00
עדכונים

מנוי במייל

קבלת עדכונים על רשומות חדשות ישירות לתיבת האמייל
יש להזין אימייל תקין על מנת להרשם לעדכונים
ברגעים אלו נשלח אליך אימייל לאישור/ביטול ההרשמה
*שים/י לב, מרגע עשית מנוי, כותב/ת הבלוג יוכל לראות את כתובת האמייל שלך ברשימת העוקבים.
X

תפוז עסקים - הבלוג

לחזק את האון איך גברים מתמודדים עם אין אונות?

לחזק את האון איך גברים מתמודדים עם אין אונות?

בשיתוף פרמה גורי

לא רבים מוכנים להיחשף ולהודות באמת, אבל ידוע שגברים מגיל 50 ואילך, עשויים לחוות ירידה באון ולסבול מאין אונות. בעיות תפקוד יכולות להשפיע לרעה על הביצועים, ההנאה המינית והחוויה האינטימית כמו גם על מערכת היחסים הזוגית. קשיי אונות גורמים לתסכול רב ולחיכוכים שלא לדבר על הפגיעה בביטחון ובדימוי העצמי. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות ואתם לא לבד.

 

הלחץ עושה את שלו

בעיות אין אונות יכולות להיווצר במגוון סיטואציות ותנאים הן כתופעת לוואי של בעיות בריאותיות ורפואיות והן כאפקט של נטילת תרופות. גם מצבי לחץ ודחק או מצוקה יכולים להחמיר את הבעיה ולכן, חשוב לגשת לפני הכל לאבחון שכולל בדיקות מקיפות ואבחון פסיכולוגי על מנת לאתר את מקור הקושי ולשלול מחלות רקע.

יש לקחת בחשבון שאין אונות יכול להיות תוצר של מחלות לב וכלי דם, סוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה, השמנת יתר, מחלת כליות או חוסר איזון הורמונלי שמשפיע על רמות הטסטוסטרון.


להכיר את הסימפטומים – למצוא אלטרנטיבה
במידה ולא נמצאו אבחנות רפואיות או שהמצב בטיפול, חשוב לחפש דרכים לשיפור האון וחיי המין. אין ספק שלרוגע יש השפעה מטיבה על הסיטואציה המינית במיוחד אם לחץ הוא זה שגרם מלכתחילה או מונע מבעדכם ליהנות. יש תרופות לאין אונות אך לאלה עשויות להיות תופעות לוואי לא נעימות שחייבים להכיר מראש. בכל מקרה, קיימות דרכים אלטרנטיביות לחיזוק האון:
כך למשל, כדאי לייצר אווירה נעימה ככל שניתן ולשתף את הפרטנר בלבטים ובלחצים על מנת למנוע התמודדות עצמית עם הלחץ הנלווה לפעילות המינית. כמו כן, מומלץ לעסוק בפעילות ספורטיבית (הליכה נמרצת או ריצה קלה) שמאפשרת זרימת דם מוגברת שיכולה לסייע בתפקוד וכן למצוא דרכים לשיפור
חשק מיני ולהקפיד על שנת לילה טובה, כיוון שנדודי שינה כשלעצמם עשויים לפגוע בתפקוד המיני.
חשוב להכיר סימפטומים של תרופות מרשם שיכולים להיות חלק מהבעיה ולבדוק מול הרופא המטפל אם יש מה לעשות בעניין המינון על מנת להקל על המצב.
ישנם גם מזונות שנחשבים למגבירי און שכדאי לשלב בתפריט התזונתי היומיומי: כך למשל יש עדויות לכך שקקאו מסייע בזרימת דם טוב ונוגדי החמצון שלו משפרים את בריאות הלב וכלי דם במיוחד הזן הכהה, כמו כן, פיסטוקים התגלו במחקרים כתורמים לשיפור האון ורמות הכולסטרול ואפילו אבטיח מסייע להרפיית כלי הדם וכך משפר את זרימת הדם התורמת לשיפור האון. יש גם תוספי צמחים שיכולים לסייע בהרחבת כלי הדם כמו למשל ג'ינסנג, ג'ינקו בילובה, דקל ננסי ועוד. במקביל כדאי להימנע ממזונות מעובדים ומשומרים, עתירי סוכר ולהפחית משמעותית את צריכת האלכוהול שעשויה לגרום לבעיות. יש מחקרים שהצביעו על כך שדיקור סיני יכול לסייע וכן טכניקות שונות להרפיה כמו מדיטציה, יוגה או דמיון מודרך.


אל תתנו לאין אונות לפגוע לכם בהנאה ובאיכות החיים. חפשו את הדרכים שיסייעו לכם לחזור לפעילות ובמלוא המרץ.

 

 

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

נשארו 150 תוים
נשארו 1500 תוים

תגובה אחת

© כל הזכויות לתוכן המופיע בדף זה שייכות ל Tapuz Asakim אלא אם צויין אחרת