטלוויזיה" הוחלפו בנושאים ש"עוברים טוב" ויוצרים רשמים חיוביים בלבו של הצופה. הפוליטיקאי הפסיק לחשוב על בוחריו והחל לחשוב על הצופים בבית.

 

פוליטיקאים שעד היום התמקצעו בתחומים מוגדרים כמו קידום החינוך הבריאות הרווחה או הביטחון,על מנת להתאים את עצמם למדיום הטלוויזיוני, נאלצו להבין במגוון תחומים רחב. כי כשיש הזדמנות לשר קליטה להגיב בטלוויזיה על נושא של יבוא נשק, הוא לא יפספס את ההזדמנות רק בגלל שאין הוא מבין בנושא.

 

המעבר החד בין החשיפה התקשורתית בתחומים שונים, מאלצת לעיתים את הפוליטיקאי "להיכנס לתפקיד", מושג הידוע והברור בעולם המשחק אך לא ברור מאליו בעולם הפוליטיקה. כך צמחו להם מאז אותו עימות טלוויזיוני לפני יותר מארבעים שנה, בכל העולם פוליטיקאים המסגלים לעצמם גם כשרון משחק טוב והמשקיעים בחשיפתם התקשורתית לצד עבודתם הפוליטיקה.

 

קהל הבוחרים שנחשף לפוליטיקאי באמצעות הטלוויזיה, אינו פוגש את הצד הרציני והמקצועי של הפוליטיקאי,אלא את דמותו המשוחקת והטלוויזיונית שהותאמה למדיום הזה.

 

כך למשל על פי משנה זו, בחירתו של ארנולד שוורצינגר למושל מדינת קליפורניה במרץ 2004 לקחה אותנו צעד גדול ונוסף בתהליך הזה. ארנולד שוורצינגר לא היה להשקיע בעיצוב דמות רצינית של פוליטיקאי המשלב גם כשרון של הופעה טלוויזיונית, הייתה לו את הדמות הטלוויזיונית המשוחקת שפוליטיקאים רבים היו צריכים לסגל לעצמם במהלך העבודה.

 

שוורצינגר בא עם דמות טלוויזיונית מן המוכן. פוליטיקאי שבוחריו אשר מעולם לא פגשו אותו והגדירו אותו בסקרים שנערכו בקליפורניה לפני הבחירות, כ"בעל תכונות אופי מתאימות לתפקיד".

 

ובכן מה הפלא ששוורצינגר הוא "בעל תכונות אופי מתאימות לתפקיד", אם בעשור האחרון הוא הספיק להציל את המין האנושי מאימתן של המכונות לפחות שלוש פעמים, לחסל רובוטים הרסניים ולהשאיר בחיים את "הטובים", ג`ון קונר ואמו שרה קונור. נכון שאת כל זה הוא עשה בתפקיד הטרמיניטור, בטרילוגיית סרטי הפעולה שליחות קטלנית בבימוים של ג`יימס קמרון (1,2) וג`ונתן מסקאו (3) אבל תודו שהיו לו "תכונות אופי מתאימות לתפקיד".

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל נאוה עינבר אלא אם צויין אחרת