00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

הורות נכה

בקשה
קרובי משפחה ועמיתי עבודה פוטנציאליים
מתבקשים שלא לקרוא בבלוג
אשמח לקבל תגובות מהקוראים על הרשומות

דוקטור, שרת החינוך עושה לי רע!

נדהמתָ לשמוע, דר`, שהחינוך בארץ מוזנח. היהודים שהכרת פה, בשיקגו, משקיעים הרבה בחינוך וחשבת שגם בישראל החינוך מושקע. אל תקבל על הישראלים רושם לא נכון. מאוד איכפת לנו מחינוך ילדינו. הצרה היא שאנחנו אזרחים למדינה קטנה עם בעיות גדולות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחשוב על החינוך בקלפי.

ספרתי לך שלמורים שלי לא היו כלים ותקציבים להתמודד עם הלקות שלי. זה כואב אבל כואב לי יותר שסבלתי מהאידיאולוגיות השונות של המורים שלי.

סבלתי מאלה שדוגלים ברעיון המדרון החלקלק. אלה שחושבים שאם היום ייתנו לדיסלקט בחינה בעל פה, מחר יצטרכו לתת לעצלן חצי בחינה ומחרתיים יצטרכו לבטל את הבחינות בכלל.

סבלתי מאלה שתפסו לא נכון את הביהייביוריזם. לא למדתי על הביהייביוריזם באופן מסודר אבל ברור לי שהם לא הבינו את הביהייביוריזם כמו שאלה שמפוצצים אוטובוסים לא מבינים את אסלם.

תקן אותי אם אני טועה, דר`, זרם הביהייביוריזם בפסיכולוגיה התפתח כשהיה מעט מאוד ידע על פעולת המוח. הביהייביוריסטים ניסו להבין ולשנות את התנהגותם של אנשים מבלי להבין את פעולת המוח. זאת משום  שלא יכלו להבין אותה אז.

הביהייביוריסטים ניסו לשנות את התנהגותם של אנשים בעזרת פרסים ועונשים. היו לי מורים שסירבו להתייחס לאבחון שלי כדיסלקט כדי שיוכלו להמשיך ולטפל בי בתיאוריה הבהייברוריסטית. הבנת האבחון שלי יכלה לעזור לכולם והם לא הבינו שביהייביוריזם טהור מפעילים רק אם אין ברירה.

כמובן שמורה בכיתה עם ארבעים ילדים לא יכולה כל כך לתגמל. פרסים, כמעט שלא קיבלתי מהאנשים האלה. עונשים, השפלות וצעקות קיבלתי מהם בלי סוף והכל בשם האידאולוגיה הכאילו-בהייברוריסטית.

הכי הרבה סבלתי מהכאילו-סוציאליסטים. אם מרקס היה המורה שלי, הייתי מקבל מה שאני צריך ונותן מה שאני יכול. בשטח, מעט מאוד `סוציאליסטים` הם מרקסיסטים אמיתיים. ה-`סוציאליסטים` הסבירו לי חזור והסבר שאני חייב לשבת בכיתה אפילו אם חצי מהשיעורים בה לא מתאים לי כי אני מחונן והחצי השני לא מתאים לי כי אני דיסלקט. הם הסבירו שאני קורבן הכרחי לשוויון. אני חייב לקבל מה שכולם מקבלים ולתת מה שכולם נותנים.

אז אתה אומר, דר`, שבארצות הברית החינוך סובל מעודף נטייה ליחידניות. אתה אומר שאנשים כאן לא לומדים מספיק להואיל לזולתם. אני בכלל לא בטוח בזה.

כאן, בשיקגו, הבן שלי נמצא בכיתה ששליש מתלמידיה בעלי מוגבלויות שונות ולמי מהם שצריך יש סייעת אישית בכיתה שעוזרת לו להיות תלמיד מתפקד. התלמידים הבריאים לומדים בכזו כיתה לכבד שונות ולעזור לשונה, להבין משמעויות של שוניות שונות ולהיעזר בשונה. מהכיתה של בני יוצאים סוציאליסטים אמיתיים.

בארץ, עד לא מיזמן, היה מצב בו ההורים מימנו לילד עם צרכים מיוחדים סייעת כדי יכול להשתלב בכיתה רגילה. אם להורים לא היה כסף לממן סייעת אישית, המדינה הייתה שולחת את הילד לחינוך מיוחד. המדינה הייתה שולחת את הילד לחינוך מיוחד במקום לממן לו סייעת אישית מכספי המדינה. זו הייתה המדיניות למרות שהמדינה משלמת יותר עבור חינוך מיוחד מאשר עבור סייעת אישית.

לא מזמן המפלגה הסוציאל-דמגוגית השתלטה על משרד החינוך. כעת, בשם השוויון, אסור לאף הורה לממן סייעת אישית לבנו. כעת המדינה מממנת חינוך מיוחד לא רק לעניים שלא זקוקים לו, אלא גם לעשירים שלא זקוקים לו. במקום להשקיע בלרומם את העני, משקיעים כסף דפיקת העשיר ובמקום להשוות את הנכה לבריא מטפחים את פער בין ביניהם.

השרה הנוכחית משקיעה כסף במחשבה תחילה כדי לדפוק אנשים. האידיאולוגיה שלה מורה לה להתאכזר אל ילדים נכים. האידיאולוגיה הזו כל כך מכאיבה, דר`.

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

2 תגובות

לידיעתכם
העברתי את הרשימות שפחות מתאימות לבלוג אל
http://blog.tapuz.co.il/editedout
© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל אחד העצובים בעיר אלא אם צויין אחרת