00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הצרכן

בלוגים - מה צופן העתיד

מלחמת לבנון השניה,אחרי שאמצעי התקשורת מיצו את כתבי השטח,הפרשנים והידוענים,הופיעו באויר ציטוטים ראיונות וקישורים לבלוגרים משני צידי המתרס.(כשהתקשרו אלי מהטלוויזיה הגרמנית וממערכת העיתון טיימס הלונדוני,הרגשתי בשמים ושכחתי מהפ`אגרים).לבלוגרים הייתה עדנה.
 
עם תום המלחמה,הענין הציבורי בבלוגים פחת אבל נראה שרישומם בכל זאת נשמר וכמות הקוראים ובעיקר הכותבים גדלה,אבל לא בצורה חדה.
 
הבלוגים מהווים שק חבטות של התקשורת הממוסדת,בכל הזדמנות ובעיקר כשמפורסם מחקר על התפלגות הגולשים ותחומי הענין באינטרנט,התקשורת מבליטה ומאריכה בתאורים על "אוזלת ידם" של הבלוגרים.
 
שאלת השאלות היא איך יראה העתיד בעוד שנה ויותר של הבלוגים העצמאים ואתרי הבלוגים הגדולים. כמו כל דבר באינטרנט מי שיקבע את הגורל הם המפרסמים. בקרוב יצאו לשוק כלי מדידה דייקנים יותר שיעזרו למפרסמים לקבל נתונים מדוייקים על פרסומיהם וכמו כן מספר גדל והולך של שרותים שכיום ניתנים בתשלום יעברו להיות שירותי חינם שימומנו ע"י פרסומות (סלולר,עתונים,אינטרנט ועוד).לאחרונה מדובר גם על תשלום לפי ביצוע(רכישה) בו המפרסם ישלם במקרה שתהיה לו הכנסה מהפרסומת.
 
 נראה שעוגת הפרסום תמשיך להתחלק כמו אמבה ונתח השוק של המתפרנסים מפרסום יקטן(תשאלו את זכייני ערוץ 2). מצד שני אולי יכנסו לשוק כאלו שלא במשחק כיום שיבקשו למצב את עצמם ואת מותגיהם. 
 
 
כמו כל מגזר ברשת גם הבלוגים חייבים לתפוס את נתח השוק כדי לשרוד. עם מערכות הבלוגים ימשיכו לעבוד בצינעה אני לא צופה למגזר עתיד גדול.  
 לדעתי הבלוגרים לפחות בתפוז יכולים לעבוד כמערכת ולא רק כבודדים. שיתוף פעולה בין הבלוגרים יכול להביא לתוצאות מרשימות ועתיד מרתק. (כמובן שאני מתייחס לבלוגרים שכותבים כדי שיקראו אותם). זה מצריך גם פיתוח כלי מערכת נוספים ושיתוף פעולה עם עורכי ומפעילי האתרים.
 
העתיד טומן הפתעות וכדאי להיות מוכנים.
 
 
הצילום באדיבות בלוג: הצילומים של שי.
 
 
 
 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

12 תגובות

בבאבלס להרגעת הרוחות
ברוכים הבאים
Map
קוביית קוד חופשי
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל ngong אלא אם צויין אחרת