00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הצרכן

ביטוח ישיר או סוכן

בזמן האחרון יש קרב ארטילרי בין הפרסומות של חברות הביטוח הישיר לסוכני הביטוח. אנחנו משלמים אלפים רבים של שקלים כל שנה עבור פוליסות ביטוח שונות ומשונות והם נלחמים קרב אדיר על כיסנו. 
 
כניסת המבטחים הישירים שינתה את פני השוק,פתחה אלטרנטיבה נוספת ללקוחות והכניסה את שוק הביטוח בארץ לטלטלה גדולה.בתחילה התחזית הייתה קודרת למגזר סוכני הביטוח, הזמן הוכיח שלא כך הוא,אומנם סוכני הביטח ירדו מגדולתם אבל בהחלט עדיין חיים ובועטים. נראה שנוצר שיווי משקל ושני המגזרים חיים זה לצד זה.
 
לפנינו הצרכנים עומדים שני מבחנים עיקריים לבחינת הכדאיות של רכישת הביטוח. מחיר ותנאי הפוליסה והשרות שינתן לנו במקרה ביטוח. אין ספק שכניסת מתחרים נוספים הורידה את המחיר ונתנה לנו כלי נוסף להוזלת מחירי הביטוח שאנו משלמים.
 
במקרה ביטוח (מקרה בו אנו נאלצים להפעיל את הפוליסה),הכף נוטה לכיוון השרות האישי וההכרות שלנו עם סוכן הביטוח. רוב הסיפורים שאני מכיר מראים שבחברות הביטוח הישיר בהם אין ללקוח הכרות אישית עם המבטח החיים קשים הרבה יותר.
 
מה לעשות:
 
מחירים - חברות הביטוח הישיר הם שוט טוב מול סוכני הביטוח ומקילים עלינו בהתמקחות על המחיר,זכרו שסוכן הביטוח צריך גם להתפרנס כך שהפרש קטן במחיר לחובת סוכן הביטוח הוא מובן. אל תאמינו לפרסומות שטוחנות לנו בראש על שיחה לביטוח הישיר מול שיחה עם סוכן הביטוח ,הם לא קרובות למציאות.
אחת הטעויות הנפוצות היא הרדמות הלקוח. גם סוכן שהוא מקורב ביותר בדרך כלל ינצל את זה לגבייה של עוד כמה שקלים לכיסו (צריך להתפרנס). שנים שלושה טלפונים יעזרו לכם לדעת שהמחיר הוא סביר.
 
הפוליסה - שמעתי מכמה גורמים (לא בדוק ומוחלט) על התניית מכירה של ביטוח חובה לרכב בקניית ביטוח מקיף,זה נראה לי התניית שרות בשרות וזה לא חוקי.
מי שבוחר לבטח בביטוח הישיר חייב לבדוק כל אות בפוליסה,ביום הדין זה יכול לשמש נגדו. סוכן ביטוח תמיד ישתדל לדאוג ללקוחות שלו גם אם יש סטייה קלה מתנאי הפוליסה.
 
חברות רבות מנסות למכור לנו בטלפון ביטוחים שונים,בעיקר ביטוחי בריאות. רובם לא מוכנות לשלוח את הפוליסה לבדיקת הלקוח לפני שרכש אותה. אני אישית לא יקנה ביטוח בשיטה הזאת,זה חתול בשק. 
 
אחד התרגילים בביטוח הישיר זה פרסום של פוליסה מאד בסיסית וזולה ותוך כדי שיחה עם מוקד השרות ילבישו על הלקוח מרכיבים רבים נוספים,לבסוף המחיר  יקר ואין זכר למחיר בפרסומת. זכרו שהטלפנים בביטוח הישיר מאומנים לשיחות עימנו וכל תפקידם זה להעצים את רווחי החברה.
 
סוכן הביטוח - היתרון הגדול שלנו כצרכנים בהתקשרות עם סוכן הביטוח היא ההכרות האישית עמו. עבודה מול סוכן שאיננו מכירים משולה להתקשרות עם חברות הביטוח הישיר. אם אין לכם סוכן בחוג המשפחה או החברים ,תשקלו בחיוב את הביטוח הישיר או שתחפשו טוב יותר בנבכי חוג מכריכם.
 
דרישות מיגון - זה נושא שדורש רשומה נפרדת, רוב הלקוחות בזמן סגירת העיסקה לא בודקים מהן דרישות המיגון בפוליסה,זאת טעות מאד נפוצה. כאן אין הבדל בין הסוכן או הביטוח הישיר. זהו מכשול שהם מעדיפים שנתמודד איתו לאחר סגירת העיסקה. במידה ואין לכם מידע  פנו לאחד ממתקיני האביזרים באזורכם,להם יש את הנתונים של החברות. זה יכול לחסוך אלפי שקלים בהוצאה הצפויה.
 
אשמח לשמוע מנסיונם של אחרים..
 
 המלצת הצרכן: מי ששרות חשוב לו,סוכן
 
התמונה באדיבות הבלוג של עינב בר

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

בבאבלס להרגעת הרוחות
ברוכים הבאים
Map
קוביית קוד חופשי
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ngong אלא אם צויין אחרת