00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

אלהים! מה לעשות?

רק בגלל השקע הברומטרי

בשבת בבוקר אני נוהג לעשות התבודדות ארוכה, שבה אני סוקר את כל אירועי השבוע שעבר עלי ומנסה לדלות מהם את המסר שמצוי בין השורות. כמו כן, אם יש דברים שמטרידים אותי אני מנסה לנתח אותם ולקבל החלטות מעשיות כיצד יש לנהוג. לאחר מכן, במשך שעתיים – שלוש אני מעיין בפרשת השבוע באופן מעמיק ומקבל גם שם תשובות.

  השבת האחרונה הייתי במעלה רחבעם, מאחז ליד הישוב נוקדים, שבמדבר יהודה ממזרח לגוש עציון. ישבתי לי באיזו פינה מוצלת המשקיפה על גבעות המדבר וניסיתי לקבל תשובה לעניין שהטריד אותי. בהתחלה לא כל רק רציתי לחשוב על הנושא, ורציתי רק לחוות את המקום. היתה בריזה נעימה שהפיגה את החום המדברי, והיה גם נוף מדהים. ניסיתי פשוט רק להיות, ואכן היה מאד נעים. לאחר זמן מה, הסוגיה שבה ולא הרפתה ממני, הבריזה הפסיקה, החום עלה, התחלתי להזיע והחלו להופיע כל מיני חרקים מעופפים מעצבנים. התלבטתי אם מיציתי את העניין במקום זה, ואולי כדאי לחזור לאחד הקרוואנים. החלטתי להמשיך לנסות לקבל תשובה, אך לעשות זאת מתוך הרפיה והתבוננות עמוקה פנימה, במקום ניתוח פילוסופי קדחני. פתאום הופיע התשובה, והייתי מאד מופתע ממנה. תשובה זו כבר עלתה בראשי בעבר, אך לא הייתי בטוח שמדובר בחוקיות עקבית, וכעת נוכחתי לראות שהדבר אכן עקבי, והדבר עונה לי על הרבה שאלות נוספות. זה היה ממש כמו חתיכה של פאזל שמחפשים אותה הרבה זמן, וכמוצאים אותה, לא רק שהיא מתאימה באופן צורני לחתיכות הנושקות לה, אלא גם ניתן לראות באמצעותה תמונה רחבה יותר.

 ממש באותו רגע שבו הגיעה התשובה שבה הבריזה, אך הפעם הלכה וגברה ככל שהתמונה שנראתה לעיני גדלה. התחושה היתה ממש מרגשת, ונזכרתי במושג, רוח ה`, שמופיע פעמים רבות במקרא, כדבר שפתאום נופל על אדם. חשבתי על המושג רוח, ועל כך שבראשית הבריאה היתה רוח אלהים שרחפה על-פני המים. הרוח למעשה היא תוצאה של שאיפה לאיזון. כאשר יש לחץ ברומטרי נמוך מידי במקום מסויים, ולחץ גבוה במקום אחר, תיווצר מערכת שתוביל את האויר מאזור הלחץ הגבוה ללחץ הנמוך. הפסוק בבראשית מייצג את העולם הזה שדורש תיקון, והתיקון כרוך בתנועה שנובעת מתוך השאיפה לאיזון.

  התלבטתי אם זה אומר שצריך לזרום עם הרוח, מפני שהיא למעשה מייצגת את הכיוון הטבעי של תיקון העולם והנפש. הרעיון של זרימה אינו נראה לי נכון, ומתוך הכרות עם החיים נוכחתי לראות שהמהפכות החיוביות נעשות דווקא מתוך יוזמה ולפעמים גם חתירה כנגד הזרם. הגישה של לזרום עם החיים היא מסוכנת מאד ואפשר להסחף איתה לתהום עמוקה מאד. הרוח בגבי הלכה והתעצמה מאד, והדבר היה תמוה מאד, כיצד פתאום ממצב סטטי של חוסר תנועה האויר מתחיל לנוע כל כך חזק כאילו יש סערה. הדבר התברר כשהופיע לנגד עיני מערבולת אויר, מעין טורנדו קטן שירד ממעלה הגבעה אל תוך הואדי. המערבולת העיפה לגובה את כל החול והאבק שהיה בסביבתה, אך את האבנים לא הצליחה להרים. מערבולת זו היא למעשה שקע ברומטרי קטנטן, וממחזה זה נזכרתי שהרוח אינה נעה בכיוון ישיר מהלחץ הגבוה אל הנמוך, אלא בצורה מעגלית כמו מים שיורדים בכיור.

  הדבר הזכיר לי באופן מיידי את מלאכת הזריה של החיטה שערכנו לפני חג השבועות. שם נוכחתי לראות שהרוח מעיפה רק את המוץ ולא את הבר. הדבר מזכיר את הפסוק בתהילים א` שמסביר את חוסר היציבות של הרשעים "כמוץ אשר תדפנו רוח". המסר הוא שהרוח עושה עבורנו את מלאכת הבירור, כל מה שנכון ישאר, וכל הבלבולים יפוגו עם הרוח. הרוח היא לא משהו שצריך לזרום איתו. מה שזורם עם הרוח זה המוץ, אך גם לא בהכרח צריך ללכת נגד הרוח. צריך להתמקד פנימה במקום שלנו, בדברים שאנו כבר יודעים וברורים לנו, להמשיך לברר אותם, ואז את כל הבלבולים מסביב, הרוח כבר תברור. הרוח היא תוצאה טבעית של בירור פנימי עמוק, במקום בירור שמנסה למצוא את התשובות בחוץ. אדם רוחני הוא לא אדם שמרחף עם הרוח, אלא אדם שנוכח באופן יציב על הקרקע ומסביבו נוצרת רוח שמבררת עבורו את כל הסביבה החיצונית שלו.

  פעמים רבות אנו דשים כל-כך הרבה בשאלות של כיצד לנהוג בעניינים מסויימים, כאשר באותה עת המשימה שלנו היא כלל לא לקבל החלטה בנושא, עד שלא יתברר עניין פנימי מסויים. העשיה במובן זה היא חיצונית, והעניין הפנימי יכול להתבהר רק מתוך פסק זמן והרפייה (שנת לילה לדוגמא), שבעקבותיו הרוח מבררת את העניינים החיצונים, והסוגיה לגבי העשיה הנכונה מתבהרת מאליה.

  היכולת להתבונן פנימה ולעשות בירור יכולה להעשות רק באמצעות הרפיה, שנובעת מהקשבה לסביבה שבחוץ. על עניין זה ארחיב במאמר הבא: מדיטציית קשב.

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

סקרים
תוצאות הצבעה חזרה לסקר
3
סקר זה פתוח למשתמשים רשומים בלבד. לכניסה או הרשמה- לחץ כאן
עליך לבחור תשובה
תשובה אחוזי הצבעה
אין מטרה אחת עליונה - .. 12%
אין מטרה רצינית לפעולו.. 2%
להגיע לזהות עם האלהים .. 12%
להיות מאושר 26%
להשיג כמה שיותר כסף 3%
להשתחרר מן הסבל / פשוט.. 8%
למצוא אהבה 7%
לעזור כמה שיותר לזולת 2%
לעזור כמה שיותר למדינה.. 1%
לעשות את רצון האלהים 22%
סה"כ מצביעים0
סקר למשתמשים רשומים בלבד
הצבעת כבר
הצבעת כבר
מבחר הופעות בתקשורת
אשכולות בפורומים
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל zachiz אלא אם צויין אחרת